[testcase] Akelei met orton techniek

Pagina: 1
Acties:

Onderwerpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb m'n eerste foto's volgens de Orton methode bewerkt. Zelf ben ik wel aardig tevreden voor een eerste keer, maar het kan natuurlijk altijd beter. Daarom hoor ik graag wat jullie er van vinden en wat beter zou kunnen.

Afbeeldingslocatie: http://farm1.static.flickr.com/193/471665278_2ae2fae2d5.jpg

en

Afbeeldingslocatie: http://farm1.static.flickr.com/218/472323565_4d1440c411.jpg

Dank alvast.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ajhaverkamp
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 16-09 17:54

ajhaverkamp

gewoon Arjan

Lekkere platen. Het is dus deze techniek.

This footer is intentionally left blank

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Klopt. Ik heb dezelfde pagina als instructie gebruikt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rudedadude
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 18:34

Rudedadude

Maybe we were born to run

Toen ik eenmaal zag wat het effect zou moeten zijn vond ik het effect in deze foto's niet heel duidelijk zichtbaar. Ik ben er zelf ook even mee aan de slag gegaan, de poging geplaatst in het testshot topic:
klik

Ik vind het nog lastig om er een goed resultaat mee te behalen, ik heb eerst een tijdje lopen spelen met een foto van een tulp, maar daar werd het effect niet zo erg mee zichtbaar. Door de workflow tov de tutorial iets aan te passen en te kiezen voor een foto met meer contrast en detail wordt het effect wat duidelijker zichtbaar zonder dat de normale details in de foto verloren gaan.

Meer hardloopschoenen van Topo Athletic, Inov-8, Altra, Mizuno en Skechers dan Imelda Marcos.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Moody2204
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 20:02
@ Stadjer: Ik vind de foto's echt schitterend! Ik kende deze techniek niet, maar ik wil dat ook zeker eens gaan proberen! Door je donkere achtergrond komt het effect misschien wat minder over, maar ik heb er geen moeite mee, want zoals ik al zei: ik vind ze schitterend.

@ ajhaverkamp: Bedankt voor het linkje dus!

[ Voor 30% gewijzigd door Moody2204 op 27-04-2007 20:18 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
[quote]MadMoody schreef op vrijdag 27 april 2007 @ 20:17:
@ Stadjer: Ik vind de foto's echt schitterend! Ik kende deze techniek niet, maar ik wil dat ook zeker eens gaan proberen! Door je donkere achtergrond komt het effect misschien wat minder over, maar ik heb er geen moeite mee, want zoals ik al zei: ik vind ze schitterend.

Dank je voor het compliment. De donkere achtergrond is voornamelijk ontstaan bij de bewerking. De achtergrond was de zijkant van mijn terracotta-kleurige bank. Door de "multiply" aktie die je op een gegeven moment in het proces uitvoert, werd de achtergrond echter dusdanig donker dat ik 'm maar zwart gemaakt heb. Persoonlijk vind ik daardoor de bloemen beter uitkomen. Alsof ze zelf gloeien o.i.d.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Angeloonie
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 13:00

Angeloonie

Cheeseburger Addict

In welk opzicht is deze "techniek" anders dan gewoon een layer filter "Screen", "Lighten" of misschien zelfs "Vivid Light" en "Soft Light"?

Uplay: Angeloonie - Battletag: Angeloonie#2758 - Steam: Angeloonie

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• - J.W. -
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 18:50
Mooi! Had de techniek al es gezien, maar was weer in de vergetelheid geraakt, thnx ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Angeloonie schreef op zaterdag 28 april 2007 @ 09:13:
In welk opzicht is deze "techniek" anders dan gewoon een layer filter "Screen", "Lighten" of misschien zelfs "Vivid Light" en "Soft Light"?
Hier maak je gebruik van 3 layers. De 'background', die ongewijzigd blijft. Een layer die je op 'screen' zet en een layer die je via 'gaussian blur' bewerkt en vervolgens via 'multiply' 'blend' (belachelijk eigenlijk al die Engelse termen).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• simon
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 19:38
Hmm, ik vind dat het zwarte de techniek veel minder sterk maakt. Zoiets verwacht ik bij fleurige trouwfotos, nu vind ik 't effect niet zo mooi.

|>

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Simon schreef op zondag 29 april 2007 @ 08:58:
Hmm, ik vind dat het zwarte de techniek veel minder sterk maakt. Zoiets verwacht ik bij fleurige trouwfotos, nu vind ik 't effect niet zo mooi.
Het zwart is niet standaard bij deze techniek. Dat komt alleen door de achtergrond.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• simon
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 19:38
Dat begrijp ik, maar je gebruikt de orton techniek, en dat komt er niet zo sterk uit met het zwart.. Dat bedoel ik :)

|>

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Ooohhhh zo. 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Moody2204
Hmm, jammer het linkje met de tekst en uitleg doet het niet meer. Ik wilde er net ook mee gaan experimenteren... Of is er iemand die me op weg kan helpen?

Vond zojuist nog wel dit filmpje:

http://www.youtube.com/wa...%2Dthree%2Dlayered%2Ehtml

Maar ik vond eigenlijk die tutorial van het linkje handiger dan dit filmpje...

[ Voor 49% gewijzigd door Moody2204 op 29-04-2007 12:08 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
MadMoody schreef op zondag 29 april 2007 @ 12:03:
Hmm, jammer het linkje met de tekst en uitleg doet het niet meer. Ik wilde er net ook mee gaan experimenteren... Of is er iemand die me op weg kan helpen?

Vond zojuist nog wel dit filmpje:

http://www.youtube.com/wa...%2Dthree%2Dlayered%2Ehtml

Maar ik vond eigenlijk die tutorial van het linkje handiger dan dit filmpje...
Het linkje deed het bij mij nog wel. Probeer nog eens.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Moody2204
Dan heeft hij bij jou misschien nog in je explorer history gestaan, want hier doet hij het nog steeds niet...

Ik heb nog wel een ander linkje gevonden. Maar daar staat het wel anders in beschreven volgens mij. Namelijk met 2 lagen i.p.v. 3.

Ik heb wel even volgens de uitleg van bovenstaand linkje even wat uitgeprobeerd:

Before:
Afbeeldingslocatie: http://img122.imageshack.us/img122/5855/tweegjetq1.jpg

After:
Afbeeldingslocatie: http://img186.imageshack.us/img186/9388/tweegjeyq2.jpg

[ Voor 26% gewijzigd door Moody2204 op 29-04-2007 13:47 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Het effect is duidelijk zichtbaar. Persoonlijk vind ik de techniek het meest tot z'n recht komen bij bloemen en portretten. Het geeft een romantisch tintje aan een foto. Landschappen komen wat minder tot hun recht bij Orton naar mijn mening.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Maarten L
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 26-05 21:56
Hallo Stadjer! Je hebt dus aangemeld op GoT. Ik was hij die met je aan het praten was toen bij Sassenpoort.

Over de foto's:
Super, ik vind ze echt prachtig. Weinig meer over te zeggen. Kleuren zijn goed, compositie is goed, scherptediepte is in orde.. =)

www.maartenlangelo.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Hé Maarten, leuk iets van je te lezen. Is de klus in Hedon goed afgelopen? Dank je voor de complimenten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Maarten L
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 26-05 21:56
Yes, helemaal. Niet heel spannend, gisteren was leuker. Ik spam liever niet in een topic (net als slowchat niet gewaardeerd wordt) maar even een linkje:

*klik*

www.maartenlangelo.nl

Pagina: 1