Wat moet ik nu doen? Macbook is van September!

Batterij zei gewoon BOEM

Batterij zei gewoon BOEM

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.
Je krijgt het kubus effect de kant op waar de desktop zit waar je heen wilt. In dat opzicht bestuur je hetAlex3305 schreef op maandag 12 maart 2007 @ 21:37:
Ja dat dacht ik ook, maar die maat van mij meende serieus te hebben gezien dat ie de kubus kon besturen, dus verschillende kanten op kon laten draaien enzo... Maargoed, hij geloofde vorige keer ook al niets van het Smac(k)book verhaal en nu weer wel, duurt gewoon ff voordat sommige dingen doordringen
Alex3305 schreef op maandag 12 maart 2007 @ 19:14:
Grr.. Internal Server Error (500) @ virtuedesktops.info. Maargoed wel een mirror gevonden als 0.54b2 de laatste versie is in ieder geval.
Verder heel erg bedankt Airwolf
[ Voor 9% gewijzigd door Underworld op 13-03-2007 02:25 ]
“Victorious warriors win first and then go to war,
while defeated warriors go to war first and then seek to win”
― Sun Tzu, The Art of War
[ Voor 5% gewijzigd door Z-Dragon op 13-03-2007 09:41 ]
^ Wat hij zegt.
[ Voor 24% gewijzigd door Zpottr op 13-03-2007 20:04 ]
Zoef
Ik heb er helaas ook last van. Bij mij zit hij vanaf de Fn toets naar linksonder ter hoogte van het schroefje. Heb al contact gehad met Apple en er wordt gewoon een nieuwe topcase op gezet. Hiervoor moet ik helaas naar Arnhem toe, omdat Mexpert failliet is. Ik wacht nog even een goed moment af om dat te doen.Zpottr schreef op dinsdag 13 maart 2007 @ 19:40:
Aargh! Net een barstje ontdekt in mijn MacBook. In de topcase, linker-onderkant, 2mm van de rand:
http://picserver.student.utwente.nl/v/7A756I4LS4WG
(waar kun je linkbare plaatjes hosten tegenwoordig? En excuses voor de brakke Moto-foto)
Het lijkt een beetje veroorzaakt door het "steuntje" van het scherm; de (lichte) afdruk daarvan is net boven het barstje te zien. Het is echt een héél dun stukje plastic volgens mij. Bizar!
Echt altijd heel voorzichtig geweest met mijn MacBook, goed verpakt (Cheesy disco + sleeve) als ik 'm al meeneem.
Het vervelendste is nog dat de huid van mijn pols blijft 'haken' erachter. Ben bang dat ik het stukje er zo helemaal uitbreek. Eens even kijken wat een servicepunt hiervan zegt...
Iemand die dit al eens gezien heeft?
Edit: Aiaiai. http://forums.macnn.com/6...acbook-crack-anyone-else/
Het schijnt dat dit in de US wel onder garantie verholpen wordt.
Edit2: Er zijn er een hoop http://www.flickr.com/photos/16737971@N00/378371233/
Edit3: Etc, etc. http://keisukeomi.vox.com...ed-it-under-warrenty.html
http://www.flickr.com/photos/fhke/385270688/
Ah, bedankt voor je antwoord, dat is geruststellend. Heb je Apple gebeld? Heb je AppleCare of de gewone garantie?Flydesign.nl schreef op dinsdag 13 maart 2007 @ 20:11:
Heb al contact gehad met Apple en er wordt gewoon een nieuwe topcase op gezet. Hiervoor moet ik helaas naar Arnhem toe, omdat Mexpert failliet is.
Zoef
[ Voor 7% gewijzigd door René20 op 13-03-2007 21:07 ]
Dan zie je....:Zpottr schreef op dinsdag 13 maart 2007 @ 22:04:
Woei, doe es software update!
spoiler:10.4.9 is uit
Sometimes you just have to sit back, relax, and let the train wreck itself
Ik maak m'n MacBook scherm soms schoon met brilpoetsdoekjes. Maar ik durf er niet echt hard mee te boenen, gewoon een beetje de stof eraf vegen. Maar perongelijke vingerafdrukken blijven zitten; die gaan er denk ik alleen af als ik hard druk, maar dat durf ik nietRené20 schreef op dinsdag 13 maart 2007 @ 21:06:
Heb net een mbpro 17" met glossy scherm, een toppertje wat wij betreft.
Een vraag naar jullie ervaringen met het schoonmaken van het beeldscherm, wat gebruiken jullie?
Heb ondermeer iClean van Monster gebruikt (via Apple), maar krijg het scherm niet echt schoon zeg maar, er blijven poetsstrepen zichtbaar. Durf niet zo goed iets anders te gebruiken.....
[ Voor 10% gewijzigd door Serenity op 14-03-2007 01:24 ]
Ik zit nog in de normale garantie, zonder AppleCare. Verder heb ik contact gehad met Apple via de telefoon. Daar zeiden ze dat ik het beste langs kon gaan bij een service punt om er naar te laten kijken en om het te laten repareren. Wel zei hij er bij dat hij de reparatie zo goed als goedgekeurd had, ze zouden bij het service center er niet meer moeilijk over doen.Zpottr schreef op dinsdag 13 maart 2007 @ 20:18:
[...]
Ah, bedankt voor je antwoord, dat is geruststellend. Heb je Apple gebeld? Heb je AppleCare of de gewone garantie?
En moet je je MacBook achterlaten of kunnen ze dit onderdeel ter plekke uitwisselen?
Bij mij komt het ook regelmatig voor dat er wat vlekjes op het scherm komen, bijvoorbeeld door mensen die maar al te graag praten en sputteren tegelijk. Even het scherm op zwart zetten / of gewoon MacBook uitzetten en flink wrijven met brilpoetsdoekje (gewikkeld om mijn vinger). Ik druk toch redelijk hard maar (nog) nooit problemen gehad hoor. Ik blijf gewoon net zo hard wrijven en drukken totdat het vlekje weer weg is ^_-Serenity schreef op dinsdag 13 maart 2007 @ 23:26:
[...]
Ik maak m'n MacBook scherm soms schoon met brilpoetsdoekjes. Maar ik durf er niet echt hard mee te boenen, gewoon een beetje de stof eraf vegen. Maar perongelijke vingerafdrukken blijven zitten; die gaan er denk ik alleen af als ik hard druk, maar dat durf ik niet
I USE CAPS LOCK BECAUSE I WILL BECOME NOTICED, POPULAR, AND GOOD IN BED
Verwijderd
Heb je ook een glossy scherm? Ik begrijp dat je geen krassen krijgt met een brilpoetsdoekje dus.....?r.venema schreef op woensdag 14 maart 2007 @ 10:15:
[...]
Even het scherm op zwart zetten / of gewoon MacBook uitzetten en flink wrijven met brilpoetsdoekje (gewikkeld om mijn vinger). Ik druk toch redelijk hard maar (nog) nooit problemen gehad hoor. Ik blijf gewoon net zo hard wrijven en drukken totdat het vlekje weer weg is ^_-
Verwijderd
Er bestaat wel een alles in 2 oplossingVerwijderd schreef op woensdag 14 maart 2007 @ 10:43:
Bestaan er ook 3d party kabels voor je MacBook met HDMI? Om nu je MB aan een HDTV aan te sluiten moet je een eerst een DVI mini kabel kopen, daar moet een DVI klein - groot adapter op en daar moet dan een DVI - HDMI coverter op en daar weer een kabel aan.
Bestaat de alles in 1 oplossing?
Verwijderd
System preferences > Energy Saver > Options:Superhuuper schreef op woensdag 14 maart 2007 @ 17:03:
Sinds een aantal dagen is men baterijmeter verdwenen uit mijn menubalk![]()
Voor zover ik weet, heb ik geen vreemde dingen gedaan, het viel mij ineens op dat ie weg was. Ik dacht: die komt vast wel weer terug na een restart. Na de instalatie van 10.4.9 moest ik restarten, maar nu is hij nog steeds weg. Ik krijg ook geen melding meer van: 'De batterij is nog maar voor 5% opgeladen, de MacBook gaat zo in sluimerstand'
Ik moet nu dus steeds op de iStat Pro widget controleren of mijn batterij nog vol genoeg is.
Iemand enig idee hoe ik mijn batterijmeter weer terug in mijn menubalk kan krijgen? Ik heb het nog niet kunnen vinden.
Nog een vraagje: Weet iemand of Office 2007 (windows versie) werkbaar is onder CrossOver?
Stom dat ik dat over het hoofd heb kunnen zienVerwijderd schreef op woensdag 14 maart 2007 @ 17:15:
[...]
System preferences > Energy Saver > Options:
[afbeelding]
Deze suggesties leverden niets op?Verwijderd schreef op woensdag 14 maart 2007 @ 13:39:
Ik heb geen geluid meer in Safari na een clean install van OS X op de MacBook. Eerst wel maar nu niet meer. Google leverde niet iets concreets op. Geluidkaart doet het wel, iTunes etc. Anyone?
Heb ook een glossy scherm waar verder nog geen kras op zit. Gebruik het brillendoekje (Hans Anders ^_-) ook voor de buitenkant om deze weer wat schoon te krijgen (wat je kan blijven doen). Verder heb ik hier nog Muscle Keukendoekjes die ik gebruik om de toetsen weer lekker wit te krijgen. Doekje pakken, ietwat vochtig maken en dan de toetsen bij langs.René20 schreef op woensdag 14 maart 2007 @ 12:20:
Heb je ook een glossy scherm? Ik begrijp dat je geen krassen krijgt met een brilpoetsdoekje dus.....?
[ Voor 14% gewijzigd door c4ke op 14-03-2007 17:42 ]
I USE CAPS LOCK BECAUSE I WILL BECOME NOTICED, POPULAR, AND GOOD IN BED
Verwijderd
Dat is altijd zo hoor, dat het minimaal een week duurt.. Ze gaan niet voor 1 macbook een vliegtuig deze kant op sturen...Verwijderd schreef op donderdag 15 maart 2007 @ 11:09:
Kan iemand mij vertellen waarom de verzend tijd tegenwoordig 9 dagen is bij apple. Bij de klanten service als ik ze bel kunnen ze me hier geen goed antwoord op geven behalve dat die uit verwegie stan moet komen. Persoonlijk vind ik dit onzin als ik uit china laat komen heb ik het binnen 2 dagen.
Nu moet ik nog 7 dagen wachten op me macbook
Van China naar Nederland in twee dagen? Dat kan nietVerwijderd schreef op donderdag 15 maart 2007 @ 11:09:
Kan iemand mij vertellen waarom de verzend tijd tegenwoordig 9 dagen is bij apple. Bij de klanten service als ik ze bel kunnen ze me hier geen goed antwoord op geven behalve dat die uit verwegie stan moet komen. Persoonlijk vind ik dit onzin als ik uit china laat komen heb ik het binnen 2 dagen.
Verwijderd
Maar aan de andere kant ik krijg wel zo'n leuk mailtje dat ze hem met tnt laten komen. Dan ga ik ervanuit dat pakketje toch al bij tnt is.Eswip schreef op donderdag 15 maart 2007 @ 11:12:
[...]
Dat is altijd zo hoor, dat het minimaal een week duurt.. Ze gaan niet voor 1 macbook een vliegtuig deze kant op sturen...
Apple geeft alleen "verzendklaar" aan.. dat betekend dat je macbook binnen 24u de fabriek in china verlaat.. en dus niet dat je hem binnen 24 uur binnen hebt, dat is de levertijd.. das weer iets anders..Serenity schreef op donderdag 15 maart 2007 @ 11:14:
[...]
Van China naar Nederland in twee dagen? Dat kan niet
Lees dit topic even door: Levertijd Apple producten Deel 2
De levertijd op Apple.nl is vanaf het moment dat je MacBook in Nederland is aangekomen en is opgepikt door TNT of UPS. Het hele traject in China zit daar niet bijin, maar is wel te volgen via andere sites, zie bovenstaande topic.
TNT heeft ook vliegtuigen.. dan is hij dus idd bij TNT, in China..Verwijderd schreef op donderdag 15 maart 2007 @ 11:15:
[...]
Maar aan de andere kant ik krijg wel zo'n leuk mailtje dat ze hem met tnt laten komen. Dan ga ik ervanuit dat pakketje toch al bij tnt is.
Dat is dan nieuw, tot voorkort stond er gewoon de levertijd op de Apple site. Anyway, deze discussie hoort in Levertijd Apple producten Deel 2Eswip schreef op donderdag 15 maart 2007 @ 11:15:
[...]
Apple geeft alleen "verzendklaar" aan.. dat betekend dat je macbook binnen 24u de fabriek in china verlaat.. en dus niet dat je hem binnen 24 uur binnen hebt, dat is de levertijd.. das weer iets anders..
Verwijderd
Umm, ik had hem 24u nadat hij uit China kwam hoorSerenity schreef op donderdag 15 maart 2007 @ 11:14:
[...]
Van China naar Nederland in twee dagen? Dat kan niet
Lees dit topic even door: Levertijd Apple producten Deel 2
De levertijd op Apple.nl is vanaf het moment dat je MacBook in Nederland is aangekomen en is opgepikt door TNT of UPS. Het hele traject in China zit daar niet bijin, maar is wel te volgen via andere sites, zie bovenstaande topic.
Vanaf het moment dat hij in China verzonden werd, of vanaf dat hij in Nederland aankwam. Dat laatste lijkt me, anders zou niemand weken op z'n Apple spullen aan 't wachten zijn.Verwijderd schreef op donderdag 15 maart 2007 @ 11:24:
[...]
Umm, ik had hem 24u nadat hij uit China kwam hoorVia UPS.
Verwijderd
Nee hoor, dat eersteSerenity schreef op donderdag 15 maart 2007 @ 11:32:
[...]
Vanaf het moment dat hij in China verzonden werd, of vanaf dat hij in Nederland aankwam. Dat laatste lijkt me, anders zou niemand weken op z'n Apple spullen aan 't wachten zijn.
Dan lag in hij NL op voorraad.. anders kan het niet..Verwijderd schreef op donderdag 15 maart 2007 @ 12:48:
[...]
Nee hoor, dat eerstesterker nog, ik had hem 48uuur nadat ik hem bestald had
Dat is nou het verschil tussen TNT en UPS
Zwart scherm als screensaver instellen, en dan "hot corner" rechtsboven voor de screensaver gebruiken? (dan wordt dus het beeld meteen zwart als je de muis recht bovenin je scherm zet).BlackMage schreef op vrijdag 16 maart 2007 @ 11:42:
Goedendag,
Ik ben al een tijdje in het bezit van een macbook en wil hem nu ook gewoon als desktop gebruiken op een extern beeldscherm. Echter gebruik ik die desktop regelmatig voor downloaden en instant messaging. Ik kijk ook wel eens film in de zelfde kamer dus ik zou graag willen dat het scherm simpel uit kan, zonder de macbook zelf in standby te zetten.
Het externe beeldscherm is geen probleem, zit gewoon een powerknop op. Het scherm op mijn macbook daar in tegen niet. Daar moet ik telkens de helderheid van het scherm op de laagste stand zetten voordat deze uit gaat. Ik zoek eigenlijk een stukje software of automator/applescript die met 1 druk op de knop de helderheid van het backlight op de laagste stand zet.
Ik heb al gezocht op internet, tooltjes die dit 'beloven' zetten gewoon het scherm op de donkerste stand, terwijl ik juist iets zoek dat de helderheid van het backlight aanpast (zelfde effect als fn f1-f2).
Bij voorbaat dank
Zoef
Verwijderd
Al zal hij dan wel nog steeds "gloeien"Zpottr schreef op vrijdag 16 maart 2007 @ 13:19:
[...]
Zwart scherm als screensaver instellen, en dan "hot corner" rechtsboven voor de screensaver gebruiken? (dan wordt dus het beeld meteen zwart als je de muis recht bovenin je scherm zet).
Nog niet geprobeerd tho1. Plug in your mini-DVI to video adapter and connect it up to your TV. Set your TV to the correct channel (if necessary).
2. If it’s in extended-desktop mode, set your MacBook to video-mirroring mode (using either F7 or Fn-F7 depending on your settings). The resolution will change on your main display to match the maximum resolution of your TV and you’ll see the same image on both displays.
3. Close your MacBook. It will enter Sleep mode, and the picture on your TV will disappear.
4. Here’s the clever part. Press any button on your Apple Remote. Hey presto, your MacBook will wake up and the image on your TV will re-appear. Press your Menu button to bring up Front Row and start watching movies!
Serenity schreef op vrijdag 16 maart 2007 @ 14:22:
Google 'macbook running closed lid'
[...]
Nog niet geprobeerd tho
Verwijderd
Handen wassen voordat je je MacBook gebruikt. Ik gebruik hetzelfde spul als voor mijn beeldscherm, iClean.Pheno79 schreef op vrijdag 16 maart 2007 @ 19:09:
De MacBook vertoont vlekken op de topcase, niet echt geel.
Het heeft al een nieuwe topcase gehad, en dat duurde al 8 weken
Kan ik het niet zelf schoonmaken met alcohol of zo?
FeliIntrepidity schreef op vrijdag 16 maart 2007 @ 22:04:
Woohoo, vanavond m'n MacBook 13", 1GB ram, 80GB hdd, combodrive besteldEerste fatsoenlijke ervaring met apple-hardware (afgezien van een iPod) wordt dat, maar dat zal wel goedkomen
Ik hoop dat apple een beetje opschiet met m'n bestelling
Ok, ik zal eens kijken wat dat iClean doet met die vlekken, anders gaat de mac weer retour.Verwijderd schreef op vrijdag 16 maart 2007 @ 20:46:
[...]
Handen wassen voordat je je MacBook gebruikt. Ik gebruik hetzelfde spul als voor mijn beeldscherm, iClean.
Verwijderd
Doe ik ook, maar moet ik bjina op de maand eens doen, vind ik wel een groot nadeel aan zo'n "glossy" schermen....r.venema schreef op woensdag 14 maart 2007 @ 10:15:
[...]
Bij mij komt het ook regelmatig voor dat er wat vlekjes op het scherm komen, bijvoorbeeld door mensen die maar al te graag praten en sputteren tegelijk. Even het scherm op zwart zetten / of gewoon MacBook uitzetten en flink wrijven met brilpoetsdoekje (gewikkeld om mijn vinger). Ik druk toch redelijk hard maar (nog) nooit problemen gehad hoor. Ik blijf gewoon net zo hard wrijven en drukken totdat het vlekje weer weg is ^_-
Verwijderd
Dat is héél slecht voor je macbook hoor, e koeling blaast nu warme lucht tegen je scherm, en daardoor je heb veel kans dat j scherm binnenkort defect zal zijn... Openlaten is de boodschapBlackMage schreef op vrijdag 16 maart 2007 @ 14:38:
[...]
![]()
Dit werkt prima.... ik wist dat je de macbook aan kon zetten met externe invoerapparatuur zoals een muis maar dat werkte niet echt ideaal:
1. sluit macbook aan power en dvi
2. sluit muis aan
3. macbook gaat aan
4. paar sec later... macbook gaat weer uit
5. druk op muisknop
6. macbook gaat en blijft aan
met de remote gaat en blijft ie aan direct bij de 1e keer. Nu maar hopen dat het geen hitteproblemen gaat veroorzaken. Ik heb gelezen dat de macbook niet ontworpen is om te werken terwijl de klep dicht is.
Dit lost eigenlijk mijn probleem op omdat ik het scherm van mijn macbook toch niet gebruik als ik de externe eraan heb. En nu zijn de animaties van expose ook een stuk vloeiender.
Eh, de 'uitlaat' zit toch juist aan de achterkant. Hoe dan ook, lijkt me stug dat het schadelijk is anders had Apple het wel afgeraden om je macbook zo te gebruiken.Verwijderd schreef op zaterdag 17 maart 2007 @ 13:44:
[...]
Dat is héél slecht voor je macbook hoor, e koeling blaast nu warme lucht tegen je scherm, en daardoor je heb veel kans dat j scherm binnenkort defect zal zijn... Openlaten is de boodschap
Verwijderd
Dat is echt BS. Een macbook kan gewoon in "clamshell" mode draaien, dit doe ik vrijwel altijd. Gebruik mijn macbook met een 20" cinema display, en klap hem altijd dicht.Verwijderd schreef op zaterdag 17 maart 2007 @ 13:44:
[...]
Dat is héél slecht voor je macbook hoor, e koeling blaast nu warme lucht tegen je scherm, en daardoor je heb veel kans dat j scherm binnenkort defect zal zijn... Openlaten is de boodschap
LOL dat doe ik al ruim een half jaar. Nog nooit problmemen gehad. Dus met je verhaaltje:Verwijderd schreef op zaterdag 17 maart 2007 @ 13:44:
[...]
Hyundai SX2 N-Line (2024)
[ Voor 4% gewijzigd door tweak_dude op 17-03-2007 16:36 ]
Intrepidity schreef op zaterdag 17 maart 2007 @ 16:34:
Ik vraag me eigenlijk een beetje af hoe dat met dualscreen ondersteuning gaat op een macbook (heb m nog niet).. Stel dat ik mijn 22" scherm via dvi aansluit op m'n macbook, kan ik dit scherm dan als primair instellen en dus hierop de dock e.d. weergeven of kan dat alleen met het ingebouwde scherm?
Verwijderd
Intrepidity schreef op zaterdag 17 maart 2007 @ 16:34:
Ik vraag me eigenlijk een beetje af hoe dat met dualscreen ondersteuning gaat op een macbook (heb m nog niet).. Stel dat ik mijn 22" scherm via dvi aansluit op m'n macbook, kan ik dit scherm dan als primair instellen en dus hierop de dock e.d. weergeven of kan dat alleen met het ingebouwde scherm?
[ Voor 3% gewijzigd door Verwijderd op 17-03-2007 18:20 ]
Verwijderd
Wat ik wel vreemd vind: Als ik de macbook in CS op Sleep zet, dan trek ik vaak de stekker uit het stopcontact en zet ik de externe monitor uit. Dit laatste zorgt er echter soms voor dat de macbook ineens terug komt uit sleepmode, maar niet geheel. Als ik het externe scherm dan weer aanzet staat Mac OS X open, maar ik kan niets doen, hij lijkt dan wel vstgelopen te zijn. Ik moet hem dan uitzetten via de powerknop een paar sec. ingedrukt te houden.tweak_dude schreef op zaterdag 17 maart 2007 @ 16:35:
Ik draai mijn MB ook al minstens een half jaar grotendeels in clamshell mode. In temperatuur scheelt het iets van 2 C. Het zou trouwens ook niet netjes zijn als het systeem te warm hierdoor zou worden, het is immers een standaard mogelijkheid. Bij iBooks was dat niet geval. Daar was het wel aan te zetten, maar werd het systeem vrij warm.
Maar bij een MB is het geen probleem
@ Intrepidity
Ja dat is mogelijk.
Verwijderd
Lol, ik had dat nochtans ergens gelezen.....Beta schreef op zaterdag 17 maart 2007 @ 16:16:
[...]
LOL dat doe ik al ruim een half jaar. Nog nooit problmemen gehad. Dus met je verhaaltje:
Hier stond achterhaalde informatie…
[ Voor 93% gewijzigd door dawuss op 18-03-2007 11:42 ]
What use is a man walking on water if you don't follow in his footsteps?
Garantie voor de macbooks is wereldwijd.. dus dat moet geloof ik geen probleem opleveren.LePlatDuJour269 schreef op zondag 18 maart 2007 @ 15:32:
Goeie,
Tijdens de reis naar de VS is mijn ouwe trouwe dell latitude c600 overleden, en nu zit ik hier zonder laptop. Ik heb al een poosje over een macbook na zitten denken, en het ziet er naar uit dat dat nu dan maar moet gebeuren. Maar ik zit er een beetje over in wat Apple NL van een VS laptop gaat vinden als er wat aan gerepareerd moet worden. Iemand daar ervaringen mee?
Belangrijkste verschil is de videokaart.. Een macbook heeft namelijk geen videokaart, een MBP wel..Zijn er verder nog dingen waar ik op moet letten? Ik zie -- behalve schermgrootte -- niet goed wat nou het verschil is tussen een macbook en een macbook pro?
In de VS zijn ze goedkoper, maar als je bedoeld of ze in verschillende winkels andere prijzen hebben, dan is dat niet zo. In de VS zal je overal ongeveer het zelfde bedrag betalen.. (misschien dat het je 10 dollar scheelt oid.. maar zelfs dat zie je bijna nergens)En zijn de macbooks overal even duur? Zo te zien wel, maar dat lijkt me wat vreemd.
Bedankt, helemaal duidelijkSerenity schreef op zaterdag 17 maart 2007 @ 16:53:
[...]
[afbeelding]
Dat witte balkje stelt de dock voor, die kun je gewoon naar het andere beeldscherm slepen, en dan wordt die automatisch primair.
Dont shoot me if i'm wrong, maar volgens mij heeft apple wereldwijde garantie als het gaat om apparaten die zonder netsnoer kunnen werken. Als dat zo is dan zou het dus geen probleem moeten zijn. Houd er wel rekening mee dat je een adapter er bij krijgt met een amerikaanse aansluiting. Je zal dus als je in nederland je macbook wil opladen zo'n reissetje moeten kopen, deze kost 39 euro.LePlatDuJour269 schreef op zondag 18 maart 2007 @ 15:32:
Goeie,
Tijdens de reis naar de VS is mijn ouwe trouwe dell latitude c600 overleden, en nu zit ik hier zonder laptop. Ik heb al een poosje over een macbook na zitten denken, en het ziet er naar uit dat dat nu dan maar moet gebeuren. Maar ik zit er een beetje over in wat Apple NL van een VS laptop gaat vinden als er wat aan gerepareerd moet worden. Iemand daar ervaringen mee?
Zijn er verder nog dingen waar ik op moet letten? Ik zie -- behalve schermgrootte -- niet goed wat nou het verschil is tussen een macbook en een macbook pro?
En zijn de macbooks overal even duur? Zo te zien wel, maar dat lijkt me wat vreemd.
Ik denk niet dat dat een probleem zal zijn, aangezien je met de standaard garantie in principe je Mac overal ter wereld bij een Apple Store (of Premium Reseller) kan laten repareren.LePlatDuJour269 schreef op zondag 18 maart 2007 @ 15:32:
Maar ik zit er een beetje over in wat Apple NL van een VS laptop gaat vinden als er wat aan gerepareerd moet worden. Iemand daar ervaringen mee?
De MacBook Pro heeft ook een GPU die krachtiger is. Die van de MacBook is 'integrated graphics' maar alsnog is daar prima mee te werken zolang je maar geen grafisch intensieve dingen gaat doen.Zijn er verder nog dingen waar ik op moet letten? Ik zie -- behalve schermgrootte -- niet goed wat nou het verschil is tussen een macbook en een macbook pro?
Ja, in principe wel. Als je aanbiedingen vind dan zijn het die van revisie A: Core Duo's. De Core 2 Duo zul je niet zo heel snel goedkoper vinden.En zijn de macbooks overal even duur? Zo te zien wel, maar dat lijkt me wat vreemd.
[ Voor 5% gewijzigd door IT-Pro op 18-03-2007 15:47 ]
MBP 14" - M1 Pro - 16 GB RAM - 512 GB SSD | iPhone 14 Pro 128 GB | iPad mini 6 64 GB
Parallels en gamen lijkt me nog geen ideale oplossing. Hoewel dat ook weer een beetje afhankelijk is van welke spelletjes.LePlatDuJour269 schreef op zondag 18 maart 2007 @ 16:05:
Voor wat betreft die grafisch intensieve dingen: dat zal hoogstens voor de kinderen zijn, en die speelden tot op dit moment op die latitude 750Mhz, dus dat zal op de Mac ook wel gaan.
Oh, en nog een vraagje: voor die spelletjes: voldoet dat Parallels Desktop (een VMWare equivalent, als ik het goed begrijp) of moet ik dan aan een dual boot config denken?
MBP 14" - M1 Pro - 16 GB RAM - 512 GB SSD | iPhone 14 Pro 128 GB | iPad mini 6 64 GB
Verwijderd
Op dit moment ondersteunt Parallels Direct3D nog niet, spellen zul je dus via Bootcamp moeten spelen. Zelf shchaf ik Desktop for Mac nog even niet aan, ik heb het op dit moment alleen voor Project Management nodig, en die tool ga ik pas komend schooljaar weer gebruiken.LePlatDuJour269 schreef op zondag 18 maart 2007 @ 16:05:
Voor wat betreft die grafisch intensieve dingen: dat zal hoogstens voor de kinderen zijn, en die speelden tot op dit moment op die latitude 750Mhz, dus dat zal op de Mac ook wel gaan.
Oh, en nog een vraagje: voor die spelletjes: voldoet dat Parallels Desktop (een VMWare equivalent, als ik het goed begrijp) of moet ik dan aan een dual boot config denken?
[ Voor 4% gewijzigd door Kaspers op 18-03-2007 17:59 ]
Die witte balk is je menubalk (menu bar zoals het in de screenshot staat), je dock staat er niet op, die zit onderaan (by default, hij kan ook links of rechts). Ik heb bij een collega trouwens wel gezien dat hij zowel de menubalk als zijn dock op de externe Apple Cinema Display heeft staan. Het kan dus wel maar vraag me niet hoeSerenity schreef op zaterdag 17 maart 2007 @ 16:53:
[...]
[afbeelding]
Dat witte balkje stelt de dock voor, die kun je gewoon naar het andere beeldscherm slepen, en dan wordt die automatisch primair.
Parallels doet niet aan 3D standaard, volgens mij kon je wel het e.e.a. aan 3D krijgen middels een hack (zie een topic in AppleTalk over VMWare Fusion). Daarnaast zit er een verschil tussen DirectX en Direct3D, gooi dat niet op 1 hoop.Kaspers schreef op zondag 18 maart 2007 @ 17:59:
Je bedoeld DirectX, 3D is voor parallels geen probleem hoor.
[ Voor 3% gewijzigd door ppl op 18-03-2007 21:14 ]
Verwijderd
Het dock bevindt zich meestal op de laagste mogelijke positie. Dus als je 2 monitoren naast elkaar hebt staan staat die op de monitor met de menubalk en als je 2 monitoren boven elkaar hebt staan staat het dock op de onderste monitor.ppl schreef op zondag 18 maart 2007 @ 21:13:
[...]
Die witte balk is je menubalk (menu bar zoals het in de screenshot staat), je dock staat er niet op, die zit onderaan (by default, hij kan ook links of rechts). Ik heb bij een collega trouwens wel gezien dat hij zowel de menubalk als zijn dock op de externe Apple Cinema Display heeft staan. Het kan dus wel maar vraag me niet hoeHet zou zo maar kunnen dat met het verhuizen van de menubalk ook je dock meeverhuisd.
Direct3D is onderdeel van DirectX. Direct3D is verantwoordelijk voor de 3D grafische versnelling, Die hack waar je het over had was volgens mij gewoon een experimentele optie in VmWare Fusion.[...]
Parallels doet niet aan 3D standaard, volgens mij kon je wel het e.e.a. aan 3D krijgen middels een hack (zie een topic in AppleTalk over VMWare Fusion). Daarnaast zit er een verschil tussen DirectX en Direct3D, gooi dat niet op 1 hoop.
Alstu: http://www.xvsxp.com/misc/keyboard.phpLePlatDuJour269 schreef op maandag 19 maart 2007 @ 02:08:
Is er ergens iemand die een lijst met sneltoetsen heeft staan van Mac tov Win?
I don't like facts. They have a liberal bias.
Da's niet helemaal waar. Je Dock bevindt zich bij voorkeur op hetzelfde scherm als je menubalk, met een maar: hij zal noot 'in het midden' gaan zitten. Dus als je twee schermen naast elkaar hebt (1|2) en je dock zit aan de linkerkant van je scherm, komt 'ie op scherm 1. Rechterkant -> scherm 2. Als 'ie aan de onderkant van je scherm zit, altijd op hetzelfde scherm als je menubalk. Maar als je je schermen dus boven elkaar hebt staan geldt weer dat 'ie dan dus naar het onderste scherm gaat.Verwijderd schreef op maandag 19 maart 2007 @ 01:04:
[...]
Het dock bevindt zich meestal op de laagste mogelijke positie. Dus als je 2 monitoren naast elkaar hebt staan staat die op de monitor met de menubalk en als je 2 monitoren boven elkaar hebt staan staat het dock op de onderste monitor.
All my posts are provided as-is. They come with NO WARRANTY at all.
You and I have memories longer than the road ahead
Ik had vandaag ineens dat ie uitzichzelf zeg maar "afsloot" maar het inlog scherm liet zienfener33 schreef op maandag 19 maart 2007 @ 16:22:
Heb een vaag probleem met mijn macbook. mijn komt om het haverklap met het afsluitscherm.(het scherm met de vraag wat ik wil doen als ik op de powerknop druk). Dit gebeurt natuurlijk terwijl ik de powerknop niet aanraak.
Daarbij als ik de macbook afsluit en klap hem bijv. dicht dan dan gaat de macbook vanzelf aan.
Ik heb geprobeerd om de smc, nvram en pram te resetten maar het probleem lijkt te blijven![]()
Ik weet niet wat het was maar ben naar A-mac utrecht gegaan en die man bij de service desk heeft hem opengeschroefd en schoongemaakt en zei dat als ik het probleem weer kreeg gewoon terug moest kopen voor een nieuwe board.Underworld schreef op maandag 19 maart 2007 @ 16:58:
[...]
Ik had vandaag ineens dat ie uitzichzelf zeg maar "afsloot" maar het inlog scherm liet zienmss komt het door de nieuwe versie,...
You and I have memories longer than the road ahead
Hoi, heb 'm net gekocht. Wat wil je weten? Hij is niet erg hoog voor op een buro, daar heb ik een goedkoop plastic standaardje voor (€10,- Computerland). Deze is -perfect- voor op schoot maar als je niet heel klein bent net iets te laag voor burowerk.fZeroNewbie schreef op maandag 19 maart 2007 @ 23:00:
Nu lijkt mij die ilap wel fijn voor op schoot maar weet niet echt of dit ook lekker op mijn bureau gaat werken (heb al een losse muis en keyboard gekocht) . Iemand die daar iets zinnigs over kan zeggen? ilap is namelijk wel redelijk prijzig.
Zoef
Mail a Mac, was de goedkoopste optie waar die op voorraad was. 1 nadeel: de sexy croc-print zit er niet meer op, 't is nu effen zwart suedefZeroNewbie schreef op dinsdag 20 maart 2007 @ 00:04:
hmm wat is heel erg klein?? 1.85 klein genoeg. dus voor bureau kom ik alsnog aan een andere standaard. Merk wel dat ik de laatste tijd vaak met mijn laptop op schoot voor de tv zit en dat is niet echt relaxd nu.
waar heb jij 'm gekocht?
Zoef
Verwijderd
Sometimes you just have to sit back, relax, and let the train wreck itself
Het is behoorlijk irritant jah, heb nu net ook weer geprobeert meet een tvt schoonmaak doekje de boel schoon te krijgen maar ik blijf gewoon dovige plekken zienOperations schreef op dinsdag 20 maart 2007 @ 10:58:
Glossy scherm geeft schijnbaar iets mooiere kleuren (zie het zelf niet echt eerlijk gezegd) en wat meer contrast (da's wel duidelijk te zien)
Grootste nadeel van een glossy scherm is dat je er echt alles op ziet... klein stofje op het scherm? niet wegvegen want dan zit er meteen een duidelijke vette veeg op... ook niet wegblazen want dan heb je kans op kleine druppeltjes van je adem op het scherm...
Spiegelingen vallen overigens meestal inderdaad wel mee.
Het is dat de MBP buiten mijn budget lag en ik dus bij de MB geen keuze had, anders had ik zelf toch echt een non-glossy scherm genomen
Verwijderd
Er is hier in Nederland geen officiele Apple Store. De dichtsbijzijnde officiele Apple Store zit in Londen. Wat we hier in Nederland hebben zijn Apple Premium Resellers. Deze bieden meestal iets als iPay 10, waarmee je in 10 termijnen kunt betalen.Verwijderd schreef op dinsdag 20 maart 2007 @ 12:10:
1. Als ik een Macbook Pro zou aanschaffen bij de officiele apple store kan ik het bedrag in termijnen betalen?
en hoelang kan ik daar over doen?
Dat weet niemand. Het blijft speculeren wanneer Leopard uitkomt. Officieel volgens Apple 'Lente 2007', maar dat kan nog altijd veranderen.2. kunnen jullie misschien een indicatie geven wanneer leopard meegeleverd wordt met de Macbook Pro? ik heb daar al een tijdje zit te wachten
Kijk op de Apple Store Online wat je configuratie opties zijn.3. Ik heb gezien dat je de geheugen en hardeschijf kon uitbreiden of vervangen, kan je dat eventueel ook met de videokaart doen?
Zie Tweakers.net Pricewatch voor prijzen. Specificaties voor het geheugen wat in de MacBook moet kun je hier vinden: MacBook: How to install memory.4. hoeveel kost een geheugenreepje in de winkel, zeg maar voor 1x1GB aan geheugen van de beste kwaliteit? ik kan alleen maar vinden van laptops
“You know what I've noticed Hobbes? Things don't bug you if you don't think about them. So from now on, I simply won't think about anything I don't like, and I'll be happy all the time!” | 宇多田ヒカル \o/
Lees dit topic ook even door: [MacBook Pro] Discussietopic en Mini-FAQ deel 2Verwijderd schreef op dinsdag 20 maart 2007 @ 12:10:
1. Als ik een Macbook Pro .....
I think there is a world market for maybe five computers. - Thomas Watson (1874-1956), Directeur van IBM (1943)
Verwijderd
Dit topic is gesloten.
Apple iPhone 17 LG OLED evo G5 Google Pixel 10 Samsung Galaxy S25 Star Wars: Outlaws Nintendo Switch 2 Apple AirPods Pro (2e generatie) Sony PlayStation 5 Pro
Tweakers is onderdeel van
DPG Media B.V.
Alle rechten voorbehouden - Auteursrecht © 1998 - 2025
•
Hosting door TrueFullstaq