Wat verdient een ICTer gemiddeld? (deel 4) Vorige deel Overzicht Volgende deel Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 6 ... 10 Laatste
Acties:
  • 60.154 views sinds 30-01-2008

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 201130

paella schreef op zondag 29 april 2007 @ 17:06:
Als jij het niet krijgt, profiteert alleen je baas er van. Dat geld IS er namelijk (daar ga ik dan wel even van uit). Ik vergelijk het maar met voetballers die veel verdienen. Als zij dat niet krijgen, zijn het de bobo's en die hebben er veel minder recht op. Meer geld is beter, het heeft niets met gelukkig zijn te maken.
Die gedachte klopt voor geen meter. Bij detacheerders geldt bijvoorbeeld al: Hoe meer jij verdient hoe hoger jouw uurtarief wordt om alles te compenseren. Dat geld is er dus NIET per definitie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• koper137
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 30-12-2024

koper137

uhhhhhh

Anoniem: 201130 schreef op zondag 29 april 2007 @ 11:45:
Leeftijd: 23
Opleiding: HBO Technische Informatica
Werkervaring: 1,5 jaar.
Werkgever: Grote detacheerder
Huidige functie: Software Engineer
Laptop: Ja
Vakantiegeld: 8%
Vakantiedagen: 27
13/14e maand of winstuitkering: Winstuitkering
GSM: Nee
Auto: Ja
Andere secundaire arbeidsvoorwaarden: vergoeding internet etc..
Werkweek: 40 uur
Maand salaris(bruto): 2800
2800 is best hoog. Is dit incl vakantiegeld? + andere toeslagen?

___________________________*

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• paella
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 20:35
Anoniem: 201130 schreef op zondag 29 april 2007 @ 17:13:
[...]

Die gedachte klopt voor geen meter. Bij detacheerders geldt bijvoorbeeld al: Hoe meer jij verdient hoe hoger jouw uurtarief wordt om alles te compenseren. Dat geld is er dus NIET per definitie.
Detachering is ook voor mietjes :)

No production networks were harmed during this posting

Acties:
  • 0 Henk 'm!

koper137 schreef op zondag 29 april 2007 @ 18:45:
[...]

2800 is best hoog. Is dit incl vakantiegeld? + andere toeslagen?
Nee, dat is mijn basis.
paella schreef op zondag 29 april 2007 @ 18:54:
[...]

Detachering is ook voor mietjes :)
Bij een niet detacheerder gaat die gedachten al helemaal niet op. Omdat die veel minder flexibiele inkomsten hebben en jouw salaris dus volledig moeten kunnen verantwoorden.

[ Voor 44% gewijzigd door Anoniem: 201130 op 30-04-2007 00:59 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 7533

het is allemaal relatief: je kan beginnen met een hoop geld en weinig groei kansen hebben, je kan laag instappen en hard groeien

feit is, ict of niet, is hbo starten is 2000, wo starten 2200 als je mazzel hebt. ICT/Finance betaald gewoon goed. dus een prima sector. ken (post doc) academici die met 2000 starten. lachwekkend, eigenlijk schandalig. die mensen kunnen ECHT iets. maarja weinig markt.

al vanaf toen ik 18, in 1998, geroepen, ict of finance of een combi (is helemaal scoren) is altijd prijs. die vraag blijft groeien. wel iets op niveau. html polen zijn zo te scoren. je moet wel iets leveren. dan ben je zeer waardevol. liefst ook nog met 3-4 werkervaring. alle deuren open.

is 3,500 op je 30e goed te halen.

maarja geld, succes, carrière of ook een leven lastige combi. het is kiezen :)

lastige keuze: succes (geld) of een familie beiden is bijna onmogelijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Roenie
  • Registratie: Juli 2000
  • Niet online
Ik zie hier steeds laptop en telefoon staan, maar kun je die dan onbeperkt prive gebruiken? Wanneer dit niet het geval is kun je die dan toch eigenlijk niet meenemen in een vergelijking van arbeidsvoorwaarden, want dan zijn ze slechts zakelijk gereedschap.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 3625

Anoniem: 7533 schreef op maandag 30 april 2007 @ 06:17:

Ben het niet helemaal met je eens met bovenstaande. Ik ben (Als ik het vergelijk met meeste mensen hier) succesvol in mijn carriere, en heb een zeer goede relatie met mijn vrouw. Het komt allemaal aan op plannen en ervoor zorgen dat je zowel je prive als je zakelijk van de juiste dingen op de hoogte houdt en gescheiden houdt indien nodig.

Als tip zal ik geven, dat het boek "7 Habits of Highly succesful people" van "Stephen Covey" een aanrader is voor iedereen die beiden probeert te combineren. Het heeft mij zeker in de goede richting gestuurd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 125106

feit is, ict of niet, is hbo starten is 2000, wo starten 2200 als je mazzel hebt.
Dan denk ik dat je het verschil tss HBO en WO toch zwaar onderschat.
In de laatste statistieken van starterslonen van Vacature.com in België staat Master Informatica op de 5e plaats, terwijl Bachelor informatica zelfs niet in de top 20 voorkomt. (http://www.vacature.com/art26869)
Ook was er enkele weken geleden een artikel in de krant (De Standaard) dat het verschil in salaris tussen universitaire diploma's en hogeschool diploma's nog elk jaar met enkele procenten toeneemt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 87302

Justin_Time schreef op maandag 23 april 2007 @ 09:35:
Leeftijd: 25 jaar
Opleiding: HBO Informatica & Informatiekunde, CCNA/P/IP/CCIE written/lab scheduled
Werkervaring: 4.5 jaar.
Werkgever: ICT detacheerder
Huidige functie: Senior netwerk engineer
Werkweek: 33
Maand salaris(bruto): 3350 (+838 onregelmatigheids toeslag) = 4188
25 jaar. 4.200 euro bruto. 33 uur per week werken.
Ik ken mensen van 25 die het slechter voor elkaar hebben :)
Anoniem: 126311 schreef op woensdag 11 april 2007 @ 10:03:
Mijn details:

25 jaar oud
Opleiding HBO Informatica afgerond
Relevante werkervaring: Geen (stage: 2 x 6 maanden stageproject, en 1 jaar part time (stageopdracht verlengd, 1 dag per week))

Ik ben gisteren voor een gesprek geweest voor een functie als java ontwikkelaar, er werd me 1500 euro bruto aangeboden, exclusief kilometervergoeding (19cent/km). Dat maakt totaal 1660 per maand. Verder geen extra regelingen zoals pensioenfonds etc
8)7
Ik zou voor minder dan 2.000 nergens beginnen met jouw opleiding. Als je goed onderhandelt kun je er 2.200-2.500 uitslepen.
Anoniem: 46945 schreef op vrijdag 06 april 2007 @ 10:59:
[...]
5 833.33 British pound = 8 629.56919 Euro
Wow... en dat op je 31e... met LTS ? Super man... Hoe heb je dat gedaan?
zeg maar 100.000 euro per jaar. Is veel. Maar vergis je niet, in London verdient men gemiddeld 60.000 euro, zeg maar de administratief medewerker van 38 jaar met 15 jaar werkervaring. Hier in Nederland is het gemiddeld salaris 28.000 euro. Dus daar 100.000 is 50.000 hier. Maar het is en blijft een vet salaris. Vooral als je veel kunt sparen. Dan kun je met 50 jaar de boel verkopen en met een miljoen op de bank in een echt goedkoop land wonen.

[ Voor 66% gewijzigd door Anoniem: 87302 op 30-04-2007 12:49 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Justin_Time
  • Laatst online: 10-06 07:26
Anoniem: 3625 schreef op maandag 30 april 2007 @ 10:21:
[...]
Als tip zal ik geven, dat het boek "7 Habits of Highly succesful people" van "Stephen Covey" een aanrader is voor iedereen die beiden probeert te combineren. Het heeft mij zeker in de goede richting gestuurd.
Ik ben nu al zo'n jaar bezig met studeren na het werk en heb hier ook best moeite mee gehad dus ik heb het boek besteld. Bedankt voor de tip.

Elke dag dronken is ook een geregeld leven.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• stimpyrulez
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 18-06 11:26
Anoniem: 201130 schreef op zondag 29 april 2007 @ 17:13:
[...]

Nou volgens mij klopt jou gedachte ook niet helemaal. Een detacheerder krijgt genoeg!! Echt, ben nu bezig op TAO basis, en als je ziet wat ik krijg, dan is dat veel!

En dan verdient mijn tussen persooon nog effe een 7 euro per uur (zorgt voor de verloning), en dan zit er nog een bedrijf tussen die denk ik het zelfde als mijn tussen persoon vangt(is first supplier)!
Dus er zitten 2 bedrijven tussen, en ik hou er nog meer dan genoeg aan over!

En het heeft er dus niks mee temaken wat jij verdient.
Heb 1.5 jaar bij een groot ICT bedrijf gezeten voor 2000 euri per maand. En krijg nu dik 4x zoveel. En dan zit dat bedrijf moeilijk te doen dat het allemaal zo duur is, en als je een loonverhoging wil dat zitten ze al moelijk te doen voor 3%! Rot toch op, je verdient 10000 aan mij, en dan zeuren over een paar honderd euri (nog niet eens eigenlijk)!

De grootste kosten voor die bedrijven zijn alle managers en grote bedijfspanden die betaald moeten worden. En daarom wordt de prijs opgedreven, niet omdat jij zo nodig 200 euri in de maand er bij wil hebben. Die kunnen wel makkelijk van af, maar ja de rest is zo duur.

En het lompe is, ik krijg 3% bij 2000 euri is wel het super bedrag van 60 euri. Dan zeggen de managers, ja maar ik krijg ook 3%, maar hun salaris ligt op dik 8000 euri, ja dan krijg je er wel heel wat meer bij (dik 100 euro), en misschien nog een leuke bonus aangezien ze het zo goed hebben gedaan het afgelopen jaar.

Ik vind dat het bedrijf gerust wat meer mag betalen, omdat ze toch genoeg vangen!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Justin_Time
  • Laatst online: 10-06 07:26
stimpyrulez schreef op dinsdag 01 mei 2007 @ 08:51:
[...]
Ik vind dat het bedrijf gerust wat meer mag betalen, omdat ze toch genoeg vangen!
Dat vind ik nou ook. Als ik mezelf als voorbeeld neem ik verdien nu zo'n kleine 4200 euro bruto + een auto.

Maar ik word weggezet voor 90 euro per uur + 30% (onregelmatigheidstoeslag)

Een simpel rekensommetje, je komt dan op zo'n 15.000 euro per maand. Ik weet dat een werknemer ook veel geld kost maar zoals je ziet verdienen ze er ook genoeg aan.

Elke dag dronken is ook een geregeld leven.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Motrax
  • Registratie: Februari 2004
  • Niet online

Motrax

Profileert

Vergeet niet het gedeelte werkgeverslasten. Dat wat jij bruto ontvangt is nog lang niet wat de werkgever aan totaal kosten heeft aan je. Was dat nu 40% of 60%?
- 40% houdt in dat er 5880 wordt uitgegeven, op basis van 4200.
- Auto is 1000? (gok, geen onderbouwing, weet ook niet of dit wel meeberekend moet worden, aangezien kosten auto waarschijnlijk ook op een project worden weggeschreven?)
- 10% winst is 1500... (riant okay)
- Dan is er 8380 totaal

Van de 15.000 blijft dan 6600 over. Nog steeds een ruim bedrag, maar minder dan je net liet zien. Ruwweg 40% overhead. Maar is dat veel of weinig? In 'normale' organisaties is de overhead een stuk lastiger te berekenen en ik kan dus niet 123 iets er over vinden.

☻/
/▌
/ \ Analyseert | Modelleert | Valideert | Solliciteert | Generaliseert | Procrastineert | Epibreert |

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• stimpyrulez
Motrax schreef op dinsdag 01 mei 2007 @ 09:56:
Vergeet niet het gedeelte werkgeverslasten. Dat wat jij bruto ontvangt is nog lang niet wat de werkgever aan totaal kosten heeft aan je. Was dat nu 40% of 60%?
- 40% houdt in dat er 5880 wordt uitgegeven, op basis van 4200.
- Auto is 1000? (gok, geen onderbouwing, weet ook niet of dit wel meeberekend moet worden, aangezien kosten auto waarschijnlijk ook op een project worden weggeschreven?)
- 10% winst is 1500... (riant okay)
- Dan is er 8380 totaal

Van de 15.000 blijft dan 6600 over. Nog steeds een ruim bedrag, maar minder dan je net liet zien. Ruwweg 40% overhead. Maar is dat veel of weinig? In 'normale' organisaties is de overhead een stuk lastiger te berekenen en ik kan dus niet 123 iets er over vinden.
Ok, kan redelijk met je berekening mee komen, maar als je dan om een loonsverhoging vraagt van nou zeg is 5 of 8% (van de 4200 bruto) dan houd dat in +/- 200 tot 300 euro per maand.

Dan hebben ze een winst van 6300 euro! Nou daar zou ik het ook voor doen. Maar oh oh dat kan allemaal niet hoor, tis veel te duur. Nou sorry, ga dan lekker in een kleiner gebouw zitten. De meeste grote detacheerder daarvan zit toch bijna 80% bij de klant!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 78369

Justin_Time schreef op dinsdag 01 mei 2007 @ 09:40:
[...]

Dat vind ik nou ook. Als ik mezelf als voorbeeld neem ik verdien nu zo'n kleine 4200 euro bruto + een auto.

Maar ik word weggezet voor 90 euro per uur + 30% (onregelmatigheidstoeslag)

Een simpel rekensommetje, je komt dan op zo'n 15.000 euro per maand. Ik weet dat een werknemer ook veel geld kost maar zoals je ziet verdienen ze er ook genoeg aan.
houd er rekening mee dat als jij vakantie neemt, als je ziek bent (kan ook langdurig zijn), als je even niet zo lekker in je vel zit en dus slecht werk afleverd, dat dat allemaal ook betaald moet worden. En dat risico wil de ondernemer afdekken. Wanneer jij een werknemer bent die al jaren goed werk doet, vind ik overigens wel dat ze je gewoon een beetje loonsverhoging mogen geven. Ze moeten niet zeuren over die 150 euro extra terwijl je 15000 per maand maakt voor hen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Motrax
  • Niet online

Motrax

Profileert

Ik ben het wel met je eens dat het wat beter mag, zeker bij de starters. Kleinere detacheringsbedrijfjes heb ik al eerder horen zeggen dat ze wel veel meer kunnen bieden, maar dat gewoon niet willen. Ik neem aan dat het ook voor de grotere opgaat. Reden is dat het de startersmarkt in de war gooit. Je kan nu voor relatief weinig een starter aannemen (en 'm nog blij maken ook, het is toch marktconform?) en voor veel geld wegzetten. Naast het feit dat er een werkgeverrisico is dat je een relatief onbekend persoon aanneemt.

Het meest jammere er aan vind ik nog dat je moet overstappen naar een andere werkgever om een flinke stap in salaris te maken. En tegelijkertijd wordt er wel geprobeerd de werknemer te binden en vragen ze naar je loyaliteit. Nou... als starter is mijn loyaliteit niet zo sterk als ik zit te rekenen aan mijn toekomstige hypotheek :X

Niks tegen mijn huidige werkgever, ik heb het uitstekend naar mijn zin en afgezien van salaris heb ik niks te klagen, en eigenlijk over het salaris ook niet, hoewel meer = beter ;)

☻/
/▌
/ \ Analyseert | Modelleert | Valideert | Solliciteert | Generaliseert | Procrastineert | Epibreert |

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• stimpyrulez
Anoniem: 78369 schreef op dinsdag 01 mei 2007 @ 10:03:
[...]

houd er rekening mee dat als jij vakantie neemt, als je ziek bent (kan ook langdurig zijn), als je even niet zo lekker in je vel zit en dus slecht werk afleverd, dat dat allemaal ook betaald moet worden. En dat risico wil de ondernemer afdekken. Wanneer jij een werknemer bent die al jaren goed werk doet, vind ik overigens wel dat ze je gewoon een beetje loonsverhoging mogen geven. Ze moeten niet zeuren over die 150 euro extra terwijl je 15000 per maand maakt voor hen.
Ja ok, als ik vakantie neem, betaald de werkgever dat. Maar (als voorbeeld) 6600 winst maken, en jij dat per maand binnen haald, dan is dat effe vlug zo'n dikke 70000 per jaar. En als jij 25 - 30 dagen per jaar hebt, dan is dat 1 maand extra a 4500,00 euro. Dan hebben de ze nog effe 65000 winst!

Ach en de risico die ze lopen?? Hoe erg is dat. Als je op een project wordt gedropt, en je houd het er maar 2 maand uit, omdat je slecht persteerd, dan hebben ze nog genoeg gevangen om je +/- een half jaar op de bank te houden. Dus dat risico is dus dik gedekt. En als je langdurig ziek bent, dan hebben ze daar verzekeringen voor. Die max. 500 euri per maand kosten. Dus ja ze verdienen/ houden gewoon te veel achter.

Naar miojn mening dan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• stimpyrulez
Motrax schreef op dinsdag 01 mei 2007 @ 10:10:
Het meest jammere er aan vind ik nog dat je moet overstappen naar een andere werkgever om een flinke stap in salaris te maken. En tegelijkertijd wordt er wel geprobeerd de werknemer te binden en vragen ze naar je loyaliteit. Nou... als starter is mijn loyaliteit niet zo sterk als ik zit te rekenen aan mijn toekomstige hypotheek :X

Niks tegen mijn huidige werkgever, ik heb het uitstekend naar mijn zin en afgezien van salaris heb ik niks te klagen, en eigenlijk over het salaris ook niet, hoewel meer = beter ;)
Dat vind ik dus ook jammer, maar waarschijnlijk doen ze dat omdat je je cursussen allemaal al gehad hebt, en de meeste kosten al gemaakt zijn. Maar als ze dan in eens 400 euro erbij kunnen doen dan vind ik dat wel vreemd. Terwijl veel bedrijven dan geen tegen bod doen omdat je weg gaat. Terwijl je dan juist winst gaat maken op een persoon, en dat kleine betje extra er dus wel vanaf kan!

En vooral als starter vind ik het jammer (was bij mijn vorige werkgever dan) je bent junior, maar je wordt wel naar een half jaar als medior in gezet. Dus hun vangen meer in de maand, alleen ik wordt er niet beter op. Sorry, maar dat vind ik echt een vreemde zaak. Ze mogen best aan mij verdienen. Maar dan wil ik er ook wat beter van worden! >:)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rukapul
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 19:23
Een discussie is afgesplitst naar Loon naar verdiensten .

Houd het hier of kort en bondig of open een nieuw topic, want anders is het niet te volgen. Dit geldt dus ook voor de discussie over de verdiensten van detacheringsbureaus, etc. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 76747

Leeftijd: 37
Opleiding:
- Cursus Systeembeheer (waaronder een gedeelte AMBI)
- MBO ICT beheerder niveau 4
- Propedeuse HBO Bedrijfskundige Informatica en nog bezig met de rest
Werkervaring: 9 jaar
Werkgever: Onderwijs
Huidige functie: Systeembeheerder
Laptop: nee
Vakantiegeld: ja (8%)
Vakantiedagen: 49
13/14e maand of winstuitkering: ja
GSM: nee
Auto: nee
Andere secundaire arbeidsvoorwaarden: Fietsplan/Spaarloonregeling
Werkweek: 40 u
Maand salaris(bruto): 2200

[ Voor 11% gewijzigd door Anoniem: 76747 op 02-05-2007 11:27 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Flyduck
  • Laatst online: 28-03 13:37
@Klausito
Ben je altijd in de IT werkzaam geweeest?
Vind het niet een heel erg hoog salaris aangezien je ook geen gsm en auto erbij hebt.

Zijn er mensen die deze regel lezen? Graag terugkoppeling gewenst (onopvallend)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• paella
Maar kijk eens naar die vakantiedagen!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Griffin2k
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 19:59
paella schreef op dinsdag 01 mei 2007 @ 22:43:
Haha inderdaad. Dat in vergelijking met de standaard 25/26 dagen in de IT,
Dat is gewoon het dubbele! :/

Zonnepanelen 3950Wp - DMEGC 6x395Wp (ZW 2°) + DMEGC 4x395Wp (ZW 28°) - Solis 3.6 ; Easee Charge Lite 11kW + Easee Equalizer (Load Balancing) ; BMW iX1

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Helsie
  • Registratie: Januari 2000
  • Niet online
Zoveel dagen is normaal gesproken gewoon 40u werken met 36u contract...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Flyduck schreef op dinsdag 01 mei 2007 @ 21:55:
@Klausito
Ben je altijd in de IT werkzaam geweeest?
Vind het niet een heel erg hoog salaris aangezien je ook geen gsm en auto erbij hebt.
Voordat ik in de IT werkte heb ik 7 jaar in de metaal als CNC frezer/kotteraar gewerkt (verspaning). Met veel geluk en zonder opleiding heb ik op mijn 28e dus de overstap gemaakt naar de IT. Inmiddels ben ik wel een aantal opleidingen rijker zoals je ziet aan mijn "cv".
Het salaris is niet erg hoog nee. De korte woon-werk afstand (fiets afstand) compenseert ook eea, zo heb ik maar 30 minuten reistijd met de fiets. Carrieremogelijkheden zijn er niet, opleiding ook nauwelijks (mijn HBO betaal ik helemaal zelf, zowel in tijd als in geld). Wel heb ik het geluk gehad dat op de school waar ik nu werk geen systeembeheerder was, alleen 2 docenten die het erbij deden. Ik begon daar als junior systeembeheerder in schaal 6 en ben in enkele jaren doorgegroeid naar (senior) systeembeheerder in schaal 8. De top van S8 is net geen 2800 bruto.
Helsie schreef op woensdag 02 mei 2007 @ 07:23:
Zoveel dagen is normaal gesproken gewoon 40u werken met 36u contract...
Zo ongeveer is het ook. Wij OOP-ers (Onderwijs Ondersteunend Personeel) hebben een contract voor 37,667 uur (zoiets...) we werken echter 40 uur. De gespaarde uren dienen voor het vrijnemen als de school dicht is: zomer-, herfst-, kerst-, krokusvakantie etc.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Janoz
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 17-06 17:33

Janoz

Moderator Devschuur®

!litemod

stimpyrulez schreef op dinsdag 01 mei 2007 @ 10:58:
[...]

Ja ok, als ik vakantie neem, betaald de werkgever dat. Maar (als voorbeeld) 6600 winst maken, en jij dat per maand binnen haald, dan is dat effe vlug zo'n dikke 70000 per jaar. En als jij 25 - 30 dagen per jaar hebt, dan is dat 1 maand extra a 4500,00 euro. Dan hebben de ze nog effe 65000 winst!

Ach en de risico die ze lopen?? Hoe erg is dat. Als je op een project wordt gedropt, en je houd het er maar 2 maand uit, omdat je slecht persteerd, dan hebben ze nog genoeg gevangen om je +/- een half jaar op de bank te houden. Dus dat risico is dus dik gedekt. En als je langdurig ziek bent, dan hebben ze daar verzekeringen voor. Die max. 500 euri per maand kosten. Dus ja ze verdienen/ houden gewoon te veel achter.

Naar miojn mening dan.
Als je zo overtuigd bent dat je baas je aan het naaien is dan begin je toch heerlijk voor jezelf. Of sterker nog, begin je eigen detacherings bureau. Als ik jou zou moeten geloven is dat zo goed als gratis geld.

Misschien moet je je blikveld eens ietsje verder veruimen en eens naar het hele traject gaan kijken voor je een oordeel gaat vellen gebaseerd op het beperkte deel van het gehele plaatje waar jij zicht op hebt.

Ken Thompson's famous line from V6 UNIX is equaly applicable to this post:
'You are not expected to understand this'

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FREAKJAM
  • Registratie: Mei 2007

FREAKJAM

"MAXIMUM"

Leeftijd: 24
Opleiding: MBO ICT-Beheerder Niveau 4
Werkervaring: stages gelopen via school, geen eerdere werkervaring in de ICT gehad
Werkgever: Revalidatiecentrum
Huidige functie: systeem/applicatiebeheerder
Laptop: nope
Vakantiedagen: 20
13/14e maand of winstuitkering: 13de maand
GSM: nope
Auto: nope
Andere secundaire arbeidsvoorwaarden: collectieve ziektekostenverzekering
Werkweek: 36 uur (elke woensdagmiddag vrij)
Maand salaris(bruto): €1701
Vind het opzich geen slecht salaris, aangezien ik geen ict-ervaring heb. Ben het laatste jaar sowieso weinig in aanraking geweest met ICT aangezien er een jaar tussen het behalen van mijn diploma zit en de start van mijn baan hier. Mochten ze na vier maanden tevreden over me zijn, dan ga ik rond de €1950 bruto verdienen (bij een 36 uur-contract). Normaal gesproken zou ik in een schaal geplaatst worden waar je €1601 per maand bruto verdient (wegens geen ict-ervaring), waarbij je bij 2 jaar ict-ervaring €1950 zou krijgen, wat ik nu dus naar alle waarschijnlijkheid al na vier maanden ga krijgen.

Niet verkeerd toch?

is everything cool?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Janoz schreef op woensdag 02 mei 2007 @ 11:37:
[...]

Als je zo overtuigd bent dat je baas je aan het naaien is dan begin je toch heerlijk voor jezelf. Of sterker nog, begin je eigen detacherings bureau. Als ik jou zou moeten geloven is dat zo goed als gratis geld.

Misschien moet je je blikveld eens ietsje verder veruimen en eens naar het hele traject gaan kijken voor je een oordeel gaat vellen gebaseerd op het beperkte deel van het gehele plaatje waar jij zicht op hebt.
hij is al voor zichzelf begonnen......en hij is er achter gekomen dat het allemaal niet zo rooskleurig is als het eruit ziet. tis namelijk nog rooskleuriger! 8)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Flyduck
  • Laatst online: 28-03 13:37
paella schreef op dinsdag 01 mei 2007 @ 22:43:
Wat heb je aan zoveel vakantiedagen als je bijna geen geld hebt om dan uit te geven?

Zijn er mensen die deze regel lezen? Graag terugkoppeling gewenst (onopvallend)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kraaitje
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 23-12-2024
Wat is een beetje normaal startsalaris voor een afgestudeerd HBO bedrijfskundige informatica? Tevens mbo-niv4 gedaan en ITIL gecertificeerd. Wil in de business intelligence gaan werken. Dacht zelf aan 2200 bruto...

* kraaitje bijna klaar met school :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Flyduck schreef op woensdag 02 mei 2007 @ 19:26:
[...]
Wat heb je aan zoveel vakantiedagen als je bijna geen geld hebt om dan uit te geven?
Niet alles draait om (veel) geld maar mede daarom ben ik op zoek naar een andere baan.

[ Voor 8% gewijzigd door Anoniem: 76747 op 02-05-2007 21:04 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

kraaitje schreef op woensdag 02 mei 2007 @ 19:32:
Wat is een beetje normaal startsalaris voor een afgestudeerd HBO bedrijfskundige informatica? Tevens mbo-niv4 gedaan en ITIL gecertificeerd. Wil in de business intelligence gaan werken. Dacht zelf aan 2200 bruto...

* kraaitje bijna klaar met school :)
Doe maar wat minder. 2200 is eerder je max als starter (HBO)... ITIL zegt niet zo veel als je Business Intelligence wil gaan doen. Dat is bijna zoiets als een strikdiploma in Somalie hebben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tasma
  • Laatst online: 13-06 20:07
het is allemaal relatief: je kan beginnen met een hoop geld en weinig groei kansen hebben, je kan laag instappen en hard groeien

feit is, ict of niet, is hbo starten is 2000, wo starten 2200 als je mazzel hebt. ICT/Finance betaald gewoon goed.
HEAO, starter, nul werkervaring, 2500,-. Bankwereld.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• paella
Flyduck schreef op woensdag 02 mei 2007 @ 19:26:
[...]

Niet alles kost geld. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 87302

Tasma schreef op woensdag 02 mei 2007 @ 21:22:
[...]

HEAO, starter, nul werkervaring, 2500,-. Bankwereld.
Dat is erg veel geld voor een startfunctie. Ze zitten er om te springen. Er zijn soms tijden geweest (1993-1995, 2002-2004) dat een bank HBO'ers kon krijgen voor 1,2 * minimumloon (1.300 uur * 1,2 = 1.600 euro)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Griffin2k
Anoniem: 87302 schreef op woensdag 02 mei 2007 @ 22:11:
[...]

Dat is erg veel geld voor een startfunctie. Ze zitten er om te springen. Er zijn soms tijden geweest (1993-1995, 2002-2004) dat een bank HBO'ers kon krijgen voor 1,2 * minimumloon (1.300 uur * 1,2 = 1.600 euro)
Tja Interne bankfunctie betaald gewoon beter...
Maar die 2500 valt wel mee toch? vertel eens wat je er allemaal bij hebt?
Dan kan je een veel reeelere inschatting maken.

Voordeel is wel je hypotheek e.d.!

Zonnepanelen 3950Wp - DMEGC 6x395Wp (ZW 2°) + DMEGC 4x395Wp (ZW 28°) - Solis 3.6 ; Easee Charge Lite 11kW + Easee Equalizer (Load Balancing) ; BMW iX1

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• paella
Hypotheek voordeel kan nogal schelen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tasma
Griffin2k schreef op woensdag 02 mei 2007 @ 22:23:
[...]

Tja Interne bankfunctie betaald gewoon beter...
Maar die 2500 valt wel mee toch? vertel eens wat je er allemaal bij hebt?
Dan kan je een veel reeelere inschatting maken.

Voordeel is wel je hypotheek e.d.!
detachering. geen interne bankfunctie. Mijn info staat op pagina 1, mijn reactie ging om tegen het 'startsalaris' in te gaan.

Ik ben starter, 23 jaar, Heao CE, en krijg 2500,- dit is simpelweg veel te noemen voor iemand zonder ervaring (behalve stages).

Daarnaast 50 euro omkosten(+alles declareerbaar), 50 euro mobiel (ook privegebruik), aanvulling van pensioen naar 100% premievrij, Arbeidsongeschiktheidsverzekering premievrij, lease auto 600 ex brandstof onbeperkt brandstof, geen eigen bijdrage. Laptop, 26 vrije dagen. Veel leuke bedrijfsuitjes (vliegreizen, naar het buitenland, partner mee!), gezellig team, en iedere 6 maanden loonsverhoging, geen vast bedrag maar in overleg. Onbeperkt opleidingsbudget (mits relevant) niet relevant 10.000/jaar.

ben er blij mee. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tasma
Anoniem: 87302 schreef op woensdag 02 mei 2007 @ 22:11:
[...]

Bij Welten proberen ze het nog steeds met 1.600.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Griffin2k
Tasma schreef op woensdag 02 mei 2007 @ 22:54:
[...]

detachering. geen interne bankfunctie. Mijn info staat op pagina 1, mijn reactie ging om tegen het 'startsalaris' in te gaan.

Ik ben starter, 23 jaar, Heao CE, en krijg 2500,- dit is simpelweg veel te noemen voor iemand zonder ervaring (behalve stages).

Daarnaast 50 euro omkosten(+alles declareerbaar), 50 euro mobiel (ook privegebruik), aanvulling van pensioen naar 100% premievrij, Arbeidsongeschiktheidsverzekering premievrij, lease auto 600 ex brandstof onbeperkt brandstof, geen eigen bijdrage. Laptop, 26 vrije dagen. Veel leuke bedrijfsuitjes (vliegreizen, naar het buitenland, partner mee!), gezellig team, en iedere 6 maanden loonsverhoging, geen vast bedrag maar in overleg. Onbeperkt opleidingsbudget (mits relevant) niet relevant 10.000/jaar.

ben er blij mee. :)
Dat is dan inderdaad een zeer royale start :) gefeli! ;)
Ik zou bijna willen vragen waar :P ahummm.. haha.
GL in the future!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mikkel1980
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 03-05 16:48
Leeftijd: 26
Opleiding: MAVO,MBO Niveau 3 Systeembeheer, MBO Niveau 4 Netwerkbeheerder, MCP, MCSA, bezig met MCSE.
Werkervaring: 7 jaar bij verschillende bedrijven (eerste bedrijf 5 jaar MKB bedrijf 25 man, tweede 300+ 1 jaar en 2 maanden, derde bedrijf 150 man
Werkgever: Telecom Bedrijf 150 met IT tak met verschillende vestigingen in het buitenland.
Huidige functie: Systeembeheerder (buitendienst), Netwerk beheerder (buitendienst), Technical Consultant
Vakantiedagen: 36
13/14e maand of winstuitkering: Ja 13e maand
GSM: ja
Auto: ja (catalogus waarde 27.000)
Andere secundaire arbeidsvoorwaarden: /
Maand salaris(bruto): 2550

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fire_Bird
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 18-06 09:25

feit is, ict of niet, is hbo starten is 2000, wo starten 2200 als je mazzel hebt. ICT/Finance betaald gewoon goed. dus een prima sector. ken (post doc) academici die met 2000 starten. lachwekkend, eigenlijk schandalig. die mensen kunnen ECHT iets. maarja weinig markt.

al vanaf toen ik 18, in 1998, geroepen, ict of finance of een combi (is helemaal scoren) is altijd prijs. die vraag blijft groeien. wel iets op niveau. html polen zijn zo te scoren. je moet wel iets leveren. dan ben je zeer waardevol. liefst ook nog met 3-4 werkervaring. alle deuren open.

Ben het wel deels met je eens, zit zelf in de ICT detachering, maar dan ook alleen ict in de financiele sector (pensioenen / verzekeringen)

Ben momenteel bezig bij een pensioenuitvoerder, studeer nog HBO Bedrijfskundige informatica en volg af en toe de nodige cursussen voor de financiele wereld.
Wat je wel veel hebt is dat over het algemeen de financiele bedrijven wel willen betalen voor kwaliteit en dat is niet zeer moeilijk onderhandelen. Over het algemeen zijn die grote spelers niet zo moeilijk als het gaat om geld voor projecten / lonen, etc.

Mijn vooruitzichten zijn in ieder geval zeker niet onverkeerd, eerst nog de studie afmaken en dan wat meer aan de bedrijfsmatige ict kant doen in de financiele wereld.

Mijn huidige situatie:
Leeftijd: 22
Opleiding: MAVO, MBO Niveau 3 Systeembeheer, MBO Niveau 4 ICT-Beheerder, Bezig met HBO - Bedrijfskundige informatica en volg momenteel nog een opleiding voor pensioenen
Werkervaring: 1,5 jaar in deze huidige functie
Werkgever: Klein ICT detacheerder in de financiele sector (verzekeringen/pensioenen).
Huidige functie: Applicatiebeheerder
Laptop: Ja, van de klant en indien nodig ook een van mijn eigen werkgever
Vakantiedagen: 24
13/14e maand of winstuitkering: Ja, winstuitkering
GSM: ja, ook prive
Auto: ja, vrije keuze (leasebedrag 700 ex brandstof)
Andere secundaire arbeidsvoorwaarden:
- Pensioenopbouw
- HBO opleiding 100% vergoed (inclusief alle studiematerialen)
- Netto onkostenvergoeding
- Cursussen volgen
- Indien nodig kan ik een dag 'vrij' nemen voor de studie
- Gratis naar de sportschool
Maand salaris(bruto): 1900
Anoniem: 3625 schreef op maandag 30 april 2007 @ 10:21:
[...]

Ben het niet helemaal met je eens met bovenstaande. Ik ben (Als ik het vergelijk met meeste mensen hier) succesvol in mijn carriere, en heb een zeer goede relatie met mijn vrouw. Het komt allemaal aan op plannen en ervoor zorgen dat je zowel je prive als je zakelijk van de juiste dingen op de hoogte houdt en gescheiden houdt indien nodig.

Heb zelf dat boek ook eens besteld, zit momenteel veel met werk/studie/cursus en daarnaast nog op sociaal vlak alles onderhouden, valt niet altijd mee...maar ben jong en nu is het nog makkelijk wat dat betreft..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• stimpyrulez
Janoz schreef op woensdag 02 mei 2007 @ 11:37:
[...]

Als je effe vanaf het begin lees, kom je een keer een post van mij tegen waarin je kan lezen dat ik voor mijzelf ben begonnen (wel op TAO basis).

Dus ik weet hoeveel ik nu per uur krijg, en hoeveel ik bij een vaste baan krijg. En dan is het een simpel rekensommetje dat ze dus vet op jou/mij verdienen.

Wil niet lullig doen, maar je moet jou blik is iets verruimen, door eerst even dit forum door te lezen.

Ik weet nu redelijk waar ik over praat (lees redelijk, want ik heb ook niet alle wiijsheid in pacht), en weet dat het voor mij een flinke verbetering was!
En dat ik in de 1.5 jaar tijd mijn vorige werkgever genoeg geld in het laatje heb gebracht, en er eigenlijk maar verrekte weinig van terug heb gezien!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 217916

Leeftijd: 25
Opleiding: MBO Netwerkbeheer niveau 4 CCNA , Aries+ , MSCE SBS
Werkervaring: ca 4 jaar relevant waarvan 2 jaar huidige werkgever.
Werkgever: Kleine ICT beheerder.
Huidige functie: supportspecialist/systeem-netwerkbeheerder
Laptop: ja prive/zakelijk
Vakantiedagen: 25
13/14e maand of winstuitkering: nee
GSM:Ja vergoeding 36 euro plus declaratie.
Auto:Ja Opel Astra H executive + tankpas (elke week ca 1000 Km prive)
Andere secundaire arbeidsvoorwaarden: Pensioen, Spaarloon, inkoop hardware voor inkoopsprijs.
Werkweek:40
Maand salaris(bruto):1800 + 70 bij geen verzuim.

Binnenkort zal ik niet meer de standaard 1000km per week rijden waardoor mijn loon omhoog zal gaan met 600 euro/maand

Ben benieuwd wat men hier van vind. :)

[ Voor 14% gewijzigd door Anoniem: 217916 op 03-05-2007 21:23 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 174625

Leeftijd: 32
Opleiding: HBO Informatica, CISSP, Prince2, MCP + heel veel aanvullende cursus/certificaten
Werkervaring: 10 jaar
Werkgever: Bank
Huidige functie: Information Security Manager
Laptop: Nee
Vakantiegeld: 8% (Eur 3.974)
Vakantiedagen: 20 (werkweek van vier dagen)
13/14e maand of winstuitkering: 13e maand (Eur 4.140) + 10% (Eur 4.968 bonus ivm zeer goede beoordeling, dit is een variabele beloning)
GSM: Ja
Auto: Nee
Andere secundaire arbeidsvoorwaarden: Kortingen op hypotheekrente (25%), verzekeringen, premievrij pensioen, persoonlijk budget (1,8% van jaarsalaris), telewerkvergoeding (Netto Eur 15 p/m), reiskostenvergoeding
Werkweek: 36, 4x9 uur (in praktijk wel langer, maar dat mag ook wel met zo'n salaris :-)
Maand salaris(bruto): Eur 4.140 (jaarsalaris: Eur 62.762, incl. variabel deel)

Erg leuke job met veel aspecten (zowel technisch, organisatorisch als procedureel). Grote organisatie, klein en gezellig team van professionals. Dit jaar staat het behalen van het CISA certificaat nog op de planning (december), diverse security/law cursussen en seminars.
Er wordt veel van mij verwacht (qua advies, sturing, coordinatie) maar daar is het salaris dan ook naar. Ik ben als ontwikkelaar begonnen bij een grote telecomleverancier, daarna de richting informatiebeveiliging gekozen.

[ Voor 3% gewijzigd door Anoniem: 174625 op 05-05-2007 14:36 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mindcre8r
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 13-06 15:37

mindcre8r

Tradepedia

Opleiding: MBO Medewerker beheer informatie systemen,MCSA,MCSE,MCMA allen 2k en 2k3
Werkervaring: 6 jaar allen bij huidige werkgever.
Werkgever: ICT Detacheerder en script fabriek.
Huidige functie: Beheer en Consultancy en een beetje scripten :P
Laptop: ja prive/zakelijk
Vakantiedagen: 26
13/14e maand of winstuitkering: 13e maand
GSM:nee wel mogelijk
Auto:Ja 650 ex brandstof (Renault Megane Serie Limitee Diessel 120 PK)
Andere secundaire arbeidsvoorwaarden: Leertrajecten.
Werkweek:40 ,36 ook mogelijk.
Maand salaris(bruto):2500

En ik zoek collega's!

Bears and Bulls

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• all_by_myself
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 03-06 09:33

all_by_myself

Per Ardua ad Astra

Leeftijd: 30 jaar
Opleiding: Sociaal Wetenschappelijke Informatica (Universiteit van Amsterdam)
Werkervaring: 7 jaar
Werkgever: Reaal Verzekeringen
Huidige functie: Incident en Probleem controller
Laptop: ja, maar niet van het werk ;-)
Vakantiegeld: 1500
Vakantiedagen: 180 uur
13/14e maand of winstuitkering: dit jaar 3% van brutojaarsalaris
Andere secundaire arbeidsvoorwaarden: SNS/Reaal, gemiddeld 33% korting op verzekeringen, hypotheek en leningen
Werkweek: 36 uur
Maand salaris(bruto): 3500 bruto bij 36 uur

AMD Ryzen 9 PRO 3900, 32GB, Win11 x64

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• naruto
  • Laatst online: 16-08-2020
Opleiding: Informatica
Werkervaring: 1 jaar
Werkgever: IT bedrijf
functie: Technisch specialist
Laptop: ja
Vakantiegeld: 8.5%
13/14e maand of winstuitkering: afhankelijk van beoordeling (tussen de 2 tot 7 %)
GSM: ja (smartphone + 100 min bel te goed)
Auto: ja (lease bedrag 650 bij 40 uur werkweek anders 390 bij een 23 uur werkweek)
Andere secundaire arbeidsvoorwaarden: Internetkosten vergoeding, vakbladen, opleidingsbudget
Maand salaris(bruto): 2150 bruto bij 40 uur (exclusief vergoedingen etc)
1290 bruto bij 23 uur (exclusief vergoeding etc)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wahey
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 16-03 17:54
Ben na anderhalf jaar vakantie weer aan de slag sinds 1 april.

Leeftijd: 33
Opleiding: 2 bachelor opleidingen (niet relevant) en ben halverwege m'n master (ook niet relevant = meer een uit de hand gelopen hobby)
Werkervaring: 6
Werkgever: ICT/consultancy
Huidige functie: Consultant
Vakantiegeld: 8,33%
Vakantiedagen: 27
13/14e maand of winstuitkering: 13e maand, 14e maand is afhankelijk van resultaat bedrijf
Auto: Ja, €659
Andere secundaire arbeidsvoorwaarden:Netto onkostenvergoeding (€87) en nog wat dingetjes
Werkweek: 32
Maand salaris(bruto): €3000

Ik ben er niet ontevreden over.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Floor-is
  • Laatst online: 20:10

Floor-is

5.2

En hop naar een nieuwe job! (Intern verhuisd van afdeling, doe nu zegmaar soort van consultancy op het gebied van hardware/storage/netwerken)

Mijn situatie ... Nieuwe job:
  • Leeftijd: 30
  • Opleiding: MBO (HBO niet afgemaakt)
  • Werkervaring: 6,5 jaar
  • Werkgever: ICT dienstverlener/groothandel
  • Huidige functie: "Enterprise Solutions Consultant" (of iets van die strekking)
  • Laptop: IBM Lenovo Thinkpad R60
  • Vakantiegeld: 8%
  • Vakantiedagen: 26
  • 13/14e maand of winstuitkering: Commissieregeling
  • GSM: Ja
  • Auto: Nu een 3,5jaar oude Peugeot 307XSI 90pk diesel waarvan de radio stuk is; maandag krijg ik een klasse kleiner (minder bijtelling, nieuwer, ik ga er op vooruit).
  • Andere secundaire arbeidsvoorwaarden: Opleidingstraject dmv cursussen.
  • Werkweek: 40 uur
  • Maand salaris(bruto): €3.300,-

Bericht hierboven

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rukapul
  • Laatst online: 19:23
Offtopic discussie afgesplitst naar Impact opleiding op salaris.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• whoami
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 18-06 16:14
Anoniem: 125106 schreef op zaterdag 14 april 2007 @ 21:08:
[...]

Daarnaast telt nog de graad van je diploma (voldoening of grote onderscheiding?), buitenschoolse activiteiten, kwaliteit van je thesis, aantoonbare voorkennis, hoeveel talen je machtig bent, ...
De praktijk leert mij dat dit er niet zo toe doet (voor het salaris).
Stel dat er 2 personen bij eenzelfde bedrijf aangeworven worden voor eenzelfde functie. persoon A is afgestuurd met grote onderscheiding, en persoon B met voldoening. Dan zal persoon A misschien een ietsiepietse meer betaald worden dan persoon B, maar veel zal het niet zijn. Al heeft die wat betere schoolresultaten; hij zal zich nog altijd moeten bewijzen, en het is ook geen garantie dat hij (persoon A) uiteindelijk voor het bedrijf meer waard zal zijn dan persoon B.
Kwaliteit v/d thesis, aantoonbare voorkennis .... vziw wordt daar praktisch geen rekening mee gehouden. Wat is 'aantoonbare voorkennis' trouwens ?
Als een bedrijf echter uit deze 2 kandidaten kan kiezen om één positie op te vullen, dan is het natuurlijk weer een andere zaak; dan kan dat bedrijf persoon A een lichte voorkeur geven, maar als persoon B uiteindelijk beter uit de gesprekken komt, of de recruiter een beter gevoel heeft bij B, tja ...

Daarna komt het er vooral op aan in het verdere verloop van je carriere om te laten zien wat je waard bent / wat je kan, en te kunnen onderhandelen.

https://fgheysels.github.io/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gumkop
  • Laatst online: 04-01 20:56
Leeftijd: 35
Opleiding: HBO, Chemische Technologie
Werkervaring: 10 jaar
Werkgever: Trainingsinstituut
Huidige functie: Microsoft Trainer (MCT)
Laptop: ja (maar nodig voor functie, anders niet)
Vakantiegeld: ja (wettelijk)
GSM: ja, beetje prive gebruik mag
Auto: 600 euro/mnd (prive gebruik mag)
Andere secundaire arbeidsvoorwaarden:
Werkweek: 40
Maand salaris(bruto): 2850

A8N-SLI / 7800GT / 3500+ / 7800GT

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jigs
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 17-01-2024
Hallo allemaal,
Ik hoop dat ik niet offtopic ben.
Ik zie zo veel opsommingen. Ik ben eigenlijk een beetje benieuwd naar statistieken:
- Het salaris in verhouding met leeftijd
- Het salaris in verhouding met opleiding
- Het salaris in verhouding met werkervaring
-enz

Misschien heeft iemand zin om een spreadsheet te maken of een online programmatje die de statistieken bij houdt. Want zo'n opsomming is leuk maar de statistieken zijn natuurlijk nog interessanter. Dan kan je ook voor jezelf kijken of je wel goed zit qua je eigen salaris en als je tegen salarisgesrpekken aan loopt op hoeveel verhoging je zou kunnen inzetten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sverzijl
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 22:09
Jigs schreef op maandag 07 mei 2007 @ 16:11:
Misschien heeft iemand zin om een spreadsheet te maken of een online programmatje die de statistieken bij houdt. Want zo'n opsomming is leuk maar de statistieken zijn natuurlijk nog interessanter. Dan kan je ook voor jezelf kijken of je wel goed zit qua je eigen salaris en als je tegen salarisgesrpekken aan loopt op hoeveel verhoging je zou kunnen inzetten.
http://www.debreed.nl/ (beloningsonderzoek) geeft je ook een aardig beeld als je je eigen gegevens invult. Je krijgt dan een ´beloningsanalyse´ toegestuurd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• appelsientje
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 26-05 11:44

appelsientje

Het beste onder de zon

Heb nu een nieuwe baan.. :)
Leeftijd: 28
Opleiding: HBO Mediatechnologie
Werkervaring: 1 jaar
Huidige functie: Productiebegeleider
Vakantiegeld: standaard + 13e maand
Vakantiedagen: 25 + 12 ADV
GSM: ja, ook prive te gebruiken binnen redelijke grenzen en die reiken best ver.
Auto: nope
Werkweek: 40uur/wk
Maandsalaris (bruto): € 2500,-
En mijn reistijd is op de fiets 15 min en dat was de 1 van de grootste rede om over te stappen, was het zat om iedere dag 2 tot 2,5 uur te reizen en in de file te staan.

LR | 4WD | Deep blue | 19" velgen | Trekhaak

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MarcoZ20
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 04-06 07:47
Zijn hier ook mensen die in Storage zitten?
Zag zo snel niks staan, maar misschien heb ik er overheen gekeken.
Wil dit weten omdat ik vd week gesprek heb voor vast contract :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bladerider
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 17-06-2024

Bladerider

Speed Freak

Opleiding: LTS metaal (d nivo) mbo Motorvoertuigen.
Werkervaring: 9 jr ( 5in de Computers)
Werkgever: Computer winkel(tje) 2 man ik en de baas
Huidige functie:Inkoop/verkoop/reparatie/nieuwbouw/Helpdesk.../alles eigenlijk in de winkel
Laptop:noop
Vakantiegeld:ja
Vakantiedagen:genoeg :P
13/14e maand of winstuitkering:nee
GSM:nee
Auto:nee
Andere secundaire arbeidsvoorwaarden:geen
Werkweek:40
Maand salaris(bruto):€1405 (1150 netto al jaren)

Ben nu bezig voor meer maar hoeveel???
Het is een winkel in een dorp, met een grote klanten kring.
Zowel zakelijke als prive.
Men baas is altijd bij de weg(klanten)
Ik ben altijd op de zaak.
Doe dan ook de rest van de bezigheden op de administratie na.
Nu sta ik in een verkeerde CAO naar mijn meniging....
De Gemengde/speelgoedbranche?????
Moet dat niet de ICK zijn?
En wat zou ik dan moeten verdienen?
Dacht zelf in de richting van de 1700+ bruto
Wie heeft een verglijkbare baan??

Abit nf7-s v2.0 - 2600+ Barton @2300mhz - 2x 256 pc3200 infineon - 60gig ata133 80/120 ata100 - MSI gf4ti4200 128mb - iIlyama 452pro - - - - En nog een paar bakken:)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Bladerider schreef op dinsdag 08 mei 2007 @ 21:49:
En wat zou ik dan moeten verdienen?
Dacht zelf in de richting van de 1700+ bruto
Wie heeft een verglijkbare baan??
Puur gebaseerd op het aantal jaren dat je in die zaak werkt en wat je allemaal doet (zoals jij zegt), zou dat bedrag idd niet misstaan vind ik.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 218581

Leeftijd: 29
Opleiding: HBO – Hogere Informatica, Comptia Network+
Werkervaring: 6 jaar
Werkgever: Klein softwarehuis
Huidige functie: IT Consultant
Vakantiedagen: 22
Andere secundaire arbeidsvoorwaarden: woon-werkverkeer € 130,-- (wordt bij netto salaris opgeteld), zakelijke kilometers á € 0.19 p/km., 100% pensioenvergoeding.
Werkweek: 40 uur of meer (overwerk wordt niet vergoed)
Maand salaris(bruto): € 2.533,33

Ik werk inmiddels alweer bijna 2 jaar bij m’n huidige werkgever en heb nog steeds géén salarisverhoging (ook geen inflatiecorrectie) gekregen (al twee keer om gevraagd, maar wordt dan afgescheept met: ‘daar moeten we nog even naar kijken, komt wel’). Mijn huidige functie heeft meer electrotechnische dan IT raakvlakken. Toch wel een gemis voor mij. Dit samen met de beperkte IT-werkzaamheden/kennis die ik heb verricht/opgedaan, maakt mij niet heel erg aantrekkelijk voor de IT-markt. Ik ambieer een ‘echte’ IT functie en wil mijn kennis ook graag bijspijkeren (bij voorkeur MCSE en MSCA).

Maar goed, ik heb natuurlijk niet stilgezeten. Sterker nog ik heb op dit moment een contract aangeboden gekregen. De details volgen hieronder:

Werkgever: Middelgrote detacheerder
Nieuwe functie: Field Service Engineer
Auto: ja incl. tankpas
Andere secundaire arbeidsvoorwaarden: pensioenregeling, kopen van de zaak (20% korting op computer/netwerk(onderdelen), camera’s e.d.), mogelijkheid tot het kopen van 5 extra verlofdagen, 10 studieverlofdagen per jaar,
Werkweek: 40 uur, overwerk wordt vergoed.
Maand salaris(bruto): Contractueel vastgelegd is € 2.600,-- bij aanvang. Ze bieden me bij start de opleiding MSCA, na voltooing wordt m’n salaris dan € 2.700,--. Hierna begin ik aan MCSE en daarna verdien ik dan € 2.900,--. Dit alles kan ik volgens hen in één jaar realiseren (loopbaanbegeleiding).

€ 2.600,-- is natuurlijk niet echt veel. Maar met name de opleidingen (na de MSCA en MCSE kan ik me verder specialiseren in VMWare, Cisco enz...), in combinatie met de bijbehorende salarisverhogingen, spreken me bijzonder aan. De salarisschalen bieden voldoende groeimogelijkheden (m’n huidige werkgever heeft geen salarisschalen (is klein bedrijfje)).

Al met al denk ik dat ik een leuk aanbod heb gehad, maar graag hoor ik jullie (ervaren) meningen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cowgirl
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 17-12-2020
Netto zal je wat minder overhouden (in elk geval tot aan de eerste verhoging) door de bijtelling van de leaseauto. Je zal zelf even moeten bekijken of dat interessant is voor je, bijvoorbeeld doordat je je privéauto weg kunt doen.
Gezien de doorgroeimogelijkheden lijkt het me wel een interessant aanbod.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• paella
Ik denk dat het netjes is, zoals je het opschrijft. "niet echt veel" valt wel mee. Het is denk ik markt conform.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• OzBoz
  • Laatst online: 16-06 17:07

OzBoz

.:.H.:.I.:.P.:.

sverzijl schreef op maandag 07 mei 2007 @ 16:14:
http://www.debreed.nl/ (beloningsonderzoek) geeft je ook een aardig beeld als je je eigen gegevens invult. Je krijgt dan een ´beloningsanalyse´ toegestuurd.
Ik heb hem net ook weer gedaan met daarbij een mail naar De Breed over mijn sector. Ben werkzaam op reclamebureau maar wat ik doe is weer meer richting ICT. Kortom, welke richting kan ik het best invullen. Nu weer ICT gedaan, maar goed.. kreeg wat vage resultaten aan het eind. Vooral omdat debreed ook alles volgens mij ongeveer ijkt met je opleiding. Ik kan het ook niet helpen dat er toen nog geen opleidingen waren :)

Hoi simon trouwens :P echomail hooray ;)

My Fizion | My 3D prints | LinkedIn

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FunkyTrip
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 18-06 10:28

FunkyTrip

Funky vidi vici!

paella schreef op woensdag 09 mei 2007 @ 13:53:
Ik denk dat het netjes is, zoals je het opschrijft. "niet echt veel" valt wel mee. Het is denk ik markt conform.
Inderdaad. Tegenover een redelijk aantal goedbetaalde detacheerders en programmeurs na die lekker op/over de 3000 zitten zijn er ook duizenden programmeurs die voor kleine bedrijfjes en voor de massa-detacherings-laag-salaris-stoere-leaseauto-bedrijven meer rond de 2000-2400 euro verdienen.

Dit dus.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jaspertje
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 13-02 14:20

Jaspertje

Max & Milo.. lief

Anoniem: 218581 schreef op woensdag 09 mei 2007 @ 12:57:
Al met al denk ik dat ik een leuk aanbod heb gehad, maar graag hoor ik jullie (ervaren) meningen.
Zeker door de certificering zou ik het doen, dat kost een klein vermogen en het levert je veel op. Als je nu goed zit zou je ook bij je baas erover kunnen beginnen. "Ik zou graag MSCE willen halen wat zijn de mogelijkheden... (en vergoedingen)" Dan kan je een reeele vergelijking gaan maken wat je meer oplevert en waar je je goed bij voelt, maar het aanbod is zeker goed imo.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Meneer iCy
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 17-06 17:58

Meneer iCy

swarma

Opleiding: MBO Technisch Kantoor Ervaring
Werkervaring: 3 Jaar Helpdesk Ervaring
Huidige functie: Software Tester
Laptop: na halfjaar contract
Auto: ja, 400 euro en prive
Andere secundaire arbeidsvoorwaarden: Weet ik zo niet op te noemen
Werkweek: 40 uur of meer
Maand salaris(bruto): € 2029,-

Net begonnen :-)

Steam id is ijsie \\ Xbox Live GT: Meneer iCy

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• yGiDoRp
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 20-04 16:34

yGiDoRp

Sawasdee

Opleiding: mavo
Werkervaring:

locatie beheerder / werkplek ondersteuner
verkoop en technische dienst computerwinkel
helpdesker

Huidige functie: Facilitair en Functioneel beheerder
Vakantiegeld: 8.83 %
Vakantiedagen: genoeg
Andere secundaire arbeidsvoorwaarden: reiskosten 100% vergoed
Maand salaris(bruto): € 2350,-

Stay far away from the TV and turn the lights on when watching this program. Mixcloud | Facebook | SHOT

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 101953

Leeftijd: 21
Opleiding: MBO Systeem beheerder nivo 4
Werkervaring: 1.5 jaar bij computer winkel+webshop
Huidige functie: Verkoper, eerste lijns klanten ondersteuning email en telefoon.
Vakantiedagen: 22
Andere secundaire arbeidsvoorwaarden: 100% reiskosten
Maand salaris(bruto): € 1000.00

Ik zou graag willen weten of dit redelijk is, gezien mijn leeftijd en werkverhouding.

[ Voor 3% gewijzigd door Anoniem: 101953 op 15-05-2007 10:57 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Trank00l
  • Niet online
Veelste laag vind ik denk dat je bij heel veel andere bedrijven minimaal 1200 bruto kunt krijgen zonder werkervaring.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KnoppenSpook
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 04-09-2023
Anoniem: 101953 schreef op dinsdag 15 mei 2007 @ 10:49:
Opleiding: MBO Systeem beheerder nivo 4
Werkervaring: 1.5 jaar bij computer winkel+webshop

Maand salaris(bruto): € 1000.00

Ik zou graag willen weten of dit redelijk is, gezien mijn leeftijd en werkverhouding.
Wow, dat ligt echt maar 57 euro boven het minimum loon:
http://home.szw.nl/naviga...?set_id=77&link_id=106761
Weet je zeker dat het bruto is?

/me weet geen leuke quote voor in zijn signature

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 101953

KnoppenSpook schreef op dinsdag 15 mei 2007 @ 10:56:
[...]

Wow, dat ligt echt maar 57 euro boven het minimum loon:
http://home.szw.nl/naviga...?set_id=77&link_id=106761
Weet je zeker dat het bruto is?
dit staat op mijn loonstrook. Hiervan hou ik over: EUR 933,00 inc reiskosten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 101953 schreef op dinsdag 15 mei 2007 @ 10:58:
[...]

dit staat op mijn loonstrook. Hiervan hou ik over: EUR 933,00 inc reiskosten.
Ik kan je zo zeggen dat dit in de huidige tijden van de ICT niet echt redelijk is........ik heb hier mensen gezien die ook MBO hebben en die krijgen/verdienen zeker 1,5x wat jij maakt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 219339

Opleiding: MCSE + ITIL-F
Werkervaring: 2,5 jr
Werkgever: grote detacheerder
Huidige functie: servicedesk mdw
Vakantiegeld: normaal
Vakantiedagen: normaal
13/14e maand of winstuitkering: winstuitkering
Andere secundaire arbeidsvoorwaarden: Studies + examens betaald.
Werkweek: 40u
Maand salaris(bruto): 1800

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jigs
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 17-01-2024
Anoniem: 219339 schreef op dinsdag 15 mei 2007 @ 16:27:
Opleiding: MCSE + ITIL-F
Werkervaring: 2,5 jr
Werkgever: grote detacheerder
Huidige functie: servicedesk mdw
Vakantiegeld: normaal
Vakantiedagen: normaal
13/14e maand of winstuitkering: winstuitkering
Andere secundaire arbeidsvoorwaarden: Studies + examens betaald.
Werkweek: 40u
Maand salaris(bruto): 1800
Het salaris lijkt me een beetje weinig voor jouw leeftijd...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fraQ
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 26-12-2024
Opleiding: HBO Bedrijfskundige Informatica + diverse cursussen via het werk
Werkervaring: ca. 1 jaar
Huidige functie: Testanalist
Vakantiedagen: 29
Auto: ja, met tankpas
Andere secundaire arbeidsvoorwaarden: €83 onkostenvergoeding
Maand salaris(bruto): € 2300

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MdO82
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 18:29
Opleiding: MBO
Werkervaring: ca. 6 jaar
Werkgever: Detacheerder
Huidige functie: Supportmedewerker
Auto: ja
Maand salaris(bruto): € 1500

2250 WP Zuid PVoutput

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FaceDown
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 17-06 00:37

FaceDown

Storende factor.

Nieuwe baan:

Leeftijd: 27
Opleiding: HBO Hogere Informatica
Werkervaring: 1,5 jaar fulltime
Werkgever: Multinational voedselindustrie
Huidige functie: ERP specialist
Auto: nee, wel compensatie van 425,- netto per maand
Andere secundaire arbeidsvoorwaarden: € 75 onkostenvergoeding
Maand salaris(bruto): € 3150

[ Voor 0% gewijzigd door FaceDown op 16-05-2007 09:53 . Reden: gsm ja natuurlijk ]

Groetjes, FaceDown.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MueR
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 18-06 12:07

MueR

Admin Tweakers Discord

is niet lief

Leeftijd: 20
Opleiding: Geen relevante, MBO in andere richting (retail)
Werkervaring: 3 jaar hobby
Werkgever: Teletick (Eindhoven)
Huidige functie: Webdeveloper
Vakantiedagen: 28
13/14e maand of winstuitkering: 13e maand
Auto: Nog niet, heb nog geen rijbewijs
Andere secundaire arbeidsvoorwaarden: 300% loon bij overuren
Maand salaris(bruto): 1500,- (wordt over 2 mnd verhoogd, na 6 mnd dienstverband)

Anyone who gets in between me and my morning coffee should be insecure.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Keiichi
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 21:59
MueR schreef op woensdag 16 mei 2007 @ 00:52:
Andere secundaire arbeidsvoorwaarden: 300% loon bij overuren
300% :o :o

Jij zegt elke dag van, ik blijf wel een paar uur langer? :9

Solar @ Dongen: http://solar.searchy.net/ - Penpal International: http://ppi.searchy.net/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Juggels
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 15-06 18:50
fraQ schreef op dinsdag 15 mei 2007 @ 16:50:
Opleiding: HBO Bedrijfskundige Informatica + diverse cursussen via het werk
Werkervaring: ca. 1 jaar
Huidige functie: Testanalist
Auto: ja, met tankpas
Andere secundaire arbeidsvoorwaarden: €83 onkostenvergoeding
Maand salaris(bruto): € 2300
Zelfde plaatje voor mij, leeftijd is alleen (nog) 22 :)
(hoi collega ;))

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MueR
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 18-06 12:07

MueR

Admin Tweakers Discord

is niet lief

Keiichi schreef op woensdag 16 mei 2007 @ 08:20:
300% :o :o

Jij zegt elke dag van, ik blijf wel een paar uur langer? :9
300% is uit de losse pols.. Dit gaan om overuren voor een spoedproject (die er nogal wat zijn op jaarbasis). Meestal trekt mn baas dan gewoon wat geld uit zn portemonnee. Zo kreeg ik laatst 200 eurie voor 3 uurtjes werk ;)
De keerzijde van de medaille is wel dat ik vrij veel gebeld wordt in de avonden en het weekend, voor kleine vragen. Geen problemen mee overigens, zolang het niet te gek is.

Anyone who gets in between me and my morning coffee should be insecure.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 217964

Als ik zo rondkijk in dit topic zie ik dat de lonen behoorlijk verschillen wat leeftijd en functie betreft.
(zelfde functie & leeftijd, maar veel hoger of lager loon.) Nu denk ik dat dit ook deels heeft te maken met de locatie waar je zit in nederland. (of buitenland) is het geen idee om in het rijtje ook de locatie mee te nemen? in zeeland zal je bijvoorbeeld minder verdienen dan in of rond de randstad.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Reinier
  • Laatst online: 00:09

Reinier

\o/

Opleiding: WO, iets met bedrijfskunde en informatica
Werkervaring: iets minder dan 2 jaar
Huidige functie: Business Intelligence Analist
Sector: Zorg
Auto v/d zaak: Nee
Laptop v/d zaak: Ja, en een PDA
Vakantiegeld: Ja
Vakantiedagen: 250 uur (inclusief feestdagen die buiten het weekend vallen)
13/14e maand of winstuitkering: 1,5% eindejaarsuitkering
GSM: Nee, wel mogelijk maar niet nodig
Maandsalaris: € 3250 bruto (bij 40 uur)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• paella
Aha, daarom gaat de ziektekostenpremie steeds maar omhoog! :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 103633

Vraag even om een mening over mijn salaris.
Huidige situatie:

Opleiding: MBO Niveau 3 (Medewerker Beheer ICT)
Werkervaring: Jaar stage, 3 maanden huidige werkgever
Huidige functie: Servicedesk
Sector: Kleine detacheerder
Auto v/d zaak: Nee, nog geen rijbewijs, daarna misshcien wel
Laptop v/d zaak: Nee
Vakantiedagen: 25 dagen
13/14e maand of winstuitkering: Volgens mij niet
Overig: In augustus beginnen met MCSE
Maandsalaris: € 1200

Is dit voldoende?
Heb een aanbieding lopen waar ik minimaal 700 euro meer ga verdienen + opleidings mogelijkheden. maar geen Technische opledingen (wat ik toch wel graag heb)

Ik vraag dit omdat ik binnenkort over mijn salaris ga praten, en toch wel graag zou willen weten wat ik waard ben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Christoph
  • Niet online
Reinier schreef op maandag 21 mei 2007 @ 09:26:
Opleiding: WO, iets met bedrijfskunde en informatica
Werkervaring: iets minder dan 2 jaar
Huidige functie: Business Intelligence Analist
Auto v/d zaak: Nee
Laptop v/d zaak: Ja, en een PDA
Vakantiedagen: 250 uur (inclusief feestdagen die buiten het weekend vallen)
13/14e maand of winstuitkering: 1,5% eindejaarsuitkering
GSM: Nee, wel mogelijk maar niet nodig
Maandsalaris: € 3250 bruto (bij 40 uur)
Welke FWG schaal zit jij in?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• paella
[b]
Heb een aanbieding lopen waar ik minimaal 700 euro meer ga verdienen + opleidings mogelijkheden. maar geen Technische opledingen (wat ik toch wel graag heb)

Ik vraag dit omdat ik binnenkort over mijn salaris ga praten, en toch wel graag zou willen weten wat ik waard ben.
Waar wil je in je carriere naar toe, dat is hier de belangrijke vraag denk ik. Ga je direct voor het geld of investeer je nog even...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 103633

paella schreef op maandag 21 mei 2007 @ 14:37:
[...]

Waar wil je in je carriere naar toe, dat is hier de belangrijke vraag denk ik. Ga je direct voor het geld of investeer je nog even...
Voorlopig wil ik nog investeren, maar wil natuurlijk ook geld zien, wat ik nu verdien is vergeleken met leeftijdsgenoten er weinig, maar verdienen hun dan veel of verdien ik dan te weinig.
Vooral wil ik ook nog leren, ben nog jong, en wil echt graag verder studeren, MCSE lijkt me dan een heel mooi uitgangspunt voro mij, omdat dat me een hele leuke opleiding lijkt. Een keer iets uitdagends, MBO niv. 3 kan je niet uitdagend noemen.

[ Voor 21% gewijzigd door Anoniem: 103633 op 21-05-2007 15:06 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• paella
Als je MBO niv. 3 niet uitdagend vond, waarom geen HBO gedaan? :) Maar goed, ga MCSE doen, kijk ook naar CCNA. Doe het liefst ook veel zelfstudie, dat klinkt een nieuwe werkgever ook goed in de oren als je solliciteert. Zorg wel dat de examens wel door het bedrijf betaald worden. Zo heb ik het min of meer gedaan, al heb ik geen MBO gedaan, maar VWO en een niet afgemaakt studie jaren geleden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 220028

Opleiding: 2 jaar HBO technische informatica
Werkervaring: niks
Huidige functie: software engineer (masterclass)
Andere secundaire arbeidsvoorwaarden: reiskostenvergoeding
Maand salaris(bruto): 2500 (over half jaar 2800)

Niet slecht dacht ik zo om te beginnen :):):)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Griffin2k
Anoniem: 220028 schreef op maandag 21 mei 2007 @ 21:41:
Opleiding: 2 jaar HBO technische informatica
Werkervaring: niks
Huidige functie: software engineer (masterclass)
Andere secundaire arbeidsvoorwaarden: reiskostenvergoeding
Maand salaris(bruto): 2500 (over half jaar 2800)

Niet slecht dacht ik zo om te beginnen :):):)
Zeker niet slecht nee! Je volgt een masterclass... bij een detacheerder? of?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Griffin2k schreef op maandag 21 mei 2007 @ 23:02:
[...]

Zeker niet slecht nee! Je volgt een masterclass... bij een detacheerder? of?
Gok van wel, en geen lease auto. Dus dan kom je wel aan zo'n startsalaris ja...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CXNeXo
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 00:41

CXNeXo

This behavior is by design.

Kleine update:

Leeftijd: 24 jaar
Opleiding: MBO Medewerker Beheer Informatiesystemen + MCSE & ITIL
Werkervaring: 5 jaar.
Werkgever: ICT detacheerder
Regio: Naarden
13/14e maand of winstuitkering: Geen
Auto: Mini Cooper + Tankpas
Andere secundaire arbeidsvoorwaarden: Geen
Werkweek: 40
Maand salaris(bruto): 2250

MCSE on Windows 2003 & VMware Certified Professional

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kraaitje
  • Laatst online: 23-12-2024
Bijna afgestudeerd en nieuwe baan aangenomen per 1 juli:

Opleiding: MBO TI + HBO Bedrijfskundige Informatica
Werkervaring: Geen, starter
Werkgever: Middelgrote IT-dienstverlener
Huidige functie: Business Intelligence Developer/junior consultant
Auto: ja, 625 p/m incl. brandstof, 20% speling
Andere secundaire arbeidsvoorwaarden: € 75 onkostenvergoeding, cursussen naar keuze!
Maand salaris(bruto): € 2100,00 bruto

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mx. Alba
  • Laatst online: 18:56

Mx. Alba

hen/die/zij

Voor mij ook een kleine update:

Opleiding: VWO + beetje universiteit... :X
Werkgever: groot wereldwijd certificatie-, controle- en classificatiebedrijf
Huidige functie: interne servicedesk Europa & Afrika + technical account manager UK
Vakantiegeld: 10%
13/14e maand of winstuitkering: ja, 13e maand en winstuitkering ( ~ € 800 ) en kerstgratificatie ( ~ € 400 ) en bonus ( ~ € 800 )
Andere secundaire arbeidsvoorwaarden: uitgebreide Franse lunch bij bedrijfsrestaurant deels door bedrijf betaald ( € 3,80 voor eigen rekening ), goede ziektekostenverzekering voor de hele familie.
Werkweek: 35 uur
Jaarsalaris (bruto): € 29.400
Maandsalaris (bruto): € 2.262
Maandsalaris (netto): € 1.730

[ Voor 3% gewijzigd door Mx. Alba op 22-05-2007 12:30 ]

Het is alleen een echte hetze als het uit Hetzerath komt, anders is het gewoon sprankelende ophef.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tylen
  • Laatst online: 23:21

Tylen

Dutch ProClass 1000 #56 ⭐⭐⭐⭐⭐

Mx. Alba schreef op dinsdag 22 mei 2007 @ 12:29:
Voor mij ook een kleine update:

Opleiding: VWO + beetje universiteit... :X
Werkgever: groot wereldwijd certificatie-, controle- en classificatiebedrijf
Huidige functie: interne servicedesk Europa & Afrika + technical account manager UK
Vakantiegeld: 10%
13/14e maand of winstuitkering: ja, 13e maand en winstuitkering ( ~ € 800 ) en kerstgratificatie ( ~ € 400 ) en bonus ( ~ € 800 )
Andere secundaire arbeidsvoorwaarden: uitgebreide Franse lunch bij bedrijfsrestaurant deels door bedrijf betaald ( € 3,80 voor eigen rekening ), goede ziektekostenverzekering voor de hele familie.
Werkweek: 35 uur
Jaarsalaris (bruto): € 29.400
Maandsalaris (bruto): € 2.262
Maandsalaris (netto): € 1.730
Hoe houd je van 2262 Brutto, 1730 Netto over? En is het niet wettelijk vastgesteld dat vakantiegeld 8% is?

“Choose a job you love, and you will never have to work a day in your life.”

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Motrax
  • Niet online

Motrax

Profileert

Tylen schreef op dinsdag 22 mei 2007 @ 12:57:
[...]

Hoe houd je van 2262 Brutto, 1730 Netto over? En is het niet wettelijk vastgesteld dat vakantiegeld 8% is?
Het minimum misschien wel van 8%, maar de wet zegt waarschijnlijk niks over een maximum.

Overigens woont Reyn niet in NL, maar op ... die Nederlandse eilandengroep, Bonaire e.d.?

☻/
/▌

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Griffin2k
Tylen schreef op dinsdag 22 mei 2007 @ 12:57:
[...]

Correct me if i'm wrong.. maar is het wettelijk niet MINIMAAL 8%?
Niet zozeer 8% vast. Tis maar net wat de werkgever wil.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PsychoHellDude
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 08-06 23:10
kraaitje schreef op dinsdag 22 mei 2007 @ 12:17:
Bijna afgestudeerd en nieuwe baan aangenomen per 1 juli:

Opleiding: MBO TI + HBO Bedrijfskundige Informatica
Werkervaring: Geen, starter
Werkgever: Middelgrote IT-dienstverlener
Huidige functie: Business Intelligence Developer/junior consultant
Auto: ja, 625 p/m incl. brandstof, 20% speling
Andere secundaire arbeidsvoorwaarden: € 75 onkostenvergoeding, cursussen naar keuze!
Maand salaris(bruto): € 2100,00 bruto
Hey Kraaitje, ik heb dezelfde (voor)opleiding als jou, en ben eind juni ook klaar met afstuderen. Ik ben nog opzoek naar een goede werkgever. Ik kan niet echt een e-mail adres van je vinden, ik zou graag even met je willen praten zie e-mailen.

canon eos 400d, canon 18-55 kitlens, sigma f4-5.6 70-300mm, canon f1.8 50mm II, canon f4-L 70-200

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MisteRMeesteR
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 23:46

MisteRMeesteR

Moderator Internet & Netwerken

Is Gek op... :)

Motrax schreef op dinsdag 22 mei 2007 @ 13:01:
[...]
Het minimum misschien wel van 8%, maar de wet zegt waarschijnlijk niks over een maximum.

Overigens woont Reyn niet in NL, maar op ... die Nederlandse eilandengroep, Bonaire e.d.?
Reyn woont in Frankrijk :)

www.google.nl

Pagina: 1 ... 6 ... 10 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
Hou dit topic aub zuiver over inkomens en achtergronden delen. Als iets discussie behoeft, maak er dan gewoon een topic voor. Discussies hier volgt geen kip want dan lopen er tig door elkaar.