Mijn vakantie favoriet, aangezien ik zelf een balletje sla
Vond de compositie wel aardig..
Olympus 5060 + pol. filter. geen fotosjop oid.
[ Voor 5% gewijzigd door olson op 04-05-2007 20:30 ]
Compjoeters... hu?
Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.
[ Voor 5% gewijzigd door olson op 04-05-2007 20:30 ]
Compjoeters... hu?
In tegenstelling tot sOid zou ik hem misschien wel een beetje meer uitgezoomd willen zien. Hij is inderdaad een tikje donker maar dat doet verder niet veel af aan de foto. Netjes gedaan.Hurricane schreef op vrijdag 04 mei 2007 @ 19:14:Net terug van mijn vakantie in Thailand.Dit is 1 van de foto's die ik er gemaakt heb. Graag commentaar.[afbeelding]
Polarisatie filters zijn inderdaad erg welkom wanneer je de lucht er op wilt zetten. Ik persoonlijk vind de foto een beetje druk maar hij is wel nice. Ik had ook wel graag een foto gezien met alleen het strand, lucht, schip en parasolletjes op de achtergrond... hoewel het dan wel weer zo'n 13 in een dozijn foto zou zijn misschien.olson schreef op vrijdag 04 mei 2007 @ 20:29:
[afbeelding]Mijn vakantie favoriet, aangezien ik zelf een balletje sla ;)Vond de compositie wel aardig..
Olympus 5060 + pol. filter. geen fotosjop oid.
[ Voor 27% gewijzigd door Gody op 04-05-2007 20:37 ]
[ Voor 25% gewijzigd door olson op 04-05-2007 20:58 ]
Compjoeters... hu?
Verwijderd
[ Voor 23% gewijzigd door Verwijderd op 04-05-2007 20:53 ]
[ Voor 6% gewijzigd door olson op 04-05-2007 21:02 ]
Compjoeters... hu?
[ Voor 11% gewijzigd door ikmattie op 04-05-2007 21:10 ]
Mijn Flickr; Sony A7iii
Mooie kleuren! ziet er erg professioneel uitTomino schreef op vrijdag 04 mei 2007 @ 19:20:
Bedankt voor je commentaar,
Ik heb hem ietsie vignet meegegeven, weer wat geleerd, en iets contrast maar niet te veel. Bord werd dan te veel wit.
Is dit beter naar jouw idee?
[afbeelding]
Compjoeters... hu?
Doe dat bij de andere twee dan ook even.olson schreef op vrijdag 04 mei 2007 @ 20:46:
@GODY
zoiets?
het was wit zand
EDIT: inderdaad recht gezet
Ik vind hem zelfs nog wel showcase waardig, al is dat natuurlijk mijn meningikmattie schreef op vrijdag 04 mei 2007 @ 21:10:
Deze vond ik het halen van dit topic wel waard
Dat kan ook ja, maar ik vind het altijd mooi om de 'karakters' van mensen 'af te lezen' als je snapt wat ik bedoelGody schreef op vrijdag 04 mei 2007 @ 20:35:
[...]
In tegenstelling tot sOid zou ik hem misschien wel een beetje meer uitgezoomd willen zien. Hij is inderdaad een tikje donker maar dat doet verder niet veel af aan de foto. Netjes gedaan.
Lekker. Goede zwart-witconversie en compositie. Eigenlijk geen commentaarikmattie schreef op vrijdag 04 mei 2007 @ 21:10:
Deze vond ik het halen van dit topic wel waard
[afbeelding]
Ik ben het helemaal eens met je eigen commentaar, al voordat ik het had gelezen. Fijne compositie!Siparti schreef op vrijdag 04 mei 2007 @ 22:57:
Hier een fotootje van mij
[afbeelding]
Eigen commentaar:
Compositie ben ik erg tevreden over.
Scherptegebied had iets groter gemogen en op de kop van de koe. (Stond nog op f/3.5en AF en na het maken was de koe alweer doorgelopen, jammer, foutje.)
Verwijderd
[ Voor 79% gewijzigd door Verwijderd op 04-05-2007 23:24 ]
[ Voor 15% gewijzigd door RBH op 04-05-2007 23:32 ]
Mijn Flickr; Sony A7iii
Waarom nog dat rode in de bewerking gelaten? Een complete sepia vind ikzelf mooier (ook nog iets met de curves gespeeld):Verwijderd schreef op vrijdag 04 mei 2007 @ 23:15:
finn andrews (the veils) vanuit nieuw zoom-objectief, ik begin er allemaal pas net mee. enigzins bewerkt, en daar heb ik ook niet echt verstand van (altijd met arcsoft gewerkt enkel, maar alleen al dat je de helderheid in curven kan bewerken lijkt me mogelijk verbeteringen op te gaan leveren)
[afbeelding]
(vond em zo iig beter dan het origineel)
euhm, commentaar is welkom usw~
Meer hardloopschoenen van Topo Athletic, Inov-8, Altra, Mizuno en Skechers dan Imelda Marcos.
My doctor says that I have a malformed public-duty gland and a natural deficiency in moral fibre and that I am therefore excused from saving the world
Strakke DoF!YellowCube schreef op zaterdag 05 mei 2007 @ 21:15:
aapies kijken...
[afbeelding]
of stokstaartjes, maar dat klinkt wat minder.
My doctor says that I have a malformed public-duty gland and a natural deficiency in moral fibre and that I am therefore excused from saving the world
haha moet je eens proberenYellowCube schreef op zondag 06 mei 2007 @ 15:02:
@Pat-skim:
ik zou denk ik proberen 1 bel beeldvullend te krijgen.
@pieterveenstra: het is erg leuk om mee te rommelen en het is bij jou helemaal niet slecht.
Maar kijk ook eens in deze topics. Krijg je inspiratie van.
Verwijderd
Bedankt!@pieterveenstra: het is erg leuk om mee te rommelen en het is bij jou helemaal niet slecht.
Maar kijk ook eens in deze topics. Krijg je inspiratie van.
De kleuren vind ik erg mooi, alleen de horizon staat te opvallend scheef.
Een album per dag; een selectie: https://open.spotify.com/playlist/6s3nNLl8pJpCwLR3LPligA?si=dddc51153b2a49e8
Nikon D3, nikkor 24-70 2.8, nikkor 14-24 2.8
[ Voor 12% gewijzigd door wisselwerking op 07-05-2007 11:33 ]
Zeer aangename plaat waar je ook langer naar kunt kijken.
ik zou, als je de foto maakt vanaf dat punt (en dat is ergens bij de Spido als ik het goed heb) de orientatie veranderen.BaSsDruM schreef op maandag 07 mei 2007 @ 12:27:
Hierbij mijn eerste post hier in het topic:
Fotootje uit een serie die ik laatst in Rotterdam heb geschoten:
[afbeelding]
Kleuren bewerkt in Adobe Lightroom.
Ben benieuwd of mensen nog tips hebben...
Het is aan de linkerkant van de brug vanaf R'dam Centrum. (dus niet vanaf de rechter/spido kade). Je hebt wel een beetje gelijk met de brug in portretstand. Het liefst wil je dat de lijnen/touwen volledig op de foto staan, en zelfs dat vind ik in normale stand al lastig.YellowCube schreef op maandag 07 mei 2007 @ 12:59:
[...]
ik zou, als je de foto maakt vanaf dat punt (en dat is ergens bij de Spido als ik het goed heb) de orientatie veranderen.
Ik heb de Erasmusbrug vanaf daar al vele malen op de foto gezet en ik heb het tot op heden nog niet voor elkaar gekregen 'm in portret stand flateus er op te krijgen.
Het pesten is geluktSjakieDeBoer schreef op maandag 07 mei 2007 @ 12:52:
Nou toch maar is ff besloten is een keer een foto die ik zelf geschoten heb te posten.
Vorige week een flitser binnen gehad dus ik dacht, laat ik mn gerbil daar maar is mee pesten![]()
Nabewerking in photoshop. Levels, en contrast aangepast en nog een beetje gecropped.
Nou brand maar los!
Specs: NES | M82 | (T)FC | SNES | BS-X | VB | N64 | 64DD | NGC | Q | Q GBP | G&Ws | GB(L) | GB(A) (SP) | GBM | DS(L) | Wii
Mijn foto's op Flickr.
Goed gedaan, dit is ook echt je beste foto White, compositie is goed, zit actie in het shot.WhiteViper schreef op maandag 07 mei 2007 @ 14:43:
vorige week naar de motocross hier in het dorp geweest, en daar wat plaatjes geschoten.
vond dit wel een interesssante plaat, mede door de grauwe kleuren, 3 quads op één plaat, en de positie van de voorste rijder
cam: Sony DSC- F717
[afbeelding]
what do you think?
Bedankt. Ik heb dan meteen de moed om te vragen hoe je dat precies gedaan hebt, want het is erg vloeiend. Niet met een zwarte brush op een nieuwe layer neem ik aan?relonky schreef op maandag 07 mei 2007 @ 12:04:
@JRTB: bij gebrek aan een ND grad filter, heb ik helaas naar Photoshop moeten grijpen en er een verloopje in geprutst.
Verwijderd
Verwijderd
Maakt soms wel eens een foto ...
Verwijderd
Hahaha ja klopt, maar moet er wel een blauwe lucht aanwezig zijn (nee niet stiekem shoppen )littlejoannes schreef op dinsdag 08 mei 2007 @ 09:11:
@Can10d; leuke plaat! Met een blauwe lucht was ie nog mooier geweest
Ook maar weer 1 van mij uit Schotland:
[afbeelding]
Verwijderd
Sorry, ik heb ff geen tijd om commentaar te geven op foto's, maar even een tip.Mr.B schreef op maandag 07 mei 2007 @ 23:14:
Tussendoor geschoten tijdens het nakijken van theorie muziekexamens, vond de lichtval wel leuk, zeker met het omgevallen beestje. Contrast +40 en 29 sharpening in lightroom.
[afbeelding]
Ben er niet van overtuigd dat dat voor "huis-tuin-en-keuken" sharpening wel enige verbetering geeft. Je hebt meer instelmogelijkheden, maar voor de doorsnee resize-usm-post actie is sharpening even goed als USM imho.sOid schreef op dinsdag 08 mei 2007 @ 12:13:
[...]
Sorry, ik heb ff geen tijd om commentaar te geven op foto's, maar even een tip.
Gebruik geen sharpening in Lightroom, ga ff naar photoshop en doe daar USM: veel beter dan sharpening in Lightroom
T'all ya fine dandies, prancing about with yer head full of eyeballs, come and get me I say
[ Voor 27% gewijzigd door HanslH op 08-05-2007 14:48 ]
Verwijderd
[ Voor 0% gewijzigd door Verwijderd op 08-05-2007 13:57 . Reden: typo ]
Hij lijkt iets scheef te lopen: zo verdwijnt alle water uit het kanaalHanslH schreef op dinsdag 08 mei 2007 @ 13:49:
[afbeelding]
Nog een plaatje met voor de afwisseling een onderwerp.
De achtergrond is kunstmatig ge-lens-blurred.
Link grote versie
Canon EOS 60D + 24-105mm f/4 L + 70-200mm f/4 L + 430EX II
Volgens mij heb ik het gedaan met een gradient layer, maar dat zou ik even moeten nakijken als ik thuis achter de computer zit.JRTB schreef op maandag 07 mei 2007 @ 14:53:
[...]
Bedankt. Ik heb dan meteen de moed om te vragen hoe je dat precies gedaan hebt, want het is erg vloeiend. Niet met een zwarte brush op een nieuwe layer neem ik aan?
Ik heb em rechtgezet op de kade op de voorgrond. Ik heb ffe nagemeten : de kade op de achtergrond staat nu 0.66 graden scheef. Als ik em op de kade op de achtergrond rechtzet oogt het beterBits! schreef op dinsdag 08 mei 2007 @ 14:27:
[...]
Hij lijkt iets scheef te lopen: zo verdwijnt alle water uit het kanaal![]()
Hoe heb je'm geblurred?
[ Voor 15% gewijzigd door HanslH op 08-05-2007 19:16 ]
Maakt soms wel eens een foto ...
[ Voor 26% gewijzigd door jed_nl op 13-05-2007 17:07 ]
Bedankt, dan ga ik daar even mee stoeien zodra ik de tijd kan vrijmaken.relonky schreef op dinsdag 08 mei 2007 @ 14:37:
[...]
Volgens mij heb ik het gedaan met een gradient layer, maar dat zou ik even moeten nakijken als ik thuis achter de computer zit.
Point taken, Ik heb als ik door m'n foto's ga inderdaad de neiging objecten niet helemaal te fotograferen.littlejoannes schreef op dinsdag 08 mei 2007 @ 21:10:
@Jed_nl, bij allebei staan de bomen er niet geheel op. Bij #2 is dat selectieve kleur gebruik leuk als oefening, maar maakt de plaat niet speciaal
[ Voor 29% gewijzigd door HanslH op 09-05-2007 08:56 ]
[ Voor 8% gewijzigd door sOid op 09-05-2007 18:22 ]
Is wel te zien aan de pixeltjes in de overgang tussen blauwtinten in de achtergondSIMPY.be schreef op woensdag 09 mei 2007 @ 21:11:
bedankt, de foto was mét filter, maar ook nog wat hulp van photoshop
[ Voor 26% gewijzigd door HanslH op 09-05-2007 21:20 ]
HDR uit meerdere foto's? Of uit 1 RAW bestand? Indien het eerste, dan wil de wind ook nog wel eens wat roet in het eten gooien. De camera staat dan stil, maar de onderwerpen zwiepen heen en weer. (Ik heb ook nog wel HDR foto's met bewogen takjes en blaadjessOid schreef op woensdag 09 mei 2007 @ 18:21:
Dit is mijn eerste HDR trouwens, statief gebruikt maar alsnog wat bewogen (daarom is hij niet helemaal scherp) volgende keer maar een remote ervoor meenemen!
This footer is intentionally left blank
Meerdere foto's (5 effectief dacht ik). Zou inderdaad de wind geweest kunnen zijn ja, had ik nieteens aan gedacht. Volgende keer inderdaad op de wind lettenajhaverkamp schreef op woensdag 09 mei 2007 @ 21:39:
[...]
HDR uit meerdere foto's? Of uit 1 RAW bestand? Indien het eerste, dan wil de wind ook nog wel eens wat roet in het eten gooien. De camera staat dan stil, maar de onderwerpen zwiepen heen en weer. (Ik heb ook nog wel HDR foto's met bewogen takjes en blaadjes)
[ Voor 7% gewijzigd door sOid op 09-05-2007 21:58 ]
Verwijderd
Vreemd effect...Aikon schreef op donderdag 10 mei 2007 @ 18:37:
Hoe komt het dat geel zo snel gaat clippen? Is dat normaal of specifiek aan mijn camera (400D)?
Zie bijv. onderstaande foto, als ik in Lightroom dan het geel wat omlaag haal is het wel om aan te zien. Bij onderstaand is het geel onbewerkt, wel andere dingen wat aangepast.
[afbeelding]
Specs: NES | M82 | (T)FC | SNES | BS-X | VB | N64 | 64DD | NGC | Q | Q GBP | G&Ws | GB(L) | GB(A) (SP) | GBM | DS(L) | Wii
Mijn foto's op Flickr.
Verwijderd
Ik denk niet dat het de bedoeling was om je kat als Satan's huisdier neer te zetten, zo ja dan had wan bloed van zijn kin naar beneden druipend de foto in dat geval afgemaaktCaptain N schreef op zaterdag 12 mei 2007 @ 02:29:
Ik heb nog een keer mijn (andere) kat als proefdier gebruikt voor m'n nieuwe camera.Dit keer is het Dikkie Dik, een 17-jarige rode kater, die op wat ouderdomskwaaltjes na nog altijd prima doet.
De foto is klikbaar voor een iets groter formaat.
Is geloof ik een bug in lightroom (icm bepaalde systeemconfiguraties), open hem maar es in dpp ofzo, dan heb je het niet.Aikon schreef op donderdag 10 mei 2007 @ 18:37:
Hoe komt het dat geel zo snel gaat clippen? Is dat normaal of specifiek aan mijn camera (400D)?
Zie bijv. onderstaande foto, als ik in Lightroom dan het geel wat omlaag haal is het wel om aan te zien. Bij onderstaand is het geel onbewerkt, wel andere dingen wat aangepast.
[afbeelding]
[ Voor 26% gewijzigd door - J.W. - op 12-05-2007 11:58 ]
De 18-135mm kitlens. Je commentaar snap ik niet helemaal. Bedoel je de vorm waarop ze staan? Ik zie namelijk juist meer een kat die zo'n lekkere tevreden blik geeft die katten vaak hebben. Een klein beetje de ogen dicht geknepen.Verwijderd schreef op zaterdag 12 mei 2007 @ 10:08:
Ik denk niet dat het de bedoeling was om je kat als Satan's huisdier neer te zetten, zo ja dan had wan bloed van zijn kin naar beneden druipend de foto in dat geval afgemaakt![]()
Kortom: mooie foto maar de ogen zo neerzetten doet de foto niet veel goeds.
Welke lens heb je op je D80 gebruikt?
[ Voor 28% gewijzigd door Captain N op 12-05-2007 10:23 ]
Mijn foto's op Flickr.
Verwijderd
Bij mij zijn de ogen erg donker waardoor ik er totaal geen tevreden blik in kan zien, vandaar mijn reactie over dat puntCaptain N schreef op zaterdag 12 mei 2007 @ 10:17:
[...]
De 18-135mm kitlens. Je commentaar snap ik niet helemaal. Bedoel je de vorm waarop ze staan? Ik zie namelijk juist meer een kat die zo'n lekkere tevreden blik geeft die katten vaak hebben. Een klein beetje de ogen dicht geknepen.![]()
Overigens vind ik z'n blik ook wel stoer overkomen zo, wat hem wel typeert....Maar de uitstraling die 'ie op die foto heeft druist in tegen hoe 'ie is, zeg maar. Oftewel, als het de vorm van de ogen betreft, dan ga ik zelf toch voor de tevreden tough look.
Die zag ik gister ook al voorbij komenVerwijderd schreef op zaterdag 12 mei 2007 @ 11:18:
[afbeelding]
Gisterenavond geschoten vanop het dak van mijn flatgebouw. Foto is clickable trouwens. Comments uiteraard welkom!
[ Voor 21% gewijzigd door Verwijderd op 12-05-2007 11:27 ]
Ik gok die titel omdat het lijkt alsof ze afscheid van elkaar nemen, en de vader de dochter meeneemt of iets in die richting.Verwijderd schreef op zaterdag 12 mei 2007 @ 11:22:
Jammer van de bewogen onderwerpen. Vanwaar de titel 'verlies'? Qua kleur vind ik hem net wat te flauw, probeer er eens wat meer drama in te gooien door te spelen met contrast/ curves.
Daar heb je wel gelijk in inderdaad. Is deze versie beter? Ik heb de ogen een klein beetje bewerkt met de Dodge tool in Photoshop.Verwijderd schreef op zaterdag 12 mei 2007 @ 11:22:
Bij mij zijn de ogen erg donker waardoor ik er totaal geen tevreden blik in kan zien, vandaar mijn reactie over dat punt
Mijn foto's op Flickr.
Verwijderd
[ Voor 13% gewijzigd door Verwijderd op 12-05-2007 12:31 ]
Mijn foto's op Flickr.
Verwijderd
Een vrijdagavond dus ik dacht iets van gescheiden ouders en vader komt het kind ophalen in een gespannen sfeer. Maar het is inderdaad een multi-interpretabele prentsOid schreef op zaterdag 12 mei 2007 @ 11:46:
[...]
Ik gok die titel omdat het lijkt alsof ze afscheid van elkaar nemen, en de vader de dochter meeneemt of iets in die richting.
[ Voor 10% gewijzigd door Verwijderd op 12-05-2007 13:09 ]
Ik vind je foto echt prachtig. Voor mij is je titel erg duidelijk en heeft de foto een bepaalde emotie die ik me zelfs als niet-ouder voor kan stellen.Verwijderd schreef op zaterdag 12 mei 2007 @ 11:18:
[afbeelding]
Gisterenavond geschoten vanop het dak van mijn flatgebouw. Foto is clickable trouwens. Comments uiteraard welkom!
You don't have to be crazy to do this job, but it helps ....
Dit topic is gesloten.
Apple iPhone 16e LG OLED evo G5 Google Pixel 10 Samsung Galaxy S25 Star Wars: Outlaws Nintendo Switch 2 Apple AirPods Pro (2e generatie) Sony PlayStation 5 Pro
Tweakers is onderdeel van
DPG Media B.V.
Alle rechten voorbehouden - Auteursrecht © 1998 - 2025
•
Hosting door TrueFullstaq