Het grote KPN Digitenne topic deel 3 Vorige deel Overzicht Volgende deel Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 17 ... 21 Laatste
Acties:
  • 181.492 views sinds 30-01-2008

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• koektrommeltje
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 15-09 00:32
Staat dat in de algemene voorwaarden dat die retour moeten? Ik heb er een verkocht namelijk die wel op mijn aansluiting geactiveerd is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Icelus
  • Registratie: Januari 2004
  • Niet online
koektrommeltje schreef op dinsdag 07 augustus 2007 @ 22:43:
Staat dat in de algemene voorwaarden dat die retour moeten? Ik heb er een verkocht namelijk die wel op mijn aansluiting geactiveerd is.
Ja, smart-cards blijven eigendom van KPN. In de algemene voorwaarden staat dat KPN kan vragen deze terug te sturen.

Developer Accused Of Unreadable Code Refuses To Comment

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• giant2000
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 06-04-2023
jozy schreef op dinsdag 07 augustus 2007 @ 16:13:
Ik heb ook een vraagje:

hier in Delft heb ik ook digitenne genomen, alles werkt prima behalve het bereik op de publieke omroepen. Hie krijg ik soms schokkerig beeld. Signaal op de sterkste zender (64) is bijna vol, heb een topfield tuner en een haaievin aan het raam.
Vreemd. Komt bouquet 1 wel van dezelfde zender als de rest? Ik ken de software van de TF niet, maar zoek de publieke omroepen eens handmatig op als dat kan.

2,00 m. + begane grond

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Intheweb
  • Laatst online: 09:08
Ad Hox schreef op dinsdag 07 augustus 2007 @ 15:58:
Ik heb trouwens aan de bovenkant en onderkant van sommige uitzendingen die breedbeeld zijn (SBS, RTL7, Ned 2) trillende lijnen tussen de balken en de uitzendingen. Soort van witte stippellijn die steeds knippert.

Waar heeft dat mee te maken?
Bij een analoog signaal worden buiten het beeld ook tekens mee gestuurd. Daarin staat o.a. de teletekst signalen enzo. Ik ben bang dat deze ook worden meegestuurd naar de digitenne, want dat valt mij ook op bij de laptop versie van digitenne. TMF maakt het nog bonter, want die hebben een dikke groene lijn aan de linkerkant.

Een beetje cropping zou op zijn plaatst zijn :X

Doe maar een onsje meer...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• grun93
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 09:48
Intheweb schreef op woensdag 08 augustus 2007 @ 10:52:
Ik ben bang dat deze ook worden meegestuurd naar de digitenne, want dat valt mij ook op bij de laptop versie van digitenne. TMF maakt het nog bonter, want die hebben een dikke groene lijn aan de linkerkant. Een beetje cropping zou op zijn plaatst zijn :X
Ja, nou? Dat randje eraf snijden kun je gewoon doen in het configuratiemenu. Ik heb ook een laptop versie maar nergens last (meer) van ongewenste randjes.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Koffie
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 11:07

Koffie

Koffiebierbrouwer

Braaimeneer

Zojuist een 'TechniCrypt CX' CAM module in mijn FireDTV geplaatst met daarin mijn KPN Smartcard, en ik heb beeld op de commerciele zenders :9

Tijd voor een nieuwe sig..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dav1d
  • Registratie: December 2003
  • Niet online
Kort na de overname van Digitenne door KPN waren extra tuners zo de helft goedkoper (valt ook te lezen in de vorige topics). Ook was de Samsung SMT-1100T (twin tuner) voor €9,95 (€84,95 - €40 voucher - €35 borg) als startpakket wat mij betreft aantrekkelijker dan de gratis Samsung SMT-1000T (single tuner) van nu. En die Topfield TF5300k voor €99 (€149 - €50 voucher) niet te vergeten...

Jammer dat dergelijke acties niet op herhaling gaan. Destijds was de dekking nog maar beperkt, waarmee ze veel geïnteresseerden hebben buitengesloten die nu de hoofdprijs voor die apparatuur mogen betalen.

Maargoed, voor wie goedkoop wil, Marktplaats staat er vol mee. Duitse webwinkels/eBay bieden ook wel alternatieven (hoewel niet veel goedkoper, want naast de kosten van een extra smartcard dient een antenne vaak nog los te worden aangeschaft). Daarnaast is het sinds kort kunnen huren van een extra tuner à €3 per maand niet onredelijk geprijsd.

Overigens, alleen deze week nog bij Primafoon: voorspelde temperatuur in ° als % korting op de Samsung SMT-1000T + gratis opblaarbare sombrero (uit de folder).

Als je via De Telecomstunter een Digitenne abonnement afsluit geven zij je €10 terug.

Hoe verhoudt de oudere Topfield TF3000COT-d zich eigenlijk t.o.v. de Samsung SMT-1000T?
Musicorner verkoopt deze namelijk nog als startpakket (dus met retour voucher).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ad Hox
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 11:05

Ad Hox

N/A

Intheweb schreef op woensdag 08 augustus 2007 @ 10:52:
[...]

Bij een analoog signaal worden buiten het beeld ook tekens mee gestuurd. Daarin staat o.a. de teletekst signalen enzo. Ik ben bang dat deze ook worden meegestuurd naar de digitenne, want dat valt mij ook op bij de laptop versie van digitenne. TMF maakt het nog bonter, want die hebben een dikke groene lijn aan de linkerkant.

Een beetje cropping zou op zijn plaatst zijn :X
Na een firmware update is het bij mij verdwenen. Ga toch gebruik maken van de '1 maand op proef' actie want zoveel beter vind ik de kwaliteit niet ten opzichte van de gewone kabel. Signaal is wel 90 tot 95% maar toch vind ik het niet echt scherp (dichtbij blokken etc).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• koektrommeltje
Icelus schreef op dinsdag 07 augustus 2007 @ 23:56:
[...]
Ja, smart-cards blijven eigendom van KPN. In de algemene voorwaarden staat dat KPN kan vragen deze terug te sturen.
Beetje raar. Waarom zouden ze ze anders ook los verkopen a 13 euro? Die zul je vast niet terugkrijgen als je je abonnement verkoopt en al je geactiveerde smartcards terugstuurt naar ze.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hollanda
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 28-08 16:15
Jeetje vandaag nog even de digitenne aangesloten (digitale kabel decoder van Casema heeft de geest gegeven) maar wat een verschil. Digitaal via de kabel is toch echt 200x scherper en helderder.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zenman
  • Registratie: November 2006
  • Laatst online: 05-03 10:11
Heb sinds mei 2007 Digitenne (in Apeldoorn). Ben er wel tevreden over.
Eind juli heb ik daarom de Topfield 5300k (160 Gb) erbij gekocht (kan de videorecorder eindelijk de deur uit :) ). Gekocht bij de Primafoon overigens (€ 279,-).

Nu ik een paar weken met de TF5300k heb gespeeld ben ik grosso modo best tevreden over het apparaat en de bediening. Toch vallen mij de volgende zaken tegen:
  1. de zenders kunnen niet hernoemd worden (kan bij de simpele Samsung single tuner wel)
  2. mijn oude 4:3 TV (een luxe en grote Panasonic) geeft nu een vrij donker beeld met hoge saturatie (veel teveel rood), schroef ik de brightness op de TV op en de saturatie terug, dan wordt het beeld wel iets beter maar een DVD-tje kijken betekent dat ik alle instellingen van de TV weer moet corrigeren. :S Jammer dat ik de kleurinstellingen van de TF5300k zelf niet kan wijzigen.
  3. de TF5300k produceert een luide bromtoon. Waarschijnlijk als gevolg van een trilling in de kast. Het is net of er een ventilator staat te loeien of dat de harde schijf resoneert. Heel irritant }:| , zo irritant dat ik 'm wil omruilen.
Herkennen jullie deze punten of hebben jullie tips om de situatie te verbeteren? Ik kijk uit naar jullie reacties! _/-\o_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mentalist
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 30-08 02:04

Mentalist

[avdD]

Minder trillende harddisk plaatsen, met minder platters en/of een laptop harddisk b.v.?

Verstuurd vanaf mijn Computer®

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• VFRRijder
  • Laatst online: 07:01
1) Hernoemen kan volgens mij wel, als je op OK drukt dan zie je een zender overzicht, dan de rode knop, daar staat de optie Hernoemen (nooit geprobeerd, maar de optie is er dus wel).
2) Geen last van.
3) Totaal geen last van, dat ding van mij hoor je niet eens.

Misschien dus maar even omruilen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• asmi
  • Registratie: Augustus 2004
  • Niet online
zenman schreef op woensdag 08 augustus 2007 @ 22:36:
2. mijn oude 4:3 TV (een luxe en grote Panasonic) geeft nu een vrij donker beeld met hoge saturatie (veel teveel rood), schroef ik de brightness op de TV op en de saturatie terug, dan wordt het beeld wel iets beter maar een DVD-tje kijken betekent dat ik alle instellingen van de TV weer moet corrigeren. :S Jammer dat ik de kleurinstellingen van de TF5300k zelf niet kan wijzigen.
Staan je A/V-Instellingen wel goed? Video-uitgang moet waarschijnlijk op CVBS
3.de TF5300k produceert een luide bromtoon. Waarschijnlijk als gevolg van een trilling in de kast. Het is net of er een ventilator staat te loeien of dat de harde schijf resoneert.
Helemaal stil wordt hij natuurlijk nooit. De ondergrond kan verschil uitmaken, je kunt nog proberen of een demper of een zachte ondergrond helpen. Als het echt van binnen komt dan openschroeven of omruilen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Koffie

Koffie

Koffiebierbrouwer

Braaimeneer

W3ird_N3rd schreef op woensdag 08 augustus 2007 @ 22:56:
Minder trillende harddisk plaatsen, met minder platters en/of een laptop harddisk b.v.?
Uit ervaring kan ik je vertellen dat de default HDD in de TF al behoorlijk stil is van zichzelf (het blijft natuurlijk een HDD, dat wel)/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zenman
Bedankt voor jullie reacties. Vraagje nog aan asmi:
asmi schreef op donderdag 09 augustus 2007 @ 00:10:
Staan je A/V-Instellingen wel goed? Video-uitgang moet waarschijnlijk op CVBS
A/V instellingen, video-uitgang....van de TV of van de Topfield?
Wat moet ik waar instellen dan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Koffie

Koffie

Koffiebierbrouwer

Braaimeneer

Ik heb nu mijn FireDTV icm een Conax CAM werkende onder MediaPortal. Alles werk, op Private Spice na. Zou er toch iets van die beveiliging/PIN code op de KPN kaart staan ? Alle commerciele zenders werken (opnemen overigens ook, zonder beveiliging :9 ) op Private Spice na, het beeld blijft gewoon zwart.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hageneis
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 25-12-2024
zenman schreef op donderdag 09 augustus 2007 @ 08:52:
Bedankt voor jullie reacties. Vraagje nog aan asmi:

[...]

Bij mij werkt het het beste door de RGB-uitgang voor de Topfield en tv ook op RGB en de dvd via de Topfield te laten lopen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Koffie

Koffie

Koffiebierbrouwer

Braaimeneer

Koffie schreef op donderdag 09 augustus 2007 @ 09:38:
Ik heb nu mijn FireDTV icm een Conax CAM werkende onder MediaPortal. Alles werk, op Private Spice na. Zou er toch iets van die beveiliging/PIN code op de KPN kaart staan ? Alle commerciele zenders werken (opnemen overigens ook, zonder beveiliging :9 ) op Private Spice na, het beeld blijft gewoon zwart.
De software die bij FireDTV hoort om CI aan te sturen, komt op een gegeven moment omhoog om de PIN te vragen. Echter houde MediaPortal dit in FullScreen mode tegen, dus zie je die hele vraag niet.
Als ik 'm windowed draai, krijg ik van CI de vraag, en word de zender unlocked als ik de juiste PIN invoer :Y)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• asmi
  • Niet online
zenman schreef op donderdag 09 augustus 2007 @ 08:52:
Op de Topfield in menu Systeeminstellingen--A/V instellingen--Video uitgang.
Op een moderne TV hoort RGB het beste resultaat te geven, maar wat oudere (beeldbuis-) TV's kunnen beter overweg met CVBS.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zenman
zenman schreef op woensdag 08 augustus 2007 @ 22:36:
Nu ik een paar weken met de TF5300k heb gespeeld ben ik grosso modo best tevreden over het apparaat en de bediening. Toch vallen mij de volgende zaken tegen:
  1. de zenders kunnen niet hernoemd worden (kan bij de simpele Samsung single tuner wel)
Kan dus wel, bedankt VFRRijder.
  • mijn oude 4:3 TV (een luxe en grote Panasonic) geeft nu een vrij donker beeld met hoge saturatie (veel teveel rood)....
De A/V instelling gewijzigd naar CVBS (op de TF) en nu super beeld! Bedankt asmi
  • de TF5300k produceert een luide bromtoon. Waarschijnlijk als gevolg van een trilling in de kast. Het is net of er een ventilator staat te loeien of dat de harde schijf resoneert. Heel irritant }:| , zo irritant dat ik 'm wil omruilen.
Ik heb 'm omgeruild, deze is wel een stuk stiller. Ik ben er nu wel achter wat het gebrom veroorzaakt. Het is de harde schijf. De harde schijf gaat gelukkig na een minuut of 10 in de standby en dan is de TF superstil. Ik weet niet zeker of het iets uitmaakt, maar ik heb de timeshift UIT gezet. Ik vermoed namelijk dat die functie ervoor zorgt dat de harde schijf niet standby kan gaan.

Zodra je de TF uitzet en weer aanzet, of je neemt even iets op, dan wordt de harde schijf natuurlijk weer geactiveerd en dan moet je wel weer 10 minuten wachten voordat het stil is. Ik ga misschien toch maar een suskastje bouwen. Het liefst schroef ik de TF open om die van binnen te isoleren, maar ik wil toch net iets liever mijn garantie behouden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

ik heb digitenne besteld en gekregen. heb alles aangesloten (ja ook de antenne ledje brandt ook)
maar geen signaal ook als ik de antenne uit het raam hou heb ik exact 0% bereik :N

wel vreemd want de dekking zou dik in orde moeten zijn volgens de kaart, ik woon op 3 hoog en heb vrij uitzicht. ik woon op een hoek in apeldoorn. postcode 7327.

voordat ik met KPN contact opneem wilde ik dit topic even controleren...

edit
ik heb de standaard decoder

[ Voor 4% gewijzigd door Verwijderd op 09-08-2007 18:14 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• asmi
  • Niet online
zenman schreef op donderdag 09 augustus 2007 @ 17:57:
Het is de harde schijf. De harde schijf gaat gelukkig na een minuut of 10 in de standby en dan is de TF superstil. Ik weet niet zeker of het iets uitmaakt, maar ik heb de timeshift UIT gezet. Ik vermoed namelijk dat die functie ervoor zorgt dat de harde schijf niet standby kan gaan.
Dat klopt, en als je erg gevoelig bent voor het geluid dan kan dat een oplossing zijn. Storend daarbij is dan weer wel dat iedere keer bij zappen er een vertraging is omdat de schijf dan weer wordt opgestart. Plus dat de schijf natuurlijk toch nog moet draaien bij opnemen en afspelen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zenman
asmi schreef op donderdag 09 augustus 2007 @ 18:29:
[...]

Dat klopt, en als je erg gevoelig bent voor het geluid dan kan dat een oplossing zijn. Storend daarbij is dan weer wel dat iedere keer bij zappen er een vertraging is omdat de schijf dan weer wordt opgestart. Plus dat de schijf natuurlijk toch nog moet draaien bij opnemen en afspelen.
Tot nu toe is de harde schijf niet opgestart als gevolg van zappen, het zappen gaat via de tuner denk ik en daarbij speelt de harde schijf waarschijnlijk geen rol.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• drh
  • Registratie: Februari 2005
  • Laatst online: 12-09 14:25

drh

Verwijderd schreef op donderdag 09 augustus 2007 @ 18:13:
ik heb digitenne besteld en gekregen. heb alles aangesloten (ja ook de antenne ledje brandt ook)
maar geen signaal ook als ik de antenne uit het raam hou heb ik exact 0% bereik :N

wel vreemd want de dekking zou dik in orde moeten zijn volgens de kaart, ik woon op 3 hoog en heb vrij uitzicht. ik woon op een hoek in apeldoorn. postcode 7327.

voordat ik met KPN contact opneem wilde ik dit topic even controleren...

edit
ik heb de standaard decoder
In Apeldoorn staat de digitenne zender dat moet altijd lukken. Ook hier doet hij op automatische niks.
Je moet op handmatig zoeken op kanaal 42,58,65,en 66 Zo ben ik er ook achter gekomen.
Bij elk kanaal druk je oke, net zolang je alle kanalen gepasseerd bent.
Wel steekt het heel erg nauw hoe je antenne staat.
Succes ermee.
mvg, drh

drh

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

drh schreef op donderdag 09 augustus 2007 @ 19:56:
[...]

In Apeldoorn staat de digitenne zender dat moet altijd lukken. Ook hier doet hij op automatische niks.
Je moet op handmatig zoeken op kanaal 42,58,65,en 66 Zo ben ik er ook achter gekomen.
Bij elk kanaal druk je oke, net zolang je alle kanalen gepasseerd bent.
Wel steekt het heel erg nauw hoe je antenne staat.
Succes ermee.
mvg, drh
ja het is gelukt :) ben nu nieuwe firmware aan het ophalen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• VFRRijder
  • Laatst online: 07:01
zenman schreef op donderdag 09 augustus 2007 @ 19:48:
Tot nu toe is de harde schijf niet opgestart als gevolg van zappen, het zappen gaat via de tuner denk ik en daarbij speelt de harde schijf waarschijnlijk geen rol.
Klopt, met zappen gaat de HD niet meer aan. Als je nu trouwens tijdens een film oid gestoord wordt, dan kan je nog steeds gewoon op "Pauze" drukken. Dan hoor je de HD opspinnen en gaat ie de rest voor je opnemen. Als je dan weer tijd hebt druk je gewoon op "Play". Omdat hij eerst moet opspinnen zal je wel de eerste x seconden missen nadat je op pauze hebt gedrukt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• asmi
  • Niet online
zenman schreef op donderdag 09 augustus 2007 @ 19:48:
Je hebt gelijk, ik zal het me wel fout herinneren van toen ik er zelf mee heb zitten spelen.
Irritant blijft de vertraging in de situaties waarbij de harddisk toch aan moet. Voor mij voldoende reden om de timeshift aan te laten staan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• [BoSS]
  • Registratie: Maart 2000
  • Nu online

[BoSS]

Geen woorden maar daden!

Ik ga in mijn nieuwe woning (nieuwbouw, 5e en 6e verdieping) ook beginnen met Digitenne. Heb een Topfield-recorder en een Samsung-tuner besteld, nu hopen dat de ontvangst bij mij goed is, maar dat zal wel. Ik woon hemelsbreed +/- 5km vanaf Rotterdam-Waalhaven vandaan :)

Weet iemand of de tuners met de laatste software uitgeleverd worden of dat er een mogelijkheid is om de software te updaten (dit laatste waarschijnlijk niet, want ze zenden op dit moment geen update uit?).

20x 170 Wp (Solar Frontier) op ZZO / 54 graden

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Julius
  • Registratie: Mei 2007
  • Laatst online: 15-09 15:08
verheug me nu al op het weekend van 18 augustus, eredivisie voetbal begint weer. Iemand bekend met de beeldkwaliteit van de voetbalkanalen via digitenne? Is dat een beetje het geld waard? Of wordt dat blokjesvoetbal? Heb overigens digitenne van Tele2.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• giant2000
Julius schreef op donderdag 09 augustus 2007 @ 23:54:
verheug me nu al op het weekend van 18 augustus, eredivisie voetbal begint weer. Iemand bekend met de beeldkwaliteit van de voetbalkanalen via digitenne? Is dat een beetje het geld waard? Of wordt dat blokjesvoetbal? Heb overigens digitenne van Tele2.
Ben geen voetballiefhebber, maar in het algemeen is het zo dat des te meer informatie er verwerkt moet worden des te vager/blokkiger het beeld wordt. Dit zie je bijvoorbeeld vaak bij publiek (voetbal/formule 1) en water. Zolang het gras maar mooi egaal is gemaaid dan zal het voetbalveld wel een goed beeld geven ;)

2,00 m. + begane grond

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Moby
  • Registratie: November 2003
  • Niet online

Moby

Iets te zeggen? Nou en!

Is er iemand die standaard scartkabel heeft vervangen voor een andere (duurder/beter) en verschil ziet? Ik wil gerust een nieuwe scartkabel kopen maar dan moet het wel zin hebben natuurlijk.

Kink FM radio player. Doet aan ultracrepidarianisme

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Koffie

Koffie

Koffiebierbrouwer

Braaimeneer

Mobyrick schreef op vrijdag 10 augustus 2007 @ 10:07:
Is er iemand die standaard scartkabel heeft vervangen voor een andere (duurder/beter) en verschil ziet? Ik wil gerust een nieuwe scartkabel kopen maar dan moet het wel zin hebben natuurlijk.
Ongeveer : ik heb een SCART -> Component converter erop gezet, de TF ingesteld dat hij Component over SCART eruit moet gooien en vervolgens via een middelmatige Component kabel naar mijn receiver.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RSpliet
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 08-09 21:45
Julius schreef op donderdag 09 augustus 2007 @ 23:54:
Wordt gewoon Pong, maar dan in't groen. Maar even serieus, de bitrate is ietsjes hoger dan de gewone kanalen, en gewone kanalen vind ik acceptabel beeld hebben (op een niet-42"-breedbeeld-flatscreen), dus t voetbal heeft dat wss. ook.

[ Voor 3% gewijzigd door RSpliet op 10-08-2007 10:54 ]

Schaadt het niet, dan baat het niet

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Koffie

Koffie

Koffiebierbrouwer

Braaimeneer

Weer even wat verder zitten rommelen met mij KPN Smartcard en FireDTV.
Het blijkt dus dat zowel de PIN code als de instelling daarvan op de Smartcard staat.
De PIN kun je niet verwijderen (je moet dus altijd een PIN hebben) maar je kunt op de card zelf wel instellen welke type kanalen een PIN code moeten vragen.

Nadat ik dus X-Rated op vrij had gezet, kan ik met MediaPortal gewoon Private Spice selecteren zonder dat de CI driver gaat miepen :Y)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• robertwebbe
  • Laatst online: 07:28

robertwebbe

Robert Webbe

Verwijderd schreef op maandag 23 juli 2007 @ 10:05:
Net zoals een aantal anderen op dit forum heb ik onlangs de E30 Plus USB tuner gekocht bij de Primafoon. Heelas betrof het (blijkbaar) een aangebroken pakket, want de software ontbrak. Aangezien ik daar dus pas fijn thuis (na sluitingstijd) achterkwam heb ik na een aantal uurtjes surfen op internet de software van een finse site geplukt (www.anysee.com heeft oude drivers, www.anysee.fi veel betere).

Ik kan nu via de bijgeleverde speler heel fijn TV kijken onder zowel Windows XP (mijn laptop) als onder Windows Vista Ultimate. Beeldkwaliteit is uitstekend en ik moet zeggen dat het beeld mij zelfs scherper en mooier over komt dan via de losse tuners die ik tot nu toe had, kortom klasse...

Echter...

.. Tot op heden is het mij nog niet gelukt het geheel aan de praat te krijgen onder Windows Media Center (onder Vista). MCE ziet de tuner en kan hem ook prima aanspreken en Ned 1, 2 en 3 + de lokale omroep doen het ook haarscherp, maar alle andere (gecodeerde) zenders blijven geblokkeerd in MCE. Ik kan ze wel handmatig aanzetten (via de gidsinstellingen), maar op de een of andere manier heeft MCE niet door dat voor deze zenders de smartcard nodig is.

Heeft iemand een dergelijk opstelling al wel aan de praat gekregen?

Ik heb overigens dezelfde vraag ook via het 0900 nummer van KPN gesteld, maar daar wisten ze bijzonder weinig van dit product. De man in kwestie bleef stug volhouden dat ik maar naar de leverancier moest bellen... geconfronteerd met het feit dat KPN de leverancier is (er zit notabenen zelf een KPN logo op het kastje) bleef de man volhouden dat ik Anysee maar moest bellen. Ik heb hem gevraagd of hij dan als tolk wil dienen omdat mijn Koreaans toch wat roestig is geworden de laatste tijd... kortom weer top-service op een betaalde service lijn van KPN :( :( :(
(sorry... moest even mijn frustratie kwijt)
Ferdinand,

Ben je inmiddels al verder? Als ik hem op mijn Vista MCE installeer dan krijg ik zelfs een bluescreen gevolgd door een reset :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• giant2000
Mobyrick schreef op vrijdag 10 augustus 2007 @ 10:07:
Stel je er niet te veel van voor. Hoe dikker de bekabeling hoe minder verlies. Echter: de duurdere scart kabels zijn vaak volledig bekabeld en hebben daarom een dikker snoer. De dikte van de afzonderlijke kabeltjes zijn niet anders dan de goedkopere. Aangezien je maar 4 van de 21 draadjes nodig hebt is dat in elk geval zonde van het geld, de kwaliteit zal er echt niet veel beter op worden. Scart mag dan wel eenvoudig aan te sluiten zijn voor Audio/Video-leken, het is niet het beste. Beter is de tulpplug snoertjes (wit-rood-geel) te gebruiken als die op de tuner zitten (niet op de standaard Siemans apparaten dus).
Ik heb het geluid van mijn Twin tuner via een €4,50 optisch kabeltje naar mijn geluidsinstallatie getrokken. Dit klinkt wel ontzettend goed (DTS of Dolby Digital wordt helaas nog niet ondersteund door Digitenne cq. de omroepen) maar of dit beter is... Helaas ontbreekt de optische uitgang op de nieuwste modellen.

2,00 m. + begane grond

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Koffie

Koffie

Koffiebierbrouwer

Braaimeneer

:? Volgens mij gooien de decoders van KPN full RGB over SCART naar buiten, wou jij beweren dat een Composiet kabeltje daar een beter beeld bij geeft :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

ik heb net m'n single tuner binnen, en ik moet zeggen: ben aangenaam verrast.
ik heb wel een vrij kleine tv (iets van 40 cm oid), maar het ziet er werkelijk haarscherp uit.
antenne heb ik gewoon op de tuner staan, tie-wrap heb ik er nog niet afgehaald.

daar kan upc toch nog wat van leren :P

//ik heb trouwens 3 smartcards gehad. 1 zat los in de doos, en 2 zaten er in de sealing van die boekjes. mag hopen dat kpn ze niet in rekening brengt :P

[ Voor 20% gewijzigd door Verwijderd op 10-08-2007 14:31 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• giant2000
Verwijderd schreef op vrijdag 10 augustus 2007 @ 14:16:
ik heb net m'n single tuner binnen, en ik moet zeggen: ben aangenaam verrast.
ik heb wel een vrij kleine tv (iets van 40 cm oid), maar het ziet er werkelijk haarscherp uit.
antenne heb ik gewoon op de tuner staan, tie-wrap heb ik er nog niet afgehaald.
Welcome to the club! Weer een tevreden klant. En dat voor €6,95 / maand.
Ik moet zeggen dat ik ook erg tevreden ben op mijn Sony groot-breed-beeld. Maar ja, de kabel lvan @home liep dan ook erg te wensen over in mijn woonplaats.
//ik heb trouwens 3 smartcards gehad. 1 zat los in de doos, en 2 zaten er in de sealing van die boekjes. mag hopen dat kpn ze niet in rekening brengt :P
Hé, je bent niet de eerste die dit meld, is dit standaard aan het worden?

2,00 m. + begane grond

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gallus
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 08:58

Gallus

Cheesy

Hmmm, ik heb zojuist ook m'n pakket ontvangen een aangesloten. Smartcard is geactiveerd. 'Digitaal TV-kijken in tien minuten' zegt de handleiding. Ontvangst is echter 0,0%. Nu geeft de postcodecheck @KPN.com ook aan dat in Schagen nog geen Digitenne beschikbaar is, maar toch... M'n vriendin woont ongeveer een twee kilometer zuidelijker en daar hebben ze gewoon signaal (met hun eigen apparatuur). Bij de voetbalclub, een kilometer noordelijker werkt het ook prima. Een verkoper hier in de stad geeft ook aan dat het in Schagen gewoon werkt en demonstreert dit ook in z'n winkel.

- Heb de ontvanger een reset naar defaults gegeven
- De antenne is goed aangesloten, lampje brandt
- Op zolder geprobeerd, beneden, in de tuin

Is mijn ontvanger gewoon stuk? Je zou verwachten dat ik toch in ieder geval iets aan percentages ontvangst zou moeten zien. Al is het maar 10%. Heeft iemand anders nog een suggestie? Vanavond neem ik hem in ieder geval mee naar m'n vriendin om het eea uit te sluiten.

All I want is a warm bed, a kind word and unlimited power.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Probeer tijdens de installatie eens de verschillende scanopties. Dat werkte voor mij aangezien de handleiding hier niet bepaald duidelijk in was. Er zijn volgens mij drie scanopties die geselecteerd kunnen worden, manueel, auto en nog iets.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• giant2000
Gallus schreef op vrijdag 10 augustus 2007 @ 14:57:
Hmmm, ik heb zojuist ook m'n pakket ontvangen een aangesloten. Smartcard is geactiveerd. 'Digitaal TV-kijken in tien minuten' zegt de handleiding. Ontvangst is echter 0,0%. Nu geeft de postcodecheck @KPN.com ook aan dat in Schagen nog geen Digitenne beschikbaar is, maar toch... M'n vriendin woont ongeveer een twee kilometer zuidelijker en daar hebben ze gewoon signaal (met hun eigen apparatuur). Bij de voetbalclub, een kilometer noordelijker werkt het ook prima. Een verkoper hier in de stad geeft ook aan dat het in Schagen gewoon werkt en demonstreert dit ook in z'n winkel.

- Heb de ontvanger een reset naar defaults gegeven
- De antenne is goed aangesloten, lampje brandt
- Op zolder geprobeerd, beneden, in de tuin

Is mijn ontvanger gewoon stuk? Je zou verwachten dat ik toch in ieder geval iets aan percentages ontvangst zou moeten zien. Al is het maar 10%. Heeft iemand anders nog een suggestie? Vanavond neem ik hem in ieder geval mee naar m'n vriendin om het eea uit te sluiten.
Kijk even 16 berichten hierboven, daar staat hetzelfde probleem en is opgelost.
Heb je wel automatisch zenderzoeken gedaan?
Heb je anders wel handmatig gezocht op de zenders bij jou in de buurt? Kijk op http://www.digitenne.nl/t...49&TSTMP=2287932174&DLG=1 of ga naar www.digitenne.nl en klik op zenders en kanaalindeling

2,00 m. + begane grond

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gallus

Gallus

Cheesy

Bedankt! Als ik op automatisch zoek dan vindt hij een aantal zenders (bouqet 1). Handmatig op kanaal 39 zetten levert hetzelfde resultaat op. Ook heb ik dan een signaal van zo'n 85%. :)

Alleen als ik een zender wil bekijken, dan zie ik bijvoorbeeld 'Nederland 1; NOS Journaal' en een groen balkje dat bijna vol is. Midden in het scherm verschijnt dan de melding 'service not available'. Je zou denken dat dit iets met de smartcard te maken heeft. Deze is echter wel aangemeld. Zonder smartcard gebeurt hetzelfde, terwijl de publieke omproepen dan ook toegankelijk zouden moeten zijn.

Iemand enig idee?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• giant2000
Gallus schreef op vrijdag 10 augustus 2007 @ 16:03:
Bedankt! Als ik op automatisch zoek dan vindt hij een aantal zenders (bouqet 1). Handmatig op kanaal 39 zetten levert hetzelfde resultaat op. Ook heb ik dan een signaal van zo'n 85%. :)

Alleen als ik een zender wil bekijken, dan zie ik bijvoorbeeld 'Nederland 1; NOS Journaal' en een groen balkje dat bijna vol is. Midden in het scherm verschijnt dan de melding 'service not available'. Je zou denken dat dit iets met de smartcard te maken heeft. Deze is echter wel aangemeld. Zonder smartcard gebeurt hetzelfde, terwijl de publieke omproepen dan ook toegankelijk zouden moeten zijn.

Iemand enig idee?
Deze melding kan op de EPG slaan, die valt wel vaker weg. Even de tuner uitzetten (niet op standby) en weer aan na zegge 10 minuten en je hebt er geen last meer van.
Als het goed is dan heb je de rest van de zenders ook, alleen met een $ ervoor, deze vallen in het betaalgebied.

2,00 m. + begane grond

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gallus

Gallus

Cheesy

Ontvanger nog een keer gereset en toen deed hij het opeens! Ontvang nu prima de zenders van bouquet 1. Op de kanalen van de andere bouqetten vindt hij echter niets. Waarschijnlijk omdat ik te ver van Alkmaar afzit, waar deze kanalen vandaan komen. Niet zo'n ramp, aangezien ik toch bijna naar Alkmaar verhuis. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

whaha, d'r zitten drie arcade games op die tuner.

respect voor de nerd die een uurtje overhad om die even mee te linken _o_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gallus

Gallus

Cheesy

Verwijderd schreef op vrijdag 10 augustus 2007 @ 18:15:
whaha, d'r zitten drie arcade games op die tuner.

respect voor de nerd die een uurtje overhad om die even mee te linken _o_
Dat hebben dat soort apparaten wel vaker. Echt onzin als je het mij vraagt. Of is het toch een leuk verkoopargument? :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Even een vraagje??
Mijn TF 160 geeft een prachtig beeld..
Het geeft gemiddeld 80-95 procent in de signaalbalk.
Maar af en toe wordt het geluid onderbroken.
Weliswaar heel erg kort (minder dan een halve tel) maar valt soms wel op.
Het beeld stoort geen enkel moment..
Kent iemand dit en vooral hoe is het opgelost?

Ik had het vermoeden de antenne maar eens aan de andere muur te plaatsen maar had de kabel al ingekort (haaievin).
KPN stuurt mij een tweede buitenantenne met de complete kabel om het alsnog te proberen.
Ook de probeertijd wordt met 5 dagen verlengd.
Dat noem ik toch service _/-\o_

En de huidige haaievin hoeft niet terug.. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 2frankie
  • Registratie: Augustus 2007
  • Laatst online: 17-02-2024
Hallo.

Gisteren heb ik Digitenne aangeschaft puur voor voetbal.
Maar wat mij opvalt is dat beeld en geluid van een aantal kanalen niet synchroom loopt.
En dit is helaas ook het geval bij die 2 Tele 2 /voetbal kanalen.
Hebben hier meer mensen last van ?
Ik heb overigens een TF 6000 op huurbasis.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Oceria
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 15-09 22:17

Oceria

I've been in between....

Dat gebeurt bij mijn topfield 5300 ook wel eens. Als naar een andere zender zappen en dan terug zappen niet helpt, moet je hem even standby zetten en dan weer aan. Dan is bij mij het probleem opgelost.
Ik heb de indruk dat het te maken heeft met de laatste update, sinds die updateheb ik dat probleem en ook dat er soms een balk van het menu blijft staan als ik via de "i" knop informatie heb opgevraagd. Eve nzappen haalt het wel weg, maar opnieuw een programma beschrijving ophalen geeft weer die balk in beeld. Ook dan helpt een standby cylce wel weer.

Oceria doesn't know where this repeatbutton -repeatbutton is...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Gallus schreef op vrijdag 10 augustus 2007 @ 18:42:
[...]

Dat hebben dat soort apparaten wel vaker. Echt onzin als je het mij vraagt. Of is het toch een leuk verkoopargument? :P
als het een verkoopargument zou zijn hadden ze het wel van de daken geschreeuwd :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kaizen
  • Registratie: Juni 1999
  • Laatst online: 01-03 20:08
2frankie schreef op vrijdag 10 augustus 2007 @ 23:05:
Hallo.

Maar wat mij opvalt is dat beeld en geluid van een aantal kanalen niet synchroom loopt.
Voetbalkanaal heb ik niet maar bij mij lopen beeld en geluid niet synchroon bij voornamelijk de buitenlandse zenders (BBC Prime, CNN, MTV, Discovery Channel, Een, etc.). Zwaar irritant.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jozy
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 23:27
ik heb 80% signaal op de sterkste bouquet in zh zuid maar als ik naar NLD 1,2,3 kijk zie ik gewoon 0,0%. Ik heb wel beeld maar met het minste geringste zie je van die artifacts...

Alle zenders perfect behalve de gratis zenders weet iemand hoe dit komt? ik heb de topfield gratis tuner.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

2frankie schreef op vrijdag 10 augustus 2007 @ 23:05:
Hallo.

Vorige week heb ik ook een Topfield TF6000 gehuurd bij de KPN. Ook deze decoder heeft het probleem dat op kanaal 57 en als ik me niet vergis kanaal 24, het beeld en geluid niet synchroom lopen. Inmiddels heb ik al kontakt gehad met de KPN en hun het probleem uitgelegd. Ik heb thuis ook nog een andere Samsung en een Topfield decoder welke dit probleem niet hebben. Krijg nu van de KPN een nieuwe TF6000 toegestuurd. Bij de KPN was trouwens dit probleem nog niet bekent. Dus heb je het zelfde probleem met de TF6000, geef dan je klacht door aan de KPN. Op deze manier krijgen we dan sneller een software update.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

hmmz, ff gekeken en bij mij loopt het ook niet echt synchroon. moet zeggen dat het me niet echt stoort, maar het hoort niet natuurlijk :P
zal ze es een mailtje sturen.

iemand trouwens een idee hoe je bij teletekst van subpagina wisselt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• koektrommeltje
Uh, je bedoelt van 1/2 naar 2/2 ?

Gewoon wachten, dan verschijnt ie vanzelf.

Even een vraagje over dat tele2 voetbal. Klopt het dat als je dat erbij neemt, dat je dat maar op een smartcard kan activeren en niet bij alle smartcard die bij je abonnement bijgeschreven staan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

koektrommeltje schreef op zaterdag 11 augustus 2007 @ 23:24:
Uh, je bedoelt van 1/2 naar 2/2 ?

Gewoon wachten, dan verschijnt ie vanzelf.
eh, hoelang? al wacht ik een aantal minuten, dan nog niet :P
Even een vraagje over dat tele2 voetbal. Klopt het dat als je dat erbij neemt, dat je dat maar op een smartcard kan activeren en niet bij alle smartcard die bij je abonnement bijgeschreven staan?
neuh, kijk maar op hun site. je kan 3 smartkaartnummers opgeven

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• koektrommeltje
Verwijderd schreef op zaterdag 11 augustus 2007 @ 23:34:
[...]

eh, hoelang? al wacht ik een aantal minuten, dan nog niet :P

[...]

neuh, kijk maar op hun site. je kan 3 smartkaartnummers opgeven
Dan is er of geen twee pagina;s, of er is een storing. Normaal gesproken zou ie gewoon over moeten springen. En met die teletekst kan er weinig misgaan. Je kan enkel het aan en uitzetten en een pagina intoetsen. De rest van de gebruikelijke teletekstfuncties doen het niet. Niet via digitenne. Via de televisieafstandsbediening weer wel.

Ik kreeg vandaag een brief voor dat tele2 en daar kon ik op het aanmeldformulier maar een smartcardnummer invullen. Vandaar dat ik het vroeg namelijk. En in de primafoon vanmiddag hadden ze het over dat dat dus klopte en dat het dan kaartjes wisselen zou worden met de ene kamer en de andere kamer als je elders zou willen kijken naar voetbal.

Maar gelukkig heb ik een smartcard en tele2 voetbal helemaal gratis :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

koektrommeltje schreef op zaterdag 11 augustus 2007 @ 23:39:
[...]

Dan is er of geen twee pagina;s, of er is een storing. Normaal gesproken zou ie gewoon over moeten springen. En met die teletekst kan er weinig misgaan. Je kan enkel het aan en uitzetten en een pagina intoetsen.
well. hij springt dus niet over, echt niet :P
en die andere subpagina is er verder wel. pagina omhoog, en weer omlaag en hij kan zomaar in een andere subpagina vallen.
De rest van de gebruikelijke teletekstfuncties doen het niet. Niet via digitenne. Via de televisieafstandsbediening weer wel.
heb weinig zin om met 2 AB's te kloten eerlijk gezegd. m'n tv springt automatisch aan/uit bij signaal op de scart-ingang, dus die AB ligt alweer lekker onder in een hele grote la :)
Ik kreeg vandaag een brief voor dat tele2 en daar kon ik op het aanmeldformulier maar een smartcardnummer invullen. Vandaar dat ik het vroeg namelijk. En in de primafoon vanmiddag hadden ze het over dat dat dus klopte en dat het dan kaartjes wisselen zou worden met de ene kamer en de andere kamer als je elders zou willen kijken naar voetbal.

Maar gelukkig heb ik een smartcard en tele2 voetbal helemaal gratis :)
verhip, nou je het zegt. hier op mijn briefje kan je ook maar 1 nummer invullen.
maar hiero: http://www.kpn.com/kpn/show/id=1754494
kan je 3 nummers invullen.

lekker consistent :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Koffie

Koffie

Koffiebierbrouwer

Braaimeneer

Verwijderd schreef op zaterdag 11 augustus 2007 @ 22:21:
Even wachten tot die subpagina er is, en dan kun je met pijltjes links en rechts tussen de subpagina's wisselen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Koffie schreef op zondag 12 augustus 2007 @ 07:05:
[...]

Even wachten tot die subpagina er is, en dan kun je met pijltjes links en rechts tussen de subpagina's wisselen.
ah!
dankuwel voor dit prettige nieuws zo op de vroege morgen :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Als ik een digitenne abbonement afsluit bij de bel company bijvoorbeeld, krijg ik dan meteen de decoder enzo mee?dat ik gelijk kan kijken?

waar kan ik het best terecht?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Koffie

Koffie

Koffiebierbrouwer

Braaimeneer

Gewoon naar de primafoon lopen, krijg je alles in 1 keer mee en met een beetje mazzel kunnen ze 'm in de winkel al activeren. Je hebt dan letterlijk in 10 minuten digitenne.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hurricane
  • Laatst online: 16-09 13:49

Hurricane

Alles is anders dan het lijkt!

Bij mij ging dat helaas niet helemaal op. Had thuis alles aangesloten en alle zenders gezocht en toen kon ik alleen maar de publieke omroepen bekijken? Even achteraan gebeld. Vrouwtje aan de lijn heeft gekeken of mijn kaart geactiveerd was. Geen probleem gevonden. Nogmaals activeren dan maar zei ze. Hielp ook niet. Toen heeft ze nog iets veranderd en daarna werkte het meteen. Mijn activering bleef ergens hangen. Die vrouw heeft me netjes en correct behandeld en ik kon hierna alle zenders bekijken. Duurde dus iets langer bij mij :) Maar normaal gesproken heb je het heel snel draaien ja.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Koffie schreef op zondag 12 augustus 2007 @ 12:15:
Gewoon naar de primafoon lopen, krijg je alles in 1 keer mee en met een beetje mazzel kunnen ze 'm in de winkel al activeren. Je hebt dan letterlijk in 10 minuten digitenne.
Dat is mooi!

aansluitkosten zijn 14,95
maandelijse kosten zijn 6,95

toch?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Heeft er iemand ervaring met digitenne naast een treinspoor.
Ik woon zelf ongeveer 100m van de randstadrail vandaan, gaat dit voor storing zorgen of zou het gewoon goed werken?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• xon
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 15-09 21:03

xon

Verwijderd schreef op zondag 12 augustus 2007 @ 12:40:
Ik woon zelf ongeveer 100m van de randstadrail vandaan, gaat dit voor storing zorgen of zou het gewoon goed werken?
Geen ervaring..technisch zou het voor geen problemen moeten zorgen. Sterker nog...het zou het signaal zelfs kunnen versterker. Ga maar eens met een slecht ontvangen zender (radio) over een spoorrails ..wordt altijd beter :-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

ik woon een dikke 200 meter van het spoor vandaan, en bij mij issut haarscherp allemaal.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hurricane
  • Laatst online: 16-09 13:49

Hurricane

Alles is anders dan het lijkt!

Je kan het nu gratis een maand uitproberen. Sla je slag zou ik zeggen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb een Topfield tf5300 (niet gekocht bij KPN) De softwareversie is 1.32. Ik heb begrepen dat een hoop problemen verhlopen zijn na een update (v 1.42) Echter heb ik nooit een melding voor een dergelijke update ontvangen. (mogelijk door mijn aankoop elders dan bij kpn) Ik kan ook de optie software update niet selecteren. Ik sta open voor suggesties en tips!

Groet,

Robbert

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Koffie

Koffie

Koffiebierbrouwer

Braaimeneer

Ik heb een KPN versie en wil ook wel een update, maar hij zit simpelweg niet meer op het netwerk :(
Een Primafoon medewerker gisteren vertelde mij dat zijn TF PVR zo'n 3 weken geleden nog wel een update vermeldde :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hieronder is te lezen dat je hem 30 sec op NED1 moet zetten, dan aan en uit en dan is de updatemelding er wel... is te lezen op de site van digitenne.nl.

Bron:
In de periode tot 6 juni zal er nieuwe software beschikbaar komen voor alle Samsung Digitale Ontvangers die via KPN uitgeleverd zijn. De betreffende boxen zullen automatisch via het netwerk ge-update worden.
Met deze software zal bij het zenders zoeken altijd het sterkste signaal worden weergegeven. Daarnaast zal ook het televisiebeeld nog iets scherper worden.

Zodra de nieuwe software voor uw ontvanger beschikbaar is, zal deze automatisch herkend worden door de ontvanger. Volg de instructies op uw televisie om de software te installeren.

Mocht u de melding 'no signal' krijgen dan kunt u dit verhelpen door uw digitale ontvanger op Nederland 1 af te stemmen en na 30 seconden nogmaals uit en aan te zetten. Daarna zal de nieuwe software alsnog worden geladen. Zie ook www.kpn.com.

LET OP!

Schakel uw digitale ontvanger niet uit tijdens het downloaden en installeren van de software! Na maximaal 10 minuten krijgt u automatisch weer een normaal TV beeld.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Bij mij staat Software Update ook uit en vraag mij af hoe dan te updaten.
Ik heb de TF bij KPN gekocht.

Wie heeft het updaten voor elkaar gekregen en/of weet hoe het mogelijk is?

Gegevens in mijn Topfield tf5300 (160 GB)

Systeem ID 10436
Loader versie C5.15
Device versie v5,3,15
Software versie TF-NPTk 1.40
Hardware versie v1.10
Laatste update Dec 23 2006

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Volgens mij is die update van december de laatste versie! Deze heb ik nou juist gemist!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Koffie

Koffie

Koffiebierbrouwer

Braaimeneer

Klopt, de 1.40 is tot december op het digitenne netwerk online geweest, daarna niet meer.
De quote van hierboven gaat over de Samsung tuners, niet de TF PVR's.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hageneis
Verwijderd schreef op zaterdag 11 augustus 2007 @ 22:21:
hmmz, ff gekeken en bij mij loopt het ook niet echt synchroon. moet zeggen dat het me niet echt stoort, maar het hoort niet natuurlijk :P
zal ze es een mailtje sturen.

Op de Topfield 5300 moet je dan op het pijltje links of rechts (naast de OK-toets in het midden) drukken (moet de betreffende subpagina wel geladen zijn).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hageneis
Hoe groot is de kans dat die de komende tien jaar gaat rijden, dan :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op zondag 12 augustus 2007 @ 20:16:
Ik heb een Topfield tf5300 (niet gekocht bij KPN) De softwareversie is 1.32. Ik heb begrepen dat een hoop problemen verhlopen zijn na een update (v 1.42) Echter heb ik nooit een melding voor een dergelijke update ontvangen. (mogelijk door mijn aankoop elders dan bij kpn) Ik kan ook de optie software update niet selecteren. Ik sta open voor suggesties en tips!

Groet,

Robbert
Ik reageerde omdat ik hier versie 1.42 las.. en dat voor de Topfield..
Maar ik begrijp het.. dus... is er (nog) niet.. ;)

Is het een update van KPN of TF ??
Het lijkt me dat je toch de TF moet kunnen updaten.. ongeacht waar je hem koopt.. toch?? 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Geeft niet, ik las wel Samsung maar heb toch even een poging gewaagd hoor, maar helaas LOL

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• giant2000
.

[ Voor 99% gewijzigd door giant2000 op 13-08-2007 09:59 ]

2,00 m. + begane grond

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Probleempje met TF6000COK: Nadat ik gezapt heb van de ene naar de andere zender of het volume heb aangepast verdwijnt de informatie balk of volume balk niet meer uit het scherm. Ook wordt in de informatiebalk geen info gegeven over het programma en de signaalsterkte. Dit is bij 70% van de kanalen het geval. de EPG functie doet het gewoon ook de het beeld/geluid harpert niet. Als ik op EXIT druk dan verdwijnen alle balken wel. Ook als ik druk op 1 dan blijft 1 in het scherm staan maar overschakelen naar 1 gebeurt niet. Iemand een idee hoe dit op te lossen is?

[ Voor 3% gewijzigd door Verwijderd op 13-08-2007 14:02 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• giant2000
Heb je een reset geprobeerd? (10 minuten stekker eruit)

2,00 m. + begane grond

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jozy
ik heb geen signaal op de publieke omroepen maar de rest van de kanalen komen prima door. Weet iemand waar dit aan kan liggen? heb al verschillende antennepoisities geprobeerd maar alleen de publieke omroepen hebben last.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mentalist

Mentalist

[avdD]

Heb je de publieken op kanaal 52 ingelezen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JJapie
  • Laatst online: 10:25
Ik ben voornemens Digitenne aan te schaffen, maar weet nog niet wat ik moet doen qua ontvanger. Bij de Primafoon is de Samsung nog te koop (en ik neem aan nog steeds gratis met voucher), en de nieuwe Topfield hebben ze uiteraard ook. Ik heb in dit topic en elders op het internet gelezen dat de Topfield iets beter beeld geeft, wat natuurlijk een pre is. Maar goed, nou lees ik hierboven weer wat problemen met het niet in sync zijn van beeld en geluid, en met een informatiebalk die in het scherm blijft staan. Twee negatieve punten voor de Topfield dus.. Voordeel van huren is dat je, wanneer de ontvanger kapot is, gratis een nieuwe krijgt, en na drie jaar mag je een compleet andere ontvanger uitzoeken als je wil, met behoud van korting naar ik begrepen heb. Voordeel van koop is dat het je eigendom is, stop je met (betaald) digitenne, dan heb je nog een ontvanger waarmee je FTA zenders kan kijken.. Ik vind het al met al een lastige keuze, mogelijk dat jullie mij hierin kunnen helpen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mentalist

Mentalist

[avdD]

Mja, zal je FTA zenders kijken op dat ding? FTA ontvangers koop je ook voor een euro of 40.

Het enige echte nadeel van huren is dat als je het ding aan brokjes helpt (en blikseminslag b.v. valt daar ook onder), je KPN zal moeten betalen. Of als je de afstandsbediening laat stuiteren.. Maar in principe lijkt huren mij met "branded" decoders aantrekkelijker dan kopen.

Welke decoder beter is, de Samsung of de Topfield, zou ik niet weten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• giant2000
JJapie schreef op maandag 13 augustus 2007 @ 15:24:
Ik vind het al met al een lastige keuze, mogelijk dat jullie mij hierin kunnen helpen :)
Digitenne heeft heel veel gebruikers, een overgrote meerderheid binnen Nederland is ongetwijveld tevreden, DVB-T wordt in heel Europa ingevoerd en dat zou anders nooit gebeuren.
Ik zie het voordeel van huren niet zo, aangezien je het bedrag van een standaard ontvanger gewoon terugkrijgt (en dus gratis is). Als je geen videorecorder hebt zou ik trouwens gelijk die met HDD nemen. Aangezien ik als een HDD recorder had heb ik gekozen voor een (2e hands) twin tuner (die nu dus helaas niet meer te koop is) en een standaard tuner.
Ik lees een hoop minder goede reacties in dit forum, ik kan alleen zeggen dan mijn mede huisgenoten en ik echt super tevreden over de kwaliteit van digitenne zijn en helemaal over de prijs t.o.v. kabel tv.

2,00 m. + begane grond

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jozy
voordeel van huren is dat je ipv 1 jaar fabrieksgarantie 3 jaar garantie van KPN op je spullen krijgt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jozy
W3ird_N3rd schreef op maandag 13 augustus 2007 @ 15:01:
Heb je de publieken op kanaal 52 ingelezen?
ja op kanaal 52, deed dat ding overigens automatisch (topfield 6000)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jelle.
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 09-09 12:44
Ik hoop dat iemand mij hier kan helpen alvorens ik de helpdesk ga proberen, want ik kom er zelfs als verkoper in Primafoon niet meer uit...

Ik heb hier een Topfield Personal Recorder en Samsung single tuner (koop), met twee smartcards in één abonnement dus. Om onverklaarbare redenen wil de smartcard in de Samsung single tuner (de tv boven) niet meer werken sinds ik terug ben van vakantie. Nouja niet werken; alleen de free-to-air zenders NL1,2,3 en de regionale zender kan ik bekijken, bij de commerciele zenders wordt dus aangegeven dat deze niet te bekijken zijn op de smartcard (oftewel deze zit niet meer aan een abonnement). In de Topfield PR krijg ik het zelfde verhaal. Opnieuw activeren heb ik al geprobeerd zonder succes, of is er een manier om de smartcard opnieuw te koppelen aan het bestaande abonnement :? Of toch maar helpdesk ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• asmi
  • Niet online
Bl44t44p schreef op maandag 13 augustus 2007 @ 17:31:
Om onverklaarbare redenen wil de smartcard in de Samsung single tuner (de tv boven) niet meer werken sinds ik terug ben van vakantie.
Controleer in je ontvanger de abonnementstatus van je kaart. Als dat niet lukt dan is er een hardware-probleem (slot of kaart defect of verkeerd geplaatst). Als het wel lukt kun je zien of je kaart voor deze maand is geactiveerd. Zo niet laat dan de ontvanger met kaart minstens 10 minuten aanstaan zodat hij zijn update van deze maand kan ontvangen. Als dat niet gebeurt bel dan de helpdesk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dennis-L
  • Registratie: Augustus 2007
  • Laatst online: 10:27
Even een vraagje over het richten van de binnenhuisantenne..
Is het zo dat je hem met de zijkant naar de zendmast moet richten?
Het lijkt mij vrij onlogisch, maar hier in Assen heb ik dat nu wel zo gedaan en op deze manier heb ik ook 99% op alle kanalen.

Ik klaag niet hoor, het beeld is heel goed, maar het is gewoon een interesse vraag ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jelle.
asmi schreef op maandag 13 augustus 2007 @ 17:46:
[...]

Controleer in je ontvanger de abonnementstatus van je kaart. Als dat niet lukt dan is er een hardware-probleem (slot of kaart defect of verkeerd geplaatst). Als het wel lukt kun je zien of je kaart voor deze maand is geactiveerd. Zo niet laat dan de ontvanger met kaart minstens 10 minuten aanstaan zodat hij zijn update van deze maand kan ontvangen. Als dat niet gebeurt bel dan de helpdesk.
Mijn held :*) Dat was de oplossing, de tuner was inderdaad nog niet aangeweest deze maand :) Bedankt!

Trouwens, krijg het hier in Eindhoven voor elkaar de Duitsers te ontvangen.. weliswaar beetje gebrekkige ontvangst maar toch leuk :P

[ Voor 9% gewijzigd door jelle. op 13-08-2007 19:42 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

/\ /\ /\ waar in .ehv woon jij? ik woon in de buurt van de ring-west, maar ik heb nix geen duitse tv hiero.

ik was vandaag even bij primafoon (overigens voor heel iets anders), en daar zei de medewerker dat het niet synchroon lopen van beeld/geluid bij de TF6000COK officieel nog niet bekend was bij ze, maar het begon ondertussen wel op te vallen :P

uiteindelijk zou d'r vanzelf wel een keer een software-update voor komen.

moet zeggen dat het me weinig interesseert (kijk toch meestal tv zonder bril :x ), en ach: mocht het erger worden dan lossen ze het maar op. ik betaal niet voor niets gratis huur :P

alles beter dan UPC :r

[ Voor 9% gewijzigd door Verwijderd op 14-08-2007 00:20 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• giant2000
Dennis-L schreef op maandag 13 augustus 2007 @ 19:24:
Even een vraagje over het richten van de binnenhuisantenne..
Is het zo dat je hem met de zijkant naar de zendmast moet richten?
Het lijkt mij vrij onlogisch, maar hier in Assen heb ik dat nu wel zo gedaan en op deze manier heb ik ook 99% op alle kanalen.

Ik klaag niet hoor, het beeld is heel goed, maar het is gewoon een interesse vraag ;)
Nou je het zegt... ik heb de antenne ook dwars op Smilde staan! Het zou te maken kunnen hebben met de invloed van gebouwen om je heen of praat ik onzin nu?

2,00 m. + begane grond

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• giant2000
"Als je nu Digitenne bestelt kan je 17 + 18 augustus 2007 gratis kennismaken met Voetbal en Planet Prime." staat op de KPN site. Uitsluitend voor nieuwe abonnees of zou iedereen hiervan kunnen gebruikmaken? }:O

2,00 m. + begane grond

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fonzie27
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 02-07 11:03
W3ird_N3rd schreef op maandag 13 augustus 2007 @ 15:36:
Het enige echte nadeel van huren is dat als je het ding aan brokjes helpt (en blikseminslag b.v. valt daar ook onder), je KPN zal moeten betalen. Of als je de afstandsbediening laat stuiteren.. Maar in principe lijkt huren mij met "branded" decoders aantrekkelijker dan kopen.
Een beetje verzekering dekt die schade wel, athans die van mij wel....;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JJapie
  • Laatst online: 10:25
giant2000 schreef op maandag 13 augustus 2007 @ 16:58:
[...]

Digitenne heeft heel veel gebruikers, een overgrote meerderheid binnen Nederland is ongetwijveld tevreden, DVB-T wordt in heel Europa ingevoerd en dat zou anders nooit gebeuren.
Ik zie het voordeel van huren niet zo, aangezien je het bedrag van een standaard ontvanger gewoon terugkrijgt (en dus gratis is). Als je geen videorecorder hebt zou ik trouwens gelijk die met HDD nemen. Aangezien ik als een HDD recorder had heb ik gekozen voor een (2e hands) twin tuner (die nu dus helaas niet meer te koop is) en een standaard tuner.
Ik lees een hoop minder goede reacties in dit forum, ik kan alleen zeggen dan mijn mede huisgenoten en ik echt super tevreden over de kwaliteit van digitenne zijn en helemaal over de prijs t.o.v. kabel tv.
W3ird_N3rd, jozy en giant2000 bedankt voor jullie reacties. FTA kijken zal ik ws. toch niet doen, dus wat dat betreft hoef ik geen koop te doen. Een HDD recorder kan ik overwegen, ik heb geen videorecorder, maar zo'n ding kost nog wel het nodige.. We dubben nog even verder :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jelle.
Verwijderd schreef op dinsdag 14 augustus 2007 @ 00:18:
/\ /\ /\ waar in .ehv woon jij? ik woon in de buurt van de ring-west, maar ik heb nix geen duitse tv hiero.
Ik woon in Gestel, 5 minuutjes fietsen ten zuiden van het centrum. Heb trouwens gemerkt dat ik alleen 's nachts die Duitse zenders fatsoenlijk kan kijken, zal wel te maken hebben met verkeer ofzo :? Als je de zenders dus zoekt; doe het 's nachts.

Ik heb nu een stuk of 16 Duitse tv-zenders gevonden, en daarnaast ook nog 8 Belgische radiozenders (die overigens ook alleen 's nachts goed werken) :)
Pagina: 1 ... 17 ... 21 Laatste

Dit topic is gesloten.