Solo testcasefoto's - om van te leren | Deel 7 Vorige deel Overzicht Volgende deel Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 9 ... 11 Laatste
Acties:
  • 7.995 views sinds 30-01-2008

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ericr
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 10-09 16:27
Zat te twijfelen tussen het macrotopic en dit topic, toch maar de foto hier geplaatst

Afbeeldingslocatie: http://i9.tinypic.com/6fztjlk.jpg

Mijn Raynox DCR-250 macrolens geprobeerd op mijn Fuji S6500fd. Jammer van de stof op de roos, was me eigenlijk niet opgevallen toen ik deze pakte om er een foto van te nemen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• simon
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 18:26
Bewerken valt wel mee, gewoon colour balance/Split Toning..

@Ericr, goede kleur, met PS kun je 'm nog wat sharpenen en schoonmaken :)

|>

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lux
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 02-11-2024

lux

Deze foto is genomen door dik aquariumglas. Toch nog een mooi resultaat kunnen verkrijgen vind ik zelf. Die grote logge vis blijft mooi op de bodem liggen en dat kleintje zwemt actief door de foto :D

Afbeeldingslocatie: http://bacict.kahosl.be/charley.schaubroeck/visje.jpg

info over de foto:
ISO 400
f4.5
33mm
1/8 sec

 MacBook Air 13" | Canon EOS Digital 400D | Canon EF-S 17-85 mm f4.0/5.6 IS USM + Zonnekap | Grip BG-E3

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

fototje van mij kant testje met me eigen oog:

Afbeeldingslocatie: http://img116.imageshack.us/img116/6970/oog3klaarpr2.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ericr
Simon schreef op dinsdag 22 mei 2007 @ 21:37:
Bewerken valt wel mee, gewoon colour balance/Split Toning..

@Ericr, goede kleur, met PS kun je 'm nog wat sharpenen en schoonmaken :)
Afbeeldingslocatie: http://i18.tinypic.com/4kle71k.jpg

Geschoond, was wel even werk met clonen maar wel de moeite waard. Ook wat aangescherpt en de kleuren iets geboost.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Martien
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 16-06 14:11
Ericr schreef op dinsdag 22 mei 2007 @ 23:21:
[...]

[afbeelding]

Geschoond, was wel even werk met clonen maar wel de moeite waard. Ook wat aangescherpt en de kleuren iets geboost.
heel mooi, lijkt alleen extreem op een schilderij dat bij ikea wordt verkocht :+

@iMartien

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Josh
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 11-12-2021

Josh

A Cloggy in Norway

Ericr schreef op dinsdag 22 mei 2007 @ 23:21:
[...]

[afbeelding]

Dat ziet er goed uit, rood (en vooral rode bloemen) zijn extreem moeilijk om er netjes op te krijgen. Camera's snappen niets van al dat rood. Heb je de witbalans en lichtmeting allemaal zelf geregeld?
sOid schreef op woensdag 23 mei 2007 @ 11:25:
[...]

Als je in RAW schiet is dat toch niet zo moeilijk? Gewoon de saturation van rood wat omhoog gooien...
omlaag neem ik aan ;)?

En RAW trekt dat nie thelemaal recht hoor, de meeste camera's doen het op automatisch zo slecht bij dit soort roos-foto's dat er clipping ontstaat, dat trek je niet zomaar recht.

[ Voor 30% gewijzigd door Josh op 23-05-2007 11:26 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sOid
  • Registratie: Maart 2004
  • Niet online
GsJosh schreef op woensdag 23 mei 2007 @ 11:21:
[...]

Dat ziet er goed uit, rood (en vooral rode bloemen) zijn extreem moeilijk om er netjes op te krijgen. Camera's snappen niets van al dat rood. Heb je de witbalans en lichtmeting allemaal zelf geregeld?
Als je in RAW schiet is dat toch niet zo moeilijk? Gewoon de saturation van rood wat omhoog gooien...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GerardHenninger
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 21:43
sOid schreef op woensdag 23 mei 2007 @ 11:25:
[...]

En als je in JPEG schiet dan kan dat niet?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Henk
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 14-09 10:18
GerardHenninger schreef op woensdag 23 mei 2007 @ 11:41:
[...]

En als je in JPEG schiet dan kan dat niet?
Probleem is dat in JPG het rood vaak al helemaal geclipt is. Een soort blown highlight dus :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ericr
Foto is met de witbalans op auto geschoten, heb nog wel even gekeken of ik met een handmatige witbalans een beter resultaat kreeg maar die Fuji heeft indoor bij daglicht weinig problemen. Buiten wat meer, dan is vaak de auto witbalans te koel.

Overigens als Jpeg geschoten, belichting wel handmatig ingesteld.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Vorige week. 1 uur 's nachts. dropping in de buurt van Delft. het was mistig.
Afbeeldingslocatie: http://www.agproducts.nl/fotos/foto2.jpg
Settings:
0.6 sec
f/3.5
18mm
ISO 1600

en de grote versie
http://www.agproducts.nl/fotos/foto2Big.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Simon schreef op dinsdag 22 mei 2007 @ 19:30:
[afbeelding]

Beetje gespeeld met 24-70 vandaag, mooi ding, blijvertje :p
je hebt deze zeker niet in 2560 x 1024 ? O-) :'(
ik heb geen verstand van foto's maar ik vind het een mooie plaat O+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Frank|A
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 16-01-2013
Geschoten tijdens het testen van mijn 500mm spiegel lens.

Niet 100% scherp wel jammer. Iemand tips?

Afbeeldingslocatie: http://i61.photobucket.com/albums/h78/tweakerpiet/maan2.jpg

1/4s iso 200

Pentax k10d - Blog - Flickr

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MBV
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 21:53

MBV

kortere sluitertijd, je maan is gewoon bewogen. Had ik ook last van met de maansverduistering :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Frank|A
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 16-01-2013
MBV schreef op vrijdag 25 mei 2007 @ 00:55:
kortere sluitertijd, je maan is gewoon bewogen. Had ik ook last van met de maansverduistering :)
Hoeveel gaat dat schelen? Dus op iso800 shieten en dan korter sluitertijd?

Trouwens met teleconverter hoe je niet te kroppen alleen gaat je sluitertijd natuurlijk omhoog...

Afbeeldingslocatie: http://i61.photobucket.com/albums/h78/tweakerpiet/maan3.jpg

1/13 iso 200

Bedankt voor de tip zal morgen ff kijken hoeveel het helpt...

Pentax k10d - Blog - Flickr

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HanslH
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 14-09 05:16
In feite is dit ultra-minimalisme: foto van een bol met zijlicht. Misschien een sliertje wolk ervoor om het wat uitdagender te maken?

Nikon D3, nikkor 24-70 2.8, nikkor 14-24 2.8

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wolfensteijn
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 13:37
Stukje lucht boven de hei van Hilversum. Ik zelf ben al erg snel gecharmeerd van zonnestralen door wolken heen. Vooral als het over mijn hoofd heenschiet.

Schiet maar, want ik ben vast niet kritisch genoeg geweest.

Afbeeldingslocatie: http://wolf.a61.nl/gallery2/d/8812-2/PICT8526-1.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HaterFrame
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 21:28

HaterFrame

Well... Poo came out!

Ik kan niet anders zeggen dan dat ik het fijne foto vind, al lijkt de horizon niet helemaal recht te staan wat volgens mij wel zo is...

I am the great Cornholio!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Martien
MaNiC_MiNd schreef op zaterdag 26 mei 2007 @ 00:03:
Ik kan niet anders zeggen dan dat ik het fijne foto vind, al lijkt de horizon niet helemaal recht te staan wat volgens mij wel zo is...
volgens mij komt dat doordat de begroeing niet recht is.. idd een mooie plaat

@iMartien

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• YellowCube
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 17:46

YellowCube

Wait...what?

@Wolfensteijn: overkritisch. Ziet er prima uit. Misschien kun je de lucht nog een klein beetje doordrukken, zodat ie er wat meer uitspringt.
Verder een erg nette plaat.

My doctor says that I have a malformed public-duty gland and a natural deficiency in moral fibre and that I am therefore excused from saving the world

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sOid
  • Niet online
YellowCube schreef op zaterdag 26 mei 2007 @ 09:58:
@Wolfensteijn: overkritisch. Ziet er prima uit. Misschien kun je de lucht nog een klein beetje doordrukken, zodat ie er wat meer uitspringt.
Verder een erg nette plaat.
Inderdaad, ben het met je eens.

Paar strookjes met de burn tool zal het denk ik goed doen :)

Hilversum heeft trouwens een mooie heide, of was het de heide bij Bussum Zuid? (die is ook mooi trouwens :P) Hier in Huizen hebben we ook een aantal mooie :)

[ Voor 17% gewijzigd door sOid op 26-05-2007 10:12 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wolfensteijn
Ben nog even bezig geweest in photoshop. De wolken zijn iets doorgedrukt dankzij paar tips van simon :)

Afbeeldingslocatie: http://wolf.a61.nl/gallery2/d/8818-2/PICT8526-Edit.jpg

Deze is trouwens gemaakt op de zuiderheide ten noorden van Hilversum. Grote uitgestrekte hei vlakte een lichte glooïng erin. De niet recht lijkende horizon komt omdat het naar rechts langzaam aan omhoog loopt, een zogeheten 'berg' op. Volgens mij was het de tafeltjes berg, maar dat weet ik niet meer zeker ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hahn
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 20:30
Ik vind het een prachtige foto geworden, is wat mij betreft echt postermateriaal :)

The devil is in the details.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sOid
  • Niet online
Wolfensteijn schreef op zaterdag 26 mei 2007 @ 14:26:
Ben nog even bezig geweest in photoshop. De wolken zijn iets doorgedrukt dankzij paar tips van simon :)

[afbeelding]

Deze is trouwens gemaakt op de zuiderheide ten noorden van Hilversum. Grote uitgestrekte hei vlakte een lichte glooïng erin. De niet recht lijkende horizon komt omdat het naar rechts langzaam aan omhoog loopt, een zogeheten 'berg' op. Volgens mij was het de tafeltjes berg, maar dat weet ik niet meer zeker ;)
Zo issie inderdaad beter :)

Tafelberg kan het niet geweest zijn gok ik, das in Blaricum, maar misschien loopt het wel door naar Hilversum, dat weet ik niet :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wolfensteijn
Nee, klopt, dat is hem dus niet. Ik zal binnenkort wel weer eens kijken op de kaarten die bij het begin van de hei geplaatst zijn.

En dank je :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Na lang hebben lopen twijfelen over het wel of het niet kopen van een toestel het toch maar gedaan na het zien van de aanbieding bij de MM.

Bij deze de 1e foto die ik hier neerzet, commentaar is welkom!

Afbeeldingslocatie: http://img518.imageshack.us/my.php?image=tafelpootec8.jpg

(om de een of andere reden doet mijn eigen ftp het even niet, gooi ze er zsm op)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ikmattie
  • Laatst online: 22:27
In de tuin wat fotootjes geschoten, waarvan dit er 1 van is

(klik voor groter plaatje)
Afbeeldingslocatie: http://farm1.static.flickr.com/245/514645169_6e19110cde.jpg

[ Voor 27% gewijzigd door ikmattie op 27-05-2007 12:01 ]

Mijn Flickr; Sony A7iii

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Erg netjes geschoten!
Lekkere focus en mooie kleuren, top plaat!

@Nickstr: Tja een tafelpoot... Niet echt interessant onderwerp toch? Als ie nou op een speciale manier was geschoten, maar dit vind ik eigenlijk niet boeiend.

[ Voor 55% gewijzigd door Verwijderd op 26-05-2007 20:13 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hahn
Inderdaad een mooie plaat, maar met wat nabewerking valt er nog veel meer uit te halen. Misschien ietwat overdone voor sommigen, maar ik vind dit wel wat hebben:

Afbeeldingslocatie: http://tweakers.net/ext/f/11a15d4c233780b5848f2a31f54bfe39/full.jpg Afbeeldingslocatie: http://tweakers.net/ext/f/58db3c5ac0989f88340516a1e7b1360f/full.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TomSwinnen
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 14-06-2024

TomSwinnen

Is er ook helemaal klaar voor!

Ik vind de bewerking geweldig, eerlijk gezegd. :)

Feiten in de audio zijn zoals feiten in de liefde, redelijk onbestaand of op z'n minst zeer persoonlijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ikmattie
Ik vind de bewerking ook heel mooi!
maar... het beetje tja, euh, zweverige van het origineel blijf ik ook erg cool vinden,
straks ook eens ff met ps in de weer om te kijken wat ik er van kan maken

Mijn Flickr; Sony A7iii

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sOid
  • Niet online
ikmattie schreef op zaterdag 26 mei 2007 @ 19:58:
In de tuin wat fotootjes geschoten, waarvan dit er 1 van is

[afbeelding]
Kan je de exif van die foto eens posten? Ben benieuwd!

Wat mij betreft showcase waardig! (zeker na die bewerking!)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Toff
  • Laatst online: 09-08 20:14

Toff

FP ProMod
@Hahn: Jouw bewerking van ikmattie's foto maakt van een Eftelingplaatje (droomvlucht) een Disneykiekje (plastic). Het kan wel, maar ik vind het eigenlijk overbodig. Het is vooral een kwestie van smaak natuurlijk, maar waarom zou je de oorspronkelijke expressie van de fotograaf geweld aan doen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ikmattie
exif info:
(de uitgebreidere EXIF is te vinden in mijn Flickr account (zie sig))

Camera: Sony DSLR-A100
Exposure: 0.005 sec (1/200)
Aperture: f/5
Focal Length: 210 mm
ISO Speed: 400
Exposure Bias: 0/10 EV
Flash: Flash did not fire

Image Description: SONY DSC
Orientation: Horizontal (normal)
X-Resolution: 72 dpi
Y-Resolution: 72 dpi
Software: DSLR-A100 v1.02
Date and Time: 2007:05:23 19:03:16
YCbCr Positioning: Centered
Exposure Program: Aperture priority

[ Voor 8% gewijzigd door ikmattie op 26-05-2007 21:53 ]

Mijn Flickr; Sony A7iii

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jant
  • Registratie: Juli 2000
  • Niet online
Ik had een overbelichte foto (RAW) van Saartje genomen. Met behulp van LightRoom heb ik hem 'toonbaar' proberen te maken. Ik vind het resultaat redelijk gelukt. Jullie ?

Origineel:
Afbeeldingslocatie: http://www.xs4all.nl/~wiedijk/images/2007/IMG_1227.jpg

Bewerkt:
Afbeeldingslocatie: http://www.xs4all.nl/~wiedijk/images/2007/IMG_1227_bewerkt.jpg

Definitieve bewerking
Afbeeldingslocatie: http://www.xs4all.nl/~wiedijk/images/2007/IMG_1227_definitief.jpg

[ Voor 13% gewijzigd door jant op 28-05-2007 14:04 . Reden: Definieve versie toegevoegd ]

Een album per dag; een selectie: https://open.spotify.com/playlist/6s3nNLl8pJpCwLR3LPligA?si=dddc51153b2a49e8

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• justmental
  • Registratie: April 2000
  • Niet online

justmental

my heart, the beat

jant schreef op zaterdag 26 mei 2007 @ 21:34:
Ik had een overbelichte foto (RAW) van Saartje genomen. Met behulp van LightRoom heb ik hem 'toonbaaar' proberen te maken. Ik vind het resultaat redelijk gelukt. Jullie ?

Origineel:
[afbeelding]

Bewerkt:
[afbeelding]
Ik heb niet echt een gecalibreerde monitor, maar het origineel ziet er hier goed uit en de bewerkte donker en te gekleurd.

Who is John Galt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wijnands
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 10:08
Afbeeldingslocatie: http://farm1.static.flickr.com/191/513713897_9c5c87e94d.jpg

Kleuren ben ik wel tevreden mee maar waar ik mee zit is hoe ik een goede selectie maak. Een digitalis heeft nogal wat bloemen en die hommels blijven ook niet lang stil zitten.

[ Voor 1% gewijzigd door Wijnands op 26-05-2007 21:55 . Reden: check images vergeten ]

+++Divide By Cucumber Error. Please Reinstall Universe And Reboot +++

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wijnands
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 10:08
Ik had een overbelichte foto (RAW) van Saartje genomen. Met behulp van LightRoom heb ik hem 'toonbaaar' proberen te maken. Ik vind het resultaat redelijk gelukt. Jullie ?
Ja maar nummer 2 heeft wel erg veel blauw. Vind 'm een tikkie te blauw eigenlijk.
Hahn schreef op zaterdag 26 mei 2007 @ 20:13:
Inderdaad een mooie plaat, maar met wat nabewerking valt er nog veel meer uit te halen. Misschien ietwat overdone voor sommigen, maar ik vind dit wel wat hebben:
Sorry, ik niet. Ja, het is een mooi voorbeeld van dat je er met wat nabewerking nog een hoop uit kan halen maar je bent juist het tere van de bloem compleet kwijt zo. Tikkie lichter en pietsje contrast was wat mij betreft al genoeg geweest,

[ Voor 41% gewijzigd door Wijnands op 26-05-2007 21:50 ]

+++Divide By Cucumber Error. Please Reinstall Universe And Reboot +++

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Toff
  • Laatst online: 09-08 20:14

Toff

FP ProMod

Origineel: [afbeelding] Bewerkt: [afbeelding]
Nope, ik vind #1 stukken beter dan #2 en ik vind de schaduwen van #1 zelfs nog wat onderbelicht. Nummer 2 is echt veel te blauw idd. Het kan best dat je foto nog wat beter kan, maar je bent nu niet op de goede weg. Aangezien er met een 60k pic geen donder valt te beginnen, kan ik het verder niet beoordelen, maar als #2 bij jou "beter" is, dan staat je monitor niet echt standaard ingesteld, lijkt me.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wisselwerking
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 22:30
Ik ben het met Toff eens. #1 is stukken beter dan #2. Behalve de opmerkingen van Toff heb ik ook het idee dat in #2 er detail wegvalt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jant
  • Niet online
Voor de mensen die #2 niet zo vinden, ik moeten zeggen dat in FireFox foto #1 ook redelijk is, terwijl in LightRoom de lucht 'default' bijna wit is. Maar goed het is allemaal nieuw voor me, (eerste foto's in raw), dus ik ga nog een keer aan de slag :)

Een album per dag; een selectie: https://open.spotify.com/playlist/6s3nNLl8pJpCwLR3LPligA?si=dddc51153b2a49e8

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nomad
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 19:55

Nomad

Moderator Foto & Video

a.k.a. Martijn

Origineel:
[afbeelding]

Bewerkt:
[afbeelding]
d'r was niks mis met je origineel, maar je bewerkte versie is een smurfen versie :P

Je zou in het origineel de linkerkant wat op kunnen lichten en de lucht iets blauwer maken, maar niet zoals jij nu gedaan hebt :P

Commercieel fotograaf - Zakelijke portretten

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• - J.W. -
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 21:56

Origineel:
[afbeelding]

Bewerkt:
[afbeelding]
Ik zou je monitor maar es een beetje afstellen ofzo ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hahn schreef op zaterdag 26 mei 2007 @ 20:13:

[afbeelding] [afbeelding]
Zet dan in ieder geval een linkje neer aangezien het niet jouw foto is waar je iets mee hebt gedaan......neem niet zomaar automatisch aan dat hij het ok vindt :)

Origineel:
[afbeelding]

Bewerkt:
[afbeelding]
Zoals al eerder gezegd klopt de 2e totaal niet. Speel eens met je hederheid/ contrast tot de lucht van de 1e foto er niet meer wit uitkomt. Open je raw trouwens eens in een ander progje dan Lightroom zodat je het zeker weet (moet natuurlijk wel maar goed) dat het aan je monitor ligt.

Vreemd is overigens dan weer wel dat de kleuren van je urban shoot er wel weer goed uitzien -die je eerder had gepost dan deze- :?

Verder zou ik de foto ietsjes strakker kaderen en is het zonde van de schaduw aan de linkerkant van haar kop (probeer wat in te flitsen of te zorgen dat de zon achter jou staat).

[ Voor 47% gewijzigd door Verwijderd op 27-05-2007 09:36 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jant
  • Niet online
Vreemd is overigens dan weer wel dat de kleuren van je urban shoot er wel weer goed uitzien -die je eerder had gepost dan deze- :?
Het probleem zat hem een beetje in LightRoom's instellingen voor deze foto. De bewerking sprak me wel aan, maar bij nader inzien is hij inderdaad erg blauw en te donker geworden :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hahn
Verwijderd schreef op zondag 27 mei 2007 @ 09:28:
[...]

Zet dan in ieder geval een linkje neer aangezien het niet jouw foto is waar je iets mee hebt gedaan......neem niet zomaar automatisch aan dat hij het ok vindt :)
Ik snap niet helemaal waar je je druk om maakt? Twee posts boven mijn post staat het origineel en ik geef duidelijk aan dat het een bewerking daarvan is. Als hij het niet goed vind dan kan ie dat zeggen/DM'en en haal ik het wel weg.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sOid
  • Niet online
jant schreef op zondag 27 mei 2007 @ 11:47:
[...]

Het probleem zat hem een beetje in LightRoom's instellingen voor deze foto. De bewerking sprak me wel aan, maar bij nader inzien is hij inderdaad erg blauw en te donker geworden :+
Een vrij handige functie van lightroom, als je in de develop module zit, druk op 'J', dan krijg je in het blauw te zien waar er geen detail meer in het zwart zit (onderbelicht) en met rood voor de highlights.

Werkt vrij prettig moet ik zeggen (uiteraard kan je weer op J duwen zodat je kan kijken hoe de foto eruit ziet zónder de rode/blauwe 'masks').

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Vorige week heb ik foto's gemaakt van wegraces in de Eemshaven in Groningen.
Nou vond ik de volgende foto er wel uitspringen.
Vooral de kleuren vind ik erg mooi!

Afbeeldingslocatie: http://i14.tinypic.com/4ua95vs.jpg

Wat vinden jullie er van?...en hebben jullie nog advies voor de volgende keer?
Ik heb expres een kleine diafragma gebruikt om de achtergrond wat waziger te maken, en dan lijkt de foto wat "sneller"

edit:
Ook heb ik em door PS gehaalt, en wat met brightness, en contrast geklooit, en met levels etc.

[ Voor 13% gewijzigd door Verwijderd op 27-05-2007 12:31 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sOid
  • Niet online
Verwijderd schreef op zondag 27 mei 2007 @ 12:30:
Vorige week heb ik foto's gemaakt van wegraces in de Eemshaven in Groningen.
Nou vond ik de volgende foto er wel uitspringen.
Vooral de kleuren vind ik erg mooi!

[afbeelding]

Wat vinden jullie er van?...en hebben jullie nog advies voor de volgende keer?
Ik heb expres een kleine diafragma gebruikt om de achtergrond wat waziger te maken, en dan lijkt de foto wat "sneller"

edit:
Ook heb ik em door PS gehaalt, en wat met brightness, en contrast geklooit, en met levels etc.
Goede foto, snelheid straalt er vanaf, scherpte is prima en de kleuren zijn ook mooi.
Enige kritiekpunt van mij is de compositie, komt een beetje 'recht toe recht aan' bij mij over.

Overigens, je krijgt met een groot diafgrama toch meer DOF dan met een klein diafragma, of ben ik nou gek?

[ Voor 6% gewijzigd door sOid op 27-05-2007 12:35 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hahn
Groot diafragma = lage waarde en dat geeft meer minder DOF. f/1.8 is bijvoorbeeld een groot diafragma. Flink verwarrend dus, ik heb het ook pas net geleerd :P

[ Voor 4% gewijzigd door Hahn op 27-05-2007 13:27 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• justmental
  • Registratie: April 2000
  • Niet online

justmental

my heart, the beat

Hahn schreef op zondag 27 mei 2007 @ 12:38:
Groot diafragma = lage waarde en dat geeft meer minder DOF. f/1.8 is bijvoorbeeld een groot diafragma. Flink verwarrend dus, ik heb het ook pas net geleerd :P
:P

Who is John Galt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sOid
  • Niet online
Hahn schreef op zondag 27 mei 2007 @ 12:38:
Groot diafragma = lage waarde en dat geeft meer DOF. f/1.8 is bijvoorbeeld een groot diafragma. Flink verwarrend dus, ik heb het ook pas net geleerd :P
Ja dat weet ik :P Maar als ik in de EXIF van die foto kijk, zie ik f/16, wat ik dus niet helemaal begrijp als je een grote kleine DOF wilt hebben.

Maar in dit geval maakt het toch niet uit omdat je door het pannen wel een blurry achtergrond krijgt.

[ Voor 1% gewijzigd door sOid op 27-05-2007 12:55 . Reden: Irritante termen! :( ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nomad

Nomad

Moderator Foto & Video

a.k.a. Martijn

grote dof = groot gebied scherp = klein diafragma = groot diafragma getal.

Wat hier boven gezegd wordt klopt dus niet ^^.

edit: nu klopt het dus wat hierboven gezegd wordt...doe dat nou meteen goed, hoef ik niet meer te posten, scheelt weer :+

[ Voor 33% gewijzigd door Nomad op 27-05-2007 12:59 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sOid
  • Niet online
Nomad schreef op zondag 27 mei 2007 @ 12:55:
grote dof = groot gebied scherp = klein diafragma = groot diafragma getal.

Wat hier boven gezegd wordt klopt dus niet ^^.
Ja, had het al aangepast na het nogmaals lezen van m'n eigen post :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hahn schreef op zondag 27 mei 2007 @ 11:50:
[...]
Ik snap niet helemaal waar je je druk om maakt? Twee posts boven mijn post staat het origineel en ik geef duidelijk aan dat het een bewerking daarvan is. Als hij het niet goed vind dan kan ie dat zeggen/DM'en en haal ik het wel weg.
Ik kaart het alleen maar aan en maak mij er al helemaal niet druk om :+

Nu handel je precies omgekeerd: eerst plaatsen en als hij het een probleem vindt dan moet ie het jou laten weten. Een link is in dat geval een mooie tussenweg.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wisselwerking
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 22:30
Niet helemaal zeker of ik deze zou plaatsen, maar doe het toch maar. De compositie is niet echt spannend te noemen, maar ik vond zelf het licht wel fijn.

Afbeeldingslocatie: http://www.wisselwerking.nl/upload/vuurtoren2.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hahn
Hmm ja, nu zeg ik het zelf fout 8)7 Bedoelde in ieder geval dat je meer wazigheid op de achtergrond hebt (en dus minder diepte ziet).
Verwijderd schreef op zondag 27 mei 2007 @ 13:01:
[...]

Ik kaart het alleen maar aan en maak mij er al helemaal niet druk om :+

Nu handel je precies omgekeerd: eerst plaatsen en als hij het een probleem vindt dan moet ie het jou laten weten. Een link is in dat geval een mooie tussenweg.
Ik zie niet in waarom een link minder 'erg' zou zijn :? Maar anyway, ik heb de maker van de foto niet horen klagen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vuvuzela
  • Laatst online: 16:19

Vuvuzela

My spire is forming

Paar dagen geleden was ik erg vroeg wakker, en 's ochtends is het licht toch best leuk.
Heb even rondgewandeld met o.a dit als resultaat.
Afbeeldingslocatie: http://img516.imageshack.us/img516/4416/230507bosue3.jpg

I served in a company of heroes.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nomad

Nomad

Moderator Foto & Video

a.k.a. Martijn

wel heel hard contrast, je zwart loopt wat teveel dicht, maar wel een sfeervolle plaat Maciek :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ikmattie
Dat zwarte zwart vind ik in deze plaat juist heel mooi. Erg mooie foto!

Mijn Flickr; Sony A7iii

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Canaria
  • Registratie: Oktober 2001
  • Niet online

Canaria

4313-3581-4704

Vandaag heb ik de D200 van m'n vriend even gepakt en zat ik vanaf m'n bureastoel wat te spelen met de instellingen. Ik had me nog nooit zo verdiept in dslr's.
Toen zag ik dit staan:

Afbeeldingslocatie: http://tweakers.net/ext/f/f4bfc8a1cb12ae76e2019be72a51040f/full.jpg

Dat er nogal wat stof op zat, zag ik pas later. Maar het gaat om de compositie en de achtergrond.

Apparticle SharePoint | Apps | Articles

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jant
  • Niet online
Canaria schreef op zondag 27 mei 2007 @ 18:54:
Dat er nogal wat stof op zat, zag ik pas later. Maar het gaat om de compositie en de achtergrond.
Ik vind het een mooie plaat, vooral zo met die two-tone achtergrond.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wortelsoep
  • Niet online
@Maciek: erg strak, wat mij betreft mag je 'm move naar het showcasetopic :) dichtgelopen zwart, tsja. Ik hou hier wel van, lekker hoog contrast. En het licht is natuurlijk subliem.
@Canaria: achtergrond heb je idd goed gezien :) DoF ook prima. Alleen wat is het? Flesje parfum? Schaakstuk? Het stof is wel erg jammer, dat doet echt afbreuk aan de plaat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Canaria
  • Niet online

Canaria

4313-3581-4704

Wilko schreef op zondag 27 mei 2007 @ 19:11:
@Canaria: achtergrond heb je idd goed gezien :) DoF ook prima. Alleen wat is het? Flesje parfum? Schaakstuk? Het stof is wel erg jammer, dat doet echt afbreuk aan de plaat.
:) Het is de bovenkant van een karaf met dop. De achtergrond was eigenlijk helemaal in terracotta kleur van de deur, maar m'n vriend liep toevallig door de deur en toen heb ik gevraagd of hij even kon blijven staan en een kwartslag draaien, voor de kleur van z'n spijkerbroek :P

Apparticle SharePoint | Apps | Articles

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• allstarted1
  • Registratie: Mei 2007
  • Laatst online: 14-09 18:00

allstarted1

WTRFTS

Afbeeldingslocatie: http://ic3.deviantart.com/fs17/f/2007/147/a/1/Rick____testcase___by_allstarted.jpg

Ik was mijn eerste ronde aan het maken met mijn nieuwe D40 en een vriend van me werd even slachtoffer hiervan ;) Ik weet dat er her en der wat zwarte puntjes zitten, maar ik vermoed dat dit zo'n zwermpje muggen was dat rondvloog omdat ik het op geen enkele andere foto terugzie.

Wat denken jullie van deze?

Nikon D40
18-55 AF-S

@ Maciej: Dit vind ik werkelijk echt een prachtige plaat. Vooral heel mooi hoe de zon door de bomen heen komt :)

[ Voor 12% gewijzigd door allstarted1 op 28-05-2007 10:38 ]

Wensen zijn maar relatief! Meestal kosten ze veel geld ook... |

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HaterFrame
  • Laatst online: 21:28

HaterFrame

Well... Poo came out!

ikmattie schreef op zondag 27 mei 2007 @ 18:32:
Dat zwarte zwart vind ik in deze plaat juist heel mooi. Erg mooie foto!
Idd, juist doordat je zo`n hard contrast hebt vind ik de foto mooi. Lekker hoog "blair witch" gehalte :)

I am the great Cornholio!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Martien
Uit pure verveling heb ik een beetje met m'n nieuwe camera zitten spelen (buiten is het weer ook niet echt geweldig) Dus heb ik met m'n nieuwe speelgoed m'n andere speelgoed zitten fotograferen, deze was naar mijn mening de beste :)

Afbeeldingslocatie: http://www.martiendekleijn.nl/meuk/got/controlfreak.jpg

Eerste keer dat ik hier wat post, dus wees een beetje lief :+

[ Voor 3% gewijzigd door Martien op 28-05-2007 12:13 . Reden: resized ]

@iMartien

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hahn
Je zou kunnen beginnen met 'm zelf te resizen ipv dat door het forum te laten doen, dat scheelt al heel wat kartels ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JaccoW
  • Registratie: April 2007
  • Laatst online: 11-08 23:23

JaccoW

Kijkt en Luistert

@Martien: Mooie zachte kleur, alleen vind ik dat licht over het hout een beetje afdoen aan het contrast. De plaatsing vind ik verder wel goed, maar hij is vooral scherp op het punt tussen het pookje en de gekleurde knoppen in. Misschien juist scherpstellen op een opvallend punt?

Hier is een fotootje van mij.
Afbeeldingslocatie: http://farm1.static.flickr.com/229/517675170_99d346897c.jpg
http://farm1.static.flick...17675170_99d346897c_b.jpg

Genomen in Dusseldorf dit weekend. Een paar spookverschijningen en een oranje jas van mijn vader :+

Z-machine OriginID: JaccoW

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

@ relonky: Het zijn wel leuke kleuren, maar hij is op mijn pc niet erg scherp en niet erg spannend
@ maciek: wauw.. mooi gezien
@ canaria: Het stof is goed te zien, maar de foto zelf doet me niet veel
@ allstarted: ik vind je compostie erg mooi, helaaas is de foto niet echt scherp
@ martien: je foto is goed scherp. Misschien zou het leuker zijn wanneer je dat ding in actie ziet
@ Fdemon: mooi licht en donker tegelijk

Hier eentje van mij op de valkerij en natuurdag op de Oliemeulen in Tilburg geschoten (1 van de 400)

een kerkuiltje
Afbeeldingslocatie: http://img.photobucket.com/albums/v465/mvanderwillik/IMG_4247.jpg

de rest is te zien op www.marlieke.com

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MBV

MBV

F_demon schreef op maandag 28 mei 2007 @ 14:40:
@Martien: Mooie zachte kleur, alleen vind ik dat licht over het hout een beetje afdoen aan het contrast. De plaatsing vind ik verder wel goed, maar hij is vooral scherp op het punt tussen het pookje en de gekleurde knoppen in. Misschien juist scherpstellen op een opvallend punt?

Hier is een fotootje van mij.
[afbeelding]
http://farm1.static.flick...17675170_99d346897c_b.jpg

Genomen in Dusseldorf dit weekend. Een paar spookverschijningen en een oranje jas van mijn vader :+
Ik vind hem te veel overbelicht. Iets meer diafragma zorgt vaak dat de al te felle lampen gefilterd worden :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wortelsoep
  • Niet online
@F_demon: lekkere plaat, maar ben het wel met MBV eens dat hij iets te overbelicht is.

Weer eens eentje van mij. Tijd geleden gemaakt op het strand van Katwijk, drie maten van me renden het (toen nog ijskoude) water in, ik erachteraan met cam, dus een beetje snapshot. Toch vond ik 'm erg leuk geworden, vooral in het kader van "de zomer komt eraan, wohoo!".
Kleurtjes konden wel een oppepper gebruiken though dus lekker met de curves aan de slag gegaan in Photoshop. Misschien ben ik daar iets tever mee doorgeschoten, want de ruggen van de heren zijn wel een beetje dichtgelopen.
Genoeg gelul, hier is-ie dan

Afbeeldingslocatie: http://home.wanadoo.nl/bmiletic/got/vrijheid.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Alexji
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 12-09 12:12
Korte vakantie gehad en daar wat gespeeld met mn nieuwe cam, vind zelf de kleuren er niet echt uitspringen
edit:
nu iets aangepast, graag commentaar

[klikbaar]
Afbeeldingslocatie: http://www.roflpantoffel.nl/uploadedimages/bloem_bewerkt2.jpg

vorige versie hier

[ Voor 23% gewijzigd door Alexji op 28-05-2007 21:03 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wortelsoep
  • Niet online
@Alexji: Uitspringen niet, maar ik vind ze best netjes hoor.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• allstarted1

allstarted1

WTRFTS

Verwijderd schreef op maandag 28 mei 2007 @ 15:06:

Hier eentje van mij op de valkerij en natuurdag op de Oliemeulen in Tilburg geschoten (1 van de 400)

een kerkuiltje
[afbeelding]

Prachtige foto, echt heel scherp. Vind vooral de ogen er enorm mooi en statig uitspringen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wouter
  • Registratie: September 2000
  • Niet online
Afbeeldingslocatie: http://farm1.static.flickr.com/197/516090436_88babda91d.jpg

Gisteren in de tuin gemaakt.
Vijver leeg laten lopen... zag er wat triest uit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op maandag 28 mei 2007 @ 15:06:

een kerkuiltje
[afbeelding]

Mooie foto, lekker scherp maar ik vind hem wel wat te donker ogen, jammer van de schaduw aan de linkerkant.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

@allstarted1 : thanks, bijna alle close ups van de dieren kwamen extreem scherp uit de cam gerold. Niks mee gedaan

@ Sirius: Die schaduw inderdaad, maar ergens vond ik het ook wel kenmerkend voor het snoetje van de uil.

Thanks!

@wouter: zonde van die mooie lelies. Het is een beetje een verwoestend beeld geworden, niks mis mee!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• allstarted1

allstarted1

WTRFTS

@ Wouter. Ik vind het een prachtige pic door de kleuren die uitkomen rond de "drab" heen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• De_Bastaard
  • Laatst online: 20:40
Ik weet niet waarom, maar om een of andere reden vind ik deze pic die ik gemaakt heb gisteren toch lekker.

Afbeeldingslocatie: http://www.bassius.nl/Pics/porsche/album/large/0010.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Alain
  • Registratie: Oktober 2002
  • Niet online
Mijn foto van het weekend. Ik heb eens gebruik geprobeerd te maken van mijn 200mm en een lekkere sluitertijd. Niet gecropt:

Afbeeldingslocatie: http://images.devcorner-alain.nl/vivaitalia/4.jpg

You don't have to be crazy to do this job, but it helps ....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

. w o u t e r . schreef op maandag 28 mei 2007 @ 18:08:
[afbeelding]

Gisteren in de tuin gemaakt.
Vijver leeg laten lopen... zag er wat triest uit.
De kleuren en het contrast maken hier de foto (de compositie vind ik niks), helemaal top :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MBV

MBV

De_Bastaard schreef op maandag 28 mei 2007 @ 21:04:
Ik weet niet waarom, maar om een of andere reden vind ik deze pic die ik gemaakt heb gisteren toch lekker.

[afbeelding]
Ik niet. Waarom niet: iemand op de voorgrond die bijna uit de foto loopt, de horizontale strepen op de voorruit geven een raar effect, en auto's moet je altijd van onderen fotograferen, tenzij je een overzichtsshot wil maken o.i.d.
Eigenlijk is hij vooral te druk, onder andere omdat je de achtergrond ontzettend scherp hebt gelaten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sharky
  • Registratie: September 1999
  • Laatst online: 15:58

Sharky

Skamn Dippy!

MBV schreef op maandag 28 mei 2007 @ 22:53:
[...]

auto's moet je altijd van onderen fotograferen, tenzij je een overzichtsshot wil maken o.i.d.
ik vind het zelf ook niet een heel bijzondere foto maar wat je daar zegt ben ik het totaal niet mee eens

This too shall pass

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MBV

MBV

Sharky schreef op dinsdag 29 mei 2007 @ 00:53:
[...]

ik vind het zelf ook niet een heel bijzondere foto maar wat je daar zegt ben ik het totaal niet mee eens
Sorry, "altijd" is overdreven en "van onderen" ook. Als je gewoon een foto van een auto van voren maakt, moet je iets door je knieën heen. Ongeveer op hoogte van de bumper, geeft bij de meeste auto's het mooiste effect.

[ Voor 4% gewijzigd door MBV op 29-05-2007 01:05 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Afbeeldingslocatie: http://farm1.static.flickr.com/193/518836951_577e4f7739.jpg

nog maar eens een hdr-probeersel

@allstarted1: compositie is niet bijzonder en hij is ook misgefocust. Voor de rest is ie goed ingeflitst, dus zeker blijven verderproberen

@martien: ik had de controller liever helemaal er op zien staan, zo afgesneden vind ik niet echt prettig. Mocht ook iets mooiere kleurtjes hebben, zo vind ik hem een tikje te flets

@F_demon: mooie kleuren, highlights storen mij ook niet, goed zo! alleen jammer van de compositie, die mocht vond ik nu wel centraal op de weg uitgeven, dan had je ook geen last van de jas. Misschien even croppen?

@marlieke: prachtige scherpe plaat met heerlijke kleuren, top!

@Wilko: ik zou iets hoger gecropt hebben. Je kleuren zijn dik oke, misschien iets te veel contrast, zeker op de ruggen zoals je zelf al zei

@Alexji: het zijn roosjes he :)

@wouter: zo zie ik ze graag, lekkere toning

@De_Bastaard: iets te grauw en donker vind ik, en jammer dat ie net uit beeld loopt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• simon
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 18:26
Erg vet PapaPol, imho geen testcase maar showcase. De ruis stoort me absoluut niet. Zit er goed inelkaar.

Waar heb je 'm genomen?

|>

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MBV

MBV

@PapaPol: jammer dat de ruis zo 'digitaal' is. als het ietsje 'smoother' was, dan zou hij mooier zijn, denk ik :).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wouter
  • Registratie: September 2000
  • Niet online
Ik vind de ruis niet storend. Voegt wel wat toe aan de lekker grauwe sfeer.
Mooie plaat!

Vind die van Maciek in het bos ook erg mooi :)

Nog even een wat oudere pic van mij,
maar nooit eerder geplaatst; dus:

Afbeeldingslocatie: http://farm1.static.flickr.com/234/516128273_63d231f28d.jpg?v=0

Genomen in Egypte.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Simon schreef op dinsdag 29 mei 2007 @ 09:24:
Erg vet PapaPol, imho geen testcase maar showcase. De ruis stoort me absoluut niet. Zit er goed inelkaar.

Waar heb je 'm genomen?
hierzo :)
bedankt voor de commentaar

@wouter: heerlijke kleurtjes

[ Voor 4% gewijzigd door Verwijderd op 29-05-2007 11:44 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ikmattie
Bij mijn ontdekkingsreis door de tuin met mijn nieuwe cam ook deze gemaakt, beetje bijgesneden, ik vind het persoonlijk jammer van de witte bloemen onderaan, maar ja, ze wegcroppen is ook geen optie heb ik al ondervonden

Afbeeldingslocatie: http://farm1.static.flickr.com/201/519742203_ea2caa4efe.jpg

@wouter
gave foto, geeft door de kleuren een beetje een Mexicaans tintje aan de foto

[ Voor 13% gewijzigd door ikmattie op 29-05-2007 16:29 ]

Mijn Flickr; Sony A7iii

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

ik zou die iets lichter maken, zo is ie wel donker hoor

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TranceSetter
  • Laatst online: 14:26
@. w o u t e r . : Die is erg mooi. De bewerking geeft het een heel apart sfeertje. Ik zou hem zo in posterformaat aan mijn muur willen hangen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• madmaus
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 03-09 14:10
Edit:

Er is een testcase van gemaakt.

[Testcase] in het veld

[ Voor 139% gewijzigd door madmaus op 30-05-2007 11:09 ]

panasonic fz1000 # Raynox DCR-250 en DCR-150 # B+W ND 110 filter # Tiffen variable ND Filter ** mijn Flickr

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Moody2204
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 21:11
Kwalitatief zijn je foto's prima, maar ik ben niet de enige die zal zeggen dat je wat aan je compositie kan verbeteren. De onderwerpen staan namelijk allemaal precies in het midden van de foto's (dat deed ik overigens ook toen ik voor het eerst hier foto's heb geplaatst). Foto 7 spreekt mij het meest aan, alleen ook hier geldt dat het jammer is dat de vogel precies in het midden staat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

@ madmaus , De foto's zijn voor mij meer kiekjes. Probeer de volgende keer eens meer met het licht te spelen maar zeker ook met je eigen houding. Ik denk dat er veel meer uit de foto's te halen valt, wanneer je door je knieen gaat. Dan krijg je een spannend perspectief, in plaats van centraal van bovenaf. Succes!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MBV

MBV

@madmaus: dit is het solo testcase topic. Misschien handig om het in een eigen testcase-topic te gooien? :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• madmaus
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 03-09 14:10
MBV schreef op dinsdag 29 mei 2007 @ 21:30:
@madmaus: dit is het solo testcase topic. Misschien handig om het in een eigen testcase-topic te gooien? :)
Je hebt gelijk.

Helemaal niet gezien.
Ik dacht gooi ze hier wel neer.
Ik zal eens een testcase maken.

gr,
Maurice

panasonic fz1000 # Raynox DCR-250 en DCR-150 # B+W ND 110 filter # Tiffen variable ND Filter ** mijn Flickr

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Een pittoresk huisje in Heckfield, U.K.

Klikbaar voor een groter formaat!
Afbeeldingslocatie: http://heylen.org/fotos/heckfield_huisje_small.jpg
Pagina: 1 ... 9 ... 11 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
Aangezien dit een leertopic is, is het nuttig als mensen feedback krijgen op hun foto's.
Dus mocht je de neiging hebben commentaar te geven op een foto, laat dit dan vooral niet na.