Solo testcasefoto's - om van te leren | Deel 7 Vorige deel Overzicht Volgende deel Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 10 11 Laatste
Acties:
  • 7.993 views sinds 30-01-2008

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Alain
  • Registratie: Oktober 2002
  • Niet online
Even een quote uit Solo showcasefoto's, om te bewonderen | Deel 5 omdat ik zo handig was mijn foto daar te plaatsen. 8)7
relonky schreef op dinsdag 29 mei 2007 @ 11:54:
@alains: hij is volgens mij niet helemaal scherp en bovendien is de auto wel erg centraal geplaatst (maar zal ook wel lastig zijn met het pannen).
Dat de foto niet helemaal scherp is ligt denk ik aan de scherptediepte. Hier moet ik meer rekening mee houden. Ik heb iets van de onderkant en een klein stukje van de rechterkant gecropt om de auto iets minder centraal te plaatsen. Qua breedte kan ik niks meer doen, aangezien ik geprobeerd heb om de auto er zo groot mogelijk op te krijgen.

Linkje naar gecroptte versie

Ik vind hem zelf wel verbetert zo.

You don't have to be crazy to do this job, but it helps ....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MBV
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 17:47

MBV

Ziet eruit als een leuk huisje. Ik zou hem van iets verder weg hebben gemaakt, of met een grotere hoek (liever de eerste). Hij is nu wat krap.

@madmaus: geef dan ook een linkje :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

MBV schreef op dinsdag 29 mei 2007 @ 23:01:
Ziet eruit als een leuk huisje. Ik zou hem van iets verder weg hebben gemaakt, of met een grotere hoek (liever de eerste). Hij is nu wat krap.
Bedankt voor je comment!
Hij had inderdaad wat ruimer gemogen, maar er stonden spijtig genoeg wat minder pittoreske dingen in de weg (vuilbak, postbus,...) die ik niet op de foto wou.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• iworx
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 11:26
Meeuw in volle vlucht

Afbeeldingslocatie: http://www.iworxmedia.net/got/meeuw-thumb.jpg

Klikken voor grote versie.

Tijdens het weekend geschoten vanuit een appartement op het 7e verdiep in Middelkerke aan Zee.
De meeuw kwam brood wegsnoepen dat we uit het raam gooiden.

Schaduwzijde van het gebouw met bewolking op dat moment. (Nikon D80 met kitlens 18-135mm F/3.5-5.6) - Beetje bijgewerkt in photoshop - niet gecropped.

[ Voor 10% gewijzigd door iworx op 29-05-2007 23:38 ]

This space intentionally left blank.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

@Viper: Er zit wel een kleine halo rond het huisje zelf, verder vind ik het wel een toffe plaat
@wouter: vette kleuren! hoe heb je dat voor elkaar gekregen als ik vragen mag?

Zelf ook maar weer eens:
Afbeeldingslocatie: http://foto.reelspeek.nl/tweakers.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• iworx
Afbeeldingslocatie: http://www.iworxmedia.net/got/meeuw-boven-zee-thumb.jpg

Wist eigenlijk niet goed welke van de twee plaatsen. Deze vond ik persoonlijk iets meer inhoud hebben. Het wegvluchten van een individu naar open zee -- beetje vrijheidsdrang. En de vleugels mooi in de vorm van een V. Bwah .. poetisch moment ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aikon
  • Registratie: Februari 2001
  • Niet online
Zojuist geschoten:

Afbeeldingslocatie: http://www.erikkok.nl/div/07/marckenburgh.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MBV

MBV

Daarom wil ik nou in een flat wonen ;). Schitterend moment, goed vastgelegd :)
Ok, bij goede foto's kan je altijd wat te zeuren hebben: ga 5 verdiepingen omhoog of omlaag, het perspectief is nu een beetje raar :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HanslH
  • Laatst online: 14-09 05:16
@dot.K meeuw 1 staat de meeuw er leuk goed op maar de compositie van de foto is imho non-existent door de afgekapte vleugel en dat ding op de achtergond.
Meeuw 2 vind ik een mooie foto qua compositie maar net iets te saai om een super mooie foto te zijn.
Om er een interessantere foto van te maken zou er nog een interessantere lucht of een ondergaande zon (vreselijk cliche, eigenlijk niet mijn ding) bijkunnen.
@aikon mooie foto (zonverlichte onderwerpen tegen donkere luchten zijn leuk) maar hinkt een beetje op 2 gedachten: lucht of flat als onderwerp. Voormijn gevoel als er nog wat meer ondergrond onder de flat had gezeten was deze wat meer naar het centrum van de foto gegaan en duidelijk onderwerp geweest.

[ Voor 26% gewijzigd door HanslH op 30-05-2007 10:49 ]

Nikon D3, nikkor 24-70 2.8, nikkor 14-24 2.8

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Muse
  • Registratie: Oktober 2001
  • Niet online
Verwijderd schreef op dinsdag 29 mei 2007 @ 23:40:
@Viper: Er zit wel een kleine halo rond het huisje zelf, verder vind ik het wel een toffe plaat
@wouter: vette kleuren! hoe heb je dat voor elkaar gekregen als ik vragen mag?

Zelf ook maar weer eens:
[afbeelding]
Het idee vind ik goed, maar het hoofd van de man valt gelijk met de oever aan de overkant, hierdoor valt het hoofd een beetje weg.
Volgende keer proberen te spelen met de hoogte. Dus bijvoorbeeld door de knieën zakken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BasieP
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 22-07-2024
MBV schreef op woensdag 30 mei 2007 @ 00:59:
Ga 5 verdiepingen omhoog of omlaag, het perspectief is nu een beetje raar :)
* BasieP ziet Aikon al aanbellen..

"hoi mevrouw, mag ik een foto maken uit uw raam?"
:D

This message was sent on 100% recyclable electrons.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Alexji
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 12-09 12:12
Nog een testfoto van mij, vond hem wel een ietswat "donkere houding hebben", de foto kwam zo uit en vond het wel veel op een ruzie scene lijken waar de een de ander negeert.

[klikbaar]
Afbeeldingslocatie: http://www.roflpantoffel.nl/uploadedimages/ruzie_test2_kleiner.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arrigi
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 14-09 22:17
Oktober 2005, weekje Parijs met de school
Afbeeldingslocatie: http://arrigi.falskdansker.net/got/testcase/parijs2005/IM003502-small.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zazra
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 23-06 09:00
Ik heb even een vraagje:

Deze FOTO heb ik laatst een keer geschoten maar kwam er te laat achter dat ik m'n ISO nog op 1600 had staan en nu zie je dus erg veel ruis. Ik heb in PS CS2 nog wat zitten klooien met ruis filter maar daar wordt het niet veel beter van, maar valt hier nog wat aan te doen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ajhaverkamp
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 24-08 23:13

ajhaverkamp

gewoon Arjan

m-webbie schreef op woensdag 30 mei 2007 @ 15:40:
Deze FOTO heb ik laatst een keer geschoten maar kwam er te laat achter dat ik m'n ISO nog op 1600 had staan en nu zie je dus erg veel ruis. Ik heb in PS CS2 nog wat zitten klooien met ruis filter maar daar wordt het niet veel beter van, maar valt hier nog wat aan te doen?
Kijk eens naar NeatImage, of zet je foto om naar zwart/wit. Dan valt het ook minder op, en krijgt het soms juist iets extra.

@sOid: wellicht ten overvloede, maar een klikbare link met enkel de naam is heel eenvoudig te maken, highlight de naam die je de link wilt geven (bv NoiseNinja), klik op het link symbooltje in het edit scherm en plak daarin de echte link. Heeft mij jaren geduurd voordat ik dat toevallig ontdekte. Ik bewerkte zelf de link tags altijd met de hand...... 8)7

[ Voor 26% gewijzigd door ajhaverkamp op 30-05-2007 17:22 . Reden: tip voor een goede zwart/wit conversie toegevoegd ]

This footer is intentionally left blank

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sOid
  • Registratie: Maart 2004
  • Niet online
ajhaverkamp schreef op woensdag 30 mei 2007 @ 16:07:
[...]

Kijk eens naar NeatImage, of zet je foto om naar zwart/wit. Dan valt het ook minder op, en krijgt het soms juist iets extra.
Of NoiseNinja :) http://www.picturecode.com/

Weet niet welke beter is eigenlijk, maar ze zijn beide een stuk beter dan de funtie in Photoshop (hoewel ik niet weet of dat verbeterd is met CS3)

@ hierboven: link symbooltje? wtf? nog nooit gezien (en nu nogsteeds niet:P) waar staat ie? :+
Je bent dus niet de enige die dit altijd handmatig intikt :X

[ Voor 13% gewijzigd door sOid op 30-05-2007 17:42 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Siparti
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 29-12-2022
Eerst naar post reply. Dan staat ie gewoon tussen de iconen boven het message field. Een soort shakel/ketting icon :)

Afbeeldingslocatie: http://gathering.tweakers.net/global/templates/tweakers/images/icons/toolbar/link.gif :>

[ Voor 32% gewijzigd door Siparti op 30-05-2007 18:01 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sOid
  • Registratie: Maart 2004
  • Niet online
Ik had om een of andere reden bij m'n voorkeuren 'editor toolbar uitschakelen' aangezet.

Weet niet waarom :X Maargoed, nu staat ie dr wel :P

Miste het al op GoT :X

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wisselwerking
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 19:29
@dot.k: als de vleugel er helemaal op zou staan en de ligstoel(?) er niet op zou staan dan was het een mooie plaat, maar deze minpunten bepalen de plaat in zo'n mate dat hij bij mij toch (misschien met pijn in het hart) richting prullenbak zou gaan (no offence)
@arpie_rs: compositioneel zou ik de plaat anders genomen hebben. De man kijkt op zich heel mooi de plaat in, maar de kijkrichting zou krachtiger geweest zijn als hij meer naar de rechterkant verplaatst zou worden. Verder zou het IMHO mooier geweest zijn als het hoofd niet op de horizon zou vallen.
@dot.k: deze vind ik niet echt geslaagd. De achterkant van een meeuw vind ik persoonlijk niet zo interessant, als de meeuw op je af was gekomen dan was het wel een mooie plaat geweest. De compositie op zich is wel goed.
@aikon: mooie plaat, maar aan de onderkant wat te krap gekaderd (waarschijnlijk had je niet meer groothoek tot je beschikking, probeer dan maar eens een verticale pano te schieten en naderhand te croppen)
@alexji: op zich een leuke plaat (duidelijk aandacht besteed aan de compositie), maar hij lijkt wat uit balans te zijn (voor mijn gevoel) het zwaartepunt ligt heel erg op de linkerkant van de plaat. Wellicht zou ik hier nog een deel van de rechterkant hebben gecropt.
@arrigi: ik kan niet echt een onderwerp uit jouw foto te voorschijn toveren. Er is niet echt iets wat je aandacht vraagt. Het meest prominent is de kade, maar ik neem aan dat dat niet de bedoeling was.

En ook nog een foto van mijn kant. Amsterdamse gracht.

Afbeeldingslocatie: http://www.wisselwerking.nl/upload/amsterdam.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• iworx
relonky schreef op woensdag 30 mei 2007 @ 23:10:
@dot.k: als de vleugel er helemaal op zou staan en de ligstoel(?) er niet op zou staan dan was het een mooie plaat, maar deze minpunten bepalen de plaat in zo'n mate dat hij bij mij toch (misschien met pijn in het hart) richting prullenbak zou gaan (no offence)
@dot.k: deze vind ik niet echt geslaagd. De achterkant van een meeuw vind ik persoonlijk niet zo interessant, als de meeuw op je af was gekomen dan was het wel een mooie plaat geweest. De compositie op zich is wel goed.
Thnx voor de comments -- 't is een grote leerschool. Heb mijn DSLR dan ook nog maar 2 weken. Veel oefenen en nog meer op m'n bek gaan ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Captain N
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 10-05-2024

Captain N

Back in NL. T_T

Met het regenachtige weer de laatste dagen vroeg ik mij af hoe jullie foto's nemen wanneer de lucht bewolkt is. Bij mij is de lucht altijd overbelicht en ziet het er op de foto uit als een felle TL-buis. De gekleurde onderwerpen op de foto zijn echter wel goed belicht. Is er een bepaalde "algemene" strategie om foto's te nemen bij zulk weer?

Specs: NES | M82 | (T)FC | SNES | BS-X | VB | N64 | 64DD | NGC | Q | Q GBP | G&Ws | GB(L) | GB(A) (SP) | GBM | DS(L) | Wii
Mijn foto's op Flickr.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Captain N schreef op woensdag 30 mei 2007 @ 23:28:
Met het regenachtige weer de laatste dagen vroeg ik mij af hoe jullie foto's nemen wanneer de lucht bewolkt is. Bij mij is de lucht altijd overbelicht en ziet het er op de foto uit als een felle TL-buis. De gekleurde onderwerpen op de foto zijn echter wel goed belicht. Is er een bepaalde "algemene" strategie om foto's te nemen bij zulk weer?
raw schieten en tonemappen, of als het te veel scheelt: verschillende exposures en dan mergen tot hdr en weerom toonmappen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zazra
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 23-06 09:00
ajhaverkamp schreef op woensdag 30 mei 2007 @ 16:07:
[...]

@sOid: wellicht ten overvloede, maar een klikbare link met enkel de naam is heel eenvoudig te maken, highlight de naam die je de link wilt geven (bv NoiseNinja), klik op het link symbooltje in het edit scherm en plak daarin de echte link. Heeft mij jaren geduurd voordat ik dat toevallig ontdekte. Ik bewerkte zelf de link tags altijd met de hand...... 8)7
K thnx, zal eens kijken wat ik er mee kan

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Afbeeldingslocatie: http://farm1.static.flickr.com/207/522220334_05c6d79741.jpg
nog eens een hdr probeersel, mss goed genoeg voor showcase, wat jullie?
is ook klikbaar voor groter beeldje

@Alexji: zou recht uit een of andere film kunnen komen, en dat kan wel tellen qua stijl. Fijne toning!

@Arrigi: zou fijner zijn als de voorgrond duidelijker was, heb even moeten turen om te zien dat het een bootje is. Achtergrond vind ik dan wel weer fijn

@relonky: goeie compositie met lekkere wolkjes, alleen geven ze mij een beetje de indruk er in geplakt te zijn door die halo rond de bomen zo in het midden. Ik zou hem graag ietsje groter en zuiverder zien, die webkwaliteit brengt hem niet echt tot zijn recht

[ Voor 3% gewijzigd door Verwijderd op 31-05-2007 01:27 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wisselwerking
@papapol: mooie plaat! Zou misschien nog wel wat perspectiefcorrectie toepassen. En het is wat jammer van de halo aan de linkerkant van het gebouw.
Ik zal eens kijken of ik vanavond een betere foto kan uploaden. De wolken zijn er niet ingeplakt maar ik zie toch idd wel iets van een halo.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• YellowCube
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 17:46

YellowCube

Wait...what?

Alexji schreef op woensdag 30 mei 2007 @ 12:09:
Nog een testfoto van mij, vond hem wel een ietswat "donkere houding hebben", de foto kwam zo uit en vond het wel veel op een ruzie scene lijken waar de een de ander negeert.

[klikbaar]
[afbeelding]
ik vind dit een bijzonder fraaie plaat. Lekker subtiel gespeeld met DOF en een goede nabewerking qua kleuren.
Top.

My doctor says that I have a malformed public-duty gland and a natural deficiency in moral fibre and that I am therefore excused from saving the world

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MBV

MBV

relonky schreef op donderdag 31 mei 2007 @ 08:00:
@papapol: mooie plaat! Zou misschien nog wel wat perspectiefcorrectie toepassen. En het is wat jammer van de halo aan de linkerkant van het gebouw.
Ik zal eens kijken of ik vanavond een betere foto kan uploaden. De wolken zijn er niet ingeplakt maar ik zie toch idd wel iets van een halo.
Volgens mij krijg je dat bij een te sterke s-curve, en zeker bij de automatische correctie van PSP (iets met enhancer ofzo, 'k ben de naam vergeten).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wisselwerking
MBV schreef op donderdag 31 mei 2007 @ 09:39:
[...]

Volgens mij krijg je dat bij een te sterke s-curve, en zeker bij de automatische correctie van PSP (iets met enhancer ofzo, 'k ben de naam vergeten).
Thx voor de tip. Ik zal wel even kijken of dat idd het geval is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Alexji
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 12-09 12:12
YellowCube schreef op donderdag 31 mei 2007 @ 08:07:
[...]

ik vind dit een bijzonder fraaie plaat. Lekker subtiel gespeeld met DOF en een goede nabewerking qua kleuren.
Top.
thx :)
relonky schreef op woensdag 30 mei 2007 @ 23:10:
@alexji: op zich een leuke plaat (duidelijk aandacht besteed aan de compositie), maar hij lijkt wat uit balans te zijn (voor mijn gevoel) het zwaartepunt ligt heel erg op de linkerkant van de plaat. Wellicht zou ik hier nog een deel van de rechterkant hebben gecropt.
bedankt, en je hebt gelijk, heb hem iets kleiner gecropt.
Verwijderd schreef op donderdag 31 mei 2007 @ 01:26:
@Alexji: zou recht uit een of andere film kunnen komen, en dat kan wel tellen qua stijl. Fijne toning!
thx :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MBV

MBV

relonky schreef op donderdag 31 mei 2007 @ 09:40:
[...]

Thx voor de tip. Ik zal wel even kijken of dat idd het geval is.
Clarify was het volgens mij. PS zal ook wel zoiets hebben ;). Als je die te sterk maakt, krijg je dat soort effecten.

[ Voor 10% gewijzigd door MBV op 31-05-2007 11:46 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _Mystikal_
  • Laatst online: 13:24

_Mystikal_

ja gewoon, enzo....

Ik ben gisteren even op stap geweest met mn nieuwe camera, een panasonic FZ8. Met in mn hoofd het idee dat de fotoopdracht 'Conflict' nog liep, een aantal foto's gemaakt. Thuisgekomen bleek dat deze niet meer liep, dus had ik er niets aan. Toch wil ik 1 van mn foto's wel laten zien. Hij is niet meer origineel, ik ben aardig aan het lightroomen geweest. de foto is ook een crop van het origineel.

Afbeeldingslocatie: http://home.student.utwente.nl/l.d.c.vanetten/testcase1_klein.jpg

[click voor fullsize]

Graag zou ik hier wat commentaar op krijgen van jullie. Zelf vind ik t een lekkere foto, met name door de kleuren, maar goed, ik ben een n00b nog :P

[ Voor 7% gewijzigd door _Mystikal_ op 31-05-2007 13:57 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ikmattie
Het Louvre in Parijs, 's avonds, dus donker, sluitertijd 4sec

klik voor groter
Afbeeldingslocatie: http://farm1.static.flickr.com/203/521937265_e2a146596b.jpg
Geen bewerkingen, zo uit de camera.
Misschien nog een beetje te donker

Mijn Flickr; Sony A7iii

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• YellowCube

YellowCube

Wait...what?

de belichting is wel heel apart, maar heb je de camera toevallig op een bankje/prullenbak/fonteinrand gezet?

My doctor says that I have a malformed public-duty gland and a natural deficiency in moral fibre and that I am therefore excused from saving the world

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ikmattie
YellowCube schreef op donderdag 31 mei 2007 @ 19:40:
de belichting is wel heel apart, maar heb je de camera toevallig op een bankje/prullenbak/fonteinrand gezet?
idd, volgens mij op een rand van de andere kant van het Louvre.
(geen zin om een statief mee te slepen door Parijs voor de Powershot die ik toen had)

Mijn Flickr; Sony A7iii

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• YellowCube

YellowCube

Wait...what?

kan ik me voorstellen, maar je krijgt wel dingen als veel te veel voorgrond en geen rechte foto
(ik spreek uit eigen ervaring ;) )

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aikon
  • Registratie: Februari 2001
  • Niet online
@Alexji: Hele mooi foto. Ziet er idd uit als een soort ruzie, de tralies achter de ramen versterken dat ook nog.

@Arrigi: Iets te veel ruis naar mijn mening, je onderwerp staat er te klein op. Tenminste, de voorgrond voegt niet veel toe.

@Relonky: Nu iemand dat zei v/d halo om de bomen, stoor ik me daar ook aan. Wolken zijn wel in een erg mooie vorm, en veel detail erin. Leuke plaat.
Wat bedoel je precies met verticale pano en dan croppen? Ik heb wel een nieuwe foto gemaakt met meer ruimte aan de onderkant, zal 'em binnenkort eens posten.

@Papapol: Erg mooie foto, wel vind ik het zwart te zwart, enigzins de halo om het gebouw storend, en jammer dat er rechtsonder iets staat.

@Mystikal: Leuke invullen v/d weekopdracht, door de vele soorten gras en mooie kleuren een boeiende plaat.

@ikmattie: Mooie kleuren. Onder- en bovenkant voegen alleen niet zoveel toe.

Afbeeldingslocatie: http://www.erikkok.nl/div/07/marrewijkflat.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ikmattie
Ik heb hem gecropped:
Afbeeldingslocatie: http://farm1.static.flickr.com/235/523642153_130f03b62b.jpg

alleen de onderkant, de lucht vond ik te mooi om eraf te halen

Mijn Flickr; Sony A7iii

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jant
  • Registratie: Juli 2000
  • Niet online
Hele mooi kleuren in deze foto, vind het alleen jammer dat het dakje/kapel aan de linkerkant er maar half op staat.

Een album per dag; een selectie: https://open.spotify.com/playlist/6s3nNLl8pJpCwLR3LPligA?si=dddc51153b2a49e8

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

@ikmattie: de lucht is inderdaad te mooi om te verwijderen. Ik had persoonlijk misschien net iets minder gecropped onderaan :+

@Aikon: ik vind de lucht zeer prachtig, zeker in combinatie met het industriegevoel (schoorstenen en windmolens). De flatgebouwen op de voorgrond vind ik naar mijn mijn mening niet echt erbij passen. Dat zou de horizon ook meteen minder centraal leggen.

Just my 2 cents uiteraard ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tomino
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 19:50
@papol
Ik vind je foto wel gewaagd en wat zwaar. Naar mijn idee zit er te veel zwart in het dak en de wolken, maar dat is mijn visie

@ _Mystikal_

Verder leuke plaat, maar op de een of andere manier zoek ik een object of beestje op deze foto, alsof er iets op die paal zit/moet zitten. Verder mooie kleuren!

@ ik mattie

Staan een beetje scheef, trek 'm is recht en crop een beetje :)

@ aikon, leuke horizon!

Argh, kan niet kiezen :/

Mijn adding:
Afbeeldingslocatie: http://farm1.static.flickr.com/236/523617902_c0a2e878aa.jpg
Moet ik nu wel blij zijn met mn dof? Achterse hommel is scherp, voorste minder. Maar het heeft wel wat..

[ Voor 8% gewijzigd door Tomino op 31-05-2007 21:45 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HanslH
Ik zou em zelf leuker vinden met het bloem-bij-conglomeraat iets minder in het midden of met een vierkante uitsnede.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tomino
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 19:50
HanslH schreef op donderdag 31 mei 2007 @ 22:11:
Ik zou em zelf leuker vinden met het bloem-bij-conglomeraat? iets minder in het midden of met een vierkante uitsnede.
Nu ga ik iets nieuws leren :Y)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MBV

MBV

ikmattie schreef op donderdag 31 mei 2007 @ 21:02:
Ik heb hem gecropped:
[afbeelding]

alleen de onderkant, de lucht vond ik te mooi om eraf te halen
Zet hem dan direct even recht :+

Mooie foto d:)b

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ikmattie
MBV schreef op donderdag 31 mei 2007 @ 22:26:
[...]

Zet hem dan direct even recht :+

Mooie foto d:)b
dat gebouw staat scheef...

thanks!

Mijn Flickr; Sony A7iii

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sangre
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 12-09 11:09
Deze foto heb ik gemaakt tijdens het Informatique VEKA RAM-Festival, Spaanse Polder te Rotterdam tijdens het pinksterweekend.

info: 50mm f/1.4 Lens, Iso-100, Sluitertijd 1/60ste en Dia 6,3
Afbeeldingslocatie: http://sangre.nl/screens/ram2007.JPG

Heb pas 3 weken een slr dus elke tip is welkom :D

Looks like someone booted up on the wrong side of the bios this morning

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wisselwerking
Zo. Andere versie neergezet van de gracht.

@aikon: met verticale pano bedoel ik meerdere foto's maken van beneden naar onder en dit aan elkaar stitchen en vervolgens kaderen zoals je dat zelf wil.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Captain N

Captain N

Back in NL. T_T

@ Sangre: Vooral die vlam achter de auto is erg leuk. :)

Specs: NES | M82 | (T)FC | SNES | BS-X | VB | N64 | 64DD | NGC | Q | Q GBP | G&Ws | GB(L) | GB(A) (SP) | GBM | DS(L) | Wii
Mijn foto's op Flickr.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MBV

MBV

ikmattie schreef op donderdag 31 mei 2007 @ 22:50:
[...]

dat gebouw staat scheef...

thanks!
Dat is niet waar: kijk maar naar de verticale lijnen. Ongeacht het perspectief moeten die verticaal staan, en bij jouw hellen ze naar rechts. Daarnaast kan je het zien aan het perspectief: het linker gebouw zou iets omlaag moeten komen vanaf het midden, net zoals het rechter maar dan minder.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arjan90
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 14-09 21:03
Eergisteren het bos in geweest met het mooie weer, daar voor het eerst mijn nieuwe camera gebruikt :) In principe de eerste keer dat ik de camera gebruik, ware het niet dat ik de camera van mijn vriendin ook al een stuk of 3x gebruikt had (voor het fotograferen van paardrijden). Ook mijn eerste keer dat ik een foto plaats!

Eergisteren dus op weg geweest met de camera, vriendin er ook bij met haar camera (en een 70-300 lens, ik moest het met de kitlens doen ;) )

Dit vond ik in ieder geval de mooiste foto van degene die ik gemaakt heb, genoeg gepraat, want praatjes vullen geen gaatjes!

Afbeeldingslocatie: http://marije.mediap.nl/gallery/bank.jpg

Graag kritisch zijn, het is mijn eerste keer dat ik zeg maar met een doel het bos in ging om te fotograferen. Ik denk dat ik nog wel meer foto's heb, maar mogelijk dat ik dit dan allemaal in een testcase gooi (alhoewel ik betwijfel of de kwaliteit goed genoeg is). Deze vond ik zo geslaagd, dat ik hem gewoon nu moest posten!

"Everybody is a genius. But if you judge a fish by its ability to climb a tree, it will live its whole life believing that it is stupid."

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HanslH
Afbeeldingslocatie: http://www.xs4all.nl/~admicare/Pics/010607/010607_0173_600.jpg
klik
Ik hoop dat ze er zelf blij mee zijn, ze kijken niet allemaal even vrolijk :-)

@Sp!tF!re
Ik vind de plaatsing van het onderwerp niet lekker.
Ik vind het scheve hier niet zoveel toevoegen.
Ik vind het contrast wat slap.
Ik vind het onderwerp weinig interessant.
Ik vind de compositie niet veel bijzonders.

Ik zou, voordat ik abstracte foto's ging maken gewoon eerst maar eens lekker proberen wat interessante onderwerpen goed op de foto te krijgen. Die zijn er trouwens bar weinig in het bos..

[ Voor 47% gewijzigd door HanslH op 01-06-2007 21:00 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wijnands
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 10:08
@Sangre, nou, pannen heb je al heel aardig door.

@Hans, Tja... wat meer contrast en iets verder door de knieeen?

@Sp!tF!re: Onderkant te krap genomen, verder wat flauw, weinig contrast, niet overtuigend scherp en ik vraag me af of zwart/wit wel zo'n gelukkige keuze was.

Heb zelf vanmiddag deze geschoten. Vond 't wel een leuk modern hollands polderbeeld maar kan er iets beter?

Afbeeldingslocatie: http://farm1.static.flickr.com/207/524777773_6eb0c177c5.jpg

[ Voor 26% gewijzigd door Wijnands op 01-06-2007 21:48 ]

+++Divide By Cucumber Error. Please Reinstall Universe And Reboot +++

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HanslH
Geen specifieke kritiek maar vind em gewoon beetje saai

btw,
-tegen de tijd dat ik door de knieeen ga zitten ze me allemaal aan te staren :)
-contrast? snapnie, bij het minste contrastverhoging lopen de donkere partijen vol

[ Voor 61% gewijzigd door HanslH op 01-06-2007 22:45 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• teun-v
  • Registratie: Maart 2005
  • Niet online

teun-v

Koffie? ja graag...

Afbeeldingslocatie: http://tweakers.net/ext/f/fa9d722e20333d6ab2a512c6ccc587eb/full.jpg
Klik voor grote versie
Na vanmiddag een nieuwe lens te hebben gehaald even op pad geweest om hem uit te testen. Hier graag jullie mening over. Hij is gemaakt met een Canon 10-22 f 3.5-4.5

exif:
Sluitertijd: 1/1250
Diafragma: F 8
Brandpunt: 15mm
ISO: 200

Ook gek op Ovalracen? | Canon EOS 350 D | Canon EF-S 10-22mm F/3.5-4.5 | Sigma 17-70 F/2.8-4.5 DC Macro | Canon EF 70-200 F/2.8L USM | >Blog< |

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Silvermoon
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 27-04-2020
Ik kwam deze mooie witte rozen tegen...

Afbeeldingslocatie: http://tn3-2.deviantart.com/fs17/300W/i/2007/152/5/1/White_rose_by_Tenbult.jpg

Wat vinden jullie?

[ Voor 32% gewijzigd door Silvermoon op 01-06-2007 22:51 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Barrycade
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 10:21

Barrycade

Through the...

@Wijnands: beetje saai zo met horizon in het midden. En er is te weinig te beleven op de voorgrond (en eigenlijk ook weinig op de achtergrond) om de aandacht van de kijkers de foto in de leiden.
@ Teun-V: tja beetje veel donkere vlakken in het beeld. Verder heeft je lens niet last van flaring. :)
@ Silvermoon: De rozen zijn wat te ver heen om ze echt mooi te vinden. De foto komt bij mij een beetje kiekjes achtig over.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Damfransje
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 22-10-2020
Hallo allemaal,

Ik heb deze foto al een tijdje geleden gemaakt maar heb tot nu toe nooit het lef gehad om jullie mening erover te vragen >:) . Ben toch wel erg benieuwd hoe jullie hem vinden dus daarom bij deze;

Afbeeldingslocatie: http://img92.imageshack.us/img92/4512/watkandenatuurtochmooizva4.jpg

Link naar de grotere versie;
http://img405.imageshack....ndenatuurtochmooizwt8.jpg

Op het kleine formaat is het misschien moeilijk te zien, maar de weerspiegeling in de druppel is erg mooi. Daarom link gemaakt naar de grotere versie!

Ben benieuwd naar jullie reacties!

Groeten Damien Franscoise

[ Voor 14% gewijzigd door Damfransje op 03-06-2007 00:07 ]

Download het gratis e-book reisfotografie via: www.tweemetervijf.nl /

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

@Damfransje: ik vind het simpelweg een schitterende plaat qua compositie en kleuren. Ik mis echter wat scherpte (te kleine DOF naar mijn mening) op het groene blaadje/stengel.

Hierbij dan nog maar een poging van mijn kant. Was even wat plaatjes gaan maken om men nieuwe Canon 50mm 1.8 te testen. Ik vond deze er wel mooi uitkomen. Enige commentaar?

Klikbaar voor groter.
Afbeeldingslocatie: http://heylen.org/fotos/plantje_klein.jpg

[ Voor 47% gewijzigd door Verwijderd op 02-06-2007 00:53 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Persoonlijk vind ik deze foto net niet showcase-waardig. De DOF is goed maar de gans is niet 100% scherp. De eend in de linkerbovenhoek geeft de foto wat meer spanning en laat zien dat de foto in de natuurlijke omgeving is genomen.

Afbeeldingslocatie: http://img265.imageshack.us/img265/7725/raresnuiterresizejn5.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Afbeeldingslocatie: http://www.agproducts.nl/fotos/foto3.jpg
Settings:
1/400 sec
f/5
42mm
ISO 400

en de grote versie
http://www.agproducts.nl/fotos/foto3Big.jpg

Weet niet of de dof zo helemaal perfect is. Wat is jullie mening? Ik zou eigenlijk de rand tussen gras en de bloemen willen hebben maar dat kreeg ik niet voor elkaar. Tips?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lurge
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online

Lurge

ActueleWind

Nadat ik zelf klaar was met kitesurfen ben ik even zelf foto's gaan maken.
Ik vond deze wel erg lekker, met name vanwege het juiste moment van klikken :-).
contrast aangepast en rechtgezet, jammer vind ik wel dat hij niet meer links in de foto zit.

Afbeeldingslocatie: http://lurge.nettrends.nl/kitesurf/P1050932-1.JPG

Geschoten met een Panasonic FZ8 (verdere info zie EXIF)

[ Voor 17% gewijzigd door Lurge op 02-06-2007 12:40 ]

ActueleWind

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Eentje van mijn kant:

Afbeeldingslocatie: http://i10.tinypic.com/4q5l0mt.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Silvermoon
  • Laatst online: 27-04-2020
littlejoannes schreef op vrijdag 01 juni 2007 @ 23:11:
@Wijnands: beetje saai zo met horizon in het midden. En er is te weinig te beleven op de voorgrond (en eigenlijk ook weinig op de achtergrond) om de aandacht van de kijkers de foto in de leiden.
@ Teun-V: tja beetje veel donkere vlakken in het beeld. Verder heeft je lens niet last van flaring. :)
@ Silvermoon: De rozen zijn wat te ver heen om ze echt mooi te vinden. De foto komt bij mij een beetje kiekjes achtig over.
Tja, eigenlijk is elke foto toch een kiekje? Maar goed ik snap wat je bedoelt, ik vond het juist wel meevallen met de vergaande stand van de rozen, misschien komt het doordat het best wel hard had geregend.

@Viper52b: Ik vind het erg lekkere kleuren! Ik heb alleen het idee dat de DoF wat beter kan? Of ligt dat aan mij?
@Neononline: Weet ik eigenlijk niks aan toe te voegen, alleen wat je zelf al zegt dat de gans niet scherp genoeg is.
@Gerrit-Jan: Ik heb het idee dat je misschien hoger dan f/5 moet schieten, probeer eens op 8 of 11 ofzo. Ik heb het gevoel dat het niet helemaal scherp is! Verder is het een hele mooie bos bloemen (wat voor soort is het?)
@Lurge: Ik heb geen kennis van watersport foto's maar het lijkt erop dat de voorgrond scherp is en de rest wat minder, tenminste dat ik idee heb ik bij je foto. Voor de rest ziet het kite-surfen er wel vet uit!
@pieterveenstra: Mooie foto met de zon er zo doorheen! Lijkt wel herfst...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HaterFrame
  • Laatst online: 16:00

HaterFrame

Well... Poo came out!

Damfransje schreef op vrijdag 01 juni 2007 @ 23:16:
Hallo allemaal,

Ik heb deze foto al een tijdje geleden gemaakt maar heb tot nu toe nooit het lef gehad om jullie mening erover te vragen >:) . Ben toch wel erg benieuwd hoe jullie hem vinden dus daarom bij deze;

[afbeelding]

Op dit kleine formaat is het misschien moeilijk te zien, maar de weerspiegeling in de druppel is erg mooi.

Ben benieuwd naar jullie reacties!

Groeten Damien Franscoise
Ik mis hier een wallpaper formaat ;) (heb je die toevallig in 1440*900? )

I am the great Cornholio!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Damfransje
MaNiC_MiNd schreef op zaterdag 02 juni 2007 @ 16:18:
[...]

Ik mis hier een wallpaper formaat ;) (heb je die toevallig in 1440*900? )
Gaaf dat je hem mooi vindt _/-\o_ ! Wellicht showcase waardig?

Als je me je emailadres geeft email ik hem wel, of als me uit kunt leggen hoe ik een groter formaat foto hier kan plaatsen (met een link naar het origineel) plaats ik hem graag hier. Formaat is 3008x2000.

@Viper52B; je hebt gelijk vwb de DOF, maar bij het grote formaat is dit minder storend. Je ogen worden dan gelijk (naar mijn idee althans) gelijk naar de druppel getrokken.

[ Voor 15% gewijzigd door Damfransje op 02-06-2007 17:06 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Volgens mij isie wel scherp. (alleen de bij niet die zit net buiten mijn dof) kijk maar eens naar de de grote versie.
Het is een trouwens een rhododendron.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Orion84
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 20:31

Orion84

Admin General Chat / Wonen & Mobiliteit

Fotogenie(k)?

Verwijderd schreef op zaterdag 02 juni 2007 @ 17:06:
Volgens mij isie wel scherp. (alleen de bij niet die zit net buiten mijn dof) kijk maar eens naar de de grote versie.
Het is een trouwens een rhododendron.
De grote versie is idd redelijk scherp. De kleine verre van. Het is meestal erg nuttig om na resizen even wat te verscherpen (USM, Smart Sharpen, High Pass Sharpen, wat jij wil).

The problem with common sense is that it's not all that common. | LinkedIn | Flickr

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• madmaus
  • Laatst online: 03-09 14:10
Lurge schreef op zaterdag 02 juni 2007 @ 12:39:

Geschoten met een Panasonic FZ8 (verdere info zie EXIF)
Vreemd bij mij komt te staan dat ie met een FZ7 geschoten is

# Camera Make = Panasonic
# Camera Model = DMC-FZ7

panasonic fz1000 # Raynox DCR-250 en DCR-150 # B+W ND 110 filter # Tiffen variable ND Filter ** mijn Flickr

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wortelsoep
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online
Laatst m'n achief een beetje aan het doorspitten geweest, kwam ik deze opeens tegen. Ze bleken wel leuk in zwartwit, het waren er 3, dus drieluikje gemaakt :)
Afbeeldingslocatie: http://farm2.static.flickr.com/1080/525063096_9c68478f42.jpg

Klik voor groter == beter

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _Mystikal_
  • Laatst online: 13:24

_Mystikal_

ja gewoon, enzo....

Vandaag even het Volkspark in Enschede in geweest, even chillen. Had mn camera bij me, en daar kwam mijns inziens wel wat moois uitrollen :)

Afbeeldingslocatie: http://home.student.utwente.nl/l.d.c.vanetten/park_02-06-07/man_02_thumb.jpg

ik ben zelf dol op die 'oude' kleurtjes. Foto is wel gecropped tov t origineel, klik voor groter formaat, 485kb.

Gemaakt met een Panasonic DMZ-F8.

edit:

en ik zal morgen eens even op de posters voor mij reageren :)

[ Voor 7% gewijzigd door _Mystikal_ op 02-06-2007 21:33 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

ik heb vandaag plaatjes geschoten in de lokale gym zaal.
de resultaten hiervan zijn mij tegen gevallen.
De grootste problemen die ik tegenkom in alle foto's zijn, erg veel ruis en een vreemde kleurstelling.

info: Nikon D40 + Tamron 50-150 f2.8,iso 1600,sluitertijd op 1/160, flitsen mocht niet.
Afbeeldingslocatie: http://www.pbfo.nl/temp/DSC_0138_web.jpg
het origineel is hier te downloaden:

Hoe kan ik deze foto kwa kleurstelling en ruis acceptabel maken zodat hij mooi afdrukbaar is op 10*15?
Op welke manier zou de volgende keer deze problemen kunnen voorkomen?

[ Voor 7% gewijzigd door Verwijderd op 02-06-2007 22:17 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op zaterdag 02 juni 2007 @ 22:14:
De grootste problemen die ik tegenkom in alle foto's zijn, erg veel ruis en een vreemde kleurstelling.

info: Nikon D40 + Tamron 50-150 f2.8,iso 1600,sluitertijd op 1/160, flitsen mocht niet.
[afbeelding]

Hoe kan ik deze foto kwa kleurstelling en ruis acceptabel maken zodat hij mooi afdrukbaar is op 10*15?
Volgens mij staat je focus helemaal verkeerd, staat multifocus soms aan?

iets kortere sluitingstijd had ook wel gemogen.

-edit: om antwoord te geven op je vraag..

In photoshop, om te beginnen een 'reduce noise' filter er overheen :+
(hoogste stand heb ik genomen), (despickle deed niet zoveel....)

vervolgens 'auto contrast' op je image en 'auto levels'
(autocolor kan je in dit geval beter niet nemen, toont je foto iets wat paars van......)

en ipv. autolevels zou je mischien beter zelf de levels nog iets wat aan kunnen passen

@breinonline.. horizon is niet meer te herstellen

[ Voor 21% gewijzigd door Verwijderd op 02-06-2007 22:36 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• breinonline
  • Registratie: Juni 2001
  • Nu online

breinonline

Are you afraid to be known?

Wilko schreef op zaterdag 02 juni 2007 @ 20:31:
Laatst m'n achief een beetje aan het doorspitten geweest, kwam ik deze opeens tegen. Ze bleken wel leuk in zwartwit, het waren er 3, dus drieluikje gemaakt :)
[afbeelding]

Klik voor groter == beter
Leuk :) Het enige wat je nog zou kunnen proberen te doen is de belichting iets meer gelijk trekken.
_Mystikal_ schreef op zaterdag 02 juni 2007 @ 21:27:
Vandaag even het Volkspark in Enschede in geweest, even chillen. Had mn camera bij me, en daar kwam mijns inziens wel wat moois uitrollen :)

[afbeelding]

ik ben zelf dol op die 'oude' kleurtjes. Foto is wel gecropped tov t origineel, klik voor groter formaat, 485kb.

Gemaakt met een Panasonic DMZ-F8.

edit:
en ik zal morgen eens even op de posters voor mij reageren :)
Ook leuk, mooie belichting.
Verwijderd schreef op zaterdag 02 juni 2007 @ 22:14:

[afbeelding]

Druk hem eens af op 10*15 en kijk eens of het een probleem is. Ik geloof er niets van dat je een storende ruis zal zien. Met de kleuren is volgens mij niets mis. Ik zou alleen de horizon recht zetten, die staat wel behoorlijk en opvallend scheef.

WP: Mitsubishi Ecodan PUHZ-SHW112YAA, ERSC-VM2C, Procon ┃ PV: 4800Wp, SolarEdge SE5K, 15x JAM60S17/320, ZW 15º ┃ WTW: Zehnder Q600 ┃ SH: Home Assistant, Proxmox, Intel NUC 8i5 Mini

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• eisbaer
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 17:25

eisbaer

Zie signature

Een vegetarier uit blijdorp vanmiddag

Afbeeldingslocatie: http://www.eisbaer.name/fotodump/DSC_0112_ptps20.jpg

Favorieten: Samsung S24 Apps: Backup Restore - Fietsen: Kalkhoff 3B excite, VM S3 fw 1.9.3

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nomad
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 19:55

Nomad

Moderator Foto & Video

a.k.a. Martijn

eisbaer schreef op zaterdag 02 juni 2007 @ 23:04:

[afbeelding]
lekkere kleurtjes! Maar de foto zelf is niet zo interessant eigenlijk B)

Commercieel fotograaf - Zakelijke portretten

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Damfransje
eisbaer schreef op zaterdag 02 juni 2007 @ 23:04:

[afbeelding]
Normaal gesproken hebben vegetariërs een streepje voor bij mij :P , maar deze doet het toch niet voor me...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Nomad schreef op zaterdag 02 juni 2007 @ 23:47:
[...]

lekkere kleurtjes! Maar de foto zelf is niet zo interessant eigenlijk B)
mwa.. wat zou je dan willen, dat ie een kunstje deed .. of dat ie z'n blauwe tong liet ziet...

imho, de kwaliteit van de foto is goed, mooi beest, achtergrond is een 7 waard ... (weet niet wat dat gebouw daar doet : P, al die andere pootjes van de familie giraf staan er leuk op..)

Al bij al geef ik een 7,5 voor algehele compositie :P

[ Voor 4% gewijzigd door Verwijderd op 03-06-2007 00:53 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wisselwerking
pieterveenstra: mooie plaat! Misschien nog iets bijtrekken met shadow/highlights.
wilko: mooie drieluik. Zoals gezegd. Belichting misschien nog iets bijtrekken.
mystikal: op zich een mooie plaat, maar ik vind hem persoonlijk te veel centraal. Bankje verder naar links verplaatsen was IMHO mooier geweest.
bokho: tips qua binnenschieten kan ik je niet echt geven. Wat de plaat betreft. Ik zou meer ruimte aan de onderkant willen en minder van de niet echt interessante bovenkant.
eisbaer: ik hem eerlijk gezegd ook niet zo interessant om te zien. Mix van rommelige achtergrond en naar mijn smaak verkeerde keuze voor landschapsstand.

Als we dan toch met dierentuindieren bezig zijn. Dan ook maar een van mij. Geschoten met de plastic fantastic in Emmen.

Afbeeldingslocatie: http://www.wisselwerking.nl/upload/dierentuin.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Alain
  • Registratie: Oktober 2002
  • Niet online
@relonky: As usual, prachtig. Ik vind jouw foto's eigenlijk altijd mooi.

@eisbaer: Heel mooi sherp en mooie kleuren. Maar op een of andere manier doet de foto me niks.

@BoKHo: de kleuren en ruis vind ik niet vervelend in deze foto. Het moment van nemen zou imho wel ergens anders kunnen liggen, ik vind het geen interessante foto.

@_Mystikal_: Prachtige foto

Een foto van mij die mijn omgeving meer deed dan mijzelf. Doordat de acterste auto onscherp is vind ik het jammer, maar ik kreeg meer positieve reactie's dan verwacht. Eens tijd om de experts te vragen, wat vinden jullie van deze foto?

Afbeeldingslocatie: http://images.devcorner-alain.nl/vivaitalia/3.jpg

[ Voor 5% gewijzigd door Alain op 03-06-2007 03:06 ]

You don't have to be crazy to do this job, but it helps ....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Damfransje
relonky schreef op zondag 03 juni 2007 @ 01:16:

Als we dan toch met dierentuindieren bezig zijn. Dan ook maar een van mij. Geschoten met de plastic fantastic in Emmen.

[afbeelding]
Schitterende foto, zeer indrukwekkend beest en prachtig op de foto gezet _/-\o_ . Vind alleen het hekwerk (hoe onscherp het ook is) een beetje storend. Maarja dat is het nadeel van de dierentuin...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hurricane
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 13:20

Hurricane

Alles is anders dan het lijkt!

@Relonky

Ik heb ff heel snel de achtergrond een beetje geblurred. Zo zie je het gaas niet zo meer. Ff quick and dirty dus afwerking is niet goed. Hoe vind je je foto zo?

Afbeeldingslocatie: http://www.euren.nl/pic/dierentuin.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb sinds eergisteren voor het eerst een spiegelreflex camera gekocht (Nikon D80) en ben uiteraard gelijk op pad gegaan. Nu heb ik een foto geschoten en wil ik jullie vragen om commentaar. Ik ben echt nog een beginnerling dus zo min mogelijk vaktermen graag. Uiteraard heb ik hem wel in de manual modus geschoten.

Afbeeldingslocatie: http://img167.imageshack.us/img167/3981/dsc0128oq1.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• regmaster
  • Niet online
Ik had (enige tijd geleden alweer) deze geschoten in Emmen. Het licht was niet al te best.. maar ik heb het maar zo gelaten qua kleuren. Lekker neutraal op deze manier.... toch?

Afbeeldingslocatie: http://www.pbase.com/regmaster/image/61235445/large.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Soul__assasin
  • Laatst online: 20:16

Soul__assasin

de Belbelg

enkele weekje geleden eens een nachtwandeling gemaakt door de gentse binnenstad en dit is wat er van kwam.
ik heb er nog niets aan bewerkt aangezien ik nog zeer zwak ben in Photoshop e.d.

Afbeeldingslocatie: http://www.samymodding.be/gallery/images/photos/gent/P4212628.JPG

ik had deze foto als 1000 keer in gedachten genomen maar de ene keer dat ik kon waren de omstandigheden niet optimaal, als het windstil is dan zie je een perfecte reflectie in het water.

verder vind ik volgende 3 ook nog mooi maar deze post ik niet als img omdat het anders niet volgens de regels is eh.

klik, klik, klik

www.weefab.com

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik ben een beetje aan het rommelen geweest met de diafragma en heb uiteindelijk deze foto geschoten.
Het was topdrukte op de 'spotters-plaats' van Zestienhoven.

Afbeeldingslocatie: http://img501.imageshack.us/img501/2268/dsc0156ch4.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MBV

MBV

regmaster schreef op zondag 03 juni 2007 @ 11:34:
Ik had (enige tijd geleden alweer) deze geschoten in Emmen. Het licht was niet al te best.. maar ik heb het maar zo gelaten qua kleuren. Lekker neutraal op deze manier.... toch?

[afbeelding]
Ik denk dat je veel meer uit deze foto kan halen. Ietsje meer contrast, maar vooral meer kleuren, zouden bij deze foto geen kwaad kunnen. Kijk maar naar Relonky voor een voorbeeld d:)b
Verwijderd schreef op zondag 03 juni 2007 @ 11:34:
Ik heb sinds eergisteren voor het eerst een spiegelreflex camera gekocht (Nikon D80) en ben uiteraard gelijk op pad gegaan. Nu heb ik een foto geschoten en wil ik jullie vragen om commentaar. Ik ben echt nog een beginnerling dus zo min mogelijk vaktermen graag. Uiteraard heb ik hem wel in de manual modus geschoten.

[afbeelding]
Waarom is een foto beter als hij op manual geschoten wordt? Ik schiet de 'standaard'-dingen heel vaak in de P-stand (RAW, ISO200, de rest gaat vaak vanzelf goed) of in de A- of S-stand. Die laatste 2 zijn vaak het meest praktisch als je zelf dingen wilt bijstellen. Ik zou aanraden om in de A- of S-stand te beginnen: zo heb je 'tijd' over voor een goeie compositie. Dat is veel belangrijker dan die halve stop betere belichting, dat kan achteraf altijd nog wel :)
Over je foto: hoe goed je je sluitertijd en diafragma ook hebt ingesteld, ik vind het niet veel bijzonders. Dat komt o.a. doordat je je onderwerp recht van opzij hebt genomen, en doordat hij precies in het midden van de foto staat. Zoek eens op 'rule of thirds' :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

MBV, hartelijk dank voor je reactie, hier kan ik wel weer wat mee. Ik ga even op zoek dadelijk.
Dank u!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Captain N

Captain N

Back in NL. T_T

@ Emiel Janson: Ik denk dat die spotters zelf interessanter zijn dan een fiets die er half op staat en nu scherp is, zeker met je beschrijving "het is druk op de spottersplaats" erbij.

@ relonky: Ook van hier complimenten voor je foto. Ik ben niet bekend met de diergaarde in Emmen, dus vandaar mijn vraag: hoe heb je de foto genomen? Door glas, of door een hekwerk of zo? Hij staat er namelijk prachtig scherp op, wat me erg lastig lijkt met van dat soort dingen ertussen. Vooral het voorpootje dat zo een beetje gebogen staat vind ik een prachtige toevoeging op de toch al mooie kop overigens. :)

@ AlainS: Ik weet niet precies wat er gebeurde daar, maar als ik zo kijk denk ik aan een fotofinish waar de snelheid van af spat. Daarentegen kan het ook gewoon de start zijn en dan zou het niet echt een denderde foto van twee stilstaande auto's zijn. ;)

[ Voor 74% gewijzigd door Captain N op 03-06-2007 12:41 ]

Mijn foto's op Flickr.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Captain N, wat je zegt klopt helemaal. Wat ik daar vertel is eigenlijk meer een verhaaltje eromheen om het beetje leuk te maken maar de intensie was meer om die fiets te accentueren wat ik hier ook heb gedaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Captain N

Captain N

Back in NL. T_T

Dan is het misschien een idee portretperspectief te gebruiken, zodat het voorwiel er ook op staat. Want nu is meer het tasje aan het stuur benadrukt, dan de fiets als geheel. Tenminste, daar wordt nu iig mijn aandacht het meest naar getrokken omdat het EN scherp is EN de fiets er maar een klein stukje op staat.

Mijn foto's op Flickr.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Oeh, dat is waar. Daar ga ik volgende keer wat meer op letten dan! Bedankt!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Damfransje
Hurricane schreef op zondag 03 juni 2007 @ 11:18:
@Relonky

Ik heb ff heel snel de achtergrond een beetje geblurred. Zo zie je het gaas niet zo meer. Ff quick and dirty dus afwerking is niet goed. Hoe vind je je foto zo?
Wat mij betreft echt veel beter. De achtergrond is nu lekker rustig en de volledige aandacht gaat naar het beest uit, alsof je hem in het wild hebt gemaakt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tomfish
  • Registratie: Februari 2007
  • Laatst online: 05-08 22:23
regmaster schreef op zondag 03 juni 2007 @ 11:34:

[afbeelding]
Mooie foto regmaster!, heb je deze ook in groter formaat voor me desktop?

Alvast bedankt!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Afbeeldingslocatie: http://img373.imageshack.us/img373/6139/dsc0264hp4.jpg
Wat vinden jullie van deze foto? Misschien beter in B/W?
Brand los.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nomad

Nomad

Moderator Foto & Video

a.k.a. Martijn

Verwijderd schreef op zondag 03 juni 2007 @ 14:01:
[afbeelding]
Wat vinden jullie van deze foto? Misschien beter in B/W?
Brand los.
echt helemaal niks, sorry. Ook is je foto te groot, we houden hier een max van 600 pixels aan (in de breedte). Daarnaast is je hosting ook nog eens langzaam.
Nee sorry :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hij is weliswaar te groot daar dat zal volgende keer anders zijn maar het gaat me meer om inhoudelijke zaken. Wat vind je niets, wat moet beter?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nomad

Nomad

Moderator Foto & Video

a.k.a. Martijn

Verwijderd schreef op zondag 03 juni 2007 @ 14:06:
Hij is weliswaar te groot daar dat zal volgende keer anders zijn maar het gaat me meer om inhoudelijke zaken. Wat vind je niets, wat moet beter?
je onderwerp is gewoon niet interessant, je compositie geeft nergens nadruk op, je foto heeft kortweg geen echt onderwerp.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Als reactie ben ik maar weer gelijk begonnen en ben heb ik het 'vrolijke slachtoffer' gemaakt.

1.
Afbeeldingslocatie: http://photos-441.ak.facebook.com/ip002/v72/103/22/603215805/n603215805_112441_2656.jpg

2.
Afbeeldingslocatie: http://photos-442.ak.facebook.com/ip002/v72/103/22/603215805/n603215805_112442_2904.jpg

Is dit beter of is nummer 1 toch iets te donker (wat ik wilde om 'crime-look' te krijgen)?

[ Voor 30% gewijzigd door Verwijderd op 03-06-2007 14:57 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stiegl
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 07-09 10:09
Verwijderd schreef op zondag 03 juni 2007 @ 14:51:
Als reactie ben ik maar weer gelijk begonnen en ben heb ik het 'vrolijke slachtoffer' gemaakt.

[afbeelding]
Is dit beter?
De afmetingen zijn ok, maar hij is wel erg donker. Bekijk het histogram maar eens, en speel even wat met de levels, dat kan de foto enorm ophalen.
Ik vind hem verder wel grappig.

Uit onderzoek is gebleken dat 85% van alle statistieken niet klopt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Wat bedoelt u met het spelen van de levels? Kunt u mij een voorbeeld geven?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stiegl
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 07-09 10:09
Verwijderd schreef op zondag 03 juni 2007 @ 14:58:
Wat bedoelt u met het spelen van de levels? Kunt u mij een voorbeeld geven?
Zegt u maar jij hoor ;)
Een beetje fotobewerkingsprogramma zoals Photoshop en Gimp hebben een levels functie. Hiermee kun je aan de hand van je histogram de helderheid in je foto bepalen. Als je histogram aan de rechterkant (lichte tinten) leeg is, zoals bij jouw foto, kan je het de rechterkant van je histogram herdefinieren. Op deze manier worden alle kleuren in de foto over een smaller spectrum herberekend. Het gevolg is dat zwart zwart blijft, maar dat de lichtste punten in je foto naar wit gaan. Hierdoor krijg je veel meer contrast, en in dit geval helderheid in je foto.

Uit onderzoek is gebleken dat 85% van alle statistieken niet klopt

Pagina: 1 ... 10 11 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
Aangezien dit een leertopic is, is het nuttig als mensen feedback krijgen op hun foto's.
Dus mocht je de neiging hebben commentaar te geven op een foto, laat dit dan vooral niet na.