[MacBook] Discussietopic en Mini-FAQ deel 7 Vorige deel Overzicht Volgende deel Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 9 ... 13 Laatste
Acties:
  • 6.382 views sinds 30-01-2008

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Wat moet ik nu doen? Macbook is van September!

Afbeeldingslocatie: http://i19.tinypic.com/29q04xt.jpg

Batterij zei gewoon BOEM 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kaspers
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 04-10 16:42
Alleen niet bij jou :P.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tiguan
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 02:47
Wow heftig. Je had hem hoop ik niet op schoot toen het gebeurde?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Oh, je hebt me door :9

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tweak_dude
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 09:30
Alex3305 schreef op maandag 12 maart 2007 @ 21:37:
Ja dat dacht ik ook, maar die maat van mij meende serieus te hebben gezien dat ie de kubus kon besturen, dus verschillende kanten op kon laten draaien enzo... Maargoed, hij geloofde vorige keer ook al niets van het Smac(k)book verhaal en nu weer wel :+, duurt gewoon ff voordat sommige dingen doordringen :D
Je krijgt het kubus effect de kant op waar de desktop zit waar je heen wilt. In dat opzicht bestuur je het :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Underworld
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 25-09 20:49

Underworld

+1 Inzichtvol

Alex3305 schreef op maandag 12 maart 2007 @ 19:14:
Grr.. Internal Server Error (500) @ virtuedesktops.info. Maargoed wel een mirror gevonden als 0.54b2 de laatste versie is in ieder geval.

Verder heel erg bedankt Airwolf :)

offtopic:
Een leuk spelletje omdat je mij hielp :+ in Flash that is..
offtopic:
Wat verschikkelijk verslavend...wil je dat nooit meer doen! :/ :X 8)7

gelukkig vielen 8, 9, 10 te doen
[spoiler] passw: g7JHi93Ea [/spoiler]

[ Voor 9% gewijzigd door Underworld op 13-03-2007 02:25 ]

“Victorious warriors win first and then go to war,
while defeated warriors go to war first and then seek to win”
― Sun Tzu, The Art of War

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Z-Dragon
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 23:11
offtopic:
Level 18 bereikt... God wat verslavend :/

[ Voor 5% gewijzigd door Z-Dragon op 13-03-2007 09:41 ]

^ Wat hij zegt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zpottr
  • Registratie: Mei 2000
  • Niet online

Zpottr

Henk

Aargh! Net een barstje ontdekt in mijn MacBook. In de topcase, linker-onderkant, 2mm van de rand:
http://picserver.student.utwente.nl/v/7A756I4LS4WG
(waar kun je linkbare plaatjes hosten tegenwoordig? En excuses voor de brakke Moto-foto)
Het lijkt een beetje veroorzaakt door het "steuntje" van het scherm; de (lichte) afdruk daarvan is net boven het barstje te zien. Het is echt een héél dun stukje plastic volgens mij. Bizar!
Echt altijd heel voorzichtig geweest met mijn MacBook, goed verpakt (Cheesy disco + sleeve) als ik 'm al meeneem.
Het vervelendste is nog dat de huid van mijn pols blijft 'haken' erachter. Ben bang dat ik het stukje er zo helemaal uitbreek. Eens even kijken wat een servicepunt hiervan zegt...

Iemand die dit al eens gezien heeft?

Edit: Aiaiai. http://forums.macnn.com/6...acbook-crack-anyone-else/
Het schijnt dat dit in de US wel onder garantie verholpen wordt.
Edit2: Er zijn er een hoop http://www.flickr.com/photos/16737971@N00/378371233/
Edit3: Etc, etc. http://keisukeomi.vox.com...ed-it-under-warrenty.html
http://www.flickr.com/photos/fhke/385270688/

[ Voor 24% gewijzigd door Zpottr op 13-03-2007 20:04 ]

Zoef

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EdwinV
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 27-08 09:44
Zpottr schreef op dinsdag 13 maart 2007 @ 19:40:
Aargh! Net een barstje ontdekt in mijn MacBook. In de topcase, linker-onderkant, 2mm van de rand:
http://picserver.student.utwente.nl/v/7A756I4LS4WG
(waar kun je linkbare plaatjes hosten tegenwoordig? En excuses voor de brakke Moto-foto)
Het lijkt een beetje veroorzaakt door het "steuntje" van het scherm; de (lichte) afdruk daarvan is net boven het barstje te zien. Het is echt een héél dun stukje plastic volgens mij. Bizar!
Echt altijd heel voorzichtig geweest met mijn MacBook, goed verpakt (Cheesy disco + sleeve) als ik 'm al meeneem.
Het vervelendste is nog dat de huid van mijn pols blijft 'haken' erachter. Ben bang dat ik het stukje er zo helemaal uitbreek. Eens even kijken wat een servicepunt hiervan zegt...

Iemand die dit al eens gezien heeft?

Edit: Aiaiai. http://forums.macnn.com/6...acbook-crack-anyone-else/
Het schijnt dat dit in de US wel onder garantie verholpen wordt.
Edit2: Er zijn er een hoop http://www.flickr.com/photos/16737971@N00/378371233/
Edit3: Etc, etc. http://keisukeomi.vox.com...ed-it-under-warrenty.html
http://www.flickr.com/photos/fhke/385270688/
Ik heb er helaas ook last van. Bij mij zit hij vanaf de Fn toets naar linksonder ter hoogte van het schroefje. Heb al contact gehad met Apple en er wordt gewoon een nieuwe topcase op gezet. Hiervoor moet ik helaas naar Arnhem toe, omdat Mexpert failliet is. Ik wacht nog even een goed moment af om dat te doen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zpottr
  • Niet online

Zpottr

Henk

Flydesign.nl schreef op dinsdag 13 maart 2007 @ 20:11:
Heb al contact gehad met Apple en er wordt gewoon een nieuwe topcase op gezet. Hiervoor moet ik helaas naar Arnhem toe, omdat Mexpert failliet is.
Ah, bedankt voor je antwoord, dat is geruststellend. Heb je Apple gebeld? Heb je AppleCare of de gewone garantie?
En moet je je MacBook achterlaten of kunnen ze dit onderdeel ter plekke uitwisselen?

Zoef

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• René20
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 02-08-2022
Heb net een mbpro 17" met glossy scherm, een toppertje wat wij betreft.
Een vraag naar jullie ervaringen met het schoonmaken van het beeldscherm, wat gebruiken jullie?
Heb ondermeer iClean van Monster gebruikt (via Apple), maar krijg het scherm niet echt schoon zeg maar, er blijven poetsstrepen zichtbaar. Durf niet zo goed iets anders te gebruiken.....

[ Voor 7% gewijzigd door René20 op 13-03-2007 21:07 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zpottr
  • Niet online

Zpottr

Henk

Woei, doe es software update!
spoiler:
10.4.9 is uit

Zoef

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• René20
Zpottr schreef op dinsdag 13 maart 2007 @ 22:04:
Woei, doe es software update!
spoiler:
10.4.9 is uit
Dan zie je....:

Apple releases Mac OS X 10.4.9 Update

Bron: AppleInsider Staff

Apple on Tuesday released Mac OS X 10.4.9, a recommended update for all PowerPC and Intel-based Mac computers currently running versions of Mac OS X 10.4 Tiger.

Mac OS X 10.4.9 Client

The company said Mac OS X 10.4.9 includes general operating system fixes, as well as specific fixes or compatibility updates for the following applications and technologies:

# RAW camera support
# Handling of large or malformed images that could cause crashes
# Image capture performance
# Mouse scrolling and keyboard shortcuts
# Font handling
# Playback quality, and bookmarks in DVD Player
# USB video conferencing cameras for use with iChat
# Bluetooth devices
# Browsing AFP servers
# Apple USB Modem
# Windows-created digital certificates
# Open and Print dialogs in applications that use Rosetta on Intel-based Macs
# Time zone and daylight saving for 2006 and 2007
# Security updates

The update is available for download through the Software Update mechanism located under the Apple menu on computers running Mac OS X. It's also available direct from Apple's website in the form of a 72MB download for PowerPC-based Macs running Mac OS X 10.4.8 and a 160MB download for Intel-based Macs running Mac OS X 10.4.8.

Mac systems running older versions of Mac OS X 10.4 Tiger can grab heftier combo updaters for both PowerPC (163MB) and Intel Macs (310MB).

Mac OS X 10.4.9 Server

Along with the Mac OS X 10.4.9 Client release, Apple on Tuesday also released Mac OS X 10.4.9 Server. The update is recommended for all Apple servers running versions Mac OS X 10.4 Tiger and includes fixes for the operating system and various applications, services and technologies, including:

# avoiding AFP connection errors when authenticating Active Directory users who are members of lots of groups
# preventing SMB/CIFS server deadlocks and service interruptions
# authenticating Windows clients when bound to Active Directory
# copying read-only files to AFP shares on Xsan and UFS volumes
# copying files with extended attributes from an AFP share of an Xsan volume
# preventing NFS server hangs at shutdown
# printing too many copies of a document when using the print server
# using Open Directory authentication when using Ethernet Link Aggregation
# better TCP performance with Windows clients and servers
# using rsync to copy files with extended attributes
# creating and managing VLANs from the command-line
# time zone and daylight saving time changes for 2007
# compatibility with third party applications and devices
# previous standalone security updates

The server update is available as a 127MB download for PowerPC-based Mac servers running Mac OS X Server 10.4.8 and as a 249MB Universal download for both PowerPC and Intel Mac servers running Mac OS X Server 10.4.8.

Again, Apple also provides larger combo updaters for Mac servers running an earlier version of Mac OS X 10.4 Server. The PowerPC Combo updater weighs in as a 216MB download and the Universal version as a 350MB download.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SambalBij
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 04-10 17:15

SambalBij

We're all MAD here

Heeft er iemand toevallig al eens geprobeerd om de firmware van de dvd writer te flashen?
Er zit schijnbaar een LG GWA4080MB in mn bookje, maar het zou toch best leuk zijn om daar een GMA4080 van te kunnen maken, zodat ie ook DVD-RAM's kan beschrijven. (voor zover ik kon vinden zijn die modellen qua hardware hetzelfde, en zitten er alleen firmware verschillen in die aangeven of ie wel of geen DVD-RAM en/of dual layer kan schrijven.

Sometimes you just have to sit back, relax, and let the train wreck itself

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Serenity
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 14-01-2023
René20 schreef op dinsdag 13 maart 2007 @ 21:06:
Heb net een mbpro 17" met glossy scherm, een toppertje wat wij betreft.
Een vraag naar jullie ervaringen met het schoonmaken van het beeldscherm, wat gebruiken jullie?
Heb ondermeer iClean van Monster gebruikt (via Apple), maar krijg het scherm niet echt schoon zeg maar, er blijven poetsstrepen zichtbaar. Durf niet zo goed iets anders te gebruiken.....
Ik maak m'n MacBook scherm soms schoon met brilpoetsdoekjes. Maar ik durf er niet echt hard mee te boenen, gewoon een beetje de stof eraf vegen. Maar perongelijke vingerafdrukken blijven zitten; die gaan er denk ik alleen af als ik hard druk, maar dat durf ik niet :)

offtopic:
Wil nog even kwijt hoe geniaal die MacSafe adapter is :P Kan niet bijhouden hoevaak dat ding er per ongeluk met flinke snelheid afschoot ;)

[ Voor 10% gewijzigd door Serenity op 14-03-2007 01:24 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EdwinV
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 27-08 09:44
Zpottr schreef op dinsdag 13 maart 2007 @ 20:18:
[...]

Ah, bedankt voor je antwoord, dat is geruststellend. Heb je Apple gebeld? Heb je AppleCare of de gewone garantie?
En moet je je MacBook achterlaten of kunnen ze dit onderdeel ter plekke uitwisselen?
Ik zit nog in de normale garantie, zonder AppleCare. Verder heb ik contact gehad met Apple via de telefoon. Daar zeiden ze dat ik het beste langs kon gaan bij een service punt om er naar te laten kijken en om het te laten repareren. Wel zei hij er bij dat hij de reparatie zo goed als goedgekeurd had, ze zouden bij het service center er niet meer moeilijk over doen.

Het vervangen van een topcase is binnen een half uurtje gedaan, maar ze moeten het onderdeel wel op voorraad hebben. Als ze het moeten bestellen, ben jij als klant verplicht binnen 48 uur langs te komen zodra ze het binnen hebben, omdat zij het defecte product redelijk snel terug moeten sturen naar Apple.

Hoe het precies gaat met het vervangen weet ik niet, daarover moet ik nog contact zoeken met Arnhem.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• c4ke
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 15-10-2017
Serenity schreef op dinsdag 13 maart 2007 @ 23:26:
[...]

Ik maak m'n MacBook scherm soms schoon met brilpoetsdoekjes. Maar ik durf er niet echt hard mee te boenen, gewoon een beetje de stof eraf vegen. Maar perongelijke vingerafdrukken blijven zitten; die gaan er denk ik alleen af als ik hard druk, maar dat durf ik niet :)
Bij mij komt het ook regelmatig voor dat er wat vlekjes op het scherm komen, bijvoorbeeld door mensen die maar al te graag praten en sputteren tegelijk. Even het scherm op zwart zetten / of gewoon MacBook uitzetten en flink wrijven met brilpoetsdoekje (gewikkeld om mijn vinger). Ik druk toch redelijk hard maar (nog) nooit problemen gehad hoor. Ik blijf gewoon net zo hard wrijven en drukken totdat het vlekje weer weg is ^_-

I USE CAPS LOCK BECAUSE I WILL BECOME NOTICED, POPULAR, AND GOOD IN BED

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Bestaan er ook 3d party kabels voor je MacBook met HDMI? Om nu je MB aan een HDTV aan te sluiten moet je een eerst een DVI mini kabel kopen, daar moet een DVI klein - groot adapter op en daar moet dan een DVI - HDMI coverter op en daar weer een kabel aan :).

Bestaat de alles in 1 oplossing?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• René20
r.venema schreef op woensdag 14 maart 2007 @ 10:15:
[...]
Even het scherm op zwart zetten / of gewoon MacBook uitzetten en flink wrijven met brilpoetsdoekje (gewikkeld om mijn vinger). Ik druk toch redelijk hard maar (nog) nooit problemen gehad hoor. Ik blijf gewoon net zo hard wrijven en drukken totdat het vlekje weer weg is ^_-
Heb je ook een glossy scherm? Ik begrijp dat je geen krassen krijgt met een brilpoetsdoekje dus.....?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb geen geluid meer in Safari na een clean install van OS X op de MacBook. Eerst wel maar nu niet meer. Google leverde niet iets concreets op. Geluidkaart doet het wel, iTunes etc. Anyone?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• M289
  • Laatst online: 08-05 00:04
Verwijderd schreef op woensdag 14 maart 2007 @ 10:43:
Bestaan er ook 3d party kabels voor je MacBook met HDMI? Om nu je MB aan een HDTV aan te sluiten moet je een eerst een DVI mini kabel kopen, daar moet een DVI klein - groot adapter op en daar moet dan een DVI - HDMI coverter op en daar weer een kabel aan :).

Bestaat de alles in 1 oplossing?
Er bestaat wel een alles in 2 oplossing ;)

stap 1. Apple Mini-DVI-D naar DVI-D
stap 2. DVI-D naar HDMI kabel (dus aan een kant DVI-D en de ander kant HDMI) van x meter.

Zo heb ik het ook opgelost.

Nu zit ik toevallig in Shanghai en ik moet zeggen dat op dit gebied alles te koop is.

Ik heb zelf een DVI-D naar HDMI converter (zo'n blokje) en een HDMI kabel van 1.8 meter gekocht voor nog geen 8 euro.
In Nederland zul je er "iets" meer voor kwijt zijn.

Succes.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Superhuuper
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 08:06
Sinds een aantal dagen is men baterijmeter verdwenen uit mijn menubalk :?
Voor zover ik weet, heb ik geen vreemde dingen gedaan, het viel mij ineens op dat ie weg was. Ik dacht: die komt vast wel weer terug na een restart. Na de instalatie van 10.4.9 moest ik restarten, maar nu is hij nog steeds weg. Ik krijg ook geen melding meer van: 'De batterij is nog maar voor 5% opgeladen, de MacBook gaat zo in sluimerstand'
Ik moet nu dus steeds op de iStat Pro widget controleren of mijn batterij nog vol genoeg is.
Iemand enig idee hoe ik mijn batterijmeter weer terug in mijn menubalk kan krijgen? Ik heb het nog niet kunnen vinden.
Nog een vraagje: Weet iemand of Office 2007 (windows versie) werkbaar is onder CrossOver?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Superhuuper schreef op woensdag 14 maart 2007 @ 17:03:
Sinds een aantal dagen is men baterijmeter verdwenen uit mijn menubalk :?
Voor zover ik weet, heb ik geen vreemde dingen gedaan, het viel mij ineens op dat ie weg was. Ik dacht: die komt vast wel weer terug na een restart. Na de instalatie van 10.4.9 moest ik restarten, maar nu is hij nog steeds weg. Ik krijg ook geen melding meer van: 'De batterij is nog maar voor 5% opgeladen, de MacBook gaat zo in sluimerstand'
Ik moet nu dus steeds op de iStat Pro widget controleren of mijn batterij nog vol genoeg is.
Iemand enig idee hoe ik mijn batterijmeter weer terug in mijn menubalk kan krijgen? Ik heb het nog niet kunnen vinden.
Nog een vraagje: Weet iemand of Office 2007 (windows versie) werkbaar is onder CrossOver?
System preferences > Energy Saver > Options:

Afbeeldingslocatie: http://img411.imageshack.us/img411/7352/picture1tv7.png

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Superhuuper
  • Laatst online: 08:06
Verwijderd schreef op woensdag 14 maart 2007 @ 17:15:
[...]

System preferences > Energy Saver > Options:

[afbeelding]
Stom dat ik dat over het hoofd heb kunnen zien 8)7
Zo simpel.. Het is me vast niet opgevallen omdat ik de lock had aanstaan op de systeemvoorkeuren. Hierdoor wordt de optie grijs, en lijkt het dus alsof het niet is aan te passen.
maar gelukkig, ik heb hem weer terug :*)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Compunologist
  • Registratie: September 2003
  • Niet online
Verwijderd schreef op woensdag 14 maart 2007 @ 13:39:
Ik heb geen geluid meer in Safari na een clean install van OS X op de MacBook. Eerst wel maar nu niet meer. Google leverde niet iets concreets op. Geluidkaart doet het wel, iTunes etc. Anyone?
Deze suggesties leverden niets op?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• c4ke
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 15-10-2017
René20 schreef op woensdag 14 maart 2007 @ 12:20:
Heb je ook een glossy scherm? Ik begrijp dat je geen krassen krijgt met een brilpoetsdoekje dus.....?
Heb ook een glossy scherm waar verder nog geen kras op zit. Gebruik het brillendoekje (Hans Anders ^_-) ook voor de buitenkant om deze weer wat schoon te krijgen (wat je kan blijven doen). Verder heb ik hier nog Muscle Keukendoekjes die ik gebruik om de toetsen weer lekker wit te krijgen. Doekje pakken, ietwat vochtig maken en dan de toetsen bij langs.

Zo zat ik laatst nog even de Spits door te nemen en zonder erbij na te denken weer verder te typen. Nu laat het inkt nogal af en zat binnen no-time mijn MacBook onder de vlekken, hehe.

[ Voor 14% gewijzigd door c4ke op 14-03-2007 17:42 ]

I USE CAPS LOCK BECAUSE I WILL BECOME NOTICED, POPULAR, AND GOOD IN BED

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Kan iemand mij vertellen waarom de verzend tijd tegenwoordig 9 dagen is bij apple. Bij de klanten service als ik ze bel kunnen ze me hier geen goed antwoord op geven behalve dat die uit verwegie stan moet komen. Persoonlijk vind ik dit onzin als ik uit china laat komen heb ik het binnen 2 dagen.

Nu moet ik nog 7 dagen wachten op me macbook :'(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Eswip
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 23-06-2024
Verwijderd schreef op donderdag 15 maart 2007 @ 11:09:
Kan iemand mij vertellen waarom de verzend tijd tegenwoordig 9 dagen is bij apple. Bij de klanten service als ik ze bel kunnen ze me hier geen goed antwoord op geven behalve dat die uit verwegie stan moet komen. Persoonlijk vind ik dit onzin als ik uit china laat komen heb ik het binnen 2 dagen.

Nu moet ik nog 7 dagen wachten op me macbook :'(
Dat is altijd zo hoor, dat het minimaal een week duurt.. Ze gaan niet voor 1 macbook een vliegtuig deze kant op sturen...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Serenity
Verwijderd schreef op donderdag 15 maart 2007 @ 11:09:
Van China naar Nederland in twee dagen? Dat kan niet :)

Lees dit topic even door: Levertijd Apple producten Deel 2

De levertijd op Apple.nl is vanaf het moment dat je MacBook in Nederland is aangekomen en is opgepikt door TNT of UPS. Het hele traject in China zit daar niet bijin, maar is wel te volgen via andere sites, zie bovenstaande topic.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Eswip schreef op donderdag 15 maart 2007 @ 11:12:
[...]

Dat is altijd zo hoor, dat het minimaal een week duurt.. Ze gaan niet voor 1 macbook een vliegtuig deze kant op sturen...
Maar aan de andere kant ik krijg wel zo'n leuk mailtje dat ze hem met tnt laten komen. Dan ga ik ervanuit dat pakketje toch al bij tnt is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Eswip
Serenity schreef op donderdag 15 maart 2007 @ 11:14:
[...]

De levertijd op Apple.nl is vanaf het moment dat je MacBook in Nederland is aangekomen en is opgepikt door TNT of UPS. Het hele traject in China zit daar niet bijin, maar is wel te volgen via andere sites, zie bovenstaande topic.
Apple geeft alleen "verzendklaar" aan.. dat betekend dat je macbook binnen 24u de fabriek in china verlaat.. en dus niet dat je hem binnen 24 uur binnen hebt, dat is de levertijd.. das weer iets anders..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Eswip
Verwijderd schreef op donderdag 15 maart 2007 @ 11:15:
[...]

Maar aan de andere kant ik krijg wel zo'n leuk mailtje dat ze hem met tnt laten komen. Dan ga ik ervanuit dat pakketje toch al bij tnt is.
TNT heeft ook vliegtuigen.. dan is hij dus idd bij TNT, in China..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Serenity
Eswip schreef op donderdag 15 maart 2007 @ 11:15:
[...]
Apple geeft alleen "verzendklaar" aan.. dat betekend dat je macbook binnen 24u de fabriek in china verlaat.. en dus niet dat je hem binnen 24 uur binnen hebt, dat is de levertijd.. das weer iets anders..
Dat is dan nieuw, tot voorkort stond er gewoon de levertijd op de Apple site. Anyway, deze discussie hoort in Levertijd Apple producten Deel 2

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Serenity schreef op donderdag 15 maart 2007 @ 11:14:
[...]

Umm, ik had hem 24u nadat hij uit China kwam hoor :D Via UPS.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Serenity
Verwijderd schreef op donderdag 15 maart 2007 @ 11:24:
[...]
Umm, ik had hem 24u nadat hij uit China kwam hoor :D Via UPS.
Vanaf het moment dat hij in China verzonden werd, of vanaf dat hij in Nederland aankwam. Dat laatste lijkt me, anders zou niemand weken op z'n Apple spullen aan 't wachten zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Servor
  • Registratie: November 1999
  • Niet online
Waar kan ik nu zeker weten mijn MB scherm *veilig en goed* mee schoonmaken, en op welke manier doe ik dat?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Met water :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Serenity schreef op donderdag 15 maart 2007 @ 11:32:
[...]
Vanaf het moment dat hij in China verzonden werd, of vanaf dat hij in Nederland aankwam. Dat laatste lijkt me, anders zou niemand weken op z'n Apple spullen aan 't wachten zijn.
Nee hoor, dat eerste :) sterker nog, ik had hem 48uuur nadat ik hem bestald had :P

Dat is nou het verschil tussen TNT en UPS :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Eswip
Verwijderd schreef op donderdag 15 maart 2007 @ 12:48:
[...]

Nee hoor, dat eerste :) sterker nog, ik had hem 48uuur nadat ik hem bestald had :P

Dat is nou het verschil tussen TNT en UPS :P
Dan lag in hij NL op voorraad.. anders kan het niet..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• F e r o x
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 18-11-2024
Er kwam een transparant grijs scherm over mijn bureaublad (een beetje zoals dashbord), met daarop de vermelding in verschillende talen dat ik mijn MacBook moest heropstarten. Erna kreeg ik volgend foutenrapport:

panic(cpu 1 caller 0x001A429B): Unresolved kernel trap (CPU 1, Type 14=page fault), registers:
CR0: 0x8001003b, CR2: 0x00000024, CR3: 0x00d70000, CR4: 0x000006e0
EAX: 0x00000000, EBX: 0x03f7ec00, ECX: 0x046699a4, EDX: 0x00000000
CR2: 0x00000024, EBP: 0x25003ef8, ESI: 0x3c463684, EDI: 0x3c45ff64
EFL: 0x00010206, EIP: 0x003bd3b3, CS: 0x00000008, DS: 0x25000010

Backtrace, Format - Frame : Return Address (4 potential args on stack)
0x25003d38 : 0x128d08 (0x3cb134 0x25003d5c 0x131de5 0x0)
0x25003d78 : 0x1a429b (0x3d0e4c 0x1 0xe 0x3d0670)
0x25003e88 : 0x19ada4 (0x25003e98 0x25003ea8 0xe 0x48)
0x25003ef8 : 0x3c45ff81 (0x3f7ec00 0x3c463684 0x25003f28 0x38073e)
0x25003f28 : 0x39c536 (0x3f7ec00 0x506e400 0x8 0x2)
0x25003f78 : 0x13d7d9 (0x506e400 0x3d1f711 0x0 0x0)
0x25003fc8 : 0x19ac1c (0x0 0x0 0x8 0x37d0144) Backtrace terminated-invalid frame pointer 0x0
Kernel loadable modules in backtrace (with dependencies):
com.apple.driver.IOBluetoothHIDDriver(1.7.2b2)@0x3c459000
dependency: com.apple.iokit.IOBluetoothFamily(1.7.14f14)@0x70e000
dependency: com.apple.iokit.IOHIDFamily(1.4.10)@0x531000

Kernel version:
Darwin Kernel Version 8.9.1: Thu Feb 22 20:55:00 PST 2007; root:xnu-792.18.15~1/RELEASE_I386

Model: MacBook1,1, BootROM MB11.0061.B03, 2 processors, Intel Core Duo, 2 GHz, 2 GB
Graphics: Intel GMA 950, GMA 950, Built-In, spdisplays_integrated_vram
Memory Module: BANK 0/DIMM0, 1 GB, DDR2 SDRAM, 667 MHz
Memory Module: BANK 1/DIMM1, 1 GB, DDR2 SDRAM, 667 MHz
AirPort: spairport_wireless_card_type_airport_extreme (0x168C, 0x86), 0.1.31.1
Bluetooth: Version 1.7.14f14, 2 service, 1 devices, 1 incoming serial ports
Network Service: AirPort, AirPort, en1
Network Service: Parallels Host-Guest, Ethernet, en2
Network Service: Parallels NAT, Ethernet, en3
Serial ATA Device: ST98823AS, 74.53 GB
Parallel ATA Device: MATSHITADVD-R UJ-857
USB Device: Built-in iSight, Micron, Up to 480 Mb/sec, 500 mA
USB Device: Apple Internal Keyboard / Trackpad, Apple Computer, Up to 12 Mb/sec, 500 mA
USB Device: IR Receiver, Apple Computer, Inc., Up to 12 Mb/sec, 500 mA
USB Device: Bluetooth HCI, Up to 12 Mb/sec, 500 mA

Iemand die hier wijs uitgeraakt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BlackMage
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 26-09 16:25
Goedendag,

Ik ben al een tijdje in het bezit van een macbook en wil hem nu ook gewoon als desktop gebruiken op een extern beeldscherm. Echter gebruik ik die desktop regelmatig voor downloaden en instant messaging. Ik kijk ook wel eens film in de zelfde kamer dus ik zou graag willen dat het scherm simpel uit kan, zonder de macbook zelf in standby te zetten.

Het externe beeldscherm is geen probleem, zit gewoon een powerknop op. Het scherm op mijn macbook daar in tegen niet. Daar moet ik telkens de helderheid van het scherm op de laagste stand zetten voordat deze uit gaat. Ik zoek eigenlijk een stukje software of automator/applescript die met 1 druk op de knop de helderheid van het backlight op de laagste stand zet.

Ik heb al gezocht op internet, tooltjes die dit 'beloven' zetten gewoon het scherm op de donkerste stand, terwijl ik juist iets zoek dat de helderheid van het backlight aanpast (zelfde effect als fn f1-f2).

Bij voorbaat dank :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Het is toch geen vreselijke moeite om de knop voor twee seconden ingedrukt te houden?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zpottr
  • Niet online

Zpottr

Henk

BlackMage schreef op vrijdag 16 maart 2007 @ 11:42:
Goedendag,

Ik ben al een tijdje in het bezit van een macbook en wil hem nu ook gewoon als desktop gebruiken op een extern beeldscherm. Echter gebruik ik die desktop regelmatig voor downloaden en instant messaging. Ik kijk ook wel eens film in de zelfde kamer dus ik zou graag willen dat het scherm simpel uit kan, zonder de macbook zelf in standby te zetten.

Het externe beeldscherm is geen probleem, zit gewoon een powerknop op. Het scherm op mijn macbook daar in tegen niet. Daar moet ik telkens de helderheid van het scherm op de laagste stand zetten voordat deze uit gaat. Ik zoek eigenlijk een stukje software of automator/applescript die met 1 druk op de knop de helderheid van het backlight op de laagste stand zet.

Ik heb al gezocht op internet, tooltjes die dit 'beloven' zetten gewoon het scherm op de donkerste stand, terwijl ik juist iets zoek dat de helderheid van het backlight aanpast (zelfde effect als fn f1-f2).

Bij voorbaat dank :)
Zwart scherm als screensaver instellen, en dan "hot corner" rechtsboven voor de screensaver gebruiken? (dan wordt dus het beeld meteen zwart als je de muis recht bovenin je scherm zet).

Zoef

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Zpottr schreef op vrijdag 16 maart 2007 @ 13:19:
[...]

Zwart scherm als screensaver instellen, en dan "hot corner" rechtsboven voor de screensaver gebruiken? (dan wordt dus het beeld meteen zwart als je de muis recht bovenin je scherm zet).
Al zal hij dan wel nog steeds "gloeien" :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Serenity
Google 'macbook running closed lid' :)
1. Plug in your mini-DVI to video adapter and connect it up to your TV. Set your TV to the correct channel (if necessary).
2. If it’s in extended-desktop mode, set your MacBook to video-mirroring mode (using either F7 or Fn-F7 depending on your settings). The resolution will change on your main display to match the maximum resolution of your TV and you’ll see the same image on both displays.
3. Close your MacBook. It will enter Sleep mode, and the picture on your TV will disappear.
4. Here’s the clever part. Press any button on your Apple Remote. Hey presto, your MacBook will wake up and the image on your TV will re-appear. Press your Menu button to bring up Front Row and start watching movies!
Nog niet geprobeerd tho :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BlackMage
Serenity schreef op vrijdag 16 maart 2007 @ 14:22:
Google 'macbook running closed lid' :)

[...]

Nog niet geprobeerd tho :)
_/-\o_

Dit werkt prima.... ik wist dat je de macbook aan kon zetten met externe invoerapparatuur zoals een muis maar dat werkte niet echt ideaal:

1. sluit macbook aan power en dvi
2. sluit muis aan
3. macbook gaat aan
4. paar sec later... macbook gaat weer uit
5. druk op muisknop
6. macbook gaat en blijft aan

met de remote gaat en blijft ie aan direct bij de 1e keer. Nu maar hopen dat het geen hitteproblemen gaat veroorzaken. Ik heb gelezen dat de macbook niet ontworpen is om te werken terwijl de klep dicht is.

Dit lost eigenlijk mijn probleem op omdat ik het scherm van mijn macbook toch niet gebruik als ik de externe eraan heb. En nu zijn de animaties van expose ook een stuk vloeiender.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pheno79
  • Laatst online: 31-08 09:13
De MacBook vertoont vlekken op de topcase, niet echt geel.
Het heeft al een nieuwe topcase gehad, en dat duurde al 8 weken :X

Kan ik het niet zelf schoonmaken met alcohol of zo?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Pheno79 schreef op vrijdag 16 maart 2007 @ 19:09:
De MacBook vertoont vlekken op de topcase, niet echt geel.
Het heeft al een nieuwe topcase gehad, en dat duurde al 8 weken :X

Kan ik het niet zelf schoonmaken met alcohol of zo?
Handen wassen voordat je je MacBook gebruikt. Ik gebruik hetzelfde spul als voor mijn beeldscherm, iClean.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Intrepidity
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 24-06-2024
Woohoo, vanavond m'n MacBook 13", 1GB ram, 80GB hdd, combodrive besteld :) Eerste fatsoenlijke ervaring met apple-hardware (afgezien van een iPod) wordt dat, maar dat zal wel goedkomen :)
Ik hoop dat apple een beetje opschiet met m'n bestelling :9

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Serenity
Intrepidity schreef op vrijdag 16 maart 2007 @ 22:04:
Woohoo, vanavond m'n MacBook 13", 1GB ram, 80GB hdd, combodrive besteld :) Eerste fatsoenlijke ervaring met apple-hardware (afgezien van een iPod) wordt dat, maar dat zal wel goedkomen :)
Ik hoop dat apple een beetje opschiet met m'n bestelling :9
Feli 8) En alvast succes met het wachten ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pheno79
  • Laatst online: 31-08 09:13
Verwijderd schreef op vrijdag 16 maart 2007 @ 20:46:
[...]

Handen wassen voordat je je MacBook gebruikt. Ik gebruik hetzelfde spul als voor mijn beeldscherm, iClean.
Ok, ik zal eens kijken wat dat iClean doet met die vlekken, anders gaat de mac weer retour.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

r.venema schreef op woensdag 14 maart 2007 @ 10:15:
[...]

Bij mij komt het ook regelmatig voor dat er wat vlekjes op het scherm komen, bijvoorbeeld door mensen die maar al te graag praten en sputteren tegelijk. Even het scherm op zwart zetten / of gewoon MacBook uitzetten en flink wrijven met brilpoetsdoekje (gewikkeld om mijn vinger). Ik druk toch redelijk hard maar (nog) nooit problemen gehad hoor. Ik blijf gewoon net zo hard wrijven en drukken totdat het vlekje weer weg is ^_-
Doe ik ook, maar moet ik bjina op de maand eens doen, vind ik wel een groot nadeel aan zo'n "glossy" schermen....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

BlackMage schreef op vrijdag 16 maart 2007 @ 14:38:
[...]

_/-\o_

Dit werkt prima.... ik wist dat je de macbook aan kon zetten met externe invoerapparatuur zoals een muis maar dat werkte niet echt ideaal:

1. sluit macbook aan power en dvi
2. sluit muis aan
3. macbook gaat aan
4. paar sec later... macbook gaat weer uit
5. druk op muisknop
6. macbook gaat en blijft aan

met de remote gaat en blijft ie aan direct bij de 1e keer. Nu maar hopen dat het geen hitteproblemen gaat veroorzaken. Ik heb gelezen dat de macbook niet ontworpen is om te werken terwijl de klep dicht is.

Dit lost eigenlijk mijn probleem op omdat ik het scherm van mijn macbook toch niet gebruik als ik de externe eraan heb. En nu zijn de animaties van expose ook een stuk vloeiender.
Dat is héél slecht voor je macbook hoor, e koeling blaast nu warme lucht tegen je scherm, en daardoor je heb veel kans dat j scherm binnenkort defect zal zijn... Openlaten is de boodschap

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• slazh
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 18-09 20:42

slazh

Here To Stay

Verwijderd schreef op zaterdag 17 maart 2007 @ 13:44:
[...]

Dat is héél slecht voor je macbook hoor, e koeling blaast nu warme lucht tegen je scherm, en daardoor je heb veel kans dat j scherm binnenkort defect zal zijn... Openlaten is de boodschap
Eh, de 'uitlaat' zit toch juist aan de achterkant. Hoe dan ook, lijkt me stug dat het schadelijk is anders had Apple het wel afgeraden om je macbook zo te gebruiken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

[...]

Dat is echt BS. Een macbook kan gewoon in "clamshell" mode draaien, dit doe ik vrijwel altijd. Gebruik mijn macbook met een 20" cinema display, en klap hem altijd dicht.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Beta
  • Registratie: November 2006
  • Niet online

Beta

v0.86b5

[...]

LOL dat doe ik al ruim een half jaar. Nog nooit problmemen gehad. Dus met je verhaaltje: :O

Hyundai SX2 N-Line (2024)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Intrepidity
Ik vraag me eigenlijk een beetje af hoe dat met dualscreen ondersteuning gaat op een macbook (heb m nog niet).. Stel dat ik mijn 22" scherm via dvi aansluit op m'n macbook, kan ik dit scherm dan als primair instellen en dus hierop de dock e.d. weergeven of kan dat alleen met het ingebouwde scherm?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tweak_dude
Ik draai mijn MB ook al minstens een half jaar grotendeels in clamshell mode. In temperatuur scheelt het iets van 2 C. Het zou trouwens ook niet netjes zijn als het systeem te warm hierdoor zou worden, het is immers een standaard mogelijkheid. Bij iBooks was dat niet geval. Daar was het wel aan te zetten, maar werd het systeem vrij warm.
Maar bij een MB is het geen probleem :)

@ Intrepidity
Ja dat is mogelijk.

[ Voor 4% gewijzigd door tweak_dude op 17-03-2007 16:36 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Serenity
Intrepidity schreef op zaterdag 17 maart 2007 @ 16:34:
Ik vraag me eigenlijk een beetje af hoe dat met dualscreen ondersteuning gaat op een macbook (heb m nog niet).. Stel dat ik mijn 22" scherm via dvi aansluit op m'n macbook, kan ik dit scherm dan als primair instellen en dus hierop de dock e.d. weergeven of kan dat alleen met het ingebouwde scherm?
Afbeeldingslocatie: http://campus.umr.edu/cis/desktop/documentation/mac/osx_10_3_off_campus/multiple_displays/2.JPG
Dat witte balkje stelt de dock voor, die kun je gewoon naar het andere beeldscherm slepen, en dan wordt die automatisch primair.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Intrepidity schreef op zaterdag 17 maart 2007 @ 16:34:
Afbeeldingslocatie: http://img266.imageshack.us/img266/1368/picture1ej5.png

EDIT:
Iets met spuit 11 ofzo ;)

[ Voor 3% gewijzigd door Verwijderd op 17-03-2007 18:20 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

tweak_dude schreef op zaterdag 17 maart 2007 @ 16:35:
Ik draai mijn MB ook al minstens een half jaar grotendeels in clamshell mode. In temperatuur scheelt het iets van 2 C. Het zou trouwens ook niet netjes zijn als het systeem te warm hierdoor zou worden, het is immers een standaard mogelijkheid. Bij iBooks was dat niet geval. Daar was het wel aan te zetten, maar werd het systeem vrij warm.
Maar bij een MB is het geen probleem :)

@ Intrepidity
Ja dat is mogelijk.
Wat ik wel vreemd vind: Als ik de macbook in CS op Sleep zet, dan trek ik vaak de stekker uit het stopcontact en zet ik de externe monitor uit. Dit laatste zorgt er echter soms voor dat de macbook ineens terug komt uit sleepmode, maar niet geheel. Als ik het externe scherm dan weer aanzet staat Mac OS X open, maar ik kan niets doen, hij lijkt dan wel vstgelopen te zijn. Ik moet hem dan uitzetten via de powerknop een paar sec. ingedrukt te houden.

Vraag mij af hoe dat kan, meestal blijft hij slapen, maar soms gebeurt dus het bovenste. Niet echt prettig om je macbook zo uit te moeten zetten....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tweak_dude
Die situatie heb ik nog niet meegemaakt omdat ik adapter altijd aangesloten laat.
Maar ik kan me voorstellen dat het een vastloper veroorzaakt omdat de wissel van clamshell naar normaal werken en omgekeerd een beetje nuggy is naar mijn idee. Mijn MB is na/tijdens dat wisselen al vaker 'gecrashed', dwz ik denk dat de WindowServer stopte te werken omdat het systeem verder nog een beetje leek te reageren. Erg irritant idd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Beta schreef op zaterdag 17 maart 2007 @ 16:16:
[...]

LOL dat doe ik al ruim een half jaar. Nog nooit problmemen gehad. Dus met je verhaaltje: :O
Lol, ik had dat nochtans ergens gelezen..... :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Digistorm
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 30-06 13:07

Digistorm

ex-demo scener

Helaas blijven die verhalen de ronde doen. Het is al heel vaak ter sprake gekomen op het forum.

Hier stond achterhaalde informatie…

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• F e r o x
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 18-11-2024
Iemand die de reden van mijn kernel panic kent? (code staat op vorige pagina)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bigg Balls
  • Registratie: Februari 2006
  • Laatst online: 04-10 16:34

Bigg Balls

Screw you guys, I'm going

Als je niets zinnigs kunt zeggen, zeg dan niets ;)

[ Voor 93% gewijzigd door dawuss op 18-03-2007 11:42 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LePlatDuJour
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 03-10 21:38

LePlatDuJour

Fighting entropy since 1970

Goeie,

Tijdens de reis naar de VS is mijn ouwe trouwe dell latitude c600 overleden, en nu zit ik hier zonder laptop. Ik heb al een poosje over een macbook na zitten denken, en het ziet er naar uit dat dat nu dan maar moet gebeuren. Maar ik zit er een beetje over in wat Apple NL van een VS laptop gaat vinden als er wat aan gerepareerd moet worden. Iemand daar ervaringen mee?

Zijn er verder nog dingen waar ik op moet letten? Ik zie -- behalve schermgrootte -- niet goed wat nou het verschil is tussen een macbook en een macbook pro?

En zijn de macbooks overal even duur? Zo te zien wel, maar dat lijkt me wat vreemd.

What use is a man walking on water if you don't follow in his footsteps?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Eswip
LePlatDuJour269 schreef op zondag 18 maart 2007 @ 15:32:
Goeie,

Tijdens de reis naar de VS is mijn ouwe trouwe dell latitude c600 overleden, en nu zit ik hier zonder laptop. Ik heb al een poosje over een macbook na zitten denken, en het ziet er naar uit dat dat nu dan maar moet gebeuren. Maar ik zit er een beetje over in wat Apple NL van een VS laptop gaat vinden als er wat aan gerepareerd moet worden. Iemand daar ervaringen mee?
Garantie voor de macbooks is wereldwijd.. dus dat moet geloof ik geen probleem opleveren.
Zijn er verder nog dingen waar ik op moet letten? Ik zie -- behalve schermgrootte -- niet goed wat nou het verschil is tussen een macbook en een macbook pro?
Belangrijkste verschil is de videokaart.. Een macbook heeft namelijk geen videokaart, een MBP wel..
En zijn de macbooks overal even duur? Zo te zien wel, maar dat lijkt me wat vreemd.
In de VS zijn ze goedkoper, maar als je bedoeld of ze in verschillende winkels andere prijzen hebben, dan is dat niet zo. In de VS zal je overal ongeveer het zelfde bedrag betalen.. (misschien dat het je 10 dollar scheelt oid.. maar zelfs dat zie je bijna nergens)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Intrepidity
Serenity schreef op zaterdag 17 maart 2007 @ 16:53:
[...]

[afbeelding]
Dat witte balkje stelt de dock voor, die kun je gewoon naar het andere beeldscherm slepen, en dan wordt die automatisch primair.
Bedankt, helemaal duidelijk d:)b

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BlackMage
Goeie,

Dont shoot me if i'm wrong, maar volgens mij heeft apple wereldwijde garantie als het gaat om apparaten die zonder netsnoer kunnen werken. Als dat zo is dan zou het dus geen probleem moeten zijn. Houd er wel rekening mee dat je een adapter er bij krijgt met een amerikaanse aansluiting. Je zal dus als je in nederland je macbook wil opladen zo'n reissetje moeten kopen, deze kost 39 euro.

Verschillen tussen de macbook en macbook pro zijn meer dan alleen de schermgrootte. Een macbook pro is van aluminium gemaakt, heeft toetsenbordverlichting, heeft keuze tussen mat en glanzend scherm en most of all de grafische 'kaart' is stukken beter.

Macbooks zijn overal even duur in nederland, weet niet of dat zo is in de vs though. Maar als je studeert of je hebt een kennis die studeert kan je al gouw dikke korting krijgen, deze korting is per winkel verschillend.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• IT-Pro
  • Laatst online: 10-07-2024
Maar ik zit er een beetje over in wat Apple NL van een VS laptop gaat vinden als er wat aan gerepareerd moet worden. Iemand daar ervaringen mee?
Ik denk niet dat dat een probleem zal zijn, aangezien je met de standaard garantie in principe je Mac overal ter wereld bij een Apple Store (of Premium Reseller) kan laten repareren.
De MacBook Pro heeft ook een GPU die krachtiger is. Die van de MacBook is 'integrated graphics' maar alsnog is daar prima mee te werken zolang je maar geen grafisch intensieve dingen gaat doen.
Verder is de kloksnelheid van de CPU in de MacBook Pro hoger dan die in de MacBook. Hoewel een 2 GHz Core 2 Duo met 4 MB L2 Cache (middelste en zwarte uitvoering MacBook) ook echt een krachtige beestje is.
Ook is 'glossy' optioneel bij de MacBook Pro en standaard bij de MacBook. Als je dus geen glimmend scherm (voordeel: betere weergave / nadeel: kan gaan spiegelen) wilt dan moet je sowieso voor de MacBook Pro gaan.

Vergeet ik nog te vermelden dat de MacBook Pro een lichtgevend toetsenbord heeft. Wat de MacBook Pro volgens mij niet heeft is magnetische sluiting. De MacBook heeft dat wel.
Ja, in principe wel. Als je aanbiedingen vind dan zijn het die van revisie A: Core Duo's. De Core 2 Duo zul je niet zo heel snel goedkoper vinden.
Of je ziet ze eerst goedkoper en dan blijkt de BTW exclusief te zijn. Als die erbij is komt het dus op hetzelfde neer.
Ik zou 'm in ieder geval in de online Apple Store of bij een Apple Store / Premium Reseller kopen.

[ Voor 5% gewijzigd door IT-Pro op 18-03-2007 15:47 ]

MBP 14" - M1 Pro - 16 GB RAM - 512 GB SSD | iPhone 14 Pro 128 GB | iPad mini 6 64 GB

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LePlatDuJour

LePlatDuJour

Voor wat betreft die grafisch intensieve dingen: dat zal hoogstens voor de kinderen zijn, en die speelden tot op dit moment op die latitude 750Mhz, dus dat zal op de Mac ook wel gaan.

Oh, en nog een vraagje: voor die spelletjes: voldoet dat Parallels Desktop (een VMWare equivalent, als ik het goed begrijp) of moet ik dan aan een dual boot config denken?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• IT-Pro
  • Laatst online: 10-07-2024
LePlatDuJour269 schreef op zondag 18 maart 2007 @ 16:05:
Voor wat betreft die grafisch intensieve dingen: dat zal hoogstens voor de kinderen zijn, en die speelden tot op dit moment op die latitude 750Mhz, dus dat zal op de Mac ook wel gaan.

Oh, en nog een vraagje: voor die spelletjes: voldoet dat Parallels Desktop (een VMWare equivalent, als ik het goed begrijp) of moet ik dan aan een dual boot config denken?
Parallels en gamen lijkt me nog geen ideale oplossing. Hoewel dat ook weer een beetje afhankelijk is van welke spelletjes.
Een simpel licht spelletje zal wellicht gaan, denk ik. Maar iets als, ik noem maar een dwarsstraat, Wolfenstein Enemy Territory (wat er toevallig ook voor OS X is) zou ik niet via Parallels spelen.

MBP 14" - M1 Pro - 16 GB RAM - 512 GB SSD | iPhone 14 Pro 128 GB | iPad mini 6 64 GB

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

LePlatDuJour269 schreef op zondag 18 maart 2007 @ 16:05:

Op dit moment ondersteunt Parallels Direct3D nog niet, spellen zul je dus via Bootcamp moeten spelen. Zelf shchaf ik Desktop for Mac nog even niet aan, ik heb het op dit moment alleen voor Project Management nodig, en die tool ga ik pas komend schooljaar weer gebruiken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kaspers
Je bedoeld DirectX, 3D is voor parallels geen probleem hoor.

[ Voor 4% gewijzigd door Kaspers op 18-03-2007 17:59 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ppl
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

ppl

Serenity schreef op zaterdag 17 maart 2007 @ 16:53:
[...]

[afbeelding]
Die witte balk is je menubalk (menu bar zoals het in de screenshot staat), je dock staat er niet op, die zit onderaan (by default, hij kan ook links of rechts). Ik heb bij een collega trouwens wel gezien dat hij zowel de menubalk als zijn dock op de externe Apple Cinema Display heeft staan. Het kan dus wel maar vraag me niet hoe :P Het zou zo maar kunnen dat met het verhuizen van de menubalk ook je dock meeverhuisd.
Kaspers schreef op zondag 18 maart 2007 @ 17:59:
Je bedoeld DirectX, 3D is voor parallels geen probleem hoor.
Parallels doet niet aan 3D standaard, volgens mij kon je wel het e.e.a. aan 3D krijgen middels een hack (zie een topic in AppleTalk over VMWare Fusion). Daarnaast zit er een verschil tussen DirectX en Direct3D, gooi dat niet op 1 hoop.

[ Voor 3% gewijzigd door ppl op 18-03-2007 21:14 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

ppl schreef op zondag 18 maart 2007 @ 21:13:
[...]

Die witte balk is je menubalk (menu bar zoals het in de screenshot staat), je dock staat er niet op, die zit onderaan (by default, hij kan ook links of rechts). Ik heb bij een collega trouwens wel gezien dat hij zowel de menubalk als zijn dock op de externe Apple Cinema Display heeft staan. Het kan dus wel maar vraag me niet hoe :P Het zou zo maar kunnen dat met het verhuizen van de menubalk ook je dock meeverhuisd.
Het dock bevindt zich meestal op de laagste mogelijke positie. Dus als je 2 monitoren naast elkaar hebt staan staat die op de monitor met de menubalk en als je 2 monitoren boven elkaar hebt staan staat het dock op de onderste monitor.
[...]

Parallels doet niet aan 3D standaard, volgens mij kon je wel het e.e.a. aan 3D krijgen middels een hack (zie een topic in AppleTalk over VMWare Fusion). Daarnaast zit er een verschil tussen DirectX en Direct3D, gooi dat niet op 1 hoop.
Direct3D is onderdeel van DirectX. Direct3D is verantwoordelijk voor de 3D grafische versnelling, Die hack waar je het over had was volgens mij gewoon een experimentele optie in VmWare Fusion.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LePlatDuJour

LePlatDuJour

Nou, 'k heb er een gekocht: een wit 2Ghz exemplaar, en tot dusver bevalt het prima! Ik zoek me wel suf naar de toetscombinaties (zoals Control+Backspace en Control+Links en Control-Rechts) die ik uit de Windows omgeving gewend ben, maar voor de rest loopt het allemaal errug soepel.

Is er ergens iemand die een lijst met sneltoetsen heeft staan van Mac tov Win?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• burne
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online

burne

Mine! Waah!

LePlatDuJour269 schreef op maandag 19 maart 2007 @ 02:08:
Is er ergens iemand die een lijst met sneltoetsen heeft staan van Mac tov Win?
Alstu: http://www.xvsxp.com/misc/keyboard.php

I don't like facts. They have a liberal bias.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CyBeR
  • Registratie: September 2001
  • Niet online

CyBeR

💩

Verwijderd schreef op maandag 19 maart 2007 @ 01:04:
[...]

Het dock bevindt zich meestal op de laagste mogelijke positie. Dus als je 2 monitoren naast elkaar hebt staan staat die op de monitor met de menubalk en als je 2 monitoren boven elkaar hebt staan staat het dock op de onderste monitor.
Da's niet helemaal waar. Je Dock bevindt zich bij voorkeur op hetzelfde scherm als je menubalk, met een maar: hij zal noot 'in het midden' gaan zitten. Dus als je twee schermen naast elkaar hebt (1|2) en je dock zit aan de linkerkant van je scherm, komt 'ie op scherm 1. Rechterkant -> scherm 2. Als 'ie aan de onderkant van je scherm zit, altijd op hetzelfde scherm als je menubalk. Maar als je je schermen dus boven elkaar hebt staan geldt weer dat 'ie dan dus naar het onderste scherm gaat.

All my posts are provided as-is. They come with NO WARRANTY at all.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Captain Planet
  • Laatst online: 10:00
Heb een vaag probleem met mijn macbook. mijn komt om het haverklap met het afsluitscherm.(het scherm met de vraag wat ik wil doen als ik op de powerknop druk). Dit gebeurt natuurlijk terwijl ik de powerknop niet aanraak.

Daarbij als ik de macbook afsluit en klap hem bijv. dicht dan dan gaat de macbook vanzelf aan.

Ik heb geprobeerd om de smc, nvram en pram te resetten maar het probleem lijkt te blijven 8)7 :?

You and I have memories longer than the road ahead

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Underworld

Underworld

+1 Inzichtvol

fener33 schreef op maandag 19 maart 2007 @ 16:22:
Heb een vaag probleem met mijn macbook. mijn komt om het haverklap met het afsluitscherm.(het scherm met de vraag wat ik wil doen als ik op de powerknop druk). Dit gebeurt natuurlijk terwijl ik de powerknop niet aanraak.

Daarbij als ik de macbook afsluit en klap hem bijv. dicht dan dan gaat de macbook vanzelf aan.

Ik heb geprobeerd om de smc, nvram en pram te resetten maar het probleem lijkt te blijven 8)7 :?
Ik had vandaag ineens dat ie uitzichzelf zeg maar "afsloot" maar het inlog scherm liet zien :/ mss komt het door de nieuwe versie,...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Captain Planet
  • Laatst online: 10:00
Underworld schreef op maandag 19 maart 2007 @ 16:58:
[...]

Ik had vandaag ineens dat ie uitzichzelf zeg maar "afsloot" maar het inlog scherm liet zien :/ mss komt het door de nieuwe versie,...
Ik weet niet wat het was maar ben naar A-mac utrecht gegaan en die man bij de service desk heeft hem opengeschroefd en schoongemaakt en zei dat als ik het probleem weer kreeg gewoon terug moest kopen voor een nieuwe board.

Tot nu toe geen problemen gehad ermee(ff afkloppen)

You and I have memories longer than the road ahead

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fZeroNewbie
  • Laatst online: 14-08-2024

fZeroNewbie

believe the reggie(revo)lution

Ik ben momenteel aan het kijken voor een steun voor mijn macbook 13" en dan kom je al vrij snel uit bij de Griffin Elevator of de Ilap.

Nu lijkt mij die ilap wel fijn voor op schoot maar weet niet echt of dit ook lekker op mijn bureau gaat werken (heb al een losse muis en keyboard gekocht) . Iemand die daar iets zinnigs over kan zeggen? ilap is namelijk wel redelijk prijzig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zpottr
  • Niet online

Zpottr

Henk

fZeroNewbie schreef op maandag 19 maart 2007 @ 23:00:
Nu lijkt mij die ilap wel fijn voor op schoot maar weet niet echt of dit ook lekker op mijn bureau gaat werken (heb al een losse muis en keyboard gekocht) . Iemand die daar iets zinnigs over kan zeggen? ilap is namelijk wel redelijk prijzig.
Hoi, heb 'm net gekocht. Wat wil je weten? Hij is niet erg hoog voor op een buro, daar heb ik een goedkoop plastic standaardje voor (€10,- Computerland). Deze is -perfect- voor op schoot maar als je niet heel klein bent net iets te laag voor burowerk.

Zoef

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fZeroNewbie
  • Laatst online: 14-08-2024

fZeroNewbie

believe the reggie(revo)lution

hmm wat is heel erg klein?? 1.85 klein genoeg. dus voor bureau kom ik alsnog aan een andere standaard. Merk wel dat ik de laatste tijd vaak met mijn laptop op schoot voor de tv zit en dat is niet echt relaxd nu.

waar heb jij 'm gekocht?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zpottr
  • Niet online

Zpottr

Henk

fZeroNewbie schreef op dinsdag 20 maart 2007 @ 00:04:
hmm wat is heel erg klein?? 1.85 klein genoeg. dus voor bureau kom ik alsnog aan een andere standaard. Merk wel dat ik de laatste tijd vaak met mijn laptop op schoot voor de tv zit en dat is niet echt relaxd nu.

waar heb jij 'm gekocht?
Mail a Mac, was de goedkoopste optie waar die op voorraad was. 1 nadeel: de sexy croc-print zit er niet meer op, 't is nu effen zwart suede ;)

Zoef

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Goeie dag allemaal,

ik ga binnenkort ook een MBP halen, alleen wilde ik graag weten wat jullie ervaringen zijn met de glossy look en non glossy look van de MBP. is dat beter kijken met glossy look, of als de zon op de MB schijnt dat je het nog steeds goed kan zien. graag wil ik jullie bevindingen weten? :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Serenity
Neem aan dat een glossy scherm van de MBP zelf is als die van een MB. Nog weinig zon gehad om in te zitten, maar op kantoor heb ik heel veel TL buizen boven me, die weerkaatsen in 't scherm. Maar heb hier totaal geen last van. Als je erop let kun je ze zien weerspiegelen, maar dan moet je er echt op letten. Als je gewoon aan 't werk bent valt 't echt niet op — bij mij dan :)

En films kijken op een glossy is toch altijd een stukje prettiger :9

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BlackMage
Veel verschil zit er niet in. Als de zon recht achter je schijnt dan zie je ook geen hol van een non-glossy scherm. Waar het verschil inzit is:

- Looks, wat vind je mooier en
- Binnenverlichting

Je moet dus eerst even kijken, in mac stores hebben ze vast wel één van beiden staan. Daarna moet je je even bedenken waar je regelmatig je macbook zal gebruiken. Als het een ruimte is met veel TL verlichting dan is het mogelijk dat je de reflectie van een tlbuis in je scherm hebt.

Ik heb een macbook, die altijd een glossy scherm heeft. Ik werk er meestal op school mee, waar overal tl verlichting hangt. Ik heb nooit echt last ervan gehad en ik vind het scherm veel mooier dan een non-glossy en zal dus, als ik een macbook pro zou aanschaffen, een glossy nemen. Maar dit is persoonlijk en zal je dus zelf even moeten proberen wat jij het mooiste vind.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SambalBij
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 04-10 17:15

SambalBij

We're all MAD here

Glossy scherm geeft schijnbaar iets mooiere kleuren (zie het zelf niet echt eerlijk gezegd) en wat meer contrast (da's wel duidelijk te zien)
Grootste nadeel van een glossy scherm is dat je er echt alles op ziet... klein stofje op het scherm? niet wegvegen want dan zit er meteen een duidelijke vette veeg op... ook niet wegblazen want dan heb je kans op kleine druppeltjes van je adem op het scherm...
Spiegelingen vallen overigens meestal inderdaad wel mee.
Het is dat de MBP buiten mijn budget lag en ik dus bij de MB geen keuze had, anders had ik zelf toch echt een non-glossy scherm genomen :)

Sometimes you just have to sit back, relax, and let the train wreck itself

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Serenity
Ze worden inderdaad snel vies, maar ook dat zie je eigenlijk alleen maar als je er goed op let, of wanneer het licht er op een bepaalde manier opvalt, en je beeld een donkere achtergrond heeft op dat moment. Maargoed, dat is bij non glossy ook bij bepaald licht. Een stapel brilpoetsdoekjes kopen, enige remedie volgensmij :')

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Underworld

Underworld

+1 Inzichtvol

Operations schreef op dinsdag 20 maart 2007 @ 10:58:
Glossy scherm geeft schijnbaar iets mooiere kleuren (zie het zelf niet echt eerlijk gezegd) en wat meer contrast (da's wel duidelijk te zien)
Grootste nadeel van een glossy scherm is dat je er echt alles op ziet... klein stofje op het scherm? niet wegvegen want dan zit er meteen een duidelijke vette veeg op... ook niet wegblazen want dan heb je kans op kleine druppeltjes van je adem op het scherm...
Spiegelingen vallen overigens meestal inderdaad wel mee.
Het is dat de MBP buiten mijn budget lag en ik dus bij de MB geen keuze had, anders had ik zelf toch echt een non-glossy scherm genomen :)
Het is behoorlijk irritant jah, heb nu net ook weer geprobeert meet een tvt schoonmaak doekje de boel schoon te krijgen maar ik blijf gewoon dovige plekken zien :/
Volgens mij doe je hier niets aan, misschien dat water nog helpt ofzo

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

bedankt voor jullie reacties. Ik denk dat ik toch met de glossy look ga, aangezien hij mooier uitziet en voor films het goed doet.
naast dit heb ik nog een aantal vragen. Deze zijn:

1. Als ik een Macbook Pro zou aanschaffen bij de officiele apple store kan ik het bedrag in termijnen betalen?
en hoelang kan ik daar over doen?

2. kunnen jullie misschien een indicatie geven wanneer leopard meegeleverd wordt met de Macbook Pro? ik heb daar al een tijdje zit te wachten

3. Ik heb gezien dat je de geheugen en hardeschijf kon uitbreiden of vervangen, kan je dat eventueel ook met de videokaart doen?

4. hoeveel kost een geheugenreepje in de winkel, zeg maar voor 1x1GB aan geheugen van de beste kwaliteit? ik kan alleen maar vinden van laptops

greetzz

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Daedalus
  • Registratie: Mei 2002
  • Niet online

Daedalus

Moderator Apple Talk

Keep tryin'

Verwijderd schreef op dinsdag 20 maart 2007 @ 12:10:
1. Als ik een Macbook Pro zou aanschaffen bij de officiele apple store kan ik het bedrag in termijnen betalen?
en hoelang kan ik daar over doen?
Er is hier in Nederland geen officiele Apple Store. De dichtsbijzijnde officiele Apple Store zit in Londen. Wat we hier in Nederland hebben zijn Apple Premium Resellers. Deze bieden meestal iets als iPay 10, waarmee je in 10 termijnen kunt betalen.
2. kunnen jullie misschien een indicatie geven wanneer leopard meegeleverd wordt met de Macbook Pro? ik heb daar al een tijdje zit te wachten
Dat weet niemand. Het blijft speculeren wanneer Leopard uitkomt. Officieel volgens Apple 'Lente 2007', maar dat kan nog altijd veranderen.
3. Ik heb gezien dat je de geheugen en hardeschijf kon uitbreiden of vervangen, kan je dat eventueel ook met de videokaart doen?
Kijk op de Apple Store Online wat je configuratie opties zijn.
4. hoeveel kost een geheugenreepje in de winkel, zeg maar voor 1x1GB aan geheugen van de beste kwaliteit? ik kan alleen maar vinden van laptops
Zie Tweakers.net Pricewatch voor prijzen. Specificaties voor het geheugen wat in de MacBook moet kun je hier vinden: MacBook: How to install memory.

“You know what I've noticed Hobbes? Things don't bug you if you don't think about them. So from now on, I simply won't think about anything I don't like, and I'll be happy all the time!” | 宇多田ヒカル \o/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Serenity

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• XyritZz
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 24-09 10:53
Hallo allemaal, ik kom een vreemd dingetje tegen in OSX, en daar moet vast een betere oplossing voor zijn maar ik kan hem niet vinden.

Mijn lijst applicaties is nogal lang geworden, en ik dacht daar (al een tijdje geleden) eens verandering in aan te brengen door alle i*** software in een mapje iSoftware te zetten, de meeste van die apps start ik toch via m'n dock, dus daar heb ik geen last van. (Verplaatsen d.m.v. drag/drop)

Software update kan die programma's echter niet vinden, en na het terugplaatsen van de software naar Applications heb ik in 1 rats voor een paar honderd MB aan software updates binnen gekregen voor vanalles en nog wat.

Nu dacht ik dat OSX zelf eens in de zoveel tijd 'checkt' of je apps gemoved hebt, en zo ja waar naartoe, maar dit blijkt dus niet zo te zijn.

Ik zou graag wat meer structuur aanbrengen in mijn applicaties, dus weet iemand hoe ik OSX wijs kan maken waar ik mijn apps naartoe verplaatst heb?

I think there is a world market for maybe five computers. - Thomas Watson (1874-1956), Directeur van IBM (1943)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kaspers
Ik heb ze allemaal onderverdeeld:

Afbeeldingslocatie: http://tweakers.net/ext/f/991d51c5e1e50779f409971bc6741c6b/full.png

Misschien heb je er nog iets aan..
Verder pleur ik na een update de app gewoon weer in z'n folder, waardoor de oudere app wordt overschreven..

Ik launch m'n programma's trouwens via SL.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Of je gebruikt gewoon Quicksilver :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik wil zo langzamerhand de overstap maken naar Apple/OSX.
Nu wil ik als instap model een iBook gaan kopen met deze specs:

900MHz
Harde schijf 40Gb
14inch sherm
Geheugen 256MB

In hoeverre kan ik hierop grafisch werk verrichten? Kan ik moeiteoos met iTunes/Photoshop/Dreamweaver tegelijk overweg?
Pagina: 1 ... 9 ... 13 Laatste

Dit topic is gesloten.