Het grote KPN Digitenne topic deel 3 Vorige deel Overzicht Volgende deel Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 6 ... 21 Laatste
Acties:
  • 181.466 views sinds 30-01-2008

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• driedees
  • Registratie: December 2004
  • Laatst online: 15:31
Dat is aardig van KPN: ik krijg vanochtend (4 april) een brief dat in Digitale TV-klanten op 7, 8 en 9 gratis kunnen kijken naar Tele2 Voetbal en Planet Prime.

Planet Prime zendt uit op het tweede voetbalkanaal (als er geen wedstrijden zijn) Uit de brief: Op Planet Prime kunt u genieten van grote televisieshows uit de jaren '90, bekende Duitse krimi's en een greep uit de Nederlandse series en programma's van de afgelopen jaren.

It's always funny until someone gets hurt and then it's just hilarious. FNM

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Koffie
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 17:11

Koffie

Koffiebierbrouwer

Braaimeneer

Ik ga zeker kijken, misschien neem ik het wel :)

Tijd voor een nieuwe sig..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kaoh
  • Registratie: September 2006
  • Nu online
In iedergeval bied het een wapen om de vrouw te overtuigen dat die 6 euro extra voor voetbal echt de moeite waard is ;-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Koffie

Koffie

Koffiebierbrouwer

Braaimeneer

Hier andersom, als het me wat lijkt neem ik het wel. Dat ik er dan voetbal bij krijg moet dan maar :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wimpie
  • Registratie: September 1999
  • Niet online
Misschien wel met de huidige probeer actie de moeite waard om te kijken of de kwaliteit een beetje goed is. Op dit moment heb ik @Home analoge kabel waar ik niet echt over te spreken ben.

Op een 32" CRT breedbeeld ziet het er niet goed uit, vooral veel ruis. (Goede kabel rechtstreeks op invoerkabel zonder splitters, blokjes of iets).
Er is onlangs in Hengelo een nieuwe zender geplaatst, 40 KW op de eerste 2 boeketjes, 20 KW op de derde. Ik woon daar hemelsbreed 10 km vandaan, iemand een idee over de te verwachten ontvangst?

Divide and conquer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Koffie

Koffie

Koffiebierbrouwer

Braaimeneer

Hemelsbreed 10 km lijkt me toch prima te doen :?
Ik woon hemelsbreed ~ 7 km van de zender die op 20 kw uitzend en heb een prima ontvangst.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wimpie
  • Registratie: September 1999
  • Niet online
Okee, prima. Ik heb nog geen ervaring met DVB-T, dus vroeg me af hoever het komt. Wel jammer van het iets mindere aanbod in zenders, maar het is ook wat goedkoper. :)

Divide and conquer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vinnienerd
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 16:15
http://www.kpn.com/kpn/show/id=1815052 schreef:

Ik kan tv-zenders uit het buitenland ontvangen. Hoe kan dat opeens?

Met de nieuwe software is het mogelijk om ook de gratis digitale zenders uit het buitenland te ontvangen. KPN kan echter geen garanties geven over ontvangst van deze kanalen.
:*)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Koffie

Koffie

Koffiebierbrouwer

Braaimeneer

Dat geld dan dus alleen voor Samsung decoders.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vinnienerd
Koffie schreef op donderdag 05 april 2007 @ 08:29:
Dat geld dan dus alleen voor Samsung decoders.
Ok, maar toch netjes, wie weet wat er nog komt voor de andere decoders :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Icelus
  • Registratie: Januari 2004
  • Niet online
http://www.kpn.com/kpn/show/id=1815052 -- scherper beeld..?

Zou eindelijk deze bug uit de Samsung decoder gehaald zijn?
Sommigen onder jullie zullen je herinneren dat ik vorig jaar schreef dat de onscherpte van Digitenne voor een belangrijk deel veroorzaakt werd door het feit dat het beeld vertikaal ca. 1% verkleind werd.
Bron

Developer Accused Of Unreadable Code Refuses To Comment

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hageneis
  • Laatst online: 25-12-2024
Icelus schreef op donderdag 05 april 2007 @ 12:40:
http://www.kpn.com/kpn/show/id=1815052 -- scherper beeld..?

Zou eindelijk deze bug uit de Samsung decoder gehaald zijn?

[...]
Bron
Als ik het zo lees wel. Maar ik heb nu in op de grote tv een Topfield aangesloten en die had dit euvel toch al niet.
In de slaapkamer heb ik een singel tuner staan, maar ik denk niet dat met de 37 cm tv daar veel verschil te zien zal zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb z'n Samsung HD Recorder (80gb). Maar nu doet de afstandbediening het niet meer. Ik heb KPN gebeld en die leveren die afstandsbediening niet meer :-(

Weet iemand mischien waar ik deze afstandsbediening wel kan bestellen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hageneis
Verwijderd schreef op donderdag 05 april 2007 @ 15:07:
Ik heb z'n Samsung HD Recorder (80gb). Maar nu doet de afstandbediening het niet meer. Ik heb KPN gebeld en die leveren die afstandsbediening niet meer :-(

Weet iemand mischien waar ik deze afstandsbediening wel kan bestellen?
Waarom claim je niet de wettelijke garantie (die veel verder gaat dan wat winkeliers bieden)? Tenzij je zelf met de afstandsbediening hebt lopen gooien o.i.d. is het een ondeugdelijk product geweest. Dat geldt ook na een jaar. Of zij de afstandsbediening dan nog leveren of niet is dan een probleem van KPN.:
http://www.consuwijzer.nl/content.jsp?objectid=528

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Kan denk ik niet, heb hem zelf gemold toen Ajax verloor :P, maar ik heb een webshop gevonden waar ze replica's verkopen voor 15eu. Als ik die binnen heb en hij werkt goed laat ik het weten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op donderdag 05 april 2007 @ 19:03:
Kan denk ik niet, heb hem zelf gemold toen Ajax verloor :P,
dan mol je die nieuwe straks ook weer... :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Icelus
  • Niet online
DVB-T: Aanbod Digitenne van KPN voortaan op 3 muxen; KPN en NOS (NPO) beëindigen uitruil
Koninklijke KPN NV en de Nederlandse Omroep Stichting (NOS/NPO) beëindigen op 8 mei aankomende de uitruil van frequenties voor digitale ethertelevisie. Sinds het bestaan van digitale ethertelevisie ruilen KPN-dochter Digitenne Holding en de NOS frequentiecapaciteit uit. Met het verplaatsen van radiostations naar de ‘publieke’ multiplex en het verplaatsen van CNN International naar een KPN/Digitenne-frequentie komt daar binnenkort een einde aan. Bepaalde (commerciële) belanghebbende partijen hadden daar problemen mee, aangezien de telecommunicatiewet bepaalt dat de frequenties voor publieke doeleinden zijn verleend, terwijl - in de optiek van de belanghebbenden - de uitruil van frequenties (6 radiostations voor 1 tv-zender) KPN bevoordeelde. Met de wijzigingen zal op de ‘publieke’ frequentie voortaan alleen Nederland 1, 2 en 3 alsmede de regionale tv-zender uit de eigen regio alsmede Radio 1 t/m 6 en de regionale radiozender uit de eigen regio ontvangen kunnen worden. FunX en Concertzender Classic zullen daarbij worden toegevoegd als nieuw te ontvangen ongecodeerde DVB-T radiokanalen, zo meldde een betrokkene aan DutchMedia. Als gevolg van de wijziging op de publieke frequentie kan de beeldkwaliteit van de publieke televisiezenders worden verbeterd.

Digitenne van KPN zal op 8 mei haar aanbod voortaan op drie in plaats van vier multiplexen uitzenden. Hiertoe zal de ‘Randstad’ multiplex waarop o.a. BBC Prime en BBC World uitzenden worden uitgezet. Per 8 mei komen deze ook buiten de Randstad beschikbaar. Als gevolg hiervan wordt overigens de bandbreedte van een aantal commerciële zenders lager. De ‘vierde’ frequentie in de Randstad zal naar verwachting worden ingezet ten behoeve van de DVB-H uitzendingen die KPN na de zomer wil starten. KPN is dankzij het alleenrecht op DVB-T frequenties initieel automatisch monopolist in die nieuwe markt. De regering dient overigens nog wel 2 landelijke DVB-T netwerken verdelen die dankzij de RRC06 Geneve conferentie van vorig jaar voor Nederland vrijkomen.
Bron: Dutchmedia Blog

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gerco
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 10-08 02:59

Gerco

Professional Newbie

Yay, *nog* minder bandbreedte voor de zenders!

- "Als ik zou willen dat je het begreep, legde ik het wel beter uit!" | All number systems are base 10!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Koffie

Koffie

Koffiebierbrouwer

Braaimeneer

Yups, en dat terwijl de publieke al beter zijn dan de commerciele.
Had het liever andersom gezien :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• d_marf
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 08:48
Zo,

De kogel is door de kerk en ik heb Digitenne opgezegd. Wat een slecht produkt en wat een ongelovelijke wanprestatie levert KPN met dit produkt zeg....

Zoals sommigen van jullie misschien nog wel herinneren zou ik dan eindelijk een buitenantenne krijgen, na het een tijdje met de binnenantenne buiten zetten heb geprobeerd. Dat gaf beter signaal (maar nog steeds slechter fan standaard UPC analoge kabel hier)

Komt de buitenantenne via post bij mij terecht, zit er een achtelijke dikke kabel bij die je echt niet zomaar naar buiten krijgt (Dank aan mede tweakers overigens voor het mij erop wijzen dat er platte tussenstukken te koop zijn!!)

Echter, na een paar dagen is zowat het halve zenderaanbod verdwenen, ik weer opnieuw alles instellen en uitrichten, werkt het ene zender soms wel en soms niet. Ben ik een film ofzo aan het kijken op een zender die het redelijk doet, knalt halverwege het signaal er zowat uit en kan ik niet eens fatsoenlijk meer kijken en opnieuw uitrichten helpt niks.

Het is echt niet te geloven hoe slecht dat hier werkt zeg, iedere keer weer juich marketing verhalen dat er in de regio een antenne is bijgeplaatst of meer zendvermogen, maar het signaal is zo onstabiel als wat.

Dus, na een jaar van slechte ervaringen en veel ge-erger tijdens het tv kijken ga ik weer terug naar UPC kabel, wat een verademing zal dat zijn zeg..... Niet iedere 20 seconden een storing in je beeld en/of geluid...... Voor Digitenne geldt: Goedkoop = Duurkoop (en dan vooral in tijd en energie en belkosten met kpn) :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Exorcist
  • Registratie: Maart 2002
  • Niet online

Exorcist

Uitdrijvûrrrr!

Heeft iemand enig idee of NGC ooit weer terugkomt? Ik mis dat kanaal echt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Haay
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 12-09 14:49
Exorcist schreef op vrijdag 06 april 2007 @ 10:04:
Heeft iemand enig idee of NGC ooit weer terugkomt? Ik mis dat kanaal echt.
Idem hier. Misschien komt het ooit nog wel eens terug wanneer een nieuwe multiplex gelanceerd wordt, met extra kanalen waarvoor je uiteraard ook extra moet betalen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Vinnienerd schreef op donderdag 05 april 2007 @ 12:01:
[...]

Ok, maar toch netjes, wie weet wat er nog komt voor de andere decoders :)
Ben gisteren gebeld en daar werd mij verteld dat begin mei een software update voor de topfield komt...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Als ik het aanbod aan programma's en radio kanalen zie, weet ik meteen dat het hier nog niet in huis komt. Wat een troep! Alleen maar standaard dingen! Als KPN nou eens komt met de leuke zenders... Neem dan liever UPC... daar heb je heel erg veel zenders!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Shuriken
  • Registratie: November 1999
  • Laatst online: 26-08 12:33

Shuriken

Life is all about priorities

Verwijderd schreef op vrijdag 06 april 2007 @ 13:19:
Als ik het aanbod aan programma's en radio kanalen zie, weet ik meteen dat het hier nog niet in huis komt. Wat een troep! Alleen maar standaard dingen! Als KPN nou eens komt met de leuke zenders... Neem dan liever UPC... daar heb je heel erg veel zenders!
Zucht, heb je nu niets nuttigers te melden? Het is inderdaad allemaal standaard. Maar goed daar is de prijs ook naar. Ik betaal nu de helft van wat ik bij UPC zou betalen. En dan heb ik het over UPC Analoog.

I rather have a bottle in front of me, then a frontal lobotomie

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ok, ik ben dus wel blij met Digitenne! De oplossing voor mn ouders om tenminste niet zo moeten klooien met een schotel aangezien er hier geen kabel ligt. Gewoon alle kabeltjes erin prikken, zender neer zetten in de vensterbank, en klaar is marietje! En het is nog goedkoper ook ;)

Mijn ouders zijn nogal n00bs met techniek, maar als ze perongeluk ineens hun zenders kwijt zijn, kunnen ze die lekker zelf zoeken, zonder dat ik daarvoor 190 km moet reizen of aan de telefoon / msn te hangen met wat ze moeten doen. Ideaal :)
En t beeld is ook zeker wel netjes! Zat eens een film te kijken via digitenne die ik ook op vcr had... Damn! Wat een verbetering!
Zo!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• franssie
  • Registratie: Februari 2000
  • Nu online

franssie

Save the albatross

Verwijderd schreef op vrijdag 06 april 2007 @ 13:19:
lol - noch bij UPC noch canaldigitaal heb je spicechannel voor EUR 9,-- :D niet dat we daar veel naar kijken mijn vriendin is gelukkig aktief genoeg maar standaard? (logees vinden het vaak wel erg spannend - in de logeerkamer staat nl de 3e ontvanger)

franssie.bsky.social | 🎸 Niets is zo permanent als een tijdelijke oplossing | Een goed probleem komt nooit alleen | Gibson guitar Fender Guitar God Damn Guitar

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MeNTaL_TO
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 30-08 23:52

MeNTaL_TO

The future is not set

franssie schreef op vrijdag 06 april 2007 @ 17:08:
[...]

lol - noch bij UPC noch canaldigitaal heb je spicechannel voor EUR 9,-- :D niet dat we daar veel naar kijken mijn vriendin is gelukkig aktief genoeg maar standaard? (logees vinden het vaak wel erg spannend - in de logeerkamer staat nl de 3e ontvanger)
Om over tele2 voetbal voor 6 euro nog maar te zwijgen.

Wenn ist das Nunstruck git und Slotermeyer? Ja!... Beiherhund das Oder die Flipperwaldt gersput! The Hornets of Hades have descended upon me

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Koffie

Koffie

Koffiebierbrouwer

Braaimeneer

driedees schreef op woensdag 04 april 2007 @ 14:30:
Dat is aardig van KPN: ik krijg vanochtend (4 april) een brief dat in Digitale TV-klanten op 7, 8 en 9 gratis kunnen kijken naar Tele2 Voetbal en Planet Prime.

Planet Prime zendt uit op het tweede voetbalkanaal (als er geen wedstrijden zijn) Uit de brief: Op Planet Prime kunt u genieten van grote televisieshows uit de jaren '90, bekende Duitse krimi's en een greep uit de Nederlandse series en programma's van de afgelopen jaren.
Beide voetbalkanalen staan al 'aan' atm :Y)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DaannO
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 04-07 09:17
Koffie schreef op vrijdag 06 april 2007 @ 19:20:
[...]

Ik ook, zit roda nu te kijken. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hageneis
Vinden jullie het ook niet vreemd dat Tele 2 Voetbal 1 letterbox is en Tele 2 Voetbal 2 anamorf breedbeeld? Ik zou als abonnee niet erg blij zijn met dat inferieure laagbeeld. Dan kun je net zo goed naar RTL7 kijken op vrijdag.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Koffie

Koffie

Koffiebierbrouwer

Braaimeneer

Viel mij ook al op ja, heel vreemd :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Exorcist
  • Niet online

Exorcist

Uitdrijvûrrrr!

Hageneis schreef op zondag 08 april 2007 @ 12:51:
Vinden jullie het ook niet vreemd dat Tele 2 Voetbal 1 letterbox is en Tele 2 Voetbal 2 anamorf breedbeeld? Ik zou als abonnee niet erg blij zijn met dat inferieure laagbeeld. Dan kun je net zo goed naar RTL7 kijken op vrijdag.
Ik vond überhaupt die zenders erg brak qua kwaliteit. Mijn 6 euro krijgen ze in ieder geval niet, kom maar eerst met NGC terug :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jassy
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 10-09 21:24
Koffie schreef op vrijdag 06 april 2007 @ 19:20:
[...]

Ennn FTA (dus ook zonder codering) of gewoon FTV? :)

code:
1
2
3
Descriptor: CA Descriptor
 CA System ID: 2816 (0x0b00) Conax
 CA PID 2019 (0x07e3)

Gecodeerd dus! :'( Daar is zonder kaartje dus niets te zien...

[ Voor 27% gewijzigd door Jassy op 08-04-2007 13:56 ]

Bekijk op www.dabmonitor.nl informatie over diverse Nederlandse DAB Ensembles.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hageneis
Exorcist schreef op zondag 08 april 2007 @ 13:51:
[...]

Ik vond überhaupt die zenders erg brak qua kwaliteit. Mijn 6 euro krijgen ze in ieder geval niet, kom maar eerst met NGC terug :P
Inderdaad, ik heb ook liever NGC (wat ik begrepen heb is dat ze teveel geld vroegen aan - toen nog zelfstandig - Digitenne terwijl NGC wél via KPN Mine te zien is.... :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Koffie

Koffie

Koffiebierbrouwer

Braaimeneer

Wel vreemd dat idd de ene zender letterbox is en de andere anamorph, terwijl dit niet afhankelijk van de wedstrijd is ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hageneis
Koffie schreef op zondag 08 april 2007 @ 17:11:
Wel vreemd dat idd de ene zender letterbox is en de andere anamorph, terwijl dit niet afhankelijk van de wedstrijd is ?
Klopt gisteren RKC-Ajax op 2 live anamorf (met een f!) en daarna op 1 in delay in letterbox. Wat een gepruts. En daar vragen ze nog 6 euro per maand voor ook.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pianoman
  • Registratie: Juni 1999
  • Laatst online: 03-09 23:19
Hageneis schreef op maandag 09 april 2007 @ 11:59:
[...]

Klopt gisteren RKC-Ajax op 2 live anamorf (met een f!) en daarna op 1 in delay in letterbox. Wat een gepruts. En daar vragen ze nog 6 euro per maand voor ook.
Ach, enige goedkopere alternatief is illegaal via ppview of zo'n andere vage chinese p2p videostream. Dan ben ik al heel blij dat ik gewoon netjes voor €6,- legaal kan kijken op een volledig scherm. Letterboxed wedstrijden zijn inderdaad een beetje aan de matige kant, maar goed genoeg om de wedstrijd te volgen. Ik heb er eigenlijk alleen last van vanuit het hoge camera standpunt, dat je de spelers niet makkelijk herkent. Maar dat geldt ook als je Talpa kijkt want die zenden alles letterboxed uit.

Is het overigens niet zo dat er tegenwoordig meer 16:9 tvs in de omloop zijn dan 4:3? wordt het dan niet tijd dat iedereen overschakelt op anamorf? Veel van die 4:3 tvs hebben zelf een 16:9 functie om de anamorfe uitzending weer in proportie te krijgen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mentalist
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 30-08 02:04

Mentalist

[avdD]

pianoman schreef op maandag 09 april 2007 @ 14:34:
Maar dat geldt ook als je Talpa kijkt want die zenden alles letterboxed uit.

Is het overigens niet zo dat er tegenwoordig meer 16:9 tvs in de omloop zijn dan 4:3? wordt het dan niet tijd dat iedereen overschakelt op anamorf? Veel van die 4:3 tvs hebben zelf een 16:9 functie om de anamorfe uitzending weer in proportie te krijgen.
Je volgt duidelijk het nieuws niet. Talpa is al over op breedbeeld hoor. RTL en SBS (RTL457-Veronica-SBS6-NET5) gaan 1 juni over als ik me niet vergis. 24/7 dan meteen.

16:9 anamorph letterboxen moet de decoder/ontvanger (dat kastje dat vaak van Samsung is) trouwens doen. TV kan het soms ook, maar daar kan je niet op vertrouwen..

[ Voor 3% gewijzigd door Mentalist op 09-04-2007 14:45 ]

Verstuurd vanaf mijn Computer®

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pianoman
  • Registratie: Juni 1999
  • Laatst online: 03-09 23:19
Misschien digitaal wel, maar via de analoge kabel wordt hety allemaal letterboxed uitgezonden. Ik heb het eerlijk gezegd via digitenne nog niet geprobeerd, dat gebruik ik alleen voor de voetbalkanalen.

maar ook daarvoor geldt gewoon dat meer mensen mindere kwaliteit ervaren door letterbox dan wanneer ze anamorf zouden uitzenden

edit:

wat ik bedoelde is dat een anamorf signaal door een niet te oude (mijn beide 4:3 tv's konden het, uit 2001 en 1998) 4:3 tv kan worden omgezet naar letterboxed. Maar als een signaal al letterboxed wordt uitgezonden kun je weliswaar je zoom functie op je 16:9 tv gebruiken, maar heb je minder beeldlijnen dan een anamorf signaal.

[ Voor 33% gewijzigd door pianoman op 10-04-2007 01:22 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hageneis
pianoman schreef op dinsdag 10 april 2007 @ 00:54:
Misschien digitaal wel, maar via de analoge kabel wordt hety allemaal letterboxed uitgezonden. Ik heb het eerlijk gezegd via digitenne nog niet geprobeerd, dat gebruik ik alleen voor de voetbalkanalen.
En wat is Talpa dan? :*)
maar ook daarvoor geldt gewoon dat meer mensen mindere kwaliteit ervaren door letterbox dan wanneer ze anamorf zouden uitzenden

edit:

wat ik bedoelde is dat een anamorf signaal door een niet te oude (mijn beide 4:3 tv's konden het, uit 2001 en 1998) 4:3 tv kan worden omgezet naar letterboxed. Maar als een signaal al letterboxed wordt uitgezonden kun je weliswaar je zoom functie op je 16:9 tv gebruiken, maar heb je minder beeldlijnen dan een anamorf signaal.
Klopt helemaal. Was dus ook duidelijk te zien bij RKC.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Koffie

Koffie

Koffiebierbrouwer

Braaimeneer

Hele diepe zucht!!! :(

Met Digitenne heb ik geen enkel probleem, maar met KPN zelf wel.
Ik heb vorige keer gebeld naar aanleiding van de factuur, en het zou allemaal goed komen.
Tot mijn verbazing zie ik nu dat het gefactureerde bedrag gewoon afgeschreven is (maand abo a 13,95 ipv 9,95).
Ook de 89,- voucher is nog steeds niet gestort.

Bel je de KPN lijn, kies je specifiek in het menu voor betalingen, krijg je een verplicht bandje te horen over zenderwisselingen, herscannen en nieuwe software voor de Samsung tuner. Daarna word de verbinding verbroken.

Ik moet nu al voor de 3e keer contact met die rukkers opnemen omdat ze niet in staat zijn hun eigen maandbedragen goed op orde te krijgen.

L.S.
Sinds ik een Digitenne abonnement heb afgenomen, heb ik al problemen met het maandbedrag.
In de welkomstbrief van 22-02-2007 (kenmerk 5325582) stond een maandbedrag van 13,95
Dit hoort uiteraard 9,95 te zijn (immers, de korting bij een ander KPN product is al afgeschaft).Na een telefonisch contact hierover werd mij verteld dat ik echt gewoon 9,95 per maand zou gaan betalen.
Ik was dan ook hevig verbaasd toen ik op 26-03-2007 een factuur per mail kreeg waar wederom een maandbedrag van 13,95 stond.
Weer moest ik conact opnemen met de helpdesk. Weer werd mij beloofd dat alles goed zou komen.
Inmiddels hebben jullie het bedrag zoals op de electronische factuur stond afgeschreven (47,50) waar gerekend is met een bedrag van 13,95
Zojuist heb ik diverse malen geprobeerd in contact met jullie te komen, maar dit is onmogelijk. Ondanks het feit dat ik bewust kies voor de afdeling betaling via het menu van de Service Desk, krijg ik verplichte informatie over zenderwisselingen en updates te horen (informatie die weinig met betalingen te maken heeft lijkt mij) daarna word de verbinding vebroken.
Ook is de 89,- welke ik via een voucher retour zou krijgen nog steeds niet bijgeschreven.
Graag zou ik iemand spreken om deze administratieve wanorde voor eens uit de wereld te helpen.
Geachte heer O,

Vanaf donderdag 1 februari 2007 is het tarief voor alle nieuwe
abonnementen van Digitenne EUR 9,95 per maand. De huidige korting van EUR 6,00 op
het basistarief van EUR 13,95 komt hiermee te vervallen. Alle nieuwe klanten betalen
dus hetzelfde maandtarief van EUR 9,95 inclusief BTW.

Indien zoals in uw geval nog de oude prijs wordt berekend dan zal dit met
terugwerkende kracht met u verrekend gaan worden.

Onze excuses voor het ongemak.

Wij vertrouwen erop u voldoende te hebben ge?nformeerd.

Met vriendelijke groet,

Peter B
KPN

[ Voor 52% gewijzigd door Koffie op 10-04-2007 20:10 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SuperBoswachter
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 17-08 20:20
Ik heb vandaag even zo'n doosje bij de primafoon opgehaald, mijn abo op @home is per 1 mei afgelopen, nu wilde ik het al vast even proberen met die free to air kanalen. Maar de ontvanger vindt alleen de betaalkanalen. RTL4 is het kanaal waar hij standaard naar toe gaat, ook als ik op 1 druk. Ik heb het al een keer zonder smartcard en een keer met geprobeerd, maar het werkt gewoon niet. Ik wilde vanavond eigenlijk voetbal kijken via digitenne vanavond.

Antenne ontvangst is 82% ongeveer en ik zit in Enschede...Overigens heb ik niet de nieuwste software, maar hij vraagt mij ook niet of ik die wil installeren, ik heb nog versie 1.40...

Iemand enig idee?...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vinnienerd
SuperBoswachter schreef op woensdag 11 april 2007 @ 14:16:
Ik heb vandaag even zo'n doosje bij de primafoon opgehaald, mijn abo op @home is per 1 mei afgelopen, nu wilde ik het al vast even proberen met die free to air kanalen. Maar de ontvanger vindt alleen de betaalkanalen. RTL4 is het kanaal waar hij standaard naar toe gaat, ook als ik op 1 druk. Ik heb het al een keer zonder smartcard en een keer met geprobeerd, maar het werkt gewoon niet. Ik wilde vanavond eigenlijk voetbal kijken via digitenne vanavond.

Antenne ontvangst is 82% ongeveer en ik zit in Enschede...Overigens heb ik niet de nieuwste software, maar hij vraagt mij ook niet of ik die wil installeren, ik heb nog versie 1.40...

Iemand enig idee?...
Reset naar factory defaults, opnieuw zenders laten zoeken, NIETS IN HET SCHERMPJE VERANDEREN VAN ZENDERS ZOEKEN! gewoon meteen laten zoeken, anders is je zenderindeling FUBAR :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SuperBoswachter
Vinnienerd schreef op woensdag 11 april 2007 @ 14:22:
[...]

Reset naar factory defaults, opnieuw zenders laten zoeken, NIETS IN HET SCHERMPJE VERANDEREN VAN ZENDERS ZOEKEN! gewoon meteen laten zoeken, anders is je zenderindeling FUBAR :)
Heb ik gedaan, maar helaas pindakaas. Ik krijg $0027 Tele2 Voetbal 1 en $0028 Tele2 Voetbal 2 enz.

Kanaal gaat dan na ok drukken vanzelf naar RTL4 0004, als ik op p- druk gaat hij naar $0028, NED 1,2,3 slaat hij dus gewoon over.

Gratis Radio zenders doen het overigens wel (maar ja daar heb je niks aan:))

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

SuperBoswachter schreef op woensdag 11 april 2007 @ 14:16:

Iemand enig idee?...
Gewoon handmatig de zenders toevoegen door op kanaal 22 te zoeken (Hengelo, Ned1,2,3 etc). Bij mij vond de tuner ook niet alle zenders automatisch maar ze zijn eenvoudig toe te voegen. Kijk op http://home.planet.nl/~pl...dvbt/digitenne-kpntv.html voor alle kanalen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SuperBoswachter
Verwijderd schreef op woensdag 11 april 2007 @ 14:48:
[...]

Gewoon handmatig de zenders toevoegen door op kanaal 22 te zoeken (Hengelo, Ned1,2,3 etc). Bij mij vond de tuner ook niet alle zenders automatisch maar ze zijn eenvoudig toe te voegen. Kijk op http://home.planet.nl/~pl...dvbt/digitenne-kpntv.html voor alle kanalen.
Heb ik geprobeerd, maar kanaal 22 geeft bij mij totaal geen resultaat. Op 23 zitten de tele2 voetbal kanalen enzo, op 22 heb ik een ontvangststerkte van 89% en een ontvangstkwaliteit van 0% op frequentie 482000 KHz, OFDM mode en alles daaronder heeft status GEEN, dus ook geen modulatie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vinnienerd
Iemand al hier die de firmware upgrade doorkrijgt? Het is inmiddels 11 april }:|

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PetersNL
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 22-06 12:59
-

[ Voor 100% gewijzigd door PetersNL op 13-04-2007 16:36 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LWaS
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 04-05-2024

LWaS

Dus.

IK heb KPN gemaild met een simpele vraag over dekking met digitenne
Ik kreeg binnen een half uur(!) mail terug of ik wat ontbrekende gegevens wilde mailen naar hun. Sindsdien is het angstvallig stil...Ik wacht nu een week.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vinnienerd
Wat zijn over het algemeen de ervaringen met de buitenantenne?
Levert deze inderdaad meer gain of een hogere S/R-ratio dan de binnenantenne?

[ Voor 3% gewijzigd door Vinnienerd op 11-04-2007 22:37 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb sinds kort Digitenne. Ben er erg tevreden over. Beetje vreemd is dat de postcodecheck aangeeft dat het niet beschikbaar is hier (Gem. Losser), maar toch aangeschaft en het werkt perfect. Ook bereik is goed.

Dus een postcodecheck zegt niet altijd alles :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stephan224
  • Laatst online: 31-10-2022
Wat is nou concreet de resolutie waarop digitenne uitzend? Heeft een HD-ready televisie van 80 cm nut of is analoog dan scherper?

Software Developer, checkout my bitcoin software at my website www.haasonline.com (Trade Bots and more...)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

SuperBoswachter schreef op woensdag 11 april 2007 @ 15:32:
[...]

Heb ik geprobeerd, maar kanaal 22 geeft bij mij totaal geen resultaat. Op 23 zitten de tele2 voetbal kanalen enzo, op 22 heb ik een ontvangststerkte van 89% en een ontvangstkwaliteit van 0% op frequentie 482000 KHz, OFDM mode en alles daaronder heeft status GEEN, dus ook geen modulatie.
Vreemd, zou toch moeten werken. Heb je de antenne nog ergens anders geprobeerd neer te zetten? Ik heb de antenne een etage hoger voor het raam staan omdat er teveel storing in de huiskamer is. Nu heb ik weinig storing meer. :) Ik zit hier ongeveer 8 km van de mast af.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• slaay
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 12:12

slaay

Natuurbeleven.com

LWaS schreef op woensdag 11 april 2007 @ 17:55:
IK heb KPN gemaild met een simpele vraag over dekking met digitenne
Ik kreeg binnen een half uur(!) mail terug of ik wat ontbrekende gegevens wilde mailen naar hun. Sindsdien is het angstvallig stil...Ik wacht nu een week.
Op de kpn site staat tegenwoordig een kaartje over de dekking. Je vindt het kaartje bij de postcodecheck van digitenne.
Grote kans dat je daar al een stuk wijzer uit zult worden!

Dich bis echt unne foëzen haas

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Koffie

Koffie

Koffiebierbrouwer

Braaimeneer

Stephan224 schreef op woensdag 11 april 2007 @ 18:49:
Wat is nou concreet de resolutie waarop digitenne uitzend? Heeft een HD-ready televisie van 80 cm nut of is analoog dan scherper?
Resolutie is doodnormaal PAL.
Alles valt of staat met je analoge signaal.
Als die brak is met veel ruis, heb je meer aan digitenne. Heb je kraakhelder beeld zonder een spikkeltje ruis kun je wellicht bij analoog blijven (zeker als je de extra analoge kanalen tov digitenne ook vaak kijkt).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vinnienerd
Stephan224 schreef op woensdag 11 april 2007 @ 18:49:
720x576, alleen de gemiddelde bitrate ligt nogal laag (onder de 4 Mbps), alhoewel deze over een maandje bij de publieke omroepen omhoog gaat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stephan224
  • Laatst online: 31-10-2022
Koffie schreef op woensdag 11 april 2007 @ 20:21:
[...]

Resolutie is doodnormaal PAL.
Alles valt of staat met je analoge signaal.
Als die brak is met veel ruis, heb je meer aan digitenne. Heb je kraakhelder beeld zonder een spikkeltje ruis kun je wellicht bij analoog blijven (zeker als je de extra analoge kanalen tov digitenne ook vaak kijkt).
mmmmm kostentechnisch is digitenne interessanter dan UPC. Zenders maken ook niet echt veel verschil heb ik gezien, maar badankt voor de response! :)

Software Developer, checkout my bitcoin software at my website www.haasonline.com (Trade Bots and more...)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SuperBoswachter
Verwijderd schreef op woensdag 11 april 2007 @ 18:56:
[...]

Vreemd, zou toch moeten werken. Heb je de antenne nog ergens anders geprobeerd neer te zetten? Ik heb de antenne een etage hoger voor het raam staan omdat er teveel storing in de huiskamer is. Nu heb ik weinig storing meer. :) Ik zit hier ongeveer 8 km van de mast af.
Heb met de antenne wel wat rondgelopen, maar hij staat nu op de beste plek in de kamer, daar haalt hij 83% dat zou toch genoeg moeten zijn lijkt me...Nou ja helaas, hoop maar dattie het 1 mei wel doet, want dan geeft @home het op hier.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Zit er verschil in beeldkwaliteit bij het gebruik van een aparte decoder en het gebruik van de ingebouwde dvb-t tuner van mijn tv? Ik heb een sony kdl-32u2000.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MeNTaL_TO

MeNTaL_TO

The future is not set

Vinnienerd schreef op woensdag 11 april 2007 @ 20:38:
[...]

720x576, alleen de gemiddelde bitrate ligt nogal laag (onder de 4 Mbps), alhoewel deze over een maandje bij de publieke omroepen omhoog gaat.
Die resolutie kan volgens mij ook nog wel eens wisselen, volgens mij worden alleen nld 1, 2 en 3 in die resolutie uitgezonden.

Wenn ist das Nunstruck git und Slotermeyer? Ja!... Beiherhund das Oder die Flipperwaldt gersput! The Hornets of Hades have descended upon me

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kaoh
  • Nu online
Verwijderd schreef op woensdag 11 april 2007 @ 23:15:
Zit er verschil in beeldkwaliteit bij het gebruik van een aparte decoder en het gebruik van de ingebouwde dvb-t tuner van mijn tv? Ik heb een sony kdl-32u2000.
Er zit zeker verschil tussen verschillende decoders, maar of de ingebouwde beter of slechter is kan ik niet zeggen. Wel vind ik dat de losse decoder van samsung (die je erbij koopt) veel slechter dan de alternatieve die ik heb geprobeerd, inclusief de topfield en een pci twinhan dvb-t kaart.
Dus waarschijnlijk is de ingebouwde beter want volgens mij zijn de samsungs het slechts.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

De resolutie is inderdaad zoals iemand al eerder zei, ALLEEN bij de publieke netten B720xH576
Bij de overige zenders is deze slechts B512xH576 8)7
Smaller nog dan dat het hoog is. Met trucjes wordt het beeld dan weer naar 4:3 model gebracht.

Je kunt dus stellen dat analoog veel beter is dan deze uitgeklede wazige rotzooi.

Er is veel te weinig ruimte voor goede kwaliteit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vinnienerd
Verwijderd schreef op donderdag 12 april 2007 @ 00:24:
De resolutie is inderdaad zoals iemand al eerder zei, ALLEEN bij de publieke netten B720xH576
:'( *stapt over op satelliet*

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Al gedaan.
Moet wel zeggen dat ook CanalDigitaal me een klein beetje tegenvalt, ondanks de volle Pal resolutie.
Die Duitse zenders zien er bijvoorbeeld 10 x beter uit, maar ja, wie kijkt er nu Duitse zenders?

Hopelijk wordt dat een stuk beter als CD de tweede satelliet in gebruik gaat nemen.

Digitenne wordt nooit een succes kwa kwaliteit. Vroeger hoopte ik nog dat het zou verbeteren als de analog publieke netten uitgeschakeld zouden worden. Maar KPN misbruikt die ruimte om nieuwe diensten van prutkwaliteit aan te bieden.

[ Voor 15% gewijzigd door Verwijderd op 12-04-2007 09:35 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MeNTaL_TO

MeNTaL_TO

The future is not set

Verwijderd schreef op donderdag 12 april 2007 @ 00:24:
Smaller nog dan dat het hoog is. Met trucjes wordt het beeld dan weer naar 4:3 model gebracht.

Je kunt dus stellen dat analoog veel beter is dan deze uitgeklede wazige rotzooi.

Er is veel te weinig ruimte voor goede kwaliteit.
Analoog kan beter zijn, hoeft niet, ligt ook een beetje aan wat je aan het kijken bent imo. Bij voetbal zie je dat de bandbreedte niet voldoende is voor het gras (tenzij er veel kijkers verwacht worden, dan gaat de bitrate omhoog).

Digitenne wordt misschien nooit een succes qua kwaliteit, maar wel qua prijs/kwaliteit.

[ Voor 5% gewijzigd door MeNTaL_TO op 12-04-2007 09:36 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

MeNTaL_TO schreef op donderdag 12 april 2007 @ 09:35:
[...]

Analoog kan beter zijn, hoeft niet, ligt ook een beetje aan wat je aan het kijken bent imo. Bij voetbal zie je dat de bandbreedte niet voldoende is voor het gras (tenzij er veel kijkers verwacht worden, dan gaat de bitrate omhoog).

Digitenne wordt misschien nooit een succes qua kwaliteit, maar wel qua prijs/kwaliteit.
En bij (actie) films, videoclips en water en vuur.

Ja, de nieuwslezer ziet er inderdaad redelijk uit.

Die voetbalzenders hadden ze er NOOIT op moeten zetten, want daar was geen ruimte voor. Die ruimte hadden ze voor de andere zenders te vebeteren moeten gebruiken/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gerco

Gerco

Professional Newbie

Verwijderd schreef op donderdag 12 april 2007 @ 09:38:
Die voetbalzenders hadden ze er NOOIT op moeten zetten, want daar was geen ruimte voor. Die ruimte hadden ze voor de andere zenders te vebeteren moeten gebruiken/
Betere kwaliteit levert alleen maar tevreden kijkers op, geen geld (en dan alleen nog het soort kijkers wat dat opvalt, weinig dus). Voetbal levert 6 euro/maand op van veel meer kijkers.

You do the math.

Ik ben het er ook niet mee eens, maar zo werkt de commercie nu eenmaal. De initiele investering is vrij hoog (niemand koopt slechts 1 tuner) en die verlies je als je teruggaat naar de kabel. De kans dat mensen snel terugschakelen is dan ook minimaal en dan kun je ze best een beetje naaien.

- "Als ik zou willen dat je het begreep, legde ik het wel beter uit!" | All number systems are base 10!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Gerco schreef op donderdag 12 april 2007 @ 09:49:
[...]

Betere kwaliteit levert alleen maar tevreden kijkers op, geen geld (en dan alleen nog het soort kijkers wat dat opvalt, weinig dus). Voetbal levert 6 euro/maand op van veel meer kijkers.

You do the math.

Ik ben het er ook niet mee eens, maar zo werkt de commercie nu eenmaal. De initiele investering is vrij hoog (niemand koopt slechts 1 tuner) en die verlies je als je teruggaat naar de kabel. De kans dat mensen snel terugschakelen is dan ook minimaal en dan kun je ze best een beetje naaien.
Ik weet niet hoor. Mijn visite zei (soms) dat het er erg slecht uit ziet. Die gaan het dus niet nemen.
Van die dure aanschaf van tuners ben ik me ook pijnlijk bewust. Ik zit hier met drie van die krengen, waarvan er twee rond de tweehonderd euro waren. 1 daarvan is wel heel leuk, daar kan je via je computer mee opnemen. :P Gek genoeg, zien die opnames er iets beter uit dan de uitzending zelf.
Dit is ook de reden dat ik Digitenne naast mijn satelliet van CD nog aanhoud. "Zonde van die kastjes", dus daar heb je wel gelijk in.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Oh ja, wanneer de Publieke netten volgende maand meer ruimte krijgen en de kwaliteit omhoog gaat, dan gaat bij de rest van de zenders de kwaliteit nog verder omlaag, omdat ze er dan nog een zender (CNN) tussen moeten proppen.

Wat mij betreft, gooien ze die CNN er helemaal vanaf.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• faab1000
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 08-03-2022
Vinnienerd schreef op woensdag 11 april 2007 @ 18:32:
Heb mijn gewone antenne die binnen staat gewoon vervangen door een buitenantenne (die ik netjes gratis opgestuurd kreeg na klachten over ontvangst ;-) en de ontvangst is inderdaad beter geworden dus deze antenne doet het zeker beter. Tip: richt wel de antennen met de smalle kant de goede richting op.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mentalist

Mentalist

[avdD]

Zover ik weet is de buitenantenne van binnen precies hetzelfde als de binnenantenne, alleen scheelt het nogal dat hij buiten hangt, de muur is geen obstakel meer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Maarrrrr de zendapparatuur van KPN is ook geschikt voor MPEG4 H.264 Misschien gaan ze binnen een jaar wel over naar deze norm. Of ze kiezen voor een betere beeldkwaliteit met dezelfde zenders of meer zenders met de kwaliteit die ze nu uitzenden. Ik denk het laatste. Er is dan alleen 1 klein probleempje... alle ontvangers moeten vervangen worden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Vinnienerd schreef op woensdag 11 april 2007 @ 18:32:
Ik heb nooit kabel of sateliet gehad, altijd dus analoge TV met antenne's op het dak. Diezelfde antenne's doen het beter dan die binnenantenne van KPN. Ik heb wel de harkjes vertikaal gezet, zit op een heuvel in zuid limburg en kan in zowel belgië als duitsland ontvangen. Ik heb wel van die antenneversterkers om de kabelverliezen te compenseren. Ik kan wel met de binnenantenne Eys ontvangen en ik verwacht ook Heerlen. Maar dat is niks bijzonders, Ik kan de antennes duidelijk zien vanuit de begane grond hier. Een kort stukje draad is al voldoende. Ik hoop wel dat de zender van Heerlen niet in mijn antenneversterkers de duitse zenders gaat wegdrukken: die staat precies in dezelfde richting. Oja, ik heb dus meerdere antenne's op t dak. Ik heb een vorige keer diverse overwegingen al beschreven voor buitenantenne's. Er zijn dan ook wel steeds erg veel reacties in dit item die weer op hetzelfde uitkomen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op donderdag 12 april 2007 @ 11:18:
Maarrrrr de zendapparatuur van KPN is ook geschikt voor MPEG4 H.264 Misschien gaan ze binnen een jaar wel over naar deze norm. Of ze kiezen voor een betere beeldkwaliteit met dezelfde zenders of meer zenders met de kwaliteit die ze nu uitzenden. Ik denk het laatste. Er is dan alleen 1 klein probleempje... alle ontvangers moeten vervangen worden.
Wel een heel groot probleempje denk ik. ;)
En volgens mij is DVB-t een internationale norm waar niet zomaar van af geweken kan worden.
Het zou betekenen dat iemand uit Belgie geen ontvangst heeft wanneer hij in Nederland is dan.

Maar het zou wel beter zijn als ze dat doen, de kwaliteit daarmee verbeteren bedoel ik en niet meer zenders.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op donderdag 12 april 2007 @ 11:22:
[...]

Ik hoop wel dat de zender van Heerlen niet in mijn antenneversterkers de duitse zenders gaat wegdrukken: die staat precies in dezelfde richting.
Waarschijnlijk zendt Duitsland op andere frequenties uit en worden Nederlandse zenders niet weggedrukt daardoor.
Dat is ook de reden dat wij er zo bekaait van afkomen met het aantal frequenties die voor Nederland beschikbaar zijn. "We moeten rekening houden met de landen om ons heen".

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Shabbaman
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 17:40

Shabbaman

Got love?

Gerco schreef op donderdag 12 april 2007 @ 09:49:
[...]

You do the math.

Betere kwaliteit leidt tot minder klagende tweakers, wellicht dat er dan minder mensen afgeschrikt worden om over te stappen op digitenne. Of, in andere woorden, "de kwaliteitsbewuste consument" blablabladiebla. Maar dan nog, met voetbal valt natuurlijk ook veel geld te verdienen. Ik kijk er zelf niet naar (betaal er ook niet voor), mag niet van mijn vriendin ;) Overigens lijkt het me zinniger dat ze (als ze bandbreedte nodig hebben) wat van die lokale zenders schrappen, ik zit hier met tv west, rijnmond en at5.

Volgens mij heb ik trouwens maar 10 euro betaald voor de ontvanger, de drempel om over te stappen is voor mij niet zo hoog. Ik was redelijk tevreden met digitenne, totdat ik een LCD-scherm kocht. Nu lijkt het nergens meer naar.

"Our words are backed with NUCLEAR WEAPONS!" - Mahatma Gandhi

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mentalist

Mentalist

[avdD]

Shabbaman schreef op donderdag 12 april 2007 @ 14:00:
Overigens lijkt het me zinniger dat ze (als ze bandbreedte nodig hebben) wat van die lokale zenders schrappen, ik zit hier met tv west, rijnmond en at5.
TV West en Rijnmond zijn geen lokale, maar regionale zenders. Die kunnen ze helemaal niet schrappen, dan krijgen ze de overheid op hun dak.

AT5 kunnen ze wel schrappen, maar daar krijg je dan gewoon 24uurs Talpa voor terug (of whatver AT5 nu mee geshared is).

[ Voor 3% gewijzigd door Mentalist op 12-04-2007 14:19 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gerco

Gerco

Professional Newbie

W3ird_N3rd schreef op donderdag 12 april 2007 @ 14:18:
TV West en Rijnmond zijn geen lokale, maar regionale zenders. Die kunnen ze helemaal niet schrappen, dan krijgen ze de overheid op hun dak.
Kan de overheid die zenders dan niet gaan uitzenden? Net als ze nu met de publieken gaan doen. Dan heeft de overheid zo'n 5 zenders per multiplex en heeft KPN meer ruimte om de bestaande zenders in acceptabele kwaliteit te gaan uitzenden (of natuurlijk om nog wat onzin/betaalkanalen erbij te prakken).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vinnienerd
Verwijderd schreef op donderdag 12 april 2007 @ 11:18:
MPEG-4 maakt gewoon deel uit van de DVB(-T) norm, dus de kans bestaat dat het in de ontvangers ondersteund wordt na een simpele firmware upgrade (alhoewel ik betwijfel of zo'n Samsung tunertje snel genoeg is voor h264) :)
Ik zal het nog eens navragen bij kennisen van kennisen van kennisen die regelmatig in deze jongen Afbeeldingslocatie: http://img133.imageshack.us/img133/2223/toreta5.png rondlopen.

[ Voor 4% gewijzigd door Vinnienerd op 12-04-2007 14:31 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mentalist

Mentalist

[avdD]

Gerco schreef op donderdag 12 april 2007 @ 14:30:
[...]

Kan de overheid die zenders dan niet gaan uitzenden?
Die zenders zitten toch al naast NL1/2/3 ofwel op de publieke multiplex? KPN mag ááálle andere multiplexen vullen met wat ze maar willen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

ik zou melde als ik mijn replica afstandsbediening zou ontvangen dus bij deze

Na eerst de verkeerde te hebben ontvange heb ik nu de goede en hij werkt prima en ziet er het zelfde uit, alleen kost het ietsjus meer moeite om de knoppen in te drukken, dus dat.

Ik heb hem hier gekocht voor €15
http://www.afstandsbedien...ISIE&merk=KPN&type=SAT048

Voor de mensen waarbij hun afstandsbediening ook wel is wil sneuvelen na een voetbalwedstrijd:P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kaoh
  • Nu online
Vinnienerd schreef op donderdag 12 april 2007 @ 14:30:
[...]

MPEG-4 maakt gewoon deel uit van de DVB(-T) norm, dus de kans bestaat dat het in de ontvangers ondersteund wordt na een simpele firmware upgrade (alhoewel ik betwijfel of zo'n Samsung tunertje snel genoeg is voor h264) :)
Ik zal het nog eens navragen bij kennisen van kennisen van kennisen die regelmatig in deze jongen [afbeelding] rondlopen.
Ik acht de kans dat een firmware upgrade genoeg is niet zo groot, al is het wel software, de hardware heeft wel eisen.
Zou wel veel doen voor de kwaliteit en hoeveelheid zenders die mogelijk zijn.

Op dit moemnt zijn er nog niet eens veel dvb-t mpeg4 spullen te koop.

Ik hoop eigenlijk dat ze het wel doen, en ik denk het ook. Het was ooit aangekondigt maar weer ingetrokken. Maar ze hebben de hardware, de dienst valt tegen. Ipv de dienst dood laten gaan en alleen publieke in de lucht houden voor nop... nah, dan zullen ze zeker op een dag besluiten dan maar de dienst te upgraden.
Al zou dat niets doen aan de verschillen in ontvangst sterkte van signalen, als die slecht is... mensen met dat probleem moeten of investeren in een dure active antenne of overstappen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

W3ird_N3rd schreef op donderdag 12 april 2007 @ 14:44:
[...]

Die zenders zitten toch al naast NL1/2/3 ofwel op de publieke multiplex? KPN mag ááálle andere multiplexen vullen met wat ze maar willen.
Momenteel worden de regionale zenders in Bouquet 1 doorgegeven (per zendmast verschilt dus de doorgegeven regionale zener). Daarnaast worden TV Rijnmond en TV Flevoland ook nog in Bouquet 5 doorgegeven. Dat verandert per 8 mei 2007. Bouquet 5 komt dan te vervallen (wordt geschikt gemaakt voor DVB-H), dus zijn de regionale zenders dan alleen maar te ontvangen via Bouquet 1 (dat dan ook alleen maar gebruikt zal worden voor de Publieke Omroep, CNN verhuist naar een ander Bouquet).

AT5 (lokale zender) deelt een kanaal met Nickelodeon. Op de kabel wordt in de avonduren op Nickelodeon de zender The Box uitgezonden.

Zie ook: http://home.planet.nl/~pl...dvbt/digitenne-kpntv.html

[ Voor 4% gewijzigd door Verwijderd op 13-04-2007 00:09 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kaoh
  • Nu online
quote]maartenvdbent schreef op vrijdag 13 april 2007 @ 00:08:
[...]
Bouquet 5 komt dan te vervallen (wordt geschikt gemaakt voor DVB-H)[/quote]
En blijven er dus maar 3 over, las ik niet ergens dat er op termijn extra frequenties bijkomen voor nederland?
En wie zit te wachten op tv op je pda scherm...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Icelus
  • Niet online
Kaoh schreef op vrijdag 13 april 2007 @ 07:12:
quote]maartenvdbent schreef op vrijdag 13 april 2007 @ 00:08:
[...]
Bouquet 5 komt dan te vervallen (wordt geschikt gemaakt voor DVB-H)[/quote]
En blijven er dus maar 3 over, las ik niet ergens dat er op termijn extra frequenties bijkomen voor nederland?
En wie zit te wachten op tv op je pda scherm...
Heel wat blijkbaar. Naast de beltonen kun je binnenkort ook het nieuws en GTST naast je in de bus/trein horen 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gitarist
  • Niet online

Gitarist

Jan

Ik heb Digitale TV van KPN sinds eind 2005, en het wordt er alleen maar slechter op.

Veel zenders hebben vaak storing, ook al is het goed weer.
Ik heb de twee receivers die ik heb (een Twin en een singletuner) al vele malen opnieuw geïnstalleerd (fabrieksinstellingen hersteld) en de antennepositie gewijzigd maar het biedt geen uitkomst.

Ik stap nu toch maar weer over op digitale TV van Casema...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vinnienerd
Gitarist schreef op vrijdag 13 april 2007 @ 09:52:
Ik heb Digitale TV van KPN sinds eind 2005, en het wordt er alleen maar slechter op.

Veel zenders hebben vaak storing, ook al is het goed weer.
Ik heb de twee receivers die ik heb (een Twin en een singletuner) al vele malen opnieuw geïnstalleerd (fabrieksinstellingen hersteld) en de antennepositie gewijzigd maar het biedt geen uitkomst.

Ik stap nu toch maar weer over op digitale TV van Casema...
Apart, aangezien je op ongeveer 9 km van de zender Maarssen en Hilversum woont, en 12 km van Amsterdam IJ (Vinkeveen, right?)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gitarist
  • Niet online

Gitarist

Jan

Vinnienerd schreef op vrijdag 13 april 2007 @ 10:24:
[...]

Apart, aangezien je op ongeveer 9 km van de zender Maarssen en Hilversum woont, en 12 km van Amsterdam IJ (Vinkeveen, right?)
Yes.

En ik heb redelijk vrij uitzicht en zit op twee hoog.

Vorig jaar was het beeld veel beter dan nu... ik ben het spuugzat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Mijn samsumg stoort regelmatig wanneer er vrachtverkeer langs komt, deze rijden hier ongeveer 80 km per uur, zo''n 50 meter voor het huis langs. Herkent iemand dit probleem en is er een oplossing voor? Ik hoopte zelf eigenlijk dat een hoger geplaatste buitenantenne het euvel kan oplossen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gitarist
  • Niet online

Gitarist

Jan

Dat kan soms uitmaken, maar ik merk er dan iig niks van ('k zit op twee hoog en niet in de buurt van een weg)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op donderdag 12 april 2007 @ 11:31:
[...]

Waarschijnlijk zendt Duitsland op andere frequenties uit en worden Nederlandse zenders niet weggedrukt daardoor.
Dat is ook de reden dat wij er zo bekaait van afkomen met het aantal frequenties die voor Nederland beschikbaar zijn. "We moeten rekening houden met de landen om ons heen".
Ik ben bang voor oversturing van de antenneversterker door de sterke zender uit Heerlen hier vlakbij en dat door de niet lineaire eigenschappen van de antenneversterker er extra frequenties ontstaan die ongeveer even sterk zijn als de zwakke signalen ver uit Duitsland. Vergelijkbaar met intermodulatievervorming. Probeer maar eens vlak bij een zender een andere frequentie en wat zwakker signaal te krijgen: dat lukt niet. Ik merk het als ik vlak langs de zender in Hulsberg rijdt dan ontvang ik opeens geen andere radiozenders meer op mn autoradio. Het is afwachten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vinnienerd
Afbeeldingslocatie: http://img353.imageshack.us/img353/9219/kpnbedanktwb9.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Erhnam
  • Laatst online: 14:50

Erhnam

het Hardware-Hondje :]

Ik heb een aantal dingen met mijn harddisk recorder van KPN. Weet iemand hiervoor een oplossing:

- Als ik verschillende programma's in de lijst heb staan om opgenomen te worden dan springt hij automatisch naar de zender waar het opnemen begint. Zeer hinderlijk als je bijvoorbeeld een film aan het kijken bent en een ander programma start met opnemen. De recorder knikkert je dan uit de film.

- Zodra het laatste programma opgenomen is schakelt de recorder zichzelf uit. Vervelend als je later inspringt in het programma wat je aan het opnemen bent. Als de recorder dan eerder aan het einde is moet je de recorder weer aanzetten.

- Verder een vraag: Soms staan er groene balletjes op de tijdslijn, als je terug gaat naar het programma. Is het mogelijk hier direct naar toe te springen ??

http://www.xbmcfreak.nl/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• asmi
  • Registratie: Augustus 2004
  • Niet online
Erhnam schreef op zaterdag 14 april 2007 @ 17:46:
Ik heb een aantal dingen met mijn harddisk recorder van KPN.
Zo te zien de Topfield.
Weet iemand hiervoor een oplossing:

- Als ik verschillende programma's in de lijst heb staan om opgenomen te worden dan springt hij automatisch naar de zender waar het opnemen begint. Zeer hinderlijk als je bijvoorbeeld een film aan het kijken bent en een ander programma start met opnemen. De recorder knikkert je dan uit de film.
Bekend probleem. In oude software-versies mislukte in zo'n geval de opname gewoon; ten opzichte daarvan is dit een flinke verbetering
- Zodra het laatste programma opgenomen is schakelt de recorder zichzelf uit. Vervelend als je later inspringt in het programma wat je aan het opnemen bent. Als de recorder dan eerder aan het einde is moet je de recorder weer aanzetten.
Irritant inderdaad. Workaround is om een tweede opname te starten en de recorder uit en aan te schakelen op een moment dat je beter uitkomt.
- Verder een vraag: Soms staan er groene balletjes op de tijdslijn. Is het mogelijk hier direct naar toe te springen ??
Met de gele knop op je afstandsbediening.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Koffie

Koffie

Koffiebierbrouwer

Braaimeneer

Weet je dat wel zeker, dat je de Topfield je eruit gooit ?
Ik heb diverse opnames staan welke elke dag v/d week opnemen.
Als de 'TV' dan al aanstaat, neemt hij gewoon dat kanaal op, zonder erheen te switched. Ook blijft de recorder gewoon aan als de opname dan klaar is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• asmi
  • Registratie: Augustus 2004
  • Niet online
Koffie schreef op zaterdag 14 april 2007 @ 18:28:
Weet je dat wel zeker, dat je de Topfield je eruit gooit ?
Uiteraard is dit weer allemaal afhankelijk van de software-versie, het feit of er al een andere opname loopt, of de zenders die je opneemt en bekijkt in dezelfde boeketten zitten enzovoorts enzovoorts.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hallo!

Heb sinds een paar dagen ook digitenne, wel te spreken over kwaliteit en ontvangst etc.
Kan ook alle zenders vinden, maar op een of andere manier (na heel vaak opnieuw zoeken en zelfs handmatig zoeken) willen ned1,2,3 + cnn niet in m'n lijst. De zenders worden wel gevonden, maar als ik wijzigingen (TV:10, Radio:3) wil opslaan doet ie dat, wil ik tv kijken zijn ned 1,2,3 weer weg!

Ontvangssterkte ligt rond 90 %
Kwaliteit ligt rond de 70/80%.

Zit in stad groningen.

Iemand een idee hoe dit op te lossen?

bvd!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

http://www.kpn.com/kpn/show/id=1648833 de update is/komt beschikbaar voor alle samsung decoders. moet zeker verbeteringen gaan bieden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb ook een GROOT probleem!

Ik heb al ruim 2 jaar Digitenne, en nu wilde ik er een tweede kaart bij voor in de slaapkamer.
Afgelopen zaterdag een nieuw kaartje gehaald, geactiveerd en vervolgens geen beeld! :(

Na veel gebeld te hebben kwam het er op neer dat ik mijn oude Digitenne abbo moest beeindigen en een nieuw KPN-Digitenne abbo moest nemen omdat ik anders twee veschillende kaarten kreeg en dat werkte niet! (?) Dus nu heb ik 2 kaarten die met 14 beginnen, de oude Digitenne begon trouwens met 13.

Nu vandaag weer gebeld met Digitenne en KPN omdat mijn kaart nog niet werkte, na veel gekloot heb ik de kaart in de tv met ingebouwde dvb tuner aan de praat en die werkt nu.

Maar nu het probleem met mijn Topfield, ik kwam er achter dat de oude Digitenne kaart anders is als de nieuwe KPN kaart. Op zich niet erg maar dan moet hij het wel doen natuurlijk.

Ik kwam er achter dat de gouden contactjes op beide kaarten verschillen van elkaar.
In mijn nieuwe tv werkt de KPN kaart perfect, maar in mijn Topfield 5300 werkt de KPN kaart niet.

Dit zal toch niet betekenen dat ik ook nog eens een nieuwe Topfield 5300 moet gaan kopen omdat de KPN weer eens lekker een eigen soort smartcard op de markt gegooid heeft???
Pagina: 1 ... 6 ... 21 Laatste

Dit topic is gesloten.