Het grote KPN Digitenne topic deel 3 Vorige deel Overzicht Volgende deel Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 13 ... 21 Laatste
Acties:
  • 181.386 views sinds 30-01-2008

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kielkiel
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 11-07 19:35
Digitenne is nog niet overal te ontvangen of het bereik is slecht. Althans volgens mij is N1,2, en 3 wel maar de overige zenders nog niet. Zijn er al ergens plannen bekend gemaakt om bijvoorbeeld ook anders zendmasten geschikt te maken voor digitenne?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• franssie
  • Registratie: Februari 2000
  • Nu online

franssie

Save the albatross

kielkiel schreef op maandag 02 juli 2007 @ 20:39:
Digitenne is nog niet overal te ontvangen of het bereik is slecht. Althans volgens mij is N1,2, en 3 wel maar de overige zenders nog niet. Zijn er al ergens plannen bekend gemaakt om bijvoorbeeld ook anders zendmasten geschikt te maken voor digitenne?
over die planning staat genoeg op dit forum lijkt me?

Wel net mijn TF 5300k moeten resetten... vaag. Zo ook maar eens de andere decoders testen.

franssie.bsky.social | 🎸 Niets is zo permanent als een tijdelijke oplossing | Een goed probleem komt nooit alleen | Gibson guitar Fender Guitar God Damn Guitar

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• xon
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 09-07 20:32

xon

Op dit moment
20:57 ligt zender haarlem al half uur op z'n gat...melding op het scherm:

Service nu niet beschikbaar..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Flyduck
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 28-03 13:37
xon schreef op maandag 02 juli 2007 @ 20:58:
Op dit moment
20:57 ligt zender haarlem al half uur op z'n gat...melding op het scherm:

Service nu niet beschikbaar..
Idd, ik zit ook in haarlem en ontvang ook niets meer, en dit is al de 3e keer in 2 weken dat dit gebeurd. Ben er echt helemaal klaar mee met dat &#$*& digitenne

Zijn er mensen die deze regel lezen? Graag terugkoppeling gewenst (onopvallend)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dutch_guy
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 23-06 12:08

Dutch_guy

WYSIWYG

Ah, ik ben dus niet de enige. Woon in Badhoevedorp (steenworp afstand van Haarlem) en ook geen beeld meer !

Is er ergens een overzicht met storingen en updates te vinden ?

[ Voor 23% gewijzigd door Dutch_guy op 02-07-2007 21:23 ]

Pay peanuts get monkeys !

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• joennie
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 11-06 18:57

joennie

Certified SCRUM Professional

net gebeld met de storingsafdeling van upgraden ofzo (0800-0200014). Ze hebben het daar over een 'landelijke storing'. De oplostermijn is nog onduidelijk. Alle lijnen zijn ook hevig overvol, de jongeman die mij te woord stond was ook niet van de televisie-afdeling.

Linux aanhanger!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 131326

Hier in Amsterdam ook al sinds een uur geen enkel signaal....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hbt68
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 08-07 21:26
kunnen ze nou niet dat info kanaal op houden, flikkert die zender er alles af?

op discovery en spice staat ie een beetje te jutteren, mooiste is dat mijn ouders (digitenne strong met kpn kaart!!) wel ned 1,2,3 kunnen ontvangen terwijl bij mij alles weg is.
Blij dat mijn internet er niet over gaat!!

[ Voor 59% gewijzigd door hbt68 op 02-07-2007 21:48 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hbt68
Beeld is weer terug, hehe

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Peetman
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 09-07 23:07

Peetman

Tjah....

Hier in Den Haag inderdaad ook geen beeld. Heb trouwens ook geen Ned 1, 2 en 3.

En het werkt hier ook weer.

[ Voor 16% gewijzigd door Peetman op 02-07-2007 21:56 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hark
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 08-07 11:11
Bij mij (Haarlem) ook geen beeld. Wat een pokkezooi.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Flyduck
Ik heb weer beeld op de ene receiver, en de andere niet! Beetje vaag.
Wel heb ik een rescan gedaan van de kanalen.

[ Voor 25% gewijzigd door Flyduck op 02-07-2007 22:00 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hbt68
verschil tussen mij en mijn ouders was, dat ik laatste rescan gedaan had en zij niet.
bij hun ned 1,2,3 op C52 722Mhz, bij mij C39 618Mhz. Geen idee waar dat signaal van hun vandaan komt, andere zender?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mentalist
  • Laatst online: 23-06 22:28

Mentalist

[avdD]

http://home.planet.nl/~pl...dvbt/digitenne-kpntv.html

618Mhz: Alkmaar Amsterdam etc met TV Noord Holland.

722Mhz: Alphen aan de Rijn Delft Den Haag etc met TV West.

722 heb ik hier ook wel eens gezien (met condities), 618 nooit.

[ Voor 15% gewijzigd door Mentalist op 03-07-2007 00:10 ]

Verstuurd vanaf mijn Computer®

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hbt68
interesante pagina, randje amsterdam, zou kunnen alhoewel Haarlem dusdanig dischtbij is dat het zou moeten overrulen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 221223

W3ird_N3rd schreef op maandag 02 juli 2007 @ 19:20:
[...]

Wat bedoel je met kwaliteit? Signaalkwaliteit (je geluid/beeld slaat over, paarse en groene blokken) of de bitrate/beeldkwaliteit? Ja, die is minder hoog bij Digitenne. Maar je ontvanger maakt hierin ook een verschil, een Topfield zal beter beeld produceren dan een Samsung.
Beide, signaal is niet super (Ben er niet zeker van in hoe verre dit invloed heeft, die "haperingen" heb ik zelden), maar ik stoor me meer aan de bitrate/beeldkwaliteit. Regelmatig blokken pixels in beeld ter grote van een postzegel op mn 42". Ik geloof dat dit aan de bitrate ligt, correct me if Im wrong...

Zou dit in grote mate te verhelpen zijn met een goede decoder, of kan ik voor dat geld beter een andere digitale tv provider nemen...?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Julius
  • Registratie: Mei 2007
  • Laatst online: 11-07 07:56
denk dat je beter een andere provider kan nemen, digitenne zal namelijk nooit zo'n hoge kwaliteit gaan halen als bijvoorbeeld digitale kabeltelevisie. Mogelijk wel met nieuwe codering (mpeg4) die er in de toekomst zit aan te komen. Maar dat kan nog wel een aantal jaar duren en daarnaast heb je dan weer een nieuwe decoder nodig. Dus als je NU betere beeldkwaliteit wil kan je beter voor digi kabel tv gaan. Als je helemaal goed beeld wil schaf dan een HD ontvanger aan en je kan zelfs in hoge resolutie tv kijken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 209479

franssie schreef op maandag 02 juli 2007 @ 20:44:
[...]

over die planning staat genoeg op dit forum lijkt me?

Wel net mijn TF 5300k moeten resetten... vaag. Zo ook maar eens de andere decoders testen.
In dit forum staat alleen info over de huidige zendmasten. Maar digitenne is niet overal te ontvangen. Ik was benieuwd of er in die gebieden binnenkort ook nog digitenne te ontvangen is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DeMoN
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 10-06 01:46

DeMoN

Pastafari

joennie schreef op maandag 02 juli 2007 @ 21:24:
net gebeld met de storingsafdeling van upgraden ofzo (0800-0200014). Ze hebben het daar over een 'landelijke storing'. De oplostermijn is nog onduidelijk. Alle lijnen zijn ook hevig overvol, de jongeman die mij te woord stond was ook niet van de televisie-afdeling.
Kan ik dat nummer ook bellen als ik ander gejank heb zoals 'gewoon' een paar zenders die ik al 3 weken mis? Op hun mooie site staat namelijk niet eens een helpdesknummer :/

Gamertag: Cosmicv0id
"Het woord Gods is voor mij niets meer dan een expressie en het product van menselijke zwakheid. De Bijbel is een verzamelwerk van legendes die achtenswaardig zijn maar ook primitief en kinderachtig.'' - Albert Einstein

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• joennie
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 11-06 18:57

joennie

Certified SCRUM Professional

DeMoN schreef op dinsdag 03 juli 2007 @ 12:21:
[...]

Kan ik dat nummer ook bellen als ik ander gejank heb zoals 'gewoon' een paar zenders die ik al 3 weken mis? Op hun mooie site staat namelijk niet eens een helpdesknummer :/
Op de kpn.com site staat onder http://www.kpn.com/kpn/show/id=1754385
9. Staat het onderwerp van je vraag hier niet bij?
Neem dan contact op met de servicedesk, 0900-0576 (€ 0,10 per minuut), zeven dagen per week van 08.00 tot 22.00 uur geopend. Of stuur een e-mail

Het 0800 nummer is (voor zover ik weet) alleen voor 'update-vragen' .

Linux aanhanger!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 164734

Omdat mijn UPC Mediabox is doorgebrand :( ben ik tijdelijk weer even overgeschakeld op Digitenne, in de woonkamer dan. Ik heb UPC alleen in de woonkamer. In de slaapkamers heb ik Digitenne (ben te lui om kabels door te trekken). Ik was destijds altijd een voorstander van Digitenne, maar door al het gezeur met wel / niet ontvangen en de steeds slechter wordende beeldkwaliteit heb ik er UPC Digitale TV bijgenomen. Maar goed, die was dus doorgebrand.

Dus na een paar maanden Digitenne weer aangesloten, totdat de UPC box gemaakt is. De good old Topfield PVR uit de doos, binnenantenne er aan vast en stroom erop. Tot mijn verbazing ontvang ik zonder problemen alle zenders en nog storingsvrij ook, dat was eerst echt anders. En de beeldkwaliteit is meer dan goed te doen! Veel beter als kabel analoog, maar het kan nog niet tippen aan UPC Digitale TV.

Heb ik iets gemist of is KPN gewoon constant aan het Digitenne netwerk aan het sleutelen / verbeteren? Nog iets beter en ik ben weer terug!

Oh ja, voor de geintresseerden; ik heb dus een LCD van Philips, 82 cm!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mentalist

Mentalist

[avdD]

De laatste tijd (laatste jaar ongeveer) zijn er zeker ontzettend veel dingen veranderd :).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bonkdoos
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 12-07 11:44
Ik heb sindskort Digitenne een maand op proef (met single-tuner). Op zich perfect, decoder is uiteindelijk gratis, en goedkoper dan E 9,95 kan volgens mij niet, maaaaaar....opnemen op een externe bron is ineens een stuk gecompliceerder...Ik heb een dvd-harddisk recorder (De Sony RDR HX710 voor de kenners).

Ik kan natuurlijk de digitenne decoder op een bepaald kanaal laten staan en dan de Sony de opdracht geven op te nemen op een bepaald tijdstip, maar stel dat ik eerst van zender 1 wil opnemen en later op die avond van zender 2....dat lijkt dus niet meer te kunnen.

Het enige wat dus ontbreekt op die single tuner is een timer die op een instelbaar tijdstip van zender verandert...via de synchro record van mijn recorder zou ik dan de boel kunnen laten opnemen...is het mogelijk of heeft KPN die optie express niet ingebouwd om aanschaf van de veel duurdere MINE-box te stimuleren?

Nu lees ik in de gebruiksaanwijzing van de Sony wel dat je een decoder erop kunt aansluiten. Mijn vraag is of er mensen zijn die ook digitenne hebben en een externe recorder en hoe zij dit probleem (eventueel) hebben opgelost.

Ik hoor trouwens veel mensen in dit topic praten over een twin-tuner: is dit dan de MINE-box of is het weer iets anders? Volgens de gebruiksaanwijzing kun je op deze twin-tuner wel een timer instellen!

zeg niet altijd wat je weet, maar weet altijd wat je zegt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mentalist

Mentalist

[avdD]

Twin tuner is min of meer 2 decoders in 1. Er zitten dus 2 video-uitgangen op en ik geloof dat hij idd een timer heeft. Ideaal dus als je nog met een VCR ofzo wilt opnemen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• asmi
  • Registratie: Augustus 2004
  • Niet online
Bonkdoos schreef op dinsdag 03 juli 2007 @ 23:40:
Ik hoor trouwens veel mensen in dit topic praten over een twin-tuner: is dit dan de MINE-box of is het weer iets anders? Volgens de gebruiksaanwijzing kun je op deze twin-tuner wel een timer instellen!
Dat kan inderdaad niet met de standaard single tuner. "De" twintuner in dit topic is de Samsung SMT-1100T, die heeft wel een timerfunctie, maar hij wordt niet meer door KPN verkocht.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• reskobon
  • Laatst online: 15:10
Vraagje, ik heb nu Digitenne een maand op proef maar ben niet tevreden dus ik wil het weer terugsturen voordat de maand om is. Wat moet ik dan precies doen, heb al zitten zoeken in de papieren maar kon niks vinden.

Leeg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Flyduck
Is er trouwens bekend of Digitenne weer NGC gaat doorgeven? Ik zit er over te denken om UPC digital te nemen alleen maar om dat kanaal weer terug te krijgen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 91579

Ik heb de pincode gewijzigd van mijn CONAX kaart en vervolgens de leeftijdsgrens uitgezet in het beveiligingsmenu van de kaart, maar ik kan nog steeds geen Private Spice ontvangen.

Als ik de pincode in heb gevoerd zegt hij niet meer dat de pincode fout is maar wel CONAX: Geen Toegang.

Iemand enig idee waar dat aan kan liggen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• asmi
  • Niet online
reskobon schreef op woensdag 04 juli 2007 @ 09:26:
Vraagje, ik heb nu Digitenne een maand op proef maar ben niet tevreden dus ik wil het weer terugsturen voordat de maand om is. Wat moet ik dan precies doen, heb al zitten zoeken in de papieren maar kon niks vinden.
Je moet de helpdesk bellen. Die geeft je een retournummer en verdere instructies.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bonkdoos
asmi schreef op woensdag 04 juli 2007 @ 01:02:
[...]

Dat kan inderdaad niet met de standaard single tuner. "De" twintuner in dit topic is de Samsung SMT-1100T, die heeft wel een timerfunctie, maar hij wordt niet meer door KPN verkocht.
Kan ik deze twin-tuner gebruiken met het goedkope abbonement van E 9,95 p/m? (dus wel met de mogelijkheid op 2 kanalen tegelijkertijd)? Weet jij waar ik deze kan kopen? Ik wil namelijk graag digitenne, maar geen MINE-box (duur kastje, 2 keer zo hoge maandelijkse abbonementkosten)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• franssie
  • Nu online

franssie

Save the albatross

Anoniem: 209479 schreef op dinsdag 03 juli 2007 @ 12:11:
[...]

In dit forum staat alleen info over de huidige zendmasten. Maar digitenne is niet overal te ontvangen. Ik was benieuwd of er in die gebieden binnenkort ook nog digitenne te ontvangen is.
oops, misschien bedoelde ik wel sat4all.com ;)

anyway : klikkerdeklik

[ Voor 9% gewijzigd door franssie op 04-07-2007 12:16 ]

franssie.bsky.social | 🎸 Niets is zo permanent als een tijdelijke oplossing | Een goed probleem komt nooit alleen | Gibson guitar Fender Guitar God Damn Guitar

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• asmi
  • Niet online
Bonkdoos schreef op woensdag 04 juli 2007 @ 12:11:Kan ik deze twin-tuner gebruiken met het goedkope abbonement van E 9,95 p/m? (dus wel met de mogelijkheid op 2 kanalen tegelijkertijd)?
Ja
Weet jij waar ik deze kan kopen?
Tweedehands op marktplaats e.d., of misschien nog ergens als winkeldochter bij een afgelegen Primafoon of electronicazaak.
Maar ik raad niemand aan om nog te investeren in zo'n apparaat; voor een beetje meer geld koop je de Topfield Personal Recorder die veel makkelijker te gebruiken is dan zo'n combinatie van twintuner en losse recorder.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mentalist

Mentalist

[avdD]

Hmm, ik zie dat KPN helemaal geen twintuner meer in de aanbieding heeft.

Bestaan er ook geen andere twintuners? Komen ze ook niet terug?

Als de lokale omroep hier ooit op DVB-T komt en Digitenne beter bereik krijgt zou een twintuner ideaal zijn voor mijn ouders, want die willen echt de VCR aanhouden.. Harddisk recorder zal toch niet alles kunnen wat ze willen. Zou echt lomp zijn als er geen twintuners meer komen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 210209

Hey is Den Bosch aan heb opeen strakke ontvangst hier

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• asmi
  • Niet online
W3ird_N3rd schreef op woensdag 04 juli 2007 @ 16:45:
Harddisk recorder zal toch niet alles kunnen wat ze willen.
Zoals bijvoorbeeld?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mentalist

Mentalist

[avdD]

Op een tape opnemen.
Die kaart is stokoud. Lopik doet allang geen 60kW meer en Breda bijvoorbeeld staat er niet eens op.

[ Voor 51% gewijzigd door Mentalist op 04-07-2007 17:25 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• asmi
  • Niet online
Dat kan een twintuner ook niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mentalist

Mentalist

[avdD]

asmi schreef op woensdag 04 juli 2007 @ 17:55:
[...]

Dat kan een twintuner ook niet.
Welles. Als je een VCR op de tweede video-ouput aansluit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• asmi
  • Niet online
W3ird_N3rd schreef op woensdag 04 juli 2007 @ 18:00:
Welles. Als je een VCR op de tweede video-ouput aansluit.
Dat kan je ook bij een harddiskrecorder.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mentalist

Mentalist

[avdD]

asmi schreef op woensdag 04 juli 2007 @ 18:13:
[...]

Dat kan je ook bij een harddiskrecorder.
Dan kan je niet tegelijkertijd een andere zender kijken afaik. En er zit volgens mij ook geen timer op om tussen zenders te schakelen.

[ Voor 6% gewijzigd door Mentalist op 04-07-2007 18:18 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• asmi
  • Niet online
W3ird_N3rd schreef op woensdag 04 juli 2007 @ 18:17:
Dan kan je niet tegelijkertijd een andere zender kijken afaik. En er zit volgens mij ook geen timer op om tussen zenders te schakelen.
Jawel hoor, kan allemaal, en opnames gaan naar de harddisk. De opnames die je op tape wil hebben kun je vervolgens afspelen en dan de video mee laten lopen.
Als ik mijn best doe kan ik wel situaties verzinnen waarin zoiets onhandig is, maar geldt dat nou echt ook voor je ouders?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mentalist

Mentalist

[avdD]

asmi schreef op woensdag 04 juli 2007 @ 18:35:
[...]

Jawel hoor, kan allemaal, en opnames gaan naar de harddisk. De opnames die je op tape wil hebben kun je vervolgens afspelen en dan de video mee laten lopen.
Als ik mijn best doe kan ik wel situaties verzinnen waarin zoiets onhandig is, maar geldt dat nou echt ook voor je ouders?
Je kent mijn ouders niet.. Zelfs met een twintuner weet ik niet of ik ze aan DVB-T krijg. Met een harddiskrecorder zou alles al helemaal anders werken, dat gaan ze niet leuk vinden :P. Als het even kan zou het mogelijk moeten blijven om het gewenste kanaal op de VCR in te stellen.

Ikzelf kan ook wel opnames op tape overzetten enzo, maar mijn ouders..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• asmi
  • Niet online
W3ird_N3rd schreef op woensdag 04 juli 2007 @ 18:48:
Je kent mijn ouders niet.. Zelfs met een twintuner weet ik niet of ik ze aan DVB-T krijg. Met een harddiskrecorder zou alles al helemaal anders werken, dat gaan ze niet leuk vinden :P.
Vergis je niet in wat er allemaal verandert als je een twintuner gaat gebruiken in combinatie met een videorecorder, met name bij het programmeren van timeropnames.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Neophyte_NL
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 21:01
asmi schreef op woensdag 04 juli 2007 @ 16:12:
[...]
Ja
[...]
Tweedehands op marktplaats e.d., of misschien nog ergens als winkeldochter bij een afgelegen Primafoon of electronicazaak.
Maar ik raad niemand aan om nog te investeren in zo'n apparaat; voor een beetje meer geld koop je de Topfield Personal Recorder die veel makkelijker te gebruiken is dan zo'n combinatie van twintuner en losse recorder.
Kleine toevoeging mbt tweedehands marktplaats recorders: de kans is groot dat deze (zeker als ze een jaartje ergens in de kast hebben gestaan) niet voorzien zijn van de laatste updates met alle gevolgen van dien bij het zoeken van de zenders (moet tegenwoordig onder andere handmatig bouquetten toevoegen) en misschien wel meer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 225264

Hallo,

Ik ben nieuw op dit forum, maar ik heb al wel het nodige aan leuke posts gelezen.
Nu mijn vragen (of moet dit in 2 aparte posts??)
Ik heb digitenne van KPN met een samsung twintuner. Deze heb ik aangesloten op een sony breedbeeld tv. Sinds een tijdje schakelt de tv steeds over naar verschillende formaten. Ligt dit aan het signaal van digitenne of zijn dit instellingen??

Vraag 2. Ik heb een Philips HD recorder. Als ik nu via de twintuner(scart) iets opneem, krijg ik allemaal groene en paarse vlekken las het beeld iets donker is. Ligt dit aan het signaal??

alvast bedankt voor reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hageneis
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 25-12-2024
Anoniem: 225264 schreef op woensdag 04 juli 2007 @ 19:35:
Ik heb digitenne van KPN met een samsung twintuner. Deze heb ik aangesloten op een sony breedbeeld tv. Sinds een tijdje schakelt de tv steeds over naar verschillende formaten. Ligt dit aan het signaal van digitenne of zijn dit instellingen??
Sinds 1 juni zenden de commerciëlen anamorf breedbeeld uit. Maar dat wil nog niet zeggen dat alles in breedbeeld wordt uitgezonden. Staat je twintuner op 16:9 ingesteld? En wat doe je met 4:3 materiaal? De twintuner geeft bij 16:9-instelling namelijk dan een continu anamorf beeld aan je tv). Uit mij hoofd zijn de instellingen: letterbox (in dit geval eigenlijk pillarbox) / volledig (uitgesmeerd beeld) / gemengd (14:9) / pan&scan (is eigenlijk 16:9 ingezoomd).
Vraag 2. Ik heb een Philips HD recorder. Als ik nu via de twintuner(scart) iets opneem, krijg ik allemaal groene en paarse vlekken las het beeld iets donker is. Ligt dit aan het signaal??
Kan een losse draad zijn in de scartkabel of de plug is niet helemaal goed aangesloten. Twintuner levert op scart 2 alleen composiet; staat de ingang van hd-recorder op composiet/cvbs/fbas o.i.d. ingesteld?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 225264

Hageneis

bedankt voor je reactie, in de twintuner heb ik inderdaad de instelling gewijzigd. Nu schakelt het beeld niet meer. Sommige uitzendingen hebben nu wel zwarte balken links en rechts. Zolas gisteravond op NL1 inspector frost.

De hd recorder ga ik naar kijken.

Thanks

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 200017

Sinds 1 juli is ook de publieke omroep om op 16:9 heb ik begrepen. De commerciëlen waren dat al.
Ik heb een Topfield 160 en een Pioneer 427 plasma. Hoe komt het dat ik het journaal bijvoorbeeld nog steeds niet in goed in beeld krijg? Op de commerciële heb ik dit ook soms, maar dat is volgens mij omdat het daar oude 4:3 programma's betreft die niet omgezet zijn. Het journaal op RTL is in elk geval weer wel goed. Of zie ik dat allemaal verkeerd? Graag hulp. Zowel mijn tv als Topfield staan ingesteld op 16:9 beeld.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mentalist

Mentalist

[avdD]

Anoniem: 200017 schreef op donderdag 05 juli 2007 @ 11:00:
Sinds 1 juli is ook de publieke omroep om op 16:9 heb ik begrepen. De commerciëlen waren dat al.
Nee, omgekeerd. De publieken doen al jaren (iig lang) anamorph breedbeeld. De commerciëlen zijn sinds 1 juni geloof ik over. Geen van allen doet constant breedbeeld, voor oud materiaal schakelt men gewoon (zoals het hoort) terug naar 4:3. Ook waren/zijn bepaalde onderdelen nog 4:3 zoals het NOS Journaal.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hageneis
Anoniem: 225264 schreef op donderdag 05 juli 2007 @ 09:32:
Hageneis

bedankt voor je reactie, in de twintuner heb ik inderdaad de instelling gewijzigd. Nu schakelt het beeld niet meer. Sommige uitzendingen hebben nu wel zwarte balken links en rechts. Zolas gisteravond op NL1 inspector frost.
En waarom is dat dan erg? Als het oorspronkelijk 4:3 materiaal is, waarom moet dan door zoveel mensen mee geprutst worden? Dit wordt in kringen van HT-hobbyisten van het eerste uur dan ook proletenzoom genoemd. Een variant hierop is: 'kijkglas moet vol zijn' .Het verpest het beeld zoals het bedoeld is.
Je moet ook niet zozeer denken in termen van zwarte balken (alsof er iets wordt verborgen).
Ik weet verder ook wel dat er een aantal merken zijn zoals JVC en Panasonic (beide eigendom van Matsushita) die zo ongeveer standaard de proletenzoom aan hebben staan. IS ook precies de reden dat ik de tv's niet koop..
De hd recorder ga ik naar kijken.
Laat je nog even weten of het daarmee opgelsot is?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hageneis
Anoniem: 200017 schreef op donderdag 05 juli 2007 @ 11:00:
Ik heb een Topfield 160 en een Pioneer 427 plasma. Hoe komt het dat ik het journaal bijvoorbeeld nog steeds niet in goed in beeld krijg?
NOS Journaal gaat op 16-9 (!) over op breedbeeld. RTL Nieuws naar verluidt op 6-8. Idealiter zou je het Journaal/Nieuws nog in pillarbox (populair gezegd: "zwarte balken aan de zijkant") moeten kijken. Niets mis mee want de meeste feeds (beelden van ver weg) zijn nog steeds 4:3.
Op de commerciële heb ik dit ook soms, maar dat is volgens mij omdat het daar oude 4:3 programma's betreft die niet omgezet zijn.
Waarom zouden ze dat om moeten zetten, dan? Ik wil het zien zoals het ooit is opgenomen. Als jij het dan per se beeldvullend moet maken dan stel je dat toch lekker zelf in op de tv. Jij blij, ik blij.
Het journaal op RTL is in elk geval weer wel goed. Of zie ik dat allemaal verkeerd? Graag hulp. Zowel mijn tv als Topfield staan ingesteld op 16:9 beeld.
Dat is toch helemaal prima, maar in tegenstelling tot de single/twin tuner schakelt de Topfield tussen 4:3 en 16:9, afhankelijk van het aangeboden signaal. De Samsungs genereren zelf een 16:9 frame waarin ze het beeld - al dan niet met zwarte balken - plaatsen. Een breedbeeld-tv blijft bij de Samsung dan altijd in 16:9 staan (erg irritant bij letterbox-uitzendingen).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kaoh
  • Laatst online: 22:13
Mijn JVC tv kan ik niet dwingen om altijd 16:9 te doen. En hij houdt erg van de, zoals hier boven genoemd wordt, proleten zoom.
Ik zie 14:9 liever ook zoals hij uitgezonden wordt en de 16:9 dan netjes beeld vullend, maar die JVC werkt daar dus niet aan mee :(

Kan ik op de Topfield hier iets aan doen? Als ik die op 16:9 zet werkt dat deel dus prima, maar ik kan volgens mij niet zeggen dat hij in geval van 14:9 dan dus die als 16:9 zonder zoom moet doorgeven toch?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• xabre16v
  • Registratie: April 2003
  • Niet online
Weet iemand of National Geographic Channel en Arrow Jazz FM nog op de Digitenne komen?

Zijn net de enigste 2 zenders die ik regelmatig kijk/luister en die zitten er niet op :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Ik heb een bomen bos probleem. Wie kan mij vertellen welke reciver het best is/zou moeten zijn? En maakt het erg veel verschil in beeldkwaliteit. Zou een ingebouwde dvb-t tuner met bla bla slot etc. ook een kwalitatief goed beeld geven, of ben je beter af met een externe tuner/receiver?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Nog maar een vraag. Als mijn ontvangst niet optimaal is (midden in Rdam, maar veel hoge huizen zeer dicht om de 1e verdieping appartement heen) zou een betere binnen antenne dan helpen? Zag toevalig een Konig binnnen antenne op internet, zette me aan het denken :) Heb nu die standaard Funke....

[ Voor 12% gewijzigd door Anoniem: 221223 op 05-07-2007 17:24 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RekZ
  • Registratie: Januari 2002
  • Niet online
Ook hier een groot probleem.
Een vriend van me heeft ook Digitenne aangeschaft, alleen nou blijkt z'n Sony plasma scherm alle mogelijke aansluitingen te hebben, behalve een scart! Het is dus gewoon een plasmascherm zonder tuner.

Weet iemand een mogelijkheid om toch digitenne aan te sluiten op een scherm zonder scart?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mentalist

Mentalist

[avdD]

RekZ schreef op donderdag 05 juli 2007 @ 17:16:
Ook hier een groot probleem.
Een vriend van me heeft ook Digitenne aangeschaft, alleen nou blijkt z'n Sony plasma scherm alle mogelijke aansluitingen te hebben, behalve een scart! Het is dus gewoon een plasmascherm zonder tuner.

Weet iemand een mogelijkheid om toch digitenne aan te sluiten op een scherm zonder scart?
Alle mogelijke aansluitingen? Dan kan je misschien voor een euro zo'n blokje halen dat SCART omzet naar composiet en S-video..

Misschien zijn er ook nog betere aansluitingen mogelijk, maar ik weet niet wat de Digitenne ontvanger (weet niet eens welke hij heeft) kan uitsturen (RGB, component?).

[ Voor 13% gewijzigd door Mentalist op 05-07-2007 17:24 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Waarom wordt alles altijd zo moeilijk als je je er in verdiept :)

Heb hier specificaties van 2 verschillende antennes. Blijkbaar is er nog nooit wijd verspreid vergelijkend warenonderzoek gedaan naar het effect van, en de kwaliteit van verschillende dvb-t antennes.
Nog experts die me kunnen vertellen wat het verschil tussen de 862 en 870 mHz als resultaat heeft en wat die gain/versterking doet??

Deze DVB-T en Digitenne antenne zorgt voor een perfect ontvangst van digitale signalen. De antenne wordt gevoed via 5V/30mA van de ontvanger, is geschikt voor horizontale en verticale polarisatie en heeft een ingebouwde GSM/DECT filter.
Frequency range : 174…230-470…862 MHz
Gain : 13-16 dB
Powered by receiver 5V 30 mA

De antenne wordt gevoed door de ontvanger (5 Volt, 30mA) of een optionele adapter (DVB-T INSERTER).
Frequentiebereik: VHF 47 ~ 230 MHz
UHF 470 ~ 870 MHz
Versterking: 20 +/- 3 dB

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RekZ
  • Niet online
W3ird_N3rd schreef op donderdag 05 juli 2007 @ 17:23:
[...]

Alle mogelijke aansluitingen? Dan kan je misschien voor een euro zo'n blokje halen dat SCART omzet naar composiet en S-video..

Misschien zijn er ook nog betere aansluitingen mogelijk, maar ik weet niet wat de Digitenne ontvanger (weet niet eens welke hij heeft) kan uitsturen (RGB, component?).
Het is volgens mij een Sony PFM-42V1N. Ik kon allerlei aansluitingen vinden behalve coax en scart. De tv heeft in ieder geval zeker weten: composiet, rgb, en s-video aansluiting. Volgens mij ook nog dvi.

Maar dit blokje bedoel je?
Afbeeldingslocatie: http://xs317.xs.to/xs317/07274/scart2.jpg
Dus deze op de digitenne-ontvanger, en dan de s-video en audio vanuit het blokje naar de tv? Klinkt wel logisch, ik ga er morgen heen dus hopen dat het gaat werken.

Verder is het de standaard Samsung ontvanger en die heeft volgens mij alleen maar scart uitgangen, dus weinig andere mogelijkheden denk ik. Of weet iemand nog een andere mogelijke oplossing om digitenne aan te sluiten op een monitor zonder scart?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mentalist

Mentalist

[avdD]

Anoniem: 221223 schreef op donderdag 05 juli 2007 @ 18:12:
Nog experts die me kunnen vertellen wat het verschil tussen de 862 en 870 mHz als resultaat heeft
Waarschijnlijk alleen de manier van meten. Een frequentie is 8mhz breed, als ik me niet vergis is 862Mhz het begin van kanaal 69 en 870Mhz het einde van kanaal 69. Beide antennes zijn dus voor hetzelfde frequentiebereik gemaakt.
en wat die gain/versterking doet??
Met een luidere versterker kan je langere kabels en meer splitters gebruiken zonder noemenswaardig verlies van signaalkwaliteit.
Dat blokje ja. Let op dat als de ontvanger geen S-video aankan je zwartwit beeld krijgt. Dan moet je een composiet kabel zoeken..

[ Voor 26% gewijzigd door Mentalist op 05-07-2007 22:08 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• teksetter
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 11-07 19:08
hoi allemaal,. ik heb al weken slechte ontvangst en dit in vorm van als ik in ene kant van de kamer scan krijg ik wel ned 123 en andere kant niet. Maar ik blijf altijd kanaals missen. Nu ontvang ik 17, geen talpa/tien, veronica,... antennet zit op de plek waar het altijd zat en goed ontvangst had. ik zit op 1ste verdieping. dat is zeker 2 a 3 meter hoog. in den haag net buiten centrum en richt de antenne ook in de richting van de rasters maar toch blijf ik zenders missen. ondertussen ben ik het zat geworden om te blijven scannen en resetten dus maar een brief verzonden naar kpn om het op te zeggen. toch maar naar een echte kabel bedrijf. betaal liever paar euro's meer voor een stabielere ontvangst.
Heeft iemand dit probleem net als ik had je een oplossing hiervoor ik zou het wel willen weten.
Reset, software update, handmatig scan, auto scan, antenne andere plek raam van de kamer hou het ook nog hoog waarbij het zeker dik 4 meter van de grond is toch blijf ik heel wat missen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mentalist

Mentalist

[avdD]

Stel af op 498Mhz (K24) en zoek een plek in je kamer waar je ontvangst hebt. Probeer ook de antenne dicht tegen de muur te zetten, of als het kan voor een raam, gericht op de zender.

Je weet trouwens dat er een nieuwe DVB-T mast in aanbouw is daar?

Afbeeldingslocatie: http://home.planet.nl/~ploe2070/fmtv/betonwerkzaamheden-denhaag-dvbt.jpg

[ Voor 30% gewijzigd door Mentalist op 06-07-2007 02:23 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hageneis
Kaoh schreef op donderdag 05 juli 2007 @ 17:00:
Mijn JVC tv kan ik niet dwingen om altijd 16:9 te doen. En hij houdt erg van de, zoals hier boven genoemd wordt, proleten zoom.
Ik zie 14:9 liever ook zoals hij uitgezonden wordt en de 16:9 dan netjes beeld vullend, maar die JVC werkt daar dus niet aan mee :(
Bij de volgende aankoop dus éérst checken.
Kan ik op de Topfield hier iets aan doen? Als ik die op 16:9 zet werkt dat deel dus prima, maar ik kan volgens mij niet zeggen dat hij in geval van 14:9 dan dus die als 16:9 zonder zoom moet doorgeven toch?
Nee, de Samsungs hebben hier onbedoeld een work-around voor. Je tv krijgt dan altijd een 16:9 frame geserveerd, eventueel pillarboxed. Probeer anders eens de JVC standaard op 4:3 in te stellen i.p.v. automatich en kijk of de tv schakelt op basis van pin 8 van de SCART (breedbeedinstelling wordt zowel via een aparte SCART-leiding als via lijn 23 van het tv-beeld doorgegeven. Eventueel kun je dan nog handmatig schakelen naar 14:9.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• teksetter
W3ird_N3rd schreef op vrijdag 06 juli 2007 @ 02:16:
Stel af op 498Mhz (K24) en zoek een plek in je kamer waar je ontvangst hebt. Probeer ook de antenne dicht tegen de muur te zetten, of als het kan voor een raam, gericht op de zender.

Je weet trouwens dat er een nieuwe DVB-T mast in aanbouw is daar?

[afbeelding]
WAAR WORDT DIT GEBOUWD.?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• teksetter
plek bedoel ik enig idee

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mentalist

Mentalist

[avdD]

Zichtenburglaan. En je hoeft niet te schreeuwen :).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 225562

Ik heb een TF3000COT-d.
Ik wil deze graag op 12 Volt laten werken (aanboord boot).
Heeft iemand een schema hiervan met het voedingscircuit?

bvd

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RekZ
  • Niet online
W3ird_N3rd schreef op donderdag 05 juli 2007 @ 22:06:

Dat blokje ja. Let op dat als de ontvanger geen S-video aankan je zwartwit beeld krijgt. Dan moet je een composiet kabel zoeken..
Vandaag dus bij die vriend aangesloten en het werkt. S-video gaf inderdaad zwart/wit, maar composiet gewoon in kleur.

Verder heb ik me niet echt in die Digitenne verdiept, maar ik neem aan dat de balkjes tijdens het zappen de signaalsterkte weergeven? De balkjes waren meer dan drie-kwart, maar de kwaliteit vond ik niet echt geweldig.

Zou een scart-dvi kabel ook mogelijk zijn om te gebruiken, of zou dat weinig verschil maken in kwaliteit?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• asmi
  • Niet online
RekZ schreef op zaterdag 07 juli 2007 @ 19:39:
Zou een scart-dvi kabel ook mogelijk zijn om te gebruiken, of zou dat weinig verschil maken in kwaliteit?
Als het al werkt dan zal de kwaliteit slechts vergelijkbaar zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• grhmpf
  • Laatst online: 29-05-2022

grhmpf

Android <3

Heeft iemand last van het volgende probleem met de twintuner of de single tuner van Samsung?
Zo nu en dan lijkt het op mijn JVC LCD TV of het beeld "schokt" in de horizontale richting. Nu ben ik eens gaan zoeken en het lijkt niet aan m'n tv te liggen maar aan de digitenne decoders of het signaal. Ik heb de decoders via scart aangesloten en de beeldinstelling staat op RGB. Als ik de instelling op CBVS (of wat was het) zet, dan zie ik dat het beeld eens in de zoveel tijd verslechtert in het zelfde ritme als de schokken die ik zie.

Wanneer het begonnen is weet ik niet exact maar ik heb een tijdje gedacht dat het aan m'n ogen lag :) Ik denk dat het iets met de nieuwe firmware te maken heeft, maar ik weet het dus niet zeker. Andere bronnen op dezelfde scart aansluitingen geven gewoon een strak beeld dus vandaar dat ik niet denk dat m'n TV kapot is....

Iemand anders met dit verschijnsel?

Ik heb de decoder trouwens "vastgezet" op 16:9 beeld, misschien dat het daarom extra zichbaar is?

[ Voor 5% gewijzigd door grhmpf op 08-07-2007 15:55 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bonkdoos
Klop het dat er 2 types SMT 1100T's zijn? Ik hoorde net van een vriend dat hij 2 twin tuners heeft. 2 maal SMT 1100T, alleen op 1 ervan zit een klokje en op de andere niet.
Klopt dit? En zijn er verdere verschillen tussen deze 2 subtypes?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mentalist

Mentalist

[avdD]

asmi schreef op zondag 08 juli 2007 @ 09:40:
[...]

Als het al werkt dan zal de kwaliteit slechts vergelijkbaar zijn.
DVI over SCART.. Ik vraag me af hoe je dat voor elkaar wilt krijgen. Het zou er vast beter uitzien, het kan alleen dus niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 189254

Behoud je het analoge signaal wanneer je overstapt naar Digitenne? Bij UPC is dit volgens mij het geval.
Ik heb namelijk 2 tv's in huis die niet per sé allebei digitaal beeld moeten ontvangen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mentalist

Mentalist

[avdD]

Digitenne heeft geen analoge service.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Intheweb
  • Laatst online: 12-07 10:47
Zijn er trouwens al meer mensen die gebruik maken van de USB receiver? Zo ja, wat zijn jullie ervaringen? Wie heeft hem werkend in een MCE of in een andere HTPC?

Doe maar een onsje meer...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KL643
  • Laatst online: 23:37

KL643

beeldaandemuur

[quote]grhmpf schreef op zondag 08 juli 2007 @ 15:54:
Heeft iemand last van het volgende probleem met de twintuner of de single tuner van Samsung?
Zo nu en dan lijkt het op mijn JVC LCD TV of het beeld "schokt" in de horizontale richting....

Heb ook een 37" JVC LCD TV in samenwerking met een KPN Topfield tuner met het zelfde probleem :( KPN monteur is hier geweest en kon er niets aan doen. Hij dacht dat het opgelost kon worden met een firmware update maar vraag me of dat waar is en of die überhaubt nog komt.

beeldaandemuur

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hageneis
Anoniem: 189254 schreef op zondag 08 juli 2007 @ 23:01:
Behoud je het analoge signaal wanneer je overstapt naar Digitenne? Bij UPC is dit volgens mij het geval.
Ik heb namelijk 2 tv's in huis die niet per sé allebei digitaal beeld moeten ontvangen.
Ligt eraan of je de kabel opzegt. Anders zou je extra betalen. Anders is het als je kabelbedrijf "vergeet" je af te sluiten heb je nog analoog signaal (zoals bij mij). Was de analoge kabel dus tóch goedkoper dan KPN ;)

Ik ooit eens ergens gelezen dat appartementen moeilijk af te sluiten zijn voor kabelaars: er gaat één streng naar boven en dan weten ze niet precies welke kabel van jou is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• grhmpf
  • Laatst online: 29-05-2022

grhmpf

Android <3

KL643 schreef op maandag 09 juli 2007 @ 02:01:
[quote]grhmpf schreef op zondag 08 juli 2007 @ 15:54:
Zo nu en dan lijkt het op mijn JVC LCD TV of het beeld "schokt" in de horizontale richting....

Heb ook een 37" JVC LCD TV in samenwerking met een KPN Topfield tuner met het zelfde probleem :( KPN monteur is hier geweest en kon er niets aan doen. Hij dacht dat het opgelost kon worden met een firmware update maar vraag me of dat waar is en of die überhaubt nog komt.
Aan de ene kant goed nieuws, dan ligt het waarschijnlijk dus niet aan m'n TV (of m'n decoder), aan de andere kant is zeer irritant. Ik ben aan het kijken of ik mijn htpc full time als digitenne box kan inzetten als alternatief...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SvMp
  • Registratie: September 2000
  • Niet online
Vraag: Is de apparatuur die je krijgt bij een abonnement ook te gebruiken als je dat abonnement weer beëindigt? (voor ontvangst publieke omroepen)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• slaay
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 12-07 08:30

slaay

Natuurbeleven.com

Ja, die kun je daar ook gewoon voor gebruiken.

Dich bis echt unne foëzen haas

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• xon
  • Laatst online: 09-07 20:32

xon

guys,

Even iets geks..ik heb een simpele samsung hier staan en een topfield..gewoon de updates/zenderwijziging netjes overleefd en alles werkt prima!

Mijn vader daarentegen heeft 2 normale samsungs en 1 samsung met extra scart (voor opname) en hij heeft op alle 3 het probleem dat hij gewoon bij het scannen zenders mist. Ook worden zenders echt alle kanten opgegooid en staat er de bekende 1001 1002 etc. Hij zit aan de andere kant van de stad dus dat is het echt niet en heeft 99% ontvangst!

Ik heb natuurlijk ook al wat gerommeld en alles een tijdje stroomloos gezet etc maar niks helpt..iemand suggesties nog?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Icelus
  • Registratie: Januari 2004
  • Niet online
xon schreef op dinsdag 10 juli 2007 @ 00:07:
Mijn vader daarentegen heeft 2 normale samsungs en 1 samsung met extra scart (voor opname) en hij heeft op alle 3 het probleem dat hij gewoon bij het scannen zenders mist. Ook worden zenders echt alle kanten opgegooid en staat er de bekende 1001 1002 etc. Hij zit aan de andere kant van de stad dus dat is het echt niet en heeft 99% ontvangst!
Fabriekinstellingen hersteld en vervolgens alle zenders zoeken geprobeerd?

Developer Accused Of Unreadable Code Refuses To Comment

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jelle.
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 27-06 12:48
Ik had ook problemen met die Samsung single tuner toen de BBC zenders er bij kwamen. Na heel veel gedoe is het me uiteindelijk toch gelukt alles weer in orde te krijgen, maar ik weet niet hoe :P In elk geval minimaal 15 min de stroom af voor de reset, antenne verplaatst en zenders gezocht en ineens waren ze er. Misschien doet dus de antenne verplaatsen de trick... succes ermee.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• innerchild
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 29-01-2023
van de week een plasma tv gekocht 50 inch en bij het aansluiten van digitenne schrok ik me kapot van de verschrikkelijke kwaliteit.

eerst dacht ik dat het aan me tv lag maar bij het opzetten van een dvd zag ik gelijk dat het niet aan de tv lag.

voor beide signalen op me ontvanger zat ik rond de 95 %. Na wat speurwerk op het internet kwam ik er dus achter dat mensen met een platte tv van 32 inch en hoger gewoon echt slechte kwaliteit tv in huis krijgen van digitenne. ook dat de bitrate en zware compressie het beeld geen goed doen.

met me 50 inch is het echt huilen op dit moment. als ik er maar ver genoeg vandaan zit dan zie ik die blokjes niet zo.

heb ik een mail gestuurd naar digitenne en kreeg dit verbazend wekkend antwoord terug :

==========

Naar aanleiding van uw vraag over de kwaliteit van Digitenne van KPN in combinatie met een Plasma
of LCD televisie kunnen wij u als volgt informeren:

TFT's hebben een zeer hoge ruimtelijke afsnijfrequentie, en geven daarom de ruimtelijke ruis
sterker weer dan een beeldbuis.

Een MPEG-2 decoder (gebruikt in het digitale signaal van Digitenne) laat de wat hogere ruimtelijke
frequenties eerder weg, omdat het oog daarvoor minder gevoelig voor is, en omdat de beeldbuis
deze enigszins afkapt.

Dit zal de decoder meer doen naarmate hij meer moet "samenpersen". Maar een TFT laat deze samengeperste beelden juist weer wat beter zien. Bij te agressieve compressie kunnen
dan randjes en blokjes beter zichtbaar worden. Dit kan voorkomen worden in de aanstuurelektronica
van de TFT, maar kan tevens ten koste gaan van de scherpte.

Wij vertrouwen erop u met deze informatie van dienst te zijn geweest.

Met vriendelijke groet,

Petra Faro
Digitenne

=================================

dus met andere woorden als je een tft of plasma in bezit hebt dan moet je digitenne dus vermijden want ze zijn " te goed" voor het slecht en zwaar gecompressed signaal van digitenne.

ik ga maar is kijken of sateliet mischien wat is. op dit moment heb ik er bijna spijt van gekregen om een grote tv te kopen. wat heb je er aan als je toch bagger signaal binnen krijgt.

op me breedbeeld van 82 cm viel mij de blokjes niet zo op maar nu.........

dus mocht je een grote tv willen kopen weet wat de consequenties zijn....

[ Voor 99% gewijzigd door innerchild op 10-07-2007 02:23 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mentalist

Mentalist

[avdD]

innerchild schreef op dinsdag 10 juli 2007 @ 02:10:
heb ik een mail gestuurd naar digitenne en kreeg dit verbazend wekkend antwoord terug :
Dit antwoord verbaast mij ook. Het is namelijk een geheel juist en correct antwoord en de technische uitleg klopt!

Moet je Canal Digtaal eens een mail sturen, kijken wat ze daarop antwoorden. Haha, grapje, Canal Digitaal heeft niet eens een mailadres.
dus met andere woorden als je een tft of plasma in bezit hebt dan moet je digitenne dus vermijden want ze zijn " te goed" voor het slecht en zwaar gecompressed signaal van digitenne.
Ik keek vroeger HDTV op een 17" CRT (monitor, ding kon zelfs 1920*1080 halen). Ik had een opname van The Terminator (1984) in 1080i uit de states. Praaaaachtig! Mooiste film in HDTV die ik had!

Toen kocht ik een 24" Dell 2405FPW (1920*1200 TFT). Toen bekeek ik The Terminator nog eens. What happen! Echt slecht was het niet maar.. Waar was de scherpte heen? En vreemd genoeg zagen juist andere HDTV video's (recentere producties, opgenomen met betere camera's dan beschikbaar waren in 1984) er nu stukken beter uit, heel erg veel beter.

Moraal: bij een groot LCD scherm moet je ook bijpassend materiaal hebben.
ik ga maar is kijken of sateliet mischien wat is. op dit moment heb ik er bijna spijt van gekregen om een grote tv te kopen. wat heb je er aan als je toch bagger signaal binnen krijgt.
Helemaal juist. Dit is een behoorlijk slecht moment om een grote TV te kopen. Alle publieke en de meeste commerciële zenders zenden nog uit in SD, RTL en SBS zijn net over op breedbeeld en bijna de enige zenders die in echt hoge bitrates beschikbaar zijn zijn Nederland 1, 2 en 3 en Film1/Sport1 (er zijn er nog wel meer geloof ik maar die hebben niet zo veel bekendheid). En zelfs die alleen via de (betuttelende) digitale kabel. HD-DVD en Blu-ray staan nog in de kinderschoenen, zijn duur en beperkt.

Er zijn maar een paar goede redenen om een grote TV te kopen, en ik gok dat jij aan geen ervan voldoet:

• Je speelt de hele dag op een Xbox360/PS3
• Je bent een early adaptor met HD-DVD/Blu-ray of je hebt een HTPC en een usenet payserver
• Je hebt een hele grote woonkamer in een nog grotere villa en je wilt met 10 of meer vrienden tegelijk voetbal kijken zonder op een kluitje te zitten.

In een "normale" woonkamer moet je echt geen 50" TV ophangen. Voor een "normale" woonkamer (en dan denk ik aan mensen die in een huis wonen met een normaal inkomen, dus geen kast van een huis) zonder erg ver van de TV te moeten zitten is 32" meer dan voldoende.

Mijn ouders hebben zelfs een 20" LCD TV.. Als primaire TV. Ergens wel klein maar ergens volstaat het eigenlijk ook wel. Mijn computermonitor is nog groter, maarja, die draait ook een "iets" hogere resolutie..

Als je een grotere TV koopt moet je ook een beter bronsignaal erbij hebben om dezelfde gevoelsmatige kwaliteit te behouden. Als je wat extra turbo's in je auto stopt moet je ook de koeling verbeteren om dezelfde betrouwbaarheid te behouden, het één is dus afhankelijk van het ander en alles moet in evenwicht blijven ;).

Bij Canal Digitaal zal je zeker een beter beeld hebben, al helemaal als je een HDTV ontvanger koopt zodat je die via DVI/HDMI aan kan sluiten. Maar bedenk je wel dat Canal Digitaal niet de sterkste is in communicatie.. Prijsverhogingen bijvoorbeeld kondigen ze niet aan per brief, alleen op de website en als je daar niet kijkt dan zie je vanzelf de nieuwe prijs op je afschrift.

Ik weet niet in wat voor ruimte je die 50" TV hebt opgehangen, maar ik zou er serieus over denken een kleiner formaat TV te zoeken, en dan ook vooraf checken dat het beeld op die specifieke TV goed is met Digitenne, want ook filters in de TV spelen sterk mee.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• asmi
  • Niet online
Dat had je hier al eerder kunnen lezen.
Op wat voor signaal heb je die TV in de winkel gezien?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• innerchild
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 29-01-2023
tja ik geef jullie helemaal gelijk. ik heb bij mijn zoektocht voor een tv totaal niet aan het tv signaal gedacht. ik was in de veronderstelling dat ik met mijn digitale ontvangst een goed tv signaal zou hebben op mijn tv. dus niet...

ik had het signaal op composiet gezien met een dvd van final fantasy......ik kan me wel voor me kop slaan dat ik dit niet eerder heb gezien.....en die gast van media markt vertellen dat ik met digitenne echt superieur beeld zou hebben...

ik heb nu voorlopig me woonkamer opzet omgedraait en me tv 3 meter verder gezet en nu zie ik die blokjes niet ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Atomsk
  • Laatst online: 04-07 00:10
Ja, aan een kant is het vreemd dat er niet standaard een instelbaar deblocking filter zit op alle dvb-t decoders. Ik vraag me ook af of het ooit wel "beter" wordt met digitale uitzendingen. Er blijft altijd de druk om zoveel mogelijk kanalen/zenders aan te bieden binnen de beperkte bandbreedte, dus zal men snel geneigd zijn om de kwaliteit te verlagen naar het minimaal acceptabele om maar zoveel mogelijk radio- en tvzenders aan te bieden. Radiouitzendingen in de UK schijnen ook behoorlijk in kwaliteit achteruit te zijn gegaan sinds de invoering van DAB. Door de sterke compressie wordt er niet eens meer de oude FM-kwaliteit gehaald.

_██_
(ಠ_ృ)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mentalist

Mentalist

[avdD]

innerchild schreef op dinsdag 10 juli 2007 @ 11:49:
ik had het signaal op composiet gezien met een dvd van final fantasy......ik kan me wel voor me kop slaan dat ik dit niet eerder heb gezien.....en die gast van media markt vertellen dat ik met digitenne echt superieur beeld zou hebben...
Is imho ook niet verstandig, om een TV te beoordelen op de weergave van CGI.
ik heb nu voorlopig me woonkamer opzet omgedraait en me tv 3 meter verder gezet en nu zie ik die blokjes niet ;)
:Y)
Atomsk schreef op dinsdag 10 juli 2007 @ 12:53:
Radiouitzendingen in de UK schijnen ook behoorlijk in kwaliteit achteruit te zijn gegaan sinds de invoering van DAB. Door de sterke compressie wordt er niet eens meer de oude FM-kwaliteit gehaald.
De BBC had op een gegeven moment Classic FM (yep, klassieke muziek) teruggeschroeft naar 128kbps. Later hebben ze de bitrate maar weer wat hoger gezet want 128kbps leverde nogal wat klachten op :P.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 200017

ik heb 42 inch plasma. en digitenne. dat gaat prima. kwaliteit is vergelijkbaar met upc digitaal. soms zit het signaal een beetje tegen. maar de gewone netten zie ik altijd meestal erg goed.

Nee, het is geen dvd kwaliteit, maar dan verwacht je ook teveel denk ik. Dat is UPC ook niet.
van de week een plasma tv gekocht 50 inch en bij het aansluiten van digitenne schrok ik me kapot van de verschrikkelijke kwaliteit.

eerst dacht ik dat het aan me tv lag maar bij het opzetten van een dvd zag ik gelijk dat het niet aan de tv lag.

voor beide signalen op me ontvanger zat ik rond de 95 %. Na wat speurwerk op het internet kwam ik er dus achter dat mensen met een platte tv van 32 inch en hoger gewoon echt slechte kwaliteit tv in huis krijgen van digitenne. ook dat de bitrate en zware compressie het beeld geen goed doen.

met me 50 inch is het echt huilen op dit moment. als ik er maar ver genoeg vandaan zit dan zie ik die blokjes niet zo.

==========

Naar aanleiding van uw vraag over de kwaliteit van Digitenne van KPN in combinatie met een Plasma
of LCD televisie kunnen wij u als volgt informeren:

TFT's hebben een zeer hoge ruimtelijke afsnijfrequentie, en geven daarom de ruimtelijke ruis
sterker weer dan een beeldbuis.

Een MPEG-2 decoder (gebruikt in het digitale signaal van Digitenne) laat de wat hogere ruimtelijke
frequenties eerder weg, omdat het oog daarvoor minder gevoelig voor is, en omdat de beeldbuis
deze enigszins afkapt.

Dit zal de decoder meer doen naarmate hij meer moet "samenpersen". Maar een TFT laat deze samengeperste beelden juist weer wat beter zien. Bij te agressieve compressie kunnen
dan randjes en blokjes beter zichtbaar worden. Dit kan voorkomen worden in de aanstuurelektronica
van de TFT, maar kan tevens ten koste gaan van de scherpte.

Wij vertrouwen erop u met deze informatie van dienst te zijn geweest.

Met vriendelijke groet,

Petra Faro
Digitenne

=================================

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fietsbel
  • Registratie: April 2000
  • Niet online

Fietsbel

¯\_(ツ)_/¯

Klopt helemaal, digitenne is niet om aan te zien op m;n lcd. Heb daarom ook gelijk een hdtv pakket aangevraagd bij CAIW

39

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• driedees
  • Registratie: December 2004
  • Laatst online: 21:24
Ik heb Digitenne laatst opgezegd (voornaamste reden: slechte beeldkwaliteit) en gisteren werd ik gebeld door een enquêtebureau. De man wilde weten waarom ik had opgezegd, allemaal heel netjes en het was ook geen poging om mij als Digitenne-klant terug te winnen. De enquêteur liet doorschemeren dat de meeste opzeggingen kwamen door tegenvallende beeldkwaliteit (zoals hij het verwoorde: blokjes en wegvallend geluid). Benieuwd of KPN hier iets aan gaat doen, voor mij leek Digitenne namelijk de ideale oplossing: goedkoper dan kabel, ik heb 1 tv in huis en ik hecht geen waarde aan uitgebreid zenderaanbod. Maar het is gewoon niet om aan te zien, dus toch maar een paar euro meer voor kabel. Toevallig meer opzeggers die hier nog meelezen en gebeld zijn?

It's always funny until someone gets hurt and then it's just hilarious. FNM

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Intheweb
  • Laatst online: 12-07 10:47
Ik kijk Digitenne via mijn laptop en heb bijna geen last van blokvorming. Wel kan de cropping beter.
Enige wat irritant is, is dat een aftiteling van links naar rechts of anders om (:P) wazig word door. Denk dat dit te maken heeft met de interlacing van het signaal en dat ik deze nog ergens moet activeren.

Doe maar een onsje meer...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Heb de volgende vraag net ook gesteld op het Toshiba 3000 topic, maar kan hem net zo goed hier stellen:

Ik las net de review van de 42 x3030d op http://www.hdtvtest.co.uk/Toshiba-42X3030D/Benchmark.php .

Weet iemand of die "Video Artifacts" die besproken worden hetzelfde is als die grote blokken pixels bij digitenne van KPN?

Ik heb namelijk Digitenne (en om verschillende redenen heb ik ook geen andere keuze) en ik zoek een tv die een beetje goed omgaat het hun geleverde beeld.

Dit verschilt toch niet alleen per tuner en kabel, maar ook per tv???

= overigens net ook gelezen dat de "blokken" bij LCD erger zijn dan Plasma....=

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Oyster
  • Registratie: Januari 2003
  • Niet online

Oyster

Prince

Heedt iemand als eens de Samsung HD80 (SMT-1100TP) open gehad? Ik ben benieuwd of er een usb aansluiting op te tweaken valt. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dennis_dude
  • Laatst online: 06-05-2024
driedees schreef op woensdag 11 juli 2007 @ 14:56:
Ik heb Digitenne laatst opgezegd (voornaamste reden: slechte beeldkwaliteit) en gisteren werd ik gebeld door een enquêtebureau. De man wilde weten waarom ik had opgezegd, allemaal heel netjes en het was ook geen poging om mij als Digitenne-klant terug te winnen. De enquêteur liet doorschemeren dat de meeste opzeggingen kwamen door tegenvallende beeldkwaliteit (zoals hij het verwoorde: blokjes en wegvallend geluid). Benieuwd of KPN hier iets aan gaat doen, voor mij leek Digitenne namelijk de ideale oplossing: goedkoper dan kabel, ik heb 1 tv in huis en ik hecht geen waarde aan uitgebreid zenderaanbod. Maar het is gewoon niet om aan te zien, dus toch maar een paar euro meer voor kabel. Toevallig meer opzeggers die hier nog meelezen en gebeld zijn?
Ik heb intussen Digitenne ook opgezegd vanwege dezelfde redenen die jij hebt verwoord.
Maar ik ben nog niet gebeld hoor.

Trouwens ik heb nog nooit iets zo makkelijk kunnen opzeggen als Digitenne.
KPN bellen, daarna doorverbonden met opzeggingen, NAW gegevens doorgegeven, 1 maand opzegtermijn blablabla, krijg een schriftelijke bevestiging thuis en that's it.
Dus ze kunnen het wel, servicegericht werken.

The difference between men and boys is the size of their toys

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• driedees
Dennis_dude schreef op donderdag 12 juli 2007 @ 07:41:
Trouwens ik heb nog nooit iets zo makkelijk kunnen opzeggen als Digitenne.
KPN bellen, daarna doorverbonden met opzeggingen, NAW gegevens doorgegeven, 1 maand opzegtermijn blablabla, krijg een schriftelijke bevestiging thuis en that's it.
Dus ze kunnen het wel, servicegericht werken.
Daar stond ik dus ook van te kijken hoe makkelijk het opzeggen ging! Mag ik je vragen of jij ook te horen kreeg dat je je smartcard moest terugsturen vlak na het aflopen van het abonnement? Ik vraag me namelijk af waarom die kaart per se terug moet, het is toch aannemelijk dat ze mijn abonnennummer gewoon op non-actief / niet betaald kunnen zetten. Ik stuur 'm met alle plezier terug en het kost me alleen een postzegel + envelop, dat is het niet. Ben meer benieuwd wat de achterliggende gedachte (if any) is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• arsimo
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 10-09-2024
driedees schreef op donderdag 12 juli 2007 @ 13:39:
[...]
Ik vraag me namelijk af waarom die (smart) kaart per se terug moet, het is toch aannemelijk dat ze mijn abonnennummer gewoon op non-actief / niet betaald kunnen zetten.
Hoe stel je dan voor hoe het zou moeten werken? Jij ontvangt hetzelfde signaal uit de ether als iedereen. Er zit in dat signaal echt niet de codes van de duizenden (of meer) smart-cards die het mogen ontvangen, of andersom, de duizenden die het dan niet meer zouden mogen ontvangen....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• driedees
arsimo schreef op donderdag 12 juli 2007 @ 13:56:
[...]
Hoe stel je dan voor hoe het zou moeten werken? Jij ontvangt hetzelfde signaal uit de ether als iedereen. Er zit in dat signaal echt niet de codes van de duizenden (of meer) smart-cards die het mogen ontvangen, of andersom, de duizenden die het dan niet meer zouden mogen ontvangen....
KPN moet toch wel iets kunnen met die abonnenummers, anders zou iedereen die ooit een smartcard geactiveerd heeft gratis naar de voetbalkanalen kunnen kijken. En als je je abonnement niet betaalt, moet KPN je toch kunnen afsluiten van hun niet-FTA kanalen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Icelus
  • Registratie: Januari 2004
  • Niet online
driedees schreef op donderdag 12 juli 2007 @ 14:10:
[...]

KPN moet toch wel iets kunnen met die abonnenummers, anders zou iedereen die ooit een smartcard geactiveerd heeft gratis naar de voetbalkanalen kunnen kijken. En als je je abonnement niet betaalt, moet KPN je toch kunnen afsluiten van hun niet-FTA kanalen?
Er is een apart gedeelte gereserveerd voor dit soort gegevens. Op afstand is een smartcard te blokkeren of is het mogelijk bepaalde kanalen te activeren. Tweewegcommunicatie is ook mogelijk maar dat wordt op dit moment niet gebruikt door de KPN IIRC.

[ Voor 8% gewijzigd door Icelus op 12-07-2007 14:31 ]

Developer Accused Of Unreadable Code Refuses To Comment

Pagina: 1 ... 13 ... 21 Laatste

Dit topic is gesloten.