Kopieren op die manier heb ik getest, en werkt. De 2e opname is dan niet meer gecodeerd.Verwijderd schreef op vrijdag 08 juni 2007 @ 14:35:
Hoi,
wat betreft gecodeerde programma's, heb ik begrepen, maar nog niet zelf geprobeerd, dat je ze je op je topfield kan afspelen en tijdens het afspelen op de record knop kan drukken - er komt dan een ongecodeerde kopie op de harddisk. Dat voorkomt ook dat ze na een poos niet meer te bekijken zijn (wat ik trouwens al een poos niet meer heb gehad)
Op een niet originele Topfield disk is het overigens niet aan te raden om versneld af te spelen en op te nemen. De recorder kan dit wel, maar de 2e opname hakkelt dan veel te veel.
Waarschijnlijk heb je de disk door Windows laten initialiseren. Ga in TFTools naar Extra -> HDD-tools -> Klik de juiste disk -> Tabblad Repair Drive -> check drive -> Simulate.Ik wil zelf ook graag de films die nu al ruim een jaar op de harddisk van mijn Topfield TF5300k staan, mijn pc binnenhalen.
Inderdaad is de harddisk makkelijk uit de TF te halen (en kan je er een andere indoen die de TF dan netjes naar zijn smaak formatteert en bruikbaar maakt), maar herkent mijn PC die niet.
als alles goed gaat, zou je zelfs voor repair kunnen kiezen, maar dat heb ik nog niet uitgeprobeerd.
Als dit je probleem is, zal de TF je disk waarschijnlijk ook niet herkennen en vragen of hij de disk moet formatteren ?
Na een 'repair disk' zou dat ook niet meer gebeuren, maar again : nog niet zelf geprobeerd.
Deze moet je hebben : http://www.kluesener99.de/tftool/index_en.htmlIk kan (een) tftools vinden op Internet maar heb geen idee wat ik er mee moet. Kan je gerichte aanwijzingen geven (welke download/versie, hoe te bedienen) ?
Ik heb de tftools gestart op mijn PC (nog zonder de topfield disk opnieuw te hebben gemoneteerd overigens) maar die vraagt welke parallele poort ik wil (?!?!).
Ik heb een tftools gevonden die zich installeerde onder Onset Computer Corporation, en heet TFToolsv2.
Tijd voor een nieuwe sig..