Wat verdient een ICTer gemiddeld? (deel 4) Vorige deel Overzicht Volgende deel Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 9 10 Laatste
Acties:
  • 60.031 views sinds 30-01-2008

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cowgirl
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 17-12-2020
Empie schreef op vrijdag 15 juni 2007 @ 18:02:
[...]

Hoe kom je met dit maandsalaris op een bruto jaarsalaris van 40.350 uit?

12*2500 = 30.000 + 8.33% (vak geld) = 32.500..... + 10% winstuitkering = 35.750.........
+ 22% van een auto van 21.000,- = ~ 40.350,-

Of zelfs iets duurdere auto waarbij de bijtelling na aftrek van eigen bijdrage ~4.600,- is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• grun93
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 20:11
blue eyes schreef op vrijdag 15 juni 2007 @ 20:27:
[Gelukkig ze zijn er nog! Al werk je dan niet meer bij GRP. Ben een van de laatsten bij GPR ;)
Die laatste zin zou je eigenlijk te denken moeten geven.... Inmiddels zijn er verschillende doorstarts gemaakt van kleine bedrijfjes die allemaal de TAS-cultuur ademen, ik werk nu bij een van hen. Dwz aanpakken ipv vergaderen. Cowboys worden we, enigszins denigrerend, genoemd door de grote automatiseerders. Zelf zijn ex-Tassers trots op die geuzennaam, omdat "zonder de cowboys het Wilde Westen nooit ontgonnen zou zijn". Oftewel, wanneer vertrek jij bij GPR?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HenkieNL
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 06-03-2024

HenkieNL

Kinderpindakaas.....

Anoniem: 78369 schreef op donderdag 14 juni 2007 @ 13:11:
[...]

je hebt idd recht om reiskostenvergoeding te krijgen. Dit recht is dan alleen voor het belastingdienst verhaal. Je mag dan netto 19 cent per km uit laten keren. De werkgever is echter niet verplicht je ook maar 1 cent te geven.
Sinds 2001 kun je je reiskosten niet meer aftrekken bij je aangifte inkomstenbelasting. Het enige wat je af kunt trekken is woon-werkverkeer met het OV, als de forfaitaire kosten tenminste hoger zijn dan de vergoeding die je van je werkgever krijgt. De 19 cent die je noemt is de maximale onbelaste vergoeding die een werkgever mag geven.

God is bedacht om het onverklaarbare te verklaren, hoe meer er verklaard wordt, hoe onverklaarbaarder God wordt......

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Thc_Nbl
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 26-04 11:05
Leeftijd: 34
Opleiding: Mavo, MCP Win9x, NCA5. ( kennis: dos, windows, novell, linux, as400 )
Werkervaring: 12 jaar
Werkgever: Rotterdam
Huidige functie: systeembeheerder, support medewerker, stagiere begeleider, en nog meer.
Laptop: nee, maar kan wel, alleen gebruik ik hem niet.
Vakantiegeld: 8%
Vakantiedagen: 24
13/14e maand of winstuitkering: Einde Jaarsbonus afhankelijk van het bedrijfs resultaat.
GSM: Ja, prive bellen mag.
Auto: ja, prive rijden mag. ( nieuw prijs 29500 )
Andere secundaire arbeidsvoorwaarden: Pensioen, Collectieve verzekeringen
Werkweek: 40 uur
Maand salaris(bruto): € 2550 + 100 € voor standby dienst, 24/7 ( 6 á 7 dagen per maand )

ehhh.. noppes

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kraaitje
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 23-12-2024
Moet je de auto vd zaak ook als bruto salaris meerekenen of moet je dit meer zien als een extra-tje ?

[ Voor 23% gewijzigd door kraaitje op 16-06-2007 14:18 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Motrax
  • Registratie: Februari 2004
  • Niet online

Motrax

Profileert

Extra. Het is namelijk niet iets hards wat je in geld uitgekeerd krijgt.

Daarnaast is voor veel mensen een auto van de zaak een lease auto en moet er bijtelling betaald worden aan de belasting (of wordt meestal 'ingehouden' op het loon).

☻/
/▌
/ \ Analyseert | Modelleert | Valideert | Solliciteert | Generaliseert | Procrastineert | Epibreert |

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cowgirl
  • Laatst online: 17-12-2020
kraaitje schreef op zaterdag 16 juni 2007 @ 14:14:
[qoute]+ 22% van een auto van 21.000,- = ~ 40.350,-[/qoute]

Moet je de auto vd zaak ook als bruto salaris meerekenen of moet je dit meer zien als een extra-tje ?
De belasting stelt, als je meer dan 500 kilometer per jaar privé rijdt, dat je 22% van de nieuwwaarde bij je salaris op moet tellen. Daarover betaal je loonbelasting, het is een stuk loon in natura. Uiteindelijk bij je belastingaangifte is dat het bedrag wat je dus als 'inkomen' opgeeft.
Om in dit topic een bruto jaarsalaris op te geven inclusief bijtelling voor de auto vind ik een beetje raar overkomen, die staat tenslotte al apart vermeld.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• xos
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 01-04 08:49

xos

Leeftijd: 26
Opleiding: 2 studies op het HBO en bachelor informatica op de universiteit
Werkervaring: net begonnen
Werkgever: financiele dienstverlener
Huidige functie: programmeur
Laptop: nope
Vakantiegeld: ja, 8%
Vakantiedagen: 25
13/14e maand of winstuitkering: 13e maand en prestatiebonus
GSM: nope
Auto: nope
Andere secundaire arbeidsvoorwaarden: korting op verzekeringen en leningen (hypotheek 30% :))
Maand salaris(bruto): 2850

En ook niet onbelangrijk, leuke collega's en bijbehorende werksfeer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• blue eyes
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 10-02 22:31
grun93 schreef op zaterdag 16 juni 2007 @ 07:07:
[...]

Die laatste zin zou je eigenlijk te denken moeten geven.... Inmiddels zijn er verschillende doorstarts gemaakt van kleine bedrijfjes die allemaal de TAS-cultuur ademen, ik werk nu bij een van hen. Dwz aanpakken ipv vergaderen. Cowboys worden we, enigszins denigrerend, genoemd door de grote automatiseerders. Zelf zijn ex-Tassers trots op die geuzennaam, omdat "zonder de cowboys het Wilde Westen nooit ontgonnen zou zijn". Oftewel, wanneer vertrek jij bij GPR?
Ik was bij de start van deze bedrijven al benaderd om voor hun te komen werken. Sterker nog, ik was voor de oprichting al ingeseind dat bij de start ik een aanbod zou krijgen en derhalve als een der eersten kon instappen.

Durfden ze mij een bod te doen van 1000 euro bruto minder (terwijl ze mijn salaris wisten) en een leasewagen van 2 klasses minder........

Ik ben daar niet eens op ingegaan. Als je zo veel moeite doet en belofte en kom je met zo'n aanbod!?!?!? Overigens ken ik daar nog wel wat mensen en kan me niet helemaal vinden in het feit dat het TAS is. Maar absoluut wel meer dan bij GPR, waar we schandalig zijn behandeld (25% netto inkomensverlies bij overname).

Ik heb nog steeds heimwee naar de TAS tijd, dat geef ik best toe. Anderzijds heb ik het nu goed naar mijn zin, heb het financieel en met de overige zaken niet slecht, zeker niet gezien wat ik daarvoor moet doen en aan bagage inbreng.

Maar ik blijf om me heen kijken, wellicht dat ik naar de huidige opdrachtgever overstap, 4400 voor 4*9 uur werken, maar geen auto. Maar wel een 13e maand en ziektekosten vergoeding.

Het zou wel eens aantrekkelijker kunnen zijn. Zelfs met eigen auto wat me wel 400 netto meer kost dan mijn huidige (lease)auto.

Anderzijds, er zit wederom een promotie in het verschiet, daarnaast ben ik al eens genoemd voor een competence manager functie, dus een groep van 20-30 aansturen, coachen, etc. Het interessante daaraan dat je ook deel uitgaat maken van het MT van de BU, dat lijkt me een nieuwe uitdaging, weer iets anders.

Kortom, ik ben er nog niet over uit!

Ik ben (moet) nu bezig met een loopbaanplanning waarin ik het pad moet uitstippelen naar de CM functie. Ben driftig aan het denken welke opleidingen daarvoor noodzakelijk zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• blue eyes
cowgirl schreef op zaterdag 16 juni 2007 @ 14:20:
[...]

De belasting stelt, als je meer dan 500 kilometer per jaar privé rijdt, dat je 22% van de nieuwwaarde bij je salaris op moet tellen. Daarover betaal je loonbelasting, het is een stuk loon in natura. Uiteindelijk bij je belastingaangifte is dat het bedrag wat je dus als 'inkomen' opgeeft.
Om in dit topic een bruto jaarsalaris op te geven inclusief bijtelling voor de auto vind ik een beetje raar overkomen, die staat tenslotte al apart vermeld.
Het staat niet apart vermeld op je jaaropgave, in je jaaropgave is je auto (inclusief eventuele aftrekposten) keurig verwerkt.

Je jaar salaris is derhalve gewoon inclusief je auto!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rukapul
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 23:58
kraaitje schreef op zaterdag 16 juni 2007 @ 14:14:
In dit topic wordt verwacht dat je het niet in omgerekende vorm meetelt bij het maand- of jaarsalaris. De details mbt auto kan apart aangegeven worden. De lezer kan het dan meewegen op de manier die hij zelf wenst.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tylen
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 00:11

Tylen

Dutch ProClass 1000 #56 ⭐⭐⭐⭐⭐

blue eyes schreef op zaterdag 16 juni 2007 @ 20:26:
[...]

Het staat niet apart vermeld op je jaaropgave, in je jaaropgave is je auto (inclusief eventuele aftrekposten) keurig verwerkt.

Je jaar salaris is derhalve gewoon inclusief je auto!
Bull, je krijgt toch ook geen hoger hyptoheek daardoor? Auto gewoon appart houden. Anders verdien ik opeens 100.000 per jaar.

“Choose a job you love, and you will never have to work a day in your life.”

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• blue eyes
Tylen schreef op zaterdag 16 juni 2007 @ 23:19:
[...]

Bull, je krijgt toch ook geen hoger hyptoheek daardoor? Auto gewoon appart houden. Anders verdien ik opeens 100.000 per jaar.
Dat is waar, dat zou tegenstrijdig zijn en in het nadeel van de overheid.

Echter..................... weet je dat je wel minder kinderopvang toeslag krijgt? Daarin wordt de jaaropgave als basis gebruikt en laat nu net de auto daarin verwerkt zijn.......... :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tylen

Tylen

blue eyes schreef op zaterdag 16 juni 2007 @ 23:45:
[...]

Dat is waar, dat zou tegenstrijdig zijn en in het nadeel van de overheid.

Echter..................... weet je dat je wel minder kinderopvang toeslag krijgt? Daarin wordt de jaaropgave als basis gebruikt en laat nu net de auto daarin verwerkt zijn.......... :(
Ik keek net nog even op mijn jaaropgave. MAar mijn auto is daar niet in verwerkt hoor.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 181776

Na alle delen en alle posts geruime tijd gevolgt te hebben moet ik ook maar eens met de billen bloot:

Leeftijd: 36
Opleiding: HIO, MCTS
Werkervaring: ca. 9 jaar
Werkgever: Bank/Verzekeringswezen
Huidige functie: Systeem ontwerper/ontwikkelaar (MCMS, Biztalk, .Net etc)
Laptop: nee
Vakantiegeld: wettelijke 8,33%
13/14e maand of winstuitkering: 13 maand en winstuitkering, laatste afh. van (bedrijfs) prestatie
GSM: nee
Auto: nee
Andere secundaire arbeidsvoorwaarden: Pensioen, Collectieve verzekeringen, korting hypotheek/verz.
Werkweek: 36
Maand salaris(bruto): € 3500

Gezien de leeftijden hier ben ik 'een oudje'. Met keihard werken, jarenlange MTS en HIO avondstudie (heel zwaar, raad ik niemand aan) en een enkele keer vertrekken en elders solliciteren opgeklommen tot het bovenstaande, waarbij ik wel het gevoel heb dat ik het plafond van mijn carriére nu heb bereikt.

De komende jaren zal ik maar iets in salaris klimmen (50 euro per jaar o.i.d), grote klappers zitten er niet meer in. Ik denk ook niet dat ik ergens anders heel veel meer zou verdienen (let wel, als ik 40 uur i.p.v 36 ga werken zou ik nu ca 4200 verdienen), maar het salaris van sommige anderen hier brengen mij aan het twijfelen.

Het is geen detacheringsbaan meer, dus mis ik de aanverwante 'attributen' zoals auto, laptop en gsm die ik in mijn vorige job wel had. De laptop en gsm kunnen mij persoonlijk gestolen worden, maar de dikke leasebak mis ik wel heel erg ;( aan de andere kant fiets ik nu binnen een half uurtje naar mijn werk i.p.v. 3 uur (!) per dag filestress, fileleed en verkeersagressie. Omdat ik van dat laatste geen last meer heb, heb ik volgens mij mijn leven met 10 jaar verlengt :Y

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 42753

soulrider schreef op vrijdag 08 juni 2007 @ 12:00:
[...]

niet iedereen...

zoals ik bv al niet
(doe er ook iets meer dan 40 - soms minder, hangt af van planning, persoonlijke agenda en anderen hun agenda - een user die in amerika zit kan je moeilijk om 10u gaan bellen (da's om 2uAM ginder)
terwijl je dat best wel doet met eentje die in hongkong zit (10u is ong. 19u ginder)
dus da's soms nablijven tot 17u30 om dan beginnen te bellen en soms tot 19u aan de telefoon hangen - leuk als je die dag al om 8u aanwezig bent en maar half uurke lunch hebt gepakt - hoort er gewoon bij in de support wereld en dat regelen we wel de andere dagen)

dus ja wrs zullen de 40u voor die 8600 ook niet echt kloppen
(blackberry krijgt ie niet voor niets eh - en de uren dat je daarmee buiten je kantooruren bezig bent voor't werk zijn ook werkuren .... 's avonds laat nog aan de telfoon hangen met een neit-europese leverancier bv)
wat een onzin. Dit is allemaal prima mogelijk. Een ondernemer kan ook best 17.500 bruto verdienen! Tja het zijn er niet veel maar als je zeer verantwoordelijk werk doet. Let wel dat je alles zelf moet betalen want tja het is je eigen bedrijf dus ook eigen pensioen etc .Indien je ziek bent = geen inkomen! en ja dit is van 8:30 to 17 uur en daarna 's avonds van 19 tot 22 uur! Het werken als dit moet wel je hobby zijn maar ja soms kom je je ideale baan tegen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• blue eyes
[bdus ja wrs zullen de 40u voor die 8600 ook niet echt kloppen
(blackberry krijgt ie niet voor niets eh - en de uren dat je daarmee buiten je kantooruren bezig bent voor't werk zijn ook werkuren .... 's avonds laat nog aan de telfoon hangen met een neit-europese leverancier bv)
Ik heb een aantal vrienden, gewoon in loondienst welke allemaal exclusief bonus al meer dan 10.000 bruto verdienen. En ja, waarom kan dat niet?

Ze zitten hoog in de boom, job voor 40 uur op papier, maar reeel is 80 uur. Het is net waar je voor kiest en wat je kwaliteiten zijn. Er zijn maar weinigen dat dat in zich hebben en ook nog een dergelijke baan hebben.

Ik zou het niet willen, afgezien ik daar niet de capaciteiten voor heb.

[ Voor 36% gewijzigd door blue eyes op 17-06-2007 19:31 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• blue eyes
Tylen schreef op zondag 17 juni 2007 @ 10:46:
[...]

Ik keek net nog even op mijn jaaropgave. MAar mijn auto is daar niet in verwerkt hoor.
Bij mij wel. Op mijn maandsalaris strook staat het apart, maar op de jaaropgave staat dit niet los vermeld.

En als jij ineens een ton verdiend heb jij of:

1. Geen 22% gerekend maar 100%
2. Een erg dure auto\
3. Een erg hoog salaris\
4. Een combinatie daarvan

:D :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 223377

Ik heb binnenkort een sollicitatie en aangezien dit mijn eerste baan is na mijn studie ben ik benieuwd wat ik als minimale eis voor mijn salaris zou moeten hebben.
Ik ben 23, WO Informatica master afgerond en enige jaren ervaring als freelancer. Het bedrijf waar ik ga solliciteren zit in de financiële en logistieke sector en ontwikkeld daar planningssystemen/modellen voor (dus soort consultancy).

Ik meen mij te herinneren dat ik een jaar geleden een gemiddeld startsalaris van 30k voor wo-afgestudeerden langs heb zien komen. Is dat een redelijke ondergrens of ligt dat tegenwoordig al weer hoger?

Zijn er verder nog dingen waar ik op zou moeten letten tijdens salaris onderhandelingen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tylen

Tylen

blue eyes schreef op zondag 17 juni 2007 @ 19:33:
[...]

Bij mij wel. Op mijn maandsalaris strook staat het apart, maar op de jaaropgave staat dit niet los vermeld.

En als jij ineens een ton verdiend heb jij of:

1. Geen 22% gerekend maar 100%
2. Een erg dure auto\
3. Een erg hoog salaris\
4. Een combinatie daarvan

:D :D
1. Idd ;)
2. Jeps.
3. Ook.
4. Idd.

Rekenfoutje dus. hahaha. :9

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• J.W
  • Laatst online: 04-05 14:13

J.W

NU :

Leeftijd: 29
Opleiding: Mavo, Meao Bik, enkele cursussen
Werkervaring: 9 jaar
Werkgever: Logistieke dienstverlener, Tilburg
Huidige functie: systeem/applicatie beheerder
Laptop: nee, wel pc van de zaak
13/14e maand of winstuitkering: kerstgratificatie a € 822
GSM: Nee
Auto: Nee, wel volledige km vergoeding
Andere secundaire arbeidsvoorwaarden: Pensioen, Collectieve verzekeringen
Maand salaris(bruto): € 2493 + 75 € voor standby dienst, 24/7

Deze week laatste , dus over financiën, gesprek bij een ander bedrijf (grote internationale tabaksfabrikant) als systeembeheerder.
Ik zag al gauw dat het een stap hoger is qua omgeving en budgetten, maar ik weet niet wat ik voor salaris kan vragen! iemand suggesties?

[ Voor 24% gewijzigd door J.W op 18-06-2007 10:01 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• argro
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 21:37
Anoniem: 223377 schreef op zondag 17 juni 2007 @ 22:53:
Ik heb binnenkort een sollicitatie en aangezien dit mijn eerste baan is na mijn studie ben ik benieuwd wat ik als minimale eis voor mijn salaris zou moeten hebben.
Ik ben 23, WO Informatica master afgerond en enige jaren ervaring als freelancer. Het bedrijf waar ik ga solliciteren zit in de financiële en logistieke sector en ontwikkeld daar planningssystemen/modellen voor (dus soort consultancy).

Ik meen mij te herinneren dat ik een jaar geleden een gemiddeld startsalaris van 30k voor wo-afgestudeerden langs heb zien komen. Is dat een redelijke ondergrens of ligt dat tegenwoordig al weer hoger?

Zijn er verder nog dingen waar ik op zou moeten letten tijdens salaris onderhandelingen?
Bij veel bedrijven worden standaard bedragen gehanteerd voor starters, bedragen idd vanaf 30k. Je krijgt dan meestal een 1jaar contract. Na dat ene jaar vinden de echte onderhandelingen plaats. De onderhandelingsruimte als starter is vaak vrij beperkt.

so·wie·so (bw.) 1 hoe dan ook => überhaupt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Galactic
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 25-04 14:17
Huidige situatie:

Leeftijd: 22 jaar Belg
Opleiding: TSO informaticabeheer (vergelijkbaar met HAVO?)
Werkervaring: 2 jaar
Werkgever: Telecom
Functie: Administratief kutbaantje
Laptop: Nee
Vakantiegeld: Ja, wettelijk
Vakantiedagen: 20 (+ 12 adv , +10 wettelijke feestdagen)
13e maand of winstuitkering: Ja, wettelijk
14e maand en winstuitkering: Nee
Auto: Nee
Werkweek: 40
Maand salaris(bruto): € 1715

Ik was vorige week de winnaar van een promotieronde dus vanaf 1 july 2007:

Functie: Monitoring Mainfraimes en kritieke processen
Laptop: Ja
Vakantiegeld: Ja, wettelijk
Vakantiedagen: 20 (+ 12 adv , +10 wettelijke feestdagen)
13e maand of winstuitkering: Ja, wettelijk
14e maand en winstuitkering: Bonus 10% tot 50% bruto maandloon afh. van prestaties
GSM: Ja
Maand salaris(bruto): € 2050 (+ ong 250 bruto omwille van het shiftensysteem)

Secundaire arbeidsvoorwaarden:

- Maaltijdcheque 6 eur per gewerkte dag, 100% belastingsvrij
- Hospitalistatie verzekering
- Pensioensparen vanaf 25 jaar
- Reiskosten van ongeveer 50 eur/maand
- Bellen op kosten van het werk (max 50 eur/maand)
- Beste internetabbonement @ 5 euro (zonder limiet ;) )
- TV factuur -50%, betaalzenders -30%
- Sporadisch leuke acties, zoals enkele maanden geleden decorder die 299 euro kost, gratis
- Fitnessruimte, Gamezone, Lounge op het werk aanwezig

En leuke en gewenste vooruitgang dus :) dit is trouwens een echte doorgroeibaan, als ik hier 2 jaar goed mijn best doe zit ik aan ong 3000 bruto de maand :9~, voor alle duidelijkheid, de promotie is binnen hetzelfde bedrijf.

[ Voor 29% gewijzigd door Galactic op 18-06-2007 11:16 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BK_102
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 17-07-2024
Huidige situatie:

Leeftijd: 20 jaar
Opleiding: MBO ICT Beheerder Niveau 4 (Industriële Automatisering)
Werkervaring: 6 jaar
Werkgever: Ajilon
Functie: Jr. Software Engineer
Vakantiegeld: Ja
Vakantiedagen: 31 + feestdagen
13e maand of winstuitkering: Ja
14e maand en winstuitkering: Nee
Maand salaris(bruto): € 1450,- excl. Reiskosten

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Motrax
  • Niet online

Motrax

Profileert

Ik wordt altijd wel nieuwsgierig waar die werkevaring uit bestaat als je 20 bent en 6 jaar werkervaring hebt? :)

offtopic:
Edit:
[quote]Helsie schreef op maandag 18 juni 2007 @ 12:34:
[...]

[offtopic]wordt is alleen met dt in de 3e persoon enkelvoud, anders NOOIT.[/offtopic]
[/quote]
Taal nasi, ga een ander vervelen :')

[ Voor 91% gewijzigd door Motrax op 18-06-2007 12:38 . Reden: My god, gruwelijke typo en 2 mensen die me citeren :'( ]

☻/
/▌
/ \ Analyseert | Modelleert | Valideert | Solliciteert | Generaliseert | Procrastineert | Epibreert |

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Martijn
  • Registratie: Juli 1999
  • Laatst online: 23:49
Motrax schreef op maandag 18 juni 2007 @ 11:27:
Ik wordt altijd wel nieuwsgierig waar die werkevaring uit bestaad als je 20 bent en 6 jaar werkervaring hebt? :)
Vakken vullen bij de AH is net zoiets als Software programmeren, snap dat dan ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bor
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 20:56

Bor

Coördinator Frontpage Admins / FP Powermod

01000010 01101111 01110010

Ik wordt altijd wel nieuwsgierig waar die werkevaring uit bestaad als je 20 bent en 6 jaar werkervaring hebt? :)
Same here. Lijkt me dat die 6 niet goed is (of hij / zij moet hobby "pruts" werk ook als werkervaring rekenen wat geen enkele werkgever zal doen).

Over Bor | Vraag & Aanbod feedback | Frontpagemoderatie Forum

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DeeJee
  • Registratie: Maart 2000

DeeJee

Dus...

Bor de Wollef schreef op maandag 18 juni 2007 @ 11:55:
[...]

Same here. Lijkt me dat die 6 niet goed is (of hij / zij moet hobby "pruts" werk ook als werkervaring rekenen wat geen enkele werkgever zal doen).
Misschien bedoelt hij wel hoelang hij al werkt. Dus ook buiten de IT ofzo. Krantenwijk ed.

Money for nothin' and your chicks for free

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Helsie
  • Registratie: Januari 2000
  • Niet online
Ik wordt altijd wel nieuwsgierig waar die werkevaring uit bestaat als je 20 bent en 6 jaar werkervaring hebt? :)
offtopic:
wordt is alleen met dt in de 3e persoon enkelvoud, anders NOOIT.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mOrPhie
  • Laatst online: 04-05 08:51

mOrPhie

❤️❤️❤️❤️🤍

Toch is het lastig. Ik ben 24 maar werk al 8 jaar in de ICT. 1 jaar 24 uur. 2e jaar 32 uur. 3e en 4e jaar 40 uur. Laatste 4 jaar afwisselend tussen de 10 en 24 uur (tegelijk met studie). Eerste 2 jaar ICT beheerswerkzaamheden. Laatste 6 a 7 jaar na cursussen en opleiding echt ontwikkelaarswerk gedaan (ASP, VB6, MSSQL 99, MSSQL 2000, C#, ASP.NET, dat soort dingen). Hoe tel je dat dan als werkervaring? :)

In principe begint m'n "carriere" nu pas echt (begin in augustus als developer) aangezien ik nu (bijna) ben afgestudeerd. Maar toch zijn die 8 jaren niet onverdienstelijk geweest. Ik merk dat ik met die jaren een stap voor heb op anderen.

Op m'n CV staat het gewoon als werkervaring zonder dat je hier jaren aan koppelt natuurlijk. Maar in dit topic is het toch lastig aan te geven wat je werkervaring is, wanneer je zoals ik je begin hebt gemaakt als parttime manus-van-alles tot junior developer.

Een experimentele community-site: https://technobabblenerdtalk.nl/. DM voor invite code.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Marcj
  • Laatst online: 04-05 15:23
Anoniem: 223377 schreef op zondag 17 juni 2007 @ 22:53:

Ik heb net een baan aangenomen, maar ik moet eerst nog wel even afstuderen (nog een maandje ofzo). Ik zit denk ik in ongeveer dezelfde situatie als jij en dit is mij aangeboden:

Leeftijd: 23
Opleiding: WO, Master Software Engineering
Werkervaring: Wel zakelijke contacten voor enkele jaren (eigen winkel), maar niet direct relevant
Werkgever: TNO
Huidige functie: Technisch consultant
Vakantiegeld: Ja, 8%
Vakantiedagen: 28 + 5 ATV + 2 collectief
13/14e maand of winstuitkering: 13e maand (8,33%)
Andere secundaire arbeidsvoorwaarden:
- Korting op ziektefonds, verzekeringen, hypotheek e.d.
- Levensloopregeling bijdrage (~ 4,5%)
- 60% Pensioen bijdrage
- Mogelijkheid tot extra vergoeding voor reiskosten
- Mogelijkheid om vakantiedagen te kopen/verkopen (bijvoorbeeld om 4x9 uur te gaan werken)
Maand salaris(bruto): 2350

Verder heb ik nog wel kunnen onderhandelen dat ik in Januari direct nog 3% omhoog ga. En daarna kun je elk jaar afhankelijk van je prestaties een stuk stijgen in loon (tot wel 9% als je heel goed presteert!). Volgens mij is dit toch wel redelijk als starter?

Er was mij ook al een andere baan aangeboden, maar daarvoor zou ik moeten verhuizen en daar kreeg ik nauwelijks meer. Tja, wel een leaseauto en 2600 euro in de maand, maar ook met een behoorlijk eigen bijdrage, geen 13e maand, geen levensloop en minder vakantie. Daardoor heb ik gekozen voor TNO.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Abom
  • Laatst online: 04-05 13:04
Marcj, ik denk dat het soort werk wat je gaat doen belangrijker is dat wat je in eerste instantie gaat verdienen. Ik denk dat TNO een heel erg interessant bedrijf is en nog beter staat op je CV.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Marcj
  • Laatst online: 04-05 15:23
Abom schreef op dinsdag 19 juni 2007 @ 11:31:
Marcj, ik denk dat het soort werk wat je gaat doen belangrijker is dat wat je in eerste instantie gaat verdienen. Ik denk dat TNO een heel erg interessant bedrijf is en nog beter staat op je CV.
Ow ja, ook nog vergeten te zeggen. Natuurlijk telt het ook mee dat TNO me wel een heel leuk bedrijf lijkt om bij te gaan werken :) Maar om aan te geven wat op het moment wordt aangeboden voor een afstudeerder als ik ben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 42502

Leeftijd: 25
Opleiding: WO, Master Elektro
Werkervaring: geen
Werkgever: een ontwerp bureau
Huidige functie: ontwerper
Laptop: Ja + 24" LCD scherm :9
Vakantiegeld: 8 %
13/14e maand of winstuitkering: 13e + winstuitkering
Auto: nee
Andere secundaire arbeidsvoorwaarden: volledig betaald pensioen, volledig vergoeding cursus, leuke secretaresse(niet onbelagnrijk :9~ ) ), schoolmaatjes als collega's (niet onbelagnrijk _/-\o_ )
Maand salaris(bruto): 2500 p.m

[ Voor 9% gewijzigd door Anoniem: 42502 op 19-06-2007 14:59 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• paella
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 21:43
Dat LCD scherm thuis of op je werk?

No production networks were harmed during this posting

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 42502

jammer genoeg, op mijn werk ;) ... zee van ruimte... eindelijk

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DeeJee
  • Registratie: Maart 2000

DeeJee

Dus...

Anoniem: 42502 schreef op dinsdag 19 juni 2007 @ 12:15:
jammer genoeg, op mijn werk ;) ... zee van ruimte... eindelijk
Hehe het is niet de bedoeling om alles te noteren wat op je werk staat lijkt mij :P

Money for nothin' and your chicks for free

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 223544

Leeftijd: 20
Opleiding: MBO ICT
Werkervaring: 2-3 jaar werkplek/systeem beheer
Werkgever: peak-it
Huidige functie: helpdesk
Vakantiedagen: 25 :o
13/14e maand of winstuitkering: nope
Auto: niet genomen
Andere secundaire arbeidsvoorwaarden: ...
Maand salaris(bruto): 900!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• leejoow
  • Registratie: Juni 2007
  • Niet online

leejoow

Dat ben ik!

Leeftijd: 22
Opleiding: HBO Informatica (4e jaars)
Werkgever: middelgroot internetbedrijf (20 vaste werknemers (waaronder ik) en wat stagiaires)
Huidige functie: Webdeveloper (tsql/asp/vb.net)
Vakantiegeld: ja, 8%
13/14e maand of winstuitkering: nee, wel bonusregeling tot max van 13 maand
Andere secundaire arbeidsvoorwaarden: internetvergoeding a 41 euro, reiskostenvergoeding voor 236 dagen per jaar (en ja, daar gaat de belasting akkoord mee)
Maand salaris(bruto): 2170euro

👨‍🚒 spuitgast ☀️ 8000Wp oost/west, 4425Wp zuid | 🔥 Itho Daalderop HP-S95 | Ontwikkelaar van Itho Daalderop Warmtepomp ESPHome uitleesmodule

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Abom
Anoniem: 223544 schreef op dinsdag 19 juni 2007 @ 12:34:
Ik hoop dat dit een grapje is. Dit is 120 euro ofzo boven het minimum jeugdloon voor jouw leeftijd. Ik zou eens asap met iemand gaan praten of kijken voor een andere werkgever.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Abom
Opleiding: MBO niveau 4, MCSE
Werkervaring: 7 jaar
Werkgever: detacheerder
Huidige functie: Technisch specialist
Laptop: Yep
Vakantiedagen: 25 volgens mij
13/14e maand of winstuitkering: Nee, wel bonus
GSM: €45 per maand vergoed
Auto: €760,- lease budget (Leon Businessline)
Andere secundaire arbeidsvoorwaarden: Premievrij pensioen, degelijke onkoste vergoeding, goede mogelijkheden voor cursussen e.d.
Maand salaris(bruto): 2400

Ben niet ontevrede, hoewel ik wel wat in heb moeten leveren t.o.v. m'n baan hiervoor bij AO (dat was het wel waard).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sh4d0wman
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 04:21

sh4d0wman

Attack | Exploit | Pwn

Omg, niet toevallig bruto/netto door elkaar gegooit? Zo niet, dan blijf ik ver weg van peak-it. :') Ik wil je serieus aanraden om toch eens rond te kijken naar iets anders.

This signature has been taken down by the Dutch police in the course of an international lawenforcement operation.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Japie Gijs
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 06-04 11:51
Abom schreef op dinsdag 19 juni 2007 @ 15:37:
Opleiding: MBO niveau 4, MCSE
blabla ;)
Heb je MCSE gehaald bij je (huidige) werkgever en op welke leeftijd heb je die gehaald?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Abom
Vorig jaar (25 dus), bij een andere werkgever.

[ Voor 10% gewijzigd door Abom op 19-06-2007 15:54 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FidoDido
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 20:54
Abom schreef op dinsdag 19 juni 2007 @ 15:27:
[...]

Ik hoop dat dit een grapje is. Dit is 120 euro ofzo boven het minimum jeugdloon voor jouw leeftijd. Ik zou eens asap met iemand gaan praten of kijken voor een andere werkgever.
is idd weinig op mijn 20ste had ik 1300 jaar geleden ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tylen

Tylen

Nee, dat snap ik. Anders lbijft er helemaal niets over.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Local Host
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 12-04 15:16

Local Host

Het forum is om te leren.

ik denk dat hij een 1 vergeten is :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rally
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 23:53

rally

Deyterra Consultancy

Local Host schreef op dinsdag 19 juni 2007 @ 16:32:
Of een typfout en moest het uitroepteken een "1" zijn (maar dan moet ik wel even slikken m.b.t. zijn start salaris ) :+

http://www.deyterra.com

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FaceDown
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 02-05 18:59

FaceDown

Storende factor.

FidoDido schreef op dinsdag 19 juni 2007 @ 16:14:
[...]

is idd weinig op mijn 20ste had ik 1300 jaar geleden ;)
Zo dan ben je echt al oud :o

Groetjes, FaceDown.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sypheron
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 21:51
Local Host schreef op dinsdag 19 juni 2007 @ 16:32:
Dat denk ik niet bij Peak hoor :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Local Host
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 12-04 15:16

Local Host

Het forum is om te leren.

SyPheRoN schreef op woensdag 20 juni 2007 @ 06:46:
[...]

Dat denk ik niet bij Peak hoor :)
Oef dan zou ik idd eens gaan praten :) Ik heb ook een aantal mensen van Peak in mijn directe werkomgeving. Meeste zitten rond de 1600 / 1700 met auto . Vandaar de opmerking dat ie waarschijnlijk een 1-tje vergeten was :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Hehe, ik ben echt geen 1 vergeten.
Het is rond de 900 bruto met een 40 urige werkweek.

Ben al aan het kijken naar ander werk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Flyduck
  • Laatst online: 28-03 13:37
Anoniem: 223544 schreef op woensdag 20 juni 2007 @ 12:43:

En je bent 26 ??? :?

Zijn er mensen die deze regel lezen? Graag terugkoppeling gewenst (onopvallend)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Abom
Volgens mij haal je 2 posts door mekaar, hij is 20.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Eskimootje
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 22:29
Leeftijd: 23
Opleiding: HIO
Werkgever: Een grote bank
Huidige functie: Iets met databases
Vakantiedagen:24
13/14e maand of winstuitkering:13e maand + bonus tot 10% laatste keer 8%
GSM:nee
Auto:nee
Andere secundaire arbeidsvoorwaarden:
Werkweek:40
Maand salaris(bruto):2800

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kevlar01
  • Niet online

kevlar01

trigger happy 'next' klikker

Hmm.. bij een bank/financierder werken is blijkbaar goed verdienen als ik dit topic zo doorlees

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 2935

kevlar01 schreef op woensdag 20 juni 2007 @ 22:36:
Hmm.. bij een bank/financierder werken is blijkbaar goed verdienen als ik dit topic zo doorlees
Het heeft zeker voordelen om zo 'dicht op het geld' te zitten. Vaak zijn er bij een dienstverband met een financiele organisatie ook wel secundaire voordelen als goedkopere verzekeringen, hypotheken, etc. uit te slepen. :) Nadeel is weer dat het stugge organisaties kunnen zijn waar het lastig groeien is in functie en salaris.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 212999

En je hebt je MBO diploma afgerond? Dan vind ik het schandalig dat je bijna minumumloon verdient (krijgt). Minimumloon zou iedereen kunnen verdienen, als je dan een MBO diploma op zak heb vind ik dat je zowiezo meer zou moeten verdienen aangezien je toch een beetje meerwaarde hebt gecreeerd t.o.v. een 20 jarige zonder diploma's.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 213395

Dit is schandalig dat je 900 verdient. Als je gaat schoonmaken met die leeftijd haal je makkelijk de 1250 euro bruto. Ik zou graan praten met de leiding, want een 40 uur werken is niet niks. En dan ook voor zo weinig, Ik zou goed gaan praten als ik jou was!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sjowhan
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 03-05 22:07
Ach, wat betreft peak-it kijk ik er niet vreemd van op. Wel jammer dat na 2-3 jaar bij dezelfde werkgever hij nog steeds zo weinig verdiend.
Ik zou allang aan de bel getrokken hebben, of een andere werkgever gezocht hebben.

http://specs.tweak.to/5253

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rukapul
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 23:58
Die 900 is wel schandalig. M'n zusje kon bij Peak-IT niet gehinderd door gebrek aan enig MBO opleiding of certificaat, maar slechts op basis van enkele jaren werkervaring, na enige onderhandeling 1800 krijgen voor supportdeskwerk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hillie
  • Laatst online: 04:03

Hillie

Poepen = ultieme ontspanning

Tja, ik denk dat die laatste zin van Sjowhan de essentie wel aardig weergeeft: Als hydroxide niet klaagt, dan brengt hij mooi geld binnen voor peak-it. Ik kan hem maar 1 tip geven, elders solliciteren. Maar ja, als je het wel best vindt, dan doe je er weinig aan he? ;)

Het geeft overigens wel de uitzuigersmentaliteit van z'n werkgever aan.

Liefhebber van schieten en schijten. Ouwehoer en niet-evangelisch atheist.

Daniel36: Dat zeg ik(?) Nee, dat zeg ik niet, je hebt gelijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pagani
  • Niet online
Opleiding: bachelor HI + master Game & Media Technologie
Werkervaring: twee stages HI, een afstudeerstage master.
Werkgever: LogicaCMG (waarom doet iedereen hier zo geheimzinnig over?)
Huidige functie: Consultant MES
Laptop: ja
Vakantiegeld: ja, 8% geloof ik
Vakantiedagen: 25 + 2 vastgestelde
13/14e maand of winstuitkering: nee
Auto: ja, 717 euro/maand + tankpas. Eerste maanden een huurauto ter overbrugging
Vaste onkostenvergoeding: 91 euro/maand
Andere secundaire arbeidsvoorwaarden: Ziektekostenverzekering betaald, pensioenpremie betaald, mogelijkheid tot het volgen van diverse interne en externe opleidingen
Maand salaris(bruto): 2000

Toch een prima start lijkt me zo :) (vanaf 3 september)

[ Voor 10% gewijzigd door pagani op 21-06-2007 16:48 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Aan de bel getrokken is al gebeurd.
Solliciteren bleek niet zo makkelijk te zijn, wil immers niet weer op een helpdesk gezet worden.
Kreeg overigens ook alleen reacties van andere detachereerders alá Peak-IT, zoals Qmagic, Champion-IT etc.

Salaris verschilt zo gek veel niet, andere 19-20 jarige in dezelfde situatie als mij met enig advies? :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Blacksnak
  • Laatst online: 07-07-2024
Anoniem: 223544 schreef op woensdag 20 juni 2007 @ 12:43:

Ben je nu serieus?

900 bruto... daar hou je, pak em beet, 550 euro netto aan over?

* Blacksnak slikt even

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Rond 800 eigenlijk..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• paella
Blacksnak schreef op donderdag 21 juni 2007 @ 18:10:
[...]

900 bruto... daar hou je, pak em beet, 550 euro netto aan over?

* Blacksnak slikt even
Dat "valt" dus wel mee.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheVMaster
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 19:13

TheVMaster

Moderator WOS
Eh...van 900 bruto kun je onmogelijk 800 netto overhouden... toch? O-)

Overigens heeft de vriend van een nicht van mij (jaja..ingewikkelde constructie :+) gesolliciteerd bij Peak IT en is daar volgens mij aangenomen. Hij heeft voor zover ik weet alleen een MBO ICT opleiding en zou daar rond de 1600 bruto krijgen, dus die 900 van jou is zowieso erg weinig...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kevlar01
  • Niet online

kevlar01

trigger happy 'next' klikker

Ja maar hoe meer je bruto verdient, hoe meer je netto moet inleveren zeg maar. Als je 5000 euro bruto verdient is dat mss 3500 netto maar bij 900 bruto gaat er maar 100 euro af. Heeft ook met loonschalen te maken(?)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• paella
Zie http://www.raet.nl/proforma/proflite.asp en vul maar 900 bruto in.

[ Voor 41% gewijzigd door paella op 21-06-2007 19:43 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bor
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 20:56

Bor

Coördinator Frontpage Admins / FP Powermod

01000010 01101111 01110010

johnnyv.nl schreef op donderdag 21 juni 2007 @ 16:41:
Opleiding: bachelor HI + master Game & Media Technologie
Werkervaring: twee stages HI, een afstudeerstage master.
Werkgever: LogicaCMG (waarom doet iedereen hier zo geheimzinnig over?)
Huidige functie: Consultant MES
Vakantiegeld: ja, 8% geloof ik
Vakantiedagen: 25 + 2 vastgestelde
13/14e maand of winstuitkering: nee
Auto: ja, 717 euro/maand + tankpas. Eerste maanden een huurauto ter overbrugging
Vaste onkostenvergoeding: 91 euro/maand
Andere secundaire arbeidsvoorwaarden: Ziektekostenverzekering betaald, pensioenpremie betaald, mogelijkheid tot het volgen van diverse interne en externe opleidingen
Maand salaris(bruto): 2000

Toch een prima start lijkt me zo :) (vanaf 3 september)
2000 euro vind ik erg weinig voor een LogicaCMG consultant van 26 jaar eigenlijk.

Over Bor | Vraag & Aanbod feedback | Frontpagemoderatie Forum

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pagani
  • Niet online
Bor de Wollef schreef op donderdag 21 juni 2007 @ 20:10:
[...]

2000 euro vind ik erg weinig voor een LogicaCMG consultant van 26 jaar eigenlijk.
Starterssalaris is eigenlijk 1850. 2000 + auto is uiteindelijk financieel vergelijkbaar met de 2300 zonder auto etc. die ik bij philips kon krijgen.

[ Voor 19% gewijzigd door pagani op 21-06-2007 21:10 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Eagle
  • Laatst online: 01:03

The Eagle

I wear my sunglasses at night

Anoniem: 223544 schreef op donderdag 21 juni 2007 @ 17:55:
Solliciteren bleek niet zo makkelijk te zijn, wil immers niet weer op een helpdesk gezet worden.
Kreeg overigens ook alleen reacties van andere detachereerders alá Peak-IT, zoals Qmagic, Champion-IT etc.

Salaris verschilt zo gek veel niet, andere 19-20 jarige in dezelfde situatie als mij met enig advies? :)
Ben weliswaar iets ouder (29 ;) ), maar wel een tip: Ga eens bij de jongens van OGD praten. Die schijnen wel goed te zijn voor hun mensen :)

Al is het nieuws nog zo slecht, het wordt leuker als je het op zijn Brabants zegt :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• argro
TheVMaster schreef op donderdag 21 juni 2007 @ 19:01:
[...]

Eh...van 900 bruto kun je onmogelijk 800 netto overhouden... toch? O-)
De heffingskorting is €1894 per jaar, ofwel bijna €160 per maand. Bij een tarief van 35% levert dat een "belastingvrij" inkomen op van 160/0,34=€470. Over de overige 900-470=€430 betaal je 34% belasting, dat is €146. Je houdt dus 900-146=€754 over. Hier komt de arbeidskorting nog bij. Het kan dus heel goed dat je er van €900 bruto zo'n €800 netto overblijft.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sjowhan
  • Laatst online: 03-05 22:07

Begrijp het best; als MBO-er zijn Sogeti, AO, GP etc een no-go, deze zijn vooral aangeschreven voor HBO'ers, en zullen zeker geen MBO'ers aannemen (zelf ook ondervonden dat enkel de bovenstaande detacheerders reageerden op mijn CV).
Ik denk zeker dat je wel minimaal 400 euro (bruto) meer zou kunnen verdienen mocht je bij een andere werkgever aan de slag gaan. Overheid is zelfs rond de 1600 euro als startsalaris voor een MBO'er.

http://specs.tweak.to/5253

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Griffin2k
  • Laatst online: 00:14
[...]

Hij heeft anders geen 'echte' werkervaring he ;) Alleen stages!
Vergeet daarnaast niet dat LCMG goede secundaire voorwaarden heeft waar een hoop andere detacheerders van kunnen leren :)

Zonnepanelen 3950Wp - DMEGC 6x395Wp (ZW 2°) + DMEGC 4x395Wp (ZW 28°) - Solis 3.6 ; Easee Charge Lite 11kW + Easee Equalizer (Load Balancing) ; BMW iX1

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• endless
  • Registratie: April 2004
  • Niet online

Ik ben ook twintig, en heb ook alleen maar een MBO diploma.
Ben 8 maanden geleden bij Centric begonnen met 1400,- euro en ik rij een lease-auto.
Ga in juli naar 1600,- hoogstwaarschijnlijk.

En zelfs nu krijg ik nog betere aanbiedingen van andere bedrijven (waar ik eerder kennis mee gemaakt heb.) terwijl ik niet eens op monsterboard sta ofzo.

Maar dit is offtopic in dit topic, meer info > DM.

Dit topic is alweer bijna vol, ik zal het nieuwe topic ook weer op me nemen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Donde
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 03-03 05:57
Griffin2k schreef op donderdag 21 juni 2007 @ 23:00:
[...]

Hij heeft anders geen 'echte' werkervaring he ;) Alleen stages!
Vergeet daarnaast niet dat LCMG goede secundaire voorwaarden heeft waar een hoop andere detacheerders van kunnen leren :)
Sec. voorwaarden van LCMG zijn zeker goed... ;)

Maar ik vind het toch knap dat een starter gelijk € 2000,- krijgt, waarbij de andere 'grote' detacheerders € 1850,-/1950,- bieden als startsalaris.

Hebben stelt niets voor als je niet zelf iets bent.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• haroldinho
  • Registratie: Juni 2006
  • Nu online
[...]

Zonder werkervaring valt dat wel mee....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 78369

Donde schreef op vrijdag 22 juni 2007 @ 09:29:
[...]

Maar ik vind het toch knap dat een starter gelijk € 2000,- krijgt, waarbij de andere 'grote' detacheerders € 1850,-/1950,- bieden als startsalaris.
sec. voorwaarden zijn sterk achteruit gegaan de laatste tijd.

De leaseauto regeling is echt niet heel goed. Sterker nog behoorlijk slecht zelfs. De ziektekosten en pensioen zijn redelijk geregeld, maar veel meer is niet echt super.

Tis net als iedere andere grote detacheerder, geld verdienen is hun doel. Mensen tevreden houden helpt daarbij, das de enige reden dat ze extra loon of extra sec. voorwaarden zullen geven. Zodra en niemand weggaat/zeurt zal er ook weinig qua arbeidsvoorwaarden veranderen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pagani
  • Niet online
Donde schreef op vrijdag 22 juni 2007 @ 09:29:
[...]

Bij Sogeti werd me ook 2000 geboden. Maar anyways, dit topic is niet bedoeld voor discussies :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 210922

johnnyv.nl schreef op vrijdag 22 juni 2007 @ 10:12:
[...]

Bij Sogeti werd me ook 2000 geboden. Maar anyways, dit topic is niet bedoeld voor discussies :)
Volgens mij is 2000 in de detachering ook redelijk standaard voor iemand vanuit het WO zonder werkervaring.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• yeaheah
  • Laatst online: 22-07-2024
*knip* Hieronder de versie zonder werving en met template :)

[ Voor 107% gewijzigd door Rukapul op 22-06-2007 11:18 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• yeaheah
  • Laatst online: 22-07-2024
Sorry, bij deze een tweede poging:

Leeftijd: 27 jaar
Opleiding: HBO Bedrijfskundige Informatica
Werkervaring: 3 jaar
Werkgever: The Beagle Armada
Huidige functie: Software Ontwikkelaar / Webdeveloper
13/14e maand of winstuitkering: Maandelijkse bonus obv declarabele uren
Auto: Ja leaseauto, 650 euro per maand excl brandstof en btw
Andere secundaire arbeidsvoorwaarden: Ziektekostenverzekering 70% vergoed, pension 70% vergoed, 75 euro onkostenvergoeding als je op project zit
Maand salaris(bruto): 2550

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pagani
  • Niet online
Anoniem: 210922 schreef op vrijdag 22 juni 2007 @ 10:20:
[...]

Volgens mij is 2000 in de detachering ook redelijk standaard voor iemand vanuit het WO zonder werkervaring.
Met het subtiele verschil dat ik nu consultant benwordt en geen detacheerder ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• argro
Anoniem: 210922 schreef op vrijdag 22 juni 2007 @ 10:20:
[...]

Dat vind ik behoorlijk laag voor een WO-starter. Misschien dat de detachering een uitzondering is maar daarbuiten is zo'n 2500 toch wel redelijk gangbaar.
johnnyv.nl schreef op vrijdag 22 juni 2007 @ 15:32:
[...]

Met het subtiele verschil dat ik nu consultant benwordt en geen detacheerder ;)
Half Nederland is toch consultant tegenwoordig? Voorheen was men nog gewoon adviseur o.i.d. maar nu noemt iedereen dat consultant.

[ Voor 30% gewijzigd door argro op 22-06-2007 15:35 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hillie

Hillie

Ach ja, noem de schoonmaakster interieurverzorgster, geef d'r een naambordje om op d'r schort te spelden en het mensje is weer jarenlang dik tevreden. Met de verjaardag uitpakken met een bloemetje van tientje en voor een investering van niks hoef je je salaris niet omhoog te gooien. Als ik kijk naar de debiele job title die ik heb gekregen (manager zei al "Yeah, they just make this up so they can give you the right salary"), dan is dat ook gewoon een wassen neus natuurlijk. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 223962

Leeftijd: 33
Opleiding: HBO
Werkervaring: 8 jaar
Werkgever: Software bedrijf Hilversum
Huidige functie: technisch consultant
Vakantiegeld: geen, wegens engelse LTD
13/14e maand of winstuitkering: in bruto salaris
Auto: Ja, 1020 euro p/m bij 35K/48 mnd
Andere secundaire arbeidsvoorwaarden: geen pensioen regeling, onkosten verg. 100 euro p/m
Maand salaris(bruto): 5400 + max 5000 euro bruto bonus p/jaar

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• blue eyes
Anoniem: 223962 schreef op vrijdag 22 juni 2007 @ 23:01:
Leeftijd: 33
Opleiding: HBO
Werkervaring: 8 jaar
Werkgever: Software bedrijf Hilversum
Huidige functie: technisch consultant
Vakantiegeld: geen, wegens engelse LTD
13/14e maand of winstuitkering: in bruto salaris
Auto: Ja, 1020 euro p/m bij 35K/48 mnd
Andere secundaire arbeidsvoorwaarden: geen pensioen regeling, onkosten verg. 100 euro p/m
Maand salaris(bruto): 5400 + max 5000 euro bruto bonus p/jaar
Dat zijn goede werkgevers :D

Erg mooi salaris en een hoog leasebedrag :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 70425

Anoniem: 221500 schreef op zondag 03 juni 2007 @ 12:01:
Ben momenteel druk aan het solliciteren. Ik heb aanbiedingen gehad van 4 bedrijven (Accenture, Atos Consulting, PricewaterhouseCoopers, Capgemini). Voor diegenen die geintereseerd zijn in startsalarissen voor afgestudeerde WO'ers:

... knip knip ...

Werkgever: Accenture
Aangeboden functie: Analyst
Vakantiedagen: 25, waarvan 24 vrij opneembaar
13/14e maand of winstuitkering: 13e maand
GSM: ja, maar niet voor prive
Auto: VW Polo (cataloguswaarde: 19240 euro)
Andere secundaire arbeidsvoorwaarden: vergoeding fitness
Werkweek: 40 uur (wordt verwacht over te werken)
Maand salaris(bruto): 2289 euro
Netto onkostenvergoeding: 53 euro

Werkgever: PricewaterhouseCoopers
Aangeboden functie: Associate
Vakantiedagen: 29, waarvan 26 vrij opneembaar
13/14e maand of winstuitkering: winstdeling
GSM: Ja, 67 euro voor prive + zakelijk
Auto: ja, lease 500 euro (excl. brandstof), korting op energiezuinige autos
Andere secundaire arbeidsvoorwaarden: vergoeding internet, fitness, NS business card
Werkweek: 40 uur (in het busy season (jul-dec) overwerken noodzakelijk)
Maand salaris(bruto): 2350 euro, echter krijgt maar uitbetaald voor 36 uur ivm opleidingen (dus zo'n 2115 euro)
Netto onkostenvergoeding: 31 euro
Dit is zeer waardevolle info! Bedankt! Weet iemand toevallig de arbeidsvoorwaarden voor Ernst & Young???

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• .Alex
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 01-08-2022
blue eyes schreef op zaterdag 23 juni 2007 @ 12:56:
[...]

Dat zijn goede werkgevers :D

Erg mooi salaris en een hoog leasebedrag :D
Het schijnt dat ICT'ers liever een gave leasebak hebben dan een goed geregeld pensioen. Althans, daar happen ze wel eerder op. Houd er dus wel rekening mee dat hij geen pensioenregeling heeft....

[ Voor 28% gewijzigd door .Alex op 24-06-2007 10:50 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pagani
  • Niet online
argro schreef op vrijdag 22 juni 2007 @ 15:32:
[...]
Dat vind ik behoorlijk laag voor een WO-starter. Misschien dat de detachering een uitzondering is maar daarbuiten is zo'n 2500 toch wel redelijk gangbaar.
Daarbuiten? Ik ben o.a. bij TNO en Philips geweest (noem ik toch geen detachering) en daar kom je aan zo'n 2300-2350. En dan heb je géén auto, dus mag je daar nog mooi voor gaan sparen of die financieren :/

De Elsevier van een maand of twee geleden die over starterslonen e.d. ging spreekt je ook volledig tegen. Doe je een alfa-studie dan mag je zelfs blij zijn als je in de buurt van de 2k komt na anderhalf jaar zonder leuke secundaire arbeidsvoorwaarden en binnen een half jaar werk vindt (maar aangezien dit een ict topic is boeit dat niet zo :P). Een startende technisch informaticus zit op anderhalf jaar na zijn afstuderen op 1650 netto, een gewone informaticus op 1875 netto. Ik zit ná de bijtelling op iets van 1350 (afhankelijk van welke auto ik kies) en m'n ziektekostenverzekering en pensioenpremies zijn dan al betaald. Voor 300 euro krijg ik geen auto + benzine + (uitgebreide)ziektekosten + pensioenpremie voor elkaar. En dat is dus als starter. Als ik geen promotie maak en gewoon opschaal volgens het standaard logica schema zit ik over anderhalf jaar zo'n 450 euro hoger bruto, wat zal het zijn, zo'n 275 euro netto. Dan zit ik dus netto op het niveau van een technisch informaticus én heb ik de secundaire arbeidsvoorwaarden.

Als je nog steeds denkt dat starters 2500 bruto krijgen (met vergelijkbare secundaire arbeidsvoorwaarden), laat het dan eens zien.

(Overigens hebben TNO en vooral Philips ook prima secundaire arbeidsvoorwaarden)

[ Voor 69% gewijzigd door pagani op 24-06-2007 12:49 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Matango
  • Registratie: Mei 2007
  • Laatst online: 15-05-2023
johnnyv.nl schreef op zondag 24 juni 2007 @ 12:27:
[...]

Als je nog steeds denkt dat starters 2500 bruto krijgen (met vergelijkbare secundaire arbeidsvoorwaarden), laat het dan eens zien.
http://www.intermediair.n...kompas/salariskompas.html

business systemsanalist, geen leidinggevende functie, IT sector, 38 uur per week, leeftijd 25 jaar.
salaris: Per maand € 2824 met leaseauto van 500 e
In deze indicatie zijn niet meegenomen:
- vakantie geld (minimaal 8 procent)
- eventuele hypotheekaftrek
- fooien
- bonussen.
kanttekening: geen startsalaris, maar een gemiddelde van 47 mensen met een zelfde functie.

salarissen in (bedrijfskundige) informatica op WO niveau liggen zeker op 2500, mensen met een financiele opleiding zie ik al met 3k beginnen. Als je een fatsoenlijke en relevante studie op WO niveau (dus geen japanse taalwetenschappen) hebt afgemaakt moet je niet voor minder dan 2500 aan de slag gaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pagani
  • Niet online
Matango schreef op zondag 24 juni 2007 @ 14:11:
[...]

http://www.intermediair.n...kompas/salariskompas.html

business systemsanalist, geen leidinggevende functie, IT sector, 38 uur per week, leeftijd 25 jaar.
salaris: Per maand € 2824 met leaseauto van 500 e
In deze indicatie zijn niet meegenomen:
- vakantie geld (minimaal 8 procent)
- eventuele hypotheekaftrek
- fooien
- bonussen.
kanttekening: geen startsalaris, maar een gemiddelde van 47 mensen met een zelfde functie.

salarissen in (bedrijfskundige) informatica op WO niveau liggen zeker op 2500, mensen met een financiele opleiding zie ik al met 3k beginnen. Als je een fatsoenlijke en relevante studie op WO niveau (dus geen japanse taalwetenschappen) hebt afgemaakt moet je niet voor minder dan 2500 aan de slag gaan.
"Het minimum en maximum bruto maandsalaris voor deze functie is:
Minimum: € 1695
Maximum: € 5239"
"Leeftijd
23 - 29 jaar 48%
"
"Werkervaring
Minder dan 5 jaar 22%
"
"Auto van de zaak
Nee 91%
"
Dus meer dan de helft is boven de 30, 78% heeft meer dan 5 jaar ervaring en de lonen varieren tussen 1695 en 5239. Nee, dan is 2824 voor een starter héél realistisch. En die auto, mja.

Je vergeet dat het een startersbaan is en iemand die minimaal 10 jaar ervaring heeft (zo'n beetje het gemiddelde bij de intermediair lijkt me) al snel het dubbele verdient.

Ik ben bij een bedrijf of 8 langs geweest en alleen hebben of rond de 2000 euro per maand + auto + vanalles of rond de 2300-2400 euro/maand zonder auto. Aangezien ik die 300-400 toch wel kwijt bent aan een auto is het dus gelijkwaardig qua loon.

[ Voor 14% gewijzigd door pagani op 24-06-2007 14:25 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Motrax
  • Niet online

Motrax

Profileert

Er is in de berekening absoluut niet meegenomen om hoeveel werkervaring het gaat.

Ik heb zelf ook even mijn gegevens ingevuld, komt keihard een vele malen hoger bedrag uit dan ik realistisch vind (HBO, 25 jaar, even bij business analyst gebleven). Er komt dan een bedrag per maand van rond de 2500 uit. 13e maand zit er dan ook nog niet eens bij. Bij een HBO'er mag je in je handjes knijpen als je als starter 2400 verdiend, laat staat 2500.

En idd, 50 tussen de 30-39 jaar, ja duh 10 jaar werkervaring.
johnnyv.nl schreef op zondag 24 juni 2007 @ 14:26:
[...]

Lees dit topic toch eens door en kijk naar de lonen. Denk je serieus dat je met je HBO 2500/maand gaat verdienen als starter?
Dat probeer ik juist duidelijk te maken in mijn reactie, 2400 is al enorm hoog, laat staat 2500... dat hele salariskompas klopt niet omdat de werkervaring niet wordt meegenomen ;)

[ Voor 35% gewijzigd door Motrax op 24-06-2007 14:29 ]

☻/
/▌

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pagani
  • Niet online
Ah ok :) Dacht even dat je dezelfde poster was als het eerdere verhaal, excuus :)

De intermediair is alleen nuttig om te kijken naar zaken als "kan ik een leaseauto verwachten" en "kan ik een onkostenvergoeding verwachten" etc., de looninformatie is compleet oninteressant tenzij je minder dan het minimum gaat krijgen.

[ Voor 247% gewijzigd door pagani op 24-06-2007 14:32 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hillie

Hillie

Johnny, die startsalarissen van Philips lijken misschien niet super (hoewel, als startende WO'er kreeg ik back in the days al iets meer dan 2400), maar de groei is daarna meer dan fatsoenlijk, gegarandeerd ieder jaar 200 maandelijkse verhoging. Dan heb je ook nog een bonussysteempje (aardig, niet al te noemenswaardig) en een 13e maand.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pagani
  • Niet online
Hillie schreef op zondag 24 juni 2007 @ 18:17:
Johnny, die startsalarissen van Philips lijken misschien niet super (hoewel, als startende WO'er kreeg ik back in the days al iets meer dan 2400), maar de groei is daarna meer dan fatsoenlijk, gegarandeerd ieder jaar 200 maandelijkse verhoging. Dan heb je ook nog een bonussysteempje (aardig, niet al te noemenswaardig) en een 13e maand.
Klopt ook helemaal :) Maar de baan bij Philips was minder passend (tenminste, degene die ik kon krijgen) en de reistijd was twee keer zo groot, vandaar dat ik uiteindelijk heb gekozen voor Logica.

Back on topic, kom maar met die lijstjes :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• blue eyes
.Alex schreef op zondag 24 juni 2007 @ 10:48:
[...]

Het schijnt dat ICT'ers liever een gave leasebak hebben dan een goed geregeld pensioen. Althans, daar happen ze wel eerder op. Houd er dus wel rekening mee dat hij geen pensioenregeling heeft....
Daar kan je zelf toch 250 euro per maand voor opzij leggen?

Me dunkt dat toch wel moet lukken van 5400 euro bruto :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hello_moto
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 02-05 20:24
Pagina: 1 ... 9 10 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
Hou dit topic aub zuiver over inkomens en achtergronden delen. Als iets discussie behoeft, maak er dan gewoon een topic voor. Discussies hier volgt geen kip want dan lopen er tig door elkaar.