Het grote KPN Digitenne topic deel 3 Vorige deel Overzicht Volgende deel Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 10 ... 21 Laatste
Acties:
  • 181.471 views sinds 30-01-2008

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MavhRik
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 13-09 19:09

MavhRik

Marcel

inVision schreef op woensdag 16 mei 2007 @ 09:27:
[...]

Oke,... ik neem denk ik vandaag me set mee naar ~Leiden en kijk even of ik daar wel een update krijg.
Nou,... ook niets via de zender in Oegstgeest :( Zou het kunnen komen dat ik ipv. Nederlands de tuner op Engels heb staan?

maverick: A person who thinks and acts in an independent way, often behaving differently from the expected or usual way.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Atomsk
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 08-09 22:29
Test je dat toch even? Fabrieksinstellingen herstellen en vervolgens Nederlands kiezen.

_██_
(ಠ_ృ)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MavhRik

MavhRik

Marcel

Atomsk schreef op maandag 21 mei 2007 @ 10:21:
Test je dat toch even? Fabrieksinstellingen herstellen en vervolgens Nederlands kiezen.
Ik bedacht me dat terwijl ik het typte, maar zit nu op werk dus ga dat thuis wel even proberen :)

maverick: A person who thinks and acts in an independent way, often behaving differently from the expected or usual way.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Halfkakkende
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 13-09 22:13

Halfkakkende

Vandring

W3ird_N3rd schreef op zondag 20 mei 2007 @ 23:08:
Als het op de RTL zenders is, die zijn aan het testen :P. De SBS (Veronica/Net5/SBS6) zenders ook volgens mij.
Nu je het zegt, het treedt bij de ene zender meer op dan bij de andere. Helaas bij de zenders die jij noemt niet zo regelmatig als op andere zenders. Voornamelijk de publieke zenders en Talpa Tien lijken er erg last van te hebben. Ik ben dus even op zoek gegaan naar een nieuwsbericht dat ik onlangs toevallig tegenkwam: Tien TV schakelt over naar breedbeeld formaat. Daar staat beschreven:
Digitenne
Algemeen: als een digitale ontvanger aangesloten wordt op een 4:3-toestel zal de ontvanger ingesteld moeten worden op de A/V instellingen 4:3 Letterbox. Bij een 16:9-toestel dienen de A/V instellingen op 16:9 (gemengd) te staan.
Ik vind het wel typisch dat dit probleem zich voordoet na een softwareupdate, maar mogelijk biedt het de oplossing voor alle zenders.
Atomsk schreef op zondag 20 mei 2007 @ 23:29:
Mijn breedbeeld tv kan niet naar 4:3 schakelen in RGB modus, één of ander vaag defect. M'n Samsung single tuner heb ik bij "audiovisuele instellingen" het beeldformaat op "letterbox" gezet en de verhouding op 16:4. Er wordt dan altijd een breedbeeld signaal verzonden en de tuner maakt 4:3 uitzendingen zelf passend met balken links en rechts.

Wellicht kun je dat ook zo instellen bij die vriendin.
Ik ga vanavond even langs dus dan zal ik deze suggestie eens proberen. Bedankt!

Toch blijf ik het frappant vinden dit probleem zich na een update voordoet, terwijl er ten tijde van de installatie óók geen instellingen gewijzigd zijn.

MUZIEK!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MavhRik

MavhRik

Marcel

Ik lees net berichten dat mensen updaten naar versie 1.53 (let op de 3!)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

inVision schreef op maandag 21 mei 2007 @ 16:56:
Ik lees net berichten dat mensen updaten naar versie 1.53 (let op de 3!)
en waar lees je dat?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gerritjuh
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 14-09 19:05
Waarschijnlijk bij Sat4all...

Maar ik kan het bevestigen, vandaag geupdate naar v1.53.

"If it ain't broke, don't fix it!"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Miki
  • Laatst online: 23:05
Mijn zoektocht naar dvb-t receivers met hdd heeft weinig resultaten opgeleverd. De enige fabrikant die duidelijk informatie geeft en deze ook heeft is Topfield. De overigen zijn naar alle waarschijnlijkheid FTA only.

Er schijnt ook een samsung PVR te zijn maar deze is niet te vinden op de website van samsung. Ik vind het echt wel vreemd dat je buitenom KPN eigenlijk niet aan dvb-t receivers met hdd kan komen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mentalist
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 30-08 02:04

Mentalist

[avdD]

Topfield TF 5000 PVRt heeft CI. Dan heb je nog de TF5400PVR, een satelliet+DVB-T combo PVR met Conax en CI.

Andere merken zijn idd niet te vinden. Niet zo raar ook. In de UK is het primaire DVB-T aanbod FTA en Top-up TV (waarvan ik niet eens de indruk heb dat het populair is) ondersteund afaik geen CI. In Frankrijk is het primaire aanbod ook FTA afaik, al hebben ze daar geloof ik ook wat paytv. In België heb je 7 TV-zenders via DVB-T, te weten Ketnet/Canvas, Eén, La Une, La Deux, RTBF Sat en beperkt te ontvangen TV Brussel. Het enige gecodeerde (en ook zeer beperkt te ontvangen) kanaal is Be TV. Verder moet DVB-T in België nog van de grond komen en zal de situatie waarschijnlijk vergelijkbaar met NL zijn in de toekomst, maar we kunnen hopen.. Daar breng je dus ook geen PVR met CI voor op de markt. In Duitsland is het allemaal ook FTA, en in Luxemburg zover beschikbaar ook (RTL4/5/7).

Alle omringende landen zijn dus FTA of hebben nog geen DVB-T aanbod buiten de publieken. Alleen Nederland moet hier buitenbeentje zijn, sja, dan zijn de enige PVR's die met gecodeerde kanalen overweg kunnen ook op NL gericht..

Je kan wel een Dreambox kopen en daar DVB-T tuners instoppen.

Verstuurd vanaf mijn Computer®

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• koen
  • Registratie: Juli 1999
  • Niet online
Kijk ook eens op www.technisat.de, daar staan er ook een aantal met CI en conax. Het merk wordt erg goed getest in duiste audio/video bladen en denkt aan de umweltschutz :P (laag verbruik)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gerritjuh
Miki schreef op maandag 21 mei 2007 @ 19:00:
Mijn zoektocht naar dvb-t receivers met hdd heeft weinig resultaten opgeleverd. De enige fabrikant die duidelijk informatie geeft en deze ook heeft is Topfield. De overigen zijn naar alle waarschijnlijkheid FTA only.

Er schijnt ook een samsung PVR te zijn maar deze is niet te vinden op de website van samsung. Ik vind het echt wel vreemd dat je buitenom KPN eigenlijk niet aan dvb-t receivers met hdd kan komen.
Hmmm, dan heb je niet goed genoeg gezocht. De Technisat DigiCorder T1 heeft ook een CI: "DVB-T receiver with integrated hard disk drive, Timeshift function and Common Interface" http://www.technisat.com/...&kid=1,68&pid=1365&reload en dan heb je nog de Dreambox en Reelbox waar je dvb-t tuners kunt plaatsen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Miki
Gerritjuh schreef op maandag 21 mei 2007 @ 20:02:
[...]

Hmmm, dan heb je niet goed genoeg gezocht. De Technisat DigiCorder T1 heeft ook een CI: "DVB-T receiver with integrated hard disk drive, Timeshift function and Common Interface" http://www.technisat.com/...&kid=1,68&pid=1365&reload en dan heb je nog de Dreambox en Reelbox waar je dvb-t tuners kunt plaatsen.
Bij de Technisat digicoder heb ik er waarschijnlijk overheen gekeken aangezien ik nu pas 1x CI zie staan tussen de specificaties. In het verhaaltje onder de reciever wordt er niks over verteld terwijl dat met de DIGIT MF4-T wel het geval is.

Ik heb bij www.reelbox.nl wel gezien dat hun reelbox uit te breiden is met een dvb-t module maar geen info over digitenne/KPN dan wel iets met CAM/CI. Daarnaast is de kale prijs van de reelbox al iets van 800euro en dan moet ik nog een module dvb-t bij kopen. Wordt wel een heel duur alternatiefje niet waar ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ortep
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online

Ortep

Soylent Green is People!

Gerritjuh schreef op maandag 21 mei 2007 @ 17:32:
[...]

Waarschijnlijk bij Sat4all...

Maar ik kan het bevestigen, vandaag geupdate naar v1.53.
Klopt...ik ook. Het gaat blijkbaar met horten en stoten...of ze kwamen een probleem tegen dat ze zo hebben opgelost

Only two things are infinite, the universe and human stupidity, Einstein
Alleen de doden kennen het einde van de oorlog, Plato

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gerritjuh
Miki schreef op maandag 21 mei 2007 @ 20:24:
[...]

Ik heb bij www.reelbox.nl wel gezien dat hun reelbox uit te breiden is met een dvb-t module maar geen info over digitenne/KPN dan wel iets met CAM/CI. Daarnaast is de kale prijs van de reelbox al iets van 800euro en dan moet ik nog een module dvb-t bij kopen. Wordt wel een heel duur alternatiefje niet waar ;)
Duur? Ja dat klopt, maar je krijgt er wel iets voor terug. Maar het was meer om aan te geven dat er wel degelijk meerdere ontvangers zijn die DVB-t ondersteunen in combinatie met CI/Conax.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Denk dat ik het heb gevonden die update,

Groningen woon ik,
En kreeg steeds de melding geen nieuwe software gevonden in de menu,
*als ik naar software update ging, via het menu.

En toen:
*Ik ging naar het radio kanaal van digitenne,
*Zette hem op de regio kanaal (rtvnoord bij mij)
*toen ging ik weer naar het menu,
*Toen naar software update,
*toen kreeg ik melding nieuwe software gevonden,
*Wilt u die nu downloaden,

heb nog 3 samsung tunners,
En bij alle 3 werkte het ook op deze manier,
Heb sofware 1.53

Laat het horen of dit ook werkt bij jullie?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MavhRik

MavhRik

Marcel

Ik heb vannochtend nog maar eens geprobeerd om mijn Samsung single tuner te updaten.

Ik had de taal nog op Engels staan en ben in het menu naar software update gegaan, maar geen update... daarna de taal geweizigd in Nederlands en meteen weer naar software update gegaan en eureka! een update, en wel te verstaan 1.53! Updaten ging verder snel en goed.

Ik heb nu:
Hardware: 3.5
DVB-T Loader: 1.22
Software: 1.53

Het "probleem" dat ik had met automatisch zoeken en dan niet de sterkste zenders nemen is weg!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• robertwebbe
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 07:42

robertwebbe

Robert Webbe

robertwebbe schreef op vrijdag 18 mei 2007 @ 13:32:
Volgens mij staat zender Arnhem nu ook aan sinds vandaag :)
koen schreef op vrijdag 18 mei 2007 @ 13:40:
staat al een tijdje aan, maar krijgt 6 juni officiele update :)
Ik bedoelde eigenlijk te zeggen dat ik nu ook bouquetten 2, 3 en 4 op respectievelijk de kanalen 65, 58 en 66 ontving. Blijkbaar waren ze aan het testen want toen ik 's avonds thuis wou gaan kijken was het weer zoals vanouds. Nu staat alleen volgens mij alleen nog maar bouquet 1 aan op kanaal 42 maar dat zou ook zomaar uit Nijmegen kunnen komen. Het wordt dus toch nog even afwachten tot augustus als het niet weer een keer wordt uitgesteld... :'(

Ik ontvang nu (vandaag) in Arnhem Zuid het volgende:

kanaal 22 - bouquet 1 - Hengelo - 5% sterkte
kanaal 23 - bouquet 3 - Hengelo - 13% sterkte
kanaal 29 - Duits bouquet - 43% sterkte
kanaal 30 - bouquet 1 - Oss - 10% sterkte
kanaal 31 - bouquet 3 - Nijmegen - 61% sterkte
kanaal 34 - bouquet 2 - Venlo - 25% sterkte
kanaal 35 - Duits bouquet - 37% sterkte
kanaal 42 - bouquet 1 - Arnhem (of Nijmegen) - 70% sterkte
kanaal 46 - Duits bouquet - 58% sterkte
kanaal 48 - Duits bouquet - 64% sterkte
kanaal 51 - Tijdelijke zender publieke omroep - Markelo - 13%
kanaal 52 - Duits bouquet - 42% sterkte
kanaal 54 - bouquet 1 - Venlo - 25% sterkte
kanaal 55 - Duits bouquet - 38% sterkte
kanaal 56 - bouquet 4 - Nijmegen - 50% sterkte
kanaal 60 - bouquet 2 - Nijmegen - 55% sterkte

Ik moet de antenne wel buiten neerzetten, als ik de antenne binnen op de TV zet ontvang ik bijna niets (HR++ glas door het hele huis).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• slaay
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 02:11

slaay

Natuurbeleven.com

Verwijderd schreef op dinsdag 22 mei 2007 @ 01:07:
Denk dat ik het heb gevonden die update,

Groningen woon ik,
En kreeg steeds de melding geen nieuwe software gevonden in de menu,
*als ik naar software update ging, via het menu.

En toen:
*Ik ging naar het radio kanaal van digitenne,
*Zette hem op de regio kanaal (rtvnoord bij mij)
*toen ging ik weer naar het menu,
*Toen naar software update,
*toen kreeg ik melding nieuwe software gevonden,
*Wilt u die nu downloaden,

heb nog 3 samsung tunners,
En bij alle 3 werkte het ook op deze manier,
Heb sofware 1.53

Laat het horen of dit ook werkt bij jullie?
Werkt hier in Eindhoven helaas niet. Kan ook goed zijn, dat hier de update (nog) niet beschikbaar is, de 1.53 versie dan.

Dich bis echt unne foëzen haas

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Miki
Na lang zoeken en wegen (zie eerdere posten) ben ik tot de conclusie gekomen dat ik toch maar voor de Topfield PVR van kpn moet gaan. Er is niet veel keus en als je dan de reviews leest Waarschijnlijk weekend deze ga aanschaffen. Als ik dit weekend langs de primafoon kom ga ik zo'n Topfield aanschaffen.

[ Voor 27% gewijzigd door Miki op 24-05-2007 14:01 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik wil Digitenne retour sturen, maar ik heb de officiele doos niet meer.
Welk retouradres staat er bij jullie op de doos?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MavhRik

MavhRik

Marcel

Verwijderd schreef op donderdag 24 mei 2007 @ 14:22:
Ik wil Digitenne retour sturen, maar ik heb de officiele doos niet meer.
Welk retouradres staat er bij jullie op de doos?
Ik denk niet dat ze die meer accepteren, want er werd bij mij duidelijk gezegd dat alles intact moet zijn als je het inleverd, dus ook niet beschadigd oid.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

inVision schreef op donderdag 24 mei 2007 @ 14:57:
[...]

Ik denk niet dat ze die meer accepteren, want er werd bij mij duidelijk gezegd dat alles intact moet zijn als je het inleverd, dus ook niet beschadigd oid.
Daarom doe ik niet meer mee aan die zogenaamde "probeer 1 maand gratis!" acties. Bij @home heb ik ook een flinke hoop gezeik gehad omdat in een doosje van een adapter ofzoiets lulligs gescheurd had.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

inVision schreef op donderdag 24 mei 2007 @ 14:57:
[...]

Mja, da's jammer dan. Het vage is dat ik het terug moet sturen en daarna meteen een nieuwe krijg.
Bij Mine krijg je Digitenne zonder abokosten, maar dat kan weer niet met de proefabo tuner.

Ik was er dus al vanuit gegaan dat ik mijn proefabo-tuner kon gebruiken. :(

Desnoods geven ze mij precies dezelfde tuner weer terug.... Kan me niet schelen.

Vandaar: Welk adres staat er bij jullie op de doos?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tvdoc
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 22:11
Verwijderd schreef op donderdag 24 mei 2007 @ 17:24:
[...]

Vandaar: Welk adres staat er bij jullie op de doos?
Normaal zit er bij de papieren een retour-stikker . Hierop staat het adres , maar je moet dan ook een retournummer invullen , die je eerst via de service desk (0900-0576) aan moet vragen. Het adres is
Digitale TV van KPN
Antwoordnummer 24505
2490 VB Leidschendam

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Speedener
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 12-09 15:51
Wat een enorme bagger service heeft dat Digitenne.

Vorige week zondag werd opeens mijn smartcard niet meer gelezen door de tuner. Heb ik die lui gebeld en het scheen aan mijn smartcard te liggen. Als ik de card zou opsturen zou ik woensdag een nieuwe krijgen. Woensdag gebeld of ze konden kijken of mijn kaart al verstuurd was, kon niet, systeem lag eruit. Gister eindelijk de kaart kunnen ophalen op postkantoor. Vandaag maar eens testen. De kaart wordt wel gelezen maar moet natuurlijk geactiveerd worden. Net gebeld voor activatie, ligt hun systeem er wéér uit en kan ik dinsdag pas weer laten activeren.

Nou heb ik verdikkeme vorige week geen Tele2 Voetbal kunnen kijken, en morgen dus weer niet. En ook al een week geen andere zenders dan net 1,2 en 3 :(

Het is dat ik geen alternatief heb (geen kabel aansluiting), maar anders wilde ik niets meer met hen te maken hebben.

LG Therma V Split WP: HU143MA.U33-HN1636M NK5

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MeNTaL_TO
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 30-08 23:52

MeNTaL_TO

The future is not set

Speedener schreef op zaterdag 26 mei 2007 @ 19:30:
Wat een enorme bagger service heeft dat Digitenne.

Vorige week zondag werd opeens mijn smartcard niet meer gelezen door de tuner. Heb ik die lui gebeld en het scheen aan mijn smartcard te liggen. Als ik de card zou opsturen zou ik woensdag een nieuwe krijgen. Woensdag gebeld of ze konden kijken of mijn kaart al verstuurd was, kon niet, systeem lag eruit. Gister eindelijk de kaart kunnen ophalen op postkantoor. Vandaag maar eens testen. De kaart wordt wel gelezen maar moet natuurlijk geactiveerd worden. Net gebeld voor activatie, ligt hun systeem er wéér uit en kan ik dinsdag pas weer laten activeren.

Nou heb ik verdikkeme vorige week geen Tele2 Voetbal kunnen kijken, en morgen dus weer niet. En ook al een week geen andere zenders dan net 1,2 en 3 :(

Het is dat ik geen alternatief heb (geen kabel aansluiting), maar anders wilde ik niets meer met hen te maken hebben.
Is het systeem van Digitenne ooit wel eens op, want altijd als ik belde kreeg ik dat te horen en nu blijkbaar weer/nog steeds het geval. Begint meer als een smoes te klinken eigenlijk. Ik zou in ieder geval een brief sturen en de kosten van de gehele maand terug vragen als compensatie (hebben wij ook gekregen).

[ Voor 5% gewijzigd door MeNTaL_TO op 27-05-2007 06:41 ]

Wenn ist das Nunstruck git und Slotermeyer? Ja!... Beiherhund das Oder die Flipperwaldt gersput! The Hornets of Hades have descended upon me

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tijnie
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 14-05-2022
Is het iemand al gelukt om met hardware versie die <= 3.00 te updaten naar 1.5e?

Ik was vandaag bij met tante om te zeggen dat er een nieuwe update was en ze heeft hardware versie 3.50 en ze heeft nu de update 1.53. Ik heb nu hardware versie 3.00 en heb paar weken geleden geupdate naar 1.50 als ik opzoek ga naar nieuwe update zegt hij dat hij de nieuwste update heeft.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• evilpin0
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 20-05-2024
damm heb nu verplicht digitenne en wat een achteruitgang in vergelijking met casema!! Echt onscherp beeld dit, de kabel was gewoon goede kwaliteit voor standard tv.

En dan ook nog geens eens comedy central!!!

http://www.twitch.tv/jannustitannus

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mentalist

Mentalist

[avdD]

Lijkt me duidelijk dat een schotel beter bij je past dan. Iets duurder, maar de lagere prijs van Digitenne prijs je ook niet, dus je zult de betere beeldkwaliteit en Comedy Central wel waarderen.

Als je geen schotel mag plaatsen moet je even op www.sat4all.com kijken en zoeken naar onopvallende schotels (tip: self-sat).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Reinier
  • Laatst online: 07:40

Reinier

\o/

Ik heb mijn abonnement een paar maanden geleden opgezegd maar de incasso bleef doorlopen. Dus ik heb drie keer het maandbedrag (met korting omdat ik ook een telefoonabonnement heb) laten storneren en verder geen contact met ze opgenomen (met het idee van: het is niet mijn schuld, ze komen er vanzelf wel achter en ik doe niks fout). En nu krijg ik spontaan een creditnota à viermaal het normale maandbedrag (zónder de korting) :? Dus ik krijg een cadeautje van dik 50 euro van KPN 8)
Wat ik vervolgens weer kan terugstorten natuurlijk |:(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• franssie
  • Laatst online: 23:48

franssie

Save the albatross

Reinier schreef op woensdag 30 mei 2007 @ 00:00:
Ik heb mijn abonnement een paar maanden geleden opgezegd maar de incasso bleef doorlopen. Dus ik heb drie keer het maandbedrag (met korting omdat ik ook een telefoonabonnement heb) laten storneren en verder geen contact met ze opgenomen (met het idee van: het is niet mijn schuld, ze komen er vanzelf wel achter en ik doe niks fout). En nu krijg ik spontaan een creditnota à viermaal het normale maandbedrag (zónder de korting) :? Dus ik krijg een cadeautje van dik 50 euro van KPN 8)
Wat ik vervolgens weer kan terugstorten natuurlijk |:(
da's wel weer eens wat anders dan ik met UPC heb meegemaakt... en nou is KPN niet mijn beste leverancier, dit doet de klant dan wel plezier : dat ze niet gelijk (dreigen) een deurwaarder op je af (te) sturen als je storneert.

franssie.bsky.social | 🎸 Niets is zo permanent als een tijdelijke oplossing | Een goed probleem komt nooit alleen | Gibson guitar Fender Guitar God Damn Guitar

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

MeNTaL_TO schreef op zondag 27 mei 2007 @ 06:40:
[...]
Is het systeem van Digitenne ooit wel eens op, want altijd als ik belde kreeg ik dat te horen en nu blijkbaar weer/nog steeds het geval. Begint meer als een smoes te klinken eigenlijk. Ik zou in ieder geval een brief sturen en de kosten van de gehele maand terug vragen als compensatie (hebben wij ook gekregen).
Had ik ook,
Toen opgehaald bij primafoon,
Daar activeren ze hem gelijk in de winkel zelf,
Was thuis en deed de kaart er in, en had beeld,
Had 3 decoders,
waar van 1 daar bij primafoon ook niet goed ging,
(was wat mis met die kaart)
konden ze gelijk zien, wordt ingescant dat activeren

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

evilpin0 schreef op dinsdag 29 mei 2007 @ 22:19:
damm heb nu verplicht digitenne en wat een achteruitgang in vergelijking met casema!! Echt onscherp beeld dit, de kabel was gewoon goede kwaliteit voor standard tv.

En dan ook nog geens eens comedy central!!!
Je hebt 1 maand proeftijd, dus niet zeuren als je het na een maand wil houden...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Tijnie schreef op maandag 28 mei 2007 @ 14:08:
Is het iemand al gelukt om met hardware versie die <= 3.00 te updaten naar 1.5e?

Ik was vandaag bij met tante om te zeggen dat er een nieuwe update was en ze heeft hardware versie 3.50 en ze heeft nu de update 1.53. Ik heb nu hardware versie 3.00 en heb paar weken geleden geupdate naar 1.50 als ik opzoek ga naar nieuwe update zegt hij dat hij de nieuwste update heeft.
Je maakt een fout, het is geen ''hardware versie'' die geupdate wordt,
Maar ''sofware versie''

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Zijn er meer mensen die geen: ''Korting KPN TV wegens vaste telefoonaansluiting euro -6,00'' Niet hebben gekregen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• evilpin0
W3ird_N3rd schreef op dinsdag 29 mei 2007 @ 23:09:
Lijkt me duidelijk dat een schotel beter bij je past dan. Iets duurder, maar de lagere prijs van Digitenne prijs je ook niet, dus je zult de betere beeldkwaliteit en Comedy Central wel waarderen.

Als je geen schotel mag plaatsen moet je even op www.sat4all.com kijken en zoeken naar onopvallende schotels (tip: self-sat).
Ik zal het even aanzien, ga over 2/3 maanden verhuizen en kan tot die tijd er wel even mee leven. Maar als ik bij iemand met een gewone tv het vergelijk met de kwaltieit die op mijn samsung 32inc hd-rdy tv heb is het erg slecht. Ik dacht dat digitale tv op lcd tv's juist extra goed was? Niet voor mij dus :)

@Marko1983
Ik zeg toch dat verplicht ben overgestapt 8)7
Niet mijn digitenne abonnement en geen alternatief. Kastje koste ook 85 euri ofzo en om nou meteen wat anders te gaan nemen...

maar serieus wat baal ik ervan dat er geen comedy channel bij zit... The Office ;( ;( :|

[ Voor 4% gewijzigd door evilpin0 op 30-05-2007 09:42 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• noppus
  • Registratie: April 2006
  • Laatst online: 12-09 14:32
Verwijderd schreef op woensdag 30 mei 2007 @ 09:34:
[...]

Maar ''sofware versie''
Als je de vraag niet begrijpt, kun je misschien maar beter niet antwoorden.

Kwestie is juist of het niet kunnen updaten naar 1.53 ligt aan de hardwareversie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MeNTaL_TO
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 30-08 23:52

MeNTaL_TO

The future is not set

noppus schreef op woensdag 30 mei 2007 @ 12:09:
[...]

Kwestie is juist of het niet kunnen updaten naar 1.53 ligt aan de hardwareversie.
Ik heb versie 2 qua hardware en kom ook niet hoger dan 2.0 (die overigens nog steeds het zelfde gezeur heeft als voorheen (zenders wel 100% sterkte 0% kwaliteit) echter nu op MTV en TMF, mijn ouders hebben dat nu ook op een andere postcode en met een Topfield. Die topfields krijgen die eigenlijk nog een update en ik las op het info kanaal dat er weer een herindeling van de zenders komt, kunnen ze dat nu niet gewoon in 1 keer doen ipv om de paar dagen.

Wenn ist das Nunstruck git und Slotermeyer? Ja!... Beiherhund das Oder die Flipperwaldt gersput! The Hornets of Hades have descended upon me

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

evilpin0 schreef op woensdag 30 mei 2007 @ 09:39:
[...]

Ik zal het even aanzien, ga over 2/3 maanden verhuizen en kan tot die tijd er wel even mee leven. Maar als ik bij iemand met een gewone tv het vergelijk met de kwaltieit die op mijn samsung 32inc hd-rdy tv heb is het erg slecht. Ik dacht dat digitale tv op lcd tv's juist extra goed was? Niet voor mij dus :)

@Marko1983
Ik zeg toch dat verplicht ben overgestapt 8)7
Niet mijn digitenne abonnement en geen alternatief. Kastje koste ook 85 euri ofzo en om nou meteen wat anders te gaan nemen...

maar serieus wat baal ik ervan dat er geen comedy channel bij zit... The Office ;( ;( :|
Idd dat vind ik ook erg kut dat digitenne geen comedy channel heeft,
had kpn ook mail gestuurd er over,
Wat heb ik hier in Groningen nou aan AT5?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik denk dat het inderdaad WEL aan de hardwareversie ligt. Ik heb hier twee tuners, harwareversies 3.5 en 3.0 en alleen de 3.5 is nu geupdate naar softwareversie 1.53. Hardware versie 3.0 wil niet updaten, wanneer je het handmatig probeert dan krijg je de melding ERR, NO SIGNAL !
noppus schreef op woensdag 30 mei 2007 @ 12:09:
[...]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Neophyte_NL
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 14-09 10:56
Verwijderd schreef op woensdag 30 mei 2007 @ 09:38:
Zijn er meer mensen die geen: ''Korting KPN TV wegens vaste telefoonaansluiting euro -6,00'' Niet hebben gekregen?
Hier is deze maand in het geheel nog niet geincasseerd. Zou niet iedereen op een gegeven moment 9,95 gaan betalen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mentalist

Mentalist

[avdD]

Verwijderd schreef op woensdag 30 mei 2007 @ 13:35:
[...]

Idd dat vind ik ook erg kut dat digitenne geen comedy channel heeft,
had kpn ook mail gestuurd er over,
Wat heb ik hier in Groningen nou aan AT5?
Ik denk dat dat technische problemen geeft gedeeltelijk. Overal waar Nickelodeon op kanaal 24 zit is het technisch praktisch onmogelijk om AT5 eraf te halen omdat de verschillende zendmasten elkaars signaal steunen, maar dat moet dan wel hetzelfde zijn. In Groningen echter zit Nickelodeon op kanaal 33 dus daar zou het wel moeten kunnen, maar dat zal wat extra apparatuur vereisen waarschijnlijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Darkasantion
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 09-09 09:15

Darkasantion

Just keep swimming!

Ok paar vraagjes van me ouders die misschien digitenne willen aanschaffen.

Wat kost het?
Wat kan het/bied het allemaal
Kun je er 9 Tv's op aansluiten?
Wat heb je ervoor nodig?
En eventuel andere dingen die handig zijn om te weten

Join het DPC Whatpulse team Intel/ATI.AMD Powered PC!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mentalist

Mentalist

[avdD]

Darkasantion schreef op woensdag 30 mei 2007 @ 22:38:

Wat kost het?
Aanschaf ontvanger (kastje) voor iedere TV + 10 euro/maand abo voor 3 smartcards.
Deze zenders: http://www.kpn.com/kpn/show/id=878611

Afhankelijk de locatie van de zender kan je met je TV rondlopen enzo. En je kan opnemen en op je PC kijken met de juiste apparatuur, dingen waar de digitale kabel een stuk moeilijker over doet of waar dat zelfs niet mogelijk is.
Ja, maar dan heb je ook 3 abonnementen nodig voor totaal €30/maand.

Of je koopt een paar draadloze A/V zenders, maar dan kan je niet overal tegelijk verschillende zenders kijken. Maar wie gaat er nou 9 verschillende zenders tegelijk kijken..

9 TV's......

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• franssie

franssie

Save the albatross

lijkt gekker dan het is, vroegah was twee al raar niet?
1-Woonkamer
2-Logeerkamer(als ik zeilwedstijden oid kijk mag mijn vriendin daar GTST kijken)
3-slaapkamer voor het ontbijtnieuws
4-badkamer (heb ik nog niet werkend) maar lijkt me heerlijk om in bad e/o douche ontbijtnieuws en films te kunnen volgen
5-toilet (wordt spiegel van woonkamer) zodat als er iemand even weg wil niet gelijk de uitzending op pauze hoeft (al is pauze natuurlijk wel een luxe vergeleken met vroegah)
6-9) paar kinderkamers en een garage erbij? Bedenk me net dat ik mijn tuin nog niet heb.

franssie.bsky.social | 🎸 Niets is zo permanent als een tijdelijke oplossing | Een goed probleem komt nooit alleen | Gibson guitar Fender Guitar God Damn Guitar

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mentalist

Mentalist

[avdD]

Ik vind het maar overdreven, en ik ben een TV-freak (mag ik toch wel zeggen geloof ik). Eentje in de woonkamer, eentje slaapkamer ouders, en op mijn slaapkamer ligt al het hobbyspul. True, als ik al dat hobbyspul los ga tellen (5x USB DVB-T, standalone DVB-S+T, KNC1 DVB-C, KNC1 DVB-S, TT DVB-S en nog 2 analoge kaarten en een analoog/DVB-T hybrid) kom ik ook wel aan een hoog getal, maar dat is hobby, gebruik ik niet allemaal tegelijk en zou ik ook met cardsharing op kunnen lossen aangezien het toch allemaal PC spul is. Feitelijk zijn er dus 3/4 TV's in gebruik. 9 vind ik nogal veel hoor, tenzij je echt in een huge huis woont met heel veel mensen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Neophyte_NL schreef op woensdag 30 mei 2007 @ 17:55:
[...]

Hier is deze maand in het geheel nog niet geincasseerd. Zou niet iedereen op een gegeven moment 9,95 gaan betalen?
Ik moet nu 15,95 betallen voor digitenne van KPN,
Terwijl ik vorige maand, 6 euro korting kreeg omdat ik een bestande klant was,(was de eerste rekening)
toen was 13,95 per maand, en nu betaald iedereen 9,95 per maand,
staat op de website van 9,95
Dan hebben wij ook nog voetbal erbij voor 6euro,

dus 15,95 euro, Geen extra korting omdat je klant bent,
Terwijl bij Tele2 Digitenne Inc voetbal 9,95 euro per maand is,
En decoder is ook goedkoper, Nou ja 1 krijg ik gratis maar dan hebben wij nog 2 extra decoders
Klopt toch niet?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Koffie
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 14-09 19:30

Koffie

Koffiebierbrouwer

Braaimeneer

Darkasantion schreef op woensdag 30 mei 2007 @ 22:38:
Vrijwel alle vragen kun je zo beantwoorden als je even de moeite neemt om het topic door te nemen en even op KPN.com te kijken ...
Wat kost het?
9,95 per abo per maand. Op 1 abo kun je maximaal 3 kaartjes aansluiten. een los kaartje kost je ca. 14,95 (of zit vaak bij een KPN decoder al in de doos)
TV Kijken
als je 3 abo's met 3 kaartjes per abo en 9 decoders neemt wel (kost je dus 3 * 9,95 p/m, 9 decoders en eventueel 6 losse kaartjes).
Wat heb je ervoor nodig?
Een abo en een decoder

Tijd voor een nieuwe sig..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• franssie

franssie

Save the albatross

W3ird_N3rd schreef op woensdag 30 mei 2007 @ 23:52:
Ik vind het maar overdreven, en ik ben een TV-freak (mag ik toch wel zeggen geloof ik).
Het zijn er ook veel maar één per inwoner is al redelijk standaard aan het worden als ik om me heen kijk. 9 is gewoon veel - met DVB-T zou je toch makkelijk een draagbaar toestel moeten kunnen maken met conax ondersteuning (zou voor mij ideaal zijn, heb nl ook nog op boten TV's staan die ik maar niet meetel) Dus als iemand een draagbaren 15" DVB-T met CI/Conax heeft gezien ;)
...En jij mag jezelf wel tv freak noemen lijkt me ;)

[ Voor 6% gewijzigd door franssie op 31-05-2007 14:45 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Intheweb
  • Laatst online: 07:03
Ik was in de winkels op zoek naar USB apparatuur om Digitenne op mijn laptop te kunnen kijken. Maar nergens (zoals verwacht) was iets verkrijgbaar waar je de Digitenne smartcard in kon steken.

Ik sprak iemand bij de Dynabyte en die beweerde dat KPN nooit met dat soort appartuur zou komen omdat het te makkelijk te kraken is....
Leuk voor de mensen die een MCE hebben :/

Doe maar een onsje meer...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• xon
  • Laatst online: 13-09 08:49

xon

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• asmi
  • Registratie: Augustus 2004
  • Niet online
Verwijderd schreef op woensdag 30 mei 2007 @ 09:38:
Rekening van deze maand (gedateerd 29-5-2007) was:
- Vaste klanten korting (juni 2007) € -2.00
- Standaard abonnementsprijs (juni 2007) € 9.95
Totaalbedrag van deze factuur incl. BTW: € 7.95

Vorige maand was het nog €13.95-€6.=€ 7.95; blijkbaar zijn per deze maand inderdaad de bedragen veranderd, maar mijn eindbedrag is hetzelfde gebleven.

[ Voor 4% gewijzigd door asmi op 31-05-2007 18:53 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kaoh
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 22:48
En Radio kijken...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kaoh
Intheweb schreef op donderdag 31 mei 2007 @ 17:33:
Ik was in de winkels op zoek naar USB apparatuur om Digitenne op mijn laptop te kunnen kijken. Maar nergens (zoals verwacht) was iets verkrijgbaar waar je de Digitenne smartcard in kon steken.

Ik sprak iemand bij de Dynabyte en die beweerde dat KPN nooit met dat soort appartuur zou komen omdat het te makkelijk te kraken is....
Er zijn al vele optie's hiervoor, waaronder de Twinhand matis DVB-T+CI iets van FloppyDV of zo iets etc
Zie de vele links in deze thread etc etc

En Dynabyte weet allleen iets over de spullen die ze zelf verkopen ;-)

Het is een internationale standaard, net zoals de CONAX decryptie kaarten die KPN gebruikt.
Niets vreemds of waar ze bang voor zijn ;-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mentalist

Mentalist

[avdD]

Verwijderd schreef op donderdag 31 mei 2007 @ 08:02:
Terwijl bij Tele2 Digitenne Inc voetbal 9,95 euro per maand is,
En decoder is ook goedkoper, Nou ja 1 krijg ik gratis maar dan hebben wij nog 2 extra decoders
Klopt toch niet?
Klopt wel, bij Tele2 krijg je maar één smartcard ipv. 3 en een decoder die geen buitenlandse kanalen kan ontvangen.

Computerverkopers.. 8)7.

Je kan die Anysee kopen of de FireDTV met Conax CAM. Je kan ook http://dvbt.galway.nl/ lezen (Windows, voor Linux zijn ook oplossingen) en voor €12,45 deze programmer kopen: http://stores.ebay.de/IT-...subZ3377038QQftidZ2QQtZkm en een USB DVB-T stick oid. Dat wil ik ook nog eens testen, die programmer heb ik al liggen, maar moet nog een RS232 converter voor de laptop en dan nog een Digitenne kaart lenen.. Ben er nog niet aan toegekomen maar het zou moeten werken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Koffie

Koffie

Koffiebierbrouwer

Braaimeneer

Een tweaker die een verkoper van de Dynabite op zijn woord gelooft :o 8)7
Enfin, zoals gezegd is er genoeg spul te koop om DVB-T op je PC te krijgen, ook meer dan de FTA kanalen.

Ik heb zelf gespeeld met FireDTV en dat beviel uitstekend.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hageneis
  • Laatst online: 25-12-2024
Verwijderd schreef op woensdag 30 mei 2007 @ 09:34:
[...]

Maar ''sofware versie''
Jij maakt ook een fout: het is niet" geupdate", maar geüpdatet :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb de laatste week echt enorm veel storing met mijn Topfield 160. Blijft telkens hangen bij het opnemen... neemt te laat op, te vroeg. allerlei gedonder. Meer mensen last van opeens? Wellicht relevant: zit in eindhoven.

.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

asmi schreef op donderdag 31 mei 2007 @ 18:47:
[...]

Vorige maand was het nog €13.95-€6.=€ 7.95; blijkbaar zijn per deze maand inderdaad de bedragen veranderd, maar mijn eindbedrag is hetzelfde gebleven.
ik krijg die korting niet.... even bellen maar

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MavhRik

MavhRik

Marcel

Verwijderd schreef op vrijdag 01 juni 2007 @ 15:02:
[...]

ik krijg die korting niet.... even bellen maar
Ik kreeg een brief een week na het aanschaffen van Digitenne en daar stond in 13,95 - 6 euro voor Direct ADSL en ik moest 7,95 gaan betalen. Ik ben toen naar de Primafoon gegaan en gevraagd waarom er met 13,95 gerekend wordt aangezien het 9,95 is.

Daar vertelde ze me dat dat het oude bedrag was en dat de kortingen komen te vervallen, daar baalde ik wel van, ik hoop nogsteeds dat dat niet klopt en dat ik 7,95 moet betalen of minder, maar ik heb nog geen rekening / afschrift gehad.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -ET-
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 07:19

-ET-

Phone Home

Zowel KPN als niet KPN klanten worden nu gelijk getrokken. (iedereen betaald 9.95) 7.95 voor bestaande klanten en 13,95 voor niet klanten.

Ik heb ook sinds gisteren Digitenne. Moet zeggen het is beter dan de Digitale TV van multikabel. Daar had ik echt alleen maar blokjes. De decoder op de slaapkamer heeft wel beter ontvangst dan die beneden op mijn LCD tv. Maar het is zeker wel een verbetering tov de analoge kabel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Glashelder
  • Niet online

Glashelder

Anti Android

Digitale kabel TV is zeker beter dan Digitenne, als je daar blokjes had had je beter een versterker kunnen kopen ;)

PV 4915wp op oost, 2680 wp op west, 1900 wp op zuid. pvoutput - AUX 8 kW bi bloc

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -ET-
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 07:19

-ET-

Phone Home

monteur van multikabel over de vloer gehad. Signaal was prima bij de aansluiting in huis. Maar 5m 'hoge' kwaliteit kabel was al te veel gevraagd.

dat was overigens in mijn oude huis.

nieuwe huis zijn de kabels die in de muren verwerkt zitten zijn waarschijnlijk van lage kwaliteit waardoor ik praktisch geen beeld had.

KPN bevalt nu prima

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mentalist

Mentalist

[avdD]

Glashelder schreef op vrijdag 01 juni 2007 @ 22:31:
Digitale kabel TV is zeker beter dan Digitenne, als je daar blokjes had had je beter een versterker kunnen kopen ;)
Om het nog erger te maken zeker :P. Digitale TV > zo min mogelijk versterkers gebruiken. Natuurlijk wel ééntje aan het begin van de keten tegen kabelverlies, maar die heeft je kabelboer al onder de grond of ergens buiten in een kastje zitten als het goed is. Bij de KPN/Funke antennes zit die versterker dus in de antenne zelf, bij satelliet in de LNB.. Extra versterkers moet je alleen plaatsen als je 100 meter kabel door je huis hebt lopen ofzo.

[ Voor 37% gewijzigd door Mentalist op 01-06-2007 22:46 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

W3ird_N3rd schreef op vrijdag 01 juni 2007 @ 22:44:
[...]

Om het nog erger te maken zeker :P. Digitale TV > zo min mogelijk versterkers gebruiken. Natuurlijk wel ééntje aan het begin van de keten tegen kabelverlies, maar die heeft je kabelboer al onder de grond of ergens buiten in een kastje zitten als het goed is. Bij de KPN/Funke antennes zit die versterker dus in de antenne zelf, bij satelliet in de LNB.. Extra versterkers moet je alleen plaatsen als je 100 meter kabel door je huis hebt lopen ofzo.
Al heb je maar 10 of 20 meter, dan is het handig. Je kan dan bij elk aftakpunt een (inbouw)doosje zetten. Die kan je bij bouwmarkten kopen. Met twee plugjes erop (een voor de TV en de ander voor de radio) waar het eind van een kabeldeel in gaat en het begin van de volgend kabeldeel begint. De laatste doos krijgt een weerstandje als afsluiting. In die kastjes wordt via een verzwakking het signaal naar de plugjes geleid. Het is dan wel erg handig als het signaal erg groot is. In dat geval is een begin antenneversterker een must, heb ik gemerkt. (rechtstreeks via die kabel gaat t wel, maar niet met zo'n aftak-doosje)

Ik ontving tot vorig jaar de analoge signalen via een gewone harkantenne (ned 123 brt 12 en ard zdf enzo). (zuid limburg op heuvel) Daarom had ik dat prive-antenne-netwerk al. Nu heb ik de KPN-actieve-antenne in de nok vlak onder het dak geplaatst. Binnenkort haal ik de harkantenne''s van t dak af. Ik heb een standaard antenne versterker (bouwmarkt) omgebouwd en voorzien van 5V spanning op de ingang zodat de KPN antenne "aan" staat.

M'n topfield DVBT ontvanger staat ook op zolder en zijn UHF-uitgang gaat ook het netwerk in. Per aftakpunt kan ik naar keuze,
- analoge signalen zien die nog in de lucht zijn,
- DVBT decoders gebruiken (ik heb totaal drie kaartjes van digitenne voor de betaal zenders) en daarnaast nog twee decoders voor de Free to Air zenders. (een heleboel)
- De Topfield bekijken. (ik ben nu een infrarood extender aan t bouwen zodat ik de afstandbediening van de topfield overal in huis kan gebruiken -infrarood sensoren-)

Wat betreft de infra rood extender: die is compleet te koop bij een media-markt ofzo indien in de afstandsbediening een AA batterij past. Dan gaat er een RF-zender in met daarin een AAA batterij. De infrarood wordt dan omgezet in RF en gaat door muren heen. Alleen die Topfield afstandsbediening heeft helaas een AAA batterij.

Maar je hebt volkomen gelijk: zo min mogelijk versterkers gebruiken !!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Atomsk
  • Laatst online: 08-09 22:29
Nou de overstap naar breedbeeld uitzendingen gaat weer eens niet helemaal vlekkeloos. Bij Net5 lijdt iedereen aan anorexia omdat een anamorpische breedbeeldfilm op 4:3 formaat wordt uitgezonden. Bij Veronica is het net andersom en zenden ze alles in 16:9 uit, ook als het 4:3 materiaal is.

Ik hoop dat dit geen weken gaat duren. :|

_██_
(ಠ_ృ)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Atomsk schreef op zondag 03 juni 2007 @ 01:03:
Nou de overstap naar breedbeeld uitzendingen gaat weer eens niet helemaal vlekkeloos. Bij Net5 lijdt iedereen aan anorexia omdat een anamorpische breedbeeldfilm op 4:3 formaat wordt uitgezonden. Bij Veronica is het net andersom en zenden ze alles in 16:9 uit, ook als het 4:3 materiaal is.

Ik hoop dat dit geen weken gaat duren. :|
Ik heb hetzelfde probleem hier. Heeft waarschijnlijk te maken met het formaat signaal.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jvbijleveld
  • Registratie: April 2007
  • Laatst online: 14-09 16:44
Verwijderd schreef op zondag 03 juni 2007 @ 01:26:
[...]

Ik heb hetzelfde probleem hier. Heeft waarschijnlijk te maken met het formaat signaal.
hier nog een 'slachtoffer'.
Factory reset is zeker geen oplossing he (?)

[ Voor 59% gewijzigd door jvbijleveld op 03-06-2007 11:01 . Reden: ... ]

...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Intheweb
  • Laatst online: 07:03
Koffie schreef op donderdag 31 mei 2007 @ 23:00:
[...]

Een tweaker die een verkoper van de Dynabite op zijn woord gelooft :o 8)7
Enfin, zoals gezegd is er genoeg spul te koop om DVB-T op je PC te krijgen, ook meer dan de FTA kanalen.

Ik heb zelf gespeeld met FireDTV en dat beviel uitstekend.
Hehe... ik maakte gewoon een ronde hoor O-)

Maar bedankt voor de mogelijkheden! Maybe nog eventjes wachten op een kleine prijsverlaging van de apparatuur.

Doe maar een onsje meer...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hageneis
  • Laatst online: 25-12-2024
jvbijleveld schreef op zondag 03 juni 2007 @ 10:44:
[...]

hier nog een 'slachtoffer'.
Factory reset is zeker geen oplossing he (?)
Nee, dit probleem ligt in de uitzendstraat van de betreffende zender. SBS (SBS6, Net5 en Veronica) lijkt het nog niet goed voor elkaar te hebben 8)7.

Hoe moeilijk kan het zijn? Op mijn harde schijf is ook alle videomaterariaal goed geflagd. Speelt dan ook altijd in de goede aspect ratio af in elke mediaplayer die ik heb.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

W3ird_N3rd schreef op vrijdag 01 juni 2007 @ 22:44:
[...]

Heb al even naar KPN factuur gebeld.
Ze zei; die regeling telt alleen voor klanten die voor 1 april KPN digitenne hebben aangevraagt,(toen was het 13.95) kregen vaste klanten 7 euro korting.

Maar na 1 april is het voor iedereen 9,95 geworden,
Alleen voor de klanten die voor 1 april KPN digitenne hebben, krijgen dan nu dus 2 euro korting.
dus 7,95.

Ik zei: ik heb deze brief op 3 april ontvangen, en er staat op dat ik korting krijg.
Foutje van KPN in mijn voordeel. nu krijg ik ook 2 euro korting.

Dus wie NU KPN digitenne neemt of hij/zij nu al klant is van KPN of niet....betaald 9,95

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• notsonewbie
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 14-05 10:12

notsonewbie

...---...---...---

devriesjande schreef op woensdag 14 februari 2007 @ 00:11:
@breekbrood

Gewoon een ontvanger kopen in de winkel ?
Als het goed is, kan je Ned 1,2,3 en de regionale omroep gratis ontvangen.
Dit berichten-replye negeren aub, er was wat weirds met Opera browser, meteen na automatisch invullen van naam en ww stond er een replye... (Deze is gedaan via IE 7)

[ Voor 109% gewijzigd door notsonewbie op 04-06-2007 16:26 ]

http://tweakers.net/gallery/45440/sys | Als het in de manual staat is dat fout.... (Creative ZEN scherm perikelen)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• notsonewbie
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 14-05 10:12

notsonewbie

...---...---...---

notsonewbie schreef op maandag 04 juni 2007 @ 15:57:
[...]

1 van de 2 berichten-replyes negren aub, dat ging mis met Opera browser, meteen na invullen van naam en ww stond er een replye... (Deze is gedaan via IE 7)

Ok mijn vraag, op de hoeveel cm golft het digitenne signaal danwel NL 1 2 en 3 ?
kun je daar net als met een wifi USB stick in een groot blik (ik meen op 4,5 cm van de bodem, horizontaal richting router / AP gericht) eeen reflector achter plaatsen voor betere ontvangst als je richt naar dichtstbijzijnde zender van digitenne? Bijv. een vuilnisvat deksel of zo? hout met aluminium folie of plat gemepte blikken bedekt?

En wat betreft NL 1 2 en 3 (ik heb zelf kabel maar mijn schoonouders zitten nu 3 dagen en hebben nog 2 weken te gaan , met caranvan tv loos in egmond ad hoef..)
is daar een restart en kanaal setup voor nodig met een digitenne ontvanger, om NL 1 2 en 3 te krijgen?

[ Voor 79% gewijzigd door notsonewbie op 04-06-2007 16:25 ]

http://tweakers.net/gallery/45440/sys | Als het in de manual staat is dat fout.... (Creative ZEN scherm perikelen)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• muts
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 07-04-2022
Bestaat er een goede buitenantenne die rondom onvangst zowel horizontaal als vertikaal in een, met een goede versterker, die via de ontvanger gevoed wordt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mentalist

Mentalist

[avdD]

Waarom rondom, zo vaak komt het niet voor dat je zenders uit meer dan 3 richtingen wilt ontvangen die allemaal met 2 polarisaties uitzenden. Waarom koppel je niet gewoon 2 of 3 yagi's met een inline versterker erachter?

[ Voor 8% gewijzigd door Mentalist op 05-06-2007 11:06 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kaoh
Ik dacht dat KPN na vanavond in heel nederland op dezelfde polarisatie zal zitten?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kaoh
Ik word echt gek van mijn pci twinhan mantis 3030 kaart.
Ik moet nu regelmatig de kaart uit de machine rukken, even ern naast laten en dan er weer in pluggen om hem weer aan de praat te krijgen.

Wat een ellende. :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

asmi schreef op donderdag 31 mei 2007 @ 18:47:
[...]

KPN zegt dat niemand meer KPN vaste klant korting krijg,
heb jij het dit jaar aangesoten?

[ Voor 3% gewijzigd door Verwijderd op 06-06-2007 10:46 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• koen
  • Registratie: Juli 1999
  • Niet online
Afbeeldingslocatie: http://home.planet.nl/~bosch589/arnhem-dvbt.jpg

beetje jammer dat ik nu met een binnenantenne twee maanden superslecht signaal heb, omdat ik nu op Nijmegen moet richten :{

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• evilpin0
Ik dacht al die gasten hebben problemen me spice was fucked-up (letterlijk) gister avond, wel deden de "gewone" zender het goed.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

inVision schreef op vrijdag 01 juni 2007 @ 15:39:
[...]

Ik kreeg een brief een week na het aanschaffen van Digitenne en daar stond in 13,95 - 6 euro voor Direct ADSL en ik moest 7,95 gaan betalen. Ik ben toen naar de Primafoon gegaan en gevraagd waarom er met 13,95 gerekend wordt aangezien het 9,95 is.

Daar vertelde ze me dat dat het oude bedrag was en dat de kortingen komen te vervallen, daar baalde ik wel van, ik hoop nogsteeds dat dat niet klopt en dat ik 7,95 moet betalen of minder, maar ik heb nog geen rekening / afschrift gehad.
Dit slaat toch nergens op?
In die brief staat duidelijk 7,95,
En bij primafoon zeiden ze het ook!

En nu moet ik 9,95 gaat betalen
En is me proeftijd verlopen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MavhRik

MavhRik

Marcel

Ja, vind ik ook erg jammer... het bedrag is nog niet van me rekening afgeschreven, dus je weet maar nooit!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

inVision schreef op woensdag 06 juni 2007 @ 11:36:
Ja, vind ik ook erg jammer... het bedrag is nog niet van me rekening afgeschreven, dus je weet maar nooit!
Bij mij wel,
Ik ga zo naar primafoon,
Het is voor mij puur principe kwestie,

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Zenders opnieuw ingedeeld, infokanaal en andere zenders niet uit mijn regio zijn weg, TMF standaart op 14 ipv 16, MTV nu op 15 ipv 17, Disocvery 16 ipv 17, etc... Kan je natuurlijk wel handmatig instellen maar wel jammer dat ze dit nu weer hebben aangepast...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MavhRik

MavhRik

Marcel

Mijn eerste Digitenne van KPN rekening:
Abonnement Digitenne van KPN
Omschrijving

Bedrag
- Standaard abonnementsprijs (van 21-05-2007 t/m 31-05-2007) € 4.95
- Korting KPN klant: ADSL (van 21-05-2007 t/m 31-05-2007) € -2.13
- Standaard abonnementsprijs (juli 2007) € 9.95
- Eenmalige entree kosten € 29.95
Totaalbedrag van deze factuur incl. BTW: € 52.67

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Galapogos
  • Laatst online: 10-09 09:12
Een vraagje over de software update van de Samsung single tuner. Ik heb vandaag de betreffende ontvanger gekocht. Deze is op dit moment voorzien van firmwareversie 1.40. De updatefunctie in het menu zegt dat dit de meest recente softwareversie is. Aangezien de meest recente versie volgens mij 1.50 is vraag ik me af op welke manier ik deze er in krijg. Wat lezen heeft mij geleerd dat de ontvanger op Nederland 1, Nederland 2, Nederland 3 of de lokale omroep (TV Gelderland / Omroep Brabant hier) moet staan. Maar verder? Dient de ontvanger aan te staan of op standby? Dient de ontvanger eerst uit gezet (= stekker er uit) te worden? Kan iemand mij dit vertellen? Alvast bedankt!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• asmi
  • Niet online
tomdegoeij schreef op woensdag 06 juni 2007 @ 18:38:Aangezien de meest recente versie volgens mij 1.50 is vraag ik me af op welke manier ik deze er in krijg
Ik ben bang dat je net te laat bent, de update zou in de lucht blijven tot 5 juni.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Galapogos
  • Laatst online: 10-09 09:12
asmi schreef op woensdag 06 juni 2007 @ 19:03:
[...]

Ik ben bang dat je net te laat bent, de update zou in de lucht blijven tot 5 juni.
Hmm, dan is het wel vreemd dat Primafoon nog pakketjes verkoop met 1.40 er in. Zou ik mogen vragen hoe je aan die informatie mbt 5 juni komt? Dan kan ik de klantenservice bellen en er specifiek naar vragen. De meeste medewerkers van de klantenservice weten namelijk niet waar je het over hebt als je met dit soort vragen komt :/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MavhRik

MavhRik

Marcel

tomdegoeij schreef op woensdag 06 juni 2007 @ 19:19:
[...]

Hmm, dan is het wel vreemd dat Primafoon nog pakketjes verkoop met 1.40 er in. Zou ik mogen vragen hoe je aan die informatie mbt 5 juni komt? Dan kan ik de klantenservice bellen en er specifiek naar vragen. De meeste medewerkers van de klantenservice weten namelijk niet waar je het over hebt als je met dit soort vragen komt :/
Zie deze website voor de datum van de update: (2e deel) http://www.kpn.com/kpn/show/id=1815052

De laatste versie is 1.53 (staat niet vermeld op de website).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• asmi
  • Niet online
tomdegoeij schreef op woensdag 06 juni 2007 @ 19:19:
[...]Zou ik mogen vragen hoe je aan die informatie mbt 5 juni komt?
Ik had hem via de hieronder gekopieerde tekst in mijn laatste factuur gedateerd 29-05-2007. Merk op dat er in de tekst zelf een toen al verlopen datum staat. De link vermeldt 5 juni.
Nieuwe Software voor Samsung Digitale Ontvangers
In de periode van 10 april 2007 tot 8 mei 2007 zal er nieuwe software beschikbaar komen voor alle Samsung Digitale Ontvangers via het Digitenne netwerk.
Kijk voor meer informatie op www.kpn.com (zoekterm: Digitenne Update) of rechtstreeks via de link: http://www.kpn.com/kpn/show/id=1648833

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Talpa was bij mij gisteravond rond 19:45 weer dramatisch slecht, en dan bedoel ik ook echt, niet naar te kijken!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Beste Digitenne-collega's,

Vandaag heb ik m'n Topfield PVR opnieuw de zenderscan laten uitvoeren vanwege de frequentiewijziging door KPN aangekondigd.

Nu krijg ik de publieke omroepen op de plaatsen 1008 1009 1010 en 1011 te staan, dus helemaal onderaan de lijst.
Dit is eigenlijk niet de bedoeling.
Weet iemand een slimme oplossing?

Groeten,

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• slaay
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 02:11

slaay

Natuurbeleven.com

Verwijderd schreef op donderdag 07 juni 2007 @ 19:53:

Vandaag heb ik m'n Topfield PVR opnieuw de zenderscan laten uitvoeren vanwege de frequentiewijziging door KPN aangekondigd.

Nu krijg ik de publieke omroepen op de plaatsen 1008 1009 1010 en 1011 te staan, dus helemaal onderaan de lijst.

Groeten,
Om welke locatie/zender gaat het? Het is te hopen dat er voor jou nog een update gaat komen, want hoop niet voor je dat de zenders op die locaties blijven staan.

Heeft er iemand Windows MCE icm Digitenne? Want volgens mij, klopt er qua voorgeprogrammeerde zenders nu weer heel weinig sinds de nieuwe update van KPN.

[ Voor 11% gewijzigd door slaay op 07-06-2007 21:56 ]

Dich bis echt unne foëzen haas

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

De dichtsbijzijnde zender is voor mij Nijmegen op UHF frequentie 42.
Heb ook gericht op Oss met frequentie 30, maar geeft hetzelfde resultaat.
Ook Lopik met frerquentie 50 idem dito.

Voorheen totaal geen last van gehad, publieke zenders keurig op 1,2, en 3.
Beetje balen is het wel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• asmi
  • Niet online
Niet automatisch scannen maar gewoon de frequenties die je wilt ontvangen handmatig scannen.
En niet vergeten vooraf de fabrieksinstellingen terug te zetten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jurk738
  • Registratie: December 2003
  • Niet online

Groeten,
Ik heb hier in Delft met m'n Topfield ongeveer hetzelfde probleem:
NLD1 op 1000
NLD2 op 1001
NLD3 op 1002
TV West op 1003
De rest is wel normaal, dwz RTL4 op 4 etc.

Heeft iemand een suggestie om dit te verhelpen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kaoh
asmi schreef op donderdag 07 juni 2007 @ 22:55:
[...]

Niet automatisch scannen maar gewoon de frequenties die je wilt ontvangen handmatig scannen.
Zie deze post ;-) dat is een suggestie om het op te lossen :p

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Koffie

Koffie

Koffiebierbrouwer

Braaimeneer

jurk738 schreef op donderdag 07 juni 2007 @ 23:13:
[...]

Ik heb hier in Delft met m'n Topfield ongeveer hetzelfde probleem:
NLD1 op 1000
NLD2 op 1001
NLD3 op 1002
TV West op 1003
De rest is wel normaal, dwz RTL4 op 4 etc.

Heeft iemand een suggestie om dit te verhelpen?
Vreemd, ik heb die zenders ook op die getallen, maar die staan helemaal achterqaan en hebben geen signaal. Ze zijn ook allemaal in hoofdletters. Ik heb ook TV Brabant erbij staan ofzo (NL123, west en brabo). Allemaal helemaal achterin de lijst zonder signaal.

Ik heb woensdag een zenderscan uitgevoerd op mijn Topfield PVR ivm nieuwe zender wijzigingen, en sinds vanochtend krijg ik bij het aanzetten de melding dat ik een fabrieksreset moet uitvoeren en opnieuw moet scannen.
Ik wil helemaal geen reset doen, moet ik weer alles instellen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hoi,

wat betreft gecodeerde programma's, heb ik begrepen, maar nog niet zelf geprobeerd, dat je ze je op je topfield kan afspelen en tijdens het afspelen op de record knop kan drukken - er komt dan een ongecodeerde kopie op de harddisk. Dat voorkomt ook dat ze na een poos niet meer te bekijken zijn (wat ik trouwens al een poos niet meer heb gehad)

Ik wil zelf ook graag de films die nu al ruim een jaar op de harddisk van mijn Topfield TF5300k staan, mijn pc binnenhalen.
Inderdaad is de harddisk makkelijk uit de TF te halen (en kan je er een andere indoen die de TF dan netjes naar zijn smaak formatteert en bruikbaar maakt), maar herkent mijn PC die niet.

Ik kan (een) tftools vinden op Internet maar heb geen idee wat ik er mee moet. Kan je gerichte aanwijzingen geven (welke download/versie, hoe te bedienen) ?
Ik heb de tftools gestart op mijn PC (nog zonder de topfield disk opnieuw te hebben gemoneteerd overigens) maar die vraagt welke parallele poort ik wil (?!?!).
Ik heb een tftools gevonden die zich installeerde onder Onset Computer Corporation, en heet TFToolsv2.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

asmi schreef op donderdag 07 juni 2007 @ 22:55:
[...]

Ik heb sinds gisteren hetzelfde. Ik belde naar KPN om te vragen om een software upgrade. Mijn software is nog van augustus 2005! En in het menu kan ik helaas niet de optie 'Software bijwerken' aankiezen, deze blijft grijs.

KPN adviseerde mij om de Topfield een half uurtyje van de spaning af te halen, zodat zij de smartcard konden bijwerken. Weer aangezet, kreeg idd de melding dat ik de instellingen moest bijwerken. Vol goede moed alles naar fabrieksinstellingen gezet, zenders opnieuw gezocht.
Resultaat: zenders door elkaar heen (1000,1001,1002,4,5,6,7,1003). Geen TV Rijnmond en TV Flevoland meer en nog steeds oude software...

Handmatig scannen zou de zenders weer moeten herstellen? Dus alles naar fabrieksinstellingen. En dan zender voor zener? Vind ik dan alese weer?? Ik las namelijk dat met de Samsung kan is dat je ook FTA zenders kon krijgen hahah
Pagina: 1 ... 10 ... 21 Laatste

Dit topic is gesloten.