Het grote KPN Digitenne topic deel 3 Vorige deel Overzicht Volgende deel Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 8 ... 21 Laatste
Acties:
  • 181.469 views sinds 30-01-2008

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Er is nu na Nickelodeon om 6uur ofzo Comedy Central op die zender, tenminste dat hoort zo...

In die EPG gids staan ook soms die programmas die daar komen. Maar nu is er nog steeds AT5 inplaats van Comdy Central, weet iemand of dit nog veranderd?

ik wil CC namelijk liever dan AT5 :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

asmi schreef op zaterdag 28 april 2007 @ 13:41:
[...]

Ik meen me te herinneren dat dat bij de laatste software-update verbeterd zou zijn. Heb je een oudere versie dan TF-NPTk 1.40 ?
Ja: ik heb TF-NPTK 1.32 van aug 2005. maar t vakje update is grijs. Dat kan ik niet activeren. Of heb je een abbo nodig voor een update ? t Kan ook dat die update hier nog niet aanwezig is in zuid-limburg. Pas nu is is enkele dagen eindelijk alles in de lucht hier, Heerlen zou 16 april in de lucht zijn maar had nog problemen. Misschien dat de update hier alsnog komt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• asmi
  • Registratie: Augustus 2004
  • Niet online
Verwijderd schreef op zaterdag 28 april 2007 @ 16:17:
Misschien dat de update hier alsnog komt.
Als je op kpn.com het trefwoord TV Update intikt kun je zien wat je dan nu mist.
Updates worden maar gedurende een beperkte tijd uitgezonden, inmiddels zal hij nu wel uit de lucht zijn.
Voorzover ik weet hebben ze bij KPN zelf nog niet kunnen bedenken dat er her en der allemaal apparaten staan die om een of andere reden een update missen en later toch weer in de roulatie komen, en dat het wel handig zou zijn als die later alsnog hun update konden krijgen.
Ik denk dat je weinig andere mogelijkheden hebt dan hierover klagen bij de KPN, of als je het apparaat net gekocht hebt, de winkelier die je een verouderd apparaat heeft geleverd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

asmi schreef op zaterdag 28 april 2007 @ 16:45:
[...]

Als je op kpn.com het trefwoord TV Update intikt kun je zien wat je dan nu mist.
Updates worden maar gedurende een beperkte tijd uitgezonden, inmiddels zal hij nu wel uit de lucht zijn.
Voorzover ik weet hebben ze bij KPN zelf nog niet kunnen bedenken dat er her en der allemaal apparaten staan die om een of andere reden een update missen en later toch weer in de roulatie komen, en dat het wel handig zou zijn als die later alsnog hun update konden krijgen.
Ik denk dat je weinig andere mogelijkheden hebt dan hierover klagen bij de KPN, of als je het apparaat net gekocht hebt, de winkelier die je een verouderd apparaat heeft geleverd.
Ik heb KPN gebeld, na enig doorschakelen, zei men: Wanneer ze "officieel" in de lucht zijn ( dat is dus hier per 1 mei ) komen de updates. Ik ben benieuwd of t lukt. Het kan best dat ze in de war zijn met de geplande update voor de Samsung's. Ik had wel duidelijk Topfield gezegd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• slaay
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 02:11

slaay

Natuurbeleven.com

asmi schreef op zaterdag 28 april 2007 @ 16:45:
[...]

Dit is ook van toepassing op de Samsung decoders? Als je KPN pas op bijv. 6 mei de update begint uit te zenden in Eindhoven en je zet op 11 mei je decoder uit en weer aan, dan heb je in feite dus ook de update gemist?

Niet zo mooi, want hoeveel mensen laten waarschijnlijk hun decoder op standby staan na het tv-kijken.
Men moet dus bewust de stekker eruit trekken of de functie update gebruiken.

Dich bis echt unne foëzen haas

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mentalist
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 30-08 02:04

Mentalist

[avdD]

:( na wat schuiven met de antenne rond de nok van het dak, geen succes. 35km van Breda af is het in dit huis gewoon niet mogelijk Breda te ontvangen..

Waarschijnlijk omdat ik in een rijtjeshuis zit, en het signaal zo'n beetje door de hele rij huizen moet voor het bij mijn antenne aankomt :$. En KPN lijkt geen concrete plannen te hebben om zendmasten meer westelijk te plaatsen, alleen maar oostelijker.. Voorlopig geen Omroep Brabant dus, tenzij ik het dak opkruip, de dakpannen op en daar de antenne zet, en daar voel ik weinig voor :P. Maar DX-bloed kruipt waar het niet gaan kan dus wie weet ooit nog eens :+.

Gelukkig heb ik nog altijd NED123 van Goes..

[ Voor 9% gewijzigd door Mentalist op 29-04-2007 02:22 ]

Verstuurd vanaf mijn Computer®

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hoi allemaal,

Ik zou graag willen weten of Digitenne in Noord Brabant al goed berijkbaar was. Wij hebben momenteel schotel en dat bevalt ons redelijk. Maar Digitenne lijkt ons eigenlijk nog wel beter. Is volgens mij ook wel ietsjes goedkoper.

Ben wel benieuwd hoe het bevalt Digitenne en dan vooral in Noord Brabant. Zie al wel dat ze in Eindhoven een mast hebben staan. Ik woon trouwens tussen Tilburg en Breda.

Ik zou ook graag willen weten of je per tv een ander abbo moet aanvragen zoals bij schotel. Of kan het allemaal met 1 abbo. Ik zou namelijk graag voetbal willen kijken en weet dat dat bij Digitenne niet veel extra's kost. Ik zou graag beneden en boven voetbal willen kunnen kijken.

Trouwens is het draadloos ook echt goed? Want ik heb ook een tijd draadloos internet gehad maar dat deed het vaak wel maar soms lag die er toch echt uit. En dan vaak op de ongunstigste momenten.

In iedergeval alvast bedankt voor het beantwoorden van al mijn vragen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kaoh
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 22:48
Verwijderd schreef op maandag 30 april 2007 @ 12:13:Wij hebben momenteel schotel en dat bevalt ons redelijk. Maar Digitenne lijkt ons eigenlijk nog wel beter. Is volgens mij ook wel ietsjes goedkoper.
Goedkoper ja, maar niet beter, Sat is stabieler en beter beeld.
Verwijderd schreef op maandag 30 april 2007 @ 12:13:Ik zou ook graag willen weten of je per tv een ander abbo moet aanvragen zoals bij schotel. Of kan het allemaal met 1 abbo. Ik zou namelijk graag voetbal willen kijken en weet dat dat bij Digitenne niet veel extra's kost. Ik zou graag beneden en boven voetbal willen kunnen kijken.
Nee, per abbo mag je 3 tv's aansluiten, je moet wel een decoder per tv hebben.
Verwijderd schreef op maandag 30 april 2007 @ 12:13:Trouwens is het draadloos ook echt goed? Want ik heb ook een tijd draadloos internet gehad maar dat deed het vaak wel maar soms lag die er toch echt uit. En dan vaak op de ongunstigste momenten.
Blijkt per regio/huis anders te zijn, ik heb zelf eigenlijk nooit problemen, maar andere hebben best vaak problemen.
Als je dicht op een drukke weg zit en laag bij die weg en die weg ligt tussen je antenne en de mast in, dan heb je bijvoorbeeld meer last van storing door verkeer. Staat er een groot staal frame gebouw tussen is dat ook niet fijn. Trial and error jammer genoeg dus. Maar als je goed zit, zoals ik, heb je nergens last van.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mentalist

Mentalist

[avdD]

Kaoh schreef op maandag 30 april 2007 @ 14:36:
[...]

Goedkoper ja, maar niet beter, Sat is stabieler en beter beeld.
Goedkoper valt te bezien, basispakket op de satelliet kost €7,95 per maand. Daarin zitten alle zenders die Digitenne ook heeft, plus een paar extra alleen zonder de Vlaamse zenders. En je kan dan maar op 1 TV kijken. Met Vlamingen (en weer wat extra zenders die Digitenne niet heeft) kost het €12,95 per maand, nog steeds maar op 1 TV.. Je kan wel (heel beperkte) settopbox abo's voor €1 per maand erbij nemen als je al een basispakket hebt, maar daar ontbreken allerlei zenders op.
[...]

Blijkt per regio/huis anders te zijn, ik heb zelf eigenlijk nooit problemen, maar andere hebben best vaak problemen.
Als je dicht op een drukke weg zit en laag bij die weg en die weg ligt tussen je antenne en de mast in, dan heb je bijvoorbeeld meer last van storing door verkeer. Staat er een groot staal frame gebouw tussen is dat ook niet fijn. Trial and error jammer genoeg dus. Maar als je goed zit, zoals ik, heb je nergens last van.
Hij zal het van de zender uit Breda moeten hebben, maar aangezien we niet weten waar hij precies woont is het moeilijk te zeggen wat daar voor nodig zal zijn. Doe de postcode check eens. Met een buitenantenne zal Breda iig wel lukken denk ik..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DaannO
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 04-07 09:17
Even een vraagje over digitale radio. Kan je een stereo ook aansluiten op een singel of twin tuner en dan zonder de tv aan te zetten radio luisteren? Je gebruik dus de tuner als ontvanger en je zapt er dus ook mee, maar je hebt geen tv nodig voor het geluid? Dit is natuurlijk ideaal omdat je dan stroom bespaart. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mentalist

Mentalist

[avdD]

DaannO schreef op maandag 30 april 2007 @ 23:00:
Even een vraagje over digitale radio. Kan je een stereo ook aansluiten op een singel of twin tuner en dan zonder de tv aan te zetten radio luisteren? Je gebruik dus de tuner als ontvanger en je zapt er dus ook mee, maar je hebt geen tv nodig voor het geluid? Dit is natuurlijk ideaal omdat je dan stroom bespaart. :)
Kan wel, maar dan moet je de nummers van de radiozenders waarschijnlijk uit je hoofd leren om makkelijk te schakelen tussen de radiokanalen.

Mocht de gekozen ontvanger niet over extra audioaansluitingen bezitten, dan moet je even een SCART>tulp/composiet/s-video blokje halen en een splitter voor het geluid.

[ Voor 13% gewijzigd door Mentalist op 30-04-2007 23:07 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Atomsk
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 08-09 22:29
DaannO schreef op maandag 30 april 2007 @ 23:00:
Ja, dat kan. Je kunt dat natuurlijk niet zien naar welke zender je luistert, maar je kunt gewoon met een paar tulppluggen de DVB-T tuner op je versterker aansluiten. TV klinkt ook vaak beter trouwens met een paar losse boxen dan via de ingebouwde speakers.

_██_
(ಠ_ృ)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DaannO
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 04-07 09:17
Je hebt daar dus wel een twin-tuner voor nodig aangezien je daar tulpjes op aan kan sluiten toch? Anders wordt het de singel met een converter? Is daar trouwens geen kwaliteit verlies bij?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

DaannO schreef op maandag 30 april 2007 @ 23:11:
Je hebt daar dus wel een twin-tuner voor nodig aangezien je daar tulpjes op aan kan sluiten toch? Anders wordt het de singel met een converter? Is daar trouwens geen kwaliteit verlies bij?
Op een single tuner heb je toch ook tulpjes ? wit en rood voor stereo geluid en geel voor de video.
Die wit en rood, naar de versterker. Op het display zie je het nummer van de radiozender, even een lijstje maken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Atomsk
Verwijderd schreef op dinsdag 01 mei 2007 @ 00:23:
[...]

Op een single tuner heb je toch ook tulpjes ? wit en rood voor stereo geluid en geel voor de video.
Die wit en rood, naar de versterker. Op het display zie je het nummer van de radiozender, even een lijstje maken.
Ja, de single tuner heeft gewoon een analoge stereo-uitgang (tulp). De twin heeft geloof ik ook een digitale audio-uitgang, maar dit heeft niks te maken met het feit dat er één of twee tuners ingebouwd zijn.

_██_
(ಠ_ృ)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MavhRik
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 13-09 19:09

MavhRik

Marcel

Ik weet niet of dit al een keer eerder ter sprake is gekomen, maar dit kan voor andere met hetzelfde probleem handig zijn aangezien ik hier niets over kon vinden.

Ik heb sinds een week Digitenne en had heb een erg sterk signaal en goede kwaliteit (gewoon in het midden van me huis op knie hoogte). Toch had ik rare strepen op het beeld welke je bij egale vlakken erg goed zag. De strepen leken een beetje op het effect als je een gradient hebt in een te laag kleurenpalet, maar dan bewegend (omschrijving komt niet helemaal overeen, maar het geeft je een idee).

Ik heb na veel testen met de antenne geen oplossing kunnen vinden todat ik eindelijk me kop gebruikte en mezelf bedacht dat je bij een digitaal signaal of geen beeld hebt of goed beeld, maar niet ertussen. Ik ben toen gaan kijken naar de SCART kabel. Ik had nog een andere welke ik gebruikte voor mijn DVD speler welke 2x zo dik is (dus meer isolatie / dikke aders(minder weerstand)) en welke ook nog eens verguld is.

Na het aansluiten van deze kabel is het probleem weg!

Dit alles ter lering en vermaak... :)

maverick: A person who thinks and acts in an independent way, often behaving differently from the expected or usual way.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• whiteguy
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 09-09 09:28
Bestaat de mogelijkheid al om zo'n smartcard in te lezen met een laptop zodat je mobiel tv kan kijken ?

Edit: ik zie dat er zo'n apparaatje van Anysee bestaat, nog geen anderen verder?

[ Voor 28% gewijzigd door whiteguy op 01-05-2007 13:57 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hbt68
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 07-09 19:21
Ik zit echt te wachten op samsung update, lijkt er wel op of ze compressie logaritme of zo veranderd hebben wat kwaliteit is slechter dan voorheen;

http://www.kpn.com/kpn/show/id=1815052

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MavhRik

MavhRik

Marcel

whiteguy schreef op dinsdag 01 mei 2007 @ 13:45:
Bestaat de mogelijkheid al om zo'n smartcard in te lezen met een laptop zodat je mobiel tv kan kijken ?

Edit: ik zie dat er zo'n apparaatje van Anysee bestaat, nog geen anderen verder?
Ik neem aan dat je deze bedoeld: http://www.anysee.com/eng/product/anyseeE30Plus.php

Ik zie daar echter niets staan over CONAX encryptie... dus weet niet zeker of dat wel gaat werken met de Digitenne smartcard.

Deze werkt wel: http://www.digital-everywhere.com/cms/en/index.php (gelezen op andere fora) echter komt hier nog wel een extra CONAX encryptie CAM bij. (hier te koop: http://www.firedtv.nl/main/index.php)

[ Voor 3% gewijzigd door MavhRik op 01-05-2007 14:37 ]

maverick: A person who thinks and acts in an independent way, often behaving differently from the expected or usual way.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Katseviool
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 22:10
Ze geven nu bij de primafoon 15% korting op de tweede en derde tuner als je daar Digitenne gelijktijdig aanschaft :)

[ Voor 50% gewijzigd door Katseviool op 01-05-2007 14:48 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

inVision schreef op dinsdag 01 mei 2007 @ 14:35:
[...]

Ik neem aan dat je deze bedoeld: http://www.anysee.com/eng/product/anyseeE30Plus.php

Ik zie daar echter niets staan over CONAX encryptie... dus weet niet zeker of dat wel gaat werken met de Digitenne smartcard.

Deze werkt wel: http://www.digital-everywhere.com/cms/en/index.php (gelezen op andere fora) echter komt hier nog wel een extra CONAX encryptie CAM bij. (hier te koop: http://www.firedtv.nl/main/index.php)
De Anysee werkt ook met de CONAX smartcard van KPN en Digitenne. Ik heb hem nu een tijdje en het werkt goed. Afgelopen weekend ook het voetbal via mijn laptop kunnen zien. Met de bijgeleverde afstandsbediening en software heb je meteen een PVR van je laptop gemaakt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MavhRik

MavhRik

Marcel

Verwijderd schreef op dinsdag 01 mei 2007 @ 15:39:
[...]

De Anysee werkt ook met de CONAX smartcard van KPN en Digitenne. Ik heb hem nu een tijdje en het werkt goed. Afgelopen weekend ook het voetbal via mijn laptop kunnen zien. Met de bijgeleverde afstandsbediening en software heb je meteen een PVR van je laptop gemaakt.
Werkt hij ook ism. Vista's Media Center? En kun je ipv. de bijgeleverde antenne ook een eigen antenne aansluiten, kan hij dan ook aktieve antennes aan?

//edit
Ik zie dat je er batterijen in moet doen...? Hoe lang gaan die mee?

[ Voor 6% gewijzigd door MavhRik op 01-05-2007 15:49 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

inVision schreef op dinsdag 01 mei 2007 @ 15:42:
[...]

Werkt hij ook ism. Vista's Media Center? En kun je ipv. de bijgeleverde antenne ook een eigen antenne aansluiten, kan hij dan ook aktieve antennes aan?

//edit
Ik zie dat je er batterijen in moet doen...? Hoe lang gaan die mee?
Ik heb geen Vista dus kan deze vraag niet beantwoorden. De software die er bij zat is voor XP dus mogelijk levert het gebruik met Vista nu nog een probleem op.

De Anysee kan ook overweg met de actieve (KPN/Digitenne) antenne.

De voeding van de Anysee E30 Plus gaat via de USB kabel dus geen extra batterij nodig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MavhRik

MavhRik

Marcel

Verwijderd schreef op dinsdag 01 mei 2007 @ 17:05:
[...]

Ik heb geen Vista dus kan deze vraag niet beantwoorden. De software die er bij zat is voor XP dus mogelijk levert het gebruik met Vista nu nog een probleem op.

De Anysee kan ook overweg met de actieve (KPN/Digitenne) antenne.

De voeding van de Anysee E30 Plus gaat via de USB kabel dus geen extra batterij nodig.
Oh w8... mischien zijn die twee AAA batterijen wel voor de afstandsbediening :+ :X

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MavhRik

MavhRik

Marcel

KPN heeft de termijnen veranderd!
Nieuwe, verbeterde software voor Samsung Digitale
Ontvangers - april en mei 2007
Tussen 10 april en 5 juni 2007 is er nieuwe software beschikbaar voor alle Samsung Digitale Ontvangers via het Digitenne netwerk. Met deze software zal bij het zenders zoeken altijd het sterkste signaal worden weergegeven. Daarnaast zal ook het televisiebeeld nog iets scherper worden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MeNTaL_TO
  • Laatst online: 30-08 23:52

MeNTaL_TO

The future is not set

inVision schreef op dinsdag 01 mei 2007 @ 17:21:
KPN heeft de termijnen veranderd!

[...]
Van dat scherper beeld had ik al een vermoeden, maar dacht dat dat optisch bedrog was. Nu gelijk bij 1 keer scannen bouqet met discovery.

Wenn ist das Nunstruck git und Slotermeyer? Ja!... Beiherhund das Oder die Flipperwaldt gersput! The Hornets of Hades have descended upon me

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MavhRik

MavhRik

Marcel

Mijn communicatie met KPN over Comedy Central:
Geachte heer inVision,

Naar aanleiding van uw vraag over het zenderpakket van Digitenne kunnen wij u als volgt informeren:

Afhankelijk van de behoefte van de gebruikers zal regelmatig het zenderaanbod worden bekeken of wijzigingen gewenst zijn. Informatie over het actuele zenderpakket kunt u vinden op:

http://www.kpn.com/kpn/show/id=878611/sc=010f4a

Wij vertrouwen erop u hiermee voldoende te hebben geïnformeerd.

Met vriendelijke groet,

Bob Dieleman
KPN

Original Message Follows:
------------------------

De gebruiker heeft onderstaande gegevens ingevuld:

Vraag:
Beste,

Ik ontvang in Zeeland (zender Goes) na Nicolodeon het kanaal AT5. Op de kabel is het TheBOX en dit veranderd nu in Comedy Central (TheBOX stopt).

Gaan jullie dit ook veranderen? Want 90% van de nederlanders heeft niets met AT5 te maken.
E-mailadres:
invision[at]tweakers.nl

Onderwerp :
Lekker standaard antwoord! 8)7 :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• slaay

slaay

Natuurbeleven.com

inVision schreef op dinsdag 01 mei 2007 @ 21:03:
Mijn communicatie met KPN over Comedy Central:

[...]

Lekker standaard antwoord! 8)7 :(
Dan hoop je toch weer op een programma raad. Zoals dat ook bij de kabelaars is.
Maar dan moeten ze geen gekke dingen voor gaan stellen om Nederlandse zenders te gaan schrappen voor buitenlandse.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Peetman
  • Laatst online: 02:47

Peetman

Tjah....

Zojuist de update geinstalleerd om mijn Samsung single tuner. Wel jammer dat nu ned 1,2,3 CNN en TV West het niet meer doen. Ik krijg op alle kanalen "service nu niet beschikbaar". Voor zover ik het kan zien ligt het niet aan de ontvangst. Heb 99% met een kwaliteit van rond de 95%. Woon op 3,5 KM van de zendmast af, met een zichtverbinding.

Het lijkt erop dat ik iets teveel keer Ned 1 e.d. ontvang. Een aantal keer verschijnt het kanaal namelijk met het dollartekentje er voor en een aantal keer zonder tijdens het zoeken. Volgens mij pakt ie de gecodeerde.

[ Voor 25% gewijzigd door Peetman op 02-05-2007 00:49 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Backpacker
  • Registratie: December 2004
  • Niet online
Ik heb hier op dit moment ook die zenders niet, zonder een update te hebben gedaan. Waarschijnlijk dus een storing...

Ik zit trouwens op antenne Gorinchem en een samsung twin tuner

[ Voor 21% gewijzigd door Backpacker op 02-05-2007 01:17 ]

Duurzaamheidmaatregelen aan het treffen? Lees https://gathering.tweakers.net/forum/list_messages/2114724 even ivm het energielabel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Atomsk
Mja, ze hebben ondermeer de FTA zenders weer op "betaald" gezet en zo ingesteld dat je er met een gewoon abonnement geen toegang meer toe hebt. Ik neem aan dat dit snel weer gefixt wordt.

Voor de rest zie ik niet veel verschil. Ontvangst is nog steeds hetzelfde.

_██_
(ಠ_ృ)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MichaelDell
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 28-05-2024
Wanneer komt er een massa recorders op markt met een soort all-in-one concept? Ik bedoel dus een apparaat met:
  • dvb-t
  • CI-slot (liefst alvast met Conax)
  • harde schijf
  • dvd
  • hdmi
Op de duitse markt zijn apparaten te koop met bovenstaande specs, maar vrijwel altijd zonder CI aangezien veel zenders in Duitsland toch FTA zijn. Ik heb wel een aantal apparaten gevonden die voldoen, maar die zijn nog zo belacheljk duur (http://www.reelbox.nl/, € 799).

Tis Top in Tukkerland

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Eindelijk officieel in zuid-limburg, ik heb per 1 mei een abbo genomen, ik was waarschijnlijk de eerste want ze wisten bij de primafoonwinkel nog niet hoe ze de kassa moesten aanslaan met de reclameactie.

Nu blijkt dat m'n Samsung 80 na een paar uur, zonder aanwijsbare oorzaak plotseling van de ene op de andere seconde, alle door m'n smartcart ontgrendelde kanalen opnieuw vergrendeld. Alleen de stekker eruit en er weer in lost het probleem op. Heeft al eerder iemand zo iets meegemaakt? Overigens moet ik nog een software update krijgen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Peetman
  • Laatst online: 02:47

Peetman

Tjah....

Mijn zenders werken weer, vanochtend de zenders opnieuw gezocht en toen ging het goed. Overigens had ik met mijn Topfield nergens last van.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phyxion
  • Niet online

Phyxion

_/-\o_

Op de KPN site staat wat weinig informatie, dus dan zo maar even :)

Wij willen wel graag helemaal van UPC af als het een beetje mogelijk is.

Huidige situatie:
3 TV's met 3 videorecords (Totaal 6 kanalen) + 1 Radio.

Er moet tegelijk tv gekeken kunnen worden en opgenomen worden van een andere zender.

Hoeveel tuners zijn er dan nodig? Ik zag ook dat er twin tuners waren, het lijkt mij dat er dan 3 twin tuners nodig zijn? Er staat ook nergens op KPN.com wat ze standaard leveren, een twin of een single tuner?

Voor 9,95 mag je dan zo veel aansluiten als je wilt? Er staat alleen maar "Digitenne van KPN € 9,95", verder niks.

Iemand die wat helderheid kan bieden? (Ook over eventuele kosten voor verdere tuners en eventuele andere bijkomende kosten :))

'You like a gay cowboy and you look like a gay terrorist.' - James May

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MavhRik

MavhRik

Marcel

FnF schreef op woensdag 02 mei 2007 @ 15:44:

Huidige situatie:

Er moet tegelijk tv gekeken kunnen worden en opgenomen worden van een andere zender.

Hoeveel tuners zijn er dan nodig? Ik zag ook dat er twin tuners waren, het lijkt mij dat er dan 3 twin tuners nodig zijn? Er staat ook nergens op KPN.com wat ze standaard leveren, een twin of een single tuner?

Voor 9,95 mag je dan zo veel aansluiten als je wilt? Er staat alleen maar "Digitenne van KPN € 9,95", verder niks.

Iemand die wat helderheid kan bieden? (Ook over eventuele kosten voor verdere tuners en eventuele andere bijkomende kosten :))
Je krijgt in het standaard pakket een single tuner (gratis).
Je hebt per kastje een Digitenne kaart nodig.
Je kunt op 1 abbonement van 9,95 3 kaarten zetten.
De 1e krijg je gratis, de andere twee kun je kopen voor 12,95.

De kosten van de twintuner kan ik ook zo snel niet vinden...

Je moet wel kijken hoe je het met je signaal doet! (elk kastje eigen antenne of 1 centrale oid.)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phyxion
  • Niet online

Phyxion

_/-\o_

inVision schreef op woensdag 02 mei 2007 @ 16:14:
[...]

Je krijgt in het standaard pakket een single tuner (gratis).
Je hebt per kastje een Digitenne kaart nodig.
Je kunt op 1 abbonement van 9,95 3 kaarten zetten.
De 1e krijg je gratis, de andere twee kun je kopen voor 12,95.

De kosten van de twintuner kan ik ook zo snel niet vinden...

Je moet wel kijken hoe je het met je signaal doet! (elk kastje eigen antenne of 1 centrale oid.)
Hm, dan wordt het al wat minder interessant, dan is UPC al bijna hetzelfde wat kosten betreft.

'You like a gay cowboy and you look like a gay terrorist.' - James May

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

FnF schreef op woensdag 02 mei 2007 @ 15:44:

Huidige situatie:

Voor 9,95 mag je dus 3 kaartjes gebruiken, als je die in twintuners stopt heb je dus 6 kanalen voor één abbo. Maar als je FTA zenders kijkt of opneemt (ned 1-2-3 en regio of buitenlandse bij de grens) dan heb je zo'n kaartje niet nodig maar wel een tuner en kan je nog meer tegelijk kijken voor dezelfde prijs. (Als je op je PC wil kijken heb je ook USB-tuners al voor 30 euro) Te overwegen is een Harddisk tuner i.p.v. een twintuner en een videorecorder, die heeft twee tuners ingebouwd, Dan kan je twee kanalen opnemen en een reeds opgenomen programma afkijken tegelijk.

Let op ! kaartkosten van 12,95 zijn eenmalig !! abbo-kosten komen elke maand terug !! Vaak krijg je bij een tuner ook een kaartje en een antenne en een afstandsbediening en batterijen enzo. daatrom is t zo duur. Even rondkijken is dus handig. Het hangt ervan af of je de antenne doorschakeld of ieder zijn eigen antenne geeft bijvb.

[ Voor 10% gewijzigd door Verwijderd op 02-05-2007 18:50 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• slaay

slaay

Natuurbeleven.com

Hmm, net even met KPN gebeld (het gratis nummer, welke je krijgt te horen als je 0900-0576 belt).
Blijkbaar moet de update in Eindhoven nog komen, deze is nog niet beschikbaaar.

Ik al denken dat mijn decoder defect is ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kaoh
slaay schreef op woensdag 02 mei 2007 @ 19:16:
Hmm, net even met KPN gebeld (het gratis nummer, welke je krijgt te horen als je 0900-0576 belt).
Blijkbaar moet de update in Eindhoven nog komen, deze is nog niet beschikbaaar.

Ik al denken dat mijn decoder defect is ;)
Hier in Rotterdam ook nog geen update.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vinnienerd
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 16:15
Hier in Utrecht wel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Largo
  • Registratie: December 1999
  • Laatst online: 24-06 08:31

Largo

Donderdraak

Hier in Utrecht niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mentalist

Mentalist

[avdD]

Weet iemand hoeveel de Funke binnenantenne verbruikt (in mA op 5V)? Ik kan atm niet (makkelijk) bij de die van mij. Ik weet ook niet of het er überhaupt opstaat.. Ik wil weten of ik 2 Funke binnenantennes kan voeden met één 5V 100mA inserter :P. (jup, ik wil ze gaan koppelen >:))

[ Voor 6% gewijzigd door Mentalist op 03-05-2007 08:16 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dennis_dude
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 06-05-2024
Hier in Zoetermeer 2 van 3 kastjes kunnen updaten.
Wat heel vreemd is dat ik maar 1 kastje per dag kon updaten 8)7.
Dus eergisteren nr.1, nr.2 lukte gisteren, vandaag maar weer nr.3 proberen

The difference between men and boys is the size of their toys

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Haay
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 12-09 14:49
Gisteravond m'n KPN-Samsung single tuner (SMT1000T) kunnen upgraden naar firmware 1.50 (in Almere). Nog even geprobeerd of er misschien nog een update zou zijn voor m'n oude Digitenne-Samsung single tuner (DTB-9401Z). Maar helaas, dat model is blijkbaar echt end of life. Jammer, want hij doet het nog prima, en de digitale optische audio-out is wel fijn om op m'n surround receiver aangesloten te hebben. Oh well....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• surfpunk
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 07-05-2021

surfpunk

*apple macBook*

Backpacker schreef op woensdag 02 mei 2007 @ 01:16:
Ik heb hier op dit moment ook die zenders niet, zonder een update te hebben gedaan. Waarschijnlijk dus een storing...

Ik zit trouwens op antenne Gorinchem en een samsung twin tuner
Gorkum is beroerd! (wijdschild voor de locals) De antenne staat (of zou moeten staan volgens de locale primafoon) ergens midden op de brug. Dat is hemelsbreed een km of 4, en zelfs met update 1.20 (de laatste voor mijn samsung single tuner) veel storingen, beeld freezes, of een cremig-wit beeld voor enkele seconden. Afgelopen vrijdag de melding om opnieuw te moeten scannen en dan geen Veronica meer hebben (daaaaaag topgear), dan met koninginnedag ineens geen omroep brabant meer (is leuk als beatrix + fam in je brabantse 'home-town' langskomt) etc etc.

Oja, mijn buitenantenne steekt net niet boven mijn platte dak uit....

Bellen met de helpdesk levert alleen tips op als 'Heeft u de scart al omgedraaid??' *with stupid*

Nahja, is aantekening gemaakt en de volgende keer krijgen we de tweede lijns... kijken wat die weten...

{edit 1}
hmm.. leuk.. volgens de helpdesk is de 1.20 de laatste versie, maar nu vindt mijn tuner in eens de 1.50.. hmmm.... zou het helpen???

{edit 2}
oke, 1.50 er op (nog steeds DVB-t loader 1.20 bij opstarten.. (moet de stekker er weer uit en alles weer een keer opnieuw binnenhalen????)
Weinig verschil.

[ Voor 13% gewijzigd door surfpunk op 03-05-2007 22:17 ]

Mijn webcam is van lego, mijn fotocamera's zijn van Nikon, de statieven van Manfrotto, mijn snowboards van Völkl en mijn laptop van apple (maar daar mag ik op DPZ niets over zeggen)...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GeBas
  • Laatst online: 06-04 17:47

GeBas

--

Sinds vandaag heb ik ook digitenne. Woon in Hattem tegen zwolle aan, signaal en kwaliteit ius uitstekend.

Heb nog wel een vraag:

Ik heb een harddisk recorder van sony welke ik graag wil blijven gebruiken.

Als ik een twin tuner koop (waar eigelijk?? :? ) kan ik dan m'n guide plus blijven gebruiken?
Of kan ik alleen opnemen dat waar de tuner op afgestemd is?

| Apple iMac 27" 2012 | Apple McBook Pro 13" 2010 | qnap ts-112 |

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• remco_k
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 20:20

remco_k

een cassettebandje was genoeg

GeBas schreef op donderdag 03 mei 2007 @ 22:02:
Sinds vandaag heb ik ook digitenne. Woon in Hattem tegen zwolle aan, signaal en kwaliteit ius uitstekend.

Heb nog wel een vraag:

Als ik een twin tuner koop (waar eigelijk?? :? ) kan ik dan m'n guide plus blijven gebruiken?
De guide functies van je hd recorder kan je niet meer gebruiken. Je kan wel de guide functies van de twintuner gebruiken, maar je hd recorder moet je met het handje programmeren - en 'm van scart op laten nemen.
offtopic:
Ik heb nog een twin en single tuner staan - mogen weg naar diegene die een fatsoenlijk bod doet op beide. Anders gaan ze volgende week op marktplaats.

Alles kan stuk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GeBas

GeBas

--

remco_k schreef op donderdag 03 mei 2007 @ 22:13:
[...]

De guide functies van je hd recorder kan je niet meer gebruiken. Je kan wel de guide functies van de twintuner gebruiken, maar je hd recorder moet je met het handje programmeren - en 'm van scart op laten nemen.
offtopic:
Ik heb nog een twin en single tuner staan - mogen weg naar diegene die een fatsoenlijk bod doet op beide. Anders gaan ze volgende week op marktplaats.
Mmm...dat is balen dat ik guideplus niet meer kan gebruiken, dat was nou juist 1 van de redenen dat ik deze gekozen heb...
Maar als ik een twin tuner heb dan scart naar de HD recorder en neemt gewoon op zonder dat de tuner aanstaat of op de juiste zender staat ingesteld

Wat moet je voor je tuners hebben? Je kan me mailen, dat denk ik beter ;-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• paragon
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 21:27
Vandaag die update gehad en eindelijk doen alle zenders het weer met een veel betere kwaliteit dan de afgelopen weken. Had die digitenne bijna weggegooid en casema genomen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dennis_dude
Dennis_dude schreef op donderdag 03 mei 2007 @ 08:58:
Hier in Zoetermeer 2 van 3 kastjes kunnen updaten.
Wat heel vreemd is dat ik maar 1 kastje per dag kon updaten 8)7.
Dus eergisteren nr.1, nr.2 lukte gisteren, vandaag maar weer nr.3 proberen
Nou het derde kastje (twintuner) is dus (nog) niet gelukt, hij blijft zeggen dat ik reeds de nieuwste versie software heb, niet dus. :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• milenko79
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 08-11-2023
Ik had ook een probleem met 1 van mijn single tuners gisteren (Die staat in de slaapkamer, en schakel ik alijd echt uit, staat nooit standby). Wat daar hielp was het ding even resetten naar de factory settings. Toen ging hij een paar minuten nadat hij aanstond wel vrolijk updaten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TrailBlazer
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 10-09 18:35

TrailBlazer

Karnemelk FTW

ben ik nou de enige die het probleem heeft dat de Tunes het 's avond goed doet en het dan de volgende ochtend spontaan allerlij blokken geen signaal en dergelijke. De ontvanger is dan geen centimeter verschoven.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• milenko79
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 08-11-2023
Misschien woon je aan een drukke weg ('s morgens veel verkeer ofzo) of is er een andere storingsbron in de buurt die er 's avonds niet is. Er kunnen zoveel redenen zijn waarom het signaal niet goed binnenkomt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TrailBlazer
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 10-09 18:35

TrailBlazer

Karnemelk FTW

nope simpele woonwijk. gebeurt nooit wat voor 7:00 's ochtends

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GeBas

GeBas

--

Iemand antwoord op mijn vragen? (zie pag 30)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ajhaverkamp
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 24-08 23:13

ajhaverkamp

gewoon Arjan

GeBas schreef op donderdag 03 mei 2007 @ 22:02:

Heb nog wel een vraag:

Je gebruikt de ingebouwde tuner van de Sony dan niet meer, die gaat een externe bron (SCART) opnemen (als dat überhaupt al kan ivm alle kopieerbeveiligingen tegenwoordig, analoog signaal, dus vast wel). De tuner van de Digitenne ontvanger ga je gebruiken. De Sony kan dus ook niet kiezen welke kanaal hij opneemt. Hij neemt het SCART signaal op, wat daarop te zien is bepaal je met de Digitenne ontvanger. Wil je eerst wat opnemen van RTL4 en daarna van RTL5, dan heb je een probleem.
Mijn Topfield (met ingebouwde HD) is instelbaar dat hij schakelt van kanaal naar kanaal als een bepaald programma begint (aan de hand van de EPG, dus niet nauwkeurig). Tevens kan hij dan gaan opnemen, enkel kijken kan echter ook.
Mijn single en dual ontvangers kunnen dat beide niet, zover ik weet. Ik gebruik die beide al lang niet meer.

This footer is intentionally left blank

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kaoh
ajhaverkamp schreef op vrijdag 04 mei 2007 @ 15:20:
[...]
Wil je eerst wat opnemen van RTL4 en daarna van RTL5, dan heb je een probleem.
[...]
Mijn single en dual ontvangers kunnen dat beide niet, zover ik weet. Ik gebruik die beide al lang niet meer.
De dual kan een schedule bevatten waarmee je kan aangeven van hoelaat tot hoelaat hij welk kanaal moet pakken. Dus je kan er wel mee uitkomen. Echter je bent daar wel beperkt tot 8 dacht ik.
Een topfield of samsung hdd recorder met ingebouwde digitenne tuners kunnen hier veel beter mee overweg.
Eigenlijk viel het nut van een hdd recorder een beetje weg met een losse tuner die hem moet aansturen.
Geen timeshift etc

Maar het kan dus wel ;-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hebben jullie enig idee wanneer de Digitenne Update in de regio Amersfoort beschikbaar komt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• surfpunk

surfpunk

*apple macBook*

tralalala.... vandaag maar weer gebeld en nu ga ik teruggebeld worden door de helpdesk.

Nu een ding nog...

- Ontslagen worden
of
- Vrije dag nemen

Want de helpdesk belt tussen 0800 en 1800 op maandagen, dinsdagen, woensdagen, donderdagen en de vrijdagen...
Mooi he!

(K*t kpn)

Mijn webcam is van lego, mijn fotocamera's zijn van Nikon, de statieven van Manfrotto, mijn snowboards van Völkl en mijn laptop van apple (maar daar mag ik op DPZ niets over zeggen)...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• aart44
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 14-09 06:58
Verwijderd schreef op vrijdag 04 mei 2007 @ 19:22:
Hebben jullie enig idee wanneer de Digitenne Update in de regio Amersfoort beschikbaar komt?
Hier heb ik twee Samsung kastjes een single en een twin tuner beide met hardware 1.0 dus één van de eerste , woensdag voor de single de update gehad en voor de twin tot nu toe nog niets.
En bij mij komt het ook van de zender Amersfoort. :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Speedmaster
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 22:26

Speedmaster

Make my day...

surfpunk schreef op vrijdag 04 mei 2007 @ 21:55:
tralalala.... vandaag maar weer gebeld en nu ga ik teruggebeld worden door de helpdesk.

Nu een ding nog...

- Ontslagen worden
of
- Vrije dag nemen

Want de helpdesk belt tussen 0800 en 1800 op maandagen, dinsdagen, woensdagen, donderdagen en de vrijdagen...
Mooi he!

(K*t kpn)
Bij die zelfde KPN hebben ze #21 uitgevonden, speciaal voor doorschakelen naar bijvoorbeeld je werk telefoon of nog beter je mobieltje.... 8)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hier voor zowel de twin als de single tuner nog geen update...
Edit: Voor single tuner net de update opgehaald!
aart44 schreef op vrijdag 04 mei 2007 @ 22:10:
[...]

Hier heb ik twee Samsung kastjes een single en een twin tuner beide met hardware 1.0 dus één van de eerste , woensdag voor de single de update gehad en voor de twin tot nu toe nog niets.
En bij mij komt het ook van de zender Amersfoort. :D

[ Voor 5% gewijzigd door Verwijderd op 05-05-2007 13:56 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kaoh
Bij mij werkte de eerder gemelde tip goed:
Doe een restore naar factory defaults en na opnieuw booten, full scan doen.
Paar minuten aan laten staan en dan nog eens proberen.
Toen kreeg mijn single hem wel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Katseviool
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 22:10
Mijn decoder heeft nog software versie 1.30, bestaat er een mogelijkheid om deze geforceerd te updaten of moet je wachten op de mast?

Wil graag van de landcode namelijk af..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Bij mij heeft ook alleen de single de update hoor, is een kwestie van wachten denk ik!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Atomsk
Zit de update ook al op de Goese zender? Heb m'n ouders er nog niet over gehoord, maar die zetten de Samsung altijd uit ipv op standby, dus misschien dat daarzo de update niet goed doorkomt ofzo, al lijkt me dat sterk.

_██_
(ಠ_ృ)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ajhaverkamp

ajhaverkamp

gewoon Arjan

Hier in A'dam ook enkel een upate voor de single gehad. Voor de dual nog niet. Wel vervelend want ik gebruik ze beide niet meer, omdat ik de brief kreeg met de vooraankondiging had ik ze uit de kast gehaald. De dual heb ik nooit gebruikt, maar het lijkt me wel handig om daar een verse update op te zetten, nu ze dat doen. Dus nu af en toe aansluiten, tijdje wachten, maar voor de dual dus nog niks.

In de brief stond 2 data genoemd waartussen de updates beschikbaar zouden komen. Echter is het mij niet duidelijk of ze enkel in dat interval beschikbaar zijn. Daarna worden ze niet meer aangeboden, of kunnen we ze vanaf dan verwachten?

Normaal gebruik ik een Topfield.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• stiffie
  • Laatst online: 09-08 16:20
FYI
Vandaag staan de updates voor de twin tuners en de Personal recorders van Samsung live.
Je krijgt de melding dat er nieuwe software is wanneer, voordat de box aangezet wordt minstens 15 seconden naar de zenders ned1,2,3 cnn of Regionale omroep gekeken hebt.

Tot zover

Dutchie

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MavhRik

MavhRik

Marcel

stiffie schreef op maandag 07 mei 2007 @ 13:22:
FYI
Vandaag staan de updates voor de twin tuners en de Personal recorders van Samsung live.
Je krijgt de melding dat er nieuwe software is wanneer, voordat de box aangezet wordt minstens 15 seconden naar de zenders ned1,2,3 cnn of Regionale omroep gekeken hebt.

Tot zover
Leg dat eens uit? Voordat je hem aanzet moet je eerst minimaal 15 sec. naar ned 1, 2, 3 of regio kijken? Als hij uit staat?

Ik kijk vanaf de zender in Goes, maar nogsteeds geen update (ook niet handmatig).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb de update ontvangen, maar merk nog niets van de extra scherpte.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Update voor Samsung HD 80 in Limburg, Aantal dagen geleden voor single tuner. De Topfield niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• aart44
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 14-09 06:58
Hier vanmorgen ook de update van de twin tuner gehad, het gaat in twee keer als hij na het updaten weer opgestart is dan gaat hij met de tweede tuner beginnen.
Vorige week woensdag de single tuner al gehad.
De twin ziet er nu als volgt uit,
Model ID:1040D124
Hardware versie:1.00
Software versie:1.50
Loader versie:1.20

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dennis_dude
Zonet eindelijk de update van de twintuner kunnen binnen halen (Zoetermeer), was de laaste in rij, de 2 single tuners waren vorige week al gedaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

zo hoelang zou het duren voordat kpn erachter is dat the box(at5) is veranderd in comedy central?

a 6 maanden
b nooit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• stiffie
  • Laatst online: 09-08 16:20
inVision schreef op maandag 07 mei 2007 @ 13:47:
[...]

Leg dat eens uit? Voordat je hem aanzet moet je eerst minimaal 15 sec. naar ned 1, 2, 3 of regio kijken? Als hij uit staat?

Ik kijk vanaf de zender in Goes, maar nogsteeds geen update (ook niet handmatig).
Omdat de tuner dan de juiste frequentie heeft gelocked waarin de software wordt aangeboden.
Je kunt natuurlijk ook in het menu handmatig voor een software upgrade gaan zoeken, wanneer deze beschikbaar is in het netwerk.

Dutchie

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MeNTaL_TO
  • Laatst online: 30-08 23:52

MeNTaL_TO

The future is not set

Verwijderd schreef op maandag 07 mei 2007 @ 19:57:
zo hoelang zou het duren voordat kpn erachter is dat the box(at5) is veranderd in comedy central?

a 6 maanden
b nooit.
Ik hoop snel, want dat kanaal mis ik toch wel erg, een manier om dit door te geven aan KPN zonder kapitalen kwijt te zijn voor de helpdesk?

Wenn ist das Nunstruck git und Slotermeyer? Ja!... Beiherhund das Oder die Flipperwaldt gersput! The Hornets of Hades have descended upon me

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Vanavond bij Samsung (V2) Twin: automatische melding dat update beschikbaar was. Daarna vlekkeloze update.
Ook nog 2 oude (V1) Samsung Twins: Even met de hand laten checken en daarna ook vlekkeloze update.
Ik ben klaar voor de volgende zenderwijziging in Amsterdam (zendmast Haarlem) ;)

[ Voor 7% gewijzigd door Verwijderd op 07-05-2007 22:28 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

ii heb sinds 2 dagen ook digitenne, pakket gehaald met de standaard finepass/kpn decoder erbij, card geactiveerd, abbonenemt telefonisch geactiveerd, maar nog steeds geen zenders buiten de free to air kanalen, de overige zenders krijg ik de melding controleer smartcard.

Wat kan ik hier aan doen, of moet ik kpn lastigvallen ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Technattic
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 27-07 04:34
Ik heb al meer dan 2 jaar Digitenne en heb 2 smartcards en betaal 12 euro per maand. Lange tijd geleden is Digitenne over genomen door KPN. Mijn verwachting was daarbij dat ik ook het tarief van KPN zou gaan betalen (9,95 voor max 3 ontvangers). Ik heb contact gehad met KPN dat ik een 3e smartcard wilde hebben en een tariefsverlaging. Er zijn plannen bij KPN om de klanten van DIgitenne om te zetten naar KPN, maar de termijn waarop dit zou gebeuren is al lang verstreken. Mij maakt die 2 euro per maand niet zo uit, maar ik zou wel een 3e smartcard willen ontvangen, alleen dit schijnt nu onmogelijk te zijn. Hebben jullie hier ervaringen mee?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ajhaverkamp

ajhaverkamp

gewoon Arjan

Ook ik heb het zeker al 2 jaar, echter betaal ik maar € 7,95 omdat ik ook telefonie en ADSL (Xs4all) via KPN heb. Daardoor korting.
Bij de beide Samsung ontvangers die ik indertijd gekocht heb, zaten 2 kaarten. Bij de later gekochte Topfield zat die niet. Maar die kun je los kopen. Die kosten zijn éénmalig voor zover ik weet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Technattic
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 27-07 04:34
ajhaverkamp schreef op dinsdag 08 mei 2007 @ 09:21:
Ook ik heb het zeker al 2 jaar, echter betaal ik maar € 7,95 omdat ik ook telefonie en ADSL (Xs4all) via KPN heb. Daardoor korting.
Bij de beide Samsung ontvangers die ik indertijd gekocht heb, zaten 2 kaarten. Bij de later gekochte Topfield zat die niet. Maar die kun je los kopen. Die kosten zijn éénmalig voor zover ik weet.
Ik heb ook recht op een korting denk ik ivm mijn KPN telefonie aansluiting. Verder adverteren ze tegenwoordig met maar 1 prijs, namelijk 9,95 per maand. Ik neem aan dat je een extra smartcard alleen kunt kopen in combinatie met een KPN abonnement. Mijn abonnement staat nog op het oorspronkelijke onafhankelijek Digitenne.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op maandag 07 mei 2007 @ 23:47:
ii heb sinds 2 dagen ook digitenne, pakket gehaald met de standaard finepass/kpn decoder erbij, card geactiveerd, abbonenemt telefonisch geactiveerd, maar nog steeds geen zenders buiten de free to air kanalen, de overige zenders krijg ik de melding controleer smartcard.

Wat kan ik hier aan doen, of moet ik kpn lastigvallen ?

[ Voor 78% gewijzigd door Verwijderd op 08-05-2007 10:21 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ajhaverkamp

ajhaverkamp

gewoon Arjan

Verwijderd schreef op maandag 07 mei 2007 @ 23:47:
Smartcard op de juiste manier in het apparaat gestopt? Juiste kant naar boven? In mijn Samsungs moet de chip aan de onderkant. In mijn Topfield moet hij aan de bovenkant. Dat deed ik dus eerst verkeerd.... ik voelde me net een gebruiker......

[ Voor 15% gewijzigd door ajhaverkamp op 08-05-2007 10:18 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kaoh
ajhaverkamp schreef op dinsdag 08 mei 2007 @ 09:21:
Hij bedoeld het echte oude Digitenne, dit heb jij toch niet? Jij hebt toch digitenne van Kpn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• surfpunk

surfpunk

*apple macBook*

Tuut-Tuut schreef op vrijdag 04 mei 2007 @ 23:46:
[...]

Bij die zelfde KPN hebben ze #21 uitgevonden, speciaal voor doorschakelen naar bijvoorbeeld je werk telefoon of nog beter je mobieltje.... 8)
jup. en dan zit je op je werk (waar ik geacht word om mijn mobiele telefoon uit te zetten), en dan krijg ik de vraag "Hoeveel ontvangstsignaal heb je nu?" "Draait u de antenne eens."

Etc.

Op de nummermelder stond een onderdrukt nummer toen ik om 17:25 thuiskwam. Er zou doorgegeven worden dat ik uit het werk kwam en daarom pas NA 1730 gebeld kon worden.

Maar ik heb de oplossing voor goed beeld wat niet meer weg gaat vallen.

Dag-itenne!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ajhaverkamp

ajhaverkamp

gewoon Arjan

Kaoh schreef op dinsdag 08 mei 2007 @ 19:13:
[...]

Hij bedoeld het echte oude Digitenne, dit heb jij toch niet? Jij hebt toch digitenne van Kpn.
Even nagekeken. Ik heb inderdaad Digitenne van KPN (ontvangers zaten ook in KPN groene dozen), ingegaan op 28-02-2005.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AlbertTCB
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 21-12-2024

AlbertTCB

swing it baby

Ik heb sinds gisteren digitenne met de topfield 80gb HD. Kwaliteit is goed, behalve de beeldkwaliteit van TMF en MTV. Deze valt telkens weg, of het beeld loopt tijdelijk vast. Erg vervelend.

Wat is hieraan te doen? De ontvanger is goed gericht en heeft bij die zenders 40-50% ontvangst, staat redelijk voor het raam zonder obstakels.

I'm just taking care of business

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SiErRa
  • Laatst online: 14-09 10:20
Hoe is de kwaliteit van digitenne op de wat grotere lcd's >37"?

Aangezien in mijn tv een dvb-t tuner met CI-slot zit en graag van UPC af wil.
Of kan ik op dat formaat beter analoge UPC kabel houden?

Schotel is overigens geen optie en digitale kabel van UPC liever ook niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Koffie
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 19:30

Koffie

Koffiebierbrouwer

Braaimeneer

Hier op 42" weinig problemen met de kwaliteit.

Tijd voor een nieuwe sig..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MichaelDell
  • Laatst online: 28-05-2024
Zit er een max aan het aantal meters waarmee ik de antennekabel verleng? Ben namelijk om de antenne via een loze leiding (daar heb ik er een zootje van) op zolder te plaatsen. Beneden heb ik iets teveel storing.

Tis Top in Tukkerland

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ajhaverkamp

ajhaverkamp

gewoon Arjan

SiErRa schreef op woensdag 09 mei 2007 @ 15:31:
Hoe is de kwaliteit van digitenne op de wat grotere lcd's >37"?

Aangezien in mijn tv een dvb-t tuner met CI-slot zit en graag van UPC af wil.
Of kan ik op dat formaat beter analoge UPC kabel houden?

Schotel is overigens geen optie en digitale kabel van UPC liever ook niet.
Mijn LCD TV (Toshiba 37WLT67) is 37 inch, echter vind ik de kwaliteit nu niet echt om over naar huis te schrijven. Komt totaal niet in de buurt van een HD film via de PC afspelen op 1920x1080. Maar dat kan ook niet. Op een paar meter afstand is Digitenne te doen, niet meer dan dat.
Mijn TV heeft ook een CI slot, met een adapter kan daar een Digitenne kaart in. Dat werkt, echter levert mijn TV geen spanning op de antenne aansluiting, dus werkt de Digitenne antenne niet (van de bv Samsung, Topfield ontvanger). Zenders worden wel gevonden, maar ontvangst is hopeloos, 1x getest een tijdje geleden. Dus ik geef de antennevoeding de schuld.
Je mag wel eens komen kijken, ik woon in Amsterdam Centrum.

[ Voor 6% gewijzigd door ajhaverkamp op 09-05-2007 17:43 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

ajhaverkamp schreef op woensdag 09 mei 2007 @ 17:41:
[...]

Mijn LCD TV (Toshiba 37WLT67) is 37 inch, echter vind ik de kwaliteit nu niet echt om over naar huis te schrijven. Komt totaal niet in de buurt van een HD film via de PC afspelen op 1920x1080. Maar dat kan ook niet. Op een paar meter afstand is Digitenne te doen, niet meer dan dat.
Mijn TV heeft ook een CI slot, met een adapter kan daar een Digitenne kaart in. Dat werkt, echter levert mijn TV geen spanning op de antenne aansluiting, dus werkt de Digitenne antenne niet (van de bv Samsung, Topfield ontvanger). Zenders worden wel gevonden, maar ontvangst is hopeloos, 1x getest een tijdje geleden. Dus ik geef de antennevoeding de schuld.
Je mag wel eens komen kijken, ik woon in Amsterdam Centrum.
Kun je dit niet oplossen door gebruik te maken van een power inserter ? Dan zou volgens mij moeten werken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

MichaelDell schreef op woensdag 09 mei 2007 @ 15:57:
Zit er een max aan het aantal meters waarmee ik de antennekabel verleng? Ben namelijk om de antenne via een loze leiding (daar heb ik er een zootje van) op zolder te plaatsen. Beneden heb ik iets teveel storing.
Nee, er is geen maximum aan. Het zal dus niet kapot gaan. Alleen het signaal wordt steeds zwakker tot er onvoldoende over is om nog beeld te hebben. Hoe dikker de coax, hoe beter het signaal er doorheen gaat, dus hoe verder je er mee kan komen. Gewoon proberen dus. Als je heeeeeel erg ver wilt komen dan kan je antenneversterkers toepassen. (In een bouwmarkt te koop voor UHF dus) Doe dat niet te snel, de signalen mogen ook weer niet te groot worden, anders krijg je kans op ocillatties dat zie je aan een erg korrelig beeld bij analoge kanalen en bij digitale (dus digitenne) kanalen door een afname van de kwaliteit terwijl de grootte van het signaal wel hoog is.

Oja kijk meteen even hiervoor over die power inserter. Bij een extra antenne versterker heb je een power inserter nodig. Ik heb dat zelf opgelost door een antenne versterketje, open te solderen en een extra 5 V stabilisator in te bouwen en met een zelfinductie de ingang te voeden. Niet te snel antenneversterkers toepassen.

[ Voor 14% gewijzigd door Verwijderd op 09-05-2007 20:16 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Koffie
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 19:30

Koffie

Koffiebierbrouwer

Braaimeneer

ajhaverkamp schreef op woensdag 09 mei 2007 @ 17:41:
[...]

Duh, standaard analoog ook niet 8)7

Full HD vergelijken met SD is nogal krom he.

Tijd voor een nieuwe sig..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ajhaverkamp

ajhaverkamp

gewoon Arjan

Koffie schreef op woensdag 09 mei 2007 @ 20:36:
[...]
Duh, standaard analoog ook niet 8)7

Full HD vergelijken met SD is nogal krom he.
Zag je de opmerking "Maar dat kan ook niet". Die stond er niet voor niks. Maar de vraag was, ziet Digitenne er op > 37 inch goed uit, mijn antwoord: niet echt.

@Mister John: En de powerinserter, die ken, echter had ik geen zin om nog meer geld erin te steken. De TopField werkt super. De AB van Toshiba is superslecht, dus bedien ik nu gewoon alles via de Topfield.

Vraagjes: die buitenantenne die KPN verkoopt, is dat wat? En heeft die voldoende aan de spanning op de antennekabel of moet je ook een stroomkabel naar die antenne trekken?

[ Voor 14% gewijzigd door ajhaverkamp op 09-05-2007 21:35 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Razzy
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 02-09 10:52
MichaelDell schreef op woensdag 09 mei 2007 @ 15:57:
Ik heb rond de 20 meter aan kabel tussen mijn decoder en de antenne en het signaal is nog steeds voluit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Barry|IA
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 23-06-2022
Een KOKA799 kabel is wel aan te raden. Maar dan kun je inderdaad ook gelijk meer dan 20 meter overbruggen.

De buitenantenne moet je proberen, valt niks zinnigs over te zeggen verder. Bij de een werkt het goed, bij de ander totaal niet. Aan de spanning uit de receiver heeft de antenne trouwens genoeg.

“Nothing changed since the 70s. Nothing. Except people train not that hard”. - Tom Platz

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• koen
  • Registratie: Juli 1999
  • Niet online
Is er een verschil in kwaliteit tussen KPN of Tele2 digitenne? Behalve dat de receiver van Tele2 goedkoper is en het abonnement van 9,95 euro al standaard live voetbal bevat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Barry|IA
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 23-06-2022
koen schreef op woensdag 09 mei 2007 @ 22:18:
Is er een verschil in kwaliteit tussen KPN of Tele2 digitenne? Behalve dat de receiver van Tele2 goedkoper is en het abonnement van 9,95 euro al standaard live voetbal bevat.
Voor zover ik er ervaring mee heb (net 20 dozen Tele2 binnen gekregen :P ) denk ik dat er weinig verschil is in (beeld)kwaliteit. Alle DVB-T aanbieders maken gebruik van hetzelfde Digitenne netwerk, dus het enige verschil zou in de ontvangers moeten zitten. Maar MPEG decoderen is tegenwoordig niet meer zo moeilijk, dus dat zal wel snor zitten :)

“Nothing changed since the 70s. Nothing. Except people train not that hard”. - Tom Platz

Pagina: 1 ... 8 ... 21 Laatste

Dit topic is gesloten.