[Testcase] Vervuilde Natuur

Pagina: 1
Acties:
  • 128 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Onderwerpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Maarten L
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 26-05 21:56
Vandaag op pad geweest in de wonderschone natuur in mijn dorpje Dedemsvaart. Maar tot mijn verbazing was het een behoorlijke bende --> Thema gevonden!

Kleuren zijn bewust heel vrolijk, het was niet de bedoeling om troosteloze foto's te maken..
*klik* voor flashshow..

1
Afbeeldingslocatie: http://www.q13.nl/maarten/Foto's/GoT/vervuildenatuur/Klein/Vervuilde%20Natuur%20by%20Maarten%20Langelo%201.JPG
groot

2
Afbeeldingslocatie: http://www.q13.nl/maarten/Foto's/GoT/vervuildenatuur/Klein/Vervuilde%20Natuur%20by%20Maarten%20Langelo%202.JPG
groot

3
Afbeeldingslocatie: http://www.q13.nl/maarten/Foto's/GoT/vervuildenatuur/Klein/Vervuilde%20Natuur%20by%20Maarten%20Langelo%203.JPG
groot

4
Afbeeldingslocatie: http://www.q13.nl/maarten/Foto's/GoT/vervuildenatuur/Klein/Vervuilde%20Natuur%20by%20Maarten%20Langelo%204.JPG
groot

5
Afbeeldingslocatie: http://www.q13.nl/maarten/Foto's/GoT/vervuildenatuur/Klein/Vervuilde%20Natuur%20by%20Maarten%20Langelo%205.JPG
groot

6
Afbeeldingslocatie: http://www.q13.nl/maarten/Foto's/GoT/vervuildenatuur/Klein/Vervuilde%20Natuur%20by%20Maarten%20Langelo%206.JPG
groot

7
Afbeeldingslocatie: http://www.q13.nl/maarten/Foto's/GoT/vervuildenatuur/Klein/Vervuilde%20Natuur%20by%20Maarten%20Langelo%207.JPG
groot

Enjoy!
(gelieve aan te geven wanneer je een foto als wallpaper gaat gebruiken, vind ik leuk om te horen!)

[ Voor 4% gewijzigd door Maarten L op 28-04-2007 23:52 ]

www.maartenlangelo.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

#1 vind ik wel leuk, qua kleuren, maar de rest vind ik niet zo spannend. Compositie is niet echt uitdagend.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• niels88
  • Registratie: April 2003
  • Niet online
Ik vind de kleuren bij #5/6 veels te fel :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Crijnn
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 06-03 17:11
Leuk idee : )

Ik vind de foto's qua compositie best aardig. Alleen de bewerking spreekt me niet zo aan. Beetje té.
Bij bv. foto 3 zie je al bij schimmel komen :P Dat gras vooraan wordt helemaal (tsja.. hoe zeg je het) overdone ofzo, rare kleuren en onecht. Nabewerken kan erg leuk zijn maar ik vind het in dit geval heel opvallend. Vooral op groot formaat zie je duidelijk Photoshop. Volgende keer iets preciezer selecteren voor je met kleur en contrast in de weer gaat ;)

Ik denk dat ze met een beetje bewerking mooier zijn, of zwart wit. Maakt het nog wat extremer.
Verder leuke testcase :)

[ Voor 25% gewijzigd door Crijnn op 28-04-2007 23:25 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Orion84
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 18-09 17:25

Orion84

Admin General Chat / Wonen & Mobiliteit

Fotogenie(k)?

Ik weet niet waar het precies aan ligt, maar je kleurkeuze geeft me niet echt het gevoel wat past bij het thema vervuiling. Of het te vrolijke felle kleurtjes zijn ofzo, ik weet het niet precies, maar die felle kleurtjes passen imho niet echt bij het thema.

De nadruk komt zo echt puur op de stukken afval te liggen en het idee van een vervuilde natuur komt er niet echt uit. Het lijken zo eerder een beetje aparte productfoto's. Deels ook omdat het afval er zo mooi schoon uit ziet. (deels door de felle kleuren en deels omdat het er waarschijnlijk nog niet lang ligt). Dat boterdekseltje is wat dat betreft al wat beter geslaagd.

Opzich zijn het wel leuke platen, maar het beeld van vervuiling komt op mij niet echt goed over.

The problem with common sense is that it's not all that common. | LinkedIn | Flickr

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Maarten L
Expres gekozen voor deze kleuren. Zwart wit houd ik niet zo van omdat iedereeeeeen foto's zwart wit maakt. =)

Bij foto 3 is de voorgrond sterk out of focus. Daarom ziet het er zo uit..

Edit: het was niet de bedoeling om troosteloze foto's te maken. Het is bedoeld als een vrolijke serie..

[ Voor 22% gewijzigd door Maarten L op 28-04-2007 23:24 ]

www.maartenlangelo.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JvW
  • Registratie: Februari 2005
  • Laatst online: 26-06 15:52

JvW

On my way home...

Het zijn fleurige plaatjes geworden, maar dat je ze in de natuur hebt geschoten zie ik er niet echt in terug.
Al met al leuk om naar te kijken, maar dat is het voor mij dan ook wel.

PS: Overigens wel erg jammer dat iedereen zijn zooi laat slingeren. Ik ben blij dat jij er een thema in hebt gevonden (het glas is halfvol, zullen we maar zeggen). :)

“What could I say to you that would be of value, except that perhaps you seek too much, that as a result of your seeking you cannot find.” - Hermann Hesse

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Orion84
  • Laatst online: 18-09 17:25

Orion84

Admin General Chat / Wonen & Mobiliteit

Fotogenie(k)?

Maarten L schreef op zaterdag 28 april 2007 @ 23:23:
Expres gekozen voor deze kleuren. Zwart wit houd ik niet zo van omdat iedereeeeeen foto's zwart wit maakt. =)

Bij foto 3 is de voorgrond sterk out of focus. Daarom ziet het er zo uit..

Edit: het was niet de bedoeling om troosteloze foto's te maken. Het is bedoeld als een vrolijke serie..
Tsja, als ik zo die eerste zin van je openingspost lees, dan maak ik daar toch uit op dat je het niet echt tof vindt dat de natuur zo vervuild wordt, vandaar mijn verbazing bij de 'vrolijke' kleurtjes.

The problem with common sense is that it's not all that common. | LinkedIn | Flickr

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CH4OS
  • Niet online

CH4OS

It's a kind of magic

Ik weet het, ik ben een n00b met dit soort dingen, maar ben toch benieuwd:
Hoe heb je dat gedaan met die kleuren en zo? Alleen het afval heeft een kleurtje...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• - J.W. -
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 01:55
Ik vind de nabewerking niet zo passen. Zou eerder het een beetje desatureren en het contrast opvoeren ofzo (vanuit het origineel) of er een toning overheen gooien.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Galoptic
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 04-10-2024
Eerste indruk: alsof je de rotzooi daar zelf zo weggelegd hebt... (Ik vertrouw erop dat dat natuurlijk niet zo is ;))

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• warcow
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 16-09 12:03
Ik reageer niet vaak op test/show cases omdat ik niet zo veel verstand van fotografie heb, maar ik vind dit een zeer mooi uitgekozen onderwerp en eigenlijk ook wel mooi uitgevoerd!
Wat betreft te felle kleuren enzo sta ik redelijk meningloos over. (ik vind het in dit geval wel kunnen, de foto's zijn wat mij betreft op zijn minst origineel te noemen.)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Maarten L
Inderdaad, dat heb ik dan ook niet. Het is allemaal 'real' Ik beloof en sfeer het.

Bewerking is gedaan met photoshop CS3..

nu ook in flash --> Klik

[ Voor 28% gewijzigd door Maarten L op 28-04-2007 23:53 ]

www.maartenlangelo.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CH4OS
  • Niet online

CH4OS

It's a kind of magic

Maarten L schreef op zaterdag 28 april 2007 @ 23:40:
Inderdaad, dat heb ik dan ook niet. Het is allemaal 'real' Ik beloof en sfeer het.

Bewerking is gedaan met photoshop CS3..

nu ook in flash --> Klik
Hoe heb je die bewerking gedaan dan? :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Maarten L
In de juiste volgorde:

Kleuren instellen met Lightroom, exporten van RAW naar JPEG. Daarna openen in photoshop en een copy maken van de foto. (Copy layer). Vervolgens met de selectie tool het afval selecteren, selectie omdraaien en 'deleten'. De andere layer geef je dan een kleurtje.. Flatten image et voila.

www.maartenlangelo.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

De foto's zijn wel aardig, al zou ik zelf niet deze bewerking hebben gekozen. Jammer dat al het afval wel erg gecentreerd ligt, ik kan geen spannende compositie vinden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• simon
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 19:38
Hmm, ik weet niet, ik vind het enerzijds goed bedacht, ander zijds beetje rommelig uitgevoerd. Misschien moet je kijken naar Martin Parr, die met een macrolens en ringflitser geniale dingen weet en wist te doen. Het licht en 't contrast vind ik hier wat te zacht, maar een goed begin. Misschien nog een paar keer doen?

|>

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Keesr
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 15-08-2017
Leuk idee, uitvoering had beter gekunt.

Vind echter wel als je de totale serie bekijkt het in herhaling valt.
Compositie is veelal hetzelfde maar dan met een ander onderwerp.

Death is nothing; but to live defeated and without glory is to die every day - Emperor Napoleon I

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Maarten L
Bedankt voor alle feedback!

-Qua compositie is er inderdaad veel te verbeteren. Meer links / rechts boven / onder positioneren. De laatse foto vind ik qua compositie dan wel aardig. (Het takje wijst leuk naar rechts)

-Spelen met scherpte diepte kan misschien extremer, maar ik wilde het onderwerp (afval) geheel scherp in beeld brengen. De Halvarine foto bevat wel scherpte diepte in het onderwerp. Eigenlijk vind ik dat ook wel wat hebben.

"Hmm, ik weet niet, ik vind het enerzijds goed bedacht, ander zijds beetje rommelig uitgevoerd"

Kan je mij uitleggen wat je rommelig vindt? Ik gok dat je doelt op de nabewerking?

www.maartenlangelo.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• simon
Ja, maar ook de consistentie, bij een serie met documentair karakter waarin je aan de hand van een gelijke noemer en gelijke truc iets wilt laten zien, dus het vuil, het z/w tov kleur, dan moet je eigenlijk ook qua compositie constant blijven, 't gebeurt best ok, maar er mist iets, qua vorm of zo waarin je die consistentie weergeeft. Maar goed, je noemt 't testcase, en ik vind 't heel goed dat mensen thematisch werken. Ik vind 't kleurgrapje niet bijster boeiend, maar 't idee opzich goed.

|>

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Maarten L
"waarin je aan de hand van een gelijke noemer en gelijke truc iets wilt laten zien, dus het vuil, het z/w tov kleur, dan moet je eigenlijk ook qua compositie constant blijven, 't gebeurt best ok, maar er mist iets, qua vorm of zo waarin je die consistentie weergeeft."

Aaah.... dus dat mis ik ;)

Nee grapje, foto's zijn emotie en.. emoties zijn soms moeilijk uit te leggen. :)

www.maartenlangelo.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• simon
idd, dat begrijp ik, maar ik geef wat punten voor richting aan, daarom noem ik martin parr, de lat hoog leggen is goed voor je :p

|>

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Maarten L
Hoger is beter, ik heb zowel foto's van Martin Parr als die van jouw bekeken.

Martin Parr --> eigenlijk heel gewone foto's, maar net dat 'het'.
Jouw foto's --> erg fijne kleuren.. Vooral de serie Egmond aan Zee. Is er een techniek om de kleuren zo te krijgen?

www.maartenlangelo.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• simon
ehm, colour balance, her en der tonemapping, maar wat ik sinds kort ontdekt hebt, alien skin exposure, super handige plugin voor PS, emuleert film types.

|>

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Maarten L
Alien Skin! Inderdaad erg mooi! Gelijk gebruiken =)

www.maartenlangelo.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

He'Maarten, goed idee om afval te fotograferen. Niet gelijk mijn eerste gedachte voor een onderwerp maar het legt wel vast wat mensen allemaal wel niet achterlaten in de natuur. Het is alleen jammer dat dat juist niet te ontdekken valt in de foto's, het kan ook bij mij in de achtertuin gefotografeerd zijn bij wijze van. De techniek vind ik wel goed gekozen. Zo springt het onderwerp er uit.

Ik wil het zelf altijd nog proberen, kan alleen nog geen onderwerp of foto bedenken waar ik het op toe wil passen.
Pagina: 1