Ik had hier ook een dergelijk probleem en heb het opgelost door alle zenders die automatisch gevonden waren te verwijderen en alle zender opnieuw handmatig toe te voegen.Verwijderd schreef op maandag 16 april 2007 @ 11:57:
Hallo!
Heb sinds een paar dagen ook digitenne, wel te spreken over kwaliteit en ontvangst etc.
Kan ook alle zenders vinden, maar op een of andere manier (na heel vaak opnieuw zoeken en zelfs handmatig zoeken) willen ned1,2,3 + cnn niet in m'n lijst. De zenders worden wel gevonden, maar als ik wijzigingen (TV:10, Radio:3) wil opslaan doet ie dat, wil ik tv kijken zijn ned 1,2,3 weer weg!
Ontvangssterkte ligt rond 90 %
Kwaliteit ligt rond de 70/80%.
Zit in stad groningen.
Iemand een idee hoe dit op te lossen?
bvd!
Dat is vreemd, ik heb hier een TF5300d die ooit begonnen is met een Digitenne-kaartje en later op een KPN-kaart is gaan draaien. Kaartjes zijn volgens mij hardwarematig compatibel.Verwijderd schreef op maandag 16 april 2007 @ 19:16:
Maar nu het probleem met mijn Topfield, ik kwam er achter dat de oude Digitenne kaart anders is als de nieuwe KPN kaart. Op zich niet erg maar dan moet hij het wel doen natuurlijk.
Ik kwam er achter dat de gouden contactjes op beide kaarten verschillen van elkaar.
In mijn nieuwe tv werkt de KPN kaart perfect, maar in mijn Topfield 5300 werkt de KPN kaart niet.
Dit zal toch niet betekenen dat ik ook nog eens een nieuwe Topfield 5300 moet gaan kopen omdat de KPN weer eens lekker een eigen soort smartcard op de markt gegooid heeft???
Maar ... er zijn door of namens Digitenne ook een poosje gesubsidieerde Topfields verkocht die gelocked waren op de Digitenne-smartcards. Kan dat je probleem niet zijn?
Verwijderd
Heey.. bedankt voor de tip!asmi schreef op maandag 16 april 2007 @ 22:09:
[...]
Dat is vreemd, ik heb hier een TF5300d die ooit begonnen is met een Digitenne-kaartje en later op een KPN-kaart is gaan draaien. Kaartjes zijn volgens mij hardwarematig compatibel.
Maar ... er zijn door of namens Digitenne ook een poosje gesubsidieerde Topfields verkocht die gelocked waren op de Digitenne-smartcards. Kan dat je probleem niet zijn?
Dat zou wel eens heel goed kunnen wat je daar zegt, ik heb er toen de tijd zo'n 275 voor betaald bij BCC, terwijl ze elders rond de 399 waren!
Maar hoe kom ik er achter of hij gelocked is, en als dat zo is is dat dan nog op te lossen?
Voor €275 kun je er rustig van uitgaan dat hij gelocked is.Verwijderd schreef op maandag 16 april 2007 @ 22:56:
Dat zou wel eens heel goed kunnen wat je daar zegt, ik heb er toen de tijd zo'n 275 voor betaald bij BCC, terwijl ze elders rond de 399 waren!
Maar hoe kom ik er achter of hij gelocked is, en als dat zo is is dat dan nog op te lossen?
Een oplossing zou van Digitenne/KPN of misschien BCC moeten komen; je hebt dat apparaat twee jaar geleden gekocht, je mocht er toen van uitgaan dat het apparaat langer dan twee jaar zou meegaan en dat je tegen redelijke voorwaarden je abonnement zou kunnen uitbreiden met een extra kaart. Je zou je leveranciers op hun plichten kunnen wijzen en een oplossing kunnen vragen.
Maar ik denk dat het erg lastig gaat worden om je recht daadwerkelijk te halen.
Lijkt me typisch iets om mee naar Kassa te stappen. "2 jaar geleden kocht ik dit apparaat en nu mag het vanwege een administratieve wijziging bij KPN/Digitenne in de prullenbak?". Het klopt natuurlijk van geen kanten..
Verstuurd vanaf mijn Computer®
Je bedoelt dat je http://www.nostalgienet.nl/ ziet op digitenne? (je post is wat vaag laten we maar zeggen).
Waar woon jij dan?
franssie.bsky.social | 🎸 Niets is zo permanent als een tijdelijke oplossing | Een goed probleem komt nooit alleen | Gibson guitar Fender Guitar God Damn Guitar
Nostalgie net wordt uitgezonden op "Tele 2 voetbal 1" en volgens mij is dat landelijk en is te bekijken met smartcard maar zonder abo op Tele 2 voetbal.franssie schreef op dinsdag 17 april 2007 @ 11:17:
[...]
Je bedoelt dat je http://www.nostalgienet.nl/ ziet op digitenne? (je post is wat vaag laten we maar zeggen).
Waar woon jij dan?
Uiteraard alleen daar waar het pakket dekking heeft maar dat is nu het grootste deel van het land.
Maar het is echt erruuuug oud maarja kijkzelf maar.
De Topfield TF5300 is er in 2 versies:
TF5300D-K
TF5300D
De D-K is de KPN variant. Deze heeft ook een KPN logo op de voorkant zitten. Deze heeft GEEN COM en USB port op de achtekant zitten, en doet aan land/regio locking.
De D variant kun je in elke winkel kopen, heeft geen KPN logo's en wel de COM/USB porten.
Overigens heb ik een D-K met een (neem ik aan) 'nieuw' kaartje.
TF5300D-K
TF5300D
De D-K is de KPN variant. Deze heeft ook een KPN logo op de voorkant zitten. Deze heeft GEEN COM en USB port op de achtekant zitten, en doet aan land/regio locking.
De D variant kun je in elke winkel kopen, heeft geen KPN logo's en wel de COM/USB porten.
Overigens heb ik een D-K met een (neem ik aan) 'nieuw' kaartje.
Tijd voor een nieuwe sig..
edit oops: tekst wegaart44 schreef op dinsdag 17 april 2007 @ 11:33:
[...]
Nostalgie net wordt uitgezonden op "Tele 2 voetbal 1" en volgens mij is dat landelijk en is te bekijken met smartcard maar zonder abo op Tele 2 voetbal.
Uiteraard alleen daar waar het pakket dekking heeft maar dat is nu het grootste deel van het land.
Maar het is echt erruuuug oud maarja kijkzelf maar.
Tijdens het gratis proefweekeinde heb ik he tniet gezien helaas, leek me wel wat - beter dan die oude meuk die ze op kanaal 2 van het voetbal pakket verzonden.
[ Voor 17% gewijzigd door franssie op 17-04-2007 20:08 ]
franssie.bsky.social | 🎸 Niets is zo permanent als een tijdelijke oplossing | Een goed probleem komt nooit alleen | Gibson guitar Fender Guitar God Damn Guitar
Dit overzicht klopt niet met de exemplaren die ik ken:Koffie schreef op dinsdag 17 april 2007 @ 12:22:
De Topfield TF5300 is er in 2 versies:
TF5300D-K
TF5300D
- TF5300d, bijna 3 jaar oud, 'Digitenne gecertificeerd'; merknaam 'Digitenne' is niet op het apparaat te bekennen, apparaat werkt met Digitenne- en met KPN-kaart (beide kaartjes van voor de fusie)
- TF5300k, 1 jaar oud, KPN-logo op de voorkant, in de menu's en als opstartscherm
Mag ik het adres van zo'n winkel waar ze een originele TF5300 met USB-aansluiting verkopen?
Ik heb ondertussen mijn smartcard ook maar vast geactiveerd, want ik wilde toch weten of het allemaal ging werken voordat @home er 1 mei mee stopt.
Ik kan nu alles wel een beetje kijken, als ik de antenne op de plek zet waar ik er het minste last van heb, achter de tv, heeft hij bij het eerste menutje ook de meeste ontvangststerkte, alleen als ik daar zenders ga zoeken en vervolgens ga kijken valt het beeld iedere keer uit elkaar in blokjes en valt het eens in de zoveel tijd stil (1,2,3 is er in deze situatie ook niet).
Antenne op een andere plek lost voorgaand probleem op (ontvangststerkte is minder maar goed
), maar ik heb nog steeds geen ned 1,2,3...
Ondertussen al meer mensen uit Enschede op het forum die dit probleem ook hebben (gehad)?
Ik kan nu alles wel een beetje kijken, als ik de antenne op de plek zet waar ik er het minste last van heb, achter de tv, heeft hij bij het eerste menutje ook de meeste ontvangststerkte, alleen als ik daar zenders ga zoeken en vervolgens ga kijken valt het beeld iedere keer uit elkaar in blokjes en valt het eens in de zoveel tijd stil (1,2,3 is er in deze situatie ook niet).
Antenne op een andere plek lost voorgaand probleem op (ontvangststerkte is minder maar goed
Ondertussen al meer mensen uit Enschede op het forum die dit probleem ook hebben (gehad)?
Ik ben ooit begonnen met Digitenne met een Samsung single tuner decoder. Vorig jaar ben ik overgestapt van Digitenne naar KPN-Digi-TV, met nog een extra kaartje erbij zodat ik zowel in de huiskamer (oude Digitenne decoder met KPN kaartje) en op de slaapkamer (KPN Samsung single tuner met 2e KPN kaartje) kan kijken.
Sinds de zenderwijziging heb ik met de oude Samsung decoder het probleem dat als ik een automatische scan doe, ik minstens 4x het bouquet van NL1, 2, 3 enz. heb, in diverse ontvangststerktes. Ik heb handmatig de zwakste zenders gedelete, maar nu krijg ik elke keer wanneer ik de decoder aanzet de melding in beeld: kanalenlijst verouderd, druk op OK om opnieuw te scannen. Maar als ik dat doe krijg ik dus weer een rotzooi van allemaal zenders dubbel, drievoudig of viervoudig, en alles door elkaar.
Nu vraag ik me af of er nog hoop is voor deze oorspronkelijk Digitenne decoder:
of dat ik hem als afgeschreven moet beschouwen en beter naar een 2e hands KPN single-tuner op bv. Marktplaats kan zoeken? Ik neem aan dat de aankondiging door KPN van een firmware update voor "alle Samsung decoders" alleen geldt voor de KPN decoders, en niet voor de oorspronkelijk van Digitenne decoders?
Sinds de zenderwijziging heb ik met de oude Samsung decoder het probleem dat als ik een automatische scan doe, ik minstens 4x het bouquet van NL1, 2, 3 enz. heb, in diverse ontvangststerktes. Ik heb handmatig de zwakste zenders gedelete, maar nu krijg ik elke keer wanneer ik de decoder aanzet de melding in beeld: kanalenlijst verouderd, druk op OK om opnieuw te scannen. Maar als ik dat doe krijg ik dus weer een rotzooi van allemaal zenders dubbel, drievoudig of viervoudig, en alles door elkaar.

of dat ik hem als afgeschreven moet beschouwen en beter naar een 2e hands KPN single-tuner op bv. Marktplaats kan zoeken? Ik neem aan dat de aankondiging door KPN van een firmware update voor "alle Samsung decoders" alleen geldt voor de KPN decoders, en niet voor de oorspronkelijk van Digitenne decoders?
Dit zou door de nieuwe software update verholpen worden. Geen idee of de software ook compatibel is met deze ontvanger.Haay schreef op woensdag 18 april 2007 @ 12:02:
Developer Accused Of Unreadable Code Refuses To Comment
Dat neem ik ook aan, maar je weet maar nooit natuurlijk.Haay schreef op woensdag 18 april 2007 @ 12:02:
Ik neem aan dat de aankondiging door KPN van een firmware update voor "alle Samsung decoders" alleen geldt voor de KPN decoders, en niet voor de oorspronkelijk van Digitenne decoders?
Kun je niet als workaround iets doen met favorietenlijsten?
[ Voor 7% gewijzigd door asmi op 18-04-2007 19:29 ]
Wat nou als je die decoder op de plek zet waar de andere decoder staat. Dan de antenne uit de werkende halen, en in die Samsung proppen.Haay schreef op woensdag 18 april 2007 @ 12:02:
Ik ben ooit begonnen met Digitenne met een Samsung single tuner decoder. Vorig jaar ben ik overgestapt van Digitenne naar KPN-Digi-TV, met nog een extra kaartje erbij zodat ik zowel in de huiskamer (oude Digitenne decoder met KPN kaartje) en op de slaapkamer (KPN Samsung single tuner met 2e KPN kaartje) kan kijken.
[afbeelding]
Dan scannen, en daarna de decoder weer op zijn oude plaats.
Ik heb inmiddels mijn Satelco DVB-T kaartje ontvangen, icm dvbdream kan ik gewoon alles FTA kijken, alleen de CAM wordt nog niet herkend omdat de driver-interface nog te nieuw is oid
Of handmatig scannen op de kanalen die in jouw regio gebruikt worden.Koffie schreef op woensdag 18 april 2007 @ 20:26:
[...]
Wat nou als je die decoder op de plek zet waar de andere decoder staat. Dan de antenne uit de werkende halen, en in die Samsung proppen.
Wat maakt dat nou uit??? Dat is hetzelfde als je analoge coax kabel in je TV stoppen, automatisch zenders laten zoeken, en dan je TV op dezelfde coax kabel in een andere kamer opnieuw automatisch zenders laten zoeken.Koffie schreef op woensdag 18 april 2007 @ 20:26:
Wat nou als je die decoder op de plek zet waar de andere decoder staat. Dan de antenne uit de werkende halen, en in die Samsung proppen.
De antenne geeft alleen maar het DVB-T signaal door aan de decoder, en het maakt dus niets uit of je de decoder nu op de ene antenne of de andere antenne (mits niet defect en met voldoende ontvangst) aansluit.
Het is puur de firmware die bepaalt of je decoder wel of niet met dezelfde kanalen vanaf meerdere zenders om kan gaan. In de binnenkort beschikbare firmware update voor de KPN Samsung decoders zal de decoder de functie krijgen om van alle dubbele zenders alleen de sterkste te houden. Ik vrees alleen dat mijn oude Digitenne Samsung decoder geen update meer zal krijgen en dus altijd dit probleem zal houden.
Dat geeft hetzelfde effect als eerst automatisch scannen en vervolgens van alle dubbele of meervoudige zenders de zwaksten handmatig te verwijderen. Waarna die decoder elke keer bij aanzetten dus weer met de melding komt dat de kanalenlijst is verouderd!_zer0_ schreef op donderdag 19 april 2007 @ 11:17:
Of handmatig scannen op de kanalen die in jouw regio gebruikt worden.

[ Voor 16% gewijzigd door Haay op 19-04-2007 11:28 ]
Dan is het dus tijd voor een nieuwe ontvanger ;-)Haay schreef op donderdag 19 april 2007 @ 11:24:
[...]
Wat maakt dat nou uit??? Dat is hetzelfde als je analoge coax kabel in je TV stoppen, automatisch zenders laten zoeken, en dan je TV op dezelfde coax kabel in een andere kamer opnieuw automatisch zenders laten zoeken.
De antenne geeft alleen maar het DVB-T signaal door aan de decoder, en het maakt dus niets uit of je de decoder nu op de ene antenne of de andere antenne (mits niet defect en met voldoende ontvangst) aansluit.
Het is puur de firmware die bepaalt of je decoder wel of niet met dezelfde kanalen vanaf meerdere zenders om kan gaan. In de binnenkort beschikbare firmware update voor de KPN Samsung decoders zal de decoder de functie krijgen om van alle dubbele zenders alleen de sterkste te houden. Ik vrees alleen dat mijn oude Digitenne Samsung decoder geen update meer zal krijgen en dus altijd dit probleem zal houden.
[...]
Dat geeft hetzelfde effect als eerst automatisch scannen en vervolgens van alle dubbele of meervoudige zenders de zwaksten handmatig te verwijderen. Waarna die decoder elke keer bij aanzetten dus weer met de melding komt dat de kanalenlijst is verouderd!
Beetje jammer dat KPN inderdaad niet alle oude Digitenne ontvangers meer ondersteund.
Is er ook nergens op het net firmware te vinden voor die ontvanger ?
Even beter opletten wat ik schrijf en wat de bedoeling isHaay schreef op donderdag 19 april 2007 @ 11:24:
[...]
Wat maakt dat nou uit??? Dat is hetzelfde als je analoge coax kabel in je TV stoppen, automatisch zenders laten zoeken, en dan je TV op dezelfde coax kabel in een andere kamer opnieuw automatisch zenders laten zoeken.
Je hebt 2 tuners :
- 1 tuner die het goed doet met alle kanalen
- 1 tuner die het niet goed doet met alle kanalen
Neem nu de tuner die niet alle kanalen pakt (wat wellicht aan de locatie van de antenne te wijten is). Zet die op de grond op de plek van de goede tuner. Haal de coax van de antenne eruit, en doe die in tuner op de grond.
Scan alle kanalen (als het goed is, heb je nu hopelijk alle kanalen in de tuner).
Kopppel de coax weer af, haal de tuner van de grond en zet de tuner op zijn oorspronkelijke plek. Doe de coax van de antenne aldaar erin en kijk (zonder dus te herscannen!) wat je ontvangst is.
M.a.w. zoek een plaats waar het signaal zodanig zwak is dat je alleen de zenders in jouw buurt ontvangt.Koffie schreef op donderdag 19 april 2007 @ 12:09:
[...]
Even beter opletten wat ik schrijf en wat de bedoeling is
Je hebt 2 tuners :
Neem nu de tuner die niet alle kanalen pakt (wat wellicht aan de locatie van de antenne te wijten is). Zet die op de grond op de plek van de goede tuner. Haal de coax van de antenne eruit, en doe die in tuner op de grond.
Scan alle kanalen (als het goed is, heb je nu hopelijk alle kanalen in de tuner).
Kopppel de coax weer af, haal de tuner van de grond en zet de tuner op zijn oorspronkelijke plek. Doe de coax van de antenne aldaar erin en kijk (zonder dus te herscannen!) wat je ontvangst is.
Ik zou eerst de firmaware update afwachten ... ik heb deze nogniet voorbij zien komen (al kijk ik niet elke dag want die samsung staan in de logeerkamer, voor de rest gebruik ik alleen topfields)_zer0_ schreef op donderdag 19 april 2007 @ 11:36:
[...]
Dan is het dus tijd voor een nieuwe ontvanger ;-)
Beetje jammer dat KPN inderdaad niet alle oude Digitenne ontvangers meer ondersteund.
Is er ook nergens op het net firmware te vinden voor die ontvanger ?
De komende firmware updates zijn alleen voor de SMT-1000T, SMT-1100T en SMT-1100TP, niet voor de oudere samsung !franssie schreef op donderdag 19 april 2007 @ 13:00:
[...]
Ik zou eerst de firmaware update afwachten ... ik heb deze nogniet voorbij zien komen (al kijk ik niet elke dag want die samsung staan in de logeerkamer, voor de rest gebruik ik alleen topfields)
Oh ja, een 2'de hands SMT-1000T vind je al voor zo'n 20 euro.
[ Voor 6% gewijzigd door _zer0_ op 19-04-2007 19:56 ]
Verwijderd
Hallo,Verwijderd schreef op maandag 16 april 2007 @ 11:57:
Hallo!
Heb sinds een paar dagen ook digitenne, wel te spreken over kwaliteit en ontvangst etc.
Kan ook alle zenders vinden, maar op een of andere manier (na heel vaak opnieuw zoeken en zelfs handmatig zoeken) willen ned1,2,3 + cnn niet in m'n lijst. De zenders worden wel gevonden, maar als ik wijzigingen (TV:10, Radio:3) wil opslaan doet ie dat, wil ik tv kijken zijn ned 1,2,3 weer weg!
Ontvangssterkte ligt rond 90 %
Kwaliteit ligt rond de 70/80%.
Zit in stad groningen.
Iemand een idee hoe dit op te lossen?
bvd!
Hier ook Groningen,
De mast die staat trouwens daar vlak bij de makro.
westerbroek of zo,
Maar goed even jou probleem,
Dit had ik ook.(Dit doe je na dat je automatiche hebt gezocht)
*Je moet naar ''Menu''
*Dan ''Installeren''
*Dan ''Handmatig zenders zoeken'
*Dan staat er '''Kanaalnummer'' (standard 54)
*Die ''kanaal Nummer'' verander je in ''66''
*Dan druk je op ''OK'' van je afstandbedining
En hij gaat zoeken, Als het goed is heb je dan ook RTVNoord,CNN, en NL1,2,3
* Wel opslaan natuurlijk
Laat het even horen als het gelukt is,
Ik ontvang tevens ook TVdrente en omroepfriesland, En duitsezenders. (zo'n 15)
Zet de optie "netwerk zoeken" dan ook even aan !Verwijderd schreef op donderdag 19 april 2007 @ 23:09:
[...]
Hallo,
Hier ook Groningen,
De mast die staat trouwens daar vlak bij de makro.
westerbroek of zo,
Maar goed even jou probleem,
Dit had ik ook.(Dit doe je na dat je automatiche hebt gezocht)
*Je moet naar ''Menu''
*Dan ''Installeren''
*Dan ''Handmatig zenders zoeken'
*Dan staat er '''Kanaalnummer'' (standard 54)
*Die ''kanaal Nummer'' verander je in ''66''
*Dan druk je op ''OK'' van je afstandbedining
En hij gaat zoeken, Als het goed is heb je dan ook RTVNoord,CNN, en NL1,2,3
* Wel opslaan natuurlijk
Laat het even horen als het gelukt is,
Ik ontvang tevens ook TVdrente en omroepfriesland, En duitsezenders. (zo'n 15)
Verwijderd
En dat moet je dus ''niet'' doen Mooi uitlaten netwerkzoeken._zer0_ schreef op vrijdag 20 april 2007 @ 00:35:
[...]
Zet de optie "netwerk zoeken" dan ook even aan !
Als je hem uit laat krijg je Nederland1,2,3 op de juiste plek, CNN en RTVnoord.
Als je hem aan zet krijg je allemaal kanalen dubbel er bij dan op 1001,1026 ETC.
Dus ''Netwerk zoeken'' ''Uit laten''
P.S zo als ik zei in me vorige bericht:
Eerst automatiche kanalen zoeken,(hoe je het normaal ook doet)
Dan handmatig op 66,
Zie me vorige bericht.
[ Voor 67% gewijzigd door Verwijderd op 20-04-2007 09:22 ]
Verwijderd
Tele2 gaat TV en radio aanbieden via Digitenne
Gepubliceerd op donderdag 19 april 2007
Tele2 introduceert televisie en radio via Digitenne, een uitzendsysteem via de ether van branchegenoot KPN. Dat meldt Tele2 donderdag in een persbericht.
Tele2 kan de nieuwe dienst onder eigen merknaam aanbieden via Digitenne op basis van de in september 2006 gesloten distributieovereenkomst met KPN. Financiële details zijn onbekend.
'Met KPN als distributiepartner wordt het potentiële bereik van Tele2 TV en het voetbalproduct vergroot', aldus de partijen destijds in het persbericht.
Tele2 TV via Digitenne is een aanvulling op het in maart 2005 gelanceerde Tele2 Vision. Deze interactieve tv-dienst heeft naast televisie, radio en live Eredivisievoetbal ook Video on Demand en Programma Gemist.
Bron; RTLZ
Blijft het zelfde.
Dan via Tele2 toch?
Tele2 introduceert televisie en radio via Digitenne, een uitzendsysteem via de ether van branchegenoot KPN. Dat meldt Tele2 donderdag in een persbericht.
Tele2 kan de nieuwe dienst onder eigen merknaam aanbieden via Digitenne op basis van de in september 2006 gesloten distributieovereenkomst met KPN. Financiële details zijn onbekend.
'Met KPN als distributiepartner wordt het potentiële bereik van Tele2 TV en het voetbalproduct vergroot', aldus de partijen destijds in het persbericht.
Tele2 TV via Digitenne is een aanvulling op het in maart 2005 gelanceerde Tele2 Vision. Deze interactieve tv-dienst heeft naast televisie, radio en live Eredivisievoetbal ook Video on Demand en Programma Gemist.
Bron; RTLZ
Blijft het zelfde.
Dan via Tele2 toch?
[ Voor 4% gewijzigd door Verwijderd op 20-04-2007 09:54 ]
Scarlet biedt al zo'n 2 jaar ook Digitenne aan voor € 7,45/maand.Verwijderd schreef op vrijdag 20 april 2007 @ 09:26:
Verwijderd
Raar staat niet op heun siteIcelus schreef op vrijdag 20 april 2007 @ 10:18:
[...]
Scarlet biedt al zo'n 2 jaar ook Digitenne aan voor € 7,45/maand.
Kan het ook niet meer terugvinden - misschien zijn ze er mee gestopt. Twee jaar geleden zijn ze ermee begonnen: Scarlet in zee met Digitenne voor ether-tv.
Ik denk dat we een beetje langs elkaar heen communicerenKoffie schreef op donderdag 19 april 2007 @ 12:09:
Even beter opletten wat ik schrijf en wat de bedoeling is
Je hebt 2 tuners :
Beide tuners krijgen alle kanalen en alle daarop aanwezige zenders. Zelfs meer dan dat want bij beide tuners krijg ik in Almere zelfs bv. het Brabant boeket en het Rotterdam boeket, naast het Noord Holland boeket en het Utrecht boeket en het Flevoland boeket. Oftewel, ik krijg NL 1,2,3 zo vier of vijf keer (plus bijhorende regionale zenders), op beide tuners.
Daarna ga ik handmatig alleen de sterkste exemplaren houden en de rest uit de lijst deleten. Vervolgens de zenders nog handmatig in de juiste volgorde schuiven zodat NL 1 op 1 staat, en RTL4 op 4, enz. Ook dat gaat bij beide tuners prima. Alleen blijft de oude Digitenne Samsung vervolgens bij elke keer van standby op actief zetten met de melding komen dat de kanalenlijst is verouderd en dat ik opnieuw moet scannen. De KPN Samsung accepteert tenminste mijn indeling...
Wat betreft een 2e hands single-tuner Samsung van KPN (wat iemand anders suggereerde), ik heb gisteren even op Marktplaats gekeken, maar daar wordt al snel 50-60 euro geboden voor een losse tuner. Dus ik denk dat 20 euro voor een 2e handsje enigszins optimistisch is.
Oh ja, en nog een reden waarom ik toch wel graag m'n Digitenne Samsung wil houden: die decoder heeft een optische uitgang voor audio, zodat m'n hifi-receiver met z'n veel betere D-A converters de digitale radio kan weergeven.
De TwinTuner van Samsung (KPN) heeft ook een optische uitgang, dus dat zou ook een alternatief kunnen zijn.Oh ja, en nog een reden waarom ik toch wel graag m'n Digitenne Samsung wil houden: die decoder heeft een optische uitgang voor audio, zodat m'n hifi-receiver met z'n veel betere D-A converters de digitale radio kan weergeven.
The difference between men and boys is the size of their toys
Verwijderd
Ik heb zo juist de buitenantenne ontvangen en geinstalleerd, ik zit op 26 km hemelsbreed vanaf Smilde. De buitenantenne op 6 meter hoog geplaatst. De ontvangststerkte 80-83 % en kwaliteit 96% op bv kanaal 60 is excact gelijk gebleven met de binnenantenne die op de begane vloer staat. Ook optisch bekeken is er geen kwaliteitsverschil te bemerken. Vanavond even kijken of wellicht wel het probleem met langsrijdende vrachtwagens is opgelost.
Verwijderd
Ik heb vandaag bij KPN digitenne besteld. Ik woon wel buiten de postcode check en had eerst gemaild met kpn daarover:
Geachte heer ,
Naar aanleiding van uw vraag over TV van KPN kunnen wij u als volgt informeren: Volgens onze postcodecheck ligt uw adres buiten het dekkingsgebied. Ondanks het feit dat de betreffende postcode/huisnummer combinatie buiten het dekkingsgebied ligt, kunt u toch redelijk tot goed ontvangst hebben.
Wij moeten er wel bij vermelden, dat op het moment dat u last heeft van storingen, wij u geen technische ondersteuning kunnen bieden omdat u buiten het dekkingsgebied woont. Dit jaar nog is er een gefaseerde uitbreiding naar de rest van Nederland met als doel een landelijke dekking. Actuele informatie is verkrijgbaar via www.kpn.com. Helaas is het voor ons niet mogelijk om u een exacte datum te geven.
Wij kunnen u het volgende adviseren: U kunt zich inschrijven voor onze nieuwsbrief op onze website.
Ze hebben nu een actie niet goed geld terug dus ik kan het een maand proberen. Ik woon in Willemstad NB bij het water, denken jullie dat een goed ontvangst zou kunnen hebben?
Geachte heer ,
Naar aanleiding van uw vraag over TV van KPN kunnen wij u als volgt informeren: Volgens onze postcodecheck ligt uw adres buiten het dekkingsgebied. Ondanks het feit dat de betreffende postcode/huisnummer combinatie buiten het dekkingsgebied ligt, kunt u toch redelijk tot goed ontvangst hebben.
Wij moeten er wel bij vermelden, dat op het moment dat u last heeft van storingen, wij u geen technische ondersteuning kunnen bieden omdat u buiten het dekkingsgebied woont. Dit jaar nog is er een gefaseerde uitbreiding naar de rest van Nederland met als doel een landelijke dekking. Actuele informatie is verkrijgbaar via www.kpn.com. Helaas is het voor ons niet mogelijk om u een exacte datum te geven.
Wij kunnen u het volgende adviseren: U kunt zich inschrijven voor onze nieuwsbrief op onze website.
Ze hebben nu een actie niet goed geld terug dus ik kan het een maand proberen. Ik woon in Willemstad NB bij het water, denken jullie dat een goed ontvangst zou kunnen hebben?
Verwijderd
Ik woon hier in Groningen,Verwijderd schreef op vrijdag 20 april 2007 @ 13:43:
Ik heb zo juist de buitenantenne ontvangen en geinstalleerd, ik zit op 26 km hemelsbreed vanaf Smilde. De buitenantenne op 6 meter hoog geplaatst. De ontvangststerkte 80-83 % en kwaliteit 96% op bv kanaal 60 is excact gelijk gebleven met de binnenantenne die op de begane vloer staat. Ook optisch bekeken is er geen kwaliteitsverschil te bemerken. Vanavond even kijken of wellicht wel het probleem met langsrijdende vrachtwagens is opgelost.
Kan ook Smilde redelijk goed ontvangen.
Even als Leeuwarden,
Ik had het probleem, dat hij de kanaal: tele2 voetbal1 en voetbal2 van Smilde pakte in plaats van Groningen(die veel beter is omdat die dichter bij staat) Na handmatig installatie zijn die weer goed.
Heb ook buitenantenne vind het wel beter.
En ik geloof niet echt in langsrijdende vrachtwagens.
Want ik woon hier in een nieuwbouwwijk,
En het is af en aanrijden van vrachtwagen.
Er is hier voor zelfs een kraanbezig.
Het blijft gewoon goed. op alle 3 tunners.
Maar ik snap het probleem niet
Is toch goed?:?De ontvangststerkte 80-83 % en kwaliteit 96% op bv kanaal 60 is excact gelijk gebleven met de binnenantenne die op de begane vloer staat
Verwijderd
Jij moet het hebben van de mast in Goes.Verwijderd schreef op vrijdag 20 april 2007 @ 13:57:
Ik heb vandaag bij KPN digitenne besteld. Ik woon wel buiten de postcode check en had eerst gemaild met kpn daarover:
Geachte heer ,
[...]
Dt is zo'n 40 KM bij jou vandaag ongeveer.
Of die van lopik.
Waarschijnlijk wel dat het lukt met een buitenanntene.
Leuk dat bericht, het lijkt net of ze VoD via digitenne gaan uitzenden (iets wat mij erg sterk lijkt).Verwijderd schreef op vrijdag 20 april 2007 @ 09:26:
Bron; RTLZ
Blijft het zelfde.
Dan via Tele2 toch?
Wenn ist das Nunstruck git und Slotermeyer? Ja!... Beiherhund das Oder die Flipperwaldt gersput! The Hornets of Hades have descended upon me
Verwijderd
Zo kwam het ook bij mij over idd...MeNTaL_TO schreef op vrijdag 20 april 2007 @ 16:22:
[...]
Leuk dat bericht, het lijkt net of ze VoD via digitenne gaan uitzenden (iets wat mij erg sterk lijkt).
Maar op de site van tele2 wordt gewoon het pakket aangeboden wat kpn ook heeft.
Maar dan 9,95 inc de 2 voetbalpakketen
En 2 kaarten minder bij Tele2.
Ik heb nu voor iemand de buitenantenne van KPN besteld (Funke DSC300). Nu snap ik 1 ding niet: hoe moet ik die F-connector nou tegen de regen afdichten?
Zo loopt er allemaal water in
.
Ik heb nu voor iemand de buitenantenne van KPN besteld (Funke DSC300). Nu snap ik 1 ding niet: hoe moet ik die F-connector nou tegen de regen afdichten?
Vulcaniserende tape? Al heb ik geen idee hoe/waar die connector zit zodat er uberhaubt water in kan lopen. Als die connectoral niet goed zit zou ik de behuizing eraf slopen en het geheel in een magnetron/diepvriesdoosje hangen of iets dergelijks.W3ird_N3rd schreef op vrijdag 20 april 2007 @ 19:30:
En 2 kaarten minder bij Tele2.
Ik heb nu voor iemand de buitenantenne van KPN besteld (Funke DSC300). Nu snap ik 1 ding niet: hoe moet ik die F-connector nou tegen de regen afdichten?Zo loopt er allemaal water in
.
Dat zou wel heel erg zijn, dan had ik net zo goed de €25 goedkopere binnenantenne kunnen nemen. Dat had ik misschien ook maar moeten doenfranssie schreef op vrijdag 20 april 2007 @ 20:39:
[...]
Vulcaniserende tape? Al heb ik geen idee hoe/waar die connector zit zodat er uberhaubt water in kan lopen. Als die connectoral niet goed zit zou ik de behuizing eraf slopen en het geheel in een magnetron/diepvriesdoosje hangen of iets dergelijks.

Nee, de haaievin zelf lijkt me wel waterdicht (zit een soort lijm tussen de helften). Onderaan de vin zit de connector:

En daar zit verder geen enkele bescherming bij. Ik kan er wel een tule omheen fabrieken maar die had er imho gewoon bij moeten zitten.
Verwijderd
Tja of je het nu gelooft of niet, hier langs een 80 km uur weg, storen de vrachtwagens wel op de ontvangst, of het is natuurlijk toeval elke keer een stotterend beeld zodra er een vrachtwagen langs rijdt, en voor en na de vrachtwagen is het beeld goed.....Verwijderd schreef op vrijdag 20 april 2007 @ 15:09:
[...]
En ik geloof niet echt in langsrijdende vrachtwagens.
Maar ik snap het probleem niet
[...]
Is toch goed?:?

Anyway de buitenantene heeft dit opgelost, het storen is nu over.
Verwijderd
Ik heb in mijn nieuwe huis een houten vloer laten leggen, en ik had onder de plinten te weinig ruimte over laten houden. Ik kon dus alleen een hdmi kabel leggen (+7m lang). Ik zoek nu echter naar een hdmi digitenne ontvanger en ben op deze gestuit:
http://www.pixmania-pro.b...ntvanger-dtb-b460f-h.html
iemand ervaring met deze ontvanger. Het lijkt mij dit ik hem met een goede CI-module en een antenne wel moet kunnen gebruiken in NL.
Zo niet, dan zal ik toch aan de DVD-recorder van pioneer met hdmi uitgang en ingebouwde dbv-t tuner moeten.(wel ff 500 euro ipv 200)
iemand ervaring met deze ontvanger. Het lijkt mij dit ik hem met een goede CI-module en een antenne wel moet kunnen gebruiken in NL.
Zo niet, dan zal ik toch aan de DVD-recorder van pioneer met hdmi uitgang en ingebouwde dbv-t tuner moeten.(wel ff 500 euro ipv 200)
Verwijderd
Een brommer, of een vonkende stofzuiger, kan ook weer erger zijn dan een kolonne vrachtwagens. Het gaat om de elektromagnetische (EM) storingen, hoe groot die zijn ten opzichte van het te ontvangen signaal. Daarbij gaat het om de grootte van de verstoring, de hoogte van de frequentie en de richting van de verstorende EM-golven in relatie tot de sterkte van het te ontvangen signaal, de frequentie van het kanaal, en de richtingsgevoeligheid van de antenne en natuurlijk de richting waarin de zendanttene staat. (En eventuele extra ontvangst door een slecht afgeschermde antennekabel of antenneplug) Als de storing en het zendsignaal uit dezelfde richting komen dan is dat natuurlijk niet fijn.Verwijderd schreef op zaterdag 21 april 2007 @ 08:25:
[...]
"En ik geloof niet echt in langsrijdende vrachtwagens.
Maar ik snap het probleem niet "
--DatNik:--
Tja of je het nu gelooft of niet, hier langs een 80 km uur weg, storen de vrachtwagens wel op de ontvangst, of het is natuurlijk toeval elke keer een stotterend beeld zodra er een vrachtwagen langs rijdt, en voor en na de vrachtwagen is het beeld goed.....![]()
Anyway de buitenantene heeft dit opgelost, het storen is nu over.
De ervaring in een bepaalde situatie ( "er zijn hier massá vrachtwagens waar ik geen last van heb" ) kan dus nooit maatgevend zijn voor algemene uitspraken. Een vrachtwagen uit een dezelfde richting als het zwakke zender signaal kan wél voor storingen zorgen.
Als er problemen zijn: even afchecken: is de antennekabel goed?, zijn de pluggen van metaal en goed aangebracht? De plaats en de richting van de ontvangstantenne zijn van het allergrootste belang. De KNP antennetjes hebben een beetje richtingsgevoeligheid. Staat aangegeven met de pijl op de bovenkant.
Nou heb de specs eens bekeken ik kan nergens een kaartgleuf of plaats voor een ci module ontdekken, heeft hij dat niet is hij ongeschikt voor KPN/Digitenne.Verwijderd schreef op zaterdag 21 april 2007 @ 10:35:
iemand ervaring met deze ontvanger. Het lijkt mij dit ik hem met een goede CI-module en een antenne wel moet kunnen gebruiken in NL
Connector dichtkitten en vulcaniserende tape gebruiken (let op: wel tape gebruiken die UV-bestendig is)W3ird_N3rd schreef op vrijdag 20 april 2007 @ 22:10:
[...]
Dat zou wel heel erg zijn, dan had ik net zo goed de €25 goedkopere binnenantenne kunnen nemen. Dat had ik misschien ook maar moeten doen.
Nee, de haaievin zelf lijkt me wel waterdicht (zit een soort lijm tussen de helften). Onderaan de vin zit de connector:
[afbeelding]
En daar zit verder geen enkele bescherming bij. Ik kan er wel een tule omheen fabrieken maar die had er imho gewoon bij moeten zitten.
Mjah dan zet ik er wel gewoon weer een tule op, die heb ik nog liggen en zijn ook weer verwijderbaar. Maar het is natuurlijk de bedoeling dat KPN standaard iets meeleverd, voor €25 extra voor dezelfde antenne mag je toch wel een compleet pakket verwachten.Vinnienerd schreef op zaterdag 21 april 2007 @ 14:20:
[...]
Connector dichtkitten en vulcaniserende tape gebruiken (let op: wel tape gebruiken die UV-bestendig is)
Verwijderd
Bedankt voor je uitgebreidde uitleg, maar zoals ik al zei, de buitenantenne heeft het probleem opgelost. Waarschijnlijk omdat deze hoger geplaatst is. Overigens rijden de vrachtwagens inderdaad tussen de bron van het het signaal en de ontvanger door.Verwijderd schreef op zaterdag 21 april 2007 @ 11:23:
[...]
Een brommer, of een vonkende stofzuiger, kan ook weer erger zijn dan een kolonne vrachtwagens. Het gaat om de elektromagnetische (EM) storingen, hoe groot die zijn ten opzichte van het te ontvangen signaal. Daarbij gaat het om de grootte van de verstoring, de hoogte van de frequentie en de richting van de verstorende EM-golven in relatie tot de sterkte van het te ontvangen signaal, de frequentie van het kanaal, en de richtingsgevoeligheid van de antenne en natuurlijk de richting waarin de zendanttene staat. (En eventuele extra ontvangst door een slecht afgeschermde antennekabel of antenneplug) Als de storing en het zendsignaal uit dezelfde richting komen dan is dat natuurlijk niet fijn.
De ervaring in een bepaalde situatie ( "er zijn hier massá vrachtwagens waar ik geen last van heb" ) kan dus nooit maatgevend zijn voor algemene uitspraken. Een vrachtwagen uit een dezelfde richting als het zwakke zender signaal kan wél voor storingen zorgen.
Als er problemen zijn: even afchecken: is de antennekabel goed?, zijn de pluggen van metaal en goed aangebracht? De plaats en de richting van de ontvangstantenne zijn van het allergrootste belang. De KNP antennetjes hebben een beetje richtingsgevoeligheid. Staat aangegeven met de pijl op de bovenkant.
Vandaag weer geen bouqette 4 (http://home.planet.nl/~pl...dvbt/digitenne-kpntv.html) in Utrecht op mijn ontvanger, krijg heel de tijd zoekt signaal, na het resetten en opnieuw scannen heel het boquette niet meer te vinden, begin het inmiddels wel een beetje zat te worden. Op kanaal 24 wil ie met de hand ook niets vinden (signaal op 80% opeens (ipv 99%) maar signaalkwaliteit weer op 0%.
[edit] Inmiddels signaalsterkte weer op 100%, kwaliteit nog steeds 0%.
[ Voor 8% gewijzigd door MeNTaL_TO op 22-04-2007 18:13 ]
Wenn ist das Nunstruck git und Slotermeyer? Ja!... Beiherhund das Oder die Flipperwaldt gersput! The Hornets of Hades have descended upon me
Vanwege onregelmatige storingen door brommers en trams ben ik op zoek naar een betere binnen antenne (buiten is geen optie).
Nu vond ik de vube alpha dvb-t antenne.
http://www.clixxun.de/ind...e=News&file=article&sid=2
In de test rapporten claimen ze de beste te zijn.
Weet iemand iets over deze antenne?
Nu vond ik de vube alpha dvb-t antenne.
http://www.clixxun.de/ind...e=News&file=article&sid=2
In de test rapporten claimen ze de beste te zijn.
Weet iemand iets over deze antenne?
[ Voor 3% gewijzigd door Jucundus op 22-04-2007 20:01 . Reden: typo's ]
Ik zou hem niet kopen, testen van de fabrikant zou ik niet vertrouwen.
http://elektronica-online.nl/content_details.php?id=319
Deze performt zeker beter dan de Funke antenne (zelf getest). Let wel op dat je zelf de polarisatie op verticaal moet zetten en hem redelijk goed op de zender richten (niet rondom gevoelig).
Let ook op dat als je nu al 0,0 ontvangst hebt het maar de vraag is of het met deze antenne goed gaat werken, als je gewoon geen ontvangst heeft zal het ook een keer ophouden.
Ook moet je 5V over coax op je ontvanger uitzetten voor deze antenne.
Deze performt zeker beter dan de Funke antenne (zelf getest). Let wel op dat je zelf de polarisatie op verticaal moet zetten en hem redelijk goed op de zender richten (niet rondom gevoelig).
Let ook op dat als je nu al 0,0 ontvangst hebt het maar de vraag is of het met deze antenne goed gaat werken, als je gewoon geen ontvangst heeft zal het ook een keer ophouden.
[ Voor 9% gewijzigd door Mentalist op 22-04-2007 22:14 ]
Verwijderd
ik zoek naar een buiten antenne?
Welke raden jullie me aan?
Het mag niet te groot zijn.
Digiality dvb-t binnen antenne
Compleet met netstroom adapter door ons getest en zeer goed bevonden!
Ook zeer geschikt voor aansluiten op apparatuur met ingebouwde ontvanger omdat de spanning van de versterker extern kan worden aangeboden via de bijgeleverde powerinserter
Prijs: 39,00
Actieve Buiten antenne Funke 300/ 310
De enige echte buiten antenne voor digitenne verbeterd
speciaal gemaakt om bij storing in buitengebied toch goede ontvangst te kunnen krijgen. actieve antenne!
gegarandeerd goed beeld als u kpn od digitenne kijkt
wanneer u met de binnen antenne storing heeft
Funke DVB–T & DIGITENNE BUITENANTENNE
Deze Funke DVB–T & Digitenne buitenantenne is ontwikkeld voor perfecte ontvangst van digitale signalen. Door het grote frequentiebereik is deze antenne geschikt voor ontvangst van Digitenne in Nederland en DVB–T in de meeste andere landen (Alleen UHF).
Deze actieve antenne functioneert alleen met 5V voeding vanuit de receiver.
Channel: 21 – 69
Gain: 9 – 15dB
Frequency Range: UHF: 470–862MHZ VHF: 174–240MHz
€ 49.00
http://www.improver.nl/improver/digitenne_shop.html
Welke raden jullie me aan?
Het mag niet te groot zijn.
Digiality dvb-t binnen antenne
Compleet met netstroom adapter door ons getest en zeer goed bevonden!
Ook zeer geschikt voor aansluiten op apparatuur met ingebouwde ontvanger omdat de spanning van de versterker extern kan worden aangeboden via de bijgeleverde powerinserter
Prijs: 39,00
Actieve Buiten antenne Funke 300/ 310
De enige echte buiten antenne voor digitenne verbeterd
speciaal gemaakt om bij storing in buitengebied toch goede ontvangst te kunnen krijgen. actieve antenne!
gegarandeerd goed beeld als u kpn od digitenne kijkt
wanneer u met de binnen antenne storing heeft
Funke DVB–T & DIGITENNE BUITENANTENNE
Deze Funke DVB–T & Digitenne buitenantenne is ontwikkeld voor perfecte ontvangst van digitale signalen. Door het grote frequentiebereik is deze antenne geschikt voor ontvangst van Digitenne in Nederland en DVB–T in de meeste andere landen (Alleen UHF).
Deze actieve antenne functioneert alleen met 5V voeding vanuit de receiver.
Channel: 21 – 69
Gain: 9 – 15dB
Frequency Range: UHF: 470–862MHZ VHF: 174–240MHz
€ 49.00
http://www.improver.nl/improver/digitenne_shop.html
[ Voor 86% gewijzigd door Verwijderd op 22-04-2007 22:36 ]
Die antenne is goedkoper bij KPN zelf.
Het hangt er maar vanaf wat je zoekt! Het voordeel van de KPN/Funke buitenantenne is dat hij rondom gevoelig is. Je kan er dus zonder problemen meerdere zenders uit verschillende richtingen op ontvangen. Triax Yagi 10 zal het vast wel beter doen, maar die dan ontvang je maar één zenderlocatie waarschijnlijk, die dan wel verder weg mag liggen dan met de Funke.
Het hangt er maar vanaf wat je zoekt! Het voordeel van de KPN/Funke buitenantenne is dat hij rondom gevoelig is. Je kan er dus zonder problemen meerdere zenders uit verschillende richtingen op ontvangen. Triax Yagi 10 zal het vast wel beter doen, maar die dan ontvang je maar één zenderlocatie waarschijnlijk, die dan wel verder weg mag liggen dan met de Funke.
[ Voor 8% gewijzigd door Mentalist op 22-04-2007 23:03 ]
Ik heb twee balkjes als ik op (i) druk op de afstandsbediening van de Samsun ontvanger. De bovenste (groene) zit altijd zo goed als vol. De onderste (rood) hangt tussen de 60% en 80%. Die onderste valt een eind terug als er een tram of brommer voorbij rijdtW3ird_N3rd schreef op zondag 22 april 2007 @ 22:13:
Ik zou hem niet kopen, testen van de fabrikant zou ik niet vertrouwen.

Bedankt voor de tip over die antenne. Volgens ImproveR is de nieuwe Hirschmann binnen antenne een goede koop.
http://www.nedis.com/Articles/Hirschmann/RH-DVBT-IN10.php
Iemand die daar al ervaringen mee heeft?
Of moet ik heel iets anders doen om van de storingen af te komen
Improver is gewoon een winkel die willen alleen maar de duurste antenne verkopen. Nu is Hirschamann over het algemeen zeker geen slecht merk, maar of die antenne opmerkelijk veel beter zal zijn dan de ANT100 vraag ik me af. 3x zo duur is hij wel.eelkje schreef op maandag 23 april 2007 @ 20:20:
[...]
Ik heb twee balkjes als ik op (i) druk op de afstandsbediening van de Samsun ontvanger. De bovenste (groene) zit altijd zo goed als vol. De onderste (rood) hangt tussen de 60% en 80%. Die onderste valt een eind terug als er een tram of brommer voorbij rijdt![]()
Bedankt voor de tip over die antenne. Volgens ImproveR is de nieuwe Hirschmann binnen antenne een goede koop.
http://www.nedis.com/Articles/Hirschmann/RH-DVBT-IN10.php
Iemand die daar al ervaringen mee heeft?
Of moet ik heel iets anders doen om van de storingen af te komen
Als je last hebt van brommers en je beeld valt daar geheel door weg dan gaat geen enkele antenne helpen overigens. Dat is gewoon pure storing, het signaal ís er dan gewoon niet meer, hoe groot je antenne ook is. Hoger plaatsen is het devies.
Echter, stel dat het zo is dat de zender in noordelijke richting is te vinden, en de brommers komen aan de andere kant van het huis (het zuiden) voorbij, dan zal het wél helpen om b.v. de ANT100 te kopen omdat deze niet rondom gevoelig is. Als je hem dan op het noorden richt zal de storing uit het zuiden genegeerd worden. Rijden de brommers en trams echter tussen je antenne en de zender door, dan kan je alleen hoger plaatsen.
[ Voor 24% gewijzigd door Mentalist op 23-04-2007 21:22 ]
Ok. Helder. Zit op de 3,5e verdieping dus hoog genoeg lijkt me. En alles rijdt hier aan alle kanten voorbij...
Ik ga d'r nog eens over nadenken.
Morgen komt een software update voor de Samsung, misschien dat dat nog wat helpt.
Morgen komt een software update voor de Samsung, misschien dat dat nog wat helpt.
Als alles van alle kanten voorbij komt neemt een goede richtantenne ongeveer 75% van de storingen wegeelkje schreef op maandag 23 april 2007 @ 22:17:
Ok. Helder. Zit op de 3,5e verdieping dus hoog genoeg lijkt me. En alles rijdt hier aan alle kanten voorbij...
Experimentje (je hebt de standaard Funke antenne van KPN denk ik?): zoek een metalen plaat en probeer die achter de antenne te houden, terwijl je de antenne bovenin een raam richting zender hebt staan.
Ik had ook elke avond rond 19u30 last van storing door een voorbij rijdende scooter. Verder had ik regelmatig niet zo'n erg goed signaal.W3ird_N3rd schreef op zondag 22 april 2007 @ 23:03:
Die antenne is goedkoper bij KPN zelf.
Ik heb de KPN helpdesk gebeld en geklaagd, waarna ik de Funke buiten antenne gratis opgestuurd kreeg (warme douche voor KPN ;-). Deze buiten antenne heb ik gewoon weer binnen geplaatst en iets gedraaid. Hierna had ik opeens veel betere ontvangst/kwaliteit (99%/98%) en geen scooter-verstoringen meer.
Dus probeer het eens via de helpdesk en anders is het die 39 euro meer dan waard!
JA dat met een Scooter heb ik ook.faab1000 schreef op dinsdag 24 april 2007 @ 10:29:
[...]
Ik had ook elke avond rond 19u30 last van storing door een voorbij rijdende scooter. Verder had ik regelmatig niet zo'n erg goed signaal.
Ik heb de KPN helpdesk gebeld en geklaagd, waarna ik de Funke buiten antenne gratis opgestuurd kreeg (warme douche voor KPN ;-). Deze buiten antenne heb ik gewoon weer binnen geplaatst en iets gedraaid. Hierna had ik opeens veel betere ontvangst/kwaliteit (99%/98%) en geen scooter-verstoringen meer.
Dus probeer het eens via de helpdesk en anders is het die 39 euro meer dan waard!
Mmmh ook maar eens bellen.
Trouwfotografie.nl
dekunstvanfotografie.nl
Sony A7RIII | A9
Sigma: 17 F4.0 || Sony: 25 F1.4 GM | 35 F1.4 GM | 50 F1.2 GM | 85 F1.8 | 100-400 F4.5-5.6 GM
DJI: Mavic 2 Zoom
Verwijderd
In welk postcode gebied zit je?MeNTaL_TO schreef op zondag 22 april 2007 @ 17:57:
Vandaag weer geen bouqette 4 (http://home.planet.nl/~pl...dvbt/digitenne-kpntv.html) in Utrecht op mijn ontvanger, krijg heel de tijd zoekt signaal, na het resetten en opnieuw scannen heel het boquette niet meer te vinden, begin het inmiddels wel een beetje zat te worden. Op kanaal 24 wil ie met de hand ook niets vinden (signaal op 80% opeens (ipv 99%) maar signaalkwaliteit weer op 0%.
Hmm, dacht al dat het aan mij lag, met brommers/scooters. Ik woon aan een woonerf, dus gelukkig amper verkeer, maar zo nu en dan een brommertje. Dan valt mn ontvangst dus wel.
Meest gekke was nog wel afgelopen kerst, met een elandje op batterijen die zn kop heen en weer beweegt. Mn ontvanger werd gek volgens mij, weg ontvangst. Raar, de antenne zelf staat in de slaapkamer, samen met de ontvanger die voor de TV in de slaapkamer is. De TV op zolder heeft zn ontvanger daar, geeft beter ontvangst maar die valt vaak weg als ik er in de buurt loop.
Meest gekke was nog wel afgelopen kerst, met een elandje op batterijen die zn kop heen en weer beweegt. Mn ontvanger werd gek volgens mij, weg ontvangst. Raar, de antenne zelf staat in de slaapkamer, samen met de ontvanger die voor de TV in de slaapkamer is. De TV op zolder heeft zn ontvanger daar, geeft beter ontvangst maar die valt vaak weg als ik er in de buurt loop.
EDIT - Overbodig gebleken
[ Voor 100% gewijzigd door Cass Casey op 24-04-2007 16:51 ]
The sausage is a meat-based vegetable substitute for cucumber.
3532.
Na gewoon te blijven scannen op kanaal 24 pakt ie 4 opeens weer wel en kan ik die zenders weer kijken. Al vallen ze wel regelmatig weg, het lijkt per dag te verschillen of ik die kanalen wel of niet (of nauwelijks) kan kijken, terwijl ik toch vlak bij Lopik en KPN Utrecht zit. En laat discovery nu net het ene kanaal zijn wat ik 99% van de tijd kijk.
Maf, ik lees met mijn nieuwe USB stick nu 5x de RTL-kanalen in, één keer Tele2/MTV/AP, een paar keer de publieken en 0x Discovery. BBC Prime ontbreekt ook.
Vaag, wel 5x RTL, dat wel.
Vaag, wel 5x RTL, dat wel.
Eh wat dacht je van niet? Wij posten de vragen hier en (bijvoorbeeld) jij de antwoorden? Dit is een forum, niet het prikbord bij de AH, ook al werk je op de Digitenne helpdesk.Verwijderd schreef op woensdag 25 april 2007 @ 00:38:
Hebben jullie vragen over digitenne ? mail dan xxxxxxxx
[ Voor 3% gewijzigd door een moderator op 26-04-2007 10:04 ]
Vinnienerd schreef op woensdag 25 april 2007 @ 02:21:
[...]
Eh wat dacht je van niet? Wij posten de vragen hier en (bijvoorbeeld) jij de antwoorden? Dit is een forum, niet het prikbord bij de AH, ook al werk je op de Digitenne helpdesk.
We hebben al 2 threads helemaal vol en zijn aardig op weg met nummer 3.
Hij moet wel op 32 zitten volgens *klik*Verwijderd schreef op woensdag 25 april 2007 @ 09:25:
Op welk kanaal zit nu omroep friesland? Dat is geen 32 meer...
Bij mij zijn gisteren na een keer opnieuw zoeken zomaar ned 1,2,3 en oost er bij gekomen. Heb nog niet de nieuwe software en heb na 4 werkdagen ook nog niks van de kpn helpdesk gehoord, maar het is nu in ieder geval goed. Hoop dat er niet te veel meer mis gaat als @home er straks vanaf mei niet meer als backup is.
Hoe zit het nou met het delen van digitenne? Ik zou het wel willen in mijn studenthuis, maar dan ook met iedereen tegelijk? Ik kon hier niet 123 antwoord op vinden. C'est possible?
Simpel, iedereen moet een tuner kopen à 89 euro voor de standaard kpn tuner, geloof dat je 3 tuners per abo van 9,95 mag hebben....
Hoe zit het met de ingetrokken update? Ik zie er niets meer over op de info pagina en vraag me ook af of de update er nog wel gaat komen of dat het nu op een andere manier wordt opgelost?
Ik weet het niet, ik wacht ook met smart op de update, heb het nou net voor de champions league nog even meegemaakt dat nederland 3 wegviel, dat moet echt niet te vaak gaan gebeuren op een voetbalavond anders krijgt kpn hier echt kwaje klanten
Ik heb afgelopen middag mijn Samsung 1000T geupgrade naar 1.50.MeNTaL_TO schreef op woensdag 25 april 2007 @ 19:02:
Hoe zit het met de ingetrokken update? Ik zie er niets meer over op de info pagina en vraag me ook af of de update er nog wel gaat komen of dat het nu op een andere manier wordt opgelost?
Merk geen verschil want ik had toch al geen problemen.
Met iedereen tegelijk (meer dan 3) kan ook, dmv. draadloze (of bedrade) A/V zenders die ook de signalen van de afstandsbediening doorsturen. Andere optie is overal Dreamboxen of PC's neerzetten en cardsharen maar dat is wat ingewikkelder.SuperBoswachter schreef op woensdag 25 april 2007 @ 13:28:
Simpel, iedereen moet een tuner kopen à 89 euro voor de standaard kpn tuner, geloof dat je 3 tuners per abo van 9,95 mag hebben....
Maar dan kun je niet individueel naar verschillende zenders kijken...W3ird_N3rd schreef op donderdag 26 april 2007 @ 01:58:
Met iedereen tegelijk (meer dan 3) kan ook, dmv. draadloze (of bedrade) A/V zenders die ook de signalen van de afstandsbediening doorsturen. Andere optie is overal Dreamboxen of PC's neerzetten en cardsharen maar dat is wat ingewikkelder.
Zo had ik het vroeger toen ik alleen Digitenne (voordat Digitenne en KPN samengevoegd werden) had. In de huiskamer de decoder, op de TV beneden aangesloten, en een draadloze A.V. zender naar de slaapkamer met infrarood-oogje voor de afstandbediening terugkoppeling. Daarmee konden we in de slaapkamer ook zenders wisselen op de decoder beneden wat we op de TV boven konden zien.
Na overstap van Digitenne naar KPN-DigiTV (later KPN-Digitenne) konden we 2 kaartjes op één abo nemen zodat we met 2 decoders gemakkelijker TV kunnen kijken.
Moet je wel een raam hebben richting de RaiW3ird_N3rd schreef op maandag 23 april 2007 @ 23:00:
[...]
Als alles van alle kanten voorbij komt neemt een goede richtantenne ongeveer 75% van de storingen weg.
Experimentje (je hebt de standaard Funke antenne van KPN denk ik?): zoek een metalen plaat en probeer die achter de antenne te houden, terwijl je de antenne bovenin een raam richting zender hebt staan.
Maar je hebt gelijk want sinds ik heb uitgezocht waar de zender staat, m'n Funke antenne beter heb gericht, en verder van het raam heb gezet, heb ik iets minder last van storingen.
Ik heb overigens m'n huidige abbo opgezegd omdat het maandbedrag omhoog gaat van 8 naar 14 euro. En dat komt weer omdat ik m'n KPN Direct ADSL ga inruilen voor wat anders

Dus ga ik volgende week een nieuw Digitenne starterspakket halen zodat ik een nieuwe tuner en antenne heb en 9 euro per maand ga betalen. Volgens mij kan ik dan ook voor 12,50 euro nog een smartcard halen en die gebruiken met de oude tuner/antenne.
[ Voor 0% gewijzigd door Jucundus op 26-04-2007 08:54 . Reden: typo's ]
Zit in bouquet 5 met BBC Prime en World die ook niet overal te ontvangen zijn. BBC Prime en World gaan naar een andere bouquet, wat er met infokanaal gaat gebeuren is nog niet bekend afaik.Verwijderd schreef op donderdag 26 april 2007 @ 09:51:
Waarom kun je trouwens niet overal de infokanaal van kpn ontvangen?
Ik kan nergens het antwoord vinden op de volgende vraag, ook de KPN site rept hier niet over:
Ik heb al 3 tv`s op een abo van KPN, hoeveel kost het per tv extra om nog een tv op het abo erbij te zetten?
Ik heb al 3 tv`s op een abo van KPN, hoeveel kost het per tv extra om nog een tv op het abo erbij te zetten?
[ Voor 3% gewijzigd door DaannO op 26-04-2007 22:55 ]
9,95, en dan mag je er ineens 6DaannO schreef op donderdag 26 april 2007 @ 22:55:
Ik kan nergens het antwoord vinden op de volgende vraag, ook de KPN site rept hier niet over:
Schaadt het niet, dan baat het niet
Wegens ontbreken van een kabelaansluiting op kantoor hebben wij ook digitenne genomen, en vandaag ontvangen. We zitten in Breda.
We hebben nu een tiental zenders. Nederland 1, 2 en 3, RTL, één, tmf, mtv en nog een aantal. Maar bijvoorbeeld Discovery, Animal en Private Spice ontbreken.
Als ik nieuwe zenders zoek vind hij deze 8 ontbrekende zenders wel, maar na het opslaan heb ik ze nog steeds niet tot mijn beschikking. Als ik opnieuw zoek vind hij opnieuw deze 8 zenders, maar ik kan er nog steeds niet heen zappen.
Waarom slaat hij deze zenders niet op? Het ding staat nu bijna 2 uur aan. Moet de smartcard nog geactiveerd worden? Het eerste half u uur hadden we alleen NL1, 2 en 3 en deden RTL ed. het ook niet. Maar nu wel.
We hebben nu een tiental zenders. Nederland 1, 2 en 3, RTL, één, tmf, mtv en nog een aantal. Maar bijvoorbeeld Discovery, Animal en Private Spice ontbreken.
Als ik nieuwe zenders zoek vind hij deze 8 ontbrekende zenders wel, maar na het opslaan heb ik ze nog steeds niet tot mijn beschikking. Als ik opnieuw zoek vind hij opnieuw deze 8 zenders, maar ik kan er nog steeds niet heen zappen.
Waarom slaat hij deze zenders niet op? Het ding staat nu bijna 2 uur aan. Moet de smartcard nog geactiveerd worden? Het eerste half u uur hadden we alleen NL1, 2 en 3 en deden RTL ed. het ook niet. Maar nu wel.
[ Voor 13% gewijzigd door frickY op 27-04-2007 11:25 ]
Al eens geprobeerd om eerst de ontvanger te resetten naar fabrieksinstellingen en daarna opnieuw te scannen?
Wanneer je smartcard ontbreekt of niet geldig is, kun je alleen de vrije zenders bekijken. Bij de versleutelde zenders ($) krijg je dan een foutmelding. Ze horen echter wel allemaal in de lijst te staan.
Wanneer je smartcard ontbreekt of niet geldig is, kun je alleen de vrije zenders bekijken. Bij de versleutelde zenders ($) krijg je dan een foutmelding. Ze horen echter wel allemaal in de lijst te staan.
[ Voor 48% gewijzigd door Atomsk op 27-04-2007 12:13 ]
_██_
(ಠ_ృ)
Zojuist geprobeerd, helaas zonder effect.
Het zijn nog steeds dezelfde 8 zenders welke hij wel vind, maar niet in mijn zender overzicht terug komen. Animal planet doet het overigens wel, maar NET5, één, Discovery, Eurposrt, Private en nog 3 anderen niet
Software versie lijkt 1.22 te zijn. Is het het proberen waard een software update uit te voeren?
We gebruiken overigens de bijgeleverd binnenhuis ontvanger.
// Edit
Het wordt vreemder.
Bij de handmatige zenderinstallatie heb ik "Netwerk zoeken" ingeschakelt, en wat met het kanaalnummer en de frequentie lopen rommelen, alvorens automatisch zoeken weer te starten. Toen werden zenders als Discovery en Eurosport wel gevonden, en opgeslagen.. maar was ik Nederland 1, 2, 3, RTL en dergelijke weer kwijt. Nogmaals automatische installatie gedaan, voorgenoemde zenders weer terug gevonden, maar Discovery weer kwijt
Misschien toch het boekje even lezen
Het zijn nog steeds dezelfde 8 zenders welke hij wel vind, maar niet in mijn zender overzicht terug komen. Animal planet doet het overigens wel, maar NET5, één, Discovery, Eurposrt, Private en nog 3 anderen niet
Software versie lijkt 1.22 te zijn. Is het het proberen waard een software update uit te voeren?
We gebruiken overigens de bijgeleverd binnenhuis ontvanger.
// Edit
Het wordt vreemder.
Bij de handmatige zenderinstallatie heb ik "Netwerk zoeken" ingeschakelt, en wat met het kanaalnummer en de frequentie lopen rommelen, alvorens automatisch zoeken weer te starten. Toen werden zenders als Discovery en Eurosport wel gevonden, en opgeslagen.. maar was ik Nederland 1, 2, 3, RTL en dergelijke weer kwijt. Nogmaals automatische installatie gedaan, voorgenoemde zenders weer terug gevonden, maar Discovery weer kwijt
Misschien toch het boekje even lezen

[ Voor 38% gewijzigd door frickY op 27-04-2007 12:49 ]
Blijkbaar komt het signaal voor bouquet 4 niet goed door. Hierop zitten de zenders die je aangeeft. Wanneer je naar het overzicht gaat op de digitenne site, kun je ziet op welk kanaal dit bouquet zit voor jouw lokatie.
Wat je dan kunt doen is naar "automatisch zender zoeken" gaan in het menu en dan dit kanaal selecteren in de lijst rechts. Voor de rest nog niks doen, maar kijken naar de balken die de ontvangststerkte en signaalkwaliteit aangeven. Probeer vervolgens door de binnenantenne te verplaatsen en/of draaien deze twee balken zo optimaal mogelijk te krijgen. Daarna opnieuw zenders laten zoeken, evt via de handmatig-menukeuze als het met automatisch niet lukt.
Kun je binnen geen goed signaal krijgen, dat heb je een buitenantenne nodig.
Wat je dan kunt doen is naar "automatisch zender zoeken" gaan in het menu en dan dit kanaal selecteren in de lijst rechts. Voor de rest nog niks doen, maar kijken naar de balken die de ontvangststerkte en signaalkwaliteit aangeven. Probeer vervolgens door de binnenantenne te verplaatsen en/of draaien deze twee balken zo optimaal mogelijk te krijgen. Daarna opnieuw zenders laten zoeken, evt via de handmatig-menukeuze als het met automatisch niet lukt.
Kun je binnen geen goed signaal krijgen, dat heb je een buitenantenne nodig.
_██_
(ಠ_ృ)
Had je bericht nog niet gelezen, maar het is inmiddels gelukt, inderdaad door de kanaal keuze te wijzigen.
Deze stond op 64. Ik heb deze op 60 gezet, gewoon een willekeurig getal, en nogmaals gescanned.
Opnieuw vond hij de 8 genoemde zenders, maar dit keer sloeg hij ze wel op. Probleem opgelost dus.
Toch bedankt voor je uitleg, welke ik zeker ook nog uit ga proberen. Beeldkwaliteit is niet optimaal (vooral te zien op nederland 1 welke textpagina's uitzet, de letters hebben enorme blur om zich heen). Het overzicht is alleen nog niet compleet. De deze maand bijgeplaatste zend-locatie in Breda is nog niet toegevoegd.
Nu alleen nog de CA Pincode vinden
Deze stond op 64. Ik heb deze op 60 gezet, gewoon een willekeurig getal, en nogmaals gescanned.
Opnieuw vond hij de 8 genoemde zenders, maar dit keer sloeg hij ze wel op. Probleem opgelost dus.
Toch bedankt voor je uitleg, welke ik zeker ook nog uit ga proberen. Beeldkwaliteit is niet optimaal (vooral te zien op nederland 1 welke textpagina's uitzet, de letters hebben enorme blur om zich heen). Het overzicht is alleen nog niet compleet. De deze maand bijgeplaatste zend-locatie in Breda is nog niet toegevoegd.
Nu alleen nog de CA Pincode vinden
[ Voor 32% gewijzigd door frickY op 27-04-2007 15:29 ]
Ik heb afgelopen zaterdag Digitenne gehaald en ik had ook problemen met het opslaan van de zenders.
Ik heb op de kanalen waar Goes uitzend (woon nog geen 1 km van de zender vandaan) binnen in huis (niet eens voor het raam) een signaal en kwaliteit van tussen de 85 en 95 %.
Bij het scannen zag ik alle kanalen voorbij komen, maar hij sloeg er een aantal elke keer niet op. Ik heb toen KPN gebeld en van dat meisje
de kanalen gekregen waar Goes op uitzend (zijn ook op internet te vinden ergens). Ik heb toen alle kanalen weg gegooid en die paar kanalen handmatig gescand, op deze manier heb ik alle kanalen kunnen krijgen!
Ik heb op de kanalen waar Goes uitzend (woon nog geen 1 km van de zender vandaan) binnen in huis (niet eens voor het raam) een signaal en kwaliteit van tussen de 85 en 95 %.
Bij het scannen zag ik alle kanalen voorbij komen, maar hij sloeg er een aantal elke keer niet op. Ik heb toen KPN gebeld en van dat meisje

maverick: A person who thinks and acts in an independent way, often behaving differently from the expected or usual way.
Als ik het goed begrijp werkt dit systeem dus anders dan televisie via de kabel, waar per kanaal 1 zender zit.
Je moet bij deze handmatig de kanalen zoeken met het beste ontvangst (of deze op internet opzoeken) en elk kanaal individueel scannen op zenders?
Ik kwam er na mijn vorige post achter dat ik nu wel de "bouqet 4" kanalen heb, maar zenders als RTL4, 5 en 7 nu weer ontbreken
In het boekje wordt met geen woord gesproken over het ontbreken van zenders.
Kan een lage ontvangst deze symptomen veroorzaken? De (bovenste) balk zakt soms tot wel 2% en hangrt gemiddeld rond de 35%.
Je moet bij deze handmatig de kanalen zoeken met het beste ontvangst (of deze op internet opzoeken) en elk kanaal individueel scannen op zenders?
Ik kwam er na mijn vorige post achter dat ik nu wel de "bouqet 4" kanalen heb, maar zenders als RTL4, 5 en 7 nu weer ontbreken
Kan een lage ontvangst deze symptomen veroorzaken? De (bovenste) balk zakt soms tot wel 2% en hangrt gemiddeld rond de 35%.
Van welke zendmast krijg jij je signaal?_zer0_ schreef op woensdag 25 april 2007 @ 22:21:
[...]
Ik heb afgelopen middag mijn Samsung 1000T geupgrade naar 1.50.
Merk geen verschil want ik had toch al geen problemen.
Eindhoven is nog geen update te krijgen..
Dich bis echt unne foëzen haas
Ik heb ook KPN Digitenne besteld, ik wil het wel eens proberen voor een maandje, ben erg benieuwd! Als ik eraf wil kom ik er redelijk snel vanaf, aangezien ik daar zelf op de helpdesk werk 
@hieronder; klopt, dus?
@hieronder; klopt, dus?
[ Voor 7% gewijzigd door Peedy op 27-04-2007 20:07 ]
Lekker, vrijdagavond en geen Veronica.. (en een hoop zenders nog al meer..)
De ontvanger vindt dat ie opnieuw ingesteld moet worden. Sinds deze week lijkt eea goed f*cked up te zijn. Het weer??????
Hmm.. Gorinchem is al zo'n lekker gebied. TV van Casema (hun digitale pakket is duur en niet zo hip als dat van UPC). Toch maar Mine???? Oja, kun je niet bestellen op het moment op de site. hmm. morgen maar even naar de Primafoon.....
Of een schotel halen.
De ontvanger vindt dat ie opnieuw ingesteld moet worden. Sinds deze week lijkt eea goed f*cked up te zijn. Het weer??????
Hmm.. Gorinchem is al zo'n lekker gebied. TV van Casema (hun digitale pakket is duur en niet zo hip als dat van UPC). Toch maar Mine???? Oja, kun je niet bestellen op het moment op de site. hmm. morgen maar even naar de Primafoon.....
Of een schotel halen.
Mijn webcam is van lego, mijn fotocamera's zijn van Nikon, de statieven van Manfrotto, mijn snowboards van Völkl en mijn laptop van apple (maar daar mag ik op DPZ niets over zeggen)...
Ik kan je uit ervaring 1 voordeel van de schotel vertellen: de service valt nooit uit, de Nederlandse zenders tenminste. De UPC Direct bagger (UPC Terror dreigt overal) viel laatst een paar keer weg (BBC Prime, Extreme Sports, Zone Reality/Club). Maar de Nederlandse zenders heb ik nooit weg zien vallen. Het schijnt alleen dat als er veel sneeuw op je schotel ligt het niet meer werkt (maar het sneeuwt hier zo zelden dat ik dat nog niet echt heb kunnen testen). Volgens mij valt zelfs dat wel mee, anders moet je hem schoonvegen werkt het meteen weer..surfpunk schreef op vrijdag 27 april 2007 @ 22:36:
Of een schotel halen.
Maar de service zelf (vwb de NL/BE zenders) heb ik echt nooit uit zien vallen, ik heb er zelfs nog nooit van gehoord dat dat gebeurde.
Het enige echte nadeel is dat je ergens een schotel op moet kunnen hangen, en als je dat niet goed doet moet je hem na een flinke storm weer goedzetten (maar als je alles goed vastzet hoeft dat niet).
Och, ik kan me ook nauwelijks herinneren dat de kabel of Digitenne hier uitvielen. Maar wel dat het sneeuwde waardoor schotelontvangst moeilijk werd. En ook wel dat er ooit geen RTL was wegens slecht weer in Luxemburg.
[ Voor 6% gewijzigd door asmi op 28-04-2007 10:26 ]
Wat natuurlijk altijd een nadeel is naast de prijs, is dat je eigenlijk gewoon weer kabels hebt.
Je moet weer overal kabels naar toe trekken.
Dat vind ik het fijne van digitenne, gewoon neerzetten waar je wilt kijken.
Natuurlijk geld dit niet altijd zo mooi en moet men dan ook kabels trekken naar de buiten antenne, als ik dat zou hebben zou ik misschien ook wel schotel prefereren op de prijs en de walgelijke schotel aan je huis na dan.
Deze service blijft de beste prijs kwaliteit verhouding hebben maar het is niet het neusje van de zalm. Daarvoor moet je naar Mine.tv das nog eens techno nerd spul
Je moet weer overal kabels naar toe trekken.
Dat vind ik het fijne van digitenne, gewoon neerzetten waar je wilt kijken.
Natuurlijk geld dit niet altijd zo mooi en moet men dan ook kabels trekken naar de buiten antenne, als ik dat zou hebben zou ik misschien ook wel schotel prefereren op de prijs en de walgelijke schotel aan je huis na dan.
Deze service blijft de beste prijs kwaliteit verhouding hebben maar het is niet het neusje van de zalm. Daarvoor moet je naar Mine.tv das nog eens techno nerd spul
Verwijderd
Uit dat artikel blijkt dat ook de landcode bij de Samsung wordt uitgeschakeld.Verwijderd schreef op maandag 16 april 2007 @ 13:14:
http://www.kpn.com/kpn/show/id=1648833 de update is/komt beschikbaar voor alle samsung decoders. moet zeker verbeteringen gaan bieden.
Zou zo'n update ook voor de Topfield PR komen ? Lijkt me wel zo eerlijk.
Dat vind ik veel fijner:
Ik heb n.l voor de Samsung PR al een truc gevonden om de Free to air buitenlanders te ontvangen:
- Je verzwakt het antenne signaal tot een kwaliteit van ongeveer 1 % (dat kan met een verzwakker of met afscherming d.m.v. metaal (Al) om de antenne.
- Je zoekt handmatig een aantal keren op het kanaal waar de free to air buitenlander zit.
- Na gemiddeld 3 keer, pakt hij de zenders in zijn lijst.
Daarna de verzwakking eruit en je hebt goed beeld uit het buitenland (tenminste als je niet te ver weg of te laag zit) (Ik hier 7 tot 14 duitse, afhankelijk van "het weer" en twee vlaamse en nog wat radio.
Grappig is dat ik nu één en ketnet free to air uit belgië ontvang, terwijl ze in Nederland gecodeerd zijn. Toch vreemd dat je in Nedeland moet betalen voor wat je in België gratis krijgt.
De Topfield kijkt elke keer bij inschakelen of de landcode goed is. das dus niet leuk.
Wat ook onbegrijpelijk is, dat de klok consequent een uur achter loopt terwijl de Samsung op hetzelfde antenne signaal goed loopt. Al zet ik hem handmatig op de goede tijd, hij springt weer terug.
Een ander nadeel van die Topfield is, dat mn philips-DVD-recorder zegt dat zijn video-signaal een auteursrechten-slot heeft, en weigert op te nemen, maar mn Samsung geeft wel gewoon een net video signaal.
Ik heb dus (al decennia) van die ouderwetse buitenannes met antenne versterkers en een coax door mn hele huis heen naar de diverse kamers. Misschien een idee voor studentenhuizen, een eigen kabel-TV aanleggen. Voor elke (FTA) zender één tuner met een UHF uitgang op de eigen interne antennekabel. Voor de kapitaalkrachtigen studenten drie KPN tuners met één abbo, (abbo's zijn duur- komt elke maand terug) één op Spice natuurlijk en de andere volgens een democratisch roulatie systeem op SBS of RTL ofzo. Kost wel een beetje technisch knutselen.
Ik meen me te herinneren dat dat bij de laatste software-update verbeterd zou zijn. Heb je een oudere versie dan TF-NPTk 1.40 ?Verwijderd schreef op zaterdag 28 april 2007 @ 13:20:
Een ander nadeel van die Topfield is, dat mn philips-DVD-recorder zegt dat zijn video-signaal een auteursrechten-slot heeft, en weigert op te nemen
Dit topic is gesloten.