Het Grote Nintendo Wii en Gamecube Topic Deel 79 Vorige deel Overzicht Volgende deel Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 6 ... 11 Laatste
Acties:
  • 12.805 views sinds 30-01-2008

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Icelus
  • Registratie: Januari 2004
  • Niet online
Nintendo Wii's European Virtual Console could play host to games that were never released here, Nintendo has confirmed.

"There is always the potential for games that haven't seen the light of day in Europe to be on the Virtual Console. The Virtual Console is the perfect platform for them," a Nintendo UK spokesperson told Eurogamer this morning.

And that doesn't just mean first party games either. We asked whether Nintendo could speak to the possibility of third party titles, like Super Nintendo RPG Chrono Trigger, finally being made available to European gamers.

"I can't speak for third parties, but if it's the right game then there's absolutely no reason why it should just be a first party game," the spokesperson told us.

That comes on the back of comments in the US, made by Nintendo of America vice president George Harrison, who said that the platform holder was "open" to previously unavailable Japanese games being released in the US "if we can get them translated properly".

The news may signal a shift in Nintendo's thinking, with representatives having previously indicated that Virtual Console would initially stick to versions of games released specifically in the target territory.
Bron: Eurogamer.net

Developer Accused Of Unreadable Code Refuses To Comment

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• S2S
  • Registratie: Juni 2004
  • Nu online

S2S

Ik hoop dit zo _/-\o_

Super Mario RPG. :9

Oja nou ik hier toch post. Ik heb wat raars met Metroid Prime 2 op de Wii. Game heeft echt super veel jaggies op de Wii, maar als ik hem afspeel op de Cube zijn ze er niet. Iemand anders hier ook last van?

[ Voor 32% gewijzigd door S2S op 19-02-2007 13:41 ]

2 MT 5.12 KWh (v 151) , Shelly Pro EM CT-63, HW-P1, 1 fase. 12 x 340 WP Solar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• boe2
  • Registratie: November 2002
  • Niet online

boe2

'-')/

screw mario, chrono trigger!

'Multiple exclamation marks,' he went on, shaking his head, 'are a sure sign of a diseased mind.' - Pratchett.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SD5k
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 22:27

SD5k

>4&X

Iemand enig idee welke VC games er vandaag in de US zijn gereleased? Ik kan nog nergens iets vinden.

En even over Mario Kart 64 VC:
Bij mij valt de muziek vaak uit onder een race en gaat ook niet meer aan, pas wanneer je een nieuwe race begint. Vrij irritant vind ik dat, aangezien de muziek echt bij het sfeertje hoort.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MetroidPrime
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 18-09 08:31
-Sander schreef op maandag 19 februari 2007 @ 14:16:
En even over Mario Kart 64 VC:
Bij mij valt de muziek vaak uit onder een race en gaat ook niet meer aan, pas wanneer je een nieuwe race begint. Vrij irritant vind ik dat, aangezien de muziek echt bij het sfeertje hoort.
Druk je niet perongeluk op een Z-knop op de controller? De Z-knoppen worden namelijk in dat spel gebruikt om het volume van de muziek te regelen. Ik drukte er ook al een paar keer per ongeluk op en vroeg mij toen ook af wat er met de muziek gebeurde. Als je nog een keer op een Z-knop drukt, dan komt de muziek weer terug.

"Some girl on the street outside the bar just asked me if I was saved yet." "Yeah? What did you say?" "I told her 'I saved at the checkpoint a couple of minutes back and I can reload from there if I die.'

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nudie
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 02-02 17:53
Damn! Toch maar Excite Truck gehaald (dankje MetroidPrime :D). Wat een snelheid, het is geen super-top-spel maar wel 5 tientjes waard. Vanavond ff met een vriend samen spelen maar dat zal ook wel geinig zijn. Ik krijg wel lamme armen om hem telkens voor mn uit te houden en je gaat al heel snel heel krampachtig spelen wat resulteerd in die oude oorlogswonden (Wii-sports-spierpijn anno 2006) dus dat voel je wel na een paar uurtjes, maar is alleen maar goed :D

8tje waard, de SD mp3 muziek optie is hemels want dat voegt veel waarde toe en werkt rete-simpel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pven
  • Registratie: Oktober 1999
  • Niet online
@ hierboven: bij http://www.4evergames.nl/wii/ zag ik hem toevallig voor 42,95 euro staan. :Y)

Bestaan er draadloze GC-controlers om op de Wii aan te sluiten?

[ Voor 43% gewijzigd door pven op 19-02-2007 16:13 ]

|| Marktplaats-meuk. Afdingen mag! ;-) || slotje.com for sale || Dank pven! ||

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik wou graag even wat hulp vragen bij het bestellen van een Wii op amazon.de. Mijn Duits is echt Nihil ik heb wel mij zelf al weten te registreren daar. Maar nu ben ik aangekomen bi de betaal gegevens en hier snap ik echt niets van.

Bankleitzahl: Konto-Nr.

Weet iemand hier misschien wat ik hier moet invullen. Ik weet dat een van de twee rekening nummer moet zijn maar wat moet ik dan bij de andere invullen. Of kan je helemaal niet met een giro overschriving betalen vanuit Nederland maar moet je dan per se met credit card betalen.

Alvast bedankt.

zazoeki

ps
Ik wou dat ik dit forum eerder ontdekt had dan had ik hem eerder kunnen bestellen daar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pven
  • Registratie: Oktober 1999
  • Niet online
Volgens mij moet jer persé met een CC betalen.

|| Marktplaats-meuk. Afdingen mag! ;-) || slotje.com for sale || Dank pven! ||

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tarin
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 03:46

Tarin

Just plain weird.

pven schreef op maandag 19 februari 2007 @ 16:12:
@ hierboven: bij http://www.4evergames.nl/wii/ zag ik hem toevallig voor 42,95 euro staan. :Y)

De Wavebird, was een paar maanden geleden betaalbaar (20 euro) bij Dixons, maar is nu waarschijnlijk alleen nog met veel mazzel te vinden aldaar.
Is de originele Nintendo draadloze contoller (behalve met de Hori Mini voor de N64 heb ik erg slechte ervaringen met 3rd-party-meuk), mist alleen de rumble-feature (in verband met batterij-besparing, hij schijnt overigens zo 100 uur mee te gaan).

[ Voor 3% gewijzigd door Tarin op 19-02-2007 16:22 ]

Ik fiets op de accu van m'n iPod :) | Specs | Pics | Elektro: NL / EN

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hironshy
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 18-09 14:29

Hironshy

Orooo!!!

Dan moet je de Wavebird hebben. Helaas is het op dit moment uiterst zeldzaam en duur(40euro). Tijdje geleden lagen er Wavebirds voor 20 euro bij Dixons. Zijn volgens mij nu al overal uitverkocht maar goed.

Freakin, wou dat Super Paper Mario ook in april uitkomt in Europa :(

@boven: Argghhhh!! |:(

[ Voor 11% gewijzigd door Hironshy op 19-02-2007 16:47 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Tarin schreef op maandag 19 februari 2007 @ 16:22:
[...]

De Wavebird, was een paar maanden geleden betaalbaar (20 euro) bij Dixons, maar is nu waarschijnlijk alleen nog met veel mazzel te vinden aldaar.
Is de originele Nintendo draadloze contoller (behalve met de Hori Mini voor de N64 heb ik erg slechte ervaringen met 3rd-party-meuk), mist alleen de rumble-feature (in verband met batterij-besparing, hij schijnt overigens zo 100 uur mee te gaan).
ik heb het gevraagd bij dixons zijn allemaal op en ze komen ook niet meer. die kerel had alles voor me afgebeld. heb er toen maar gewoon 2 gekocht voor een aanzienelijk hoger bedrag (€ 44,95) maar ben er echt wel super blij mee. daarvoor had ik zon cheap shit ding met een kabel en dat is gewoon te kort en irritant. ok er zijn verlengkabels voor maar ik wou perse 2 wavebirds omdat ik dat gewoon zo prettig vind :)

oh en over de batterijen die wavebirds doen er erg lang mee :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• m3gA
  • Laatst online: 19-09 07:57
Verwijderd schreef op maandag 19 februari 2007 @ 16:25:
[...]

oh en over de batterijen die wavebirds doen er erg lang mee :)
Mits je ze niet vergeet uit te zetten ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bitfighter
  • Registratie: Februari 2007
  • Laatst online: 08-07 15:16

Bitfighter

To Switch Or Not To Switch

voor die link bedankt
en voor de tweede vraag ja die bestaan die draadloze contollers heten Wavebird's
waar je ze kan krijgen wel dat verschilt gewoon even ronkijken bij verschillende winkels bv dixons.

Groeten Bitfighter

PSN ID: Bitplanet Wii Code:1486-5351-7096-1324 Mijn Spellijst

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MetroidPrime
Hironshy schreef op maandag 19 februari 2007 @ 16:24:
[...]

Dan moet je de Wavebird hebben. Helaas is het op dit moment uiterst zeldzaam en duur(40euro). Tijdje geleden lagen er Wavebirds voor 20 euro bij Dixons. Zijn volgens mij nu al overal uitverkocht maar goed.

Freakin, wou dat Super Paper Mario ook in april uitkomt in Europa :(
Het kan nog steeds. Er zijn vrij weinig spellen aangekondigd voor april, terwijl er een enorme lading aan spellen komt in maart.

"Some girl on the street outside the bar just asked me if I was saved yet." "Yeah? What did you say?" "I told her 'I saved at the checkpoint a couple of minutes back and I can reload from there if I die.'

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Icelus
  • Niet online
Verwijderd schreef op maandag 19 februari 2007 @ 16:12:
Ik wou graag even wat hulp vragen bij het bestellen van een Wii op amazon.de. Mijn Duits is echt Nihil ik heb wel mij zelf al weten te registreren daar. Maar nu ben ik aangekomen bi de betaal gegevens en hier snap ik echt niets van.

Weet iemand hier misschien wat ik hier moet invullen. Ik weet dat een van de twee rekening nummer moet zijn maar wat moet ik dan bij de andere invullen. Of kan je helemaal niet met een giro overschriving betalen vanuit Nederland maar moet je dan per se met credit card betalen.

Alvast bedankt.

zazoeki

ps
Ik wou dat ik dit forum eerder ontdekt had dan had ik hem eerder kunnen bestellen daar.
Payment Options

We accept Visa, Visa Electron, EuroCard, MasterCard and American Express. If you have a German bank account you can also pay via direct debit (Bankeinzug)--if your order is delivered to Austria, you can also pay via direct debit from an Austrian bank account. In addition, you can pay per invoice (Rechnung) if the order is dispatched to a German address.

We reserve the right to refuse credit card payment on orders over 500 EUR. We reserve the right to refuse payment by invoice on orders over 100 EUR.

We recommend that you use a credit card if you're ordering from abroad. All of our prices are listed in Euros. See a detailed description of how to enter your payment information.
Bron

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Captain N
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 10-05-2024
Heb net Gunstar Heroes gedownload voor de VC. Fantastisch spel! Als je games als Probotector (Contra) en Metal Slug leuk vindt is dit zeker een aanrader. Het spel is van Treasure (Ikaruga, Bangai-oh, Sin & Punishment, Radiant Silvergun, etc), dus dan weet je een beetje wat je kunt verwachten. Goed moeilijk ook. Heb net aardig wat keer opnieuw de baas van level 2 moeten proberen. Gelukkig heb je wel (volgens mij) eindeloze continues. :)

Specs: NES | M82 | (T)FC | SNES | BS-X | VB | N64 | 64DD | NGC | Q | Q GBP | G&Ws | GB(L) | GB(A) (SP) | GBM | DS(L) | Wii
Mijn foto's op Flickr.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Deddiekoel
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 16-09 16:34
Excite truck is voor mij net weer een tandje in achting omhoog gegaan. Hoewel ik het niet echt nodig vind gooi ik het wel even in een spoiler balk:
spoiler:
Ik heb dus door op alle tracks een S-rank te halen de Super Excite mode unlocked. Dit houdt in dat er nu een vijfde kup bij komt (diamond) en dat je nog 9 (!) andere trucks met hele dikke specs kunt vrij spelen! Ik was even bang dat ik nogal snel door de game zijn zou zijn maar dit verlengd het toch weer aanzienlijk. Ik heb nog steeds geen andere modes (challenge) gespeeld maar volgens mij zit daar ook een dergelijke unlockable in! Het halen van S-ranks vind ik echt een mooi doel en heb al helemaal zin om het in super excite weer te doen.

Verlanglijstje: Switch 2, PS5 Pro Most wanted: Switch 2

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vanitas
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 13-09 15:01
Vanmiddag een Classic Controller voor de Wii gehaald. Want ik zaterdag had ik een Points Card gehaald omdat ik SMW wilde spelen, en met de GC controller speelt dat echt zo kut. Je moet rennen met Y en springen met B. Dus ik had men wijsvinger over de Y en met m'n duim bediende ik de andere knopjes. Wat totaal niet lekker werkt...

Anyway, vandaag dus die Classic Controller gehaald en maar es verder gegaan met SMW. En toen kwam ik net die bug tegen dat je in de grond komt te zitten.

Afbeeldingslocatie: http://vanitas.3000mb.com/Pics/Wii_VCMarioBug.jpg

Ik had deze bug ook al op emulator op de PC. Wel jammer dat ie er nu nog steeds inzit. Ik kon overigens wel er weer gewoon uitspringen.

Even though I walk through the valley of the shadow of death. I will fear no evil.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Welke level is dat precies. Ik heb em nog niet gezien óf ik ben nog niet beland bij die level.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vanitas
Vanilla Dome. Level 3 dacht ik...

Even though I walk through the valley of the shadow of death. I will fear no evil.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• boe2
  • Niet online

boe2

'-')/

MetroidPrime schreef op maandag 19 februari 2007 @ 16:28:
[...]

Het kan nog steeds. Er zijn vrij weinig spellen aangekondigd voor april, terwijl er een enorme lading aan spellen komt in maart.
waar staat metal slug trouwens ergens? ik wil mijn metal slug! :(

'Multiple exclamation marks,' he went on, shaking his head, 'are a sure sign of a diseased mind.' - Pratchett.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RollieBollie
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 06:18
Even een vraagje, is dit in Nederland gebeurd?
Of ergens anders op deze aardkloot?

F-Zero AX weet ik dat er in ieder geval 1 van in Nederland is, namelijk in Almere (Dooworld).

Als dit in Nederland is, dan is dit niet goed voor mijn portemonee, Mario Kart GP (of hoe het ook heet) zal me dan blut gaan maken als ik weet niet wat.
Richard schreef op zondag 18 februari 2007 @ 21:08:
F-Zero GX:

Wegens het vele geklets in dit topic over de koppeling tussen F-Zero GX (Cube) en F-Zero AX (Arcade) heb ik vandaag een verjaardag gecombineerd met een paar uurtjes "ouderwets" arcade-gamen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SD5k

SD5k

>4&X

Vlissingen ligt nog net in Nederland ja. :)

Dit is overgens de VC update in de VS van vandaag:
* Donkey Kong™ Country (Super NES®, 1-2 players, 800 Wii Points)
* The Legend of Kage (NES®, 1-2 players, 500 Wii Points)
* New Adventure Island (TurboGrafx16, 1 player, 600 Wii Points)
* Streets of Rage™ (Sega Genesis, 1-2 players, 800 Wii Points)

Als wij dan Zelda ALTTP krijgen ipv Donkey Kong Country ben ik heel erg blij. *O*

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Richard
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 08:11

Richard

Kuru Kuru Kururin

RollieBollie schreef op maandag 19 februari 2007 @ 19:38:
Even een vraagje, is dit in Nederland gebeurd?
Of ergens anders op deze aardkloot?

F-Zero AX weet ik dat er in ieder geval 1 van in Nederland is, namelijk in Almere (Dooworld).

Als dit in Nederland is, dan is dit niet goed voor mijn portemonee, Mario Kart GP (of hoe het ook heet) zal me dan blut gaan maken als ik weet niet wat.

[...]
http://www.carrousel-amusement.nl/
http://www.familievermaak.nl/
http://www.game-kingdom.nl/

en dan locatie Vlissingen.

F-Zero blijkt ook te staan in "Circus Zandvoort".

20*350ZO45°

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SD5k

SD5k

>4&X

Wat zie ik daar? Een Tekken 5 kast? Ik ben er al te lang niet meer binnengestapt blijkbaar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RollieBollie
Cool, dat wordt dus blut worden.
En de volgende maand weer, en de maand erop ook enz. enz. :D

Maar ik zal eerst even in Almere gaan kijken naar F-Zero AX, volgens mij was dit namelijk een volledige engelse versie, dus misschien wel te gebruiken met de PAL versie van F-Zero voor de cube.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SD5k

SD5k

>4&X

RollieBollie schreef op maandag 19 februari 2007 @ 19:52:
Cool, dat wordt dus blut worden.
En de volgende maand weer, en de maand erop ook enz. enz. :D

Maar ik zal eerst even in Almere gaan kijken naar F-Zero AX, volgens mij was dit namelijk een volledige engelse versie, dus misschien wel te gebruiken met de PAL versie van F-Zero voor de cube.
Er bestaat naar mijn weten geen volledig engelse versie, in de Japanse versie is ook al heel veel engels hoor. Dat linken met F-Zero GX kan je wel vergeten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RollieBollie
Ach, proberen kan altijd, lukt het niet, dan komt er toch nog een Japanse versie.
Thank god for freeloader/action replay. :D
-Sander schreef op maandag 19 februari 2007 @ 19:54:
[...]

Er bestaat naar mijn weten geen volledig engelse versie, in de Japanse versie is ook al heel veel engels hoor. Dat linken met F-Zero GX kan je wel vergeten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Vanitas schreef op maandag 19 februari 2007 @ 18:55:
Vanilla Dome. Level 3 dacht ik...
ok ty, zal es ff opletten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gr1542
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 12-01-2024
Verwijderd schreef op maandag 19 februari 2007 @ 16:12:

Alvast bedankt.

zazoeki

ps
Bankleitzahl is het kenmerk van de bank in Duitsland (volgens mij 8 cijfers). Iedere bank heeft zijn eigen cijfercode. Konto is rekeningnummer van de begunstigde (10 cijfers volgens mij).
Op die manier kan je het overmaken naar Duitsland, maar je krijgt dan kosten voor je kiezen voor een buitenland betaling.
Beter is inderdaad Credit card of via een ECII betaling (met IBAN rekening en SWIFT adres van de bank) Dan val je onder het goedkopere binnenlandse betalingsverkeer tarief.
Kijk maar eens op de site van je bank, daar staat alles vast op.
(Ik werk zelf bij de bank, dus vandaar dat ik er ietsje meer vanaf weet ;) ).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SD5k

SD5k

>4&X

RollieBollie schreef op maandag 19 februari 2007 @ 19:57:
Ach, proberen kan altijd, lukt het niet, dan komt er toch nog een Japanse versie.
Thank god for freeloader/action replay. :D

[...]
Dan moet je wel de Action Replay gebruiken, de JAP versie van F-Zero GX schijnt niet goed te werken met de Freeloader.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Richard

Richard

Kuru Kuru Kururin

-Sander schreef op maandag 19 februari 2007 @ 20:16:
[...]

Dan moet je wel de Action Replay gebruiken, de JAP versie van F-Zero GX schijnt niet goed te werken met de Freeloader.
Goede reden om bij de vrouw eindelijk die Panasonic Q er doorheen te kunnen drukken :)

20*350ZO45°

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Icelus
  • Niet online
Vanitas schreef op maandag 19 februari 2007 @ 17:46:
Vanmiddag een Classic Controller voor de Wii gehaald. Want ik zaterdag had ik een Points Card gehaald omdat ik SMW wilde spelen, en met de GC controller speelt dat echt zo kut. Je moet rennen met Y en springen met B. Dus ik had men wijsvinger over de Y en met m'n duim bediende ik de andere knopjes. Wat totaal niet lekker werkt...

Anyway, vandaag dus die Classic Controller gehaald en maar es verder gegaan met SMW. En toen kwam ik net die bug tegen dat je in de grond komt te zitten.

[afbeelding]

Ik had deze bug ook al op emulator op de PC. Wel jammer dat ie er nu nog steeds inzit. Ik kon overigens wel er weer gewoon uitspringen.
Gebeurt het ook op deze plek?
Val je echt of zit je opeens vast op die plek? Kun je nog wel bewegen?

[ Voor 3% gewijzigd door Icelus op 19-02-2007 20:41 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vanitas
Icelus schreef op maandag 19 februari 2007 @ 20:39:
[...]
Gebeurt het ook op deze plek?
Val je echt of zit je opeens vast op die plek? Kun je nog wel bewegen?
Nee, nu ging het het zo dat als je tegen de grond aan beukt met je cape om (dus tegen de grond aanvliegen met grote snelheid). Toen schoot ik er dan doorheen. En op de PC, via emulator, schoot ik bij het schuine gedeelte er ineens door (als je uit het water komt). Volgens mij was ik toen aan het rennen. Maar das alweer een beste tijd geleden :P

Je kan nog wel gewoon lopen als je erin zit. Je loop dan zegmaar op de tiles waar je normaal niet door mag kan (het plafond van het gedeelte eronder). Ik kon er ook gewoon weer uit springen. Overigens was dit op de emulator bij mij ook in dit level. Dus ik denk dat dat level niet echt goed is.

Het is overigens Vanilla Dome 2 (ipv 3 zoals ik eerder zei).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Het blijft nog steeds vreemd beleid van Nintendo rondom de releases. Zo wordt bijvoorbeeld Metal Slug niet gereleased in Japan. Wii Play is pas sinds vorige week in de USA uit. Wanneer Paper Mario in Europe uitkomt is een raadsel. Oplossing: regiovrije systemen. Wanneer beginnen ze daar eens aan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op maandag 19 februari 2007 @ 21:35:
Het blijft nog steeds vreemd beleid van Nintendo rondom de releases. Zo wordt bijvoorbeeld Metal Slug niet gereleased in Japan. Wii Play is pas sinds vorige week in de USA uit. Wanneer Paper Mario in Europe uitkomt is een raadsel. Oplossing: regiovrije systemen. Wanneer beginnen ze daar eens aan?
sinds de Nintendo DS die is namelijk regio vrij en blijkbaar hebben ze liever regio`s

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MetroidPrime
Verwijderd schreef op maandag 19 februari 2007 @ 22:40:
[...]

sinds de Nintendo DS die is namelijk regio vrij en blijkbaar hebben ze liever regio`s
Nintendo is al ietsjes eerder begonnen met regiovrije handhelds. Ik heb hier namelijk ook Amerikaanse spellen liggen voor mijn oude "brick" Game Boy. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hoedje
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 19-09 08:26
MetroidPrime schreef op maandag 19 februari 2007 @ 16:28:
[...]

Is dat ook niet omdat Nintendo de Q2 line-up nog niet bekend heeft gemaakt ;) En er moet nogal wat komen in Q2, ik denk Batalion Wars 2, Mario Smash Football, Super Paper Mario, Mario Party 8 en nog aardig wat 3rd party games.
Verwijderd schreef op maandag 19 februari 2007 @ 21:35:
A. Je weet nog niet wanneer Super Paper Mario uitkomt, ik neem aan ook rond die zelfde tijd. Daarnaast is B. Metal Slug niet van Nintendo en heeft daarom ook niets te zeggen over de release... overigens ben ik het met je eens hoor :)

[ Voor 36% gewijzigd door Hoedje op 19-02-2007 23:01 ]

"If you get up in the morning and think the future is going to be better, it is a bright day. Otherwise, it's not."

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SOCO_cola
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 28-02-2024
Maar wat ik mij afvraag, wat is zowiezo heel het idee van zo een regioblok?

Nintendo SWITCH! FTW

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Johnny
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 17-09 16:59

Johnny

ondergewaardeerde internetguru

SOCO_cola schreef op maandag 19 februari 2007 @ 23:01:
Maar wat ik mij afvraag, wat is zowiezo heel het idee van zo een regioblok?
Oorspronkelijk had het te maken met verschillende televisiesystemen zoals PAL en NTSC en verschillende voltages, daarbij kmt ook nog beperkte logistiek en productiecapaciteit waardoor je niet werelwijd kan releasen wat ook weer grote risico's met zich mee brengt, daarbij kwamen later nog de vertalingen van de spellen waardoor ze per regio moeten worden aangepast, dan is er ook nog marketing dat per regio een andere aanpak nodig heeft, andere releases die misschien in de weg zitten, en soms ook nog eens handelsembargo's, importregels en verschillende wetgeving betreffende garantie, veiligheid en de inhoud van spellen.

Aan de inhoud van de bovenstaande tekst kunnen geen rechten worden ontleend, tenzij dit expliciet in dit bericht is verwoord.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fuzzyeyebrows1
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 15-09 09:30

fuzzyeyebrows1

Of gewoon Tomek

Wow, ik had net mijn eerste vastloper. Ik las over de website wiiminder.com je kan daar vet handig met tabbladen werken (ja maar dat is al oud) ja maar je kan hier ook opslaan welke sites je wilt bezoeken en welke er meteen openen als je naar die site gaat. Ik was daar dus een beetje mee aan het kloten en toen begon die webbrowser te flippen. Opeens alle paginas herladen en daarna opeens naar het home menu :O en daarna deed hij niets meer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Snippertje
  • Registratie: December 2004
  • Nu online

Snippertje

Light up your life

fuzzyeyebrows1 schreef op dinsdag 20 februari 2007 @ 00:05:
Wow, ik had net mijn eerste vastloper. Ik las over de website wiiminder.com je kan daar vet handig met tabbladen werken (ja maar dat is al oud) ja maar je kan hier ook opslaan welke sites je wilt bezoeken en welke er meteen openen als je naar die site gaat. Ik was daar dus een beetje mee aan het kloten en toen begon die webbrowser te flippen. Opeens alle paginas herladen en daarna opeens naar het home menu :O en daarna deed hij niets meer.
Mijn eerste vastloper was ook in de opera browser, dit gebeurde echter op een site waar een pop-up opende waarmee die niet zo goed overweg kon oid. Reageerde totaal niet meer enige dat hielp was power kabel eruit halen... Mrja is dan ook de beta hè ;)

Discord kanaal: https://discord.gg/X3CqdTKd

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Captain N
Hoedje schreef op maandag 19 februari 2007 @ 22:59:
A. Je weet nog niet wanneer Super Paper Mario uitkomt, ik neem aan ook rond die zelfde tijd. Daarnaast is B. Metal Slug niet van Nintendo en heeft daarom ook niets te zeggen over de release... overigens ben ik het met je eens hoor :)
Nintendo heeft wat te zeggen over elke (licenced) release op Nintendo systemen, van wie en waar dan ook. Zo ook hier, en Nintendo (in dit geval NCL) heeft in dit geval geen toestemming aan SNK Playmore gegeven om Metal Slug hier uit te brengen. Vraag me niet waarom, dat weten ze bij SNKP ook niet eens. ;(

Specs: NES | M82 | (T)FC | SNES | BS-X | VB | N64 | 64DD | NGC | Q | Q GBP | G&Ws | GB(L) | GB(A) (SP) | GBM | DS(L) | Wii
Mijn foto's op Flickr.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Klein vraagje...

Ik gebruik die virtual console voor de Wii...en daarbij een gamecube controller voor de besturing.

echter...kan je uberhaupt de keymapping (of "buttonmapping"- hoe noem je zoiets) veranderen?
Want om 1 of andere achterlijke reden heeft de "A" button (die grote groene prominent aanwezige knop in het midden van alle buttons op de controller) al in de 1e twee spellen die ik nu heb ge-download een debiele functie die de spellen flink verpesten. Ik heb namelijk Donkey Kong Country en Super Mario World gedownload als leuke platformers.... wat doe je in een platformer? juist. heel veel springen. wat doet "A" ? inderdaad. in ieder geval NIET springen dus.

Je moet in supermarioworld echt kramp in je vinders krijgen om tegelijk te kunnen rennen en springen. (springen is "B" en rennen is "X"....die knoppen liggen het verst van elkaar vandaan terwijl deze knoppen naast elkaar zouden moeten) in DKC is het "B" springen en "Y" rennen.
Echt belachelijk dus...

Ik heb nu 2 mooie draadloze gamecube controllers die perfect zouden moeten voldoen...ik verdom het om daar iets anders voor te kopen enkel voor die virtual console....

Is er een oplossing?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Captain N
Nou nee, daar is dus de Classic controller voor uitgevonden. ;) Bij sommige (oudere) games is de Wiimote ook een optie.

Mijn foto's op Flickr.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Captain N schreef op dinsdag 20 februari 2007 @ 07:35:
Nou nee, daar is dus de Classic controller voor uitgevonden. ;) Bij sommige (oudere) games is de Wiimote ook een optie.
Nou, JA!
Volgens de Wii virtual console handleiding voldoet een gamecube controller.
Ook als ik het spel download staat daar een Classic controller EN een Gamecube controller afgebeeld. (maarja niet iedereen heeft een gamecube)

En de gamecube controller is ook PRIMA. niks mis mee.
Ware het niet dat de mapping (al dan niet opzettelijk?) van geen kant klopt en je dat niet kan aanpassen.

Op ALLE (amateuristische) software emulatoren kan je de button-mappingen c.q. keymapping aanpassen en nu is er een commeciële emulator van Nintendo zelf op de Wii en dan kan het niet.

Nintendo, krijg de $*&* !! die virtual console games zijn ook al belachelijk duur en dan ook nog eens verplichten een nieuwe controller te kopen.
(Mario world is simpelweg onspeelbaar met deze mapping, DKC heel lastig en ook in Castlevania 4 is "A" niet de knop om mee te springen)

Ik speel verd*mme beter SNES games op een gehackte XBOX met software emu dan op het emulator "product" aka "virtual console" van Nintendo zelf als ik ervoor betaal. :(

Bah. Wat mij betreft hadden ze Nes en Snes games gewoon gratis gemaakt. en mensen enkel laten betalen voor de load die ze op de server leggen met al dat downloaden. (En die server kan ik maar al te vaak niet bereiken)
Alles op die virtual console is pure winst dus spellen gratis maken van meer dan 10 jaar oud kan makkelijk. maar van een beetje goodwill kweken hebben ze nog nooit gehoord daar bij Nintendo.

[ Voor 23% gewijzigd door Verwijderd op 20-02-2007 08:08 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

8 euro voor een snes spelletje valt toch wel mee..

Ik heb juist de classic controller gekocht omdat deze me veel lekkerder in de hand lijkt liggen dan een gamecube controller :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op dinsdag 20 februari 2007 @ 08:07:
8 euro voor een snes spelletje valt toch wel mee..

Ik heb juist de classic controller gekocht omdat deze me veel lekkerder in de hand lijkt liggen dan een gamecube controller :)
Dat vind ik dus niet meevallen.
Neem die NES spellen... spellen van soms bijna 20 jaar oud!
Hoe durf je daar uberhaupt nog geld voor te vragen?
Dat horen gewoon kadootjes te zijn die je bij je Wii krijgt.
z.g.n. "selling points".

Gaat mij erom dat ze vrolijk aangeven dat de gamecube controller voldoet en dat dat dus niet zo is.
Als ze meteen hadden gezegd dat ik een nieuwe controller zou moeten kopen was ik namelijk niet aan de virtual console begonnen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• m3gA
  • Laatst online: 19-09 07:57
Razor.Timo schreef op dinsdag 20 februari 2007 @ 00:10:
[...]

Mijn eerste vastloper was ook in de opera browser, dit gebeurde echter op een site waar een pop-up opende waarmee die niet zo goed overweg kon oid. Reageerde totaal niet meer enige dat hielp was power kabel eruit halen... Mrja is dan ook de beta hè ;)
Heb ik ook al last van gehad.. en Red Steel is me ook al een keer gecrashed.. geen idee of het vaker gebeurd want ik speel liever Zelda dus Red Steel wordt nauwelijks gebruikt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Smoonshine
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 21:51

Smoonshine

Feyenoord!!

Verwijderd schreef op dinsdag 20 februari 2007 @ 08:14:
[...]

z.g.n. "selling points".

Gaat mij erom dat ze vrolijk aangeven dat de gamecube controller voldoet en dat dat dus niet zo is.
Als ze meteen hadden gezegd dat ik een nieuwe controller zou moeten kopen was ik namelijk niet aan de virtual console begonnen.
Ze zijn toch allemaal speelbaar met je Cube controller? Het is alleen niet echt fijn spelen, maar speelbaar is het. De Cube controller voldoet dus in dat opzicht. Niemand verplicht je om een classic controller te kopen. Je hoort Nintendo ook nergens zeggen dat de Cube controller fijn is om VC games mee te spelen.

Dat het duur is ben ik met je eens. Nu vind ik een 10tje voor N64 spellen nog meevallen. Maar 8 euro voor een spel van bijna 20 jaar oud is natuurlijk wel een beetje gortig. Maar ja, hiervoor geldt ook weer, je hoeft het niet te kopen.

uhm...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Max|Burn
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 10-09 15:02

Max|Burn

-- .. ... .--- .- .-.-.-

[...]
Volgens mij geven ze juist aan dat je een classic controller moet gebruiken. JUIST de gamecube controller is niet geschikt. Overigens vind ik absoluut niet dat de games gratis moeten zijn. Wel vind ik, zoals zovelen hier vinden, dat de prijzen echt te hoog zijn.

Zelf vind ik zoiets beter..
NES: 2,50
TurboGrafx, Genesis, SNES: 4,-
N64: 7,50

10,- zou ik alleen kwijt willen voor originele en nieuwe content.

[ Voor 4% gewijzigd door Max|Burn op 20-02-2007 08:36 ]

ma ma ma ma ma macron one

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Max|Burn schreef op dinsdag 20 februari 2007 @ 08:32:
[...]
Volgens mij geven ze juist aan dat je een classic controller moet gebruiken. JUIST de gamecube controller is niet geschikt.
Uhm...waarom staan de classic controller EN de gamecube controller dan afgebeeld in het download scherm van SNES games?
Het is alleen niet echt fijn spelen, maar speelbaar is het. De Cube controller voldoet dus in dat opzicht.
Sommige spellen zijn niet wat moeilijker speelbaar...nee.... gewoon NIET speelbaar.
Super Mario World is NIET speelbaar met de gamecube controller. Je kan namelijk niet X en A tegelijk indrukken met je duim. (of je moet de controller op zijn kop houden ofzo) en je moet (met zo'n beetje alle platformers) kunnen rennen en springen tegelijk.
Niemand verplicht je om een classic controller te kopen.
Wel dus.

[ Voor 13% gewijzigd door Verwijderd op 20-02-2007 08:45 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Max|Burn

Max|Burn

-- .. ... .--- .- .-.-.-

Hmm ja de Wii site geeft ook aan dat de cube controller moet werken. Ik begrijp dan totaal niet waarom, vergelijk de diamond button layout van de SNES controller maar met de Cube controller. Gaat toch echt niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

[...]

z.g.n. "selling points".

De NES krijg je toch ook niet gratis op marktplaats incl spellen. Een NES spel kost op marktplaats gemiddel 10 euro (en die zijn echt 20 jaar oud.,. hoe lang zullen ze het nog doen?) Een SNES spel kost tussen de 10 en 15 euro. En dan zul je beide consoles nog moeten kopen... voor de SNES kom je dan al snel op 30 euro uit.. en dan moet je de spellen nog kopen.

En met de Wii?
NES Spel: 5 euro, nieuw, gaat niet kapot
SNES spel, 8 euro, nieuw, gaat niet kapot
Controller om ze mee te kunnen spelen, als voor jou persoonlijk de gc controller niet voldoet, 20 euro.

Dit is gewoon een leuke feature in de Wii die er net zo goed niet in had kunnen zitten en waar je ook geen gebruik van hoeft te maken.

Jammer dat de GC controller niet te configureren is en dit hadden ze ook anders kunnen doen inderdaad.. maar neemt niet weg dat dit zeker niet duur is en ik vind dat je dat onterecht zo afschildert :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Max|Burn schreef op dinsdag 20 februari 2007 @ 08:50:
Hmm ja de Wii site geeft ook aan dat de cube controller moet werken. Ik begrijp dan totaal niet waarom, vergelijk de diamond button layout van de SNES controller maar met de Cube controller. Gaat toch echt niet.
Zou makkelijk moeten kunnen werken.
Met de cube controller zou je alle snes games kunnen spelen. mits je zelf de keymapping kan doen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Max|Burn

Max|Burn

-- .. ... .--- .- .-.-.-

Je vergelijkt nu retro games(collectors items) met virtuele ROM's. Tuurlijk zijn die duurder. Met de Wii koop je maar een extreem klein pakketje met data. (Sommige NES games zijn maar 50kB enzo) De prijzen kunnen prima omlaag.
Met de cube controller zou je alle snes games kunnen spelen. mits je zelf de keymapping kan doen.
Een game als Killer Instinct of Mortal Kombat lijkt me anders ONDOENLIJK.

edit: td@nintendo.nl heeft absoluut NIETS met de virtual console te maken.

[ Voor 37% gewijzigd door Max|Burn op 20-02-2007 08:57 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Leg het eens bij nintendo neer zou ik zeggen :) td@nintendo.nl is het geloof ik

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Willybubba
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 18-09 15:10

Willybubba

Nut up or shut up.

m3gA schreef op dinsdag 20 februari 2007 @ 08:26:
[...]

Heb ik ook al last van gehad.. en Red Steel is me ook al een keer gecrashed.. geen idee of het vaker gebeurd want ik speel liever Zelda dus Red Steel wordt nauwelijks gebruikt.
Red Steel heeft wel wat bugjes ja, mijne is ook een keer of 2 gecrasht.

(In Tetsuo's Games en Night of the Komori.)

"I've seen things you people wouldn't believe. Attack ships on fire off the shoulder of Orion. I watched C-beams glitter in the dark near the Tannhauser gate. All those moments will be lost in time... like tears in rain... Time to die."

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op dinsdag 20 februari 2007 @ 08:52:
[...]
De NES krijg je toch ook niet gratis op marktplaats incl spellen. Een NES spel kost op marktplaats gemiddel 10 euro (en die zijn echt 20 jaar oud.,. hoe lang zullen ze het nog doen?) Een SNES spel kost tussen de 10 en 15 euro. En dan zul je beide consoles nog moeten kopen... voor de SNES kom je dan al snel op 30 euro uit.. en dan moet je de spellen nog kopen.

En met de Wii?
NES Spel: 5 euro, nieuw, gaat niet kapot
SNES spel, 8 euro, nieuw, gaat niet kapot
Controller om ze mee te kunnen spelen, als voor jou persoonlijk de gc controller niet voldoet, 20 euro.

Dit is gewoon een leuke feature in de Wii die er net zo goed niet in had kunnen zitten en waar je ook geen gebruik van hoeft te maken.

Jammer dat de GC controller niet te configureren is en dit hadden ze ook anders kunnen doen inderdaad.. maar neemt niet weg dat dit zeker niet duur is en ik vind dat je dat onterecht zo afschildert :)
Op martkplaats vragen ze van alles. Voor minder dan zo'n bedrag is het eigenlijk niet eens de moeite om iets op martkplaats te zetten en daarbij hebben de originele cartridges vaak nostalgische waarde.
(voor de heb dus...neem die gouden zelda cartridges..)

Wat mij betreft zijn NES en SNES games niets tot heel weinig nog waard.
Kijk naar PC games met dezelfde leeftijd...die zijn OF niet meer te koop of opnieuw abandonware of freeware. Het prikt mij een beetje dat Nintendo TOCH nog even wil vangen voor die bejaarde games die niemand eigenlijk nog zou kopen, maar toch door de laagdrempeligheid van de Wii nog wat euro's voor bij elkaar wil schrapen.
N64 kan ik me nog *iets* bij voorstellen, maar alles wat ouder is...komop jongens.
Hup gewoon gratis die handel en chargen voor de gebruikte server capaciteit / bandwidth.
(en dat je DAAR dan wat winst op pakt...ok)

Mensen die 8 euro voor een SNES game simpelweg als download van een rommetje van jaaaaaren terug "een koopje" noemen vind ik naief.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MetroidPrime
Verwijderd schreef op dinsdag 20 februari 2007 @ 08:54:
[...]

Zou makkelijk moeten kunnen werken.
Nee hoor. Ik heb het hier in het verleden vaak genoeg gepost, maar je kunt de button-mapping nooit zodanig aanpassen dat je alle knoppencombinaties van de SNES-controller aankunt. Geloof mij, ik heb het geprobeerd. De Gamecube controller is totaal ongeschikt voor SNES spellen. De enige echte oplossing is een Classic Controller of een originele SNES controller.

Nintendo is jouw trouwens helemaal niets schuldig, maar veel Tweakers lijken te denken dat omdat ze een console hebben gekocht ze ineens recht hebben op een gigantische stapel freebies? Bij de PS3 en Xbox 360 krijg je niets gratis.

[ Voor 15% gewijzigd door MetroidPrime op 20-02-2007 09:22 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rajackar
  • Laatst online: 09-08 17:57

rajackar

Blood Minister

Tja, het is een beetje dubbel. Ik heb die games vroeger nooit gehad dus vind ik het niet raar dat ik daar nu voor betaal. Als ik een nog veel simpeler spel voor mijn telefoon wil downloaden moet ik daar ook dik voor betalen.
Ik zou het wel sjiek vinden als je bijv. je serienummer van je oude cartridge op zou kunnen geven en dat daarmee het spel in de VC dienst op jou account bijgeschreven zou worden. Zo hoeven mensen niet dubbel te betalen. Maar ik kan me goed voorstellen dat daar praktische bezwaren aan kleven.

Shrouded by night, but with steady stride. Colored by blood, but always clear of mind. - AMD 9800X3D - Asus RTX 5090 Astral - PS5

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Richard

Richard

Kuru Kuru Kururin

Max|Burn schreef op dinsdag 20 februari 2007 @ 08:55:
Je vergelijkt nu retro games(collectors items) met virtuele ROM's.
Helemaal mee eens; ik heb bijvoorbeeld liever een Donkey Kong Country cartridge in mijn handen dan een virtueel bestandje op mijn Wii of SD.

En als je de console al hebt staan dan is de keuze makkelijk gemaakt. Tuurlijk is het een uitkomst voor mensen die de console niet hebben (lees: de massa) en geen 5 consoles onder de TV willen hebben staan. (beter gezegt: de vrouw heeft dat liever niet).

Ik bekijk het zegmaar zo: wat is het verschil tussen een cart en de VC-game. Bij DK Country is de cart +/- €15,00 en de VC-game €8,00. Ik vind het die €7,00 dubbel en dwars waard.
rajackar schreef op dinsdag 20 februari 2007 @ 09:23:
Ik zou het wel sjiek vinden als je bijv. je serienummer van je oude cartridge op zou kunnen geven en dat daarmee het spel in de VC dienst op jou account bijgeschreven zou worden. Zo hoeven mensen niet dubbel te betalen. Maar ik kan me goed voorstellen dat daar praktische bezwaren aan kleven.
Dat gaan ze nooit voor elkaar krijgen; een cart heeft geen serial. Wat ze hooguit kunnen doen is mensen die carts hebben maar geen console ze op laten sturen naar Ninty welke het spel dan vrijgeeft op je Wii; maar dat is ook haast onmogelijk. Wel makkelijk voor Ninty om een heeel retro-museum bij elkaar te krijgen :)

[ Voor 32% gewijzigd door Richard op 20-02-2007 09:36 ]

20*350ZO45°

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hoedje
Verwijderd schreef op dinsdag 20 februari 2007 @ 08:43:
[...]
Sommige spellen zijn niet wat moeilijker speelbaar...nee.... gewoon NIET speelbaar.
Super Mario World is NIET speelbaar met de gamecube controller. Je kan namelijk niet X en A tegelijk indrukken met je duim. (of je moet de controller op zijn kop houden ofzo) en je moet (met zo'n beetje alle platformers) kunnen rennen en springen tegelijk.
Ik ben het hier helemaal mee eens. Overigens net als het A commentaar wat je daarvoor al maakte. Het is echt absurd dat Nintendo erbij zet dat ze speelbaar zijn met de Gamecube controller terwijl dat niet zo is en anders mogen ze op z'n minst buttonmapping mogelijk maken. Als je bijv. de R toets zou kunnen gebruikten, dan kun je iig twee tegelijk indrukken, iets wat nu gewoon onmogelijk is.

Dit is wel een interessant bericht over de Wii, consumentenvraag is niet het enige wat Nintendo niet kan bijhouden:
According to our contact, the Wii Independent Developer Program is “on hold” until the end of the month, because “the Wii publishers are taking all of the available inventory, and more.” In other words, Nintendo doesn’t have enough kits to cover the demand for all those crappy licensed games, let alone more original work. I’ve confirmed that others heard the same story at D.I.C.E. last week. - Ian Bogost, Water Cooler Games

"If you get up in the morning and think the future is going to be better, it is a bright day. Otherwise, it's not."

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• disjfa
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 03-07 14:47

disjfa

be

Verwijderd schreef op dinsdag 20 februari 2007 @ 09:03:
[...]
Kijk naar PC games met dezelfde leeftijd...die zijn OF niet meer te koop of opnieuw abandonware of freeware.
En dat is zo zonde. Games uit die tijd wil ik soms nog vinden. Kan je die alleen vinden op vreemde sites waar je ervoor moet betalen met CC. Dat is zoo zonde. Goede games worden daardoor niet verkocht. Ook al zijn ze 20 jaar oud.

Maak maar een retro winkel online. Dat zou echt goed zijn. Daar waar alle vreemde games nog met licensie nog normaal te koop zijn. Graag!

disjfa - disj·fa (meneer)
disjfa.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

MetroidPrime schreef op dinsdag 20 februari 2007 @ 09:20:
[...]

Nee hoor. Ik heb het hier in het verleden vaak genoeg gepost, maar je kunt de button-mapping nooit zodanig aanpassen dat je alle knoppencombinaties van de SNES-controller aankunt. Geloof mij, ik heb het geprobeerd. De Gamecube controller is totaal ongeschikt voor SNES spellen. De enige echte oplossing is een Classic Controller of een originele SNES controller.

Nintendo is jouw trouwens helemaal niets schuldig, maar veel Tweakers lijken te denken dat omdat ze een console hebben gekocht ze ineens recht hebben op een gigantische stapel freebies? Bij de PS3 en Xbox 360 krijg je niets gratis.
Ik heb jaren op een snes gespeelt...wat is er nu zo bijzonderaan aan die controller wat je NIET op de gamecube controlle kan dan?? Je hebt 4 knoppen voorop de controller nodig en 2 bovenop en een start en select knopje. Aan die voorwaarden voldoet de gamecube controller (A,B, X, Y voorop en L en R bovenop) Heb ook via een USB converter wel eens een PSX controller aan een software emu gehangen om snes games te spelen. Werkt ook prima. zolang je maar een keymapper hebt,
CRUCIAAL voor emulatoren. Maar blijkbaar niet voor Nintendo.
(de Wii emulator is de eerste die ik zie, zonder keymapper)

Nee en Nintendo is me ook niets schuldig. Maar die prijzen voor virtual console vallen me gewoon vies tegen.

a) Het kost ze niets.
(behalve dan de load of de server, waar ze dan wat mij betreft ook voor mogen rekenen)
b) Ze hebben er al winst op gemaakt
c) Niemand zou ze nieuw in de winkel kopen

En dan toch dit soort prijzen enkel voor het downloaden van een rom.
Vergelijking met PS3 en Xbox gaat natuurlijk helemaal nergens over.
Die hebben niet zoiets als een virtual console of emulator.

Wat ze ook hadden kunnen doen is: Wii point geven bij Wii spellen die je koopt.
Koop je Zelda: Twilight Princess, dan krijg je Wii points erbij.
Dat is dan wel weer leuk. Maar nu koop je appart een kaartje van 2000 wii points...download je 2 games en mag je weer. bagger dus. :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• disjfa

disjfa

be

Verwijderd schreef op dinsdag 20 februari 2007 @ 09:41:
[...]
Nee en Nintendo is me ook niets schuldig. Maar die prijzen voor virtual console vallen me gewoon vies tegen.
Dan koop je ze toch niet. Daarom bestaat er keuze.

disjfa.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

disjfa schreef op dinsdag 20 februari 2007 @ 09:43:
[...]

Dan koop je ze toch niet. Daarom bestaat er keuze.
Ja, en er is zwart en wit, dus waarom heb je in godsnaam grijstinten nodig. |:(

[ Voor 3% gewijzigd door Verwijderd op 20-02-2007 09:52 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• disjfa

disjfa

be

Verwijderd schreef op dinsdag 20 februari 2007 @ 09:51:
[...]
Ja, en er is zwart en wit, dus waarom heb je in godsnaam grijstinten nodig. |:(
En meteen op de man spelen. Dat helpt. Denk je niet dat als we met zijn allen tegen nintendo zeggen dat we het te duur vinden en dus niet kopen dat nintendo mischien wel een hint krijgt ;)

Maargoed, zolang iedereen het blijft kopen blijft de prijs hoog dus zal ik zeker geen VC spellen halen.

disjfa.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MetroidPrime
Verwijderd schreef op dinsdag 20 februari 2007 @ 09:41:
[...]

Ik heb jaren op een snes gespeelt...wat is er nu zo bijzonderaan aan die controller wat je NIET op de gamecube controlle kan dan?? Je hebt 4 knoppen voorop de controller nodig en 2 bovenop en een start en select.
De layout van de knoppen is compleet anders. Op de SNES kun je de combinaties B+Y, Y+X, X+A, en A+B indrukken. Probeer maar eens vier van deze combinaties op de Gamecube controller te vinden.

De Gamecube controller is niet voor alle SNES-spellen onbruikbaar, voor sommige spellen voldoet de controller prima.

a) Het kost ze niets.
(behalve dan de load of de server, waar ze dan wat mij betreft ook voor mogen rekenen)
Je vergeet de kosten van het schrijven van een emulator(eenmalig per console) en het testen en debuggen van het spel binnen de emulator en het eventueel schrijven van patches voor het spel en de emulator. De kosten zijn erg laag, maar het is niet zo dat het Nintendo niets kost.
b) Ze hebben er al winst op gemaakt
Nintendo heeft al winst gemaakt op de Wii, moeten ze die nu ook maar gratis gaan weggeven? Dit is een beetje een erg kromme redenering. Nintendo is geen liefdadigheid maar een commercieel bedrijf.
c) Niemand zou ze nieuw in de winkel kopen
Daar vergis je je behoorlijk in. Een tijdje terug bracht Sega een aantal TV-games uit. In feite was dit een Mega Drive op een chip die met een stuk of drie spellen verkocht werd in de winkel. Ze verkochten juist enorm goed.
En dan toch dit soort prijzen enkel voor het downloaden van een rom.
Die vergelijking met PS3 en Xbox gaat natuurlijk helemaal nergens over.
Die hebben niet zoiets als een virtual console of emulator.
Jawel hoor. De Xbox 360 heeft Xbox Live Arcade en daar is net vorige week Paperboy op uitgebracht voor 5 Euro.
Wat ze ook hadden kunnen doen is Wii point geven bij Wii spellen die je koopt.
Koop je Zelda: Twilight Princess, krijg je Wii points erbij.
Maar nu koop je appart een kaartje van 2000 wii points...download je 2 games en mag je weer.
bagger dus. :(
Dan koop je toch geen punten? Niemand verplicht je om de Virtual Console te gaan gebruiken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• boshar
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 28-07 09:17
Sinds ik die Virtual Console games heb worden de klassiekers eindelijk weer gespeelt. Nog nooit zoveel potjes multi player bomberman gedaan.

Lekker met m'n zoon Super Probotector spelen. Om de beurt in Mario64 op onderzoek naar al die sterren om daarna even lekker te racen in Mario Cart.

Ik heb m'n Nintendo 64 al lang geleden verkocht maar zelfs als ik hem nog had hadden we er nooit zoveel gebruik van gemaakt. Oude console naar beneden slepen, aansluiten, dradentrope, weer eg halen, weer aansluiten, etc.

Tegenwoordig staat er dus gewoon een strakke Wii naas de huiskamer TV. Voor gaming, classic gaming, even snel iets kijken op het internet of even de digi foto's bekijken. Bij die VC games betaal je mijns inziens gewoon voor het gemak (vergeet ook niet dat je lekker draadloos op de bank zit bij de Wii dat is ook eeen enorm pluspunt). Er wordt momenteel hier meer Bomberman gespeelt dan Rayman Raving Rabits. Wat geld/spelplezier betreft is zo'n VC game dus gewoon een koopje!

Ik blijf Hollander dus als ze het gratis weg geven dan zeg ik geen nee maar om nou te zeggen dat het niks waard is, nee.

Wat betreft de Abbandonware er zijn organisaties die de rechten van de originele producenten actief beschermen (bijvoorbeeld: http://www.theesa.com/about/index.php ). Niet alles wat je op de abbandonware sites ziet is echt legaal, sterker nog het meeste is zwaar illegaal. Dat jij niet gewend daarvoor te betalen maakt het nog niet ok het is in veel gevallen gewoon ordinaire software piraterij. Geeft verder niks want piraterij is normaal bij PC games. Kijk maar eens naar het totaal ontbreken van een goede markt voor 2e hands PC spellen. Het is allemaal binnen 3 maanden gekraakt gekopieert en verspreid. Alleen ligt dat bij consoles een beetje anders...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pheno79
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 31-08 09:13
disjfa schreef op dinsdag 20 februari 2007 @ 09:53:
[...]

En meteen op de man spelen. Dat helpt. Denk je niet dat als we met zijn allen tegen nintendo zeggen dat we het te duur vinden en dus niet kopen dat nintendo mischien wel een hint krijgt ;)

Maargoed, zolang iedereen het blijft kopen blijft de prijs hoog dus zal ik zeker geen VC spellen halen.
Het is wat de gek er voor geeft, zolang mensen bereid zijn om die prijs te betalen zal Nintendo die prijzen echt niet verlagen. Ik denk dat ik alleen mijn Nintendo sterren ga gebruiken als ze eenmaal om te ruilen zijn. Ik heb wel een spel of twee die ik heeeeeel graag zou willen herspelen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -MM-
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 15-09 12:42

-MM-

D'oh!!

Lenny,

Natuurlijk kan je zeggen dat nintendo beter zijn huiswerk had moeten doen en ervoor had kunnen zorgen dat er betere compatibiliteit was met de GC controller, bijvoorbeeld door een keymapper inderdaad. Daarnaast hadden ze ook duidelijker kunnen aangeven dat bepaalde spellen niet of nauwelijks speelbaar zijn met die desbetreffnede controller.

Maar ik vind je argumenten m.b.t. de VC games en de prijs onrealistisch. VC is een dienst waar je geen gebruik van moet maken, dus als je het niets vind ga dan lekker de spellen spelen die ook echt bij de Wii horen. Dat Nintendo in het verleden winst heeft gemaakt op producten wil niet zeggen dat ze deze producten nu gratis moeten uitdelen toch? Als dat de gouden regel zou zijn zouden we nu voor bijna niets meer hoeven betalen in de wereld :P Ik ga niet zeggen dat ik er niet vrolijk van zal worden als de prijzen behoorlijk omlaag gaan, maar dat is geheel aan Nintendo uiteraard.

Ik heb zelf een NES, SNES en N64 en dus sinds kort een Wii, dus ik denk dat ik weinig tot geen VC games zal kopen, wellicht al er meer titels beschikbaar komen dat ik erover zal denken. Alhoewel het idee aantrekkelijk is om alles samen te hoeven op één apperaat (Wii) vind ik het toch ook wel wat hebben om een spel achter zijn originele console te spelen.

What's the point of living if you can't feel alive?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Icelus
  • Niet online
Richard schreef op dinsdag 20 februari 2007 @ 09:32:
[...]

Helemaal mee eens; ik heb bijvoorbeeld liever een Donkey Kong Country cartridge in mijn handen dan een virtueel bestandje op mijn Wii of SD.

En als je de console al hebt staan dan is de keuze makkelijk gemaakt. Tuurlijk is het een uitkomst voor mensen die de console niet hebben (lees: de massa) en geen 5 consoles onder de TV willen hebben staan. (beter gezegt: de vrouw heeft dat liever niet).

Ik bekijk het zegmaar zo: wat is het verschil tussen een cart en de VC-game. Bij DK Country is de cart +/- €15,00 en de VC-game €8,00. Ik vind het die €7,00 dubbel en dwars waard.
Is dat niet hetzelfde als het kopen van een CD en het downloaden van ‘exact’ dezelfde nummers?

Ben wel benieuwd of er in Europa bijvoorbeeld minder wordt gekocht voor de VC of dat er bijvoorbeeld meer NES spellen worden gekocht in Japan ivm Europa. Zijn er al verkoopoverzichten van de VC?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• boe2
  • Niet online

boe2

'-')/

geen metal slug in europa dus :( . Ik hoop maar dat de anthology WEL op de ps2 uitkomt...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Natuurlijk moet Nintendo winst maken, en ja ik heb zelf de keuze voor VC (ik ga er ook geen gebruik meer van maken)

Ik vraag me echt af of Nintendo zelf emulators heeft zitten maken...
Er zijn er namelijk al heel veel, die ze ook gewoon hebben kunnen kopen op basis van een NDA.

Maar ff serieus..die kosten van Nintendo voor VC stellen geen hol voor.
Verkoop van die rommetjes is 99,9% winst.

ik blijf roms van 20 jaar oud van een paar kb voor 5 euro belachelijk vinden.
En dat je iets "gratis" zou weggeven (waar je niet eens verlies op maakt) is niet zo HEEL gek hoor.
Het zou uitstekend zijn voor het imago van Nintendo.
Bedrijven geven bakken geld uit voor hun imago.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• disjfa

disjfa

be

@lenny_z: Dat de prijs hoog ligt komt door de gebruikers. Dan kan je wel boos worden op nintendo, maar die doet niet meer als logisch inspelen op de markt. Kan je geheel nintendo niet op aanspreken.

disjfa.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• boe2
  • Niet online

boe2

'-')/

Verwijderd schreef op dinsdag 20 februari 2007 @ 10:26:.
en als ze hun wii's weggeven zou het NOG beter zijn voor hun imago 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Oscar Mopperkont
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 03-08-2024

Oscar Mopperkont

Hoepel op!

Verwijderd schreef op dinsdag 20 februari 2007 @ 10:26:
Maar ff serieus..die kosten van Nintendo voor VC stellen geen hol voor.
Verkoop van die rommetjes is 99,9% winst.
Rommel is het niet, anders verkoopt het niet zo goed en verder zal Nintendo ook gewoon weer licentiegelden moeten betalen aan de ontwikkelaars, aangezien die ook niet zullen zeggen dat ze al winst gemaakt hebben en dat Nintendo de spellen dus maar gratis mag weggeven. Komen ook nog eens andere kosten bij zoals simpelweg belasting, maar ook onderhandelingen over contracten voor opnieuw uitgeven spellen op de VC, winstmarges winkels voor verkoop van die pointcards en dat lijstje zal nog wel veel langer zijn. Neemt niet weg dat ze erg grote marges over zullen houden, maar zoals al eerder gezegd werd, het is ook wat een gek ervoor geeft.
Bedrijven geven bakken geld uit voor hun imago.
En nu krijgen ze bakken met geld binnen ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MetroidPrime
Verwijderd schreef op dinsdag 20 februari 2007 @ 10:26:
Ik vraag me echt af of Nintendo zelf emulators heeft zitten maken...
Er zijn er namelijk al heel veel, die ze ook gewoon hebben kunnen kopen op basis van een NDA.
Als jij denkt dat Nintendo bereid is geld te overhandigen aan een ontwikkelaar die met zijn emulator het gebruik van roms aanmoedigt, dan weet jij helemaal niets over Nintendo. Nintendo heeft in ieder geval zelf een emulator geschreven voor in ieder geval de NES, SNES en N64.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gonadan
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 19-09 19:24

Gonadan

Admin Beeld & Geluid, Harde Waren
Ik vind 50 a 60 euro voor een nieuw spel ook belachelijk.
Daarom zal ik waarschijnlijk meer VC spellen kopen dan nieuwe, die zijn in prijs/plezier verhouden namelijk stukken goedkoper. En dan kan het me geen reet schelen hoe oud ze zijn. :)

* Gonadan droomt van schreeuwende aapjes. :+

Hoe werkt het saven in Zelda precies? Je kan namelijk niet echt je positie saven, meer de situatie van de wereld lijkt wel. Je begint namelijk weer in het begin van het gebied waar je gesaved hebt. De vijanden zijn er weer, maar de items enzo zijn wel gesaved. Is even wennen. ;)

spoiler: Zelda pieces of heart
Zijn er eigenlijk veel pieces of heart te krijgen?
Ik heb in ruim 5 uur ( :+ ) spelen het eerste grottenstelsel bereikt (die tempel) en nog maar 2 pieces of heart gevonden. Nu lijkt me dat wel logisch dat je ze niet te vaak vindt, maar ik ben bang dat ik ze over het hoofd zie. Ik ga namelijk als wolf niet elk gaatje uitgraven wat ik zie, dat vind ik zonde van de tijd. Daar komen toch alleen rupees en hartjes uit, en m'n levensbalk zit dan toch al vol.

Look for the signal in your life, not the noise.

Canon R6 | 50 f/1.8 STM | 430EX II
Sigma 85 f/1.4 Art | 100-400 Contemporary
Zeiss Distagon 21 f/2.8

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Boeboe schreef op dinsdag 20 februari 2007 @ 10:33:
[...]

en als ze hun wii's weggeven zou het NOG beter zijn voor hun imago 8)7
domme vergelijking. ga ik niet op in.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• disjfa

disjfa

be

Verwijderd schreef op dinsdag 20 februari 2007 @ 10:46:
[...]
En toch reageer je erop 8)7

Lenny, wil je nu echt alleen zeuren. We weten nu dat je nintendo stom vind. Goedzo! We zijn blij voor je. Zullen we het nu weer gewoon over spellen en plezier met de wii hebben :)

disjfa.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

MetroidPrime schreef op dinsdag 20 februari 2007 @ 10:35:
[...]

Als jij denkt dat Nintendo bereid is geld te overhandigen aan een ontwikkelaar die met zijn emulator het gebruik van roms aanmoedigt,
Ow je neemt even voor het gemak aan dat ontwikkelaars van emulatoren het gebruik van illegale roms aanmoedigen. (want dat is wat je bedoeld toch? illegale roms?)
Die dingen hebben niets met elkaar te maken. "roms" zijn namelijk niet per definitie illegaal en emulatoren al helemaal niet.
(het aanbieden ervan op internet wel en ook als je het originele spel niet hebt maar wel een rom ben je in overtreding)
dan weet jij helemaal niets over Nintendo. Nintendo heeft in ieder geval zelf een emulator geschreven voor in ieder geval de NES, SNES en N64.
Ik weet inderdaad niet of Nintendo die emu zelf heeft geschreven.
heb je ook een bron?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MetroidPrime
Verwijderd schreef op dinsdag 20 februari 2007 @ 10:46:
[...]

Dat is helemaal geen domme vergelijking, het komt op exact hetzelfde neer.

Laten we er even vanuit gaan dat Nintendo inderdaad dom genoeg is om NES spellen gratis te gaan weggeven en het lukt ze om een groot deel van de 700 NES spellen op de Virtual Console uit te brengen. Er zullen dan erg veel mensen zijn die de Wii puur en alleen voor de gratis NES spellen kopen. Waarom zou je voor 50 of 60 Euro een Wii spel kopen wanneer je een paar honderd gratis legale NES spellen voor de Wii krijgt? Het gevolg is dat de kosten voor Nintendo van de Virtual Console torenhoog zullen zijn, veel hoger dan de winst die ze nu op de consoles maken. In het ergste geval betekent dat meteen het einde van de Wii en waarschijnlijk ook het einde van Nintendo op de consolemarkt.
Verwijderd schreef op dinsdag 20 februari 2007 @ 10:53:
Ik weet inderdaad niet of Nintendo die emu zelf heeft geschreven.
heb je ook een bron?
Nintendo gebruikt al langer dan vandaag NES- en N64-emulatoren. Bekijk o.a. de aftiteling van Animal Crossing op de Gamecube maar eens.

[ Voor 15% gewijzigd door MetroidPrime op 20-02-2007 10:59 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hoedje
Gonadan schreef op dinsdag 20 februari 2007 @ 10:36:
Hoe werkt het saven in Zelda precies? Je kan namelijk niet echt je positie saven, meer de situatie van de wereld lijkt wel. Je begint namelijk weer in het begin van het gebied waar je gesaved hebt. De vijanden zijn er weer, maar de items enzo zijn wel gesaved. Is even wennen. ;)
Je kan alleen je positie buiten de tempels saven als je in de tempels saved, begin je weer aan het begin van de tempel als je je savegame laad.
spoiler:
Daarom is zo'n raar vogeltje ook zo prettig, dan kun je eerst uit de tempel gaan, saven en weer verder gaan waar je gebleven was :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gonadan

Gonadan

Hoedje schreef op dinsdag 20 februari 2007 @ 10:55:
Je kan alleen je positie buiten de tempels saven als je in de tempels saved, begin je weer aan het begin van de tempel als je je savegame laad.
spoiler:
Daarom is zo'n raar vogeltje ook zo prettig, dan kun je eerst uit de tempel gaan, saven en weer verder gaan waar je gebleven was :P
spoiler:
Ah, dus die occorodinges brengt je ook weer terug? Ik heb hem namelijk nog niet gebruikt, vind hem te lelijk om in m'n quick-inventory te stoppen. ;)

Zeiss Distagon 21 f/2.8

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik zou graag de mogelijkheid zien om online wii points te kopen via ideal (ipv creditcard) en dan meteen kunnen invoeren en gebruiken :) zou helemaal handig zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

disjfa schreef op dinsdag 20 februari 2007 @ 10:52:
[...]
We weten nu dat je nintendo stom vind. Goedzo! We zijn blij voor je.
Nee, ben juist jaren Nintendo fan geweest.
Maar ik vind behoorlijk veel dingen aan de Wii teleurstellend.
En dan ben ik maar een zeur. ik noem het liever kritisch.

Virtual Console games vind ik te duur, de online services te langzaam (of werken helemaal niet)
Zelda als launchtitle met dezelfde graphics als de cube versie is een gemiste kans en verder zijn bijna alle launchtitles behalve Zelda niet echt de moeite waard. (ze zijn: "wel grappig")
Ow enneh.... games "online" spelen op de Wii? ook nog niet gezien.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Willybubba
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 18-09 15:10

Willybubba

Nut up or shut up.

Mwah, iDEAL is een nederlandse standaard, denk niet dat Nintendo voor alleen Nederland zoiets gaat invoeren.

"I've seen things you people wouldn't believe. Attack ships on fire off the shoulder of Orion. I watched C-beams glitter in the dark near the Tannhauser gate. All those moments will be lost in time... like tears in rain... Time to die."

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Willybubba schreef op dinsdag 20 februari 2007 @ 11:07:
Mwah, iDEAL is een nederlandse standaard, denk niet dat Nintendo voor alleen Nederland zoiets gaat invoeren.
Nee, denk het ook niet :) Maar het zou toch wel gaaf zijn.

Ach ja, dan vanmiddag maar naar de winkel rennen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hoedje
Gonadan schreef op dinsdag 20 februari 2007 @ 10:57:
[...]

spoiler:
Ah, dus die occorodinges brengt je ook weer terug? Ik heb hem namelijk nog niet gebruikt, vind hem te lelijk om in m'n quick-inventory te stoppen. ;)
:Y
Verwijderd schreef op dinsdag 20 februari 2007 @ 11:05:
[...]

Virtual Console games vind ik te duur, de online services te langzaam (of werken helemaal niet)
Zelda als launchtitle met dezelfde graphics als de cube versie is een gemiste kans en verder zijn bijna alle launchtitles behalve Zelda niet echt de moeite waard. (ze zijn: "wel grappig")
Ik kan het me voorstellen, maar wacht het nog even rustig af, voor hetzelfde geld had Nintendo de Wii hier ook pas in maart op de markt gezet. In maart komt er daarnaast weer een hele golf met spellen. De online spellen komen in Q2 en daarnaast wordt er zeer waarschijnlijk in maart een soort Xbox Live Arcade aangekondigd (dus nieuwe kleine goedkope spellen).

Kortom, heb geduld!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

MetroidPrime schreef op dinsdag 20 februari 2007 @ 10:54:
[...]
Het gevolg is dat de kosten voor Nintendo van de Virtual Console torenhoog zullen zijn, veel hoger dan de winst die ze nu op de consoles maken.
torenhoog? laat me niet lachen.
Wat voor kosten dan precies?
Die emulatie software is eenmalig en verder enkel de bandwidth.
downstream bandwidth kost geen drol, en ze hebben er nog erg weinig van ook
gezien de extreem trage download snelheid waarmee ik NES rommetjes download in die VC.

En Nintendo maakt overigens geen winst op de console. maar een gecalculeerd verlies.
Sony en Microsoft ook trouwens. De console moet zo goedkoop mogelijk en laagdrempelig zijn om vervolgens meer winst te kunnen maken op de licenties voor de verkoop op games....maar daar heb je weer een console voor nodig.

[ Voor 21% gewijzigd door Verwijderd op 20-02-2007 11:18 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Possible
  • Laatst online: 22:43
Zijn er mensen die ook problemen hebben met hun wii controller dat er ''haperend'' geluid uit komt ? Als ik wii sports speel (tennis) dan komt er uit de wii mote haperend geluid. Als ik mijn 2e wii mote instell en deze als main controller gebruikt heeft deze precies hetzelfde probleem. Tevens ook andere batterijen geprobeert --> geen resultaat. het rare is dat dit af en toe voor komt en als ik de volgende dag weer ga spelen gaat het weer goed...

Gasloos sinds 2020 - 3240wp-Z Live 5100wp-W Live 8340wp-Merged Live Altantic Explorer 200 Live

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -MM-
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 15-09 12:42

-MM-

D'oh!!

Verwijderd schreef op dinsdag 20 februari 2007 @ 11:05:
[...]

LOL, dat de online services te langzaam zijn is echt onzin! Ik heb thuis 100MBIT en de LAN adapter en ik kan je garanderen dat het gaat als een trein. Ook het downloaden van software (browser & enquete kanaal) is een kwestie van één minuut downloaden. Dus ik zou zeggen neem een betere internetlijn!!

Daarnaast heb je het over "graphics", zucht!!! Ik dacht dat iedereen inmiddels wel wist dat je een Wii koopt omdat de gameplay geweldig is, anders koop je maar een XBOX of PS3 voor de graphics. |:(

Het enigste punt van kritiek dat ik wel realistisch vind is het punt over online gaming. Daar is Nintendo wat mij betreft ook mee de mist in gegaan met de gamecube aangezien er maar enkele spellen zijn uitgekomen waar de functie werkte. Ik hoop dat ze hierbij een les geleerd hebben en het bij de Wii wel goed zullen aanpakken! Ik kan niet w88 op de online functie in Mario Kart voor de Wii _/-\o_

What's the point of living if you can't feel alive?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MetroidPrime
Verwijderd schreef op dinsdag 20 februari 2007 @ 11:14:
[...]

gezien de extreem trage download snelheid waarmee ik NES rommetjes download in die VC.
Je snapt er helemaal niets van. De bandbreedte van het downloaden van 1 VC spel is misschien zo erg niet, maar wat als er miljoenen mensen honderden spellen (ongeveer 3 megabyte per spel) elk gaan downloaden? Dat gaat flink in de kosten lopen, vooral wanneer geen geld meer aan verdient worden. Nintendo heeft Akamai ingehuurd voor de bandbreedte en dat is echt niet goedkoop(het Shop Channel gaat momenteel nog niet via Akamai volgens mij).

Je kijkt steeds maar niet verder dan je naar jezelf en je ziet het grote geheel maar steeds niet.

EDIT:
En Nintendo maakt overigens geen winst op de console. maar een gecalculeerd verlies.
Sony en Microsoft ook trouwens. De console moet zo goedkoop mogelijk en laagdrempelig zijn om vervolgens meer winst te kunnen maken op de licenties voor de verkoop op games....maar daar heb je weer een console voor nodig.
Je weet niet waar je het over hebt. Nintendo heeft vanaf het begin al een kleine winst gemaakt op de Wii, in tegenstelling tot MS en Sony. Als de console inderdaad met verlies verkocht zou worden, dan was het argument tegen gratis VC spellen nog groter dan dat het nu al is.

[ Voor 26% gewijzigd door MetroidPrime op 20-02-2007 11:34 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gonadan

Gonadan

Ik heb het gevoel dat je zwaar onderschat wat er bij het ontwikkelen en gebruik van de VC komt kijken.
- ontwikkeling
- VC testen
- spellen converteren
- spellen testen
- shopchannel ontwikkelen en testen
- point cards maken/verkopen
enz. enz.

Ze hadden in mijn ogen nog wel wat kunnen bezuinigen door bijvoorbeeld de Wii points niet in zo'n doosje te verkopen maar alleen via CC of zoiets.
Maar dat het 99.9% winst zou zijn is natuurlijk de grootst mogelijk lariekoek.
Ze zullen er best op verdienen, maar het zal zeker een tijd duren voordat het winst gaat maken.
Er zit behoorlijk wat investering in hoor. :)

Zeiss Distagon 21 f/2.8

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pheno79
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 31-08 09:13
[...]

Geen winst op hun console? Uhm.....Nintendo heeft nog nooit toegelegd op een console, in tegenstelling tot sony en natuurlijk xbox. Zij moesten dan ook wel, om meer marktaandeel te krijgen (en te houden).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Smoonshine
  • Laatst online: 21:51

Smoonshine

Feyenoord!!

Gonadan schreef op dinsdag 20 februari 2007 @ 11:22:
[...]

Ik heb het gevoel dat je zwaar onderschat wat er bij het ontwikkelen en gebruik van de VC komt kijken.
- ontwikkeling
- VC testen
- spellen converteren
- spellen testen
- shopchannel ontwikkelen en testen
- point cards maken/verkopen
enz. enz.

Ze hadden in mijn ogen nog wel wat kunnen bezuinigen door bijvoorbeeld de Wii points niet in zo'n doosje te verkopen maar alleen via CC of zoiets.
Maar dat het 99.9% winst zou zijn is natuurlijk de grootst mogelijk lariekoek.
Ze zullen er best op verdienen, maar het zal zeker een tijd duren voordat het winst gaat maken.
Er zit behoorlijk wat investering in hoor. :)
Volgens mij hoeft er verder niets geconverteerd te worden. Het zijn puur en alleen de originele roms die ze verkopen. Dit is onder andere de oorzaak van het component probleem, de ghost kart in MK64 en eventueel nog komende problemen. Nintendo doet helemaal niets aan de roms.

Dat scheelt al een hoop testen. Het ontwikkelen van het shopchannel reken ik in bij die 250,- die je voor je Wii betaald. Het is immers een standaard Wii service. Alles wat Nintendo binnenkrijgt aan de VC is in mijn ogen pure winst.

Het is natuurlijk hun goed recht om er winst op te maken. Ze zouden gek zijn als ze het niet deden. Maar toch voel ik wel wat voor dat "gratis" weggeven. Als ze het zo inrichten dat je bijvoorbeeld bij Mario Galaxy, Super Mario World cadeau krijgt ofzo. Dan kweek je toch wel een beetje goodwill bij je vaste kopers.

uhm...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gonadan

Gonadan

Smoonshine schreef op dinsdag 20 februari 2007 @ 12:11:
Volgens mij hoeft er verder niets geconverteerd te worden. Het zijn puur en alleen de originele roms die ze verkopen. Dit is onder andere de oorzaak van het component probleem, de ghost kart in MK64 en eventueel nog komende problemen. Nintendo doet helemaal niets aan de roms.

Dat scheelt al een hoop testen. Het ontwikkelen van het shopchannel reken ik in bij die 250,- die je voor je Wii betaald. Het is immers een standaard Wii service. Alles wat Nintendo binnenkrijgt aan de VC is in mijn ogen pure winst.

Het is natuurlijk hun goed recht om er winst op te maken. Ze zouden gek zijn als ze het niet deden. Maar toch voel ik wel wat voor dat "gratis" weggeven. Als ze het zo inrichten dat je bijvoorbeeld bij Mario Galaxy, Super Mario World cadeau krijgt ofzo. Dan kweek je toch wel een beetje goodwill bij je vaste kopers.
Als Nintendo niets doet aan de roms hoe kan het dan dat er updates komen?
Er wordt dus wel degelijk aan gewerkt.
Nog iets, als ze er niets aan hoeven doen, waarom hebben ze dan niet veel meer spellen te koop aangeboden? Waarom krijg je dan beetje bij beetje spellen in de shop?

Het ontwikkelen van het shopchannel kan je inderdaad bij de prijs van de Wii betrekken, maar je slaat compleet het verkopen/afhandelen van de Wii points over. Behandel niet alleen de punten die in je voordeel spreken. Anders heeft discussie ook geen zin. ;)

Ik weet best dat ze er geld aan verdienen, anders hadden ze het nooit gedaan.
Maar het is erg kortzichtig om te roepen dat het pure winst is. :)

Ik ben het wel zeer met je eens dat ik het leuk had gevonden om een of twee spelletjes gratis te krijgen. Al is het maar een oude Mario voor het gevoel. :9

Zeiss Distagon 21 f/2.8

Pagina: 1 ... 6 ... 11 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
Offtopic posts, slow-chat, one-liners en flames horen niet in dit topic thuis.
Discussies over mod-chips horen ook niet in dit topic thuis.
Veel informatie is te vinden in de topicstart!
Zoek dus eerst zelf naar een antwoord voordat je hier je vraag stelt!