Het grote KPN Digitenne topic deel 3 Vorige deel Overzicht Volgende deel Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 9 ... 21 Laatste
Acties:
  • 181.470 views sinds 30-01-2008

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• slaay
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 02:11

slaay

Natuurbeleven.com

Heeft er iemand iets gemerkt van de update zoals deze op Digitenne.nl staat?

"Geheel Nederland 08-mei-07'
Bron: http://digitenne.nl/pagina_46.html

Dich bis echt unne foëzen haas

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• koen
  • Registratie: Juli 1999
  • Niet online
Barry|IA schreef op woensdag 09 mei 2007 @ 22:20:
[...]

Voor zover ik er ervaring mee heb (net 20 dozen Tele2 binnen gekregen :P ) denk ik dat er weinig verschil is in (beeld)kwaliteit. Alle DVB-T aanbieders maken gebruik van hetzelfde Digitenne netwerk, dus het enige verschil zou in de ontvangers moeten zitten. Maar MPEG decoderen is tegenwoordig niet meer zo moeilijk, dus dat zal wel snor zitten :)
Heb er vanmiddag maar eentje meegenomen en tot dusver ben ik zeer tevreden over het product van Tele2. Kan alleen nog de FTA zenders ontvangen, maar als het goed is vanaf morgen ook de rest.

Wat ik wel vreemd vind is het feit dat ik naast de aangeboden kanalen ook de beschikking heb over heel veel Duitse digitale zenders (woon in Arnhem). Zijn dat dan FTA zenders uit Duitsland ofzo? :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Alfriedel
  • Registratie: Mei 2007
  • Laatst online: 26-01 12:28
Heb vanmiddag de software geladen maar kan nu niet zeggen dat het beeld beter is geworden,

Alfriedel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

@slaay:
Netwerkwijziging is verplaatst naar begin juni (zie infokanaal op (KPN/)Digitenne of KPN website)

@Koen:
Nieuwste s/w update maakt het vanaf nu mogelijk om FTA uit andere landen te ontvangen (meenemen op vakantie naar buitenland kan nu dus). Omdat je dichtbij de grens zit, heb je dus een uitgebreidere kanalenlijst.
Vorige software versies konden alleen zenders uit het KPN/Digitenne boeket ontvangen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tvdoc
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 22:11
Technattic schreef op dinsdag 08 mei 2007 @ 09:11:
Ik heb al meer dan 2 jaar Digitenne en heb 2 smartcards en betaal 12 euro per maand. Lange tijd geleden is Digitenne over genomen door KPN. Mijn verwachting was daarbij dat ik ook het tarief van KPN zou gaan betalen (9,95 voor max 3 ontvangers). Ik heb contact gehad met KPN dat ik een 3e smartcard wilde hebben en een tariefsverlaging. Er zijn plannen bij KPN om de klanten van DIgitenne om te zetten naar KPN, maar de termijn waarop dit zou gebeuren is al lang verstreken. Mij maakt die 2 euro per maand niet zo uit, maar ik zou wel een 3e smartcard willen ontvangen, alleen dit schijnt nu onmogelijk te zijn. Hebben jullie hier ervaringen mee?
Ik heb dit al een paar met klanten gehad, ze moeten dan met de "oude"digitenne-klantenservice bellen (0900-3453456) die kan je dan overzetten op een KPN -digitenne , je moet dan wel nieuwe smart-cards aanschaffen en controleren of je huidige decoders niet gelockt zijn (is in het verleden wel een tijdje geweest ) Als het goed is betaal je geen aansluitkosten van 29,95 een doe je ook mee met de nieuwe actie ( 89,95 retour op een ontvanger)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kaoh
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 22:48
koen schreef op woensdag 09 mei 2007 @ 22:18:
Is er een verschil in kwaliteit tussen KPN of Tele2 digitenne? Behalve dat de receiver van Tele2 goedkoper is en het abonnement van 9,95 euro al standaard live voetbal bevat.
Volgens mij zit er helemaal geen verschil tussen omdat Tele2 alleen een brandig heeft en geen eigen dienst.
Het abbonement lijkt goedkoper maar je kan dacht ik weer maar 1 kaartje erop activeren enzo, dus kijk nog wel twee keer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tvdoc
Kaoh schreef op donderdag 10 mei 2007 @ 00:19:
[...]

Volgens mij zit er helemaal geen verschil tussen omdat Tele2 alleen een brandig heeft en geen eigen dienst.
Het abbonement lijkt goedkoper maar je kan dacht ik weer maar 1 kaartje erop activeren enzo, dus kijk nog wel twee keer.
De tele2 decoder is in principe dezelfde als die van KPN (Finepass VTX5000 ) alleen zit er een lock op , zodat die alleen met tele2 smartcards werkt. Daardoor is ie wel goedkoper, maar met de actie van kpn (89,95 retour op de eerste ontvanger ) komt het qua kosten het eerste jaar bijna op het zelfde neer, dus als het je om voetbal te doen is , kan je voor tele2 kiezen, alleen bij KPN heb je naast het voetbal nog weer het themakanaal wat uitgezonden wordt als er geen voetbal is, dat geeft tele2 weer niet door denk ik.Hoe dat met een extra kaart zit weet ik niet , wisten ze laatst bij tele2 ook niet eens.....( digitenne, wat is dat ???? zei de eerste dame die ik daar aan de lijn had ...)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BvH
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 13-09 20:48

BvH

tvdoc schreef op donderdag 10 mei 2007 @ 00:08:
[...]

Ik heb dit al een paar met klanten gehad, ze moeten dan met de "oude"digitenne-klantenservice bellen (0900-3453456) die kan je dan overzetten op een KPN -digitenne , je moet dan wel nieuwe smart-cards aanschaffen en controleren of je huidige decoders niet gelockt zijn (is in het verleden wel een tijdje geweest ) Als het goed is betaal je geen aansluitkosten van 29,95 een doe je ook mee met de nieuwe actie ( 89,95 retour op een ontvanger)
Ten aanzien van die lock heb ik zelf gebeld met de importeur van Finepass (Clark-Electronics in Vlaardingen). Ik gebruik ook nog de oude blauwe digitenne kaart met een finepass VTX7000 (twin-tuner model met 80GB HD). Op deze decoder zit zeer waarschijnlijk een lock. Volgens de importeur kan (en moet digitenne zelfs volgens de afspraken met de importeur) de klantenservice van digitenne je decoder unlocken als je daar om vraagt. Je geeft dan het kaartnummer door van je oude digitenne kaart en de klantenservice stuurt dan een signaal specifiek voor jouw decoder om deze te unlocken wat slechts enkele seconden duurt. Daarna kan je dan een nieuwe KPN kaart gebruiken.

Ze zijn het dus verplicht om dit te doen 'dus laat je niet afschepen met een smoes dat het niet kan' werd mij verteld. Overigens hebben ze al een tijdje een nieuwe firmware voor dit type decoder en is de verwachting dat deze medio juli door digitenne aangeboden gaat worden. Dit had al veel eerder gemoeten maar ze ondervinden nogal wat problemen bij KPN met het distribueren van firmwares voor oude digitenne decoders.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RSpliet
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 08-09 21:45
tvdoc schreef op donderdag 10 mei 2007 @ 01:03:
[...]

De tele2 decoder is in principe dezelfde als die van KPN (Finepass VTX5000 ) alleen zit er een lock op , zodat die alleen met tele2 smartcards werkt. Daardoor is ie wel goedkoper, maar met de actie van kpn (89,95 retour op de eerste ontvanger ) komt het qua kosten het eerste jaar bijna op het zelfde neer, dus als het je om voetbal te doen is , kan je voor tele2 kiezen, alleen bij KPN heb je naast het voetbal nog weer het themakanaal wat uitgezonden wordt als er geen voetbal is, dat geeft tele2 weer niet door denk ik.Hoe dat met een extra kaart zit weet ik niet , wisten ze laatst bij tele2 ook niet eens.....( digitenne, wat is dat ???? zei de eerste dame die ik daar aan de lijn had ...)
Hoo wacht even, er kloppen een paar zaken niet. Allereerst werkt KPN niet met de FinePass VTX5000, maar geeft KPN een Samsung decoder mee (of optioneel een Topfield PVR). Ik denk niet dat Tele2 zijn decoders smartcard-lockt, aangezien het apparaat niet of nauwelijks gesponsord wordt. Dat weet ik echter niet zeker.
Bij KPN betaal je voor het voetbal 6 euro per maand extra. Als je een voetbalfan bent kijk je dus bij Tele2 voor 72 euro per jaar goedkoper, mits je maar één TV hebt.
KPN vult de gaten op het voetbalkanaal momenteel op met NostalgieNet. Dat is natuurlijk voor elke abbonee van het voetbalkanaal, dus ook voor de Tele2 klanten, beschikbaar.

Schaadt het niet, dan baat het niet

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tvdoc
BvH schreef op donderdag 10 mei 2007 @ 10:12:
[...]

Ten aanzien van die lock heb ik zelf gebeld met de importeur van Finepass (Clark-Electronics in Vlaardingen). Ik gebruik ook nog de oude blauwe digitenne kaart met een finepass VTX7000 (twin-tuner model met 80GB HD). Op deze decoder zit zeer waarschijnlijk een lock. Volgens de importeur kan (en moet digitenne zelfs volgens de afspraken met de importeur) de klantenservice van digitenne je decoder unlocken als je daar om vraagt. Je geeft dan het kaartnummer door van je oude digitenne kaart en de klantenservice stuurt dan een signaal specifiek voor jouw decoder om deze te unlocken wat slechts enkele seconden duurt. Daarna kan je dan een nieuwe KPN kaart gebruiken.

Ze zijn het dus verplicht om dit te doen 'dus laat je niet afschepen met een smoes dat het niet kan' werd mij verteld. Overigens hebben ze al een tijdje een nieuwe firmware voor dit type decoder en is de verwachting dat deze medio juli door digitenne aangeboden gaat worden. Dit had al veel eerder gemoeten maar ze ondervinden nogal wat problemen bij KPN met het distribueren van firmwares voor oude digitenne decoders.
Die Finepass VTX7000 heeft inderdaad een lock , evenals de Topfield TF5300-d ( met d van digitenne , KPN heeft hem ook gelockt dan is het de 5300-k ) De VTX5000 en de Topfield TF3000 die zo'n 2 jaar geleden door Digitenne als twin-set aangeboden werden , hebben ook een lock. Dat verhaal wat je nu verteld is voor mij nieuw , zal het doorgeven als klanten er om vragen , aangezien ik altijd al Digitenne verkocht heb , zijn er hier aardig wat van die ontvangers nog in omloop. Het enige dat ze mij verteld hebben dat er in september 2006 software in de lucht geweest is , waardoor die lock verwijderd zou zijn, maar uit ervaring weet ik dat dat niet (altijd) gelukt is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mentalist
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 30-08 02:04

Mentalist

[avdD]

Seven of Nine schreef op donderdag 10 mei 2007 @ 10:17:
[...]

Hoo wacht even, er kloppen een paar zaken niet. Allereerst werkt KPN niet met de FinePass VTX5000
http://www.kpn.com/kpn/se...t.http.GetFile?id=1710680

Wat is dit dan? :)
KPN vult de gaten op het voetbalkanaal momenteel op met NostalgieNet. Dat is natuurlijk voor elke abbonee van het voetbalkanaal, dus ook voor de Tele2 klanten, beschikbaar.
Daar zou ik zeker niet vanuit gaan, het is technisch geen enkel probleem en komt op b.v. de satelliet genoeg voor dat je bepaalde kanalen niet constant kan kijken. Nostalgienet is als ik me goed herinner eigendom van Planet/KPN, dus kan goed dat Tele2 daar inderdaad geen licentie op heeft en die zwart blijft voor Tele2-kijkers.

Verstuurd vanaf mijn Computer®

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tvdoc
Seven of Nine schreef op donderdag 10 mei 2007 @ 10:17:
[...]

Hoo wacht even, er kloppen een paar zaken niet. Allereerst werkt KPN niet met de FinePass VTX5000, maar geeft KPN een Samsung decoder mee (of optioneel een Topfield PVR). Ik denk niet dat Tele2 zijn decoders smartcard-lockt, aangezien het apparaat niet of nauwelijks gesponsord wordt. Dat weet ik echter niet zeker.
Bij KPN betaal je voor het voetbal 6 euro per maand extra. Als je een voetbalfan bent kijk je dus bij Tele2 voor 72 euro per jaar goedkoper, mits je maar één TV hebt.
KPN verkoopt wel de VTX 5000 , ik heb ze hier zelf op voorraad staan , deze zijn in december gekomen , toen de Samsung niet leverbaar was. De Tele2 uitvoering( VTX5000-t) is wel degelijk gelockt, ik heb hem hier staan , en zowel de blauwe Digitenne als de groene KPN kaart accepteerd hij niet.
Behalve nostalgienet , wat niet gecodeerd is en voor alle digitenne klanten zichtbaar is , ook zonder abonnement , heeft KPN ook Planet Prime wat op het 2e voetbalkanaal uitgezonden wordt , hiervoor moet je wel een abo op voetbal hebben , dus ik verwacht dat Tele2 klanten dit niet automatisch te zien krijgen.
Even een rekensommetje : tele2 decoder 49,95 + 12x9,95 + 29,95 aansluitkosten=199.30 voor het eerste jaar
KPN decoder 89,95 ,krijg je retour van kpn , dus gratis , 29,95 aansl.kosten = 11 x 15,95 (incl.voetbal, eerste maand gratis) = 205,40 , dus uiteindelijk is tele2 iets goedkoper , behalve als je meer kaarten op een abo wilt , bij KPN max 3 , bij tele2 waarschijnlijk maar 1.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

tvdoc schreef op donderdag 10 mei 2007 @ 10:23:
[...]

Die Finepass VTX7000 heeft inderdaad een lock , evenals de Topfield TF5300-d ( met d van digitenne , KPN heeft hem ook gelockt dan is het de 5300-k ) De VTX5000 en de Topfield TF3000 die zo'n 2 jaar geleden door Digitenne als twin-set aangeboden werden , hebben ook een lock. Dat verhaal wat je nu verteld is voor mij nieuw , zal het doorgeven als klanten er om vragen , aangezien ik altijd al Digitenne verkocht heb , zijn er hier aardig wat van die ontvangers nog in omloop. Het enige dat ze mij verteld hebben dat er in september 2006 software in de lucht geweest is , waardoor die lock verwijderd zou zijn, maar uit ervaring weet ik dat dat niet (altijd) gelukt is.
Zou die eerdere software voor de Topfield HDR weer opnieuw uitgezonden gaan worden ? Weet iemand dat ? Lijkt me redelijk nu de Samsung tuners geen landen-lock meer hebben, Ik heb mn Topfield eind dec 06 gekocht, en alle updates gemist.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tvdoc
Verwijderd schreef op donderdag 10 mei 2007 @ 11:45:
[...]

Zou die eerdere software voor de Topfield HDR weer opnieuw uitgezonden gaan worden ? Weet iemand dat ? Lijkt me redelijk nu de Samsung tuners geen landen-lock meer hebben, Ik heb mn Topfield eind dec 06 gekocht, en alle updates gemist.
Waarschijnlijk komt die nog wel een keer , er zitten nl. nog wel wat software-fouten in die topfield ( o.a. kopieren van bestanden vanaf de harde schijf naar een extern apparaat )waar ze nog mee bezig zijn ( zei laatst een kpn-medewerker tegen mij )

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• noppus
  • Registratie: April 2006
  • Laatst online: 12-09 14:32
@ tvdoc

Jij verkoopt die tele2-dingen blijkbaar. Raar dat ze op de site zetten dat het alleen via de website besteld kan worden.

(Ik geloof je wel hoor ;-))

Als wederverkoper moeten ze jou toch op de hoogte stellen van de details van het product, lijkt me. Dus het aantal cards dat je kunt krijgen op één abonnement (3 bij KPN) en de mogelijkheid om een losse smartcard te kopen en de mogelijkheid om met je smartcard te kijken via een andere tuner (Die van kpn bijvoorbeeld)

Of ben ik nu erg naief en schuiven ze gewoon een stapel dozen het magazijn in? "Laat de klanten de helpdesk maar bellen"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tvdoc
noppus schreef op donderdag 10 mei 2007 @ 13:48:
@ tvdoc

Jij verkoopt die tele2-dingen blijkbaar. Raar dat ze op de site zetten dat het alleen via de website besteld kan worden.

(Ik geloof je wel hoor ;-))

Als wederverkoper moeten ze jou toch op de hoogte stellen van de details van het product, lijkt me. Dus het aantal cards dat je kunt krijgen op één abonnement (3 bij KPN) en de mogelijkheid om een losse smartcard te kopen en de mogelijkheid om met je smartcard te kijken via een andere tuner (Die van kpn bijvoorbeeld)

Of ben ik nu erg naief en schuiven ze gewoon een stapel dozen het magazijn in? "Laat de klanten de helpdesk maar bellen"
Net als Digitenne van KPN worden deze ontvangers ook via de detailhandel aangeboden , ik heb ze hier gewoon op voorraad staan.
Als ik het wist hoe het precies werkte met die kaarten zou ik het wel vertellen , het probleem is dat zowel mijn groothandel als tele2 klantenservice mij niet kunnen vertellen hoe het precies zit ( bij tele 2 vroegen ze mij wat digitenne was :? . Als ik iets verkoop wil ik wel graag weten hoe het precies werkt , maar als de contacten die ik heb het ook niet kunnen vertellen , ben ik ook uitgepraat

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• koen
  • Niet online
Ik heb nu toegang tot alle zenders die Tele2 aanbiedt, alleen de voetbalkanalen geven momenteel aan "geen signaal" en blijven op zwart. Ben benieuwd of daar vanavond verandering in komt als de play-offs worden uitgezonden.

Over de kwaliteit: ben nog niet geheel tevreden, maar dat komt misschien ook omdat ik officieel nog niet in het bereik woon van digitenne. Oplevering staat gepland voor kwartaal 2 en ergens in juni wordt er een mast aangezet, maar blijkbaar wordt die al getest, want ik krijg alles binnen. Echer signaal is 30% en kwaliteit rond de 10%, dus dat kan alleen maar beter worden :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• koen
  • Niet online
tvdoc schreef op donderdag 10 mei 2007 @ 11:44:
[...]

KPN verkoopt wel de VTX 5000 , ik heb ze hier zelf op voorraad staan , deze zijn in december gekomen , toen de Samsung niet leverbaar was. De Tele2 uitvoering( VTX5000-t) is wel degelijk gelockt, ik heb hem hier staan , en zowel de blauwe Digitenne als de groene KPN kaart accepteerd hij niet.
Behalve nostalgienet , wat niet gecodeerd is en voor alle digitenne klanten zichtbaar is , ook zonder abonnement , heeft KPN ook Planet Prime wat op het 2e voetbalkanaal uitgezonden wordt , hiervoor moet je wel een abo op voetbal hebben , dus ik verwacht dat Tele2 klanten dit niet automatisch te zien krijgen.
Even een rekensommetje : tele2 decoder 49,95 + 12x9,95 + 29,95 aansluitkosten=199.30 voor het eerste jaar
KPN decoder 89,95 ,krijg je retour van kpn , dus gratis , 29,95 aansl.kosten = 11 x 15,95 (incl.voetbal, eerste maand gratis) = 205,40 , dus uiteindelijk is tele2 iets goedkoper , behalve als je meer kaarten op een abo wilt , bij KPN max 3 , bij tele2 waarschijnlijk maar 1.
Nostalgienet is met Tele2 abo ook niet te ontvangen op de voetbalkanalen, geen toegang. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Katseviool
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 22:10
Ik heb nu software 1.50, woon in Limburg bij de Duitse grens
(Aken) en zit op kanaal 54, alleen krijg ik totaal geen Duitse FTA's.. iemand een idee hoe ik dit toch voor elkaar kan krijgen, want het zou wel moeten kunnen...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mentalist

Mentalist

[avdD]

Katseviool schreef op donderdag 10 mei 2007 @ 18:48:
Ik heb nu software 1.50, woon in Limburg bij de Duitse grens
(Aken) en zit op kanaal 54, alleen krijg ik totaal geen Duitse FTA's.. iemand een idee hoe ik dit toch voor elkaar kan krijgen, want het zou wel moeten kunnen...
Antenne hoger zetten, vrij zicht richting zender verzorgen, polarisatie controleren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• martwoutnl
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 13-08 14:11
Ik ben sinds kort in het bezit van een mini LCD-tv met ingebouwde dvb-t FTA-ontvanger. Nu ben ik aan het kijken naar een actieve antenne. Nu kan ik van hetzelfde merk een verlengstuk (X4 Tech fernspeiseweiche) kopen waarmee je via de akku 5 volt kan doorgeven aan de actieve accu.

Nu staat er echter op de verpakking 5 volt/80mA uitgangspanning en op de website maximaal 100ma. Maar de betreffende antenne stelt dat er sprake moet zijn van 5 volt/30mA. Kortom, kan dit of moet ik naar een andere '5V inserter' kijken?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _zer0_
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 02-09 15:23
martwoutnl schreef op donderdag 10 mei 2007 @ 19:18:
Ik ben sinds kort in het bezit van een mini LCD-tv met ingebouwde dvb-t FTA-ontvanger. Nu ben ik aan het kijken naar een actieve antenne. Nu kan ik van hetzelfde merk een verlengstuk (X4 Tech fernspeiseweiche) kopen waarmee je via de akku 5 volt kan doorgeven aan de actieve accu.

Nu staat er echter op de verpakking 5 volt/80mA uitgangspanning en op de website maximaal 100ma. Maar de betreffende antenne stelt dat er sprake moet zijn van 5 volt/30mA. Kortom, kan dit of moet ik naar een andere '5V inserter' kijken?
Als er op de verpakking staat dat ie 80 mA bij 5 volt kan leveren dan kan ie dus met gemak die 30mA aan de antenne leveren !
M.a.w. niet verder zoeken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• martwoutnl
_zer0_ schreef op donderdag 10 mei 2007 @ 19:28:
[...]

Als er op de verpakking staat dat ie 80 mA bij 5 volt kan leveren dan kan ie dus met gemak die 30mA aan de antenne leveren !
M.a.w. niet verder zoeken.
Dus het verlengstuk zal nooit teveel mA leveren? Ik ben een leek op dit gebied en ik heb weinig zin om een antenne op te ' blazen'. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mentalist

Mentalist

[avdD]

martwoutnl schreef op donderdag 10 mei 2007 @ 19:31:
[...]

Dus het verlengstuk zal nooit teveel mA leveren? Ik ben een leek op dit gebied en ik heb weinig zin om een antenne op te ' blazen'. ;)
Ampjes heb je nooit teveel, die kan je alleen te weinig hebben :). Heb je er meer beschikbaar dan worden die gewoon niet gebruikt. Het voltage moet wel altijd juist zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Atomsk
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 08-09 22:29
martwoutnl schreef op donderdag 10 mei 2007 @ 19:31:
[...]

Je kunt in jouw situatie niet teveel mA leveren of een antenne opblazen. Wat wel zou kunnen is dat je teveel antennes aansluit die meer mA trekken dan de adapter kan leveren en dat je daardoor de adapter overbelast. De stroom (mA) die gaat lopen is het gevolg van een spanning(sverschil) en de totale weerstand. Hoe hoger de spanning en/of hoe lager de weerstand, hoe meer stroom er gaat lopen.

_██_
(ಠ_ృ)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• martwoutnl
Er zal niet meer dan 1 antenne worden aangesloten. Maar in ieder geval bedankt voor de mA-les.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op donderdag 10 mei 2007 @ 11:45:
[...]

ze zouden begin mei een nieuwe update uitzenden. maar die is nog niet geweest. ze bellen me elke twee weken terug. op dit moment is de status dat de update er wel komt, maar nog niet duidelijk is wanneer die online gaat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• neanderthaler
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 13-09 19:46

neanderthaler

Are friends electric?

Weet er iemand of er ook digitenne ontvangers zijn met een VGA-uitgang?

Als je al een ontvanger moet gebruiken waarop je van kanaal switcht en het volume kan regelen, heeft de meerwaarde van het tuner/bedieningsgedeelte van een tv niet echt meer meerwaarde en zou je dus net zo goed een TFT-monitor kunnen gebruiken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Zou dit filter mogelijk kunnen werken tegen het zo nu en dan stilvallen van het beeld ?

Afbeeldingslocatie: https://ssl.kundenserver.de/s108667739.einsundeinsshop.de/shopdata/My_Images/2/pb252155.jpg

Axing DVB-T Tiefpassfilter, IEC-Anschl. TZU 198-63
DVB-T-Tiefpassfilter verhindert Störungen durch Mobil- oder DECT-Telefone, Frequenzbereich 5-862MHz, Sperrtiefe 950-2200MHz, Durchgangsdämpfung 1,5db, Rückflußdämpfung 15dB, Klasse A - Schirmungsmaß >90dB, IEC-Anschluß, TZU 198-63

Unser Preis: 7,25 EUR

[ Voor 11% gewijzigd door Verwijderd op 11-05-2007 13:24 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MavhRik
  • Laatst online: 13-09 19:09

MavhRik

Marcel

neanderthaler schreef op vrijdag 11 mei 2007 @ 11:56:
Weet er iemand of er ook digitenne ontvangers zijn met een VGA-uitgang?

Als je al een ontvanger moet gebruiken waarop je van kanaal switcht en het volume kan regelen, heeft de meerwaarde van het tuner/bedieningsgedeelte van een tv niet echt meer meerwaarde en zou je dus net zo goed een TFT-monitor kunnen gebruiken.
Als je geen DVD speler er op hebt aangesloten oid en geluid via een versterker stuurt zou dat kunnen echter kan ik me dan meer voorstellen dat je een media center pc koopt en daar een DVB-t ding insteekt, maar dat is mijn droom :)

maverick: A person who thinks and acts in an independent way, often behaving differently from the expected or usual way.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op vrijdag 11 mei 2007 @ 13:22:
Zou dit filter mogelijk kunnen werken tegen het zo nu en dan stilvallen van het beeld ?

[afbeelding]

Axing DVB-T Tiefpassfilter, IEC-Anschl. TZU 198-63
DVB-T-Tiefpassfilter verhindert Störungen durch Mobil- oder DECT-Telefone, Frequenzbereich 5-862MHz, Sperrtiefe 950-2200MHz, Durchgangsdämpfung 1,5db, Rückflußdämpfung 15dB, Klasse A - Schirmungsmaß >90dB, IEC-Anschluß, TZU 198-63

Unser Preis: 7,25 EUR
Het zou alleen kunnen helpen indien de antenne en/of de tuner niet goed is (zijn) ontworpen en dan ook nog als de storingen worden veroorzaakt door mobile en DECT activiteiten.
Ik verwacht dat de storingsbronnen in hetzelfde frequentiebereik liggen als de digitenne signalen. Daar helpt geen filter tegen. Het enige wat dan kan helpen is uitrichten en afschermen van de antenne als de storingsbron en het signaal uit verschillende richtingen aan komen op die antenne.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ben eigenlijk best wel erg tevreden. Mag ook wel eens gezegd worden. Tuurlijk, soms is mijn beeld ook niet super, en ook niet altijd even strak. Maar in het algemeen heel acceptabel. Als ik het vergelijk met UPC hebben we niets te klagen. Kocht in december voor 150 euro een topfield 160 gb. Daarmee kan ik twee kanalen tegelijk opnemen en een derde kijken of een opgenomen programma kijken. Das super. En ik betaal 8 euro per maand. Mijn buitenantenne kreeg ik er voor niets bij. Kortom. Het kan altijd beter, maar tot op heden vind ik het nog steeds ideaal tv kijken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• koen
  • Niet online
Kijk nu twee dagen via Tele2 digitenne en ik moet zeggen dat het beeld me goed bevalt, zappen is wat traag en dan duurt het even voor je weer beeld hebt, maar ik vind het vergelijkbaar met digitale tv van upc. Pluspunt is voor mij ook het voetbal (een van de weinige dingen die ik kijk op tv).

Wel een vraagje: wat is het verschil tussen voetbalkanaal 1 en kanaal 2, want de een zendt uit in breedbeeld, maar ik heb nog steeds zwarte balken dan en kanaal 2 zendt uit in volbeeld of volledig breedbeeld? iemand een idee? :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb momenteel UPC en nu is het sinds kort mogelijk hier Digitenne te ontvangen.

Nu is de situatie hier als volgt.

Huiskamer een TV en een PC waar ook een LCD televisie (ingebouwde tuner dus) op aagesloten zit.
Boven 1 TV.

Nu had ik zo gedacht.

Ik sluit de single tuner die ik standaard bij het abbonement krijg boven aan.
Dan koop ik nog een dual tuner + kaart voor beneden.
Want zoals ik het begrijp kan je toch met dual tuner op 2 TV's tegelijk een verschillende zender bekijken.

Wat ik me dan nog afvraag kunnen de 3 TV's allemaal dezelfde antenne gebruiken, of is het beter om 1 antenne boven bij de single tuner en een andere beneden bij de dual tuner te plaatsen?

Is wat ik nu omschreven heb de meest praktische oplossing of zitten hier fouten in?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• driedees
  • Registratie: December 2004
  • Laatst online: 14-09 15:31
Verwijderd schreef op vrijdag 11 mei 2007 @ 17:22:
................

Ik sluit de single tuner die ik standaard bij het abbonement krijg boven aan.
Dan koop ik nog een dual tuner + kaart voor beneden.
Want zoals ik het begrijp kan je toch met dual tuner op 2 TV's tegelijk een verschillende zender bekijken.

Wat ik me dan nog afvraag kunnen de 3 TV's allemaal dezelfde antenne gebruiken, of is het beter om 1 antenne boven bij de single tuner en een andere beneden bij de dual tuner te plaatsen?

Is wat ik nu omschreven heb de meest praktische oplossing of zitten hier fouten in?
De twin tuner is bedoeld voor een tv + video-, harddisk- of dvd-recorder, niet zozeer voor het aansluiten 2 tv's. Je kunt uiteraard een tv op de tweede scartuitgang aansluiten, maar dat is niet echt handig. Maar als die LCD TV van je een ingebouwde tuner heeft, dan hoef je toch alleen een extra smartcard aan te schaffen? Die binnenantenne die je van KPN krijgt is bedoeld om op een tuner aan te sluiten. Je kunt het signaal natuurlijk verspreiden via coaxkabels en splitters en daar weer je tuners op aansluiten. Deze oplossing is al voorbij gekomen in dit topic.

Nog meer mensen geen signaal in Utrecht? Zit hier in het centrum en heb geen beeld, alle aansluitingen op tuner en antenne uiteraard al gechecked. fabrieksinstellingen herstellen en opnieuw zenders zoeken did the trick

[ Voor 3% gewijzigd door driedees op 11-05-2007 22:29 ]

It's always funny until someone gets hurt and then it's just hilarious. FNM

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Glashelder
  • Registratie: September 2002
  • Niet online

Glashelder

Anti Android

Ik heb een beamer met DVI (Digitaal,analoog RGB (VGA)), S-video en composite. Nu heb ik van Digitenne een Samsung SMT-1000T gekregen. Deze ontvanger heeft 2 scart uitgangen. Ik heb de boel nu aangesloten via composite, maar dat ziet er echt ruk uit!

Ik heb op internet gezien dat er ook kabels te krijgen zijn die VGA -> SCART kunnen doen. Dat moet toch ook andersom kunnen? Zie bijvoorbeeld hier. Of is de kwaliteit van Digitenne gewoon niet goed genoeg voor op de beamer?

Overigens is de ontvangst iets van 85%.

PV 4915wp op oost, 2680 wp op west, 1900 wp op zuid. pvoutput - AUX 8 kW bi bloc

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Shabbaman
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 21:53

Shabbaman

Got love?

Ik kreeg toen ik vandaag de tv aanzette een firmware upgrade voor mijn samsung tuner. En ik kan me wat inbeelden, maar het ziet er nu ineens uit zoals tv bedoeld is. Sinds ik een 32" LCD scherm heb gekocht zit ik me te irriteren aan digitenne.

"Our words are backed with NUCLEAR WEAPONS!" - Mahatma Gandhi

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• canonball
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 01:31
Glashelder schreef op vrijdag 11 mei 2007 @ 21:09:
Ik heb een beamer met DVI (Digitaal,analoog RGB (VGA)), S-video en composite. Nu heb ik van Digitenne een Samsung SMT-1000T gekregen. Deze ontvanger heeft 2 scart uitgangen. Ik heb de boel nu aangesloten via composite, maar dat ziet er echt ruk uit!

Ik heb op internet gezien dat er ook kabels te krijgen zijn die VGA -> SCART kunnen doen. Dat moet toch ook andersom kunnen? Zie bijvoorbeeld hier. Of is de kwaliteit van Digitenne gewoon niet goed genoeg voor op de beamer?

Overigens is de ontvangst iets van 85%.
Je kunt van RGB-scart gemakelijk naar VGA. Van composite-scart niet simpel.
Aangezien je al RGB hebt, hoef je waarschijnelijk geen VGA te gebruiken, alleen een verloop kabeltje van scart naar BNC(?).

In het menu van de samsung moet je wel kiezen dat je RGB wilt gebruiken.
Volgens mij kan de aansluiting voor de VCR sowiso geen RBG weergeven, de tv aansluiting wel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• noppus
koen schreef op vrijdag 11 mei 2007 @ 17:11:
Wel een vraagje: wat is het verschil tussen voetbalkanaal 1 en kanaal 2, want de een zendt uit in breedbeeld, maar ik heb nog steeds zwarte balken dan en kanaal 2 zendt uit in volbeeld of volledig breedbeeld? iemand een idee? :)
Er worden verschillende wedstrijden uitgezonden op de twee kanalen. Ten minste dat gebeurde tijdens de competitie.
Op de site van KPN kun je het wedstrijdprogramma van de beide kanalen zien. Is niet altijd actueel trouwens.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• koen
  • Niet online
noppus schreef op zaterdag 12 mei 2007 @ 10:56:
[...]

Er worden verschillende wedstrijden uitgezonden op de twee kanalen. Ten minste dat gebeurde tijdens de competitie.
Op de site van KPN kun je het wedstrijdprogramma van de beide kanalen zien. Is niet altijd actueel trouwens.
jup, weet datze verschillende wedstrijden laten zien, het uitzendschema staat op www.tele2.tv.

vraag me alleen het verschil in beeldkwaliteit af, waarom het ene kanaal in breedbeeld en het andere niet :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hebben meer mensen het probleem dat het beeld van grootte verspringt tijdens een uitzending?

Dit is bij mij begonnen na de software upgrade van de Samsung Twintuner.
Tijdens een uitzending verspringt het beeld regelmatig van 16:9 naar 4:3 door naar 14:9 om daarna weer terug te schakelen naar 16:9.
De ene keer heb ik er voor een langere periode geen last van, maar komt ook regelmatig voor dat het beeld achter elkaar blijft verspringen.

De tuner is ingesteld voor 16:9 met volledig beeld. Het lijkt erop dat de tuner het breedbeeldsignaal dat tijdens een uitzending wordt meegezonden niet goed verwerkt en hierdoor eerst terugspringt naar 4:3.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op zaterdag 12 mei 2007 @ 12:09:
Hebben meer mensen het probleem dat het beeld van grootte verspringt tijdens een uitzending?

Dit is bij mij begonnen na de software upgrade van de Samsung Twintuner.
Tijdens een uitzending verspringt het beeld regelmatig van 16:9 naar 4:3 door naar 14:9 om daarna weer terug te schakelen naar 16:9.
De ene keer heb ik er voor een langere periode geen last van, maar komt ook regelmatig voor dat het beeld achter elkaar blijft verspringen.

De tuner is ingesteld voor 16:9 met volledig beeld. Het lijkt erop dat de tuner het breedbeeldsignaal dat tijdens een uitzending wordt meegezonden niet goed verwerkt en hierdoor eerst terugspringt naar 4:3.
Heb ik ook last van. Ook sinds de update!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• okio
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 13-09 18:11
vraagje, is het mogelijk oom een digitenne fta pakket aan te vragen (nl 1,2,3 en regionaal) gratis per maand en dit te combineren met het tele2 voetbal pakket van 6 euro in de maand?

Heb nl geen zin om vanaf upc digital af te stappen vrij goede kwal en erg veel zenders

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Glashelder
  • Registratie: September 2002
  • Niet online

Glashelder

Anti Android

canonball schreef op zaterdag 12 mei 2007 @ 08:55:
[...]

Je kunt van RGB-scart gemakelijk naar VGA. Van composite-scart niet simpel.
Aangezien je al RGB hebt, hoef je waarschijnelijk geen VGA te gebruiken, alleen een verloop kabeltje van scart naar BNC(?).

In het menu van de samsung moet je wel kiezen dat je RGB wilt gebruiken.
Volgens mij kan de aansluiting voor de VCR sowiso geen RBG weergeven, de tv aansluiting wel.
De DVI aansluiting ondersteund RGB. Er zit zelf geen aparte RGB ingang op.. Maargoed moet het lukken met zo'n kabel?

PV 4915wp op oost, 2680 wp op west, 1900 wp op zuid. pvoutput - AUX 8 kW bi bloc

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• koen
  • Niet online
okio schreef op zaterdag 12 mei 2007 @ 13:55:
vraagje, is het mogelijk oom een digitenne fta pakket aan te vragen (nl 1,2,3 en regionaal) gratis per maand en dit te combineren met het tele2 voetbal pakket van 6 euro in de maand?

Heb nl geen zin om vanaf upc digital af te stappen vrij goede kwal en erg veel zenders
is denk ik niet mogelijk, voetbal bij KPN kan alleen als extra bovenop het normale abonnement. In het normale abonnement van Tele2 is het inbegrepen, dus als je 9,95 euro per maand wilt betalen (ipv 15,95 euro) moet je digitenne via tele2 nemen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KL643
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 00:03

KL643

beeldaandemuur

Hallo mensen,

ik heb sinds een paar weken een nieuwe 37" LCD tv van JVC. Op een 1 of andere manier gaat dit niet samen met mijn Topfield 160Gb tuner. Het beeld "wiebeld" om de zoveel seconden. Het is minimaal maar wel storend. Ik heb mijn samsung tuner al geprobeerd en dan blijft het beeld strak. Inmiddels heb ik al 3 Topfield tuners "versleten" maar het probleem bestaat nog steeds. KPN monteur is inmiddels geweest en die kon het ook niet verhelpen. Volgens hem lag het aan de Topfield tuner (software) en zou het eventueel (misschien ook niet) op te lossen zijn middels een software update. Heeft iemand een soort gelijk probleem of weet iemand wat er aan de hand is, dan hoor ik het graag

beeldaandemuur

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ajhaverkamp
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 24-08 23:13

ajhaverkamp

gewoon Arjan

Zit dat "wiebelen" niet in je TV? Om inbranden te voorkomen. Plasma TV's hebben soms wel zo'n systeem om inbranden van bv de zenderlogo's te voorkomen. Voor zover ik weet heeft LCD dat niet. Kun je checken met een andere TV om uit te sluiten dat het daar niet in zit?

This footer is intentionally left blank

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KL643
  • Laatst online: 00:03

KL643

beeldaandemuur

het is wel zo dat ik er geen last van had met mijn oude t.v. maar het rare is dan dat ik er geen last van heb met de samsung tuner. Het zou wel erg raar zijn dat dat "wiebelen" normaal zou moeten zijn...het is namelijk om de paar seconden.

beeldaandemuur

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• koen
  • Niet online
Weet iemand of het aantal gebruikers van invloed is op de kwaliteit bij Digitenne? Rond 20:00 uur namelijk klote beeld bij voetbalkanaal en nu issie weer loepzuiver :{

Als er dus een piek in gebruikers is, die het signaal ontvangt, gaat dat ten koste van de beeldkwaliteit? Ik zou aannemen van niet, want iedereen kan het uit de ether plukken, maar misschien dat 't signaal minder ver reikt als er al vele anderen eerder dan mij het signaal bemachigen?

Hoewel het beeld alleen op de bouqet 3 kanalen ruk was rond dat tijdstip, de rest was wel in orde. Misschien ook wel gewoon atmosferische storingen, maar ben benieuwd of iemand een helder antwoord heeft :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mentalist

Mentalist

[avdD]

Rond "prime time" gaan meer zenders snel bewegende beelden uitzenden, ook op dezelfde frequentie. Stel dat er 3 zenders een (bijna) stilstaand beeld hebben en de 2 voetbalkanalen een wedstrijd, dan is het beeld misschien goed. Gaan die 3 zenders nu opeens allemaal actiefilms uitzenden, dan zal dat ook ten koste gaan van de voetbalkanalen.

Je idee van meer mensen die kijken heeft er iig niks mee te maken :).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• koen
  • Niet online
Ja, maar ieder "bouquet" zit op een eigen kanaal en voetbal zit geloof ik met tmf, mtv en animal planet. Die gaan niet ineens rare dingen doen op prime time toch? :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• xon
  • Laatst online: 13-09 08:49

xon

Ook ik heb een vraag over mijn topfield 80 gb en 82 cm LCD tv.

In mijn slaapkamer hangt een 68 cm lcd tv van thomsom waar het beeld erg acceptabel is en er haast geen blokjes te zien zijn. Toch krijg ik mijn tv in de huiskamer (82 cm) gewoon niet mooi ondanks de pixelplus 2 wat philips heeft ingebouwd.

Op zo'n 3 meter afstand vliegen de blokjes me scherm af en is de compressie akelig te zien. Dit zie je vooral aan letters van logo's (bv RTL4) wat niet beweegt en dus ook niet ververst wordt maar op mijn scherm wel erg blokkerig zelfs beetje wazig.

Aan de compressie kan ik niks doe zolang ik nog niet in het commisariaat van KPN zit ;) wel ben ik benieuwd naar jullie instellingen. Hoe hebben jullie de AV instellingen staan op jullie topfield en hoe laten jullie je TV ermee omgaan.

Mijn AV instellingen van tf staat op 16/9 / RGB en op mijn philips lcd heb ik hem meestal staan op automatisch formaat. Helaas heeft hij dan de neiging om het beeld te gaan inzoomen zodat de pixels nog veel meer zichtbaar worden. Maar als ik hem op 16/9 vast zet en het wordt geen breedbeeld uitgezonden dan werkt dat ook niet.

Kan goed zijn dat ik iets door elkaar haal met de beeldformaten en ben dus erg benieuwd naar jullie ervaring en instellingen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mentalist

Mentalist

[avdD]

Probeer die pixelplusmeuk eens uit te zetten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ZandBak
  • Laatst online: 09-06-2023
iemand een idee of comedy central op digitenne komt?

1337

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• xon
  • Laatst online: 13-09 08:49

xon

W3ird_N3rd schreef op zondag 13 mei 2007 @ 13:40:
Probeer die pixelplusmeuk eens uit te zetten.
nej..even gekeken maar dat gaat echt ten koste van de scherpte..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vinnienerd
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 14-09 16:15
Pixelplus uitzetten en de scherpteinstelling op je TV zelf op neutraal of zacht mogelijk?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mentalist

Mentalist

[avdD]

ZandBak schreef op zondag 13 mei 2007 @ 13:43:
iemand een idee of comedy central op digitenne komt?
Ligt in de lijn der verwachting, wanneer is volgens mij nog niet bekend. Maar om nou landelijk AT-5 uit te zenden lijkt me niet handig.
xon schreef op zondag 13 mei 2007 @ 14:01:
[...]

nej..even gekeken maar dat gaat echt ten koste van de scherpte..
Standard Definition ís niet scherp, get used to it. Ik kan ook een vaag JPEG plaatje nemen en 100x een sharpen filter erover gooien, daar zal het vast scherper van worden maar dat maakt het beeld niet mooier. Probeer zelf maar eens.

Je zult dan verder van je TV moeten gaan zitten of een kleinere TV kopen. Uit de lengte of uit de breedte..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SKL
  • Nu online

SKL

Ik heb op dit moment een single tuner van kpn. Nu kan ik via een vriend een samsung recorder van 80 Gb kopen voor de prijs van €100.00.
Nu is mijn vraag of jullie de samsung recorder voor dit bedrag zouden kopen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Atomsk
"Scherp" is zo'n term waar iedereen wat anders mee lijkt te bedoelen. Volgens mij gaat het daarbij of het beeld "in focus" is en dat bepaald de cameraman. Evt kan het beeld nog waziger gemaakt worden (doordat je bijv de signaaloverdracht op composite hebt staan ipv RGB Scart), maar niet scherper. Veel beeldverbetermethoden rommelen met het contrast of zetten een wit lijntje om lichtgrijze objecten tegen een wat donkerder achtergrond. Hierdoor springt het er wat meer uit, maar het wordt er nooit scherper door. Als dat pixelplus de mpegblokken meer zichtbaar maakt, kun je het beter uitzetten IMO, maar het is jouw tv.
SKL schreef op maandag 14 mei 2007 @ 11:34:
Ik heb op dit moment een single tuner van kpn. Nu kan ik via een vriend een samsung recorder van 80 Gb kopen voor de prijs van €100.00.
Nu is mijn vraag of jullie de samsung recorder voor dit bedrag zouden kopen.
Dat lijkt me een kwestie van onderhandelen en kijken wat dit apparaat doet op marktplaats/ebay voor vergelijking.

_██_
(ಠ_ృ)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SKL
  • Nu online

SKL

Atomsk schreef op maandag 14 mei 2007 @ 12:33:

Dat lijkt me een kwestie van onderhandelen en kijken wat dit apparaat doet op marktplaats/ebay voor vergelijking.
Het gaat me vooral ook om het feit dat de personal recorder van samsung niet meer via kpn ( de website ) verkocht worden. Nu zou ik dus graag van jullie horen of het niet zo kan zijn dat ik binnen een jaar weer een nieuw kastje moet kopen, omdat de samsung recorders wellicht niet meer ondersteund worden. Als dit zo zou zijn heeft het voor mij natuurlijk geen zin om de recorder nu te kopen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Atomsk
Het zal nog wel even duren voordat KPN naar een ander compressieformaat overschakeld. Hoe lang is koffiedikkijken natuurlijk, maar nog wel een jaar of 10 denk ik. Wat dat betreft blijft die Samsung gewoon werken. Wat wel zo is dat KPN op een gegeven moment geen updates meer zal ontwikkelen ervoor. Wanneer er geen grote fouten meer in de software zitten, maakt dat niks uit lijkt mij. Misschien loop je daardoor ook nieuwe features mis, maar dat heb je altijd en dan kun je wel blijven wachten. Wanneer je bijv nu een receiver koopt, heeft deze waarschijnlijk ook nog geen ondersteuning voor de nieuwe Dolby Digital en DTS geluidsformaten die je op Bluray e.d. vindt.

_██_
(ಠ_ృ)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• noppus
@ Koen.

Jij hebt intussen Tele2digitenne. Heb je een contract waarin iets staat over extra smartcards?

En heb je geprobeerd de card in een niet gelockte ontvanger (van KPN bijvoorbeeld) te steken? Zou toch leuk zijn als dat wel gewoon werkt. Dan kun je ten minste een hdrecorder gebruiken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ortep
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online

Ortep

Soylent Green is People!

Weet iemand hoe je de software update 1.50 krijgt? Ik heb 3 kastjes staan en alledrie houden ze vol dat ik de laatste software heb. En dat is versie 1.40

Ook het terugzetten naar fabrieksinstellingen, de stroom er af kaart er in en uit enz hebben niet geholpen

Is het soms regio afhankelijk?

Only two things are infinite, the universe and human stupidity, Einstein
Alleen de doden kennen het einde van de oorlog, Plato

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MavhRik

MavhRik

Marcel

Ortep schreef op dinsdag 15 mei 2007 @ 09:42:
Weet iemand hoe je de software update 1.50 krijgt? Ik heb 3 kastjes staan en alledrie houden ze vol dat ik de laatste software heb. En dat is versie 1.40

Ook het terugzetten naar fabrieksinstellingen, de stroom er af kaart er in en uit enz hebben niet geholpen

Is het soms regio afhankelijk?
Ik denk dat het zender (dus regio) afhankelijk is... ik heb de 1.4 software op 3.5 hardware (samsung single tuner) en ik heb nog niets ontvangen via de zender in Goes. Heb ook alles wat jij beschreven hebt geprobeerd.

maverick: A person who thinks and acts in an independent way, often behaving differently from the expected or usual way.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Atomsk
inVision schreef op dinsdag 15 mei 2007 @ 09:46:
[...]

Ik denk dat het zender (dus regio) afhankelijk is... ik heb de 1.4 software op 3.5 hardware (samsung single tuner) en ik heb nog niets ontvangen via de zender in Goes. Heb ook alles wat jij beschreven hebt geprobeerd.
Vreemd, die heb ik juist van het weekend ge-update bij m'n ouders naar 1.50 en zij maken gebruik van de zendmast in Goes.

_██_
(ಠ_ృ)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MavhRik

MavhRik

Marcel

Atomsk schreef op dinsdag 15 mei 2007 @ 11:06:
[...]

Vreemd, die heb ik juist van het weekend ge-update bij m'n ouders naar 1.50 en zij maken gebruik van de zendmast in Goes.
*flappert met z'n oren* Kreeg je automatisch een melding? Zo nee, op welk kanaal stond je toen je update?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• franssie
  • Laatst online: 23:48

franssie

Save the albatross

bij mij deed ie het pas toen ik de stekker uit het stopcontact haalde (en die er weer in stak natuurlijk) - via menu naar software update en gaan!

franssie.bsky.social | 🎸 Niets is zo permanent als een tijdelijke oplossing | Een goed probleem komt nooit alleen | Gibson guitar Fender Guitar God Damn Guitar

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• neanderthaler
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 13-09 19:46

neanderthaler

Are friends electric?

inVision schreef op vrijdag 11 mei 2007 @ 13:25:
[...]

Als je geen DVD speler er op hebt aangesloten oid en geluid via een versterker stuurt zou dat kunnen echter kan ik me dan meer voorstellen dat je een media center pc koopt en daar een DVB-t ding insteekt, maar dat is mijn droom :)
Dan ben ik een paar honderd euro armer en dan heb ik alleen de free-to-air zenders :')

Niet echt de oplossing die ik zoek.

Dus; zijn er digitenne-ontvangers met VGA of DVI-uitgang?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ortep
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online

Ortep

Soylent Green is People!

franssie schreef op dinsdag 15 mei 2007 @ 11:52:
bij mij deed ie het pas toen ik de stekker uit het stopcontact haalde (en die er weer in stak natuurlijk) - via menu naar software update en gaan!
Dat heb ik dus ook geprobeerd. Ik heb de hele zooi zelfs verplaatst van Delft naar Dordrecht en ook daar gebeurt het niet. Meerdere locaties dus

Only two things are infinite, the universe and human stupidity, Einstein
Alleen de doden kennen het einde van de oorlog, Plato

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Atomsk
inVision schreef op dinsdag 15 mei 2007 @ 11:09:
[...]

*flappert met z'n oren* Kreeg je automatisch een melding? Zo nee, op welk kanaal stond je toen je update?
M'n ma had die melding al eerder gehad (vrijdag denk ik), maar het toen weggeklikt ofzo omdat ze niet wist wat het was.. :P Ik heb het toen via het installatiemenu gedaan. Als het goed is moet de update melding gewoon komen wanneer je de decoder op Ned1/2/3 zet (zender Goes). Misschien op Ned1 zetten en dan even aan en uitzetten (stekker eruit of schakelaar om).

_██_
(ಠ_ృ)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Gisteren mijn pakketje gehaald, kan hem ook weer terug brengen. Heb de antenne overal in huis geprobeerd. Signaal sterkte varieert van 15% tot 50%, grootste deel 23%. Die 50% is ook nog eens in de meest onmogelijke hoek van het huis, het verst verwijderd van de TV die ik voor de gelegenheid steeds op de grond had staan binnen kabel lengte.

De optie die KPN mij bood (buitenantenne) gaat helaas niet, ik heb een appartement en mag niets aan de buitenkant aanbrengen (plus ik kan geen draad door mijn glzaen gevel aan brengen al zou het mogen).

Vrees dat ik dus toch aan UPC vast zit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op dinsdag 15 mei 2007 @ 12:37:
Gisteren mijn pakketje gehaald, kan hem ook weer terug brengen. Heb de antenne overal in huis geprobeerd. Signaal sterkte varieert van 15% tot 50%, grootste deel 23%. Die 50% is ook nog eens in de meest onmogelijke hoek van het huis, het verst verwijderd van de TV die ik voor de gelegenheid steeds op de grond had staan binnen kabel lengte.

De optie die KPN mij bood (buitenantenne) gaat helaas niet, ik heb een appartement en mag niets aan de buitenkant aanbrengen (plus ik kan geen draad door mijn glzaen gevel aan brengen al zou het mogen).

Vrees dat ik dus toch aan UPC vast zit.
Buitenantenne werkt ook binnen, beter dan de binnen antenne altans vind ik

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Maar is die buiten antenne goed genoeg om het signaal van ca 20% op te krikken als hij binnen hangt? Zelfs als dat 50% wordt zit ik naar een blokkendoos te kijken!

En de plek waar ik 50% had is voor een open raam, met gesloten raam was het op dat punt varierend van 25-30% En dat punt is geen optie om een antenne op te hangen, want echt midden voor een glazen wand!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mentalist

Mentalist

[avdD]

neanderthaler schreef op dinsdag 15 mei 2007 @ 12:02:
[...]

Dan ben ik een paar honderd euro armer en dan heb ik alleen de free-to-air zenders :')

Niet echt de oplossing die ik zoek.
Boodschappenlijstje:

Technotrend T-1500 €69
Technotrend budget CI €28
Conax CAM €49,99

Totaal €147 maar dan kan je wel zeker ook de commerciële/gecodeerde zenders bekijken :).

Omega Supreme: probeer het eens met een Yagi antenne (b.v. Triax Yagi 10), of, als het compacter moet, een HQ ANT 100 of bouw je eigen logper antenne. Deze zijn allemaal meer richtingsgevoelig en presteren dus beter als je maar één zender wilt ontvangen (en zolang je niet op de landsgrenzen woont wil je dat meestal).

De Funke buitenantenne en binnenantenne zijn verder precies hetzelfde van binnen, alleen de buitenantenne is regenbestendig. De een presteert niet beter dan de ander.

[ Voor 6% gewijzigd door Mentalist op 15-05-2007 17:35 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MavhRik

MavhRik

Marcel

Atomsk schreef op dinsdag 15 mei 2007 @ 12:28:
[...]

M'n ma had die melding al eerder gehad (vrijdag denk ik), maar het toen weggeklikt ofzo omdat ze niet wist wat het was.. :P Ik heb het toen via het installatiemenu gedaan. Als het goed is moet de update melding gewoon komen wanneer je de decoder op Ned1/2/3 zet (zender Goes). Misschien op Ned1 zetten en dan even aan en uitzetten (stekker eruit of schakelaar om).
Ik heb dat net ook geprobeerd, maar helaas, geen melding van update :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• slaay
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 02:11

slaay

Natuurbeleven.com

W3ird_N3rd schreef op dinsdag 15 mei 2007 @ 17:34:
[...]

Boodschappenlijstje:

Technotrend T-1500 €69
Technotrend budget CI €28
Conax CAM €49,99

Totaal €147 maar dan kan je wel zeker ook de commerciële/gecodeerde zenders bekijken :).

Omega Supreme: probeer het eens met een Yagi antenne (b.v. Triax Yagi 10), of, als het compacter moet, een HQ ANT 100 of bouw je eigen logper antenne. Deze zijn allemaal meer richtingsgevoelig en presteren dus beter als je maar één zender wilt ontvangen (en zolang je niet op de landsgrenzen woont wil je dat meestal).

De Funke buitenantenne en binnenantenne zijn verder precies hetzelfde van binnen, alleen de buitenantenne is regenbestendig. De een presteert niet beter dan de ander.
En zo te zien, werkt het ook nog mooi met MCE ;)

Dich bis echt unne foëzen haas

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

inVision schreef op dinsdag 15 mei 2007 @ 09:46:
[...]

Mij werd verteld door de helpdesk dat de update voor versie 3.5 pas later deze maand in de lucht komt. Mijn 3.5 is ook nog steeds geen update beschikbaar. Iemand die hem al wel heeft?? (zou dus niet mogen als het bericht klopt)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MavhRik

MavhRik

Marcel

Verwijderd schreef op woensdag 16 mei 2007 @ 07:49:
[...]

Mij werd verteld door de helpdesk dat de update voor versie 3.5 pas later deze maand in de lucht komt. Mijn 3.5 is ook nog steeds geen update beschikbaar. Iemand die hem al wel heeft?? (zou dus niet mogen als het bericht klopt)
Oke,... ik neem denk ik vandaag me set mee naar ~Leiden en kijk even of ik daar wel een update krijg.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Atomsk
Verwijderd schreef op woensdag 16 mei 2007 @ 07:49:
[...]

Hmm ja, maar er was toch echt een update in Kruiningen bij m'n ouders. Misschien dat deze van een andere zender kwam. Ik kreeg na herscan ook nog bouquet5 (kanaal 27), maar deze was te zwak om een kijkbaar beeld op te leveren. Mogelijk dat dit van Rotterdam kwam dan.

In den Haag heb ik weken geleden al een update gehad.

_██_
(ಠ_ృ)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SOCO_cola
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 28-02-2024
hmmm

Heb sinds een paar weken het volgende probleem:

Ik kan niet meer Discoverey, tien , en NET5 ontvangen, ik heb al gechecked dat dit kanaal 24 is!

bij updaten van kanalen blijft die ze telkens niet vinden

iemand een idee hoe dat komt, heb de antenne ook al op meerdere plekken in huis gezet

heb een Rebox plus Binnen antenne

Nintendo SWITCH! FTW

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• robertwebbe
  • Laatst online: 13-09 22:29

robertwebbe

Robert Webbe

Volgens mij staat zender Arnhem nu ook aan sinds vandaag :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• koen
  • Niet online
robertwebbe schreef op vrijdag 18 mei 2007 @ 13:32:
Volgens mij staat zender Arnhem nu ook aan sinds vandaag :)
staat al een tijdje aan, maar krijgt 6 juni officiele update :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• koen
  • Niet online
vraagje aan mensen met een KPN decoder en smartcard: hebben jullie wel toegang tot duitse zenders? ik heb het idee dat tele2 deze bewust blokkeert ofzo?/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• noppus
@ Koen

Ja, ik kan met mijn KPN tuner (standaardsingletuner) de Duitse FTAzenders zien.

Heb je geprobeerd of de tele2smartcard werkt in een KPNtuner?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• koen
  • Niet online
Ik heb geen KPNt tuner, dus dat kan ik niet testen. Heb ook gewoon de singletuner van Tele2 (samsung model), maar vindt het vreemd dus dat Tele2 de duitse zenders blokkeert. Heb ze er ook een mailtje over gestuurd om de reden te vragen...

Ben dus benieuwd als ik een andere single tuner koop (cheap ass strong ofzo) en daar mijn tele2 kaart in stop, of ik dan wel die duitse zender kan bekijken. hmmm, volgens mij heeft KPN een proefperiode of niet? dat eens proberen anders :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

koen schreef op vrijdag 18 mei 2007 @ 13:59:
vraagje aan mensen met een KPN decoder en smartcard: hebben jullie wel toegang tot duitse zenders? ik heb het idee dat tele2 deze bewust blokkeert ofzo?/
Hier groningen
Kan duitse zenders ontvangen, en goed ook (wel buitenantenne)
En van KPN

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _zer0_
koen schreef op vrijdag 18 mei 2007 @ 17:22:
Ik heb geen KPNt tuner, dus dat kan ik niet testen. Heb ook gewoon de singletuner van Tele2 (samsung model), maar vindt het vreemd dus dat Tele2 de duitse zenders blokkeert. Heb ze er ook een mailtje over gestuurd om de reden te vragen...
De oudere software van de KPN Samsung tuners konden ook geen Duitse zenders ontvangen,
dit zou met de nieuwe software opgelost zijn, zie ook:
http://www.kpn.com/kpn/show/id=1815052
Ik kan tv-zenders uit het buitenland ontvangen. Hoe kan dat opeens?
Met de nieuwe software is het mogelijk om ook de gratis digitale zenders uit het buitenland te ontvangen. KPN kan echter geen garanties geven over ontvangst van deze kanalen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• koen
  • Niet online
Jup, had dat al gelezen inderdaad. Tele2 levert overigens geen Samsung maar een Finepass decoder:

Afbeeldingslocatie: http://www.finepass.de/gfx/fsr700.gif

Met de huidige Tele2 software (v 1.05) kan ik dus alleen Tele2 zenders ontvangen en NL FTA. Ik ga van de week eens proberen er de algemene v 1.04 software op te zetten en hoop dan ook de lock kwijt te zijn. Laat het wel weten of het gelukt is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _zer0_
Ik zou niet proberen de algemene software van de FSR-700 er op te zetten,
dat is namelijk een DVB-S (satelliet) ontvanger en geen DVB-T.
De Finepass van KPN / Digitenne / Tele2 is volgens mij de VTX-5000.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• canonball
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 01:31
Ondanks dat ik voor mijn Samsung PVR geen melding kreeg dat een nieuwe update beschikbaar was, kon ik wel de update naar 1.16 uitvoeren. Vorige week kon ik het nog niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Bij de Strong SRT 5004 DVB-T heb ik halverwege het scannen de stekker eruitgehaald (netspanning) Het lijkt alsof hij de eerste zenders tijdens het scannen weer overschrijft met zender die welliswaar dezelfde naam hebben maar zwakker zijn waardoor je niet de optimale zenderontvangst hebt als de sterkste zender later op de frequentieband voorkomt.

PS iemand die weet hoe rtv utrecht ( met deStrong SRT 5004 DVB-T free too air ontvanger te ontvangen.) Met de samsung van kpn gaat het wel goed als ik scan op kanaal 50 maar de strong vind wel wat op kanaal 50 maar geen rtvutrecht.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Icelus
  • Registratie: Januari 2004
  • Niet online
Iemand hier die een Samsung Twin Tuner gebruikt?
Ik krijg sinds de update op de TV-SCART alleen mono-geluid en op de VIDEO-SCART stereo. Heeft iemand anders dit ook en/of kan diegene dit controleren?

Developer Accused Of Unreadable Code Refuses To Comment

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Halfkakkende
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 13-09 22:13

Halfkakkende

Vandring

Mensen,

bij mijn vriendin thuis hebben ze ook Digitenne.

Helaas zitten ze, sinds het updaten van de software van hun Samsung Twin Tuner, met het probleem dat hun Sony breedbeeld tv (type weet ik niet uit mijn hoofd, geen lcd of tft) random blijft schakelen tussen beeldformaten.

Als voorbeeld: ze hebben de tv altijd op wide staan, maar nu schakelt hij (midden in de uitzending) automatisch tussen 4:3 en wide. Als ze de tv op smart zetten, dan komt random het woord smart in beeld, wat erop lijkt te duiden dat de tv opnieuw het beeld probeert te positioneren.

Ik ben nu al enkele dagen aan het zoeken en proberen, maar ik kan maar geen oplossing vinden. Wat ik inmiddels al heb geprobeerd:

- Samsung Single-Tuner van mijn vriendin in plaats van de Samsung Twin Tuner (dit is leek te helpen, maar dit is eigenlijk niet de oplossing).
- Geprobeerd het beeld vanuit de software op 16:9 te forceren.
- Eigenlijk alle softwareinstellingen gecombineerd :p.
- Andere SCART kabel.
- Andere SCART aansluiting van het toestel geprobeerd.
- Instellingen van de tv nagelopen, maar hier is nooit iets aan veranderd geweest.
- Originele antenne weer aangesloten (ze hadden destijds problemen met de ontvangst en hebben toen een andere antenne gekocht, het ontvangstprobleem was toen opgelost.

Helaas heb ik niet de mogelijkheid om de tuner op een andere (soortgelijke) tv te proberen, om te kijken of het probleem zich daar ook voor doet.

Mogelijk zie ik iets gruwelijk over het hoofd, maar het begint ze nu aardig de strot uit te komen en na een half uurtje TV kijken kan ik me dat ook wel goed voorstellen. Kan iemand mij op weg helpen, alvorens ik de Servicedesk benader hierover?

MUZIEK!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mentalist

Mentalist

[avdD]

Als het op de RTL zenders is, die zijn aan het testen :P. De SBS (Veronica/Net5/SBS6) zenders ook volgens mij.

[ Voor 10% gewijzigd door Mentalist op 20-05-2007 23:08 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Atomsk
Mijn breedbeeld tv kan niet naar 4:3 schakelen in RGB modus, één of ander vaag defect. M'n Samsung single tuner heb ik bij "audiovisuele instellingen" het beeldformaat op "letterbox" gezet en de verhouding op 16:4. Er wordt dan altijd een breedbeeld signaal verzonden en de tuner maakt 4:3 uitzendingen zelf passend met balken links en rechts.

Wellicht kun je dat ook zo instellen bij die vriendin.

_██_
(ಠ_ృ)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Miki
  • Laatst online: 23:05
Ik ben op dit moment op zoek naar een vervanger voor mijn oude samsung 1000mt. Heb al deze avond wat ge-googled maar niet veel dvb-t recievers gevonden die geschikt zijn voor kpn/digitenne. Er zijn wel een hoop FTA recievers maar heb je dus niets aan.
Ik ben op zoek naar een dvb-t kpn/digitenne reciever met hdd opname mogelijkheid. Tot nu toe heb ik alleen kpn's Topfield Personal Recorder 160 gevonden. Er moeten toch veel meer recievers te krijgen zijn of zit ik er helemaal naast :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• koen
  • Niet online
http://www.guenstiger.de/...asp?suche=&kid=38&sub=867

oke het is een duitse site, maar er staan wel 25 modellen op die beschikken over dvb-t en HDD. hoewel ik dan weer niet weet of alle dvb-t ontvangers ook geschikt zijn voor digitenne of dat er nog een bepaalde codering op moet zitten :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Miki
  • Laatst online: 23:05
koen schreef op maandag 21 mei 2007 @ 00:01:
http://www.guenstiger.de/...asp?suche=&kid=38&sub=867

oke het is een duitse site, maar er staan wel 25 modellen op die beschikken over dvb-t en HDD. hoewel ik dan weer niet weet of alle dvb-t ontvangers ook geschikt zijn voor digitenne of dat er nog een bepaalde codering op moet zitten :?
Site heeft inderdaad een hoop modellen maar ik kan uit de specificaties nergens halen of ze geschikt zijn voor gecodeerde kanalen. Ik zou wel weer via deze site weer de producten kunnen opsnorren op de websites van de leveranciers. In iedergeval bedankt!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• koen
  • Niet online
Technisat en Topfield hebben wel een aantal modellen die Conax gecodeerde kanalen kunnen weergeven :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kaoh
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 22:48
Miki schreef op maandag 21 mei 2007 @ 00:16:
[...]

Site heeft inderdaad een hoop modellen maar ik kan uit de specificaties nergens halen of ze geschikt zijn voor gecodeerde kanalen. Ik zou wel weer via deze site weer de producten kunnen opsnorren op de websites van de leveranciers. In iedergeval bedankt!
Je moet kijken dat zo of een CI (common interface) ondersteuning hebben of Conax codering ondersteunen.
Pagina: 1 ... 9 ... 21 Laatste

Dit topic is gesloten.