Het grote KPN Digitenne topic deel 3 Vorige deel Overzicht Volgende deel Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 11 ... 21 Laatste
Acties:
  • 181.472 views sinds 30-01-2008

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Koffie
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 14-09 19:30

Koffie

Koffiebierbrouwer

Braaimeneer

Verwijderd schreef op vrijdag 08 juni 2007 @ 14:35:
Hoi,

wat betreft gecodeerde programma's, heb ik begrepen, maar nog niet zelf geprobeerd, dat je ze je op je topfield kan afspelen en tijdens het afspelen op de record knop kan drukken - er komt dan een ongecodeerde kopie op de harddisk. Dat voorkomt ook dat ze na een poos niet meer te bekijken zijn (wat ik trouwens al een poos niet meer heb gehad)
Kopieren op die manier heb ik getest, en werkt. De 2e opname is dan niet meer gecodeerd.
Op een niet originele Topfield disk is het overigens niet aan te raden om versneld af te spelen en op te nemen. De recorder kan dit wel, maar de 2e opname hakkelt dan veel te veel.
Ik wil zelf ook graag de films die nu al ruim een jaar op de harddisk van mijn Topfield TF5300k staan, mijn pc binnenhalen.
Inderdaad is de harddisk makkelijk uit de TF te halen (en kan je er een andere indoen die de TF dan netjes naar zijn smaak formatteert en bruikbaar maakt), maar herkent mijn PC die niet.
Waarschijnlijk heb je de disk door Windows laten initialiseren. Ga in TFTools naar Extra -> HDD-tools -> Klik de juiste disk -> Tabblad Repair Drive -> check drive -> Simulate.

als alles goed gaat, zou je zelfs voor repair kunnen kiezen, maar dat heb ik nog niet uitgeprobeerd.
Als dit je probleem is, zal de TF je disk waarschijnlijk ook niet herkennen en vragen of hij de disk moet formatteren ?
Na een 'repair disk' zou dat ook niet meer gebeuren, maar again : nog niet zelf geprobeerd.
Ik kan (een) tftools vinden op Internet maar heb geen idee wat ik er mee moet. Kan je gerichte aanwijzingen geven (welke download/versie, hoe te bedienen) ?
Ik heb de tftools gestart op mijn PC (nog zonder de topfield disk opnieuw te hebben gemoneteerd overigens) maar die vraagt welke parallele poort ik wil (?!?!).
Ik heb een tftools gevonden die zich installeerde onder Onset Computer Corporation, en heet TFToolsv2.
Deze moet je hebben : http://www.kluesener99.de/tftool/index_en.html

Tijd voor een nieuwe sig..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tvdoc
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 22:11
Verwijderd schreef op vrijdag 08 juni 2007 @ 14:41:
[...]

Ik heb sinds gisteren hetzelfde. Ik belde naar KPN om te vragen om een software upgrade. Mijn software is nog van augustus 2005! En in het menu kan ik helaas niet de optie 'Software bijwerken' aankiezen, deze blijft grijs.

KPN adviseerde mij om de Topfield een half uurtyje van de spaning af te halen, zodat zij de smartcard konden bijwerken. Weer aangezet, kreeg idd de melding dat ik de instellingen moest bijwerken. Vol goede moed alles naar fabrieksinstellingen gezet, zenders opnieuw gezocht.
Resultaat: zenders door elkaar heen (1000,1001,1002,4,5,6,7,1003). Geen TV Rijnmond en TV Flevoland meer en nog steeds oude software...

Handmatig scannen zou de zenders weer moeten herstellen? Dus alles naar fabrieksinstellingen. En dan zender voor zener? Vind ik dan alese weer?? Ik las namelijk dat met de Samsung kan is dat je ook FTA zenders kon krijgen hahah
TV Rijnmond en Flevoland zijn er sinds 6 juni af als extra kanaal ,ook het infokanaal is verdewenen. Heb zelf ook een Topfield PVR 5300-d , zelfde probleem , ook trouwens met een TF3000. Ned1,2,3 en regionale schrijft ie weg als 1000 ,1001 , enz. , ook na handmatige instellingen. KPN gebeld , het enige wat ze zeggen is dat het probleem bekend is en dat er aan gewerkt wordt.Schiet allemaal lekker op , in plaats dat ze in een keer het goed doen , het is elke keer gezeur met die wijzigingen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Koffie

Koffie

Koffiebierbrouwer

Braaimeneer

Uberhaupt knap dat je er doorheen komt bij de KPN :/
als ik bel, krijg ik alleen maar ellenlange bandjes te horen hoe je moet scannen / software updaten en daarna de melding 'wij verbreken de verbinding' 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tvdoc
Koffie schreef op vrijdag 08 juni 2007 @ 16:17:
Uberhaupt knap dat je er doorheen komt bij de KPN :/
als ik bel, krijg ik alleen maar ellenlange bandjes te horen hoe je moet scannen / software updaten en daarna de melding 'wij verbreken de verbinding' 8)7
na 6 minuten die zeurteksten aangehoort te hebben die ik wel kan dromen , had ik toch iemand te pakken die antwoord gaf als ik wat zei. ( het kost wel wat , maar dan heb je ook wat...............................)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mrdjey
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 12-09 09:36

mrdjey

That Shit is Wack

Ik heb een TF3000 maar ik kan nu na het resetten van mijn decoder geen zenders meer zoeken :-(

nu heb ik er nog 1 waar ik nog geen reset heb gedaan hier kan ik nog prima tv op kijken, met alle bij de antennes. maar als ik daar na zenders zoeken ga in het menu dan geeft ie net als die andere 00%aan :-(

ZaanLan.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tvdoc
mrdjey schreef op vrijdag 08 juni 2007 @ 18:57:
Ik heb een TF3000 maar ik kan nu na het resetten van mijn decoder geen zenders meer zoeken :-(

nu heb ik er nog 1 waar ik nog geen reset heb gedaan hier kan ik nog prima tv op kijken, met alle bij de antennes. maar als ik daar na zenders zoeken ga in het menu dan geeft ie net als die andere 00%aan :-(
ook al "automatisch zoeken " geprobeerd ? dit werkt meestal het beste.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• xon
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 13-09 08:49

xon

ehmmm als ik mijn topfield reset..ben ik eigenlijk dan ook me opgenomen programma's kwijt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jurk738
  • Registratie: December 2003
  • Niet online
Kaoh schreef op vrijdag 08 juni 2007 @ 07:09:
[...]

Zie deze post ;-) dat is een suggestie om het op te lossen :p
Dank.
Moest even zoekenn naar welke frequenties ik moest hebben (hier gevonden: http://home.planet.nl/~pl...nderlijst%20Nederland.xls), maar met het 'handmatig zoeken' heb ik alle zenders gevonden. :)

Ik heb overigens de indruk dat de beeldkwaliteit na het 'handmatig zoeken' een stuk beter is dan na het 'automatisch zoeken'. Is het mogelijk dat er bij 'automatisch zoeken' tv zenders worden gevonden die van een andere mast (Rotterdam?) komen ipv van de mast hier in Delft om de hoek?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jurk738
  • Registratie: December 2003
  • Niet online
xon schreef op vrijdag 08 juni 2007 @ 20:06:
ehmmm als ik mijn topfield reset..ben ik eigenlijk dan ook me opgenomen programma's kwijt?
Nee hoor. Maar je bent wel al je 'Timer instellingen' kwijt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kaoh
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 22:48
Koffie schreef op vrijdag 08 juni 2007 @ 07:57:
[...]Ik heb woensdag een zenderscan uitgevoerd op mijn Topfield PVR ivm nieuwe zender wijzigingen, en sinds vanochtend krijg ik bij het aanzetten de melding dat ik een fabrieksreset moet uitvoeren en opnieuw moet scannen.
Ik wil helemaal geen reset doen, moet ik weer alles instellen.
Deze melding krijg ik sinds gisteren ook, erg vreemd. Ik heb de reset al op woensdag gedaan, en dan twee dagen later die melding.
Helpt een reset? Of komt hij plotseling weer terug na de reset?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Koffie

Koffie

Koffiebierbrouwer

Braaimeneer

Tot nu toe de melding niet meer gezien.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op vrijdag 08 juni 2007 @ 14:41:
[...]

Ik heb sinds gisteren hetzelfde. Ik belde naar KPN om te vragen om een software upgrade. Mijn software is nog van augustus 2005! En in het menu kan ik helaas niet de optie 'Software bijwerken' aankiezen, deze blijft grijs.

KPN adviseerde mij om de Topfield een half uurtyje van de spaning af te halen, zodat zij de smartcard konden bijwerken. Weer aangezet, kreeg idd de melding dat ik de instellingen moest bijwerken. Vol goede moed alles naar fabrieksinstellingen gezet, zenders opnieuw gezocht.
Resultaat: zenders door elkaar heen (1000,1001,1002,4,5,6,7,1003). Geen TV Rijnmond en TV Flevoland meer en nog steeds oude software...

Handmatig scannen zou de zenders weer moeten herstellen? Dus alles naar fabrieksinstellingen. En dan zender voor zener? Vind ik dan alese weer?? Ik las namelijk dat met de Samsung kan is dat je ook FTA zenders kon krijgen hahah
Bij mij werkt dat niet, handmatig scannen per kanaal om een betere nummering te hebben. Als ik dat doe komen eerst ned 1-2-3- netjes op 1-2-3 maar als ik op OK druk, verandert mn topfield de nrs als "speciale service" in 1001-1002-1003. Dat is verschrikkelijk omdat na verder automatisch scannen er 65 TV en 31 radio worden gevonden en na de "speciale nummer service" van mn topfield de laatste TV op 1035 komt te staan. Hierdoor is Ned 1-2-3 zoekgeraakt in een troep van o.a. buitenlandse (onderdrukte)(FTA!!) zenders. Ze staan dus niet meer aaneengesloten via het begin en het eind van de lijst.

Dan ben ik verplicht om weer alles te wissen, en al de nederlandse zenders bouquet 1-2-3-4 handmatig te scannen. Aan die buitenlandse heb ik toch niks, omdat die "FTA's" (althans op mn topfield) onderdrukt worden. -BAH-

Het zou handiger zijn geweest dat KPN de nieuwste software voorafgaande aan de nieuwe kanaalindeling had uitgezonden. Overigens lijkt me dat men regelmatig -AL- de nieuwste software zou moeten uitzenden, bijvoorbeeld elke week of elke maand.

Eigenlijk is het vreemd dat niet iedereen zijn eigen nummering kan instellen. Ik ben uit het analoge tijdperk gewend aan de indeling: NED 1-2-3, BRT 1, Ketnet, ARD, ZDF, WDR, RTL2 en CNN. Die kon ik met mn antenne hier ontvangen. Nu zou ik daar dus private spice, discovery en animal planet bijzetten. Maar nu wordt mijn lijst tussendoor vergiftigd door die stomme commerciele nederlandse zenders, ik verbaas me over de stupiditeiten die ik nu op mn scherm zie voorbij komen. Vreemd is dat BRT1 en ketnet hier rechtstreeks analoog als DVBT-FTA te ontvangen zijn, maar toch in het digitenne-pakket zijn versleuteld (??) Daar zitten dan toch geen rechten op lijkt me?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MeNTaL_TO
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 30-08 23:52

MeNTaL_TO

The future is not set

Zucht, ben weer terug bij af, MTV en TMF haperen nu steeds terwijl Discovery nu weer wel goed is (maar wel 100% signaal en 0% kwaliteit bij TMF). Zender volgorde weer veranderd en ik heb nu weer Noordholland TV ipv Utrecht TV, waarom maken ze niet gewoon een optie welke regio ik wil zien. Nee handmatig toevoegen heb ik geen zin in, weer tig kanalen dubbel die ik steeds handmatig mag wijzigen, KPN ziet digitenne nog steeds blijkbaar als speeltuin en nu is het info kanaal ook nog eens weg.

Wenn ist das Nunstruck git und Slotermeyer? Ja!... Beiherhund das Oder die Flipperwaldt gersput! The Hornets of Hades have descended upon me

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kaoh
MeNTaL_TO schreef op zondag 10 juni 2007 @ 15:32:
...en ik heb nu weer Noordholland TV ipv Utrecht TV, waarom maken ze niet gewoon een optie welke regio ik wil zien....
Dat is technisch niet mogelijk, dan moeten ze beginnen met per mast alle regio zenders uit te zenden, en dat gaat dan weer ten koste van de kwaliteit. Dus nee, liever niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MeNTaL_TO

MeNTaL_TO

The future is not set

Kaoh schreef op zondag 10 juni 2007 @ 15:58:
[...]

Dat is technisch niet mogelijk, dan moeten ze beginnen met per mast alle regio zenders uit te zenden, en dat gaat dan weer ten koste van de kwaliteit. Dus nee, liever niet.
Is het beeld dan nu zoveel beter dan voor 6 juni? Ik vind van niet, sterker nog, meeste zijn slechter geworden. Blijkbaar is de zendmast van Amsterdam sterker dan die in Utrecht (al lijkt me dat Lopik zeker op 10 KM afstand sterker moet zijn) en handmatig kiezen kan wel, ik zie de zenders op een ander kanaal voorbij komen, dan lijkt me de keuze tussen die 2 boeketten wel handig en mogenlijk.

Wenn ist das Nunstruck git und Slotermeyer? Ja!... Beiherhund das Oder die Flipperwaldt gersput! The Hornets of Hades have descended upon me

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Flyduck
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 28-03 13:37
De RTL zenders hangen al 5 minuten vast bij mij... geen idee of het landelijke storing is..

Zijn er mensen die deze regel lezen? Graag terugkoppeling gewenst (onopvallend)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mentalist
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 30-08 02:04

Mentalist

[avdD]

Verwijderd schreef op zondag 10 juni 2007 @ 14:48:
[...]

Bij mij werkt dat niet, handmatig scannen per kanaal om een betere nummering te hebben. Als ik dat doe komen eerst ned 1-2-3- netjes op 1-2-3 maar als ik op OK druk, verandert mn topfield de nrs als "speciale service" in 1001-1002-1003. Dat is verschrikkelijk omdat na verder automatisch scannen er 65 TV en 31 radio worden gevonden en na de "speciale nummer service" van mn topfield de laatste TV op 1035 komt te staan. Hierdoor is Ned 1-2-3 zoekgeraakt in een troep van o.a. buitenlandse (onderdrukte)(FTA!!) zenders. Ze staan dus niet meer aaneengesloten via het begin en het eind van de lijst.

Dan ben ik verplicht om weer alles te wissen, en al de nederlandse zenders bouquet 1-2-3-4 handmatig te scannen. Aan die buitenlandse heb ik toch niks, omdat die "FTA's" (althans op mn topfield) onderdrukt worden. -BAH-

Het zou handiger zijn geweest dat KPN de nieuwste software voorafgaande aan de nieuwe kanaalindeling had uitgezonden. Overigens lijkt me dat men regelmatig -AL- de nieuwste software zou moeten uitzenden, bijvoorbeeld elke week of elke maand.

Eigenlijk is het vreemd dat niet iedereen zijn eigen nummering kan instellen. Ik ben uit het analoge tijdperk gewend aan de indeling: NED 1-2-3, BRT 1, Ketnet, ARD, ZDF, WDR, RTL2 en CNN. Die kon ik met mn antenne hier ontvangen. Nu zou ik daar dus private spice, discovery en animal planet bijzetten. Maar nu wordt mijn lijst tussendoor vergiftigd door die stomme commerciele nederlandse zenders, ik verbaas me over de stupiditeiten die ik nu op mn scherm zie voorbij komen.
Begrijpen jullie nu waarom ik zo'n gloeiende hekel heb aan "branded" decoders van Digitenne, KPN, @home, Casema en de rest van die boevenbende? ;) (waar ik bij @home het hardst over klaag omdat die geen enkele keuze meer geven)

Met een FTA- of CI-ontvanger heb je deze problemen niet. Ik heb er een tijdje terug een bij iemand neergezet, die heeft geloof ik Eén op 1, Ketnet/Canvas op 2, Nederland 1 op 3, Nederland 2 op 4 en Nederland 3 op 5, en daar achteraan nog Omroep Zeeland, Omroep Brabant, TV Rijnmond en TV West :P. (hij heeft een schotel voor Discovery enzo, dat DVB-T kastje is omdat de Vlamingen duur zijn op de schotel)
Vreemd is dat BRT1 en ketnet hier rechtstreeks analoog als DVBT-FTA te ontvangen zijn, maar toch in het digitenne-pakket zijn versleuteld (??) Daar zitten dan toch geen rechten op lijkt me?
Voor heruitzending moeten rechten opnieuw aangeschaft worden. Het klopt dat Ketnet en Eén zowel analoog als digitaal een heel eind NL in "lekken", alles wat lekt is uiteraard FTA (en nog betere beeldkwaliteit ook). Voor de heruitzending in b.v. Groningen (maar sowieso voor iedere landzender die zich op Nederlands grondgebied bevindt) moet echter toch echt extra gedokt worden aan Hollywood en co.

Over lekken gesproken, ik zit wellicht nog wat zuidelijker dan jij en ik pak met wat moeite (antenne netjes neerzetten) La Une en La Deux nog op, digitaal.

MeNTaL_TO: waar moet dat infokaal dan blijven? Er zitten al 8 zenders in een frequentie sinds de zesde.. Da's nog net niet zo bond als Canal Digitaal het maakt op de satelliet, maar satelliet heeft per frequentie toch ook net iets meer bandbreedte :X. En heb je al geprobeerd een goede richtantenne te kopen om bouquet 3 beter te krijgen?

Verstuurd vanaf mijn Computer®

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MeNTaL_TO

MeNTaL_TO

The future is not set

W3ird_N3rd schreef op zondag 10 juni 2007 @ 16:37:
[...]

MeNTaL_TO: waar moet dat infokaal dan blijven? Er zitten al 8 zenders in een frequentie sinds de zesde.. Da's nog net niet zo bond als Canal Digitaal het maakt op de satelliet, maar satelliet heeft per frequentie toch ook net iets meer bandbreedte :X. En heb je al geprobeerd een goede richtantenne te kopen om bouquet 3 beter te krijgen?
Ik heb sinds de shuffle van 6 juni geen info kanaal meer, geen regionale omroepen meer (behalve at5 die van mij vervangen mag worden door comedy central) en NH TV ipv Utrecht tv. Waarom zou ik een andere antenne kopen als de signaalsterkte gewoon 100% is? Ik had dit voorheen op discovery en nu op TMF en MTV en alleen die 2 zenders uit dat boeket.

[ Voor 11% gewijzigd door MeNTaL_TO op 10-06-2007 17:20 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Is het mogelijk om tijdens mijn verblijf in de Ardennen tv te kijken via mijn Digitenne-abonnement? Dat zou wel erg leuk zijn zo op mijn vakantie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mentalist

Mentalist

[avdD]

MeNTaL_TO schreef op zondag 10 juni 2007 @ 17:19:
[...]

Ik heb sinds de shuffle van 6 juni geen info kanaal meer, geen regionale omroepen meer (behalve at5 die van mij vervangen mag worden door comedy central) en NH TV ipv Utrecht tv. Waarom zou ik een andere antenne kopen als de signaalsterkte gewoon 100% is? Ik had dit voorheen op discovery en nu op TMF en MTV en alleen die 2 zenders uit dat boeket.
Andere zenders op dezelfde frequentie werken wel goed? Dan ligt het niet aan jou..
Verwijderd schreef op zondag 10 juni 2007 @ 17:26:
Is het mogelijk om tijdens mijn verblijf in de Ardennen tv te kijken via mijn Digitenne-abonnement? Dat zou wel erg leuk zijn zo op mijn vakantie.
Dan mag je wel een "compensatieantenne" meebrengen. Compensatie als in, waar andere mensen een cameralens van €1000 of een sportauto gebruiken..

Je kan wel leuk La Une en La Deux kijken daar als het goed is.

[ Voor 3% gewijzigd door Mentalist op 10-06-2007 17:50 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op zondag 10 juni 2007 @ 17:26:
Als je rechtstreeks zicht hebt op Heerlen, het dichtstbij, maar dat denk ik niet. Overigens met een topfield met oude software kan je zelfs de plaatselijke zenders niet zien !!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Fabrieksinstellingen weer hersteld. Toen handmatig scannen. 5 of 6 kanalen laten zoeken. Toen alles binnen. En keurig weer op 1,2,3 (ipv 1000 etc). Nu alleen geen Rijnmond etc meer.

Softwareversie op de Topfield PVR is nog steeds van augstus 2005....

Op de single en Twintuners gewoon Rijnmond nog...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

W3ird_N3rd schreef op zondag 10 juni 2007 @ 16:37:
[...]
Over lekken gesproken, ik zit wellicht nog wat zuidelijker dan jij en ik pak met wat moeite (antenne netjes neerzetten) La Une en La Deux nog op, digitaal.
Op welk UHF kanaal zitten die Walen en van waar wordt uitgezonden ? Ik zit bij Valkenburg in de buurt op een heuveltje. groet

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op maandag 11 juni 2007 @ 08:40:
Fabrieksinstellingen weer hersteld. Toen handmatig scannen. 5 of 6 kanalen laten zoeken. Toen alles binnen. En keurig weer op 1,2,3 (ipv 1000 etc). Nu alleen geen Rijnmond etc meer.
Softwareversie op de Topfield PVR is nog steeds van augstus 2005....
Hum erg vreemd, bij mij lukt dat niet en blijven ze op 1000 etc, ik heb Topfield software versie TF-NPTk 1.32 update 8 aug 2005, hardware versie v 1.10

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Koffie

Koffie

Koffiebierbrouwer

Braaimeneer

MeNTaL_TO schreef op zondag 10 juni 2007 @ 16:13:
[...]

Is het beeld dan nu zoveel beter dan voor 6 juni? Ik vind van niet, sterker nog, meeste zijn slechter geworden. Blijkbaar is de zendmast van Amsterdam sterker dan die in Utrecht (al lijkt me dat Lopik zeker op 10 KM afstand sterker moet zijn) en handmatig kiezen kan wel, ik zie de zenders op een ander kanaal voorbij komen, dan lijkt me de keuze tussen die 2 boeketten wel handig en mogenlijk.
NOG slechter dan dus he ;)

Hoeveel regionale zenders zijn er op Digitenne beschikbaar ?
Stuk of 5 - 6 als het er al niet meer zijn ? Dat betekend dan je dan dus per mast ruimte moet maken voor ca. 5 *extra* zenders.
Wat jij bedoelt en meemaakt is dat je tussen 2 masten kunt kiezen.
Beide zenden maar 1 regionale zender uit, en jij kunt ze beide zien.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

ik kan sinds zaterdag 9 juni ook niet meer kijken met topfield pvr.
na de factory reset,keurig geprobeerd zenders te zoeken
zowel automatisch,snelofhandmatig.
ten allen tijde blijft het groene balkje op 0% staan.
terwijl als ik op de kleine rode knop op afstandsbediening druk (links onder) ik zie dat ik prima signaal heb (>70%) alleen de kwaliteit balk blijft op 0 staan.

wie weet meer.?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op maandag 11 juni 2007 @ 19:48:
terwijl als ik op de kleine rode knop op afstandsbediening druk (links onder) ik zie dat ik prima signaal heb (>70%) alleen de kwaliteit balk blijft op 0 staan.

wie weet meer.?
Stekker er 20 minuten uit. Opzoeken welk UHF kanaal in de buurt is. Handmatig zoeken op dat kanaal. Rode knopje links onder. Rondlopen en draaien met de antenne tot de kwaliteit oploopt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mentalist

Mentalist

[avdD]

Verwijderd schreef op maandag 11 juni 2007 @ 17:43:
[...]

Op welk UHF kanaal zitten die Walen en van waar wordt uitgezonden ? Ik zit bij Valkenburg in de buurt op een heuveltje. groet
http://www.tvradio-nord.c..._belge/carte_begique.html

Ik moet het over 70km/90km op kanaal 56 uit Brussel/Wavre halen, maar voor jou is het dichterbij: kanaal 66 uit Liège, horizontaal. Het vermogen van die zender is me niet bekend, maar over die afstand moet het altijd wel lukken, zeker vanaf een heuvel :).
Koffie schreef op maandag 11 juni 2007 @ 19:10:
[...]

NOG slechter dan dus he ;)

Hoeveel regionale zenders zijn er op Digitenne beschikbaar ?
Stuk of 5 - 6 als het er al niet meer zijn ? Dat betekend dan je dan dus per mast ruimte moet maken voor ca. 5 *extra* zenders.
Wat jij bedoelt en meemaakt is dat je tussen 2 masten kunt kiezen.
Beide zenden maar 1 regionale zender uit, en jij kunt ze beide zien.
5 - 6, waar haal je die allemaal tegelijk binnen? Ik haal hier Omroep Zeeland en TV Rijnmond, met een betere antenne mogelijk TV West, Omroep Brabant zou ook moeten kunnen maar heb ik niet werkende. Bij iemand anders (in Steenbergen) werken deze wel alle 4, maar hij zit op een erg gunstige positie. Waar haal je er 5 - 6 tegelijk?

Als je *alle* regionalen bedoelt, dat zijn er 13 via Digitenne (Zuid-Holland heeft er 2): http://home.planet.nl/~pl...dvbt/digitenne-kpntv.html. Maar volgens mij kan je die onmogelijk allemaal tegelijk ontvangen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kaoh
W3ird_N3rd schreef op maandag 11 juni 2007 @ 22:51:
[...]
5 - 6, waar haal je die allemaal tegelijk binnen? Ik haal hier Omroep Zeeland en TV Rijnmond, met een betere antenne mogelijk TV West, Omroep Brabant zou ook moeten kunnen maar heb ik niet werkende. Bij iemand anders (in Steenbergen) werken deze wel alle 4, maar hij zit op een erg gunstige positie. Waar haal je er 5 - 6 tegelijk?

Als je *alle* regionalen bedoelt, dat zijn er 13 via Digitenne (Zuid-Holland heeft er 2): http://home.planet.nl/~pl...dvbt/digitenne-kpntv.html. Maar volgens mij kan je die onmogelijk allemaal tegelijk ontvangen.
Nee, dat was op de wens om de regionale optioneel te maken (zelf kiezen uit de regio zender die je wilt) van een pagina terug. Echter was de stelling dat er dan dus een hoop ruimte gebruikt moet worden om alle regio zenders erop te mikken.
En waarom zou je dan nog kiezen ;-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Icelus
  • Registratie: Januari 2004
  • Niet online
MeNTaL_TO schreef op zondag 10 juni 2007 @ 16:13:
[...]

Is het beeld dan nu zoveel beter dan voor 6 juni? Ik vind van niet, sterker nog, meeste zijn slechter geworden.
Komt dat niet omdat men van 5 naar 4 boeketten is gegaan?

Developer Accused Of Unreadable Code Refuses To Comment

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MeNTaL_TO

MeNTaL_TO

The future is not set

Kaoh schreef op maandag 11 juni 2007 @ 23:28:
[...]

Nee, dat was op de wens om de regionale optioneel te maken (zelf kiezen uit de regio zender die je wilt) van een pagina terug. Echter was de stelling dat er dan dus een hoop ruimte gebruikt moet worden om alle regio zenders erop te mikken.
En waarom zou je dan nog kiezen ;-)
Nou ik had er wel 5 (tijdelijke actie blijkbaar) maar nu die weg zijn heb ik niet meer andere kanalen gekregen en ook geen beter beeld, dus waarom deze actie nu precies weer was.
En het probleem is dat ik juist niet kan kiezen tussen utrecht en NH, ik zou dat juist graag willen omdat ik nu NH TV gepushed krijg.
Icelus schreef op maandag 11 juni 2007 @ 23:38:
[...]
Komt dat niet omdat men van 5 naar 4 boeketten is gegaan?
Enig idee waarom dat dan gebeurt is? Krijgen we nog meer premium kanalen?

[ Voor 14% gewijzigd door MeNTaL_TO op 11-06-2007 23:47 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mentalist

Mentalist

[avdD]

MeNTaL_TO schreef op maandag 11 juni 2007 @ 23:46:
[...]

Nou ik had er wel 5 (tijdelijke actie blijkbaar)
Oh, je telt de 2 van het tijdelijke bouquet ook mee, dat deed ik niet aangezien dat niet meer bestaat.
Het vijfde bouquet was alleen beschikbaar in de randstad. Dit moest gelijkgetrokken worden met de rest van het land, maar buiten de randstad is het KPN blijkbaar niet gelukt om frequenties hiervoor te bemachtigen. Ergens logisch, want in de randstad hoef je bijna geen rekening met het buitenland te houden, daarbuiten moet je al snel rekening houden met Duitsland en België. Zodoende is het vijfde bouquet opgeheven en zijn alle kanalen daaruit (samen met CNN uit bouquet 1 omdat de PO niet meer wou delen met KPN) in de overige bouquetten gepropt.

Ik zou wel een opname willen zien van de commerciëlen nu..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Icelus
  • Niet online
MeNTaL_TO schreef op maandag 11 juni 2007 @ 23:46:
Vijfde boeket is nu gereserveerd voor mobiele TV IIRC.

DVB-H
Automatiseringsgids

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mentalist

Mentalist

[avdD]

Icelus schreef op maandag 11 juni 2007 @ 23:59:
[...]
Vijfde boeket is nu gereserveerd voor mobiele TV IIRC.

DVB-H
Automatiseringsgids
Ik vraag me af of DVB-H compatible is met DVB-T, dat je dus de zenders op een computer met DVB-T ontvanger zou kunnen ontvangen. Op een standalone ontvanger zal dit vast niet werken (ik geloof dat ze h.264 gebruiken en mogelijk ook lagere/progressive resoluties), maar een computer kan er misschien mee overweg.

Maar Nederland kennende coderen ze alles toch weer..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GforceNL
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 09:40

GforceNL

Out of memory....

Hier ook problemen met digitenne sinds een paar dagen, nederland 1 2 en 3 weigeren in beeld te komen en bij het opnieuw scannen komen ze wit in de lijst te staan. Ik gebruik de Samsung ontvanger..

<Zinloze tekst hier>

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

buiten de randstad is het KPN blijkbaar niet gelukt om frequenties hiervoor te bemachtigen. Ergens logisch, want in de randstad hoef je bijna geen rekening met het buitenland te houden, daarbuiten moet je al snel rekening houden met Duitsland en België. Zodoende is het vijfde bouquet opgeheven en zijn alle kanalen daaruit (samen met CNN uit bouquet 1 omdat de PO niet meer wou delen met KPN) in de overige bouquetten gepropt.
Wat een onzin. KPN beschikt over het hele land over 5 frequenties. De 5de frequentie is echter gereserveerd voor DVB-H en gaat 2de helft van dit jaar de lucht in.
Het zenders van kanaal 27 dat in de randstad sinds 6 juni uit de lucht is gaan gewoon DVB-H uitzenden.
Als je niet weet hoe het zit kan het misschien beter zijn om maar niets te zeggen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kaoh
Hebben we deze 5 niet al vanaf dag 1 van Digitenne?
Wat is er gebeurd met de frequenties die door de analoge zenders gebruikt werden, die zouden nu toch ook beschikbaar moeten komen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Icelus
  • Niet online
W3ird_N3rd schreef op dinsdag 12 juni 2007 @ 00:08:
[...]

Ik vraag me af of DVB-H compatible is met DVB-T, dat je dus de zenders op een computer met DVB-T ontvanger zou kunnen ontvangen. Op een standalone ontvanger zal dit vast niet werken (ik geloof dat ze h.264 gebruiken en mogelijk ook lagere/progressive resoluties), maar een computer kan er misschien mee overweg.

Maar Nederland kennende coderen ze alles toch weer..
[…]

Op fysiek niveau is er weinig verschil met DVB-T maar het systeem is geoptimaliseerd voor mobiel gebruik en ontvangst op handhelds, zoals mobiele telefoons en Personal Digital Assistants (PDA's).

Door enkele wijzigingen t.o.v. de DVB-T standaard slaagt men erin met slechts één antenne en beperkt stroomverbruik toch mobiele ontvangst te hebben. Op linklayerniveau en hoger zijn er grote verschillen. Ten opzichte van de andere DVB-standaarden, is een totaal nieuwe servicestructuur gedefinieerd, die nog slechts ten dele is afgebeeld op de SI (Service Informatie) in de transportstroom. Door de wijzigingen in de standaard t.o.v. DVB-T kunnen DVB-T ontvangers geen DVB-H ontvangen.

[…]

DVB-H kan een betere kwaliteit bieden dan UMTS. Hoe DVB-H uitgezonden zal worden is nog onduidelijk. Er zijn een aantal opties. Het opzetten van een DVB-H zender netwerk. Probleem hierbij is het toekennen van spectrum. Een tweede mogelijkheid is het toevoegen van DVB-H services aan een DVB-T transport stroom. De laatste mogelijkheid is het toepassen van hiërarchische modulatie op bestaande DVB-T-zenders. Het highprioritykanaal zou dan gebruikt kunnen worden voor DVB-H. Het nadeel voor alle opties is dat het ten koste gaat van de capaciteit gereserveerd voor DVB-T (of andere systemen). Met behulp van een beperkt aantal zendmasten (in vergelijking met het aantal benodigde UMTS zendmasten) kan een geheel land als België/Nederland gedekt worden.
Bron

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Koffie

Koffie

Koffiebierbrouwer

Braaimeneer

W3ird_N3rd schreef op maandag 11 juni 2007 @ 23:55:
[...]

Ik zou wel een opname willen zien van de commerciëlen nu..
Welke zender wil je zien ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op maandag 11 juni 2007 @ 19:48:

wie weet meer.?
dat groene balkje kun je vergeten. gewoon automatisch laten scannen dan zie je vanzelf dat ie gaat lopen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MeNTaL_TO

MeNTaL_TO

The future is not set

Koffie schreef op dinsdag 12 juni 2007 @ 10:38:
[...]

Meer discovery kanalen (espn zal wel teveel gevraagt zijn).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Koffie

Koffie

Koffiebierbrouwer

Braaimeneer

Ik snap jje antwoord niet helemaal :?
W_N vraagt hoe een opname van een commerciele zender er op dit moment zou uitzien (mbt bitrate / compressie).
Ik vraag welke hij wil zien.
Ik gok dat jij dat ziet als een 'wat voor kanalen zouden er nog meer op digitenne aanwezig moeten zijn ?' ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Binnenkort verhuis ik naar dordrecht. Ik zit te twijfelen (omdat immers alles opnieuw aangesloten moet worden) of ik bij upc blijf of overstap naar digitenne. Nu zie ik dat in digitenne topics de dienst wordt gemaakt of gebroken met ontvangst van het signaal. Ik heb geen zin om bij een regenbui geen tv te kunnen kijken (zoals iemand uit Hendrik Ido Ambacht zei, wat hier hemelsbreed 2 km vandaan zit). Is er iemand uit dordrecht (stadspolders mogelijk?) die weet hoe het ontvangst hier is of het aan te raden is of niet?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MavhRik
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 13-09 19:09

MavhRik

Marcel

Verwijderd schreef op dinsdag 12 juni 2007 @ 19:55:
Binnenkort verhuis ik naar dordrecht. Ik zit te twijfelen (omdat immers alles opnieuw aangesloten moet worden) of ik bij upc blijf of overstap naar digitenne. Nu zie ik dat in digitenne topics de dienst wordt gemaakt of gebroken met ontvangst van het signaal. Ik heb geen zin om bij een regenbui geen tv te kunnen kijken (zoals iemand uit Hendrik Ido Ambacht zei, wat hier hemelsbreed 2 km vandaan zit). Is er iemand uit dordrecht (stadspolders mogelijk?) die weet hoe het ontvangst hier is of het aan te raden is of niet?
Ik heb er niet zo heel veel verstand van, maar ik d8 ergens gelezen te hebben dat het signaal bij regen juist beter is..., maar weet het niet meer zeker.

maverick: A person who thinks and acts in an independent way, often behaving differently from the expected or usual way.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

W3ird_N3rd schreef op maandag 11 juni 2007 @ 22:51:
[...]
http://www.tvradio-nord.c..._belge/carte_begique.html
Ik moet het over 70km/90km op kanaal 56 uit Brussel/Wavre halen, maar voor jou is het dichterbij: kanaal 66 uit Liège, horizontaal. Het vermogen van die zender is me niet bekend, maar over die afstand moet het altijd wel lukken, zeker vanaf een heuvel :).
Bedankt. Ik kan Luik ontvangen. Het moet hier in huis stikken van de relecties, soms heb ik 0% kwaliteit en een paar cm verderop 100% De polariteit is niet uitgesproken horizontaal te noemen, ik kan draaien in het vertikale vlak, vreemd.

Vlak onder de nok heb ik de actieve digitenne antenne in vertikale opstelling (ondersteboven tegen de nokbalk geschroefd) gericht op west: Genk, Daar ontvang ik nu zowel Genk als Luik (west en zuid) horizontaal dus! Terwijl oost gericht de vertikale Duitsers en Heerlen goed doorkomen. Zowel Genk zowel als Luik 60% niveau Genk 80% en Luik 60% kwaliteit en goed beeld. Heerlen alles stijf 99% io de achterkant en een heleboel vertikale Duitsers van verschillende sterkte.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GforceNL
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 09:40

GforceNL

Out of memory....

Hier in stadspolders is het ontvangst goed. Er zitten wel eens dagen tussen dat het minder is maar over het afgelopen half jaar niks te klagen.

Alleen nu met die wijziging van 06.06 NL 1 2 en 3 niet meer, maar schijnt aan gewerkt te worden.

<Zinloze tekst hier>

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mentalist

Mentalist

[avdD]

Het klopt toch, ze hebben misschien wel meer frequenties maar niet voor DVB-T. Als ze nóg een frequentie hadden gehad had DVB-T wellicht meer ruimte gekregen.

Als ik zeg dat ik geen geld heb voor een nieuwe PVR, dan wil dat niet zeggen dat ik compleet aan de grond zit maar dat ik het geld wat ik heb niet daarvoor wil gebruiken.

Het is maar net hoe je het bekijkt he!
Dat een standaard DVB-T ontvanger 't niet gaat doen snap ik ook wel, maar PC ontvangers zijn normaal toch wat flexibeler, of dat gaat werken is dus nog de vraag.
Koffie schreef op dinsdag 12 juni 2007 @ 10:38:
[...]

Als je tijd hebt één van of liefst zelfs alle volgende zenders (sample van 30-60sec is prima): RTL4 (of 5 of 7 maakt niet uit), TMF, Veronica. Liefst op een moment dat er geen reclame is want dat is niet altijd representatief :P. Als je maar tijd/webspace hebt voor één zender dan graag Veronica :).
Bijna alle problemen hier zijn volgens mij terug te voeren op slecht opgestelde antennes en ontvangers die de weg kwijt zijn. Wil je zeker spelen dan zou ik een CI-ontvanger nemen. Met het standaard spul van KPN zou het ook moeten werken, maar dan moet je soms misschien goochelen met de afstandsbediening om je zenders in de juiste volgorde of überhaupt in je lijst te krijgen..

[ Voor 3% gewijzigd door Mentalist op 13-06-2007 01:56 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MeNTaL_TO

MeNTaL_TO

The future is not set

Koffie schreef op dinsdag 12 juni 2007 @ 18:56:
Ik snap jje antwoord niet helemaal :?
W_N vraagt hoe een opname van een commerciele zender er op dit moment zou uitzien (mbt bitrate / compressie).
Ik vraag welke hij wil zien.
Ik gok dat jij dat ziet als een 'wat voor kanalen zouden er nog meer op digitenne aanwezig moeten zijn ?' ?
Begreep de vraag/antwoord verkeerd, my bad.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• noppus
  • Registratie: April 2006
  • Laatst online: 09:00
Weet iemand hoe ze aan de factuurgegevens komen? Je kunt je smartcard telefonisch activeren zonder dat je iemand aan de lijn krijgt.

Sturen ze de rekening automatisch naar de eigenaar van de telefoon waarmee gebeld is?

Zou toch wel brutaal zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Koffie

Koffie

Koffiebierbrouwer

Braaimeneer

Sinds wanneer kun je een smartcard 'zomaar' activeren :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• noppus
Koffie schreef op woensdag 13 juni 2007 @ 10:20:
Sinds wanneer kun je een smartcard 'zomaar' activeren :?
Dat weet ik niet.

Ik weet alleen dát je de smartcard kunt activeren door 0800-0576 te bellen en het nummer van de smartcard in te tikken. Verder hoefde ik niks op te geven/kon ik niks opgeven.

Ik heb begin april gebeld en de kaart is binnen een paar minuten geactiveerd. En ik heb dus nog steeds beeld. Op het adres vanwaar ik gebeld heb is nog geen brief of zo gekomen met een bevestiging van aanmelding.

Het zou mooi zijn als ze me "vergeten".

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Koffie

Koffie

Koffiebierbrouwer

Braaimeneer

Vreemd, ik moest mijn halve doopceel met een callmiep doornemen :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• martijnr17
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 08:02
Ik zag wat postings terug een opmerking over een versterker met 5 volt zodat de kpn antenne actief is en je met normale kastjes in verschillende kamers kan werken.

Ik wil ook graag zoiets, dat ik 1 antenne op zolder kan hangen en vervolgens zoals de normale kabel in alle kamers een aansluiting voor digitenne en liefst ook radio. Hoe kan ik dit het makkelijste doen? met een passieve antenne z'n oude hark of geeft de actieve antenne van kpn beter beeld? en kan ik hierop ook meteen de radio aansluiten?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mentalist

Mentalist

[avdD]

RippyNL schreef op woensdag 13 juni 2007 @ 12:02:
Ik zag wat postings terug een opmerking over een versterker met 5 volt zodat de kpn antenne actief is en je met normale kastjes in verschillende kamers kan werken.

Ik wil ook graag zoiets, dat ik 1 antenne op zolder kan hangen en vervolgens zoals de normale kabel in alle kamers een aansluiting voor digitenne en liefst ook radio. Hoe kan ik dit het makkelijste doen? met een passieve antenne z'n oude hark of geeft de actieve antenne van kpn beter beeld? en kan ik hierop ook meteen de radio aansluiten?
Ook FM? Dan zou ik een nieuwe antenne kopen.. Ben ik weer met m'n HQ ANT 100, maar die heeft ook FM ingebouwd :P. En hij versterkt 36dB voor UHF, dus je zou behoorlijk wat aftakkingen moeten kunnen maken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• martijnr17
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 08:02
W3ird_N3rd schreef op woensdag 13 juni 2007 @ 12:40:
[...]

Ook FM? Dan zou ik een nieuwe antenne kopen.. Ben ik weer met m'n HQ ANT 100, maar die heeft ook FM ingebouwd :P. En hij versterkt 36dB voor UHF, dus je zou behoorlijk wat aftakkingen moeten kunnen maken.
Ja met fm zou wel het mooiste zijn, dit omdat er in mijn huis hele slechte ontvangst is van FM, op het moment als ik radio wil luisteren zet ik mijn digitenne maar op radio maar dat vind ik eigenlijk een beetje onzin. Ik zal eens naar de genoemde antenne kijken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• noppus
Koffie schreef op woensdag 13 juni 2007 @ 11:26:
Vreemd, ik moest mijn halve doopceel met een callmiep doornemen :P
Nou, ik dus niet. Ik kreeg een sprekende computer aan de lijn. Nummer zou ook 0900 kunnen zijn geweest ipv 0800.

Ik verwachtte dat ik mijn gegevens zou moeten opgeven en toen dat niet bleek te hoeven dat ze het aan de telefoonrekening zouden koppelen (ze hebben natuurlijk nummerweergave, ook KPN, dus makkelijk genoeg). Maar dat is dus niet zo of ze lopen vreselijk achter. In elk geval, ik kijk al twee maanden zonder contract of wat ook.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kaoh
noppus schreef op woensdag 13 juni 2007 @ 16:13:
[...]

Nou, ik dus niet. Ik kreeg een sprekende computer aan de lijn. Nummer zou ook 0900 kunnen zijn geweest ipv 0800.

Ik verwachtte dat ik mijn gegevens zou moeten opgeven en toen dat niet bleek te hoeven dat ze het aan de telefoonrekening zouden koppelen (ze hebben natuurlijk nummerweergave, ook KPN, dus makkelijk genoeg). Maar dat is dus niet zo of ze lopen vreselijk achter. In elk geval, ik kijk al twee maanden zonder contract of wat ook.
Normaal gesproken wordt een kaart op naam verkocht via zo iets als de primafoon en dan hoeft hij alleen zoals beschreven geactiveerd te worden. Ook kunnen ze anoniem verkocht worden bij iets in een andere winkel bijvoorbeeld, en dan moet je via de doopcell ;-) methode activeren.

Dus of ze lopen gewoon flink achter, of iemand anders betaald je rekening.

... volgens mij... :p

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jelle.
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 09-09 12:44
Als het goed is kreeg je bij je Digitenne pakket een antwoordkaart die je zou moeten invullen en opsturen. Hiermee sluit je het contract af.

Edit: of is dat om die kosten van de tuner terug te krijgen bedenk ik me nu :?

[ Voor 22% gewijzigd door jelle. op 13-06-2007 22:24 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Atomsk
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 08-09 22:29
Zijn ze trouwens nog een beetje snel met een extra kaartje sturen? Heb er zaterdag 1 besteld via de KPN website, maar nog niks ontvangen.

edit: zojuist een verzendbevestiging ontvangen..

[ Voor 15% gewijzigd door Atomsk op 14-06-2007 12:42 ]

_██_
(ಠ_ృ)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• slaay
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 02:11

slaay

Natuurbeleven.com

Ik zie dat de 2e zender in Eindhoven vanaf 16 juli online gaat. Ben benieuwd wat dat met het signaal gaat doen.
Zit nu al zogenaamd buiten het dekkingsgebied volgens KPN (Strijp), maar haal 90% ofzo.

Dich bis echt unne foëzen haas

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jelle.
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 09-09 12:44
slaay schreef op donderdag 14 juni 2007 @ 12:12:
Ik zie dat de 2e zender in Eindhoven vanaf 16 juli online gaat. Ben benieuwd wat dat met het signaal gaat doen.
Zit nu al zogenaamd buiten het dekkingsgebied volgens KPN (Strijp), maar haal 90% ofzo.
Waar zie je dat? Volgens deze website is het namelijk september 2007 geworden...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Intheweb
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 08:57
KPN bied nu via Primafoon nu ook een USB versie aan zodat je ook op je laptopje kan kijken. :)
Deze advertentie stond vandaag in 3 gratis bladen op het station... ik ga na mijn werk gelijk ff langs :)

Doe maar een onsje meer...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• asmi
  • Registratie: Augustus 2004
  • Niet online
Intheweb schreef op donderdag 14 juni 2007 @ 16:36:
KPN bied nu via Primafoon nu ook een USB versie aan zodat je ook op je laptopje kan kijken. :)
Het is de Anysee E30 Plus.
Je kunt hem ook op de KPN-website zien en bestellen (heb hem net zelf bij de Primafoon gehaald en ga er vanavond mee spelen).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• xon

xon

asmi schreef op donderdag 14 juni 2007 @ 18:51:
[...]

Het is de Anysee E30 Plus.
Je kunt hem ook op de KPN-website zien en bestellen (heb hem net zelf bij de Primafoon gehaald en ga er vanavond mee spelen).
Wat is de prijs bij KPN?

die zijn gek..169 euro!

[ Voor 5% gewijzigd door xon op 14-06-2007 21:37 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mentalist

Mentalist

[avdD]

Wat is daar gek aan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• slaay
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 02:11

slaay

Natuurbeleven.com

Bl44t44p schreef op donderdag 14 juni 2007 @ 12:31:
[...]

Waar zie je dat? Volgens deze website is het namelijk september 2007 geworden...
Postcode invullen op kpn.com bij Digitenne aanvragen en dan zie je de datum van 16 juli 2007 staan.

Dich bis echt unne foëzen haas

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LWaS
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 04-05-2024

LWaS

Dus.

Postcode check bij mij geeft aan dat ik buiten het dekkingsgebied zit.
Toch maar de gok gewaagd (tis toch een maand gratis op proef) en het werkt tot nu toe eik prima :)

Vage is alleen dat ik bij private spice "conax geen toegang" krijg tr zien, terwijl de code echt klopt.
NIet dat ik er nou echt veel aan mis, maar apart is het zeker :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mentalist

Mentalist

[avdD]

Weet niet zeker, maar is het niet zo dat je even moet bellen om Private Spice aan te laten zetten? (ivm. mensen die geen pr0n wensen)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LWaS

LWaS

Dus.

W3ird_N3rd schreef op donderdag 14 juni 2007 @ 23:14:
Weet niet zeker, maar is het niet zo dat je even moet bellen om Private Spice aan te laten zetten? (ivm. mensen die geen pr0n wensen)
Geen idee, maar mocht dat zo zijn, dan ga ik die moeite niet doen iig ;)

Weet iemand trouwens waar de dualtuners van samsung nog wel te koop izjn? (of een goed alternatief)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MavhRik

MavhRik

Marcel

Bij mij was dat niet zo... als je het uit wilt zetten moet je bellen en als je het daarna weer aan wilt zetten moet dat schriftelijk.

maverick: A person who thinks and acts in an independent way, often behaving differently from the expected or usual way.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Icelus
  • Niet online
xon schreef op donderdag 14 juni 2007 @ 21:35:
[...]

Wat is de prijs bij KPN?

die zijn gek..169 euro!
Probleem is waarschijnlijk de conax-module, die drijft de prijs op.
Voor €30 kun je ze ook zonder vinden...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Koffie

Koffie

Koffiebierbrouwer

Braaimeneer

Nee, default is porn zo ingesteld:

- Porn kanaal is gewoon vrij te ontvangen
- Porn kanaal is afgeschermd
- PIN code is 1234

Je kunt het pron kanaal op je kaartje volledig laten blokkeren via een telefoon nummer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LWaS

LWaS

Dus.

Koffie schreef op vrijdag 15 juni 2007 @ 10:14:
[...]

Nee, default is porn zo ingesteld:

- Porn kanaal is gewoon vrij te ontvangen
- Porn kanaal is afgeschermd
- PIN code is 1234

Je kunt het pron kanaal op je kaartje volledig laten blokkeren via een telefoon nummer.
Maar waarom blijft ie bij mij dan zeggen dat ie geen toegang heeft? IK heb de juiste pincode ingevoerd, heb naar de beveiligingsinstelling van de conax gekeken....beetje rare shit :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kaoh
LWaS schreef op vrijdag 15 juni 2007 @ 10:53:
[...]

Maar waarom blijft ie bij mij dan zeggen dat ie geen toegang heeft? IK heb de juiste pincode ingevoerd, heb naar de beveiligingsinstelling van de conax gekeken....beetje rare shit :P
Zat er geen formulier bij om opdracht te geven om hem aan te laten zetten?
Bij mij zat die er ooit wel bij, maar ik had hem weer niet nodig omdat hij standaard aanstond inderdaad.
De papier winkel suggereerd dat hij aan moest via opdracht, maar het was precies andersom.

Misschien is jouw kaartje hiervoor bij een andere abbonee uitgezet en nu het kaartje opnieuw verstuurd ofzo ;-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LWaS

LWaS

Dus.

Kaoh schreef op vrijdag 15 juni 2007 @ 12:26:
[...]

Zat er geen formulier bij om opdracht te geven om hem aan te laten zetten?
Bij mij zat die er ooit wel bij, maar ik had hem weer niet nodig omdat hij standaard aanstond inderdaad.
De papier winkel suggereerd dat hij aan moest via opdracht, maar het was precies andersom.

Misschien is jouw kaartje hiervoor bij een andere abbonee uitgezet en nu het kaartje opnieuw verstuurd ofzo ;-)
ik heb het verzegeld inde winkel gekocht, dus hoop het niet.
MIsschien toch maar eens KPN bellen, alhoewel..ik mis het nou ok niet echt :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kielkiel
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 06:52
LWaS schreef op vrijdag 15 juni 2007 @ 13:15:
[...]

ik heb het verzegeld inde winkel gekocht, dus hoop het niet.
MIsschien toch maar eens KPN bellen, alhoewel..ik mis het nou ok niet echt :P
Ik kreeg vandaag mijn digitenne pakket ook toegestuurd. Alleen was de KPN-miep vergeten erbij te vertellen dat je ook nog een verzendkosten moet betalen naast die 89,95 die je weer terugkrijgt. Heb dus gelijk maar klacht ingediend. Mooi dat de KPN van de telefonische 'deal' opnamen hebben gemaakt. De bezorger vertelde al dat hij tientallen pakketten heeft teruggestuurd omdat die mensen niet wisten dat zij verzendkosten moeten betalen. Volgens mij heeft het callcenter weer iets vergeten te zeggen....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LWaS

LWaS

Dus.

Ik kreeg net een brief van de KPN dat ik mijn bestelde Digitenne pakket na 26-6 thuis kan verwachten.
Beetje apart wel, omdat ik toch echt mijn pakket heb opgehaald in de winkel hier vlakbij.

Meteen ff gebeld natuurlijk en ook van de mogelijkheid gebruik gemaakt waarom Private Spice niet werkt.
Schijnen ze dus bij de Primafoon niet alles helemaal te hebben doorgevoerd, waardoor ze me nu dus ineens een pakket willen toesturen en ik eik geen abbo heb. Mijn smartcard is alleen tijdelijk geactiveerd.

Dus nu alles aan die vriendelijke medewerker doorgegeven, en als het goed is moet ik nu van de week een bevestiging krijgen van aansluiting en ook Private Spice moet het dan doen.

Zal mij benieuwen ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Koffie

Koffie

Koffiebierbrouwer

Braaimeneer

Vandaag het standaard Samsung single tuner pakket bij de Primafoon opgehaald.
Voor de zekerheid had ik mijn abo smartcard mee, zodat ze de 2e kaart daar meteen op konden activeren.
Was niet nodig, postcode + nummer is voldoende (valt toch niets mee te frauderen want je betaald voor een extra kaartje niets meer p/m).

De Samsung zapt een fractie sneller dan de Topfield. De menu dingen zijn een stuk eenvoudiger maar het werkt allemaal wel.
In het begin kreeg ik met gee nmogelijkheid het boekt met de RTL group erin, maar na wat antenne postioneren werkte dat ook netjes.
Wel vreemd, als ik de antenne op het kastje plaats waar de TV ook op stond (ik gok 1.50 m hoog) heb ik prima ontvangst, maar word dat complete boeket niet gezien (en als ik 'm wel het valt hij weg nar no signal).
Zet ik de antenne op de grond, blijven alle zenders dezelfde kwaliteit en heb ik 70% op de RTL group.
Vreemd dat zo'n 'kleine' afstand zoveel uitmaakt.

Enfin, prima tevreden al zou het wel fijn zijn als de AB op de een of andere manier de TV ook kan besturen - nu moet ik 2 apparaten aan en uit zetten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LWaS

LWaS

Dus.

Is die Topfield eik betere kwalitieit? Dat ben ik volgens mij wel eens ergens tegengekomen.
Is misschien wel interessant wanneer ik een tweede tuner nodig heb.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Koffie

Koffie

Koffiebierbrouwer

Braaimeneer

Ik geloof dat ik wel eens in dit topic heb gelezen dat de TF het beter doet dan de Samsung.
Ik kan het niet echt vergelijken omdat de Samsung aan een goedkoopie LCD TV in de slaapkamer hangt, de TF hangt aan een veel betere plasma.

Sowieso is de TF natuurlijk veel beter qua feature's, maar ja .. dat is dan ook een PVR.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LWaS

LWaS

Dus.

Idd, zal me toch eens verdiepen in die PVR, kan ik misschien mijn ouders blijmaken met de Samsung, koop ik zelf de PVR.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kaoh
Koffie schreef op zaterdag 16 juni 2007 @ 21:00:
Zet ik de antenne op de grond, blijven alle zenders dezelfde kwaliteit en heb ik 70% op de RTL group.
Vreemd dat zo'n 'kleine' afstand zoveel uitmaakt.
Ik heb dit met zo een cm verschil al.
De gerichte Antenne in de computer kamer heeft problemen met Discovery channel, door hem dan net een halve graad te verdraaien of hem 1 cm te verschuiven lost dat perfect op.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Intheweb
Ze hadden de USB tuners niet meer op voorraad liggen. Ze hadden er maar 2 binnen gekregen en die waren binnen no-time weg. Dus nu maar eentje besteld en krijg als het goed is vandaag een telefoontje.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MavhRik

MavhRik

Marcel

Intheweb schreef op maandag 18 juni 2007 @ 09:13:
Ze hadden de USB tuners niet meer op voorraad liggen. Ze hadden er maar 2 binnen gekregen en die waren binnen no-time weg. Dus nu maar eentje besteld en krijg als het goed is vandaag een telefoontje.
Ik ben erg benieuwd hoe die presteerd ed... Hoe ga je hem aansluiten? Met of zonder de KPN active antenne en op welke Windows? (gebruikmakend van MediaCenter?)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• babbaloerie
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 25-09-2023

babbaloerie

¯¯¯¯¯¯¯

Een tijdje geleden zijn wij thuis ook overgestapt op Digitenne. We hebben op het dak een richt antenne staan gericht op de dichtstbijzijnde mast (Lelystad). Nu hebben we sinds kort twee tuners in plaats van één. Het gaat hier om twee Single tuners van Samsung. De antenne zit aangesloten op mijn tuner op de zolder, van daaruit gaat via de Loop Out aansluiting een kabel naar de tuner in de woonkamer zodat ze daar ook gewoon tv kunnen kijken. Nu komt het probleem:

Dit werkt wel, maar er kan in de woonkamer alleen tv worden gekeken wanneer mijn tuner (op de zolder dus) aan staat. Deze moet dus altijd aan staan (niet op Stand-by) zodat ze beneden tv kunnen kijken, en dit wil ik niet vanwege stroomverbruik/levensduur. Een work-around is steeds de kabel uit mijn tuner trekken en die op elkaar aansluiten zodat ik mijn tuner uit kan zetten. Maar dit is natuurlijk helemaal niet handig...

Kan hier niet gewoon een splitter ofzo tussen? Iemand een oplossing?

Bij voorbaat dank :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

babbaloerie schreef op maandag 18 juni 2007 @ 12:51:
Een tijdje geleden zijn wij thuis ook overgestapt op Digitenne. We hebben op het dak een richt antenne staan gericht op de dichtstbijzijnde mast (Lelystad). Nu hebben we sinds kort twee tuners in plaats van één. Het gaat hier om twee Single tuners van Samsung. De antenne zit aangesloten op mijn tuner op de zolder, van daaruit gaat via de Loop Out aansluiting een kabel naar de tuner in de woonkamer zodat ze daar ook gewoon tv kunnen kijken. Nu komt het probleem:

Dit werkt wel, maar er kan in de woonkamer alleen tv worden gekeken wanneer mijn tuner (op de zolder dus) aan staat. Deze moet dus altijd aan staan (niet op Stand-by) zodat ze beneden tv kunnen kijken, en dit wil ik niet vanwege stroomverbruik/levensduur. Een work-around is steeds de kabel uit mijn tuner trekken en die op elkaar aansluiten zodat ik mijn tuner uit kan zetten. Maar dit is natuurlijk helemaal niet handig...

Kan hier niet gewoon een splitter ofzo tussen? Iemand een oplossing?

Bij voorbaat dank :)
Bij een splitter heb je altijd verlies. Dus je moet wel signaalsterkte over houden.

Ik denk dat je misschien wel een splitter kan gebruiken, maar... Het hangt er ook wel vanaf wat voor soort. Dat heeft te maken met wat voor soort antenne je gebruikt, actief of passief.

Bij passief is er geen probleem volgens mij. (tenminste als er voldoende extra signaal is)

Maar de actieve antenne (bijvb van KPN) heeft een spanning nodig van bijvb 5 V. Ik heb zelf gemeten dat er bij KPN een stroom nodig is van ongeveer 30 mA. Die spanning (en stroom) moet dus of van de ene of van de andere tuner komen of van beide !! En de beide tuners mogen elkaar niet "bijten". Ik vermoed dat als de ene uitstaat en de andere aan, dat het misschien fout zou kunnen gaan. (als Samsung bij het ontwerp daar geen rekening mee zou hebben gehouden) Ik denk zelf dat het wel meevalt. Het zou kunnen werken, of de ene tuner die uitstaat zou de spanning voor de antennte kunnen wegtrekken en in t ergste geval zou er een of beide tuners kapot kunnen gaan. Maar ik denk dat t wel meevalt.

Splitters kunnen impedantieaanpassingen maken op inductieve manier (met een spoeltje: dat zijn draden die door een ferromagnetische kern gaan) of via weerstandjes. Wat belangrijk is dat de gelijkstroom er doorheen kan bij een actieve antenne.

De weerstandjes zijn in de orde van de kabelimpedantie 30 Ohm dat zou een verlies kunnen geven van 0,9 Volt op de 5 Volt, dan zal de antenne nog wel werken, echter met een lagere versterking. Dat hoeft geen probleem te zijn bij voldoende signaalspanning. Bij een inductief gekoppelde hangt het ervan af hoe er is gewikkeld. Je hebt of: helemaal geen stroom of helemaal wel.

Een richtantenne met versterker kan ook zijn eigen voeding verzorgen. Dan kunnen de beide tuners op "uit" staan. Er is dan geen probleem.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

[

[ Voor 99% gewijzigd door Verwijderd op 18-06-2007 16:28 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Intheweb
inVision schreef op maandag 18 juni 2007 @ 09:15:
[...]

Ik ben erg benieuwd hoe die presteerd ed... Hoe ga je hem aansluiten? Met of zonder de KPN active antenne en op welke Windows? (gebruikmakend van MediaCenter?)
Mediacenter heb ik niet, maar wil wel een HTPC software pakketje eraan hangen.
Aansluiten gebeurd doormiddel van de USB tuner, en daar zit al een (volgens mij) vaste uitschuif attenne aanvast. Zoals je vroeg op je radio had zitten.

maar helaas, tot nu toe nog geen telefoontje terug gehad dat ze hem binnen hadden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Intheweb
Zo... na een half uur in de Primafoon te hebben gestaan, heb ik toch eindelijk de Digitenne USB portable DVB-T recevier. Modelnaam E30 Plus. Van de fabrikant Anysee.

Het is een heel gedonder om het geheel te bestellen in de zaak, want de medewerkers zijn door KPN niet goed ingelicht!

Edit 18 juli: Nu zal dat waarschijnlijk niet meer zo zijn in de Primafoonzaken.

Let op
Bij aanschaf van de USB receiver word nog los een Smartcard kaart geleverd.Dus niet zoals bij de Single Tuner dat ie bij de prijs is in begrepen. In totaal kom je rond de 185 euro uit, waar je uit eindelijk 90 euro terug van zult krijgen.
Momenteel staat dit apparaat nog niet in het actie bestand van Primafoon. Wat ze nu doen is aangeven dat je een single tuner erbij neemt. Hierdoor zal je dus 89 euro terug krijgen.

In deze post zal ik updates geven over het installeren van dit apparaatje.

Afbeeldingslocatie: http://peter.intheweb.nl/got/kpn_digitenne_1.jpg
Het pakket + Smartkaart
Afbeeldingslocatie: http://peter.intheweb.nl/got/kpn_digitenne_2.jpg
Het pakket, maar nu uit de doos. En ja: met afstandsbediening en een losse antenne. Zo te zien is het mogelijk om de grote versie van de antenne er ook op aan te sluiten :)

(updates volgen)
19:30 Start installatie
19:35 Installatie drivers voltooid. Ik draai Windows XP Home, en hij geeft aan dat de drivers geen handtekening van Microsoft heeft. Onderaan deze post een foto van het apparaat met zijn antenne volledig uit. Voor de verhouding heb ik een blik Karvan Cevitan ernaast gezet.
19:43 Kaart in het apparaat gestoken en begonnen met scannen. Na het scannen popt gelijk het video scherm op met daarin Nederland 1 en het beeld ziet er op het eerste gezicht erg strak uit.
20:04 Momenteel heb ik Ned 1, 2, 3 en RTV Utrecht kunnen bekijken, maar hij weigert momenteel de andere kanalen te pakken. *gaat druk opzoek naar meer info...
20:21 *Doet een dansje, want opeens na het opnieuw insteken van de kaart werkt nu RTL 4 :D
20:30 Alles werkt... inclusief een 18 plus kanaaltje :P
Wat wel opvalt is dat niet alle kanalen netjes gecropt zijn... soms veel zwart aan de zijkant, of witte blokjes aan de bovenkant van het beeld.
20:38 Gebeurd nu al een paar keer dat bij het zappen de software lijkt te crashen en zichzelf afsluit. Ik ga ff op onderzoek... denk dat ik de laatste drivers ga downloaden.

Afbeeldingslocatie: http://peter.intheweb.nl/got/kpn_digitenne_3.jpg
De hoogte van de antenne die word meegeleverd bij de USB Digitenne Receiver.

Afbeeldingslocatie: http://peter.intheweb.nl/got/kpn_digitenne_4.jpg
Er zijn verschillende versie's beschikbaar van de driver. Ik heb gekozen voor de Tweede omdat ik Windows XP Home gebruik.

[ Voor 40% gewijzigd door Intheweb op 18-07-2007 16:08 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Koffie

Koffie

Koffiebierbrouwer

Braaimeneer

Wat bedoel je met SIM kaart ? Gewoon je smartcard neem ik aan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Intheweb
Koffie schreef op maandag 18 juni 2007 @ 20:33:
Wat bedoel je met SIM kaart ? Gewoon je smartcard neem ik aan?
Ja... ik moet steeds denken aan een SIM vanwege de chip. Maar bedoel inderdaad Smartcard. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Toch geen softwareupdate voor de Topfield. Ben gisteren weer gebeld door de mannen van de technische dienst daar. Mijn Topfield (met oude software waardoor de EPG in elk geval vrijwel nooit goed werkt) wordt omgewisseld door niewue met nieuwe software.

Enkele maanden geleden kreeg ik te horen dat er een nieuwe software update zou komen voor de Topfield. Maar dat is nu dus weer helemaal van de baan. Blijbaar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op dinsdag 19 juni 2007 @ 10:00:
Toch geen softwareupdate voor de Topfield. Ben gisteren weer gebeld door de mannen van de technische dienst daar. Mijn Topfield (met oude software waardoor de EPG in elk geval vrijwel nooit goed werkt) wordt omgewisseld door niewue met nieuwe software.

Enkele maanden geleden kreeg ik te horen dat er een nieuwe software update zou komen voor de Topfield. Maar dat is nu dus weer helemaal van de baan. Blijbaar.
Van KPN telefoniste gehoord dat er in de toekomst ZEKER een update zou komen voor de Topfiled maar dat niet bekend is wanneer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Koffie

Koffie

Koffiebierbrouwer

Braaimeneer

Komt er met een TF update ook een nieuw bootlogo ? :P
Het viel me nu op dat mijn nieuwe single tuner het moderne KPN logo heeft, en mijn 'oude' TF het oude logo :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DeFeCt
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 05-09 08:39

DeFeCt

je wéét toch

Ik heb hier een Samsung SMT-1000T decoder die de laatste tijd niet echt meer meewerkt, meestal gaat hij helemaal niet aan, soms na heel vaak aan en uit zetten en als hij het dan eenmaal doet gaat hij spontaan rebooten... iemand enig idee wat hiervan de oorzaak zou kunnen zijn en hoe lang er garantie op die dingen zit?

Mocht het niet eenvoudig op te lossen zijn dan kan het zomaar zijn dat ik de hele boel aan de kant doe.. bij wijze van de druppel in de emmer.

Flickr

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Koffie

Koffie

Koffiebierbrouwer

Braaimeneer

offtopic:
Dan heb ik wel interesse in je antenne :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• xon

xon

@intheweb

Had je al digitenne voordat je die usb tuner nam ? ik zie dat het alleen voor nieuwe slachtoffers is die dan 90 euro korting krijgen. Of heb jij de korting als bestaande klant ook gehad?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mentalist

Mentalist

[avdD]

DeFeCt schreef op dinsdag 19 juni 2007 @ 20:46:
Ik heb hier een Samsung SMT-1000T decoder die de laatste tijd niet echt meer meewerkt, meestal gaat hij helemaal niet aan, soms na heel vaak aan en uit zetten en als hij het dan eenmaal doet gaat hij spontaan rebooten... iemand enig idee wat hiervan de oorzaak zou kunnen zijn en hoe lang er garantie op die dingen zit?

Mocht het niet eenvoudig op te lossen zijn dan kan het zomaar zijn dat ik de hele boel aan de kant doe.. bij wijze van de druppel in de emmer.
Garantie: volgens Europees recht minimaal 2 jaar (maar kan langer zijn). Zit je daar nog in zoek dan een primafoon in de buurt en dump je apparaat op de toonbank met de mededeling "Stuk!" *D.

Wat er kapot is: mogelijk de voeding, kan je zelf niet fixen waarschijnlijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Intheweb
xon schreef op dinsdag 19 juni 2007 @ 21:29:
@intheweb

Had je al digitenne voordat je die usb tuner nam ? ik zie dat het alleen voor nieuwe slachtoffers is die dan 90 euro korting krijgen. Of heb jij de korting als bestaande klant ook gehad?
Nee ik was nog geen klant...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• asmi
  • Registratie: Augustus 2004
  • Niet online
Koffie schreef op dinsdag 19 juni 2007 @ 20:38:
Komt er met een TF update ook een nieuw bootlogo ? :P
Het viel me nu op dat mijn nieuwe single tuner het moderne KPN logo heeft, en mijn 'oude' TF het oude logo :+
Dan heb je de laatste update gemist; versie 1.40 heeft het nieuwe logo.
Pagina: 1 ... 11 ... 21 Laatste

Dit topic is gesloten.