Nog even een aanvulling op mijn TFTool pogingen.
Ik had de originele disk al een keertje in een IDE>USB behuizing gehangen, maar TFTool kon hier niets mee (al zag ik wel in de logfile dat hij iets van Topfield herkende).
Gisteren dus uitgevogeld hoe ik die disk uit de TF toch kan benaderen.
Hang ik nu net de IDE disk in mijn PC die ik zelf in de Topfield had gehangen (de originele disk in de Topfield heb ik dus vervangen met een eigen disk, de TF heeft deze vervolgens zelf geformatteerd) en start TFTools.
Tada .. deze zag wel meteen de disk, zonder rare dingen uit te hoeven halen.
Lijkt wel alsof die originele disk dus niet helemaal lekker geformatteerd/ingedeeld was ofzo ?
=[edit]=
En weer een stap verder (met tegenslag).
TFTool herkend mijn HDD prima, en ziet alle recordings, ook in de subfolders.
Echter kon ik een extracted recording niet converteren. Weer een andere proberen, ook niet. Nog een andere. Hey .. die wel.
Weer 1 van de eerdere, weer niet.
Totdat ik erachter kwam waar het in zat.
De Conax versleuteling die KPN/Digitenne gebruikt, word door de TF ook gewoon in de stream behouden (vandaar die $ tekentjes bij recordings op je TF).
Oftewel : ik kan de .REC gewoon van de HDD afhalen maar ik heb er niets aan omdat het nog steeds Conax scrambled data is.
VideoReDo Plus en Project-x kunnen dus ook niets met deze files.
Op de disk die ik gisteren had, stond maar 1 recording van 1 minuut van een potje voetbal op Ned3, vandaar dat dat dus wel lukte.
Dit is dus behoorlijk ruk. Ik kan mijn eigen opnames niet eens bekijken (buiten de TF op).
Verder zoeken dus maar weer.
[
Voor 40% gewijzigd door
Koffie op 31-03-2007 09:16
]