Het grote KPN Digitenne topic deel 3 Vorige deel Overzicht Volgende deel Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 18 ... 21 Laatste
Acties:
  • 181.457 views sinds 30-01-2008

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• W.Wezz
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 15-07-2022
Ja, ook ik zit zwaar te twijfelen om over te gaan naar digitenne van KPN.
Ik heb nu via CAIWAI tv signaal via de kabel, maar hier heb ik laatste tijd best wel last van storingen / slechte beeldkwaliteit. Nu lees ik ook weer hier in dit forum dat KPN Digitenne ook problemen geeft met signaal et cetera...

Lastig :(,

Tevens heb ik al telefonie via KPN dus wel erg voordelig :D.

[ Voor 9% gewijzigd door W.Wezz op 14-08-2007 14:27 ]

Canon 40D, Canon EF 70-200mm F/4 L IS USM, 24-105mm F/4.0 L IS USM, SpeedLite 580EX, B+W UV 67 & 77 MRC, Velbon 640 pro + PHD61Q, Lowpro Slingshot 300AW

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• giant2000
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 06-04-2023
Bl44t44p schreef op dinsdag 14 augustus 2007 @ 14:05:
[...]

Ik woon in Gestel, 5 minuutjes fietsen ten zuiden van het centrum. Heb trouwens gemerkt dat ik alleen 's nachts die Duitse zenders fatsoenlijk kan kijken, zal wel te maken hebben met verkeer ofzo :? Als je de zenders dus zoekt; doe het 's nachts.

Ik heb nu een stuk of 16 Duitse tv-zenders gevonden, en daarnaast ook nog 8 Belgische radiozenders (die overigens ook alleen 's nachts goed werken) :)
Interessant genoeg om een 16 m. antennemast met rotor te installeren! Dan heb je ze altijd.

2,00 m. + begane grond

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• giant2000
W.Wezz schreef op dinsdag 14 augustus 2007 @ 14:26:
Ja, ook ik zit zwaar te twijfelen om over te gaan naar digitenne van KPN.
Ik heb nu via CAIWAI tv signaal via de kabel, maar hier heb ik laatste tijd best wel last van storingen / slechte beeldkwaliteit. Nu lees ik ook weer hier in dit forum dat KPN Digitenne ook problemen geeft met signaal et cetera...

Lastig :(,
Als je echt last van storing ed. op de kabel hebt is het de moeite van proberen waard, W. Wezz! Je kunt 1 maand proberen en bevalt het niet breng je het zwikkie weer naar de Primafoon terug.

2,00 m. + begane grond

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• W.Wezz
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 15-07-2022
giant2000 schreef op dinsdag 14 augustus 2007 @ 14:29:
[...]

Als je echt last van storing ed. op de kabel hebt is het de moeite van proberen waard, W. Wezz! Je kunt 1 maand proberen en bevalt het niet breng je het zwikkie weer naar de Primafoon terug.
Het idee bij mij is o.a. ook ontstaan omdat ze hier in IJsselstein de Gerbrandytoren hebben voorzien van een digitale antenne en de analoge eraf hebben gehaald. Zou dat nog iets uitmaken m.b.t. kwaliteit van Digitenne?

Canon 40D, Canon EF 70-200mm F/4 L IS USM, 24-105mm F/4.0 L IS USM, SpeedLite 580EX, B+W UV 67 & 77 MRC, Velbon 640 pro + PHD61Q, Lowpro Slingshot 300AW

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

digitenne wordt via exact dezelfde manier en frequenties uitgezonden als analoge televisie :P
(eh nouja: digitaal dus, en meerdere kanalen op 1 kanaal, etc. maar je snapt wat ik bedoel)

je zou trouwens toch denken dat zo'n kabelnet goed genoeg in elkaar zit om geen last te hebben van zo'n zendmast :?
Bl44t44p schreef op dinsdag 14 augustus 2007 @ 14:05:
[...]

Ik woon in Gestel, 5 minuutjes fietsen ten zuiden van het centrum. Heb trouwens gemerkt dat ik alleen 's nachts die Duitse zenders fatsoenlijk kan kijken, zal wel te maken hebben met verkeer ofzo :? Als je de zenders dus zoekt; doe het 's nachts.

Ik heb nu een stuk of 16 Duitse tv-zenders gevonden, en daarnaast ook nog 8 Belgische radiozenders (die overigens ook alleen 's nachts goed werken) :)
ah. op welke kanalen ontvang jij ze eigenlijk? kan ik eens met de hand zoeken :P

[ Voor 66% gewijzigd door Verwijderd op 14-08-2007 15:53 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• giant2000
W.Wezz schreef op dinsdag 14 augustus 2007 @ 15:35:
[...]
Het idee bij mij is o.a. ook ontstaan omdat ze hier in IJsselstein de Gerbrandytoren hebben voorzien van een digitale antenne en de analoge eraf hebben gehaald. Zou dat nog iets uitmaken m.b.t. kwaliteit van Digitenne?
Woon je in IJsselstein? Zit dan maar niet in over de ontvangskwaliteit, die zal met vrij uitzicht op de toren van Lopik met 120% (bij wijze van ;) ) binnenkomen!!

[ Voor 3% gewijzigd door giant2000 op 14-08-2007 15:57 ]

2,00 m. + begane grond

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jozy
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 06:42
Ik had geen signaal op de publieken en ik heb de oplossing...

Toen ik m'n pakketje decoder had gehaald bij de Primafoon ging ik langs een kameraads huis in Delft omdat ik m'n fiets daar had laten staan. Hij wilde het ook wel even zien (vooral Private Spice haha). Anyway, ik had hem daar dus laten scannen en firmware update gedaan naar 1.28 (topfield 6000)

Thuis gekomen deed hij het wel maar de gratis zenders hadden heel zwak signaal. Ik heb nu fabrieksinstelingen ingesteld en opnieuw laten scannen. Nu pakt hij wel alles prima.

De bijgeleverde verlengkabel voor de antenne was onvoldoende lang en ik had een 10m coax kabel liggen met UHF filter. Ik dacht dat die de boosdoener zou kunnen zijn maar is dus niet het geval.

Wilde dit jullie toch mededelen: moraal van het verhaal: Ook al is het dezelfde woonplaats en een paar flats verder op, scan je kanalen gewoon vanaf je eigen thuisplek om problemen te voorkomen.
Waar het aan ligt, GEEN idee (doppler effect ofzo?)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

weet iemand of er ergens een overzichtje te vinden is van welke wedstrijden ze komend seizoen gaan uitzenden op de voetbalkanalen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Julius
  • Registratie: Mei 2007
  • Laatst online: 09-09 21:54
nope, maar de belangrijkste clubs, (psc, ajax, az ed.) worden sowieso uitgezonden, uitzendschema's voor een week verderop zijn op de websites van tele2 en kpn te vinden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• giant2000
Verwijderd schreef op dinsdag 14 augustus 2007 @ 17:16:
weet iemand of er ergens een overzichtje te vinden is van welke wedstrijden ze komend seizoen gaan uitzenden op de voetbalkanalen?
Alle wedstrijden toch?

2,00 m. + begane grond

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Tele 2 mag maximaal 3 live wedstrijden per week uitzenden.

En dan kiezen ze meestal uit Az/Ajax/Psv & Feyenoord.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Julius
  • Registratie: Mei 2007
  • Laatst online: 09-09 21:54
Verwijderd schreef op dinsdag 14 augustus 2007 @ 19:33:
[...]

Tele 2 mag maximaal 3 live wedstrijden per week uitzenden.

En dan kiezen ze meestal uit Az/Ajax/Psv & Feyenoord.
Onzin, ze mogen alles uitzenden, alleen kan dat op digitenne niet omdat er maar 2 kanalen zijn en er vaak 4 wedstrijden tegelijkertijd worden uitgezonden...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

ik eens met "manual" alle kanalen afgegaan waarop in nordrhein-westfalen wordt uitgezonden, en ik kan geloof ik 17 duitse zenders ontvangen hiero.
probleem is alleen: infotekst werkt, elektronische gids ook, alleen er komt zo'n rode balk in beeld dattie not available is. precies hetzelfde dus als je naar tele2 1+2 kijkt als je daar geen abo op hebt.

kan het zijn dat KPN op de TF6000COK gewoon weer non-KPN zenders blokkeert? dacht dat ze daar juist mee gekapt waren :S

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Intheweb
  • Laatst online: 10:48
Hmmm... je moet wel ff wachten als je terug komt van vakantie :P
Ik de hele tijd maar afvragen waarom mijn digitenne het niet deed, maar hij had dus nog niet zijn updates.

[ Voor 129% gewijzigd door Intheweb op 14-08-2007 21:49 ]

Doe maar een onsje meer...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kielkiel
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 12:24
In dit voorjaar heb ik digitenne uitgeprobeerd. Omdat ik ging verhuizen heb ik digitenne binnen een maand terug gestuurd. Nu ben ik onlangs verhuisd, kan ik digitenne dan weer een maand uitproberen? Heeft iemand hier ervaring mee?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Is er wat al wat bekend over de dekkingsplannen in 2008? Gezien het huidige kaartje is er nog wat werk aan de winkel dunkt me zo.

Ik woon in Zuid-Friesland en dat is best wel pet qua dekking. Ik kijk FTA zenders met een ouderwetse hark antenne op zolder die perfect staat uitgericht en het heeft werkelijk niets over, het beeld staat ook regelmatig enkele sec stil.

Ik snap niet dat er voor Friesland gekozen is om een nieuwe mast in Leeuwarden neer te zetten. Ten Noorden van Leeuwarden wonen niet zoveel mensen. De bestaande mast in Jirnsum staat precies in het midden van Friesland, 1 krachtige zender voor heel Friesland en je bent klaar.

Nu heb je een 2e zender nodig in Zuid Friesland (bv vanuit Spannenburg) om het witte gebied Zuid Friesland en Noordoostpolder af te dekken.

Hmm, nu ik dit schrijf bedenk ik me dat men in de NOP waarschijnlijk omroep Flevoland wil zien, bestel dus meteen maar 2 extra zenders, hoezo inefficient :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

In dit voorjaar heb ik digitenne uitgeprobeerd. Omdat ik ging verhuizen heb ik digitenne binnen een maand terug gestuurd. Nu ben ik onlangs verhuisd, kan ik digitenne dan weer een maand uitproberen? Heeft iemand hier ervaring mee?

waarom moeilijk doen voor 6.95

[ Voor 79% gewijzigd door Verwijderd op 14-08-2007 22:16 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jelle.
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 09-09 12:44
giant2000 schreef op dinsdag 14 augustus 2007 @ 14:26:
Interessant genoeg om een 16 m. antennemast met rotor te installeren! Dan heb je ze altijd.
Wat bedoel je precies?
Intheweb schreef op dinsdag 14 augustus 2007 @ 21:48:
Hmmm... je moet wel ff wachten als je terug komt van vakantie :P
Ik de hele tijd maar afvragen waarom mijn digitenne het niet deed, maar hij had dus nog niet zijn updates.
Indeed, had hetzelfde probleem (single tuner nog niet aangeweest in augustus) en ik dacht meteen aan worst case scenario dat het abonnement was opgeheven ofzo :P Gewoon even 10 minuutjes aan laten staan is de oplossing :)
kielkiel schreef op dinsdag 14 augustus 2007 @ 21:50:
Als je abonnement gewoon weer is opgezegd is het mogelijk weer een nieuwe aan te vragen ja... is me alleen een raadsel waarom je het voor die 6.95 euro per maand terug hebt gebracht, als je de boel had gehouden, had je dat een hoop moeite gescheeld ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

695 centjes bespaart!!!!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Planet Voetbal: iedere werkdag het nieuws van Ajax, Feyenoord en PSV op TV

Vanaf 16 augustus kunnen alle kijkers van Digitenne en Interactieve TV van KPN (voorheen Mine) gratis het nieuwe voetbalkanaal ‘Planet Voetbal’ ontvangen. Planet Voetbal is onderdeel van het basispakket en biedt dagelijks vanaf 19:00 uur actuele programma’s van Ajax TV, Feyenoord TV en PSV TV. Planet Voetbal zendt iedere werkdag uit (maandag t/m vrijdag van 19:00 uur tot 24:00 uur) KPN werkt al ruim twee jaar samen met Ajax, Feyenoord en PSV op het gebied van gezamenlijke content-exploitatie via TV, internet en mobiel.

De drie topclubs geven naast inzicht in de dagelijkse actualiteit, ook een rondleiding achter de schermen en een kijkje in hun roemruchte verleden. Beelden van wedstrijden, doelpunten, trainingen, interviews en reportages vullen de programma’s van Planet Voetbal. De programma’s van Ajax, Feyenoord en PSV worden aangevuld met ‘Planet Voetbal Nieuws’, waarin kort ander voetbalnieuws wordt getoond. Planet Voetbal zal beginnen met een carrousselprogrammering, waarbij de programma’s doorlopend worden vertoond. De clubs maken 5 keer per week een nieuw programma.

Ludolf Rasterhoff, directeur KPN Media ziet voordelen voor alle betrokken partners: “Met Planet Voetbal geeft KPN een nieuwe wending aan zijn strategische samenwerking met de topclubs Ajax, Feyenoord en PSV. Fans die televisie afnemen bij KPN kunnen gratis het laatste voetbalnieuws van deze Nederlandse topclubs volgen. Hierdoor kunnen deze clubs hun band met de supporters verder verstevigen”.

Planet Voetbal wordt in samenwerking met Eyeworks Sport geproduceerd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• giant2000
Verwijderd schreef op dinsdag 14 augustus 2007 @ 22:15:
Is er wat al wat bekend over de dekkingsplannen in 2008? Gezien het huidige kaartje is er nog wat werk aan de winkel dunkt me zo.

Ik woon in Zuid-Friesland en dat is best wel pet qua dekking. Ik kijk FTA zenders met een ouderwetse hark antenne op zolder die perfect staat uitgericht en het heeft werkelijk niets over, het beeld staat ook regelmatig enkele sec stil.

Ik snap niet dat er voor Friesland gekozen is om een nieuwe mast in Leeuwarden neer te zetten. Ten Noorden van Leeuwarden wonen niet zoveel mensen. De bestaande mast in Jirnsum staat precies in het midden van Friesland, 1 krachtige zender voor heel Friesland en je bent klaar.

Nu heb je een 2e zender nodig in Zuid Friesland (bv vanuit Spannenburg) om het witte gebied Zuid Friesland en Noordoostpolder af te dekken.

Hmm, nu ik dit schrijf bedenk ik me dat men in de NOP waarschijnlijk omroep Flevoland wil zien, bestel dus meteen maar 2 extra zenders, hoezo inefficient :(
Hier in Steenwijk (bijna zuid-Friesland) richt ik op Smilde en die komt met een binnenantenne op bijna 100% binnen. Familie van me in zuid-Friesland hebben ongeveer dezelfde signaalsterkte. Zo pet is het dus niet.
Ik heb gehoord dat er een steunzender in heerenveen komt dit jaar, dus dat biedt perspectief! Kunnen we hier ons Fries weer ophalen. :X
NOP ontvangt prima via Zwolle en Lelystad volgens mij. De KPN zet denk ik niet lukraak maar wat zenders neer, daar wordt wel efficient over nagedacht.

2,00 m. + begane grond

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Koffie
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 14:24

Koffie

Koffiebierbrouwer

Braaimeneer

Verwijderd schreef op dinsdag 14 augustus 2007 @ 22:15:

Wat voor decoder hang je daaraan ?
Is je hark antenne actief gemaakt dmv 5v ?

Ik denk dat een goede actieve antenne veel verschil zou kunnen maken.

[ Voor 6% gewijzigd door Koffie op 15-08-2007 08:51 ]

Tijd voor een nieuwe sig..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• giant2000
Wat bedoel je precies?
In de jaren 70 en begin 80, nog voordat Nederland masaal bekabelt werd hadden velen een hark op het dak staan om naar de zenders Ned. 1 en 2 te kijken. Woonde je 50-100 km van de grens dan kon je, welliswaar met wat sneeuw, je zenderaanbod met 150% verdubbelen. Als je deze zgn. Duitslandantenne op een rotor plaatste dan kon je deze vanuit je woonkamer richten op andere zenders om bv. nog een 4e Duitse zender te pakken of in "gunstige" omstandigheden (condities) de BRT, BBC, ITV, CH4, enz.
Met de komst van de kabel tv kon de hark van het dak, maar met de komst van Digitenne kan het wel weer eens interessant worden in bepaalde delen van het land om zo'n richtantenne met rotor te plaatsen.

2,00 m. + begane grond

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• giant2000
Verwijderd schreef op woensdag 15 augustus 2007 @ 03:35:
Bronvermelding?

Trouwens, niet dat het me interesseerd, maar waarom wel 2 voetbalkanalen en geen filmkanaal op Digitenne?

2,00 m. + begane grond

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• giant2000
Verwijderd schreef op dinsdag 14 augustus 2007 @ 17:16:
http://www.kpn.com/kpn/show/id=1618340

2,00 m. + begane grond

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mentalist
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 30-08 02:04

Mentalist

[avdD]

giant2000 schreef op woensdag 15 augustus 2007 @ 08:58:
Met de komst van de kabel tv kon de hark van het dak, maar met de komst van Digitenne kan het wel weer eens interessant worden in bepaalde delen van het land om zo'n richtantenne met rotor te plaatsen.
Idd, met een goed gerichte antenne kan ik hier La Une en La Deux ontvangen (de VRT beukt sowieso wel binnen). Alleen voor de Nederlandse zenders heb ik dan weer een andere antenne nodig. Ik wil nog eens een aantal sperfilters kopen om de 2 antennes te combineren, want dat draaien vind ik maar niks.

Verstuurd vanaf mijn Computer®

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Begin dit jaar na de aanschaf van Digitenne tevens een nieuwe TV gekocht (Sony 26' LCD).

Als sportliefhebber ben ik enigszins teleurgesteld in de beeldkwaliteit. Bij voetbalwedstrijden kan ik (bij tribuneshots) dikwijls spelers niet herkennen/onderscheiden. Bij snelle sportbewegingen (o.a. motorcross, autosport, wielrennen) is de beeldkwaliteit gewoon matig tot slecht. Close-ups zijn over het algemeen perfect.

Persoonlijk denk ik dat de oorzaak de LCD TV is. Is de combinatie Digitenne met een 'oude' (breed)beeldbuis TV dan toch (nog) de beste? Ik vraag dit omdat ik overweeg het abonnement uit te breiden met het voetbalpakket. Tijdens het afgelopen paasweekend was dit abonnement een weekendje gratis. Toen was ik (ook) niet onverdeeld enthousiast over de beeldkwaliteit.

Wat zijn jullie ervaringen en aanbevelingen?

Groet,
Harmson

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Intheweb
giant2000 schreef op woensdag 15 augustus 2007 @ 09:07:
Trouwens, niet dat het me interesseerd, maar waarom wel 2 voetbalkanalen en geen filmkanaal op Digitenne?
Dat vind ik een hele goede vraag... wel erotiek maar geen films ala Canal+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -d-
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 14:13

-d-

Intheweb schreef op woensdag 15 augustus 2007 @ 10:47:
[...]

Omdat Erotiek verkoopt :)

Van Webwereld:
Nieuw digitaal voetbalkanaal KPN start donderdag

KPN start donderdag met het nieuwe voetbalkanaal Planet Voetbal op Digitenne en Interactieve TV met op elke werkdag programma's over Ajax, Feyenoord en PSV.

Abonnees van Digitenne en Interactieve TV (voorheen Mine) krijgen Planet Voetbal er gratis bij. Vanwege de beperkte capaciteit bij Digitenne is de nieuwe voetbalzender in de avonduren gezet op het kanaal waar overdag Planet Prime wordt uitgezonden, meldt KPN-woordvoerster Eke Wolters. Planet Prime is een zender met oude programma's van Endemol.

Planet Voetbal zendt op werkdagen van zeven uur 's avonds tot middernacht uit. De tv-programma's, gemaakt door Eyeworks Sport, behandelen het laatste nieuws over Ajax, Feyenoord en PSV in onder meer reportages, trainingsbeelden en interviews.

KPN werkt al twee jaar samen met de drie topclubs voor het maken van clubkanalen en websites. Elke dag is er een nieuw clubprogramma dat in een carroussel wordt herhaald.

De naam Planet Voetbal is ietwat verwarrend omdat Planet onder die naam ook al sinds vorig jaar tegen betaling via internet live-streams van eredivisie duels aanbiedt. KPN-kijkers die extra betalen kunnen die wedstrijden overigens op Digitenne en Interactieve TV zien op de zender Tele2 Voetbal, dat op Digitenne weer een kanaal deelt met Nostalgienet.

De KPN-woordvoerster bevestigt verder dat RTL8 vrijdag de opgedoekte zender Tien zal vervangen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mentalist

Mentalist

[avdD]

giant2000 schreef op woensdag 15 augustus 2007 @ 09:07:
[...]

Bronvermelding?

Intheweb schreef op woensdag 15 augustus 2007 @ 10:47:
[...]

En welke zender zou dat dan moeten worden? En waarom wil je een Frans kanaal op Digitenne?

Film1 wil geen hond omdat het te duur is. Zat vroeger overigens wel op Digitenne! Hallmark/TCM/MGM/Action Now! zou kunnen, maar is voor de meesten niet echt boeiend, en zijn ook relatief dure zenders. Erotiek kost waarschijnlijk geen drol en het verkoopt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• giant2000
W3ird_N3rd schreef op woensdag 15 augustus 2007 @ 11:39:
En welke zender zou dat dan moeten worden? En waarom wil je een Frans kanaal op Digitenne?

Film1 wil geen hond omdat het te duur is. Zat vroeger overigens wel op Digitenne! Hallmark/TCM/MGM/Action Now! zou kunnen, maar is voor de meesten niet echt boeiend, en zijn ook relatief dure zenders. Erotiek kost waarschijnlijk geen drol en het verkoopt.
Wat je zegt. €15 voor Film1 is erg veel in een tijd dat je films gratis kan downloaden.
Om het over andere zenders te hebben, ik mis National Geographic Channel, ik heb NGC aangeschreven waarom deze zender, die de meeste kabelleveranciers wel doorgeven, niet op Digitenne zit.
En verder... lees ik het goed dat KPN donderdag wéér een voetbalkanaal opent en we zolangzamerhand met 3 kanalen een voetbaloverkill krijgen? Leve de favorieten-knop.

2,00 m. + begane grond

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• [BoSS]
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 11:41

[BoSS]

Geen woorden maar daden!

giant2000 schreef op woensdag 15 augustus 2007 @ 12:12:
[...]
En verder... lees ik het goed dat KPN donderdag wéér een voetbalkanaal opent en we zolangzamerhand met 3 kanalen een voetbaloverkill krijgen? Leve de favorieten-knop.
Ik vermoed dat dit kanaal de lege zendtijd op het eerste voetbalkanaal inpikt. Op het tweede voetbalkanaal neemt Planet Prime al wat zendtijd in beslag.

20x 170 Wp (Solar Frontier) op ZZO / 54 graden

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• giant2000
[BoSS] schreef op woensdag 15 augustus 2007 @ 12:17:
[...]

Ik vermoed dat dit kanaal de lege zendtijd op het eerste voetbalkanaal inpikt. Op het tweede voetbalkanaal neemt Planet Prime al wat zendtijd in beslag.
Ik las te snel:
Vanwege de beperkte capaciteit bij Digitenne is de nieuwe voetbalzender in de avonduren gezet op het kanaal waar overdag Planet Prime wordt uitgezonden, meldt KPN-woordvoerster Eke Wolters.
Dus niet... op tele1 maar op tele2. Of is het Tele2-2 gelijkspel. Ach, wat maakt het allemaal ook uit..

2,00 m. + begane grond

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op dinsdag 14 augustus 2007 @ 21:01:
ik eens met "manual" alle kanalen afgegaan waarop in nordrhein-westfalen wordt uitgezonden, en ik kan geloof ik 17 duitse zenders ontvangen hiero.
probleem is alleen: infotekst werkt, elektronische gids ook, alleen er komt zo'n rode balk in beeld dattie not available is. precies hetzelfde dus als je naar tele2 1+2 kijkt als je daar geen abo op hebt.

kan het zijn dat KPN op de TF6000COK gewoon weer non-KPN zenders blokkeert? dacht dat ze daar juist mee gekapt waren :S
Ik zit met het zelfde "probleem". De KPN zegt dat ze niks blokkeren, maar begrijpelijker wijs willen ze verder niet helpen met de Duiste zenders zichtbaar te maken ondanks dat het signaal op het zelfde sterkte zit als bepaalde KPN zenders. Ik neem deze week eens een andere tuner mee om eens te kijken of het echt niet werkt of dat er toch een "feature" zit in de TF6000COK.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• giant2000
Verwijderd schreef op woensdag 15 augustus 2007 @ 13:07:
[...]

Ik zit met het zelfde "probleem". De KPN zegt dat ze niks blokkeren, maar begrijpelijker wijs willen ze verder niet helpen met de Duiste zenders zichtbaar te maken ondanks dat het signaal op het zelfde sterkte zit als bepaalde KPN zenders. Ik neem deze week eens een andere tuner mee om eens te kijken of het echt niet werkt of dat er toch een "feature" zit in de TF6000COK.
De KPN blokkeert volgens mij niks, de Duitsers zijn net als de ned. publieke zenders FTA. Is het een optie de Duitse aanbieder eens tv raadplegen?

[ Voor 4% gewijzigd door giant2000 op 15-08-2007 13:55 ]

2,00 m. + begane grond

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Koffie schreef op woensdag 15 augustus 2007 @ 08:50:
[...]

De standaard KPN single tuner, de Samsung SMT-1000T. Met ontvangstsignaal sterkte 40%, ontvangstkwaliteit 85%.

De hark antenne staat passief, dat wordt ook aangeraden als je net zoals ik een oude analoge tv hark antenne gebruikt voor digitenne.

Een goede actieve antenne zal best een verbetering betekenen, maar wat gaat dat kosten? Ik zit een beetje te twijfelen: investeren in digitenne of in satelliet of nu eerst even afwachten of er een digitenne steunzender komt, daarom mijn vraag.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Koffie

Koffie

Koffiebierbrouwer

Braaimeneer

Verwijderd schreef op woensdag 15 augustus 2007 @ 15:42:
[...]

De standaard KPN single tuner, de Samsung SMT-1000T. Met ontvangstsignaal sterkte 40%, ontvangstkwaliteit 85%.
40% lijkt me wel een beetje weinig, daar ontvang je idd amper iets op als ik het me goed herinner.
De hark antenne staat passief, dat wordt ook aangeraden als je net zoals ik een oude analoge tv hark antenne gebruikt voor digitenne.

Een goede actieve antenne zal best een verbetering betekenen, maar wat gaat dat kosten? Ik zit een beetje te twijfelen: investeren in digitenne of in satelliet of nu eerst even afwachten of er een digitenne steunzender komt, daarom mijn vraag.
Als je een proef abbo neemt, ben je voor 1 maand 6,95 kwijt. Dan weet je alles en als het niets is heb je op een handje wisselgeld 7 hele eurotjes kwijtgespeeld aan het hele projectje.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mentalist

Mentalist

[avdD]

Koffie schreef op woensdag 15 augustus 2007 @ 08:50:
[...]

Vroegâh (Opa verteld) maakte men harkjes als ik me het goed herinner "actief" met 12V.

Dat is nu een beetje uit de tijd. Voor 15 schamele euro's koop je een 5V inserter en een DVB-T inline versterker. Het is in ieder geval goed tegen het kabelverlies. Ik heb iets dergelijks ook.

Heb je je hark wel verticaal gepolariseerd marten?

[ Voor 4% gewijzigd door Mentalist op 15-08-2007 16:06 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op woensdag 15 augustus 2007 @ 10:36:
Begin dit jaar na de aanschaf van Digitenne tevens een nieuwe TV gekocht (Sony 26' LCD).

Als sportliefhebber ben ik enigszins teleurgesteld in de beeldkwaliteit. Bij voetbalwedstrijden kan ik (bij tribuneshots) dikwijls spelers niet herkennen/onderscheiden. Bij snelle sportbewegingen (o.a. motorcross, autosport, wielrennen) is de beeldkwaliteit gewoon matig tot slecht. Close-ups zijn over het algemeen perfect.

Persoonlijk denk ik dat de oorzaak de LCD TV is. Is de combinatie Digitenne met een 'oude' (breed)beeldbuis TV dan toch (nog) de beste? Ik vraag dit omdat ik overweeg het abonnement uit te breiden met het voetbalpakket. Tijdens het afgelopen paasweekend was dit abonnement een weekendje gratis. Toen was ik (ook) niet onverdeeld enthousiast over de beeldkwaliteit.

Wat zijn jullie ervaringen en aanbevelingen?

Groet,
Harmson
Oh, ja aanvullend ter informate ... mijn singnaalsterkte is 75-80% en ontvangsterkte 93-96% (met een binnenantenne).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

giant2000 schreef op woensdag 15 augustus 2007 @ 08:44:
[...]

Hier in Steenwijk (bijna zuid-Friesland) richt ik op Smilde en die komt met een binnenantenne op bijna 100% binnen. Familie van me in zuid-Friesland hebben ongeveer dezelfde signaalsterkte. Zo pet is het dus niet.
Ik heb gehoord dat er een steunzender in heerenveen komt dit jaar, dus dat biedt perspectief! Kunnen we hier ons Fries weer ophalen. :X
NOP ontvangt prima via Zwolle en Lelystad volgens mij. De KPN zet denk ik niet lukraak maar wat zenders neer, daar wordt wel efficient over nagedacht.
ik zit in Sint Nicolaasga Vroeger, in de analoge tijd had ik mijn harkje altijd op Wieringermeer staan, zoals je kan zien zit ik ongeveer precies tussen Wieringermeer en Smilde in, waarbij Wieringermeer in de praktijk betere ontvangst gaf. Smilde is hier nog best een eind vandaan dus, ik heb ook wel geprobeerd om het digitenne signaal van Smilde te pakken te krijgen, maar dat is me nog niet gelukt.

Zwolle en de tijdelijke zender van Wieringermeer heb ik hier al wel eens ontvangen. Maar de beste ontvangst heb ik gehad met de tijdelijke zender in Jirnsum, maar dat was ook nog niet om over naar huis te schrijven. Ik kan nog wel eens gaan proberen om Smilde frequentie handmatig in te stellen en dan nog eens te gaan uitrichten, maar gezien de afstand en het feit dat automatische zenderzoek hem niet pakt verwacht ik er niet al teveel van.

Ik weet niet waar jouw familie zit in zuid Friesland, maar als ze ten oosten van Heerenveen zitten kan ik me prima voorstellen dat het daar wel lukt met Smilde.

Een steunzender in Heerenveen zou voor mij goed nieuws zijn :) hopelijk maakt KPN er snel werk van. Digitenne meuk hangen aan de bestaande radiomast van Spannenburg zou nog beter zijn, die staat zo ongeveer in mijn achtertuin 8)

NOP valt niet in het officiële KPN dekkingsgebied, maar met goede spullen zou je idd daar Lelystad en/of Zwolle moeten kunnen ontvangen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Intheweb
Verwijderd schreef op woensdag 15 augustus 2007 @ 16:03:
Oh, ja aanvullend ter informate ... mijn singnaalsterkte is 75-80% en ontvangsterkte 93-96% (met een binnenantenne).
Het 'vaag' worden van het beeld kan idd voorkomen bij snelle beelden.
Let maar eens op een snelle aftiteling die door het beeld heen komt. Deze kan je bijna niet lezen door de wazigheid.
Wat je kan doen (en ik weet niet of dat op een LCD tv kan) maar door de interlace aan te passen.

[ Voor 29% gewijzigd door Intheweb op 15-08-2007 16:12 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• giant2000
Verwijderd schreef op woensdag 15 augustus 2007 @ 15:42:
[...]
Vergeet niet dat de polarisatie anders is (m.a.w. de punten van hark moet niet horizontaal maar verticaal staan)
Een binnenantenne kost je €14,95. Deze kun je rustig ergens op zolder zetten, een coaxkabeltje (antenne snoertje) naar beneden trekken geeft geen merkbaar verlies. KPN belooft overigens dit jaar volledige dekking dus ik zou het nog even aanzien voordat ik ging inversteren in een dure satelietset met dito abonnement.

2,00 m. + begane grond

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op woensdag 15 augustus 2007 @ 03:35:
er zijn ook mensen die deze drie ploegen graag zien degraderen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mentalist

Mentalist

[avdD]

giant2000 schreef op woensdag 15 augustus 2007 @ 16:13:
[...]

Vergeet niet dat de polarisatie anders is (m.a.w. de punten van hark moet niet horizontaal maar verticaal staan)
Dit merkte ik ook al op, dit scheelt ontzettend veel. Moet je gewoon niet verkeerd doen.
[...]

Een binnenantenne kost je €14,95. Deze kun je rustig ergens op zolder zetten, een coaxkabeltje (antenne snoertje) naar beneden trekken geeft geen merkbaar verlies. KPN belooft overigens dit jaar volledige dekking dus ik zou het nog even aanzien voordat ik ging inversteren in een dure satelietset met dito abonnement.
Volledige dekking? Zal mij benieuwen hoe ze dat voor elkaar gaan krijgen.

Waar staat die belofte? Ik zit hier volgens het wit-groene kaartje net tussen 2 punten in waar Goes nog te ontvangen zou moeten zijn. Nou ik kan je verzekeren, Goes met een Funke binnenantenne hier, bouquet 3 en 4.. No wai. En dan nog zou Omroep Brabant ontbreken, maarja, die is van de sat te plukken.

[ Voor 3% gewijzigd door Mentalist op 15-08-2007 16:21 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• giant2000
Je aanvullende informatie kwam te laat binnen. Mijn familie zit inderdaad ten oosten van Heerenveen.
Het zou trouwens best kunnen dat met de steunzender van Heerenveen die van Spannenburg bedoelt word. De KPN rept nog nergens over maar Spannenburg zou het dekkingsgebied van zuidwest FRL en NOP kunnen nemen en tevens de zuidelijke regio in FRL kunnen voorzien van de plaatselijke regionale omrop.

2,00 m. + begane grond

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• giant2000
W3ird_N3rd schreef op woensdag 15 augustus 2007 @ 16:21:
[...]Volledige dekking? Zal mij benieuwen hoe ze dat voor elkaar gaan krijgen. Waar staat die belofte?
Op www.digitenne.nl, ik citeer: "Binnen het ontvangstgebied van Digitenne, dat in 2007 heel Nederland zal beslaan, is het mogelijk om via de ether televisie te kijken en naar de radio te luisteren, met digitaal beeld en geluid."

2,00 m. + begane grond

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mentalist

Mentalist

[avdD]

giant2000 schreef op woensdag 15 augustus 2007 @ 16:25:
[...]

Op www.digitenne.nl, ik citeer: "Binnen het ontvangstgebied van Digitenne, dat in 2007 heel Nederland zal beslaan, is het mogelijk om via de ether televisie te kijken en naar de radio te luisteren, met digitaal beeld en geluid."
Die tekst is zo oud als extra overjarige oud belegen kaas.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• giant2000
W3ird_N3rd schreef op woensdag 15 augustus 2007 @ 16:34:
[...]

Die tekst is zo oud als extra overjarige oud belegen kaas.
Ok, maar staat wel n.b. op de homepage van Digitenne. En 2007 is nog geen 8 maanden oud...

2,00 m. + begane grond

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Zijn er nog meer mensen die problemen hebben met de Topfield, bij mij is het geluid en beeld nog steeds niet 100 % syncroom vooral, ik heb vooral last van TMF MTV en CNN

Heb dit topic ook effe door gegeven aan KPN deze melde idd dat ze niet op de hoogte zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Sinds 25/7 krijg ik zwart beeld bij de niet-publieke zenders. Ik kom daar nu pas achter i.v.m. vakantie e.d. Uiteraard heb ik met KPN gebeld. Volgens hen is dat normaal: ik had een 'start-smartcard' en die wordt 'gewoon' gedeactiveerd na een bepaalde periode. Ik vind het een wat merkwaardig verhaal, ik heb gewoon een abonnement en heb al helemaal niet gevraagd om iets tijdelijks, maargoed...

Om de kaart opnieuw te activeren, moest de dame van de klantenservice ook de nummers van mijn andere smartcards hebben... Laat ik die nou niet hier hebben, maar 100km verderop. Uiteindelijk wilde ze dan toch deze kaart activeren, maar ze zei 'dan moet u niet klagen als de andere smartcards ook geen publieke zenders meer ontvangen'. Ik heb toen gezegd dat ik dat dan wel weer zie en dan voor de andere kaarten opnieuw bel... Al met al loopt het niet erg soepel daar. Maar nu komt het ergste: aan het eind van het gesprek komt ze met de opmerking dat het nog 'wel enkele dagen misschien wel een week' kan duren tot ik weer de commerciële zenders kan zien, omdat het activatiesysteem kapot is... Buitengewoon belabberde service dus. Bovendien zijn mijn dagelijks opgenomen programma's vanaf 25/7 een zwart beeld. Dan kan ik die 'schok' ;) nog wel verwerken, maar ik vind het op z'n zachtst gezegd niet handig van Digitenne.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• koektrommeltje
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 29-08 18:53
Bl44t44p schreef op maandag 13 augustus 2007 @ 17:31:
Ik hoop dat iemand mij hier kan helpen alvorens ik de helpdesk ga proberen, want ik kom er zelfs als verkoper in Primafoon niet meer uit...

Ik heb hier een Topfield Personal Recorder en Samsung single tuner (koop), met twee smartcards in één abonnement dus. Om onverklaarbare redenen wil de smartcard in de Samsung single tuner (de tv boven) niet meer werken sinds ik terug ben van vakantie. Nouja niet werken; alleen de free-to-air zenders NL1,2,3 en de regionale zender kan ik bekijken, bij de commerciele zenders wordt dus aangegeven dat deze niet te bekijken zijn op de smartcard (oftewel deze zit niet meer aan een abonnement). In de Topfield PR krijg ik het zelfde verhaal. Opnieuw activeren heb ik al geprobeerd zonder succes, of is er een manier om de smartcard opnieuw te koppelen aan het bestaande abonnement :? Of toch maar helpdesk ;)
Oplossing is simpel: de smartcard omdraaien. Samsung leest de kaart met de chip naar beneden, de topfield met de chip naar boven. Zelfde probleem hier ook gehad :D

[ Voor 7% gewijzigd door koektrommeltje op 15-08-2007 17:31 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• koektrommeltje
Sinds een kleine 2 dagen heb ik een topfield pvr overgenomen en deze dus ook maar in gebruik genomen.

Kanalen opnieuw ingesteld en wat veranderd. Op een gegeven moment iets verkeerd veranderd waarschijnlijk, want ik heb nu twee problemen die ik niet verholpen krijg:(

1) ik niet meer switchen in beeld(warmte) tussen kabel en digitenne (via het knopje met het zendmastje boven op de afstandbediening) Eerder gaf het ding wel een andere kleur beeld als ik dat knopje gebruikte, een iets 'warmer' beeld zeg maar.

2)

Ik kan het geluid niet meer regelen met de PVR. Iets wat een minuut eerder nog wel kon :(

Hoe kan ik dit oplossen? Heb m teruggesteld naar fabrieksinstelling, maar dat heeft niet geholpen. De laatste softwareupdate is overigens van aug 2005, dus de update van dec 2006 heeft ie niet gehad.

En dit is vraag 3 gelijk:

Wat was de update van dec 2006? Welke verbeteringen zijn toen doorgevoerd?

Het toestel is trouwens in dec2006 verkregen via kpn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op woensdag 15 augustus 2007 @ 17:11:
Zijn er nog meer mensen die problemen hebben met de Topfield, bij mij is het geluid en beeld nog steeds niet 100 % syncroom vooral, ik heb vooral last van TMF MTV en CNN

Heb dit topic ook effe door gegeven aan KPN deze melde idd dat ze niet op de hoogte zijn.
yupz hier ook. heb ze een mailtje gestuurd, maar naar goede PTT-gewoonte nog geen antwoord gehad :P
vandeweek sprak ik een dude bij de primafoon die vertelde dat ze tegen iedereen moeten zeggen dat ze het voor het eerst horen. maar d'r wordt wel aan gewerkt, zeggen ze.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jelle.
koektrommeltje schreef op woensdag 15 augustus 2007 @ 17:29:
[...]

Oplossing is simpel: de smartcard omdraaien. Samsung leest de kaart met de chip naar beneden, de topfield met de chip naar boven. Zelfde probleem hier ook gehad :D
Eh, lees even de overige reacties hier, dat was helemaal niet de oplossing en zo dom ben ik nou ook weer niet :9

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op woensdag 15 augustus 2007 @ 17:11:

Ik heb het probleem ook, ik dacht nog dat het kwam doordat mijn tv zo ver weg staat ;) Maar serieus, ik heb KPN er over gebeld en daar schiet je - uiteraard - niets mee op. 'Nee meneer, dat zou niet zo moeten zijn'. En dan moet je je Topfield gaan resetten naar de factory settings en de stekker er een half uur uit laten, maar dat helpt uiteraard niet want dat had ik allang geprobeerd. Volgens KPN zou het probleem dan dus opgelost moeten zijn en zo niet dan ligt het aan mijn andere apparatuur. Lekker makkelijk...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Koffie schreef op woensdag 15 augustus 2007 @ 15:55:
40% lijkt me wel een beetje weinig, daar ontvang je idd amper iets op als ik het me goed herinner.

Als je een proef abbo neemt, ben je voor 1 maand 6,95 kwijt. Dan weet je alles en als het niets is heb je op een handje wisselgeld 7 hele eurotjes kwijtgespeeld aan het hele projectje.
40% gaat in de praktijk, 1x in de 15 a 30 min heb je enkele sec een stilstaand beeld waarbij het geluid doorloopt.

We kijken nu fulltime de FTA zenders, een alternatief heb ik hier niet, in het verleden hadden we ook altijd alleen maar ned 123 dmv de hark antenne, we zijn dus gewoon overgeschakeld naar het FTA zenders cq publieke omroep pakket van KPN. Digitenne kijk ervaring is er dus volop :), daar hoef ik het proefabbo niet voor te nemen. Op termijn willen we idd wel commerciele zenders zien, maar de vraag is nu via welke optie dat moet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

W3ird_N3rd schreef op woensdag 15 augustus 2007 @ 16:00:

Heb je je hark wel verticaal gepolariseerd marten?
ja, met de overgang van Jirnsum naar Leeuwarden heb ik mijn hark een kwartslag gedraaidt zodat de uitsteeksels nu in het verticale vlak zitten en dat is nodig ook anders ontvang ik hier helemaal niets.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

giant2000 schreef op woensdag 15 augustus 2007 @ 16:13:
[...]

Een binnenantenne kost je €14,95. Deze kun je rustig ergens op zolder zetten, een coaxkabeltje (antenne snoertje) naar beneden trekken geeft geen merkbaar verlies.
Zou een binnenantenne a 15 euro op zolder beter werken dan een goed uitgerichte verticale harkantenne (oorspronkelijk bedoelt voor analoge signalen)? In mijn situatie (=ver weg van mast zitten, en overstappen van analoge ether ontvangst) wordt meestal aangeraden de bestaande antenne te handhaven, de antenne een kwartslag te draaien en de instelling op passief te zetten.

W3ird_N3rd kwam al met het idee van een DVB-T signaal versterker, op zich best een optie, want 15 meter coax kabel ligt er zeker wel tussen de antenne en decoder. Maar als het signaal echt zwak is, richt dat dan nog veel uit?

Wat zouden jullie in mijn situatie adviseren om de kwaliteit op te krikken? Betere antenne (mag lelijk, lomp, groot zijn want komt op zolder) of signaalversterker, rekening houdend met prijs/kwaliteit.

Verwijderd

Aansluitkosten digitenne via primafoon : 29.95
Aansluitkosten digitenne via internetaanvraag : 14.95 ( + 5 verzendkosten )

Verwijderd

trouwens toen ik mijn digitenne vandaag bestelde via internet stond er verzendkosten :0,00 ? hoe kan dat?

Verwijderd

Verwijderd schreef op woensdag 15 augustus 2007 @ 13:07:
[...]

Deze week belt de KPN technischedienst mij terug omtrent de problemen met de TF6000COK. Indien ik dan meer weet laat ik het weten op dit forum. :)

• giant2000
Verwijderd schreef op woensdag 15 augustus 2007 @ 23:14:
[...]
Wat zouden jullie in mijn situatie adviseren om de kwaliteit op te krikken? Betere antenne (mag lelijk, lomp, groot zijn want komt op zolder) of signaalversterker, rekening houdend met prijs/kwaliteit.
Ik zou er geen zinnig antwoord op kunnen geven. Gewoon proberen zou ik zeggen. Navraag gedaan over die Friese steunzender: mast Spannenburg is door de KPN verkocht, er komt volgens de geruchten een nieuwe steunzender in Heerenveen omdat deze omgevening een slechte ontvangst heeft (daar kun jij over meepraten).

Ik wil trouwens in de toekomst nog eens proberen of ik met een hark hier de Duitsers kan ontvangen. Iemand ervaring? Wat is de maximale afstand zender - ontvanger? Marten woont hemelsbreed 50 km van Smilde af meet ik, als dat de limiet zou zijn dan wordt dat niks...

2,00 m. + begane grond

• Atomsk
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 08-09 22:29
[...]

Zou een binnenantenne a 15 euro op zolder beter werken dan een goed uitgerichte verticale harkantenne (oorspronkelijk bedoelt voor analoge signalen)? In mijn situatie (=ver weg van mast zitten, en overstappen van analoge ether ontvangst) wordt meestal aangeraden de bestaande antenne te handhaven, de antenne een kwartslag te draaien en de instelling op passief te zetten.
Wanneeer je al een hark hebt, zou ik het eerst daarmee proberen. M'n ouders bijvoorbeeld hebben een passieve harkantenne op zolder en daarmee hebben ze welliswaar geen volle signaalsterkte, maar wel 100% kwaliteit. Ze wonen zo'n 15km van zendmast Goes.

Het is echter wel aan te raden nog eens kritisch naar de coax kabel te kijken. Een verweerde en gebarsten kabel verzwakt het signaal en is storingsgevoelig. Bij digitenne heb je daar eerder last van dan bij analoge tv. Gebruik ook metalen coaxpluggen.

_██_
(ಠ_ృ)

• giant2000
giant2000 schreef op woensdag 15 augustus 2007 @ 12:12:
[...]
Om het over andere zenders te hebben, ik mis National Geographic Channel, ik heb NGC aangeschreven waarom deze zender, die de meeste kabelleveranciers wel doorgeven, niet op Digitenne zit.
Het antwoord van NGC:
Dank u wel voor uw email. Helaas zijn hier momenteel nog geen plannen voor.

Met vriendelijke groeten,

2,00 m. + begane grond

• jelle.
Vind ik ook jammer van NGC. Maar dat is imho wel het enige minpuntje in het zenderaanbod van Digitenne :)

• Icelus
  • Registratie: Januari 2004
  • Niet online
Bl44t44p schreef op donderdag 16 augustus 2007 @ 11:23:
Vind ik ook jammer van NGC. Maar dat is imho wel het enige minpuntje in het zenderaanbod van Digitenne :)
NGC zat oorspronkelijk wel op Digitenne maar is begin vorig jaar verdwenen.

Developer Accused Of Unreadable Code Refuses To Comment

• Kaoh
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 10-09 20:56
Ik heb nu gebruik gemaakt van het aanbod om digitenne gratis bij mine te nemen. Via de Mine box los het zenderaanbod probleem heel mooi op. En ik gebruik digitenne voor het opnemen en de rest van mijn huis.
Erg krachtige combo, en dan heb je voor dezelfde prijs als UPC enzo op 1 tv ook dezelfde zender en kwaliteit en in de rest van het huis veel beter dan de upc analoog.
Digitenne is nog altijd veel en veel beter dan analoge kabel, en mine is beter dan upc digitaal.

Al moet ik wel zeggen dat op mijn crt breedbeeld het beeld niet eens zo heel veel scherper is, wel met minder compressie en storinkjes. Dus ik blijf bij de stelling dat digitenne op een crt tv de beste kwaliteit prijs verhouding heeft. Alleen voor plasma/lcd tv's is het misschien wenselijker om mine te nemen, of als je de extra zenders wilt.

De mine box is wel veel slechter dan de topfield recorder, dus ik gebruik ze nu allebij. Je kan met die mine box niet wekelijkse opnames instellen, hij reageerd wat traag en hij heeft geen teletekst support in het apperaat maar zend dit gewoon uit naar de tv, maar ik had liever de ingebouwde teletekst optie's gehad die in de topfield zitten, alleen al omdat je dus van afstandsbediening modus moet wisselen om even teletekst te willen bekijken.

• giant2000
Kaoh schreef op donderdag 16 augustus 2007 @ 11:51:
... maar ik had liever de ingebouwde teletekst optie's gehad die in de topfield zitten, alleen al omdat je dus van afstandsbediening modus moet wisselen om even teletekst te willen bekijken.
Misschien is een goede programmeerbare afstandsbediening wat voor je. Ik heb zelf een Philips om tv, digitenne en cindema set te gebruiken. Klik op 'tv kijken' en alle apparaten gaan in de juiste stand staan: tv op AV1, cinema set op geluid digitenne en de Digitenne op bedienen. Ideaal.

2,00 m. + begane grond

Verwijderd

giant2000 schreef op donderdag 16 augustus 2007 @ 12:20:
[...]

Misschien is een goede programmeerbare afstandsbediening wat voor je. Ik heb zelf een Philips om tv, digitenne en cindema set te gebruiken. Klik op 'tv kijken' en alle apparaten gaan in de juiste stand staan: tv op AV1, cinema set op geluid digitenne en de Digitenne op bedienen. Ideaal.
Welk type universele afstandsbediening gebruik je hiervoor ? Ik ben op zoek naar een eenvoudige afstandsbediening waarmee ik mijn topfield PVR mee kan bedienen + mijn TV en evt DVD speler. Op de website van KPN vind je deze: Afbeeldingslocatie: http://www.kpn.com/common/graphics/products/117x132_sru3040.gif
Is deze hiervoor geschikt ?

• giant2000
Ik zou even zoeken op de diverse fora over deze afstandbediening. Ik ben zelf erg tevreden over mijn de Philips SRU 9600Afbeeldingslocatie: http://tbn0.google.com/images?q=tbn:8Du4SRJR1PSN1M:http://www.son-video.com/Rayons/Accessoires/Philips/SRU9600_TG.jpg

[ Voor 43% gewijzigd door giant2000 op 16-08-2007 14:41 ]

2,00 m. + begane grond

• koektrommeltje
Verwijderd schreef op donderdag 16 augustus 2007 @ 01:55:
trouwens toen ik mijn digitenne vandaag bestelde via internet stond er verzendkosten :0,00 ? hoe kan dat?
Snel een printscreen van maken.

Iemand enig idee wat de juiste instellingen zijn voor de Topfield pvr teneinde het geluid weer via de tuner te regelen?

Om de een of andere reden kan ik die niet meer via de pvr zelf instellen en ik denk niet dat dat de bedoeling :(

Tevens de vraag, wat er veranderd is met de update van dec2006 voor de Topfield tf5300k, daar ik deze update mis.

[ Voor 41% gewijzigd door koektrommeltje op 16-08-2007 16:09 ]

Verwijderd

ja doe maar is een nep aanvraag (dat kpn natuurlijk ook begrijpt dat het nep is ;) huisnummer 50000)

dan zie je overzicht totale kosten:

Aansluitkosten : 14,95
Verzendkosten : 0,00

• Dricus
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 13:00

Dricus

ils sont fous, ces tweakers

Intheweb schreef op maandag 09 juli 2007 @ 00:06:
Zijn er trouwens al meer mensen die gebruik maken van de USB receiver? Zo ja, wat zijn jullie ervaringen? Wie heeft hem werkend in een MCE of in een andere HTPC?
Ik zit er ook over te denken om over te stappen op Digitenne inclusief USB receiver. Ik ben alleen wel erg benieuwd of de USB receiver werkend te krijgen is met HTPC software zoals Media Portal. Is dit jou (of iemand anders hier) intussen al gelukt?

Stel niet uit tot morgen wat je vandaag nog tot morgen kunt uitstellen...

• Intheweb
MrHuge schreef op donderdag 16 augustus 2007 @ 19:17:
[...]

Ik zit er ook over te denken om over te stappen op Digitenne inclusief USB receiver. Ik ben alleen wel erg benieuwd of de USB receiver werkend te krijgen is met HTPC software zoals Media Portal. Is dit jou (of iemand anders hier) intussen al gelukt?
Gaat je half lukken... ik heb alleen de FTA kanalen aan de gang gekregen.
Ik gebruik nu de standaard software weer.

• Koffie

Koffie

Koffiebierbrouwer

Braaimeneer

De USB variant ken ik niet, maar zelf ben ik bijzonder tevreden over de FireDTV icm een Conax CAM en een smartcard + MediaPortal.

Zijdelingse vraag : kent iemand windows DVB-T software waarmee je je ontvangst en kwaliteit kan zien ?

Verwijderd

Hier even de ervaring met de Anysee E30 Plus USB receiver onder Windows Vista Business X64 (dual core AMD Turion x64)

KPN 'help'desk kon mij niet vertellen of het zou gaan werken onder deze versie van Vista. De importeur had net een nieuwe driver (1.2.14.5), die inderdaad wilde installeren onder Vista X64. En het werkte ook nog...

Alleen, het lijkt erop dat hetzelfde probleem als met Windows Media Center Ed. hier actueel is: ik zie alleen de FTA-zenders live, alle betaalzenders worden wel gevonden, maar beeld blijft zwart en geen geluid.

Eens kijken of dit binnen 8 dagen opgelost is - dan mag ik het apparaat nl. terugbrengen naar de Primafoon.

• Madshark
  • Registratie: Januari 2000
  • Niet online
Als het lelijk/lomp mag zijn, dan kan ik je eigenlijk alleen maar satelliet aanraden. Hoogste kwaliteit, veel (FTA) zenders en tegenwoordig voor <100eur als hele set te koop.

• Madshark
  • Niet online
Vandaag via de nieuwe KPN-aktie mijn digitenne tuners mogen ontvangen. Tot mijn verassing waren dit Topfield 6000 ontvangers. Voor de slaapkamer TV had ik een geleende Samsung staan, dus even een mooi moment om de 2 ontvangers te vergelijken.

Het valt mij duidelijk op dat de Topfield een veel beter beeld geeft dan de Samsung, kleuren zijn beter/voller en het lijkt erop dat deze minder mpeg artifacten heeft. (betere mpeg decompressor?)
Naderhand het zaakje even naar de huiskamer verplaatst om het daar nog eens goed te bekijken op mijn 33" 4:3 CRT TV, en ja de Topfield geeft een mooier beeld. Beiden getest op RGB met dezelfde scartkabel.
Maar toch moet ik zeggen, ondanks de betere KPN Topfield ontvanger, beeld wat uit mijn satelliet ontvanger komt is toch wel ff heftig superieur aan digitenne, vooral op een wat grotere TV is dat verschil best groot.
Hierna heb ik nog even een luister-test gedaan van de radio ontvangst via de SP/DIF van de Topfield en de SP/DIF van mijn satelliet ontvanger (Dreambox), en eigenlijk is dat hetzelfde verhaal, een zeer groot verschil in geluidskwaliteit. Met Digitenne radio is duidelijk te horen dat je naar een MPEG audiostream zit te luisteren, alsof je een 92kbit MP3tje met Winamp aan het afspelen bent.

Mijn bevindingen en conclusie hieruit, indien je een LCD of 28"+ TV hebt, en mogelijkheid hebt om een schotel te kunnen plaatsen (desnoods een vlakschotel) voor satelliet gaan! Verschil in kwaliteit is groot.

• Koffie

Koffie

Koffiebierbrouwer

Braaimeneer

Verwijderd schreef op donderdag 16 augustus 2007 @ 21:50:
Hier even de ervaring met de Anysee E30 Plus USB receiver onder Windows Vista Business X64 (dual core AMD Turion x64)

KPN 'help'desk kon mij niet vertellen of het zou gaan werken onder deze versie van Vista. De importeur had net een nieuwe driver (1.2.14.5), die inderdaad wilde installeren onder Vista X64. En het werkte ook nog...

Alleen, het lijkt erop dat hetzelfde probleem als met Windows Media Center Ed. hier actueel is: ik zie alleen de FTA-zenders live, alle betaalzenders worden wel gevonden, maar beeld blijft zwart en geen geluid.

Eens kijken of dit binnen 8 dagen opgelost is - dan mag ik het apparaat nl. terugbrengen naar de Primafoon.
Volgens mij zit dat meer in MCE dan in het USB apparaat, daar Vista MCE geen DVB-x ondersteund (laat staan CI), of is dat al bijgesteld ?
Madshark schreef op donderdag 16 augustus 2007 @ 22:23:
Vandaag via de nieuwe KPN-aktie mijn digitenne tuners mogen ontvangen. Tot mijn verassing waren dit Topfield 6000 ontvangers. Voor de slaapkamer TV had ik een geleende Samsung staan, dus even een mooi moment om de 2 ontvangers te vergelijken.

Het valt mij duidelijk op dat de Topfield een veel beter beeld geeft dan de Samsung, kleuren zijn beter/voller en het lijkt erop dat deze minder mpeg artifacten heeft. (betere mpeg decompressor?)
Naderhand het zaakje even naar de huiskamer verplaatst om het daar nog eens goed te bekijken op mijn 33" 4:3 CRT TV, en ja de Topfield geeft een mooier beeld. Beiden getest op RGB met dezelfde scartkabel.
Maar toch moet ik zeggen, ondanks de betere KPN Topfield ontvanger, beeld wat uit mijn satelliet ontvanger komt is toch wel ff heftig superieur aan digitenne, vooral op een wat grotere TV is dat verschil best groot.
Hierna heb ik nog even een luister-test gedaan van de radio ontvangst via de SP/DIF van de Topfield en de SP/DIF van mijn satelliet ontvanger (Dreambox), en eigenlijk is dat hetzelfde verhaal, een zeer groot verschil in geluidskwaliteit. Met Digitenne radio is duidelijk te horen dat je naar een MPEG audiostream zit te luisteren, alsof je een 92kbit MP3tje met Winamp aan het afspelen bent.

Mijn bevindingen en conclusie hieruit, indien je een LCD of 28"+ TV hebt, en mogelijkheid hebt om een schotel te kunnen plaatsen (desnoods een vlakschotel) voor satelliet gaan! Verschil in kwaliteit is groot.
Vraagje, heb je de grotere TV ook bekeken zoals je dagelijks doet, dus vanaf een ruime zitafstand en niet met je neus op het scherm omdat je met kabels bezig bent ?

Over het algemeen is er nl. niet veel meer van compressie te zien als je op normale afstand kijkt.

[ Voor 50% gewijzigd door Koffie op 16-08-2007 22:27 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Madshark
  • Niet online
Koffie schreef op donderdag 16 augustus 2007 @ 22:25:

[...]

Vraagje, heb je de grotere TV ook bekeken zoals je dagelijks doet, dus vanaf een ruime zitafstand en niet met je neus op het scherm omdat je met kabels bezig bent ?

Over het algemeen is er nl. niet veel meer van compressie te zien als je op normale afstand kijkt.
Uiteraard. Ongeveer 3.5meter afstand, vanuit mijn 'tv-kijk-bank' ;)
Van compressie artifacten zijn op grotere afstand inderdaad niet veel meer van te zien, maar dat vertaald zich ook in verlies van detail, dat is dan ook het grote verschil tussen DVB-T (Digitenne)en SVB-S (Sat), dat laatste heeft veel meer detail. Omdat een CRT tv een soort blurr van nature heeft heb je zowieso al minder last van artifacten ed, maar een pixelperfecte LCD, met harde kleuren en kunstmatige beeldverbeteraars zijn deze al een stuk beter te zien.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mentalist

Mentalist

[avdD]

[...]

W3ird_N3rd kwam al met het idee van een DVB-T signaal versterker, op zich best een optie, want 15 meter coax kabel ligt er zeker wel tussen de antenne en decoder. Maar als het signaal echt zwak is, richt dat dan nog veel uit?

http://www.srt-versand.de...Path=552&products_id=4971
http://www.srt-versand.de...=491_537&products_id=2841 (als je coax idd 7mm dik is)
http://www.srt-versand.de...=491_702&products_id=2788
http://www.srt-versand.de...info.php?products_id=2853 (probeer zelf maar wat makkelijker past, 7,5mm connectors passen soms gewoon beter op 7mm kabel, ook om aan de minimale bestelwaarde te komen :P)

Ben je totaal 15,60+5,90 verzendkosten=€21,50 kwijt.

Als je ontvanger geen 5V voeding kan leveren: http://www.srt-versand.de...Path=552&products_id=2772

Dit moet je dan zo dicht mogelijk bij de hark installeren.

Of een grotere antenne helpt vraag ik me af.. Ik heb hier een Unix 27 hark van Conrad (DC 4523, Bestnr.: 278300 - 89) en sja.. Het werkt wel maar ondersteboven ben ik er niet van. Misschien werken grote antennes gewoon niet goed op zolder. Vreemde is dat die Unix hark wèl beeld geeft op een standalone kastje, met redelijke kwaliteitspercentages ook, maar ik krijg praktisch geen signaal op mijn PC (Asus P7131) ermee. Terwijl met een andere antenne ik wel goed signaal heb op de PC.
giant2000 schreef op donderdag 16 augustus 2007 @ 09:22:
[...]

Ik zou er geen zinnig antwoord op kunnen geven. Gewoon proberen zou ik zeggen. Navraag gedaan over die Friese steunzender: mast Spannenburg is door de KPN verkocht, er komt volgens de geruchten een nieuwe steunzender in Heerenveen omdat deze omgevening een slechte ontvangst heeft (daar kun jij over meepraten).

Ik wil trouwens in de toekomst nog eens proberen of ik met een hark hier de Duitsers kan ontvangen. Iemand ervaring? Wat is de maximale afstand zender - ontvanger? Marten woont hemelsbreed 50 km van Smilde af meet ik, als dat de limiet zou zijn dan wordt dat niks...
Dat hangt af van het vermogen en de hoeveelheid foutcorrectie. Ik ontvang met een binnenantenne (HQ ANT 100) over een afstand van 70 kilometer La Une en La Deux (net aan). Met de KPN antenne ontvang ik TV Rijnmond uit Rotterdam (10kW, maar mogelijk helpen steunzenders over grotere afstand) over 50 kilometer en Omroep Zeeland over 27 kilometer met 10kW.

Voor bouquet 2 (RTL, SBS6, Net5) ongeveer hetzelfde omdat die uitzenden met dezelfde instellingen.

Bouquet 3 en 4 (Discovery, MTV, Tele2, etc) kan ik helaas zelfs uit Goes niet fatsoenlijk binnenkrijgen (kijkende naar de kwaliteitspercentages want ik heb geen smartcard). En dat komt dus gewoon doordat die zenders te weinig foutcorrectie meekrijgen. De VRT toetert hier sowieso wel binnen uit Antwerpen/Schoten (30/35km) op alles wat van metaal is.

[ Voor 25% gewijzigd door Mentalist op 17-08-2007 01:44 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kaoh
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 10-09 20:56
giant2000 schreef op donderdag 16 augustus 2007 @ 12:20:
[...]

Die gebruik ik al, de Philips SRU 9600, en daar zit het nu juist.
Ik heb 1 "device" de tv-vcr combo gebruikt om mijn tv mee te bedienen in combinatie met de reciever. Dit werkt prima voor alle features, alles is gemapped aan de tuner behalve de breedbeeld instelling, de scart selectie en het volume. Tenminstie bij de topfield deed ik dit zo. Nu moet ik dus ook de text knop op die van de tv leren ipv 1 van de tuner, geen probleem, echter voor de nummers heb je dus plots een probleem, je kan niet en de nummers van de tv gebruiken als je teletekst bekijkt en die van de tuner als je gewoon tv kijkt, bij de topfield was die dus geen probleem omdat je dan gewoon de text van de tuner gebruikt, bij Mine dus wel.
Mine levert trouwens zelf ook al een aardige universele afstandsbediening die je je tv kan leren, maar moet je dus voor text ook van modus wisselen.
Ik vind dat wat onhandig, ik had liever een text feature in de tuner gehad zodat ik die knoppen van de tuner kon blijven gebruiken en niet van device modus hoefde te wisselen voor text.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Koffie schreef op donderdag 16 augustus 2007 @ 22:25:
Volgens mij zit dat meer in MCE dan in het USB apparaat, daar Vista MCE geen DVB-x ondersteund (laat staan CI), of is dat al bijgesteld ?
Ik zou het niet weten: ik gebruik Vista Business Edition x64. De FTA zenders zijn prima te bekijken, de betaalzenders niet. Welke ondersteuning (codec?) bedoel je precies?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Koffie

Koffie

Koffiebierbrouwer

Braaimeneer

Ondersteuning van DVB in Vista MCE, google maar eens wat dan vind je er genoeg over.
Grote kans dat je met MediaPortal gewoon de encrypted kanalen kunt zien.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• giant2000
Madshark schreef op donderdag 16 augustus 2007 @ 22:09:
[...]

Als het lelijk/lomp mag zijn, dan kan ik je eigenlijk alleen maar satelliet aanraden. Hoogste kwaliteit, veel (FTA) zenders en tegenwoordig voor <100eur als hele set te koop.
Een schotel moet toch altijd met vrij uitzicht naar het zuiden toch? Dan kun je hem niet op zolder zetten.

2,00 m. + begane grond

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• giant2000
Kaoh schreef op vrijdag 17 augustus 2007 @ 01:51:
[...]
Ik vind dat wat onhandig, ik had liever een text feature in de tuner gehad zodat ik die knoppen van de tuner kon blijven gebruiken en niet van device modus hoefde te wisselen voor text.
Ik snap je probleem en weet daar geen oplossing dan in beide handen een afstandsbediening nemen. ;)

2,00 m. + begane grond

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mentalist

Mentalist

[avdD]

giant2000 schreef op vrijdag 17 augustus 2007 @ 09:12:
[...]

Een schotel moet toch altijd met vrij uitzicht naar het zuiden toch? Dan kun je hem niet op zolder zetten.
Dat gaat inderdaad niet werken. Je kan hem wél achter een (enkelglas!) raam zetten (maar dan moet je een iets grotere schotel hebben om te compenseren voor de verzwakking). Bepaalde soorten dubbelglas kunnen ook, maar niet allemaal (HR++: vergeet het maar).

[ Voor 10% gewijzigd door Mentalist op 17-08-2007 09:39 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Intheweb
Koffie schreef op vrijdag 17 augustus 2007 @ 08:49:
Ondersteuning van DVB in Vista MCE, google maar eens wat dan vind je er genoeg over.
Grote kans dat je met MediaPortal gewoon de encrypted kanalen kunt zien.
Mij is dat dus nog niet gelukt. Maar heb er de laatste tijd niet meer mee gewerkt. Maybe binnenkort weer eens testen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dricus

Dricus

Intheweb schreef op donderdag 16 augustus 2007 @ 20:51:
[...]

Gaat je half lukken... ik heb alleen de FTA kanalen aan de gang gekregen.
Ik gebruik nu de standaard software weer.
Wat voor software wordt er meegeleverd? Wat zijn de features? Heb je misschien wat screenshots?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Intheweb
MrHuge schreef op vrijdag 17 augustus 2007 @ 15:28:
[...]

Wat voor software wordt er meegeleverd? Wat zijn de features? Heb je misschien wat screenshots?
T"is heel basic:
- TV en Radio kanalen beluisteren.kijken
- Opnemen in een voor mij onbekend formaat
- Opname functie die samenwerkt met de EPG
- Afstandsbedieningcontrol programmatje
That's it...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Was er maar Sport1 bij Digitenne, wedden dat ze 3x zoveel winst gingen maken als nu dan

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op vrijdag 17 augustus 2007 @ 16:05:
Was er maar Sport1 bij Digitenne, wedden dat ze 3x zoveel winst gingen maken als nu dan
is er ooit geweest (en naar het schijnt helemaal niet zo populair).
mgoed, met de beperkte ruimte moeten ze toch wat. als digitenne de ruimte zou krijgen werden er waarschijnlijk veel meer zenders doorgegeven, zeg maar rustig alles dat rendabel zou zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dricus

Dricus

Intheweb schreef op vrijdag 17 augustus 2007 @ 15:54:
[...]

T"is heel basic:
- TV en Radio kanalen beluisteren.kijken
- Opnemen in een voor mij onbekend formaat
- Opname functie die samenwerkt met de EPG
- Afstandsbedieningcontrol programmatje
That's it...
Geen timeshifting?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Intheweb
Ja dat ook :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mentalist

Mentalist

[avdD]

Verwijderd schreef op vrijdag 17 augustus 2007 @ 16:05:
3x zoveel winst |:(. Hoor je wat je zelf zegt?

"Was er maar $mijnfavorietezender bij Digitenne, wedden dat ze 3x zoveel winst gingen maken als nu dan"

Sport1 is stinkend duur, KPN zou hooguit plek hebben voor Sport1.1 terwijl veel fans klagen dat de boeiende dingen op Sport1.2 te zien zijn dan, en daar bovenop worden sportfans (vooral van voetbal) al bijzonder in de watten gelegd bij Digitenne.

Ik zou KPN wel eens aanraden die witte plekken op hun dekkingskaartje groen te gaan maken. Ik wil graag Digitenne, of toch op z'n minst uitproberen, maar dan moet ik hier wel stabiele ontvangst hebben |:(. Gemeente Goes heeft nota bene bijna de helft minder inwoners dan deze gemeente. Een gemeente 12km hiervandaan heeft nòg meer inwoners. Maarja, in Goes moest verplicht van de overheid NED123 op de mast, en toen dacht KPN waarschijnlijk "dan zetten we het hele pakket er maar op". De publieke omroep werkt prima hier, maar het volledige pakket? :/

Als ze nou eens begonnen met 0,5kW in iedere radiomast in NL te hangen. Masten staan er al en met 0,5kW stoor je het buitenland toch amper?

KPN kan trouwens nog 5mbit/s bandbreedte "gratis" krijgen. Als ze bouquet 2, het RTL bouquet, op een code rate van 2/3 zetten. Passen weer 2 zenders bij. Enige nadeel is dat de ontvangst van RTL en SBS6/Net5 net zo (on)stabiel als de ontvangst van bouquet 3 en 4 zal worden (Discovery, MTV, Tele2 etc).

[ Voor 32% gewijzigd door Mentalist op 17-08-2007 19:36 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MeNTaL_TO
  • Laatst online: 30-08 23:52

MeNTaL_TO

The future is not set

W3ird_N3rd schreef op vrijdag 17 augustus 2007 @ 19:29:
[...]

3x zoveel winst |:(. Hoor je wat je zelf zegt?

"Was er maar $mijnfavorietezender bij Digitenne, wedden dat ze 3x zoveel winst gingen maken als nu dan"

Sport1 is stinkend duur, KPN zou hooguit plek hebben voor Sport1.1 terwijl veel fans klagen dat de boeiende dingen op Sport1.2 te zien zijn dan, en daar bovenop worden sportfans (vooral van voetbal) al bijzonder in de watten gelegd bij Digitenne.

Ik zou KPN wel eens aanraden die witte plekken op hun dekkingskaartje groen te gaan maken. Ik wil graag Digitenne, of toch op z'n minst uitproberen, maar dan moet ik hier wel stabiele ontvangst hebben |:(. Gemeente Goes heeft nota bene bijna de helft minder inwoners dan deze gemeente. Een gemeente 12km hiervandaan heeft nòg meer inwoners. Maarja, in Goes moest verplicht van de overheid NED123 op de mast, en toen dacht KPN waarschijnlijk "dan zetten we het hele pakket er maar op". De publieke omroep werkt prima hier, maar het volledige pakket? :/

Als ze nou eens begonnen met 0,5kW in iedere radiomast in NL te hangen. Masten staan er al en met 0,5kW stoor je het buitenland toch amper?

KPN kan trouwens nog 5mbit/s bandbreedte "gratis" krijgen. Als ze bouquet 2, het RTL bouquet, op een code rate van 2/3 zetten. Passen weer 2 zenders bij. Enige nadeel is dat de ontvangst van RTL en SBS6/Net5 net zo (on)stabiel als de ontvangst van bouquet 3 en 4 zal worden (Discovery, MTV, Tele2 etc).
Sterker nog, sport1 en film1 zaten op digitenne en dat contract is door UPC opgezegd, ik kreeg eerst een aanbieding om naar digitenne over te stappen van Canal+ omdat het van de kabel ging, paar maanden later een brief van canal+ of ik met korting een schotel wilde hebben omdat ze weer gingen stoppen met digitenne. Vond heel die film1 en sport1 al een drama, dus gelijk maar helemaal opgezegd.

Wenn ist das Nunstruck git und Slotermeyer? Ja!... Beiherhund das Oder die Flipperwaldt gersput! The Hornets of Hades have descended upon me

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Heb vandaag gebeld met kpn klantenservice, die vertelde mij tot mijn grote verbazing dat er op de 2e maandfactuur 89,95 in rekening wordt gebracht voor de decoder :S

klopt dit? ( heb gewoon een basis abbo aangevraagt van 6,95)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• grun93
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 03:07
MrHuge schreef op vrijdag 17 augustus 2007 @ 15:28:
Ik heb ook zo'n ding en ben er op zich zeer tevreden mee. De beeldkwaliteit is beter dan ik gedacht had, in ieder geval veel beter dan de analoge kaartjes die ik hiervoor had. Wel is mijn ervaring dat de bijgeleverde telescoopantenne nogal gevoelig is, ik ben nog wat aan het experimenteren met externe antennes, passief en actief. Ik heb de Anysee niet geprobeerd in trein of bus, maar een goed resultaat lijkt me haast onmogelijk. Soms schokt het beeld enigszins, bevriest voor 0,2 seconde of zoiets, terwijl het geluid gewoon doorloopt. Dit gebeurt alleen bij de commerciele zenders, de fta kanalen geven op hetzelfde tijdstip een vloeiende ontvangst. Dit ligt niet aan de pc lijkt me, dat is een 4600 Mhz AMD cpu met 2 Gb RAM.
De software is voldoende maar meer niet. De kleuren en de helderheid en het contrast zijn niet te regelen vanuit de applicatie, dat moet je op de monitor zelf doen. In het begin vond ik dat nogal een gemis, maar nu ben ik er min of meer aan gewend.

[edit] Met de standaard binnenantenne van KPN (die van 14,95) krijg ik nog het beste resultaat, ook al omdat daar een lekker lang snoer aan zit zodat de antenne dicht(er) bij het raam geplaatst kan worden. Aan de Anysee zelf zit maar een meter kabel zodat ie dicht bij de computer geplaatst moet worden.

[ Voor 11% gewijzigd door grun93 op 18-08-2007 09:44 . Reden: aanvulling ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GoTyce
  • Registratie: Juli 2005
  • Niet online

GoTyce

B S U R

Verwijderd schreef op vrijdag 17 augustus 2007 @ 22:46:
Heb vandaag gebeld met kpn klantenservice, die vertelde mij tot mijn grote verbazing dat er op de 2e maandfactuur 89,95 in rekening wordt gebracht voor de decoder :S

klopt dit? ( heb gewoon een basis abbo aangevraagt van 6,95)
Als je hem huurt kost het je 3 euro per maand per decoder extra. Wanneer je hem koopt kost ie 89,95, echter voor de eerste decoder krijg je deze terug als je de bijgeleverde bon invult en opstuurt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Een poosje terug postte ik of Digitenne wat was, nu hebben we het besteld en zou ik een ervaring posten. Bij mij thuis zijn zaken als beeld en geluid goed, echter kan het Digitenne signaal behoorlijk gevoelig zijn voor storing. Ik woon vrij dicht bij het spoor en als er een trein langs komt heb je wel even storing. Daarnaast staat er naast de TV een computer waarvan het beeldscherm ook het signaal kan storen.
Pagina: 1 ... 18 ... 21 Laatste

Dit topic is gesloten.