Cookies op Tweakers

Tweakers maakt gebruik van cookies, onder andere om de website te analyseren, het gebruiksgemak te vergroten en advertenties te tonen. Door gebruik te maken van deze website, of door op 'Ga verder' te klikken, geef je toestemming voor het gebruik van cookies. Wil je meer informatie over cookies en hoe ze worden gebruikt, bekijk dan ons cookiebeleid.

Meer informatie
Toon posts:

NOS Kroeg - Deel 2 Vorige deelOverzicht

Pagina: 1 2 3 ... 55 Laatste
Acties:
  • 229.207 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• Gotiniens
  • Registratie: november 2002
  • Laatst online: 17:12

Gotiniens

Fairly odd Tim

quote:
Triple schreef op donderdag 15 maart 2007 @ 21:24:
Je hebt gelijk.... daar maar eens kijken, bedankt!
als je nog niet eens weet hoe je je machine update, lijkt het je dan wel zo slim om feisty te gaan draaien?

• cxavier
  • Registratie: maart 2006
  • Laatst online: 19:12
Je kunt het leren...

Knight who says 你

• Triple
  • Registratie: mei 2000
  • Laatst online: 07-01-2014

Triple

nog best moeilijk..... linux

Ik draai al een heel tijdje kubuntu, van vlak voor edgy, en daarvoor heb ik mandrake/mandriva gedraaid.
Ik heb altijd alle updates via adept notifier binnen gehaald, maar dat is wat anders dan een disro upgrade.
Na nog eens een nachtje geslapen te hebben kies ik toch liever voor een compleet nieuwe install. Alle oude rotzooi zoals apps die ik niet meer gebruik, of overgebleven meuk van geupdate versies ben ik dan ook meteen kwijt.

There is no beast without cruelty, Friedrich Nietzsche

• woutur
  • Registratie: maart 2000
  • Laatst online: 08:44

woutur

Klauwtjes uit!

quote:
Mishmash schreef op woensdag 14 maart 2007 @ 21:34:
Hey, ik zit eens door mijn logging te kijken, en nou komt in alle 3 de volgende logs het volgende regeltje tekst een miljoen keer terug:

- debug
- kern.log
- syslog

het gaat om dit regeltje:

kernel: BANDWIDTH_IN:IN=eth0 OUT= MAC=00:0c:29:31:58:a0:00:12:1e:26:44:db:08:00 SRC=194.105.148.80 DST=87.253.135.171 LEN=204 TOS=0x00 PREC=0x00 TTL=61 ID=5358 DF PROTO=TCP SPT=60473 DPT=22 WINDOW=1764 RES=0x00 ACK PSH URGP=0

Kan dit komen door mijn shorewall firewall of eventueel door mijn monitoring tools? (gebruik webalizer voor statistieken)...
Is iptables, en het schijnt dat je wel iets kan proberen om die logging naar een aparte file te sturen maar ik ben er zelf nog niet achter.

Als je niet de moeite neemt je post in net Nederlands te schrijven, neem ik de moeite niet hem te lezen.

• icyx
  • Registratie: januari 2007
  • Niet online

icyx

chown -R us ./base

Ik heb af en toe last van veel en intensief hard disk gebruik, zonder dat dit een direct aanwijsbare reden heeft. Mijn cpuload vliegt dan ook omhoog naar 100 % en top geeft netjes aan dat er niets aan de hand is :?
Zie ook hier: http://www.xs4all.nl/~vdvlist/GoT/cpu_load.png (oude screenshot, maar nog steeds relevant...)

Is er iets om te kijken welk programma heel de tijd van je HD gebruik maakt? Het is namelijk best frustrerend al maakt je laptop een pokke herrie en traag is terwijl er niets aan de hand is....

When you think you’ve succeeded / but something’s missing / means you have been defeated / by greed, your weakness.

• laurencevde
  • Registratie: november 2001
  • Laatst online: 08-04 22:07
met lsof kun je kijken welk proces bepaalde bestanden geopend heeft.

Have a taste of freedom. It is sometimes a bitter pill. To me though, this is the sweetness of the GPL

• icyx
  • Niet online

icyx

chown -R us ./base

Ah, bedankt, ik zal eens gaan kijken als ik dit probleem heb. Ik moet wel eerlijk zeggen dat ik het soms echt 4 weken niet heb ofzo :? Maargoed, bedankt, ik kan weer vooruit :)

When you think you’ve succeeded / but something’s missing / means you have been defeated / by greed, your weakness.

• TGEN
  • Registratie: januari 2000
  • Laatst online: 29-03 10:47

TGEN

Hmmmx_

quote:
Lupare schreef op zondag 11 maart 2007 @ 21:41:
edit: btw, solaris zuigt, alle commands zijn anders, ps aux werkt niet, tar xjf, tar xzf etc allemaal een andere implementatie 8)7 moest ik even kwijt |:(
* TGEN mept Lupare wat rond met SysVisms

Pixilated NetphreaX
Dronkenschap is Meesterschap
DragonFly

• Pim.
  • Registratie: mei 2001
  • Laatst online: 14-06 11:46

Pim.

Aut viam inveniam, aut faciam

quote:
TGEN schreef op zaterdag 17 maart 2007 @ 00:10:
[...]

* TGEN mept Lupare wat rond met SysVisms
Er wordt hier niet gemept !!!!!!!!!!!!!!

* Pim. mept Tgen en gaat verder met het genieten van zijn nieuwe beryl install :)

"The trouble with quotes from the Internet is that you can never know if they are genuine." - Elvis Presley | Niet met me eens ? DM ME

• Jungian
  • Registratie: juni 2006
  • Laatst online: 12:26
quote:
Pim. schreef op zaterdag 17 maart 2007 @ 09:35:
Er wordt hier niet gemept !!!!!!!!!!!!!!
* Jungian slaps Pim. around a bit with a large trout

0.0

• ..Piet..
  • Registratie: november 2003
  • Laatst online: 24-09-2007
* ..Piet.. pakt alvast een biertje om het weekend te vieren ;)

Hoe zit het eigenlijk met de timer frequency in de Linux kernel?

Standaard staat 'ie op 250Hz. Je hebt de opties 100, 300 en 1000Hz. Nu heb ik al wat gezocht en lees hier en daarna wat blabla (bij somiggen levert een hogere frequentie een vlotter reagerend systeem op en bij sommigen maakt het niet uit).

Wie heeft er ervaring met deze optie? Wat zijn je resultaten?

Proudly powered by Debian & Gentoo

• TGEN

TGEN

Hmmmx_

quote:
..Piet.. schreef op zaterdag 17 maart 2007 @ 15:44:
* ..Piet.. pakt alvast een biertje om het weekend te vieren ;)

Hoe zit het eigenlijk met de timer frequency in de Linux kernel?

Standaard staat 'ie op 250Hz. Je hebt de opties 100, 300 en 1000Hz. Nu heb ik al wat gezocht en lees hier en daarna wat blabla (bij somiggen levert een hogere frequentie een vlotter reagerend systeem op en bij sommigen maakt het niet uit).

Wie heeft er ervaring met deze optie? Wat zijn je resultaten?
Hangt natuurlijk helemaal van je workload af, als je HZ omhoog gooit terwijl je veel batchprocessing doet is het nadelig; ben je zwaar multitaskend bezig met een redelijk gelijkmatig verdeelde workload, dan kan je er voordeel bij hebben.

Pixilated NetphreaX
DragonFly

• cxavier
  • Registratie: maart 2006
  • Laatst online: 19:12
quote:
icyx schreef op vrijdag 16 maart 2007 @ 17:26:
Ik heb af en toe last van veel en intensief hard disk gebruik, zonder dat dit een direct aanwijsbare reden heeft. Mijn cpuload vliegt dan ook omhoog naar 100 % en top geeft netjes aan dat er niets aan de hand is :?
Zie ook hier: http://www.xs4all.nl/~vdvlist/GoT/cpu_load.png (oude screenshot, maar nog steeds relevant...)

Is er iets om te kijken welk programma heel de tijd van je HD gebruik maakt? Het is namelijk best frustrerend al maakt je laptop een pokke herrie en traag is terwijl er niets aan de hand is....
Heeft er niet veel mee te maken, maar welk progje is dat linksboven in je scherm?

Knight who says 你

• Boudewijn
  • Registratie: februari 2004
  • Laatst online: 16:04

Boudewijn

omdat het kan

quote:
TGEN schreef op zaterdag 17 maart 2007 @ 16:06:
[...]

Hangt natuurlijk helemaal van je workload af, als je HZ omhoog gooit terwijl je veel batchprocessing doet is het nadelig; ben je zwaar multitaskend bezig met een redelijk gelijkmatig verdeelde workload, dan kan je er voordeel bij hebben.
in hoeverre heb je daar met SMP voordeel bij?

ik heb op mijn dual 270 getest bij redelijk wat jobs (16 ape's --> flac, par2repair en ooo compilen), maar ik merk het niet.

• TGEN

TGEN

Hmmmx_

quote:
Boudewijn schreef op zaterdag 17 maart 2007 @ 16:47:
[...]

in hoeverre heb je daar met SMP voordeel bij?

ik heb op mijn dual 270 getest bij redelijk wat jobs (16 ape's --> flac, par2repair en ooo compilen), maar ik merk het niet.
Niet meer dan anders, het voordeel is juist bij meerdere CPU-bound/semi-realtime processen op een logische processor, die dan in principe vaker aan de beurt komen (scheduler quantums die korter zijn). T levert wel iets meer overhead op, daarom kan het voor batch zut negatief uitpakken.

Pixilated NetphreaX
DragonFly

• icyx
  • Niet online

icyx

chown -R us ./base

quote:
tigid schreef op zaterdag 17 maart 2007 @ 16:39:
[...]

Heeft er niet veel mee te maken, maar welk progje is dat linksboven in je scherm?
Dat is conky, een geniaal, erg uitgebreid programma :) Check de site: http://conky.sourceforge.net/

• mithras
  • Registratie: maart 2003
  • Niet online
quote:
icyx schreef op zaterdag 17 maart 2007 @ 17:13:
[...]
Dat is conky, een geniaal, erg uitgebreid programma :) Check de site: http://conky.sourceforge.net/
Samen met deze thread op ubuntuforums.org: Post your .conkyrc files w/ screenshots

Dan heb je mooie voorbeeldjes over wat je allemaal kan maken :)

mithras wijzigde deze reactie 17-03-2007 17:17 (8%)

• Boudewijn

Boudewijn

omdat het kan

quote:
TGEN schreef op zaterdag 17 maart 2007 @ 17:08:
[...]

Niet meer dan anders, het voordeel is juist bij meerdere CPU-bound/semi-realtime processen op een logische processor, die dan in principe vaker aan de beurt komen (scheduler quantums die korter zijn). T levert wel iets meer overhead op, daarom kan het voor batch zut negatief uitpakken.
okay duidelijk ja :)

dan houd ik het denk ik hier netjes op 100hz.
Die frequentie is dus gewoon de frequentie van de activatie van de proces scheduler :)

• TGEN

TGEN

Hmmmx_

quote:
Boudewijn schreef op zaterdag 17 maart 2007 @ 17:44:
[...]

okay duidelijk ja :)

dan houd ik het denk ik hier netjes op 100hz.
Die frequentie is dus gewoon de frequentie van de activatie van de proces scheduler :)
Nou ja, niet echt familiair met Linux, maar t is niet zozeer de process scheduler als wel het timer subsystem, waaraan allerlei andere regelmatige mechanismen afhangen, e.g. statclock, hardclock, scheduling, callouts, etc.

Pixilated NetphreaX
DragonFly

• mserver
  • Registratie: december 2005
  • Laatst online: 10-12-2018

mserver

Unleash the power!

Ik heb net weer een neat progje ontdekt om diagrammen te maken. Voor school moet ik wel eens ERD's maken en UML-diagrammen, Umbrello is echt handig hiermee, hij kan je UML exporteren naar bijna elke taal, en als ik een ERD maak dan kan ik lekker attributen meegeven en dan kan ik instellen wat het type is en hij maakt automagisch de SQL-code voor me. Superspul :)

edit:

@hieronder:

zoek wat onderdelen bij elkaar, kijk hoe de hardware wordt ondersteund met de huidige kernels van ubuntu en verander een paar onderdelen, of ook weer niet ;)

mserver wijzigde deze reactie 17-03-2007 23:25 (20%)

Blog!

• Joshua
  • Registratie: juli 2005
  • Laatst online: 12-06 18:49
Ben al een tijdje opzoek naar een laptop/desktop die redelijk geschikt is voor Ubuntu.
Kan alleen niks fatsoenlijks vinden.
Me budget is niet zoveel (400-1000euro), misschien iemand nog goede suggesties met betreking tot een leuke laptop/desktop?

Verder heb ik paar weken terug me schoonmoeder blij gemaakt met Linux Ubuntu (Ze is helemaal verslaafd aan de spelletjes enz.), alleen vind me schoonzus het niet zo fijn omdat ze nu niet meer zomaar programma's kan installeren! :o

Is mijn studenten OV geldig?

• Pim.
  • Registratie: mei 2001
  • Laatst online: 14-06 11:46

Pim.

Aut viam inveniam, aut faciam

Als je eens rondkijkt op http://www.linux-laptop.net/ kan je zien hoe de installaties gegaan zijn. Met de huidige stand van zaken denk ik dat het meeste zal werken maar als je een leuke laptop op het oog had kan je daar even kijken of het je gaat bevallen :)

"The trouble with quotes from the Internet is that you can never know if they are genuine." - Elvis Presley | Niet met me eens ? DM ME

• Joshua
quote:
Pim. schreef op zaterdag 17 maart 2007 @ 23:28:
Als je eens rondkijkt op http://www.linux-laptop.net/ kan je zien hoe de installaties gegaan zijn. Met de huidige stand van zaken denk ik dat het meeste zal werken maar als je een leuke laptop op het oog had kan je daar even kijken of het je gaat bevallen :)
Handige tip, thanks a lot :)

• ..Piet..
quote:
Spike1506 schreef op zaterdag 17 maart 2007 @ 23:21:
Verder heb ik paar weken terug me schoonmoeder blij gemaakt met Linux Ubuntu (Ze is helemaal verslaafd aan de spelletjes enz.), alleen vind me schoonzus het niet zo fijn omdat ze nu niet meer zomaar programma's kan installeren! :o
Dat is toch super (behalve van je schoonzus dan)!

Ik zou zeggen, leer je schoonzus Google en apt-get. Dan kan ze elk programma installeren wat ze maar wil. En, no flame intended, installeer Gaim of aMSN zodat ze gewoon kan MSN'en en leer haar een alternatief aan voor elk Windows programma wat ze gebruikt.

Hmmmm!

* ..Piet.. houdt van mensen die overstappen op Linux! *;

• Ultraman
  • Registratie: februari 2002
  • Laatst online: 14-06 20:23

Ultraman

Moderator Harde Waren

Boefje

quote:
..Piet.. schreef op zondag 18 maart 2007 @ 01:23:
Ik zou zeggen, leer je schoonzus Google en apt-get. Dan kan ze elk programma installeren wat ze maar wil.
Dat wordt wachten op:
code:
1
# apt-get install the-sims

Doe ik het zo goed? Ik heb namelijk geen debian :P

Als je stil blijft staan, komt de hoek wel naar jou toe.

• Dutchmega
  • Registratie: september 2001
  • Niet online
quote:
Spike1506 schreef op zaterdag 17 maart 2007 @ 23:21:
alleen vind me schoonzus het niet zo fijn omdat ze nu niet meer zomaar programma's kan installeren! :o
Minder kans op virussen :+

Voor de meeste Windows-programma's heb je alternatieven. Vraag wat ze mist en geef haar een lijstje met alternatieven :)
Het zoeken van bepaalde programma's kan soms lastig zijn in die enorme bult van programma's van Add/Remove.

Dutchmega wijzigde deze reactie 18-03-2007 11:51 (12%)

• Boudewijn

Boudewijn

omdat het kan

quote:
cybersteef schreef op zondag 18 maart 2007 @ 04:00:
[...]
Dat wordt wachten op:
code:
1

alleen denk ik niet dat het door de oss filter van debian komt.

moet je dus een non-standard repo nemen ;)

• icyx
  • Niet online

icyx

chown -R us ./base

quote:
cybersteef schreef op zondag 18 maart 2007 @ 04:00:
[...]
Dat wordt wachten op:
code:
1

Ja, je doet het goed ;)
Maar dat is inderdaad het probleem, als ze exact dezelfde programma's als windows willen lopen ze alsnog in de problemen. Ik zou zeggen: Leer je zus google, apt-get, synaptic en varianten van software zoeken ;)

• ..Piet..
Bestaat er geen OpenTheSims ofzo :) ?

• Boudewijn

Boudewijn

omdat het kan

afaik niet.
sowieso is EA ook niet echt een bedrijf waar ik iets dergelijks van verwacht :P

• Ultraman
  • Laatst online: 14-06 20:23

Ultraman

Moderator Harde Waren

Boefje

quote:
..Piet.. schreef op zondag 18 maart 2007 @ 14:29:
Bestaat er geen OpenTheSims ofzo :) ?
Gat in de (open source) markt pakketten!

Als je stil blijft staan, komt de hoek wel naar jou toe.

• zomertje
  • Laatst online: 31-05 07:45

zomertje

Barisax knorretje

Nou, leuk klusje voor de betere hobby-ist dus ;)

het ultieme jaargetijde.... | #!/usr/bin/girl | Tekeningen, viltsculpturen en mozaïek | Mijn kunst kopen?

• Joshua
quote:
icyx schreef op zondag 18 maart 2007 @ 13:15:
[...]

Ja, je doet het goed ;)
Maar dat is inderdaad het probleem, als ze exact dezelfde programma's als windows willen lopen ze alsnog in de problemen. Ik zou zeggen: Leer je zus google, apt-get, synaptic en varianten van software zoeken ;)
Ach ze is nog vrij jong (12 over paar maanden) dus ben aan het denken wat ik haar wel/niet zal leren.

• Dutchmega
  • Niet online
Wow, vsync uitzetten met fglrx helpt flink hier (Radeon Xpress 200m)

sudo aticonfig --sync-vsync=off
glxgears: Van 350FPS naar 2700FPS.

Jazz Jackrabbit 2 draait nu een stuk soepeler :P

• Jk_W
  • Registratie: februari 2003
  • Niet online

Jk_W

I Think...

quote:
Jk_W schreef op dinsdag 13 maart 2007 @ 15:43:
Yeeh! Ubuntu Feisty heeft nu Gnome 2.18.0 tussen zijn packages zitten. (powerpc is nog bij 2.17.92)
Op Gnome.org wordt nog niet eens over de 2.18.0 release gesproken. Het laatste nieuws is dat 2.17.92 uit is.

Ubuntu heeft hem iig zeeeer snel in hun packages zitten!
Mmm, ik zie nou dat hij officieel pas op 14 maart gereleased was.

Vreemd dat ze bij Ubuntu de release al netjes gecompiled aanbieden, een dag voor de release!

• Jeldert
  • Registratie: juni 2001
  • Niet online

Jeldert

Rozijntjes

Misschien hebben ze gewoon een SVN-checkout gedaan en die gecompileerd.

Juist

• mithras
  • Niet online
quote:
Dutchmega schreef op zondag 18 maart 2007 @ 19:15:
Wow, vsync uitzetten met fglrx helpt flink hier (Radeon Xpress 200m)

sudo aticonfig --sync-vsync=off
glxgears: Van 350FPS naar 2700FPS.

Jazz Jackrabbit 2 draait nu een stuk soepeler :P
Hoe heb je JJ2 draaien? Vroeger echt teveel gespeeld, dus dacht: ik download het wel even (hier). Nu krijg ik alleen dit als output:
jurian@karlijn:~/Desktop/Jazz Jackrabbit 2.zip_FILES/jazz2$ wine JAZZ2.EXE 
fixme:system:SystemParametersInfoW Unimplemented action: 79 (SPI_GETLOWPOWERTIMEOUT)
fixme:d3d:IWineD3DDeviceImpl_GetAvailableTextureMem (0x16e568) : stub, simulating 64MB for now, returning 64MB left
err:wave:DSDB_MapBuffer Could not map sound device for direct access (Input/output error)
err:wave:DSDB_MapBuffer Please run winecfg, open "Audio" page and set
"Hardware Acceleration" to "Emulation".
fixme:ddraw:IDirectDrawImpl_SetCooperativeLevel (0x13d40a0)->((nil),00000008)
fixme:d3d:IWineD3DStateBlockImpl_Release Releasing primary stateblock
jurian@karlijn:~/Desktop/Jazz Jackrabbit 2.zip_FILES/jazz2$ 
Nu zijn dit wat audio errors die imho niet zoveel moeten uitmaken (je kan in eerste instantie ook spelen zonder geluid...), maar ik krijg van JJ2 zelf een error:
quote:
Fatal Application Error
Jazz Jackrabbit 2 signaled the following internal error:

Could not set video mode 320x200x8 with Any fullscreen mode

Make sure that this mode is supported by your adapter and that drivers for your video board are properly installed. If you have not installed DirectX, please do so.
Fijn, maar DirectX, dat moet Wine toch proberen te doen :?

• UID-0
  • Laatst online: 02-08-2009
Het probleem lijkt me te zitten bij "Could not set video mode 320x200x8". Waarschijnlijk wil jazz jackrabbit de resolutie naar 320x200 aanpassen, en grote kans dat die resolutie niet in je Xorg.conf staat en dat wisselen van resolutie niet gaat.
Als je even winecfg draait, kan je daar naast je geluid even fixen ("set Hardware acceleration to emulation"), ook aanvinken "Emulate a virtual desktop" en daar een resolutie invullen. Dan kan jazz binnen een venstertje draaien en zou het moeten werken. Of je voegt die resolutie toe aan je xorg.conf als je fullscreen wil spelen.

• Dutchmega
  • Niet online
"Emulate a virtual desktop"
werkt niet.

Je moet een versie hebben van JJ2 die je kan installeren. Hoewel het niet echt leek op een officiele installer... Misschien heb ik een gepatchte versie...
Ik kan het wel online zetten voor je, ik heb:
- The Secret Files
- Christmas Chronicles

• mithras
  • Niet online
quote:
Dutchmega schreef op maandag 19 maart 2007 @ 16:20:
Je moet een versie hebben van JJ2 die je kan installeren. Hoewel het niet echt leek op een officiele installer... Misschien heb ik een gepatchte versie...
Ik kan het wel online zetten voor je, ik heb:
- The Secret Files
- Christmas Chronicles
*O* Supermooi, kan ik weer mn oude verslaving ophalen :9~

• Dutchmega
  • Niet online
Hierbij de 2 versies van Jazz Jackrabbit, werken prima bij mij op Ubuntu met wine 0.9.32
Christmas Chronicles
The Secret Files

Ze waren, dacht ik, door Nederlanders gemaakt.

• Jk_W
  • Registratie: februari 2003
  • Niet online

Jk_W

I Think...

Ik ben ze nu stiekem ook aan het downloaden. Heerlijk! Ik zal me morgen iig niet vervelen!

• icyx
  • Niet online

icyx

chown -R us ./base

Ik heb ze stiekem meegenomen hoor :p Maar serieus, vroeger heb ik het te vaak gespeeld, dus erg bedankt :)

• Boudewijn

Boudewijn

omdat het kan

het lijkt me tamelijk ali-illegali, maar wel leuk :D

ty!

Boudewijn wijzigde deze reactie 19-03-2007 18:58 (6%)

• Dutchmega
  • Niet online
"Met Abandonware wordt (oude) software bedoeld, waar oorspronkelijk wel copyright op zat, maar die door de makers niet meer wordt geclaimd, bijvoorbeeld omdat het bedrijf niet meer bestaat, of wanneer het te duur zou worden om de copyrights te claimen."

Ik denk niet dat Epic Games veel zorgen maakt over illegale kopies van 8 jaar oude games (als het illegaal is...)

In ieder geval, een heerlijke game. Beter dan de games die ik had 8)

Dutchmega wijzigde deze reactie 19-03-2007 22:24 (8%)

• mithras
  • Niet online
Heeft iemand een idee waarom ssh zo brak werkt (mij mij dan :p)? Ik probeer een public_html folder te mounten via ssh. Ik zit al in de groep 'fuse', maar toch wil het niet lukken:
jurian@karlijn:~$ cat /etc/group | grep fuse
fuse:x:117:jurian
jurian@karlijn:~$ ls -l | grep test
drwxr-xr-x  2 jurian jurian 4096 2007-03-20 21:13 test
jurian@karlijn:~$ sshfs juriansl@juriansluiman.nl:/public_html test
juriansl@juriansluiman.nl's password: 
jurian@karlijn:~$ ls -l | grep test
?---------  ? ?      ?         ?                ? test
jurian@karlijn:~$ 
Het is me een keer gelukt, ik bij toeval, en geen idee hoe ik hem weer terug kan zetten. Ik wil graag de map mounten, maar echt lukken wil het niet. Er staan een dozijn tutorials en howto's hierover op internet: net even verschillend, maar komen allen op hetzelfde neer: dat ze niet werken :|

• icyx
  • Niet online

icyx

chown -R us ./base

@ hierboven: Ik zou het niet weten, kan je niet gewoon scp gebruiken?
Weet iemand hoe ik in gentoo /etc/resolv.conf lock ofzo. Na iedere reboot krijg ik een ip adres (zoals het hoort, ik gebruik dhcp) maar verdwijt mijn nameserver uit resolv.conf. Ik moet dus iedere keer echo "nameserver 10.0.0.138" >> /etc/resolv.conf doen voordat dns-queries weer werken. Zeer frustrerend...

• mithras
  • Niet online
quote:
icyx schreef op dinsdag 20 maart 2007 @ 22:47:
Nee, want ik wil een remote folder gemount hebben in een eigen map. Scp is alleen kopiëren, en dan kan ik net zo goed gFTP opstarten omdat ik ook gewoon ftp access heb ;)

Hoe dat intern precies geregeld wordt maakt me niet heel veel uit, maar ik wil met mn eigen user account de bestanden kunnen wijzigen, en online de rechten behouden zodat php en apache niet beginnen te zeuren :)

• Jungian
quote:
Weet iemand hoe ik in gentoo /etc/resolv.conf lock ofzo. Na iedere reboot krijg ik een ip adres (zoals het hoort, ik gebruik dhcp) maar verdwijt mijn nameserver uit resolv.conf. Ik moet dus iedere keer echo "nameserver 10.0.0.138" >> /etc/resolv.conf doen voordat dns-queries weer werken. Zeer frustrerend...
Al gekeken in /etc/conf.d/net ?
en dan vooral of dit erinstaat :
code:
1
dhcp_eth0="nodns nontp nonis"

Zo ja : regeltje weggooien (of alleen de optie nodns), probleem opgelost.

edit:

Sterf BB-code

Jungian wijzigde deze reactie 20-03-2007 23:01 (3%)

0.0

• DeMoN
  • Registratie: maart 2001
  • Laatst online: 14-06 00:11

DeMoN

Pastafari

quote:
Dutchmega schreef op maandag 19 maart 2007 @ 17:56:
Hierbij de 2 versies van Jazz Jackrabbit, werken prima bij mij op Ubuntu met wine 0.9.32
Christmas Chronicles
The Secret Files

Ze waren, dacht ik, door Nederlanders gemaakt.
:/
Ik was van plan vroeg naar bed te gaan :/

Gamertag: Cosmicv0id
"Het woord Gods is voor mij niets meer dan een expressie en het product van menselijke zwakheid. De Bijbel is een verzamelwerk van legendes die achtenswaardig zijn maar ook primitief en kinderachtig.'' - Albert Einstein

• mithras
  • Niet online
quote:
DeMoN schreef op dinsdag 20 maart 2007 @ 23:47:
[...]

:/
Ik was van plan vroeg naar bed te gaan :/
offtopic:
Moet je ook nog FrozenBubble en SuperTux (en SuperTuxKart) installeren, kan je de hele nacht doorhalen :9

• DeMoN

DeMoN

Pastafari

quote:
mithras schreef op dinsdag 20 maart 2007 @ 23:49:
[...]
offtopic:
Moet je ook nog FrozenBubble en SuperTux (en SuperTuxKart) installeren, kan je de hele nacht doorhalen :9
offtopic:
die heb ik uiteraard allemaal al uitgespeeld
:P

"Het woord Gods is voor mij niets meer dan een expressie en het product van menselijke zwakheid. De Bijbel is een verzamelwerk van legendes die achtenswaardig zijn maar ook primitief en kinderachtig.'' - Albert Einstein

• icyx
  • Niet online

icyx

chown -R us ./base

quote:
Jungian schreef op dinsdag 20 maart 2007 @ 22:57:
[...]

Al gekeken in /etc/conf.d/net ?
en dan vooral of dit erinstaat :
code:
1
dhcp_eth0="nodns nontp nonis"

Zo ja : regeltje weggooien (of alleen de optie nodns), probleem opgelost.

edit:

Sterf BB-code
Bedankt, ik zal er eens naar kijken :) Ik had er niet eens aan gedacht, lekker handig van me..

• UID-0
  • Laatst online: 02-08-2009
Ik heb een vraagje dat me al een paar dagen bezig houdt, en ik hoop dat iemand hier daar een antwoord op weet.
Ik heb sinds ik linux draai een paar keer gehad (vooral bij het lekker prusten met zeer experimentele software :) ) dat X vastliep. Nu is dat opzich geen ramp: ctrl + alt + backspace of crtl + alt + f1 doet dan wel de truuk.
Ik heb echter nu al drie keer meegemaakt (verspreid over een jaar of 3, zeer incidenteel dus) dat dat ook niet meer wou werken. Als ik vervolgens echter vanaf een andere computer via ssh op mijn pc inlogte kon ik mooi X even herstarten en vervolgens weer fijn doorwerken. Prachtig natuurlijk dat zoiets de kernel en je overige programma's niet meeneemt in zijn crash.
Ik vroeg me echter af hoe het kan dat ctrl + alt + f1-f6 dan ineens niet meer werkt. Het switchen van virtual console is namelijk niet iets dat normaal via X wordt afgehandeld, en volgens mij via de kernel wordt geregeld. Het is namelijk iets dat direct na het starten van je kernel al werkt. Als dit op zo'n laag niveau wordt afgehandeld en de kernel nog draait, moet het wisselen van VC toch altijd nog werken of zie ik iets over het hoofd?

• MrBarBarian
  • Registratie: oktober 2003
  • Laatst online: 16:12
quote:
Geen symptomen oplossen, maar oorzaken ;)

Je moet je dhcp goed configgen.. dhcp kan veel meer dan alleen ip's uitdelen (het is ook voor veel meer gemaakt!)

iRacing Profiel

• jelly
  • Registratie: mei 2006
  • Laatst online: 08-05 11:40

jelly

Arch Linux

hoi,

ik ben al een ervaring ubuntu gebruiker alleen wil ik reclame op website's blokken dat kan met adblock die blockt plaatjes alleen je ziet alsnog van die macromedia filmpjes bijv. die je soms op de tweakers.net ziet, hoe zou ik die met iptables kunnen blokken of is dit een beetje nutteloos omdat je dan ook geen flash filmpjes kan kijken op bijv. youtube?'

jelly wijzigde deze reactie 21-03-2007 19:32 (4%)

Keep it simple stupid

• MrBarBarian
  • Registratie: oktober 2003
  • Laatst online: 16:12
quote:
jelly schreef op woensdag 21 maart 2007 @ 14:42:
hoi,

ik ben al een ervaring ubuntu gebruiker alleen wil ik reclame op website's blokken dat kan met adblock die blockt plaatjes alleen je hebt alsnog van die macromedia filmpjes bijv. die je soms op de tweakers.net ziet van windows server zoveel hoe zou ik die met iptables kunnen blokken of is dit een beetje nutteloos omdat je dan ook geen flash filmpjes kan kijken op bijv. youtube?'
Nu nog eens MET leestekens en in normaal nederlands?

iRacing Profiel

• icyx
  • Niet online

icyx

chown -R us ./base

quote:
MrBarBarian schreef op woensdag 21 maart 2007 @ 13:34:
[...]

Geen symptomen oplossen, maar oorzaken ;)

Je moet je dhcp goed configgen.. dhcp kan veel meer dan alleen ip's uitdelen (het is ook voor veel meer gemaakt!)
Daar heb je een punt ;) Maargoed, ik was mijn router al aan het doorspitten wat die allemaal te bieden had, dus ik ga er maar weer eens mee door ;). Maargoed, voorlopig werkt dit in ieder geval, dus ik vind het wel best

• mithras
  • Niet online
quote:
jelly schreef op woensdag 21 maart 2007 @ 14:42:
hoi,

ik ben al een ervaring ubuntu gebruiker alleen wil ik reclame op website's blokken dat kan met adblock die blockt plaatjes alleen je hebt alsnog van die macromedia filmpjes bijv. die je soms op de tweakers.net ziet van windows server zoveel hoe zou ik die met iptables kunnen blokken of is dit een beetje nutteloos omdat je dan ook geen flash filmpjes kan kijken op bijv. youtube?'
Het heeft weinig met ip tables te maken. Je kan als je wil wel het ip van alle advertentie servers blokkeren, maar voor Flash heb je een flashblock plugin in Firefox. Hiermee kan je Flash embedded content blokkeren, met als gevolg dat je inderdaad ook YouTube filmpjes niet kan bekijken.

Daarnaast is het blokkeren van advertenties (ook tekstuele) verboden op Tweakers.net (en dus GoT ook) ;)

• jelly

jelly

Arch Linux

@mithras
bedankt
off topic
quote:
Daarnaast is het blokkeren van advertenties (ook tekstuele) verboden op Tweakers.net (en dus GoT ook)
dat kunnen ze toch niet zien? :P

Keep it simple stupid

• zomertje
  • Laatst online: 31-05 07:45

zomertje

Barisax knorretje

quote:
jelly schreef op woensdag 21 maart 2007 @ 17:50:
@mithras
bedankt
off topic

[...]

dat kunnen ze toch niet zien? :P
Volgens mij wel, ze weten in ieder geval welk percentage van de bezoekers de banners blokkeert. En op mn eigen site zie ik ook in de logs dat mensen de halve site hebben bekeken en dat ik geen hits heb op mn Google adsense ads.

het ultieme jaargetijde.... | #!/usr/bin/girl | Tekeningen, viltsculpturen en mozaïek | Mijn kunst kopen?

• Boudewijn

Boudewijn

omdat het kan

ja dat kun je inderdaad gewoon checken.
Vraag is of het de moeite waard is om dat zo te doen....

ik heb ook wat ad's op mijn site, en geef er niet zoveel om als mensen ze blocken. Je kunt het toch wel omzeilen.

• Jungian
Voor een paar euro kun je anders ook gewoon nog "legaal" Tweakers ads-free krijgen hoor :/

0.0

• jelly

jelly

Arch Linux

Ik heb hier een probleem, ik draai nu al een paar maanden ubuntu en ik ben er tevreden mee dus ik de live cd geboot en windowspartitie geformateerd en ext3 van gemaakt ( eerst natuurlijk in /boot/grub/menu.lst de windows bootgegevens verwijderd) ik kan nu alleen niet van de normale ubuntu partitie een partitie maken hoe kan ik dat oplossen?

jelly wijzigde deze reactie 21-03-2007 20:46 (47%)

Keep it simple stupid

• Surkow
  • Registratie: maart 2004
  • Laatst online: 16-06 15:22

Surkow

$µr|{0w

http://keytouch.sourceforge.net/screenshots/key_settings.png

Iemand een idee hoe dit thema heet (en voor welke DE het is)?

"Only two things are infinite, the universe and human stupidity, and I'm not sure about the former."

"Peace cannot be kept by force. It can only be achieved by understanding."

Albert Einstein

• mithras
  • Niet online
Gnome met Vista Inspirate icons. Welk metacity theme het is weet ik niet zo 1-2-3, maar het lijkt ook een Vista-gebaseerde te zijn :)

• Jungian
Het is Alphacube.

Metacity en kwin trouwens.

Even zoeken op Alphacube en je hebt hem zo ;)

Jungian wijzigde deze reactie 21-03-2007 22:04 (70%)

0.0

• mithras
  • Niet online
edit:
Opmerking niet begrepen |:(

mithras wijzigde deze reactie 21-03-2007 22:09 (76%)

• Surkow

Surkow

$µr|{0w

Bedankt voor de info.

Alphacube
Metacity theme
GTK Theme

"Only two things are infinite, the universe and human stupidity, and I'm not sure about the former."

Albert Einstein

• Berik
  • Registratie: oktober 2002
  • Laatst online: 16-06 23:29
Mijn telefoon was verrot en nou heb ik gister een Nokia 6680 van mn pa gehad (die hij nog nieuw in doos had liggen, gratis bij nieuw abbo maar vond z'n oude telefoon lekkerder)

Bij de 6680 zit ook een usb-kabel dat je de telefoon met je (windows)pc kan syncroniseren en beheren. Nu raden jullie het al: Ik draai geen windows, maar linux (Kubuntu 6.10) en dat wordt niet door Nokia ondersteund. Ik heb al even gezocht, maar kon zo snel niet vinden hoe ik deze telefoon toch met linux kan laten praten. Heeft iemand hier ervaring mee? De telefoon draait op Symbian

• Surkow

Surkow

$µr|{0w

quote:
Berik schreef op donderdag 22 maart 2007 @ 11:12:
Mijn telefoon was verrot en nou heb ik gister een Nokia 6680 van mn pa gehad (die hij nog nieuw in doos had liggen, gratis bij nieuw abbo maar vond z'n oude telefoon lekkerder)

Bij de 6680 zit ook een usb-kabel dat je de telefoon met je (windows)pc kan syncroniseren en beheren. Nu raden jullie het al: Ik draai geen windows, maar linux (Kubuntu 6.10) en dat wordt niet door Nokia ondersteund. Ik heb al even gezocht, maar kon zo snel niet vinden hoe ik deze telefoon toch met linux kan laten praten. Heeft iemand hier ervaring mee? De telefoon draait op Symbian
Misschien kan Gammu of deze website je verder helpen?

Surkow wijzigde deze reactie 22-03-2007 11:55 (6%)

Albert Einstein

• Drgn
  • Niet online
quote:
Misschien kan Gammu of deze website je verder helpen?
Ow, en ik maar klooien met een VM.....dankjewel :)

Leave the gun, get the canoli

• usr101
  • Registratie: december 2006
  • Laatst online: 22-12-2018
Iemand deze ads van Novell al gezien.
Ik vind ze echt geweldig. Vooral de laatste
http://reverendted.wordpr...s-pc-how-would-linux-fit/

• Shinji
  • Laatst online: 16:24
Met die laatste dacht ik op een gegeven moment "multiple desktops" hebben ze dat dan in vista? Overigens maakt het wel leuk duidelijk dat linux overal op draait :)

• mithras
  • Niet online
quote:
usr101 schreef op zaterdag 24 maart 2007 @ 21:30:
offtopic:
Jups, en ook even op mijn beginnende Ubuntu voor beginners blog gezet :)
quote:
Shinji schreef op zaterdag 24 maart 2007 @ 21:59:
Met die laatste dacht ik op een gegeven moment "multiple desktops" hebben ze dat dan in vista? Overigens maakt het wel leuk duidelijk dat linux overal op draait :)
You got the point ;)

mithras wijzigde deze reactie 24-03-2007 22:00 (27%)

• jordz.
  • Registratie: januari 2002
  • Laatst online: 26-05 23:02
quote:
usr101 schreef op zaterdag 24 maart 2007 @ 21:30:
haha die zijn echt goed :) novell is weer goed bezig
draait er iemand hier al gnome 2.18?
Daar kun je met gpm, brightness van je scherm aanpassen, alleen mijn laptop wordt zo te zien niet ondersteund, iemand een idee waar ik zou moeten beginnen om daar wat voor te coden?

Arch Linux

• William
  • Registratie: juli 2001
  • Laatst online: 19:07
Release schedule voor KDE4 is vrijgegeven! :)
Het is nog een eind weg maar 23 Oktober staat al genoteerd in mijn agenda.

• ..Piet..
Hmmm, iemand nog een suggestie voor een leuke iptables-based firewall config tooltje? Of een sh scriptje ofzo?

• Surkow

Surkow

$µr|{0w

quote:
..Piet.. schreef op maandag 26 maart 2007 @ 20:15:
Hmmm, iemand nog een suggestie voor een leuke iptables-based firewall config tooltje? Of een sh scriptje ofzo?
Ik gebruik zelf het kinderlijk eenvoudige Firestarter. Mensen die wat meer ervaring met iptables hebben maken gebruik van Shorewall.

Surkow wijzigde deze reactie 26-03-2007 21:35 (4%)

Albert Einstein

• ToBe
  • Registratie: juli 2002
  • Niet online
quote:
..Piet.. schreef op maandag 26 maart 2007 @ 20:15:
Als je iets grafisch zoekt, dan is FW-Builder wat je zoekt. Het werkt erg gebruiksvriendelijk en stelt je in staat meerdere firewalls eenvoudig te beheren.

linkje

• Dutchmega
  • Niet online
Nieuwe fglrx uit
- This release on the AMD Catalyst™ Linux Graphics Driver software suite introduces the Beta version of the AMD Catalyst Control Centre: Linux Edition to replace the FireGL Control panel.
- The screen no longer turns black if the X-Server is terminated from the text console. This condition was known to occur only on certain laptop confgiurations. Further details can be found in topic number 737-26829.

• ..Piet..
Bedankt voor de firewall-linkjes! FW-Builder had ik inderdaad gevonden ja, en al even geprobeerd. Werkt als een trein. Toch eng hoor, een firewall installeren op een bak die een paar uur verderop in een park hangt ;) !

• William
YES! Kom er net achter dat Introvision eindelijk een beta voor DEFCON op Linux heeft uitgebracht. Total World Annihilation here I come! _/-\o_

• icyx
  • Niet online

icyx

chown -R us ./base

quote:
William schreef op donderdag 29 maart 2007 @ 21:52:
YES! Kom er net achter dat Introvision eindelijk een beta voor DEFCON op Linux heeft uitgebracht. Total World Annihilation here I come! _/-\o_
Klopt, die beta staat als sinds beta een op mijn laptop :) Heerlijk spelletje is het. Gelukkig zijn er nog developpers die aandacht hebben voor NOS :)

• Jungian
quote:
William schreef op donderdag 29 maart 2007 @ 21:52:
}) Ik had nog nooit van dit spel gehoord, maar toen ik de site zag wist ik genoeg : ik moest dit hebben. BRILJANT spel (alhoewel niet orgineel, maar wel goed uitgevoerd) :Y) Gekocht voordat ik het überhaupt ook maar één seconde had gespeeld. Geen spijt van tot nu toe :7

0.0

• mithras
  • Niet online
Heeft iemand trouwens een idee hoe je in OOo gewoon simpel de Nederlandse en Engelse spellingscheckers aan kan zetten. Het is hopeloos, heel af en toe werkt het, maar meestal niet. Ik heb volgens mij alles aangezet en geinstalleerd wat nodig is:
  • De volgende pakketten zijn geinstalleerd:
    • language-pack-nl
    • language-pack-nl-base
    • language-support-nl
  • In de opties staat onder taalinstellingen de volgende punten allemaal op "Nederlands (NL)":
    • Gebruikersinterface
    • Landinstellingen
    • Standaardvaluta
    • Standaardtalen van de documenten (Westers)
  • Het vinkje voor 'autospellingscontrole' (voor die rode kringeltjes) staat aan
Maar er wordt dus geen enkel woord geselecteerd wat fout kan zijn. Ook als ik handmatig de spellingscontrole doorloop zegt OOo doodleuk dat er geen fouten zijn gevonden. En ik wist niet dat alksdgaslkfjasdf een Nederlands woord is?

• JanDM
  • Niet online
Bij mij werkt het wel, ik kan gewoon een stuk tekst selecteren, dan Format -> Character... doen, en daar voor Dutch kiezen. Die optie staat bij jou niet op 'none'?

• JanDM
  • Niet online
quote:
Het lijkt er op dat je language pack niet goed geinstalleerd/herkend word? Bij mij staat er een icoontje voor de beschikbare talen: klik

offtopic:
Welk dock gebruik jij?

• mithras
  • Niet online
quote:
Grote prutser schreef op vrijdag 30 maart 2007 @ 18:18:
[...]

Het lijkt er op dat je language pack niet goed geinstalleerd/herkend word? Bij mij staat er een icoontje voor de beschikbare talen: klik
Mm, ik zie nu dat de Engelse taal wél een dictionary aan boord heeft. Vreemd. Ik heb via de wizard het Nederlandse woordenboek nogmaals geïnstalleerd, maar het baat niet.
quote:
offtopic:
Welk dock gebruik jij?
Awn, "avant-window-navigator". Het is van Neil J. Pate, die ook Affinity heeft geschreven. Awn heeft wel een composite environment nodig, maar als je zijn mockups ziet: dat is echt mijn stijl (dat eerste is trouwens Affinity). Awn is nu (moet je de svn versie nemen) al goed stabiel, en het werkt super (itt tot kiba). Affinity is nog wat traag, maar dat gaat wel veranderen.

Ik heb nu mn desktop overhoop gegooid: geen window-list meer in het panel. Nog alleen maar rechtsboven een klein panel voor de notification area, palm en volume. Verder alles met het dock, en de ring switcher van Beryl :9
Het is even wennen, maar ik heb het idee dat het erg fijn werkt zo :)

• Jungian
myspell-nl is ook geïnstalleerd (dat is het Nederlandse woordenboek in ieder geval) ?

Jungian wijzigde deze reactie 30-03-2007 18:51 (45%)

0.0

• mithras
  • Niet online
quote:
Jungian schreef op vrijdag 30 maart 2007 @ 18:47:
myspell-nl is ook geïnstalleerd (dat is het Nederlandse woordenboek in ieder geval) ?
You're my hero :*)

• Jungian
quote:
:7
Om deze post nog nuttig te maken, nog deze link voor het slapen gaan : de Linux distro timeline.

0.0

• MDtje
  • Registratie: april 2005
  • Laatst online: 03-06 00:51
Weer een kleine update voor de mensen die ook wachten op de komende Debian release.

:| weer uitstel, maar het lijkt er toch op dat het niet lang meer gaat duren:
http://lists.debian.org/d...nce/2007/03/msg00023.html

We do not quit playing because we grow old, we grow old because we quit playing.

• Bram77
  • Registratie: september 2004
  • Laatst online: 22-10-2018
Hoe uitgebreid zijn de Debian repos eigenlijk t.o.v. die van (K)ubuntu voor desktop gebruik?

• William
quote:
Bram77 schreef op dinsdag 03 april 2007 @ 19:46:
Hoe uitgebreid zijn de Debian repos eigenlijk t.o.v. die van (K)ubuntu voor desktop gebruik?
Ik ben geen *buntu gebruiker maar ik dacht dat de repo's hetzelfde zijn. Althans, dat was in het begin zo.

• laurencevde
  • Registratie: november 2001
  • Laatst online: 08-04 22:07
volgens wikipedia heeft debian(18.000pkgs) er ongeveer evenveel als *ubuntu (19.500pkgs max). Ubuntu gebruikt al lang een aparte repo.

Ik heb de belangrijkste/meeste even van hoog naar laag gesorteerd (nu zegt dat niet zoveel omdat elke distro zijn packages anders indeelt, maar toch):
Suse: 22.000pks
*Ubuntu: 19.500pkgs
Debian: 18.000
PLD: 13.500+
Mandriva: 13.000
Gentoo: 11.500
Alt: 8.300
Fedora core: 8.000
Arch: 6.000
...
RHEL: 1.500
Slackware: 544

Have a taste of freedom. It is sometimes a bitter pill. To me though, this is the sweetness of the GPL

• JanDM
  • Niet online
Over packages gesproken, ik kom net getdeb.net tegen. Lijkt een initiatief van Canonical te zijn, en is erg handig voor programma's die niet in de repo's staan. Werkt zeer eenvoudig :)

• DeMoN

DeMoN

Pastafari

quote:
Jungian schreef op zaterdag 31 maart 2007 @ 00:26:
[...]

:7
Om deze post nog nuttig te maken, nog deze link voor het slapen gaan : de Linux distro timeline.
Thx *D
quote:
JanDM schreef op woensdag 04 april 2007 @ 17:14:
Over packages gesproken, ik kom net getdeb.net tegen. Lijkt een initiatief van Canonical te zijn, en is erg handig voor programma's die niet in de repo's staan. Werkt zeer eenvoudig :)
Thx *D

• Jungian
Gisteren heb ik maar eens mijn pc verblijd met
http://www.freebsd.org/logo/logo-full-thumb.png
Vanmiddag pas mezelf, want toen was het compilen van Gnome 2.18 en Xorg klaar :) OSS was wel even wennen (met gnome-volume-control de master aanpassen had geen effect, de output gain aanpassen wel (all hail mixer)), maar voor de rest voelde FreeBSD aan als een warm bad na een dag hard werken :) Alles werkt, is up-to-date (met als grote uitzondering Xorg ) en het is retestabiel (zolang ik m'n muis niet opnieuw inplug })).

Redenen waarom linux-distro's atm niet (meer) aan mijn eisen voldoen :
ArchLinux : het is ze nog steeds niet gelukt een Gnome aan te leveren die niet at random crashed.
Debian : packages worden mijns inziens te langzaam geupdate en soms om belachelijke redenen niet toegevoegd aan de repositories van Debian, waardoor je zelf mag gaan compilen (of een kruistocht moet ondernemen om ze op het wijde internet te vinden).
Frugalware : ontbrekende packages, gecombineerd met darcs (wat ik bagger vind werken en er geen nuttige packages te vinden zijn). Pacman-2g voelt een stuk beter aan dan pacman (ArchLinux).
Gentoo : niet langer cutting-edge, mijn reden om te compilen vervalt dus.
LFS : erg gruwelijk (je kan het zelf zo gek maken als je wilt), maar het kost te bizar veel tijd om handmatig alle packages die op je systeem staan bij te houden (of om een package manager te schrijven).
Slackware : niet up-to-date genoeg voor mijn desktop.
Ubuntu : te bloated imho (ook bij een gnome-core installatie). Wel stabiel en aardig cutting-edge.
Alle Gentoo-based distro's : bloated, Portage-verkrachtend
Alle Knoppix-based distro's : leuk als live cd, maar niet meer dan dat.
Alle RPM-based distro's : dependency hell is zo 1996

Het is moeilijk te zeggen of ik bij FreeBSD blijf, maar aan het tabelletje te zien zal dat wel zo zijn. Zo niet, dan wordt het waarschijnlijk Ubuntu, tenzij Gentoo opeens weer cutting-edge wordt.

0.0

Pagina: 1 2 3 ... 55 Laatste

OnePlus 7 Pro (8GB intern) Microsoft Xbox One S All-Digital Edition LG OLED C9 Google Pixel 3a XL FIFA 19 Samsung Galaxy S10 Sony PlayStation 5 Microsoft

Tweakers vormt samen met Tweakers Elect, Hardware.Info, Autotrack, Nationale Vacaturebank, Intermediair en Independer de Persgroep Online Services B.V.
Alle rechten voorbehouden © 1998 - 2019 Hosting door True