/me weet geen leuke quote voor in zijn signature
De wet op vakantiegeld is hier dat het bedrijf globaal 10% van de totale salarismassa aan vakantiegeld moet besteden. De verdeling onder de werknemers wordt binnen die 10% vrijgelaten maar uiteraard geven de meeste bedrijven dus individueel aan elke werknemer 10%, maar er zijn er ook die moeilijke berekeningen loslaten om de mensen met lage salarissen wat meer te geven (en mensen met hoge salarissen dus wat minder).
En Frans netto is inderdaad heel hoog vergeleken met Nederlands netto. Dat komt omdat bij Frans netto de inkomstenbelasting er nog niet vanaf is. Die wordt namelijk acteraf gedeclareerd en betaald. Maar omdat je netto jaarinkomen grosso modo wordt gedeeld door de grootte van je gezin, zijn wij met 1 salaris en 4 kinderen niet belastbaar en is mijn netto dus ook echt netto. Ik krijg over 2006 zelfs 140€ van de fiscus tegoed.
Het is alleen een echte hetze als het uit Hetzerath komt, anders is het gewoon sprankelende ophef.
Anoniem: 103633
Wat is een CCNA?paella schreef op maandag 21 mei 2007 @ 15:08:
Als je MBO niv. 3 niet uitdagend vond, waarom geen HBO gedaan?Maar goed, ga MCSE doen, kijk ook naar CCNA. Doe het liefst ook veel zelfstudie, dat klinkt een nieuwe werkgever ook goed in de oren als je solliciteert. Zorg wel dat de examens wel door het bedrijf betaald worden. Zo heb ik het min of meer gedaan, al heb ik geen MBO gedaan, maar VWO en een niet afgemaakt studie jaren geleden.
Verder heb ik vrij weinig geld over om opleidingen te doen, ik wacht voorlopig de MCSE af, dat gaat al moeilijk zat worden.
En ik heb geen HBO gedaan, omdat MCSE mij aantrekkelijker leek.
No production networks were harmed during this posting
Ahh oke. Weinig belasting daar dusMotrax schreef op dinsdag 22 mei 2007 @ 13:01:
[...]
Het minimum misschien wel van 8%, maar de wet zegt waarschijnlijk niks over een maximum.
Overigens woont Reyn niet in NL, maar op ... die Nederlandse eilandengroep, Bonaire e.d.?
“Choose a job you love, and you will never have to work a day in your life.”
Ligt aan de grootte van je gezin
[ Voor 52% gewijzigd door Mx. Alba op 22-05-2007 15:17 ]
Het is alleen een echte hetze als het uit Hetzerath komt, anders is het gewoon sprankelende ophef.
Opleiding: HBO Informatiekunde
Werkervaring: 8 jaar
Werkgever: IT bedrijf
Huidige functie: Software tester
Laptop: Niet meer (op eigen verzoek, geef mij maar gewoon een vast ding hehe)
Vakantiegeld: Ja
Vakantiedagen: 25
13/14e maand of winstuitkering: 13e maand + 1500 euro bonus
GSM: Nee
Auto: Nee
Andere secundaire arbeidsvoorwaarden: spaarloon
Werkweek: 40
Maand salaris(bruto): 2250 2300
Goed we zijn dus een jaartje verder en heb er 50 euro bijgekregen. Het gaat weer wat beter, dus de 1500 euro jaarbonus zit er ook bij en tegenwoordig worden de basis ziektekostenverzekering vergoed (90 euro p/m ofzo). Pensioen is echter volledig voor eigen rekening.
Marktconform, samen met mijn ervaring moet ik toch wel rond de 3000 verdienen. Aangezien ik het werk leuk vindt en het maar een paar minuten fietsen is hoef ik niet perse markt conform te krijgen. Echter 2300 is nu toch wel wat weinig, dus ik moet nu toch echt wat knopen doorhakken. Binnenkort een gesprek met de baas waarbij ik met een verhoging naar 2600-2700 tevreden ben. 4 jaar terug verdiende ik zo'n 2200 euro, dus ik ben er al die jaren amper op vooruit gegaan en dat gaat toch steken.
Ik zie om me heen de gedetacheerde collega testers rondrijden in een lease auto met ong. 3300 salaris. Maar die werken veel harder en hebben meer reistijd. Zo'n 2700 euro is dan toch wel redelijk lijkt me?
Dit dus.
Anoniem: 61153
Of naar Duitsland; daar is de fiscus ook lief als je X kinderen hebt wbt loonbelasting. Kan zomaar 20% minder inhouding op loon betekenen bij 2 kinderen t.o.v. geen kinderen.Mx. Alba schreef op dinsdag 22 mei 2007 @ 15:14:
[...]
Ligt aan de grootte van je gezinGrote gezinnen worden in Frankrijk door de fiscus flink ontzien, en door andere instanties flink geholpen. De kinderbijslag is bijvoorbeeld ook grotendeels inkomensafhankelijk en die komt voor ons op zo'n € 600 per maand uit, en daarbij krijgen we ook nog zo'n € 200 woonsubsidie. Oftewel, als je (2 of meer) kinderen wilt, moet je naar Frankrijk komen.
Anoniem: 114521
Leeftijd: 25
Opleiding: ir. (tegenwoordig noemt dat Master of Science of zoiets)
Werkervaring: bijna 2 jaar
Werkgever: Machinebouwer
Huidige functie: Project Engineer
Laptop: Ja
Vakantiedagen: 25 + wettelijke feestdagen
Vakantiegeld : 8% van de bruto jaarwedde
13/14e maand of winstuitkering: 13e maand : € 2900
GSM: nee
Auto: nee, wel 8 ct per kilometer woon/werk verkeer
Andere secundaire arbeidsvoorwaarden: Maaltijdcheques (6 euro / werkdag), Hospitalisatieverzekering, Pensioensparen
Werkweek: 38 uur
Maandsalaris (bruto): € 2900
Anoniem: 220028
Anoniem: 220028 schreef op maandag 21 mei 2007 @ 21:41:
Leeftijd: 22
Opleiding: 2 jaar HBO technische informatica
Werkervaring: niks
Huidige functie: software engineer (masterclass)
Laptop: nee
Vakantiegeld: 8%
Vakantiedagen: 26
13/14e maand of winstuitkering: nee
Auto: nee
Andere secundaire arbeidsvoorwaarden: reiskostenvergoeding
Werkweek: 40 uur
Maand salaris(bruto): 2500 (over half jaar 2800)
Niet slecht dacht ik zo om te beginnen :):):)
Griffin2k schreef op maandag 21 mei 2007 @ 23:02:
[...]
Zeker niet slecht nee! Je volgt een masterclass... bij een detacheerder? of?
nee.... gewoon in-huis ontwikkelen aan grootste asp (application service provider) oplossing van nederland.Anoniem: 201130 schreef op maandag 21 mei 2007 @ 23:03:
[...]
Gok van wel, en geen lease auto. Dus dan kom je wel aan zo'n startsalaris ja...
altijd zelfde standplaats.
Anoniem: 201130
Ik moet eerlijk zeggen dat een masterclass dan vrij nutteloos is, omdat je die kennis nauwelijks in de praktijk zal kunnen gebruiken.Anoniem: 220028 schreef op dinsdag 22 mei 2007 @ 21:28:
nee.... gewoon in-huis ontwikkelen aan grootste asp (application service provider) oplossing van nederland.
altijd zelfde standplaats.
Ah, jij moet docent worden! Je kan op afstand bepalen wat iemands werkzaamheden zijn, op afstand bepalen wat die masterclass inhoud en je kan bepalen dat het niet goed genoeg op elkaar aansluit!Anoniem: 201130 schreef op dinsdag 22 mei 2007 @ 21:41:
[...]
Ik moet eerlijk zeggen dat een masterclass dan vrij nutteloos is, omdat je die kennis nauwelijks in de praktijk zal kunnen gebruiken.
/sarcasme.
☻/
/▌
/ \ Analyseert | Modelleert | Valideert | Solliciteert | Generaliseert | Procrastineert | Epibreert |
Ik moet docent worden, omdat ik de praktijk ken? Zit wel wat in, de meeste docenten hebben namelijk geen enkel gevoel voor praktijkMotrax schreef op dinsdag 22 mei 2007 @ 22:01:
[...]
Ah, jij moet docent worden! Je kan op afstand bepalen wat iemands werkzaamheden zijn, op afstand bepalen wat die masterclass inhoud en je kan bepalen dat het niet goed genoeg op elkaar aansluit!
/sarcasme.
Het is idd wel erg weinig wat je krijgt voor je opleiding/werkervaring. 2700 euro is nog steeds niet veel maar aangezien je gewoon een leuke werkomgeving hebt is het zeker wel een stuk redelijker. Werkplezier telt tenslotte ook heel zwaar mee!!FunkyTrip schreef op dinsdag 22 mei 2007 @ 15:43:
Leeftijd: 33
Opleiding: HBO Informatiekunde
Werkgever: IT bedrijf
Huidige functie: Software tester
Laptop: Niet meer (op eigen verzoek, geef mij maar gewoon een vast ding hehe)
13/14e maand of winstuitkering: 13e maand + 1500 euro bonus
GSM: Nee
Andere secundaire arbeidsvoorwaarden: spaarloon
Maand salaris(bruto): 2250 2300
Goed we zijn dus een jaartje verder en heb er 50 euro bijgekregen. Het gaat weer wat beter, dus de 1500 euro jaarbonus zit er ook bij en tegenwoordig worden de basis ziektekostenverzekering vergoed (90 euro p/m ofzo). Pensioen is echter volledig voor eigen rekening.
Marktconform, samen met mijn ervaring moet ik toch wel rond de 3000 verdienen. Aangezien ik het werk leuk vindt en het maar een paar minuten fietsen is hoef ik niet perse markt conform te krijgen. Echter 2300 is nu toch wel wat weinig, dus ik moet nu toch echt wat knopen doorhakken. Binnenkort een gesprek met de baas waarbij ik met een verhoging naar 2600-2700 tevreden ben. 4 jaar terug verdiende ik zo'n 2200 euro, dus ik ben er al die jaren amper op vooruit gegaan en dat gaat toch steken.
Ik zie om me heen de gedetacheerde collega testers rondrijden in een lease auto met ong. 3300 salaris. Maar die werken veel harder en hebben meer reistijd. Zo'n 2700 euro is dan toch wel redelijk lijkt me?
“Build a man a fire, and he'll be warm for a day. Set a man on fire, and he'll be warm for the rest of his life.”
ik werk hier nu net een maandje, en zit hier in me proeftijd.. hoewel het salaris redelijk is voor een starter met een MBO-diploma, mis ik een bepaalde klik.. Ik heb hier in het verleden stage gelopen, en heb dit aanbod aangenomen omdat ik verder wil in de ICT (werkte 8 jaar lang in een totaal andere sector) Maar ik mis iets, misschien het plezier (is het wennen?) het voelt (nog) niet geheel lekker.. Als ik me best doe ga ik over 3 maanden €1950 bruto verdienen. Wat moet ik doen.. hier blijven werken, of ergens anders naar gaan zoeken? Wat is wijsheid?Leeftijd: 24
Opleiding: MBO ICT-Beheerder Niveau 4
Werkervaring: starter
Werkgever: -
Huidige functie: systeem/applicatiebeheerder
Laptop: nope
Vakantiedagen: 20
13/14e maand of winstuitkering: 13de maand
GSM: nope
Auto: nope
Andere secundaire arbeidsvoorwaarden: collectieve ziektekostenverzekering
Werkweek: 36 uur (elke woensdagmiddag vrij)
Maand salaris(bruto): €1701
[ Voor 8% gewijzigd door FREAKJAM op 23-05-2007 01:15 ]
is everything cool?
Als je het niet naar je zin hebt zou ik zeker om je heen kijken. Je hoeft natuurlijk niet meteen over te stappen. Maar kijken kan nooit kwaad.FREAKJAM schreef op woensdag 23 mei 2007 @ 01:12:
[...]
ik werk hier nu net een maandje, en zit hier in me proeftijd.. hoewel het salaris redelijk is voor een starter met een MBO-diploma, mis ik een bepaalde klik.. Ik heb hier in het verleden stage gelopen, en heb dit aanbod aangenomen omdat ik verder wil in de ICT (werkte 8 jaar lang in een totaal andere sector) Maar ik mis iets, misschien het plezier (is het wennen?) het voelt (nog) niet geheel lekker.. Als ik me best doe ga ik over 3 maanden €1950 bruto verdienen. Wat moet ik doen.. hier blijven werken, of ergens anders naar gaan zoeken? Wat is wijsheid?
“Build a man a fire, and he'll be warm for a day. Set a man on fire, and he'll be warm for the rest of his life.”
Leeftijd: 29
Opleiding: WO-technische informatica (UT)
Werkervaring: 3 jaar
Werkgever: Grote EDA tool leverancier
Huidige Toekomstige functie: "Application Engineer", technische support leveren in m'n vakgebied, veel bij klanten langs
Laptop: ja
Vakantiegeld: nee, volgens mij bestaat dat daar niet
Vakantiedagen: 27, plus natuurlijk de lokale feestdagen
13/14e maand of winstuitkering: ja, bonus tot iets van 15% o.i.d.
GSM: ja
Auto: ja. Met een budget (en voorwaarden) waar je hier een clio of punto van rijdt, rij ik daar een aardig dikke bak, a la BMW 3 of relatief kale 5. Zweedse belasting op leaseauto's is wel anders, zo worden je brandstofkosten 120% belast (dus 100 euro tanken is een virtuele inkomensverhoging van 120 euro voor de belasting). Maar goed, lang leve landen zonder BPM!
Andere secundaire arbeidsvoorwaarden: volledig betaald aardig dik aanvullend pensioen (bovenop de Zweedse AOW-achtige regeling), ziektekosten volledig vergoed (Zweden heeft een soort eigen risico), verhuizing wordt betaald, plus potentieel regelen ze een half jaar woonruimte voor me, maar dat zit nog in de procedures daar (begin wel vanuit hotel en wekelijks op en neer vliegen).
Werkweek: 35 uur, volgens het contract, maar dat is een lachertje
Maand salaris(bruto): Tegen de 3400, afhankelijk van de wisselkoers.
Voor mij een stap terug qua vakantiedagen (was 39), maar die hield ik hier in NL toch ieder jaar over, tegen een niet superhoge brutostijging. Op zich zit ik in Zweden wel hoger in de salarisboom, dus relatief gewoon goed, maar ik verwacht wel relatief lange weken te maken. Aan de andere kant: Het werk is wel tof en spreekt me iets meer aan dan ik nu doe. M'n ouwe baas zei al "Ik verwacht dat je in die rol nog beter tot je recht gaat komen", en dat gevoel heb ik ook. En dan kan ik ook nog eens een heel leuke auto uit gaan zoeken, ik heb nog iets lekker smerigs in overweging ook.
Liefhebber van schieten en schijten. Ouwehoer en niet-evangelisch atheist.
Daniel36: Dat zeg ik(?) Nee, dat zeg ik niet, je hebt gelijk.
Groetjes, FaceDown.
Anoniem: 201323
Alleen alcohol en tabak zijn duurder, de rest van de levensmiddelen is wat goedkoper. Verder ontloopt het elkaar niet veel. Tja, autorijden is er aardig goedkoper, ook de benzine.FaceDown schreef op woensdag 23 mei 2007 @ 10:05:
Klinkt aardig, maar zijn de consumptieprijzen niet veel hoger in Zweden?
Of een C70?
[ Voor 26% gewijzigd door Mx. Alba op 23-05-2007 10:14 ]
Anoniem: 54709
Opleiding: Diverse cursussen
Werkervaring: 6 jaar
Huidige functie: Functioneel Applicatiebeheerder Woningbouwcorporatie
Andere secundaire arbeidsvoorwaarden: géén reiskostenvergoeding dus erg mager
(Wel ziektenkostenvergoeding, premie AOW wordt betaald door de baas
Werkweek: 36 uur
Maand salaris(bruto): 3250
@Reinier, stedelijk gebied van Stockholm, net ten noorden in Kista. Zweden lijkt me ook erg leuk, we zullen het zien.
Ja maar via het open dak kan je ook heel veel inladenHillie schreef op woensdag 23 mei 2007 @ 11:09:
@Reyn, een coupe kan geloof ik niet, wegens eisen aan auto (o.a. 4 passagiersdeuren), maar verder redelijk vrij. Alleen rijdt iedereen daar al in een Volvo, of een Saab.
Neuh, ik ben een beetje aan het kijken naar wat andere bakken. Maar da's hier misschien wat OT.
Hoe bevalt jou het werken in het buitenland eigenlijk? Niet alleen qua verdiensten enzo, maar vooral het hele sociale gebeuren? Is dat in Frankrijk aanzienlijk anders dan in NL?

Qua sociaal gedoe heeft elk bedrijf zijn comité d'entreprise die feesten en uitjes regelt, en ook kortingen onderhandelt bij allerlei zaken. Zo hebben wij met onze CE 10% korting op Pathé-bioscopen. Verder wordt er een kerstviering gehouden voor de kinderen, en een kerstbal voor werknemers, aanhang en eventueel kinderen. Laatst werd er een jetski-race georganiseerd, dat was ook wel grappig. Ook onder collega's wordt er regelmatig een feestje of een uitje gedaan, alleen woon ik een beetje te ver van Nantes om daar vaak aan mee te doen.
[ Voor 37% gewijzigd door Mx. Alba op 23-05-2007 11:58 ]
Opleiding: MBO systeem en Netwerkbeheer nivo 4 + MCDST
Werkervaring: 5 jaar
Werkgever: Atos Origin
Huidige functie: Support Analyst Service Desk
Vakantiedagen: 29
13/14e maand of winstuitkering: ja
Andere secundaire arbeidsvoorwaarden: nee
Maand salaris(bruto): 1815
Verdien even veel als een collega van 23 zonder ervaring
[ Voor 5% gewijzigd door Cozm0 op 23-05-2007 12:11 ]
| Specs! | IRC is just multiplayer notepad | }:O |
Het hele diplomagebeuren is hier ook enigszins van toepassing. Al was het maar doordat je bepaalde carrierepaden niet eens binnenkomt zonder de juiste kwalificaties. Dat zal voor het systeembeheerdersvakgebied iets minder van toepassing zijn, verwacht ik zo, daar zullen de op een gegeven moment de ervaring en certificaten gewoon belangrijk zijn en is de instap niet zo problematisch.Mx. Alba schreef op woensdag 23 mei 2007 @ 11:54:
Ik heb niet zo verschrikkelijk veel werkervaring in Nederland dus ik kan moeilijk vergelijken. In Frankrijk blijft men voor allerlei zaken heel erg naar je diploma kijken, zelfs als ervaring onderhand veel belangrijker is. Een IT-er zonder diploma met 10 jaar ervaring in zijn domein en een hele rits certificaten zal veel minder verdienen dan een collega van hem met minder ervaring en minder certificaten maar die toevallig een universiteitsdiploma heeft.
Enigszins vergelijkbaar met de personeelsvereniging van (middel-)grote bedrijven, als ik het zo lees.Qua sociaal gedoe heeft elk bedrijf zijn comité d'entreprise die feesten en uitjes regelt, en ook kortingen onderhandelt bij allerlei zaken. Zo hebben wij met onze CE 10% korting op Pathé-bioscopen. Verder wordt er een kerstviering gehouden voor de kinderen, en een kerstbal voor werknemers, aanhang en eventueel kinderen. Laatst werd er een jetski-race georganiseerd, dat was ook wel grappig. Ook onder collega's wordt er regelmatig een feestje of een uitje gedaan, alleen woon ik een beetje te ver van Nantes om daar vaak aan mee te doen.
Het ligt er ook heel erg aan bij welk bedrijf je zit. Ik ken iemand die werkt bij EDF, een geprivatiseerd voormalig staatsbedrijf. Hij is daar al 7 jaar verantwoordelijk voor alle servers en een aantal belangrijke applicaties in een stuk of 7 kerncentrales, voor het luttele salaris van 1.400€ netto per maandHillie schreef op woensdag 23 mei 2007 @ 12:10:
Het hele diplomagebeuren is hier ook enigszins van toepassing. Al was het maar doordat je bepaalde carrierepaden niet eens binnenkomt zonder de juiste kwalificaties. Dat zal voor het systeembeheerdersvakgebied iets minder van toepassing zijn, verwacht ik zo, daar zullen de op een gegeven moment de ervaring en certificaten gewoon belangrijk zijn en is de instap niet zo problematisch.
Grappig salaris. Waarom 1701 en niet 1700? Zit daar een gedachte achter?
Een experimentele community-site: https://technobabblenerdtalk.nl/. DM voor invite code.
Anoniem: 73618
Opleiding: MBO Technische Informatica (niet afgemaakt!)
Werkervaring: 2 jaar (in de huidige functie, 8 jaar totaal)
Werkgever: klein ICT bedrijf
Huidige functie: (Junior) Programmeur
13/14e maand of winstuitkering: 2x per jaar maandsalaris ong.
GSM: nee (wel vergoeding)
Auto: ja, inclusief brandstof (€ 600,- per maand)
Andere secundaire arbeidsvoorwaarden: nee
Maand salaris(bruto): 2450
Grootste voordeel is dat ik thuis werk! Daarnaast een goede verstandshouding met m'n baas.
Vanaf volgend jaar krijg ik aandelen in de zaak. Wordt de tweede persoon met aandelen in het bedrijf dan. De dividend uitkering gaat dan ook leuk meetellen.
2x zoveel? Dus 1700x2=3400 Netto en dan dat ook nog eens 'makkelijk'. La me nie lachuh.Mx. Alba schreef op woensdag 23 mei 2007 @ 12:18:
[...]
Het ligt er ook heel erg aan bij welk bedrijf je zit. Ik ken iemand die werkt bij EDF, een geprivatiseerd voormalig staatsbedrijf. Hij is daar al 7 jaar verantwoordelijk voor alle servers en een aantal belangrijke applicaties in een stuk of 7 kerncentrales, voor het luttele salaris van 1.400€ netto per maandWaarom? Omdat hij geen diploma heeft. Zijn collega's die het zelfde werk doen in andere regio's hebben wel diploma's en verdienen veel meer. De hele salarisschaal bij EDF is gebaseerd op je entry-level en het aantal dienstjaren. Zonder diploma heb je een heel laag entry-level en dus kom je nooit veel verder. Vroeger, toen EDF nog niet geprivatiseerd was, had hij daarnaast dus wel de voordelen van het ambtenaar-zijn, maar die heeft hij nu dus ook niet meer. Hij is dus uiteraard serieus aan het overwegen om een andere baan te zoeken, want in de privé-sector moet hij makkelijk minstens 2x zoveel kunnen verdienen...
Als je de discussie een beetje gelezen had, wist je dat het over Frankrijk ging. Dat scheelt al aardig wat.Tylen schreef op woensdag 23 mei 2007 @ 16:07:
[...]
2x zoveel? Dus 1700x2=3400 Netto en dan dat ook nog eens 'makkelijk'. La me nie lachuh.
This footer is intentionally left blank
Dat is waar, ik kriebel gewoon naar de grafische wereld. Ben ook rustig rond aan het kijken. Zit bij me huidige baan in een proefperiode, maar mis echt een klik.rwb schreef op woensdag 23 mei 2007 @ 08:46:
[...]
Als je het niet naar je zin hebt zou ik zeker om je heen kijken. Je hoeft natuurlijk niet meteen over te stappen. Maar kijken kan nooit kwaad.
Zou het niet weten eigenlijk hahamOrPhie schreef op woensdag 23 mei 2007 @ 15:20:
[...]
is everything cool?
Elke euro is er 1mOrPhie schreef op woensdag 23 mei 2007 @ 15:20:
[...]
Opleiding: VWO, niet afgemaakt, niet gestudeerd.
Werkgever: International Business Machines
Huidige functie: IT-Specialist
Laptop: Ja (Lenovo T-60)
Vakantiegeld: Nee (kan kiezen voor 12 of 14 maanden uitbetaling)
13/14e maand of winstuitkering: Nee (kan kiezen voor 12 of 14 maanden uitbetaling)
GSM: Ja
Auto: Ja
Andere secundaire arbeidsvoorwaarden: Eventuele performance bonus. Cursussen, reiskosten, internet allemaal vergoed.
Maand salaris(bruto): €3958,-
Waar heb ik het over 1700? Ik zei 1400. En 1400 x 2 = 2800 bij mijn weten. Bovendien heb ik het over Frankrijk, waar het verschil tussen bruto en netto zo'n 25% is (afdracht voor ziektekostenverzekering en andere sociale premies, maar nog geen inkomstenbelasting eraf) dus kom je op zo'n 3730 bruto uit. Dat moet zeker haalbaar zijn voor een systeembeheerder met een flink scala aan certificaten en 7 jaar ervaring met het beheren van o.a. de beveiligingssystemen van kerncentrales.Tylen schreef op woensdag 23 mei 2007 @ 16:07:
2x zoveel? Dus 1700x2=3400 Netto en dan dat ook nog eens 'makkelijk'. La me nie lachuh.
Anoniem: 213395
Ik vind dat jij aardig verdient man. maar vraag me af hoe e aan 8 jaa rervaring komt, neem aan inclusief stage enz.Marcade schreef op woensdag 23 mei 2007 @ 23:21:
Leeftijd: 26
Opleiding: VWO, niet afgemaakt, niet gestudeerd.
Werkgever: International Business Machines
Huidige functie: IT-Specialist
Laptop: Ja (Lenovo T-60)
13/14e maand of winstuitkering: Nee (kan kiezen voor 12 of 14 maanden uitbetaling)
Auto: Ja
Andere secundaire arbeidsvoorwaarden: Eventuele performance bonus. Cursussen, reiskosten, internet allemaal vergoed.
maar goeie salaris, zoeken jullie nog mensen?
Eh, kun je dat even uitleggen? Vakantiegeld is wettelijk verplicht, en als je dan zou kiezen voor 12 maanden uitbetalen, dan mis je toch wat? Zo lees ik het tenminste.Marcade schreef op woensdag 23 mei 2007 @ 23:21:
....
...
Maar licht me bij, licht me bij....
No drama
Je krijgt wel vakantiegeld (en 13e maand). Tot een bepaald bruto salaris kan je ervoor kiezen om deze 2 extra 'maandsalarissen' apart uit te laten betalen zoals bij de meeste bedrijven gebruikelijk is (in juni/jan ofzo). Of je kiest ervoor om deze 2 maandsalarissen gespreid uit te laten betalen over het gehele jaar.danmaarniet schreef op donderdag 24 mei 2007 @ 09:29:
[...]
Eh, kun je dat even uitleggen? Vakantiegeld is wettelijk verplicht, en als je dan zou kiezen voor 12 maanden uitbetalen, dan mis je toch wat? Zo lees ik het tenminste.
Maar licht me bij, licht me bij....
Opleiding: HBO Informatica
Werkervaring: Geen(wel altijd voor een studenten detacheerder in de ICT gewerkt)
Werkgever: Grote IT-dienstverlener
Huidige functie: junior consultant
Vakantiedagen: 27 (2 verplicht, de rest vrij te besteden)
Auto: ja, 717 p/m, tankpas
Andere secundaire arbeidsvoorwaarden: € 91 onkostenvergoeding, cursussen naar keuze, [b]ziekendfonds + aanvullend wordt vergoed, aanvullend wordt vergoed voor partner, pensioenfonds wordt vergoed
Maand salaris(bruto): € 1950,00 bruto
Ik ben hier nog aan het afstuderen, en hen het enorm naar mijn zin. Ook kan ik me gaan specialiseren in de richting die ik wil, dat is ook dus een mooie bijkomstigheid. Maar toch, voor een 26-jarige, is het een lage kant. Maar dat is mijn eigen schuld, omdat ik zo late student ben
[ Voor 4% gewijzigd door Bint op 24-05-2007 09:59 ]
Memories of yesterday, will grow, but never die
Hij heeft z'n VWO niet afgemaakt en niet gestudeerd, dus op z'n 18e begonnen. Lijkt me dus niet inclusief stage. Waarvoor zou hij stage gelopen moeten hebben?Anoniem: 213395 schreef op donderdag 24 mei 2007 @ 09:19:
[...]
Ik vind dat jij aardig verdient man. maar vraag me af hoe e aan 8 jaa rervaring komt, neem aan inclusief stage enz.
Anoniem: 220333
Opleiding: MBO Technische Informatica + HBO Bedrijfskundige Informatica
Werkervaring: 1,5 jaar
Huidige functie: Testprofessional junior
Vakantiegeld: 8% (geloof ik)
Vakantiedagen: 250 uur
13/14e maand of winstuitkering: 13e mnd
Auto: ja, incl werk+privé tankpas (buitenland te declareren)
Andere secundaire arbeidsvoorwaarden: plusmin. 80€ onkostenvergoeding, voldoende mogelijkheden om cursussen te volgen (ook buiten huidig vakgebied).
Maand salaris(bruto): 2350 (volgende maand plusmin. 150 omhoog)
Dat lijkt op LCMG. Zo ja, dan is het startsalaris 100 euro verhoogd...Bint schreef op donderdag 24 mei 2007 @ 09:54:
Hou er rekening mee dat ik pas eind juni afstudeer op HBO fontys informatica en 1 juli in dienst ga
Werkervaring: Geen(wel altijd voor een studenten detacheerder in de ICT gewerkt)
Werkgever: Grote IT-dienstverlener
Huidige functie: junior consultant
Vakantiedagen: 27 (2 verplicht, de rest vrij te besteden)
Auto: ja, 717 p/m, tankpas
Andere secundaire arbeidsvoorwaarden: € 91 onkostenvergoeding, cursussen naar keuze, [b]ziekendfonds + aanvullend wordt vergoed, aanvullend wordt vergoed voor partner, pensioenfonds wordt vergoed
Ik ben hier nog aan het afstuderen, en hen het enorm naar mijn zin. Ook kan ik me gaan specialiseren in de richting die ik wil, dat is ook dus een mooie bijkomstigheid. Maar toch, voor een 26-jarige, is het een lage kant. Maar dat is mijn eigen schuld, omdat ik zo late student ben
Hebben stelt niets voor als je niet zelf iets bent.
Richting de 30% denk ik wel hoor.Mx. Alba schreef op donderdag 24 mei 2007 @ 10:46:
Hoeveel procent gaat er in Nederland eigenlijk (in zijn algemeenheid) van het bruto af om er netto van te maken?
Ja, maar Vwo duurt geen maand lijkt me, en als hij op zijn 18e is begonnen,dan heeft hij mss wel doorgesteerd. Ik vind het wel een lekkere salaris voor die leeftijd. meer dan genoeg hahacowgirl schreef op donderdag 24 mei 2007 @ 10:05:
[...]
Hij heeft z'n VWO niet afgemaakt en niet gestudeerd, dus op z'n 18e begonnen. Lijkt me dus niet inclusief stage. Waarvoor zou hij stage gelopen moeten hebben?
Anoniem: 2935
http://nl.wikipedia.org/wiki/Box_I_%28inkomstenbelasting%29Mx. Alba schreef op donderdag 24 mei 2007 @ 10:46:
Hoeveel procent gaat er in Nederland eigenlijk (in zijn algemeenheid) van het bruto af om er netto van te maken?
t/m € 17.046 34,40%
€ 17.046 t/m € 30.631 41,45%
€ 30.631 t/m € 52.228 42,00%
€ 52.228 en meer 52,00%
(maar volgens mij klopt die berekening niet, 20.000 - 17.046 != 3.107)Stel je verdient € 20.000 per jaar. De eerste € 17.046 wordt dan met 34,40% belast, en het resterende bedrag (€ 3.107) wordt met 41,45% belast.
Gemiddeld 42%. Maar als je bruto loon boven de 4300 ofzo komt, moet je over dat bedrag 52% betalen.Mx. Alba schreef op donderdag 24 mei 2007 @ 10:46:
VWO as in middelbare school. Hij zat dus van zijn 12e tot zijn 18e op het VWO, dat is inderdaad geen maand. Vervolgens ging hij op zijn 18e werken en hij is nu 26, dat is dus 8 jaar ervaring.Anoniem: 213395 schreef op donderdag 24 mei 2007 @ 10:51:
[...]
Ja, maar Vwo duurt geen maand lijkt me, en als hij op zijn 18e is begonnen,dan heeft hij mss wel doorgesteerd. Ik vind het wel een lekkere salaris voor die leeftijd. meer dan genoeg haha
Hier in Frankrijk gaat er dus zo'n 25% aan sociale afdrachten vanaf (ziektekosten, pensioen, etc, etc) en nog geen inkomstenbelasting. Maar al met al betaalt een werkgever gemiddeld het dubbele van wat de werknemer netto ontvangt want er zijn ook afdrachten die de werkgever direkt betaalt. Daarna moet je dus nog eventueel inkomstenbelasting betalen maar dat is gewoonlijk zo'n 10% en voor mij dus 0%...
[ Voor 67% gewijzigd door Mx. Alba op 24-05-2007 11:17 ]
Je hebt ook nog de heffingskorting, dus over een bepaald bedrag (ik geloof iets van 8000) betaal je helemaal geen belasting.Anoniem: 2935 schreef op donderdag 24 mei 2007 @ 10:58:
[...]
http://nl.wikipedia.org/wiki/Box_I_%28inkomstenbelasting%29
t/m € 17.046 34,40%
€ 17.046 t/m € 30.631 41,45%
€ 30.631 t/m € 52.228 42,00%
€ 52.228 en meer 52,00%
[...]
(maar volgens mij klopt die berekening niet, 20.000 - 17.046 != 3.107)
Groetjes, FaceDown.
Opleiding: MBO+ Technische Informatica, MCSE2003, VCP VI-3, CNE6
Werkervaring: opbouwend 5 jaar
Werkgever: Financiele instelling
Huidige functie: Medior Systeembeheerder
Laptop: ja, niet voor privegebruik
GSM: ja, mag prive
Auto: ja met tankpas 12k prive km
Andere secundaire arbeidsvoorwaarden: Cursussen vergoed (op basis van een regeling) werkgever is 10 min. rijden van mijn huis.
Maand salaris(bruto): € 2500 bruto
Niet echt, de heffingskorting is maximaal maar iets van 3347 euro. Daar tegenover staat dat de premie volksverzekering er weer bij komt (+/- 10K max).paella schreef op donderdag 24 mei 2007 @ 11:50:
Dus je gaat pas 52% betalen als je bruto iets van 60.000 verdient?
Anoniem: 220348
Opleiding: MBO 4(+) Netwerkbeheer
Werkervaring: 2 jaar stage
Werkgever: nvt
Huidige functie: Young professional
Vakantiedagen: 24
13/14e maand of winstuitkering: onbekend
GSM: ja
Auto: mogelijkheid
Andere secundaire arbeidsvoorwaarden: opleidings mogelijkheden, zorgverzekering (korting) ,
Maand salaris(bruto): €2000 + aankomende 2 jaar € 150 bruto per half jaar erbij
Het is pas professioneel als je het juist speldeAnoniem: 220348 schreef op donderdag 24 mei 2007 @ 12:15:
Huidige functie: Young Proffesional
Anoniem: 204123
en ongelooflijk want dat is zo te zien GPR. Hij verdient meer dan hogergeschoolden + bij hem staat de groei 2 jaar vast.paella schreef op donderdag 24 mei 2007 @ 12:23:
[...]
Het is pas professioneel als je het juist spelde

Anoniem: 61153
€ 52.228,= bruto basis jaarsalaris (excl. alle dus)paella schreef op donderdag 24 mei 2007 @ 12:06:
Dus, waar ligt de grens (ongeveer)?
Anoniem: 78369
ja en dan betaal je over iedere euro boven dat bedrag dus 52% dus niet ineens over al je geld.....ff voor de duidelijkheid. Niet dat iemand gaat zeggen dat ze dan beter 50000 kunnen verdienen dan 55000.......Anoniem: 61153 schreef op donderdag 24 mei 2007 @ 13:32:
[...]
€ 52.228,= bruto basis jaarsalaris (excl. alle dus)
Hij heeft zijn 13/14 maand erbij gedaan (dat is vals spelenAnoniem: 213395 schreef op donderdag 24 mei 2007 @ 09:19:
[...]
Ik vind dat jij aardig verdient man. maar vraag me af hoe e aan 8 jaa rervaring komt, neem aan inclusief stage enz.
3958 * 12 = 47.496
47.496/14 = 3392 p/m bij 14 maanden
of 3653 p/m bij 13 maanden.
Maar nog niet slecht....
rm -r *
Opleiding: HBO (niet ict relatief
Werkgever: grote automatiseerder
Huidige functie: medior technisch specialist
Vakantiedagen: 36
13/14e maand of winstuitkering: dit jaar niet, volgend jaar schijnbaar wel
GSM: ja (maar geen buitenland dekking)
Auto: ja
Andere secundaire arbeidsvoorwaarden: vergoeding verzekering, standby vergoeding, opleidingen
Werkweek: 38 uur (40 werkelijk, vandaar die vele vakantiedagen)
Maand salaris(bruto): €3392,-
rm -r *
Opleiding: MEAO
Werkervaring: 9 jaar deze functie
Werkgever: Telecom provider
Huidige functie: Senior Applicatie consultant
Laptop: nee (wel een computer)
Vakantiedagen: 27
13/14e maand of winstuitkering: 13e maand in december
GSM: ja (max 65 euro per maand verbruik prive) en elke 2 jaar een nieuwe gsm
Andere secundaire arbeidsvoorwaarden: Ruime standby vergoeding / reiskosten / internet.
Maand salaris(bruto): € 2950,00 bruto
[ Voor 4% gewijzigd door M@cer op 24-05-2007 15:35 ]
Shut up Legs, keep moving...... - https://www.strava.com/athletes/505504 / www.eigenwijzetriathlon.nl
Het is inderdaad veel. Maar ja als je een eigen huis hebt wordt de pijn weer wat verzacht door hypotheekrente aftrek. Misschien schaffen ze dat nog ooit af, en gaat de inkomstenbelasting weer omlaag. Van mij mag het zo blijven, aangezien dat laatste positief is voor huurders en negatief voor huiseigenarenAnoniem: 213395 schreef op donderdag 24 mei 2007 @ 15:05:
Ik vind 52% belachelijk veel. Daar ben ik er helemaal niet mee ens. 40% is ook erg veel. Je werkt er hard voor en woppaa inleveren de helft. 25% zou reaal zijn.
Groetjes, FaceDown.
Dat was 2006, als ik google kom ik 53.065 tegen voor 2007Anoniem: 61153 schreef op donderdag 24 mei 2007 @ 13:32:
[...]
€ 52.228,= bruto basis jaarsalaris (excl. alle dus)
Anoniem: 179949
[ Voor 17% gewijzigd door Anoniem: 179949 op 24-05-2007 20:09 ]
Toch kan ik je zeggen dat het geen echte uitzonderingen zijn. Je moet eens kijken hoe erg de markt weer in trek is.Anoniem: 179949 schreef op donderdag 24 mei 2007 @ 20:06:
Ik lees hier allemaal overzichten met 3300 bruto voor 40 uur bij zo'n 2 jaar werkervaring. Dat lijkt me niet erg normaal. Vele anderen melden iets van 2800 bij 2 a 3 jaar werkervaring. Klopt het dat je in dit forumtopic met name de uitzonderingssituaties ziet? Als ik in de praktijk om me heen kijk (en ik heb redelijk wat collega's uit verschillende bedrijven leren kennen de afgelopen jaren) dan is voor HBO, 40 uur en 2 jaar werkervaring 2200 eerder standaard dan 2700 of zo. Ik zie hier allemaal bedragen waar men best van zou schrikken. Het lijkt (ik zeg niet dat het zo is) dat met name de succesvolle medewerkers trots hier hun situatie schetsen en hier en daar zitten er dan wat teleurgestelde medewerkers bij met buitengewoon lage beloningen maar niet de werkelijke marktstandaarden qua salarissen. Volgens mij krijg je iets van 1800 tot 2000 als je net klaar bent van de HBO zonder ervaring. Maar niet gelijk hoppa 2500 euro'tjes. Of na 1.5 jaar 3000. Ik gun het iedereen zeker (wel lekker salaris natuurlijk!) maar vind ze wel allemaal heel extreme bedragen.
Daarnaast moet je je niet blind staren op alleen het bruto maandsalaris.
Denk er eens aan wat daar nog meer voor factoren aanhangen zoals:
- Wel of Geen Auto (met of zonder prive rijden)
- Wel of Geen GSM
- Wel of Geen Laptop
- Wel of Geen Collectiviteit zorgverzekering
- Wel of Geen Hypotheekkortingen
- Wel of Geen Pensioensvoorzieningen
En nog VEEL meer.....
Ik kan uit ervaring ook zeggen dat ik biedingen heb gehad van dik over de 3000 heen.
En dat als 24jarige met 2 jaar ervaring.
Je moet wel het totaalplaatje durven te schetsen.
Ik ben nog jong, maar een goede opleiding, ambitieus en ervaring bij een toonaangevend bedrijf opgedaan.
Mensen durven het dan aan omdat ze een goede toekomst in je zien, en durven dus in je te investeren! Dus ook met primaire / secundaire voorwaarden!
Zonnepanelen 3950Wp - DMEGC 6x395Wp (ZW 2°) + DMEGC 4x395Wp (ZW 28°) - Solis 3.6 ; Easee Charge Lite 11kW + Easee Equalizer (Load Balancing) ; BMW iX1
Zie antwoorden van zarath28 en cowgirl. En ik heb veel geluk gehad.Anoniem: 213395 schreef op donderdag 24 mei 2007 @ 09:19:
[...]
laat ik in dit geval dan het mijne eens posten.Anoniem: 179949 schreef op donderdag 24 mei 2007 @ 20:06:
Ik lees hier allemaal overzichten met 3300 bruto voor 40 uur bij zo'n 2 jaar werkervaring. Dat lijkt me niet erg normaal. Vele anderen melden iets van 2800 bij 2 a 3 jaar werkervaring. Klopt het dat je in dit forumtopic met name de uitzonderingssituaties ziet? Als ik in de praktijk om me heen kijk (en ik heb redelijk wat collega's uit verschillende bedrijven leren kennen de afgelopen jaren) dan is voor HBO, 40 uur en 2 jaar werkervaring 2200 eerder standaard dan 2700 of zo. Ik zie hier allemaal bedragen waar men best van zou schrikken. Het lijkt (ik zeg niet dat het zo is) dat met name de succesvolle medewerkers trots hier hun situatie schetsen en hier en daar zitten er dan wat teleurgestelde medewerkers bij met buitengewoon lage beloningen maar niet de werkelijke marktstandaarden qua salarissen. Volgens mij krijg je iets van 1800 tot 2000 als je net klaar bent van de HBO zonder ervaring. Maar niet gelijk hoppa 2500 euro'tjes. Of na 1.5 jaar 3000. Ik gun het iedereen zeker (wel lekker salaris natuurlijk!) maar vind ze wel allemaal heel extreme bedragen.
Opleiding: MBO+ Technische Informatica, MSCE2003, en bezig met citrix
Werkervaring: 8 jaar totaal, 1 jaar op een TD + 2 jaar in de buitendienst, jaartje detachering en nu 3 jaar op een vaste plek
Werkgever: Zorgsector (commercieel)
Huidige functie: Systeembeheer/Netwerkbeheer.
13/14e maand of winstuitkering: weet ik eerlijk gezegd niet
Auto: nee, wel €136/maand voor woonwerk-verkeer en de standaard €0,19/km onder werktijd. Kon ook kiezen voor een OV kaart
Andere secundaire arbeidsvoorwaarden: cursussen worden vergoed + alles wat in de cao staat (al zou ik persoonlijk niet weten wat erin staat)
Werkweek: 38 uur
Maand salaris(bruto): € 2300 bruto
en wat ik toch mis in dit lijstje: "Plezier in je werk": ja
Hoog salaris is handig, maar plezier is belangrijker (persoonlijke mening). Soms zie ik mensen die bakken met geld verdienen, maar totaal geen plezier hebben wat ook doorslaat op hun prive leven. En ik ben pas 26, dus dat salaris komt vanzelf wel.
"If you don't come walking back to the pits every once in a while holding a steering wheel in your hands, you're not trying hard enough" iRacing Profiel
Uiteraard is plezier hebben in het werk belangrijk, maar het valt me op dat het vaak de mensen zijn die wat meer aan de onderkant van het spectrum meedoen die dit zeggen. Ik denk dat je op moet passen voor de gedachte dat geld automagisch meer ongemak/vervelender werk betekent, wat totaal niet zo is.-PassY- schreef op vrijdag 25 mei 2007 @ 12:00:
Hoog salaris is handig, maar plezier is belangrijker (persoonlijke mening). Soms zie ik mensen die bakken met geld verdienen, maar totaal geen plezier hebben wat ook doorslaat op hun prive leven. En ik ben pas 26, dus dat salaris komt vanzelf wel.
edit: Met hierboven dus.
Het lijkt erop dat ze denken dat andere mensen (die veel verdienen) geen plezier in hun werk hebben.
Als ik me zou schamen voor me salaris dan zou ik hem hier ook niet posten
Anoniem: 220457
[ Voor 75% gewijzigd door Rukapul op 25-05-2007 21:46 ]
[ Voor 88% gewijzigd door Rukapul op 25-05-2007 21:46 ]
Ha! Ha! Ha! That feisty little dragon Spyro thinks he and his pal can stop me? ME? GNASTY GNORC? NEVER!
Anoniem: 220457
[ Voor 69% gewijzigd door Rukapul op 25-05-2007 21:46 ]
Hoe lang werk jij al voor deze werkgever? Want na 8 jaar moet je toch wel weten of je überhaupt wel een 13/14e maand/winstuitkering krijgt!-PassY- schreef op vrijdag 25 mei 2007 @ 12:00:
[...]
Werkervaring: 8 jaar totaal, 1 jaar op een TD + 2 jaar in de buitendienst, jaartje detachering en nu 3 jaar op een vaste plek
Werkgever: Zorgsector (commercieel)
13/14e maand of winstuitkering: weet ik eerlijk gezegd niet
Andere secundaire arbeidsvoorwaarden: cursussen worden vergoed + alles wat in de cao staat (al zou ik persoonlijk niet weten wat erin staat)

Hebben stelt niets voor als je niet zelf iets bent.
Als starter hbo informatica krijg ik nu aanbiedingen met 2200 als bruto startbedrag, waarin je in 2-3 jaar zo kan doorgroeien dat je op zo'n 2700 zit. En dat is een vrij standaard verhaal wat ik hoor, met wat een actieve houding en goede prestataties lijkt het niet niet vreemd je na een paar jaar ervaring op 3000 zit. Nu is de markt er ook wel naar om wat meer geld te vragen.Anoniem: 179949 schreef op donderdag 24 mei 2007 @ 20:06:
[ Voor 13% gewijzigd door Fugie|IA op 25-05-2007 21:41 ]
Being Crazy Ownz
In mijn situatie was het dit:Fugie|IA schreef op vrijdag 25 mei 2007 @ 21:39:
[...]
Als starter hbo informatica krijg ik nu aanbiedingen met 2200 als bruto startbedrag, waarin je in 2-3 jaar zo kan doorgroeien dat je op zo'n 2700 zit. En dat is een vrij standaard verhaal wat ik hoor, met wat een actieve houding en goede prestataties lijkt het niet niet vreemd je na een paar jaar ervaring op 3000 zit. Nu is de markt er ook wel naar om wat meer geld te vragen.
2 jaar geleden als HBO starter: 1800 (profit, detachering)
half jaar erna bij nieuwe werkgever 2100 (nonprofit)
1,3 jaar erna 2400 (zelfde werkgever)
Dus in ongeveer 2 jaar van 1800 naar 2400, twee werkgevers.
Ik denk dat je niet al te veel moet willen. Plezier is zoooo belangrijk in je werk. Ik weet dat ik ergens anders meer kan verdienen, maar dat wil ik helemaal niet. Ik wil niet dingen doen, die ik niet leuk vind. Daarnaast heb ik nu een vaste aanstelling, en met een hypotheek enzo is het niet fijn om werkloos te raken...
Geschiedenis herhaalt zich nooit. Maar rijmt altijd wel een keer.
Aanbiedingen. Maar is dat dan daadwerkelijk kaal bruto? Bedrijven willen wel vaak heel graag in aanbiedingen de waarheid wat anders laten zien.Fugie|IA schreef op vrijdag 25 mei 2007 @ 21:39:
[...]
Als starter hbo informatica krijg ik nu aanbiedingen met 2200 als bruto startbedrag, waarin je in 2-3 jaar zo kan doorgroeien dat je op zo'n 2700 zit. En dat is een vrij standaard verhaal wat ik hoor, met wat een actieve houding en goede prestataties lijkt het niet niet vreemd je na een paar jaar ervaring op 3000 zit. Nu is de markt er ook wel naar om wat meer geld te vragen.
☻/
/▌
/ \ Analyseert | Modelleert | Valideert | Solliciteert | Generaliseert | Procrastineert | Epibreert |
Je maakt 1 denkfout: Die 2700 is het geen wat je gaat verdienen als je goed bent en niet die 3000 die jij denkt... De bedragen die je voorgelegd worden, zijn bedragen die je ZOU KUNNEN GAAN verdienen en is absoluut geen garantie tot ook maar iets.Fugie|IA schreef op vrijdag 25 mei 2007 @ 21:39:
[...]
[ Voor 9% gewijzigd door Anoniem: 201130 op 25-05-2007 22:40 ]
Dat is zeker niet altijd waar. Er zijn veel bedrijven met groeitrajecten die voor starters redelijk vast staan.Anoniem: 201130 schreef op vrijdag 25 mei 2007 @ 22:36:
Je maakt 1 denkfout: Die 2700 is het geen wat je gaat verdienen als je goed bent en niet die 3000 die jij denkt... De bedragen die je voorgelegd worden, zijn bedragen die je ZOU KUNNEN GAAN verdienen en is absoluut geen garantie tot ook maar iets.
En ook die bedrijven zullen je een hele vette worst voorhouden bij sollicitatie, wanneer je excelleert. Dit betekent dus beter zijn dan wat de groeitrajecten bieden... Anders krijg je het gewoon niet.Hillie schreef op zaterdag 26 mei 2007 @ 01:20:
[...]
Dat is zeker niet altijd waar. Er zijn veel bedrijven met groeitrajecten die voor starters redelijk vast staan.
Anoniem: 87302
Bint schreef op donderdag 24 mei 2007 @ 09:54:
beiden 26. de een waarschijnlijk ook nog een studieschuld. en 50% minder salaris. wat is het nut van studeren? 4.000 euro is iets wat 90% van de bevolking uiteindelijk nooit verdient, zelfs niet bij pensioenleeftijd.Marcade schreef op woensdag 23 mei 2007 @ 23:21:
Opleiding: VWO niet afgemaakt niet gestudeerd
Omdat dit uitzonderingen zijn, meestal is het andersom.Anoniem: 87302 schreef op zaterdag 26 mei 2007 @ 09:35:
[...]
[...]
beiden 26. de een waarschijnlijk ook nog een studieschuld. en 50% minder salaris. wat is het nut van studeren? 4.000 euro is iets wat 90% van de bevolking uiteindelijk nooit verdient, zelfs niet bij pensioenleeftijd.
Wanneer je niet prive in de auto rijdt is het natuurlijk geen secundaire arbeidsvoorwaarde. Hetzelfde geldt voor laptop en GSM wanneer je die niet, of beperkt, prive mag gebruiken. Dan zijn het gewoon staan, maar kun je die dan onbeperkt prive gebruiken? Wanneer dit niet het geval is kun je ze zien als zakelijk gereedschap. Je kunt ze dan eigenlijk niet meenemen in een vergelijking van arbeidsvoorwaarden.Griffin2k schreef op donderdag 24 mei 2007 @ 21:57:...Daarnaast moet je je niet blind staren op alleen het bruto maandsalaris.
Denk er eens aan wat daar nog meer voor factoren aanhangen zoals:
- Wel of Geen Auto (met of zonder prive rijden)
- Wel of Geen GSM
- Wel of Geen Laptop...
Daar ben ik het dus niet mee eens... als een bedrijf dit meeneemt in zijn voorwaarden.. bijvoorbeeld in de CAO dan vind ik het wel bij de prim/sec voorwaarden horen.Roenie schreef op zaterdag 26 mei 2007 @ 09:58:
[...]
Wanneer je niet prive in de auto rijdt is het natuurlijk geen secundaire arbeidsvoorwaarde. Hetzelfde geldt voor laptop en GSM wanneer je die niet, of beperkt, prive mag gebruiken. Dan zijn het gewoon staan, maar kun je die dan onbeperkt prive gebruiken? Wanneer dit niet het geval is kun je ze zien als zakelijk gereedschap. Je kunt ze dan eigenlijk niet meenemen in een vergelijking van arbeidsvoorwaarden.
Je moet het wel zo zien dat op het moment dat zij het niet regelen voor je het wel kosten voor je veroorzaakt. Ookal rij je er niet prive mee, ik vind de keuze die je kan en mag maken betreffende vervoer erg makkelijk.
Zonnepanelen 3950Wp - DMEGC 6x395Wp (ZW 2°) + DMEGC 4x395Wp (ZW 28°) - Solis 3.6 ; Easee Charge Lite 11kW + Easee Equalizer (Load Balancing) ; BMW iX1
Opleiding: Universitair
Werkervaring: 10 jaar bij een groot ICT bedrijf
Werkgever: Optie trading bedrijf
Huidige functie: Software Architect
13/14e maand of winstuitkering: 13e maand + Bonus 17k - 27k
Andere secundaire arbeidsvoorwaarden: Goede opleidingsmogelijkheden.
Maand salaris(bruto): 5000 (jaarsalaris dus 70k + 17k - 27k)
Net overgestapt naar dit bedrijf, salaris is goed vooruit gegaan (had ongeveer 56k).
Contracten liggen voor me neusMotrax schreef op vrijdag 25 mei 2007 @ 22:06:
[...]
Aanbiedingen. Maar is dat dan daadwerkelijk kaal bruto? Bedrijven willen wel vaak heel graag in aanbiedingen de waarheid wat anders laten zien.
Het enige wat ik wou aangeven is dat het niet zo onmogelijk is dat je in een paar jaar snel kan groeien, je moet misschien wat mazzel hebben met je werkgever en je moet ook wel die ambitie hebben om door te willen groeien.
Being Crazy Ownz
Anoniem: 87302
Hangt er vanaf wat je verdient. Als je op het minimumloon zit is het iets van 10% en dan krijg je nog huurtoeslag en zortoeslag waardoor je netto bijna net zoveel verdient als bruto.Mx. Alba schreef op donderdag 24 mei 2007 @ 10:46:
Als je 30K per jaar verdient is het ongeveer 25-30% en als je 60K verdient is het ongeveer 35-40%.
Als je werkt krijg je de algemene heffinskorting en werkenden korting.
Maar je pensioenpremie kan ook van behoorlijke invloed zijn.
Ja. Dat heet progressief. De mensen met de zwaardere schouders krijgen meer ballast.Tylen schreef op donderdag 24 mei 2007 @ 11:00:
[...]
Gemiddeld 42%. Maar als je bruto loon boven de 4300 ofzo komt, moet je over dat bedrag 52% betalen.
Welkom in Nederland. Die 300.000 uitkeringtrekkers, 350.000 werklozen en 900.000 WAO-ers moeten toch ergens van betaald worden. Juist ja, door de hard werkende ICT-ersAnoniem: 213395 schreef op donderdag 24 mei 2007 @ 15:05:
Ik vind 52% belachelijk veel. Daar ben ik er helemaal niet mee ens. 40% is ook erg veel. Je werkt er hard voor en woppaa inleveren de helft. 25% zou reaal zijn.
Voor iedereen die meer dan 52.000 euro verdient gaat van elke extra euro 52 cent naar de pot der algemene middelen. En daar hou je 48 cent van over. Als je daar iets van koopt dan zit daar weer 8 cent BTW in dus is het reeel maar 40 cent. En als je er sigaretten, alcohol, benzine of een auto van koopt dan gaat er tot wel 30 extra cent naar de staat, dan ontvangt minister Bos 82 cent van jouw verdiende euro.
* Anoniem: 87302 is voorstander van een uniform tarief van 30% dat ingaat bij 0 euro, geen heffingskorting, geen werkenden korting, geen huursubsidie, geen zorgtoeslag, geen hypotheekrenteaftrek.
Dus als je werkt dan is 70% van je extra werk voor jezelf. Nu loont het boven de 50K nauwelijks om extra te werken.
[ Voor 20% gewijzigd door Anoniem: 87302 op 26-05-2007 11:59 ]
Werk je ook echt 40 uur per week of zijn dat er meestal 50 of misschien zelfs 60? dat scheelt nogal... en komt vaak voor bij de hogere salarissen.Zeroxy schreef op zaterdag 26 mei 2007 @ 11:28:
Leeftijd: 34
Opleiding: Universitair
Werkervaring: 10 jaar bij een groot ICT bedrijf
Werkgever: Optie trading bedrijf
Huidige functie: Software Architect
13/14e maand of winstuitkering: 13e maand + Bonus 17k - 27k
Andere secundaire arbeidsvoorwaarden: Goede opleidingsmogelijkheden.
Maand salaris(bruto): 5000 (jaarsalaris dus 70k + 17k - 27k)
Net overgestapt naar dit bedrijf, salaris is goed vooruit gegaan (had ongeveer 56k).
Mwoh, er zijn wel meer hardwerkende mensen, beetje zinloze en egoistische opmerking imo. (Ik hoop dat je smilie daar ook met een doel is geplaatst). Lichtelijk offtopic, maar wilde het toch even kwijt.Anoniem: 87302 schreef op zaterdag 26 mei 2007 @ 11:53:
Welkom in Nederland. Die 300.000 uitkeringtrekkers, 350.000 werklozen en 900.000 WAO-ers moeten toch ergens van betaald worden. Juist ja, door de hard werkende ICT-ersEn binnenkort hebben we er nog 30.000 bij.
-=Dell Inspiron 7591=- -=Samsung Galaxy A52s 8GB=- -=Nikon D750=- -=Flickr=-
Als net afgestudeerde broekie is de kans erg klein dat je meteen 3000 tot 3500 gaat verdienen....Zoijar schreef op zaterdag 26 mei 2007 @ 12:39:
Als ik dit zo allemaal lees ben ik erg benieuwd wat ik straks kan verdienen na m'n (informatica) phd afgerond te hebben... ik heb geen idee eigenlijk. Iemand ervaring met research banen in het bedrijfsleven? Ik lees dat het post-doc salaris zo rond de 3000-3500 bruto ligt per maand, en assistant prof. iets in de richting 4000-4500 met doorgroei tot full prof. (misschien, na 15 jaar oid) in de buurt van de 7000... klinkt als een leuk, interessant en goed betaald carriere plan. Ben eigenlijk wel nieuwsgierig hoe dat in het bedrijfsleven zit; deze bedragen klinken wel al erg hoog als ik het vergelijk met de posts hier.
Dit topic is gesloten.
Hou dit topic aub zuiver over inkomens en achtergronden delen. Als iets discussie behoeft, maak er dan gewoon een topic voor. Discussies hier volgt geen kip want dan lopen er tig door elkaar.