Het grote KPN Digitenne topic deel 3 Vorige deel Overzicht Volgende deel Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 14 ... 21 Laatste
Acties:
  • 181.480 views sinds 30-01-2008

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hageneis
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 25-12-2024
arsimo schreef op donderdag 12 juli 2007 @ 13:56:
[...]

Hoe stel je dan voor hoe het zou moeten werken? Jij ontvangt hetzelfde signaal uit de ether als iedereen. Er zit in dat signaal echt niet de codes van de duizenden (of meer) smart-cards die het mogen ontvangen, of andersom, de duizenden die het dan niet meer zouden mogen ontvangen....
Dat zit dus wel in de ether, net als in de ruimte voor de satellietontvanger. Vergelijk dat maar met teletekst: daar komen alle pagina's in een grote carrousel voorbij. Zo werkt het ook voor smartcards.
Dit is gelijk ook de reden bij de Topfield-recorder dat je een minuut of tien moet wachten bij geblokkeerde (oude) opnames; je sleutel zit in het opgenomen signaal dus die komt vanzelf weer voorbij.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• driedees
  • Registratie: December 2004
  • Laatst online: 07:52
Thanx Hageneis en Icelus, weer wat geleerd!

It's always funny until someone gets hurt and then it's just hilarious. FNM

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• asmi
  • Registratie: Augustus 2004
  • Niet online
Dennis_dude schreef op donderdag 12 juli 2007 @ 07:41:
Trouwens ik heb nog nooit iets zo makkelijk kunnen opzeggen als Digitenne.
KPN bellen, daarna doorverbonden met opzeggingen, NAW gegevens doorgegeven, 1 maand opzegtermijn blablabla, krijg een schriftelijke bevestiging thuis en that's it.
Dus ze kunnen het wel, servicegericht werken.
Niet te vroeg juichen!
Eerst maar eens afwachten of je de schriftelijke bevestiging echt ontvangt, de incasso's stoppen en je geen dreigbrieven krijgt. >:)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• asmi
  • Niet online
Icelus schreef op donderdag 12 juli 2007 @ 14:31:
Tweewegcommunicatie is ook mogelijk maar dat wordt op dit moment niet gebruikt door de KPN IIRC.
Hoe zou dat moeten werken?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• arsimo
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 10-09-2024
Hageneis schreef op donderdag 12 juli 2007 @ 15:07:
[...]
Dat zit dus wel in de ether, net als in de ruimte voor de satellietontvanger. Vergelijk dat maar met teletekst: daar komen alle (knip)
Thanx!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Icelus
  • Registratie: Januari 2004
  • Niet online

Developer Accused Of Unreadable Code Refuses To Comment

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Koffie
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 13:28

Koffie

Koffiebierbrouwer

Braaimeneer

Verwijderd schreef op woensdag 11 juli 2007 @ 13:24:
ik heb 42 inch plasma. en digitenne. dat gaat prima. kwaliteit is vergelijkbaar met upc digitaal. soms zit het signaal een beetje tegen. maar de gewone netten zie ik altijd meestal erg goed.

Nee, het is geen dvd kwaliteit, maar dan verwacht je ook teveel denk ik. Dat is UPC ook niet.

[...]
Mee eens, ik kijk digitenne op een 42" plasma via de hoogst haalbare aansluiting en geen enkel probleem met de kwaliteit.
Ja als je vlak voor de TV gaat zitten, is het ruk. Maar of een DVD er nu zo briljant uitziet op 40cm vanaf een 42" scherm ? :)

Tijd voor een nieuwe sig..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• koektrommeltje
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 00:32
Ik heb sinds een maandje digitenne en heb nu om uit te breiden naar andere kamers wat tuners erbij gekocht.

Nu stuit ik met elk van de drie bijgekochte tuners tegen een en hetzelfde probleem aan: bij alle drie de tuners lukt het me niet om RTL4,5,7 , SBS6 en net5 te ontvangen.

Heeft dit te maken met de software? De tuners zijn een tijd niet gebruikt geweest, dus de software komt niet overeen met de softwareversie van de bij het abonnement meegeleverde tunertje maar is van een eerdere versie. De antenne zelf pikt de signalen wel uit de lucht; die heb ik nl niet verplaatst.

Het gaat om de volgende tuners:

Samsung singletuner SMT1000T
Samsung twintuner SMT1100t
Samsung Personal Recorder SMT1100TP 80Gb.

Fabrieksinstellingen heb ik al gereset en opnieuw geinstalleerd, maar dat helpt niet. Aan de antenne zelf heb ik niet gezeten, dus daar ligt het ook niet aan.

Als iemand tips heeft?

Ik woon in Delft, en daar staan de tuners ook.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Dat blok zenders is na de laatste zender indeling slecht te ontvangen.
Door de antenne op zolder te plaatsen en zeer nauwkeurig uit te richten is bij mij het probleem grotendeels verholpen al is het nog niet perfect.
Nog regelmatig wat kleine storingen terwijl de overige zenders allemaal op 98% onvangst zitten

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

koektrommeltje schreef op zondag 15 juli 2007 @ 21:36:
Ik heb sinds een maandje digitenne en heb nu om uit te breiden naar andere kamers wat tuners erbij gekocht.

Nu stuit ik met elk van de drie bijgekochte tuners tegen een en hetzelfde probleem aan: bij alle drie de tuners lukt het me niet om RTL4,5,7 , SBS6 en net5 te ontvangen.

Heeft dit te maken met de software? De tuners zijn een tijd niet gebruikt geweest, dus de software komt niet overeen met de softwareversie van de bij het abonnement meegeleverde tunertje maar is van een eerdere versie. De antenne zelf pikt de signalen wel uit de lucht; die heb ik nl niet verplaatst.

Het gaat om de volgende tuners:

Samsung singletuner SMT1000T
Samsung twintuner SMT1100t
Samsung Personal Recorder SMT1100TP 80Gb.

Fabrieksinstellingen heb ik al gereset en opnieuw geinstalleerd, maar dat helpt niet. Aan de antenne zelf heb ik niet gezeten, dus daar ligt het ook niet aan.

Als iemand tips heeft?

Ik woon in Delft, en daar staan de tuners ook.
Welke Hard en software versies hebben die 3 tuners ? Het klinkt een beetje als het oude bekende probleem waar die softwareupdate voor is geweest. Een workaround is de missende kanalen handmatig inscannen, in dit geval zou dit kanaal 64 zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• koektrommeltje
Software is zeker niet up-to-date, meen uit mn hoofd 1.20 en de hardwareversie is ook niet de nieuwste in ieder geval ?

Ik ga dadelijk weer even proberen. Zojuist in Rotterdam is het me ook gelukt om deze zenders NIET te ontvangen, dus mogelijk is het toch de antenne die niet helemaal optimaal staat.

In Rotterdam kreeg ik nu trouwens de regionale zender RTV Rijnmond, terwijl ik verleden keer TV West kreeg te zien. Is dat uitrichten van de antenne op meerdere manieren mogelijk?

Ik ga gewoon terug naar de primafoon anders. Kunnen ze het mooi daar uitzoeken voor me met mn laatste aankoop.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Zijn er meer mensen waarbij het publieke bouquet in Apeldoorn en omstreken (kanaal 42) niet werkt ? Is dit een storing ? Ik heb geen signaal voor NED 1,2,3 + omroep Gelderland terwijl alle andere zenders normaal werken en de free to air bouquetten van de omringende masten werken wel normaal.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• slaay
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 12:31

slaay

Natuurbeleven.com

Volgens KPN.com zou ik in Eindhoven (Strijp) nu ook digitenne kunnen aanvragen waarbij je ontvangst zou moeten kunnen hebben met een binnenantenne.

Ik heb zojuist gekeken, maar het signaal is niet sterker geworden. Blijkbaar is de mast in Eindhoven-West dus nog niet up and running.

Dich bis echt unne foëzen haas

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op maandag 16 juli 2007 @ 19:08:
Zijn er meer mensen waarbij het publieke bouquet in Apeldoorn en omstreken (kanaal 42) niet werkt ? Is dit een storing ? Ik heb geen signaal voor NED 1,2,3 + omroep Gelderland terwijl alle andere zenders normaal werken en de free to air bouquetten van de omringende masten werken wel normaal.
Hier hetzelfde probleem (ook Apeldoorn). Geeft aan 'zoekt signaal', zowel bij Nederland 1, 2 en 3 als TV Gelderland. Kan de publieke zenders wel ontvangen via een andere zendmast (waarschijnlijk Zwolle, aangezien ik ook TV Oost er bij cadeau krijg).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PowerFlower
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 11:57

PowerFlower

être diable et jouer fleur

Koffie schreef op vrijdag 13 juli 2007 @ 21:56:
[...]
Mee eens, ik kijk digitenne op een 42" plasma via de hoogst haalbare aansluiting en geen enkel probleem met de kwaliteit.
Ja als je vlak voor de TV gaat zitten, is het ruk. Maar of een DVD er nu zo briljant uitziet op 40cm vanaf een 42" scherm ? :)
Nou... ik heb de Philips 32PFL7332/10 waar ook een DVB-T decoder in zit, en omdat ik zo dicht bij de zendmast zit kon ik dat dus even uitproberen met de publieke kanalen. Conclusie: brakke analoge kabel is beter dan Digitennne... het is wel strak, als in, ruisloos en zo, maar ik wordt zelfs op 32" al gestoord van de artefacts en dat heeft analoog niet. Op zich doet de Philips het best leuk met compressie artefacts weg werken: een via Scart aangesloten DVD ziet er, voor zover mogelijk, erg goed uit, veel beter dan ik verwacht had. Maar Digitenne is gewoon véél te gecomprimeerd en ik ben dus snel weer terug gegaan naar analoge Casema; de ruisonderdrukking e.d. daarop doet hij vrij aardig. (Ja, ik heb mijn tv daar dus wél op uitgezocht :P). Vergelijking met een CRT is natuurlijk flauw, trouwens, zeker als je 1080i op een CRT gaat kijken die daar de dotpitch niet eens voor heeft: dat is ongeveer hetzelfde als een met vaseline ingesmeerde bril opzetten en concluderen dat je de blokjes niet meer ziet :P

Maar tbf, ik ben zo iemand die zich al jaren zat te ergeren aan de brakke kwaliteit van DVD. De upscaling door de Philips maakt het iets beter, maar zeker slecht gecodeerde DVDs vind ik om te huilen. Zal dus wel binnenkort werk gaan maken van een HTPC, HD-DVD of PS3 of zo, want het meeste andere bronmateriaal doet pijn aan mijn ogen :X

[ Voor 8% gewijzigd door PowerFlower op 16-07-2007 21:45 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• robertwebbe
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 16:12

robertwebbe

Robert Webbe

Verwijderd schreef op maandag 16 juli 2007 @ 19:51:
[...]

Hier hetzelfde probleem (ook Apeldoorn). Geeft aan 'zoekt signaal', zowel bij Nederland 1, 2 en 3 als TV Gelderland. Kan de publieke zenders wel ontvangen via een andere zendmast (waarschijnlijk Zwolle, aangezien ik ook TV Oost er bij cadeau krijg).
Wellicht heeft dat weer te maken met dat Arnhem sinds vrijdag aan staat? Misschien hebben ze sindsdien iets in de configuratie van de aangrezende zenders aangepast?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• robertwebbe

robertwebbe

Robert Webbe

Denk je echt dat KPN hierin zal investeren? Ik denk zelf meer dat Digitenne even het gaatje moet vullen voordat ze interactieve tv (mine) via IP echt goed werkend hebben en vanaf dat moment wordt het alleen nog maar voor in de auto, op de camping e.d.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• robertwebbe

robertwebbe

Robert Webbe

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mentalist
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 30-08 02:04

Mentalist

[avdD]

Eerst maar eens afwachten, want prijsverlagingen in deze tijd? Maar zou leuk zijn als het waar was/is :).

Verstuurd vanaf mijn Computer®

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pa3fap
  • Registratie: April 2006
  • Laatst online: 09-08 09:22
heb bij familie een digitenne ontvanger aan gesloten , werkt prima
alleen ned 1,2,3 niet te ontvangen .
als ik de kanaal indeling bekijk dan zou deze zenders moeten zitten op kan 60
de andere zenders heb ik prima
als ik de sterkte bekijk dan zijn de signalen 80 procent , dus goed
zou dit een software probleem kunnen zijn ?

graag info

jan

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Koffie

Koffie

Koffiebierbrouwer

Braaimeneer

Klein beetje erop inhakend: Mine was eerst alleen met 1 decoder/ontvanger te krijgen.
Sinds kort kun je als Mine klant gratis een Digitenne abo krijgen zodat je de rest van de TV's in huis kunt aansluiten.
Je betaald niets extra's per maand, en kunt net als normale Digitenne kijkers max. 3 kaartjes activeren.
Moet zeggen dat ik dat erg netjes van ze vind.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PowerFlower

PowerFlower

Wat is eigenlijk precies de beveiliging tegen het doorverkopen van Digitenne abonnementen? Zou het best een paar maandjes willen proberen, moet dan alleen een conax cam en geactiveerde smartcard hebben voor mijn TV, maar tot mijn verrassing zijn er geen smartcards te koop op marktplaats oid met "nog 3 maanden abonnement!" of zo?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Koffie schreef op maandag 16 juli 2007 @ 23:16:
[...]

Klein beetje erop inhakend: Mine was eerst alleen met 1 decoder/ontvanger te krijgen.
Sinds kort kun je als Mine klant gratis een Digitenne abo krijgen zodat je de rest van de TV's in huis kunt aansluiten.
Je betaald niets extra's per maand, en kunt net als normale Digitenne kijkers max. 3 kaartjes activeren.
Moet zeggen dat ik dat erg netjes van ze vind.
volgens mij vergeet je de verdere investering (tuners en zo ) 8)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• koektrommeltje
Er is geen beveiliging tegen het doorverkopen. Je kunt max 3 smartcard op je abonnement activeren en kpn vind het niet belangrijk waar je de smartcard laat. Dat kunnen er twee in je huis zijn en de derde op de camping bijvoorbeeld.

Verleden week zelf mn derde aansluiting verkocht, met heel jaar lang digitenne erbij.

Gewoon even een advertentie zetten, of gewoon even advertenties doorlezen. Genoeg mensen verhuizen en dan verkopen ze dr tunertjes met geldige smartcard.

Ik ben nu voor een jaar digitenne 55 euro kwijt en heb daarvoor een jaarabonnement digitenne (2 aansluitingen) en een gratis reciever.

De 3e aansluiting heb ik verpats en daarvan heb ik 2 extra tuners gekocht.

Overigens kun je het ook een maandje op proef nemen zonder eraan vast te zitten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PowerFlower

PowerFlower

Mjah, maar ik moet er een conax cam voor hebben en voor zover ik nu gezien heb beginnen die rond de € 70 ;) Dus dan is een maandje wel wat erg kort ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kap
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 24-12-2021

kap

Per 1 augustus a.s. wordt Digitennne EUR 6,95 per maand. Zie KPN persbericht:

http://www.kpn.com/kpn/show/id=901900/contentid=24895

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Koffie

Koffie

Koffiebierbrouwer

Braaimeneer

En nu maar hopen dat hun interne factureringssoftware dit bedrag wel aankan :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JackBol
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online

JackBol

Security is not an option!

Ik woon in den bosch en heb een tijdje geleden een tubestick gekocht voor mijn mac (mini, intel 1,8ghz). Nu zou ik volgens de website van KPN vanaf gisteren DVB-T moeten kunnen ontvangen.

Ik kan inderdaad tunen en krijg een stuk of 27 zenders (allemaal gecodeerd daar heb ik dus niet zoveel aan, behalve ned. 1, 2, 3 en omroep brabant).

Nu heb ik wel het probleem dat de kwaliteit van het signaal uitermate slecht is. Ik moet de antenne buiten de raam hangen, omdat hij zelfs door het glas heen al niet meer ontvangt en bij de minste of geringste beweging van de antenne krijg ik artifacts of freezes. Is dat normaal?

Ik heb dat antennetje wat je in dit plaatje ziet: Afbeeldingslocatie: https://www.equinux.com/sf_img.php/epa_item/1188/c_image

Nu was mijn vraag, waar staat ergens die DVB-T paal in den bosch? En heeft het zin om dit antennetje op die paal te richten, of kan ik beter een grotere antenne kopen?

De actuele opbrengst van mijn Tibber Homevolt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PowerFlower

PowerFlower

Is dat een passieve antenne?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JackBol
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online

JackBol

Security is not an option!

wat is de definitie van passief mbt. antennes? Er zit in ieder geval geen voeding in.

De actuele opbrengst van mijn Tibber Homevolt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PowerFlower

PowerFlower

Well, dan zou ik er maar eens een halen met een voeding. Afaik heb je die al voor een tientje en de ontvangst schijnt aanmerkelijk beter te zijn ;)

[ Voor 20% gewijzigd door PowerFlower op 17-07-2007 16:21 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• koektrommeltje
PowerFlower schreef op dinsdag 17 juli 2007 @ 01:34:
Mjah, maar ik moet er een conax cam voor hebben en voor zover ik nu gezien heb beginnen die rond de € 70 ;) Dus dan is een maandje wel wat erg kort ;)
En tijdelijk een tuner aan je tv hangen kan ook niet?

Dus, eerst proberen met een tuner? Dan maandje proberen en terugsturen.

Als je het dan wilt houden een conax-geval kopen en abo afsluiten. Ook op die dingen krijg je nl 89,95 terug als je abonnee wordt. (althans, zo begrijp ik het vna diverse webshops)

Moet je wel eerst een aansluiting regelen op je moeders naam ofzo, in ieder geval ander adres. Anders zien ze dat en gaat het waarschijnlijk niet op.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mentalist

Mentalist

[avdD]

PowerFlower schreef op dinsdag 17 juli 2007 @ 16:18:
Well, dan zou ik er maar eens een halen met een voeding. Afaik heb je die al voor een tientje en de ontvangst schijnt aanmerkelijk beter te zijn ;)
Actieve antenne heeft alleen zin als er een lange kabel aanhangt. De performance van dat mini-sprietje is niet aanmerkelijk slechter dan dat van een vergelijkbare actieve antenne, sterker nog, die passieve spriet wil het nog wel eens beter doen!

Voor betere ontvangst moet je een grotere antenne halen. De KPN/Funke DSC200 bijvoorbeeld met power inserter, of nog beter, een HQ ANT100 zoals ik heb. Nadeel is dat die niet echt draagbaar meer zijn natuurlijk, maar dat boeit niet als je niet op een laptop zit.

@hierboven: Conax CAM kost 45-50 euro.

[ Voor 5% gewijzigd door Mentalist op 17-07-2007 17:36 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PowerFlower

PowerFlower

koektrommeltje schreef op dinsdag 17 juli 2007 @ 17:34:
[...]
En tijdelijk een tuner aan je tv hangen kan ook niet?

Dus, eerst proberen met een tuner? Dan maandje proberen en terugsturen.
Nou, de kwaliteit via een externe tuner is toch wel ernstig minder dan de ingebouwde (don't leave the digital domain!), vandaar.
Als je het dan wilt houden een conax-geval kopen en abo afsluiten. Ook op die dingen krijg je nl 89,95 terug als je abonnee wordt. (althans, zo begrijp ik het vna diverse webshops)
Waar? Ben verwend door de Pricewatch, dingen die daar niet in staan kan ik bijna niet meer vinden :P
W3ird_N3rd schreef op dinsdag 17 juli 2007 @ 17:35:
[...]
Actieve antenne heeft alleen zin als er een lange kabel aanhangt. De performance van dat mini-sprietje is niet aanmerkelijk slechter dan dat van een vergelijkbare actieve antenne, sterker nog, die passieve spriet wil het nog wel eens beter doen!
Het mooie voor mij is dan weer dat ik helemaal geen antenne van wat voor een soort ook nodig heb... ik zit hier zo dicht bij de mast dat ik zonder antenne al >90% heb, dus ik weet verder ook echt nix van antennes :X
@hierboven: Conax CAM kost 45-50 euro.
Waar? Zoals ik al zei, kan ze nauwelijks vinden en raak al snel verdwaald in de wereld van allerlei vage webshops met dvb-s apparatuur, matrix cams en funcards waar ik niets vanaf weet en eerlijk gezegd ook niets vanaf wíl weten :P Wil gewoon weten waar ik de goedkoopste conax cam kan halen, en als daar een cashback van KPN op te krijgen is, des te beter, want voor € 6,95 per maand wil ik het best een jaartje proberen náást de gewone kabel :X

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Neophyte_NL
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 14-09 10:56
kap schreef op dinsdag 17 juli 2007 @ 11:17:
Per 1 augustus a.s. wordt Digitennne EUR 6,95 per maand. Zie KPN persbericht:

http://www.kpn.com/kpn/show/id=901900/contentid=24895
Hmm, zie niks staan of er nog sprake is van een (extra) Triple Play korting voor bestaande klanten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mentalist

Mentalist

[avdD]

PowerFlower schreef op dinsdag 17 juli 2007 @ 18:41:
[...]

Waar? Zoals ik al zei, kan ze nauwelijks vinden en raak al snel verdwaald in de wereld van allerlei vage webshops met dvb-s apparatuur, matrix cams en funcards waar ik niets vanaf weet en eerlijk gezegd ook niets vanaf wíl weten :P Wil gewoon weten waar ik de goedkoopste conax cam kan halen, en als daar een cashback van KPN op te krijgen is, des te beter, want voor € 6,95 per maand wil ik het best een jaartje proberen náást de gewone kabel :X
http://www.dvbshop.net/index.php/cat/c46_CAM-Modules.html

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• koektrommeltje
Bij mediamarkt hebben ze in ieder geval setjes waar het bij staat aangegeven en dan krijg je ipv een tunerset met de Samsung reciever een cam. Was geloof ik voor de Sony bravia, weet niet of het ook voor andere televisies was.

Pas als je besluit abonnee te blijven krijg je die 89.95 terug. Werkt via een voucher.

Hier een linkje trouwens van dat pakket: https://www.goedkopen.nl/...oduct_id=3436&cmd=product

De mediamarkt heeft ze ook.

Tegelijkertijd een vraagje over zo'n cam. Kun je die ook in een satellietreciever stoppen met een CI en dan ipv schotel een antenne? Het gaat die dingen immers om het coderen.

[ Voor 24% gewijzigd door koektrommeltje op 17-07-2007 21:51 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• avdl72
  • Registratie: Oktober 2005
  • Niet online
In dit zelfde bericht staat ook dat afgelopen maandag de zender in Den Bosch actief is geworden, echter blijf ik nog steeds dezelfde bagger kwaliteit houden als voorheen (locatie in de bommelerwaard).

Zijn er meer mensen die dit hebben?

NL | BYD Atto3 | Bambu Lab X1C | SolarEdge | Homey Pro | Zendure SolarFlow 2400 AC | Panasonic multi split airco's

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mentalist

Mentalist

[avdD]

koektrommeltje schreef op dinsdag 17 juli 2007 @ 21:50:
Tegelijkertijd een vraagje over zo'n cam. Kun je die ook in een satellietreciever stoppen met een CI en dan ipv schotel een antenne? Het gaat die dingen immers om het coderen.
De Conax CAM werkt wel in een satellietreceiver, maar dan om een satellietsignaal (b.v. het MTV pakket) te decoderen met een daarvoor geldige smartcard (die kan je in Duitsland kopen).

Je kan géén DVB-T antenne op een satellietreceiver aansluiten! (tenzij het een combo-ontvanger is natuurlijk, maar die zie je niet zoveel)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PowerFlower

PowerFlower

Net zo min als je een DVB-C cam in je LCD kunt gebruiken, helaas - was wel een mooie oplossing geweest om HD digitale kabel binnen te krijgen. Set top boxjes zijn zooooo jaren tachtig.

[ Voor 0% gewijzigd door PowerFlower op 18-07-2007 03:17 . Reden: typfout ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mentalist

Mentalist

[avdD]

PowerFlower schreef op woensdag 18 juli 2007 @ 01:58:
Net zo min als je een DBV-C cam in je LCD kunt gebruiken, helaas - was wel een mooie oplossing geweest om HD digitale kabel binnen te krijgen. Set top boxjes zijn zooooo jaren tachtig.
Dit heeft er niets mee te maken en is offtopic. En het is DVB-C. En dat kan wel degelijk, het enige probleempje is dat zo'n DVB-C CAM niet bestaat, buiten de niet-ondersteunde-door-kabelbedrijven-gehaatte Alphacrypt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RSpliet
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 08-09 21:45
avdl72 schreef op dinsdag 17 juli 2007 @ 22:03:
[...]

In dit zelfde bericht staat ook dat afgelopen maandag de zender in Den Bosch actief is geworden, echter blijf ik nog steeds dezelfde bagger kwaliteit houden als voorheen (locatie in de bommelerwaard).

Zijn er meer mensen die dit hebben?
Al opnieuw zenders gezocht, grote kans dat dat ding nog naar de frequenties van de "oude" zendmast luistert. Kwaliteit blijft trouwens nagenoeg gelijk, je hebt alleen minder onderbrekingen (na 't zender zoeken dus)

Schaadt het niet, dan baat het niet

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• grun93
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 13-09 13:08
Intheweb schreef op donderdag 14 juni 2007 @ 16:36:
KPN bied nu via Primafoon nu ook een USB versie aan zodat je ook op je laptopje kan kijken. :)
Deze advertentie stond vandaag in 3 gratis bladen op het station... ik ga na mijn werk gelijk ff langs :)
Aan het plaatje te zien is dat dezelfde als de Anysee. De prijs ligt rond de 160-170 euro, alleen bij de KPN zelf krijg je nu 90 euro retour bij het activeren van de smartcard.

Heeft iemand ook werkelijk zo'n ding in gebruik en hoe is de kwaliteit? Op zich ben ik zeer geinteresseerd in deze aanbieding, tenzij iemand nu roept: niet doen, ik heb er een en hij bevalt niet?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Koffie

Koffie

Koffiebierbrouwer

Braaimeneer

Zie eerdere replys in dit topic voor ervaringen met de KPN USB Versie

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• avdl72
  • Niet online
Seven of Nine schreef op woensdag 18 juli 2007 @ 10:38:
[...]

Al opnieuw zenders gezocht, grote kans dat dat ding nog naar de frequenties van de "oude" zendmast luistert. Kwaliteit blijft trouwens nagenoeg gelijk, je hebt alleen minder onderbrekingen (na 't zender zoeken dus)
Al meerdere malen geprobeerd zenders opnieuw te zoeken en een restore gedaan naar factory defaults en weer zenders zoeken op de betreffende kanalen, maar tot op heden geen betere kwaliteit.
Ook het verplaatsen/draaien van de antenne heeft geen zin gehad.

Ik hoop dat iemand kan vertellen of de zendmast in Den Bosch nu WEL of NIET actief is.

NL | BYD Atto3 | Bambu Lab X1C | SolarEdge | Homey Pro | Zendure SolarFlow 2400 AC | Panasonic multi split airco's

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Intheweb
  • Laatst online: 08:57
grun93 schreef op woensdag 18 juli 2007 @ 11:22:
[...]

Aan het plaatje te zien is dat dezelfde als de Anysee. De prijs ligt rond de 160-170 euro, alleen bij de KPN zelf krijg je nu 90 euro retour bij het activeren van de smartcard.

Heeft iemand ook werkelijk zo'n ding in gebruik en hoe is de kwaliteit? Op zich ben ik zeer geinteresseerd in deze aanbieding, tenzij iemand nu roept: niet doen, ik heb er een en hij bevalt niet?
Je quote mijn bericht.... maar als je 1 pagina verder had gekeken had je mijn uitleg gezien.
Nou, ben in een gulle bui vandaag: Intheweb in "Het grote KPN Digitenne topic deel 3"

Doe maar een onsje meer...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• grun93
Intheweb schreef op woensdag 18 juli 2007 @ 16:07:
Je quote mijn bericht.... maar als je 1 pagina verder had gekeken had je mijn uitleg gezien.
Geweldig, dit zocht ik. De uitleg heb ik gemist, misschien de verkeerde zoekterm gebruikt, sorry. Ik ga morgen ook zo'n ding halen bij de Primafoon.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RSpliet
  • Laatst online: 08-09 21:45
avdl72 schreef op woensdag 18 juli 2007 @ 15:57:
[...]

Al meerdere malen geprobeerd zenders opnieuw te zoeken en een restore gedaan naar factory defaults en weer zenders zoeken op de betreffende kanalen, maar tot op heden geen betere kwaliteit.
Ook het verplaatsen/draaien van de antenne heeft geen zin gehad.

Ik hoop dat iemand kan vertellen of de zendmast in Den Bosch nu WEL of NIET actief is.
Kwaliteitsverschillen ga je ook niet zien, wat je ziet is de kwaliteit waarin wordt uitgezonden. Door een zendmastje dichterbij te pakken heb je alleen 't voordeel dat je beeld en geluid minder vaak wegvalt. 't Is namelijk digitaal, de bitjes zijn hetzelfde ;).

Schaadt het niet, dan baat het niet

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• avdl72
  • Niet online
Seven of Nine schreef op donderdag 19 juli 2007 @ 00:08:
[...]

Kwaliteitsverschillen ga je ook niet zien, wat je ziet is de kwaliteit waarin wordt uitgezonden. Door een zendmastje dichterbij te pakken heb je alleen 't voordeel dat je beeld en geluid minder vaak wegvalt. 't Is namelijk digitaal, de bitjes zijn hetzelfde ;).
Onder kwaliteit beschouw ik ook het wegvallen van beeld en/of geluid !
Dus zou er door het plaatsen van een mast dichterbij mijn woonplaats een sterker en kwalitatief beter signaal moeten opleveren, wat je weer kunt aanduiden met kwaliteit.

Dus doo rhet actief maken van de zender in Den Bosch zouden de percentages van de ontvangstkwaliteit omhoog moeten gaan, echter merk ik nu nog geen verschil.
Terwijl KPN toch in een persbericht op de website meld dat de mast 16 juli live is gegaan.

Daarom probeer ik via dit bericht te achterhalen of er mensen zijn die kunnen bevestigen of de mast nu wel of niet actief is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• babbaloerie
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 25-09-2023

babbaloerie

¯¯¯¯¯¯¯

avdl72 schreef op donderdag 19 juli 2007 @ 10:26:
[...]

Onder kwaliteit beschouw ik ook het wegvallen van beeld en/of geluid !
Dus zou er door het plaatsen van een mast dichterbij mijn woonplaats een sterker en kwalitatief beter signaal moeten opleveren, wat je weer kunt aanduiden met kwaliteit.

Dus doo rhet actief maken van de zender in Den Bosch zouden de percentages van de ontvangstkwaliteit omhoog moeten gaan, echter merk ik nu nog geen verschil.
Terwijl KPN toch in een persbericht op de website meld dat de mast 16 juli live is gegaan.

Daarom probeer ik via dit bericht te achterhalen of er mensen zijn die kunnen bevestigen of de mast nu wel of niet actief is.
Je tuner staat waarschijnlijk nog ingesteld om de eerdere zendmast te gebruiken in plaats van de nieuwe. Ik denk dat je even opnieuw zenders moet zoeken :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hallo.. mijn eerste vraag in dit draadje

Ik heb de TF 5300k (160 GB) aangeschaft en mag het een maandje uitproberen.
Met de mogelijkheden en beeld ben ik zeer tevreden alhoewel ik nog op slecht wer zit te wachten >:)

Het is bij mij niet mogelijk om bij zender zoeken automatisch te laten scanen.
Ook zie ik geen signaal rechtsonder in de balk.

Ik heb de helpdesk om hulp gevraagd en van hen heb ik getallen doorgekregen voor Utrecht 64,50,57,24 en Amsterdam 39.
Ik woon n.m.l. op de helft tussen A'dam en Utrecht.
Na het handmatig invoeren werkt het prima.

De helpdesk kon mij niet vertellen wat er aan de hand is en vond het zelf ook vreemd.
Ze vertelde dat het misschien niet kan scannen omdat ik precies op een punt woon waar de scanner niet kan kiezen tussen A'dam en Utrecht.
Maar ik heb ook geen signaal in de automode ?

Heeft iemand hier ervaring mee?
Misschien doe ik iets fout?

tnx

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mentalist

Mentalist

[avdD]

Met de mogelijkheden en beeld ben ik zeer tevreden alhoewel ik nog op slecht wer zit te wachten >:)
Slecht weer heeft bij Digitenne meestal niet erg veel invloed.. Het is meer satellietontvangst dat gevoelig is voor weeromstandigheden.

Over het automatisch zenderzoeken zou ik me niet druk maken. Dat gaat wel vaker mis, hoewel de meeste mensen problemen hebben als dat alle zenders op 1000+ staan oid. :).

Op http://home.planet.nl/~pl...dvbt/digitenne-kpntv.html kan je voor alle locaties kanaalnummers en frequenties vinden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

W3ird_N3rd schreef op vrijdag 20 juli 2007 @ 08:08:
[...]

Slecht weer heeft bij Digitenne meestal niet erg veel invloed.. Het is meer satellietontvangst dat gevoelig is voor weeromstandigheden.

Over het automatisch zenderzoeken zou ik me niet druk maken. Dat gaat wel vaker mis, hoewel de meeste mensen als problemen hebben dat alle zenders op 1000+ staan oid. :).

Op http://home.planet.nl/~pl...dvbt/digitenne-kpntv.html kan je voor alle locaties kanaalnummers en frequenties vinden.
Oh... dan mag het van mij weer mooi weer worden ;)
Ik heb inderdaad ook zenders boven de 1000 staan.
Het zijn Ned 1,2,3 en de regionale zoals TV NH en Utrecht
Zover ik het inmiddels begrepen heb, kan ik de nummering niet aanpassen..
Werkt niet erg snel als ik naar Ned 1 wil en dan 1002 heb in te tikken ..

Ik ben nog met het e.a. aan het spelen en het lukt mij te copieren naar een DRM-E50 van Panasonic.
Ik heb nu een DMR-E50 over.. :)

Vanmiddag ga ik een TF 5300k bij de buren plaatsen en zal nu wel sneller gaan..
Misschien wel binnen de beloofde 10 minuten. :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mentalist

Mentalist

[avdD]

Wat wel invloed heeft zijn condities: http://dxinfocentre.com/tropo_eur.html

Maar condities hebben geen verbinding met slecht weer :P.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

W3ird_N3rd schreef op vrijdag 20 juli 2007 @ 09:26:
Wat wel invloed heeft zijn condities: http://dxinfocentre.com/tropo_eur.html

Maar condities hebben geen verbinding met slecht weer :P.
Zijn die condities het slechts bij slecht weer?
Dan wacht ik gewoon even op de slechte condities..
Tenslotte heb ik te testen.. :9

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mentalist

Mentalist

[avdD]

De slechtste condities zijn geen condities, dan werkt alles zoals het normaal doet ;).

Condities wil zeggen (simpel gezegd) dat de hemel de signalen van de zender terugkaatst naar de grond waardoor de signalen verder reiken. Op deze manier zijn er DVB-T signalen over een afstand van 700km+ ontvangen in Nederland uit Groot Britannië, Denemarken, etc.

Dit heeft o.a. te maken met temperatuur volgens mij, maar het is niet van één andere factor afhankelijk volgens mij. Handigste is dus om gewoon even op de site te kijken die ik noemde hoe het met de condities staat ;).

[ Voor 12% gewijzigd door Mentalist op 20-07-2007 11:10 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik bezit (nog) geen Digitenne, maar heb al wel twee digitale decoders van Samsung in huis. Als ik het Tele 2 via Digitenne pakket (50 euro voor decoder + smartcard) bestel heb ik dus (het maximum van) drie decoders in huis, maar bezit ik maar een smartcard. Wil ik de andere twee TV's (en dus decoders die ik al had) aansluiten op Digitenne, kan ik hiervoor dan twee smartcards aanvragen, of moet ik expliciet een nieuw starterspakket van Digitenne kopen? (dus hún decoder, met hún smartcard)?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mentalist

Mentalist

[avdD]

Eeuhm, wiens kaart wil je nu in wiens decoder stoppen?

Bij tele2 mag je maar één smartcard op een abo dus dat gaat in ieder geval niet op.

[ Voor 6% gewijzigd door Mentalist op 20-07-2007 11:23 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik dacht ergens gelezen te hebben dat je per abo tot een maximum van drie TV's mag aansluiten?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op vrijdag 20 juli 2007 @ 11:43:
Ik dacht ergens gelezen te hebben dat je per abo tot een maximum van drie TV's mag aansluiten?
Bij KPN mag dat wel..

In de programmagids zijn de tijden aan de linkerkant zogoed als niet te lezen..
Is dat instelbaar?? (TF5300k)
Een andere letter heeft toch mijn voorkeur..
Ik heb de gewone gids er maar bij gepakt :|

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• noppus
  • Laatst online: 14:12
Bij tele2 mag je er twee.

Alleen verkopen ze nog geen losse smartcards. Die komen in augustus als het goed is.

Het lijkt me vanzelfsprekend dat je niet een abonnement bij de ene aanbieder (tele2) kunt nemen en dan twee extra kaarten (gratis) van de andere aanbieder (KPN). Maar goed, binnenkort wel een extra tele2kaart dus.

Ik zou denken dat de tele2kaart gewoon in een KPNsamsungtuner kan, maar weet niet of iemand dat al getest heeft.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mentalist

Mentalist

[avdD]

Dat is dan nieuw! Ik dacht al, wie neemt er nou tele2 als je maar 1 kaart krijgt.. Alleen is tele2 nu weer 3 euro duurder volgens mij :P.
Ik zou denken dat de tele2kaart gewoon in een KPNsamsungtuner kan, maar weet niet of iemand dat al getest heeft.
Dat durf ik niet te zeggen, maar volgens mij had iemand al getest dat de tele2 kaart het niet in een KPN tuner deed.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• grun93
Intheweb schreef op maandag 18 juni 2007 @ 19:28:
Zo... na een half uur in de Primafoon te hebben gestaan, heb ik toch eindelijk de Digitenne USB portable DVB-T recevier. Modelnaam E30 Plus. Van de fabrikant Anysee.

Het is een heel gedonder om het geheel te bestellen in de zaak, want de medewerkers zijn door KPN niet goed ingelicht!

Edit 18 juli: Nu zal dat waarschijnlijk niet meer zo zijn in de Primafoonzaken.

Let op
Bij aanschaf van de USB receiver word nog los een Smartcard kaart geleverd.Dus niet zoals bij de Single Tuner dat ie bij de prijs is in begrepen. In totaal kom je rond de 185 euro uit, waar je uit eindelijk 90 euro terug van zult krijgen.
Momenteel staat dit apparaat nog niet in het actie bestand van Primafoon. Wat ze nu doen is aangeven dat je een single tuner erbij neemt. Hierdoor zal je dus 89 euro terug krijgen.
Ik heb er vanmorgen ook eentje gehaald. Hier mijn ervaringen:
De verkoper bleek prima op de hoogte, dus kennelijk hebben ze van jouw ervaring geleerd. ;) Bij de aanschafprijs van 169 euro zit tegenwoordig al een Smartcard inbegrepen. Verder zei hij dat ik idd 90 euro retour zou krijgen (actieprijs) en bovendien het abonnement de eerste maand op proef.

Thuisgekomen het apparaat aan de pc gehangen, de CD gerund (stelt niks voor, gewoon op Install drukken) en voila, ik heb beeld. Dwz, alleen Ned 1, 2, 3 en de Regionale zender. De commerciele zenders had ie wel gescand maar ik kon ze niet bekijken. Op de achterkant van de smartcard stond een telefoonnummer voor het activeren, dat heb ik toen eerst maar eens gedaan. Na een halfuurtje wachten nog eens geprobeerd, nog steeds geen commerciele zender te bekijken.
Ik heb toen een aardige dame via een 0900 nummer gebeld en die heeft het allemaal nagekeken. Van de USB versie had ze trouwens weinig verstand, maar samen zijn we er wel uitgekomen. Volgens haar had ik de smartcard niet hoeven activeren want dat was kennelijk al door de Primafoon gedaan toen ik het ding kocht (daar hadden ze niks over gezegd). Die dame heeft met de hand een extra signaaltje naar mijn ontvanger gestuurd en na een minuut of tien begonnen de commerciele zenders plotseling beeld te geven. Met de kwaliteit met ik tevreden, zeker zo goed als de analoge tv kaarten die ik vroeger had, dan is dit beeld nog een stukje scherper.

Ik zie idd ook soms een smal randje aan de bovenkant met witte blokjes maar dat valt nauwelijks op. Bovendien kun je dat randje bijsnijden via het cropmenu.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Dus:

Tele 2 via Digitenne:
- Max. 2 decoders
- Per TV apparte decoder + smartcard
- 89 euro voor eerste TV (eenmalige aansluiting, decoder + smartcard)
- 50 euro voor tweede TV (decoder + smartcard)

KPN via Digitenne:
- Max. 3 decoders
- Per TV apparte decoder + smartcard
- 30 euro voor eerste TV (aansluiting, gratis tuner + smartcard)
- 89 euro voor tweede TV (decoder + smartcard 'Single Tuner Pakket')
- 89 euro voor derde TV (decoder + smartcard 'Single Tuner Pakket')

Am I Right?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mentalist

Mentalist

[avdD]

Bij Digitenne kan je ook kiezen om voor €3/maand een decoder te huren. In mijn ogen best aantrekkelijk. Non-branded decoders zou ik graag kopen, maar niemand kan mij garanderen dat b.v. een Tele2 kaart in die decoder werkt als ik over wil stappen (en dat hoeft niet nu te zijn, maar b.v. over een jaar? niemand kan het weten). Evenmin kan iemand mij garanderen dat conax voor eeuwig in gebruik blijft, en even een andere CAM erin stoppen is er niet bij met die geïntegreerde kaartlezers.

En after all, zou je echt 2,5 jaar met zo'n decoder doen? Dat is nog maar zeer de vraag: sloop de afstandsbediening een keer, laat Digitenne een nieuw coderingssysteem of MPEG4 voor nieuwe zenders invoeren (zeker niet onrealistisch!) of je krijgt behoefte aan een PVR..

[ Voor 5% gewijzigd door Mentalist op 20-07-2007 13:20 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mentalist

Mentalist

[avdD]

grun93 schreef op vrijdag 20 juli 2007 @ 12:43:
Thuisgekomen het apparaat aan de pc gehangen, de CD gerund (stelt niks voor, gewoon op Install drukken) en voila, ik heb beeld. Dwz, alleen Ned 1, 2, 3 en de Regionale zender. De commerciele zenders had ie wel gescand maar ik kon ze niet bekijken. Op de achterkant van de smartcard stond een telefoonnummer voor het activeren, dat heb ik toen eerst maar eens gedaan. Na een halfuurtje wachten nog eens geprobeerd, nog steeds geen commerciele zender te bekijken.
Als je kaartje nog op zwart staat moet je de ontvanger op een commerciële zender zetten en gewoon laten staan. Je ziet niks maar de smartcard krijgt wel gegevens van de stream door. Na een poosje komt hopelijk jouw smartcardnummertje voorbij en krijg je "opeens" beeld. Bij het aanvragen van een activatie is dit hetzelfde, al zal een activatie vaak direct geforceerd het netwerk opgaan en heb je dus in seconden beeld.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• noppus
  • Laatst online: 14:12
W3ird_N3rd schreef op vrijdag 20 juli 2007 @ 12:41:
[...]

Dat is dan nieuw! Ik dacht al, wie neemt er nou tele2 als je maar 1 kaart krijgt.. Alleen is tele2 nu weer 3 euro duurder volgens mij :P.
Nee hoor, dat is niet nieuw. Ik schreef het ook al op 25 juni.

Maar twee kaarten voor tien euro is inderdaad een stuk duurder per kaart dan drie voor zeven euro. Maar goed, bij tele2 zit voetbal er bij in, dus ik weet niet of ze nog lager gaan daar. Ik wacht in elk geval met aanschaffen tot de losse kaarten er zijn en zou graag in de tussentijd van iemand bevestigd zien dat een tele2kaart in een KPNtuner beeld geeft.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik doe zo een 10 minuten geleden mijn TV en de TF5300k aan en krijg een rood schermpje met de melding de fabrieks instelling te doen en op nieuw de zenders te instaleren..
En ja hoor... de nummers voor de zenders staan nu normaal !

Zouden ze hier meelezen ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb de HD van de Topfield uitgebouwd en in m'n PC aangesloten en met het programma TFTools http://www.kluesener99.de/tftool/man_main.html gekeken.
Ik zag mooi alle opgenomen programma's en zelfs netjes de tree met mappen, ook de benamingen waren juist. Met de windows XP verkenner zie die hele schijf niet.

Nu heb ik een paar vragen:
- Kan je behalve met TFTools op het controle schermpje ook met een VideoPlayer die xx.rec files afspelen ?
- Kan je ze omzetten om te branden voor de DVD recorder ?
- Alle opnames waar ik m'n digitenne-kaartje bij nodig heb, die zijn nog steeds gecodeerd, erg vreemd omdat ik ze met kaartje heb opgenomen. Kan ik dat achteraf nog goed krijgen ? En kan ik iets doen om het in de toekomst goed te krijgen ? b v d.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mentalist

Mentalist

[avdD]

Als ik me goed herinner zijn het transportstreams, afspelen met mplayer, VLC, Mediaplayer Classic, Xine, enzovoorts.

DVD kan in dat geval ook maar ik weet even niet hoe je dat goed doet.

Opnames decrypten: opname af laten spelen op de Topfield, en dat dan weer opnemen, als ik me goed herinner.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

W3ird_N3rd schreef op vrijdag 20 juli 2007 @ 17:37:
Als ik me goed herinner zijn het transportstreams, afspelen met mplayer, VLC, Mediaplayer Classic, Xine, enzovoorts.

DVD kan in dat geval ook maar ik weet even niet hoe je dat goed doet.

Opnames decrypten: opname af laten spelen op de Topfield, en dat dan weer opnemen, als ik me goed herinner.
Bedankt voor de info, ik ga t eens proberen om ze opnieuw op te nemen tijdens afspelen. Wat betreft DVD zie ik net dat er een nieuwe versie is 0.9.1.23 en ook een DVD-tool vanaf versie .22, ik werkte nog met versie.20, ff downloaden: dus komt precies op tijd !!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Koffie

Koffie

Koffiebierbrouwer

Braaimeneer

Verwijderd schreef op vrijdag 20 juli 2007 @ 17:32:
Ik heb de HD van de Topfield uitgebouwd en in m'n PC aangesloten en met het programma TFTools http://www.kluesener99.de/tftool/man_main.html gekeken.
Ik zag mooi alle opgenomen programma's en zelfs netjes de tree met mappen, ook de benamingen waren juist. Met de windows XP verkenner zie die hele schijf niet.

Nu heb ik een paar vragen:
- Kan je behalve met TFTools op het controle schermpje ook met een VideoPlayer die xx.rec files afspelen ?
- Kan je ze omzetten om te branden voor de DVD recorder ?
- Alle opnames waar ik m'n digitenne-kaartje bij nodig heb, die zijn nog steeds gecodeerd, erg vreemd omdat ik ze met kaartje heb opgenomen. Kan ik dat achteraf nog goed krijgen ? En kan ik iets doen om het in de toekomst goed te krijgen ? b v d.
De .REC even naar een normale HDD pompen met TFTool, en dan met bijv. VideoRoPlus (of project X) omzetten naar een normaal MPEG bestand (het blijft MPEG, dus het is zo gebeurd).

Het decrypten doe je idd door met je TF apparaat de opname te kopieren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• innerchild
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 29-01-2023
heb nu op proef upc digital hdtv en ik moet zeggen dat dit echt meer in de buurt komt van wat ik wil zien. hdtv 4 zenders zien er echt vet uit. film kanalen via scart zien er ook erg mooi uit. beter dan menig dvd die ik in huis heb, alleen de grote namen dvd in me collectie zijn ook goed. ook de zenders die ik het kpn zitten zien er zoveel beter uit op upc hdtv. tis alleen duurder maar hier heb ik graag geld voor over.... enigste wat nog in de buurt komt is een schotel maar dan moet ik met canal plus mafia in zee en dat zal ik never nooit doen..

ik ben erg tevreden over me nieuwe stap. kpn gaat per direkt de deur uit. echt wat een rommel is dat..maar dit is mijn persoonlijk mening...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• To_Tall
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 14-09 15:46
innerchild schreef op vrijdag 20 juli 2007 @ 18:50:
heb nu op proef upc digital hdtv en ik moet zeggen dat dit echt meer in de buurt komt van wat ik wil zien. hdtv 4 zenders zien er echt vet uit. film kanalen via scart zien er ook erg mooi uit. beter dan menig dvd die ik in huis heb, alleen de grote namen dvd in me collectie zijn ook goed. ook de zenders die ik het kpn zitten zien er zoveel beter uit op upc hdtv. tis alleen duurder maar hier heb ik graag geld voor over.... enigste wat nog in de buurt komt is een schotel maar dan moet ik met canal plus mafia in zee en dat zal ik never nooit doen..

ik ben erg tevreden over me nieuwe stap. kpn gaat per direkt de deur uit. echt wat een rommel is dat..maar dit is mijn persoonlijk mening...
De bandbreede die UPC heeft is ook veele male groter dan die van de KPN... Vandaar dat beeld beter is... Wij willen ook bij KPN weg maar willen niet terug naar UPC ivm foutiefe facturatie

A Soldiers manual and a pair of boots.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• YorgoB
  • Laatst online: 14:57
Het lijkt wel of iedereen niet tevreden is over Digitenne van KPN.
Hoor alleen maar negatieve dingen, maar ja positieve dingen hoor je ook nooit.

Ik wil zelf ook overstappen, mede voor de voetbalkanalen.

Ik heb wel een tweede tv in huis. Nu heb ik begrepen dat je daar een extra set voor moet kopen van 90 euro.

Ik heb bijvoorbeeld nog een ontvanger van mijn @home digitaal. Kan ik deze ook gebruiken?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Koffie

Koffie

Koffiebierbrouwer

Braaimeneer

Toch iets beter lezen ;)
Er staan genoeg positieve reacties in dit topic, en de rest van je vragen worden ook beantwoord:

- Op marktplaats vind je genoeg 2e hands decoders
- Nee, DVB-C (digitale kabel) is niet compatible met DVB-T (digitenne)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

k ben tot nu toe meer dan tevreden over Digitenne van KPN .
Ik heb haarscherp beeld (gelijk aan mijn beste DVD's) en geen enkele storing ook niet bij bliksem en donder want dat was hier behoorlijk erg vanmiddag..

Uiteraard heb ik wensen (zoals de meeste .. neem ik aan..) maar het belangrijkste voor mij is het beeld.

Ach .. ik dacht .. even een positief bericht ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Zouden ze bij digitenne de decodering hebben veranderd ? Bij oude opname zie ik opeens niks meer. Ik heb ook wel zitten knippen, misschien dat er bestandsverwijzingen fout zijn gegaan door een softwarefoutje, Ik heb een Topfield TF5300K met software van 8 aug 2005. Wie weet er iets ? b v d

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

oeps toch nog een klein dingetje :)

ik kan geen volume meer regelen met de afstandbediening van de TF 5300k.
Het groene balkje beweegt wel maar geen geluidsverandering.
Dus doe ik het met de afstandbediening van de TV zelf. :|

Het aparaat is nu aan het opnemen (en dat doet ie tot nu toe goed) dus kan hem niet opnieuw starten.

Kent iemand dit probleem.. is daar wat aan te doen.. ??

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• franssie
  • Registratie: Februari 2000
  • Nu online

franssie

Save the albatross

Verwijderd schreef op vrijdag 20 juli 2007 @ 22:44:

[...]
gebruik je misschien de digitale uitgang?

franssie.bsky.social | 🎸 Niets is zo permanent als een tijdelijke oplossing | Een goed probleem komt nooit alleen | Gibson guitar Fender Guitar God Damn Guitar

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KL643
  • Laatst online: 16:50

KL643

beeldaandemuur

Verwijderd schreef op vrijdag 20 juli 2007 @ 22:44:

Het aparaat is nu aan het opnemen (en dat doet ie tot nu toe goed) dus kan hem niet opnieuw starten.

Kent iemand dit probleem.. is daar wat aan te doen.. ??
Dan heb je waarschijnlijk de scart in de VCR uitgang van de Topfield...zet hem even in de andere uitgang

beeldaandemuur

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kaoh
  • Laatst online: 14:29
Tegenover de Kabel digitaal zit Mine, die heeft vergelijkbare kwaliteit en een basis pakket van 10 euro. Veel goedkoper en net zo goed.
Digitenne is meer het alternatief voor analoge kabel. Het beeld IS beter dan analoog en ook minder vaak storing.
Natuurlijk zijn er problemen, soms ligt een huis zo dat het gewoon niet werkt, dat is pech.

Maar KPN heeft hier een mooi setje alternatieven voor de monopolie van de kabel en dat is altijd goed.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Na het uit en aanschakelen werkte het weer prima..
Ik heb een scart in de TV en een Scart naar mijn DVD-recorder.
En de DVD-recorder was niet aan. (Gebruik ik alleen voor copieren)

Ik zal het even in de gaten houden

tnx :)

KL643: ik gebruik geen digitale uitgang.

[ Voor 9% gewijzigd door Verwijderd op 21-07-2007 07:24 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• asmi
  • Niet online
Verwijderd schreef op vrijdag 20 juli 2007 @ 22:23:
Zouden ze bij digitenne de decodering hebben veranderd ? Bij oude opname zie ik opeens niks meer. Ik heb ook wel zitten knippen, misschien dat er bestandsverwijzingen fout zijn gegaan door een softwarefoutje, Ik heb een Topfield TF5300K met software van 8 aug 2005.
Misschien een gecodeerde opname die meer dan 2 maanden oud is?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KL643

KL643

beeldaandemuur

[quote]Kaoh schreef op zaterdag 21 juli 2007 @ 04:03:
Tegenover de Kabel digitaal zit Mine, die heeft vergelijkbare kwaliteit en een basis pakket van 10 euro. Veel goedkoper en net zo goed.

Ik was gisteren bij de primafoon omdat ik nu wel interesse heb in Mine maar de kwaliteit van het beeld van wat ik daar zag was niet best. In mijn ogen geen verbetering van de kwaliteit die ik nu heb met Digitenne :?
Ik zou het wel een maandje op proef willen hebben maar dat is niet mogelijk..Is er iemand die is overgestapt van Digitenne naar Mine en mij kan vertellen of het een verbetering is?

beeldaandemuur

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kaspers
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 12:00
Lijkt me dus echt een vervelend alternatief, omdat je internet bandbreedte continue wordt beperkt door TV..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jelle.
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 09-09 12:44
Ik werk in de Primafoon en ben ook niet kapot van de beeldkwaliteit van Mine (wordt: Interactieve TV van KPN). Het systeem wil ook nog wel eens sloom zijn, maar na 5 minuutjes zappen is de snelheid wel acceptabel... maargoed, de functies zijn natuurlijk onvoorstelbaar uitgebreid, dat is absoluut een plus. En voor die prijs...

Maarja zoals hierboven gezegd, je zit dus wel met de bandbreedte van je ADSL verbinding.

[ Voor 3% gewijzigd door jelle. op 21-07-2007 19:38 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KL643

KL643

beeldaandemuur

Ik zit ongeveer 750 meter van de centrale. Op zich zou je dan voldoende bandbreedte over moeten houden voor Mine (2x 4,5 MB) en internet (3 MB).
4,5 MB bandbreedte zou een beter beeld moeten geven dan de bandbreedte van Digitenne (1,5 MB dacht ik) maar daar was in de Primafoon niets van te zien.

beeldaandemuur

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb beneden een MINE TUNER (IPB) en boven 3 x Digitenne! (Digitenne is gratis als je MINE TV hebt)!!!! (1200 meter van centrale)

Nou jongens ik kan jullie verzekeren dat de kwaliteit van MINE stukke beter is dan Digitenne!
Sorry! Echt vele malen scherper!

Ik heb 2 tv's naast elkaar gezet en een aantal mensen er naar laten kijken!
Je ziet echt heel duidelijk verschil!

Klopt Digitenne = 1,5 stream
Mine = 2 x 4-4,5 stream. (2 kanalen 1 om op te nemen)

Ik zou zeggen koop MINE TV je krijgt echt geen spijt! Plus gratis Digitenne!!!!!!!!!!
Meer kanalen / uitzending gemist e.d.................

Kan je nog eens een Smartcard aan iemand kadeau doen..............

Eind volgend jaar komt VDSL er al in sommige regio's aan... Nou dan wordt de bandbreedte nog groter! HD TVVVVVVVVV

Mvg,

HTCer

[ Voor 5% gewijzigd door Verwijderd op 22-07-2007 21:29 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Koffie

Koffie

Koffiebierbrouwer

Braaimeneer

Euh, iets minder caps mag wel hoor ?

Vergeet ook niet dat Mine behoorlijk duurder is - je hebt ook KPN ADSL nodig.
Verder is Digitenne ook een alternatief voor daar waar geen coax of ADSL aanwezig is (of waar je geen interne coax kan of wilt trekken).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MeNTaL_TO
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 30-08 23:52

MeNTaL_TO

The future is not set

Verwijderd schreef op zondag 22 juli 2007 @ 21:28:
Ik heb beneden een MINE TUNER (IPB) en boven 3 x Digitenne! (Digitenne is gratis als je MINE TV hebt)!!!! (1200 meter van centrale)

Nou jongens ik kan jullie verzekeren dat de kwaliteit van MINE stukke beter is dan Digitenne!
Sorry! Echt vele malen scherper!

Ik heb 2 tv's naast elkaar gezet en een aantal mensen er naar laten kijken!
Je ziet echt heel duidelijk verschil!

Klopt Digitenne = 1,5 stream
Mine = 2 x 4-4,5 stream. (2 kanalen 1 om op te nemen)

Ik zou zeggen koop MINE TV je krijgt echt geen spijt! Plus gratis Digitenne!!!!!!!!!!
Meer kanalen / uitzending gemist e.d.................

Kan je nog eens een Smartcard aan iemand kadeau doen..............

Eind volgend jaar komt VDSL er al in sommige regio's aan... Nou dan wordt de bandbreedte nog groter! HD TVVVVVVVVV

Mvg,

HTCer
Ja en?
Ik kan geen Mine bestellen en ik wil bovendien geen Mine bestellen, bovendien, is Mine niet zo mobiel als Digitenne en is het voor mijn ouders meer dan voldoende, alleen jammer dat de BBC dwars ligt met de licenties.
VDSL heeft niets met Mine te maken :?

Wenn ist das Nunstruck git und Slotermeyer? Ja!... Beiherhund das Oder die Flipperwaldt gersput! The Hornets of Hades have descended upon me

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kaoh
  • Laatst online: 14:29
MeNTaL_TO schreef op zondag 22 juli 2007 @ 22:20:
[...]
Ja en?
Ik kan geen Mine bestellen en ik wil bovendien geen Mine bestellen, bovendien, is Mine niet zo mobiel als Digitenne en is het voor mijn ouders meer dan voldoende, alleen jammer dat de BBC dwars ligt met de licenties.
VDSL heeft niets met Mine te maken :?
Snellere DSL bied meer bandbreedte mogelijkheden voor MIne en je Internet.

Natuurlijk zijn alle voor en na's correct hier.
Minder bandbreedte en minder flexibel en alleen als je ook KPN voor je itnernet gebruikt.
De gratis digitenne bied natuurlijk de draadlose flexibileit voor de rest van je huis.
Het is zeker duurder, maar goed concurerend met kabel digitaal, de kwaliteit ook.
Samen heb je wel het beste van beide werelden, kabel digitaal bied geen oplossing voor de rest van je huis, het gratis digitenne abo bij mine wel.
De meerprijs is niet alleen voor de betere kwaliteit maar ook voor de veel meer zenders en interactieve diensten.

Ik ben een tevreden digitenne gebruiker en heb net Mine besteld om de huiskamer TV te upgraden, mijn digitenne PVR houd ik ernaast als een soort van video recorder en fall back, welke ook weg valt ik kan tenminste tv kijken ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

precies, bij Mine heb je wel gratis digitenne

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Koffie

Koffie

Koffiebierbrouwer

Braaimeneer

Alles leuk en aardig, maar dit is het Digitenne topic, niet het Mine topic (daar loopt ook een topic over als ik het me goed herinner).
Mine zal ongetwijfeld beter zijn, maar het is ook duurder en niet zomaar overal te installeren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Net zoals een aantal anderen op dit forum heb ik onlangs de E30 Plus USB tuner gekocht bij de Primafoon. Heelas betrof het (blijkbaar) een aangebroken pakket, want de software ontbrak. Aangezien ik daar dus pas fijn thuis (na sluitingstijd) achterkwam heb ik na een aantal uurtjes surfen op internet de software van een finse site geplukt (www.anysee.com heeft oude drivers, www.anysee.fi veel betere).

Ik kan nu via de bijgeleverde speler heel fijn TV kijken onder zowel Windows XP (mijn laptop) als onder Windows Vista Ultimate. Beeldkwaliteit is uitstekend en ik moet zeggen dat het beeld mij zelfs scherper en mooier over komt dan via de losse tuners die ik tot nu toe had, kortom klasse...

Echter...

.. Tot op heden is het mij nog niet gelukt het geheel aan de praat te krijgen onder Windows Media Center (onder Vista). MCE ziet de tuner en kan hem ook prima aanspreken en Ned 1, 2 en 3 + de lokale omroep doen het ook haarscherp, maar alle andere (gecodeerde) zenders blijven geblokkeerd in MCE. Ik kan ze wel handmatig aanzetten (via de gidsinstellingen), maar op de een of andere manier heeft MCE niet door dat voor deze zenders de smartcard nodig is.

Heeft iemand een dergelijk opstelling al wel aan de praat gekregen?

Ik heb overigens dezelfde vraag ook via het 0900 nummer van KPN gesteld, maar daar wisten ze bijzonder weinig van dit product. De man in kwestie bleef stug volhouden dat ik maar naar de leverancier moest bellen... geconfronteerd met het feit dat KPN de leverancier is (er zit notabenen zelf een KPN logo op het kastje) bleef de man volhouden dat ik Anysee maar moest bellen. Ik heb hem gevraagd of hij dan als tolk wil dienen omdat mijn Koreaans toch wat roestig is geworden de laatste tijd... kortom weer top-service op een betaalde service lijn van KPN :( :( :(
(sorry... moest even mijn frustratie kwijt)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op maandag 23 juli 2007 @ 10:05:
Net zoals een aantal anderen op dit forum heb ik onlangs de E30 Plus USB tuner gekocht bij de Primafoon. Heelas betrof het (blijkbaar) een aangebroken pakket, want de software ontbrak. Aangezien ik daar dus pas fijn thuis (na sluitingstijd) achterkwam heb ik na een aantal uurtjes surfen op internet de software van een finse site geplukt (www.anysee.com heeft oude drivers, www.anysee.fi veel betere).

Ik kan nu via de bijgeleverde speler heel fijn TV kijken onder zowel Windows XP (mijn laptop) als onder Windows Vista Ultimate. Beeldkwaliteit is uitstekend en ik moet zeggen dat het beeld mij zelfs scherper en mooier over komt dan via de losse tuners die ik tot nu toe had, kortom klasse...

Echter...

.. Tot op heden is het mij nog niet gelukt het geheel aan de praat te krijgen onder Windows Media Center (onder Vista). MCE ziet de tuner en kan hem ook prima aanspreken en Ned 1, 2 en 3 + de lokale omroep doen het ook haarscherp, maar alle andere (gecodeerde) zenders blijven geblokkeerd in MCE. Ik kan ze wel handmatig aanzetten (via de gidsinstellingen), maar op de een of andere manier heeft MCE niet door dat voor deze zenders de smartcard nodig is.

Heeft iemand een dergelijk opstelling al wel aan de praat gekregen?

Ik heb overigens dezelfde vraag ook via het 0900 nummer van KPN gesteld, maar daar wisten ze bijzonder weinig van dit product. De man in kwestie bleef stug volhouden dat ik maar naar de leverancier moest bellen... geconfronteerd met het feit dat KPN de leverancier is (er zit notabenen zelf een KPN logo op het kastje) bleef de man volhouden dat ik Anysee maar moest bellen. Ik heb hem gevraagd of hij dan als tolk wil dienen omdat mijn Koreaans toch wat roestig is geworden de laatste tijd... kortom weer top-service op een betaalde service lijn van KPN :( :( :(
(sorry... moest even mijn frustratie kwijt)
Ik heb hetzelde probleem! Heb ook de E30 Plus USB tuner voor mijn Laptop!
De site van www.anysee.com vind ik nogal karig!
Ik vind indien een "groot" bedrijf als KPN zo'n product op de markt zet je mag verwachten dat ze goed overleg plegen met b.v. een Anysee. En dat KPN er zorg voor draagt de software up to date te houden.
Er is zodoende ook nog geen officiele versie voor VISTA?
En de driver is nog niet compatible met Windows Media Center!

Ik had/heb eerst de Nero USB TV Stick! (Alleen Ned 1,2,3)
Veel mooiere software!

Kom op KPN regel dat is even!

Voor de rest mooi product!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

[b]HTCer schreef op maandag 23 juli 2007 @ 10:47
Er is zodoende ook nog geen officiele versie voor VISTA?
Mijn versie (d.w.z. de versie van de www.anysee.fi) werkt prima onder Vista (allen nog niet onder MC dus), ik krijg ook geen meldingen dat de driver niet compatible zou zijn. Het enige wat Vista mij meldt is dat de producent niet gecontroleerd kan worden en of ik zeker weet dat ik deze driver wil installeren. De software van KPN zelf was zo gezegd niet aanwezig in de verpakking :(

Vraag blijft dus of het uberhaupt aan de praat te krijgen is onder MCE met deze tuner en zo niet, weet iemand een configuratie waarmee ik wel via MCE naar alle digitenne zenders kan kijken? (ik bedoel, ik breng gewoon het zooitje terug als het niet werkt).

[ Voor 21% gewijzigd door Verwijderd op 23-07-2007 10:55 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mud.Starrr
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 16-07 08:17

Mud.Starrr

I shoot people for money

Ik heb de KPN gebeld en flink hard lopen zeuren.
Nu heb ik 2 buiten antennes gekregen, en die werken super. (normaal krijg je er maximaal 1 gratis)
Ik had voorheen geen stabiel beeld, maar nu wel.
Ik heb ze overigens wel gewoon binnen staan, maar gewoon 100% bereik :)
Een tip dus om even te bellen als je je beeld niet goed krijgt.
Je kunt er zoiezo 1 gratis krijgen.

Trouwfotografie.nl
dekunstvanfotografie.nl
Sony A7RIII | A9
Sigma: 17 F4.0 || Sony: 25 F1.4 GM | 35 F1.4 GM | 50 F1.2 GM | 85 F1.8 | 100-400 F4.5-5.6 GM
DJI: Mavic 2 Zoom

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ajhaverkamp
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 24-08 23:13

ajhaverkamp

gewoon Arjan

Mud.Starrr schreef op maandag 23 juli 2007 @ 11:34:
Ik heb de KPN gebeld en flink hard lopen zeuren.
Nu heb ik 2 buiten antennes gekregen, en die werken super. (normaal krijg je er maximaal 1 gratis)
Ik had voorheen geen stabiel beeld, maar nu wel.
Ik heb ze overigens wel gewoon binnen staan, maar gewoon 100% bereik :)
Een tip dus om even te bellen als je je beeld niet goed krijgt.
Je kunt er zoiezo 1 gratis krijgen.
Hoe regel je die gratis antenne? Welk nummer bel je daarvoor en wat voor smoes moet je gebruiken? Ik heb al dik 2 jaar Digitenne, bevalt prima (ik kijk niet zo heel veel TV). Af en toe wel een storing in het beeld (A'dam centrum), dus een gratis antenne is het proberen wel waard.

@HTCer: die met een groene LED of die met een oranje LED? De oude versies hebben een groene LED, deze werd bij mijn Samsung single en dual tuner geleverd. Mijn Topfiled PVR heeft een antenne met een oranje LED. Deze nieuwe antennes schijnen beter te zijn dan de oude.

[ Voor 14% gewijzigd door ajhaverkamp op 23-07-2007 13:11 ]

This footer is intentionally left blank

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik gebruik overigens ook die rechthoekige antenne die bij det "standaard" Digitenne Tuner wordt geleverd!

Ik heb dan ook vrijwel 100% ontvangst!
Met die spriet niet..... stukke minder ontvangst!
Pagina: 1 ... 14 ... 21 Laatste

Dit topic is gesloten.