Toon posts:

Wat verdient een ICTer gemiddeld? (deel 4) Vorige deelOverzichtVolgende deelLaatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 8 9 10 Laatste
Acties:
  • 58.328 views sinds 30-01-2008

Anoniem: 192266

Volg momenteel de opleiding MBO medewerker-beheer ICT. Zit in het eerste jaar, waarin ik 9 weken stage moet lopen. 20 juni aanstaande ben ik klaar met mijn stage, maar mijn huidige stagebedrijf heeft mij gevraagd langer te blijven. In eerste instantie 40 uur per week in de zomervakantie en eventueel daarna 1 dag in de week.

Leeftijd: 17
Opleiding: VMBO Theoretische leerweg, MBO medewerker-beheer ICT (eerste jaar)
Werkervaring: 3 jaar verkoop (niet ICT-gerelateerd) en ervaring met HTML/CSS e.d. opgedaan in vrije tijd.
Werkgever: Hotel Management Group afd. e-commerce
Huidige functie: medewerker e-commerce
Laptop: Nee
Vakantiegeld: Ja, geen idee hoeveel...
Vakantiedagen: 24
13/14e maand of winstuitkering: Nee
GSM: Nee
Auto: Nee
Andere secundaire arbeidsvoorwaarden: 12 ct p/km reiskostenvergoeding (benzine scooter)
Werkweek: 40 uur
Uur salaris(bruto): 3,95
Contract: 0-uren contract

Het stelt niet zoveel voor in vergelijking met de anderen hier, maar rekening houdend met verschillende feiten (leeftijd, weinig tot geen werkervaring binnen de ICT is het misschien nog best redelijk? Feit is wel dat ik veel kennis in mijn vrije tijd heb opgedaan, en daarmee dus wel weldegelijk een toegevoegde waarde ben voor hun. Anders hadden ze me uiteraard ook niet voor langere tijd willen hebben. Heb overigens nog niet ingestemd met het aanbod.

• pagani
  • Registratie: Januari 2002
  • Niet online
Hrm, het is krap boven het minimumloon. Lijkt me niet dat je daarvoor een MBO opleiding volgt. Ook als bijbaan lijkt het me vrij krap. Al doe je natuurlijk wel ervaring op.

[Voor 33% gewijzigd door pagani op 07-06-2007 16:21]

• Reconhell
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 21-10-2018
NVm

[Voor 99% gewijzigd door Reconhell op 11-06-2007 09:53]

• mOrPhie
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 06-06 01:02

mOrPhie

denniebee

Anoniem: 192266 schreef op donderdag 07 juni 2007 @ 16:15:
Vakantiegeld: Ja, geen idee hoeveel...
Dat is altijd rond de 8%
Het stelt niet zoveel voor in vergelijking met de anderen hier, maar rekening houdend met verschillende feiten (leeftijd, weinig tot geen werkervaring binnen de ICT is het misschien nog best redelijk?
Je zit zo'n 170 euro boven het minimumloon op basis van 40 uur, dus zo heel gek is het niet als je geen relevante werkervaring hebt. Houdt wel rekening met het wanneer je 18 wordt. Dan moet je in prinpe op basis van leeftijd gecorrigeerd worden. Meestal kun je dat aangeven bij functioneringsgesprekken. :)

Zie ook http://home.szw.nl/naviga...?set_id=77&link_id=106761. :)

Overigens houdt dit vast! Relevante werkerving opdoen tijdens je opleiding is een enorm voordeel voor later. Bij het solliciteren naar fulltime werk indien je daar klaar voor bent, zal die werkervaring worden meegenomen. :)

Een experimentele community-site: https://technobabblenerdtalk.nl/. DM voor invite code.

• paella
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 16:41
Is het niet wettelijk minstens 8% ?

No production networks were harmed during this posting

• arthurkaaij
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 08-06 23:04
Leeftijd: 24
Opleiding: MBO Ondernemer Groothandel
Werkervaring: 4,5 jaar
Werkgever: Kleine ICT dienstverlener
Huidige functie: Configuratie beheerder
Vakantiegeld: Ja, 8%
Vakantiedagen: 25
Andere secundaire arbeidsvoorwaarden: Pensioen volledig betaald door de werkgever
Maand salaris(bruto): 1775

Sinds oktober 2006 de overstap gemaakt van een logistieke/commerciële functie naar een ICT functie. Dus geen ICT ervaring ik ben me op dit moment aan het voorbereiden op de overstap naar Software ontwikkelaar.(Met C# cursus boek aan de gang) Om zo mijn carriere definitief te vormen.

• Roenie
  • Registratie: Juli 2000
  • Niet online
paella schreef op donderdag 07 juni 2007 @ 17:24:
[...]

Is het niet wettelijk minstens 8% ?
Minimaal 8% inderdaad. Soms zie je werkgevers een maandloon betalen.

• fatbenny
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 07-03 09:43
Leeftijd: 27
Opleiding: HBO Bedrijfskundige Informatica
Werkervaring: 2,5 jaar
Werkgever: Web Integratie Software
Huidige functie: Solution Engineer
Laptop: ja, gekregen
Vakantiegeld: 8 %
Vakantiedagen: 28 dagen
Winstuitkering: Afgelopen jaar € 2800 netto
GSM: € 100 per maand
Onkostenvergoeding: € 100 per maand
Auto: Vergoeding van gemiddeld € 400 euro netto
Maand salaris bruto: € 3700 / netto: rond de € 2700

• JaymzHetfield
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 06-02 19:43
Nu ik ben afgestudeerd wordt het tijd te gaan werken. Ik heb een contract aangeboden gekregen bij een niet nader te noemen grote ICT/Consulting partij. Ik zou graag jullie mening willen weten. Is dit een beetje wat ik mag verwachten?:

Leeftijd: 26
Opleiding: HBO + WO Master (Hogere Informatica + Business Informatics (dat laatste is overigens veeeel bedrijfskundiger))
Werkervaring: 2 HBO stages van een half jaar en een WO afstudeeropdracht bij een bedrijf van een jaar
Werkgever: Behoorlijk grote ICT/Consulting partij
Aangeboden functie: Business Process Designer (waarbij het de bedoeling is dat je na ongeveer 2 jaar volwaardig Business Consultant bent, 2 functie-/salarisgroepen hoger)
Laptop: Is wel over gesproken, maar kan ik niet zwart op wit terug vinden, onduidelijk dus.
Vakantiegeld: 8%
Vakantiedagen: 27
13/14e maand of winstuitkering: Bonus met een business-unit en individuele component die varieert van 6 - 18%.
GSM: Ook onduidelijk.
Auto: Lease (595 + 148 brandstofcomponent), vrije keus, waarschijnlijk ook benzine-uitvoering toegestaan (<40000 km/j), fair use policy voor privé gebruik (geen bijdrage voor nodig)
Andere secundaire arbeidsvoorwaarden: collectieve ziektekostendeal en bijdrage van 12 euro, 5,5% pensioenbijdrage door werkgever en nog wat verzekeringsfratsen, 40 euro onkostenvergoeding, verder kan je vakantieuren kopen/verkopen e.d.
Werkweek: 40u
Maand salaris(bruto): 2300

Wat denken jullie er van? Is dit een beetje normaal, of meer/minder dan ik zou mogen verwachten? Ik hoor het graag.

Metal up your ass

• Hillie
  • Registratie: Januari 2000
  • Nu online

Hillie

Poepen = ultieme ontspanning

Lijkt me aardig. Dat pensioen, is dat premievrij, betaalt de werkgever 5.5% van je brutoloon in een fonds, of betaalt de werkgever 5.5% van de premie? Bonus is wel weer leuk. Hoe ziet het groeitraject voor de eerste jaren eruit?

Onthou trouwens dat een laptop nooit een beloning is, maar iets om je werk mee te doen. Ik ben 1 juni begonnen bij m'n nieuwe baas en ze hebben me een flaptop van 2000 ballen gegeven, maar ik had liever een kleinere gehad. Nu heb ik zo'n grote surfplank om mee te nemen naar een klant enzo. Nou ja, niet zo'n probleem, maar het is geen speeltje voor jezelf, hoe graag de beginnende detacheerjongens je dat willen laten geloven.

Zelfde als een GSM, nu is het voor mij wel handig, want ik kan tenminste naar Nederland bellen, maar aan de andere kant ben ik vrijdag koud uit het vliegtuig op weg naar huis (zolang ik het nog heb) en kan ik toch weer even in een telco'tje hangen met wat lui.

Veel plezier bij je eerste echte werkgever, zorg vooral dat je veel leert en opsteekt. Als je hier goede ontwikkelingsmogelijkheden krijgt, maar 2 knaken minder dan bij de buurman waar je in een doodlopende steeg geparkeerd wordt, is dit toch beter.

Liefhebber van schieten en schijten. Ouwehoer en niet-evangelisch atheist.

Camacha: Je hebt nog gelijk ook.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• fsfikke
  • Registratie: Maart 2003
  • Niet online

fsfikke

* * * *

Ik ben net klaar met m'n VWO en wil nog even niet gaan studeren, als bijbaantje werkte ik in een computerwinkel op de TD en deed ik zelfstandig al langer wat dingen erbij.
Nou leek het mij wel leuk om bij die winkel verder te gaan. Het is een hele leuke sfeer daar dus dat zit sowieso goed. Vanavond heb ik m'n 'sollicitatiegesprek' gehad. Hieronder het lijstje:

Leeftijd: 18
Opleiding: VWO (net klaar mee)
Werkervaring: 3.5 jaar zelf bezig met aan huis service voor computer reparaties + .5 jaar in deze winkel als zaterdag kracht gewerkt.
Werkgever: Dochter van Paradigit
Aangeboden functie: TD en de particuliere aan-huis-service (TD voornamelijk, de rest vrij beperkt)
Laptop: Geen afspraken over gemaakt, maar als ik er eentje nodig heb kan ik er eentje krijgen.
Vakantiegeld: Niet echt over gehad (het was vrij informeel omdat we elkaar al langere tijd kennen)
Vakantiedagen: Ook niet over gehad, maar dit is wel flexibel.
GSM: Ook onduidelijk. Ik heb een GSM, Lijkt me onhandig om er een extra bij te nemen voor zakelijk verkeer.
Auto: Voor klantenbezoeken kan ik een auto van de zaak gebruiken.
Werkweek: 38u
Maand salaris(netto): €1000

Wat vinden jullie van dat salaris? Volgens mij kan ik hier als 18 jarig broekie (naja, ik ben wel goed in wat ik doe ;) ) niet echt over klagen.
Wel moeten we het uiteindelijk nog even over vakantiegeld/dagen e.d. hebben.

Zijn spaties in de aanbieding ofzo? www.spatiegebruik.nl

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Sypheron
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 02-06 20:31
Anoniem: 192266 schreef op donderdag 07 juni 2007 @ 16:15:
Volg momenteel de opleiding MBO medewerker-beheer ICT. Zit in het eerste jaar, waarin ik 9 weken stage moet lopen. 20 juni aanstaande ben ik klaar met mijn stage, maar mijn huidige stagebedrijf heeft mij gevraagd langer te blijven. In eerste instantie 40 uur per week in de zomervakantie en eventueel daarna 1 dag in de week.

Leeftijd: 17
Opleiding: VMBO Theoretische leerweg, MBO medewerker-beheer ICT (eerste jaar)
Uur salaris(bruto): 3,95
Contract: 0-uren contract
Ik vind dit erg weinig hoor! Ik denk dat je in de gemiddelde supermarkt met vakken vullen hier nog makkelijk overheen gaat! (Ik verdiende op die leeftijd in ieder geval een stuk beter in de supermarkt..) De ervaring is natuurlijk erg leuk, maar als het maar een tijdelijke job is terwijl je nog in je opleiding zit, zou ik hier niet voor kiezen. Maargoed dat is natuurlijk persoonlijk.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• JaymzHetfield
Hillie schreef op donderdag 07 juni 2007 @ 23:26:
Lijkt me aardig. Dat pensioen, is dat premievrij, betaalt de werkgever 5.5% van je brutoloon in een fonds, of betaalt de werkgever 5.5% van de premie? Bonus is wel weer leuk. Hoe ziet het groeitraject voor de eerste jaren eruit?
Ik heb het even na gekeken en het zit zo: Ze stellen een premie beschikbaar ter hoogte van 5,5% van de pensioengrondslag(?). Pensioengrondslag = jaarsalaris - 11566 (de franchise). Je kan zelf bijsparen tot je fiscale maximum.
Qua groeitraject krijg je in de eerste maanden veel trainingen (soft skills aka consultancy vaardigheden & hardskills aka vakinhoudelijke kennis), daarna ga je een project doen waarbij je gekoppeld wordt aan een senior. Het verdere traject zal in samenspraak met je coach worden vastgesteld. Na een jaar of 2 zou je in principe volwaardig business consultant zijn, 2 functie-/salarisgroepen hoger.
Onthou trouwens dat een laptop nooit een beloning is, maar iets om je werk mee te doen.
Daar ben ik het helemaal mee eens. Ik heb er echter wel eentje nodig in die functie en dan is het wel goed om te weten of ik die zelf zou moeten aanschaffen of niet. Maar misschien is het zo vanzelfsprekend dat het er niet in staat... zo van: hier heb je een balpen, een schrijfblok en een laptop.
Veel plezier bij je eerste echte werkgever, zorg vooral dat je veel leert en opsteekt. Als je hier goede ontwikkelingsmogelijkheden krijgt, maar 2 knaken minder dan bij de buurman waar je in een doodlopende steeg geparkeerd wordt, is dit toch beter.
Helemaal mee eens! Bedankt voor je commentaar.

Als anderen nog commentaar hebben, dan hoor ik het graag.

Metal up your ass

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Hillie
  • Nu online

Hillie

Poepen = ultieme ontspanning

Als je je eigen flaptopje mee moet nemen, is er geen enkele mogelijkheid voor een werkgever/IT-afdeling om ook maar een behoorlijke invloed te hebben op IT-security enzo. Eerder werd iets gezegd over timmerlui die eigen hamers e.d. mee moeten brengen: Dat kan wel zijn, maar dat zijn gereedschappen die geen zware impact op allerlei andere bedrijfsprocessen hebben.

Je pensioenregeling lijkt me wat onduidelijk, ik zou er nog eens over gaan praten met een HR-dame o.i.d.. Ik ben deze week in Zweden begonnen, en ik krijg een volledig premievrij pensioen, waarvoor de werkgever maandelijks 22% van het bruto salaris bij een pensioenverzekeraar stalt. Daarnaast heb je nog een soort staatspensioen, iets als de AOW hier.

Liefhebber van schieten en schijten. Ouwehoer en niet-evangelisch atheist.

Camacha: Je hebt nog gelijk ook.

Acties:
  • 0Henk 'm!

Anoniem: 76083

Leeftijd: 44
Opleiding: HBI
Werkervaring: 22 jaar
Werkgever: Bank
Huidige functie: Corporate Director IT (verantwoordelijk voor IT delivery aan stuk van de business)
Laptop: Ja
Vakantiegeld: in bruto salaris
Vakantiedagen: 22 + max 12 bijkopen
13/14e maand of winstuitkering: in bruto salaris
GSM: Ja + Blackberry
Auto: Ja, vrije keus + tank kaart Europa
Andere secundaire arbeidsvoorwaarden: Hypotheek korting (~30%)
Maand salaris(bruto): 8600 + discretionaire bonus (1x/jaar)

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Yanze
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 25-02 09:40
allemachtig, 8600 euro ...

http://www.linkedin.com/in/roeljanssens

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Reinier
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 16:58
Ja, dan heb je die hypotheekkorting ook echt nodig :w

Acties:
  • 0Henk 'm!

• paella
Dat is incl vakantiegeld zegt ie al. Maar goed, blijft veel, al klink Corporate Director IT wel belangrijk :P

(kan je wel je eigen problemen oplossen met je computer?) :D

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Epitome
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 30-03 13:02
Ja, bij de banken zit het geld, hè! ;)

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Tylen
  • Laatst online: 16:22

Tylen

Dutch ProClass 1000 #56 ⭐⭐⭐⭐⭐

Lol, dat doet ie erg netjes.

Even een rekensommetje.

8600 x 12 = 103200 / 108 = 955,55 * 100 = 95555 / 12 = 7962.

Controle sommetje ;)

((7962 * 12) + 8%) / 12 = 8598.

Dus z'n salaris minus vakantie geld is 7962,-

Jammie.

En dan ook nog 30% hyptheekkorting. _/-\o_

“Choose a job you love, and you will never have to work a day in your life.”

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Anoniem: 210014
  • Registratie: Februari 2007
  • Niet online
Directeur automatisering bij een bank is een van de zwaarste ICT-functies die er zijn. Banken zijn namelijk buitengewoon complexe organisaties met nog veel complexere ICT met buitengewoon veel externe pressie-factoren en regelgevingsstructuren.

Daarvoor moet je echt een zeer getalenteerde en evenwichtige persoonlijkheid zijn met dito verantwoordelijkheden.

Dus op zich helemaal niet zo'n vreemd salaris.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• soulrider
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 27-11-2017
let op dit is als Belg werkend in Nederland :-)

Leeftijd: 25
Opleiding: het Belgische Industrieel Ingenieur (master) elektronica optie ICT
Werkervaring: 3 jaar
Werkgever: research
Huidige functie: Application support pc (windows)
Laptop: neen
Vakantiedagen: 38
13/14e maand of winstuitkering: zie ik wel ten gepaste tijd verschijnen :+
GSM: neen
Auto: neen, wel goede kilometer vergoeding (meer dan de diesel me kost)
Andere secundaire arbeidsvoorwaarden: prijsvoordeel (en fiscaalvoordeel) op producten van werkgever (tot 50% of meer)
Werkweek: 40 uur ( 60% van de tijd 'idle' )
Maand salaris(bruto): 1960 euro.

(en ja 8600 bruto klinkt schoon, maar denk ook even aan de verantwoordelijkheden en de gemaakte uren enzo - dan zit ik nu toch net iets relaxer :) )

edit adhv onderbuur:
de verantwoordelijkheden pak ik er wel ten gepaste tijden bij - doorgroeien eh,
maar ik ga mezelf nu niet direct ergens op een topmanagment plekje zetten ;)
en ja ik schrijf ook 40uren alhoewel ik hier ook vaker meer dan 40 uren doe... dus dat is een loos argument.
(contract schrijft "minstens 8u per dag werken excl. min. half uur lunch" - 10u hier zitten waarvan 2u 'lunch' mag perfect ...)
maar met grensarbeidersvoordeel is het voor mij zeker goed te doen :)
en op 20j kan er veel veranderen eh ;)
(hoop ik zo ook ergens rond dat loon te zitten)

[Voor 40% gewijzigd door soulrider op 08-06-2007 11:43]

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Tylen

Tylen

soulrider schreef op vrijdag 08 juni 2007 @ 11:21:

(en ja 8600 bruto klinkt schoon, maar denk ook even aan de verantwoordelijkheden en de gemaakte uren enzo - dan zit ik nu toch net iets relaxer :) )
Hhahahahaa Yeah, wright.

Even onderbouwen: De beste man poste gewoon 40 uur per week. En hij is de baas. Dus laat zijn mannetjes het werk doen. Verantwoordelijkheid hoort erbij. Wil jij dit niet? Zal je onder de 2K grens blijven.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Helsie
  • Niet online
Tylen schreef op vrijdag 08 juni 2007 @ 11:31:
[...]

Hhahahahaa Yeah, wright.

Even onderbouwen: De beste man poste gewoon 40 uur per week. En hij is de baas. Dus laat zijn mannetjes het werk doen. Verantwoordelijkheid hoort erbij. Wil jij dit niet? Zal je onder de 2K grens blijven.
Ja, want bazen laten altijd anderen het werk doen en doen zelf niks... Dream on. D'r is echt niemand in een top functie die precies zijn contract uren per week werkt...

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Tylen

Tylen

Helsie schreef op vrijdag 08 juni 2007 @ 11:37:
[...]
Ja, want bazen laten altijd anderen het werk doen en doen zelf niks... Dream on. D'r is echt niemand in een top functie die precies zijn contract uren per week werkt...
Iedereen post toch hier netjes teveel gewerkte uren? Waarom hij niet.
Ik zelf heb ook een 40 uren contract. En werk er toch echt wel 40 per week.
Heeft niets met 9 tot 5 mentaliteit te maken. Maar met het juist plannen en delegeren.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• soulrider
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 27-11-2017
Tylen schreef op vrijdag 08 juni 2007 @ 11:47:
[...]

Heeft niets met 9 tot 5 mentaliteit te maken. Maar met het juist plannen en delegeren.
niet iedereen...

zoals ik bv al niet
(doe er ook iets meer dan 40 - soms minder, hangt af van planning, persoonlijke agenda en anderen hun agenda - een user die in amerika zit kan je moeilijk om 10u gaan bellen (da's om 2uAM ginder)
terwijl je dat best wel doet met eentje die in hongkong zit (10u is ong. 19u ginder)
dus da's soms nablijven tot 17u30 om dan beginnen te bellen en soms tot 19u aan de telefoon hangen - leuk als je die dag al om 8u aanwezig bent en maar half uurke lunch hebt gepakt - hoort er gewoon bij in de support wereld en dat regelen we wel de andere dagen)

dus ja wrs zullen de 40u voor die 8600 ook niet echt kloppen
(blackberry krijgt ie niet voor niets eh - en de uren dat je daarmee buiten je kantooruren bezig bent voor't werk zijn ook werkuren .... 's avonds laat nog aan de telfoon hangen met een neit-europese leverancier bv)

[Voor 28% gewijzigd door soulrider op 08-06-2007 12:08]

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Helsie
  • Niet online
Tylen schreef op vrijdag 08 juni 2007 @ 11:47:
[...]

Bepaalde functies werken niet meer met x aantal uur per week, maar je wordt gewoon betaald om het werk gedaan te krijgen. En als je dat in minder uur kunt of in meer, dat blijft gelijk. Dus wat dan rest is hooguit de contractuele werkweek, maar dat is dan niet meer dan een puur theoretisch begrip. Dat is ook het enige wat je hier in kunt vullen, maar goed. Het is een kwestie van perceptie. Als ik een dergelijke functie en salaris zie, dan ga ik uit van 'moeten werken wat nodig is' en jij gaat uit van 'als hij niet post dat het meer is, dan zal het wel precies het aantal uren zijn' en 'iedereen kan in een hoge functie zijn werk door delegeren tot hij zelf voldoende overhoudt om wel op tijd klaar te zijn'.

Uit wat ik zoal zie, heb ik sterk het vermoeden dat het helaas niet werkt zoals jij het schetst.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• FunkyTrip
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 08-06 16:39

FunkyTrip

Funky vidi vici!

Eigenlijk zou je tussen haakjes het daadwerkelijke gemiddeld aantal uren dat je werkt per week moeten vermelden. Denk dat er best wel veel mensen zijn die op zich leuk verdienen, maar wel structureel een uurtje of 5 a 10 overwerken per week. Als je dan het salaris opnieuw berekent valt het ineens best tegen. Plus het feit natuurlijk dat overwerk wel van de tijd afgaat die je kan gebruiken om de dingen te doen die je echt wil doen. Vrije tijd noemen ze dat ook wel.

Dit dus.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Tylen

Tylen

Helsie schreef op vrijdag 08 juni 2007 @ 12:02:
[...]

Bepaalde functies werken niet meer met x aantal uur per week, maar je wordt gewoon betaald om het werk gedaan te krijgen. En als je dat in minder uur kunt of in meer, dat blijft gelijk. Dus wat dan rest is hooguit de contractuele werkweek, maar dat is dan niet meer dan een puur theoretisch begrip. Dat is ook het enige wat je hier in kunt vullen, maar goed. Het is een kwestie van perceptie. Als ik een dergelijke functie en salaris zie, dan ga ik uit van 'moeten werken wat nodig is' en jij gaat uit van 'als hij niet post dat het meer is, dan zal het wel precies het aantal uren zijn' en 'iedereen kan in een hoge functie zijn werk door delegeren tot hij zelf voldoende overhoudt om wel op tijd klaar te zijn'.

Uit wat ik zoal zie, heb ik sterk het vermoeden dat het helaas niet werkt zoals jij het schetst.
Ik ga er niet standaard vanuit 'als hij niet post dat het meer is, dan zal het wel etc etc' Maar zo aan zijn post te lezen heeft hij er veel werk van gemaakt en ga ik er bij hem wel vanuit dat het klopt. Bij de andere posts in dit topic ben ik er ook vanuit gegaan maar dat was niet relevant aangezien die een modaal salaris krijgen.

Ik ben het helemaal met je eens dat het in zijn en mijn functie gaat om dat het werk af is en niet om hoeveel uren je maakt.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Anoniem: 218724
  • Registratie: Mei 2007
  • Niet online
fsfikke schreef op vrijdag 08 juni 2007 @ 00:31:
Ik ben net klaar met m'n VWO en wil nog even niet gaan studeren, als bijbaantje werkte ik in een computerwinkel op de TD en deed ik zelfstandig al langer wat dingen erbij.
Nou leek het mij wel leuk om bij die winkel verder te gaan. Het is een hele leuke sfeer daar dus dat zit sowieso goed. Vanavond heb ik m'n 'sollicitatiegesprek' gehad. Hieronder het lijstje:

Opleiding: VWO (net klaar mee)
Werkervaring: 3.5 jaar zelf bezig met aan huis service voor computer reparaties + .5 jaar in deze winkel als zaterdag kracht gewerkt.
Werkgever: Dochter van Paradigit
Aangeboden functie: TD en de particuliere aan-huis-service (TD voornamelijk, de rest vrij beperkt)
Laptop: Geen afspraken over gemaakt, maar als ik er eentje nodig heb kan ik er eentje krijgen.
Vakantiegeld: Niet echt over gehad (het was vrij informeel omdat we elkaar al langere tijd kennen)
Vakantiedagen: Ook niet over gehad, maar dit is wel flexibel.
GSM: Ook onduidelijk. Ik heb een GSM, Lijkt me onhandig om er een extra bij te nemen voor zakelijk verkeer.
Auto: Voor klantenbezoeken kan ik een auto van de zaak gebruiken.
Werkweek: 38u
Maand salaris(netto): €1000

Wat vinden jullie van dat salaris? Volgens mij kan ik hier als 18 jarig broekie (naja, ik ben wel goed in wat ik doe ;) ) niet echt over klagen.
Wel moeten we het uiteindelijk nog even over vakantiegeld/dagen e.d. hebben.
weet je misschien wat je bruto verdiend?
ik heb een soort gelijk profiel als jouw en kreeg als aanbod Salaris EUR. 1500,-
ik neem aan als ze dat zo zeggen dat het bruto is maar hoeveel gaat er dan nog vanaf ongeveer?

Acties:
  • 0Henk 'm!

• paella
En op een dag als vandaag een ijsje van de zaak is ook niet mis :)

Zie http://www.raet.nl/proforma/ProfLite.asp?lw=1& voor een Brutto/Netto calculator die (bij mij) goed werkt. Bij 1500 brutto en geen enkele pensioen premie kom je netto op 1233,09

[Voor 62% gewijzigd door paella op 08-06-2007 14:12]

Acties:
  • 0Henk 'm!

• fsfikke
  • Registratie: Maart 2003
  • Niet online

fsfikke

* * * *

Anoniem: 218724 schreef op vrijdag 08 juni 2007 @ 13:58:
[...]

weet je misschien wat je bruto verdiend?
ik heb een soort gelijk profiel als jouw en kreeg als aanbod Salaris EUR. 1500,-
ik neem aan als ze dat zo zeggen dat het bruto is maar hoeveel gaat er dan nog vanaf ongeveer?
Volgens mij iets van 1400, dat hoor ik vanavond. Mij lijkt het wel aardig, misschien mensen die hier een mening over hebben?

Zijn spaties in de aanbieding ofzo? www.spatiegebruik.nl

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Helsie
  • Niet online
Die Raet berekening kun je ook het bruto loon dat bij een bepaald netto loon hoort, laten berekenen (netto->bruto kiezen).
1151,58 komt eruit bij een netto loon van 1000.
Bij een brutoloon van 1400 kom je uit op 1179,77 netto.

[Voor 14% gewijzigd door Helsie op 08-06-2007 14:27]

Acties:
  • 0Henk 'm!

• denyos
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 10:58
Leeftijd: 22
Opleiding: Information Engineering
Werkervaring: 3 jaar zo genaamde comakers (20 weken durende stages, in totaal dus 6 projecten)
Werkgever: weet niet of het gewaardeerd wordt door het bedrijf als ik publiekelijk post....
Functie: Java programmeur
Laptop: Nog niet over gehad.
GSM: Neej maar wel tot 50% kosten vergoed.
Auto: Ja, kosten 450 per maand. Dit is inclusief tankpas. (gaat dus nog van salaris af!)
Werkweek: 40u
Jaar salaris (inclusief vakantie geld): € 33.500,-

Ik heb denk niet echt te klagen....

Strava

Acties:
  • 0Henk 'm!

Anoniem: 45905

Opleiding: HBO, MCTS SQL Server, MCTS .Net Web, MCTS .Net Win, Prince2
Werkervaring: 3 jaar
Werkgever: ...
Huidige functie: Database Administrator / .Net ontwikkelaar / Project coordinator
Laptop: Dell D820
13/14e maand of winstuitkering: tot 15 % Incentive p/j
GSM: ja
Auto: € 719,-- incl brandstof
Andere secundaire arbeidsvoorwaarden: overwerk betaald, collectieve zorgverzekering, 50 euro netto onkostenvergoeding
Werkweek: 40
Maand salaris(bruto): 2250

Als ik hier rond kijk lijkt het dat ik toch een stuk meer kan verdienen. Wat vinden jullie? :o

• TheLunatic
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 05-04 09:30

TheLunatic

Ouwe boxen.

Daar moet imo wel een 500 per maand bij kunnen ja...

Mother, will they like this song?

Anoniem: 222458

Leeftijd: 23
Opleiding: MBO Applicatie ontwikkeling + beheer Nv 4, momenteel full-time HBO Technische Informatica 1ste jaars.
Werkervaring: 1,5 (Omgerekend van stages en relevante bijbaan)
Werkgever: Consultancy / detachering
Huidige functie: .Net ontwikkelaar, MS-Office consultant
Laptop: nee
Vakantiegeld: nee
Vakantiedagen: 0
13/14e maand of winstuitkering: nee
GSM: nee
Auto:
nee
Andere secundaire arbeidsvoorwaarden: Bonus bij succesvol afronden project, kilometervergoeding (0,19) of ov vergoeding, studietijd volledig betaald, werktijden zelf in te vullen (in overleg...)
Werkweek: 20 (naast opleiding)
Maand salaris(bruto): 800 (obv. 40 uur: 1600)

Het salaris is niet royaal te noemen. Deze werkgever bevalt me echter prima omdat ik zelf afspraken met klanten inplan om de studie heen, veel reis en werk met jonge collega's. De tijd die ik buiten de 20 uur om aan studie voor het bedrijf besteed wordt verder volledig betaald.

• AllSeeyinEye
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 08-06 09:38

AllSeeyinEye

a.k.a. Oogje

Leeftijd: 28
Opleiding: VWO, HBO Bouwkunde
Werkervaring: 7 jr bij verzekeraar, kortgeleden carriere move gemaakt
Werkgever: expertise bureau
Huidige functie: schade expert + manusje v alles mbt de computers
Laptop: ja
13/14e maand of winstuitkering: ja, ja
GSM: ja, inclusief prive gebruik (fair use)
Auto: ja, (€ 35.000/36) incl tankpas, onbeperkt prive gebruik (fair use), geen eigen bijdrage (anders dan de fiscale bijtelling)
Andere secundaire arbeidsvoorwaarden: bonusregeling (ik dacht tot 10% v jaarsalaris), onkostenvergoeding vanaf € 15 per zakelijke 'onkost', vaste telefoon & internetabo (thuis) vergoeding (beiden 100%), lunch op kosten baas
Werkweek: 40 u, naar believen thuis te werken
Maand salaris(bruto): € 2.700

[Voor 3% gewijzigd door AllSeeyinEye op 09-06-2007 23:37]

EvaluationCopy schreef: [...] Audi-rijders zijn de nieuwe BMW-rijders. Petjes met een pak en dan zonder petje, maar in hart en nieren gewoon nog petjes. :+

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Robbemans
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 17-04 10:57
Leeftijd: 31
Opleiding: HAVO + 3 jaar HIO (afgehaakt)
Werkervaring: 10 jr
Werkgever: software buro, interne ontwikkeling
Huidige functie: software architect
Auto: ja, (€ 25.000) incl tankpas, prive benzine betalen
Andere secundaire arbeidsvoorwaarden: pensioen
Werkweek: 40 u + calamiteitendienst
Maand salaris(bruto): € 4567

Acties:
  • 0Henk 'm!

• FreakNL
  • Registratie: Januari 2001
  • Nu online

FreakNL

Well do ya punk?

Robbemans schreef op zondag 10 juni 2007 @ 00:18:
..
Auto: ja, (€ 25.000) incl tankpas, prive benzine betalen
..
Aardig gek. Je hebt wel je bijtelling dan zeker?

Verder wel goed loon :P

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Koppensneller
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 27-05 23:03

Koppensneller

winterrrrrr

Leeftijd: 20
Opleiding: HBO Informatica (nog niet afgerond, hoop in februari 2008)
Werkervaring: 1,5 jaar relevant
Werkgever: ...
Huidige functie: Junior Programmer
Vakantiedagen: 22
Andere secundaire arbeidsvoorwaarden: Telefoonkosten 22,70, km vergoeding van 0,19 euro
Werkweek: nu nog 12 uur (tijdens studie), in vakantie 24 uur
Maand salaris(bruto): 1900 op basis van 40 uur

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Motrax
  • Niet online

Motrax

Profileert

Anoniem: 222458 schreef op zaterdag 09 juni 2007 @ 23:13:
Werkervaring: 1,5 (Omgerekend van stages en relevante bijbaan)
Stages horen niet mee te worden geteld in de werkervaring. Deze zitten standaard in de opleiding en daar kan van iedere net afgestudeerde student van verwacht worden dat deze dat heeft gedaan. Daarnaast kan een stage van niet voldoende niveau zijn, zeker de 1e (aangenomen dat een opleiding er meestal 2 heeft, 1 in het 2e of 3e jaar, 1 in het 4e jaar).

☻/
/▌
/ \ Analyseert | Modelleert | Valideert | Solliciteert | Generaliseert | Procrastineert | Epibreert |

Acties:
  • 0Henk 'm!

• yGiDoRp
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 21-05 15:44

yGiDoRp

Sawasdee

Opleiding: MAVO
Werkervaring: 7 jaar
Werkgever: het Rijk
Huidige functie: Facilitair / Functioneel Beheerder
Vakantiegeld: ja, standaard
Vakantiedagen: 39 (bij 40 urige werkweek)
13/14e maand of winstuitkering: eindejaars uitkering
GSM: ja, inclusief prive gebruik
Auto: nee
Andere secundaire arbeidsvoorwaarden:
- Compensatie ziektekosten
Werkweek: 38 uur
Maand salaris(bruto): 2.216

[Voor 3% gewijzigd door yGiDoRp op 10-06-2007 13:39]

Stay far away from the TV and turn the lights on when watching this program. Mixcloud | Facebook | SHOT

• JaymzHetfield
Zou iemand hier misschien nog wat commentaar op willen geven? Ik moet het contract nog tekenen :)
JaymzHetfield in "Wat verdient een ICTer gemiddeld? (deel ..."

Metal up your ass

• The Eagle
  • Laatst online: 15:19

The Eagle

I wear my sunglasses at night

JaymzHetfield schreef op maandag 11 juni 2007 @ 12:37:
Zou iemand hier misschien nog wat commentaar op willen geven? Ik moet het contract nog tekenen :)
Op zich niet verkeerd zou ik zeggen. Enige waar ik wel even naar zou kijken is of je adv extra bij kan krijgen / kopen en wat de voorwaarden daarvoor zijn. En kijken hoeveel je prive denkt te rijden...dat kan wel eens in de papieren gaan lopen, 148 euro zijn o.b.v diesel nog geen 3 volle tanks...en daarna ga je betalen.

Al is het nieuws nog zo slecht, het wordt leuker als je het op zijn Brabants zegt :)

Anoniem: 78369

JaymzHetfield schreef op maandag 11 juni 2007 @ 12:37:
Ziet er opzich redelijk uit.

Er zijn vast bedrijven die je meer kunnen bieden, maar ik weet niet of je dan zomaar voor het meeste geld moet gaan. Je kan ook altijd over 2 jaar elders gaan kijken. Als je nu gaat zeuren zeggen ze de volgende keer wanneer ze wel meer keus hebben dat je maar elders moet kijken.

• FreakNL
  • Nu online

FreakNL

Well do ya punk?

The Eagle schreef op maandag 11 juni 2007 @ 12:48:
[...]

Op zich niet verkeerd zou ik zeggen. Enige waar ik wel even naar zou kijken is of je adv extra bij kan krijgen / kopen en wat de voorwaarden daarvoor zijn. En kijken hoeveel je prive denkt te rijden...dat kan wel eens in de papieren gaan lopen, 148 euro zijn o.b.v diesel nog geen 3 volle tanks...en daarna ga je betalen.
Eeum, werkt dat zo dan? Bij Sogeti betaal je ook een brandstofvoorschot, dat zit in je lease-prijs, maar als je daar overheen gaat betaalt Sogeti gewoon

• blue eyes
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 31-05 21:18
Leeftijd: 36
Opleiding: HBO (2 maal), MCSE, ITIL, Prince en IPMA D en nog wat losse dingen
Werkgever: Grootste ICT'er van NL.
Huidige functie: Senior projecteider
Laptop: Nee, maar mag er wel een. Op eigen verzoek geweigerd, heb er geen nodig. Ik heb er alleen maar last van ;)
Vakantiegeld: Ja (maandsalaris)
Vakantiedagen: 26 (bij 40 urige werkweek)
GSM: Ja (ook prive)
Auto: Ja
Maandsalaris: 3.300,--
Bonus: max 22,5% van het jaarsalaris, laatste jaar 15%
Onkostenvergoeding 90 euro netto en + / -200 euro bruto

Lease toevoeging:
Volvo S40, 37000 euro
Lease: 968 euro per maand, (opgebouwd uit de delen: GPR norm 830 euro, 140 normoverschreiding + 112,50 omdat ik er voor kies de wagen prive te rijden), 12000 prive kilometers vrij per jaar

Na aftrek eigen bijdrage etc. 425 netto in de maand (inclusief belasting)

[Voor 30% gewijzigd door blue eyes op 11-06-2007 19:07]

• Valderrama
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 07-06 23:30
Allen,

Ik ben zoekende, wil graag een andere werkgever. Wil graag als ITIL proces manager aan de slag maar dat is erg lastig natuurlijk.

Een algemene vraag: welke werkgevers zijn werkgevers die redelijke tot goede naam hebben als het gaat om salaris, groeimogelijkheden en secundaire arbeidsvoorwaarden?

• mOrPhie
  • Laatst online: 06-06 01:02

mOrPhie

denniebee

Valderrama schreef op maandag 11 juni 2007 @ 23:45:
Een algemene vraag: welke werkgevers zijn werkgevers die redelijke tot goede naam hebben als het gaat om salaris, groeimogelijkheden en secundaire arbeidsvoorwaarden?
Dan moet je vooral bij de groten zijn. Atos, LogicaCMG, CapGemini enz enz.... Maar kijk 'ns in dit topic: Ervaringen bij ICT dienstverleners. Hier is het redelijk offtopic namelijk. :)

Een experimentele community-site: https://technobabblenerdtalk.nl/. DM voor invite code.

Anoniem: 216366

Opleiding: MBO niveau 4 - Systeembeheer, Lopende studie 3e Jaar Bedrijfskundige Informatica (HBO)
Werkervaring: 5 jaar Systeembeheer
Werkgever: Facilitair CallCenter
Huidige functie: Systeembeheer
GSM: Ja, Alleen zakelijk
Andere secundaire arbeidsvoorwaarden: ADSL vergoeding
Maand salaris(bruto): 1948,-

• stimpyrulez
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 11:13
Tylen schreef op vrijdag 08 juni 2007 @ 11:31:
[...]

Hhahahahaa Yeah, wright.

Of voor je zelf beginnen als freelancer ;) (moet je natuurlijk wel een functie hebben die dat makkelijk toelaat), maar dan weinig verantwoordelijkheid (Alleen voor je eigen werk) en gewoon netjes 40 uur werken (dus niet meer als het niet nodig is). Ach en dan heb je hetzelfde bedrag.

Oh ja, en je hoeft dan geen 22 jaar werk ervaring te hebben! :)

Anoniem: 2935

blue eyes schreef op maandag 11 juni 2007 @ 16:08:
Leeftijd: 36
Opleiding: HBO (2 maal), MCSE, ITIL, Prince en IPMA D en nog wat losse dingen
Werkgever: Grootste ICT'er van NL.
Huidige functie: Senior projecteider
Maandsalaris: 3.300,--
Ik vind dit een veel te laag basissalaris voor jouw functie, leeftijd en ervaring. Daar mogen ze zonder morren 1500 bovenop gooien. De bonus is aanzienlijk, dat zie ik maar dat staat hier los van.

• blue eyes
Anoniem: 2935 schreef op dinsdag 12 juni 2007 @ 10:27:
[...]

Ik vind dit een veel te laag basissalaris voor jouw functie, leeftijd en ervaring. Daar mogen ze zonder morren 1500 bovenop gooien. De bonus is aanzienlijk, dat zie ik maar dat staat hier los van.
Ik heb ook al een aanbod wat ongeveer 4000 - 4500 euro betekend bij een 36 uur werkweek maar geen auto.

Er staat wel senior projectleider, maar ik ben dat feitelijk niet, tenminste ik zie mezelf niet zo. Ik heb deze functie alleen gekregen wegens overname van PR door Getronics. Men heeft puur gekeken welke salaris men had en daar de mensen in geplaatst. Aangezien bij Getronics de salarissen helemaal laag liggen krijgen mensen met een hoger salaris een hogere functie toebedeeld. Klinkt krom, is het ook!

En daarnaast, ik ben happy, zit lekker in mijn vel, hoef niets te laten. Heb een bijna 2 maal modaal inkomen. En ja, er zou best wat bijkunnen. Wie weet aan het eind van dit jaar.

Ben niet zo carriere gericht. Hoef niet altijd het uiterste, vind tevredenheid in je werk, etc. zeker zo belangrijk als de primaire zaken betaald kunnen worden.

Anoniem: 211863

Mijn oude gegevens:
Anoniem: 211863 schreef op donderdag 15 maart 2007 @ 16:11:
Opleiding: Universiteit (Informatica)
Werkervaring: 5 maanden
Werkgever: groot IT bedrijf
Huidige functie: Java Developer
Laptop: Ja (D620)
Vakantiegeld: ja, 8%
Vakantiedagen: 29 geloof ik
13/14e maand of winstuitkering: 13e maand
Auto: Ja
Andere secundaire arbeidsvoorwaarden: 3 maanden opleiding tot SCJP en SCWCD, na een tijdje ook SCWSD
Maand salaris(bruto):2000
Na salarisverhoging:
Werkervaring: 8 maanden
Huidige functie: Java Developer
Laptop: Ja (D620)
Vakantiedagen: 29
13/14e maand of winstuitkering: 13e maand
Auto: Ja, 489 incl benzine, zit nu in een Opel Corsa (huurauto nog)
Andere secundaire arbeidsvoorwaarden: (3x raden bij welk bedrijf ik werk)
Maand salaris(bruto):2300 (jaarsalaris: plm 32100 incl vakantiegeld)

En als ik wil een vast contract. Geen misselijke verhoging, dacht ik zo. Echter: ik stap op en ga voor het volgende:

Werkervaring: 10 maanden tegen die tijd
Werkgever: vooralsnog piepklein bedrijf met GROTE ambities (compilertechniek voor paralellisatie van code)
Nieuwe functie: Software Engineer, eerst Java, later ook C/C++
Vakantiedagen: 29
13/14e maand of winstuitkering: Nee. Maar het bedrijf is nog zeer jong, dus w.n.i.k.n.k.
Andere secundaire arbeidsvoorwaarden: Volledig OV, 1% aandelen na een jaar dienstverband, voordelig ADSL via de zaak
Maand salaris(bruto): 2700 (jaar: 35000 incl vakantiegeld)

Ik doe het niet zozeer voor het geld, want als ik mijn leasauto zou optellen bij mijn salaris verdien ik nu meer. Maar het sluit veel beter aan bij mijn vooropleiding en het lijkt me gewoon interessanter werk. En nu zorgen dat de ambities uitkomen :)

• FrankGuthrie
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 04-06 22:06

FrankGuthrie

I Wanna Be Kate

blue eyes schreef op dinsdag 12 juni 2007 @ 11:25:
[...]

Heb een bijna 2 maal modaal inkomen.
Bij verre niet. 2x modaal is 5000 bruto

Russian Blue Neji
Kate Bush
Blue Horizon(a website about Star Trek & Babylon 5)

• paella
Denkt dat ie 2xminimum loon salaris bedoelt?

[Voor 10% gewijzigd door paella op 12-06-2007 15:46]

• blue eyes
FrankGuthrie schreef op dinsdag 12 juni 2007 @ 14:37:
[...]

Bij verre niet. 2x modaal is 5000 bruto
Modaal is 30000 euro. Afgelopen jaar 55000 opgegeven aan de belastingdienst, dus bijna 2 maal modaal.

Dus ja, niet exact 2 maal modaal, maar toch bijna.

• Motrax
  • Niet online

Motrax

Profileert

http://nl.wikipedia.org/wiki/Modaal_inkomen en hier: http://www.cpb.nl/nl/prognoses/nlinfo.html
Het bruto modale inkomen is volgens het CPB in 2007 € 30.164, ca. € 2.513 per maand. In 2006 was het € 29.500.
5.000 bruto modaal mocht je willen :P

Ik ga dus dit jaar meer dan modaal verdienen :Y)

☻/
/▌
/ \ Analyseert | Modelleert | Valideert | Solliciteert | Generaliseert | Procrastineert | Epibreert |

• Mister_X
  • Laatst online: 25-05 10:54
misschien leuk projectje:

al die posts verzamelen (ook vorige delen) functies zoveel mogelijk bijlelkaar, post datum, etc, en dan een grafiek maken en kijken of er nou echt een stijging per functie/tak in zit.

heeft iemand een leuke spider die "wat verdient een ict'er gemiddeld' topics kan spideren?, of een mod die een xml dump van alle posts kan geven (met ubb?).

• Spyro_the_Dragon
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 22-04-2013
Leeftijd: 33
Opleiding: Technische Bedrijfswetenschappen (RuG)
Werkervaring: 8 jaar (6 jaar consultancy, ruim 2 jaar intern)
Werkgever: International in "Premium Spirits and Wines"
Huidige functie: Project manager SAP APO implementaties (50%); Functional Expert SAP MM/APO (50%)
Vakantiedagen: 30
13/14e maand of winstuitkering: Neen
GSM: Ja
Auto: Neen
Andere secundaire arbeidsvoorwaarden: Pensioen, Ziektekosten hele gezin, Kinderopvang (1/6)
Werkweek: 40-60u (zoveel uur als ik zelf wil)
Maand salaris(bruto): 4500 (en daar moet wat bij de komende ronde)

4500 lijkt veel, maar daar moet ook een auto van betaald worden... (toch zo weer 500 per maand)
Update - gisteren te horen gekregen:
Maandsalaris (bruto) 5400 - daar is dus wat bijgekomen wegens hard (effectief) werken en goede resultaten;)

*Spyro is erg blij :*) :*) :*)

Ha! Ha! Ha! That feisty little dragon Spyro thinks he and his pal can stop me? ME? GNASTY GNORC? NEVER!

• endless
  • Niet online
Mister_X schreef op dinsdag 12 juni 2007 @ 18:02:
misschien leuk projectje:

al die posts verzamelen (ook vorige delen) functies zoveel mogelijk bijlelkaar, post datum, etc, en dan een grafiek maken en kijken of er nou echt een stijging per functie/tak in zit.

heeft iemand een leuke spider die "wat verdient een ict'er gemiddeld' topics kan spideren?, of een mod die een xml dump van alle posts kan geven (met ubb?).
Pff.. Dat is 2 topics geleden al voorgesteld, maar niemand is vrijwilliger..
Het is gewoon érg veel werk.
Iedereen gebruikt een andere omschrijving etc.

Mocht jij je willen voorstellen als vrijwilliger, dat mag altijd!

Lees tevens deze post even mbt bovenstaand verhaal: Rukapul in "Wat verdient een ICTer gemiddeld? (deel ..."

• BlueKeenan
  • Registratie: September 2004
  • Niet online
Wel even vermelden dat ik nog bezig ben met studie en dat ik niet altijd zoveel kan werken.

Opleiding: MBO Medewerker ICT-Beheerder Niveau 3 (afgerond) Niveau 4 bezig
Werkervaring: Een jaar stage bij 3 bedrijven, Vrijwiliggerswerk poppodium, Sligro (vakantie)
Werkgever: Computer / Netwerk / Datacenter bedrijfje
Huidige functie: Network Engineer / Support medewerker
Laptop: Neen
Vakantiegeld: Neen
Vakantiedagen: NVT
13/14e maand of winstuitkering: Neen
GSM: Binnenkort wel
Auto: Indien nodig is er een beschikbaar maar niet vast
Andere secundaire arbeidsvoorwaarden: NVT
Werkweek: 40 + 7 (indien weekend)
Maand salaris(bruto): 40u= € 960,00 47u=€ 1128,00

Voor een vakantiebaan tijdens een studie vindt ik dit toch niet verkeerd.

Maar zoals al aangegeven dit haal ik bij lange na niet tijdens school.

Enig idee wat iemand als HBO Network Infrastructure designer zoal verdient ?

• Flipmo2K
  • Niet online
BlueKeenan schreef op woensdag 13 juni 2007 @ 00:20:
Enig idee wat iemand als HBO Network Infrastructure designer zoal verdient ?
Bedoel je die gelijknamige opleiding in Heerlen? ;)

Ligt d'r uiteraard aan waar je na afloop terecht komt, maar ga er maar vanuit dat (indien de markt goed is) je zo als gedetacheerde / consultant bij een Cisco of Microsoft partner aan de slag kunt. De lesstof die gegeven wordt bij NID (in Heerlen) is voornamelijk gericht op die twee bedrijven.

Salaris zal zo'n 2.000 - 2.200 euro bruto per maand zijn, ligt er uiteraard aan waar je terecht komt.

[Voor 8% gewijzigd door Flipmo2K op 13-06-2007 16:57]

• grun93
  • Laatst online: 13:18
Flipmo2K schreef op woensdag 13 juni 2007 @ 16:30:
Tel op zo'n 20.000 - 23.000 euro bruto per jaar nadat je klaar bent, kan d'r net boven of beneden zitten.
Dat vind ik knap weinig voor een HBO'er.

• Flipmo2K
  • Niet online
...

[Voor 93% gewijzigd door Flipmo2K op 13-06-2007 16:58. Reden: Overbodig.]

• De_Bastaard
  • Registratie: Oktober 2001
  • Nu online
Flipmo2K schreef op woensdag 13 juni 2007 @ 16:30:
[...]

Bedoel je die gelijknamige opleiding in Heerlen? ;)

Ligt d'r uiteraard aan waar je na afloop terecht komt, maar ga er maar vanuit dat (indien de markt goed is) je zo als gedetacheerde / consultant bij een Cisco of Microsoft partner aan de slag kunt. De lesstof die gegeven wordt bij NID (in Heerlen) is voornamelijk gericht op die twee bedrijven.

Salaris zal zo'n 2.000 - 2.200 euro bruto per maand zijn, ligt er uiteraard aan waar je terecht komt.
2 Collega's van me toevallig, die zijn klaar met hun NID opleiding en hebben allebei een al direct 'n baan gekregen bij een groot consultancy bedrijf. Verdienen geloof ik 2200 bruto/maand en mogen 'n autootje van de zaak rijden, klasse Seat Ibiza als ik me niet vergis :)

• BlueKeenan
  • Registratie: September 2004
  • Niet online
De_Bastaard schreef op woensdag 13 juni 2007 @ 17:43:
[...]

2 Collega's van me toevallig, die zijn klaar met hun NID opleiding en hebben allebei een al direct 'n baan gekregen bij een groot consultancy bedrijf. Verdienen geloof ik 2200 bruto/maand en mogen 'n autootje van de zaak rijden, klasse Seat Ibiza als ik me niet vergis :)
In ieder geval dus de moeite waard om HBO NID te gaan doen (is ook echt mijn vak dus dat komt wel goed)

• 107mb
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 08-06 23:14
Net een nieuwe werkgever:

Opleiding: HIO (99% af, moet nog één tentamen maken!)
Werkervaring: 10 jaar waarvan 6 jaar IT
Huidige functie: Applicatiebeheerder
Vakantiegeld: ja, 8.33%
Vakantiedagen: 26
13/14e maand of winstuitkering: +/- 10% winstuitkering
Auto: Ja, € 750 incl benzine en prive km in NL.
Andere secundaire arbeidsvoorwaarden: pensioen e.d., gratis opleidingen
Werkweek: 40 om de 3 weken calamiteiten dienst
Maand salaris(bruto): 2500 (totaal bruto jaarsalaris: 40.350)

Anoniem: 91628

Momenteel zit ik een beetje met een probleem. Ben namelijk net klaar met mijn niveau 2 MBO opleiding, en heb het afgelopen jaar twee dagen per week stage gelopen bij een bedrijf in Kerkrade. Van beide kanten goed bevallen. Goed, MBO diploma gehaald, ECDL gehaald, stage voltooid, en ik ga hierna in één keer door van niveau 2 naar 4. Heb van thuis uit ook redelijk wat ervaring opgedaan met netwerken, alsmede een hoop geleerd in mijn stage periode hierover. Ik heb best wat in huis, maar heb helaas nog niet de benodigde papiertjes in handen. Deze ben ik wel van plan te gaan behalen uiteraard :) Op het moment ben ik 23 jaar, en 9 juli word ik 24.

Daarnaast heb ik vanaf mijn 16e tot mijn 21e voltijd (40+ uur) gewerkt. Welliswaar niet ICT gerelateerd, maar toch. Hierna ben ik terug naar school gegaan. Ja, ik ben één van de weinigen die het licht heeft gezien :Y)

Nu is het toevallig zo dat ze bij mijn stage bedrijf over een tweetal weken gaan beginnen met het aanleggen van een compleet nieuwe netwerkstuctuur. Bijna alles gaat op de schop, en gaat plaats maken voor een zeer puik netwerk. Van het bedrijf dat dit gaat realiseren heb ik een aantal maanden van mijn stage periode samen gewerkt met iemand. Van beide kanten goed bevallen.

Zelf heb ik aan het bedrijf gevraagd of ik de komende vakantie periode voltijd kan komen werken (40 uur per week). Mits het aanleggen van het nieuwe netwerk door zal gaan. Dit zal uiteindelijk ook gaan gebeuren heb ik vandaag te horen gekregen. Wat betreft het stagebedrijf, alsmede de mensen die het nieuwe netwerk gaan realiseren, ben ik van harte welkom tijdens de gehele vakantie periode. Bovendien kan ik een hoop praktijkervaring opdoen in deze periode!

Echter zit ik zelf erg met een aantal vragen betreffende het salaris. Kijk, ik weet van mezelf gewoon dat ik redelijk wat in huis heb, vrij vlot dingen doorheb en ook vast blijf houden in de grijze massa. Maar ik heb nu alleen nog maar twee vrij simpele papiertjes in handen, en ik weet gewoon echt niet wat ik straks moet gaan zeggen als ik een X bedrag zie staan met wat extra voorwaarden.

Bovendien moet ik vanuit Geleen met het openbaar vervoer naar Kerkrade reizen. Ik heb een OV kaart in bezit, maar deze is gedurende een bepaalde periode in de vakantie niet geldig. Hiervoor krijg ik al een reiskostenvergoeding heb ik te horen gekregen. Echter ben ik minimaal twee reisuren per dag kwijt aan de heen- en terugreis. Kun je voor deze uren ook een reiskostenvergoeding vragen, naast de gebruikelijke openbaar vervoer / kilometervergoeding? En, is een bedrijf ondanks dat je een OV kaart in bezit hebt, niet gewoon verplicht voor die periode reiskosten te betalen? Lijkt mij van wel.

Zelf heb ik wel al eens gezocht naar een antwoord, maar 95% van de mensen in dit topic is gewoon geen passend vergelijkingsmateriaal. Mensen zijn gewoon te hoog opgeleid, en hebben behoorlijke flinke loonstrookjes.

Kijk, voor het minimumloon ga ik natuurlijk niet twee uur per dag reizen. Dan kan ik bij wijze van spreken nog beter gaan vakkenvullen in de Supermarkt hè! Eigenlijk moet ik wel een indicatie hebben van een bruto of netto bedrag dat ik voor kan leggen wanneer hun bod mij niet bevalt. Momenteel ligt het bruto minimummaandloon op €1300. Persoonlijk hoop ik op toch wel op iets meer. Of is dit een beetje te hoog gegrepen gezien mijn situatie?

• grun93
Anoniem: 91628 schreef op donderdag 14 juni 2007 @ 05:02:
Kijk, voor het minimumloon ga ik natuurlijk niet twee uur per dag reizen. Dan kan ik bij wijze van spreken nog beter gaan vakkenvullen in de Supermarkt hè!
Als je kennelijk niet inziet dat de kans die je nu geboden wordt een prima uitgangspositie vormt voor een verdere carriere in de ICT, dan kun je idd beter gaan vakkenvullen.

Imho focus je je teveel op het salaris. Dat komt heus wel. Misschien niet bij dit bedrijf maar dan bij de volgende.

Anoniem: 2935

Anoniem: 91628 schreef op donderdag 14 juni 2007 @ 05:02:
Echter ben ik minimaal twee reisuren per dag kwijt aan de heen- en terugreis. Kun je voor deze uren ook een reiskostenvergoeding vragen, naast de gebruikelijke openbaar vervoer / kilometervergoeding?
Twee uur per dag? Dat is niet bijzonder veel, hoor. Ik denk dat minstens de helft van het bedrif waar ik nu werk een uur of meer reizen bij het kantoor vandaan woont. Ikzelf zo'n anderhalf uur. Een reiskosten vergoeding voor woon-werk-verkeer is niet gebruikelijk.
En, is een bedrijf ondanks dat je een OV kaart in bezit hebt, niet gewoon verplicht voor die periode reiskosten te betalen? Lijkt mij van wel.
Verplicht niet, maar het gebeurt meestal wel.

• paella
Als jij kosten maakt die niet op een andere manier vergoed worden, lijkt het me redelijk dat die vergoed worden ja.

• ajhaverkamp
  • Laatst online: 29-04 21:12

ajhaverkamp

gewoon Arjan

Mijn werkgever (gemeente Amsterdam) vergoed ook nagenoeg geen reiskosten (slechts 1 GVB-zone). Ook kun je natuurlijk je reistijd niet doorekenen als werktijd. Simpele redenatie: jij wilt bij hen werken. Dus waarom zouden zij er dan rekening mee gaan houden dat jij aan de andere kant van NL woont. Het heeft mij dus jarenlang minimaal 2,5 uur reizen per dag gekost + aardig wat geld voordat ik verhuisde naar een woning op loopafstand van mijn werk.

Mocht je werkgever je tegemoet willen komen, dan mag je blij zijn. Het is absoluut niet vanzelfsprekend.

This footer is intentionally left blank

• Irby
  • Laatst online: 01:53
Interne promotie, dus ook een ander salaris ;)

Opleiding: HBO Bedrijfskundige Informatica (HES)
Werkervaring: bijna 2 jaar (september)
Werkgever: energiebedrijf
Huidige functie: Data Analist -> Financieel BI Analist
Vakantiedagen: 25 + 13 ADV-dagen
13/14e maand of winstuitkering: 2% eindejaarsuitkering (gaat naar 4,5% in de nieuwe CAO) en collectiviteitsregeling van 0 - 2 %
Maand salaris(bruto): van 2250 naar 2736, met nieuwe CAO 2805-2820

11 x 270wp / 10 x 300wp, All electric

Anoniem: 100647

Wanneer je werkgever je reiskosten niet of gedeeltelijk vergoed kan je de rest wel van de belasting aftrekken.

• artharpe
  • Registratie: Juli 2002
  • Niet online
Leeftijd: 26
Opleiding: MBO Medewerker ICT-Beheerder Niveau 4, MCP, ITIL
Werkervaring: Totaal 6 jaar in de reisbranche
Werkgever: Touroperator
Huidige functie: Network Engineer / Systeembeheerder
Vakantiegeld: ja
Vakantiedagen: 24
Auto: Indien nodig is er een beschikbaar maar niet vast
Andere secundaire arbeidsvoorwaarden: baas betaald helft pensioenpremie (E 90, internetvergoeding E 30)
Werkweek: 39
Maand salaris(bruto): 2289

• dartbord
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 07-06 10:53
Opleiding: MBO ICT-Beheerder Niveau 4
Werkervaring: 2 x 6 maanden stage in het Leids Universitair Medisch Centrum (2e lijns support)
Werkgever: Profdesk (detacheerder in Rotterdam)
Huidige functie: Helpdesk-slet
Vakantiegeld: ja 8%
Andere secundaire arbeidsvoorwaarden: (weet niet of dit hier thuis hoort) Duale HBO opleiding wordt compleet vergoed. Alle studie / les materiaal en examens worden vergoed. (Ben op het moment aan het leren voor mn MCP. Heb Microsoft press boeken, CBT nugget filmpjes en Trancender online Examen bundel gekregen van Profdesk)
Auto: 1e jaar huur auto, 2e jaar wordt er een auto voor mij gekocht (keuze uit renault megane/seat ibiza etc)
Maand salaris(bruto): 1650

Dit is mn eerste vaste baan en ben niet ontevreden :D

[Voor 28% gewijzigd door dartbord op 14-06-2007 10:24]

• steffex
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 02-06 11:00

steffex

Dev nerd

Leeftijd: 21 (bijna 22)
Opleiding: HBO Communicatie & Multimedia design (3e/4ejaars)
Werkervaring: 6 maanden
Werkgever: klein multimedia/internet bedrijf (2 vaste werknemers (waaronder ik), 6tal parttimers en wat stagiaires)
Huidige functie: Lead developer (php/html/js/ajax/vb.net)
Laptop: Ja (Apple Macbook)
Vakantiegeld: ja, 7%
Vakantiedagen: 20
Auto: Ja, Suziki swift (de nieuwe)
Andere secundaire arbeidsvoorwaarden: mijn schoolrekening die ik bij de baas op het bureau kan leggen.
Werkweek: 32
Maand salaris(bruto): 950euro

Mijn eerste vaste baan... volgende maand ga ik in loon omhoog, wordt het zo'n 1100euro bruto. Woon nog thuis, dus vind het niet zo erg dat ik niet superveel verdien.

Oja mijn contract is aan de hand van 40uur... ik werk er maar 32 :D

[Voor 38% gewijzigd door steffex op 14-06-2007 11:14]

Freelance developer - Gadget freak - Motorrijder

• Keiichi
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 07-06 10:39
stef-o schreef op donderdag 14 juni 2007 @ 11:08:
Werkgever: klein multimedia/internet bedrijf (2 vaste werknemers (waaronder ik), 6tal parttimers en wat stagiaires)
Andere secundaire arbeidsvoorwaarden: mijn schoolrekening die ik bij de baas op het bureau kan leggen.

Mijn eerste vaste baan... volgende maand ga ik in loon omhoog, wordt het zo'n 1100euro bruto. Woon nog thuis, dus vind het niet zo erg dat ik niet superveel verdien.

Wettelijk gezien krijg je ten minste 8% vakantie geld.
Als je contract 40 uur zou zijn, zou je ook 25 vakantiedagen moeten hebben.

Misschien is het handig om eens met je werkgever je contract op wettelijke juistheid door te nemen :P

Solar @ Dongen: http://solar.searchy.net/ - Penpal International: http://ppi.searchy.net/

• pagani
  • Niet online

Ik vind dit echt schrikbarend laag. Je moet op basis van een 40-urige werkweek zeker op 1800/1900 euro bruto kunnen uitkomen, nu zit je met 32 uur op de helft.

Volgens mij zit je na de bijtelling zelfs bijna onder het minimumloon 8)7

[Voor 9% gewijzigd door pagani op 14-06-2007 11:59]

• wsiev
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 03-06 07:55
Dat is gewoon minimumloon!!
En dat voor een afgestudeerde HBO`er. Ik zou het als bijbaan niet eens accepteren.
Je moet echt minimaal 1750 krijgen en dat is de ondergrens.
En volgens mij is je vakantiegeld wettelijk minimaal 8%
De vakantie dagen zijn ook het wettelijk minimum. Standaard is toch ook wel 24 dagen.
Ik zou nog maar eens een keer onderhandelen als ik jou was

[Voor 24% gewijzigd door wsiev op 14-06-2007 12:12]

Anoniem: 91628

grun93 schreef op donderdag 14 juni 2007 @ 06:14:
[...]

Als je kennelijk niet inziet dat de kans die je nu geboden wordt een prima uitgangspositie vormt voor een verdere carriere in de ICT, dan kun je idd beter gaan vakkenvullen.

Imho focus je je teveel op het salaris. Dat komt heus wel. Misschien niet bij dit bedrijf maar dan bij de volgende.
Tuurlijk is dit een mooie kans om echt een hoop ervaring op te doen. En dat zie ik ook wel in hoor. Daarom heb ik het zelf ook aangeboden om daar te komen werken in de vakantie.

Toch zie ik het minimumloon een beetje als een droge boterham zeg maar. Zo lijkt het ook maar net alsof ik weer voor niks twee jaar naar school ben geweest. Uiteraard is dit wel een goede kans om ervaring op te doen, en dan later ook te gebruiken als middel om ergens aan de bak te komen na mijn niveau 4 opleiding.

Vind het wel schrikbarend dat sommige mensen geen tot kleine reiskostenvergoedingen krijgen. Ik dacht toch dat zoiets zelfs verplicht was. Normaal gesproken is het toch zo dat men bij een reisafstand van 10km (heen en terug bij elkaar opgeteld) recht heeft op een reiskostenvergoeding. Als je zelf moet gaan lappen om op je werk te komen, vind ik dat eigenlijk zeer triest!

Anoniem: 78369

Anoniem: 91628 schreef op donderdag 14 juni 2007 @ 13:03:
[...]

Tuurlijk is dit een mooie kans om echt een hoop ervaring op te doen. En dat zie ik ook wel in hoor. Daarom heb ik het zelf ook aangeboden om daar te komen werken in de vakantie.

Toch zie ik het minimumloon een beetje als een droge boterham zeg maar. Zo lijkt het ook maar net alsof ik weer voor niks twee jaar naar school ben geweest. Uiteraard is dit wel een goede kans om ervaring op te doen, en dan later ook te gebruiken als middel om ergens aan de bak te komen na mijn niveau 4 opleiding.

Vind het wel schrikbarend dat sommige mensen geen tot kleine reiskostenvergoedingen krijgen. Ik dacht toch dat zoiets zelfs verplicht was. Normaal gesproken is het toch zo dat men bij een reisafstand van 10km (heen en terug bij elkaar opgeteld) recht heeft op een reiskostenvergoeding. Als je zelf moet gaan lappen om op je werk te komen, vind ik dat eigenlijk zeer triest!
je hebt idd recht om reiskostenvergoeding te krijgen. Dit recht is dan alleen voor het belastingdienst verhaal. Je mag dan netto 19 cent per km uit laten keren. De werkgever is echter niet verplicht je ook maar 1 cent te geven.

• MicroWhale
  • Laatst online: 11:53

MicroWhale

The problem is choice

Keiichi schreef op donderdag 14 juni 2007 @ 11:46:
[...]

Wettelijk gezien krijg je ten minste 8% vakantie geld.
Als je contract 40 uur zou zijn, zou je ook 25 vakantiedagen moeten hebben.

Misschien is het handig om eens met je werkgever je contract op wettelijke juistheid door te nemen :P
Correctie:
Het wettelijke aantal vakantiedagen per jaar is minimaal vier keer het aantal werkdagen per week. bron
Dat betekent voor een full-timer dus minimaal 20 dagen.
In theorie zou de werkgever hem maar 16 dagen hoeven geven.

Het enige belangrijke is dat je vandaag altijd rijker bent dan gisteren. Als dat niet in centen is, dan wel in ervaring.

• Fugie|IA
  • Laatst online: 06-07-2012

Fugie|IA

met dank aan..................

Nieuwe baan gevonden:

Leeftijd: 22
Opleiding: HBO Informatica
Werkervaring: 0
Werkgever: Testspecialistisch bedrijf
Huidige functie: Test engineer
13/14e maand of winstuitkering: Eindejaarsbonus
Auto: Nog niet, mobiliteitsvergoeding 540 euro
Andere secundaire arbeidsvoorwaarden: collectief pension, verzekering etc, opleidingen intern/extern.
Maand salaris(bruto): 2300

Niet verkeerd als starter dacht ik zo :)

Being Crazy Ownz

• kevlar01
  • Registratie: Juni 2003
  • Niet online

kevlar01

trigger happy 'next' klikker

Leeftijd: 20
Opleiding: MBO ICT Niveau 3+4, ECDL, MCDST
Werkervaring: 0
Werkgever: detacheerder
Huidige functie: helpdesk
13/14e maand of winstuitkering:
Auto: ja, fiscale waarde 18.000,-
Andere secundaire arbeidsvoorwaarden:
Maand salaris(bruto): 1100

vrij slecht, maar het is maar voor een jaar

• MdO82
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 16:35
Nieuwe baan gevonden :*)

Opleiding: MBO
Werkervaring: ca. 6 jaar
Werkgever: Detacheerder
Huidige functie: Medior Supportmedewerker
13/14e maand of winstuitkering: Einde Jaarsbonus
GSM: Nee, wel vergoeding
Auto: ja
Andere secundaire arbeidsvoorwaarden: Pensioen, Collectieve verzekeringen
Maand salaris(bruto): € 1900 (incl prestatievergoeding en vaste onkosten)

2250 WP Zuid PVoutput

• supershoe
  • Niet online

6 maanden werkervaring, 950 euro en je functie omschrijving is "lead developer". Dat doet wel een beetje af aan de term lead developer! Bij elk ander bedrijf zou je junior developer zijn.

Sigs van meer dan 1 regel sucken.

• Gé Brander
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 08-06 19:32

Gé Brander

MS SQL Server

Leeftijd: bijna 37 jaar
Opleiding: MTS Elektronica + 1,5 jaar HBO Informatica + MCDBA 2000 + MCSE 2000 + MCITPRO SQL Server + MCTS SQL Server
Werkervaring: > 11 jaar
Werkgever: Regio Amsterdam
Huidige functie: Database Consultant
Auto v/d zaak: Ja, EUR 735,00 inclusief brandstof
Laptop v/d zaak: Ja
Vakantiegeld: Ja
Werkweek: 40 uur (4 x 9uur en vier uur in de avonden en weekend)
Maandsalaris: ongeveer EUR 3.500

Vroeger was alles beter... Geniet dan maar van vandaag, morgen is alles nog slechter!

• grun93
Ik ben onlangs naar een andere werkgever overgestapt:

Leeftijd: 54
Opleiding: MAVO, MCSE 2003, CNE, Exchange Server 2003, WinXP, Citrix Admin
Werkervaring: in de ICT 9 jaar, daarvoor wel technische baantjes maar niks met computers
Werkgever: Kleine detacheerder in centraal Nederland
Huidige functie: Technisch Specialist
13/14e maand of winstuitkering: 20 euro bruto bonus voor iedere dag dat je declarabel bij de klant zit
Auto: ja, max. 750 euro ex btw ex brandstof (vrije keuze qua merk/type (mits diesel) maar dit bedrag geldt alleen als je zilvergrijs als kleur wilt en een naamsticker accepteert, wil je dat niet dan wordt het bedrag 100 euro lager per maand. Prive toegestaan tot 15000 km per jaar)
Andere secundaire arbeidsvoorwaarden: 7 euro netto per dag onkostenvergoeding, pensioenregeling, collectieve ziektekostenregeling, 10 cent voor iedere kilometer boven de 120km per dag ter compensatie voor de reistijd, 18 ziektedagen.
Maand salaris(bruto): 2700

[Voor 5% gewijzigd door grun93 op 16-06-2007 20:44]

• genivos
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 08-06 21:20
Leeftijd: 31 jaar
Opleiding: MCSE NT4 + 2000 + 2003, Cisco CCNA, VMware training (examen nog af te leggen)
Werkervaring: > 10 jaar
Werkgever: Regio Amstelveen (detachering)
Huidige functie: Senior Network Consultant
Auto v/d zaak: Ja, EUR 850,00 inclusief brandstof, 40k per jaar (10k privé), 4 jaar, tankpas
Laptop v/d zaak: Nee
Andere secundaire arbeidsvoorwaarden: 40 euro netto onkostenvergoeding, pensioenregeling, collectieve ziektekostenregeling, volledige vergoeding cursussen en examens.
Maandsalaris: EUR 3.250

• argro
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 19-12-2022
grun93 schreef op vrijdag 15 juni 2007 @ 09:57:
Andere secundaire arbeidsvoorwaarden: 7 euro netto per dag onkostenvergoeding
Dat is nogal een bedrag. Dat is bijna €150 per maand. Bij mijn werkgever krijg ik €50 per maand. Hierover deed de belastingdienst vorig jaar nogal moeilijk omdat het moeilijk te verantwoorden was. Die vergoeding van €50 werd door de BD als verkapt loon gezien. Nu moeten we in twee willekeurige maanden per jaar bonnetjes (stomerij, broodjes, internetabo et cetera) bewaren om die €50 te kunnen verantwoorden. Ben benieuwd wat de BD van €150 per maand vindt.

so·wie·so (bw.) 1 hoe dan ook => überhaupt

• EMP
  • Laatst online: 30-05 17:03

EMP

Krulloos!

107mb schreef op woensdag 13 juni 2007 @ 20:43:
Net een nieuwe werkgever:

Opleiding: HIO (99% af, moet nog één tentamen maken!)
Werkervaring: 10 jaar waarvan 6 jaar IT
Huidige functie: Applicatiebeheerder
Vakantiegeld: ja, 8.33%
13/14e maand of winstuitkering: +/- 10% winstuitkering
Auto: Ja, € 750 incl benzine en prive km in NL.
Werkweek: 40 om de 3 weken calamiteiten dienst
Maand salaris(bruto): 2500 (totaal bruto jaarsalaris: 40.350)
Hoe kom je met dit maandsalaris op een bruto jaarsalaris van 40.350 uit?

12*2500 = 30.000 + 8.33% (vak geld) = 32.500..... + 10% winstuitkering = 35.750.........

Zelfs als ik de winstuitkering meereken en erg positief reken kom ik nog niet aan de 40.350..

[Voor 9% gewijzigd door EMP op 15-06-2007 18:06. Reden: Posten onder Safari-XP gaat nog niet zo goed blijkbaar 8)7]

Verbouwblog van ons Schrootjespaleis uit 1925.

• grun93
argro schreef op vrijdag 15 juni 2007 @ 16:19:
[...]
Dat is nogal een bedrag. Dat is bijna €150 per maand. Bij mijn werkgever krijg ik €50 per maand. Hierover deed de belastingdienst vorig jaar nogal moeilijk omdat het moeilijk te verantwoorden was. Die vergoeding van €50 werd door de BD als verkapt loon gezien. Nu moeten we in twee willekeurige maanden per jaar bonnetjes (stomerij, broodjes, internetabo et cetera) bewaren om die €50 te kunnen verantwoorden. Ben benieuwd wat de BD van €150 per maand vindt.
Dat weet ik niet, ik neem aan dat ze het wel goed doordacht hebben. Overigens vind ik het bedrag ook aan de royale kant maar dat was dan ook een van de redenen om voor deze werkgever te kiezen. Aan de andere kant: bij mijn vorige werkgever (Getronics) kreeg ik ook al 89 euro netto per maand en daarvoor weer 225 gulden bij TAS. In dat licht bezien snap ik niet dat ze moelijk doen over 50 euro.

Op verzoek van de belastingdienst zelf hoef ik jaarlijks geen aangifte te doen.

[Voor 5% gewijzigd door grun93 op 16-06-2007 09:31]

• blue eyes
Gelukkig ze zijn er nog! Al werk je dan niet meer bij GRP.
Ben een van de laatsten bij GPR ;)

• Sjowhan
  • Registratie: Oktober 2001
  • Nu online
Sjowhan schreef op donderdag 04 januari 2007 @ 21:08:
Update:
Leeftijd: 24
Opleiding: MBO ICT Opleiding (sys/netwerkbeheer)
Werkervaring: 2.5 jaar (wv. 1.5jr stages, 1jr prof. werkervaring)
Werkgever: Hostingbedrijf (hosting, dedi- en colocated) in A'dam
Huidige functie: Supportmedewerker
Auto:nee
Andere secundaire arbeidsvoorwaarden: 100% reiskostenvergoeding (woon-werk), pensioenopbouw,
Werkweek: 40uur
Maand salaris(bruto): 1500 euro 1575 eur

75 Eur d'r bovenop na 't jaarlijks gesprek.
Heb helaas steeds meer 't gevoel dat ik niet in het hostingwereldje pas, en meer de kantoorautomatisering op wil...
Update:
Opleiding: MBO ICT Opleiding (sys/netwerkbeheer)
Werkervaring: 3 jaar (wv. 1.5jr stages, 1.5jr prof. werkervaring)
Werkgever: Hostingbedrijf (hosting, dedi- en colocated) in A'dam
Huidige functie: Supportmedewerker (linux/windows machines)
Auto:nee
Andere secundaire arbeidsvoorwaarden: pensioenopbouw, benzinevergoeding 10ct/km = EUR 131,75/mnd (eigen nissan micra uit '94)
Werkweek: 40uur
Maand salaris(bruto): 1575 eur 1650 eur

Zijn erg tevreden over mij, heb meer verantwoording dan een half jaar terug, en in december krijg ik opnieuw een gesprek.

http://specs.tweak.to/5253

• cowgirl
  • Laatst online: 17-12-2020
Empie schreef op vrijdag 15 juni 2007 @ 18:02:
[...]

Hoe kom je met dit maandsalaris op een bruto jaarsalaris van 40.350 uit?

12*2500 = 30.000 + 8.33% (vak geld) = 32.500..... + 10% winstuitkering = 35.750.........
+ 22% van een auto van 21.000,- = ~ 40.350,-

Of zelfs iets duurdere auto waarbij de bijtelling na aftrek van eigen bijdrage ~4.600,- is.

• grun93
blue eyes schreef op vrijdag 15 juni 2007 @ 20:27:
[Gelukkig ze zijn er nog! Al werk je dan niet meer bij GRP. Ben een van de laatsten bij GPR ;)
Die laatste zin zou je eigenlijk te denken moeten geven.... Inmiddels zijn er verschillende doorstarts gemaakt van kleine bedrijfjes die allemaal de TAS-cultuur ademen, ik werk nu bij een van hen. Dwz aanpakken ipv vergaderen. Cowboys worden we, enigszins denigrerend, genoemd door de grote automatiseerders. Zelf zijn ex-Tassers trots op die geuzennaam, omdat "zonder de cowboys het Wilde Westen nooit ontgonnen zou zijn". Oftewel, wanneer vertrek jij bij GPR?

• HenkieNL
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 12-02 22:41

HenkieNL

Kinderpindakaas.....

Anoniem: 78369 schreef op donderdag 14 juni 2007 @ 13:11:
[...]

je hebt idd recht om reiskostenvergoeding te krijgen. Dit recht is dan alleen voor het belastingdienst verhaal. Je mag dan netto 19 cent per km uit laten keren. De werkgever is echter niet verplicht je ook maar 1 cent te geven.
Sinds 2001 kun je je reiskosten niet meer aftrekken bij je aangifte inkomstenbelasting. Het enige wat je af kunt trekken is woon-werkverkeer met het OV, als de forfaitaire kosten tenminste hoger zijn dan de vergoeding die je van je werkgever krijgt. De 19 cent die je noemt is de maximale onbelaste vergoeding die een werkgever mag geven.

God is bedacht om het onverklaarbare te verklaren, hoe meer er verklaard wordt, hoe onverklaarbaarder God wordt......

Pagina: 1 ... 8 9 10 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
Hou dit topic aub zuiver over inkomens en achtergronden delen. Als iets discussie behoeft, maak er dan gewoon een topic voor. Discussies hier volgt geen kip want dan lopen er tig door elkaar.

Tweakers maakt gebruik van cookies

Tweakers plaatst functionele en analytische cookies voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Deze cookies zijn noodzakelijk. Om op Tweakers relevantere advertenties te tonen en om ingesloten content van derden te tonen (bijvoorbeeld video's), vragen we je toestemming. Via ingesloten content kunnen derde partijen diensten leveren en verbeteren, bezoekersstatistieken bijhouden, gepersonaliseerde content tonen, gerichte advertenties tonen en gebruikersprofielen opbouwen. Hiervoor worden apparaatgegevens, IP-adres, geolocatie en surfgedrag vastgelegd.

Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Sluiten

Toestemming beheren

Hieronder kun je per doeleinde of partij toestemming geven of intrekken. Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Functioneel en analytisch

Deze cookies zijn noodzakelijk voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie. Meer details

janee

Relevantere advertenties

Dit beperkt het aantal keer dat dezelfde advertentie getoond wordt (frequency capping) en maakt het mogelijk om binnen Tweakers contextuele advertenties te tonen op basis van pagina's die je hebt bezocht. Meer details

Tweakers genereert een willekeurige unieke code als identifier. Deze data wordt niet gedeeld met adverteerders of andere derde partijen en je kunt niet buiten Tweakers gevolgd worden. Indien je bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je account. Indien je niet bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je sessie die maximaal 4 maanden actief blijft. Je kunt deze toestemming te allen tijde intrekken.

Ingesloten content van derden

Deze cookies kunnen door derde partijen geplaatst worden via ingesloten content. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie over de verwerkingsdoeleinden. Meer details

janee