[OC & INFO] AMD Athlon64/Opteron OC Resultaten - Deel 32 Vorige deel Overzicht Volgende deel Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 3 ... 6 Laatste
Acties:
  • 5.311 views sinds 30-01-2008

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Saturnus
  • Registratie: Februari 2005
  • Niet online
Zet de Floppy Drive maar eens aan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dark
  • Registratie: September 1999
  • Laatst online: 10:41

Dark

who tweaked the light?

VegZ schreef op zaterdag 24 maart 2007 @ 19:45:
[...]

Hmmz, toevallig heb ik mijn bios de floppy drive uitgeschakeld, simpelweg omdat ik er geen heb..
zo dit het kunnen zijn?

Nog even over de info, tweak programma's als a64info, cpu-z etc. Geen één geeft de goede waarden aan. Enkel aibooster van Asus doet dit.
en everest? kan die de chipset registers ook niet lezen? zit aibooster soms die andere progjes dwars?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Saturnus
  • Niet online
Ik heriner me volgens mij nog wel dat AIBooster start via msconfig...dus dan moet die daar even uitgezet worden om te checken of die het probleem veroorzaakt/is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• edterbak
  • Registratie: Maart 2006
  • Nu online
Zo, Ik heb eindelijk mijn Opteron 165 binnen. Heb een ASRock Dual SATAII mobo.
Ik heb net me waterkoeling aangesloten en de boel aangesloten. De belletjes moeten nog uit het water komen, maar ik ben al aan het overklokken geslagen.

Tot nu toe
cpu @ 2700 mhz
HTT 300
MP 9 (uiteraard)
NB 3x (600)
Mem 133 (399)
Temp Idle = 33-35 °C
Temp stress = 39-44 °C

Wat me opvalt en wat me zorgen baart is dat in Fanspeed staat:
VCoreA: 1.34V
VCoreB: 1.66V <<< Deze zag ik ook naar 2.11 V omhoog gaan.

Ik heb uit voorzorg maar even 290 HTT ingezet.
Kan het bovenstaande kwaad?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dark

Dark

who tweaked the light?

vcore_b is hier chipset voltage, en niet zoals je door de benaming zou verwachten dat beide cores appart een voltage hebben. geen zorgen om maken.

enkele uitlezingen die een eind buiten het bereik vallen zijn vaak een gevolg van meerdere sensor progjes tegelijk. ook niet echt gevaarlijk dus...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• edterbak
  • Nu online
@Dark,

Mooi zo, Dank.
Dan ga ik zo mooi kijken of ik veel verder kom dan die 300 HTT / FSB (whatever) >:)

Vooralsnog ben ik erg te spreken over dit bordje Asrock DualSata + de Opteron. 2700 mhz is in bereikt.. op naar...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op vrijdag 23 maart 2007 @ 17:04:
Jammer dat ze bijna uitgestorven zijn,.. anders had ik mij er ook wel nog ééntje aangeschaft
.... en ik heb er ééntje te pakken gekregen via eBay deze avond,.. een splinternieuwe DFI Lanparty UT nf4 Ultra-D die net uit RMA gekomen was en alleen op functionalteit effe getest is. Het heeft dus nog niet afgezien maar daar zal binnenkort wel verandering in komen.

Hooo die zal mooi staan in mijn UV verlichte case,.. can't wait om er mijn Opteron 165 eens in te prikken :)

Ben benieuwd :)
edterbak schreef op zaterdag 24 maart 2007 @ 22:36:
Zo, Ik heb eindelijk mijn Opteron 165 binnen. Heb een ASRock Dual SATAII mobo.
Ik heb net me waterkoeling aangesloten en de boel aangesloten. De belletjes moeten nog uit het water komen, maar ik ben al aan het overklokken geslagen.

Tot nu toe
cpu @ 2700 mhz
HTT 300
MP 9 (uiteraard)
NB 3x (600)
Mem 133 (399)
Temp Idle = 33-35 °C
Temp stress = 39-44 °C
Welke stepping heb je edterbak ?
Ik draai hem even snel op een ASRock Sli32 e-Sata 2 maar niet voor lang meer ;)
temps hier idle 31gr. stressed 47gr. watercooled,.. wel nog met een Single 120mm rad,... mijn Dual Black Ice Pro 2 ligt klaar om te monteren :)

[ Voor 37% gewijzigd door Verwijderd op 26-03-2007 00:45 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Smollys
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 24-12-2024
Voor de statestieken :

Opteron 165 CCBBE 0615 MPMW
DFI nF4 SLI-D

Tot nu toe orthos stabiel 1.4 v 3051 mhz
Cpu-z Validation 1.5 v 3351 mhz

Luchtgekoelt : Coolermaster hyper 6

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• shinchan03
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 12-09 16:28

shinchan03

Niels

Smollys schreef op maandag 26 maart 2007 @ 02:10:
Voor de statestieken :

Opteron 165 CCBBE 0615 MPMW
DFI nF4 SLI-D

Tot nu toe orthos stabiel 1.4 v 3051 mhz
Cpu-z Validation 1.5 v 3351 mhz

Luchtgekoelt : Coolermaster hyper 6
nice :o zet hem op www.amdgeeks.net dan sta je eerste hoogste is nu 3285 met een opty 165 :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ChkDsk
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 19-07 00:08

ChkDsk

Beter laat dan morgen

Ok rare DB... Ik had een 165 die op 3.1 rustig primede... Weet wel zeker dat ik daarboven nog leuke screenshots kon maken... Zo zeldzaam?

Hier iig 3087 die ik zo snel ff terug kon vinden: http://img70.imageshack.us/my.php?image=308726vr.jpg

http://www.xtremesystems....php?p=1407528&postcount=1
Er is ooit een SS geweest van me want ik sta in de DB op 3105 ><

[ Voor 49% gewijzigd door ChkDsk op 26-03-2007 10:16 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• puddinkie
  • Registratie: Februari 2007
  • Laatst online: 21-07-2024
whoei :D:D 4600+ manchester op 2700 Mhz :D:D:D en dan stressed niet hoger dan 43 graden :D:D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• shinchan03

shinchan03

Niels

ChkDsk schreef op maandag 26 maart 2007 @ 09:56:
Ok rare DB... Ik had een 165 die op 3.1 rustig primede... Weet wel zeker dat ik daarboven nog leuke screenshots kon maken... Zo zeldzaam?

Hier iig 3087 die ik zo snel ff terug kon vinden: http://img70.imageshack.us/my.php?image=308726vr.jpg

http://www.xtremesystems....php?p=1407528&postcount=1
Er is ooit een SS geweest van me want ik sta in de DB op 3105 ><
tja ik weet het ook niet. de meeste schijnen niet heel veel volt op de cpu te durven geven omdat ze denken dat hij dan meteen doorbrand of hebben een lekkere cpu en het mobo houd hun tegen. ik zeg go for it :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• puddinkie
of sommigen weten de voltage niet precies te vinden

heb een A8R32 MVP deluxe maar kan niet echt in de bios vinden waar ik de voltage kan veranderen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Heb een nieuwe AMD 4000+:

Afbeeldingslocatie: http://img250.imageshack.us/img250/2637/400028uurorthosls8.th.png

De stepping is: KAB1E 0626 FPMW. Ik heb de max van deze CPU nog niet opgezocht, maar 3Ghz op stock volts is niet slecht imo.

- HyPz

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Saturnus
  • Niet online
Zozo, dat ziet er heerlijk uit. :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• shinchan03

shinchan03

Niels

Verwijderd schreef op maandag 26 maart 2007 @ 19:59:
Heb een nieuwe AMD 4000+:

[afbeelding]

De stepping is: KAB1E 0626 FPMW. Ik heb de max van deze CPU nog niet opgezocht, maar 3Ghz op stock volts is niet slecht imo.

- HyPz
niet slecht zeg je :o dat ding heeft potentie. trap dat ding maar is lekker op zijn staart :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

troublemaker schreef op maandag 26 maart 2007 @ 18:06:
[...]

tja ik weet het ook niet. de meeste schijnen niet heel veel volt op de cpu te durven geven omdat ze denken dat hij dan meteen doorbrand of hebben een lekkere cpu en het mobo houd hun tegen. ik zeg go for it :)
Ik ook niet echt maar binnenkort met mijn DFI nF4 Ultra-D mobo welke op komst is ga ik het toch ook eens proberen hoe hoog mijn Opteron 165 kan.
Nu doet ie mooi stabiel bij 1,41Volt 9x300Mhz. op mijn ASRock.
Stressed haalt ie dan 47gr. watercooled met een Single 120mm Rad.

Vraagje,...
hoe hoog mag de temperatuur van een Opteron 165 oplopen vooraleer er schade kan van komen en wat is echt de max. Vcore die je er veilig mag opzetten voor 24/24 gebruik, zowel voor de cpu als de DFI :?

[ Voor 3% gewijzigd door Verwijderd op 27-03-2007 15:42 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nero355
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 28-02 22:21

nero355

ph34r my [WCG] Cows :P

Verwijderd schreef op dinsdag 27 maart 2007 @ 15:40:
Vraagje,...
hoe hoog mag de temperatuur van een Opteron 165 oplopen vooraleer er schade kan van komen en wat is echt de max. Vcore die je er veilig mag opzetten voor 24/24 gebruik, zowel voor de cpu als de DFI :?
Als het goed is 1,6 Volt :)

|| Stem op mooiere Topic Search linkjes! :) " || Pi-Hole : Geen advertenties meer voor je hele netwerk! >:) ||

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Scooper
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 10:05
Ik had mijn Opteron 170 al een poosje geleden overgeklokt. Toen was de max 2700mhz @ 1,44v. Op 1750Mhz crashde hij al vrij snel.

Ik had de vorige keer (zoals in de handleiding stond) één drupje ceramique koelpasta op de proc gedaan, ter grootte van een rijstkorrel. Ik vond het wel wat weinig en de temp vond ik ook wat tegenvallen. Nu heb ik hem dus opnieuw schoongemaakt en opnieuw wat ceramique erop gegooit, niet alleen maar in het midden, maar wat beter verspreid over de cpu. Het duurt ongeveer 5 dagen voordat het zijn maximale geleiding heeft bereikt, maar nu scheelt het al 7/8 graden onder orthos 8)7 . (eerst Core1/Core2 59/64 graden, nu 52/56 graden in CoreTemp)

Ik heb al even geprobeerd te draaien op 2750Mhz, dat gaat nu prima. Dat wordt dus leuk weer een stapje omhoog gooien!!

SRK35ZS-W

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dark

Dark

who tweaked the light?

Verwijderd schreef op dinsdag 27 maart 2007 @ 15:40:
[...]

Vraagje,...
de temperatuur aan de buitenkant van de cpu midden op de ihs mag oplopen tot max_tcase. coretemps mogen gewoon over max_tcase heenkomen.

max voltage voor de cpu hangt er natuurlijk vanaf of je hem koel weet te houden, maar de hierboven genoemde 1.6v is wel ok voor water. op lucht zou ik iets lager blijven; 1,55v ... met pc-cooling zal je wel wat hoger kunnen gaan denk ik...

max voltage van de dfi is ongeveer 2.1v dus je hebt speelruimte zat ;) zelfs zonder de settings groter dan 120% die sommigen gevaarlijk achten, kom je al tot bijna 1,85v (1,8476V = [1,550V@119,2%])

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• shinchan03

shinchan03

Niels

nero355 schreef op dinsdag 27 maart 2007 @ 15:47:
[...]

Als het goed is 1,6 Volt :)
1.6v is te hoog ik denk voor een opty dat 1.45 misschien ietsjes hoger hoger een goed voltage is de opty's hebben stock een lager voltage dus moet je ook niet zoveel hoger gooien :)

@Dark ik denk niet dat iemand het ooit in zijn hoofd heeft gehaald 2.1v op de cpu te zetten, iets teveel lijkt me 1.8v gaat nog net op air maar dat word meestal ook lekker heet.

[ Voor 21% gewijzigd door shinchan03 op 27-03-2007 16:06 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Avalaxy
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 12-09 18:33
Ik had een vraagje. Ik zat te kijken naar die socket939 Opterons, en toen zag ik dat er nog een iets lagergeclockt (en goedkoper) model is als de 170, nml de 165. Maar ik zie hier bijna alleen mensen met een 170. Halen deze over het algemeen hogere clocksnelheden dan de 165 ofzo? Of heeft het iets met de multiplier te maken dat de 170 zo populair is?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Saturnus
  • Niet online
Als je goed leest zie je dat er ongeveer even veel mensen zijn met een 165 als een 170. Er is een kans dat je met een 170 in het voordeel bent door een hogere multiplier, daarentegen heb ik het gevoel dat de 165 wat hogere Frequenty's haalt...
Natuurlijk bepaald de stepping uiteindelijk wat je max. OC word. Ik zou het van je budget af laten hangen welke je neemt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dark

Dark

who tweaked the light?

troublemaker schreef op dinsdag 27 maart 2007 @ 16:05:
[...]

1.6v is te hoog ik denk voor een opty dat 1.45 misschien ietsjes hoger hoger een goed voltage is de opty's hebben stock een lager voltage dus moet je ook niet zoveel hoger gooien :)

@Dark ik denk niet dat iemand het ooit in zijn hoofd heeft gehaald 2.1v op de cpu te zetten, iets teveel lijkt me 1.8v gaat nog net op air maar dat word meestal ook lekker heet.
ik zeg ook niet dat je hem zo moet zetten, maar dat het kan is wel een feit... het bord gaat helemaal absurd hoog idd, maar itt jouw gedachte denk ik dat er zeker wel mensen zijn die het geprobeerd hebben :D ...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• VegZ
  • Laatst online: 11-09 21:47
Saturnus schreef op zaterdag 24 maart 2007 @ 19:46:
Zet de Floppy Drive maar eens aan.
Geen verschil. Ben het echt beu, heb gezocht naar geschikte moederbordjes, maar de beschikbaarheid van S939 is minder (logisch)

Kan iemand mij in de goede richting duwen, qua te kiezen moederbord voor een Opteron 170. Ik twijfel nu aan de gehele A8N serie vanwege dezelfde biossen.

Of hoef ik me hier geen zorgen over te maken en kan ik met een gerust hart een SLI premium oid bestellen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

VegZ schreef op dinsdag 27 maart 2007 @ 16:39:
[...]

Geen verschil. Ben het echt beu, heb gezocht naar geschikte moederbordjes, maar de beschikbaarheid van S939 is minder (logisch)

Kan iemand mij in de goede richting duwen, qua te kiezen moederbord voor een Opteron 170. Ik twijfel nu aan de gehele A8N serie vanwege dezelfde biossen.

Of hoef ik me hier geen zorgen over te maken en kan ik met een gerust hart een SLI premium oid bestellen?
Ik zou voor een tweedehands DFI moederbordje gaan (wel met nf4 chipset uiteraard) Die overclocken altijd goed plus dat je echt super veel dingen kunt instellen waardoor je nog verder kunt kloken ;)

- HyPz

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

... op eBay bvb..... ik heb er daar toch één te pakken gekregen vorig week-end, er stonden er dan zo maar effe 4 te koop toen :)
Nu is het precies wat kalmer daar :/

[ Voor 34% gewijzigd door Verwijderd op 27-03-2007 23:36 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op dinsdag 27 maart 2007 @ 23:29:
... op eBay bvb..... ik heb er daar toch één te pakken gekregen vorig week-end :)
Of hier in de V&A:

V&A aangeboden: DFI LanParty UT NF4 SLI-DR Expert, nForce4 SLI (ATX, PCI-e, Sound, LAN, SATA, RAID, 1394)

of op marktplaats even zoeken naar DFI :)

- HyPz

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Als ik mijn DFI Ultra-D heb ontvangen en wil installeren,... zijn er dan dingen waar ik onmiddelijk moet rekening mee houden wil ie onmiddelijk mooi samenwerken met mijn Opteron 165 en G-Skill 2GBHX geheugen welke volgens de véle gekende RAM-lists Infineon BE-5 chips zou hebben :?

- mobo jumper settings
- welke mobo driver en moet ik daar alles van installeren :?
- in welke slots plaats ik mijn type geheugen het beste :?

Ik heb nl. ook ergens gelezen dat er default slechts max. 2,6Volt Vdimm zou kunnen gebruikt worden en dat je al direct een jumper zou moeten verplaatsen wil ik hoger kunnen :?

Hoe zit het met de koeling/lawaai van de Northbridge :? Is een passieve Zalman goed genoeg om die te koelen :?

Graag wat practische tips dus zodat ik meteen hard van stapel kan lopen ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op woensdag 28 maart 2007 @ 00:26:
Als ik mijn DFI Ultra-D heb ontvangen en wil installeren,... zijn er dan dingen waar ik onmiddelijk moet rekening mee houden wil ie onmiddelijk mooi samenwerken met mijn Opteron 165 en G-Skill 2GBHX geheugen welke volgens de véle gekende RAM-lists Infineon BE-5 chips zou hebben :?

- mobo jumper settings
- welke mobo driver en moet ik daar alles van installeren :?
- in welke slots plaats ik mijn type geheugen het beste :?

Ik heb nl. ook ergens gelezen dat er default slechts max. 2,6Volt Vdimm zou kunnen gebruikt worden en dat je al direct een jumper zou moeten verplaatsen wil ik hoger kunnen :?

Hoe zit het met de koeling/lawaai van de Northbridge :? Is een passieve Zalman goed genoeg om die te koelen :?

Graag wat practische tips dus zodat ik meteen hard van stapel kan lopen ;)
Ik zou als ik jou was gewoon de drivers van de DFI website gebruiken voor jou moederbord. Je kunt standaard het voltage verhogen tot 3.23v, wanneer je meer wilt moet je de jumpers verzetten, dan gaat hij tot 4.1 of 4.2v :)

De standaard koeler maakt wanneer hij op volledige snelheid draaid zeer veel lawaai, echter wanneer je DFI Smartguardian installeerd kun je dit aanpassen. Die van mij draait nu op 4000rpm en die blijft netjes onder de 50 graden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phorze
  • Registratie: December 2004
  • Laatst online: 11-09 11:34
Ben hier vanmiddag begonnen met een X2 3800 S939, draait nu op 2400 met vcore op 1,26

Afbeeldingslocatie: http://img152.imageshack.us/img152/4108/spfanlt6.jpg
Afbeeldingslocatie: http://img150.imageshack.us/img150/2397/spfan2zs5.jpg

In de plaatjes kun je zien dat de 12v lijn nogal schommelt en de 3v laag is.
Prime heeft nu een uurtje foutloos gedraait, kan ik problemen krijgen door een te zwakke voeding? het is een Coolermaster 430 watt, rest van specs staan in sig.

EDIT:
Alt tabben tussen een game geeft zelfs een drop naar 11.64v op de 12v lijn, nieuwe voeding halen?

[ Voor 12% gewijzigd door Phorze op 28-03-2007 15:19 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Goedemiddag,

Ik ben na een simpele OC van 400Mhz met een Opteron146 is aan het kijken gegaan hoeveel ik er nou nog meer uit kan halen. Systeem in het kort;
  • Asus A8N-E
  • Opteron146
  • 2Gb Kingston RAM (standaard PC3200)
  • 450 Watt Asus voeding
Ik ben aan het kijken omdat ik namelijk een nieuwe processor wil kopen, een DC S939. Nu verschillen de prijzen nogal en aangezien ze altijd wel te OC-en zijn ben ik aan de slag gegaan hoeveel me MB kan hebben.

Het komt er in het kort op neer dat bij een HTT van 255 (4x) er niks aan de hand is. Op een HTT van 260 reboot het systeem meteen na een paar seconden nadat ik Prime95 start. Hetzelfde gebeurt met een HTT van 260 en 3x multiplier.

Nu mag ik zeker aannemen dat 255 zo'n beetje het maximaal haalbare is op dit MB? (het is geen OC MB, weet ik :)). Of kan ik toch nog iets doen waardoor hij toch nog wat hoger zou kunnen?

Dat zou dan betekenen dat ik beter voor een Opteron170 (theoretisch 2550Mhz max.) dan een Opteron165 (theoretisch 2295) kan gaan. (Of gelijkwaardige X2 ... maar die zijn moeilijker te verkrijgen)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

@ Phorze:

Je voeding kan het wel trekken, daar zal het probleem niet liggen.
Je voltagewaarden kunnen afwijken van de uitgelezen resultaten. Speedfan leest het niet altijd even makkelijk uit. Klopt je vCore bijvoorbeeld wel met je BIOS voltage dat je ingesteld hebt? Zo ja, dan heb je een lekker proccie (mijne doet 2400 MHz op 1.5V :X )

@ Vash_Stampede

Heb je voltages verhoogd eventueel?
CPU MP omlaag gedaan om de max fsb van je bord op te zoeken?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phorze
@michel

Ja dat is het rare een beetje, ik heb 1,3v ingesteld in de vid control(vcore in dfi bios), maar alle programma's, zoals Smartguardian, Speedfan, en CPU-Z geven 1,24 - 1,26 aan.

Herstart ik de PC en ga ik naar PC Health in het biosmenu, geeft hij 1,28v aan bij de monitor. Vandaar mijn gevoelens dat de voeding het niet trekt. Een voeding moet immers een stabiel voltage geven is het niet? Volgens google mag het ongeveer 5% afwijking hebben dus dat is een stukkie meer dan wat hier gebeurd, dus misschien is het ook wel loos alarm.

Maargoed ik ga zo maar eens opklokken , kijken hoever we komen. Jammergenoeg kan mijn geheugen niet meedraaien, ik moet de divider gaan gebruiken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phorze
gaar, forum laat bericht niet zien, doublepost dus.

[ Voor 88% gewijzigd door Phorze op 28-03-2007 18:16 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Saturnus
  • Niet online
Vertrouw maar op je DFI bios, volgens mij is het hier ook altijd anders...en als je wilt checken of je lijnen stabiel zijn moet je kijken of ze omhoog/omlaag schieten als je gaat Stressen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op woensdag 28 maart 2007 @ 17:01:
Goedemiddag,

Ik ben na een simpele OC van 400Mhz met een Opteron146 is aan het kijken gegaan hoeveel ik er nou nog meer uit kan halen. Systeem in het kort;
  • Asus A8N-E
  • Opteron146
  • 2Gb Kingston RAM (standaard PC3200)
  • 450 Watt Asus voeding
Ik ben aan het kijken omdat ik namelijk een nieuwe processor wil kopen, een DC S939. Nu verschillen de prijzen nogal en aangezien ze altijd wel te OC-en zijn ben ik aan de slag gegaan hoeveel me MB kan hebben.

Het komt er in het kort op neer dat bij een HTT van 255 (4x) er niks aan de hand is. Op een HTT van 260 reboot het systeem meteen na een paar seconden nadat ik Prime95 start. Hetzelfde gebeurt met een HTT van 260 en 3x multiplier.

Nu mag ik zeker aannemen dat 255 zo'n beetje het maximaal haalbare is op dit MB? (het is geen OC MB, weet ik :)). Of kan ik toch nog iets doen waardoor hij toch nog wat hoger zou kunnen?

Dat zou dan betekenen dat ik beter voor een Opteron170 (theoretisch 2550Mhz max.) dan een Opteron165 (theoretisch 2295) kan gaan. (Of gelijkwaardige X2 ... maar die zijn moeilijker te verkrijgen)
4x260 is 1040. Aangezien de HTT volgens mij altijd onder de 1000 moet zitten klopt het in jouw geval dat de je computer reboot

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Saturnus
  • Niet online
@Postbank:
Verwijderd schreef op woensdag 28 maart 2007 @ 17:01:
Hetzelfde gebeurt met een HTT van 260 en 3x multiplier.
;)

@Vash_Stampede
Zoals Mi©hel zegt moet je even vertellen wat je voltage is. Als deze stock is moet je dus gaan verhogen om verder te komen.
Ook zeg je niet over je geheugen snelheid, gebruik je al een divider? Nee? Dan zal dat het probleem zijn. Ja? Misschien moet het nog wat lager geklokt (of moet je vCore dus omhoog).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op woensdag 28 maart 2007 @ 17:13:
@ Vash_Stampede

Heb je voltages verhoogd eventueel?
CPU MP omlaag gedaan om de max fsb van je bord op te zoeken?
Saturnus schreef op woensdag 28 maart 2007 @ 18:31:

@Vash_Stampede
Zoals Mi©hel zegt moet je even vertellen wat je voltage is. Als deze stock is moet je dus gaan verhogen om verder te komen.
Ook zeg je niet over je geheugen snelheid, gebruik je al een divider? Nee? Dan zal dat het probleem zijn. Ja? Misschien moet het nog wat lager geklokt (of moet je vCore dus omhoog).
Ik zal even 2 screenshots toevoegen (Prime95 gaf net errors na ~50mins.)
Afbeeldingslocatie: http://img138.imagevenue.com/loc330/th_01722_cpu_2554_122_330lo.JPGAfbeeldingslocatie: http://img131.imagevenue.com/loc389/th_01453_memory_2554_122_389lo.JPG

Voltages heb ik nog niet veel aan gedaan. Moet ik dan vooral de CPU verhogen of juist het geheugen?

Geheugen zelf nog harder laten lopen lijkt mij volgens mij niet mogelijk, dus dat houd ik graag op (in dit geval) DDR333 in het Bios. Als ik deze nu op 266 zet loopt het maar op 173Mhz wat de performance niet ten goede komt.

@Mi©hel
De MP zal ik morgen eens laag zetten om het max te zoeken. Ik neem aan dat me geheugen dan ook op het laagst gezet moet worden?

edit:
4,5 uur prime op een Bus Speed van 300Mhz ... dat is al een stuk meer dan 255 :).
325 haalt ie evt. ook wel (10 min. stable nu ffies), maar dat wordt nog ff lang primen over een paar dagen.

[ Voor 5% gewijzigd door Verwijderd op 29-03-2007 13:24 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Jep, het liefst alles zo laag mogelijk om je maximale FSB op te zoeken.
Eventueel een paar uurtjes stressen met Prime95 of Orthos om te kijken of hij echt stabiel is (als je de tijd ervoor hebt) zou helemaal uitsluitsel moeten geven of je FSB echt neit harder wil.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Neofloppy
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 09-09 18:46
Voor de mensen die nog een dual core zoeken voor socket 939: de Athlon64 X2 4200+ is behoorlijk in prijs verlaagd, kost nu nog "maar" zo'n 125 euro wat vrij goedkoop is vergeleken met de prijzen van X2 s939 cpu's de laatste tijd. Ik heb er inmiddels ook één besteld voordat ze helemaal uitverkocht raken. Ik zie steeds meer S939 cpu's van de websites verdwijnen. Bij Informatique zijn de X4200's nog op voorraad: 129 euro, lijkt op een "manchester" met geknepen Toledo core, E6 stepping, ADA4200DAA5CD (aangezien deze bij Univendi.nl ook als toledo wordt aangeduidt met dezelfde stepping) en bij Alternate ook op voorraad:ook 129 euro, lijkt op een manchester aan de specificaties te zien (104 watt t.o.v. 89 watt bij Informatique).

[ Voor 7% gewijzigd door Neofloppy op 29-03-2007 13:56 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Neoflip schreef op donderdag 29 maart 2007 @ 13:54:
Voor de mensen die nog een dual core zoeken voor socket 939: de Athlon64 X2 4200+ is behoorlijk in prijs verlaagd, kost nu nog "maar" zo'n 125 euro wat vrij goedkoop is vergeleken met de prijzen van X2 s939 cpu's de laatste tijd. Ik heb er inmiddels ook één besteld voordat ze helemaal uitverkocht raken. Ik zie steeds meer S939 cpu's van de websites verdwijnen. Bij Informatique zijn de X4200's nog op voorraad: 129 euro, lijkt op een "manchester" met geknepen Toledo core, E6 stepping, ADA4200DAA5CD (aangezien deze bij Univendi.nl ook als toledo wordt aangeduidt met dezelfde stepping) en bij Alternate ook op voorraad:ook 129 euro, lijkt op een manchester aan de specificaties te zien (104 watt t.o.v. 89 watt bij Informatique).
Dat is inderdaad wel heel goed nieuws. Let wel op, het is een tray versie, scheelt ook al gauw 30E voor een goede CPU koeler erop.

Als ik deze ga halen, zou ik hier ook mijn gebruikte Opteron146 stock koeler op kunnen zetten? Een betere (Zalman bijv.) halen kan ik altijd nog.

edit:
Hij is besteld :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Avalaxy

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Voorpret is de leukste pret ;)
Vanavond niet...toetsweek en ploegenpresentatie van die wielerclub
Van t weekend vast wel :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op donderdag 29 maart 2007 @ 17:18:
[...]

Voorpret is de leukste pret ;)

[...]

Vanavond niet...toetsweek en ploegenpresentatie van die wielerclub
Van t weekend vast wel :)
Hehe, goed ff wachten voor ons dus. Ik heb trouwens in de V&A nog een leuke 3700+ die 3 Ghz doet te koop staan voor het geval iemand geinteresseerd is ;)

- HyPz

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Voorlopig ff snel met oude OS en alle hardware erin 280 x 10 gedaan, meer wou ff niet.
Nu bezig met nieuw OS op oude schijf, omdat ik geen zin heb in corrupte Windows intallatie :9

(was wel op 1.75 :X )

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Neofloppy
Verwijderd schreef op donderdag 29 maart 2007 @ 14:06:
[...]

Dat is inderdaad wel heel goed nieuws. Let wel op, het is een tray versie, scheelt ook al gauw 30E voor een goede CPU koeler erop.

Als ik deze ga halen, zou ik hier ook mijn gebruikte Opteron146 stock koeler op kunnen zetten? Een betere (Zalman bijv.) halen kan ik altijd nog.

edit:
Hij is besteld :+
Haha ook al besteld dus :P Ik krijg m morgen binnen, is vandaag al verstuurd, zal wel posten op welke snelheid hij stabiel geklokt kan worden.

Ik heb geen idee of je opteron koeler goed genoeg koelt. Een dual core wordt een stuk warmer geloof ik, maar je kan het proberen. Ik zie sowieso weinig/geen boxed versies meer van de x2 op socket 939, of je betaald er een gigantisch bedrag meer voor. Dus ik vind dit echt een koopje en een laatste kans om een dual core voor een leuke nieuwprijs op het 939 platform te krijgen. Een goede koeler kost je inderdaad rond de 30 euro als je opteron stock koeler niet goed genoeg koelt. Gewoon proberen dus! Heb zelf een Zalman 7700-cu die zal wel genoeg zijn.

Post jij ook ff je results als ie binnen is?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Maks
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 12-09 17:54
Vroeg me af of opterons en dan met name de dual cores ook in Socket 939 moederborden passen waar dat niet bij vermeld staat. Zo staat bij de K8N Neo2 Platinum en de ECS nForce3-A939 niet vermeld dat er een Opteron in past, kunnen die daar wel gewoon in? (onderwerp net op het randje van dit topic maar ik ben van plan die opteron goed te clocken...mits ie er in past dan :+)

[ Voor 19% gewijzigd door Maks op 29-03-2007 20:38 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Neoflip schreef op donderdag 29 maart 2007 @ 20:34:
[...]

Haha ook al besteld dus :P Ik krijg m morgen binnen, is vandaag al verstuurd, zal wel posten op welke snelheid hij stabiel geklokt kan worden.

Ik heb geen idee of je opteron koeler goed genoeg koelt. Een dual core wordt een stuk warmer geloof ik, maar je kan het proberen. Ik zie sowieso weinig/geen boxed versies meer van de x2 op socket 939, of je betaald er een gigantisch bedrag meer voor. Dus ik vind dit echt een koopje en een laatste kans om een dual core voor een leuke nieuwprijs op het 939 platform te krijgen. Een goede koeler kost je inderdaad rond de 30 euro als je opteron stock koeler niet goed genoeg koelt. Gewoon proberen dus! Heb zelf een Zalman 7700-cu die zal wel genoeg zijn.

Post jij ook ff je results als ie binnen is?
Als ik niet lui was geweest had ik m vanmiddag meteen kunnen ophalen (nog geen 5 min. fietsen :)). Maar ja ... tentamens staan voor de deur, ik haal hem morgen wel op. Resultaten zullen wel even duren, waarschijnlijk moet er ook idd een nieuwe koeler komen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Avalaxy
Fysiek past het gewoon. Of het moederbord de CPU herkent is een andere vraag, waar ik geen antwoord op heb. Mischien met een BIOS-update?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Maks
leonpwner1 schreef op donderdag 29 maart 2007 @ 20:50:
[...]

Fysiek past het gewoon. Of het moederbord de CPU herkent is een andere vraag, waar ik geen antwoord op heb. Mischien met een BIOS-update?
Ze ondersteunen AMD FX60 cpu's, dan moeten ze toch ook wel opteronnetjes doen hoop ik. Denk dat ik gewoon de gok ga wagen, of is er nog een ander alternatief voor een Opteron Dual Core 165 van rond de 140 euro?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Neofloppy
Maksvr schreef op donderdag 29 maart 2007 @ 21:20:
[...]

Ze ondersteunen AMD FX60 cpu's, dan moeten ze toch ook wel opteronnetjes doen hoop ik. Denk dat ik gewoon de gok ga wagen, of is er nog een ander alternatief voor een Opteron Dual Core 165 van rond de 140 euro?
jah, de x2 4200+ voor 126 ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phorze
Neoflip schreef op vrijdag 30 maart 2007 @ 00:00:
[...]

jah, de x2 4200+ voor 126 ;)
Kom ik nu dus achter, vlak nadat ik een X2 3800 heb gekocht voor 122 |:(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Neofloppy
Phorze schreef op vrijdag 30 maart 2007 @ 09:49:
[...]

Dat is lullig ja ;) Maargoed volgens mij is de x2 4200+ ook nog maar net afgeprijst dus erg veel kun jij er ook niet aan doen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Maks
Phorze schreef op vrijdag 30 maart 2007 @ 09:49:
[...]

Beetje overclocken en hij loopt al sneller ;), ik ga trouwens echt voor de Opteron. Volgens een AMD forum zou het in 95% van de gevallen moeten werken omdat de Opteron's vrijwel identiek zijn aan de Athlon64's.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aapenootjes
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 29-08 01:32
Ik weet dat dit misschien niet hier thuis hoort, maar ik heb geen zin om een nieuwe topic hiervoor te openen. Ik wou me registreren bij Xtremesystems, echter werkt hun mailserver bagger en krijg ik geen activation mail. Veel users krijgen hierdoor ook geen email notification bij nieuwe posts, echter ik kan me nu niet activeren om ook iets te posten.

Zou iemand die wel al een account op XS heeft een post in dit topic kunnen plaatsen om aan te geven dat dit dus ook een probleem voor nieuwe users is en of ze mijn account kunnen activeren (Aapenootjes). Alvast bedankt :)

Gisteren heb ik mijn CM Gemini II ingebouwt, dit heeft me ruim 4 uur tijd gekost in combinatie met een heel erg ghetto bevestiging systeem. Het standaard bevestigingssysteem past bij mij gewoon niet, de bevestiging inclusief de dempende rubbertjes zweefde nog zeker 2 mm boven mijn moederbord als ik hem op mijn cpu zette. Uiteindelijk dit opgelost met een combinatie van de stock backplate, langere schroeven en een soort swiffer doekje om de speling op te vullen.

Het vreemde is dat er een review is van de koeler waarbij hetzelfde moederbord word gebruikt en hij daar alleen spreekt over de backplate (die ook een ramp is).

Maar goed, hij werkt nu wel al lekker :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Neofloppy
Inmiddels de X2 4200+ s939 binnen gekregen en al flink aan de tand gevoeld. CPU-Z geeft een manchester core(s) aan met een e4 stepping, dus de specs op de Informatique site kloppen niet helemaal (toledo, e6).

Maar WAT een heerlijke cpu! Ben meteen gaan kijken hoever hij wil. Ik kwam tot 2x 3.0Ghz, windows startte stabiel op maar prima gaf wel errors. Ik draai nu op 2.9Ghz en Prime draait nog, gaat tot dusver goed. Nooit verwacht dat deze 2.2Ghz nog zo ver zou willen :)

edit: nope 2.9 ghz niet geheel stabiel. 2.8 wel gelukkig.

[ Voor 6% gewijzigd door Neofloppy op 30-03-2007 18:41 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phorze
Ben eens rustig verder gegaan met de x2 3800, en zit nu een uurtje stabiel op prime met 2500Mhz op 1.3 vcore :)

Afbeeldingslocatie: http://img341.imageshack.us/img341/4843/2500yr7.th.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Neofloppy
netjes toch? nu nog ff je sig veranderen, staat nog venice cpu ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

aapenootjes schreef op vrijdag 30 maart 2007 @ 16:59:
Ik weet dat dit misschien niet hier thuis hoort, maar ik heb geen zin om een nieuwe topic hiervoor te openen. Ik wou me registreren bij Xtremesystems, echter werkt hun mailserver bagger en krijg ik geen activation mail. Veel users krijgen hierdoor ook geen email notification bij nieuwe posts, echter ik kan me nu niet activeren om ook iets te posten.

Zou iemand die wel al een account op XS heeft een post in dit topic kunnen plaatsen om aan te geven dat dit dus ook een probleem voor nieuwe users is en of ze mijn account kunnen activeren (Aapenootjes). Alvast bedankt :)

Gisteren heb ik mijn CM Gemini II ingebouwt, dit heeft me ruim 4 uur tijd gekost in combinatie met een heel erg ghetto bevestiging systeem. Het standaard bevestigingssysteem past bij mij gewoon niet, de bevestiging inclusief de dempende rubbertjes zweefde nog zeker 2 mm boven mijn moederbord als ik hem op mijn cpu zette. Uiteindelijk dit opgelost met een combinatie van de stock backplate, langere schroeven en een soort swiffer doekje om de speling op te vullen.

Het vreemde is dat er een review is van de koeler waarbij hetzelfde moederbord word gebruikt en hij daar alleen spreekt over de backplate (die ook een ramp is).

Maar goed, hij werkt nu wel al lekker :)
Heb er een post voor je gemaakt ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jut
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 21-03-2022

Jut

Een vraagje:

Welke shops nemen de moeite om de steppings van opterons door te mailen zodat je daaruit kunt kiezen ?

Heb namelijk wel zin in een opteron 165 ter vervanging van mijn x2 3800+ max oc enige tijd geleden 2,7ghz. werd alleen erg warm. 58 graden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Neoflip schreef op vrijdag 30 maart 2007 @ 17:31:
Inmiddels de X2 4200+ s939 binnen gekregen en al flink aan de tand gevoeld. CPU-Z geeft een manchester core(s) aan met een e4 stepping, dus de specs op de Informatique site kloppen niet helemaal (toledo, e6).

Maar WAT een heerlijke cpu! Ben meteen gaan kijken hoever hij wil. Ik kwam tot 2x 3.0Ghz, windows startte stabiel op maar prima gaf wel errors. Ik draai nu op 2.9Ghz en Prime draait nog, gaat tot dusver goed. Nooit verwacht dat deze 2.2Ghz nog zo ver zou willen :)

edit: nope 2.9 ghz niet geheel stabiel. 2.8 wel gelukkig.
Ik heb dezelfde besteld, maar ik heb wel een Toledo E6 stepping gekregen. Heb hem nu draaien op 2,5Ghz, 2,6Ghz, hoger komt ie ook nog makkelijk.
Ik moet alleen nog even kijken naar de koeling, heb er nu een Zalman 7700-alcu opgezet maar toch koelt ie niet zo goed als ik dacht, stil issie wel :)

@hierboven, Ik zou gewoon mailen naar meerdere shops, zie je vanzelf of je antwoord krijgt

[ Voor 4% gewijzigd door Verwijderd op 01-04-2007 00:15 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Neofloppy
Verwijderd schreef op zaterdag 31 maart 2007 @ 23:59:
[...]

Ik heb dezelfde besteld, maar ik heb wel een Toledo E6 stepping gekregen. Heb hem nu draaien op 2,5Ghz, 2,6Ghz, hoger komt ie ook nog makkelijk.
Ik moet alleen nog even kijken naar de koeling, heb er nu een Zalman 7700-alcu opgezet maar toch koelt ie niet zo goed als ik dacht, stil issie wel :)

@hierboven, Ik zou gewoon mailen naar meerdere shops, zie je vanzelf of je antwoord krijgt
Ik heb prime95 wat langer laten draaien op 2.8 ghz, dat gaat toch niet helemaal goed na een tijdje. Even op 2.7 ghz gezet en prime de hele nacht laten lopen geeft geen errors. Dat is wel met tragere geheugentimings, daar kan het dus ook nog aan liggen (dat die te snel stonden).

Volgens mij maakt het niet zoveel uit of je een Toledo of Manchester hebt eigenlijk, het lijkt er op dat ze bijna allemaal de 2.7/2.8 wel halen met een beetje geluk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tha Ra
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 12-09 17:19
Mijn 3000+ Venice @ 2478 MhZ
Afbeeldingslocatie: http://img267.imageshack.us/img267/8231/cpuzke1.png
temps:
idle 33 Graden
load 44 Graden

Mobo: Asus a8n-sli deluxe
cpu-koeler: AC Silencer 64
PC-mark CPU-core: 3065

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Tha Ra schreef op zondag 01 april 2007 @ 14:47:
[afbeelding]
temps:
idle 33 Graden
load 44 Graden

Beetje blauw, ziet dr niet gezond uit :+
Nette OC, issie stabiel? En gebruik je een mem divider?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tha Ra
Verwijderd schreef op zondag 01 april 2007 @ 15:32:
[...]

Beetje blauw, ziet dr niet gezond uit :+
Nette OC, issie stabiel? En gebruik je een mem divider?
Het blauwe komt van StyleXP, ik vind het zo veel leuker :)
De OC is redelijk stabiel, ahoewl ik één keer een blauw scherm had :( En nee, ik gebruik geen mem divider, kan ik hem daarmee nog verder OC'en?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Avalaxy
Tha Ra schreef op zondag 01 april 2007 @ 15:44:
[...]

De OC is redelijk stabiel, ahoewl ik één keer een blauw scherm had :( En nee, ik gebruik geen mem divider, kan ik hem daarmee nog verder OC'en?
Waarschijnlijk wel ja.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb op dit moment een Venice 3200+ @2,65 GHz op een Asus A8N-E. Omdat ik geen zin heb om over een jaar een nieuw mobo, geheugen etc. te moeten kopen wil ik graag nu nog op socket 939 upgraden. Ik heb dit topic doorgelezen en ik twijfel nu tussen een Athlon 64 X2 4200+ van 129 euro en een Opteron 165 van 159 euro. Hoe ver een proc overklokt hangt natuurlijk af van de core die je hebt, maar de ene serie heeft betere cores dan de andere. Zit er wat dat betreft verschil tussen die X2 en de opteron? Als het niet veel uitmaakt ga ik voor de X2 aangezien die drie tientjes goedkoper is.

Verder hebben jullie allemaal vast al wel de geruchten gehoord dat AMD op 9 april nieuwe prijsverlagingen aan zou gaan kondigen. Ik neem eigenlijk niet aan dat die 4200+ nog veel goedkoper zal worden, en voor opterons zal het ook wel niet gelden. Iemand die daar meer van weet?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Saturnus
  • Niet online
Jut schreef op zaterdag 31 maart 2007 @ 23:30:
Een vraagje:

Welke shops nemen de moeite om de steppings van opterons door te mailen zodat je daaruit kunt kiezen ?

Heb namelijk wel zin in een opteron 165 ter vervanging van mijn x2 3800+ max oc enige tijd geleden 2,7ghz. werd alleen erg warm. 58 graden.
Ik heb een hele goede service gehad (qua steppings vragen) bij PCMegastore, alleen verkopen zij geen 165's.
Je zult het gewoon zelf moeten proberen. Als je een hele lijst afwerkt, kan je misschien andere users van dienst zijn door die lijst naar mij te sturen (komt in de TS dan) of te posten. :)

Verwijderd schreef op zondag 01 april 2007 @ 16:04:
Ik heb op dit moment een Venice 3200+ @2,65 GHz op een Asus A8N-E. Omdat ik geen zin heb om over een jaar een nieuw mobo, geheugen etc. te moeten kopen wil ik graag nu nog op socket 939 upgraden. Ik heb dit topic doorgelezen en ik twijfel nu tussen een Athlon 64 X2 4200+ van 129 euro en een Opteron 165 van 159 euro. Hoe ver een proc overklokt hangt natuurlijk af van de core die je hebt, maar de ene serie heeft betere cores dan de andere. Zit er wat dat betreft verschil tussen die X2 en de opteron? Als het niet veel uitmaakt ga ik voor de X2 aangezien die drie tientjes goedkoper is.

Verder hebben jullie allemaal vast al wel de geruchten gehoord dat AMD op 9 april nieuwe prijsverlagingen aan zou gaan kondigen. Ik neem eigenlijk niet aan dat die 4200+ nog veel goedkoper zal worden, en voor opterons zal het ook wel niet gelden. Iemand die daar meer van weet?
Dat prijsverschil is nu zo groot dat je voor beide wel dezelfde prestatie per euro krijgt. Voordelen van de Opteron blijven natuurlijk de grotere L2 Cache en betere overklobaarheid.

Deze prijzenlijst komt van TechPowerUp:
Afbeeldingslocatie: http://www.techpowerup.com/img/07-03-31/AMD_PL.png

[ Voor 49% gewijzigd door Saturnus op 01-04-2007 16:58 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tha Ra
Saturnus schreef op zondag 01 april 2007 @ 16:52:
[...]

Ik heb een hele goede service gehad (qua steppings vragen) bij PCMegastore, alleen verkopen zij geen 165's.
Je zult het gewoon zelf moeten proberen. Als je een hele lijst afwerkt, kan je misschien andere users van dienst zijn door die lijst naar mij te sturen (komt in de TS dan) of te posten. :)

[...]

Dat prijsverschil is nu zo groot dat je voor beide wel dezelfde prestatie per euro krijgt. Voordelen van de Opteron blijven natuurlijk de grotere L2 Cache en betere overklobaarheid.

Deze prijzenlijst komt van TechPowerUp:
[afbeelding]
Gaat het bij de x2 modellen alleen om am2 of ook om s939?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Tha Ra schreef op zondag 01 april 2007 @ 17:05:
[...]

Gaat het bij de x2 modellen alleen om am2 of ook om s939?
Ik denk enkel de AM2's. De S939 verkopen nog wel en zijn bijna op lijkt me.

Je keuze tussen die Opteron165 of X2 4200 zit nog wel het prijsverschil van met of zonder boxed cooler. Dus al je een eigen cooler gebruikt kan je die X2 4200 nemen, anders kan je best voor de 165 gaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Saturnus
  • Niet online
Ik weet het niet zeker, maar als ik de Processor Database van AMDGeeks.net erbij pak is te zien dat voor socket 939 de CPU's of 89W of 110W zijn. Op AM2 komt geen 110W voor, dus blijft 89W over. Aangezien die samen met 65W in de groep zit kan het best zijn dat deze lijst alleen voor AM2 geld.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheZeroorez
  • Niet online
Psst.. Daar is het 'gewone' A64 topic voor ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• STIMPPYYY
  • Laatst online: 11:33
Tha Ra schreef op zondag 01 april 2007 @ 14:47:
[afbeelding]
temps:
idle 33 Graden
load 44 Graden

Agh dat is toch niks, moet veel meer uit te halen zijn toch? 2.6 GHz halen ze bijn allemaal wel stock.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tha Ra
STIMPPYYY schreef op zondag 01 april 2007 @ 19:09:
[...]

Agh dat is toch niks, moet veel meer uit te halen zijn toch? 2.6 GHz halen ze bijn allemaal wel stock.
Mischien, maar hoe moet ik dan zo'n mem divider instaleren?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Saturnus
  • Niet online
Zoek in je BIOS.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Even vraagje: zijn er ook nog am2 bordjes van onder de 100 eu waar je normaal mee kan overklokken?
Bordjes zat maar allemaal matx of geen voltage instellingen. Iemand een tip? :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik volg dit topic al een tijdje, en nu dan ook maar eens mijn resultaten posten:

San Diego 3700+
3ghz @ 1,5V (300x10)
stressed temp: 45 graden

Dit op een Asus A8N-E met waterkoeling.

Ik heb nog niet geprobeerd of hij nog verder kan. In ieder geval haalt ie 3,3ghz niet op dit voltage, toen RMclock utility nog de multiplier 11 mocht gebruiken rebootte hij :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Avalaxy
Verwijderd schreef op zondag 01 april 2007 @ 21:50:
Even vraagje: zijn er ook nog am2 bordjes van onder de 100 eu waar je normaal mee kan overklokken?
Bordjes zat maar allemaal matx of geen voltage instellingen. Iemand een tip? :P
Zoiets? Die asus bordjes kun je redelijk aardig mee overclocken, en je hebt gelijk een mooie nForce chipset.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• puddinkie
damm kan bij die A8r32 niet hoger dan 2.8 komen met stock voltage maar kan hem niet hoger zetten dan 1.35 moet ik dan mijn jumper op het bord verzetten of iets ?>???

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

puddinkie schreef op maandag 02 april 2007 @ 12:14:
damm kan bij die A8r32 niet hoger dan 2.8 komen met stock voltage maar kan hem niet hoger zetten dan 1.35 moet ik dan mijn jumper op het bord verzetten of iets ?>???
Iets meer info? ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jut
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 21-03-2022

Jut

Saturnus schreef op zondag 01 april 2007 @ 16:52:
[...]

Oké ben zelf ook al aan de slag gegaan. Heb goede hoop bij komplett.nl die hebben opterons op vooraad de rest van de winkels die ik afgezocht heb niet dus kunnen zij natuurlijk niet weten welke steppings de cpu's hebben die zij bestellen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zygivt
  • Laatst online: 04-09 13:57

Zygivt

Evenaren en overtreffen

Ik heb effen een vraagje,

Ik heb een K8S8X (dont shoot me) en ik ben nu wat aan het overclocken maar ik blijf nu steken op 2.5 ghz. Ik wilde graag een hogere multiplier proberen, maar dit is niet mogelijk. Lager kan wel maar als ik hem hoger zet dan veranderd hij weer naar 10 na een reboot. Nu vraag ik me af of iemand toevallig weet hoe ik mijn bios moet unlocken? ik beschik over bios versie 2.1 naar mijn weten de nieuwste versie.

iemand die mij kan helpen? _/-\o_

m.v.g. Zygivt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• STIMPPYYY
Je kan multiplier niet unlocken, 10x is het hoogste bij jou.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zygivt

Zygivt

Evenaren en overtreffen

STIMPPYYY schreef op maandag 02 april 2007 @ 16:50:
Je kan multiplier niet unlocken, 10x is het hoogste bij jou.
ah bah |:(

bedankt voor je vlotte reactie hoor _/-\o_ , maar weet je toevallig een andere manier hoe ik hem verder kan martelen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Saturnus
  • Niet online
Lees de TS eens.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zygivt

Zygivt

Evenaren en overtreffen

Dat heb ik uiteraard gedaan voordat ik begon anders had ik deze specs nooit gehad, maar volt modden kan ik niet, vcore kan max 1.55V & vram aanpassen kan ook niet met mijn plankie. Betekent dit zijn max? of zie ik wel wat over het hoofd?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Saturnus
  • Niet online
Ok.
Als je de TS (OC gedeelte iig) volledig hebt doorgelezen kan je idd niets meer doen.
Heb je de TS niet goed gelezen dan kan het zijn dat je geen divider gebruikt, je HT Bus te hoog hebt staan enz enz.
Post dus alles wat je geprobeerd hebt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Met een opteron 170 op 1.4Vcore aan het dubbel primen nu tegen 2.8 Ghz.

Mijn core temperatuur begint toch wel serieus naar boven te gaan : 61-63°

Zal straks eens kijken of ie stabiel blijft op een lager voltage.

Vraagje : Ik ben hier nogal nieuw in; dus ik check even ...

Maxtcase is de temeratuur die de casing van de processor mag hebben; en niet de maximum temperatuur die de core aankan toch ?

Als dat waar is; hoe vind ik de maximum veilige (aangeraden) core temperatuur voor m'n opteron ? Zou niet graag de processor lifespan serieus naar beneden halen voor een miezrige 100mhz meer. Hij primede perfect op stock voltage tegen 2700mhz en een temperatuur van 56°.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

leonpwner1 schreef op zondag 01 april 2007 @ 22:03:
[...]

Zoiets? Die asus bordjes kun je redelijk aardig mee overclocken, en je hebt gelijk een mooie nForce chipset.
Dat schijnt een ontiegelijk bagger bord te zijn... allemaal error's etc. En een dfi is zo duur;-)

Heb een goed oc bord gevonden die betaalbaar is. Maar die was matx. Het abit bordje dat ook hier op tweakers gereviewd is. O-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Mijn DFI Lanpartty UT nf4 Ultra-D is gearriveerd en ik denk dat ik hem morgen eens zal inbouwen.
Ik ben benieuwd hoe hoog mijn Opteron 165 erop zal gaan. ik hoop alleszins met mijn DFI een hogere stabiele HTT te halen dan met mijn huidige AsRock SLI32 e-Sata2
Ook wordt mijn Sinle 120mm rad vervangen door een dual 120 mm Black Ice Pro 2 rad dus met de temperatuur zal het ook wel goed komen te zitten.

Voor diegene die zich afvragen of er nog nieuwe Opteron 165 cpu's gemaakt worden,... wel ik heb een splinternieuwe Opteron 165 in gebruik,... productie datum week 04 2007 en die loopt momenteel reeds SP2004 en SuperPi 32M stabiel aan 2700Mhz. 9x300 bij een Vcore van 1,41Volt. op mijn AsRock. Max tCase temp is dan zo'n 45 gr.

cpu-stepping:

OSA165DAA6CD
LCB9E 0704TPMW

Afbeeldingslocatie: http://img228.imageshack.us/img228/9228/opteron165qs0.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• STIMPPYYY
Zygivt schreef op maandag 02 april 2007 @ 16:54:
[...]

ah bah |:(

bedankt voor je vlotte reactie hoor _/-\o_ , maar weet je toevallig een andere manier hoe ik hem verder kan martelen?
Misschien lagere MP gebruiken, 9x bijvoorbeeld, wil nog wel eens werken om meer eruit te trekken. Voltage geheugen omhoog, anders divider omlaag. Ik vind 2500 MHz voor deze CPU toch best aardig "Newcastle" is het toch?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zygivt

Zygivt

Evenaren en overtreffen

STIMPPYYY schreef op dinsdag 03 april 2007 @ 00:45:
[...]

Misschien lagere MP gebruiken, 9x bijvoorbeeld, wil nog wel eens werken om meer eruit te trekken. Voltage geheugen omhoog, anders divider omlaag. Ik vind 2500 MHz voor deze CPU toch best aardig "Newcastle" is het toch?
een newcastle indd, ik heb ooit gestart met 2.6 ghz maar was zodanig onstabiel dat hij crashte bij het laden van msn. Ik hoop deze waarde "stabiel" te kunnen halen. de settings die ik toen gebruikt had weet ik niet meer, maar een lagere mp ga ik proberen

(zoals vermeld kon me vram niet aangepast worden :'()

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Scooper
  • Laatst online: 10:05
Verwijderd schreef op maandag 02 april 2007 @ 17:10:
Met een opteron 170 op 1.4Vcore aan het dubbel primen nu tegen 2.8 Ghz.

Mijn core temperatuur begint toch wel serieus naar boven te gaan : 61-63°

Zal straks eens kijken of ie stabiel blijft op een lager voltage.

Vraagje : Ik ben hier nogal nieuw in; dus ik check even ...

Maxtcase is de temeratuur die de casing van de processor mag hebben; en niet de maximum temperatuur die de core aankan toch ?

Als dat waar is; hoe vind ik de maximum veilige (aangeraden) core temperatuur voor m'n opteron ? Zou niet graag de processor lifespan serieus naar beneden halen voor een miezrige 100mhz meer. Hij primede perfect op stock voltage tegen 2700mhz en een temperatuur van 56°.
Mijn 2e core van mijn 170 knalde er keer op keer uit als hij omstreeks de 65 graden kwam. In everest stond er dan nog 54 graden celsius. Mijn TMaxCase is 61 graden, dus lijkt me dan toch echt op core niveau gelden. Maar zeker weten doe ik dat niet.

SRK35ZS-W

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik kom er net achter dat ik met mijn test-3200+ voor de OC contest een vDroop heb van 0.15V -O-
Van 1.68 val ik terug naar 1.53...

Smartguardian geeft t niet aan, maar mn multimeter wel...maakt geloof ik wel goed contact met de meetpuntjes, (dank aan Dark in het DFI NF4 topic :) ). 2 van de 3 meetpunten geeft ook de droop weer, en de CPU knalt er onder load ook veel sneller uit dan dat ik verwacht. 1.6V geeft maar een droop naar 1.63...vreemd...

Vanmiddag PC komen...1.7V op de core gooien :) Coldbug testing >:)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Viss
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 22-07 22:37
Ben benieuwd naar de max HTT die je kunt draaien met je mach. Mocht het toch te koud zijn voor je proc zijn er wel een aantal dingen die kunnen helpen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Afbeeldingslocatie: http://i90.photobucket.com/albums/k280/dTw1zzy/a64.png

Interessant... :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Saturnus
  • Niet online
Wat? Dat doe de waarden niet pakt? Start dan eerst CPU-Z. :)
Iets anders? Dan zie ik het niet. :(
Pagina: 1 ... 3 ... 6 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
~[html]~[html]~[norml]~[/norml]~[/html]~[/html]