Solo testcasefoto's - om van te leren | Deel 7 Vorige deel Overzicht Volgende deel Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 8 ... 11 Laatste
Acties:
  • 7.996 views sinds 30-01-2008

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op zaterdag 12 mei 2007 @ 12:48:
[...]
Heb zoals getipt even wat met levels en contrast gespeeld en online gezet (link vervangen).
He dat is stukken beter (vind ik dan ;)). Hoe vind je hem zelf zo vergeleken met je 1e foto?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op zaterdag 12 mei 2007 @ 20:46:
[...]

He dat is stukken beter (vind ik dan ;)). Hoe vind je hem zelf zo vergeleken met je 1e foto?
Wel ik vind hem ook meer emotie hebben op deze manier. Prob is dat ik werk op mijn desktop met een van de eerst 19 inch TFT's en de kleurweergaven van deze monitor is niet om naar huis over te schrijven. Ik heb de foto dan maar even bekeken op mijn laptop en toen zag ik het ook! Bedankt voor de onderbouwende commentaar!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

AlainS schreef op zaterdag 12 mei 2007 @ 19:13:
[...]
Technish gezien denk ik dat het focuspunt niet helemaal goed ligt. Ik weet niet of het de bedoeling was om de fietsen en muur scherp te krijgen, maar ik denk dat de foto beter was geweest als de mensen scherp waren geweest.

Een algemeen vraagje over dit soort foto's: Mag je zomaar van dit soort foto's maken en openlijk publiceren? Ik zou niet graag in de schoenen van die vader staan en hier een foto van mezelf tegen komen.
Bedankt voor de positieve waardering Wat de opmerking over de focus betreft: de foto is genomen vanop een afstand van ik schat 75 meter dus dat zal er veel mee te maken hebben ;). Ivm het recht om zo'n foto's te maken: het is op straat gemaakt bovendien zijn de mensen an sich niet duidelijk herkenbaar...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Captain N
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 10-05-2024

Captain N

Back in NL. T_T

@[SainteR]: Zoals iemand al zei, jammer dat het onderwerp er niet scherp op staat. Ook vind ik de pixelbrij in sommige stukken op de foto wat storend. Linksboven bijvoorbeeld, en op de kleding van de man. Verder wel een erg "leuk" moment.

@MvdKelen: Ik heb het niet nagemeten, maar ik heb het idee dat de lijn in het midden een beetje scheef loopt. Aangezien het van die rechthoekige lijnen zijn, zou het denk ik mooi zijn als die echt parallel zouden lopen.

Ik ben zelf gisteravond nog even een rondje gaan lopen door Leiden, om wat meer te oefenen met m'n nieuwe camera. Ik kwam een meerkoet tegen in de singel. Ik vind zelf de kleuren en scherpte erg mooi. Het liefst zou ik de foto vanuit een iets lager standpunt hebben (of een opkijkende meerkoet), maar dat zat er door de hogere oever niet in. Foto is klikbaar.

Afbeeldingslocatie: http://farm1.static.flickr.com/228/494556199_7f038da45b.jpg

Specs: NES | M82 | (T)FC | SNES | BS-X | VB | N64 | 64DD | NGC | Q | Q GBP | G&Ws | GB(L) | GB(A) (SP) | GBM | DS(L) | Wii
Mijn foto's op Flickr.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

@Captain N: Mooie plaat, jammer dat de rechterkant van de snavel neigt naar het overbelichte.

Toen ik dit lieveheersbeestje zag moest ik gewoon even de cam pakken. Ik sta nog steeds een beetje versteld van wat er uit dit brakke ding te halen valt.

Afbeeldingslocatie: http://m1.freeshare.us/144fs761371.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• M a r c o
  • Registratie: April 2006
  • Niet online
Captain N schreef op zaterdag 12 mei 2007 @ 21:35:
@MvdKelen: Ik heb het niet nagemeten, maar ik heb het idee dat de lijn in het midden een beetje scheef loopt. Aangezien het van die rechthoekige lijnen zijn, zou het denk ik mooi zijn als die echt parallel zouden lopen.
De verticale lijn in het midden staat recht. De horizontale lijnen net niet helemaal. Om dit te verhelpen zou ik de foto nogal moeten vervormen, geen kwestie van draaien dus. Ik kan wel eens proberen of dit de kwaliteit niet te veel beinvloed

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Afbeeldingslocatie: http://farm1.static.flickr.com/190/496013438_95744280c0.jpg
clickable, tonemap uit 1 raw

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nomad
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 13:00

Nomad

Moderator Foto & Video

a.k.a. Martijn

Een beetje overdone waardoor die ietsje donker is, maar gaaf is die wel zeg!
note to myself: Toch maar weer eens mee prutsen

Commercieel fotograaf - Zakelijke portretten

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Nomad schreef op zondag 13 mei 2007 @ 14:17:
[...]

Een beetje overdone waardoor die ietsje donker is, maar gaaf is die wel zeg!
note to myself: Toch maar weer eens mee prutsen
mss beetje te veel contrast in gegooid, maar vond em wel lekker zo. En met gewoon lichter maken blow je de highlights er uit

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Laurens
  • Registratie: December 2003
  • Niet online
Zeer gaaf zeg :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nomad

Nomad

Moderator Foto & Video

a.k.a. Martijn

Verwijderd schreef op zondag 13 mei 2007 @ 14:19:
[...]

mss beetje te veel contrast in gegooid, maar vond em wel lekker zo. En met gewoon lichter maken blow je de highlights er uit
je kunt een foto natuurlijk ook lichter maken zonder dat je highlights lichter maakt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Beste Tweakers,

Na 15 jaar ben ik weer begonnen met fotograferen. Krijg goede reacties uit mijn omgeving maar zou graag commentaar van jullie willen ontvangen. Heb pas een 400d gekocht en nog alle mogelijkheden aan het leren. Heb geen ervaring met PhotoShop of andere bewerkingsprogramma's. Dus wat je ziet is wat ik heb geschoten.

Regelmatig komt deze duif bij mij naar binnen kijken. Het deel van de boom dat scherp is gesteld is waar hij zat. Dit in combinatie met de wat donkere kleuren zorgen ervoor dat niet de volledige aandacht op de duif is gericht. Het zonlicht onder de vleugel en deel van zijn lichaam toont wel zijn aanwezigheid. Mooi vind ik hoe de vleugel en de staart in dezelfde lijn lopen als de taken waar hij vanaf komt. Alleen jammer dat de uitgestrekte pootjes niet goed zichtbaar zijn.

Instellingen:
ISO 100
Sluitertijd: 1/400
Diafragma: 5.6
Lens: 50-200mm
Focal length: 200mm

Graag hoor ik jullie reacties op deze foto.

Afbeeldingslocatie: http://www.mijnalbum.nl/Foto-Y6UKA7MM.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tomino
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 06:38
Verwijderd schreef op zondag 13 mei 2007 @ 15:09:
Het deel van de boom dat scherp is gesteld is waar hij zat. Dit in combinatie met de wat donkere kleuren zorgen ervoor dat niet de volledige aandacht op de duif is gericht. Het zonlicht onder de vleugel en deel van zijn lichaam toont wel zijn aanwezigheid.
[afbeelding]
Mijn mening, had liever op de duif scherp gesteld, dat is toch het hoofdonderwerp in jouw foto, en dat dan de tak scherp is is voor mij meer een reden om de foto als prullenbak te sturen! Het idee komt nu bij mij over dat je gewoon te laat was, en daardoor de doelscherpte van je foto verkeerd ligt!

Verder, je hebt niet persé PS nodig om te bewerken. vaak zijn de simpele programma's die je bij je Toestel krijgt ook al voldoende om brightness en contrast omhoog te gooien!

Mijn bijdrage.
Het was ook echt de bedoeling om het Zwaar en donker te maken dus dat was expres!
( 1e hdr try out)
Afbeeldingslocatie: http://farm1.static.flickr.com/202/492551969_83752799a1.jpg

[ Voor 8% gewijzigd door Tomino op 13-05-2007 17:30 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hurricane
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 13:49

Hurricane

Alles is anders dan het lijkt!

@Tomino
Geen onderwerp, dus beetje saai. En de horizon staat ook scheef. Deze zou je even recht kunnen zetten. De wolken zijn er wel mooi uit gekomen.

@PicturEd
Tsja deze foto zou ik zelf niet eens tonen. Onderwerp niet scherp, en een veels te drukke achtergrond.

@PapaPol
Wel een beetje overdone zo zeg :)

@Captain N
Had je ook niet een beetje de oever af kunnen dalen om een foto te maken van iets meer naar beneden. Vindt hem zo van "bovenaf" niet echt super overkomen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Captain N

Captain N

Back in NL. T_T

Hurricane schreef op zondag 13 mei 2007 @ 16:47:
@Captain N
Had je ook niet een beetje de oever af kunnen dalen om een foto te maken van iets meer naar beneden. Vindt hem zo van "bovenaf" niet echt super overkomen.
Nog een stapje verder en ik lag in het water, en zat ook al op m'n hurken (liggen werd me een beetje te, aangezien het net keihard geregend had. :+).

Specs: NES | M82 | (T)FC | SNES | BS-X | VB | N64 | 64DD | NGC | Q | Q GBP | G&Ws | GB(L) | GB(A) (SP) | GBM | DS(L) | Wii
Mijn foto's op Flickr.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb sinds korte tijd een 400D in bezit, en heb deze topics dan ook regelmatig gevolgd.
Vanmiddag even gespeeld met de camera en nabewerking, waaronder het Orthon effect dat hier nog wel eens gepasseerd is...

Hieronder een testje met het Orton effect, en hierbij ook mijn eerste foto op Tweakers :)

Afbeeldingslocatie: http://farm1.static.flickr.com/199/496435047_f9befaef2a.jpg?v=0

[Grote versie]

[ Voor 7% gewijzigd door Verwijderd op 13-05-2007 19:43 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Captain N

Captain N

Back in NL. T_T

@ Redhero: Ik vind het een hele coole foto. Dat rood van het lieveheersbeestje, het geel van ... (wat is het? :P) en het blauw van de achtergrond, en de compositie vind ik ook erg netjes. Sowieso zien lieveheersbeestje er ook wel tof uit. :)

@ PapaPol: Ik vind het niks, maar smaken verschillen uiteraard. De overgang van de donkere lucht naar het licht vind ik een te groot verschil, en vind sowieso de hele foto wat te donker.

@ PicturEd: Aangezien de foto draait om de duif, lijkt me dat prioriteit nummer een zou zijn deze scherp op de foto te krijgen. Het lijkt nu alsof je van de boom een foto wilde nemen en er ineens een duif door je beeld heen vloog. ;)

@ Tomino: Er valt niet zoveel te zien op je foto. Het lege grasveld besloot een erg groot deel van de foto, maar erg interessant is 'ie niet. In dat aspect vind ik de foto van PapaPol, die een beetje vergelijkbaar landschap op de foto heeft gezet, veel geslaagder.

@ viper52b: Het Orton effect is leuk om aan een foto een beetje magisch dromerig sfeertje te geven. Bij jou foto heb ik echter meer het idee dat je gewoon niet goed gefocust hebt. Ik denk dat het een mooier effect zou geven als de bloem niet voor zo'n egaal wit(tige) achtergrond zou hangen.

[ Voor 79% gewijzigd door Captain N op 13-05-2007 20:25 ]

Mijn foto's op Flickr.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Een van mijn.. mhh nee mijn eerste digitale 'portret' opname tijdens een festiviteit,,,

Afbeeldingslocatie: http://img376.imageshack.us/img376/989/peo3om1.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sOid
  • Registratie: Maart 2004
  • Niet online
Verwijderd schreef op maandag 14 mei 2007 @ 01:33:
Een van mijn.. mhh nee mijn eerste digitale 'portret' opname tijdens een festiviteit,,,

[afbeelding]
Mooi portret. Goed gekozen voor het zwartwit. Ik hou altijd heel erg van portretten waar veel karakter in zit zoals hier :)

Vind hem wel wat krap gekadert, óf had het ruimer gedaan, óf had het krapper gedaan waardoor het met opzet was zegmaar ;) Laatste kan je nu nog doen door er wat vanaf te croppen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lateef
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 10-07 22:24
sOid schreef op maandag 14 mei 2007 @ 13:43:
[...]
Vind hem wel wat krap gekadert
naar mijn idee is die niet zo zeer te krap gekaderd, maar niet goed gekaderd; te dead-centre.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Serpie
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 01-07-2023
Ik ben een programmeur, en kom hier eigenlijk alleen om foto's te bewonderen en een heel erg goede camera heb ik niet maar ik vind het wel erg leuk om ze te schieten en toch mijn best te doen om er wat leuks van te maken.

Ik zag dit topic dus ik ben wel benieuwd hoe dit nog beter had gekund, camera kan ik weinig aan doen op dit moment :)

Afbeeldingslocatie: http://i204.photobucket.com/albums/bb83/Serphiot/P5130061.jpg
Klikbaar

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sOid
  • Niet online
lateef schreef op maandag 14 mei 2007 @ 14:02:
[...]
naar mijn idee is die niet zo zeer te krap gekaderd, maar niet goed gekaderd; te dead-centre.
Ook dat, ik vind het beide ;)
Serpie schreef op maandag 14 mei 2007 @ 21:18:
Ik ben een programmeur, en kom hier eigenlijk alleen om foto's te bewonderen en een heel erg goede camera heb ik niet maar ik vind het wel erg leuk om ze te schieten en toch mijn best te doen om er wat leuks van te maken.

Ik zag dit topic dus ik ben wel benieuwd hoe dit nog beter had gekund, camera kan ik weinig aan doen op dit moment :)

[afbeelding]
Klikbaar
Best een leuke foto hoor :) Hij is niet helemaal scherp, maar dat ligt misschien aan de camera, ook jammer van de achtergrond maar het is een vlindertuin gok ik, dus daar is niets aan te doen (heb ik ook last van met sommige foto's in vlindertuin). De compositie vind ik ook niet erg spannend, maar ik zou ook geen idee hebben hoe dit beter kan :P Vind ik altijd moeilijk bij macro foto's. Kijk eens naar de macro foto van Redhero van het lievenheersbeestje (bovenaan de pagina ergens), daar is de compositie beter bij :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Afbeeldingslocatie: http://img527.imageshack.us/img527/180/sizedp1000463th1.jpg

Vond het wel een leuke foto. Geen idee of mn beeldscherm goed staat afgesteld :)

[ Voor 47% gewijzigd door Verwijderd op 15-05-2007 18:47 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik ben benieuwd wat jullie hiervan vinden. Ik vond het in ieder geval niet makkelijk om de brandgrens erop te zetten!

Afbeeldingslocatie: http://img.photobucket.com/albums/v465/mvanderwillik/IMG_2927-1-klein.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sOid
  • Niet online
Verwijderd schreef op dinsdag 15 mei 2007 @ 18:42:
[afbeelding]

Vond het wel een leuke foto. Geen idee of mn beeldscherm goed staat afgesteld :)
Wel grappig, maar lijkt meer op computerart dan een foto en een onderwerp mist eigenlijk.
Verwijderd schreef op dinsdag 15 mei 2007 @ 18:44:
Ik ben benieuwd wat jullie hiervan vinden. Ik vond het in ieder geval niet makkelijk om de brandgrens erop te zetten!

[afbeelding]
Aan je sluitertijd te zien heb je een statief oid gebruikt? Zo ja; maak er dan volgende keer een HDR foto van (zoek maar ff hier op GoT als je niet weet wat het is) en zet je diafragma wat kleiner, f/8 of f/11 ofzo.

Ik zag er vanmorgen ook een foto van in de krant staan (de Volkskrant) en erg spectaculair :) Ik weet niet of het eenmalig was of dat het vaker komt, maar dan zou ik er ff wat verder mee expirimenteren als ik jou was.

Succes!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nomad

Nomad

Moderator Foto & Video

a.k.a. Martijn

soid, zou hier denk ik geen hrd gebruiken, gewoon een grotere belichting als totaal, dat wel, je hele foto is namelijk nogal donker.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sOid
  • Niet online
Nomad schreef op dinsdag 15 mei 2007 @ 19:54:
soid, zou hier denk ik geen hrd gebruiken, gewoon een grotere belichting als totaal, dat wel, je hele foto is namelijk nogal donker.
Misschien, ik zou het wel proberen, maar dan wel met mate toepassen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Waterpolo:
Afbeeldingslocatie: http://www.agproducts.nl/fotos/foto1.jpg
Settings:
1/80 sec
f/5.6
55mm
ISO 800

en de grote versie
http://www.agproducts.nl/fotos/foto1Big.jpg

eigen commentaar: een kikkeltje later drukken had leuker geweest. maar vond juist het helemaal bevriezen van de foto goed gelukt. Voor het eerst goed gelukt met mijn 350D.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tomino
Deze wil ik toch wel heel graag aan een commentaar voorzien hebben!
Vind hem zelf erg mooi maarja, misschien zien jullie dat anders!
Afbeeldingslocatie: http://farm1.static.flickr.com/225/499372219_e2edb44d68.jpg

op groot formaat ziet hij er nog beter uit..
Linkje want anders te groot

[ Voor 26% gewijzigd door Tomino op 16-05-2007 11:25 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

lateef schreef op maandag 14 mei 2007 @ 14:02:
[...]
Even een vraagje tussendoor, waarom is/lijkt centraal voor somigen per definitie een foute kadering? De golden rule is toch alleen een richtlijn om eventueel te gebruiken als de situatie het toelaat? of zie ik dat helemaal verkeerd?

In dit geval liet de situatie het niet toe om die 'regel' toe te passen, dooradt zowel links als rechts van de persoon iemand stond en ik juistem deze persoon alleen op de foto wou hebben met de uitdruk die hij op dat moment had.

De foto's

Serpie:
Mooi kwa kleur alleen een iets kleinere (toch?) DoF zou welkom zijn geweest, omdat de achtergrond hier nogal sterk aanwezig is en daardoor nogal afleid van het onderwerp. Hier zou voor mijn gevoel juistem wel de regel van 3 toepasbaar zijn geweest of r als je hem centraal dan toch neemt een paar pasjes dichterbij ,zodat de vlinder evt. beeldvullend zou zijn.

MredZ:
Opzich een leuke plaat, maar zoals al gezegt komt hij erg over alzijnde computerart wat niet verkeerd hoeft te zijn, maar ik mis ook een echt onderwerp hierop (wel mooi abstract) :)

Marlieke:
Kwa kleur niet fout en nee het hoeft echt geen hdr foto te zijn om mooi te worden, mij stoort de voorgrond wel een beetje door de manier waarop hij is neergezet (kan het niet uitleggen is een gevoel), maar de achtergrond in combinatie met het licht maakt best wel veel goed. Geen top plaat, maar zeker niet slecht vind ik en absoluut met potentie.

Gerrit-Jan:
Ik mis scherpte en diepgang in de plaat. Je sluitertijd is imo voor deze actie een beetje aan de lage kant. Ik had namelijk in dit geval de actie graag echt bevroren en scherp gezien bv op 1/250 en een diafragma van F/8 indien mogelijk (evt met flits, wel gediffused natuurlijk). Daarbij een iets ander standpunt om te kijken of het mogelijk is de (storende) benen van de toeschouwers buiten beeld te laten.

Tomino:
Even lekker kort door de bocht. Mooie plaat, dof had ik persoonlijk iets anders gelegt, zodat het hart helemaal voledig scherp was geweest.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sharky
  • Registratie: September 1999

Sharky

Skamn Dippy!

Verwijderd schreef op woensdag 16 mei 2007 @ 11:22:
Waterpolo:
[afbeelding]
Settings:
1/80 sec
f/5.6
55mm
ISO 800

en de grote versie
http://www.agproducts.nl/fotos/foto1Big.jpg

eigen commentaar: een kikkeltje later drukken had leuker geweest. maar vond juist het helemaal bevriezen van de foto goed gelukt. Voor het eerst goed gelukt met mijn 350D.
Ik maak zelf redelijk vaak foto's bij waterpolo kampioenschappen e.d. en de ervaring heeft mij (in ieder geval) geleerd dat een sluitertijd van 1/400 of sneller het minimum is. Helaas is niet in alle zwembaden het licht voldoende om dat te halen waardoor je al snel op iso1600 zit. Als je mazzel hebt hebben ze ramen aan de zijkant of in het plafond.

This too shall pass

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Toff
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 09-08 20:14

Toff

FP ProMod
@Gerrit-Jan:
Dat "bevriezen" @ 1/80 sec. zie ik ook niet zo goed gelukt zijn, er zit nog flink wat bewegingsonscherpte in je foto. Wat mij betreft liever wat meer scherpte, ten koste van wat extra ruis @ ISO-1600. Verder specificeer je een brandpuntsafstand van 55 mm, maar je hebt wel heel sterk gecropt, hetgeen de kwaliteit van je foto niet bevordert. Als ik de lichtval op het water zo zie, dan lijkt het of je tegen het licht heb staan fotograferen. Misschien vang je meer licht op de sporters als je aan de kant van de ramen gaat staan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• whoami
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 11:59
Iets, of niets ?
Afbeeldingslocatie: http://users.pandora.be/fgzone/pics/FGH_0190.jpg

https://fgheysels.github.io/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Floor-is
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 11-09 12:57
Het idee is goed, maar omdat de buitenmuur zo licht is, wordt de aandacht niet echt naar de doorgangen getrokken. Dus in mijn ogen is het net niks... Sorry :)

Bericht hierboven

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wisselwerking
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 13:17
Ik zou nog wat spelen met shadow/higlights. Op die manier kun je de doorgang wat meer naar de voorgrond halen. (heb het zelf even door photoshop gehaald en dat maakt de plaat IMHO wel beter)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik ben al een tijdje bijna dagelijks op dit forum aan het kijken. Vorige week heb ik mijn eerste digitale camera gekocht (Canon PowerShot A630 8.0megapixel), dus wilde ook wat actiever worden hier. Ook wil ik hierdoor mijn techniek/nabewerking verbeteren. Dus geef vooral kritiek (positief en negatief ;)...)

De foto dus:
Afbeeldingslocatie: http://frank-raterink.nl/GoT/GoT-Foto-001.jpg

ISO 80
f/3,2
1/200 sec exposure
7 mm focus

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xelle
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 12:27
Afbeeldingslocatie: http://farm1.static.flickr.com/227/502383749_f5b737cfa0.jpg
klikbaar voor groot

Vandaag gemaakt op de autocross in Woudrichem, heb er aardig wat foto's geschoten. Deze vond ik zelf de beste vooral omdat er lekker beweging in de foto zit naar mijn mening. Commentaar is altijd welkom! :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wisselwerking
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 13:17
Ze is 3 maanden oud en nog steeds kom ik niet verder dan af en toe een kiekje van ons kleintje (zie hieronder).

Afbeeldingslocatie: http://www.wisselwerking.nl/upload/baby2.jpg

Eigenlijk wil ik binnenkort wel eens een serieuzere shoot gaan doen (ik heb een papa-dag, dus dat komt mooi uit) maar heb geen ervaring met een opgezette shoot. Ik denk dat de belichting en de setting goed uitgedokterd moeten worden, maar verder? Zijn er dus tips en trucs die jullie met mij willen delen?

Ow ja, en commentaar op deze mag natuurlijk ook, zodat ik dat kan meenemen in de shoot.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nomad

Nomad

Moderator Foto & Video

a.k.a. Martijn

Baby's fotograferen is gewoon super leuk en ondertussen zijn ze super schattig.
Deze is fraai Relonky :)

Over een babyshoot, heb er weinig verstand van, maar zou met bouncen (mooie witte muur) en zo egaal mogelijke verlichting willen. denk ik.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tomino
Xelle schreef op donderdag 17 mei 2007 @ 20:28:
[afbeelding]
klikbaar voor groot

Vandaag gemaakt op de autocross in Woudrichem, heb er aardig wat foto's geschoten. Deze vond ik zelf de beste vooral omdat er lekker beweging in de foto zit naar mijn mening. Commentaar is altijd welkom! :)
Wel lekkere plaat maar naar mijn idee is de auto te ver weg voor een lekkere actie foto..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Maarten L
  • Laatst online: 26-05 21:56
Vanavond even feedback geven!

Toevallig heb ik ook een 'baby' foto vandaag gemaakt. Overigens ook bewerkt..

Afbeeldingslocatie: http://www.q13.nl/maarten/Tijdelijke%20Foto's/Meisje%20Hemelsvaartdag%202007%20by%20Maarten%20Langelo%20klein%20GoT.jpg

'klik' voor grote versie

:)

www.maartenlangelo.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jigs
  • Laatst online: 17-01-2024
@phiexx: je had hier veel meer moeten spelen met de scherptediepte. Mijn aandacht naar de auto wordt afgeleid door de stoep.

@redherro:mooie plaat. Leuk gespeeld met scherptediepte

@[SainterR]: mooi bewerkt maar vind het verder geen speciale foto.

@papapol: mooie foto. Ik probeer ook nog steeds een goede HDR foto te krijgen. Maar je moet een goede plek hebben en het moment moet daar zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

relonky schreef op donderdag 17 mei 2007 @ 21:53:
Eigenlijk wil ik binnenkort wel eens een serieuzere shoot gaan doen (ik heb een papa-dag, dus dat komt mooi uit) maar heb geen ervaring met een opgezette shoot. Ik denk dat de belichting en de setting goed uitgedokterd moeten worden, maar verder? Zijn er dus tips en trucs die jullie met mij willen delen?

Ow ja, en commentaar op deze mag natuurlijk ook, zodat ik dat kan meenemen in de shoot.
Leuk maar de foto mist wat scherpte dus ik weet niet of dat door het evt. verkleinen komt?

Verder idem als wat Nomad zei. Mijn dochtertje is inmiddels net 1 geworden en na bijna 9000 foto's kan ik je vertellen dat er van dat aantal vast zo'n 8900-8950 onder de categorie snapshot vallen.

Kleintjes luisteren niet zo goed (duh :P) dus ga er maar vanuit dat je meerdere shoots nodig hebt om er uberhaupt een paar leuke uit te krijgen.

Alysha (10 maandjes):
Afbeeldingslocatie: http://i2.tinypic.com/63ttaif.jpg

En klik voor groter

De blablabla:

D200
AF-D 50/1.8
F2.8
iso100

[ Voor 3% gewijzigd door Verwijderd op 18-05-2007 12:35 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nomad

Nomad

Moderator Foto & Video

a.k.a. Martijn

10 maandjes en dan al oorbellen? :S
Qua foto vind ik de ruimte rechts niks toevoegen en is die links wat vreemd geknipt. Niet zo geslaagd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Nomad schreef op vrijdag 18 mei 2007 @ 12:36:
10 maandjes en dan al oorbellen? :S
Qua foto vind ik de ruimte rechts niks toevoegen en is die links wat vreemd geknipt. Niet zo geslaagd.
Ik moet je zelfs corrigeren: met 6 weken. Al is er dan vast extra info nodig om het een noordeling uit te leggen ;) Ik woon in A'dam ZO en mama is Surinaams. Hier is het de normaalste zaak om zo 'vroeg' met oorbellen te beginnen. Bij blanke baby's is het inderdaad 9 van de 10 keer not done.

Over het croppen links twijfelde ik nog dus dat ben ik met je eens, zie hier het origineel.

Over de ruimte rechts begrijp ik eerlijk gezegd niet wat jij dan het verschil met de poging van relonky vindt... 8)7

Zou je dit meer acceptabel vinden? Ik ben zelf niet zo'n liefhebber van haast vierkante shots en deze foto leent zich zeker niet voor een staande variant.

[ Voor 3% gewijzigd door Verwijderd op 18-05-2007 12:58 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Om alle babyfoto's maar even te doorkruizen met een andere soort:

Afbeeldingslocatie: http://m1.freeshare.us/146fs965569.jpg

Groot

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

@Redhero: grappig, het lijkt wel een animatie (fijne kleuren), ik weet nog niet wat ik ervan moet vinden :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nomad

Nomad

Moderator Foto & Video

a.k.a. Martijn

Verwijderd schreef op vrijdag 18 mei 2007 @ 12:53:
[...]

Ik moet je zelfs corrigeren: met 6 weken. Al is er dan vast extra info nodig om het een noordeling uit te leggen ;) Ik woon in A'dam ZO en mama is Surinaams. Hier is het de normaalste zaak om zo 'vroeg' met oorbellen te beginnen. Bij blanke baby's is het inderdaad 9 van de 10 keer not done.

Over het croppen links twijfelde ik nog dus dat ben ik met je eens, zie hier het origineel.

Over de ruimte rechts begrijp ik eerlijk gezegd niet wat jij dan het verschil met de poging van relonky vindt... 8)7

Zou je dit meer acceptabel vinden? Ik ben zelf niet zo'n liefhebber van haast vierkante shots en deze foto leent zich zeker niet voor een staande variant.
Relonky gebruikt de ruimte rechts om daar het licht vandaan te komen, daarom is bij hem die ruimte nuttig, bij jouw foto heb ik dat niet zo.
Je 2e foto vind ik mooier, omdat ik zie wat je wilt, nergens ruimtes die ik niet kan verklaren :P en de krappere crop geeft sowieso een meer close-up wat ik hiet wel vind staan.
(ik zie gewoon geen reden om meer ruimte ergens te hebben en dan vind ik een vierkante crop prima).

[ Voor 4% gewijzigd door Nomad op 18-05-2007 13:11 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DoubleJ
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 07-02 09:46

DoubleJ

Een ninjja!

Verwijderd schreef op vrijdag 18 mei 2007 @ 13:00:
@Redhero: grappig, het lijkt wel een animatie (fijne kleuren), ik weet nog niet wat ik ervan moet vinden :)
Bedoel je niet dat het lijkt alsof het 3D (oid) is? Ik zie namelijk geen beweging ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

DoubleJ schreef op vrijdag 18 mei 2007 @ 13:46:
[...]
Bedoel je niet dat het lijkt alsof het 3D (oid) is? Ik zie namelijk geen beweging ;)
Hehe, het lijkt wel een shot uit een animatiefilm, zo dan :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HanH
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 22-04-2021
Verwijderd schreef op vrijdag 18 mei 2007 @ 19:54:
[...]

Hehe, het lijkt wel een shot uit een animatiefilm, zo dan :P
ja, het deed me gelijk denken aan de kleurstelling bij Shrek :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• eisbaer
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 15-09 17:25

eisbaer

Zie signature

Vandaag het nikkor 18-200VR objectief gekocht. Zal wel een van de laatste in Nederland zijn. Meteen even doorgereden naar artis om eens te proberen. Bijgaande een (klikbaar) plaatje genomen op 120mm. Beetje contrast en usm toegevoegd in ps.

Afbeeldingslocatie: http://www.eisbaer.name/fotodump/dsc0039psklein.jpg

[ Voor 5% gewijzigd door eisbaer op 19-05-2007 12:35 ]

Favorieten: Samsung S24 Apps: Backup Restore - Fietsen: Kalkhoff 3B excite, VM S3 fw 1.9.3

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Captain N

Captain N

Back in NL. T_T

Afbeeldingslocatie: http://farm1.static.flickr.com/212/504217296_c5e2739d66.jpg

Deze kauw steeg net op na wat brood te hebben gestolen van de eendjes. Ikzelf vind de achtergrond niet echt denderend en de kauw zelf had scherper gemogen, maar gezien z'n mooie houding wilde ik hem jullie toch even laten zien. :) Klik voor groter.

@Redhero: Ik vind dat echt een prachtige foto. Kun je verklappen hoe je die gemaakt hebt? Wat voor blad is het, wat heb je er nog in Photoshop mee gedaan? :)

@eisbaer: Goed dat je naar Artis bent gegaan en niet naar Blijdorp. Hoewel je daar gisteren misschien spectaculairdere foto's had kunnen nemen. ;) Anyways, ik ben niet zo bekend met Artis en de verblijven daar, maar het is jammer dat er zo'n groot hek achter de bizon staat. Ook vind ik het jammer dat dat plukje onder z'n kin er niet helemaal op staat, want dat vind ik altijd wel typerend voor die beesten.

[ Voor 44% gewijzigd door Captain N op 19-05-2007 11:28 ]

Mijn foto's op Flickr.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• YellowCube
  • Registratie: December 2001
  • Nu online

YellowCube

Wait...what?

@Captain_N: Het is geen slechte foto, maar ik vind dat je teveel aan de sharpening knop hebt gezetten. Veel te veel.

@eisbear: allereerst had ik liever meer van de bizon gezien en minder van de achtergrond. M'n oog gaat nu ook eerst naar de achtergrond en dan "hee, een bizon". Snap je wat ik bedoel?

My doctor says that I have a malformed public-duty gland and a natural deficiency in moral fibre and that I am therefore excused from saving the world

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• eisbaer
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 15-09 17:25

eisbaer

Zie signature

@Captain N: Precies mijn gedachte toen ik dat bericht zag :)
@YellowCube: Het scheelt misschien dat ik de foto fullscreen bekeek maar nu je (jullie) het zegt zit ik ook naar dat hek te staren.

Nog eentje dan waar de beestjes er helemaal op staan.
Afbeeldingslocatie: http://www.eisbaer.name/fotodump/DSC_0055-psklein.JPG

Favorieten: Samsung S24 Apps: Backup Restore - Fietsen: Kalkhoff 3B excite, VM S3 fw 1.9.3

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rudedadude
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 07:01

Rudedadude

Maybe we were born to run

En nog een dierentuin plaatje:

Afbeeldingslocatie: http://img.photobucket.com/albums/v346/rbkaptein/bl01.jpg
"Blij je te zien" :P

Meer hardloopschoenen van Topo Athletic, Inov-8, Altra, Mizuno en Skechers dan Imelda Marcos.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

@ Captain N: Ik denk dat de truck hem zat in dat ik eigenlijk tegen de zon in fotografeerde. Het licht scheen door het blad heen, zodat je die bladnerven zo mooi ziet.

Het is een blad van een kersenboom, wel wilde kersen als ik het goed heb. In photoshop heb ik hem alleen maar verkleint voor hier op het forum, voor de rest niets :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Captain N

Captain N

Back in NL. T_T

Ah okay. Het ziet er uit als een heel groot blad, maar dat valt best wel mee dan. Welke lens heb je gebruikt en nog bepaalde filters? :)

Mijn foto's op Flickr.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JaccoW
  • Registratie: April 2007
  • Laatst online: 11-08 23:23

JaccoW

Kijkt en Luistert

Mmh, best wel mooie foto's hier. Ik zal ook eens wat plaatsen:

Dit is een foto die ik een tijdje geleden heb gemaakt:
Afbeeldingslocatie: http://farm1.static.flickr.com/158/363876838_4cfad60d97.jpg

Groot: http://farm1.static.flick...63876838_4cfad60d97_b.jpg

We reden op de Erasmusbrug en ik zag dit schouwspel en heb uit de rijdende auto een foto gemaakt, vandaar dat de voorkant een beetje wazig is.

Ik zou er nog wel meer willen plaatsen, maar ik ga hier eerst een tijdje kijken

Z-machine OriginID: JaccoW

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• silencedead
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 13:51
@F_demon: mooie lucht, maar de bruggen en gebouwen zijn wel erg zwart uitgevallen, doordat het er zoveel zijn op deze plaat stoort het me, als het hekje op de voorgrond er niet had opgestaan had die beter geweest.

Zojuist mijn nieuwe Sigma 70-300 F4-5,6 uitgetest en daar kwam deze plaat uit die mij wel beviel. Heb wel het een en ander moeten nabewerken om de kleuren zo te krijgen.
Afbeeldingslocatie: http://student.hro.nl/0755686/got/tn_IMG_2529.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• renbull
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 14-07 18:24
Was benieuwd of jullie het wat vinden?
Afbeeldingslocatie: http://lh5.google.nl/image/renbull/Rk7zFEAOv1I/AAAAAAAAADA/jToQ0hgaozE/s400/P1040879.JPG

Nikon D750| Nikkor AF 300/4, 80-200/2.8D, 85/1.8D, 60/2.8D, 50/1.4D, 35/2D 24/2.8 20/2.8D | Tokina 400/5.6 | MF Vivitar Series 1 70-210/3.5

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Captain N schreef op zaterdag 19 mei 2007 @ 13:19:
Ah okay. Het ziet er uit als een heel groot blad, maar dat valt best wel mee dan. Welke lens heb je gebruikt en nog bepaalde filters? :)
Hehe, je zou denken dat het misschien gemaakt was door een supergoed toestel met een goede lens. Maar als je kijkt naar mijn specs en de exif, zie je dat ie gemaakt is met een compact :+ Een Canon Powershot A430 op de supermacro stand om precies te zijn. Dus geen extra lenzen of filters.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HanslH
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 14-09 05:16
Plaatje van de kust vorig weekend : noordwijk, katwijk in avondzonnetje. Prijsvraag van vandaag is waarvandaan de foto is genomen
(geen parasailing)
Afbeeldingslocatie: http://www.xs4all.nl/~admicare/Pics/Kust.jpg
Klik voor grote versie

@F_demon : mooi luchtje, misschien kan je dat hek er gewoon beter afknippen?
@silencedead : ik heb mijn hele jeugd in zo'n soort landschap doorgebracht (capelle ad ijssel) dus misschien dat het plaatje me daarom niet zoveel zegt
@renbull: mis iets om het plaatje bijzonder te maken maar zie geen specifieke problemen met de foto
@RedHero: is wel jammer; 10 jaar geleden had je gezegd -wat een bijzondere foto-, nu denk je -wat heeft die in vredesnaam in photoshop uitgespookt- terwijl dat dus helemaal niet zo is :+
2dgn later, pier van scheveningen
fijn om te merken dat mijn fotografie inmiddels boven iedere vorm van commentaar verheven is

[ Voor 21% gewijzigd door HanslH op 21-05-2007 18:32 ]

Nikon D3, nikkor 24-70 2.8, nikkor 14-24 2.8

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

HanslH schreef op zaterdag 19 mei 2007 @ 15:18:
Plaatje van de kust vorig weekend : noordwijk, katwijk in avondzonnetje. Prijsvraag van vandaag is waarvandaan de foto is genomen
Parasailing? :o

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Als we toch over bruggen beginnen ;)
Gister avond gemaakt
Kritiek is welkom!

Afbeeldingslocatie: http://www.frank-raterink.nl/GoT/GoT-Foto-002.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Op bloemetjes schieten is leuk vooral met een camera waaruit de onderstaande foto rolde. Zelf vind ik hem wel geslaagd wat vinden jullie ervan? (De foto is niet bewerkt op de resize na dan.)

Afbeeldingslocatie: http://www.xs4all.nl/~verdouw2/got/test.jpg

@phlexx:

Ik vind de kleuren erg mooi maar het water is alleen niet spiegelend genoeg. Het is een beetje dof terwijl de rest van de foto wel glimmend is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op zondag 20 mei 2007 @ 00:37:
@phlexx:

Ik vind de kleuren erg mooi maar het water is alleen niet spiegelend genoeg. Het is een beetje dof terwijl de rest van de foto wel glimmend is.
Komt door de sluitertijd van 15 seconden... Kan je dit alsnog voorkomen dan, die dofheid?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Oxi
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 14-11-2022

Oxi

Nog langere sluitertijd, dan wordt het meer een spiegel. (Maar niet scherper)

I wouldn't give his troubles to a monkey on a rock

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HanslH
@imagine vind de combi van groen geel en paars mooi maar de bloemen hebben een soort verlepte uitstraling (zijn het niet maar toch), er is geen enkele bloem die er duidelijk uitkomt (los van achtergrond) en zie er ook niet echt een compositie in
@plexx het is een mooie foto (leuk met die maan en ster) maar met die herdenking in rotterdam van pas en nog een rits zwanenfoto's in dit topic daarvoor ben ik een beetje zwaan (bij nacht) moe geworden
Grappig dat je het water weer glad zou krijgen met een langere sluitertijd. Lijkt een beetje op polijsten..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• paulcito
  • Laatst online: 28-11-2024
Vandaag een beetje aan het 'spelen' geweest met mijn nieuwe Pentax K100D

Afbeeldingslocatie: http://farm1.static.flickr.com/205/505870326_a48930e922_o.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tomino
paulcito schreef op zondag 20 mei 2007 @ 16:45:

[afbeelding]
Woei, mooi stilleven!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sharky
  • Registratie: September 1999

Sharky

Skamn Dippy!

Afbeeldingslocatie: http://wiljen.eu/images/20070520125440_pp.jpg

m'n vriendin vanmorgen in bed, uiteraard met haar toestemming.

This too shall pass

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sOid
  • Niet online
paulcito schreef op zondag 20 mei 2007 @ 16:45:

[afbeelding]
Mooi :)

Waar heb je dit 'gevonden' eigenlijk?
Sharky schreef op zondag 20 mei 2007 @ 17:14:
[afbeelding]

m'n vriendin vanmorgen in bed, uiteraard met haar toestemming.
Ook een mooie foto, lekkere zachte kleuren, wel jammer van het ietwat uitgebeten wit.

Vind compositie ook niet zo super by the way, had beter gekunt denk ik.

Weer een keer foto'tje van mij (gemaakt met 400D kitlens, verbaasde me nog dat ik het zo goed erop kon krijgen zonder macrolens). Had diafragma wat meer moeten dichtknijpen maargoed.
Afbeeldingslocatie: http://farm1.static.flickr.com/198/502248415_21f1447121.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• paulcito
  • Laatst online: 28-11-2024
@soid, ik heb dit gevonden bij mijn vader in zijn 'moestuin' hier is de tijd blijven hangen in 1940

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ajhaverkamp
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 24-08 23:13

ajhaverkamp

gewoon Arjan

Binti & Bwana in Artis
Afbeeldingslocatie: http://www.xs4all.nl/~ajh/2007-05-20/s_IMG_6652e.jpg
Gorilla tip: mannetje niet recht in de ogen kijken en zeker je tanden niet laten zien......

This footer is intentionally left blank

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Josh
  • Laatst online: 11-12-2021

Josh

A Cloggy in Norway

Alweer een behoorlijke tijd geleden voor mij dat ik hier postte. Hier dan maar weer een probeersel van mij. Deze foto is gemaakt in de trein (pitzexpress) omhoog naar een skigebied. De trein gaat 1500 meter omhoog, dwars door een berg heen. Het is donker en het beweegt heel erg. Ik heb toen de popup-flitser van mijn D50 uitgeklapt en met m'n 10.5 een beetje staan schieten. Op een gegeven moment keek het meisje recht in de lens en toen ik de foto groter bekeek zag ik dat dat erg mooi uitgepakt had qua bewegingsonscherpte van de rest van de mensen. Wat vinden jullie ervan?

Pitzexpress
Afbeeldingslocatie: http://www.gsjosh.nl/images/20070519122357_dsc_1742.jpg

[ Voor 10% gewijzigd door Josh op 20-05-2007 20:54 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nomad

Nomad

Moderator Foto & Video

a.k.a. Martijn

GsJosh, hij is echt heel gaaf. Fisheye past ook lekker in dit shot.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Omni superens
  • Laatst online: 16-11-2024
Inderdaad een gave foto, je wordt echt naar dat meisje toegetrokken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Toff
  • Laatst online: 09-08 20:14

Toff

FP ProMod
@ajhaverkamp:
De ton lijkt wat achterover te vallen. Helaas is dit moeilijk te corrigeren, omdat je plaatje (hier) links nogal krap is. Dat het groene betonrandje links dan wegvalt is een bijkomend voordeel. De ton zelf vind ik eigenlijk ook niet zo interessant. IMO wint je foto aan kracht door hier voor een vierkant formaat te kiezen. Als laatste wil ik opmerken dat je foto nogal flets overkomt. Misschien ben je voor het "zachte" van het moment gegaan, maar het is nu net of er een grauwe waas over ligt. Omdat ik het wel een heel fijne foto vind, ben ik zo brutaal geweest om mijn woorden om te zetten in daden: linkje.
Hij had ook goed gepast in de meicontest (Rondingen)...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

@ GsJosh
Lijkt het nu maar zo, of geeft die vrouw rechtsachter de vrouw die in de camera kijkt een vette knipoog naar je? 8)

Ik vind die plaat van je zo gek nog niet met die bewegingsonscherpte. Misschien dat het ook mooi zou zijn dat je dè vrouw wat scherper kunt krijgen (met nabewerking) en de rest wazig laten?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ajhaverkamp

ajhaverkamp

gewoon Arjan

Toff schreef op maandag 21 mei 2007 @ 02:19:
@ajhaverkamp:
De ton lijkt wat achterover te vallen. Helaas is dit moeilijk te corrigeren, omdat je plaatje (hier) links nogal krap is. Dat het groene betonrandje links dan wegvalt is een bijkomend voordeel. De ton zelf vind ik eigenlijk ook niet zo interessant. IMO wint je foto aan kracht door hier voor een vierkant formaat te kiezen. Als laatste wil ik opmerken dat je foto nogal flets overkomt. Misschien ben je voor het "zachte" van het moment gegaan, maar het is nu net of er een grauwe waas over ligt. Omdat ik het wel een heel fijne foto vind, ben ik zo brutaal geweest om mijn woorden om te zetten in daden: linkje.
Hij had ook goed gepast in de meicontest (Rondingen)...
Bedankt voor je commentaar. Dit is de orginele foto. Ik had hem dus al gecropt om ervoor te zorgen dat hij rechtop staat. De ton helt inderdaad achterover, maar de muur staat recht na croppen. Ik had reeds was USM over de foto gehaald, de waas heeft namelijk wel een oorzaak. De gorilla's zaten namelijk ongeveer 2 meter lager dan mijn camera, in de schaduw, zon van links. Dus door vies/dik glas geschoten onder een hoek naar beneden en onder een hoek naar links. Dus verre van goede omstandigheden. Zelf was ik verbaasd dat hij er nog zo goed uitgekomen was, op andere foto's waren wel reflecties van mensen te zien ondanks dat ik mijn lenskap tegen het glas hield en de rest zo goed mogelijk probeerde af te dekken met mijn hand. De ton is voor mij juist het leuke aan deze foto, ze zat er eerst op. Technisch misschien niet de beste foto, maar het moment was leuk. Op mijn Flickr account staat wel betere van de baby.
Voor de contest heb ik reeds een andere foto opgestuurd, maar ik mag niet vertellen welke.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• YellowCube
  • Nu online

YellowCube

Wait...what?

@ajhaverkamp: je trof een leuke situatie aan en hebt er goed gebruik van gemaakt. Leuke foto.

@GsJosh: ik hinkel een beetje op 2 dingen. Het feit dat het meisje nagenoeg onbewogen in de lens kijkt temidden van een stel bewogen mensen is een zeer sterk punt van de foto. Tegelijk vind ik de plaat ook wel erg onrustig worden door diezelfde mensen. Wellicht dat ie op groter formaat anders uitpakt.

My doctor says that I have a malformed public-duty gland and a natural deficiency in moral fibre and that I am therefore excused from saving the world

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Martien
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 16-06 14:11
Verwijderd schreef op zondag 20 mei 2007 @ 00:12:
Als we toch over bruggen beginnen ;)
Gister avond gemaakt
Kritiek is welkom!

[afbeelding]
Mooie foto, mooie kleuren... alleen lijkt het alsof de horizon niet recht staat... of ligt het aan mij?

@iMartien

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Josh

Josh

A Cloggy in Norway

Verwijderd schreef op maandag 21 mei 2007 @ 08:50:
@ GsJosh
Lijkt het nu maar zo, of geeft die vrouw rechtsachter de vrouw die in de camera kijkt een vette knipoog naar je? 8)

Ik vind die plaat van je zo gek nog niet met die bewegingsonscherpte. Misschien dat het ook mooi zou zijn dat je dè vrouw wat scherper kunt krijgen (met nabewerking) en de rest wazig laten?
Klopt en dat vind ik juist zo jammer. Ik ken haar (ik was met een groep van 60 mensen) maar het meisje in de blauwe trui ken ik totaal niet, dat vond ik juist het mooie. De foto op die manier aanpassen doe ik niet aan, bovendien kan dat volgens mij ook niet echt.

De foto is op grootformaat een stuk beter Yellowcube, je hebt gelijk dat hij nu wat te druk is maar als wallpaper staat hij erg lekker.

Die bewegingsonscherpte is echt perfect uitgepakt, ik koos express voor een lange sluitertijd 1/8e zodat er wat beweging in zat (en dat ik nog flink wat omgevingslicht binnen kreeg). Vervolgens heb ik de plaat met mijn flits (popup :D) proberen te bevriezen en toen was alleen zij bevroren.

Zou hij in showcase-topic kunnen vinden jullie?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

@GsJosh: Ja, ik vind hem in het showcase topic horen :)

Deze kwam ik laatst tegen in de tuin toen mijn moeder bij de intratuin was geweest. Achtergrond was al vrij donker, heb hem maar zwart gemaakt.

Afbeeldingslocatie: http://fc01.deviantart.com/fs16/i/2007/141/f/4/Without_treasure_by_Redhero.jpg

Groot Op Deviantart met comments e.a.

[ Voor 0% gewijzigd door Verwijderd op 21-05-2007 19:33 . Reden: Foute link >< ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• blup
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 10-09 19:08
GsJosh schreef op zondag 20 mei 2007 @ 20:53:
Alweer een behoorlijke tijd geleden voor mij dat ik hier postte. Hier dan maar weer een probeersel van mij. Deze foto is gemaakt in de trein (pitzexpress) omhoog naar een skigebied. De trein gaat 1500 meter omhoog, dwars door een berg heen. Het is donker en het beweegt heel erg. Ik heb toen de popup-flitser van mijn D50 uitgeklapt en met m'n 10.5 een beetje staan schieten. Op een gegeven moment keek het meisje recht in de lens en toen ik de foto groter bekeek zag ik dat dat erg mooi uitgepakt had qua bewegingsonscherpte van de rest van de mensen. Wat vinden jullie ervan?

Pitzexpress
[afbeelding]
Opzich perongeluk toch erg goed gelukt, vind 't wel bijzonder dat ze er zelf wel scherp opstaat.. Mooie pic! :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• J3roen
  • Registratie: Januari 2000
  • Niet online

J3roen

Intentionally left blank

Afbeeldingslocatie: http://jg.intellit.nl/got/gyl.jpg

Een experimentje van mijn kant. Maak hem of kraak hem :P
(Achteraf had ik de handen meer in beeld willen hebben, maar dit is imo ook niet verkeerd)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TomSwinnen
  • Laatst online: 14-06-2024

TomSwinnen

Is er ook helemaal klaar voor!

GsJosh: Leuk gedaan! Ik hou wel van dit soort foto's!
Crisis: Ik vind hem alvast super. Heeft iets heel sereens.

Nog eens (na lange tijd) eentje van mij:
Afbeeldingslocatie: http://home.scarlet.be/~swinneke/002b.jpg

En achja, ruis. Het voegt misschien wat toe.
Soit, vanaf volgend jaar ga ik wellicht Fotografie studeren, dan moet ik wel mijn Powershot eindelijk vervangen. :9

Feiten in de audio zijn zoals feiten in de liefde, redelijk onbestaand of op z'n minst zeer persoonlijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Muse
  • Registratie: Oktober 2001
  • Niet online
TomSwinnen schreef op maandag 21 mei 2007 @ 21:38:
[afbeelding]

psst...zet de horizon even recht, vooral als die zo nadrukkelijk in beeld is. Voor de rest wel een lekkere over-the-top plaat wat mij betreft.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TomSwinnen
  • Laatst online: 14-06-2024

TomSwinnen

Is er ook helemaal klaar voor!

Muse schreef op maandag 21 mei 2007 @ 22:38:
[...]

psst...zet de horizon even recht, vooral als die zo nadrukkelijk in beeld is. Voor de rest wel een lekkere over-the-top plaat wat mij betreft.
Nu je het zegt, hij staat inderdaad wat scheef. :)

Feiten in de audio zijn zoals feiten in de liefde, redelijk onbestaand of op z'n minst zeer persoonlijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Josh

Josh

A Cloggy in Norway

GsJosh: Leuk gedaan! Ik hou wel van dit soort foto's!
Crisis: Ik vind hem alvast super. Heeft iets heel sereens.

[afbeelding]

Soit, vanaf volgend jaar ga ik wellicht Fotografie studeren, dan moet ik wel mijn Powershot eindelijk vervangen. :9
Mmmh, bijzondere nabewerking. Ik heb ook wel het idee dat je het van die nabewerking moet hebben, niet van je compositie. Die lucht vind ik erg mooi, met dat ruis en die desaturation. De rest vind ik iets te overdone, lijkt net of er een atoombom ontploft ofzo. En natuurlijk zoals mijn voorganger al zei, even rechtzetten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ajhaverkamp

ajhaverkamp

gewoon Arjan

CRiSiS schreef op maandag 21 mei 2007 @ 20:05:
[afbeelding]
Een experimentje van mijn kant. Maak hem of kraak hem :P
Ik maak hem :) (Enige minpuntje is de lichte vlek boven zijn hoofd)
[afbeelding]
Lekkere sfeertje straalt hij uit. Geen idee of het de foto beter of slechter zou maken, maar de bovenkant van de vuilnisbak ligt nu precies op de horizon. Persoonlijk zou ik even gekeken hebben hoe het zou uitvallen door hem hoger of lager te leggen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Priyantha Bleeker
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 15-09 13:50

Priyantha Bleeker

Out and proud \o/ :D \o/

Afbeeldingslocatie: http://www.pentax.nu/albums/GoT_meeting_19_mei_2007/normal_IMGP5218.jpg
Foto gemaakt tijdens een mini-meet afgelopen Zaterdag in Arnhem :)
Exif informatie:
Sluitertijd: 1/320
Diafragma: onbekend, communiceert niet met de camera
Lens type: Pentax-M 28mm 1:2.8

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Barrycade
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 15-09 10:21

Barrycade

Through the...

Priyantha Bleeker:
kleurtjes zijn wel lekker (misschien iets onderbelicht?),
alleen de boom/tak/stronk staat een beetje centraal terwijl dat weinig aan de foto toevoegt. Ook omdat de boom/tak/stronk linksachter het geheel weer uit balans trekt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Muse
  • Registratie: Oktober 2001
  • Niet online
GsJosh schreef op dinsdag 22 mei 2007 @ 00:03:
[...]

Mmmh, bijzondere nabewerking. Ik heb ook wel het idee dat je het van die nabewerking moet hebben, niet van je compositie. Die lucht vind ik erg mooi, met dat ruis en die desaturation. De rest vind ik iets te overdone, lijkt net of er een atoombom ontploft ofzo. En natuurlijk zoals mijn voorganger al zei, even rechtzetten.
Daar zit ik nog steeds over te twijfelen. De nabewerking komt op mij wel goed over, maar ik ben bang dat de foto zonder de nabewerking niet echt overeind zou blijven. Dat is wat ik persoonlijk ook een nadeel vind van extreme bewerkingen. Te vaak zie je foto's die met een doordachte compositie niets van doen hebben en dan met een extreme nabewerking nog ergens op proberen te lijken.
Een extreme bewerking is soms best mooi, maar ik denk eigenlijk dat de plaat ook zonder een nabewerking al 'iets' moet hebben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HanslH
@Priyantha Bleeker idem als littlejoannes alleen iets anders geformuleerd:
door die boom in het midden te zetten wordt ie automatisch onderwerp van de foto en daar is ie niet interessant genoeg voor

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• YellowCube
  • Nu online

YellowCube

Wait...what?

't lijkt wel Industriele natuur.
Die boom is een schoorsteen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• simon
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 14:05
Afbeeldingslocatie: http://farm1.static.flickr.com/231/509637537_9bfa7d016e.jpg?v=0

Beetje gespeeld met 24-70 vandaag, mooi ding, blijvertje :p

|>

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Martien
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 16-06 14:11
Simon schreef op dinsdag 22 mei 2007 @ 19:30:
[afbeelding]

Beetje gespeeld met 24-70 vandaag, mooi ding, blijvertje :p
Pff, mooie foto, bewerkt?

@iMartien

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sOid
  • Niet online
Martien schreef op dinsdag 22 mei 2007 @ 20:31:
[...]

Pff, mooie foto, bewerkt?
Moet wel bewerkt zijn, heb nog nooit zo'n egaal lichtroze lucht gezien ;)

Inderdaad mooie foto, heb je een panorama gemaakt of gewoon dik gecropt?

Lol @ jouw fotoblog :P

[ Voor 6% gewijzigd door sOid op 22-05-2007 20:43 ]

Pagina: 1 ... 8 ... 11 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
Aangezien dit een leertopic is, is het nuttig als mensen feedback krijgen op hun foto's.
Dus mocht je de neiging hebben commentaar te geven op een foto, laat dit dan vooral niet na.