Hmm das interessant, ik zie namelijk wel het nieuwe logo maar zie nog steeds versie 1.20, misschien dat hij daarom zo moeilijk doet?asmi schreef op dinsdag 19 juni 2007 @ 23:37:
[...]
Dan heb je de laatste update gemist; versie 1.40 heeft het nieuwe logo.
Nee, de update was al niet meer op het digitenne netwerk toen ik mijn TF kreeg.asmi schreef op dinsdag 19 juni 2007 @ 23:37:
[...]
Dan heb je de laatste update gemist; versie 1.40 heeft het nieuwe logo.
Tijd voor een nieuwe sig..
Lijkt me dat je het hier niet over de Topfield-PVR hebt; 1.20 daarvoor met een nieuw KPN-logo zou inderdaad heel erg vreemd zijn.DeFeCt schreef op woensdag 20 juni 2007 @ 00:49:
Hmm das interessant, ik zie namelijk wel het nieuwe logo maar zie nog steeds versie 1.20, misschien dat hij daarom zo moeilijk doet?
Is het trouwens mogelijk om met de ontvanger die je van KPN krijgt ook andere fta zenders te ontvangen (uit Belgie of Duitsland, ik zit in eindhoven dus dat zo mogelijk moeten zijn)? En zo ja, hoe krijg je dat aan de praat?
Verwijderd
dat had ik dus ook. De nieuwe software heeft (zegt men) met name verbetingen op het gebied van de EPG. En een nieuw logo. Ik zou even bellen met ze en het vertellen. Bij mij ruileden ze hem zonder pardon om.Koffie schreef op woensdag 20 juni 2007 @ 08:29:
[...]
Nee, de update was al niet meer op het digitenne netwerk toen ik mijn TF kreeg.
Hmm, waar heb je exact heen gebeld met welk verhaal ?
Dat zou ik ook graag willen weten (ook oud logo e.d.Koffie schreef op woensdag 20 juni 2007 @ 09:37:
Hmm, waar heb je exact heen gebeld met welk verhaal ?
Verwijderd
Ik neem aan dat digitenne zendmasten ook een 'beperkt' bereik hebben. Op de site van digitenne staan afbeeldingen waar de antennes staan, maar betekent dat ook dat digitenne ook overal prima bereik heeft?
Is er in Heerenveen digitenne bereik?
Is er in Heerenveen digitenne bereik?
[ Voor 19% gewijzigd door Verwijderd op 20-06-2007 18:16 ]
Dat zou mogelijk moeten zijn.Prince_of_Darkness schreef op woensdag 20 juni 2007 @ 09:24:
Is het trouwens mogelijk om met de ontvanger die je van KPN krijgt ook andere fta zenders te ontvangen (uit Belgie of Duitsland, ik zit in eindhoven dus dat zo mogelijk moeten zijn)? En zo ja, hoe krijg je dat aan de praat?
Helaas is het me nog niet gelukt. Kijk maar eens op http://www.digitale-televisie.be/modules/dtv/?id=4 voor de kanaalnummers.
Dich bis echt unne foëzen haas
Denken jullie trouwens dat het aanbod van televisie zenders in de toekomst zal worden uitgebreid?
Doe maar een onsje meer...
Nee, tenzij ze besluiten om te stoppen met DVH-H en het 5e boeket aan DVB-T te geven, maar heb liever dat ze de kwalitiet dan verhogen, maar dat is mijn mening!Intheweb schreef op woensdag 20 juni 2007 @ 20:49:
Denken jullie trouwens dat het aanbod van televisie zenders in de toekomst zal worden uitgebreid?
Ik verwacht eigenlijk dat we binnen 5 jaar allemaal via het Internet TV kijken (waarbij ik geen onderscheid maak tussen Internet TV en IPTV) dus investeren in de omschakelijk van mpeg2 naar mpeg4 oid. zit er ook niet in denk ik.
maverick: A person who thinks and acts in an independent way, often behaving differently from the expected or usual way.
Verwijderd
Gewoon het standaardnummer gebeld. En gezegd dat ik veel storingen heb bij het opnemen. Dan krijg je eerst een afspraak met iemand van de technische dienst. En die biedt je aan om de boel om te ruilen. Tenminste, dat deden ze bij mij.A_A_R schreef op woensdag 20 juni 2007 @ 16:09:
[...]
Dat zou ik ook graag willen weten (ook oud logo e.d.)!
Verwijderd
Topfield bezitters:
Vastgesteld in Amsterdam en Limburg dus waarschijnlijk heel Nederland !!
Als je fabrieksinstellingen vernieuwd en opnieuw zenders zoekt, dat komen Ned 1-2-3 op nummer 1-2-3.
Bij de laatste verandereing waren die heel ergns anders terecht gekomen.
Als je fabrieksinstellingen vernieuwd en opnieuw zenders zoekt, dat komen Ned 1-2-3 op nummer 1-2-3.
Ik heb twee topfields (digitenne-single en kpn-PVR) en die hebben 123 nooit ergens anders gehad? (driehoek Amsterdam-hilversum-almere). wel ben ik nu 123 kijt op 1001,1002 en 1003 gelukkig en spice weer op 23 en niet halverwege mijn zap rondje.Verwijderd schreef op donderdag 21 juni 2007 @ 13:13:
Topfield bezitters:
/edit : ik had dus én 1,2,3 én 1001,1002,1003 .... de 1000+ kanalen hadden alleen bijna geen kwaliteit.
[ Voor 7% gewijzigd door franssie op 21-06-2007 15:26 . Reden: zie post hieronder ]
franssie.bsky.social | 🎸 Niets is zo permanent als een tijdelijke oplossing | Een goed probleem komt nooit alleen | Gibson guitar Fender Guitar God Damn Guitar
Verwijderd
Dat bedoel ik ze zijn laatst naar 1001,1002 en 1003 gegaan.franssie schreef op donderdag 21 juni 2007 @ 13:24:
[...]
Ik heb twee topfields (digitenne-single en kpn-PVR) en die hebben 123 nooit ergens anders gehad? (driehoek Amsterdam-hilversum-almere). wel ben ik nu 123 kijt op 1001,1002 en 1003 gelukkig en spice weer op 23 en niet halverwege mijn zap rondje.
Als je dus nu weer fabrieksinstellingen doet en zoekt , gaan ze weer terug naar 1,2en 3
Dat lijkt me niet. Ten eerste omdat de publieke beschikbaar moeten blijven voor iedereen, en ik verwacht draadloos internet die publiek toegankelijk is door het hele land niet binnen 5 jaar, en het bied een prachtige alternatief.inVision schreef op donderdag 21 juni 2007 @ 09:59:
[...]
Nee, tenzij ze besluiten om te stoppen met DVH-H en het 5e boeket aan DVB-T te geven, maar heb liever dat ze de kwalitiet dan verhogen, maar dat is mijn mening!
Ik verwacht eigenlijk dat we binnen 5 jaar allemaal via het Internet TV kijken (waarbij ik geen onderscheid maak tussen Internet TV en IPTV) dus investeren in de omschakelijk van mpeg2 naar mpeg4 oid. zit er ook niet in denk ik.
Ten tweede zal de massa echt niet te porren zijn voor zo een wissel, veel te tech. Niet op zo een kort termijn.
Of er zenders bij komen, tja de switch naar mpeg4 is daar wel voor nodig. Of ze die maken zou ik niet uitsluiten, de zend masten zijn daar al klaar voor, dus ze hoeven alleen maar een moment te kiezen waarop ze besluiten de oude tuners niet meer te ondersteunen. De beperkte boeketten set is daar weer een domper aangezien ze dus niet even dubbel kunnen uitzenden.
Wat is er toch gebeurd met de extra boeketten die vrij zouden komen met het uit de lucht halen van de analoge zenders? Dat zou toch 3 extra boeketten moeten opleveren? We hebben er toch altijd 5 gehad?
Er worden vandaag nog steeds MPEG2 tuners verkocht. Sterker nog, er is nog geen enkele MPEG4 tuner op de markt.
Nou reken maar uit.. Canal Digitaal dropte een tijdje terug de support voor een 9-10 jaar oude satelliettuner. Konden ze _eindelijk_ over op B-frames.
Voorlopig geen MPEG4 van KPN.
Nou reken maar uit.. Canal Digitaal dropte een tijdje terug de support voor een 9-10 jaar oude satelliettuner. Konden ze _eindelijk_ over op B-frames.
Voorlopig geen MPEG4 van KPN.
Verstuurd vanaf mijn Computer®
Verwijderd
Ik verwacht wel degelijk verbeteringen, als er geen toekomst in dit product zou zitten zou Tele2 er ook niet in investeren...
http://www.televisiedigitaal.nl/nieuws.php?nieuwsID=362
Ik hoop ook dat er verbetering komt, voor mij is digitaal via kabel onmogelijk en via internet vind ik te duur op het moment. Een Digitenne abonnement heb ik al, ik ben alleen bang dat het er heel lelijk uit komt te zien op mn nieuwe 42" HD scherm....
Ik hoop ook dat er verbetering komt, voor mij is digitaal via kabel onmogelijk en via internet vind ik te duur op het moment. Een Digitenne abonnement heb ik al, ik ben alleen bang dat het er heel lelijk uit komt te zien op mn nieuwe 42" HD scherm....
Dan kan je altijd HIER nog kijken, maar over de resolutie van met name nederlandse zenders wordt daar ook geklaagd.Verwijderd schreef op vrijdag 22 juni 2007 @ 15:51:
Ik verwacht wel degelijk verbeteringen, als er geen toekomst in dit product zou zitten zou Tele2 er ook niet in investeren...
franssie.bsky.social | 🎸 Niets is zo permanent als een tijdelijke oplossing | Een goed probleem komt nooit alleen | Gibson guitar Fender Guitar God Damn Guitar
Verwijderd
Bedankt, ben er alleen zeker van dat de rest van de VvE leden het niet leuk gaan vinden als ik een schotel aan het pand schroef, dus ook deze optie valt af.... helaasfranssie schreef op vrijdag 22 juni 2007 @ 16:05:
[...]
Dan kan je altijd HIER nog kijken, maar over de resolutie van met name nederlandse zenders wordt daar ook geklaagd.

De resolutie is prima.. Maar de bitrate zou eventueel hoger kunnen. Maar het is sowieso veel beter dan Digitenne op dat gebied.franssie schreef op vrijdag 22 juni 2007 @ 16:05:
[...]
Dan kan je altijd HIER nog kijken, maar over de resolutie van met name nederlandse zenders wordt daar ook geklaagd.
Misschien kan je samen een (kleine) GSO nemen? Ben jij de enige met interesse?Verwijderd schreef op vrijdag 22 juni 2007 @ 16:47:
[...]
Bedankt, ben er alleen zeker van dat de rest van de VvE leden het niet leuk gaan vinden als ik een schotel aan het pand schroef, dus ook deze optie valt af.... helaas
Ja, maar alleen NED123/Regionaal. Wil je ook de betaalzenders dan moet de ontvanger een Common Interface hebben.Verwijderd schreef op vrijdag 22 juni 2007 @ 16:50:
Nog even een vraagje.
Veel TV's (Duitse of Engelse modellen) hebben een ingebouwde DVB-T tuner. Volgens mij kan ik hier ook mijn digitenne op ontvangen. Heeft iemand hier ervaring mee?
Afaik niet.Kunnen de nieuwste ingebouwde tuners al wel overweg met MPEG-4?
je kan die wok ook op het dak zetten (moeten ze wel toestaan, heeft niemand last van zeker aangezien je dat met meerdere bewoners kan delen) en de kabel dan door een gedeelde goot naar beneden halen (moet wel ergens zitten in de buurt van de liften...Verwijderd schreef op vrijdag 22 juni 2007 @ 16:47:
[...]
Bedankt, ben er alleen zeker van dat de rest van de VvE leden het niet leuk gaan vinden als ik een schotel aan het pand schroef, dus ook deze optie valt af.... helaas
Verwijderd
Dan gebruik je toch het signaal vanuit Apeldoorn ? Vanuit Apeldoorn kan ik Arnhem met 40 % ontvangen dus andersom zou dat ook moeten kunnen. Misschien moet je de antenne in dat geval wel hoger zetten. Ik begrijp dat het een tijdelijk probleem is.Verwijderd schreef op zaterdag 23 juni 2007 @ 10:06:
Klopt onderstaand bericht?
http://www.omroepgelderland.nl/index.php?id=27229
In juli moet de Arnhemse antenne weer worden ingeschakeld. Ik ontvang Nijmegen ook met 40% dus kan gewoon blijven kijken.
Ik krijg totaal geen signaal vanuit Apeldoorn. Woon in Velp, laag en er zitten nogal wat heuvels tussen. Heb zelfs al uit de dakkapel gehangen, met de buitenantenne op een bezemsteel voor nog wat extra hoogte, maar er kwam echt niks binnen.Verwijderd schreef op zaterdag 23 juni 2007 @ 10:57:
[...]
Dan gebruik je toch het signaal vanuit Apeldoorn ? Vanuit Apeldoorn kan ik Arnhem met 40 % ontvangen dus andersom zou dat ook moeten kunnen. Misschien moet je de antenne in dat geval wel hoger zetten. Ik begrijp dat het een tijdelijk probleem is.
Gelukkig heb ik nog wel een signaal met horten en stoten vanuit Nijmegen.
Verwijderd
Ik heb (nog) geen digitenne, maar vind het wel uitermate slordig dat dit niet van tevoren is gecommuniceerd. En welke maatregelen gebruikers kunnen nemen om toch te blijven kijken.
Het probleem is dat mensen die alleen publieke zenders kijken niet bekend zijn bij KPN.Verwijderd schreef op zaterdag 23 juni 2007 @ 13:54:
Ik heb (nog) geen digitenne, maar vind het wel uitermate slordig dat dit niet van tevoren is gecommuniceerd. En welke maatregelen gebruikers kunnen nemen om toch te blijven kijken.
Volgens mij stond dit op het info kanaal of in een brief aan de klanten (tenminste ik herinner me hier bericht geving over). Maar al die mensen die geen klant zijn maar het gratis deel gebruiken zijn zo niet te informeren.
Er is ook geen maatregel te bedenken om toch te kijken, het was wel netjes geweest als KPN een tijdelijke vervang zender van 1mW of zo neer had gezet tijdens de verbouwing.
Ik heb nooit een infokanaal kunnen bekijken, zat niet bij het aanbod, ook niet gecodeerd, zoals CNN was. Nu zie ik wel meer zenders (RTL en SBS-shit), maar nog steeds geen infokanaal. Of is het afgeschaft, per 6 juni?
Infokanaal was alleen in de randstad beschikbaar, maar is per 6 juni daar ook weg.noppus schreef op zaterdag 23 juni 2007 @ 22:57:
Ik heb nooit een infokanaal kunnen bekijken, zat niet bij het aanbod, ook niet gecodeerd, zoals CNN was. Nu zie ik wel meer zenders (RTL en SBS-shit), maar nog steeds geen infokanaal. Of is het afgeschaft, per 6 juni?
maverick: A person who thinks and acts in an independent way, often behaving differently from the expected or usual way.
1mW? Met 1 milliwatt kom je niet ver, met 1 megawatt kunnen de Britten meekijkenKaoh schreef op zaterdag 23 juni 2007 @ 17:39:
Er is ook geen maatregel te bedenken om toch te kijken, het was wel netjes geweest als KPN een tijdelijke vervang zender van 1mW of zo neer had gezet tijdens de verbouwing.
1kW lijkt me beter voor een kleine zender
[ Voor 6% gewijzigd door Mentalist op 24-06-2007 01:40 ]
Ze hadden gewoon primetime op NED1,2,3 een tekst over het beeld kunnen laten lopen met info.Kaoh schreef op zaterdag 23 juni 2007 @ 17:39:
[...]
Het probleem is dat mensen die alleen publieke zenders kijken niet bekend zijn bij KPN.
Volgens mij stond dit op het info kanaal of in een brief aan de klanten (tenminste ik herinner me hier bericht geving over). Maar al die mensen die geen klant zijn maar het gratis deel gebruiken zijn zo niet te informeren.
Hebben ze bij de laatste herverscan actie ook gedaan.
W3ird_N3rd schreef op zondag 24 juni 2007 @ 01:39:
[...]
1mW? Met 1 milliwatt kom je niet ver, met 1 megawatt kunnen de Britten meekijken.
1kW lijkt me beter voor een kleine zender.
Ik weet niet of ze dat kunnen voor een enkele mast, maar inderdaad zo iets zou mogelijk moeten zijn.Koffie schreef op zondag 24 juni 2007 @ 06:40[/message]:
[...]
Ze hadden gewoon primetime op NED1,2,3 een tekst over het beeld kunnen laten lopen met info.
Hebben ze bij de laatste herverscan actie ook gedaan.
Is wel slordig dit geheel, want het geeft het systeem weer een slechte smaak bij de mensen.
Maar nog even terug, wat is er gebeurd met die extra ruimte die vrij zou komen na het uitzetten van de analoge zenders? Ik neem niet aan dat KPN dit hele gedoe met de publieke accepteerd als ze er niets voor terug krijgen, ze gingen die ruimte dan toch ook voor Digitenne gebruiken? En elke analoge zender is toch een boeket voor Digitenne? Dan moeten er toch meer zenders kunnen komen of meer bandbreedte per zender??
Eerste klopt, tweede klopt niet.Kaoh schreef op zondag 24 juni 2007 @ 12:33:
En elke analoge zender is toch een boeket voor Digitenne? Dan moeten er toch meer zenders kunnen komen of meer bandbreedte per zender??
Digitenne was al jaren beschikbaar in de randstad. Mijn vermoeden is dat daar meer frequenties beschikbaar waren, omdat je daar alleen de Britten lastig kon vallen, en dat was niet zo'n probleem want daar zat nog een boel water tussen.
Zover ik weet maakte het uitschakelen van de analoge zenders het mogelijk om de Digitenne bouquetten uit de randstad landelijk aan te bieden, omdat b.v. in het oosten rekening gehouden moet worden met het direct aangrenzende Duitsland.
mmm, dat zou kunnen. Ik dacht dat elk land een set van boeketten heeft, volgens mij mogen ze daar nergens van afwijken, ook niet binnen de randstad.W3ird_N3rd schreef op zondag 24 juni 2007 @ 13:38:
[...]
Zover ik weet maakte het uitschakelen van de analoge zenders het mogelijk om de Digitenne bouquetten uit de randstad landelijk aan te bieden, omdat b.v. in het oosten rekening gehouden moet worden met het direct aangrenzende Duitsland.
En dan zou men dus ook voor de randstad de bandbreedte flink omhoog kunnen pompen of meer zenders kunnen aanbieden (sorry ik woon daar dus ;-)).
Iemand een idee of Tele2 meerdere smartcards per abonnement ondersteunt, volgens mij gaat KPN tot drie exemplaren
@ Koen.
De helpdesk van Tele2 heeft mij per mail gemeld dat je twee smartcards op je abonnement kunt krijgen.
De helpdesk van Tele2 heeft mij per mail gemeld dat je twee smartcards op je abonnement kunt krijgen.
Hadden er vanochtend vroeg meerdere last van totaal geen beeld (behalve op Ned1,2,3 zonder geluid) in Lelystad ?
Lag denk ik niet aan de ontvangst, maar echt aan de uitzending vanaf de zender.
Nou ik heb het nu een maandje op proef, ben er nog niet echt over te spreken. Kwaliteit is niet beter dan analoge kabel, zeker niet op mijn 32 inch tft tv. Ik zit maar 1,5 km van de zendmast af dus dat zou het probleem niet mogen zijn.
Leeg
oké bedankt, ook een idee hoe je aan die tweede kaart kunt komen? want in de retail verkopen ze alleen setsnoppus schreef op maandag 25 juni 2007 @ 09:15:
@ Koen.
Hmm, had hier vannacht hetzelfde probleem in Eindhoven. Op Ned 1,2,3 beeld zonder geluid, meeste andere zenders helemaal zwart en kreeg de melding "Service niet beschikbaar" of iets dergelijks. Alleen RTL5, SBS6, RTL7, Net5, TMF en MTV, BBC Prime, World en CNN werkten.Koffie schreef op maandag 25 juni 2007 @ 10:48:
Hadden er vanochtend vroeg meerdere last van totaal geen beeld (behalve op Ned1,2,3 zonder geluid) in Lelystad ?
Nouja nu weer opgelost
Dit weekend geprobeerd in een rijdende trein mijn USB versie van Digitenne te proberen: zonder succes. Heel af en toe was er heel even ontvangst. Zodra er bomen of een trein langskwam was het signaal weer weg. Erg jammer... heb het gevoel dat deze techiek meer preciezie vraagt dan het vroegere analoge signaal.
DVB-T is volgens mij niet geschikt voor mobiele toepassing, ik denk (ga er van uit) dat DVB-H hier wel geschikt voor is.Intheweb schreef op maandag 25 juni 2007 @ 14:14:
Dit weekend geprobeerd in een rijdende trein mijn USB versie van Digitenne te proberen: zonder succes. Heel af en toe was er heel even ontvangst. Zodra er bomen of een trein langskwam was het signaal weer weg. Erg jammer... heb het gevoel dat deze techiek meer preciezie vraagt dan het vroegere analoge signaal.
Dat USB ding, was dat nou die Annysee E30 Plus? Zo ja, hoe bevalt hij?
Ja dat is hem...zie een aantal pagina's terug hoe ik hem installeerde.
Hij bevalt goed, je moet hem alleen dus niet in een snelle trein gebruiken
Hij bevalt goed, je moet hem alleen dus niet in een snelle trein gebruiken
Jawel hoor, zie bijvoorbeeld hierinVision schreef op maandag 25 juni 2007 @ 14:31:
DVB-T is volgens mij niet geschikt voor mobiele toepassing
Op de site http://www.telecomabc.nl/d/dvb-t.html is het volgende te lezen:W3ird_N3rd schreef op zondag 24 juni 2007 @ 13:38:
[...]
Eerste klopt, tweede klopt niet.
Digitenne was al jaren beschikbaar in de randstad. Mijn vermoeden is dat daar meer frequenties beschikbaar waren, omdat je daar alleen de Britten lastig kon vallen, en dat was niet zo'n probleem want daar zat nog een boel water tussen.
Tijdens de Regionale Radiocommunicatie Conferentie 2006 (RRC06) is een internationaal frequentieplan opgesteld voor het gebruik van deze banden. Nederland heeft tijdens deze conferentie de rechten verworven voor éé DVB-T laag in Band III en 7 nationaal dekkende DVB-T lagen in Band IV/V. Daarnaast heeft Nederland de rechten verworven voor een DVB-T laag met een dekking van 80% van Nederland (exclusief het zuiden). De DVB-T laag in band III kan indien gewenst ook worden gesplitst in 4 T-DAB lagen.
Voor zover ik weet kunnen de nog niet gebruikte 'lagen' pas ingeschakeld worden als de Duitse en Belgische analoge zenders uit zijn. Deze extra boeketten moeten daarna nog door het ministerie aan een provider worden toegewezen. Dat hoeft niet per se digitenne / KPN te worden.
Groeten,
Jan
Even voor de zekerheid: kun je met een single tuner helemaal niet opnemen wanneer je er een dvd-recorder op aansluit of betekent een single tuner alleen dat je niet naar een ander kanaal kunt kijken als je aan het opnemen bent?
De twin tuners worden namelijk een beetje schaars.
De lokale zenders (dus niet de regionalen, maar nog kleiner, b.v. BRTO) willen ook graag op DVB-T hoorde ik een tijdje terug. Ik hoop dat dat er vlot van komtdevriesjande schreef op maandag 25 juni 2007 @ 19:17:
[...]
Op de site http://www.telecomabc.nl/d/dvb-t.html is het volgende te lezen:
Tijdens de Regionale Radiocommunicatie Conferentie 2006 (RRC06) is een internationaal frequentieplan opgesteld voor het gebruik van deze banden. Nederland heeft tijdens deze conferentie de rechten verworven voor éé DVB-T laag in Band III en 7 nationaal dekkende DVB-T lagen in Band IV/V. Daarnaast heeft Nederland de rechten verworven voor een DVB-T laag met een dekking van 80% van Nederland (exclusief het zuiden). De DVB-T laag in band III kan indien gewenst ook worden gesplitst in 4 T-DAB lagen.
Voor zover ik weet kunnen de nog niet gebruikte 'lagen' pas ingeschakeld worden als de Duitse en Belgische analoge zenders uit zijn. Deze extra boeketten moeten daarna nog door het ministerie aan een provider worden toegewezen. Dat hoeft niet per se digitenne / KPN te worden.
Groeten,
Jan
DVB-T in band III heeft hier volgens mij weinig zin, de KPN/Funke DSC200/300 antenne kan *afaik* niet met band III overweg, alleen band IV/V.
[ Voor 7% gewijzigd door Mentalist op 25-06-2007 22:47 ]
Er zijn vast weining mensen die moeite hebben om een andere antenne te kopen in ruil voor meer zenders ;-)W3ird_N3rd schreef op maandag 25 juni 2007 @ 22:42:
[...]
De lokale zenders (dus niet de regionalen, maar nog kleiner, b.v. BRTO) willen ook graag op DVB-T hoorde ik een tijdje terug. Ik hoop dat dat er vlot van komt.
DVB-T in band III heeft hier volgens mij weinig zin, de KPN/Funke DSC200/300 antenne kan *afaik* niet met band III overweg, alleen band IV/V.
Single Tuner betekent idd gewoon dat je maar 1 kanaal tegelijk kunt bekijken.kadoendra schreef op maandag 25 juni 2007 @ 22:27:
Even voor de zekerheid: kun je met een single tuner helemaal niet opnemen wanneer je er een dvd-recorder op aansluit of betekent een single tuner alleen dat je niet naar een ander kanaal kunt kijken als je aan het opnemen bent?
Als jij je single tuner via SCART doorsluist naar een DVD Recorder, en je DVD Recorder instelt dat hij het inkomende SCART signaal moet opnemen, kun jij prima Digitenne opnemen (je kunt dus dan alleen het kanaal wat je kijkt via je single tuner kijken - ga je zappen neemt je DVD Recorder het andere signaal op).
Ik kan de Topfield PVR van de KPN aanbevelen, deze is nu redelijk goedkoop geworden.
Ik heb iets vreemds met mijn Topfield harddisk recorder. Sinds kort is het niet meer mogelijk tijdens een live opname terug te scrollen terwijl dit voorheen wel mogelijk was. Iemand anders ook met dit probleem?
http://www.xbmcfreak.nl/
heb je bij de laatste rescan door te resetten misschien timeshifting uitgezet?
Oceria doesn't know where this repeatbutton -repeatbutton is...
Verwijderd
probleempje met digitenne, op dit moment heb ik alle zenders via digitenne behalve de ''gratis'' zenders in mijn geval nederland 1/2/3 en omroep brabant. eerder deze dag had ik ned 1/2/3 en OB er wel opgekregen maar waren ineens RTL4/5/7 sbs6 en net 5 verdwenen, deze zijn nu overigens weer terug. is het niet mogelijk om alles te kunnen bekijken dus ned 1/2/3 rtl4/5/7 etc zonder steeds automatisch zenders te gaan zoeken en maar hope dat je of nederland of rtl kunt ontvangen?
alvast bedankt
alvast bedankt
Nee dat is niet mogelijk... natuurlijk is dat mogelijk zelfs standaard.Verwijderd schreef op dinsdag 26 juni 2007 @ 22:41:is het niet mogelijk om alles te kunnen bekijken dus ned 1/2/3 rtl4/5/7 etc zonder steeds automatisch zenders te gaan zoeken en maar hope dat je of nederland of rtl kunt ontvangen?
Lijkt erop dat je signaal niet sterk genoeg is, verplaats je antenne naar een idealere locatie en probeer het dan nog eens.
Ideale locaties zijjn:
- buiten aan de kant van het huis die richting de zend mast is gericht.
- Als je een raam hebt die gericht is op de mast is deze ook goed
- Boven je andere electronische apperatuur
- Boven straat niveau verdieping, dus liever boven de 2 m hoogte.
Ik ben van plan om een Topfield 5300K aan te schaffen.
Kan ik hiermee eenvoudig opnames richting mijn pc zetten of is dit een heel ingewikkeld verhaal. Ik lees op dit forum verhalen over harde schijf eruit, in pc en dan met een programma transfereren.
Kan ik hiermee eenvoudig opnames richting mijn pc zetten of is dit een heel ingewikkeld verhaal. Ik lees op dit forum verhalen over harde schijf eruit, in pc en dan met een programma transfereren.
Heb het al weten te fixen. Heb een reset gedaan van alle fabrieksinstelling. Nu werkt alles weer naar behoren.Oceria schreef op dinsdag 26 juni 2007 @ 18:06:
heb je bij de laatste rescan door te resetten misschien timeshifting uitgezet?
http://www.xbmcfreak.nl/
Verwijderd
Ik heb liever betere kwaliteit dan meer zenders, ben die grote blokken pixels wel zat en dan is mn nieuwe platscherm nog niet eens binnenKaoh schreef op dinsdag 26 juni 2007 @ 00:07:
[...]
Er zijn vast weining mensen die moeite hebben om een andere antenne te kopen in ruil voor meer zenders ;-)

Enige manier is idd door de HDD eruit te halen, echter verder gaat het redelijk eenvoudig.rvthul84 schreef op woensdag 27 juni 2007 @ 11:55:
Ik heb nu 2 HDD's voor de TF, zodat ik elke keer kan omwisselen.
Momentele probeer ik de Anysee E30 aan de praat te krijgen in een HTPC pakketje. Tot nu toe is dit nog maar half gelukt.
Tijdens mijn laatste software test met Got All Media( http://www.gallm.com/) werd mijn USB ontvanger gevonden en scande hij de kanalen. Alle FTA kanalen kon ik bekijken in de scanfunctie, maar alle gedecodeerde kanalen werden niet geopend. Dus beetje balen tot nu toe.
Helaas kan ik MCE niet testen omdat ik deze niet heb.
Tijdens mijn laatste software test met Got All Media( http://www.gallm.com/) werd mijn USB ontvanger gevonden en scande hij de kanalen. Alle FTA kanalen kon ik bekijken in de scanfunctie, maar alle gedecodeerde kanalen werden niet geopend. Dus beetje balen tot nu toe.
In de nieuwste C't staat trouwens een test van USB DVBT ontvangers. De meeste modellen bevatten nu 2 ontvangers die tegelijktijd gebruikt kunnen worden om zo te ontvangst nog wat verder te verbeteren (diversity). Allemaal FTA-only modellen natuurlijk.
Jammer dat er nog geen settop DBV-T modellen zijn (met Conax) met twee ontvangers die in diversity mode werken.
Jammer dat er nog geen settop DBV-T modellen zijn (met Conax) met twee ontvangers die in diversity mode werken.
_██_
(ಠ_ృ)
De versie van KPN ontbeert een usb aansluiting, waardoor je de schijf er uit moet halen om de programma's over te nemen op PC. De los verkochtte Topfield 5300d had voorzover ik weet wel een usb aansluiting, waardoor netwerken of in ieder geval een externe schijf wel mogelijk was.rvthul84 schreef op woensdag 27 juni 2007 @ 11:55:
Het is trouwens ook goed mogelijk om een grotere schijf in de topfield te hangen. Ik geloof dat er iemand was die er een 320 schijf in heeft gezet, welke zonder problemen werd herkend.
Oceria doesn't know where this repeatbutton -repeatbutton is...
* Koffie heeft er een 200 en een 250 in gehad, beide zonder probs (hooguit dat je moet prutsen met de master/slave/CS jumpers).
Overigens meen ik gelezen te hebben dat het USB transfer verhaal nou ook niet snelheden bereikte om vrolijk van te worden.
Overigens meen ik gelezen te hebben dat het USB transfer verhaal nou ook niet snelheden bereikte om vrolijk van te worden.
Hmmm balen dat het niet meteen werkt... probeer anders eens MediaPortal?Intheweb schreef op woensdag 27 juni 2007 @ 13:57:
Momentele probeer ik de Anysee E30 aan de praat te krijgen in een HTPC pakketje. Tot nu toe is dit nog maar half gelukt.
Daar heb ik dezelfde problemen mee. Probleem zit hem vooral in het feit dat Anysee weigerd de SDK vrij te geven om samenwerking mogelijk te maken. Dit ving ik op, op het forum van mediaportal. Ze kunnen het apparaat wel bereiken via een BDA driver...maar verder dan dat gaat het helaas nog niet... ik ben er mee bezig om het zo te zeggen
Er is toch een BDA driver voor?Intheweb schreef op woensdag 27 juni 2007 @ 16:25:
Daar heb ik dezelfde problemen mee. Probleem zit hem vooral in het feit dat Anysee weigerd de SDK vrij te geven om samenwerking mogelijk te maken. Dit ving ik op, op het forum van mediaportal. Ze kunnen het apparaat wel bereiken via een BDA driver...maar verder dan dat gaat het helaas nog niet... ik ben er mee bezig om het zo te zeggen
Het ondersteunen van de CI is het probleem, de BDA doet dit niet zelf. Twinhan heeft hier bijvoorbeeld een "handig" tooltje voor, zo kan je de CI opdracht geven een ander kanaal de uncrypten. Gelukkig hebben ze die bij MediaPortal nu ook goed in de ondersteuning ;-)
Met meer boeketten zal er een beetje van alles gebeuren, maar het punt dat iedereen bereid is om een andere antenne te kopen voor dat meer blijft wel staan ;-). Beetje korting via de primafoon zullen zelfs de niet tweakers hier geen probleem mee hebben ;-)Verwijderd schreef op woensdag 27 juni 2007 @ 12:48:
[...]
Ik heb liever betere kwaliteit dan meer zenders, ben die grote blokken pixels wel zat en dan is mn nieuwe platscherm nog niet eens binnen
Nee ook niet, alleen z'n buitenlandse en satellietbroertjes hebben USB, maar die heten niet 5300.Oceria schreef op woensdag 27 juni 2007 @ 15:04:
De los verkochtte Topfield 5300d had voorzover ik weet wel een usb aansluiting
Verwijderd
Is de standaardcode van de smartcard 1234?
Hij vraagt bij mij om een beveiligingscode maar wat ik ook intyp hij pakt em niet.
Raar want heb 2 kastjes gekocht en bij de één is bijv. Private Spice wel beveiligd en bij de andere niet.
Alleen weet de code dus niet
Hij vraagt bij mij om een beveiligingscode maar wat ik ook intyp hij pakt em niet.
Raar want heb 2 kastjes gekocht en bij de één is bijv. Private Spice wel beveiligd en bij de andere niet.
Dit is een simpel handleiding vraag
Voor PS is dat idd 1234, maar meen me te herrinderen dat er ook andere codes in staan. Check de handleiding die je bij je Smartcard kreeg.
Voor PS is dat idd 1234, maar meen me te herrinderen dat er ook andere codes in staan. Check de handleiding die je bij je Smartcard kreeg.
Standaard CONAX code is 1234, standaard PIN-code is 0000.Verwijderd schreef op donderdag 28 juni 2007 @ 09:38:
Is de standaardcode van de smartcard 1234?
Developer Accused Of Unreadable Code Refuses To Comment
Verwijderd
Ik heb sinds kort de DIGITENNE USB PORTABLE DVB-T TUNER van KPN.
Of te wel de anysee E30 PLus.
Het programma heeft mijnsinziens nog veel bugs!
Vaak moet ik eerst op stop drukken en dan weer op play om een Net te bekijken..
Hopelijk komen ze op korte termijn met een software update!
Voor de rest natuurlijk een superhandig apparaat!
Waar je ook bent altijd je Digitenne TV....
Iemand andere of dezelfde ervaringen met dit apparaat?
HTCer.
Of te wel de anysee E30 PLus.
Het programma heeft mijnsinziens nog veel bugs!
Vaak moet ik eerst op stop drukken en dan weer op play om een Net te bekijken..
Hopelijk komen ze op korte termijn met een software update!
Voor de rest natuurlijk een superhandig apparaat!
Waar je ook bent altijd je Digitenne TV....
Iemand andere of dezelfde ervaringen met dit apparaat?
HTCer.
Lees mijn voorgaande berichten eens
Daarin staan mijn ervaringen met dat apparaatje...
Misschien is deze vraag al eens langsgekomen in dit enorme topic, maar ik kon hem niet vinden.
Is het mogelijk om KPN-digitenne te nemen, met de tuner waarvoor je 89 retour krijgt, maar vervolgens na de maand proef het abb. stop te zetten, en de tuner te houden? Ik ben nl. alleen geïnteresseerd in de FTA zenders Ned. 1,2,3. Een tuner kopen voor alleen die zenders loopt redelijk in de prijzen, dus dit leek me een goed alternatief om een goedkope tuner te krijgen.
Is het mogelijk om KPN-digitenne te nemen, met de tuner waarvoor je 89 retour krijgt, maar vervolgens na de maand proef het abb. stop te zetten, en de tuner te houden? Ik ben nl. alleen geïnteresseerd in de FTA zenders Ned. 1,2,3. Een tuner kopen voor alleen die zenders loopt redelijk in de prijzen, dus dit leek me een goed alternatief om een goedkope tuner te krijgen.
Ja dat zou mooi zijn, gratis kastje
. Kijk eens in Duitsland voor goedkopere tuners: http://www.srt-versand.de...?cPath=757&page=1&sort=4a of koop een USB DVB-T stick voor de PC als dat voor jou een goede mogelijkheid is, die kosten nog minder.

Je krijgt de korting pas gestort op het moment dat je een abonnement hebt genomen (dus na 1 à 2 maanden). Als je alleen in de tuner geïntesseerd bent kun op bijv. marktplaats de tuners ook voor de helft van de prijs vinden.GeitjeG schreef op donderdag 28 juni 2007 @ 15:45:
Misschien is deze vraag al eens langsgekomen in dit enorme topic, maar ik kon hem niet vinden.
Developer Accused Of Unreadable Code Refuses To Comment
Of kijk bij pixmania:W3ird_N3rd schreef op donderdag 28 juni 2007 @ 15:47:
Ja dat zou mooi zijn, gratis kastje. Kijk eens in Duitsland voor goedkopere tuners: http://www.srt-versand.de...?cPath=757&page=1&sort=4a of koop een USB DVB-T stick voor de PC als dat voor jou een goede mogelijkheid is, die kosten nog minder.
http://www.pixmania.nl/nl/nl/tnt--shopping-e.html
TNT is de Franse benaming voor dvb-t, wat men in Nederland weer Digitenne noemt.
Da's wel een goede tip voor dat gelddevriesjande schreef op donderdag 28 juni 2007 @ 20:24:
[...]
Of kijk bij pixmania:
http://www.pixmania.nl/nl/nl/tnt--shopping-e.html
TNT is de Franse benaming voor dvb-t, wat men in Nederland weer Digitenne noemt.
Verwijderd
hallo, wij zijn bij ons thuis ook van plan digitenne aan te schaffen, vooral omdat je dan voor weinig geld digitale tv kan kijken, en de voetbalwedstrijden kan volgen !!! maar dat even ter zijde, nu mijn echte vraag. op internet informatie over digitenne zoekend, schrok ik nogal van de prijs die voor de digitale ontvanger wordt gevraagd. aangezien wij 3 tv's willen aansluiten, wordt dat nog al een prijzige aangelegenheid.
de eerste ontvanger krijg je natuurlijk van kpn zelf, maar die andere twee, ( á 89,95 Euro) moet je dus wel zelf kopen.
weet iemand misschien een goedkope oplossing, (ik ben niet zo technisch) bijvoorbeeld een ander type kastje wat goedkoper is, of een andere oplossing om 3 tv's aan te sluiten met digitenne??
P.S. Digitenne is net voor het voetbalseizoen begint beschikbaar bij ons thuis, en aangezien ik een groot voetbalfan ben, wil ik voor het begin van het voetbalseizoen digitenne hebben....
alvast bedankt!!!
de eerste ontvanger krijg je natuurlijk van kpn zelf, maar die andere twee, ( á 89,95 Euro) moet je dus wel zelf kopen.
weet iemand misschien een goedkope oplossing, (ik ben niet zo technisch) bijvoorbeeld een ander type kastje wat goedkoper is, of een andere oplossing om 3 tv's aan te sluiten met digitenne??
P.S. Digitenne is net voor het voetbalseizoen begint beschikbaar bij ons thuis, en aangezien ik een groot voetbalfan ben, wil ik voor het begin van het voetbalseizoen digitenne hebben....
alvast bedankt!!!
Je kunt op marktplaats e.d. kijken voor 2ehands ontvangers met smartcard ondersteuning. Daarmee houd het eigenlijk wel op. Je kunt in principe wel meerdere tv's op 1 kastje aansluiten, maar dan zie je op al die tv's natuurlijk hetzelfde beeld.
_██_
(ಠ_ృ)
Inderdaad. Je hebt nog deze: http://cgi.ebay.de/2-in-1...ZWDVWQQrdZ1QQcmdZViewItem maar ik ken niemand die die met Digitenne heeft getest (zou moeten werken though) en dan moet je nog wel een aansluiting voor een antenne hebben op een of andere manier.
Verwijderd
Weet iemand of er de laatste tijd nog een respectabel onderzoek is gedaan naar de geleverde HD-kwaliteit van verschillende aanbieders.
Ik heb namelijk digitenne, maar ik ben op zoek naar een beter alternatief...
Ik heb namelijk digitenne, maar ik ben op zoek naar een beter alternatief...
Hoe bedoel je? HD? Hard Disk, Harley-Davidson, High Definition, Hot Dish, High Density (-floppy disk), Hybrid Drive?Verwijderd schreef op vrijdag 29 juni 2007 @ 15:38:
Weet iemand of er de laatste tijd nog een respectabel onderzoek is gedaan naar de geleverde HD-kwaliteit van verschillende aanbieders.
Waarom post je dan hier?Ik heb namelijk digitenne, maar ik ben op zoek naar een beter alternatief...
Verwijderd
je bedoelt dus dat als je niet meer dan 1 kastje hebt, je wel met meerdere tv's tegelijk kan kijken, maar dan natuurlijk maar 1 programma kunt kijke als ik jou goed begrijp??W3ird_N3rd schreef op vrijdag 29 juni 2007 @ 13:16:
Inderdaad. Je hebt nog deze: http://cgi.ebay.de/2-in-1...ZWDVWQQrdZ1QQcmdZViewItem maar ik ken niemand die die met Digitenne heeft getest (zou moeten werken though) en dan moet je nog wel een aansluiting voor een antenne hebben op een of andere manier.
dan is het wel zo handig een tweedehands te kopen.
Euhm, wat bedoel je nu? Ik heb je zin 3x overgelezen maar ik snap het niet. Quote je de goede persoon wel?Verwijderd schreef op vrijdag 29 juni 2007 @ 18:27:
[...]
je bedoelt dus dat als je niet meer dan 1 kastje hebt, je wel met meerdere tv's tegelijk kan kijken, maar dan natuurlijk maar 1 programma kunt kijke als ik jou goed begrijp??
dan is het wel zo handig een tweedehands te kopen.
[ Voor 3% gewijzigd door Mentalist op 29-06-2007 18:34 ]
Goedkoopie 2ehands DVB-T decoder kopen, RF out op je interne coax gooien en zo kun je op alle TV's in huis Digitenne kijken (al is zappen dan wel een crime als je op zolder zit
)
Daar heb je IR extenders voorKoffie schreef op vrijdag 29 juni 2007 @ 20:44:
Goedkoopie 2ehands DVB-T decoder kopen, RF out op je interne coax gooien en zo kun je op alle TV's in huis Digitenne kijken (al is zappen dan wel een crime als je op zolder zit)
Euro of 25 dacht ik, is niet onoverkomelijk toch?
http://www.elekhomica.nl/...=24_25_76&products_id=117
Als je alleen de FTA zenders wilt kan je echter beter een extra ontvanger kopen (dat kost dan toch amper extra).
http://www.elekhomica.nl/...=24_25_76&products_id=117
Als je alleen de FTA zenders wilt kan je echter beter een extra ontvanger kopen (dat kost dan toch amper extra).
[ Voor 75% gewijzigd door Mentalist op 01-07-2007 21:05 ]
Iemand een oplossing voor mij? Ik heb al veel gelezen hier, maar het wil maar niet.
Ik ben sinds een paar dagen opeens een paar zenders kwijt en heb in totaal nog maar 17 zenders.
O.a. Veronica mist en dat is nou precies wat ik kijk op maandagavond. NED 1,2 en 3 heb ik nog wel, in tegenstelling tot veel andere mensen in dit topic met gelijksoortige problemen.
Handmatig scannen moet dus oplossingen kunnen bieden lees ik hier.
Helaas kan ik die optie dus echt niet terugvinden op mijn Samsung decoder.
Heb ik misschien een andere decoder? Deze heb ik:

Ik heb het ding al naar de fabrieksinstellingen gezet, vervolgens 5 min. de stekker uit het stopcontact gehad en alles weer automatisch laten opzoeken, maar ik blijf maar 17 zenders binnen krijgen
Het gekke is, ik zit hier op zolder en mijn ouders beneden hebben ook Digitenne, precies dezelfde decoder en zelfs op dezelfde dag een paar jaar geleden (Digitenne was net nieuw) aangeschaft. Ook de software versies zijn hetzelfde zover ik kon zien.
Iemand een idee?
Ik ben sinds een paar dagen opeens een paar zenders kwijt en heb in totaal nog maar 17 zenders.
O.a. Veronica mist en dat is nou precies wat ik kijk op maandagavond. NED 1,2 en 3 heb ik nog wel, in tegenstelling tot veel andere mensen in dit topic met gelijksoortige problemen.
Handmatig scannen moet dus oplossingen kunnen bieden lees ik hier.
Helaas kan ik die optie dus echt niet terugvinden op mijn Samsung decoder.
Heb ik misschien een andere decoder? Deze heb ik:

Ik heb het ding al naar de fabrieksinstellingen gezet, vervolgens 5 min. de stekker uit het stopcontact gehad en alles weer automatisch laten opzoeken, maar ik blijf maar 17 zenders binnen krijgen
Het gekke is, ik zit hier op zolder en mijn ouders beneden hebben ook Digitenne, precies dezelfde decoder en zelfs op dezelfde dag een paar jaar geleden (Digitenne was net nieuw) aangeschaft. Ook de software versies zijn hetzelfde zover ik kon zien.
Iemand een idee?
Gamertag: Cosmicv0id
"Het woord Gods is voor mij niets meer dan een expressie en het product van menselijke zwakheid. De Bijbel is een verzamelwerk van legendes die achtenswaardig zijn maar ook primitief en kinderachtig.'' - Albert Einstein
Een paar jaar geleden? Misschien oude revisie antenne/antenne versleten.
Probeer de antenne van je ouders eens?
Ook een beetje schuiven met je antenne.. Ik ontvang hier alle zenders uit Goes, behalve het RTL bouquet. Dat is echt compleet onzichtbaar vreemd genoeg. Waarschijnlijk als ik de antenne een beetje verschuif komt die er wel bij, maar ik heb toch geen smartcard en kan RTL al uit Rotterdam inlezen dus ik kruip de zolder even niet op
.
Ook een beetje schuiven met je antenne.. Ik ontvang hier alle zenders uit Goes, behalve het RTL bouquet. Dat is echt compleet onzichtbaar vreemd genoeg. Waarschijnlijk als ik de antenne een beetje verschuif komt die er wel bij, maar ik heb toch geen smartcard en kan RTL al uit Rotterdam inlezen dus ik kruip de zolder even niet op
[ Voor 59% gewijzigd door Mentalist op 02-07-2007 00:52 ]
W3ird_N3rd schreef op maandag 02 juli 2007 @ 00:51:
Een paar jaar geleden? Misschien oude revisie antenne/antenne versleten.
Ook een beetje schuiven met je antenne.. Ik ontvang hier alle zenders uit Goes, behalve het RTL bouquet. Dat is echt compleet onzichtbaar vreemd genoeg. Waarschijnlijk als ik de antenne een beetje verschuif komt die er wel bij, maar ik heb toch geen smartcard en kan RTL al uit Rotterdam inlezen dus ik kruip de zolder even niet op.
Ik zit btw in Delft.
En een paar jaar geleden... tjsa, dat gevoel heb ik wel, volgens mij heb ik hem iig wel al 2 jaar!
Maar waarom kan ik niet handmatig zoeken en waarom ontvang ik de zenders niet meer terwijl er niets is veranderd aan mijn antenne positie e.d. De kabel redt het ook niet verder, hij staat al max bij het raam
Grrrr, morgen nog es kloten ermee, misschien dat ik het kastje van beneden ff hier boven neer ga zetten om te kijken of dat helpt of idd die antenne's omwisselen.
Hebben de mensen in dit topic die het over een 'Samsung' decoder hebben btw dezelfde als ik heb (zie plaatje hierboven)?
"Het woord Gods is voor mij niets meer dan een expressie en het product van menselijke zwakheid. De Bijbel is een verzamelwerk van legendes die achtenswaardig zijn maar ook primitief en kinderachtig.'' - Albert Einstein
Ik neem aan dat dat raam wel uitkijkt op de zendpaal? Anders kan je hem beter aan de andere kant van de kamer tegen de muur zettenDeMoN schreef op maandag 02 juli 2007 @ 02:18:
Maar waarom kan ik niet handmatig zoeken en waarom ontvang ik de zenders niet meer terwijl er niets is veranderd aan mijn antenne positie e.d. De kabel redt het ook niet verder, hij staat al max bij het raam
[ Voor 16% gewijzigd door Mentalist op 02-07-2007 02:35 ]
Volgens mij niet, dan hebben we het over de decoder die je bij KPN digitenne krijgt. Die zien er anders uit. Deze heb je denk ik bij Digitenne van voor KPN tijdperk?DeMoN schreef op maandag 02 juli 2007 @ 02:18:
[...]
Hebben de mensen in dit topic die het over een 'Samsung' decoder hebben btw dezelfde als ik heb (zie plaatje hierboven)?
Ik heb een samnsung single tuner die er totaal anders uit ziet, zie kpn.com voor plaatjes van de lijn die de meeste hebben hier.
http://www.kpn.com/kpn/show/id=1816808
En kies dan de singel tuner manual.
Ik had al een paar dagen last van raar beeld op mijn TF decocder (altans, het valt me pas sinds een paar dagen op).
Vooral 4:3 materiaal zag er niet uit, en viel links en rechts weg (oude films en reclames dus vooral).
Van alles zitten rotzooien, omdat ik dacht dat het in mijn upscaling & upconverting settings zat.
Totdat ik me ineens wat bedacht, en jawel : bij de laatste herverscan moest ik ook een factory reset doen, waardoor de AV settings weer op 4:3 ipv 16:9 stond
Vooral 4:3 materiaal zag er niet uit, en viel links en rechts weg (oude films en reclames dus vooral).
Van alles zitten rotzooien, omdat ik dacht dat het in mijn upscaling & upconverting settings zat.
Totdat ik me ineens wat bedacht, en jawel : bij de laatste herverscan moest ik ook een factory reset doen, waardoor de AV settings weer op 4:3 ipv 16:9 stond

Ik ben tevreden met mijn USB receiver van KPN. Strak beeld op kijn laptop en heerlijk kunnen zappen vanuit bed met de bijbehorende afstandsbediening.
Wel is het zo dat ie gevoelig is voor voor andere apparaten zoals mobiele telefoons. Dit merkte ik gisteren toen mijn telefoon bij de ontvanger lag en iemand mij belde. Gelijk stopte het beeld en geluid. Pas nadat de telefoon weer helemaal uit was was alle storing op de lijn weer verdwenen.
Nu alleen dat ding nog aan de praat zien te krijgen in een HTPC
Wel is het zo dat ie gevoelig is voor voor andere apparaten zoals mobiele telefoons. Dit merkte ik gisteren toen mijn telefoon bij de ontvanger lag en iemand mij belde. Gelijk stopte het beeld en geluid. Pas nadat de telefoon weer helemaal uit was was alle storing op de lijn weer verdwenen.
Nu alleen dat ding nog aan de praat zien te krijgen in een HTPC
Verwijderd
Ik bedoel de kwaliteit van het digitale signaal. De reden dat ik hier post, is dat hier veel mensen rondneuzen die digitenne hebben en dus wellicht ook zo'n crap beeldkwaliteit hebben. Zou dus goed kunnen dat er meer mensen zijn geweest die naar een review/onderzoek hebben gezocht. Bovendien vond ik geen topic waar de vraag echt goed bij paste.W3ird_N3rd schreef op vrijdag 29 juni 2007 @ 15:41:
[...]
Hoe bedoel je? HD? Hard Disk, Harley-Davidson, High Definition, Hot Dish, High Density (-floppy disk), Hybrid Drive?
[...]
Waarom post je dan hier?
Sorry dat mijn vraag je zo in de war bracht.
Wat bedoel je met kwaliteit? Signaalkwaliteit (je geluid/beeld slaat over, paarse en groene blokken) of de bitrate/beeldkwaliteit? Ja, die is minder hoog bij Digitenne. Maar je ontvanger maakt hierin ook een verschil, een Topfield zal beter beeld produceren dan een Samsung.Verwijderd schreef op maandag 02 juli 2007 @ 10:48:
[...]
Ik bedoel de kwaliteit van het digitale signaal. De reden dat ik hier post, is dat hier veel mensen rondneuzen die digitenne hebben en dus wellicht ook zo'n crap beeldkwaliteit hebben. Zou dus goed kunnen dat er meer mensen zijn geweest die naar een review/onderzoek hebben gezocht. Bovendien vond ik geen topic waar de vraag echt goed bij paste.
Sorry dat mijn vraag je zo in de war bracht.
Zal ik es doenW3ird_N3rd schreef op maandag 02 juli 2007 @ 02:33:
[...]
Ik neem aan dat dat raam wel uitkijkt op de zendpaal? Anders kan je hem beter aan de andere kant van de kamer tegen de muur zetten. (dat scheelt echt, als ik hier een antenne, hoe goed ook, bij de zuidelijke muur zet zie ik bijna niks van Digitenne, tegen de noordelijke muur, raam of niet, zie ik Rotterdam en Goes)
Hmm hardwarematig en softwarematig totaal anders. Ik heb toen ook een Digitenne abo afgesloten en zelf mijn decoder bij de IT's gekocht. Dit was toen nog een van de weinig decoders. Er waren er toen nog wel meer, maar die waren erg duurKaoh schreef op maandag 02 juli 2007 @ 07:13:
[...]
Volgens mij niet, dan hebben we het over de decoder die je bij KPN digitenne krijgt. Die zien er anders uit. Deze heb je denk ik bij Digitenne van voor KPN tijdperk?
Ik heb een samnsung single tuner die er totaal anders uit ziet, zie kpn.com voor plaatjes van de lijn die de meeste hebben hier.
http://www.kpn.com/kpn/show/id=1816808
En kies dan de singel tuner manual.
Dit topic is gesloten.