Het grote KPN Digitenne topic deel 3 Vorige deel Overzicht Volgende deel Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 16 ... 21 Laatste
Acties:
  • 181.488 views sinds 30-01-2008

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hageneis
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 25-12-2024
Koffie schreef op woensdag 01 augustus 2007 @ 10:25:
Ik zag gisteren ineens dat bijna alle opnames op de Topfield geen $ tekentje hadden.
Voor de test gisteravond het RTL Nieuws opgenomen, maar ook daar geen $ bij de opname.
Ik heb *geen* FW update gekregen via het netwerk, en 1 opname van afgelopen week heeft wel een $ staan.
Het enige wat gewijzigd is in de afgelopen tijd : originele HDD er weer in (na een format) factory reset ivm kanalen opnieuw scannen (de TF bleef mekkeren dat ik dat moest doen *na* het herscannen).
Ik weet zeker dat voorheen alle non-FTA kanalen waarvan ik opnam een $ bij de opname hadden staan.
Volgens mij zit het zo:
De TF kan twee kanalen tegelijk decoderen en drie tegelijk (uit twee mux'en) ontvangen. Als je dus RTL4 kijkt en RTL5 en SBS6 tegelijk opneemt zal de laatst gestarte opname een $ laten zien.
Maar meestal neem ik van op van de publieke zenders en een enkele keer VRT of Discovery dus het komt heel zelden.
Overigens: als de beveiligde opname meer dan een maand oud is moet je hem tien minuten laten spelen. Dan krijgt je smartcard weer de key van die maand uit de opname.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mentalist
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 30-08 02:04

Mentalist

[avdD]

HyperMan schreef op woensdag 01 augustus 2007 @ 12:26:
Digitenne:
-Postcode check klopt niet met wat ze aan de telefoon zeggen, namelijk dat er hier wel Digitenne te ontvangen is. Daarvoor moesten we overigens wel 3 kwartier in de wacht staan.
Over de wachttijd kan ik niks zeggen, maar de postcode check is inderdaad erg pessimistisch. Het lijkt erop dat daarvoor een klein cirkeltje rond iedere zendpaal is getrokken en daar is dan zogenaamd ontvangst. In het echt komt het signaal een stuk verder, zeker met een buitenantenne.
-Het is ze niet gelukt om op tijd in heel Nederland de publieke omroepen uit te zenden toen ze in analoge vorm uit de lucht gingen, terwijl ze dit wel afgesproken hadden.
Kan je dit verduidelijken? Volgens mij is die ontvangst er overal constant geweest?

De afspraak was dat overal ontvangst mogelijk moest zijn met een dakantenne. Dat is volgens mij vrijwel de hele tijd zo geweest, mogelijk op een paar uur in de nacht van de overschakeling na. Maar volgens mij zijn de digitale zenders praktisch direct aangezet na de analoge afschakeling.
Conclusie Ik zou geen Digitenne (of InternetPlusBellen om lekker offtopic te zijn) nemen als je andere alternatieven hebt.
Laat me je vertellen dat Canal Digitaal (satelliet) ook niet bepaald alles is. Je neemt daar een abonnement op pakket X met zenders Y en Z. En wat flikt Canal Digitaal nu:
De zenders TMF en Jetix verhuizen van het Set Top Box-pakket naar het Basis-pakket. De klassieke zender Mezzo zal uit het Basis-pakket verdwijnen en worden toegevoegd aan het Familie-pakket, het Entertainment-pakket en het Top-pakket. De zender Motors TV zal van het Familie-pakket naar het Entertainment-pakket verhuizen.
Ter info: het settopboxpakket kost €4,16/maand (en dat gaat ieder jaar met €10/jaar omhoog, daar kan je de klok op gelijk zetten, doen ze al 5 jaar als ik me niet vergis), het basispakket €7,95/maand (met ingang van deze maand €8,95), het familiepakket €12,95/maand en het entertainmentpakket €23,95/maand.

Met andere woorden, je had een bepaalde zender, en opeens heb je hem niet meer en mag je extra dokken als je überhaupt wilt blijven kijken. Tesamen met de verschraling van het aanbod gaat het basispakket (wat nu nodig is voor Jetix en TMF) van €7,95 naar €8,95. En niet veel later ging Digitenne van €9,95 naar €6,95.

En na deze mededeling durven ze nog met droge ogen te vertellen:
CanalDigitaal heeft de laagste abonnementskosten van alle aanbieders van digitale televisie. Graag blijven wij u ook in de toekomst bedienen met de meeste zenders, het mooiste beeld en de laagste prijs.
Technisch gezien klopt het allemaal nog wel op een bepaalde manier, maar in de praktijk is Digitenne goedkoper, heeft de kabel meer zenders en vaak ook een beter beeld. Maar het beeld van Canal Digitaal is mooier. Vroeger was het beter maar daar moesten ze op terug komen na klachten, dus nu krijg je daar het mooiste beeld, en aangezien "mooi" totaal onmeetbaar is (je kan vast wel een gek vinden die compressieblokjes en een wazig beeld mooi vindt) mogen ze dit zeggen.

Maar laat me niet vergeten een woord over de kabel te spreken - die eikels ondersteunen nog steeds geen CAM, om ons te pesten. Want zo kunnen ze LiveShop op kanaalvoorkeuzenummer 11 forceren en alle HTPC's en in TV's ingebouwde tuners uitbannen. Dat zijn nog wel de grootste eikels.

Digitenne is vast niet perfect, maar wat ik met deze post probeer duidelijk te maken: er bestaat geen perfecte TV-aanbieder in Nederland. Dus je moet kiezen: kijken naar FTA zenders of de minst slechte aanbieder proberen uit te kiezen.

Verstuurd vanaf mijn Computer®

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• koektrommeltje
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 15-09 00:32
Alfisti schreef op woensdag 01 augustus 2007 @ 09:12:
[...]

Is jouw probleem al opgelost? enzo ja--> hoe? Ik heb het zelfde probleem :(
Ik had het laatst ook. Bij mij was de oplossing gewoon tot drie keer achter elkaar installeren.
Vraag me niet waarom, maar na de derde keer stond ned 1 ook op 0001, ned 2 op 0002, enz.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Alfisti
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 21:25

Alfisti

So macht Reisen Spaß

koektrommeltje schreef op woensdag 01 augustus 2007 @ 13:45:
[...]

Ik had het laatst ook. Bij mij was de oplossing gewoon tot drie keer achter elkaar installeren.
Vraag me niet waarom, maar na de derde keer stond ned 1 ook op 0001, ned 2 op 0002, enz.
keertje of 20 nu opnieuw laten scannen maar helaas geen resultaat.

* Alfisti droomt over vroegah toen de rebox er was en alles goed werkte :') :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• koektrommeltje
En handmatig scannen op die kanalen?

Het lijkt me willekeur eigenlijk. Bij meerdere kastjes heb ik het geprobeerd en de ene keer stond alles in een keer goed, de andere keer moest ik twee keer scannen. Kan ook zijn dat je eerst de zenderlijst weer moet wissen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• giant2000
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 06-04-2023
Digitenne is vast niet perfect, maar wat ik met deze post probeer duidelijk te maken: er bestaat geen perfecte TV-aanbieder in Nederland. Dus je moet kiezen: kijken naar FTA zenders of de minst slechte aanbieder proberen uit te kiezen.
Mooie samenvatting, HyperMan.
Al met al heb je een "geweldige" keuze van kabelaars en dito zenders in Nederland, kun je lang en breed praten over mooier of beter, dit valt niet te zeggen over de de kwaliteit van de uitzendingen... en dit is wél mijn motivering geweest over te stappen naar Digitenne. Wat heb je aan een perfecte beeldkwaliteit als deze gestoord wordt met een overmaat van reclame, blokjes met van die "gezellige informatie" die door het beeld zweven... Dan maar liever minder aanbod, mindere kwaliteit maar wel voor een superlage prijs.
Eén ding hebben al deze aanbieders overigens voor op het verleden: het is uitwisselbaar op elke tv!

2,00 m. + begane grond

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• giant2000
Is er overigens al iets bekend over een nieuwe zender van Heerenveen?

2,00 m. + begane grond

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

koektrommeltje schreef op woensdag 01 augustus 2007 @ 13:59:
En handmatig scannen op die kanalen?

Het lijkt me willekeur eigenlijk. Bij meerdere kastjes heb ik het geprobeerd en de ene keer stond alles in een keer goed, de andere keer moest ik twee keer scannen. Kan ook zijn dat je eerst de zenderlijst weer moet wissen.
Ik stel de kanalen manual in.
24 39 50 57 64 ( dan staan de Ned1,2,3 boven de 1000)
Verander ik het rijtje
64 39 57 24 50 ( dan staan de Ned 1,2,3 keurig op z'n plaats.)

Meerdere keren uitgetest.. en het klopt..
Ik woon tussen Amsterdam en Utrecht..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mentalist

Mentalist

[avdD]

giant2000 schreef op woensdag 01 augustus 2007 @ 14:16:
[...]

Raar zeg. De tekst die je quote heb ik geschreven namelijk. En ik heet geen HyperMan..

[ Voor 5% gewijzigd door Mentalist op 01-08-2007 14:56 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Koffie
  • Registratie: Augustus 2000
  • Nu online

Koffie

Koffiebierbrouwer

Braaimeneer

Hageneis schreef op woensdag 01 augustus 2007 @ 13:07:
[...]

Volgens mij zit het zo:
De TF kan twee kanalen tegelijk decoderen en drie tegelijk (uit twee mux'en) ontvangen. Als je dus RTL4 kijkt en RTL5 en SBS6 tegelijk opneemt zal de laatst gestarte opname een $ laten zien.
Maar meestal neem ik van op van de publieke zenders en een enkele keer VRT of Discovery dus het komt heel zelden.
Overigens: als de beveiligde opname meer dan een maand oud is moet je hem tien minuten laten spelen. Dan krijgt je smartcard weer de key van die maand uit de opname.
Dat weet ik dat het zo is, maar als voorbeeld heb ik dus gisteravond RLT4 opgenomen.

Op dat moment was ik niets aan het opnemen. Ook was ik geen andere zender aan het kijken (anders dan RTL4). En toch kwam deze unscrambled op de HDD te staan.

Ik vind het geen probleem hoor, daar niet van, ik snap het alleen niet :P

edit: Zojuist nogmaals getest : RTL4 opgenomen (deze was volgens de EPG info ook gewoon gescrambled) en het kwam unscrambled / zonder $ op de HDD.
Ook is mijn software nog steeds de oude : 1.37

[ Voor 9% gewijzigd door Koffie op 01-08-2007 15:42 ]

Tijd voor een nieuwe sig..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HyperMan
  • Registratie: September 2000
  • Niet online

HyperMan

Calvin's alter ego !

W3ird_N3rd schreef op woensdag 01 augustus 2007 @ 13:28:
[...]

Over de wachttijd kan ik niks zeggen, maar de postcode check is inderdaad erg pessimistisch. Het lijkt erop dat daarvoor een klein cirkeltje rond iedere zendpaal is getrokken en daar is dan zogenaamd ontvangst. In het echt komt het signaal een stuk verder, zeker met een buitenantenne.

[...]

Kan je dit verduidelijken? Volgens mij is die ontvangst er overal constant geweest?

De afspraak was dat overal ontvangst mogelijk moest zijn met een dakantenne. Dat is volgens mij vrijwel de hele tijd zo geweest, mogelijk op een paar uur in de nacht van de overschakeling na. Maar volgens mij zijn de digitale zenders praktisch direct aangezet na de analoge afschakeling.

[...]

Laat me je vertellen dat Canal Digitaal (satelliet) ook niet bepaald alles is. Je neemt daar een abonnement op pakket X met zenders Y en Z. En wat flikt Canal Digitaal nu:

[...]

Ter info: het settopboxpakket kost €4,16/maand (en dat gaat ieder jaar met €10/jaar omhoog, daar kan je de klok op gelijk zetten, doen ze al 5 jaar als ik me niet vergis), het basispakket €7,95/maand (met ingang van deze maand €8,95), het familiepakket €12,95/maand en het entertainmentpakket €23,95/maand.

Met andere woorden, je had een bepaalde zender, en opeens heb je hem niet meer en mag je extra dokken als je überhaupt wilt blijven kijken. Tesamen met de verschraling van het aanbod gaat het basispakket (wat nu nodig is voor Jetix en TMF) van €7,95 naar €8,95. En niet veel later ging Digitenne van €9,95 naar €6,95.

En na deze mededeling durven ze nog met droge ogen te vertellen:

[...]

Technisch gezien klopt het allemaal nog wel op een bepaalde manier, maar in de praktijk is Digitenne goedkoper, heeft de kabel meer zenders en vaak ook een beter beeld. Maar het beeld van Canal Digitaal is mooier. Vroeger was het beter maar daar moesten ze op terug komen na klachten, dus nu krijg je daar het mooiste beeld, en aangezien "mooi" totaal onmeetbaar is (je kan vast wel een gek vinden die compressieblokjes en een wazig beeld mooi vindt) mogen ze dit zeggen.

Maar laat me niet vergeten een woord over de kabel te spreken - die eikels ondersteunen nog steeds geen CAM, om ons te pesten. Want zo kunnen ze LiveShop op kanaalvoorkeuzenummer 11 forceren en alle HTPC's en in TV's ingebouwde tuners uitbannen. Dat zijn nog wel de grootste eikels.

Wij hebben iig toch een paar weken zonder TV gezeten, terwijl we er al ruim van te voren achteraan gegaan zijn. Of dat een puur technische oorzaak heeft weet ik niet, maar ik weet wel dat KPN op internet en via de helpddesk zichzelf steeds tegensprak. We zijn ook naar de Primafoon gegaan, maar die verkochten niks, waarschijnlijk omdat ze dachten dat het hier nog niet werkte. Uiteindelijk via internet besteld en toen hadden we eindelijk een ontvanger die wel meteen werkte.

Dat van CAM is idd vervelend, maar in dat opzich is Digitenne toch niet beter, dat wordt toch ook niet of nauwelijks ondersteund? En bij mij zit er op 11 ook of ander ranzig kanaal, maar ik dacht dat het aan mijn suffe Philips decoder lag dat ik de kanaal nummers niet kon veranderen.
giant2000 schreef op woensdag 01 augustus 2007 @ 14:16:
[...]

Al met al heb je een "geweldige" keuze van kabelaars en dito zenders in Nederland, kun je lang en breed praten over mooier of beter, dit valt niet te zeggen over de de kwaliteit van de uitzendingen... en dit is wél mijn motivering geweest over te stappen naar Digitenne. Wat heb je aan een perfecte beeldkwaliteit als deze gestoord wordt met een overmaat van reclame, blokjes met van die "gezellige informatie" die door het beeld zweven... Dan maar liever minder aanbod, mindere kwaliteit maar wel voor een superlage prijs.
Eén ding hebben al deze aanbieders overigens voor op het verleden: het is uitwisselbaar op elke tv!
Ik weet niet wie je nou wil quoten. Ik weet wel dat de inhoud van de uitgezonden programma's (die bij elke aanbieder hetzelfde is) toch helemaal niet relevant voor deze discussie is, dat heeft toch niks met beeldkwaliteit te maken. Met Digitenne kijk je toch ook naar Ned1 tm Tien, waar genoeg reclame is. En als de reclame dan voorbij is zit naar je favo programma te kijken met lagere beeldkwaliteit. En 1 van de weinige zenders (bijna) zonder reclame is BBC 1 & 2, en die zit juist niet in het Digitenne pakket.

Hier komt iets hips te staan

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Koffie
  • Nu online

Koffie

Koffiebierbrouwer

Braaimeneer

HyperMan schreef op woensdag 01 augustus 2007 @ 15:59:
[...]
Dat van CAM is idd vervelend, maar in dat opzich is Digitenne toch niet beter, dat wordt toch ook niet of nauwelijks ondersteund? En bij mij zit er op 11 ook of ander ranzig kanaal, maar ik dacht dat het aan mijn suffe Philips decoder lag dat ik de kanaal nummers niet kon veranderen.
[...]
Digitenne is gewoon volgens de DVB-T standaard. Als jij een apparaat hebt wat DVB-T praat, kun je de zenders kijken.
Omdat DVB-T hier in NL door een commerciele partij wordt aangeboden, kiezen ze ervoor om hun eigen commecriele product te beschermen en deze dus via diezelfde DVB-T standaard te beveiligen.

Koop bij de KPN een smartcard met abo, pak een device waar een CI (COmmon Interface, een standaard) in zit, en doe daar een CONAX CAM (een CAM volgens een standaard) in en je kunt kijken.

Als er iets is waar KPN zich eindelijk aan standaarden houd is dat Digitenne wel lijkt me.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HyperMan
  • Niet online

HyperMan

Calvin's alter ego !

Koffie schreef op woensdag 01 augustus 2007 @ 16:05:
[...]

Digitenne is gewoon volgens de DVB-T standaard. Als jij een apparaat hebt wat DVB-T praat, kun je de zenders kijken.
Omdat DVB-T hier in NL door een commerciele partij wordt aangeboden, kiezen ze ervoor om hun eigen commecriele product te beschermen en deze dus via diezelfde DVB-T standaard te beveiligen.

Koop bij de KPN een smartcard met abo, pak een device waar een CI (COmmon Interface, een standaard) in zit, en doe daar een CONAX CAM (een CAM volgens een standaard) in en je kunt kijken.

Als er iets is waar KPN zich eindelijk aan standaarden houd is dat Digitenne wel lijkt me.
Dat geldt voor DVB-C toch ook? Dan heb je alleen ipv CONAX een andere CAM nodig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• giant2000
W3ird_N3rd schreef op woensdag 01 augustus 2007 @ 14:56:
[...]

Raar zeg. De tekst die je quote heb ik geschreven namelijk. En ik heet geen HyperMan..
Excuus W3ird_N3rd, de credits gaan helemaal naar jou!

2,00 m. + begane grond

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

[quote]HyperMan schreef op woensdag 01 augustus 2007 @ 12:26:
[...]

1) Je moet beter leren lezen, of minder selectief.
Er is ons aan aan de telefoon gezegd dat het wel te ontvangen was, en dat bleek ook zo te zijn, tot donderdag 1, 2 en 3 raar gingen doen. Het heeft dus meer dan een halfjaar wel gewerkt.

2) Digitale kabel van Essent kost niks extra's vergeleken met de kosten voor analoge kabel: 15 euro pm. Dat is idd meer dan 7 euro, maar daar krijg je veel meer voor terug: Betere kwaliteit, veel meer zenders: NGC, BBC 1 en 2 etc. Een ontvanger kost ongeveer net zoveel als die van Digitenne, en zijn meerdere acties geweest waarbij je korting of volgens mij zelfs de hele ontvanger gratis kreeg. Een satelliet+ontvanger is duurder, maar de maandelijkse kosten zijn vergelijkbaar.

3) Wat een vriendelijke reactie van je. Blijkbaar weet je meer dan de mensen van de KPN helpdesk (wat bij een bedrijf als KPN opzich nog best kan). Er is ons aan de telefoon verteld dat voor FTA kanalen (soms) een andere mast gebruikt wordt. Dat lijkt me ook logisch aangezien er de laatste maanden voortduren geschoven werd met de kanalen, omdat ze toen bezig waren de dekking te vergroten, van iig de publieke zenders. En als je het gebiedt bekijkt waar digitenne-abbo geleverd wordt, dus met de niet-FTA kanalen, zie je dat een deel van Friesland buiten de boot valt, terwijl ze sinds het uit de lucht halen van ned1, 2 en 3 in analoge vorm, met de overheid overeengekomen zijn om in heel Nederland die kanalen aan te bieden.

Waarom KPN zo'n slecht bedrijf is?
Ik vind het een vrij arrogant bedrijf, dat teert op degelijke reputatie van vroeger en dat slecht met nieuwe technieken en diensten om kan gaan en al helemaal niet met de overweldigende vraag die dat soms oplevert. Zo erg dat ze zelfs verplicht een klantenstop in moesten voeren met InternetPlusBellen.
Ook leuk dat ze uitspraken van de OPTA lekker naast zich neerleggen als die ze niet goed uitkomen, terwijl ze wel een paar maanden later bij de OPTA klagen dat de kabel-aanbieders hen geen toegang verleent tot hun netwerk. Terwijl ze zelf wel jaren lang het andere bedrijven, die toegang wilde tot de KPN-wijkcentrales, heel moeilijk hebben gemaakt. Ook de koppelverkoop van een telefoonabbonement en ADSL die ze jarenlang hadden was erg leuk, vooral als je in een gebied woont zonder kabelinternet of andere ADSL aanbieders.

Wat eigen ervaringen:

Digitenne:
-Postcode check klopt niet met wat ze aan de telefoon zeggen, namelijk dat er hier wel Digitenne te ontvangen is. Daarvoor moesten we overigens wel 3 kwartier in de wacht staan.
-Het is ze niet gelukt om op tijd in heel Nederland de publieke omroepen uit te zenden toen ze in analoge vorm uit de lucht gingen, terwijl ze dit wel afgesproken hadden.
-Aangeboden producten, zoals ontvangers met harddisk recorder, waren al niet of nauwelijks meer te verkrijgen op het moment dat de folder ervan in de bus lag.
-Het kostte 2x een kwartier in de wacht hangen om uiteindelijk voor elkaar te krijgen dat de technische dienst je een paar dagen later gaat terugbellen om te gaan proberen de storing van ned1, 2 en 3 op te lossen.

InternetPlusBellen:
-Doordat de handleiding niet klopt zaten we dagenlang zonder telefoon. Bij de buren uiteindelijk de helpdesk gebeld, 2x 30 minuten in de wacht gestaan voordat we een andere nummer kregen, waarna het uiteindelijk is opgelost.
-Af en toe werkt het niet, wordt de verbinding opeens verbroken of is de geluidskwaliteit heel slecht

Verder zijn er regelmatig grote en kleinere storingen geweest in delen van Nederland en tal van andere problemen met InternetPlusBellen, lees de topics maar door, ze zijn niet voor niets al bij deeltje 13.

Conclusie Ik zou geen Digitenne (of InternetPlusBellen om lekker offtopic te zijn) nemen als je andere alternatieven hebt.

En denk je dat andere bedrijven zoals tele2 , UPC, casema, Multikabel ect.ect. dit probleem niet hebben. Vergeet het maar, lees de topics maar goed door, want ze hebben allemaal wel wat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PowerFlower
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 15-09 18:02

PowerFlower

être diable et jouer fleur

Waarom zitten eigenlijk BBC Prime en World in het Digitenne pakket, en niet BBC1 en BBC2? Dat is voor mij - en veel mensen die ik ken - eigenlijk de voornaamste reden geen Digitenne te nemen (en geen Comedy Central meer zou ik ook jammer vinden, maar daar kan ik mee leven).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• giant2000
PowerFlower schreef op woensdag 01 augustus 2007 @ 16:36:
Waarom zitten eigenlijk BBC Prime en World in het Digitenne pakket, en niet BBC1 en BBC2? Dat is voor mij - en veel mensen die ik ken - eigenlijk de voornaamste reden geen Digitenne te nemen (en geen Comedy Central meer zou ik ook jammer vinden, maar daar kan ik mee leven).
Het zal te maken hebben met dure contracten. BBC is voor Groot Britannie en hebben geen belang in hun uitzending te verspreiden via de ether. Digitenne heeft ook geen Duitse netten, wel 2 Belgen.

2,00 m. + begane grond

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Alfisti
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 21:25

Alfisti

So macht Reisen Spaß

Verwijderd schreef op woensdag 01 augustus 2007 @ 14:30:
[...]

Ik stel de kanalen manual in.
24 39 50 57 64 ( dan staan de Ned1,2,3 boven de 1000)
Verander ik het rijtje
64 39 57 24 50 ( dan staan de Ned 1,2,3 keurig op z'n plaats.)

Meerdere keren uitgetest.. en het klopt..
Ik woon tussen Amsterdam en Utrecht..
Ook gedaan, diverse zenders ( RTL4, RTL5 ) komen wel voorbij in het rijtje maar worden aan het eind niet opgeslagen 8)7 Probleem even omzeilt door voor het einde van het scannen ( 100% scan percentage ) handmatig te stoppen via de exit toets waarna het wel opgeslagen word..... :X

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HyperMan
  • Niet online

HyperMan

Calvin's alter ego !

Hyllan schreef op woensdag 01 augustus 2007 @ 16:32:

En denk je dat andere bedrijven zoals tele2 , UPC, casema, Multikabel ect.ect. dit probleem niet hebben. Vergeet het maar, lees de topics maar goed door, want ze hebben allemaal wel wat.
Ik zeg nergens dat die bedrijven perfect zijn, dat kan ook eigenlijk niet, maar KPN is toch imo toch wel erg slecht, waarschijnlijk een stuk slechter dan veel mensen zich realiseren. Daarnaast zijn er ook wel een paar 'objectieve' zaken waarom Digitenne niet bijzonder goed is: Matige beeldkwaliteit, klein zenderpakket en problemen met ontvangst.

en @sommige mensen: leer nou es quoten

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Dat heeft niets met Digitenne of KPN te maken. BBC heeft aangegeven niet meer bij NIEUWE aanbieders te komen. Alleen op landelijke kabel diensten in een aantal landen willen ze er nu nog op blijven, ook dat is onzeker. BBC verkoopt liever programma's en concepten van programma's. Daarnaast is BBC Prime voor de rest van de wereld bedoeld. KPN heeft geprobeerd, maar kreeg dit antwoord. Duitse zenders zitten er ook niet op, ruimtegebrek!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mentalist

Mentalist

[avdD]

HyperMan schreef op woensdag 01 augustus 2007 @ 16:10:
[...]

Dat geldt voor DVB-C toch ook? Dan heb je alleen ipv CONAX een andere CAM nodig.
Ja was het maar waar :D.

De heren directeuren van @home, UPC en consorten werden op een dag wakker en dachten:

"Heeee fuck, laat ik die smartcards eens zo instellen dat ze dienst weigeren in alle CAMs!"

Een dag later werden de heren directeuren weer wakker en dachten:

"Heeee fuck, we hebben ultieme macht over de decoders. Laten we LiveShop op 11 zetten!"

UPC heeft het grondig aangepakt en is tot op de dag van vandaag onmogelijk met andere devices te bekijken. Voor @home/Casema en andere Irdeto2-kabelaars zijn nog 2 truckjes. De directeur van Mascom is ook op een dag wakker geworden en dacht:

"Laat ik eens een CAM produceren die schijt heeft aan de beperkingen van @home!"

En geboren was de Mascom Alphacrypt 3.05. Een hele dure maar voor @home volledig werkende CAM. De directeur van @home zal er wel flink de pest in hebben dat dat ding bestaat. Hij werkt al opvallend lang, maar je kan erop rekenen dat het feest een keertje over gaat zijn. Zelfs als @home uit zichzelf niets doet zal ooit Irdeto 2 wel gekraakt worden, en dan moeten ze toch een update/kaartwissel doorvoeren. En dan kan je erop rekenen dat ze de Alphacrypt ook meteen afmaken. Wanneer dat is.. Weet niemand.

De andere optie is een Phoenix lezer aan je PC en Irdeto2-software downloaden (cardserver), maar dat is... Ingewikkeld. Mensen hebben ook al opgemerkt dat iedere keer bij een nieuwe serie smartcards de oude cardservers het niet meer doen. De Alphacrypt is blijkbaar moeilijker om de nek om te draaien, die indruk heb ik in ieder geval.

Bij KPN is het anders. KPN heeft voor Conax als coderingssysteem gekozen, daar bestaan al diverse CAMs voor, en KPN doet geen enkele moeite om die te blokkeren. Waarom zouden ze.
giant2000 schreef op woensdag 01 augustus 2007 @ 16:27:
[...]

Excuus W3ird_N3rd, de credits gaan helemaal naar jou!
*D
De kabelaars hebben nog heeeeul oude contracten met de BBC. Of als ik me niet vergis, de VECAI. Rekam is b.v. een kabelaar die niet bij de Vecai is aangesloten, en heeft óók geen BBC 1 en 2..
giant2000 schreef op woensdag 01 augustus 2007 @ 16:49:
Digitenne heeft ook geen Duitse netten, wel 2 Belgen.
De publieke Duitse netten zou Digitenne prima aan kunnen bieden, die zenden via de satelliet toch al FTA uit over heel Europa, dus qua rechten kost dat niet extreem veel (wel iets, overigens, heruitzendingen, waar dit onder valt, kosten altijd geld). Deden ze in het verleden ook, maar er zal niet veel vraag naar zijn geweest aangezien ze het er weer uitgehaald hebben. Ik gok dat de meeste kijkers die Duitse zenders willen zien toch al in het oosten wonen, en een groot deel daarvan zal toch al een buitenantenne hebben om de rijkelijk Nederland inlekkende signalen van de Duitsers zelf op te pakken - die hebben mooi een zender of 25 extra, allemaal in hun geliefde taal. Wat dichter bij de grens schijnt het zelfs met een binnenantenne te lukken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SCIxX
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 07:00
[...]

1) Je moet beter leren lezen, of minder selectief.
Er is ons aan aan de telefoon gezegd dat het wel te ontvangen was, en dat bleek ook zo te zijn, tot donderdag 1, 2 en 3 raar gingen doen. Het heeft dus meer dan een halfjaar wel gewerkt.

2) Digitale kabel van Essent kost niks extra's vergeleken met de kosten voor analoge kabel: 15 euro pm. Dat is idd meer dan 7 euro, maar daar krijg je veel meer voor terug: Betere kwaliteit, veel meer zenders: NGC, BBC 1 en 2 etc. Een ontvanger kost ongeveer net zoveel als die van Digitenne, en zijn meerdere acties geweest waarbij je korting of volgens mij zelfs de hele ontvanger gratis kreeg. Een satelliet+ontvanger is duurder, maar de maandelijkse kosten zijn vergelijkbaar.

3) Wat een vriendelijke reactie van je. Blijkbaar weet je meer dan de mensen van de KPN helpdesk (wat bij een bedrijf als KPN opzich nog best kan). Er is ons aan de telefoon verteld dat voor FTA kanalen (soms) een andere mast gebruikt wordt. Dat lijkt me ook logisch aangezien er de laatste maanden voortduren geschoven werd met de kanalen, omdat ze toen bezig waren de dekking te vergroten, van iig de publieke zenders. En als je het gebiedt bekijkt waar digitenne-abbo geleverd wordt, dus met de niet-FTA kanalen, zie je dat een deel van Friesland buiten de boot valt, terwijl ze sinds het uit de lucht halen van ned1, 2 en 3 in analoge vorm, met de overheid overeengekomen zijn om in heel Nederland die kanalen aan te bieden.

Waarom KPN zo'n slecht bedrijf is?
Ik vind het een vrij arrogant bedrijf, dat teert op degelijke reputatie van vroeger en dat slecht met nieuwe technieken en diensten om kan gaan en al helemaal niet met de overweldigende vraag die dat soms oplevert. Zo erg dat ze zelfs verplicht een klantenstop in moesten voeren met InternetPlusBellen.
Ook leuk dat ze uitspraken van de OPTA lekker naast zich neerleggen als die ze niet goed uitkomen, terwijl ze wel een paar maanden later bij de OPTA klagen dat de kabel-aanbieders hen geen toegang verleent tot hun netwerk. Terwijl ze zelf wel jaren lang het andere bedrijven, die toegang wilde tot de KPN-wijkcentrales, heel moeilijk hebben gemaakt. Ook de koppelverkoop van een telefoonabbonement en ADSL die ze jarenlang hadden was erg leuk, vooral als je in een gebied woont zonder kabelinternet of andere ADSL aanbieders.

Wat eigen ervaringen:

Digitenne:
-Aangeboden producten, zoals ontvangers met harddisk recorder, waren al niet of nauwelijks meer te verkrijgen op het moment dat de folder ervan in de bus lag.
-Het kostte 2x een kwartier in de wacht hangen om uiteindelijk voor elkaar te krijgen dat de technische dienst je een paar dagen later gaat terugbellen om te gaan proberen de storing van ned1, 2 en 3 op te lossen.

InternetPlusBellen:
-Doordat de handleiding niet klopt zaten we dagenlang zonder telefoon. Bij de buren uiteindelijk de helpdesk gebeld, 2x 30 minuten in de wacht gestaan voordat we een andere nummer kregen, waarna het uiteindelijk is opgelost.
-Af en toe werkt het niet, wordt de verbinding opeens verbroken of is de geluidskwaliteit heel slecht

Verder zijn er regelmatig grote en kleinere storingen geweest in delen van Nederland en tal van andere problemen met InternetPlusBellen, lees de topics maar door, ze zijn niet voor niets al bij deeltje 13.

Je hebt 2 handleidingen, A EN B, wellicht verstandig ze allebei door te lezen? En ik weet niet welke helpdesk jij belt, maar de IPB helpdesk duurt zeer zeker geen 30minuten. Dat de wachtrijen vroeger lang waren is een feit, echter is dit een probleem dat KPN langetijd al heeft opgelost. Een klantenstop was ook puur voor de klanten gedaan omdat KPN de druk inderdaad niet aankon, een zo grote klantenstroom is gewoon niet te verwachten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The_Cure
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 15-09 15:43
Hageneis schreef op woensdag 01 augustus 2007 @ 13:00:
[...]

In cm 23½ breed 19 diep en 4½ hoog.

PS slaat jou nick op de band?

--
Jerónimo
(vroeger Cure-verzamelaar)
Thnx!

Mijn nick slaat niet op de band, mijn achternaam is Cure. Kan The Cure overigens wel waarderen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• koektrommeltje
SKL schreef op dinsdag 31 juli 2007 @ 19:28:
[...]

Laat maar weten wat je ervoor wil hebben
Staat nu paar uurtjes op mp en eerste bod van 150 is binnen. Komt heel erg in de richting die ik ervoor hoop te krijgen. Vanaf volgende week mag ie weg als het meezit. Dan hoop ik de 160Gb variant te hebben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Koffie
  • Nu online

Koffie

Koffiebierbrouwer

Braaimeneer

Als het alleen om de grotere HDD gaat; kan er in de Samsung niet gewoon een andere HDD ? In de TF namelijk wel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• koektrommeltje
Dat is ongetwijfeld mogelijk, maar dan moet ik het ding openschroeven, een andere grotere harddisk kopen en ben ik ook nog eens de garantie kwijt.

Dan leg ik er liever wat centen bij voor een 160Gb variant, al dan niet tweedehands.

[ Voor 3% gewijzigd door koektrommeltje op 02-08-2007 14:17 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

hmzzz.

heb vanochtend maar eens digitenne besteld via de website. gewoon met de gratis huurtuner. (dus geen dokken->voucher gedoe)
nou lees ik net nog eens het mailtje door, en daar staat:
betaalwijze : Rembours
ehhh. wat dan?
kan me niet herinneren dat er nog verzendkosten bij kwamen ofzo. dan was ik namelijk wel ff naar de primafoon gegaan: primafoon zit hier 10 mins lopen vandaan :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• giant2000
Verwijderd schreef op donderdag 02 augustus 2007 @ 22:36:
hmzzz.

heb vanochtend maar eens digitenne besteld via de website. gewoon met de gratis huurtuner. (dus geen dokken->voucher gedoe)
nou lees ik net nog eens het mailtje door, en daar staat:

[...]

ehhh. wat dan?
kan me niet herinneren dat er nog verzendkosten bij kwamen ofzo. dan was ik namelijk wel ff naar de primafoon gegaan: primafoon zit hier 10 mins lopen vandaan :?
Ik begrijp het voordeel van huren niet, in beide gevallen van huur of koop betaal je €6,95 per maand. Bij koop krijg je het aankoopbedrag terug, bij huur krijg je een korting t.w.v. de huur terug. Bovendien in geval van ruilen tegen een nieuwer model in de toekomst vervalt de korting echter, zit je minimaal een jaar vast aan je huurcontract. Dus is een tuner kopen toch altijd voordeliger?
Trouwens in jouw geval was ik ALTIJD naar de Primafoon gelopen. Volgende keer beter opletten... |:(

2,00 m. + begane grond

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• VFRRijder
  • Laatst online: 06:14
Je kan idd vaak beter bij de Primafoon binnen lopen. Heb ik < 2 geleden ook gedaan, de order via internet was opeens kwijt etc. Dus gewoon de stad in gegaan en daar meteen alles meegekregen. Ook qua ruilen is het makkelijk, gewoon terug brengen en verder geen gedoe.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Icelus
  • Registratie: Januari 2004
  • Niet online
giant2000 schreef op vrijdag 03 augustus 2007 @ 10:35:
[...]

Ik begrijp het voordeel van huren niet, in beide gevallen van huur of koop betaal je €6,95 per maand. Bij koop krijg je het aankoopbedrag terug, bij huur krijg je een korting t.w.v. de huur terug. Bovendien in geval van ruilen tegen een nieuwer model in de toekomst vervalt de korting echter, zit je minimaal een jaar vast aan je huurcontract. Dus is een tuner kopen toch altijd voordeliger?
Bij meer dan één tuner is het soms voordeliger.

Developer Accused Of Unreadable Code Refuses To Comment

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hageneis
Koffie schreef op woensdag 01 augustus 2007 @ 15:38:
[...]

Dat weet ik dat het zo is, maar als voorbeeld heb ik dus gisteravond RLT4 opgenomen.

Op dat moment was ik niets aan het opnemen. Ook was ik geen andere zender aan het kijken (anders dan RTL4). En toch kwam deze unscrambled op de HDD te staan.

Ik vind het geen probleem hoor, daar niet van, ik snap het alleen niet :P

edit: Zojuist nogmaals getest : RTL4 opgenomen (deze was volgens de EPG info ook gewoon gescrambled) en het kwam unscrambled / zonder $ op de HDD.
Ook is mijn software nog steeds de oude : 1.37
Mijn idee is dat het gescrambled opnemen gebeurt als er al twee andere gescramblede kanalen aan staan.
Overigens wel raar dat je nog de oude firmware hebt: deze heeft ook nog macrovision op de uitgangen zitten :( . Daarnaast neemt deze gescrambled op vanaf de tweede opname...

[ Voor 10% gewijzigd door Hageneis op 03-08-2007 12:45 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

giant2000 schreef op vrijdag 03 augustus 2007 @ 10:35:
[...]

ik zag het verschil ook al niet. had ik ook al gepost geloof ik.
een jaar vastzitten aan een gratis huurcontract vind ik niet erg, en als het ineens schrikbarend duur wordt daarna ga ik net zo lief weer terug naar upc. upc deugt niet, maar ik ben ook geen kpn-fanboy :P
trouwens, mocht ik over een jaar zo'n oude tuner nodig hebben, ze staan nu al voor een paar tientjes op marktplaats :)

waarom ik uiteindelijk die huurdinges gedaan heb is simpel: ik hoorde van een aantal mensen dat ze na een half jaar nog hun 90 euro niet terughadden. heb geen zin om me daar ook nog druk om te moeten maken :P
Trouwens in jouw geval was ik ALTIJD naar de Primafoon gelopen. Volgende keer beter opletten... |:(
tsja. hoe kan ik ook zo dom zijn om te denken dat kpn voor de verandering eens fatsoenlijk werk aflevert :D :D
met opletten heb ik niets te maken. heb nog eens dat bestelproces nagelopen op die site, en nergens iets over extra kosten.

[ Voor 4% gewijzigd door Verwijderd op 03-08-2007 12:56 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• koektrommeltje
De 5 euro verzendkosten staan vermeld in de bestelvoorwaarden. Deze zijn te vinden bij het winkelwagentje.

Ik kan het weten: heb die gasten zelf iets meer dan een maand geleden aan de lijn gehad met dezelfde klacht en heb die 5 euro en mn belkosten teruggeeist.

Nog diezelfde dag is het aangepast in de verzendvoorwaarden en is het bedrag veranderd in 5 euro. Terwijl er de avond ervoor toch echt duidelijk 0 euro vermeld stond. Ook ik heb mijn hele bestelling nog doorgelopen, om er 100% zeker van te zijn. De op de bestelling volgende welkomstbrief had het trouwens ook over een bedrag van 89,95 die ik ook de postbode zou meoten betalen.

Overigens heb ik het idee dat er niet helemaal een juiste administratie gevoerd wordt bij KPN. Bij een eerdere bestelling krijg ik een abonnementsprijs van 7,95 voorgeschoteld in een brief, terwijl die prijs al maanden niet meer gold.

En nu krijg ik een bedrag van 43,75 in rekening gebracht die ik niet echt kan verklaren, behalve de 29,95 aansluitkosten dan. Ik heb besteld via kpn.com en dan de kampioenlezersactie, dus de eerste 4 maanden zouden gratis moeten zijn. Rekeningnen dus in de gaten houden!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mentalist

Mentalist

[avdD]

43,75

29,95 + 13,95 = 43,90.. Wat er dan met die 15 cent is gebeurd kan ik niet verklaren :P.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CerandoX.nl
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 14-09 19:28

CerandoX.nl

Vides

Vraagje, ik woon in leiden (noord-zuidholland) en ik zie in het digitenne pakket van kpn staan dat je na nickelodeon AT5 krijg, waar ik helemaal niks van moet weten. Is het zo dat in mijn regio gewoon na nick je comedy central krijgt? Wat hoef echt geen AT5

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mentalist

Mentalist

[avdD]

Nee.

En tegenovergestelde voor mij.. Niet dat AT5 zo boeiend is maar Comedy Central hoef ik echt niet.

[ Voor 92% gewijzigd door Mentalist op 03-08-2007 15:46 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• giant2000
CerandoX.nl schreef op vrijdag 03 augustus 2007 @ 15:34:
Vraagje, ik woon in leiden (noord-zuidholland) en ik zie in het digitenne pakket van kpn staan dat je na nickelodeon AT5 krijg, waar ik helemaal niks van moet weten. Is het zo dat in mijn regio gewoon na nick je comedy central krijgt? Wat hoef echt geen AT5
Nickelodeon en AT5 zitten op 1 kanaal door heel Nederland, Jij woont nog in dezelfde provincie, kun je nagaan wat wij er in Overijssel mee moeten. :O Eigenlijk zou AT5 gewoon als regionale zender alleen in de Amsterdamse regio te ontvangen moeten zijn, dan is er gelijk een kanaal vrij voor wat anders. 8)
Ach ja, en zo hebben wij, omdat we op Smilde richten, hier in Overijssel TV Drenthe en in buurtgemeente Meppel, wat in Drenthe ligt, TV Oost kijkt omdat zij op Zwolle richten.
Ik vraag me trouwens af of je over het zenderpakket van Digitenne als kijker iets te vertellen hebt. Of is er, net als bij de oude gemeentelijke kabelnetten, een commissie van wijze kijkers die bepalen wat er wel en niet opkomt?

[ Voor 13% gewijzigd door giant2000 op 03-08-2007 16:06 ]

2,00 m. + begane grond

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CerandoX.nl
  • Laatst online: 14-09 19:28

CerandoX.nl

Vides

giant2000 schreef op vrijdag 03 augustus 2007 @ 15:57:
[...]

Nickelodeon en AT5 zitten op 1 kanaal door heel Nederland, Jij woont nog in dezelfde provincie, kun je nagaan wat wij er in Overijssel mee moeten. :O Eigenlijk zou AT5 gewoon als regionale zender alleen in de Amsterdamse regio te ontvangen moeten zijn, dan is er gelijk een kanaal vrij voor wat anders. 8)
Ach ja, en zo hebben wij, omdat we op Smilde richten, hier in Overijssel TV Drenthe en in buurtgemeente Meppel, wat in Drenthe ligt, TV Oost kijkt omdat zij op Zwolle richten.
Ik vraag me trouwens af of je over het zenderpakket van Digitenne als kijker iets te vertellen hebt. Of is er, net als bij de oude gemeentelijke kabelnetten, een commissie van wijze kijkers die bepalen wat er wel en niet opkomt?
Ik woon in het noorden van Zuid-holland (ze hanteren 2 pakketen eentje voor het zuiden van zuidholland en eentje voor het noorden van zuid-holland) dus een andere provincie.

Bij Casema zitten comedy central en Nickelodeon op één kanaal, zelfde geld voor interactieve TV (mine) van KPN/Planet. Maar de tweede TV krijgt niet het pakket van 50 zenders die interactieve TV wel heeft en krijgt dus digitenne met 23 zenders en ipv comedy central AT5, las ik op andere forums ook al. Vind het gewoon belachelijk dat je dat aanbod van 50 zenders niet op een andere TV zou kunnen krijgen, maar voor de tweede tv het mindere digitenne krijgt van 23 zenders. Van mij hoeft de tweede tv niet interactief te zijn, maar gewoon hetzelfde aanbod in zenders zou niet meer als normaal zijn. Nu moet ik als ik dat zelfde aanbod op een andere TV zou willen nog een abbonoment moeten nemen....naaiers eerste klas dat KPN. Het is dat me moeder wil overstappen anders had ik lekker bij het net zo naaierige Casema gebleven, maar wel met de zenders die ik wil.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• giant2000
CerandoX.nl schreef op vrijdag 03 augustus 2007 @ 16:18:
[...]
Van mij hoeft de tweede tv niet interactief te zijn, maar gewoon hetzelfde aanbod in zenders zou niet meer als normaal zijn.
Volgens mij zit Digitenne op dit moment redelijk vol, dus die 50 van Mine zou technisch niet kunnen, tenzij er landelijk een 5e frequentie bijkomt natuurlijk.

[ Voor 53% gewijzigd door giant2000 op 03-08-2007 16:30 ]

2,00 m. + begane grond

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• YorgoB
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 07:03
Klote!
Vandaag mijn Digitenne pakketje binnengekregen.
In de woonkamer helemaal geen bereik.
Als ik de antenne buiten neerplaats, dan wel.
Nieuwste firmware geupdate.
Handmatig naar de dichtsbijzijnde antenne gezocht, ook niets.
Ik baal ervan.
Iemand nog een oplossing? 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

koektrommeltje schreef op vrijdag 03 augustus 2007 @ 13:54:
De 5 euro verzendkosten staan vermeld in de bestelvoorwaarden. Deze zijn te vinden bij het winkelwagentje.
hmmz, ze laten je wel expliciet akkoord gaan met hun gewone AV (door middel van een vinkje), maar niet expliciet met die bestelvoorwaarden. bah.
mgoe, dat doet er verder niet toe, want dat geldt voor zendingen "onder rembours". en dat het onder rembours zou zijn, vertellen ze me pas achteraf. (immers: het was een GRATIS verzending. en gratis verzendingen kunnen helemaal niet onder rembours).

overigens heb ik net een brief in de bus gehad. daar staat dat je verzendkosten moet betalen als je het pakket weigert. lijkt me toch weer een impliciete aanwijzing dat je bij acceptatie niets hoeft te betalen.

//edit: ze hebben trouwens de bestelprocedure weer aangepast. ziet er weer anders uit als gister :D :D

ik geef onmiddelijk toe dat ze sinds de oude staats-PTT al een heel stuk op weg zijn qua klantvriendelijkheid. maar er is nog minstens net zo'n lange weg te gaan :P

[ Voor 5% gewijzigd door Verwijderd op 03-08-2007 17:08 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• franssie
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 02:31

franssie

Save the albatross

YorgoB schreef op vrijdag 03 augustus 2007 @ 16:55:
Klote!
Vandaag mijn Digitenne pakketje binnengekregen.
In de woonkamer helemaal geen bereik.
Als ik de antenne buiten neerplaats, dan wel.
Nieuwste firmware geupdate.
Handmatig naar de dichtsbijzijnde antenne gezocht, ook niets.
Ik baal ervan.
Iemand nog een oplossing? 8)7
KPN bellen - exact dit verhaal vertellen (na jah zonder klote dan). Als het goed is bieden je ze een gratis buiten antenne aan. Moet je wel gaatje hebben ergens in je muur. En mocht je nog een oude dak antenne hebben kan je nie natuurlijk ook gebruiken (wel even uitrichten en op de polarisatie letten).

franssie.bsky.social | 🎸 Niets is zo permanent als een tijdelijke oplossing | Een goed probleem komt nooit alleen | Gibson guitar Fender Guitar God Damn Guitar

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HyperMan
  • Niet online

HyperMan

Calvin's alter ego !

Onze storing is inmiddels verholpen, de van van de technische dienst heeft ons terug gebeld, die wist verder ook niet precies wat het was, maar hij heeft ons wel een buitenhuis-antenne opgestuurd, die hebben we op zolder geplaatst en het werkt prima (balkjes rond de 85-90%).

Dus zoals franssie zegt, gewoon bellen, duidelijk je verhaal doen, ze proberen je misschien eerst af te schepen met een verhaal van fabriekinstellingen herstellen en/of handmatig zoeken op andere kanaalnummers. Dat zou je ook kunnen proberen maar, maar ik vraag me af of het helpt. Als je zegt dat je dat gedaan hebt, krijg je een buitenhuis antenne opgestuurd.

Bij ons werkte trouwens de oude dak-antenne totaal niet, maar deze was ook niet heel groot.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• YorgoB
Nou, ze sturen mij ook een buitenantenne op. Kunnen we daar mee testen...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mentalist

Mentalist

[avdD]

YorgoB schreef op vrijdag 03 augustus 2007 @ 17:37:
Nou, ze sturen mij ook een buitenantenne op. Kunnen we daar mee testen...
Als je met binnenantenne buiten goede ontvangst hebt dan zal je dat met buitenantenne buiten zeker ook hebben :).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• YorgoB
Als je met binnenantenne buiten goede ontvangst hebt dan zal je dat met buitenantenne buiten zeker ook hebben :).
Klopt, maar ik hoop stiekum dat de buitenantenne misschien binnen beter ontvangst geeft, anders zal ik deze buiten moeten plaatsen.
Ik ben er overigens niet zo blij mee, want heb 2 tuners, dus moeten er ook weer 2 antennes buiten staan... 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mentalist

Mentalist

[avdD]

YorgoB schreef op vrijdag 03 augustus 2007 @ 19:13:
[...]

Klopt, maar ik hoop stiekum dat de buitenantenne misschien binnen beter ontvangst geeft, anders zal ik deze buiten moeten plaatsen.
Zal waarschijnlijk toch buiten moeten. De buitenantenne is van binnen hetzelfde als de binnenantenne. Er zit wel een dikkere (betere) kabel bij, maar dan nog :).
Ik ben er overigens niet zo blij mee, want heb 2 tuners, dus moeten er ook weer 2 antennes buiten staan... 8)7
Nee hoor. Ik weet niet zeker of je zomaar een splitter kan gebruiken en de antenne direct in 2 tuners kan pluggen, maar je kan 100% zeker een 5V inserter kopen, daar je antenne mee voeden en de 5V antennevoeding van de tuners uitzetten. Dan heb je maar 1 antenne nodig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• thecompany
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 21:53
Hier ook net digitenne aangeschaft en zou graag een extra digitale tuner hebben. Kan ik deze op marktplaats kopen en deze gewoon activeren of moeten er nog andere handelingen gedaan worden? Of kan ik deze ook gratis aanschaffen via KPN?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• reiker
  • Laatst online: 21:32

reiker

dan jij!

thecompany schreef op vrijdag 03 augustus 2007 @ 21:30:
Hier ook net digitenne aangeschaft en zou graag een extra digitale tuner hebben. Kan ik deze op marktplaats kopen en deze gewoon activeren of moeten er nog andere handelingen gedaan worden? Of kan ik deze ook gratis aanschaffen via KPN?
Uit het stukje "Wat is Digitenne van KPN?" op kpn.com:
Meerdere tv's aansluiten?
Binnen één abonnement van Digitenne kun je maximaal drie tv's aansluiten. Wel heb je per tv een digitale ontvanger nodig. De eerste digitale ontvanger is gratis. Voor een 2e of 3e tv betaal je € 3,- per maand per ontvanger. Tijdens je bestelling kun je aangeven hoeveel digitale ontvangers je wilt bestellen.
Ik ga er vanuit dat dit niet eenmalig is, maar dat je dat ook prima 'achteraf' kunt regelen... Ik zou zeggen, bel ze gewoon eens op? Dan weet je meteen hoe het precies zit en kan je het meteen aanvragen.

Stuk nuttiger misschien om dat meteen te doen, ipv hier een vraag neerzetten en wachten tot iemand misschien het juiste antwoord heeft? :)

Zo gezegd, zo gedaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zx9r_mario
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 15-09 16:46
In Weert is volgens de website Digitenne nog niet beschikbaar. :'( Bij de Primafoon heb ik vandaag een Digitenne pakket afgehaald (Topfield huurtuner pakket).

Thuis de tuner op een buitenantenne aangesloten, binnen een half uur werkte alle commerciele zenders en prima ontvangst (met de binnenantenne was geen ontvangst mogelijk). _/-\o_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• drh
  • Registratie: Februari 2005
  • Laatst online: 12-09 14:25

drh

Ik heb ook digitenne besteld op 26 Juli.
Ook ben ik gebeld dat er €5 aan porto kosten bijkwamen.
Gister morgen het pakket binnen gekomen, maar hoefde niks te betalen.
Of ze moeten het automatisch afschrijven dat weet ik niet.
Na een beetje de zaak te hebben geprobeerd moet ik eerlijk bekennen dat ik een prima beeld heb. Wel steekt het heel nauw hoe de antenne staat, ik heb hem in de vensterbank staan en daar werkt hij maar op een plekje goed. Geen last van bromfietsen storing of andere storende elementen.
Hopen dat het zo blijft. Dan gaat zeker UPC de deur uit, dat was altijd bagger hier. Woon in de buurt van Zwolle.

mvg, drh

drh

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bonkdoos
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 09-09 11:14
Ik heb Digitenne afgelopen woensdag teruggestuurd binnen de proefmaand. Wanneer kan ik mijn E 89,95 ongeveer tegemoet zien?

zeg niet altijd wat je weet, maar weet altijd wat je zegt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• franssie
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 02:31

franssie

Save the albatross

Bonkdoos schreef op zaterdag 04 augustus 2007 @ 21:24:
Ik heb Digitenne afgelopen woensdag teruggestuurd binnen de proefmaand. Wanneer kan ik mijn E 89,95 ongeveer tegemoet zien?
misschien moet je KPN eens bellen? Waarom stel je deze vraag hier?

franssie.bsky.social | 🎸 Niets is zo permanent als een tijdelijke oplossing | Een goed probleem komt nooit alleen | Gibson guitar Fender Guitar God Damn Guitar

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stoney3K
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 14-09 17:00

Stoney3K

Flatsehats!

Heeft iemand al succes geboekt om een abonnements-Digitenne op een laptop te kijken? Ik zie overal in de winkels DVB-T dongles liggen maar ze zijn in beginsel allemaal voor FTA zenders (en eerlijk gezegd is er niet vaak veel te zien op alleen NL1,2,3).

Nu zijn de meeste laptops wel uitgerust met het alom bekende PCMCIA-slot, hetzelfde slot waar een CAM in past ;)... het probleem is alleen om het softwarematig aan de gang te krijgen. Ik heb het zelf met ProgDVB nog geprobeerd maar die kon om de een of andere reden geen signaal ontdekken op mijn antenne.

Let wel: Je zult nog altijd netjes een KPN abonnee moeten zijn en in bezit moeten zijn van een legale smartcard. Alleen is een smartcard-pakket een stukje goedkoper en is een laptop een ideaal middel om onderweg (bv. in het OV) toch nog televisie te kunnen kijken.

Zet het daar maar neer! -- It's time to party like it's 1984 -- Soundcloud

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mentalist

Mentalist

[avdD]

Stoney3K schreef op zondag 05 augustus 2007 @ 03:03:
Heeft iemand al succes geboekt om een abonnements-Digitenne op een laptop te kijken? Ik zie overal in de winkels DVB-T dongles liggen maar ze zijn in beginsel allemaal voor FTA zenders (en eerlijk gezegd is er niet vaak veel te zien op alleen NL1,2,3).

Nu zijn de meeste laptops wel uitgerust met het alom bekende PCMCIA-slot, hetzelfde slot waar een CAM in past ;)...
Dat past wel maar dat gaat nooit werken :z. Je hebt een Phoenix kaartlezer nodig en software als Cnxcam.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stoney3K
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 14-09 17:00

Stoney3K

Flatsehats!

W3ird_N3rd schreef op zondag 05 augustus 2007 @ 03:28:
[...]

Dat past wel maar dat gaat nooit werken :z. Je hebt een Phoenix kaartlezer nodig en software als Cnxcam.
Conax softcams zijn er wat dat betreft genoeg, maar dan moet je ook nog een applicatie hebben die DVB-T kan decoden en de softcam aan kan sturen. MultiDec doet geloof ik alleen DVB-S, ik heb voor de schotel altijd ProgDVB gebruikt die ook DVB-T kan, maar dan moet je wel een ondersteunde kaart hebben. Met mijn SAA7135/Hybrid kaart had ik namelijk problemen.

Overigens moet een CAM in een PCMCIA slot wel aan te sturen zijn: De CAM interface is namelijk op PCMCIA gebaseerd. Alleen moet je een figuur hebben dat er een stuurprogramma voor in elkaar beunt.

Zet het daar maar neer! -- It's time to party like it's 1984 -- Soundcloud

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mentalist

Mentalist

[avdD]

En zover ik weet is er dus geen enkel geval bekend waarin dat zou werken ;). Als het kan zal je het zelf moeten programmeren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• koektrommeltje
thecompany schreef op vrijdag 03 augustus 2007 @ 21:30:
Gratis via kpn gaat niet lukken.

Via marktplaats gewoon een 2dehandsje aanschaffen werkt prima.

Hoef je niets extra;s voor te doen, behalve een smartcard bij je abonnemnet bijschrijven. Totaal kun je op een abonnement 3 aansluitingen hebben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• koektrommeltje
Ow,

Iemand trouwens ervaring met zowel de Samsung als de Topfield personal recorders?
Welke is beter, welke is makkelijk in gebruik?
Welke heeft specifieke nadelen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• giant2000
Stoney3K schreef op zondag 05 augustus 2007 @ 03:03:
maar ze zijn in beginsel allemaal voor FTA zenders (en eerlijk gezegd is er niet vaak veel te zien op alleen NL1,2,3
Oh nee? Ik heb op alle 3 zenders 24 uur ontvangst!!, dat is bijelkaar wel 72 uur per dag!

2,00 m. + begane grond

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• giant2000
W3ird_N3rd schreef op vrijdag 03 augustus 2007 @ 19:38:
Ik weet niet zeker of je zomaar een splitter kan gebruiken en de antenne direct in 2 tuners kan pluggen, maar je kan 100% zeker een 5V inserter kopen, daar je antenne mee voeden en de 5V antennevoeding van de tuners uitzetten. Dan heb je maar 1 antenne nodig.
Geen splitter gebruiken, je kan 2 tuners met een antennesnoer aan elkaar koppelen maar dan moet de tuner waar de antenne op is aangesloten wel aan staan voor ontvangst op de 2e.

2,00 m. + begane grond

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb zojuist Digitenne bij KPN besteld met een Topfield en een extra huurtuner.
Welk bedrag moet je onder rembours afrekenen? Is dat €279,00 + €14,95?
Wordt de bezorging door TNT Post gedaan? Dan kun je toch pinbetalen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• giant2000
koektrommeltje schreef op zondag 05 augustus 2007 @ 19:07:
[...]

Gratis via kpn gaat niet lukken.

Via marktplaats gewoon een 2dehandsje aanschaffen werkt prima.

Hoef je niets extra;s voor te doen, behalve een smartcard bij je abonnemnet bijschrijven. Totaal kun je op een abonnement 3 aansluitingen hebben.
Vraag als je een 2e hands tuner koopt meteen of ze de oude smartkaart er even bij doen. Mijn ervaring is dat deze gewoon te gebruiken is (zie enkele posten hiervoor)

2,00 m. + begane grond

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kielkiel
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 06:38
Bonkdoos schreef op zaterdag 04 augustus 2007 @ 21:24:
Ik heb het bedrag na een maandje teruggestort gekregen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

moet je bij die cashback actie een bon meesturen???
heb namelijk het pakket gratis gehad bij mijn sony tv.

Dus hoop alsnog het geld te krijgen, de dame dacht dat je geen bon hoeft mee te sturen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

koektrommeltje schreef op zondag 05 augustus 2007 @ 19:18:
Ow,
Iemand trouwens ervaring met zowel de Samsung als de Topfield personal recorders?
Voor zover ik weet kan je met de Topfield mapjes maken en naam geven, sorteren, een film splitten, stukjes er tussenuit halen, copieren, na tijdshift teruggaan en alsnog gaan opnemen. Die dingen kan de Samsung niet. (althans ik heb t niet ontdekt) Maar ik vind de Samsung eenvoudiger te bedienen.

Wat ook van belang is welke software erin zit. Zo kan ik met de verouderde topfield software geen buitenlandse FTA zenders ontvangen en met de Samsung wel. Ook kan ik daarom niet van de Topfield met de DVD-recorder opnemen. Ik wacht nog steeds op een sofware opdate van Topfield.
Ik heb software van internet waarmee de HD van de Topfield is te lezen en te copieren inclusief mapjes enz. (als je tenminste de HD uit de Topfield haalt en in je PC zet) -zie eerder hier- Van de Samsung weet ik het niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Koffie
  • Nu online

Koffie

Koffiebierbrouwer

Braaimeneer

na tijdshift teruggaan en alsnog gaan opnemen.
Een van de betere functies die ik pas sinds kort heb ontdekt :P

Je zit al een tijdje een zender te kijken, en opeens bedenk 'hmm, had ik het nu maar opgenomen'.
Via de timeshift spoel je dan terug naar waar je wilt beginnen, en drukt op REC, en hij begint keurig 'in het verleden' op te nemen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• grun93
  • Laatst online: 06:32
Verwijderd schreef op maandag 06 augustus 2007 @ 18:18:
Ja. Als je de smartcard geactiveerd hebt krijg je na een tijdje vanzelf een brief van KPN met daarin een bevestiging. Ook zit er de voucher in waarmee je je geld terug kunt krijgen. De voucher is dus de bon.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• koektrommeltje
Verwijderd schreef op maandag 06 augustus 2007 @ 18:18:
heb namelijk het pakket gratis gehad bij mijn sony tv.

Dus hoop alsnog het geld te krijgen, de dame dacht dat je geen bon hoeft mee te sturen.
Nee, je hoeft geen bon mee te sturen. Je krijgt als het goed is een actievoucher in het pakket die je retourneerd als je besluit abonnee te blijven.

Mocht je die voucher neit hebben gehad, dus even naar een primafoon lopen en daar om zo'n ding vragen. Desnoods even zeggen dat die niet in pakketje zat of dat je m niet ontvangne hebt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• koektrommeltje
Verwijderd schreef op maandag 06 augustus 2007 @ 22:24:
[...]

Voor zover ik weet kan je met de Topfield mapjes maken en naam geven, sorteren, een film splitten, stukjes er tussenuit halen, copieren, na tijdshift teruggaan en alsnog gaan opnemen. Die dingen kan de Samsung niet. (althans ik heb t niet ontdekt) Maar ik vind de Samsung eenvoudiger te bedienen.

Wat ook van belang is welke software erin zit. Zo kan ik met de verouderde topfield software geen buitenlandse FTA zenders ontvangen en met de Samsung wel. Ook kan ik daarom niet van de Topfield met de DVD-recorder opnemen. Ik wacht nog steeds op een sofware opdate van Topfield.
Ik heb software van internet waarmee de HD van de Topfield is te lezen en te copieren inclusief mapjes enz. (als je tenminste de HD uit de Topfield haalt en in je PC zet) -zie eerder hier- Van de Samsung weet ik het niet.
Mooi!

Mn huidige samsung PVR heb ik namelijk verkocht en ik heb de topfield teruggekocht ervoor in de plaats. Beiden 80Gb, maar heb de samsung voor mooie prijs kunnen verkopen en de topfield voor nog mooier prijsje kunnne terugkopen.

Juist de functies die jij noemt vind ik makkelijk: ik wil reclame en te lange opnames kunnen verwijderen. Evt wat met timeshift 'opgeslagen' is, kunnen opnemen, enz.

*goede keus gemaakt heeft dus*

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Koffie
  • Nu online

Koffie

Koffiebierbrouwer

Braaimeneer

Ga niet te dicht op de randjes knippen, de TF knipt (gok ik) op GOP, niet op frame. Het zou dus wel eens kunnen dat je dan net de laatste paar minuutjes van een film kwijt bent.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• koektrommeltje
Ik neem aan dat ik net als bij de Samsung toch wel markeringen kan aanbrengen. Als ik dan een markering geef bij het begin van de reclame, en een aan het einde. Dan zou ik daartussen toch veilig kunnen knippen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MeNTaL_TO
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 30-08 23:52

MeNTaL_TO

The future is not set

Koffie schreef op maandag 06 augustus 2007 @ 22:34:
[...]

Je zit al een tijdje een zender te kijken, en opeens bedenk 'hmm, had ik het nu maar opgenomen'.
Via de timeshift spoel je dan terug naar waar je wilt beginnen, en drukt op REC, en hij begint keurig 'in het verleden' op te nemen.
Kan je dit iets anders/beters uitleggen, want ik heb echt geen idee wat er bedoeld wordt, ik neem niet aan dat je de gehele film terug kan halen, maar met timeshift was je toch al aan het opnemen (ik heb zelf ook geen Topfield, maar mijn ouders wel).

Wenn ist das Nunstruck git und Slotermeyer? Ja!... Beiherhund das Oder die Flipperwaldt gersput! The Hornets of Hades have descended upon me

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hageneis
[...]

Of ga in het menu naar 'Opnemen' en wijzing de modus van 'snel' in 'huidig programma'. Dan houdt de TF de EPG-starttijd aan (die is niet altijd de juiste!).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hageneis
koektrommeltje schreef op dinsdag 07 augustus 2007 @ 00:02:
Ik neem aan dat ik net als bij de Samsung toch wel markeringen kan aanbrengen. Als ik dan een markering geef bij het begin van de reclame, en een aan het einde. Dan zou ik daartussen toch veilig kunnen knippen?
De Samsung *kan* niet knippen :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• giant2000
[...]

Ik heb een HDD recorder en neem op via de scart, dus ik ken de timeshift functie. Die werkt alleen als ik om 19:00 de timeshift functie aanzet en dan kan ik om 19:15 gaan kijken wat ik vanaf 19:00 heb opgenomen. Het voordeel is dat je niet, zoals bij de oude VCR moet wachten tot de opname is afgerond. Maar... begrijp ik dit goed... je zet om 19:00 de tv aan en gaat om 19:15 opnemen vanaf 18:30? Hoe kan dat nou? Alleen als de HD recorder continue opneemt lijkt me. :?

2,00 m. + begane grond

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Koffie
  • Nu online

Koffie

Koffiebierbrouwer

Braaimeneer

De Topfield PVR kun je instellen voor timeshift. Als deze optie aan staat, zal hij altijd in een buffer opnemen wat je kijkt.

Dus stel, je zet 'm om 19.00 op RTL4 en om 19.30 bedenk je dat je het wilt opnemen, dan kun je terugspoelen tot 19.00 en dan op REC drukken.

Timeshift bij de Topfield is dus niet iets wat je elke keer opnieuw aan zet, maar de functie staat aan of uit. Als hij aan staat, neemt hij de zender op die je kijkt (zodra je zapt begint hij opnieuw).

Normale opnames (geprogrammeerd of dmv van REC) kun je overigens al kijken terwijl ze nog opgenomen worden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• giant2000
Koffie schreef op dinsdag 07 augustus 2007 @ 09:00:
Timeshift bij de Topfield is dus niet iets wat je elke keer opnieuw aan zet, maar de functie staat aan of uit. Als hij aan staat, neemt hij de zender op die je kijkt (zodra je zapt begint hij opnieuw).
Aha, dat is handig! En nou maar hopen dat als even naar de wc gaat een andere huisgenoot niet ondertussen gaat zappen, haha!

2,00 m. + begane grond

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• giant2000
Hageneis schreef op dinsdag 07 augustus 2007 @ 08:50:
[...]

Of ga in het menu naar 'Opnemen' en wijzing de modus van 'snel' in 'huidig programma'. Dan houdt de TF de EPG-starttijd aan (die is niet altijd de juiste!).
Daar heb je een punt. Ik heb een Twin-tuner en het irritante van EPG is, net als Showview overigens, dat de eindtijd altijd de begintijd is van het volgende programma. Je moet dus altijd met de hand een zekerheid inbouwen. Dat de softwareprogrammateurs nou niet eens een functie inbouwen dat je automatisch 20 minuten langer opneemt dan de EPG aangeeft. Sinds de uitvinding van de videorecorder heeft iedereen wel eens het einde van een programma gemist.

2,00 m. + begane grond

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• faab1000
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 08-03-2022
koektrommeltje schreef op zondag 05 augustus 2007 @ 19:18:
Ow,

Ga voor de Topfield, deze is handiger in gebruik en heeft een betere tuner, dus beter beeld. Ik heb zelf de topfield en beter super tevreden. Ik heb ook de samsung een tijdje gebruikt en vond deze qua bediening en beeld minder.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• asmi
  • Registratie: Augustus 2004
  • Niet online
giant2000 schreef op dinsdag 07 augustus 2007 @ 09:11:
Dat de softwareprogrammateurs nou niet eens een functie inbouwen dat je automatisch 20 minuten langer opneemt dan de EPG aangeeft.
Die PVR's bestaan ook. Maar dat zit nou net weer niet in die Topfield.
Daar kun je bij het programmeren de opnametijd overigens tamelijk makkelijk verlengen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb sinds zaterdag Digitenne en prima ontvangst met mijn binnenantenne hier in Arnhem. Weinig storing, soms een fractie van een seconde als er een scooter langs raast. Tevens kan ik een tiental Duitse free-to-air zenders ontvangen op mijn TopField 6000COK tuner met een signaalsterkte van z'n 60 tot 80 %. Dit is ongeveer op het zelfde niveau als de Nederlandse zenders, toch staat het beeld bij de Duitse zenders op zwart zonder dat er een bericht staat waarom ze niet kunnen worden weergegeven.

Zoeken levert weinig op, alleen dat de Samsung single/twiner tuner en PVR uitgegeven door KPN/Digitenne eerder geblokkeerd was voor buitenlandse zenders, de zogenaamde camlock, maar dankzij een firmware update (door KPN) in April jl. dat dit nu vrijgegeven is. Een telefoontje naar de Digitenne helpdesk leert mij dat er op het type tuner dat ik heb geen camlock zou zitten en het uds ook zou moeten werken, maar logische wijze geeft de helpdesk geen ondersteuning bij buitenlandse free-to-air pakket.

Kan iemand bevestigen dat er daad werkelijk geen camlock op zit? Op de website van de producent kan ik geen firmware of meer informatie over de camlock vinden. Iemand die het zelfde probleem heeft gehad en een workaround heeft gevonden?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• giant2000
Verwijderd schreef op dinsdag 07 augustus 2007 @ 10:35:
Ik heb sinds zaterdag Digitenne en prima ontvangst met mijn binnenantenne hier in Arnhem. Weinig storing, soms een fractie van een seconde als er een scooter langs raast. Tevens kan ik een tiental Duitse free-to-air zenders ontvangen op mijn TopField 6000COK tuner met een signaalsterkte van z'n 60 tot 80 %. Dit is ongeveer op het zelfde niveau als de Nederlandse zenders, toch staat het beeld bij de Duitse zenders op zwart zonder dat er een bericht staat waarom ze niet kunnen worden weergegeven.

Zoeken levert weinig op, alleen dat de Samsung single/twiner tuner en PVR uitgegeven door KPN/Digitenne eerder geblokkeerd was voor buitenlandse zenders, de zogenaamde camlock, maar dankzij een firmware update (door KPN) in April jl. dat dit nu vrijgegeven is. Een telefoontje naar de Digitenne helpdesk leert mij dat er op het type tuner dat ik heb geen camlock zou zitten en het uds ook zou moeten werken, maar logische wijze geeft de helpdesk geen ondersteuning bij buitenlandse free-to-air pakket.

Kan iemand bevestigen dat er daad werkelijk geen camlock op zit? Op de website van de producent kan ik geen firmware of meer informatie over de camlock vinden. Iemand die het zelfde probleem heeft gehad en een workaround heeft gevonden?
Weet je zeker dat het signaal goed genoeg binnenkomt? Ontvangststerkte is één doch de kwaliteit moet toch dicht naar de 100% zijn wil je met plezier kunnen kijken (zonder blokken, stilstaand beeld, geen EPG enz.). Want als die maar 60% is kan het best zijn dat dat de reden van het zwarte beeld is. Ik kan met mijn standaard Samsung geen Duitsers ontvangen maar wel andere steunzenders die ook op zwart staan of op stilstaand beeld blijven hangen.

2,00 m. + begane grond

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

giant2000 schreef op dinsdag 07 augustus 2007 @ 10:56:
[...]

Weet je zeker dat het signaal goed genoeg binnenkomt? Ontvangststerkte is één doch de kwaliteit moet toch dicht naar de 100% zijn wil je met plezier kunnen kijken (zonder blokken, stilstaand beeld, geen EPG enz.). Want als die maar 60% is kan het best zijn dat dat de reden van het zwarte beeld is. Ik kan met mijn standaard Samsung geen Duitsers ontvangen maar wel andere steunzenders die ook op zwart staan of op stilstaand beeld blijven hangen.
Ik kan alleen een horizontale groene balk vinden die volgens mijn de signaalsterkte aangeeft is er ook een scherm dat de kwaliteit van het signaal meet? De Nederlandse free-to-air zenders hebben een signaal sterkte die nagenoeg gelijk is aan de Duiste free-to-air zenders en bij de Nederlandse heb ik dus geen last van stilstaand beeld (uitzondering zoals scooters daargelaten) en ook de EPG functioneert als verwacht.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• giant2000
Verwijderd schreef op dinsdag 07 augustus 2007 @ 11:13:
[...]

Ik kan alleen een horizontale groene balk vinden die volgens mijn de signaalsterkte aangeeft is er ook een scherm dat de kwaliteit van het signaal meet? De Nederlandse free-to-air zenders hebben een signaal sterkte die nagenoeg gelijk is aan de Duiste free-to-air zenders en bij de Nederlandse heb ik dus geen last van stilstaand beeld (uitzondering zoals scooters daargelaten) en ook de EPG functioneert als verwacht.
De Samsung tuners hebben inderdaad 2 van die balken, 1 voor ontvangststerkte en 1 voor kwaliteit.
Misschien zou ik ze kunnen ontvangen met een gerichte buitenantenne zoals we die in de jaren '70 hadden. Als ik ze KON ontvangen wilde ik ze ook hebben! ;) Al was het maar voor de rockpalastnachten van WDR3. Misschien hebben plaatsgenoten van je ervaringen.

[ Voor 4% gewijzigd door giant2000 op 07-08-2007 11:29 ]

2,00 m. + begane grond

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

asmi schreef op dinsdag 07 augustus 2007 @ 09:36:
[...]

Die PVR's bestaan ook. Maar dat zit nou net weer niet in die Topfield.
Daar kun je bij het programmeren de opnametijd overigens tamelijk makkelijk verlengen.
Ik vind het verlengen van de tijd op de Topfield best wel gemakkelijk.
Vanuit de Guide via opname/record-knop is alles instelbaar..
Maarja .. dat is niet volautomatisch ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hageneis
giant2000 schreef op dinsdag 07 augustus 2007 @ 09:11:
[...]

Daar heb je een punt. Ik heb een Twin-tuner en het irritante van EPG is, net als Showview overigens, dat de eindtijd altijd de begintijd is van het volgende programma. Je moet dus altijd met de hand een zekerheid inbouwen. Dat de softwareprogrammateurs nou niet eens een functie inbouwen dat je automatisch 20 minuten langer opneemt dan de EPG aangeeft. Sinds de uitvinding van de videorecorder heeft iedereen wel eens het einde van een programma gemist.
En nog irritanter: de publieke omroepen (Nederland en VRT) geven gewoon de PDC-signalen mee (ook via DVB-T). Sluit maar eens de video- of dvd-recorder (met PDC-decoder) aan op SCART1.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• giant2000
Hageneis schreef op dinsdag 07 augustus 2007 @ 12:57:
[...]

En nog irritanter: de publieke omroepen (Nederland en VRT) geven gewoon de PDC-signalen mee (ook via DVB-T). Sluit maar eens de video- of dvd-recorder (met PDC-decoder) aan op SCART1.
PDC is te onbetrouwbaar, daar kunnen ze maar beter mee stoppen. Hoe vaak ik daarmee al een programma heb gemist...

2,00 m. + begane grond

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• koektrommeltje
faab1000 schreef op dinsdag 07 augustus 2007 @ 09:15:
[...]

Ga voor de Topfield, deze is handiger in gebruik en heeft een betere tuner, dus beter beeld. Ik heb zelf de topfield en beter super tevreden. Ik heb ook de samsung een tijdje gebruikt en vond deze qua bediening en beeld minder.
Ga ik ook doen.
Samsung voor mooie prijs verkocht en tijdelijk komt er een even grote Topfield voor in de plaats.
Topfield gaat als ie bevalt op korte termijn ook weer in de verkoop om een 160Gb terug te kopen ervoor.

Overigens had ik zeer goed beeld op de Samsung en vind ik 'm erg makkelijk in gebruik. Geen klachten dus.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Koffie
  • Nu online

Koffie

Koffiebierbrouwer

Braaimeneer

Ik sanp dat je aan de garantie wilt vasthouden, maar de Topfield slikt zonder problemen een grotere HDD; formatteren doet hij zelf wel voor je.
Ik heb er een 250Gb in gemikt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ad Hox
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 19:55

Ad Hox

N/A

Krijg net mijn Digitenne pakket binnen en daar zit 2x een handleiding in mét smart card en in de doos zit nog een losse handleiding en nog een smartcard.

Dus 3x smartcard en 3x handleiding in totaal. Volgens mij gaat dat niet helemaal goed?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Koffie
  • Nu online

Koffie

Koffiebierbrouwer

Braaimeneer

Als je 3 teveel vind, wil ik er wel eentje van je hebben ? :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ad Hox

Ad Hox

N/A

Koffie schreef op dinsdag 07 augustus 2007 @ 15:32:
Als je 3 teveel vind, wil ik er wel eentje van je hebben ? :+
Hm vooralsnog krijg ik 'Geen of gecodeerde uitzending' bij iedere zender behalve 1,2 en 3.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mentalist

Mentalist

[avdD]

Je moet het betreffende kaartje natuurlijk wel activeren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ad Hox

Ad Hox

N/A

Ja had ik gedaan maar had de instructies niet afgeluisterd, je moet even wachten (5min) totdat het werkt :) Misschien hebben die 3 smartcards te maken met de actie, 1 maand proberen?

Ik heb trouwens aan de bovenkant en onderkant van sommige uitzendingen die breedbeeld zijn (SBS, RTL7, Ned 2) trillende lijnen tussen de balken en de uitzendingen. Soort van witte stippellijn die steeds knippert.

Waar heeft dat mee te maken?

[ Voor 41% gewijzigd door Ad Hox op 07-08-2007 16:10 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jozy
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 20:27
Ik heb ook een vraagje:

hier in Delft heb ik ook digitenne genomen, alles werkt prima behalve het bereik op de publieke omroepen. Hie krijg ik soms schokkerig beeld. Signaal op de sterkste zender (64) is bijna vol, heb een topfield tuner en een haaievin aan het raam.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mentalist

Mentalist

[avdD]

Ad Hox schreef op dinsdag 07 augustus 2007 @ 15:58:
Ik heb trouwens aan de bovenkant en onderkant van sommige uitzendingen die breedbeeld zijn (SBS, RTL7, Ned 2) trillende lijnen tussen de balken en de uitzendingen. Soort van witte stippellijn die steeds knippert.

Waar heeft dat mee te maken?
Ja, die heb ik op de satelliet en op digitale kabel ook soms. Waar die vandaan komt, geen idee. Zal er wel bijhoren. Hij knippert vanwege de interlacing denk ik, hij staat in feite waarschijnlijk stil.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ad Hox

Ad Hox

N/A

Het is vrij irritant en het lijkt hierdoor of het hele beeld beweegt (omdat die lijnen boven én onder knipperen). Ik heb trouwens de huurtuner van KPN en een Samsung LCD TV (32")

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• koektrommeltje
Ad Hox schreef op dinsdag 07 augustus 2007 @ 15:12:
Krijg net mijn Digitenne pakket binnen en daar zit 2x een handleiding in mét smart card en in de doos zit nog een losse handleiding en nog een smartcard.

Dus 3x smartcard en 3x handleiding in totaal. Volgens mij gaat dat niet helemaal goed?
Das inderdaad niet de bedoeling. Maar niet zeuren. Een los smartcardje voor je uitbreidng kost je 13 euro, dus je hebt 26 euro extra korting! Lekker toch?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gumtree
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 13-09 10:58
in Februari digitenne opgezegd i.v.m. de slechte kwaliteit en teleurstellende after sales. (nu over op schotel... en dat hadden we veel eerder moeten doen)

Nu is de opzegging pas in mei verwerkt, en is men vergeten de incasso stop te zetten, nu ben ik dus gebeld door een dame van KPN dat men de opzegging alleen kan verwerken als ik de smartcard retour stuur. Natuurlijk aangetekend want het kon wel eens kwijtraken.
Pagina: 1 ... 16 ... 21 Laatste

Dit topic is gesloten.