Het grote KPN Digitenne topic deel 3 Vorige deel Overzicht Volgende deel Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 5 ... 21 Laatste
Acties:
  • 181.242 views sinds 30-01-2008

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 44269

Anoniem: 214056 schreef op dinsdag 27 maart 2007 @ 21:48:
[...]

In R'dam is 't idd heel slecht.

Net5/Talpa/Belgen wel terug kunnen krijgen via handmatig (kanaal 24 niet 27)
RTL's / SBS/ Veronica wel al in de lijst via handmatig zoeken (kanaal 64 niet 60) maar geen ontvangst
Sterker nog... ik heb twee tuners, één single tuner en een dual tuner! Uiteindelijk heb ik de zenders op de dual tuner gevonden op de eerste genoemde kanalen (27 en 60), maar op mijn single tuner kon kon ik de Net5 en consorten op geen enkel kanaal vinden, terwijl RTLx en consorten op kanaal 64 te ontvangen zijn! |:(

Ook nog geen enkele reactie van KPN mogen ontvangen op mijn mailtje van gisteren :(

Hopelijk lost KPN dit snel op!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 153782

Koffie schreef op woensdag 28 maart 2007 @ 08:08:
[...]

Zie mijn eerdere 'rants' hierover in dit topic.
Vroger betaalde je 7,95 als je al iets van de KPN af nam, anders betaalde je 13,95
Ergens begin dit jaar is dat bijgesteld naar 9,95 voor iedereen, ongeacht of je al KPN klant bent of niet.
Op de een of andere manier adverteren ze daar dus doodleuk mee terwijl hun interne systemen dit nog niet aan zouden kunnen 8)7
Correcte maandbedrag is dus 9,95 maar elke keer als ik officiele post/mail krijg waar 13,95 staat ga ik vrolijk met de KPN bellen :+

[...]
Vandaag volgende antwoord binnen :
Naar aanleiding van uw vraag omtrent ons abonnement, kunnen wij u het volgende mededelen:

Voor klanten die voor donderdag 1 februari 2007 een nieuw abonnement namen op Digitenne van KPN geldt nog het oude tarief van EUR 7,95 (incl. korting EUR 6,00 tweede KPN product) of EUR 13,95.

Vanaf donderdag 1 februari 2007 is het tarief voor alle nieuwe abonnementen van Digitenne EUR 9,95 per maand. De huidige korting van EUR 6,00 op het basistarief van EUR 13,95 komt hiermee te vervallen. Alle nieuwe klanten betalen dus hetzelfde maandtarief van EUR 9,95 inclusief BTW.

Indien zoals in uw geval nog de oude prijs wordt berekent dan zal dit met terugwerkende kracht met u verrekend gaan worden.
Wij vertrouwen erop u hiermee voldoende te hebben geonformeerd.

Bob Dieleman
KPN

Heel ander verhaal dus weer dan ik telefonisch door kreeg, we w8en het rustig af.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Eddoow
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 15:27
Ik kon de laatste dagen Net5/Tien etc. niet ontvangen. Ook niet door handmatig te zoeken. Na wat zoeken op google kwam ik het volgende tegen:
Veel problemen door frequentiewijzigingen KPN-Digitenne 13-2-2007
De verdere uitrol van digitale televisie in Nederland verloopt niet zonder problemen. KPN heeft bij de analoge afschakeling van 11 december 2006 aangegeven dat het volledige Digitenne pakket in de loop van 2007 zou worden uitgerold. Hiertoe moeten diverse zendmasten worden geplaatst en bestaande zendmasten worden aangepast.
De consequenties voor bestaande kijkers wordt nu duidelijk. Veel KPN klanten zijn geïrriteerd dat zij voor de zoveelste keer de digitale ontvanger opnieuw moeten laten scannen. En als klap op de vuurpijl missen zij na een rescan regelmatig zenders zoals Nederland 1,2 en 3.

Consumenten die digitale ethertelevisie hebben gekozen voor ontvangst van Nederland 1, 2 en 3 zitten met de handen in het haar. De helpdesk helpt deze mensen niet verder als zij de smartcard niet hebben geactiveerd. Echter voor ontvangst van de Nederlandse zenders is geen smartcard nodig.

Ons advies: mocht het probleem niet zijn verholpen door de digitale ontvanger in de fabriekstand op te starten en opnieuw te laten scannen (raadpleeg), consulteer dan uw lokale RTV zaak voor een (andere) oplossing.
Wat voor mij dus hielp was om in het menu optie "fabrieksinstellingen herstellen" alleen de zenders weg te gooien. Vervolgens automatisch zenders laten zoeken en voila, ik had weer Net5/Tien.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• surfpunk
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 07-05-2021

surfpunk

*apple macBook*

Dirkson schreef op dinsdag 27 maart 2007 @ 21:01:
Na herindeling van 26-3 in Gorinchem (weer) belabberde ontvangst voor zender blok Net5/TIEN/Belgie/Disc/...

Weet iemand op welke kanaal ik deze handmatig kan vinden/zoeken?
Hier ook in Gorinchem na herscan iig geen ned 1-2-3....

grr.. (oja singletuner)

Mijn webcam is van lego, mijn fotocamera's zijn van Nikon, de statieven van Manfrotto, mijn snowboards van Völkl en mijn laptop van apple (maar daar mag ik op DPZ niets over zeggen)...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Atomsk
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 09-05 23:52
Eddoow schreef op woensdag 28 maart 2007 @ 21:00:
Wat voor mij dus hielp was om in het menu optie "fabrieksinstellingen herstellen" alleen de zenders weg te gooien. Vervolgens automatisch zenders laten zoeken en voila, ik had weer Net5/Tien.
Dat is de standaardprocedure. Na een frequentiewijziging is het niet voldoende om alleen even opnieuw automatisch naar zenders te zoeken. Je moet zoals jij deed de zenders wissen, waarna de Samsung ontvanger opnieuw opstart en vervolgens vraagt of je zenders wil zoeken. Bij andere merken zul je iets soortgelijks moeten doen.
surfpunk schreef op woensdag 28 maart 2007 @ 21:37:

grr.. (oja singletuner)
Al eens geprobeerd bij "automatisch zender zoeken" het kanaal op 21 in te stellen? Dan niet meteen laten scannen, maar de kamerantenne boven je hoofd houden terwijl je kijkt naar de balken voor ontvangststerkte en -kwaliteit. Vervolgens wat draaien en verplaatsen tot je beide balken zo goed mogelijk hebt. Dan pas automatisch laten zoeken. Evt. de zenders wissen als dat niet helpt.

[ Voor 31% gewijzigd door Atomsk op 29-03-2007 00:46 ]

_██_
(ಠ_ృ)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mentalist
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 02-06 20:27

Mentalist

[avdD]

surfpunk schreef op woensdag 28 maart 2007 @ 21:37:
[...]

Lol, ik lees NED123 wel 4x in buiten het dekkingsgebied (Bergen op Zoom) :D.

474Mhz / Kanaal 21: Rotterdam
546Mhz / Kanaal 30: Lopik horizontaal-Breda? (geen beeld ff wachten tot Breda on air at full power is)
722Mhz / Kanaal 52: Delft/Alphen aan de Rijn?? (baggerbeeld)
738Mhz / Kanaal 54: Goes

En jij hebt op kanaal 21 geen beeld terwijl je in het dekkingsgebied zit? _o-

KPN had gewoon alleen een CI moeten ondersteunen, Conax CAM, en een lijstje met alle gebruikte frequenties voor gebied X aan de gebruikers uitdelen. Had je deze shit niet gehad, want de zenders werken perfect, alleen de "goedgekeurde" decoders lopen weer eens in de soep, iets waar iedere DVB-vorm last van heeft in Nederland. Kabeldecoders zijn ook al shit en "goedgekeurde" satellietontvangers werken ook niet altijd vlekkeloos.

Tot nu toe valt me wel op dat (omdat ik niet in dekkingsgebied zit) dat DVB-T niet erg stabiel is, er valt wel eens een beeld weg, staat het even stil. Met een goed uitgerichte schotel heb ik dat nooit (nja misschien als er sneeuw op ligt).

[ Voor 16% gewijzigd door Mentalist op 29-03-2007 02:55 ]

Verstuurd vanaf mijn Computer®

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Razzy
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 03-06 23:45
Ook ik had maandag veel problemen met de omzetting (Rotterdam). Ik had het zelfde probleem als sommige mensen hier dat er een stuk of 8 zenders niet "gepakt"werden. Ik denk dat KPN druk aan het finetunen was want sinds gisteren is het zoals het nog nooit is geweest. Zowel kwaliteit als ontvangst is nu bij mij 99%. Ik heb gisteren dan ook opnieuw mijn recorder gereset en daarna weer automatisch de zenders gezocht. Hij vond nu alles op de juiste plek.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Eddoow
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 15:27
Atomsk schreef op donderdag 29 maart 2007 @ 00:35:
[...]

Dat is de standaardprocedure. Na een frequentiewijziging is het niet voldoende om alleen even opnieuw automatisch naar zenders te zoeken. Je moet zoals jij deed de zenders wissen, waarna de Samsung ontvanger opnieuw opstart en vervolgens vraagt of je zenders wil zoeken. Bij andere merken zul je iets soortgelijks moeten doen.
Dat wist ik niet. Het is ook alweer een tijd geleden dat die brief van KPN op de mat lag (als het daar al in stond). :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hageneis
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 25-12-2024
Eddoow schreef op donderdag 29 maart 2007 @ 11:44:
[...]
Dat wist ik niet. Het is ook alweer een tijd geleden dat die brief van KPN op de mat lag (als het daar al in stond). :)
Ook, met verwijzing naar de uitgebreide instructie op kpn.com. Maar ja, RTFM, hè. |:(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sonsan
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 16:30
Ik twijfel nog. In mijn woonplaats is nog steeds geen digitale tv mogelijk (UPC) en zal voorlopig ook nog wel niet komen (netwerk niet geschikt zegt UPC) Ik heb een 42"plasma en wil graag het uiterste eruit halen, vandaar digitaal beeld. Nu is sinds twee weken Digitenne hier beschikbaar. Is dit een volwaardig alternatief voor digitale tv van UPC of is de kwaliteit lager. Of moet ik dan toch maar een schotel gaan aanschaffen? Is HDtv mogelijk met Digitenne?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 214269

Kan ik opgenomen programma's op mijn Topfield harddiskrecorder via een usb stick eraf halen of heb ik een kabel nodig van pc naar de topfield harddisrecorder??

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 214271

Haai ik heb een dvb-t usb stickie van terratec waarmee ik digitenne ontvang op laptop

Maarre..... hoe krijg ik die conaxkaart van de kpn in die laptop en heb ik daar software nog software
bij nodig??
:?
ben benieuwd

laterzzz

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Juan
  • Registratie: September 2000
  • Nu online
Hoe kan ik de ontvangst en kwaliteits percentages verbeteren?

Ontvangst staat rond 50%
Kwaliteit rond 40%

Soms blijft het beeld hangen, en soms krijg ik blokjes...

Regio Breda (zit in Rijen)

Vertrouwen is goed, controle nog beter

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kaoh
  • Laatst online: 01-06 13:55
@arjenT; Als dat sickie geen ingang heeft voor een conax kaart kan je het wel vergeten, sorry.
@jaun: Zoek naar storings elementen, zorg dat de antenne kabel niet vlak langs andere gaat, zet de antenne hoger etc.
@boschie73: Als je de kpn topfield hebt, kunnen ze er niet af.
@sonsan: Nee beeld is minder dan UPC, maar ik vind zeker beter dan analoog.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mentalist

Mentalist

[avdD]

Juan schreef op donderdag 29 maart 2007 @ 18:53:
Door 4 dagen te wachten!
sonsan schreef op donderdag 29 maart 2007 @ 16:54:
Ik twijfel nog. In mijn woonplaats is nog steeds geen digitale tv mogelijk (UPC) en zal voorlopig ook nog wel niet komen (netwerk niet geschikt zegt UPC) Ik heb een 42"plasma en wil graag het uiterste eruit halen, vandaar digitaal beeld. Nu is sinds twee weken Digitenne hier beschikbaar. Is dit een volwaardig alternatief voor digitale tv van UPC of is de kwaliteit lager. Of moet ik dan toch maar een schotel gaan aanschaffen? Is HDtv mogelijk met Digitenne?
HDTV is technisch wel mogelijk met Digitenne maar in de praktijk zal het minstens 5 jaar duren voor het er komt, ALS het er komt, omdat de bandbreedte nogal beperkt is.

V.w.b. beeldkwaliteit zal de schotel zonder twijfel winnen van Digitenne, en HDTV komt daar eind dit jaar. Zie ook Televisie via de satelliet: DVB-S.
Anoniem: 214271 schreef op donderdag 29 maart 2007 @ 18:27:
Haai ik heb een dvb-t usb stickie van terratec waarmee ik digitenne ontvang op laptop

Maarre..... hoe krijg ik die conaxkaart van de kpn in die laptop en heb ik daar software nog software
bij nodig??
:?
ben benieuwd

laterzzz
http://www.sat4all.com/fo...29925&an=0&page=0#1329925

[ Voor 3% gewijzigd door Mentalist op 29-03-2007 19:46 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• asmi
  • Registratie: Augustus 2004
  • Niet online
Anoniem: 214269 schreef op donderdag 29 maart 2007 @ 17:31:
Kan ik opgenomen programma's op mijn Topfield harddiskrecorder via een usb stick eraf halen of heb ik een kabel nodig van pc naar de topfield harddisrecorder??
Allebei niet, je moet de harddisk overzetten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Koffie
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 16:06

Koffie

Koffiebierbrouwer

Braaimeneer

Wat bedoel je met overzetten ?
Is het iemand uberhaupt al eens gelukt op de files van een TF-5300D-K uit te lezen ?
Theorethisch zou het met TFTool moeten lukken als je de schijf in je PC hangt, maar bij mij geen succes :(

Zwembad (te koop) - Braaihok (te koop) - Bouwproject -BraaiTV - Funda

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• franssie
  • Nu online

franssie

Save the albatross

Koffie schreef op donderdag 29 maart 2007 @ 22:01:
Wat bedoel je met overzetten ?
Is het iemand uberhaupt al eens gelukt op de files van een TF-5300D-K uit te lezen ?
Theorethisch zou het met TFTool moeten lukken als je de schijf in je PC hangt, maar bij mij geen succes :(
Is al gelukt met een eeprom lezer oid- staat ergens op sat4all.com, daar is ie ook te downloaden
[KLIK]

[ Voor 12% gewijzigd door franssie op 30-03-2007 09:03 . Reden: link toegevoegd ]

franssie.bsky.social | 🎸 Niets is zo permanent als een tijdelijke oplossing | Een goed probleem komt nooit alleen | Gibson guitar Fender Guitar God Damn Guitar

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 200017

sonsan schreef op donderdag 29 maart 2007 @ 16:54:
Heb ook 42' plasma. Volgens de installateur van de tv is de kwaliteit van digitenne beter dan upc. Het was effe slecht vond ik, maar de laatste tijd is de kwaliteit weer goed vind ik. prijs kwalteit is perfect vind ik.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Koffie

Koffie

Koffiebierbrouwer

Braaimeneer

franssie schreef op vrijdag 30 maart 2007 @ 09:02:
[...]

Is al gelukt met een eeprom lezer oid- staat ergens op sat4all.com, daar is ie ook te downloaden
[KLIK]
Dat topic had ik al eens gezien ja - echter heeft dat toch weinig met elkaar te maken ?
De TFTool zou in staat moeten zijn de files van een TF5x00 (wat dcan dus ook de TF5300 moet zijn) te zien en te kopieren.
De disk kan op diverse manieren benaderd worden; USB (wat de KPN versie dus niet heeft) of rechtstreeks de IDE schijf in dezelfde PC.

http://www.kluesener99.de/tftool/index_en.html

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• franssie
  • Nu online

franssie

Save the albatross

Koffie schreef op vrijdag 30 maart 2007 @ 09:30:
[...]

Dat topic had ik al eens gezien ja - echter heeft dat toch weinig met elkaar te maken ?
De TFTool zou in staat moeten zijn de files van een TF5x00 (wat dcan dus ook de TF5300 moet zijn) te zien en te kopieren.
De disk kan op diverse manieren benaderd worden; USB (wat de KPN versie dus niet heeft) of rechtstreeks de IDE schijf in dezelfde PC.

http://www.kluesener99.de/tftool/index_en.html
Oops, verkeerd begrepen. Dat uitlezen was iemand dacht ik al wel gelukt - heb je de bestanden al bekeken zodat de encryptie verwijderd is? Ben er zelf nog niet aan toegekomen de HD eruit te halen.
Helaas zit de USB hardware niet op de printplaat want dat zou toch het mooiste zijn (al zit ik er steeds meer aan te denken een dreambox 600-s te kopen al mis je dan de twin tuner).

[ Voor 0% gewijzigd door franssie op 30-03-2007 11:07 . Reden: typo ]

franssie.bsky.social | 🎸 Niets is zo permanent als een tijdelijke oplossing | Een goed probleem komt nooit alleen | Gibson guitar Fender Guitar God Damn Guitar

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Koffie

Koffie

Koffiebierbrouwer

Braaimeneer

Ik heb de HDD eruit gehaald en via een USB converter aan mijn laptop gehangen.
De software zag toen wel dat het iets van een topfield disk was, maar toonde 'm niet in de software (en dus ook geen files).
Ik wil nog eens proberen met een rechtstreekse IDE verbinding in de PC.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• franssie
  • Nu online

franssie

Save the albatross

Koffie schreef op vrijdag 30 maart 2007 @ 11:49:
....
Ik wil nog eens proberen met een rechtstreekse IDE verbinding in de PC.
Dat zou het moeten oplossen voor zover ik weet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Juan
  • Nu online
Iemand nog een antwoord op mijn vraag?

Heb meteen een aanvulling erop.

[Vraag] Ontvangst staat rond 50%
Kwaliteit rond 40%

[Aanvulling]
Heb ontdekt dat kanaal 32 het beste signaal geeft(singaal 85%, kwaliteit 8^%). Echter na het zoeken, staat ie weer standaard op kanaal 60 (50%-60% signaal)

Hoe kan ik digettenne forceren op kanaal 32?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

asmi schreef op donderdag 29 maart 2007 @ 21:33:
[...]

Allebei niet, je moet de harddisk overzetten.
Er zit wel een usb aansluiting achter op mijn harddiskrecorder of is die op een of andere manier geblocked door de kpn??

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Koffie

Koffie

Koffiebierbrouwer

Braaimeneer

Dan heb je denk ik niet een TF van de KPN, maar een 'echte' van TF ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 214269 schreef op vrijdag 30 maart 2007 @ 15:57:
[...]

Er zit wel een usb aansluiting achter op mijn harddiskrecorder of is die op een of andere manier geblocked door de kpn??
oeps sorry heb verkeerd gekeken zit er dus niet domme }:O

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• asmi
  • Niet online
Verplaatsen, overbouwen; meer synoniemen kan ik niet bedenken.
Ja hoor, het is wat omslachtig maar het werkt wel. Je moet het natuurlijk wel proberen door de disk netjes als een IDE-disk in een PC te hangen. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dvdhoek
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 31-10-2024
Er zijn inmiddels portable DVB tv's op de markt (hier staat een aantal: http://shop.conrad.nl/Aud...e,044_home_cinema/LCD_Tv/). Maar ik zie ze niet met smartcard slot, zodat ook andere zenders dan Ned 1,2,3 + regionaal kunnen worden bekeken. Weet iemand of dat al bestaat of binnenkort gaat komen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mentalist

Mentalist

[avdD]

Juan schreef op vrijdag 30 maart 2007 @ 15:42:
Wat was er mis met mijn antwoord?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Juan
  • Nu online
Sorry hoor w3ird_n3rd...

Ik zie veel antwoorden van jou, maar niet een waarin ik kan afleiden dat je een antwoord op mijn vraag geeft.. kan je link geven?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mentalist

Mentalist

[avdD]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Koffie

Koffie

Koffiebierbrouwer

Braaimeneer

asmi schreef op vrijdag 30 maart 2007 @ 17:42:
[...]

Verplaatsen, overbouwen; meer synoniemen kan ik niet bedenken.

[...]

Ja hoor, het is wat omslachtig maar het werkt wel. Je moet het natuurlijk wel proberen door de disk netjes als een IDE-disk in een PC te hangen. ;)
Het is gelukt :Y)

Ik heb de originele HDD van de TF in mijn PC gehangen, en uiteindelijk kreeg ik 'm ook zichtbaar in TFTool.
Ik denk dat het met USB ook moet lukken, want toen zag ik in de log file ook dat hij de disk als TF disk zag.

Of het zo hoort weet ik niet, maar als ik na het starten van TFTool naar Extras ga, en dan HDD-Tools, dan de disk selecteren, dan Repair drive, dan check drive en als Simulate.
Pas dan ziet TFTool de disk, kan ik de opnames bekijken,previewen en kopieren naar de HDD.

Met Project-X is het ook gelukt om het .REC bestand te demuxen naar .M2V en .MP2
Ik ga eens verder zoeken of er software is die het zonder demux naar een .MPG kan converteren.

=[edit]=
Na enig zoeken kwam ik op VideoReDo Plus, welke idd in staat is om er meteen een .MPG van te maken zonder dat je zelf met de hand moet (de)muxxen.
Ziet er goed uit.
Van het weekend eens mijn echte werk disk eruit halen en daar het e.e.a mee testen (heb nu alleen een .REC van 1 minuut).

[ Voor 12% gewijzigd door Koffie op 30-03-2007 22:09 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tvdoc
  • Registratie: Maart 2007
  • Nu online
dvdhoek schreef op vrijdag 30 maart 2007 @ 17:48:
Er zijn inmiddels portable DVB tv's op de markt (hier staat een aantal: http://shop.conrad.nl/Aud...e,044_home_cinema/LCD_Tv/). Maar ik zie ze niet met smartcard slot, zodat ook andere zenders dan Ned 1,2,3 + regionaal kunnen worden bekeken. Weet iemand of dat al bestaat of binnenkort gaat komen?
Vestel heeft er een 15 inch lcd , 12/230 volt , kost 300 euro , Finlux heeft ze ook vanaf 20 inch , kost 499 . Hierbij moet je nog wel apart een conax module aanschaffen waar je kpn kaart in kan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ZandBak
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 09-06-2023
Beste mensen
heb vanavond bij de mediamarkt een setje kpn digitenne aangeschaaft (tuner: Samsung SMT-1000T)
Heb dit aangesloten via
Scart naar 1 x s-video en 3 x RCA Female
Nou heb ik geluid naar me versterker gedaan
en s-video naar me scherm (dell 2007wfp) maar kreeg geen beeld dus aangesloten via gele tulp naar de gele tulp op me scherm en wel beeld(ziet er niet uit) iemand een idee waar dit aan ligt??

1337

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mentalist

Mentalist

[avdD]

Samsung zal wel geen S-video ondersteunen.. Zie je bij veel duurdere ontvangers ook wel..

En in zo'n Dell zitten geen denderende scalers of deinterlacers. Met een TV-kaartje in de PC die aan dat scherm hangt en Dscaler of TVtime zal je betere resultaten boeken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Koffie

Koffie

Koffiebierbrouwer

Braaimeneer

En anders kijken of je in de instellingen van je decoder S-Video kan instellen.
Je kan natuurlijk niet zomaar verwachten dat als je een converter aan je SCART hangt, dat dit werkt.
LAst but not least kan dat (waarschijnlijk goedkoopie convertertje) ook nog een one-way convertertje zijn die alleen bedoeld is om *naar* de SCART beeld/geluid te gooien en niet *van* de SCART.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jassy
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 01-06 22:05
Juan schreef op vrijdag 30 maart 2007 @ 15:42:

Heb meteen een aanvulling erop.

[Vraag] Ontvangst staat rond 50%
Kwaliteit rond 40%

[Aanvulling]
Heb ontdekt dat kanaal 32 het beste signaal geeft(singaal 85%, kwaliteit 8^%). Echter na het zoeken, staat ie weer standaard op kanaal 60 (50%-60% signaal)

Hoe kan ik digettenne forceren op kanaal 32?
Zender Breda draait nu nog op Dummyload, maar gaat binnenkort op vol vermogen de lucht in. Dan zal het in Breda met een kamerantenne veel beter gaan.

Ik zou zeggen, wacht het nog even af :). Volgens Volker Wessels gaat op 2 april (dus as maandag) de knop naar de volle power (dat is volgens mij 20kW over alle antennelagen, nu is het 10kW op de bovenste antennes. Kan je ook goed zien aan de mast dat het ook zo is, bovenin zijn de kabels niet mooi afgewerkt).

[ Voor 14% gewijzigd door Jassy op 31-03-2007 08:11 ]

Bekijk op www.dabmonitor.nl informatie over diverse Nederlandse DAB Ensembles.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Koffie

Koffie

Koffiebierbrouwer

Braaimeneer

Nog even een aanvulling op mijn TFTool pogingen.
Ik had de originele disk al een keertje in een IDE>USB behuizing gehangen, maar TFTool kon hier niets mee (al zag ik wel in de logfile dat hij iets van Topfield herkende).
Gisteren dus uitgevogeld hoe ik die disk uit de TF toch kan benaderen.
Hang ik nu net de IDE disk in mijn PC die ik zelf in de Topfield had gehangen (de originele disk in de Topfield heb ik dus vervangen met een eigen disk, de TF heeft deze vervolgens zelf geformatteerd) en start TFTools.
Tada .. deze zag wel meteen de disk, zonder rare dingen uit te hoeven halen.
Lijkt wel alsof die originele disk dus niet helemaal lekker geformatteerd/ingedeeld was ofzo ?

=[edit]=
En weer een stap verder (met tegenslag).
TFTool herkend mijn HDD prima, en ziet alle recordings, ook in de subfolders.
Echter kon ik een extracted recording niet converteren. Weer een andere proberen, ook niet. Nog een andere. Hey .. die wel.
Weer 1 van de eerdere, weer niet.

Totdat ik erachter kwam waar het in zat.
De Conax versleuteling die KPN/Digitenne gebruikt, word door de TF ook gewoon in de stream behouden (vandaar die $ tekentjes bij recordings op je TF).
Oftewel : ik kan de .REC gewoon van de HDD afhalen maar ik heb er niets aan omdat het nog steeds Conax scrambled data is.
VideoReDo Plus en Project-x kunnen dus ook niets met deze files.

Op de disk die ik gisteren had, stond maar 1 recording van 1 minuut van een potje voetbal op Ned3, vandaar dat dat dus wel lukte.

Dit is dus behoorlijk ruk. Ik kan mijn eigen opnames niet eens bekijken (buiten de TF op).
Verder zoeken dus maar weer.

[ Voor 40% gewijzigd door Koffie op 31-03-2007 09:16 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• asmi
  • Niet online
Koffie schreef op zaterdag 31 maart 2007 @ 08:51:
Totdat ik erachter kwam waar het in zat.
De Conax versleuteling die KPN/Digitenne gebruikt, word door de TF ook gewoon in de stream behouden (vandaar die $ tekentjes bij recordings op je TF).

Dit is dus behoorlijk ruk. Ik kan mijn eigen opnames niet eens bekijken (buiten de TF op).
Het is nog erger: je hebt ook op de Topfield zelf maar een beperkte tijd om de opname te bekijken. Ieder begin van de maand vervangt KPN de sleutels, waardoor je telkens alleen maar gecodeerde opnames van de lopende en van de afgelopen kalendermaand kunt zien. De oplossing om een gecodeerde opname langer houdbaar te maken is om zo'n opname te kopieren (dwz afspelen en op de opneem-knop drukken). De kopie is dan niet gecodeerd.
Blijkbaar heb je de oude software-versie op je Topfield, want die had de gewoonte om opnames heel vaak gecodeerd op te nemen. In de laatste software-versie is dat verbeterd.
Aangezien er weer een maandwissel aan zit te komen raad ik je aan om vandaag niet te besteden aan spelen met tftool, maar om je opnames van februari te redden.
Als je in tijdnood komt heb je misschien nog iets aan deze tips die ik heb opgevangen maar die ik zelf niet heb hoeven testen:
  • kopieren kan ook door de opname op 6-voudige snelheid af te spelen
  • trek de antenne uit je recorder zodat je kaart geen update krijgt en je de oude sleutels kunt blijven gebruiken
(PS ik bedenk nu dat dit wel een leuke 1-april grap zou zijn, maar het is echt waar :'( )

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ZandBak
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 09-06-2023
het is geen goedkoop convertertje (goedkoopst was 3 euro deze was 9 van belkin)
en hij heeft in en out dus maar waarom doet ie het dan niet met s-video en wel met tulp

1337

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Koffie

Koffie

Koffiebierbrouwer

Braaimeneer

kaajee in "KPN digitale tv aansluiten op PC?"

Zoals ik al zei, blijkbaar kan je Samsung decoder geen S-Video over SCART uitgooien.
Kijk anders eens in de handleiding / menu daar zul je er het e.e.a. over vinden.

Als ik straks een Conax CAM koop, en deze in mijn FloppyDTV doe om daar vervolgens mijn KPN smartcard in te doen .. hoe groot is dan de kans dat ik die scrambled .REC opnames kan bekijken/editten ?

[ Voor 29% gewijzigd door Koffie op 31-03-2007 13:22 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mentalist

Mentalist

[avdD]

ZandBak schreef op zaterdag 31 maart 2007 @ 11:08:
het is geen goedkoop convertertje (goedkoopst was 3 euro deze was 9 van belkin)
en hij heeft in en out dus maar waarom doet ie het dan niet met s-video en wel met tulp
Ik heb er eentje van 1 euro met in/out.. Maarja in Duitsland is dat spul ook veel goedkoper :P.

clique
clique2
Koffie schreef op zaterdag 31 maart 2007 @ 13:20:
kaajee in "KPN digitale tv aansluiten op PC?"

Zoals ik al zei, blijkbaar kan je Samsung decoder geen S-Video over SCART uitgooien.
Kijk anders eens in de handleiding / menu daar zul je er het e.e.a. over vinden.

Als ik straks een Conax CAM koop, en deze in mijn FloppyDTV doe om daar vervolgens mijn KPN smartcard in te doen .. hoe groot is dan de kans dat ik die scrambled .REC opnames kan bekijken/editten ?
Hangt er vanaf of de software van die floppydtv opnames ook door de CAM stuurt. Ik gok van niet. Misschien moet je toch maar een phoenixlezer kopen, dan kan je de offline descrambler van joshyfun eens proberen.

[ Voor 4% gewijzigd door Mentalist op 31-03-2007 14:59 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Koffie

Koffie

Koffiebierbrouwer

Braaimeneer

Ik zal eens kijken, het enige wat ik zo snel weet is dat er iets voor de CI in mijn systemtray komt (afkomstig van de drivers van FireDTV) en dat MediaPortal daarmee om zou kunnen gaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vinnienerd
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 17:09
Heeft iemand al ervaring met dit: https://www.satshop.nl/ca...8787245d61f9761d3ee010156
product icm. een Conax-kaartje CAM?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mentalist

Mentalist

[avdD]

Vinnienerd schreef op zaterdag 31 maart 2007 @ 16:52:
Heeft iemand al ervaring met dit: https://www.satshop.nl/ca...8787245d61f9761d3ee010156
product icm. een Conax-kaartje CAM?
Welkom, u kunt hier inloggen
[edit]Huh nu werkt ie wel?

Ja dat werkt alleen betaal je teveel en het werkt niet onder Linux. Kijk eens op dvbshop.net voor wat goedkopers.

[ Voor 17% gewijzigd door Mentalist op 31-03-2007 16:59 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hageneis
asmi schreef op zaterdag 31 maart 2007 @ 10:59:
[...]

Het is nog erger: je hebt ook op de Topfield zelf maar een beperkte tijd om de opname te bekijken. Ieder begin van de maand vervangt KPN de sleutels, waardoor je telkens alleen maar gecodeerde opnames van de lopende en van de afgelopen kalendermaand kunt zien. De oplossing om een gecodeerde opname langer houdbaar te maken is om zo'n opname te kopieren (dwz afspelen en op de opneem-knop drukken). De kopie is dan niet gecodeerd.
Blijkbaar heb je de oude software-versie op je Topfield, want die had de gewoonte om opnames heel vaak gecodeerd op te nemen. In de laatste software-versie is dat verbeterd.
Aangezien er weer een maandwissel aan zit te komen raad ik je aan om vandaag niet te besteden aan spelen met tftool, maar om je opnames van februari te redden.
Als je in tijdnood komt heb je misschien nog iets aan deze tips die ik heb opgevangen maar die ik zelf niet heb hoeven testen:
  • trek de antenne uit je recorder zodat je kaart geen update krijgt en je de oude sleutels kunt blijven gebruiken
(PS ik bedenk nu dat dit wel een leuke 1-april grap zou zijn, maar het is echt waar :'( )
KPN-topfields met de nieuwe software (1.40) slaan niet meer versleuteld op. Tenzij je twee opnames hebt lopen, dan wordt de laatste opname wel versleuteld.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vinnienerd
W3ird_N3rd schreef op zaterdag 31 maart 2007 @ 16:58:
[...]

Welkom, u kunt hier inloggen
[edit]Huh nu werkt ie wel?

Ja dat werkt alleen betaal je teveel en het werkt niet onder Linux. Kijk eens op dvbshop.net voor wat goedkopers.
Bedankt! _/-\o_ :9~ _/-\o_

Nog aanraders wat betreft merk Conax CAMmetje?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mentalist

Mentalist

[avdD]

Vinnienerd schreef op zaterdag 31 maart 2007 @ 18:06:
[...]

Bedankt! _/-\o_ :9~ _/-\o_

Nog aanraders wat betreft merk Conax CAMmetje?
http://www.dvbshop.net/pr...M--Rev--1-1----4-00e.html

Deze is goed afaik.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 187183

Hey ik zit met een probleem, ik heb het kastje aangesloten en de smartcard in gedaan. Hij is ook geactiveerd maar nu krijg ik te zien dat ik mijn smartcard moet controleren, en ik kan maar op een aantal zenders. OOk zie ik bij menu dat de smart er niet in zit. dussss??

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mentalist

Mentalist

[avdD]

Kaart omgekeerd?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 187183

nee das het probleem niet:P dat heb ik ook al geprobeerd ik kan alleen maar nederland 1 2 en 3 zien en de rest niet. en telkens staat in beeld controleer smartcard?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Koffie

Koffie

Koffiebierbrouwer

Braaimeneer

Hageneis schreef op zaterdag 31 maart 2007 @ 17:25:
[...]

KPN-topfields met de nieuwe software (1.40) slaan niet meer versleuteld op. Tenzij je twee opnames hebt lopen, dan wordt de laatste opname wel versleuteld.
Fijn om te horen :Y)
En nu maar hopen dat de KPN die 1.40 weer eens op hun netwerk gooit, want ik heb die dus niet :(
Volgens mij is er weinig anders te krijgen dan die, maar je hebt (dacht ik) voor KPN iig Conax 4.00 nodig. Daar moet je dus wel ff op letten als je een andere koopt.
Deze word iig overal aangeprezen als zijnde Digitenne comtapible.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Atomsk
  • Laatst online: 09-05 23:52
Vanaf 10 april wordt er een update voor de Samsung ontvangers verzonden. Dit moet het probleem van dubbele zenders in de lijst verhelpen en zou het beeld iets scherper moeten maken. Hopelijk bedoelen ze daarmee niet dat er een sharpening filter overheen wordt gegooid.

_██_
(ಠ_ృ)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• asmi
  • Niet online
Hageneis schreef op zaterdag 31 maart 2007 @ 17:25:
[...]
Nee hoor. Net nog twee opnames gemaakt, allebei zijn ze ongecodeerd opgenomen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mentalist

Mentalist

[avdD]

Koffie schreef op zaterdag 31 maart 2007 @ 20:00:
[...]

Volgens mij is er weinig anders te krijgen dan die, maar je hebt (dacht ik) voor KPN iig Conax 4.00 nodig. Daar moet je dus wel ff op letten als je een andere koopt.
Deze word iig overal aangeprezen als zijnde Digitenne comtapible.
Je hebt deze ook, Technisat Conax: http://www.dvbshop.net/pr...ax-CAM--R-1-1--4-00e.html

Werkt afaik ook (meen ergens eens gelezen te hebben dat dat die met Digitenne werkt).

En deze: http://www.dvbshop.net/pr...AM-Irdeto-plus-Conax.html

Zou werkelijk niet weten of die werkt.

En deze: http://www.dvbshop.net/pr...lphacrypt-Multicrypt.html

Zou denk ik ook moeten werken, maar niet getest.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• slaay
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 04-06 04:27

slaay

Natuurbeleven.com

Atomsk schreef op zaterdag 31 maart 2007 @ 21:11:
Vanaf 10 april wordt er een update voor de Samsung ontvangers verzonden. Dit moet het probleem van dubbele zenders in de lijst verhelpen en zou het beeld iets scherper moeten maken. Hopelijk bedoelen ze daarmee niet dat er een sharpening filter overheen wordt gegooid.
En in het paasweekeinde een verrassing voor Digitenne gebruikers.. wat zou het zijn?
Meer info zou op www.kpn.com/voorhemvoorhaar komen

Dich bis echt unne foëzen haas

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 105262

mijn ouders hebben nu zo'n 3 jaar al digitenne, met een topfield TF3000COT-d in regio Rotterdam. Nooit grote problemen gehad. Naja, behalve af en toe kort hangend beeld of blokjes (vooral als er iets van een vreemd magnetisch veld in de buurt komt), en soms ff op nieuw zenders laten zoeken (zoals ik vandaag maar deed aangezien ze geen net5/tien/één/etc. konden ontvangen), maar verder...

Alleen vanavond is het echt prut, echt heel veel blokjes regen en soms een beeld wat bijna 1 min. blijft hangen :|

Ik heb al geprobeerd de antenne te verplaatsen (hij stond in de vensterbank, een ontvangst van ong. 70%, een ander plekje geprobeerd met 95% maar daar was het zowat nog erger)... maar schiet niet op...

ik zag dat ik de laatste update in maart 2004 had, maar weet niet hoe ik hem moet updaten...

iemand die me kan helpen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• asmi
  • Niet online
Anoniem: 105262 schreef op zondag 01 april 2007 @ 00:24:
ik zag dat ik de laatste update in maart 2004 had, maar weet niet hoe ik hem moet updaten...
Wachten tot de nieuwste versie wordt uitgezonden, maar dat zal voor deze ontvanger wel nooit meer gebeuren. Lijkt me overigens niet dat dat iets met je huidige probleem te maken heeft.
iemand die me kan helpen?
Fabrieksinstellingen herstellen+opnieuw zenders zoeken al geprobeerd?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 56752

Ik sta op het punt een LCD televisie te kopen van 26 inch. Het probleem dat ik heb is dat ik 'm op een plaats wil hangen waar ik niet met een coax tv kabel bij kan komen (oude woning), vandaar dat het op een of andere manier 'draadloos' moet: KPN digitenne!

Mijn wens is dat ik afgezien van de voeding (230v) geen kabels nodig heb. Ik wil dus gaan voor een tv met ingebouwde DVB-T tuner. Ik heb hier het een en ander over gelezen, maar het is me nog niet helemaal duidelijk.

Ik wil gaan voor één van de onderstaande televisies (allen met DVB-T tuner):
Philips 26PF9631D
Sony KDL-26S2000
Sony KDL-26P2530
(suggesties voor andere tv's zijn welkom...budget 1250 euro)

- Zijn alle drie de televisies even 'compatible' met DVB-T tuner/smartcard/digitenne, of zijn er betere ervaringen met b.v. Sony of Philips?
- Klopt het dat ik naast de smartcard van KPN digitenne, een Conax Cam module nodig heb?
- Klopt het dat ik nog een antenne nodig heb? Zo ja, welke binnenantenne is het beste en welke buitenantenne is het beste (gat door de buitenmuur, en aan de buitenkant ophangen :) ...)?
- Zien jullie nog alternatieven voor mij (alternatieven voor KPN digitenne)?

Alvast bedankt!!!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Razzy
@einsteintina

Had jij die storing ook zaterdagavond? Rond 22.00 uur en dan echt op alle zenders?
Ik begon aan mezelf te twijfelen. Recorder stuk? Zo te horen dus niet. Ik dacht na de omzetting dat het allemaal goed zou zijn krijg je dit weer. Pfff ik begin echt een beetje moe van KPN te worden. Kunnen ze het niet gewoon goed laten?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hageneis
asmi schreef op zaterdag 31 maart 2007 @ 21:23:
[...]

Nee hoor. Net nog twee opnames gemaakt, allebei zijn ze ongecodeerd opgenomen.
Maar als je dan ook nog eens een derde kanaal live kijkt, wordt de laatst gestarte opname wel degelijk versleuteld opgenomen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hageneis
slaay schreef op zondag 01 april 2007 @ 00:17:
[...]

En in het paasweekeinde een verrassing voor Digitenne gebruikers.. wat zou het zijn?
Meer info zou op www.kpn.com/voorhemvoorhaar komen
Wat denk je als je die pagina ziet? Mij lijkt het dat we volgend weekend gratis naar de Eredivisie mogen kijken. Of ze halen een 1-aprilgrap met ons uit. :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kaoh
Razzy schreef op zondag 01 april 2007 @ 12:21:
@einsteintina

Had jij die storing ook zaterdagavond? Rond 22.00 uur en dan echt op alle zenders?
Ik begon aan mezelf te twijfelen. Recorder stuk? Zo te horen dus niet. Ik dacht na de omzetting dat het allemaal goed zou zijn krijg je dit weer. Pfff ik begin echt een beetje moe van KPN te worden. Kunnen ze het niet gewoon goed laten?
Hier inderdaad ook, regio rotterdam, zware storingen terwijl ik verder nooit iets heb.
signaal is normaal rond de 95 stabiel, maar nu was hij 95 en dan 0 en dan weer 95 etc.
Ik hoop dat dit een tijdelijk dingetje is, als dit een nieuwe standaard situatie is ben ik echt weg, want dat was niet om mee te werken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 105262

Razzy schreef op zondag 01 april 2007 @ 12:21:
@einsteintina

naja, op alle zenders weet ik niet, maar ik probeerde rond 22.45 World Trophy Latin American zien op RTL4, maar argh, ik zat me zo te ergeren!

Maar vandaag is het nog niet echt beter, toch nog een keer alle zenders opnieuw laten zoeken, antenne staat nu op een plek met beter bereik, maar het hapert nog steeds :| (Zit nu trouwens MTV te kijken...)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• asmi
  • Niet online
Hageneis schreef op zondag 01 april 2007 @ 12:27:
Maar als je dan ook nog eens een derde kanaal live kijkt, wordt de laatst gestarte opname wel degelijk versleuteld opgenomen.
Nee hoor, niks aan de hand. Probeer het zelf ook eens.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 164734

Vandaag weer een stap verder. Ik heb de KPN Buitenantenne geplaatst. Nu kan ik eindelijk storingsvrij kijken. Overigens woon ik wel in een KPN gebied, dus een binnenantenne zou in theorie genoeg moeten zijn. In praktijk is dat helaas anders.

Mijn ontvangst is nu op elk kanaal ongeveer 65 á 80%. Ik vind het beeld wel acceptabel als ik naar de kosten kijk. Het was even wat werk, maar het resultaat is er dan eindelijk. Hoef ik toch niet naar UPC terug!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 164734 schreef op zondag 01 april 2007 @ 19:57:
Vandaag weer een stap verder. Ik heb de KPN Buitenantenne geplaatst. Nu kan ik eindelijk storingsvrij kijken. Overigens woon ik wel in een KPN gebied, dus een binnenantenne zou in theorie genoeg moeten zijn. In praktijk is dat helaas anders.

Mijn ontvangst is nu op elk kanaal ongeveer 65 á 80%. Ik vind het beeld wel acceptabel als ik naar de kosten kijk. Het was even wat werk, maar het resultaat is er dan eindelijk. Hoef ik toch niet naar UPC terug!
Nog even wat extra info. De buitenantenne staat nu zo'n 8 meter van mijn huis. Ik heb 'm bevestigd op het tuinhuisje. Nu alleen de kabel nog netjes wegwerken!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Razzy
Ondanks dat ik een buitenantenne heb en beide balken op 99% heb staan stoort het zo nu en dan toch nog. Hopelijk is dit van tijdelijke aard. Weet iemand hoe dat zit met KPN? Zijn ze misschien het netwerk aan het tweaken?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vinnienerd
W3ird_N3rd schreef op zaterdag 31 maart 2007 @ 21:45:
[...]

Je hebt deze ook, Technisat Conax: http://www.dvbshop.net/pr...ax-CAM--R-1-1--4-00e.html

Werkt afaik ook (meen ergens eens gelezen te hebben dat dat die met Digitenne werkt).

En deze: http://www.dvbshop.net/pr...AM-Irdeto-plus-Conax.html

Zou werkelijk niet weten of die werkt.

En deze: http://www.dvbshop.net/pr...lphacrypt-Multicrypt.html

Zou denk ik ook moeten werken, maar niet getest.
Toch twijfel ik tussen die Duitse kaart en zo'n Twinhan kaart, ik wil namelijk zeker weten dat ze de decoding in software doen, zodat ik niet zonder signaal zit als straks KPN op MPEG-4 overstapt ;(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mentalist

Mentalist

[avdD]

De TT T-1500 doet software decoding. HW decoding kaarten voor DVB-T zijn zeldzaam en duur.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MeNTaL_TO
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 15:36

MeNTaL_TO

The future is not set

asmi schreef op zaterdag 31 maart 2007 @ 10:59:
[...]

Ik heb hier op de topfield geen problemen mee, opnames die mijn moeder gemaakt heeft op het apparaat toen we hem kochten, kunnen nu een aantal maanden later nog steeds bekeken worden.

Wenn ist das Nunstruck git und Slotermeyer? Ja!... Beiherhund das Oder die Flipperwaldt gersput! The Hornets of Hades have descended upon me

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• franssie
  • Nu online

franssie

Save the albatross

MeNTaL_TO schreef op zondag 01 april 2007 @ 23:56:
[...]

Ik heb hier op de topfield geen problemen mee, opnames die mijn moeder gemaakt heeft op het apparaat toen we hem kochten, kunnen nu een aantal maanden later nog steeds bekeken worden.
als je de opname bekeken hebt werd ie gelijk ge-de-scrambled. Als je er eentje nog nooit bekeken hebt en de key wordt vernieuwd heb je wel een dode opname.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mentalist

Mentalist

[avdD]

franssie schreef op maandag 02 april 2007 @ 00:09:
[...]

als je de opname bekeken hebt werd ie gelijk ge-de-scrambled. Als je er eentje nog nooit bekeken hebt en de key wordt vernieuwd heb je wel een dode opname.
Niet noodzakelijk.. Truckje wat ik eens gelezen heb (niet zeker of het op alle merken/typen PVR's werkt): dode opname laten beginnen met afspelen, en gewoon wachten. Na een tijdje komt met wat mazzel de sleutel van toen nog eens voorbij en zet die je smartcard terug. Dan kan je de hele opname bekijken. Daarna kan je mogelijk geen live TV meer zien, dan moet je weer een tijd live TV opzetten en wachten tot je smartcard weer een update krijgt.

Hier de oplossing van de satelliet, zal dus vergelijkbaar werken bij KPN vermoedelijk:
Maar wat nu met een oudere opname die je bent vergeten te decoderen? Ook die is in de meeste gevallen nog wel af te spelen, dat doe je als volgt:
Start het afspelen mét je Canaldigitaal-kaart gewoon in de CAM. Je krijgt een zwart beeld, en zult het daar een poosje mee moeten doen.... Nadat je geduldig een tijdje hebt gewacht, (en dat kan best een kwartier of zelfs iets langer duren, alhoewel het bij mij vaak al binnen tien minuten was) krijg je opeens beeld en geluid, je kunt de opname afspelen! Wat is er namelijk gebeurd? Terwijl je beeld op zwart stond, is wel de stream voortdurend door je Canaldigitaal-kaart geleid. Op zeker moment werd de oude sleutel die in die stream werd meegezonden weer op je Canaldigitaal-kaart geschreven, en voila, je kunt de opname weer bekijken. Misschien moet je wel weer even naar het begin van de opname gaan (druk op de rode knop voor het overzicht van je schijfinhoud, en op Ok, want je staat al op de gewenste opname), en je kunt hem helemaal afspelen, of eventueel kopiëren om hem te decoderen.

Een andere mogelijkheid is dat je eerst een (gedecodeerde) opname gaat bekijken die je in dezelfde maand hebt gemaakt als de 'zwarte' opname, uiteraard met je Canaldigitaal-kaart gewoon in de CAM, ook dan wordt de datum van je kaart weer op 'vroeger' gezet, en kun je de gewenste opname afspelen.

Als de opname erg oud is, dan zit je aan het eind (nadat je je oude film bekeken hebt) wel weer met het eerder in deze FAQ beschreven probleem van een kaart met een te oude datum, maar dat kun je tegenwoordig gemakkelijk oplossen door even via internet weer een update aan te vragen.
Alleen dat laatste, update via internet kan bij KPN geloof ik niet.

[ Voor 7% gewijzigd door Mentalist op 02-04-2007 00:36 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Koffie

Koffie

Koffiebierbrouwer

Braaimeneer

Tot nu toe kon ik nog alle 'oude' opnames bekijken.
Ik heb ook niet zo bar veel opnames die scrambled zijn.
De truuk van kopieren werkt overigens wel, maar op 6 speed afspelen resulteerd in veel te brak onkijkbaar bestand, dus dat was teveel van het goede denk ik.

Ik meen overigens gelezen te hebben dat KPN de Topfield update weer op het netwerk zou zetten, weet iemand daar iets meer van ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

De technische dienst sprak ik vorige week. Er zou sprake zijn van een nieuwe softwareupdate, maar daar zou ie vandaag op de "grote informatiedag voor TD medewerkers over ingelicht worden." Hij had begrepen dat er eind april een update voor topfield recorders komt. Moet ook wel, aangezien ze die weer aan het verkopen zijn in de winkel.

Ik wordt er deze week over teruggebeld.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• xon
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 01-06 16:19

xon

ehmmm inderdaad het paasweekend 3 dagen lang voetbal kijken en...jawel...het vrouwenkanaal..met oerhollandse series zoals spijkerhoek, glamourland, spangen etc etc.

Ze hebben wat dvd'tjes in de dvd wisselaar gepleurd ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 56752

Anoniem: 56752 schreef op zondag 01 april 2007 @ 11:49:
Ik sta op het punt een LCD televisie te kopen van 26 inch. Het probleem dat ik heb is dat ik 'm op een plaats wil hangen waar ik niet met een coax tv kabel bij kan komen (oude woning), vandaar dat het op een of andere manier 'draadloos' moet: KPN digitenne!

Mijn wens is dat ik afgezien van de voeding (230v) geen kabels nodig heb. Ik wil dus gaan voor een tv met ingebouwde DVB-T tuner. Ik heb hier het een en ander over gelezen, maar het is me nog niet helemaal duidelijk.

Ik wil gaan voor één van de onderstaande televisies (allen met DVB-T tuner):
Philips 26PF9631D
Sony KDL-26S2000
Sony KDL-26P2530
(suggesties voor andere tv's zijn welkom...budget 1250 euro)

- Zijn alle drie de televisies even 'compatible' met DVB-T tuner/smartcard/digitenne, of zijn er betere ervaringen met b.v. Sony of Philips?
- Klopt het dat ik naast de smartcard van KPN digitenne, een Conax Cam module nodig heb?
- Klopt het dat ik nog een antenne nodig heb? Zo ja, welke binnenantenne is het beste en welke buitenantenne is het beste (gat door de buitenmuur, en aan de buitenkant ophangen :) ...)?
- Zien jullie nog alternatieven voor mij (alternatieven voor KPN digitenne)?

Alvast bedankt!!!
Schopje...iemand die mij kan helpen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _zer0_
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 31-05 18:13
1 - DVB-T is een standaard, dus als de tv DVB-T ondersteund is ie geschikt voor Digitenne.
2 - Kijk in de specs van de tv's, hebben ze één of meerdere Common Interface slots ?
Zo ja dan heb je naast de smartcard ook nog een Conax-CAM nodig.
3 - Je hebt sowieso een antenne nodig, binnen- of buitenantenne afhankelijk van de afstand tot 1 van de zendmasten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kaoh
_zer0_ schreef op maandag 02 april 2007 @ 21:11:
[...]

1 - DVB-T is een standaard, dus als de tv DVB-T ondersteund is ie geschikt voor Digitenne.
2 - Kijk in de specs van de tv's, hebben ze één of meerdere Common Interface slots ?
3 - Je hebt sowieso een antenne nodig, binnen- of buitenantenne afhankelijk van de afstand tot 1 van de zendmasten.
2- En zo nee, kan je dus niet het uitgebreide pakket ontvangen, alleen ned1-2-3, tenzij ze rechstreeks CONAX support bieden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _zer0_
  • Laatst online: 31-05 18:13
Kaoh schreef op maandag 02 april 2007 @ 21:20:
[...]

2- En zo nee, kan je dus niet het uitgebreide pakket ontvangen, alleen ned1-2-3, tenzij ze rechstreeks CONAX support bieden.
Klopt, en zo te zien heb je bij alledrie de genoemde tv's een CAM nodig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vinnienerd
Voldoet het bij de KPN helpdesk om te zeggen "Ik heb mijn tuner al een keer gereset, kanalen gezocht en mijn antenne gedraaid" om een gratis buitenantenne los te lullen? :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gerco
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 02-06 16:16

Gerco

Professional Newbie

Je moet er nog even bijzeggen dat je perfect beeld had toen je de antenne een kwartiertje buiten zette. Dat werkte bij mij prima. Ik heb nu alleen het idee dat zelfs een schotelantenne of een antenne formaat flatgebouw nog niet gaat helpen tegen deze storingen...

Echt rampzalig elke keer dat ze aan dat netwerk knutselen. Na een paar weken "verbetert" dat wel weer, maar zodra het weer redelijk kijkbaar is verneuken ze het weer helemaal opnieuw...

Terugbelafspraken komen ze niet na en softwarebugs in de personal recorder (samsung) begrijpen ze niet bij de helpdesk. Dan laten ze de technische dienst "terugbellen" om me te helpen. Je kunt me niet helpen, ze moeten gewoon die f*cking bug oplossen!

Het gaat hier overigens om de bug dat alle opnametijden meeverschuiven met de zomer- en wintertijdovergang. Gelukkig gebeurt dat maar 2x per jaar, maar het is wel irritant. Is het mogelijk om Linux op dat ding te draaien? Ik heb het idee dat ik met MythTV een stuk tevredener ben dan met de software van dat rampending van Samsung.

/rant

[edit]
Ik moest even afreageren na de rampzalig slechte avond van vadaag. Het is een behoorlijk vernietigende mail geworden en ik heb niet het idee dat het gaat helpen, maar hier is 'ie ter uwer vermaak toch maar:
Aangezien u via het klachtenformulier en via de telefoon niet, heel erg laat, nutteloos of ronduit incompetent reageert, probeer ik het op deze manier eens. Ik heb een aantal problemen met digitenne van KPN die ik hieronder zal opsommen:

1. De ontvangst is sinds de "upgrade" van 26 op 27 november vorig jaar bijzonder verslechterd. Ik gebruik al een buitenantenne, maar dat helpt niets.

2. Sinds de frequentieverandering van afgelopen week is het beeld nog veel slechter geworden. Een aantal zenders geven nu helemaal geen beeld meer, slechts af en toe beeld en/of geluid en in sommige uitzonderlijke gevallen is het mogelijk om langer dan een paar seconden achter elkaar te kijken.

Ik heb de buitenantenne op verschillende plaatsen gehangen. 1, 3 en 5 meter boven de grond. De binnenantenne weer aangesloten, de insteling actief gewijzigd in de DVR. De binnen en buitenantenne zowel binnen als buiten gezet. De antennes opnieuw gericht, de zenders opnieuw gezocht, handmatig op alle! kanalen gezocht en de fabrieksinstellingen vaker hersteld dan ik kan tellen. Niets helpt. De ontvangstkwaliteit is steevast 99% of 0%. In het eerste geval heb ik soms even beeld, in het laatste uiteraard niet.

3. De personal recorder vertoont softwarebugs mbt het instellen van de zomer- en wintertijd. Wanneer deze ingaan veranderen de opgeslagen tijden van al mijn geprogrammeerde opnames. De laatste keer verdwenen gewoon alle geprogrammeerde opnames uit de lijst. Dit lijkt me een bijzonder kwalijke bug die onmiddelijk opgelost dient te worden. Helaas heb ik hier een half jaar geleden ook al melding van gemaakt en nooit een reaktie op ontvangen. Zelfs geen ontvangstbevestiging.

4. Uw klachtafhandeling is rampzalig slecht. U reageert niet of laat en als er dan een keer een reaktie komt heb ik er niets aan omdat uw medewerkers slechts de knop "stuur standaard reaktie" kunnen vinden. Terugbelafspraken worden niet nagekomen en aangezien ik een nummermelder in de telefoon heb kunt u ook niet beweren dat ik niet opnam, er is simpelweg nooit gebeld (op 1 uitzondering na, waarbij ik prima geholpen ben).

5. Wanneer uw klachtendienst of helpdesk erop word aangesproken dat zij niet of slecht reageren, beweren zij nooit een klacht te hebben ontvangen en/of nooit een belafspraak gemaakt te hebben. De administratie is blijkbaar ook nog een puinhoop.

Ik zie uw reaktie op punten 1 t/m 5 graag binnen 5 werkdagen tegemoet. Indien ik dan geen reaktie heb ontvangen zal ik u aangetekend in gebreke stellen en de betalingen wbt digitenne opschorten. Indien u de punten 1 en 2 niet binnen 1 maand oplost, zal ik mezelf genoodzaakt zien het contract met u te verbreken en alle spullen te retourneren wegens wanprestatie.

[ Voor 58% gewijzigd door Gerco op 03-04-2007 00:00 ]

- "Als ik zou willen dat je het begreep, legde ik het wel beter uit!" | All number systems are base 10!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mentalist

Mentalist

[avdD]

_zer0_ schreef op maandag 02 april 2007 @ 21:11:
[...]

Ook als er wel een common interface slot is heb je nog een kansje dat niet alle Conax modules er goed in werken. Komt gelukkig niet vaak voor maar soms is een CI slot gewoon "minder" compatible. Mocht je van een bepaalde TV al weten dat hij goed werkt met de uitgekozen Conax module, dan heeft dat de voorkeur.

Gelukkig is er als je toch een TV koopt met "minder compatible" slot geen man overboord, er zijn verschillende merken Conax modules op de markt om uit te proberen in dat geval.

[edit]Ik snap nu wat jullie bedoelen.. Breda zou op volle sterkte moeten zijn nu maar 't is huilen met de pet op qua NED123. En uit de randstad ben ik een boel kwijt.

[ Voor 8% gewijzigd door Mentalist op 03-04-2007 03:12 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kaoh
Al eereder is de klacht dat in Rotterdam het signaal kapot is gemeld, het is nog gene haar beter.
Nog steeds krijg ik (vooral na 22:00) zware storingen. Het signaal is en blijft stabiel 95% en dan plots daalt het een seconden of 5 naar 30-40% of helemaal naar 0. Daarna schiet hij terug naar de 95% en is er tot de volgende storing weer niets aan de hand.
Verschrikkelijk, ik ben bang dat er een stoor zender is aangegaan afgelopen zaterdag ergens in Rotterdam die de bool verstoort, het lijkt namelijk ook de analoge radio zwaar te storen.
Vanavond eens testen of de nieuwe storing op de radio in sync is met die op de digitenne.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• franssie
  • Nu online

franssie

Save the albatross

Kaoh schreef op dinsdag 03 april 2007 @ 06:41:
...
Verschrikkelijk, ik ben bang dat er een stoor zender is aangegaan afgelopen zaterdag ergens in Rotterdam die de bool verstoort, het lijkt namelijk ook de analoge radio zwaar te storen.
Vanavond eens testen of de nieuwe storing op de radio in sync is met die op de digitenne.
Je kan altijd contact opnemen met het Agentschap Telecon als je iets vermoed.
Ze hebben zelfs een checklist om te kijken of het inderdaad een 'stoorzender' is: [KLIK]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Vinnienerd schreef op maandag 02 april 2007 @ 22:33:
Voldoet het bij de KPN helpdesk om te zeggen "Ik heb mijn tuner al een keer gereset, kanalen gezocht en mijn antenne gedraaid" om een gratis buitenantenne los te lullen? :+
Een buitenantenne heeft niet echt heel veel zin. Je moet er geen wonderen van verwachten.
Je kunt zelf kijken of het zin heeft door je huidige antenne buiten te zetten. Als het beeld dat echt beter wordt krijg je een buitenantenne. Anders heeft het ook weinig zin, heb je alleen het geklooi om de kabel door je muur te voeren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gerco
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 02-06 16:16

Gerco

Professional Newbie

Geweldig... ik heb een reaktie van KPN (wel snel trouwens)... Eerst volgt het standaard fabrieksinstellingen verhaal. Dan het standaard antenne uitrichtverhaal en tenslotte het buitenantenne verhaal. Het moge duidelijk zijn dat ze ook deze keer mijn e-mail niet gelezen hebben.

De zomertijdbug is uiteraard ook volkomen verkeerd begrepen en krijg ik een nutteloos antwoord op terug. Is er een manier waarop ik die mensen aan het verstand (mits aanwezig) kan peuteren wat er nu eigenlijk aan de hand is?

- "Als ik zou willen dat je het begreep, legde ik het wel beter uit!" | All number systems are base 10!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 214271

:O Reeds een jaar digitenne zit twintig km onder rotterdam vandaag postcodecheck gedaan blijk in mijn gemeente nog helemaal digitenne te krijgen te zijn jammer hoor :O

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vinnienerd
Klopt het dat de KPN term voor multiplex bouquet is? (klik)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• slim_fan
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 14:02
Ik wil ook graag digitenne aanvragen van kpn, alleen ik wil er wel meerdere tv's op aansluiten. Is dit mogelijk zonder extra ontvangers? Ik lees namelijk wat tegenstrijdige berichten in dit topic.

[ Voor 12% gewijzigd door slim_fan op 03-04-2007 14:54 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• franssie
  • Nu online

franssie

Save the albatross

slim_fan schreef op dinsdag 03 april 2007 @ 14:53:
Ik wil ook graag digitenne aanvragen van kpn, alleen ik wil er wel meerdere tv's op aansluiten. Is dit mogelijk zonder extra ontvangers? Ik lees namelijk wat tegenstrijdige berichten in dit topic.
Nee. (tenzij je op alle tv's hetzelfde wilt zin en er kabels tussen wil trekken). Je zal dus meerdere ontvangers moeten kopen, of beter nog nieuwe TV's met ingebouwde DBV-T ontvangers en ruimte voor een CAM voor de conax kaart en module 8)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Shabbaman
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 17:04

Shabbaman

Got love?

Kan wel, moet je wel meerdere ontvangers kopen.

EDIT: simultaanposten is tech!

[ Voor 26% gewijzigd door Shabbaman op 03-04-2007 14:58 ]

"Our words are backed with NUCLEAR WEAPONS!" - Mahatma Gandhi

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Ik heb nu echt van alles geprobeerd en ben een flinke poos tevreden geweest over Digitenne. Eigenlijk voor het hele omschakel verhaal was altijd alles prima. Het is nu al tijden een ramp. Ik ben het spuugzat; binnenantenne, buitenantenne, single tuner, topfield pvr, betere kabels, verplaatsen antennes, fabrieksinstellingen herstellen enz enz. Dan werkt het en een dag later weer niet. Vandaag alles afgekoppeld en UPC Digitale TV aangesloten. Dat werkt nu perfect! Meer zenders, geen vervelende storingen en prachtige beeld kwaliteit. Tja, die verplichte UPC box neem ik op de koop toe. Dan maar iets meer betalen t.o.v. KPN! Bedankt KPN voor het verpesten van Digitenne!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RonaldM
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 04-06 12:08
Vinnienerd schreef op dinsdag 03 april 2007 @ 14:24:
Klopt het dat de KPN term voor multiplex bouquet is? (klik)
Is er iemand handig met Google Earth? Zou mooi zijn om de lijst met zenderlocatie daar in te plaatsen, weet je een beetje welke je het beste kan selecteren...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kaoh
Op die site (http://www.radiowereld.nl/fmtv) is ook wel een mooi nieuws overzicht aanwezig met digitenne info, in iedergeval completer dan die van kpn zelf ;-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LEX63
  • Registratie: November 2006
  • Laatst online: 30-05 09:20
Goeden morgen.

Ik heb een Anysee 30 plus ontvangertje. Het werkt redelijk goed al schokt het soms.

Mijn probleem is dat een deel van het instel edit menu ontbreekt waardoor ik in de menu's niets kan doen.

Heb nu een opeen stapeling van zenders. Het zou mooi zijn als ik dit kan bewerken en op mijn favoriete volgorde kan zetten.

Heeft iemand ook deze ervaring?

[ Voor 29% gewijzigd door LEX63 op 04-04-2007 01:28 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vinnienerd
Kaoh schreef op woensdag 04 april 2007 @ 01:18:
Op die site (http://www.radiowereld.nl/fmtv) is ook wel een mooi nieuws overzicht aanwezig met digitenne info, in iedergeval completer dan die van kpn zelf ;-)
Er wordt niks over de term bouquet vermeld, maar aangezien een zenderpakket per bouquet en per UHF kanaal wordt aangeboden, ga ik ervanuit dat dit de KPN-term ervoor is. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Haay
  • Laatst online: 17:06
Vraag me echt af waarom Almere zo'n fokking lage zendpower van slechts 1,5 kW heeft! Zou volgens mij al een hoop schelen in Almere als dat geüpgrade zou worden naar een hogere waarde. Vooral als je zoals ik in Almere Buiten zit en dus op de rand van het bereik van die mast zit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Koffie

Koffie

Koffiebierbrouwer

Braaimeneer

Pak je in Almere-buiten niet de zender uit Lelystad mee ?

Pagina: 1 ... 5 ... 21 Laatste

Dit topic is gesloten.