Verwijderd schreef op woensdag 01 augustus 2007 @ 07:26:
[...]
Buiten de postcodecheckgebieden zal je best wel ontvangst kunnen hebben maar misschien dat 1 of meerdere kanalen gestoord kunnen zijn. O, dat is ook zo zie ik
[...]
Ik heb al heel lang digitenne en ben zeer tevreden. Volgende maand zelfs voor 6,95. Dat is nog is andere shit dan je kabel of satelliet pakket. Voor die 6,95 krijg je er ook nog een gratis antenne, Topfield ontvanger en smartcard bij. Hoe zit dit bij Canal +? wat kost je dat met je ontvanger erbij. En waarom is KPN zo een slecht bedrijf?
[...]
Als je er geen verstand van hebt ga dan niet andere mensen adviseren. Ned 1,2,3 worden via dezelfde masten verspreid en niet sterker als de rest van de kanalen. 2 uitzondringen nog, Wieringen en Markelo die echter binnenkort ook uitgaat. Volgens mij heb je met een verticale buitenantenne in heel Nederland wel ontvangst van
alle Digitenne kanalen.
1) Je moet beter leren lezen, of minder selectief.
Er is ons aan aan de telefoon gezegd dat het wel te ontvangen was, en dat bleek ook zo te zijn, tot donderdag 1, 2 en 3 raar gingen doen. Het heeft dus meer dan een halfjaar wel gewerkt.
2) Digitale kabel van Essent kost niks extra's vergeleken met de kosten voor analoge kabel: 15 euro pm. Dat is idd meer dan 7 euro, maar daar krijg je veel meer voor terug: Betere kwaliteit, veel meer zenders: NGC, BBC 1 en 2 etc. Een ontvanger kost ongeveer net zoveel als die van Digitenne, en zijn meerdere acties geweest waarbij je korting of volgens mij zelfs de hele ontvanger gratis kreeg. Een satelliet+ontvanger is duurder, maar de maandelijkse kosten zijn vergelijkbaar.
3) Wat een vriendelijke reactie van je. Blijkbaar weet je meer dan de mensen van de KPN helpdesk (wat bij een bedrijf als KPN opzich nog best kan). Er is ons aan de telefoon verteld dat voor FTA kanalen (soms) een andere mast gebruikt wordt. Dat lijkt me ook logisch aangezien er de laatste maanden voortduren geschoven werd met de kanalen, omdat ze toen bezig waren de dekking te vergroten, van iig de publieke zenders. En als je het gebiedt bekijkt waar digitenne-abbo geleverd wordt, dus met de niet-FTA kanalen, zie je dat een deel van Friesland buiten de boot valt, terwijl ze sinds het uit de lucht halen van ned1, 2 en 3 in analoge vorm, met de overheid overeengekomen zijn om in heel Nederland die kanalen aan te bieden.
Waarom KPN zo'n slecht bedrijf is?
Ik vind het een vrij arrogant bedrijf, dat teert op degelijke reputatie van vroeger en dat slecht met nieuwe technieken en diensten om kan gaan en al helemaal niet met de overweldigende vraag die dat soms oplevert. Zo erg dat ze zelfs verplicht een klantenstop in moesten voeren met InternetPlusBellen.
Ook leuk dat ze uitspraken van de OPTA lekker naast zich neerleggen als die ze niet goed uitkomen, terwijl ze wel een paar maanden later bij de OPTA klagen dat de kabel-aanbieders hen geen toegang verleent tot hun netwerk. Terwijl ze zelf wel jaren lang het andere bedrijven, die toegang wilde tot de KPN-wijkcentrales, heel moeilijk hebben gemaakt. Ook de koppelverkoop van een telefoonabbonement en ADSL die ze jarenlang hadden was erg leuk, vooral als je in een gebied woont zonder kabelinternet of andere ADSL aanbieders.
Wat eigen ervaringen:
Digitenne:
-Postcode check klopt niet met wat ze aan de telefoon zeggen, namelijk dat er hier wel Digitenne te ontvangen is. Daarvoor moesten we overigens wel 3 kwartier in de wacht staan.
-Het is ze niet gelukt om op tijd in heel Nederland de publieke omroepen uit te zenden toen ze in analoge vorm uit de lucht gingen, terwijl ze dit wel afgesproken hadden.
-Aangeboden producten, zoals ontvangers met harddisk recorder, waren al niet of nauwelijks meer te verkrijgen op het moment dat de folder ervan in de bus lag.
-Het kostte 2x een kwartier in de wacht hangen om uiteindelijk voor elkaar te krijgen dat de technische dienst je een paar dagen later gaat terugbellen om te gaan proberen de storing van ned1, 2 en 3 op te lossen.
InternetPlusBellen:
-Doordat de handleiding niet klopt zaten we dagenlang zonder telefoon. Bij de buren uiteindelijk de helpdesk gebeld, 2x 30 minuten in de wacht gestaan voordat we een andere nummer kregen, waarna het uiteindelijk is opgelost.
-Af en toe werkt het niet, wordt de verbinding opeens verbroken of is de geluidskwaliteit heel slecht
Verder zijn er regelmatig grote en kleinere storingen geweest in delen van Nederland en tal van andere problemen met InternetPlusBellen, lees de topics maar door, ze zijn niet voor niets al bij deeltje 13.
Conclusie Ik zou geen Digitenne (of InternetPlusBellen om lekker offtopic te zijn) nemen als je andere alternatieven hebt.