Als Phd behoor je wel erg tot de hoogopgeleide elite, dus ik zou het niet raar/verkeerd vinden als daar flink voor betaald wordt... Ik heb zwaar respect voor mensen die zo lang doorleren op zo'n hoog niveau!Anoniem: 201130 schreef op zaterdag 26 mei 2007 @ 12:46:
[...]
Als net afgestudeerde broekie is de kans erg klein dat je meteen 3000 tot 3500 gaat verdienen....
Afstuderen heb ik al ruim 2 jaar geleden gedaan... dus ik zou dan een net gepromoveerd broekie zijn, met naar verwachting iets van 9 a 10 1ste-auteur publicaties. Ik krijg nu 2200 bruto, en uiteindelijk over 1.5 jaar ~2400. Naar mijn idee is 3000 wel zo'n beetje het minimum dat ik wil krijgen, wat als post-doc wel moet lukken. Hier bv een post-doc vaccature:Anoniem: 201130 schreef op zaterdag 26 mei 2007 @ 12:46:
Als net afgestudeerde broekie is de kans erg klein dat je meteen 3000 tot 3500 gaat verdienen....
Of deze in delft:We offer a temporary full time position for a period of 3 years. Monthly gross salary is up to € 4140,- per month depending on qualification and experience of the applicant. Appointment will be under the terms of the Collective Labour Agreement of Dutch Universities (CAO Nederlandse Universiteiten).
Ik weet het niet... vraag me af wat bedrijven dan bieden. Lijkt me niet veel minder, anders krijgen ze niemand?Estimated maximum salary per month: eur 3000 - 3500
Salaryscale 10.
Maximum salary amount in Euro's a month 3554
Employment basis: Temporary for specified period
Duration of the contract: 2,5 years
Maximum hours per week: 38
Leeftijd: 23
Opleiding: Bedrijfskundige Informatica
Werkervaring: 1 jaar
Werkgever: NL for Business Consultancy
Huidige functie: Front-end Developer
Laptop: Ja (Dell Lattitude 610)
Vakantiegeld: Ja 8%
Vakantiedagen: 24 + 10 opleidingsdagen waarvan er 5 door de werkgever gekozen
13/14e maand of winstuitkering: Winstuitkering bij positief bedrijfsresultaat
GSM: Ja tot 65,-
Auto: Ja 450 (Benzine)/ 550 (Diesel) bruto zonder brandstof (Ik rijd momenteel een Seat Ibiza sport), tot 12k prive
Andere secundaire arbeidsvoorwaarden: Spaarloon, Pensioenregeling, mogelijkheid tot aankoop kennis en verlofdagen.
ADSL Vergoeding: 25,-
Onkostenvergoeding: 110,-
Werkweek: 40 uur
Maand salaris(bruto): 2100,-
Opleiding: Bedrijfskundige Informatica
Werkervaring: 1 jaar
Werkgever: NL for Business Consultancy
Huidige functie: Front-end Developer
Laptop: Ja (Dell Lattitude 610)
Vakantiegeld: Ja 8%
Vakantiedagen: 24 + 10 opleidingsdagen waarvan er 5 door de werkgever gekozen
13/14e maand of winstuitkering: Winstuitkering bij positief bedrijfsresultaat
GSM: Ja tot 65,-
Auto: Ja 450 (Benzine)/ 550 (Diesel) bruto zonder brandstof (Ik rijd momenteel een Seat Ibiza sport), tot 12k prive
Andere secundaire arbeidsvoorwaarden: Spaarloon, Pensioenregeling, mogelijkheid tot aankoop kennis en verlofdagen.
ADSL Vergoeding: 25,-
Onkostenvergoeding: 110,-
Maand salaris(bruto): 2100,-
Plat dak opstelling met 9x 340W JA-Solar Panelen op een Goodwe GW3000-XS omvormer en schaduw op zuid-west
Zoijar schreef op zaterdag 26 mei 2007 @ 12:39:
Als ik dit zo allemaal lees ben ik erg benieuwd wat ik straks kan verdienen na m'n (informatica) phd afgerond te hebben... ik heb geen idee eigenlijk. Iemand ervaring met research banen in het bedrijfsleven? Ik lees dat het post-doc salaris zo rond de 3000-3500 bruto ligt per maand, en assistant prof. iets in de richting 4000-4500 met doorgroei tot full prof. (misschien, na 15 jaar oid) in de buurt van de 7000... klinkt als een leuk, interessant en goed betaald carriere plan. Ben eigenlijk wel nieuwsgierig hoe dat in het bedrijfsleven zit; deze bedragen klinken wel al erg hoog als ik het vergelijk met de posts hier.
Ik werk in een omgeving waar veel gepromoveerden werkzaam zijn. Voor gepromoveerden staat in principe een vast startsalaris wat een paar duizend euro op jaarbasis ligt boven dat van mensen met alleen een mastertitel. Ik weet nu niet wat de startsalarissen zijn, maar als ik even extrapoleer uit het verleden dan zal het voor een gepromoveerde tegen de 3000 kunnen zitten.Zoijar schreef op zaterdag 26 mei 2007 @ 13:11:
[...]
Afstuderen heb ik al ruim 2 jaar geleden gedaan... dus ik zou dan een net gepromoveerd broekie zijn, met naar verwachting iets van 9 a 10 1ste-auteur publicaties. Ik krijg nu 2200 bruto, en uiteindelijk over 1.5 jaar ~2400. Naar mijn idee is 3000 wel zo'n beetje het minimum dat ik wil krijgen, wat als post-doc wel moet lukken. Hier bv een post-doc vaccature:
[...]
Of deze in delft:
[...]
Ik weet het niet... vraag me af wat bedrijven dan bieden. Lijkt me niet veel minder, anders krijgen ze niemand?
Wat echter belangrijker is is dat je als gepromoveerde bij de indeling in de uiteindelijke loonschaal typisch een schaal hoger ingedeeld wordt dan iemand zonder. Die loonschaal loopt moeiteloos door tot de hoogtes die jij noemt

3500 als startsalaris is onrealistisch: je groeit terwijl je promoveert niet zo hard in salaris vergeleken met een 'normale' functie in het bedrijfsleven. Je kunt die 4 jaar misschien als 2 rekenen bijvoorbeeld. Je verschaft je echter wel een goede uitgangspositie om snel door te groeien.
Dat valt met de postdoc posities die je noemt nog vies tegen, want dan reken je jezelf al rijk met de genoemde maximumbedragen, terwijl je in het bedrijfsleven daar moeiteloos langs groeit. De genoemde 4150 lijkt me overigens alleen realistisch indien je meer werkervaring hebt dan 3 jaar, want zo snel gaat het niet met de tredes in een loonschaal bij de CAO voor universiteiten.
De hoeveelheid publicaties als eerste auteur zullen je financieel niet wijzer maken. Het enige wijze waarop je financieel er echt uit kunt springen is wanneer je kunt bewijzen een vaardigheid of kennis te hebben die een bedrijf niet op andere wijze in kan vullen en zelfs dan is de speelruimte beperkt voor een starter.
[Voor 8% gewijzigd door Rukapul op 26-05-2007 13:42]
Ok, dat klinkt redelijk. Zeker als er goede doorgroei mogelijkheden zijn.Rukapul schreef op zaterdag 26 mei 2007 @ 13:28:
Ik werk in een omgeving waar veel gepromoveerden werkzaam zijn. Voor gepromoveerden staat in principe een vast startsalaris wat een paar duizend euro op jaarbasis ligt boven dat van mensen met alleen een mastertitel. Ik weet nu niet wat de startsalarissen zijn, maar als ik even extrapoleer uit het verleden dan zal het voor een gepromoveerde tegen de 3000 kunnen zitten.
Een phd is iets vreemds... het is deel ervaring deel "studie", hoewel ik geen vakken volg oid. Voor een academische carriere is het sowieso een must omdat je de titel nodig hebt om verder te komen. Maar qua ervaring telt het niet zo zwaar. Het is voor zover ik weet/lees meer een soort bewijs van doorzettingsvermogen en het begrijpen hoe onderzoek wordt gedaan. Wat je doet is niet eens echt belangrijk, maar vooral hoe. Ik kan me voorstellen dat dit voor bedrijven niet heel veel extra meerwaarde biedt. Die hebben misschien liever dat ik een goed prototype kan programmeren, dan dat ik weet hoe ik een research paper in elkaar moet zetten zodat het geaccepteerd wordt voor publicatie. Dat is in ieder geval het idee dat ik heb; weet niet of het klopt.Wat echter belangrijker is is dat je als gepromoveerde bij de indeling in de uiteindelijke loonschaal typisch een schaal hoger ingedeeld wordt dan iemand zonder. Die loonschaal loopt moeiteloos door tot de hoogtes die jij noemt(Een niet-gepromoveerde moet tussentijds een promotie bevechten.)
3500 als startsalaris is onrealistisch: je groeit terwijl je promoveert niet zo hard in salaris vergeleken met een 'normale' functie in het bedrijfsleven. Je kunt die 4 jaar misschien als 2 rekenen bijvoorbeeld. Je verschaft je echter wel een goede uitgangspositie om snel door te groeien.
Het was trouwens meer nieuwsgierigheid, ik vind het type werk erg leuk en het exacte salaris maakt me niet eens heel veel uit denk ik. Nu heb ik er niet eens bij stil gestaan: ik wilde gewoon promoveren, los van het feit hoe hoog het loon is of wordt. Zo is het ook bij post-doc posities, die heb je soms nodig om verder te komen, bv. als assistant prof. Die 4150 vond ik ook erg hoog, dat is het maximum salaris in schaal 10, wat je dus wel niet zal krijgenDat valt met de postdoc posities die je noemt nog vies tegen, want dan reken je jezelf al rijk met de genoemde maximumbedragen, terwijl je in het bedrijfsleven daar moeiteloos langs groeit. De genoemde 4150 lijkt me overigens alleen realistisch indien je meer werkervaring hebt dan 3 jaar, want zo snel gaat het niet met de tredes in een loonschaal bij de CAO voor universiteiten.

Ok. Voor academische posities is dit wel erg belangrijk namelijk. Het "product" van een universiteit is gepubliceerde papers. Zeker bij amerikaanse universiteiten. Hoewel je natuurlijk wel aan de hand van gepubliceerd werk je vaardigheden kan laten zien.De hoeveelheid publicaties als eerste auteur zullen je financieel niet wijzer maken. Het enige wijze waarop je financieel er echt uit kunt springen is wanneer je kunt bewijzen een vaardigheid of kennis te hebben die een bedrijf niet op andere wijze in kan vullen en zelfs dan is de speelruimte beperkt voor een starter.
Soms voel ik me een beetje dom, omdat ik geen idee heb wat ik nu precies wil. Ik blijf steeds maar de volgende stap nemen, vwo, universiteit, phd... maar hierna zal ik toch eens rond moeten gaan kijken

Mja kan het nog niet echt zeggen, maar overwerk zal wel voorkomen ja. Aan de andere kant, voor dit salaris mag men ook best wat van je verwachten .. zolang het niet structureel is vind ik het geen probleem.thejoker80 schreef op zaterdag 26 mei 2007 @ 11:56:
[...]
Werk je ook echt 40 uur per week of zijn dat er meestal 50 of misschien zelfs 60? dat scheelt nogal... en komt vaak voor bij de hogere salarissen.
daar heb je het al. nee, geef mij maar lekker een baan bij een bank of een verzekeraar, 4 x 9 werken, 3 dagen vrij per week.Zeroxy schreef op zaterdag 26 mei 2007 @ 15:01:
[...]
Mja kan het nog niet echt zeggen, maar overwerk zal wel voorkomen ja. Aan de andere kant, voor dit salaris mag men ook best wat van je verwachten .. zolang het niet structureel is vind ik het geen probleem.
Hehe niet bang zijn voor een beetje hard werken hoor! Vergis je niet, ook ik werk om te leven en niet andersom ... maar nogmaals, bij zo een salaris horen ook wat verantwoordelijkheden, en tsja daar kies je voor, of nietdavidgilmour schreef op zaterdag 26 mei 2007 @ 15:06:
[...]
daar heb je het al. nee, geef mij maar lekker een baan bij een bank of een verzekeraar, 4 x 9 werken, 3 dagen vrij per week.

Ik denk niet dat je het zo tegen elkaar af moet zetten, vooral omdat je nu maar 2 kleine aspecten noemt terwijl je in een bedrijfsmatige omgeving ook hele andere (softe) vaardigheden in moet zetten.Zoijar schreef op zaterdag 26 mei 2007 @ 14:01:
Een phd is iets vreemds...
[...]
Die hebben misschien liever dat ik een goed prototype kan programmeren, dan dat ik weet hoe ik een research paper in elkaar moet zetten zodat het geaccepteerd wordt voor publicatie. Dat is in ieder geval het idee dat ik heb; weet niet of het klopt.
In een bedrijfsmatige researchomgeving verschilt het per bedrijf of publiceren belangrijk gevonden wordt, maar in elk geval zijn aantoonbare communicatievaardigheden altijd wenselijk. Afhankelijk van wat voor een bedrijf je zit is het wel of niet wenselijk als een (dure) researcher (inefficient) gaat prototyperen/programmeren. Een opzet maken en dan software engineers aansturen is ook een veel voorkomende aanpak wat weer andere vaardigheden vereist.
In de loop van de jaren heb ik een lange stoet phd's (veelal uit het buitenland) langs zien komen die een presentatie gaven van hun werk. Op basis daarvan durf ik wel te stellen dat gepubliceerde papers en met name het aantal gepubliceerde papers bij lange na geen garantie vormen om aangenomen te worden. Publicaties moet je meer zien als een noodzakelijke (minimale) voorwaarde om als phd binnen te komen en daarna als nuttig bijproduct, maar niet het hoofddoel.Ok. Voor academische posities is dit wel erg belangrijk namelijk. Het "product" van een universiteit is gepubliceerde papers. Zeker bij amerikaanse universiteiten. Hoewel je natuurlijk wel aan de hand van gepubliceerd werk je vaardigheden kan laten zien.
Met die aanpak is niets mis zolang je je er prettig bij voeltSoms voel ik me een beetje dom, omdat ik geen idee heb wat ik nu precies wil. Ik blijf steeds maar de volgende stap nemen, vwo, universiteit, phd... maar hierna zal ik toch eens rond moeten gaan kijkenOf gewoon het stappen plan blijven volgens zolang het goed gaat...post-doc, ud, uhd.

Om terug te komen op het algemene verhaal: ik denk dat als je een 4-jarige phd als 2 jaar reele werkervaring telt dat je dan financieel aardig uitkomt met uitzicht op een snellere groei dan iemand die geen phd heeft. Dit kan overigens anders zijn voor specifieke vakgebieden waar ik minder zicht op heb zoals chemie of fysica welke misschien iets meer betalen.
[Voor 7% gewijzigd door Rukapul op 26-05-2007 17:19]
Anoniem: 201130
Beide geven weer eens maximum salarissen aan! Wat kunnen mensen toch goed lezen wat ze graag willen lezen <= iets minder mag ook wel. Beide geven dus geen enkele garantie. Ja het kan, maar dat maximum krijg je echt niet als je gemiddeld bent, je zult beter moeten zijn. En in dit topic zitten echt niet alleen maar de besten in hun vakgebied. (Geen idee dus of dat voor jou geldt, overigens is met 2 jaar werkervaring 3000 tegenwoordig behoorlijk te noemen als ik naar mijn werkgever en de concucollega's (LCMG,CG,Sogety etc..) kijk, echte PHD banen ben ik minder in thuisZoijar schreef op zaterdag 26 mei 2007 @ 13:11:
[...]
Afstuderen heb ik al ruim 2 jaar geleden gedaan... dus ik zou dan een net gepromoveerd broekie zijn, met naar verwachting iets van 9 a 10 1ste-auteur publicaties. Ik krijg nu 2200 bruto, en uiteindelijk over 1.5 jaar ~2400. Naar mijn idee is 3000 wel zo'n beetje het minimum dat ik wil krijgen, wat als post-doc wel moet lukken. Hier bv een post-doc vaccature:
[...]
Of deze in delft:
[...]
Ik weet het niet... vraag me af wat bedrijven dan bieden. Lijkt me niet veel minder, anders krijgen ze niemand?

[Voor 12% gewijzigd door een moderator op 26-05-2007 17:29]
Anoniem: 182917
Voor degenen die willen weten hoe het qua salarissen zit qua universiteiten: http://www.vsnu.nl/web/show/id=45895/langid=43 Hier kan je de salarissen die bij de schalen horen vinden. Grof gezegd kan je stellen: MBO schaal 5/6/7 HBO 7/8/9 WO 10/11/12/13
Wat de tredes betreft: dit is hoeveel jaar je ervaring hebt. Ik weet dat in Nijmegen voorheen junior onderzoekers in schaal 10 zaten dus dat was zeker niet verkeerd verdienen voor een AIO plek. Maar volgens mij hebben ze dat weer terug gedraaid naar de uitgeklede versie van schaal 10 (een speciale AIO schaal). Als ik me niet vergis worden onderzoekers/ universitair docenten in schaal 10 ingedeeld, gepromoveerden in 11, senior onderzoekers in 12 en hoofddocenten in 13. Hoogleraren hebben hun eigen schalen H1 en H2).
Wat de tredes betreft: dit is hoeveel jaar je ervaring hebt. Ik weet dat in Nijmegen voorheen junior onderzoekers in schaal 10 zaten dus dat was zeker niet verkeerd verdienen voor een AIO plek. Maar volgens mij hebben ze dat weer terug gedraaid naar de uitgeklede versie van schaal 10 (een speciale AIO schaal). Als ik me niet vergis worden onderzoekers/ universitair docenten in schaal 10 ingedeeld, gepromoveerden in 11, senior onderzoekers in 12 en hoofddocenten in 13. Hoogleraren hebben hun eigen schalen H1 en H2).
Thanks. Je haalt wel wat dingen door elkaar. Een AIO/OIO is iemand die aan het promoveren is, en die valt in nederland onder de CAO voor promovendi. Het salaris staat daarvoor vast (dat is wat ik nu krijg) en schaalt in 4 jaar van ik geloof 1900 bruto tot 2400 bruto oid.Anoniem: 182917 schreef op zaterdag 26 mei 2007 @ 23:00:
Voor degenen die willen weten hoe het qua salarissen zit qua universiteiten: http://www.vsnu.nl/web/show/id=45895/langid=43 Hier kan je de salarissen die bij de schalen horen vinden. Grof gezegd kan je stellen: MBO schaal 5/6/7 HBO 7/8/9 WO 10/11/12/13
Van wat ik weet worden post-docs, dwz een tijdelijke onderzoeks aanstelling voor 2-3 jaar, meestal na je promoveren, ingeschaald in schaal 10 (2200-3600). Dat is waar ik de 3000 voor een post-doc vandaan haalde. Vervolgens (of meteen...) kan je universitair docent/onderzoeker worden (ud) en die worden ingeschaald in schaal 11 of 12 (3k-4k, en 3700-4700). Daarna heb je uhd etc. waarvan ik geen details ken. Full prof. zal idd wel in H1 of H2 vallen, van wat ik weet verdienen die zo'n 5k-7k.
Je hoeft niet zo overdreven te reageren hoor. Ik ken een beetje de academische salarissen, en aan de hand daarvan vroeg ik wat ik in het bedrijfsleven zou kunnen verwachten. Het was maar een vraag, en zeker geen persoonlijke aanval op andere mensen oid. Ik wilde gewoon weten of het bedrijfsleven veel meer betaalt, of juist minder. Die 3k was echt wel een redelijk bedrag. Voor een UD is dat zelfs het extreme minimum... dus zo'n vreemde vraag was het niet. Ja, het is relatief veel, dat weet ik... maar daarvoor zit ik ook al 17 jaar op "school"...Anoniem: 201130 schreef op zaterdag 26 mei 2007 @ 17:24:
Beide geven weer eens maximum salarissen aan! Wat kunnen mensen toch goed lezen wat ze graag willen lezen. Beide geven dus geen enkele garantie. Ja het kan, maar dat maximum krijg je echt niet als je gemiddeld bent, je zult beter moeten zijn. En in dit topic zitten echt niet alleen maar de besten in hun vakgebied. (Geen idee dus of dat voor jou geldt, overigens is met 2 jaar werkervaring 3000 tegenwoordig behoorlijk te noemen als ik naar mijn werkgever en de concucollega's (LCMG,CG,Sogety etc..) kijk, echte PHD banen ben ik minder in thuis)
[Voor 26% gewijzigd door Zoijar op 26-05-2007 23:25]
Leeftijd: 19
Opleiding: MBO niveau 3 Medewerker beheer ICT, Nu bezig met niveau 4 Applicatie ontwikkeling en straks door naar HBO informatica @ HVA
Werkervaring: 2.5 jaar (al geheel met ICT) halfjaar applicatie ontwikkeling
Werkgever: Klein webbased applicatie onwikkel bedrijf (voornamelijk coldfusion)
Huidige functie: Junior ontwikkelaar
Laptop: nee
Vakantiegeld: ja (standaard)
Vakantiedagen: ja (worden standaard uitbetaald)
13/14e maand of winstuitkering: ? geen idee
GSM: nee
Auto: nee
Andere secundaire arbeidsvoorwaarden:
Reis kosten vergoeding als ik deze maak (heb nog OV)
Parkeer kosten worden vergoet
Opleidingen
Werkweek: nul uren contract maar meestal tijdens school 20 uur (deels vanuit huis) en in vakantie tijd 40 uur in de week. Maar dit word per maand bekeken.
Maand salaris(bruto): 1920 (40 uur) 920 (20 uur) 12 (per uur)
Vanwege het feit dat ik nog studeer een redelijke bij baan al zeg ik het zelf. Ik ben hier begonnen als stagiar en toen is mij in eerste instantie een full time baan aangeboden maar aan gezien ik nog verder wil studeren is het nu een nul uren contract geworden.
Opleiding: MBO niveau 3 Medewerker beheer ICT, Nu bezig met niveau 4 Applicatie ontwikkeling en straks door naar HBO informatica @ HVA
Werkervaring: 2.5 jaar (al geheel met ICT) halfjaar applicatie ontwikkeling
Werkgever: Klein webbased applicatie onwikkel bedrijf (voornamelijk coldfusion)
Huidige functie: Junior ontwikkelaar
Vakantiegeld: ja (standaard)
Vakantiedagen: ja (worden standaard uitbetaald)
13/14e maand of winstuitkering: ? geen idee
Reis kosten vergoeding als ik deze maak (heb nog OV)
Parkeer kosten worden vergoet

Opleidingen
Werkweek: nul uren contract maar meestal tijdens school 20 uur (deels vanuit huis) en in vakantie tijd 40 uur in de week. Maar dit word per maand bekeken.
Maand salaris(bruto): 1920 (40 uur) 920 (20 uur) 12 (per uur)
Vanwege het feit dat ik nog studeer een redelijke bij baan al zeg ik het zelf. Ik ben hier begonnen als stagiar en toen is mij in eerste instantie een full time baan aangeboden maar aan gezien ik nog verder wil studeren is het nu een nul uren contract geworden.
[Voor 3% gewijzigd door MittaM op 26-05-2007 23:23]
Ik vind zeker een auto wel een secundaire arbeidsvoorwaarde. Ook als die niet voor privégebruik is. Misschien geen secundaire arbeidsvoorwaarde in de strikte betekenis van het woord, maar ik hecht er heel veel waarde aan om met de auto naar werk te kunnen gaan in plaats van met het openbaar vervoer.Roenie schreef op zaterdag 26 mei 2007 @ 09:58:
[...]
Wanneer je niet prive in de auto rijdt is het natuurlijk geen secundaire arbeidsvoorwaarde. Hetzelfde geldt voor laptop en GSM wanneer je die niet, of beperkt, prive mag gebruiken. Dan zijn het gewoon staan, maar kun je die dan onbeperkt prive gebruiken? Wanneer dit niet het geval is kun je ze zien als zakelijk gereedschap. Je kunt ze dan eigenlijk niet meenemen in een vergelijking van arbeidsvoorwaarden.
Hetzelfde geldt voor een laptop. Met fijn 'gereedschap' werken is prettig, ik moet er niet aan denken om weer op een oude minimale desktop pc met een CRT te werken.
Leuke collega's zijn overal, trainingstrajecten zijn op veel plaatsen goed voor elkaar, inhoudelijk leuk werk is ook niet zeldzaam, dus dan tellen faciliteiten zwaar mee, tenminste wel voor mij.
Ok, op je salarisstrookje zie je ze aan het einde van de maand niet terug, maar dit topic is toch al geen opsomming van alleen bedragen bovenaan de streep.
Apparticle SharePoint | Apps | Articles
Als je het zo bekijkt dan kun je alles wat je leuk vindt aan een baan wel als secundaire arbeidsvoorwaarde bestempelen. Moet een timmerman blij zijn als hij iets beters krijgt om mee te werken dan een Praxis hamer? Een werkgever die je niet de juiste tools wil geven (afhankelijk van het werk) is een knieperd en is het niet waard om je kennis en expertise bij aan te bieden.Canaria schreef op zondag 27 mei 2007 @ 03:25:Ik vind zeker een auto wel een secundaire arbeidsvoorwaarde. Ook als die niet voor privégebruik is. Misschien geen secundaire arbeidsvoorwaarde in de strikte betekenis van het woord, maar ik hecht er heel veel waarde aan om met de auto naar werk te kunnen gaan in plaats van met het openbaar vervoer.
Hetzelfde geldt voor een laptop. Met fijn 'gereedschap' werken is prettig, ik moet er niet aan denken om weer op een oude minimale desktop pc met een CRT te werken.
Leuke collega's zijn overal, trainingstrajecten zijn op veel plaatsen goed voor elkaar, inhoudelijk leuk werk is ook niet zeldzaam, dus dan tellen faciliteiten zwaar mee, tenminste wel voor mij.
Ok, op je salarisstrookje zie je ze aan het einde van de maand niet terug, maar dit topic is toch al geen opsomming van alleen bedragen bovenaan de streep.
Grappig trouwens te zien hoe je ervaren hebt dat je altijd wel leuke collega's en werk hebt. Ik vind dat juist erg verschillen per branche en werkgever. Je kunt er ook moeilijk iets aan veranderen, behalve met je benen.
Nee hoor ik haal niet 'wat dingen door elkaar'Zoijar schreef op zaterdag 26 mei 2007 @ 23:19:
Thanks. Je haalt wel wat dingen door elkaar. Een AIO/OIO is iemand die aan het promoveren is, en die valt in nederland onder de CAO voor promovendi. Het salaris staat daarvoor vast (dat is wat ik nu krijg) en schaalt in 4 jaar van ik geloof 1900 bruto tot 2400 bruto oid.
Van wat ik weet worden post-docs, dwz een tijdelijke onderzoeks aanstelling voor 2-3 jaar, meestal na je promoveren, ingeschaald in schaal 10 (2200-3600). Dat is waar ik de 3000 voor een post-doc vandaan haalde. Vervolgens (of meteen...) kan je universitair docent/onderzoeker worden (ud) en die worden ingeschaald in schaal 11 of 12 (3k-4k, en 3700-4700). Daarna heb je uhd etc. waarvan ik geen details ken. Full prof. zal idd wel in H1 of H2 vallen, van wat ik weet verdienen die zo'n 5k-7k.

Ik had immers vermeld: Nijmegen.
Het klopt dat promovendi/ AIO's/OIO's wat dan ook in een promovendi schaal vallen (uitgeklede schaal 10 noemde ik dat). Alleen in Nijmegen is een paar jaar terug besloten ze in schaal 10 te zetten en ze junior onderzoeker te gaan noemen. Volgens mij heeft dit een jaar of 3/4 stand gehouden en toen werd besloten dat het toch te duur was en is het weer terug gedraaid voor nieuwe promovendi (en kreeg je dus weer die uitgeklede schaal: eigenlijk is dit een schaal waar je in 4 jaar tijd doorgroeit naar de tweede trede van schaal 10).
Verder heb je ook nog het concept: aanloopschaal. Dat is 1 schaal onder je eigenlijke schaal waar je eerst nog 1 of een aantal jaar in hangt eer ze vinden dat je ervaring genoeg hebt om door te stromen in je eigenlijke schaal. Post-docs komen dus afhankelijk van hun voorgeschiedenis/ervaring in 10 of 11 terecht. De reden dat ik dit allemaal weet is dat ik zelf een aantal jaar op de salarisadministratie van het ziekenhuis/universiteit heb gewerkt en dat ik een behoorlijk groot aantal vrienden heb die AIO of postdoc zijn. Verder is m'n pa universitair docent en die zit in 12. Als hij UHD zou worden zou hij doorstromen naar 13. Ander voorbeeld is een goede kennis die door budgetproblemen als AIO nu in 8 zit maar na promoveren doorschiet naar 11.. Ondanks de CAO en het FUWA verhaal van een paar jaar terug ligt het dus niet 100% gelijk voor elke AIO/onderzoeker/UD etc..
Ps. nog even ter vergelijking: een afgestudeerd psycholoog die gewoon als echte 'starter' op de universiteit als studentenpsycholoog zou komen te werken valt meteen in schaal 10.. Of een goede HBO P&A die als Personeelsadviseur komt te werken stroomt van schaal 9 ook redelijk snel door naar 10.. Terwijl iemand van de HLO maar in aanloopschaal 6 komt te zitten en met wat mazzel na 2 jaar eens in 7 beland..
Voor mijn gevoel is het niet echt 'correct/rechtvaardig' allemaal..
Ik ben dan nu ook maar eens wel in het bedrijfsleven gaan werken maar ook daar zijn de verschillen behoorlijk groot en niet altijd even logisch
Voor mijn gevoel is het niet echt 'correct/rechtvaardig' allemaal..
Ik ben dan nu ook maar eens wel in het bedrijfsleven gaan werken maar ook daar zijn de verschillen behoorlijk groot en niet altijd even logisch

Maar dat zijn geen ICTers en daar zitten we hier voor 

No production networks were harmed during this posting
Ok, bedankt! Nuttige info. Schaal 12 is niet slecht, dan zit je al snel op 4kAnoniem: 182917 schreef op zondag 27 mei 2007 @ 11:06:
Nee hoor ik haal niet 'wat dingen door elkaar'
Ik had immers vermeld: Nijmegen.
Het klopt dat promovendi/ AIO's/OIO's wat dan ook in een promovendi schaal vallen (uitgeklede schaal 10 noemde ik dat). Alleen in Nijmegen is een paar jaar terug besloten ze in schaal 10 te zetten en ze junior onderzoeker te gaan noemen. Volgens mij heeft dit een jaar of 3/4 stand gehouden en toen werd besloten dat het toch te duur was en is het weer terug gedraaid voor nieuwe promovendi (en kreeg je dus weer die uitgeklede schaal: eigenlijk is dit een schaal waar je in 4 jaar tijd doorgroeid naar de tweede trede van schaal 10).
Verder heb je ook nog het concept: aanloopschaal. Dat is 1 schaal onder je eigenlijke schaal waar je eerst nog 1 of een aantal jaar in hangt eer ze vinden dat je ervaring genoeg hebt om door te stromen in je eigenlijke schaal. Post-docs komen dus afhankelijk van hun voorgeschiedenis/ervaring in 10 of 11 terecht. De reden dat ik dit allemaal weet is dat ik zelf een aantal jaar op de salarisadministratie van het ziekenhuis/universiteit heb gewerkt en dat ik een behoorlijk groot aantal vrienden heb die AIO of postdoc zijn. Verder is m'n pa universitair docent en die zit in 12. Als hij UHD zou worden zou hij doorstromen naar 13. Ander voorbeeld is een goede kennis die door budgetproblemen als AIO nu in 8 zit maar na promoveren doorschiet naar 11.. Ondanks de CAO en het FUWA verhaal van een paar jaar terug ligt het dus niet 100% gelijk voor elke AIO/onderzoeker/UD etc..

Anoniem: 61153
To each his own maar iets minder 'judgemental' mag ook wel. Sommige mensen hebben wel ambities om het verder te schoppen dan 4 x 9 te werken bij een bank / verzekeraar en om 17.01 het pand buiten stappen. Niet alleen voor salaris / status maar ook omdat ze het leuk vinden. Dat wil niet zeggen dat je dan workaholic bent omdat je wel 40 - 45 uur gemiddeld werkt...davidgilmour schreef op zaterdag 26 mei 2007 @ 15:06:
[...]
daar heb je het al. nee, geef mij maar lekker een baan bij een bank of een verzekeraar, 4 x 9 werken, 3 dagen vrij per week.
NOFI ofzo maar je krijgt er niets van hoor als je af en toe overwerkt...
Ik vind enigszins vrije tijden erg belangrijk. Ik heb er dagen bij zitten van 12 tot 5 als het allemaal niet loopt, en daar staan dagen van 10 uur 's ochtends tot 12 uur 's avonds op m'n vrije zaterdag tegenover...Anoniem: 61153 schreef op maandag 28 mei 2007 @ 12:02:
To each his own maar iets minder 'judgemental' mag ook wel. Sommige mensen hebben wel ambities om het verder te schoppen dan 4 x 9 te werken bij een bank / verzekeraar en om 17.01 het pand buiten stappen. Niet alleen voor salaris / status maar ook omdat ze het leuk vinden. Dat wil niet zeggen dat je dan workaholic bent omdat je wel 40 - 45 uur gemiddeld werkt...
Leeftijd: 31
Opleiding: HBO Informatica & Informatiekunde
Werkervaring: 9 jaar
Werkgever: Ministerie van LNV
Huidige functie: senior infrabeheerder (senior systeembeheer)
Laptop: ja
Vakantiegeld: ja 8%
Vakantiedagen: 49 (dit is inclusief vrij opneembare ATV)
13/14e maand of winstuitkering: kleine bonus (binnen 4 jaar naar volledige 13de maand)
GSM: ja
Andere secundaire arbeidsvoorwaarden: ambtenaar, secundair veelal beter dan bedrijfsleven
Werkweek: 36 uur (ik werk 40, waardoor ATV vrij opneembaar wordt)
Maand salaris(bruto): 3600 euro
Opleiding: HBO Informatica & Informatiekunde
Werkervaring: 9 jaar
Werkgever: Ministerie van LNV
Huidige functie: senior infrabeheerder (senior systeembeheer)
Vakantiedagen: 49 (dit is inclusief vrij opneembare ATV)
13/14e maand of winstuitkering: kleine bonus (binnen 4 jaar naar volledige 13de maand)
Andere secundaire arbeidsvoorwaarden: ambtenaar, secundair veelal beter dan bedrijfsleven
Werkweek: 36 uur (ik werk 40, waardoor ATV vrij opneembaar wordt)
Maand salaris(bruto): 3600 euro
Ikzelf heb het zo'n 6 jaar lang, minimaal 1x per week zo'n 3 uur overgewerkt. En daar heb ik ook niks voor teruggekregen. Enkel de uren 1 op 1, echter zijn de avonduren mij meer waard dan de overdaguren. Dat is wederom 1 van de nadelen van werken bij de overheid. Beloning naar inzet is daar niet aanwezig. Extra inzet wordt absoluut niet beloond.Anoniem: 61153 schreef op maandag 28 mei 2007 @ 12:02:
[...]
Over het geheel gezien heb ik het hier nog steeds naar mijn zin, leuke collega's, ruime budgetten voor nieuwe ontwikkelingen, redelijk salaris, 4x9 uur, etc. Wil ik een server omdat ik met iets nieuws wil gaan stoeien, dan is dat zo geregeld, dat hoeft dan niet via 20 man te gaan. Mijn advies heeft dan genoeg waarde. Dat soort dingen is mij ook veel waard.
This footer is intentionally left blank
Dat is niet altijd waar en zal echt verschillen met waar je zit. Bij ons wordt extra inzet juist wel beloond. Uren worden netjes uitbetaald die je overwerkt of tijd voor tijd. Het moet dan natuurlijk wel nodig zijn dat je overwerkt.ajhaverkamp schreef op dinsdag 29 mei 2007 @ 14:59:
Dat is wederom 1 van de nadelen van werken bij de overheid. Beloning naar inzet is daar niet aanwezig. Extra inzet wordt absoluut niet beloond.
Kortom, hangt er een beetje vanaf wat voor manager je boven je hebt, maar heeft niets maar dan ook niets met de overheid zelf te maken.
Leeftijd: 25
Opleiding: bezig met MCSE 290/291
Werkervaring: 1 jaar relevant
Werkgever: Fujitsu Services B.V
Huidige functie: systeembeheer
Laptop: ja (fujitsu siemens E8110)
Vakantiedagen:25
13/14e maand of winstuitkering: winst
GSM: ja, onbeperkt prive
Auto: nog niet
Andere secundaire arbeidsvoorwaarden: coperatieve zorgverzekering, pensioenbijdrage, studie vergoeding (boeken + examen),
Maand salaris(bruto): 2180
begonnen 1,5 jaar geleden als helpdesk medewerker, door goede inzet en ruime ervaring als hobbyist de kans gekregen om naar systeembeheer te gaan (+- 40 verschillende contracten)
Opleiding: bezig met MCSE 290/291
Werkervaring: 1 jaar relevant
Werkgever: Fujitsu Services B.V
Huidige functie: systeembeheer
Laptop: ja (fujitsu siemens E8110)
Vakantiedagen:25
13/14e maand of winstuitkering: winst
GSM: ja, onbeperkt prive
Auto: nog niet
Andere secundaire arbeidsvoorwaarden: coperatieve zorgverzekering, pensioenbijdrage, studie vergoeding (boeken + examen),
Maand salaris(bruto): 2180
begonnen 1,5 jaar geleden als helpdesk medewerker, door goede inzet en ruime ervaring als hobbyist de kans gekregen om naar systeembeheer te gaan (+- 40 verschillende contracten)
Tijdens mijn huidige opleiding HBO bedrijfskundige informatica Duaal moet ik 3x een half jaar werken. Vanaf augustus moet ik mijn tweede werkperiode doen. Nu heb ik een aanbod gekregen bij een klein internet bedrijf als php programmeur. Maar iets zegt me dat het geen geweldig aanbod is.
Leeftijd: 21
Opleiding: MBO ICT Beheer, HBO bedrijfskundige informatica Duaal
Leerjaar: 3e jaars
Werkervaring: 2,5 jaar (relevant)
Werkgever: Kleine Internet Toko
Aangeboden functie: php programmeur
Vakantiegeld: niet bekend
Vakantiedagen: nog niet bekend
13/14e maand of winstuitkering: niet bekend
Andere secundaire arbeidsvoorwaarden: niet bekend
Werkweek: 32 uur
Maand salaris(bruto): 1200 euro
Eerdere aanboden van andere bedrijven waren stuk lucratiever (1600 en 1800). Maar dit bedrijf lijkt me wel leuk en interessant om een half jaar te werken. Wat denken jullie?
Eerdere aanboden van andere bedrijven waren stuk lucratiever (1600 en 1800). Maar dit bedrijf lijkt me wel leuk en interessant om een half jaar te werken. Wat denken jullie?
Wat is de reden?Berimbau schreef op maandag 28 mei 2007 @ 18:01:
Toen ik de Coop deed in Amsterdam (ongeveer gelijk, danwel hetzelfde) Kreeg ik 400 euro, was wel 4 jaar terug toen het nog niet goed ging. Je bent nog maar student en kan je nog 'fouten' permiteren. 1200 euro is dan netjes.. Zeker als je er veel denkt te kunnen lerenSpeedener schreef op woensdag 30 mei 2007 @ 13:11:
Tijdens mijn huidige opleiding HBO bedrijfskundige informatica Duaal moet ik 3x een half jaar werken. Vanaf augustus moet ik mijn tweede werkperiode doen. Nu heb ik een aanbod gekregen bij een klein internet bedrijf als php programmeur. Maar iets zegt me dat het geen geweldig aanbod is.
Nu definitief naar 3300. Ben tevredenFaceDown schreef op dinsdag 15 mei 2007 @ 18:41:
Nieuwe baan:
Leeftijd: 27
Opleiding: HBO Hogere Informatica
Werkervaring: 1,5 jaar fulltime
Werkgever: Multinational voedselindustrie
Huidige functie: ERP specialist
Vakantiegeld: 8%
Vakantiedagen: 29
13/14e maand of winstuitkering: ja
Auto: nee, wel compensatie van 425,- netto per maand
Andere secundaire arbeidsvoorwaarden: € 75 onkostenvergoeding
Maand salaris(bruto): € 3150

Groetjes, FaceDown.
Anoniem: 220316
Leeftijd: 26
Opleiding: HBO & Universitair Bedrijfskundige Informatica
Werkervaring: 2 jaar (relevant) + circa 4 jaar verschillende stages en bijbaantjes in de ICT
Werkgever: MKB bedrijf
Functie: Projectleider
Laptop: Ja
Vakantiegeld: Ja
Vakantiedagen: <30
13/14e maand of winstuitkering: Nee
GSM: Ja
Auto: Ja, Audi A3 inclusief onbeperkt brandstof
Andere secundaire arbeidsvoorwaarden: 50% pensioen bijdrage
Maand salaris(bruto): 3200 euro
Opleiding: HBO & Universitair Bedrijfskundige Informatica
Werkervaring: 2 jaar (relevant) + circa 4 jaar verschillende stages en bijbaantjes in de ICT
Werkgever: MKB bedrijf
Functie: Projectleider
Vakantiedagen: <30
Auto: Ja, Audi A3 inclusief onbeperkt brandstof
Andere secundaire arbeidsvoorwaarden: 50% pensioen bijdrage
Maand salaris(bruto): 3200 euro
[Voor 11% gewijzigd door Anoniem: 220316 op 31-05-2007 20:25]
Interessant topic om door te lezen, ik zal hierbij mijn eigen gegevens ook plaatsen
Leeftijd: 24
Werkervaring: 5,5 jaar (relevant)
Werkgever: Grote financiele dienstverlener
Functie: Produktspecialist Business Intelligence vakgebied
Vakantiegeld: 8 %
Vakantiedagen: als gebruikelijk
13/14e maand of winstuitkering: zowel 13e maand (1 mndsalaris) als winstuitkering (ca E 3.000)
GSM: Nee
Auto: Nee (reisvergoeding a EUR 200 p/mnd)
Andere secundaire arbeidsvoorwaarden: Voordelige afname produkten als hypotheek, lening etc
Werkweek: 36 uur (4 x 9)
Maand salaris(bruto): 3.200 Euro
13/14e maand of winstuitkering: zowel 13e maand (1 mndsalaris) als winstuitkering (ca E 3.000)
Andere secundaire arbeidsvoorwaarden: Voordelige afname produkten als hypotheek, lening etc
Werkervaring: 4 jaar
Werkgever: ICT dienstverlener voor de onderwijssector
Huidige functie: Technisch Medewerker Buitendienst (Systeembeheer, Netwerkbeheer en Applicatiebeheer)
Vakantiedagen: 24 + 12 vrij opneembare ATV dagen + 1 verplichte ATV dag
GSM: Telefoonvergoeding van +/- 20 euro per maand
Auto: Ja
Andere secundaire arbeidsvoorwaarden: Mogelijkheden tot MCSE certificering. DIt wel volledig met zelfstudie (maar daar zijn ze iets op aan 't verzinnen)
Werkweek: 40
Maand salaris(bruto): 1900 euro
Werkervaring: 4 jaar
Werkgever: ICT dienstverlener voor de onderwijssector
Huidige functie: Technisch Medewerker Buitendienst (Systeembeheer, Netwerkbeheer en Applicatiebeheer)
Vakantiedagen: 24 + 12 vrij opneembare ATV dagen + 1 verplichte ATV dag
GSM: Telefoonvergoeding van +/- 20 euro per maand
Auto: Ja
Andere secundaire arbeidsvoorwaarden: Mogelijkheden tot MCSE certificering. DIt wel volledig met zelfstudie (maar daar zijn ze iets op aan 't verzinnen)
Maand salaris(bruto): 1900 euro
Aan mensen die me ipv mijn gebruiken: hebben jullie in het echt ook zo'n spraakgebrek?
En een update, ik ben ergens anders aangenomen:Keiichi schreef op dinsdag 24 april 2007 @ 14:51:
Opleiding: MAVO![]()
Werkervaring:Officieel 1 jaar, in eigen onderneming 3 jaar
Werkgever:
Huidige functie: Officieel: ICT Consulant. In praktijk: Systeembeheerder en Applicatieprogrammeur
Laptop: Nee
Vakantiegeld: 8% zoals wettelijk vastgesteld
Vakantiedagen: *zoek ik vanavond op*
13/14e maand of winstuitkering: nee
Andere secundaire arbeidsvoorwaarden: nee
Werkweek: 40uur
Maand salaris(bruto): 1560 (1440 per 4 weken)
Opleiding: MAVO

Werkervaring: Officieel 1.5 jaar, in eigen onderneming 3 jaar
Werkgever:
Functie: Systeembeheerder
Vakantiedagen: 25
13/14e maand of winstuitkering: onbekend
Andere secundaire arbeidsvoorwaarden: nee
Maand salaris(bruto): 2100
vergelijkend zou het betekenen dat ik 34.22% meer ga verdienen

[Voor 6% gewijzigd door Keiichi op 31-05-2007 18:14]
Solar @ Dongen: http://solar.searchy.net/ - Penpal International: http://ppi.searchy.net/
Anoniem: 170013
Opleiding: HBO - IDM (in de afrondfase)
Werkervaring: Geen
Werkgever: Telecom
Functie: Web Specialist
Vakantiedagen: 20 verlof, 21 flex
- Spaarloonregeling
- Levensloopregeling
- Fitness regeling
Maand salaris(bruto): 2200
Dit salaris is me aangeboden en staat nog niet vast.... Vroeg me af of dit een redelijk bedrag is
Opleiding: HBO - IDM (in de afrondfase)
Werkervaring: Geen
Werkgever: Telecom
Functie: Web Specialist
Vakantiedagen: 20 verlof, 21 flex
- Spaarloonregeling
- Levensloopregeling
- Fitness regeling
Dit salaris is me aangeboden en staat nog niet vast.... Vroeg me af of dit een redelijk bedrag is

Als ambtenaar mag je 4 uur per dag uit het raam staren zonder sancties.
En als anonieme mafketel mag je op internet onzinnige uitspraken gewoon ongestraft rondroepen.davidgilmour schreef op donderdag 31 mei 2007 @ 20:29:
[...]
Ga voor de ervaring, níet voor het geld. Ik heb op een gegeven moment ook via dhr. van der Werff een mooi aanbod gekregen dat weliswaar minder verdiende dan wanneer ik bij een grote toko zou zijn gaan werken, maar ik leer nu 10x meer dan mijn (ex-)klasgenoten.Speedener schreef op woensdag 30 mei 2007 @ 13:11:
Mocht je behoefte hebben aan wat tips of ervaringen laat het dan maar weten!
Hoewel ik vind dat je wel een beetje gelijk hebt dat ambtenaren iets minder hard werken en iets meer bezig zijn met regeltjes bedenken, is het stereotype beeld wat er heerst echt complete onzin!davidgilmour schreef op donderdag 31 mei 2007 @ 20:29:
Het is complete onzin, maar hij heeft wel een beetje gelijk? Dat kan niet... Ik houd het op complete onzin om te roepen dat alle ambtenaren zo zijn.Dennis schreef op vrijdag 01 juni 2007 @ 08:52:
[...]
Hoewel ik vind dat je wel een beetje gelijk hebt dat ambtenaren iets minder hard werken en iets meer bezig zijn met regeltjes bedenken, is het stereotype beeld wat er heerst echt complete onzin!
Anoniem: 78369
nee klopt, niet alle ambtenaren zijn zo. Maar wel veel. En ik kan het weten, ik zit er middentussenin. Externen werken echt 4x zo snel als de internen. Om over de kwaliteit nog maar te zwijgen.Helsie schreef op vrijdag 01 juni 2007 @ 08:55:
[...]
Het is complete onzin, maar hij heeft wel een beetje gelijk? Dat kan niet... Ik houd het op complete onzin om te roepen dat alle ambtenaren zo zijn.
Voor iemand van 24 zonder werkervaring is dit een zeer redelijk salaris. Alleen jammer van die vakantiedagen. Check alleen even hoe ziekteverzuim is geregeld.Anoniem: 170013 schreef op donderdag 31 mei 2007 @ 19:11:
[..]
Levensloopregeling is trouwens geen arbeidsvoorwaarde, maar een deelnameverplichting van de werkgever. Dat krijg je dus overal.

Als het je leuk werk lijkt, dan zou ik het zeker doen. Anders kun je altijd nog even ergens anders solliciteren ter vergelijking natuurlijk.

Een experimentele community-site: https://technobabblenerdtalk.nl/. DM voor invite code.
marklinfan schreef op donderdag 31 mei 2007 @ 16:01:
Interessant topic om door te lezen, ik zal hierbij mijn eigen gegevens ook plaatsen

24 jaar hbo opleiding en 5,5 jaar relevante werkervaring
en 3200 bruto voor een 36 urige werkweek
Damn ik moet ook maar eens bij de bank gaan zitten

op je 17de afgestudeerd van het HBO dat doe je goed.........Viper® schreef op vrijdag 01 juni 2007 @ 10:38:
[...]
24 jaar hbo opleiding en 5,5 jaar relevante werkervaring
en 3200 bruto voor een 36 urige werkweek
Damn ik moet ook maar eens bij de bank gaan zitten
Sommige mensen werken tijdens hun studie...Anoniem: 78369 schreef op vrijdag 01 juni 2007 @ 11:01:
op je 17de afgestudeerd van het HBO dat doe je goed.........
Dan geeft 5,5 jaar werkervaring wel een beetje een vertekend beeld!
Inderdaad, externen werken best snel hiero...maar de kwaliteit is vaak te vergelijken met amateurs! Ik heb het hier over ontwerpers van LogicaCMG. Soms kunnen ze niet eens fatsoenlijk net Nederlands schrijven, terwijl mijn Nederlands al niet super goed is...Anoniem: 78369 schreef op vrijdag 01 juni 2007 @ 10:01:
[...]
nee klopt, niet alle ambtenaren zijn zo. Maar wel veel. En ik kan het weten, ik zit er middentussenin. Externen werken echt 4x zo snel als de internen. Om over de kwaliteit nog maar te zwijgen.
| Sony VAIO Pro 13" 8GB 256GB ssd Windows 8 |
Leeftijd: 31
Opleiding: Interaction Design
Werkervaring: 6,5 jaar
Werkgever: Interactief communicatiebureau
Huidige functie: Technical Lead
13/14e maand of winstuitkering: Ja (13e)
Auto: Nee
Andere secundaire arbeidsvoorwaarden: reiskostenvergoeding, studiekostenvergoeding, pensioenregeling, optioneel spaarloon, 22% korting op verzekeringsproducten van verzekeraar X, bonussen.
Maand salaris(bruto): 4000 euro
Opleiding: Interaction Design
Werkervaring: 6,5 jaar
Werkgever: Interactief communicatiebureau
Huidige functie: Technical Lead
13/14e maand of winstuitkering: Ja (13e)
Andere secundaire arbeidsvoorwaarden: reiskostenvergoeding, studiekostenvergoeding, pensioenregeling, optioneel spaarloon, 22% korting op verzekeringsproducten van verzekeraar X, bonussen.
Maand salaris(bruto): 4000 euro
Leeftijd: 26
Opleiding: Geen
Werkervaring: 7 jaar
Werkgever: Zorg
Huidige functie: Developer
Andere secundaire arbeidsvoorwaarden: studiekosten, pensioenregeling
Werkweek: 36
Maand salaris(bruto): 3054 bruto
Opleiding: Geen
Werkgever: Zorg
Huidige functie: Developer
Andere secundaire arbeidsvoorwaarden: studiekosten, pensioenregeling
Werkweek: 36
Maand salaris(bruto): 3054 bruto
Anoniem: 170013
Dankjewel voor je reactiemOrPhie schreef op vrijdag 01 juni 2007 @ 10:33:
[...]
Voor iemand van 24 zonder werkervaring is dit een zeer redelijk salaris. Alleen jammer van die vakantiedagen. Check alleen even hoe ziekteverzuim is geregeld.
Levensloopregeling is trouwens geen arbeidsvoorwaarde, maar een deelnameverplichting van de werkgever. Dat krijg je dus overal.
Als het je leuk werk lijkt, dan zou ik het zeker doen. Anders kun je altijd nog even ergens anders solliciteren ter vergelijking natuurlijk.

Het is inderdaad zeer leuk (en niet al te inspannend) werk... uiteraard proberen we het onderste uit de kan te halen, omhoog schroefen die handel dus

Anoniem: 221500
Ben momenteel druk aan het solliciteren. Ik heb aanbiedingen gehad van 4 bedrijven (Accenture, Atos Consulting, PricewaterhouseCoopers, Capgemini). Voor diegenen die geintereseerd zijn in startsalarissen voor afgestudeerde WO'ers:
Opleiding: HBO BI, WO IM
Werkervaring: starter
Werkgever: Accenture
Aangeboden functie: Analyst
Vakantiedagen: 25, waarvan 24 vrij opneembaar
13/14e maand of winstuitkering: 13e maand
GSM: ja, maar niet voor prive
Auto: VW Polo (cataloguswaarde: 19240 euro)
Andere secundaire arbeidsvoorwaarden: vergoeding fitness
Werkweek: 40 uur (wordt verwacht over te werken)
Maand salaris(bruto): 2289 euro
Netto onkostenvergoeding: 53 euro
Werkgever: Atos Consulting
Aangeboden functie: Junior Business Consultant
Vakantiedagen: 29, waarvan 25 vrij opneembaar
GSM: onbekend
Auto: ja, lease 545 euro (excl.brandstof)
Andere secundaire arbeidsvoorwaarden: onbekend
Werkweek: 40 uur (wordt niet verwacht over te werken)
Maand salaris(bruto): 2250 euro
Netto onkostenvergoeding: 83 euro
Werkgever: Capgemini
Aangeboden functie: Young Professional
Vakantiedagen: 26
13/14e maand of winstuitkering: tantieme (ongeveer 10%)
Auto: ja, na 2 maanden. Lease 705-720 euro (incl.brandstof)
Andere secundaire arbeidsvoorwaarden: vergoeding internet, fitness, NS business card
Maand salaris(bruto): 2000 euro (start), 2100 euro (na 6 maanden)
Netto onkostenvergoeding: 25 euro
Werkgever: PricewaterhouseCoopers
Aangeboden functie: Associate
Vakantiedagen: 29, waarvan 26 vrij opneembaar
13/14e maand of winstuitkering: winstdeling
GSM: Ja, 67 euro voor prive + zakelijk
Auto: ja, lease 500 euro (excl. brandstof), korting op energiezuinige autos
Andere secundaire arbeidsvoorwaarden: vergoeding internet, fitness, NS business card
Werkweek: 40 uur (in het busy season (jul-dec) overwerken noodzakelijk)
Maand salaris(bruto): 2350 euro, echter krijgt maar uitbetaald voor 36 uur ivm opleidingen (dus zo'n 2115 euro)
Netto onkostenvergoeding: 31 euro
Opleiding: HBO BI, WO IM
Werkervaring: starter
Aangeboden functie: Analyst
Vakantiedagen: 25, waarvan 24 vrij opneembaar
GSM: ja, maar niet voor prive
Auto: VW Polo (cataloguswaarde: 19240 euro)
Andere secundaire arbeidsvoorwaarden: vergoeding fitness
Aangeboden functie: Junior Business Consultant
Vakantiedagen: 29, waarvan 25 vrij opneembaar
Auto: ja, lease 545 euro (excl.brandstof)
Andere secundaire arbeidsvoorwaarden: onbekend
Werkweek: 40 uur (wordt niet verwacht over te werken)
Aangeboden functie: Young Professional
Vakantiedagen: 26
13/14e maand of winstuitkering: tantieme (ongeveer 10%)
Auto: ja, na 2 maanden. Lease 705-720 euro (incl.brandstof)
Aangeboden functie: Associate
Vakantiedagen: 29, waarvan 26 vrij opneembaar
13/14e maand of winstuitkering: winstdeling
GSM: Ja, 67 euro voor prive + zakelijk
Auto: ja, lease 500 euro (excl. brandstof), korting op energiezuinige autos
Werkweek: 40 uur (in het busy season (jul-dec) overwerken noodzakelijk)
Maand salaris(bruto): 2350 euro, echter krijgt maar uitbetaald voor 36 uur ivm opleidingen (dus zo'n 2115 euro)
Capgemini maakt geen of nauwelijks onderscheid tussen salaris van HBO en WO dacht ik.
En dat van Accenture... dat is echt kaal bruto?
/me Motrax werkt bij ATS
En dat van Accenture... dat is echt kaal bruto?

☻/
/▌
/ \ Analyseert | Modelleert | Valideert | Solliciteert | Generaliseert | Procrastineert | Epibreert |
Anoniem: 204123
heb hetzelfde aangeboden gekregen toen..dus jaMotrax schreef op zondag 03 juni 2007 @ 14:34:
En dat van Accenture... dat is echt kaal bruto?/me Motrax werkt bij ATS
Ik zou voor Atos kiezen, die betalen netto het meest. PWC heeft het meeste geld maar dat houden de partners lekker in eigen zak.Anoniem: 221500 schreef op zondag 03 juni 2007 @ 12:01:
Maand salaris(bruto): 2115 euro)
[Voor 26% gewijzigd door davidgilmour op 03-06-2007 16:33]
En daarbij wordt bij Accenture verwacht dat je meer dan 40 uur in de week maakt. Ik neem aan dat dat niet-betaald overwerk is?Motrax schreef op zondag 03 juni 2007 @ 14:34:
Capgemini maakt geen of nauwelijks onderscheid tussen salaris van HBO en WO dacht ik.
En dat van Accenture... dat is echt kaal bruto?/me Motrax werkt bij ATS

Geschiedenis herhaalt zich nooit. Maar rijmt altijd wel een keer.
Anoniem: 221500
In de arbeidsvoorwaarden staat iets van dat Accenture niet betaald voor aanwezigheidsuren, maar enkel indien er expliciet toestemming is van de manager om overuren te schrijven. Anders is het dus inderdaad in je eigen tijd. Ik heb alleen geen idee van hoe vaak dat werkelijk gebeurt in de praktijk.
Zover ik weet worden overuren gewoon geschreven en voor zover mogelijk doorberekend aan de klant. In ieder geval weet ik wel wat ik zou doen als ik ze niet mocht schrijvenCis schreef op zondag 03 juni 2007 @ 16:57:
[...]
En daarbij wordt bij Accenture verwacht dat je meer dan 40 uur in de week maakt. Ik neem aan dat dat niet-betaald overwerk is?

Toestemming wordt wel gegeven als het nodig is. En als het een budget probleem is, wordt het een probleem voor de projectleider, niet voor de werknemer. Die wordt betaald voor 40 uur, zijn er meer uren nodig, dan wordt daar ook voor betaald, klaar uit. Maar ik zit daar dan ook wel heel simpel in.Anoniem: 221500 schreef op zondag 03 juni 2007 @ 17:06:
In de arbeidsvoorwaarden staat iets van dat Accenture niet betaald voor aanwezigheidsuren, maar enkel indien er expliciet toestemming is van de manager om overuren te schrijven. Anders is het dus inderdaad in je eigen tijd. Ik heb alleen geen idee van hoe vaak dat werkelijk gebeurt in de praktijk.
Bij hogere management niveaus mogen er geen overuren meer worden geschreven overigens.
Overigens heeft Accenture een bepaalde reputatie in de markt over overuren e.d., maar zij komen er tenminste voor uit. Bij Capgemini bijvoorbeeld hele verhalen gehoord over work/life balance, maar werd er ook toegegeven dat er overuren werden gemaakt wanneer nodig. Bij Accenture is dat simpelweg veel duidelijker. Overigens is dat iets dat voor de gehele detachering geldt.
Maar het valt wel tegen, ik wist niet dat het verschil tussen Consulting en ATS zo groot was

[Voor 44% gewijzigd door Motrax op 03-06-2007 17:16]
☻/
/▌
/ \ Analyseert | Modelleert | Valideert | Solliciteert | Generaliseert | Procrastineert | Epibreert |
heel simpel. je hebt een contract van 9 tot 5. alles wat er na gebeurt is overwerk en daarvoor moet geschoven worden. anders zou je net zo goed ambtenaar kunnen worden.Motrax schreef op zondag 03 juni 2007 @ 17:06:
[...]
Zover ik weet worden overuren gewoon geschreven en voor zover mogelijk doorberekend aan de klant. In ieder geval weet ik wel wat ik zou doen als ik ze niet mocht schrijven
[...]
Toestemming wordt wel gegeven als het nodig is. En als het een budget probleem is, wordt het een probleem voor de projectleider, niet voor de werknemer. Die wordt betaald voor 40 uur, zijn er meer uren nodig, dan wordt daar ook voor betaald, klaar uit. Maar ik zit daar dan ook wel heel simpel in.
Bij hogere management niveaus mogen er geen overuren meer worden geschreven overigens.
Overigens heeft Accenture een bepaalde reputatie in de markt over overuren e.d., maar zij komen er tenminste voor uit. Bij Capgemini bijvoorbeeld hele verhalen gehoord over work/life balance, maar werd er ook toegegeven dat er overuren werden gemaakt wanneer nodig. Bij Accenture is dat simpelweg veel duidelijker. Overigens is dat iets dat voor de gehele detachering geldt.
Maar het valt wel tegen, ik wist niet dat het verschil tussen Consulting en ATS zo groot wasBalen
Aan de ene kant logisch dat er een verschil is tussen HBO en WO, maar aan de andere kant, 20% meer salaris zou dus ook betekenen dat je 20% meer bijdraagt aan een project. Mja... dat zie ik niet zo als ik om me heen kijk... niets tegen mijn collega's, maar toch.
Ligt wel aan de aard van het bedrijf. In de reclamesector wordt overwerk niet betaald (dus ook niet in tijd). Bij legio internet related bedrijven ook niet. En aan de andere kant krijg je daar vaak wat vrijheid voor terug. Maar het heeft weinig met ambtenaar-zijn te maken. Ik vind het wel lief om zo nu en dan te lezen dat mensen-met-net-haar-op-de-piemel denken dat er zoveel te eisen is. Bedoel jou overigens niet en je kunt profiteren van de krapte op de arbeidsmarkt als ICTer. Maar blijft een feit dat je het zonder goede houding niet redt.davidgilmour schreef op zondag 03 juni 2007 @ 18:14:
heel simpel. je hebt een contract van 9 tot 5. alles wat er na gebeurt is overwerk en daarvoor moet geschoven worden. anders zou je net zo goed ambtenaar kunnen worden.
Als ik ergens van gedemotiveerd zou raken is werken voor 2.300 euro en dan 's avonds overwerken terwijl je baas ondertussen met z'n Porsche naar de Yab Yum rijdt.OzBoz schreef op zondag 03 juni 2007 @ 18:33:
[...]
Ligt wel aan de aard van het bedrijf. In de reclamesector wordt overwerk niet betaald (dus ook niet in tijd).
[Voor 36% gewijzigd door davidgilmour op 03-06-2007 18:53]
Een jaar lang heb ik bij Accenture Consulting gewerkt. Een prima bedrijf om voor te werken, goede en inspirerende collega's, veel vrijheid om eigen invulling te geven aan de werkzaamheden, tijdsindeling en alle onvoorziene uren worden prima gecompenseerd. Reden om hier uiteindelijk toch weg te gaan liggen in de sfeer van minder tijd besteden aan reizen (ben geen chauffeur), meer eigen activiteiten ontplooien (er is nogal zoveel meer te verkennen), en een interessant aanbod bij een andere werkgever.
Komt inderdaad door een duale studie. Tijdens studie al 4 dagen p/w gewerkt, net als nu, dus die werkervaring geeft een prima beeld naar mijn mening.Noper schreef op vrijdag 01 juni 2007 @ 12:38:
[...]
Dan geeft 5,5 jaar werkervaring wel een beetje een vertekend beeld!
Ik zou voor Cap gaan. Je vergist je enorm in de excl. brandstof van Atos. Bovendien geeft een tantieme van 10% ongeveer hetzelfde bruto salaris. Volgens mij is de enige voorwaarde voor uitbetalen dat je op een opdracht zit.. en dat is niet zo moeilijk. Als laatste heeft cap volgens mij veel betere studiefaciliteiten en doorgroeimogelijkheden voor WO'-ers.davidgilmour schreef op zondag 03 juni 2007 @ 16:30:
[...]
Ik zou voor Atos kiezen, die betalen netto het meest. PWC heeft het meeste geld maar dat houden de partners lekker in eigen zak.
[Voor 3% gewijzigd door MicroWhale op 04-06-2007 08:25]
Het enige belangrijke is dat je vandaag altijd rijker bent dan gisteren. Als dat niet in centen is, dan wel in ervaring.
Dat is inderdaad ook belangrijk. Kijk niet teveel naar het startsalaris, ook al is dat voor WO'ers iets hoger dan voor HBO'ers. Als WO'er ben je op termijn toch beter uit bij bedrijven die onderscheid maken tussen WO en HBO in de groeimogelijkheden.MrWilliams schreef op maandag 04 juni 2007 @ 08:22:
Als laatste heeft cap volgens mij veel betere studiefaciliteiten en doorgroeimogelijkheden voor WO'-ers.
Nu wil ik niet weer de discussie beginnen over de verschillen tussen HBO en WO maar het is een feit dat bij sommige bedrijven dat verschil zwaarder meetelt dan bij andere. Als WO'er kun je daar voordeel uit behalen.
Apparticle SharePoint | Apps | Articles
Anoniem: 188555
Wordt er eigenlijk ook gekeken of je bij je MSc een BA of BSc hebt? Wat doen de meeste bedrijven?Canaria schreef op maandag 04 juni 2007 @ 08:51:
[...]
Dat is inderdaad ook belangrijk. Kijk niet teveel naar het startsalaris, ook al is dat voor WO'ers iets hoger dan voor HBO'ers. Als WO'er ben je op termijn toch beter uit bij bedrijven die onderscheid maken tussen WO en HBO in de groeimogelijkheden.
Nu wil ik niet weer de discussie beginnen over de verschillen tussen HBO en WO maar het is een feit dat bij sommige bedrijven dat verschil zwaarder meetelt dan bij andere. Als WO'er kun je daar voordeel uit behalen.
Allen,
Ik vraag me af wat jullie ervaringen en gedachtes over LogicaCMG zijn. Aangezien ik binnenkort op gesprek mag komen, informatief, vraag ik het me af.
Tevens heb ik een verontrustend bericht gelezen op het internet dat investerders aan het azen waren op het bedrijf omdat het slecht gepresteerd had en mensen in het bestuur aan het opstappen zijn/waren.
Ik vraag me af wat jullie ervaringen en gedachtes over LogicaCMG zijn. Aangezien ik binnenkort op gesprek mag komen, informatief, vraag ik het me af.
Tevens heb ik een verontrustend bericht gelezen op het internet dat investerders aan het azen waren op het bedrijf omdat het slecht gepresteerd had en mensen in het bestuur aan het opstappen zijn/waren.
Misschien is dit iets voor je:Valderrama schreef op maandag 04 juni 2007 @ 21:20:
Allen,
Ervaring met LogicaCMG

I'm not deaf, I'm just ignoring you.
Dat mag jij ook, in je vrije tijd, net zoals iedere ambtenaar.davidgilmour schreef op donderdag 31 mei 2007 @ 20:29:
[...]
ja alleen ambtenaren mogen het óók op het werk in de tijd van de baas.PHiXioN schreef op dinsdag 05 juni 2007 @ 01:39:
[...]
Dat mag jij ook, in je vrije tijd, net zoals iedere ambtenaar.
TuurlijkAnoniem: 78369 schreef op dinsdag 05 juni 2007 @ 07:46:
[...]
ja alleen ambtenaren mogen het óók op het werk in de tijd van de baas.

Wat voor triest ambtenaren complex heb je als je dat serieus gelooft... Lekker de domme massa napraten, fijn toch! Ik zit nu 10 minuten op mijn werk en ga tot vanavond 22u00 door. Jij ook?
Opleiding: HTS Technische Informatica
Werkervaring: Alleen 2x een half jaar stage
Werkgever: ICT Automatisering
Huidige functie: Programmeur
Vakantiegeld: Moet ik opzoeken, volgens mij 8%
Vakantiedagen: 26 Volgens mij, moet ik ff opzoeken
Auto: Jep, Renault Megane GT Tour inclusief brandstofkosten werk en prive
Andere secundaire arbeidsvoorwaarden: Jaarlijks loonsverhoging, onkostenvergoeding (90 euro per maand uitbetaald ook al is het niet opgemaakt, pensioensregeling, optioneel spaarloonregeling etc.)
Maand salaris(bruto): 2000
Andere secundaire arbeidsvoorwaarden: Jaarlijks loonsverhoging, onkostenvergoeding (90 euro per maand uitbetaald ook al is het niet opgemaakt, pensioensregeling, optioneel spaarloonregeling etc.)
Vergeet niet dit soort zaken mee te nemen:davidgilmour schreef op zondag 03 juni 2007 @ 16:30:
[...]
Ik zou voor Atos kiezen, die betalen netto het meest. PWC heeft het meeste geld maar dat houden de partners lekker in eigen zak.
internet: minstens 40 euro p/mAndere secundaire arbeidsvoorwaarden: vergoeding internet, fitness, NS business card
fitness: minstens 35 euro p/m
wat is een NS business card eigenlijk? jaarkaart voor 1e klas?
Atos lijkt me wel het meest relaxed als er expliciet wordt vermeld dat overwerken niet echt gewenst is.
Dit dus.
Hmm, Jobhoppen helptMartijn schreef op woensdag 28 maart 2007 @ 10:35:
Oude situatie:
Martijn schreef op donderdag 20 juli 2006 @ 08:59:
Opleiding: HBO Bedrijfskundige Informatica / Certified SAP BW Consultant
Werkervaring: Half jaar afstudeerstage binnen zelfde bedrijf + nu 7 maanden, waarvan 3 een Academy
Werkgever: Grote international
Huidige functie: SAP Netweaver BI 7.0 Consultant
Vakantiedagen: 38
13/14e maand of winstuitkering: Ja en bonusregeling
Andere secundaire arbeidsvoorwaarden: Complete vergoeding pensioenpremie, collectieve ziektekosten, aanvullende verzekering wordt opgeteld bij bruto maandsalaris, levensloop, gratis certificeringen / opleidingen / cursussen.
Maand salaris(bruto): 2231
Contract: Vaste dienst

Opleiding: HBO Bedrijfskundige Informatica / Certified SAP NW BI 7.0 Consultant
Werkervaring: Half jaar afstudeerstage grote IT-er + nu 9 maanden aldaar, waarvan 3 een Academy
Werkgever: Grote detacheerder
13/14e maand of winstuitkering: Eindejaarsbonus
Auto: Ja (600 euro excl. brandstof)
Andere secundaire arbeidsvoorwaarden: Vergoeding pensioenpremie, collectieve ziektekosten, gratis certificeringen / opleidingen / cursussen.
Maand salaris(bruto): 2750 - 3350 (resultaat gerelateerd)
NS Business CardFunkyTrip schreef op dinsdag 05 juni 2007 @ 13:03:
[...]
Vergeet niet dit soort zaken mee te nemen:
[...]
internet: minstens 40 euro p/m
fitness: minstens 35 euro p/m
wat is een NS business card eigenlijk? jaarkaart voor 1e klas?
Atos lijkt me wel het meest relaxed als er expliciet wordt vermeld dat overwerken niet echt gewenst is.
is everything cool?
nee ik niet, die 4 uur pitten doe ik thuis wel.Helsie schreef op dinsdag 05 juni 2007 @ 08:06:
[...]
Tuurlijk
Wat voor triest ambtenaren complex heb je als je dat serieus gelooft... Lekker de domme massa napraten, fijn toch! Ik zit nu 10 minuten op mijn werk en ga tot vanavond 22u00 door. Jij ook?

Ook ik heb mijn beeld hierin moeten bijstellen. Aangezien ik nu bij een ex-overheidsbedrijf werk. Je ziet wel dat de "oude garde" echt viet uur uit het raam staart op een uitzondering na. De nieuwe mensen echter totaal niet. toch kan ik me goed voorstellen dat je zo denkt..Helsie schreef op dinsdag 05 juni 2007 @ 08:06:
[...]
Tuurlijk
Net dit aanbod gekregen van het bedrijf waar ik nu afstudeer:
Opleiding: HBO Elektrotechniek
Werkervaring: Ongeveer 10 maanden stage + afstuderen bij dit bedrijf
Werkgever: Fabrikant van flowmeters
Huidige functie: Embedded Software Programmeur
Vakantiegeld: Ja, 8%
Vakantiedagen: 24 + 13 ATV dagen vrij te kiezen
13/14e maand of winstuitkering: 6,5% gratificatie van basisjaarsalaris + omzetpremie (ongeveer 100 euro bruto p/m)
Andere secundaire arbeidsvoorwaarden: Vergoeding pensioenfonds 50%, collectieve ziektekosten
Werkweek: 38 uur
Contract: Jaarcontract
Lijkt me wel een mooi aanbod voor een starter, en die 13 extra ATV doordat ik een 38 uur contract krijg zijn ook leuk meegenomen.
Opleiding: HBO Elektrotechniek
Werkervaring: Ongeveer 10 maanden stage + afstuderen bij dit bedrijf
Werkgever: Fabrikant van flowmeters
Huidige functie: Embedded Software Programmeur
Vakantiedagen: 24 + 13 ATV dagen vrij te kiezen
13/14e maand of winstuitkering: 6,5% gratificatie van basisjaarsalaris + omzetpremie (ongeveer 100 euro bruto p/m)
Andere secundaire arbeidsvoorwaarden: Vergoeding pensioenfonds 50%, collectieve ziektekosten
Werkweek: 38 uur
Contract: Jaarcontract
Lijkt me wel een mooi aanbod voor een starter, en die 13 extra ATV doordat ik een 38 uur contract krijg zijn ook leuk meegenomen.
Niet de moeite waard om te vermelden ^__^
Anoniem: 218701
Leeftijd: 30 (op een haar na 31)
Opleiding: MTS Technische Informatica (2-voudig MCP op het gebied van Visual Basic)
Werkervaring: 10 jaar
Werkgever: Kleine website ontwikkelaar
Huidige functie: ASP.NET Developer
Andere secundaire arbeidsvoorwaarden: Pensioen volledig betaald door de werkgever
Maand salaris(bruto): 2300,=
Persoonlijk, zeker gezien mijn 10 jaar werkervaring vind ik het salaris eigenlijk wat aan de lage kant. Toch heb ik het in het bedrijf verrekte goed naar mijn zin en ik ben met een kwartiertje thuis op de fiets. Iets hoger salaris zou echter toch wel fijn zijn.
Opleiding: MTS Technische Informatica (2-voudig MCP op het gebied van Visual Basic)
Werkervaring: 10 jaar
Werkgever: Kleine website ontwikkelaar
Huidige functie: ASP.NET Developer
Andere secundaire arbeidsvoorwaarden: Pensioen volledig betaald door de werkgever
Maand salaris(bruto): 2300,=
Persoonlijk, zeker gezien mijn 10 jaar werkervaring vind ik het salaris eigenlijk wat aan de lage kant. Toch heb ik het in het bedrijf verrekte goed naar mijn zin en ik ben met een kwartiertje thuis op de fiets. Iets hoger salaris zou echter toch wel fijn zijn.
En je pensioen volledig betaald, dat scheelt ook al iets.
Tja, een pensioen voor 2300 euro is nog wel een keer te betalen ja...paella schreef op dinsdag 05 juni 2007 @ 16:59:
En je pensioen volledig betaald, dat scheelt ook al iets.

/me weet geen leuke quote voor in zijn signature
Anoniem: 221783
Leeftijd: 42
Opleiding: HBO (geen ICT), MSCE
Werkervaring: 8 jaar ICT, 8 jaar daarvoor andere baan (HBO-niveau)
Werkgever: onderwijs
Huidige functie: hoofd systeembeheer
Laptop: ja, bruikleen
Vakantiedagen: 10 weken (onderwijs hè)
13/14e maand of winstuitkering: € 600
GSM: ja, tot € 20 per maand
Andere secundaire arbeidsvoorwaarden: de algemene dingen
Werkweek: 34
Maand salaris(bruto): 2800
De vakanties zijn een groot voordeel!
Opleiding: HBO (geen ICT), MSCE
Werkervaring: 8 jaar ICT, 8 jaar daarvoor andere baan (HBO-niveau)
Werkgever: onderwijs
Huidige functie: hoofd systeembeheer
Laptop: ja, bruikleen
Vakantiedagen: 10 weken (onderwijs hè)
13/14e maand of winstuitkering: € 600
GSM: ja, tot € 20 per maand
Andere secundaire arbeidsvoorwaarden: de algemene dingen
Werkweek: 34
Maand salaris(bruto): 2800
De vakanties zijn een groot voordeel!
html scripten en af en toe dbase uitlezen
leeftijd 29 jaar
mbo slager
geen werkervaring als scripter
38 uur werk
cao nee
auto nee
foon nee
vakantie 26 dagen per jaar
salaris 1750 netto per maand. bruto weet ik zo niet..
leeftijd 29 jaar
mbo slager
geen werkervaring als scripter
38 uur werk
cao nee
auto nee
foon nee
vakantie 26 dagen per jaar
salaris 1750 netto per maand. bruto weet ik zo niet..
You are NIJL-ed!
Als je zo alle functies en beloningsvormen ziet, begrijp je meteen waarom cafetaria modellen erg interessant zijn voor werknemers, voornamelijk vanwege de mogelijkheid om flexibel te kunnen bepalen wat je belangrijk(er) vindt. De levensbehoeften en prioriteiten willen ook nog weleens met de tijd en nieuwe inzichten veranderen, voordeel in een cafetaria model is dan dat de beloningsvorm makkelijk kan worden aangepast. Het eenvoudigst zou natuurlijk zijn om gewoon met de werkgever de mogelijkheden te bespreken, alleen wil dat nog weleens emoties los weken. Bijna elke week hou ik gesprekken met meerdere kandidaten, van verschillende opleidingsniveau's, kennis en ervaring, specialisaties. Als het onderdeel beloning wordt besproken sta ik steeds weer verbaasd hoe erg deze uiteenlopen. Zo erg verschillend dat ik er geen lijn in kan vinden. Recente voorbeelden zijn
- hoog en breed opgeleid maar beperkte beloning (minder dan modaal)
- laag opgeleid, senior en beperkte ict vakkennis maar toch een beloning van dubbel modale proporties.
- laag opgeleid, senior en beperkte ict vakkennis, slechts behoefte aan een stage.
Kortom werknemers met een CAO (ambtenaren, grote bedrijven) zouden weleens heel blij of juist heel somber kunnen zijn omdat alles aan banden is gelegd. Terwijl ditzelfde eigenlijk omgekeerd van toepassing is op het bedrijfsleven, alles kan en mag...
- hoog en breed opgeleid maar beperkte beloning (minder dan modaal)
- laag opgeleid, senior en beperkte ict vakkennis maar toch een beloning van dubbel modale proporties.
- laag opgeleid, senior en beperkte ict vakkennis, slechts behoefte aan een stage.
Kortom werknemers met een CAO (ambtenaren, grote bedrijven) zouden weleens heel blij of juist heel somber kunnen zijn omdat alles aan banden is gelegd. Terwijl ditzelfde eigenlijk omgekeerd van toepassing is op het bedrijfsleven, alles kan en mag...
Opleiding: Geen afgerond
Werkervaring: 6 jaar relevant
Huidige functie: Internationaal IT Consultant
Vakantiedagen: 25 (denk ik)
Auto: ja
Andere secundaire arbeidsvoorwaarden: opleidingen, volledig kostendekkend (internationaal, eten drinken overnachtingen), miles & more en/of flying blue miles mag je zelf houden, goede pensioen regeling, trainingen, etc.
Werkweek: ..... op het contract staat 40.. maar da's toch snel 1,5 keer zo veel gemiddeld.
Basis salaris: 46.656 eur (bruto) / jaar
Bonus over 2006: 21.000 eur (bruto)
Bonus over 2007: 34.340 eur (bruto) max, met resultaatverplichting
Andere secundaire arbeidsvoorwaarden: opleidingen, volledig kostendekkend (internationaal, eten drinken overnachtingen), miles & more en/of flying blue miles mag je zelf houden, goede pensioen regeling, trainingen, etc.
Werkweek: ..... op het contract staat 40.. maar da's toch snel 1,5 keer zo veel gemiddeld.
KloptMartijn schreef op dinsdag 05 juni 2007 @ 13:11:
[...]
Hmm, Jobhoppen helpt
Opleiding: HBO Bedrijfskundige Informatica / Certified SAP NW BI 7.0 Consultant
Werkervaring: Half jaar afstudeerstage grote IT-er + nu 9 maanden aldaar, waarvan 3 een Academy
Werkgever: Grote detacheerder
13/14e maand of winstuitkering: Eindejaarsbonus
Auto: Ja (600 euro excl. brandstof)
Andere secundaire arbeidsvoorwaarden: Vergoeding pensioenpremie, collectieve ziektekosten, gratis certificeringen / opleidingen / cursussen.
Maand salaris(bruto): 2750 - 3350 (resultaat gerelateerd)

Sinds kort, nou ja, per 1 juli eigenlijk, ga ik ook over naar een ander bedrijf. Ik zit nu in de zorg en daar blijf ik ook lekker, dus PGGM (Pensioen) en IZZ (ziektekosten) zijn daar ook, dus dat is wel lekker op zich.
Het nieuwe lijstje:
Opleiding: MBO Systeem/Netwerkbeheer nv. 4
Werkervaring: 4 jaar (2 jaar relevant)
Werkgever: Zorg instelling
Huidige functie: Sysop cq BOFH (per 1 juli Senior beheerder)
13/14e maand of winstuitkering: 4% (de helft dus, we gaan langzaam richting een echte 13e maand)
Auto: Nee (Nou ja, dienstwagen @ de zaak want er zijn 55 buitenlocaties, maar geen leasebak)
Andere secundaire arbeidsvoorwaarden: Collectieve ziektekosten, opleiding vergoeding (oa. HP-UX, Oracle, MCSA/MCSE), renteloze lening om mijn rijbewijs te halen en ik mag al mijn vakantie uren van mijn vorige baas meenemen \o/
Werkweek: 36 uur (was ook 36 uur)
Maand salaris(bruto): 2580
Hierbij moet even opgemerkt worden dat ik bij mijn huidige werkgever onder tijdelijk contract zit en ik bij mijn nieuwe werkgever zonder morren en geouwehoer een vast contract kreeg. Ik moet wel en stuk verder rijden, maar ach, ik zit nu in een dure huurflat en kan zometeen gewoon fatsoenlijk een huisje kopen.
* WhizzCat blij

Foto zooi | Arduino, Lego en IoT
Als je het niet aan een 6-jarige kan uitleggen, snap je er zelf ook niks van! - A. Einstein
Met zo'n loon lijkt me dat toch niet geheel in probleem?mbox schreef op woensdag 06 juni 2007 @ 04:11:

Een bonus die 75% van je al verdiende loon is

Solar @ Dongen: http://solar.searchy.net/ - Penpal International: http://ppi.searchy.net/
HuisJE inderdaadWhizzCat schreef op woensdag 06 juni 2007 @ 06:54:
[...]
Hierbij moet even opgemerkt worden dat ik bij mijn huidige werkgever onder tijdelijk contract zit en ik bij mijn nieuwe werkgever zonder morren en geouwehoer een vast contract kreeg. Ik moet wel en stuk verder rijden, maar ach, ik zit nu in een dure huurflat en kan zometeen gewoon fatsoenlijk een huisje kopen.
* WhizzCat blij

Bruto loon per maand is dus: 3600?mbox schreef op woensdag 06 juni 2007 @ 04:11:
[Voor 44% gewijzigd door Tylen op 06-06-2007 08:15]
“Choose a job you love, and you will never have to work a day in your life.”
En is die 46656 al incl vakantiegeld gerekend? Zo kan je je zelf ook rijk rekenen natuurlijk.
Maar dat is op basis van 40u contract waar hij vaak 1,5x zoveel voor werkt, dus dat is 2400 per maand voor werkelijke 40u en dan omgerekend naar 36u is dat dan 2160. Valt nog best mee dan.Tylen schreef op woensdag 06 juni 2007 @ 08:14:
Bruto loon per maand is dus: 3600?

Anoniem: 183946
Leeftijd: 28
Opleiding: Universiteit + Ph.D. in computer wetenschappen
Werkervaring: 6 jaar (inclusief Ph.D.)
Werkgever: Internationaal ICT bedrijf
Huidige functie: Onderzoeker
Vakantiegeld: 8% (denk ik)
Vakantiedagen: 28
13/14e maand of winstuitkering: 13de maand
Andere secundaire arbeidsvoorwaarden: Vergoeding Internet, vergoeding pensioenpremie, groeps/hospitalisatie verzekering
Werkweek: 39
Maand salaris(bruto): 3350
Opleiding: Universiteit + Ph.D. in computer wetenschappen
Werkervaring: 6 jaar (inclusief Ph.D.)
Werkgever: Internationaal ICT bedrijf
Huidige functie: Onderzoeker
Vakantiegeld: 8% (denk ik)
13/14e maand of winstuitkering: 13de maand
Andere secundaire arbeidsvoorwaarden: Vergoeding Internet, vergoeding pensioenpremie, groeps/hospitalisatie verzekering
Werkweek: 39
Maand salaris(bruto): 3350
Anoniem: 221638
Opleiding: ICT MBO niveau 3
Werkervaring: Systeembouwer (Stage), Webdesigner (eigen bedrijf)
Werkgever: KPN
Huidige functie: IPB Helpdesk
Vakantiedagen: Ja, aantal weet ik zo niet exact meer.
13/14e maand of winstuitkering: Onbekend, volgens mij niet.
Andere secundaire arbeidsvoorwaarden: Niet
Werkweek: 32 tot 36 uur (soms ook 40).
Maand salaris(bruto): Circa 1500 eu
Opleiding: ICT MBO niveau 3
Werkervaring: Systeembouwer (Stage), Webdesigner (eigen bedrijf)
Werkgever: KPN
Huidige functie: IPB Helpdesk
Vakantiedagen: Ja, aantal weet ik zo niet exact meer.
13/14e maand of winstuitkering: Onbekend, volgens mij niet.
Andere secundaire arbeidsvoorwaarden: Niet
Werkweek: 32 tot 36 uur (soms ook 40).
Maand salaris(bruto): Circa 1500 eu
Leeftijd: 28
Opleiding: MBO+ HBO (MCSA, MCSE, Citrix,)
Werkgever:
Huidige functie: Systeembeheerder
Laptop: Ja een IBM Stinkpad T40
Vakantiegeld: Ja, ongeveer 1600 euro netto
Vakantiedagen: Pfoeee ehhhm meer dan genoeg
13/14e maand of winstuitkering: Winstuitkering
GSM: Ja, onbeperkt bellen zakelijk en prive
Andere secundaire arbeidsvoorwaarden: €40 internetvergoeding, €200 euro Storingsdienstvergoeding, fiets van de zaak
Maand salaris(bruto):+- 2850
Opleiding: MBO+ HBO (MCSA, MCSE, Citrix,)
Werkgever:
Huidige functie: Systeembeheerder
Laptop: Ja een IBM Stinkpad T40
Vakantiegeld: Ja, ongeveer 1600 euro netto
Vakantiedagen: Pfoeee ehhhm meer dan genoeg

13/14e maand of winstuitkering: Winstuitkering
GSM: Ja, onbeperkt bellen zakelijk en prive
Andere secundaire arbeidsvoorwaarden: €40 internetvergoeding, €200 euro Storingsdienstvergoeding, fiets van de zaak
Maand salaris(bruto):+- 2850
Hier had uw advertentie kunnen staan! DM me voor meer info over de prijzen
Opleiding: MBO Niv.4 ICT Beheerder
Werkervaring: 3x 20 weken stage plus naast school 1 jaar werkzaam in de ICT als ICT Medewerker
Werkgever: Automatisering
Werkweek: 16 uur
Maand salaris(bruto): ??
Ik heb dus geen idee wat ik per uur bruto mag vragen.
Ze hebben mij de vraag voorgelegt hoeveel ik per uur wil verdienen.
Kom vooral mensen die wat jaren ouder zijn tegen in dit onderwerp en niet echt van iets wat overeenkomt. Ik werk er dus nog niet, maar ga er nu werken na een goede stage periode.
Wat is normaal of iets meer dan normaal om per uur te vragen?
Alvast bedankt!
De persoon zelf had het over rond de 10 euro per uur maar ik mocht ook zelf wat aangeven.
Iemand dit me wat opweg kan helpen?
Werkervaring: 3x 20 weken stage plus naast school 1 jaar werkzaam in de ICT als ICT Medewerker
Kom vooral mensen die wat jaren ouder zijn tegen in dit onderwerp en niet echt van iets wat overeenkomt. Ik werk er dus nog niet, maar ga er nu werken na een goede stage periode.
Alvast bedankt!
De persoon zelf had het over rond de 10 euro per uur maar ik mocht ook zelf wat aangeven.
Tylen schreef op woensdag 06 juni 2007 @ 08:14:
[...]
HuisJE inderdaad
[...]
Bruto loon per maand is dus: 3600?
offtopic:
Nou ja, iets van 160k max hypotheek ofzo, als je niet midden in een centrum wil wonen (zoals ik en mijn vriendin) kan je daar iets heel leuks voor doen met z'n 2tjes
Nou ja, iets van 160k max hypotheek ofzo, als je niet midden in een centrum wil wonen (zoals ik en mijn vriendin) kan je daar iets heel leuks voor doen met z'n 2tjes

[Voor 0% gewijzigd door WhizzCat op 07-06-2007 06:48. Reden: typ-o]
Foto zooi | Arduino, Lego en IoT
Als je het niet aan een 6-jarige kan uitleggen, snap je er zelf ook niks van! - A. Einstein
Mijn werk bestaat uit het installeren/troubleshooten/beheren van netwerk apparatuur voor klanten. (routers/switches/firewalls etc van o.a. cisco, foundry, juniper and so on).
Leeftijd: 22
Opleiding: MBO ICT Bol 4
Werkervaring: kleine 3 jaar
Werkgever: Distributeur/integrator
Huidige functie: Technical Service Engineer
Laptop: Ja, Dell Latitude D800
13/14e maand of winstuitkering: Winstuitkering (afgelopen boekjaar 1x bruto stam salaris)
GSM: Ja, Nokia N70 (met tomtom)
Auto: Ja, Laguna station
Andere secundaire arbeidsvoorwaarden: Internet abbo vergoeding
Maand salaris(bruto): 2050 (2200 in okt. 2007)
Leeftijd: 22
Opleiding: MBO ICT Bol 4
Werkervaring: kleine 3 jaar
Werkgever: Distributeur/integrator
Huidige functie: Technical Service Engineer
Laptop: Ja, Dell Latitude D800
13/14e maand of winstuitkering: Winstuitkering (afgelopen boekjaar 1x bruto stam salaris)
GSM: Ja, Nokia N70 (met tomtom)
Auto: Ja, Laguna station
Andere secundaire arbeidsvoorwaarden: Internet abbo vergoeding
Maand salaris(bruto): 2050 (2200 in okt. 2007)
[Voor 4% gewijzigd door Dennizz op 07-06-2007 07:47]
updateRainer schreef op dinsdag 05 juni 2007 @ 11:07:
Vakantiegeld: Ja, 8,33% van jaarinkomen
Vakantiedagen: 29
Auto: Jep, Renault Megane GT Tour inclusief brandstofkosten werk en prive (623 euro leasebedrag)
Andere secundaire arbeidsvoorwaarden: Jaarlijks loonsverhoging (boven op de collectieve verhoging op basis van prestatie en groei), onkostenvergoeding (~90 euro per maand uitbetaald ook al is het niet opgemaakt), pensioensregeling, optioneel spaarloonregeling etc.
Ja zou ik daar graag ook wel een indicatie over willen weten.kevinos schreef op woensdag 06 juni 2007 @ 22:59:
Alvast bedankt!
Zit eigenlijk beetje in hetzelfde schuitje, 19 jaar, 8 maanden stage, ook MBO niv. 4.
10 Euro per uur heb ik ook wel aan zitten denken, denk dat dat best een aardige schatting en waar je eigenlijk niet teveel van af kan wijken. Boven de 10,- zou je dus ook meer dan 1600,- p/m gaan verdienen (bij fulltime baan x 40 u/w)
Alleen omdat ik van mezelf weet dat ik nog zo ontiegelijk veel moet leren vind ik het op dit moment nog een beetje lastig om mezelf voor 10,- p/u aan te prijzen

Moet alleen nog een jaartje wachten totdat ik echt aan het werk kan, dus heb nog voldoende tijd die kennis op te krikken.
[Voor 4% gewijzigd door Japie Gijs op 07-06-2007 09:30]
Persoonlijk hou ik er niet van, van bedrijven die aan jou vragen wat je wilt verdienen. Wat is dat voor stomme vraag. Zoveel mogenlijk natuurlijk.Japie Gijs schreef op donderdag 07 juni 2007 @ 09:28:
[...]
Ja zou ik daar graag ook wel een indicatie over willen weten.
Zit eigenlijk beetje in hetzelfde schuitje, 19 jaar, 8 maanden stage, ook MBO niv. 4.
10 Euro per uur heb ik ook wel aan zitten denken, denk dat dat best een aardige schatting en waar je eigenlijk niet teveel van af kan wijken. Boven de 10,- zou je dus ook meer dan 1600,- p/m gaan verdienen (bij fulltime baan x 40 u/w)
Alleen omdat ik van mezelf weet dat ik nog zo ontiegelijk veel moet leren vind ik het op dit moment nog een beetje lastig om mezelf voor 10,- p/u aan te prijzen
Moet alleen nog een jaartje wachten totdat ik echt aan het werk kan, dus heb nog voldoende tijd die kennis op te krikken.
Maar als jij zelf aan 10euro per uur zit te denken dan zou ik hem iets hoger inzetten en 13 ofzo zeggen. De werkgever komt dan terug met een antwoord van: "Nou wij zaten eigenlijk meer aan 10 euro te denken".
“Choose a job you love, and you will never have to work a day in your life.”
Anoniem: 222132
Leeftijd: 38
Opleiding: HBO economie boekhouden + MCSE
Werkervaring: 17 jaar
Werkgever:
Huidige functie: IT Manager
Vakantiegeld: ja, standaard
Vakantiedagen: 32
GSM: ja - prive tot 100 per maand
Auto: ja - circa 600 per maand plus tankkaart en onbeperkt prive
- internet betaald door werkgever,
- werkgever betaald 2x het gemiddelde voor pensioenplan
- uitgebreide ziektekosten verzekering
Werkweek: officieel 40u maar gemiddelde is 55 + 24x5 standby
Maand salaris(bruto): 4860,- + jaarlijkse bonus 1,4 x netto maandsalaris
Opleiding: HBO economie boekhouden + MCSE
Werkervaring: 17 jaar
Werkgever:
Huidige functie: IT Manager
Vakantiegeld: ja, standaard
Vakantiedagen: 32
GSM: ja - prive tot 100 per maand
Auto: ja - circa 600 per maand plus tankkaart en onbeperkt prive
- internet betaald door werkgever,
- werkgever betaald 2x het gemiddelde voor pensioenplan
- uitgebreide ziektekosten verzekering
Werkweek: officieel 40u maar gemiddelde is 55 + 24x5 standby
Maand salaris(bruto): 4860,- + jaarlijkse bonus 1,4 x netto maandsalaris
Dit topic is gesloten.
Let op:
Hou dit topic aub zuiver over inkomens en achtergronden delen. Als iets discussie behoeft, maak er dan gewoon een topic voor. Discussies hier volgt geen kip want dan lopen er tig door elkaar.
Hou dit topic aub zuiver over inkomens en achtergronden delen. Als iets discussie behoeft, maak er dan gewoon een topic voor. Discussies hier volgt geen kip want dan lopen er tig door elkaar.