Het grote KPN Digitenne topic deel 3 Vorige deel Overzicht Volgende deel Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 15 ... 21 Laatste
Acties:
  • 181.483 views sinds 30-01-2008

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• grun93
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 19:20
Verwijderd schreef op maandag 23 juli 2007 @ 10:05:
Aangezien ik daar dus pas fijn thuis (na sluitingstijd) achterkwam heb ik na een aantal uurtjes surfen op internet de software van een finse site geplukt (www.anysee.com heeft oude drivers, www.anysee.fi veel betere).
[...]
Geconfronteerd met het feit dat KPN de leverancier is (er zit notabenen zelf een KPN logo op het kastje) bleef de man volhouden dat ik Anysee maar moest bellen. Ik heb hem gevraagd of hij dan als tolk wil dienen omdat mijn Koreaans toch wat roestig is geworden de laatste tijd... kortom weer top-service op
Bedankt voor de tip, die Finse site kende ik niet.

Bij mij zei de helpdesk dame dat KPN idd geen support leverde voor dit produkt. Als ik problemen had moest ik maar contact opnemen met Clark Electronics in Vlaardingen. Daar hoef je je niets van aan te trekken, je hebt het gekocht bij KPN, het zit in een doos van KPN, op het product staat een logo van KPN, op de factuur staat KPN. Kortom, KPN is de leverancier en KPN is dus aansprakelijk. Gewoon naar de rechter stappen als zij anders vinden.

Ik heb trouwens wel een mailtje naar Anysee gestuurd gisteren met de vraag of ze het mogelijk kunnen maken in de eerstvolgende software update dat het contrast en brightness regelbaar wordt. Over het algemeen vind ik het beeld nu aan de donkere kant en dat is niet bij te regelen. Helaas kreeg ik niet de indruk dat ze goed begrepen waar ik het over had.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Vanmorgen maar in mijn beste engels een mailtje aan de support desk van anysee in korea gestuurd. Wat blijkt, binnen een uur een antwoord!! Kijk daar kunnen de nederlandse helpdesks nog eens een voorbeeld aan nemen, want korea loopt ook nog eens een uurtje of 8 geloof ik op ons voor dus het was daar al 20:00u denk ik. Enfin, het antwoord:
Dear Ferdinand Kuiper,

Firstly thanks for using our anysee E30 Plus.
However, I am sorry to inform you that our s/w is not compatible with window
Mediacenter.
Only fta channels are viewable in Mediacenter.

If you have further questions, please kindly inform to us without hesitation.
Thanks for your kind attention and best regards.

Eric Kim
Met andere woorden helaas pindakaas.... Ik heb er toch nog een mailtje aan gewaagd om eens te vragen of MCE support wel staat ingepland en wat denk je... binnen 15 minuten het volgende antwoord:
Dear Ferdinand Kuiper,

Thanks for your e-mail.
It is a fact that Mediacenter supporting issue is our one of big issues.
Our engineers have been struggling to find out the key but it is quite diffcult
issue at this moment.
We hope that our s/w is available in Mediacenter in near days.
Thanks your kind consideration and best regards.

Eric Kim
Dus... wordt vervolgd....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Intheweb
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 18:31
Afbeeldingslocatie: http://peter.intheweb.nl/got/kpn_digitenne_4.jpg
Er is wel degelijk een driver voor Vista beschikbaar, je moet hem wel kiezen bij het installeren. (Dit was onder XP).

Doe maar een onsje meer...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ja er is wel een driver voor Vista en die werkt ook prima, maar er is dus geen ondersteuning voor de niet Free To Air zenders in Media Center (of te wel ned 1, 2 en 3 + de lokale doen het prima, RTL4 enzo kun je vergeten).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Intheweb
  • Laatst online: 18:31
Wat is er trouwens waar over de geruchten dat KPN wil overstappen op H264 (MPEG4)? En wat heeft dit voor gevolgen voor de appratuur? Nieuwe set-top boxen? Moet ik een andere Anysee ding kopen? Wie verklaart?

Doe maar een onsje meer...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MeNTaL_TO
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 30-08 23:52

MeNTaL_TO

The future is not set

Intheweb schreef op maandag 23 juli 2007 @ 15:07:
Wat is er trouwens waar over de geruchten dat KPN wil overstappen op H264 (MPEG4)? En wat heeft dit voor gevolgen voor de appratuur? Nieuwe set-top boxen? Moet ik een andere Anysee ding kopen? Wie verklaart?
KPN kennend betekend dat dat alle oude hardware op de schroothoop kan en digitenne binnen een paar jaar op zijn gat ligt omdat niemand een nieuwe decoder koopt.
Oftewel, dat gaat niet gebeuren.

Wenn ist das Nunstruck git und Slotermeyer? Ja!... Beiherhund das Oder die Flipperwaldt gersput! The Hornets of Hades have descended upon me

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Icelus
  • Registratie: Januari 2004
  • Niet online
Intheweb schreef op maandag 23 juli 2007 @ 15:07:
Voorlopig waarschijnlijk weinig. Vorige jaar zijn er MPEG4-testen geweest, ook ivm HDTV. In de toekomst zal dit wel worden ingevoerd (met een speciaal abbonement en decoder?).

KPN: ‘geen plannen voor MPEG4 in DVB-T’

[ Voor 18% gewijzigd door Icelus op 23-07-2007 15:49 ]

Developer Accused Of Unreadable Code Refuses To Comment

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

MPEG4 zal ongetwijfeld in de toekomst een keer ingevoerd gaan worden. Ik denk inderdaad dat ze dat doen in de vorm van een ander abbonement en dat de huidige standaard en de nieuwe een tijdje naast elkaar zullen blijven gezien het feit dat een overgang zou betekenen dat iedereen nieuwe hardware moet kopen (en dat zal ongetwijfeld tot een hoop rumoer en klanten verlies leiden).

De Anysee tuner lijkt mij overigens niet voorzien van een hardware matige MPEG decoder, maar kan misschien wel door middel van een nieuwe firmware worden omgezet (er zijn namelijk al diverse firmware updates voor het apperaat geweest de laatste jaren)... maar zoals gezegd, dit zal niet op heel korte termijn actueel worden :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kaoh
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 14:29
Verwijderd schreef op maandag 23 juli 2007 @ 10:05:
kortom weer top-service op een betaalde service lijn van KPN :( :( :(
(sorry... moest even mijn frustratie kwijt)
Heel veel DVB tuners voor de PC werken niet of alleen FTE onder MCE en dit is meer een Microsoft probleem dan die van de hardware bouwers.
Het is wel een foutje om op de site te zetten dat hij ondersteund wordt onder MCE, klopt wel een beetje alleen de FTE.
Kunnen ze er beter bij zetten. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kaoh
  • Laatst online: 14:29
Koffie schreef op maandag 23 juli 2007 @ 09:20:
Alles leuk en aardig, maar dit is het Digitenne topic
Sorry was als reactie op de post van Innerchild over waaorm de KPN totaal oplossing best werkelijk kon concureren ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik woon in Apeldoorn en ben tevreden over Digitenne. Ik maak gebruik van de speciale Sony Bravia starterskit. Helaas is de KPN helpdesk hier slecht over ingelicht wat de meesten kennen deze kit niet. Ik had problemen met de Conax 4.0 CI kaart die in de kit zit en mijn KDL26P2520 tv. Maar met een nieuwere versie van de CI kaart van Conax is dat nu opgelost. Helaas kan ik nog geen teletekst ontvangen op de versleutelde kanalen. Ik las dat de keuze voor een ander land in de instellingen wel eens kan helpen. Daar zal ik nog even mee moeten experimenteren.

Over de ontvangst ben ik erg tevreden; die staat continu op 100%. Ik heb ergens gelezen dat de Samsung settop boxjes naast een indicator voor ontvangst ook eentje voor kwaliteit hebben. Die laatste is via het menu van de tv niet op te vragen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mud.Starrr
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 16-07 08:17

Mud.Starrr

I shoot people for money

ajhaverkamp schreef op maandag 23 juli 2007 @ 11:53:
[...]

Hoe regel je die gratis antenne? Welk nummer bel je daarvoor en wat voor smoes moet je gebruiken? Ik heb al dik 2 jaar Digitenne, bevalt prima (ik kijk niet zo heel veel TV). Af en toe wel een storing in het beeld (A'dam centrum), dus een gratis antenne is het proberen wel waard.
Gewoon het nummer wat op je rekeningen en brieven staat.
Zeggen dat het alleen goed gaat als je hem buiten zet. (Geen smoes in mijn geval)
De grap is dat de buiten antenne binnen wel werkt.

Trouwfotografie.nl
dekunstvanfotografie.nl
Sony A7RIII | A9
Sigma: 17 F4.0 || Sony: 25 F1.4 GM | 35 F1.4 GM | 50 F1.2 GM | 85 F1.8 | 100-400 F4.5-5.6 GM
DJI: Mavic 2 Zoom

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Mud.Starrr schreef op dinsdag 24 juli 2007 @ 10:03:
[...]

Gewoon het nummer wat op je rekeningen en brieven staat.
Zeggen dat het alleen goed gaat als je hem buiten zet. (Geen smoes in mijn geval)
De grap is dat de buiten antenne binnen wel werkt.
Ik had begrepen dat de buitenantenne (heb ik ook aangevraagd) hetzelfde is als de binnenantenne maar dan met een weersbestendigjasje..
Als dat zo is begrijp ik niet dat deze het binnen beter doet dan de binnen antenne..

Wie weet hier iets meer over?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Icelus
  • Niet online
Verwijderd schreef op dinsdag 24 juli 2007 @ 11:06:
[...]

Ik had begrepen dat de buitenantenne (heb ik ook aangevraagd) hetzelfde is als de binnenantenne maar dan met een weersbestendigjasje..
Als dat zo is begrijp ik niet dat deze het binnen beter doet dan de binnen antenne..

Nee, vorm is anders (of bedoel je dat niet?).

Binnenantenne
Afbeeldingslocatie: http://www.kpn.com/common/graphics/products/antenne_s.gif

Buitenantenne
Afbeeldingslocatie: http://www.kpn.com/common/graphics/products/80x90_buitenantenne_w.gif

[ Voor 4% gewijzigd door Icelus op 24-07-2007 11:24 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mud.Starrr
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 16-07 08:17

Mud.Starrr

I shoot people for money

[...]

Lijkt me niet, ten eerste is hij veel groter.
En mijn binnen antenne heeft alleen op een enkel plekje redelijk bereik, de buiten antenne doet het overal eigenlijk prima.
Ook is de kabel vele malen dikker, lijkt me ook positief voor de kwaliteit...nu heb ik hem wel ingekort want hij is nogal lang.
Lijkt me dat er wel een verschil in zit dus.

Trouwfotografie.nl
dekunstvanfotografie.nl
Sony A7RIII | A9
Sigma: 17 F4.0 || Sony: 25 F1.4 GM | 35 F1.4 GM | 50 F1.2 GM | 85 F1.8 | 100-400 F4.5-5.6 GM
DJI: Mavic 2 Zoom

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hageneis
  • Laatst online: 25-12-2024
Mud.Starrr schreef op dinsdag 24 juli 2007 @ 11:47:
[...]

Lijkt me niet, ten eerste is hij veel groter.
En mijn binnen antenne heeft alleen op een enkel plekje redelijk bereik, de buiten antenne doet het overal eigenlijk prima.
Ook is de kabel vele malen dikker, lijkt me ook positief voor de kwaliteit...nu heb ik hem wel ingekort want hij is nogal lang.
Lijkt me dat er wel een verschil in zit dus.
Valt wel mee, van binnen zit er gewoon een J-stick in.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

De Topfield zijn toch de beste onvangers. Prima Beeld en geluid, en ik ben daar ook zeer tevreden over. Daarin tegen zijn de Samsung decoders veel slechter. Maar toch nog even goed nieuws:

KPN gaat komen met een eigen KPN Digital Terrestrial Receiver (CONAX) die bij Topfield gemaakt wordt. Betreft de TP 6000 COK. Wanneer de verkoop gaat starten is nog niet bekent, maar ik denkzelf in augustus als de prijzen omlaag gaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• koektrommeltje
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 00:32
Wat is dan exact het verschil tussen de Topfield en de Samsung ontvangers?

Heb zelf enkele tuners van Samsung, alsmede een PVR van Samsung. Vind dat ik prima scherp beeld heb.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op dinsdag 24 juli 2007 @ 16:58:
De Topfield zijn toch de beste onvangers. Prima Beeld en geluid, en ik ben daar ook zeer tevreden over. Daarin tegen zijn de Samsung decoders veel slechter. Maar toch nog even goed nieuws:

KPN gaat komen met een eigen KPN Digital Terrestrial Receiver (CONAX) die bij Topfield gemaakt wordt. Betreft de TP 6000 COK. Wanneer de verkoop gaat starten is nog niet bekent, maar ik denkzelf in augustus als de prijzen omlaag gaan.
Ik heb de Topfield 160 in proeftijd..
Is het dan de moeite om even te wachten?
Overigens.. bevalt deze me erg goed.. ;)

Heb je wat meer gegevens..?
Is het ook een HDrecorder of alleen een receiver?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Mijn huisgenoten en ik denken erover Digitenne te nemen, ik heb een aantal reacties gelezen maar dit geeft niet altijd een goed beeld omdat de meeste mensen waarbij dit wel goed werkt niet snel hierover zullen posten. Zijn er nog mensen uit Enschede met bevindingen hierover, ik heb een aantal gelezen maar het geeft nog geen goed beeld. In mijn geval willen we trouwens maar één decoder nemen die je van de KPN krijgt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lekkerbek312
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 04-09 23:17
Ik wil digitenne bestellen, dus ik kijk op het kaartje van de beschikbaarheid -> 2e kwartaal beschikbaar. Helaas, na postcodecheck blijkt dit toch niet te kloppen.

Paar dagen later weer gekeken: He! kaartje geupdate. Nu is het helemaal beschikbaar.

Weer postcodecheck gedaan en weer was ie toch niet beschikbaar.

Rare kaartenmakers daar bij KPN.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• witterholt
  • Laatst online: 12:17
Het kaartje is op veel te kleine schaal gemaakt. Ruwweg kan je stellen dat de grotere plaatsen ontvangst hebben en de meeste kleine dorpen (nog) niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• witterholt
  • Laatst online: 12:17
Verwijderd schreef op dinsdag 24 juli 2007 @ 19:31:
Mijn huisgenoten en ik denken erover Digitenne te nemen, ik heb een aantal reacties gelezen maar dit geeft niet altijd een goed beeld omdat de meeste mensen waarbij dit wel goed werkt niet snel hierover zullen posten. Zijn er nog mensen uit Enschede met bevindingen hierover, ik heb een aantal gelezen maar het geeft nog geen goed beeld. In mijn geval willen we trouwens maar één decoder nemen die je van de KPN krijgt.
Het hangt er maar net vanaf hoe dicht je in de buurt van zo'n mast woont. Maar de ontvangst is al erg te verbeteren middels een buitenantenne (haaienvin).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• robertwebbe
  • Laatst online: 16:12

robertwebbe

Robert Webbe

[...]

Een productmanager van KPN vertelde mij dat de buitenantenne op verzoek van KPN gemaakt is en bevat dezelfde antenne als de binnen antenne maar dan inderdaad in een waterdichte behuizing. De reden dat hij het binnen beter doet kan heel goed zijn omdat je veel minder verlies hebt van de kabel. Op de binnenantene zit een een lange dunne coaxkabel die best wel wat verlies heeft. De buitenantenne wordt daarintegen met dikkere coax geleverd die je zelf ook nog eens kunt inkorten. En daarnaast is die ook veel makkelijk op te hangen waardoor die makkelijker op een gunstige plek kan komen dan een tafel model.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

robertwebbe schreef op dinsdag 24 juli 2007 @ 21:14:
[...]

Een productmanager van KPN vertelde mij dat de buitenantenne op verzoek van KPN gemaakt is en bevat dezelfde antenne als de binnen antenne maar dan inderdaad in een waterdichte behuizing. De reden dat hij het binnen beter doet kan heel goed zijn omdat je veel minder verlies hebt van de kabel. Op de binnenantene zit een een lange dunne coaxkabel die best wel wat verlies heeft. De buitenantenne wordt daarintegen met dikkere coax geleverd die je zelf ook nog eens kunt inkorten. En daarnaast is die ook veel makkelijk op te hangen waardoor die makkelijker op een gunstige plek kan komen dan een tafel model.
Dit had ik ook begrepen.
Uiteraard ga ik het testen als ie binen is.. ;)
Wat kabel (impedantie/weerstand) betreft kan ik me heel goed voorstellen.
Ik laat weten wat mijn ervaring is..

Dat ophangen spreekt mij ook erg aan..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Kijk even op http://www.topfield.co.kr/ en vul dan even KPN in. Dan zie de decoder staan met handleiding

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op dinsdag 24 juli 2007 @ 22:40:
Kijk even op http://www.topfield.co.kr/ en vul dan even KPN in. Dan zie de decoder staan met handleiding
Ziet er fraai uit..
Achterop lijkt er wat minder aansluitingen.
Ik heb er niet zoveel verstand van maar wat is het grote verschil (voordeel) in vergelijk met de TF5300k (topfield 160) ?
Voor mij lijken ze n.m.l. gelijk.. :)

edit: gebruiksaanwijzing lijkt wel erg veel op die ik bij de TF5300k heb ontvangen.

[ Voor 12% gewijzigd door Verwijderd op 24-07-2007 23:20 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• asmi
  • Registratie: Augustus 2004
  • Niet online
De TF 6000COK is geen PVR maar een receiver

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

asmi schreef op dinsdag 24 juli 2007 @ 23:32:
De TF 6000COK is geen PVR maar een receiver
Dat een een belangrijk verschil

tnx

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Koffie
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 13:28

Koffie

Koffiebierbrouwer

Braaimeneer

* Koffie zag ook geen verschil, alleen een downgrade doordat het geen PVR functie heeft
Maar nu snap ik 'm het is eigenlijk gewoon een TF5300k (wellicht wat nieuwere shipsets e.d.) zonder de HDD functionaliteit, maar wel de kwaliteit en functionaliteit van de TF5300k.

Ik gok dat deze qua prijs dus tussen de Samsung en de TF5300k zal komen. zo kun je dus een degelijke decoder neerzetten, zonder dat je meteen een dure PVR in huis moet halen.

Tijd voor een nieuwe sig..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Die 6000 is de huurtuner en is niet te koop volgens mij.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• asmi
  • Niet online
Koffie schreef op woensdag 25 juli 2007 @ 08:28:
* Koffie zag ook geen verschil, alleen een downgrade doordat het geen PVR functie heeft
Maar nu snap ik 'm het is eigenlijk gewoon een TF5300k (wellicht wat nieuwere shipsets e.d.) zonder de HDD functionaliteit, maar wel de kwaliteit en functionaliteit van de TF5300k.

Ik gok dat deze qua prijs dus tussen de Samsung en de TF5300k zal komen. zo kun je dus een degelijke decoder neerzetten, zonder dat je meteen een dure PVR in huis moet halen.
Het lijkt me meer de opvolger van de aloude TF3000COT-d. Ik zie geen reden waarom de prijs wezenlijk zou moeten verschillen met die van de Samsung SMT-1000T.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• robertwebbe

robertwebbe

Robert Webbe

Mijn schoonmoeder heeft toentertijd het KPN kadopakket gekocht met daarin de Samsung SMT-1000T single tuner.
Afbeeldingslocatie: http://www.satshopper.nl/images/f0fb6be9255dc05c1427bf8b4dbe73b4.jpg

Ze woont in Lelystad met uitzicht op de antennes van de Lelystadse zendmast. De ontvangst is hier niet het probleem maar de kanaalvolgorde. Ze krijgt Ned 1, 2, 3 en Omroep Flevoland op 1000, 1001, 1002 en 1003. Deze zijn met geen mogelijkheid weer terug te krijgen op 1, 2, 3 en 22 (zoals ze vroeger stonden).

Ik heb al geprobeerd om alle kanalen te wissen, terug naar fabrieksinstellingen, spanning er 10 minuten af en weer opnieuw automatisch zoeken. Helaas zelfde gezeur weer.
Daarna heb ik hetzelfde ritueel nog een keer gedaan maar dan handmatig de vier bouqueten gekozen (kanalen 26, 65, 23 en 47) en wederom niet goed.
Ik heb hetzelfde ook een keer gedaan zonder smartcard erin maar ook dat hielp niet.

Ik vermoed dat het samenhangt met de software-update een tijdje geleden. Deze mislukte telkens en ook hier heb ik van alles geprobeerd om de update goed te laten verlopen (terug naar fabrieksinstellingen, andere zenders, etc.) maar telkens gaf deze een foutmelding. Mijn zwager die ook in Lelystad woont en een zelfde tuner heeft, had precies hetzelfde probleem. Ook bij andere mensen die hij kende die ook deze single tuner hebben, hadden dit probleem. Ik vermoedde toen dat het probleem zat in de update die door zender Lelystad werd uitgezonden.

Iemand enig idee of dit op te lossen is en hoe? Mijn schoonmoeder is van dusdanige leeftijd dat ze niet meer zo adaptief is in andere zaplogica...

[ Voor 3% gewijzigd door robertwebbe op 26-07-2007 17:25 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• babbaloerie
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 25-09-2023

babbaloerie

¯¯¯¯¯¯¯

robertwebbe schreef op donderdag 26 juli 2007 @ 16:15:
Mijn schoonmoeder heeft toentertijd het KPN kadopakket gekocht met daarin de Samsung SMT-1000T single tuner.

Ze woont in Lelystad met uitzicht op de antennes van de Lelystadse zendmast. De ontvangst is hier niet het probleem maar de kanaalvolgorde. Ze krijgt Ned 1, 2, 3 en Omroep Flevoland op 1000, 1001, 1002 en 1003. Deze zijn met geen mogelijkheid weer terug te krijgen op 1, 2, 3 en 22 (zoals ze vroeger stonden).

*knip*
Ik woon zelf in Urk en maak via een richtantenne gebruik van de zendmast in Lelystad. Wij hadden eerst hetzelfde probleem, maar bij ons was de oplossing wel het handmatig scannen van de genoemde kanalen 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Heb hetzelfde probleem gehad!

Mijn oplossing was:

Optie 1: Opnieuw zenders zoeken zonder fabrieksinstelling te herstellen!
Optie 2: Opnieuw manual zenders zoeken op het kanaal van jouw Bouquet 1 (www.digitenne.nl)

Zo worden 1001/2/3 overschreven door 1,2,3

HTCer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb Digitenne besteld en kan dat volgende week in mijn nieuwe huis gaan aansluiten. Ik vroeg me alleen af hoe het werkt met Radio luisteren. In het verleden heb ik altijd geluisterd via mijn stereo installatie. Is deze op het gebied van de radio nu overbodig omdat ik daarmee geen bereik heb? Of is er een manier te verzinnen waarop ik middels digitenne toch radio kan luisteren zonder mijn tv aan te doen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Koffie

Koffie

Koffiebierbrouwer

Braaimeneer

Je kunt prima via Digitenne radio luisteren.
Er zit een knop op de AB om te switchen tussen TV en Radio (en ik gok dat de tuner na het uitzetten die mode ook onthoud en bij het aangaan ook weer naar die modus te gaan).
Als je in de radio modus zit, gaat 'de radio meteen spelen'.
Met de zapper kun je dan de zenders wisselen. Je ziet dan wel niet op de TV de naam van de zender, maar met een normale radio heb je ook niet een groot scherm met alle info enzo.

Wat wel geinig is, met de TF PVR kun je ook gewoon radio opnemen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• robertwebbe

robertwebbe

Robert Webbe

Inmiddels ben ik bij iemand anders geweest in Lelystad die ook exacte dezelfde tuner had en daar werkte het wel perfect. Wat blijkt (eigenlijk logisch natuurlijk... 8)7 ), via Menu > Status digitale ontvanger zagen we verschillen, er zijn dus meerdere hardwareversies.

De "foute":
Model ID: 1042D123
Hardware versie: 3.00
Software versie: 1.39
Loader versie: 1.22

De "goede":
Model ID: 1043D123
Hardware versie: 3.50
Software versie: 1.53

Zijn versie was dus wel geupdate en in de update zit waarschijnlijk de oplossing voor dit probleem.
De helpdesk nog eens gebeld maar toen ik over hardware versies en Model ID's begon was ik hem al kwijt. In ieder geval meldde hij dat er dagelijks redelijk veel klachten binnenkomen over dit probleem, dat KPN dit probleem ook kent en bezig is met updates voor die tuners die dit probleem hebben. Hij dacht dat deze updates eind september beschikbaar zouden komen maar durfde het niet te beloven.

Met een foute versie kun je dus proberen wat je wilt maar je krijgt het niet opgelost. Is je tuner wel geupdate dan is het opnieuw scannen van kanalen voldoende. De nieuwe software zal het probleem dan corrigeren.

[ Voor 4% gewijzigd door robertwebbe op 26-07-2007 22:08 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• asmi
  • Niet online
Verwijderd schreef op donderdag 26 juli 2007 @ 20:29:
Ik vroeg me alleen af hoe het werkt met Radio luisteren.
Je kunt inderdaad prima radio luisteren via Digitenne als je de tuner op je stereo-installatie aansluit. Meestal kun je ook zonder dat de tv aan staat wel aardig schatten naar welke zender je luistert, met name als je tuner zelf een display heeft.
Maar ik luister zelf weer meestal via de FM-tuner met een ouderwetse FM-binnenantenne. Voordelen zijn dat het geluid minstens zo goed is als via Digitenne (woon redelijk dicht bij Lopik), het geluid synchroon loopt met de andere (draagbare) radio's in huis en de PVR niet onnodig aan hoeft te staan (scheelt wat stroom en gezoem). Het werkt natuurlijk alleen met zenders die op FM uitzenden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HyperMan
  • Registratie: September 2000
  • Niet online

HyperMan

Calvin's alter ego !

Zijn er meer mensen waar 1, 2 en 3 het niet doen? Ben nu in zuid Friesland.
Vanaf een uur of 8 is het de hele tijd storing, alsof de antenne niet goed staat, maar er is niks veranderd en alle andere zenders werken perfect. Heb al fabriekinstellingen terug gezet en zender gescanned.

Hier komt iets hips te staan

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

robertwebbe schreef op donderdag 26 juli 2007 @ 22:03:
Inmiddels ben ik bij iemand anders geweest in Lelystad die ook exacte dezelfde tuner had en daar werkte het wel perfect. Wat blijkt (eigenlijk logisch natuurlijk... 8)7 ), via Menu > Status digitale ontvanger zagen we verschillen, er zijn dus meerdere hardwareversies.

De "foute":
Model ID: 1042D123
Hardware versie: 3.00
Software versie: 1.39

De "goede":
Model ID: 1043D123
Hardware versie: 3.50
Software versie: 1.53

Met een foute versie kun je dus proberen wat je wilt maar je krijgt het niet opgelost. Is je tuner wel geupdate dan is het opnieuw scannen van kanalen voldoende. De nieuwe software zal het probleem dan corrigeren.
Inderdaad de oude software die de boosdoener is. In je HW versie 3.0 box hoort 1,50 te zitten.Dit kan je ook op de KPN site vinden, Er is wel een workaround, dus je kan het oplossen. Maak de ontvanger leeg, dus naar fabrieksinstellingen en dan in plaats van snelle of automatische scan kies je voor handmatige scan. bij het kanaalnummer ga je dan naar 26 en start de scan. Hij heeft dan de publieke kanalen op 1,2 3 en 22 gezet. Dit herhaal je nog 3 keer met de kanalen 24, 57 en 64. Nu zitten alle kanalen wel goed.
Dit voorbeeld geldt alleen voor de zender in Almere.

[ Voor 19% gewijzigd door Verwijderd op 27-07-2007 07:40 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BigRonnyV
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 16-05 20:00
Na snel scannen van drie topics 'Het grote KPN Digitenne topic' waarbij de nodige technische en apparatuurtjes langs kwamen, blijf ik met één vraag zitten......

Hoe is de ontvangst, kwaliteit van Digitenne ? Zou jij het product aan andere aanraden (i.p.v. bv een upc...)?

dank voor de serieuze reacties.

:)

[ Voor 11% gewijzigd door BigRonnyV op 27-07-2007 09:13 ]

We sit together, The mountain and I, 'Til only the mountain remains.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

BigRonnyV schreef op vrijdag 27 juli 2007 @ 09:12:
Na snel scannen van drie topics 'Het grote KPN Digitenne topic' waarbij de nodige technische en apparatuurtjes langs kwamen, blijf ik met één vraag zitten......

Hoe is de ontvangst, kwaliteit van Digitenne ? Zou jij het product aan andere aanraden (i.p.v. bv een upc...)?

Ik had Caiw en mijn huidige Digitenne is veel beter.
Ten eerste geen storingen (bij Caiw veelvuldig) en het beeld van Digitenne is zeer goed en veel beter.
Verder vind ik de mogelijkheden van TF5300k (topfield 160) goed en gebruikersvriendelijk.

Ik heb een externe antenne binnen geplaats en dat geeft ietsje meer signaal dan de bijgeleverde binnen antenne. Maar nog belangrijker voor mij is dat deze antenne keurig aan de muur gemonteerd kan worden. Zit achter de gordijnen dus niets is te zien.

Bij mijn buren heb ik hetzelfde systeem geplaatst en ook zij zijn meer dan tevreden.

Ik durf het andere aan te raden als een goed systeem maar heb geen vergelijk met UPC.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

De ontvangst van Digitenne (en daarmee ook de kwaliteit) is sterk afhankelijk van omgevingsfactoren, dus ik kan niet zomaar zeggen dat het voor jou ook goed zal werken. Ik kan natuurlijk wel over mijn eigen ervaring vertellen :)

Ik heb in Den Haag al ruim 2 jaar digitale TV van KPN (Digitenne) en ben daar zeer tevreden over. In die tijd heb ik op 3 verschillende adressen gewoont en de ontvangst was op alle 3 de locaties goed tot zeer goed. Ook bij mijn ouders en broertje is de ontvangst zeer goed. Inmiddels heeft mijn oma (zij woont in Houten) ook zo'n kastje onder haar TV geschoven gekregen en ook bij haar is de ontvangst zeer goed. Dus jah, ik durf het anderen ook aan te raden :P. Doordat de ontvangst goed is is de kwaliteit ook goed, weinig storing en prima geluid. Ik heb wel gemerkt dat in een nieuwbouwhuis (van beton) de ontvangst minder is dan in een 'oud' huis van bakstenen, maar als je de antenne goed geplaatst hebt (of een buitenantenne hebt gekregen) dan is dit ook niet zo'n issue aangezien je de antenne eenmalig moet richten.

In vergelijking met analoge TV heeft digitenne 1 groot nadeel (vind ik) en dat is wanneer de ontvangst minder is (bijvoorbeeld tijdens onweer) krijg je storing en storingen in de digitale ontvangst betekent dat het geluid hapert of het beeld stilstaat (of groene blokjes vertoont, dit is afhankelijk van de tuner en software op de tuner geloof ik). Dit vind ik persoonlijk erg storend omdat een uitzending hierdoor vaak niet meer te volgen is. Als je dit vergelijkt met analoge ontvangers dan is dit zeker een groot minpunt, immers bij analoge ontvangers krijg je sneeuw of ruis, maar de uitzending is vaak nog wel te volgen.

Vergelijk je Digitenne met Digitale TV via de kabel dan is er eigenlijk maar 1 verschil en dat is de gevoeligheid voor atmosferische (schrijf ik dat goed zo :?) storingen. Met andere woorden, kabel is minder gevoelig voor onweer dan ether (tenzij de bliksem in de kabel slaat natuurlijk >:)).

Wat is nu beter... tja geen idee... kwalitatief is denk ik de kabel nog altijd beter dan de ether en is in ieder geval zekerder. Ook de bandbreedte via de kabel (en daarmee de hoeveelheid gegevens = betere beeld en geluidskwaliteit of aantal zenders) ligt over het algemeen hoger dan via de ether. Er zijn inmiddels kabelboeren (ik geloof UPC) die ook HDTV zenders in een pakket hebben zitten, dat zie ik Digitenne nog niet snel doen (te weinig bandbreedte). Aan de andere kant, digitenne heeft 2 hele belangrijke voordelen:
1. Je hebt alleen een stopcontact (of een hele sterke accu) nodig en dat is vooral handig als je vaak verhuist (zoals ik de afgelopen tijd) of als je bijv. je TV ook op de camping of op de boot wil gebruiken. Hierdoor is het bijv. ook erg makkelijk om een 2de (of 3de, je krijg maximaal 3 smartcards) TV aan te sluiten in huis, geen gedoe met kabels etc.

2. de prijs: binnenkort kost een digitenne abonnement nog maar eur 6,95 per maand (in combinatie met een KPN telefoon natuurlijk), nu is dat nog eur 7,95. Kabel kost volgens mij nog altijd iets van 15 of 16 euro... Zelfs zonder telefoon abonnement is Digitenne nog goedkoper dan de meeste kabel, want ik geloof dat de kosten dan eur 13,95 per maand zijn. Dus op prijs/kwaliteit wint Digitenne het wat mij betreft ruim van de andere aanbieders.

Dus de afweging is ga je voor de beste kwaliteit met de hoogste betrouwbaarheid, neem de kabel.
Wil je de beste prijs kwaliteit verhouding of is flexibiliteit een vereiste, neem digitenne.

[ Voor 3% gewijzigd door Verwijderd op 27-07-2007 09:48 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• noppus
  • Registratie: April 2006
  • Laatst online: 14:12
De korting voor telefoonklanten en internetklanten heeft KPN een tijd geleden al afgeschaft.

Het was gewoon voor iedereen 7,95, vanaf begin dit jaar 9,95 en vanaf augustus wordt het 6,95.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

noppus schreef op vrijdag 27 juli 2007 @ 09:58:
De korting voor telefoonklanten en internetklanten heeft KPN een tijd geleden al afgeschaft.

Het was gewoon voor iedereen 7,95, vanaf begin dit jaar 9,95 en vanaf augustus wordt het 6,95.
Mijn huidige abbo is al € 6,95
Ik heb geen storingen met onweer, bliksem enz maar ik heb hier begrepen dat het aan de appararuur ligt. Mijn Topfield heeft daar geen enkele last mee..
Welke dat wel heeft weet ik niet maar misschien is dit al langs geweest in dit draadje..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik ben oook erg tevrden met mijn Topfield 5300 PVR. Ik kan hem echt iedereen aanraden en van onweer en of regen heb ik geen last.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb een samsung twin tuner (een van de eerdere modellen denk ik). Die vind ik, vergeleken met mijn onlangs aangeschafte Anysee USB tuner, qua kwaliteit matig (maar jah... dan moet je het ook niet op een 40" HDTV willen bekijken >:)) en heeft dus wel last van onweer etc. Ik heb daarnaast ook een samsung personal recorder (die 160gb versie) en die heeft er inderdaad al minder last van, maar toch nog steeds merkbaar... kortom het is erg afhankelijk van de apperatuur blijkbaar...

Maar nogmaals, ik kan het iederen aanraden... goede kwaliteit beeld en geluid voor een zeer scherpe prijs van 6,95 pm.

[ Voor 19% gewijzigd door Verwijderd op 27-07-2007 14:09 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik vind de kwaliteit van Digitenne ronduit slecht.
Met name sinds ik een groot plasmascherm heb. :'(

Op een oude beeldbuistelevisie die niet te groot is ziet het er wel oke uit.

De resolutie is lager dan je gewend bent en de bitrate is te laag voor snelle bewegingen.

Als je Digitenne kan vergelijken met digitale kabel of satelliet, dan zie je een verschil van dag en nacht, in het nadeel van Digitenne. Dat is geen persoonlijk oordeel, maar een technisch gegeven...
Ik heb op dit moment (nog) Digitenne en Satelliet ontvangst, vergelijken kan ik dus goed.

Mijn advies is dus: niet aan beginnen als je van een mooi strak beeld houdt en zeker niet als je een groot scherm heb of binnenkort gaat aanschaffen!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• noppus
  • Registratie: April 2006
  • Laatst online: 14:12
Verwijderd schreef op vrijdag 27 juli 2007 @ 10:17:
[...]

Mijn huidige abbo is al € 6,95
Ik heb geen storingen met onweer, bliksem enz maar ik heb hier begrepen dat het aan de appararuur ligt. Mijn Topfield heeft daar geen enkele last mee..
Welke dat wel heeft weet ik niet maar misschien is dit al langs geweest in dit draadje..
Hmm, dat is raar. In het persbericht zeggen ze dat het lagere tarief op 2 augustus ingaat.

Vanochtend nog een advertentie in de krant trouwens, waar gewoon € 9,95 staat. De sukkels.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kielkiel
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 18:37
Verwijderd schreef op vrijdag 27 juli 2007 @ 09:43:
[...]
In vergelijking met analoge TV heeft digitenne 1 groot nadeel (vind ik) en dat is wanneer de ontvangst minder is (bijvoorbeeld tijdens onweer) krijg je storing en storingen in de digitale ontvangst betekent dat het geluid hapert of het beeld stilstaat (of groene blokjes vertoont, dit is afhankelijk van de tuner en software op de tuner geloof ik). Dit vind ik persoonlijk erg storend omdat een uitzending hierdoor vaak niet meer te volgen is. Als je dit vergelijkt met analoge ontvangers dan is dit zeker een groot minpunt, immers bij analoge ontvangers krijg je sneeuw of ruis, maar de uitzending is vaak nog wel te volgen.
Al moet ik wel zeggen dat de laatste tijd met die vele heftige regens de analoge televisie via UPC er ook vaak mee ophoudt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SKL
  • Registratie: Mei 2007
  • Laatst online: 12:39

SKL

Ik ben op zoek naar een personal recorder voor digitenne. Is er hier toevallig nog iemand die er een over heeft, of om een andere reden niet meer wil hebben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op vrijdag 27 juli 2007 @ 14:49:
[...]

Ik vind de kwaliteit van Digitenne ronduit slecht.
Met name sinds ik een groot plasmascherm heb. :'(

Op een oude beeldbuistelevisie die niet te groot is ziet het er wel oke uit.

De resolutie is lager dan je gewend bent en de bitrate is te laag voor snelle bewegingen.

Als je Digitenne kan vergelijken met digitale kabel of satelliet, dan zie je een verschil van dag en nacht, in het nadeel van Digitenne. Dat is geen persoonlijk oordeel, maar een technisch gegeven...
Ik heb op dit moment (nog) Digitenne en Satelliet ontvangst, vergelijken kan ik dus goed.

Mijn advies is dus: niet aan beginnen als je van een mooi strak beeld houdt en zeker niet als je een groot scherm heb of binnenkort gaat aanschaffen!
Ik heb een philips 32PW9616 breedbeeld TV van 82 cm..
Vind ik zelf best een groot beeld maar vergeleken met de huidige LCD is het misschien klein.
Op de kabel heb ik alle digitale functies te gebruiken zoals dNR, Digital Crystal Clear, CTI enz..
Dit om een optimaal beeld te krijgen bij CAIW en Casema.
Nu bij Digitenne staan al die functies uit en het beeld is veel beter.

Inderdaad bij snel bewegen kan het digitale effect gezien worden maar dat had ik ook al bij de kabelaars.. Dan schakel ik het motion effect in.

Ik heb dus een zeer goede ervaring maar weet niet hoe het bij oudere toestellen gaat en natuurlijk hangt de woonplek daar ook vanaf.
Ik ben zeer tevreden van de Topfield 160 die geen enkel storing doorgeeft..

Hoe het zal gedragen op LCD TV weet ik nog niet maar hoop daar een zeer lange tijd van verschoond te blijven.. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• robertwebbe

robertwebbe

Robert Webbe

Verwijderd schreef op vrijdag 27 juli 2007 @ 07:36:
[...]
Inderdaad de oude software die de boosdoener is. In je HW versie 3.0 box hoort 1,50 te zitten.Dit kan je ook op de KPN site vinden, Er is wel een workaround, dus je kan het oplossen. Maak de ontvanger leeg, dus naar fabrieksinstellingen en dan in plaats van snelle of automatische scan kies je voor handmatige scan. bij het kanaalnummer ga je dan naar 26 en start de scan. Hij heeft dan de publieke kanalen op 1,2 3 en 22 gezet. Dit herhaal je nog 3 keer met de kanalen 24, 57 en 64. Nu zitten alle kanalen wel goed.
Dit voorbeeld geldt alleen voor de zender in Almere.
Helaas toch niet hoor. In de paar posts erboven had ik al beschreven dat ik het ook handmatig al had geprobeerd maar dat gaf ook geen succes. De kanaalnummers bleven ook bij handmatig scannen gewoon nog 1000, 1001, 1002 en 1003.
En de versie in de goede is dus ook niet 1.50 maar 1.53.

[ Voor 3% gewijzigd door robertwebbe op 27-07-2007 21:12 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb MINE TV van KPN (Interactieve TV via het Internet (IP)!
Streams van 4 Mbit tegen 1.5 Mbit van Digitenne!
Haarscherp beeld! + gratis Digitenne
www.mine.tv

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik overweeg digitenne te nemen + het voetbalabonnement, dus 9,95 + 6 euro. Ik ben een fanatieke feyenoord supporter, maar vroeg mij af of de kans groot is dat ik elke wedstrijd van feyenoord kan zien met dit abonnement. Er zijn 5 tv's hier in huis met standaard kabel-tv. Ik wil graag max 1 tv op digitenne. Kan ik dan gewoon digitenne bestellen en installeren op mijn tv zonder dat de andere 4 tv's geen signaal meer ontvangen en kan ik er nog gewoon tv mee kijken?

Mvg,

Ronald

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mentalist
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 30-08 02:04

Mentalist

[avdD]

Digitenne is 6,95+6 euro voor voetbal. Maar als je op slechts één televisie wilt kijken ben je met Tele2 (9,95 incl. voetbal) goedkoper uit.

Hoe groot de kans is dat je alle wedstrijden dan kan zien weet ik niet, volgens mij hangt dat er vanaf of Tele2 de rechten voor die wedstrijden blijft aankopen, maar ik heb verder totaal geen verstand van voetbal dus baseer je wat dat betreft niet op mijn uitspraken :P.

En ja, je kan kabel blijven kijken op de andere toestellen. Je kans zelfs op 1 TV tegelijk Digitenne en kabel hebben, je zet de TV dan op SCART (AV IN) voor Digitenne, en op de interne tuner voor kabel.

[ Voor 19% gewijzigd door Mentalist op 28-07-2007 02:07 ]

Verstuurd vanaf mijn Computer®

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SKL

SKL

Verwijderd schreef op zaterdag 28 juli 2007 @ 01:18:
Ik overweeg digitenne te nemen + het voetbalabonnement, dus 9,95 + 6 euro. Ik ben een fanatieke feyenoord supporter, maar vroeg mij af of de kans groot is dat ik elke wedstrijd van feyenoord kan zien met dit abonnement. Er zijn 5 tv's hier in huis met standaard kabel-tv. Ik wil graag max 1 tv op digitenne. Kan ik dan gewoon digitenne bestellen en installeren op mijn tv zonder dat de andere 4 tv's geen signaal meer ontvangen en kan ik er nog gewoon tv mee kijken?

Mvg,

Ronald
Ik ben zelf ook een feyenoordfan, en ik moet zeggen dat ik afgelopen seizoen eigenlijk alle (uit)wedstrijden via digitenne heb kunnen kijken. Over de thuiswedstrijden kan ik niets zeggen, omdat ik dan altijd in het stadion zit. Maar het is eigenlijk nooit zo dat ajax,psv,az en feyenoord op dezelfde tijd spelen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hageneis
W3ird_N3rd schreef op zaterdag 28 juli 2007 @ 02:06:
Digitenne is 6,95+6 euro voor voetbal. Maar als je op slechts één televisie wilt kijken ben je met Tele2 (9,95 incl. voetbal) goedkoper uit.

Hoe groot de kans is dat je alle wedstrijden dan kan zien weet ik niet, volgens mij hangt dat er vanaf of Tele2 de rechten voor die wedstrijden blijft aankopen, maar ik heb verder totaal geen verstand van voetbal dus baseer je wat dat betreft niet op mijn uitspraken :P.

En ja, je kan kabel blijven kijken op de andere toestellen. Je kans zelfs op 1 TV tegelijk Digitenne en kabel hebben, je zet de TV dan op SCART (AV IN) voor Digitenne, en op de interne tuner voor kabel.
TELE2 lijkt me inderdaad ook goedkoper. Wat ik vorig jaar heb gezien aan programmering van de twee live-wedstrijden komt Feyenoord wel vaak live op tv. Ze nemen de twee interessantste wedstrijden van dat moment (dus normaal gesproken 5 live-wedstrijden per weekend).
Er was nog wel iets raars vorig seizoen: kanaal 1 is letterboxed, kanaal 2 anamorf. Maar als je op een 4:3-tv kijkt merk je daar niets van.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mentalist

Mentalist

[avdD]

Hageneis schreef op zaterdag 28 juli 2007 @ 13:10:
Er was nog wel iets raars vorig seizoen: kanaal 1 is letterboxed, kanaal 2 anamorf. Maar als je op een 4:3-tv kijkt merk je daar niets van.
Bron voor kanaal 1 is waarschijnlijk satelliet, bron voor kanaal 2 waarschijnlijk glas. Waarom ze op de satelliet dan ook niet anamorph uitzenden.. Beats me.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Koffie

Koffie

Koffiebierbrouwer

Braaimeneer

Verwijderd schreef op vrijdag 27 juli 2007 @ 21:49:
[...]

Ik heb MINE TV van KPN (Interactieve TV via het Internet (IP)!
Streams van 4 Mbit tegen 1.5 Mbit van Digitenne!
Haarscherp beeld! + gratis Digitenne
www.mine.tv
Je betaald dan natuurlijk wel 13,95 per maand *meer* dan voor Digitenne, plus ADSL van KPN (anders moet je die er ook nog bij nemen).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

ok bedankt iig:) dan neem ik waarschijnlijk digitenne van Tele2 voor 9,95;) thuiswedstrijden zie ik ook in het stadion zelf dus het zal wel goedkomen aangezien ajax psv feyenoord en az wel vaak op verschillende tijden spelen:).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Señor Sjon
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 10:31
Koffie schreef op zaterdag 28 juli 2007 @ 20:44:
[...]

Je betaald dan natuurlijk wel 13,95 per maand *meer* dan voor Digitenne, plus ADSL van KPN (anders moet je die er ook nog bij nemen).
Mine gaat vanaf 1 augustus(?) 9,95 kosten. Er staat ook een persbericht op de site. Ik zit het zeker te overwegen, te vaak digitale crap in beeld of kanalen die gewoon niet om aan te zien zijn. Helaas zit ik via XS4ALL, dus voorlopig nog geen Mine.

This is my signature. There are many like it, but this one is mine.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Pech met de Topfield 160

Ik wilde een opgenomen film op de HD verschuiven naar een mapje.
Het scherm bleef hangen.
Ik heb de Topfield even van stroom gehaald om weer opnieuw te starten maar helaas.
Ik krijg het opstartscherm van KPN te zien..en hoor de HD draaien maar verder gebeurt er niets meer... ook geen TV/Radio.

Is er een mogelijkheid om de Topfield 160 even zonder HD te gebruiken zodat ik wel TV kan ontvangen?

Kent iemand dit probleem?

edit: Ik heb het app wat langer uit laten staan en weer opnieuw opgestart. Ik kreeg een schermpje met geduld en mappen worden verzameld ..
Na weer opnieuw opstarten werkt het weer.
Volgens mij heeft hij de HD geformateerd want alle programma's zijn verdwenen.
Ik zal de HD nog maar eens formateren en hopen dat dit eenmalig was want dit is onbetrouwbaar voor mijn gegevens.

Als iemand hier nog wat advies heeft, lees ik het graag

tnx

[ Voor 32% gewijzigd door Verwijderd op 29-07-2007 08:19 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kadoendra
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 10-09 08:40
Ik heb zowel UPC digital als KPN Digitenne. Bij beide producten kan ik de decoder aangeven dat ik een breedbeeld tv heb. Bij UPC is het echter zo dat als ik naar een programma kijk dat in 4:3 wordt uitgezonden, mijn tv automatisch het beeld aanpast, zodat er toch goed naar te kijken is. De samsung decoder van KPN blijft dan echter gewoon 16:9 uitzende, wat bij een 4:3 uitzending uitgerekte hoofden tot gevolg heeft.

Kan iemand mij vertellen hoe ik dit kan veranderen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Icelus
  • Niet online
kadoendra schreef op zondag 29 juli 2007 @ 16:26:
Ik heb zowel UPC digital als KPN Digitenne. Bij beide producten kan ik de decoder aangeven dat ik een breedbeeld tv heb. Bij UPC is het echter zo dat als ik naar een programma kijk dat in 4:3 wordt uitgezonden, mijn tv automatisch het beeld aanpast, zodat er toch goed naar te kijken is. De samsung decoder van KPN blijft dan echter gewoon 16:9 uitzende, wat bij een 4:3 uitzending uitgerekte hoofden tot gevolg heeft.

De TV staat ook op 16:9 ingesteld?
Het klopt dat de Samsung een 16:9-beeld blijft uitzenden en links en rechts verticale randen ‘toevoegd’ om het 4:3-beeld te centreren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

kadoendra schreef op zondag 29 juli 2007 @ 16:26:

Mijn Tv staat op Automatisch en stelt het juiste beeld in.
Ik heb echter via de service mode het e.a. ingesteld en het beeld is nu in alle tijden optimaal.
Ik ken jouw TV niet maar misschien kun je het daar zoeken..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Na het formateren van de harddisk in de Topfield 160 heb ik er een map bijgekregen.
De map heet Datafiles.
In deze map worden de opgamens geplaatst.
Toen ik de Topfield in het begin in gebruik nam was deze Map er niet.
De buren hebben deze map ook niet op de HD staan dus vraag ik mij af of dat zo hoort.
Want dan kunnen zij ook beter de HD formateren..

Wie weet het verschil?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Koffie

Koffie

Koffiebierbrouwer

Braaimeneer

De map datafiles staat er bij mijn weten altijd op, hier komen de opnames in (de root zeg maar) alleen zie je dat niet op de TF zelf.
Als je de HDD in je PC hangt, zie je wel de map datafiles met daarin de opnames, en volgens mij zelfs de submappen (in die datafiles dir dus) die je op de TF hebt aangemaakt.

Ik zou voor de zekerheid de HDD eens onder Windows formatteren - liefst door WinXP de disk/partitie laten initialiseren. Dat laatste snapt de TF nl. helemaal niets van waardoor hij de disk zelf nog eens opnieuw zal gaan formatteren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• giant2000
  • Laatst online: 06-04-2023
Ik kreeg een oude KPN smartcard van iemand die geen digitenne meer had, belde de KPN en er werd mij verteld dat smartcards persoonsgebonden zijn en je deze kaart dus weg kan gooien. Ik heb een dag erna eigenwijs de kaart met dat gratis 0800 nummer geactiveerd en weer gebeld om te melden dat ik een 2e kaart heb. En wat denk je: zonder problemen keek ik na 10 minuten met die oude kaart. Meer mensen zo'n ervaring? Koop in elk geval niet op voorhand een nieuwe kaart voor €12,95!

[ Voor 46% gewijzigd door giant2000 op 30-07-2007 15:37 ]

2,00 m. + begane grond

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• giant2000
  • Laatst online: 06-04-2023
GeitjeG schreef op donderdag 28 juni 2007 @ 15:45:
Misschien is deze vraag al eens langsgekomen in dit enorme topic, maar ik kon hem niet vinden.
Is het mogelijk om KPN-digitenne te nemen, met de tuner waarvoor je 89 retour krijgt, maar vervolgens na de maand proef het abb. stop te zetten, en de tuner te houden? Ik ben nl. alleen geïnteresseerd in de FTA zenders Ned. 1,2,3. Een tuner kopen voor alleen die zenders loopt redelijk in de prijzen, dus dit leek me een goed alternatief om een goedkope tuner te krijgen.
W3ird_N3rd schreef op donderdag 28 juni 2007 @ 20:47:
[...]

Da's wel een goede tip voor dat geld :). En idd, Télévision numérique terrestre.
Verdorie, handel gemist. Ik zag dvb-t receivers in Portugal voor 29 euro. Deze hebben geen CONAX cardreader, maar voor alleen de publieke omroep voldoen ze prima. Zoek nog wat zuidelijker zou ik zeggen...

[ Voor 41% gewijzigd door giant2000 op 30-07-2007 15:55 ]

2,00 m. + begane grond

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Koffie schreef op maandag 30 juli 2007 @ 07:56:
De map datafiles staat er bij mijn weten altijd op, hier komen de opnames in (de root zeg maar) alleen zie je dat niet op de TF zelf.
Als je de HDD in je PC hangt, zie je wel de map datafiles met daarin de opnames, en volgens mij zelfs de submappen (in die datafiles dir dus) die je op de TF hebt aangemaakt.

Ik zou voor de zekerheid de HDD eens onder Windows formatteren - liefst door WinXP de disk/partitie laten initialiseren. Dat laatste snapt de TF nl. helemaal niets van waardoor hij de disk zelf nog eens opnieuw zal gaan formatteren.
tnx Koffie,

Het app ging steeds gekker te keer dus heb KPN maar even gebeld.
Het wordt omgeruild voor een nieuw exemplaar..
Het zal wel een exemplarisch geval zijn.. ;) Service is goed !

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• VFRRijder
  • Laatst online: 14-09 10:35
Als je bij KPN de USB ontvanger koopt dan is deze € 169 en je krijgt later € 89 terug, maar geldt dit ook als je reeds een Digitenne abonnement hebt? Ik heb nu 2 kaarten geregistreerd, dus er kan een 3e bij.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jelle.
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 09-09 12:44
VFRRijder schreef op dinsdag 31 juli 2007 @ 08:43:
Als je bij KPN de USB ontvanger koopt dan is deze € 169 en je krijgt later € 89 terug, maar geldt dit ook als je reeds een Digitenne abonnement hebt? Ik heb nu 2 kaarten geregistreerd, dus er kan een 3e bij.
€89.95 retour geldt alleen voor de eerste tuner...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

VFRRijder schreef op dinsdag 31 juli 2007 @ 08:43:
Nope... helaas niet. Maar er is ook een webshop die hem al voor 159,- euri aanbied. Waarschijnlijk zal die nog wel in prijs gaan dalen als meer mensen hem gaan aanbieden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• VFRRijder
  • Laatst online: 14-09 10:35
Dank je, jammer dat dit niet kan want ik zag het als mooie mogelijkheid om op m'n laptop te kijken in een kamer waar ik geen TV heb. Maar € 169 is dan goedkoper omdat je er wel een extra kaart bij krijgt, anders zou je die weer moeten kopen voor € 12.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• koektrommeltje
SKL schreef op vrijdag 27 juli 2007 @ 16:50:
Ik ben op zoek naar een personal recorder voor digitenne. Is er hier toevallig nog iemand die er een over heeft, of om een andere reden niet meer wil hebben.
Heb eventueel een samsung SMT1100TP pvr met 80Gb, maar die gaat eerst op marktplaats.

Ik overweeg een 160gb aan te schaffen nl.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SKL

SKL

koektrommeltje schreef op dinsdag 31 juli 2007 @ 14:52:
[...]

Heb eventueel een samsung SMT1100TP pvr met 80Gb, maar die gaat eerst op marktplaats.

Ik overweeg een 160gb aan te schaffen nl.
Laat maar weten wat je ervoor wil hebben

[ Voor 7% gewijzigd door SKL op 31-07-2007 22:00 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kielkiel
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 18:37
Als ik een postcode check doe op digitenne, is er bij mij (8441) geen digitenne beschikbaar. Ik vroeg mij het volgende af:

- Waarom wordt er op de website wel melding gemaakt van het publieke omroep pakket? Dat is toch ook digitenne (alleen dan minder zenders)
- Zijn er nog meer uitbreidingen bekend (behalve dan degene die in het kaartje op de website http://www.kpn.com/kpn/show/id=1891426 staan vermeld)
- Als ik buitenantenne aanschaf, kan ik digitenne dan wel ontvangen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HyperMan
  • Niet online

HyperMan

Calvin's alter ego !

kielkiel schreef op dinsdag 31 juli 2007 @ 20:56:
Als ik een postcode check doe op digitenne, is er bij mij (8441) geen digitenne beschikbaar. Ik vroeg mij het volgende af:

- Waarom wordt er op de website wel melding gemaakt van het publieke omroep pakket? Dat is toch ook digitenne (alleen dan minder zenders)
- Zijn er nog meer uitbreidingen bekend (behalve dan degene die in het kaartje op de website http://www.kpn.com/kpn/show/id=1891426 staan vermeld)
Mijn moeder woont in Vinkega (8393), daar is het volgens de postcode check ook nog niet te ontvangen, maar we hebben het al een half jaar. Volgens mij was ons toentertijd via de telefoon gezegd dat het wel kon, en dat klopt (alhoewel ned 1, 2 en 3 opeens storing hebben sinds donderdag)

Maar als je kan zou ik iets anders nemen dan digitenne, want het is echt een vrij slecht product, en het wordt geleverd door een heel slecht bedrijf. Digitale kabel of anders schotel, of je moet een oude tv hebben en weinig tv kijken.

Dat het publieke omroep pakket wel te ontvangen is kan kloppen, dat wordt vaak via een andere mast uitgezonden (of sterke zender oid), vandaar dat bij ons de andere zender wel werken en ned1, 2 en 3 niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Waarom is Digitenne een slecht product en de KPN een slecht bedrijf. Wees dan ook even duidelijk in je verhaal. Het is natuurlijk makelijk om een product en een bedrijf zwart te maken zonder daarbij te noemen waarom.
Ik zelf heb InternetPlusBellen, Mine en Digitenne, en ik ben daar zeer tevreden mee. KPN ga zo door.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

[quote]kielkiel schreef op dinsdag 31 juli 2007 @ 20:56:

Ik woon zelf in Nieuw Vennep, en volgens de postcode check van de KPN is er geen digitenne beschikbaar in mijn woonplaats. Heb nu zelf een buitenantenne gekocht en alles werkt perfect. Mooie duidelijk en helder beeld.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hurricane
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 13:20

Hurricane

Alles is anders dan het lijkt!

Vandaag ook even een pakketje bij de primafoon gehaald. Je kan nu nl een maand lang gratis proberen. Kon het niet laten. Bevalt tot nu toe goed moet ik zeggen. Maarja, kan je dat zeggen na 5 uur?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The_Cure
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 15:43
Heeft iemand de afmetingen van de Samsung single tuner?

Kon het zo snel nergens vinden :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• koektrommeltje
Sunder schreef op zondag 29 juli 2007 @ 01:01:
[...]

Mine gaat vanaf 1 augustus(?) 9,95 kosten. Er staat ook een persbericht op de site. Ik zit het zeker te overwegen, te vaak digitale crap in beeld of kanalen die gewoon niet om aan te zien zijn. Helaas zit ik via XS4ALL, dus voorlopig nog geen Mine.
Geloof dat het binnenkort ook met XS4all mogelijk moet zijn. Heb toevallig pas in de primafoonwinkel zo'n foldertje gehaald. Daar stond in dat het met xs4all ook mogelijk ging worden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• koektrommeltje
The_Cure schreef op dinsdag 31 juli 2007 @ 22:28:

Zo uit mn blote hoofd, schat ik zo'n boxje in op een iets kleiner formaatje van een a4'tje?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

hmmz, ik snap iets niet.

het lijkt nu alsof digitenne met tele2-voetbal via de kpn goedkoper is als via tele2 zelf:
ff het eerste jaar doen:

kpn: gratis tuner, 14,95 entree, eerste maand gratis, daarna 6,95, voetbal 6 euro.
14,95 + 11*6,95 + 12*6 = 163,40

tele2: tuner 49,95, 29,95 entree, 9,95 per maand, gratis voetbal.
49,95 + 29,95 + 12*9,95 = 199,30

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mentalist

Mentalist

[avdD]

Na X jaar zal tele2 vanzelf goedkoper worden natuurlijk. Of wou je het na een jaar weer opzeggen?

[ Voor 26% gewijzigd door Mentalist op 01-08-2007 01:54 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

ik heb inmiddels wel geleerd dat je bij dit soort dingen nooit langer dan een jaar vooruit kan kijken :P
dikke kans dat het aanbod over een jaar weer helemaal anders is. of dat tele2 dan niet eens voetbal meer heeft.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mentalist

Mentalist

[avdD]

Ja idd, en prijsverhogingen. Je weet helemaal niet wie de prijs gaat verhogen (of verlagen!) en met hoeveel. Wat dat betreft heb je wel gelijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

HyperMan schreef op dinsdag 31 juli 2007 @ 21:19:
[...]
Mijn moeder woont in Vinkega (8393), daar is het volgens de postcode check ook nog niet te ontvangen, maar we hebben het al een half jaar. Volgens mij was ons toentertijd via de telefoon gezegd dat het wel kon, en dat klopt (alhoewel ned 1, 2 en 3 opeens storing hebben sinds donderdag)
Buiten de postcodecheckgebieden zal je best wel ontvangst kunnen hebben maar misschien dat 1 of meerdere kanalen gestoord kunnen zijn. O, dat is ook zo zie ik >:)
Maar als je kan zou ik iets anders nemen dan digitenne, want het is echt een vrij slecht product, en het wordt geleverd door een heel slecht bedrijf. Digitale kabel of anders schotel, of je moet een oude tv hebben en weinig tv kijken.
Ik heb al heel lang digitenne en ben zeer tevreden. Volgende maand zelfs voor 6,95. Dat is nog is andere shit dan je kabel of satelliet pakket. Voor die 6,95 krijg je er ook nog een gratis antenne, Topfield ontvanger en smartcard bij. Hoe zit dit bij Canal +? wat kost je dat met je ontvanger erbij. En waarom is KPN zo een slecht bedrijf?
Dat het publieke omroep pakket wel te ontvangen is kan kloppen, dat wordt vaak via een andere mast uitgezonden (of sterke zender oid), vandaar dat bij ons de andere zender wel werken en ned1, 2 en 3 niet.
Als je er geen verstand van hebt ga dan niet andere mensen adviseren. Ned 1,2,3 worden via dezelfde masten verspreid en niet sterker als de rest van de kanalen. 2 uitzondringen nog, Wieringen en Markelo die echter binnenkort ook uitgaat. Volgens mij heb je met een verticale buitenantenne in heel Nederland wel ontvangst van alle Digitenne kanalen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TrailBlazer
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 18:04

TrailBlazer

Karnemelk FTW

Verwijderd schreef op dinsdag 31 juli 2007 @ 21:52:

Ik woon zelf in Nieuw Vennep, en volgens de postcode check van de KPN is er geen digitenne beschikbaar in mijn woonplaats. Heb nu zelf een buitenantenne gekocht en alles werkt perfect. Mooie duidelijk en helder beeld.
Dat is wel vaag ik woon zelf in Hoofddorp en daar is het wel te ontvangen. Hoewel gisteren godzijdank weer een kabelaansluiting gekregen. Veel gezeur met brommertjes, vliegtuigen, katten en andere zaken die storingen gaven ook als er niks aan de hand was.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Thuis heb ik op de slaapkamer een 66cm LCD van Philips. In de woonkamer een 82cm van LCD van Philips. Als ik de Topfield PVR aansluit in de slaapkamer heb ik veel mooier beeld als in de woonkamer. Zit er echt zo'n groot verschil in de beeldkwaliteit omdat het beeld groter is?

Wat me wel opvalt is dat ik in de slaapkamer overal bijna 99% ontvangst heb en bij de woonkamer is dit zon 60 á 70%. Zou dat nog van invloed kunnen zijn? Aan de voorkant van het huis, waar de slaapkamer zit heb ik in ieder geval beter signaal.

In slaapkamer is het beeld echt heel mooi zelfs.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

weet iemand wat het idee is achter het "gratis huren" van zo'n decoder bij primafoon?
tis schijnbaar 3 euro, en die hoef je dan toch niet te betalen. en hoelang dan? wanneer wel 3 euro betalen?
en weet iemand wat het kost als de afstandsbediending een keertje sneuvelt?

en vanwaar alle fuzz als je gewoon zo'n ding kan kopen en het aankoopbedrag 100% terugkrijgt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Alfisti
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 17:13

Alfisti

So macht Reisen Spaß

robertwebbe schreef op vrijdag 27 juli 2007 @ 21:10:
[...]

Helaas toch niet hoor. In de paar posts erboven had ik al beschreven dat ik het ook handmatig al had geprobeerd maar dat gaf ook geen succes. De kanaalnummers bleven ook bij handmatig scannen gewoon nog 1000, 1001, 1002 en 1003.
En de versie in de goede is dus ook niet 1.50 maar 1.53.
Is jouw probleem al opgelost? enzo ja--> hoe? Ik heb het zelfde probleem :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mentalist

Mentalist

[avdD]

Verwijderd schreef op woensdag 01 augustus 2007 @ 07:26:
[...]

Ik heb al heel lang digitenne en ben zeer tevreden. Volgende maand zelfs voor 6,95. Dat is nog is andere shit dan je kabel of satelliet pakket. Voor die 6,95 krijg je er ook nog een gratis antenne, Topfield ontvanger en smartcard bij. Hoe zit dit bij Canal +? wat kost je dat met je ontvanger erbij. En waarom is KPN zo een slecht bedrijf?
Canal+ is Franse betaaltelevisie, daar kan je je hier officieel niet op abonneren. Vind ik ook niet echt vergelijkbaar met Digitenne, aanbod is heel anders.
[...]

Als je er geen verstand van hebt ga dan niet andere mensen adviseren. Ned 1,2,3 worden via dezelfde masten verspreid en niet sterker als de rest van de kanalen.
Dat weet ik niet zeker. Ja, dat van die sterkte in kW klopt wel, maar de ontvangstkwaliteit..

Wat output van femon:

Bouqet 1 NED1 Goes 738Mhz
status SCVYL | signal 66% | snr 99% | ber 1580 | unc 0 | FE_HAS_LOCK
status SCVYL | signal 67% | snr 99% | ber 2366 | unc 0 | FE_HAS_LOCK
status SCVYL | signal 67% | snr 99% | ber 2404 | unc 0 | FE_HAS_LOCK
status SCVYL | signal 66% | snr 99% | ber 4018 | unc 0 | FE_HAS_LOCK
status SCVYL | signal 65% | snr 99% | ber 2230 | unc 0 | FE_HAS_LOCK
status SCVYL | signal 65% | snr 99% | ber 2292 | unc 0 | FE_HAS_LOCK
status SCVYL | signal 63% | snr 99% | ber 2188 | unc 0 | FE_HAS_LOCK
status SCVYL | signal 61% | snr 99% | ber 2086 | unc 0 | FE_HAS_LOCK
status SCVYL | signal 62% | snr 99% | ber 1872 | unc 0 | FE_HAS_LOCK
status SCVYL | signal 62% | snr 99% | ber 1788 | unc 0 | FE_HAS_LOCK
Bouqet 2 RTL4 Goes 690Mhz
status SCVYL | signal 70% | snr 99% | ber 49002 | unc 0 | FE_HAS_LOCK
status SCVYL | signal 69% | snr 99% | ber 63574 | unc 0 | FE_HAS_LOCK
status SCVYL | signal 69% | snr 99% | ber 37878 | unc 0 | FE_HAS_LOCK
status SCVYL | signal 69% | snr 99% | ber 38336 | unc 0 | FE_HAS_LOCK
status SCVYL | signal 68% | snr 99% | ber 39466 | unc 0 | FE_HAS_LOCK
status SCVYL | signal 68% | snr 99% | ber 36786 | unc 0 | FE_HAS_LOCK
status SCVYL | signal 69% | snr 99% | ber 38864 | unc 0 | FE_HAS_LOCK
status SCVYL | signal 68% | snr 99% | ber 24260 | unc 0 | FE_HAS_LOCK
status SCVYL | signal 69% | snr 99% | ber 37606 | unc 0 | FE_HAS_LOCK
status SCVYL | signal 69% | snr 99% | ber 43312 | unc 0 | FE_HAS_LOCK
Bouqet 3 BBC Prime Goes 538Mhz
status SCVYL | signal 72% | snr 94% | ber 12766 | unc -1 | FE_HAS_LOCK
status SCVYL | signal 72% | snr 94% | ber 22614 | unc -1 | FE_HAS_LOCK
status SCVYL | signal 73% | snr 98% | ber 28044 | unc -1 | FE_HAS_LOCK
status SCVYL | signal 73% | snr 90% | ber 22782 | unc -1 | FE_HAS_LOCK
status SCVYL | signal 70% | snr 85% | ber 6178 | unc -1 | FE_HAS_LOCK
status SCVYL | signal 72% | snr 97% | ber 28714 | unc -1 | FE_HAS_LOCK
status SCVYL | signal 73% | snr 96% | ber 17748 | unc -1 | FE_HAS_LOCK
status SCVYL | signal 73% | snr 90% | ber 28224 | unc -1 | FE_HAS_LOCK
status SCVYL | signal 73% | snr 98% | ber 21644 | unc -1 | FE_HAS_LOCK
status SCVYL | signal 69% | snr 89% | ber 7810 | unc -1 | FE_HAS_LOCK
Bouqet 4 Discovery Goes/Breda 562Mhz
status SCVYL | signal 72% | snr 99% | ber 7672 | unc -1 | FE_HAS_LOCK
status SCVYL | signal 72% | snr 99% | ber 13862 | unc -1 | FE_HAS_LOCK
status SCVYL | signal 72% | snr 99% | ber 14188 | unc -1 | FE_HAS_LOCK
status SCVYL | signal 72% | snr 99% | ber 13718 | unc -1 | FE_HAS_LOCK
status SCVYL | signal 72% | snr 99% | ber 13662 | unc -1 | FE_HAS_LOCK
status SCVYL | signal 72% | snr 99% | ber 14812 | unc -1 | FE_HAS_LOCK
status SCVYL | signal 72% | snr 99% | ber 17092 | unc -1 | FE_HAS_LOCK
status SCVYL | signal 70% | snr 99% | ber 18744 | unc -1 | FE_HAS_LOCK
status SCVYL | signal 69% | snr 99% | ber 13836 | unc -1 | FE_HAS_LOCK
status SCVYL | signal 69% | snr 99% | ber 15316 | unc -1 | FE_HAS_LOCK
Ik moet nog steeds eens software installeren zodat ik een KPN kaart in mijn Phoenix lezer kan steken maar dat is nog niet zo makkelijk als het lijkt. Maar als bij unc (uncorrected) iets anders dan 0 staat betekend dat waarschijnlijk blokken.

Vergeet niet dat bouquet 3 en 4 een code rate van 2/3 ipv. 1/2 gebruiken. Die frequenties hebben daardoor meer bandbreedte (daarom zitten er ook meer zenders op), maar de ontvangst ervan is daardoor ook een stuk gevoeliger!
Volgens mij heb je met een verticale buitenantenne in heel Nederland wel ontvangst van alle Digitenne kanalen.
Met dat ding van KPN? Daar zou ik niet zo zeker van zijn, en het hangt ook zeker van het type woning af. Begane grond in een flat (of bungalow maar da's nogal onwaarschijnlijk) in de stad zonder zendmast dichtbij lijkt me een no-go, ook met buitenantenne ;).

En de antenne van KPN is puur qua ontvangst ook niet echt "woohoo". Ik denk dat je met een klein harkje of goede gerichte binnenantenne, hoog geplaatst, wel overal in Nederland alle Digitenne kanalen kan ontvangen. Ik heb met mijn KPN/Funke binnenantenne (=zelfde als de buitenantenne van binnen) ook al eens uit het raam gehangen, maar dat gaf me geen splinter betere ontvangst. Dus mijn meting lijkt me wel representatief voor een buitenantenne.

Rotterdam ook nog even aflopen:

Bouqet 1 NED1 Rotterdam 474Mhz
status SCVYL | signal 67% | snr 99% | ber 5068 | unc 0 | FE_HAS_LOCK
status SCVYL | signal 67% | snr 99% | ber 4330 | unc 0 | FE_HAS_LOCK
status SCVYL | signal 69% | snr 99% | ber 4332 | unc 0 | FE_HAS_LOCK
status SCVYL | signal 70% | snr 99% | ber 3660 | unc 0 | FE_HAS_LOCK
status SCVYL | signal 71% | snr 99% | ber 3986 | unc 0 | FE_HAS_LOCK
status SCVYL | signal 72% | snr 99% | ber 4224 | unc 0 | FE_HAS_LOCK
status SCVYL | signal 72% | snr 99% | ber 4800 | unc 0 | FE_HAS_LOCK
status SCVYL | signal 72% | snr 98% | ber 4618 | unc 0 | FE_HAS_LOCK
status SCVYL | signal 72% | snr 98% | ber 4562 | unc 0 | FE_HAS_LOCK
status SCVYL | signal 72% | snr 98% | ber 4356 | unc 0 | FE_HAS_LOCK
Bouqet 2 RTL4 Rotterdam 818Mhz
status SCVYL | signal 61% | snr 98% | ber 54940 | unc -1 | FE_HAS_LOCK
status SCVYL | signal 61% | snr 98% | ber 59656 | unc -1 | FE_HAS_LOCK
status SCVYL | signal 60% | snr 97% | ber 83782 | unc -1 | FE_HAS_LOCK
status SCVYL | signal 60% | snr 98% | ber 67664 | unc -1 | FE_HAS_LOCK
status SCVYL | signal 60% | snr 96% | ber 64154 | unc -1 | FE_HAS_LOCK
status SCVYL | signal 60% | snr 98% | ber 62762 | unc -1 | FE_HAS_LOCK
status SCVYL | signal 60% | snr 98% | ber 54946 | unc -1 | FE_HAS_LOCK
status SCVYL | signal 59% | snr 98% | ber 56560 | unc -1 | FE_HAS_LOCK
status SCVYL | signal 60% | snr 98% | ber 42114 | unc -1 | FE_HAS_LOCK
status SCVYL | signal 60% | snr 98% | ber 48100 | unc 118 | FE_HAS_LOCK
Bouqet 3 BBC Prime Rotterdam 762Mhz
status SCVYL | signal 58% | snr 98% | ber 74450 | unc 0 | FE_HAS_LOCK
status SCVYL | signal 59% | snr 98% | ber 78752 | unc 32 | FE_HAS_LOCK
status SCVYL | signal 59% | snr 98% | ber 101220 | unc -1 | FE_HAS_LOCK
status SCVYL | signal 60% | snr 98% | ber 107178 | unc -1 | FE_HAS_LOCK
status SCVYL | signal 61% | snr 98% | ber 68822 | unc -1 | FE_HAS_LOCK
status SCVYL | signal 60% | snr 98% | ber 92900 | unc 53 | FE_HAS_LOCK
status SCVYL | signal 61% | snr 98% | ber 77270 | unc 14 | FE_HAS_LOCK
status SCVYL | signal 61% | snr 98% | ber 72470 | unc 0 | FE_HAS_LOCK
status SCVYL | signal 61% | snr 98% | ber 73542 | unc 0 | FE_HAS_LOCK
status SCVYL | signal 60% | snr 98% | ber 105688 | unc -1 | FE_HAS_LOCK
Bouqet 4 Discovery Rotterdam 498Mhz
status SCVYL | signal 72% | snr 99% | ber 9938 | unc 0 | FE_HAS_LOCK
status SCVYL | signal 72% | snr 99% | ber 10674 | unc 0 | FE_HAS_LOCK
status SCVYL | signal 72% | snr 99% | ber 10662 | unc 0 | FE_HAS_LOCK
status SCVYL | signal 72% | snr 99% | ber 11306 | unc 0 | FE_HAS_LOCK
status SCVYL | signal 72% | snr 99% | ber 11556 | unc 0 | FE_HAS_LOCK
status SCVYL | signal 72% | snr 99% | ber 11008 | unc 0 | FE_HAS_LOCK
status SCVYL | signal 72% | snr 99% | ber 10352 | unc 0 | FE_HAS_LOCK
status SCVYL | signal 72% | snr 99% | ber 12086 | unc 0 | FE_HAS_LOCK
status SCVYL | signal 72% | snr 99% | ber 9446 | unc 0 | FE_HAS_LOCK
status SCVYL | signal 72% | snr 99% | ber 9908 | unc 0 | FE_HAS_LOCK
Ik zou echt eens dat met die software uit moeten zoeken en een smartcard lenen.. Maar je ziet alvast: de ontvangstkwaliteit is niet van alle frequenties van dezelfde mast hetzelfde!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• robertwebbe

robertwebbe

Robert Webbe

Alfisti schreef op woensdag 01 augustus 2007 @ 09:12:
[...]
Is jouw probleem al opgelost? enzo ja--> hoe? Ik heb het zelfde probleem :(
Mijn zwager belde dat hij een truukje had ontdekt na heel lang vogelen. Hij kon het me niet dusdanig uitleggen dat ik snapte wat hij precies gedaan had maar volgens hem staan ze nu in de juiste volgorde. Ik meen iets te begrijpen dat hij de kanalen verplaatst heeft maar ik heb zo'n functie niet kunnen vinden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Koffie

Koffie

Koffiebierbrouwer

Braaimeneer

Ik zag gisteren ineens dat bijna alle opnames op de Topfield geen $ tekentje hadden.
Voor de test gisteravond het RTL Nieuws opgenomen, maar ook daar geen $ bij de opname.
Ik heb *geen* FW update gekregen via het netwerk, en 1 opname van afgelopen week heeft wel een $ staan.
Het enige wat gewijzigd is in de afgelopen tijd : originele HDD er weer in (na een format) factory reset ivm kanalen opnieuw scannen (de TF bleef mekkeren dat ik dat moest doen *na* het herscannen).
Ik weet zeker dat voorheen alle non-FTA kanalen waarvan ik opnam een $ bij de opname hadden staan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HyperMan
  • Niet online

HyperMan

Calvin's alter ego !

Verwijderd schreef op woensdag 01 augustus 2007 @ 07:26:
[...]

Buiten de postcodecheckgebieden zal je best wel ontvangst kunnen hebben maar misschien dat 1 of meerdere kanalen gestoord kunnen zijn. O, dat is ook zo zie ik >:)

[...]

[...]

Als je er geen verstand van hebt ga dan niet andere mensen adviseren. Ned 1,2,3 worden via dezelfde masten verspreid en niet sterker als de rest van de kanalen. 2 uitzondringen nog, Wieringen en Markelo die echter binnenkort ook uitgaat. Volgens mij heb je met een verticale buitenantenne in heel Nederland wel ontvangst van alle Digitenne kanalen.
1) Je moet beter leren lezen, of minder selectief.
Er is ons aan aan de telefoon gezegd dat het wel te ontvangen was, en dat bleek ook zo te zijn, tot donderdag 1, 2 en 3 raar gingen doen. Het heeft dus meer dan een halfjaar wel gewerkt.

2) Digitale kabel van Essent kost niks extra's vergeleken met de kosten voor analoge kabel: 15 euro pm. Dat is idd meer dan 7 euro, maar daar krijg je veel meer voor terug: Betere kwaliteit, veel meer zenders: NGC, BBC 1 en 2 etc. Een ontvanger kost ongeveer net zoveel als die van Digitenne, en zijn meerdere acties geweest waarbij je korting of volgens mij zelfs de hele ontvanger gratis kreeg. Een satelliet+ontvanger is duurder, maar de maandelijkse kosten zijn vergelijkbaar.

3) Wat een vriendelijke reactie van je. Blijkbaar weet je meer dan de mensen van de KPN helpdesk (wat bij een bedrijf als KPN opzich nog best kan). Er is ons aan de telefoon verteld dat voor FTA kanalen (soms) een andere mast gebruikt wordt. Dat lijkt me ook logisch aangezien er de laatste maanden voortduren geschoven werd met de kanalen, omdat ze toen bezig waren de dekking te vergroten, van iig de publieke zenders. En als je het gebiedt bekijkt waar digitenne-abbo geleverd wordt, dus met de niet-FTA kanalen, zie je dat een deel van Friesland buiten de boot valt, terwijl ze sinds het uit de lucht halen van ned1, 2 en 3 in analoge vorm, met de overheid overeengekomen zijn om in heel Nederland die kanalen aan te bieden.

Waarom KPN zo'n slecht bedrijf is?
Ik vind het een vrij arrogant bedrijf, dat teert op degelijke reputatie van vroeger en dat slecht met nieuwe technieken en diensten om kan gaan en al helemaal niet met de overweldigende vraag die dat soms oplevert. Zo erg dat ze zelfs verplicht een klantenstop in moesten voeren met InternetPlusBellen.
Ook leuk dat ze uitspraken van de OPTA lekker naast zich neerleggen als die ze niet goed uitkomen, terwijl ze wel een paar maanden later bij de OPTA klagen dat de kabel-aanbieders hen geen toegang verleent tot hun netwerk. Terwijl ze zelf wel jaren lang het andere bedrijven, die toegang wilde tot de KPN-wijkcentrales, heel moeilijk hebben gemaakt. Ook de koppelverkoop van een telefoonabbonement en ADSL die ze jarenlang hadden was erg leuk, vooral als je in een gebied woont zonder kabelinternet of andere ADSL aanbieders.

Wat eigen ervaringen:

Digitenne:
-Postcode check klopt niet met wat ze aan de telefoon zeggen, namelijk dat er hier wel Digitenne te ontvangen is. Daarvoor moesten we overigens wel 3 kwartier in de wacht staan.
-Het is ze niet gelukt om op tijd in heel Nederland de publieke omroepen uit te zenden toen ze in analoge vorm uit de lucht gingen, terwijl ze dit wel afgesproken hadden.
-Aangeboden producten, zoals ontvangers met harddisk recorder, waren al niet of nauwelijks meer te verkrijgen op het moment dat de folder ervan in de bus lag.
-Het kostte 2x een kwartier in de wacht hangen om uiteindelijk voor elkaar te krijgen dat de technische dienst je een paar dagen later gaat terugbellen om te gaan proberen de storing van ned1, 2 en 3 op te lossen.

InternetPlusBellen:
-Doordat de handleiding niet klopt zaten we dagenlang zonder telefoon. Bij de buren uiteindelijk de helpdesk gebeld, 2x 30 minuten in de wacht gestaan voordat we een andere nummer kregen, waarna het uiteindelijk is opgelost.
-Af en toe werkt het niet, wordt de verbinding opeens verbroken of is de geluidskwaliteit heel slecht

Verder zijn er regelmatig grote en kleinere storingen geweest in delen van Nederland en tal van andere problemen met InternetPlusBellen, lees de topics maar door, ze zijn niet voor niets al bij deeltje 13.

Conclusie Ik zou geen Digitenne (of InternetPlusBellen om lekker offtopic te zijn) nemen als je andere alternatieven hebt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hageneis
The_Cure schreef op dinsdag 31 juli 2007 @ 22:28:

In cm 23½ breed 19 diep en 4½ hoog.

PS slaat jou nick op de band?

--
Jerónimo
(vroeger Cure-verzamelaar)
Pagina: 1 ... 15 ... 21 Laatste

Dit topic is gesloten.