[MacBook] Discussietopic en Mini-FAQ deel 7 Vorige deel Overzicht Volgende deel Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 8 ... 13 Laatste
Acties:
  • 6.382 views sinds 30-01-2008

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• IT-Pro
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 10-07-2024
Verwijderd schreef op vrijdag 02 maart 2007 @ 12:52:
Vraagje?

Ik sta op het punt een mac te kopen zo'n mooie 13,3 inch. Kan eigenlijk niet wachten voordat ik hem heb maar nu komt de vraag. De vorige keer toen ik mijn mac kocht kwam er een week later een update van processor uit. Ik wil dus weten of er binnen enkele tijd weer een update uitkomt.

Tevens kan ik ook begrijpen dat er artikelen over zijn op internet maar ik kan ze niet vinden 123 en simpel google kom ik bij ouwe artikelen uit.

Bijvoorbaat dank
Er is niets bekend over een update van de MacBook op zeer korte termijn. Geen geruchten noch officiële berichten die een update bevestigen.

Volgens de Mac Buyer's Guide:
Days Since Update 114 (Avg = 204)
Gemiddelde is dus 204. En daarvan zijn er nog maar 114 verstreken. Voorlopig nog geen update dus.

Als je de buyersguides moet geloven komt er over 2 maand een update, maar dat moeten we allemaal nog zien natuurlijk.

[ Voor 6% gewijzigd door IT-Pro op 02-03-2007 13:22 ]

MBP 14" - M1 Pro - 16 GB RAM - 512 GB SSD | iPhone 14 Pro 128 GB | iPad mini 6 64 GB

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• F e r o x
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 18-11-2024
Ik heb een probleem met mijn draadloze netwerkverbinding op de MacBook. De router staat bij mij thuis boven op de slaapkamer. Wanneer ik mijn MacBook openklap op de benedenverdieping heb ik direct een draadloze verbinding. Maar wanneer ik hem openklap boven in de slaapkamer (dus slechts enkele meters van de router), maakt hij niet automatisch verbinding. Ik moet dan telkens met de muis naar de airport-instellingen gaan, om dan vervolgens het correcte draadloze netwerk te selecteren. Iemand die dit probleem kent, of heeft?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Falcon
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 03-10 13:53

Falcon

DevOps/Q.A. Engineer

Heb je ruisonderdrukking aanstaan?

"We never grow up. We just learn how to act in public" - "Dyslexie is a bitch"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• burne
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online

burne

Mine! Waah!

F e r o x schreef op vrijdag 02 maart 2007 @ 13:06:
Iemand die dit probleem kent, of heeft?
Is een week terug nog aan de orde geweest. Is de search stuk ofzo?
Zpottr in "[MacBook] Discussietopic en Mini-FAQ dee..."

I don't like facts. They have a liberal bias.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ibix
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 19-09 14:50
Verwijderd schreef op vrijdag 02 maart 2007 @ 12:52:
Vraagje?

Ik sta op het punt een mac te kopen zo'n mooie 13,3 inch. Kan eigenlijk niet wachten voordat ik hem heb maar nu komt de vraag. De vorige keer toen ik mijn mac kocht kwam er een week later een update van processor uit. Ik wil dus weten of er binnen enkele tijd weer een update uitkomt.

Tevens kan ik ook begrijpen dat er artikelen over zijn op internet maar ik kan ze niet vinden 123 en simpel google kom ik bij ouwe artikelen uit.

Bijvoorbaat dank
Ik zou nog effe wachten... of als je overgaat tot bestelling en niet kan wachten doe dat dan via apple.nl. Via apple.nl kan je altijd binnen 14 dagen je product zonder problemen terugsturen, en mocht bijvoorbeeld leopard uitkomen binnen 4 wkn van je aankoop mag je altijd bij apple aankloppen voor een copy van Leopard.

Er zitten veel leuke dingen aan te komen, maar denk niet dat het op gebied van de macbook is. Mischien wel een Macbook pro 12 inch. Kijk op www.macrumors.com leuke site om gossip te lezen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• F e r o x
burne schreef op vrijdag 02 maart 2007 @ 13:35:
[...]

Is een week terug nog aan de orde geweest. Is de search stuk ofzo?
Zpottr in "[MacBook] Discussietopic en Mini-FAQ dee..."
Neen, de search is niet kapot, maar de post die jij plaatst is toch niet hetzelfde probleem als bij mij (en ik heb dit probleem altijd en niet enkel wanneer hij op batterij werkt).
Heb je ruisonderdrukking aanstaan?
Ruisonderdrukking ligt niet aan ...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• burne
  • Niet online

burne

Mine! Waah!

F e r o x schreef op vrijdag 02 maart 2007 @ 14:12:
is toch niet hetzelfde probleem als bij mij
Nee, maar de stappen voor het uitsluiten van bepaalde problemen kun je wel even langslopen. Dus: verse firmware op je AccessPoint, WPA of WPA2 proberen.

En specifieke tips heb ik niet wegens het totaal ontbreken van enige zinnige informatie. Je hebt een macbook en meer vertel je niet. Wat voor accesspoint? Firmware? WEP/WPA/WPA2? Default netwerk ingestelt? Signaalniveau okee? Andere AP's in de buurt? Ander kanaal getest? Helemaal bij met updates? 'Ask before joining an open network' aangezet?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• F e r o x
Het probleem dat hij niet automatisch connect met het draadloze netwerk is dus enkel wanneer ik er op enkele meters van zit. Het werkt wel wanneer ik meer dan 10 meter verder zit.
Ik heb alle updates op mijn MacBook, werk met een Belkin 54g router met de laatste firmware, heb het juiste netwerk als voorkeursnetwerk, WPA beveiligd, channel veranderen maakt geen verschil, geen andere netwerken in de buurt, signaalsterkte kan niet beter want ik zit er vlakbij, ...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Helle mede tweakers!

ik heb een vraagje of het internet delen via airport.
Dit werkt super makkelijk en is dus heel ideeal!

Maar kan ik nog ergens bekijken wie er allemaal gebruik maken van mijn gedeelde internet verbinding of moet ik hier een programma voor downloaden??

thanks alvast!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ymoona
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 04-10 17:01
heeft apple ook een soort upgrade beleid, net zoals microsoft?
ik wil een macbook kopen maar wil leopard gaan draaien. zijn er ook een soort van upgrade coupens voor tiger naar leopard?

https://f1nerd.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Eswip
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 23-06-2024
ymoona schreef op zaterdag 03 maart 2007 @ 13:16:
ik wil een macbook kopen maar wil leopard gaan draaien. zijn er ook een soort van upgrade coupens voor tiger naar leopard?
Nee... Althans.. niet zo strict.. Als je een macbook koopt, en 2 dagen later komt Leopard, misschien als je dan even belt naar Apple dat ze aardig zijn.. Maar er is geen officiele regeling.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zpottr
  • Registratie: Mei 2000
  • Niet online

Zpottr

Henk

ymoona schreef op zaterdag 03 maart 2007 @ 13:16:
Die Vista upgrade-coupons waren er alleen om de kerstomzet voor Dell en co. niet compleet te verpesten met het eindeloos uitstellen van de release.

Zoef

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ymoona
  • Laatst online: 04-10 17:01
Eswip schreef op zaterdag 03 maart 2007 @ 13:27:
[...]

Nee... Althans.. niet zo strict.. Als je een macbook koopt, en 2 dagen later komt Leopard, misschien als je dan even belt naar Apple dat ze aardig zijn.. Maar er is geen officiele regeling.
Jammer, dan zal ik nog even moeten wachten. Ik lees op internet 24 maart, ik hoop dat ze gelijk hebben ...

https://f1nerd.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• IT-Pro
ymoona schreef op zaterdag 03 maart 2007 @ 19:12:
Jammer, dan zal ik nog even moeten wachten. Ik lees op internet 24 maart, ik hoop dat ze gelijk hebben ...
Tip: Niet alles geloven wat je leest. Volgens mensen die er verstand van hebben (ADC Developers) is er gezien de onlangs uitgebrachte developerseed nog veel werk aan de winkel.
Bij Apple moet het OS eerst de status Gold Master krijgen om gereleased te kunnen worden en dan gaan er nog minimaal 4/5 weken aan voorbereiding vooraf.
Eind maart is dus sowieso te vroeg.

Begin april geldt hetzelfde voor. Eind mei zou kunnen, maar velen gokken toch op de World Wide Developers Conference 2007 in juni.

MBP 14" - M1 Pro - 16 GB RAM - 512 GB SSD | iPhone 14 Pro 128 GB | iPad mini 6 64 GB

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Johnny
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 20:43

Johnny

ondergewaardeerde internetguru

Ik heb een Macbook met een mini-DVI -> DVI adapter, dat werkt goed als ik hem aansluit op een LCD, maar nu moet ik hem soms ook analoog aansuiten, dus van mini-DVI naar DVI, naar VGA, daar bestaan standaard adapters voor die je bij iedere videokaart krijgt, maar die passen niet omdat er teveel pinnetjes op zitten, nu heb ik er bij eentje wat pinnetjes uitgesloopt om het toch te laten passen, maar dan detecteert de Macbook geen extern display. Stuurt de standaard mini-DVI naar DVI adapter van Apple geen analoog signaal door?

Aan de inhoud van de bovenstaande tekst kunnen geen rechten worden ontleend, tenzij dit expliciet in dit bericht is verwoord.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tweak_dude
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 04-10 19:42
Dat is hier al vaker voorbij gekomen ;)
Dat kabeltje wat jij hebt is een mini-DVI naar DVI-D (digital) kabeltje. Dat is ook de reden dat Apple ervoor heeft gezorgt dat DVI-I (digitaal + analoog) niet past.
Al is het wel flauw hoor, een mini-DVI naar DVI-I kabeltje zou handiger geweest zijn. Maar dat zou weer minder omzet voor Apple betekenen :>

[ Voor 25% gewijzigd door tweak_dude op 04-03-2007 14:04 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Yep, want nu moet je dus een mini-dvi > dvi en een mini-dvi > vga kopen :/

Ik denk dat ik binnenkort ook maar een vga kabel ga kopen, als ik een presentatie op school moet geven dan kan ik mijn laptop nu niet aansluiten....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RobbieB
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 23:21
nu het toch over die mini-dvi->dvi kabel gaat heb ik even een vraagje.
aan het uiteinde zit een dvi-d aansluiting, maar is dit een male of female. want dan weet ik of ik nog een extra kabel moet kopen, kheb hier nml. nog een male->male liggen. en aangezien mijn scherm female heeft hoop ik dat die adapter ook female heeft.
Als iemand het weet mag ie het even laten weten ;)..

Sony A6700 - 10-18 F4 - 18-50 F2.8 - 24 F1.8 - 56 F1.4 - 70-350G

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• burne
  • Niet online

burne

Mine! Waah!

tweak_dude schreef op zondag 04 maart 2007 @ 14:03:
Maar dat zou weer minder omzet voor Apple betekenen :>
Hoeveel CRT's zouden er zijn met een DVI-I connector aan de kabel?

(de DVI-D is female, overigens..)

[ Voor 7% gewijzigd door burne op 04-03-2007 15:10 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tweak_dude
Er zijn veel adapters van DVI-I naar VGA in omloop. Scheelt toch weer. Maar ik heb ook zitten boren in de DVI adapter omdat mijn LCD scherm een DVI-I aansluiting heeft en anders niet past :/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik wil nu een nieuwe macbook 2ghz C2D aanschaffen, weet iemand of de whine uit de CD versie verdwenen is?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op zondag 04 maart 2007 @ 17:22:
Ik wil nu een nieuwe macbook 2ghz C2D aanschaffen, weet iemand of de whine uit de CD versie verdwenen is?
Die whine is zo goed als verleden tijd. Ik heb geen verontrustende verhalen gelezen sinds de C2D er is iig!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op zondag 04 maart 2007 @ 17:22:
Ik heb een C2D, en echt nergens last van :) Hij is echt lekker stil.

[ Voor 60% gewijzigd door Verwijderd op 04-03-2007 18:29 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

delete: dubbel post

[ Voor 96% gewijzigd door Verwijderd op 04-03-2007 18:29 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Trunksmd
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 22-06 12:17
2 vraagjes:

Kun je apple DVI->Svideo aansluiten op apple mini DVI->DVI? (ik heb namelijk bij de bestelling niet mini DVI->Svideo aangeklikt)
Waarom wordt mijn schijfruimte steeds kleiner met filevault aan, terwijl ik ook verstanden uit de prullebak verwijder?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tweak_dude
1. Ik weet het niet 100% zeker, maar het lijkt mee zéér onwaarschijnlijk dat dat werkt omdat s-video gewoon een analoog signaal is en zoals gezegd is DVI-D alleen digitaal. Tenzij het natuurlijk een actieve converter is. Maar zijn waarschijnlijk erg duur.
2. Filevault zet je homedir in een encrypyed image met een bepaalde grootte. Die zal wel niet constant aangepast worden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• randje
  • Registratie: Juli 2000
  • Niet online

randje

LOiK

hmm ik heb iets heel raars en weet eigenlijk niet eens of het een probleem is of niet.

ik heb de 60GB schijf in mn MB vervangen door een 120GB wdc scorpio en nu valt het mij op dat ik om de zoveel tijd een click hoor van de hardeschijf. In OSX zelf merk je er niets van, geen enkele delay of vastlopers of kernel panics. Ook met de schijfhulpprogramma de hardeschijf gechecked op fouten..niets..

zelf dacht ik dat het misschien iets te maken zou kunnen hebben met de anti-shock protection van de MB en die van de WDC, maar kan er niets over vinden op 1 berichtje na (het zou kernel panics kunnen veroorzaken)

Iemand die iets weet over clicken van je hardeschijf? is het normaal voor bepaalde hardeschijfjes?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Maartenvs
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 02-10 23:02

Maartenvs

For Sale

Is dit niet het geluid van de harde schijf die in "slaapstand" wordt gezet? Ik heb een imagetank welke ook een tik geluid maakt als deze wordt uitgezet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• randje
  • Niet online

randje

LOiK

ik weet vrijwel zeker dat hij niet in slaapstand wordt gezet, want
- sluimerstand hd's staat uitgevinkt in energiebeheer
- de tijd tussen het tikken verschilt elke keer, maar wel is het zo dat het een aantal keer per minuut gebeurd.

edit: maar het is wel hetzelfde geluid ja, alleen hoor je geen spindown/spinup, alleen de koppen dus

[ Voor 18% gewijzigd door randje op 04-03-2007 23:51 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Apache
  • Laatst online: 21:11

Apache

amateur software devver

Trunksmd schreef op zondag 04 maart 2007 @ 21:36:
2 vraagjes:

Kun je apple DVI->Svideo aansluiten op apple mini DVI->DVI? (ik heb namelijk bij de bestelling niet mini DVI->Svideo aangeklikt)
Waarom wordt mijn schijfruimte steeds kleiner met filevault aan, terwijl ik ook verstanden uit de prullebak verwijder?
Pas bij het afsluiten van je mac word de vrije ruimte echt terug vrij te geven, let er ook op dat filevault af toe toe corruptie kan leiden als je je macbook te snel dicht doet na grote bestanden kopieren ook al geeft hij aan dat hij klaar is. Ik heb zo tweemaal corrupte data gehad, niet alleen de nieuwe bestanden maar ook settings files in mijn homedir, dit op minder dan 6 maanden, dus heb ik filevault maar netjes afgezet.

If it ain't broken it doesn't have enough features

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• burne
  • Niet online

burne

Mine! Waah!

Trunksmd schreef op zondag 04 maart 2007 @ 21:36:
Nee. Ze passen niet eens op elkaar. (Hetzelfde DVI-D DVI-I probleem als eerder genoemd, en het verkeerde signaal op de pennen van je analoge uitgang..)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Digistorm
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 30-06 13:07

Digistorm

ex-demo scener

pokeran schreef op zondag 04 maart 2007 @ 23:08:
hmm ik heb iets heel raars en weet eigenlijk niet eens of het een probleem is of niet.

ik heb de 60GB schijf in mn MB vervangen door een 120GB wdc scorpio en nu valt het mij op dat ik om de zoveel tijd een click hoor van de hardeschijf. In OSX zelf merk je er niets van, geen enkele delay of vastlopers of kernel panics. Ook met de schijfhulpprogramma de hardeschijf gechecked op fouten..niets..

zelf dacht ik dat het misschien iets te maken zou kunnen hebben met de anti-shock protection van de MB en die van de WDC, maar kan er niets over vinden op 1 berichtje na (het zou kernel panics kunnen veroorzaken)

Iemand die iets weet over clicken van je hardeschijf? is het normaal voor bepaalde hardeschijfjes?
Ik weet niet precies wat het is, maar toen ik een iBook had hoorde ik ook telkens dat geluid. Lijkt erop dat de koppen geparkeerd worden ofzo. Misschien ter bescherming ofzo, geen idee. Maar de standaard hardeschijf van m'n Macbook Pro is zo stil dat ik het niet hoor. Wellicht klikt de ene hardeschijf net wat harder dan de andere ;)

Hier stond achterhaalde informatie…

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ice T
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 26-09 13:41
Dit is volgens mij een manier van energie besparing. Op het moment dat de schijf niet wordt gebruikt, wordt deze idd uitgeschakeld.

Wat je hoort is gewoon het verschil in harde schijven, de ene maakt wat meer geluid dan de ander. Komt dit geluid echter heel vaak voor (meerdere keren per minuut) of heel snel achter elkaar; dan moet je er denk ik mee terug ;)

Zorg in ieder geval voor backups in zo'n situatie!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• randje
  • Niet online

randje

LOiK

het komt meerdere keren per minuut voor (is al eerder vermeld)
sudden motion detection uitgeschakeld -> geen verschil, head parking gaat door.

ik heb in de tussentijd wel meer informatie erover gevonden: er zijn meer mensen die het hebben en een mogelijke oorzaak is het verkeerd interpreteren van de powermanagement waardoor hij telkens in save toestand wilt gaan en direct weer opspinned.

wordt denk ik toch de scorpio weer terugbrengen en een ander merk nemen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xevox
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 25-07-2022
Ik heb gemerkt op mijn MacBook dat er lichte vlekken onderin de hoeken van het scherm zitten, hebben meerdere mensen dit gemerkt?
Vooral links onderin is bij mij feller dan de tophoeken... het stoort me ansich niet zo maar toch vreemd...niet?

BramBoterham

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• burne
  • Niet online

burne

Mine! Waah!

pokeran schreef op maandag 05 maart 2007 @ 10:04:
wordt denk ik toch de scorpio weer terugbrengen en een ander merk nemen
Ik heb inmiddels een WD1000 en een WD1600 in m'n macbook gehad zonder een enkel probleem. Aan het type op zich ligt het niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• randje
  • Niet online

randje

LOiK

@xevox, de backlightverlichting is gewoon niet precies overal hetzelfde, is normaal..

@burne, JOU wou ik nog direct messagen, (zag al eerder dat je een scorpio had icm mb) maargoed ik kan nog een ander exemplaar proberen van die wd120, maar ik kan het ook op save spelen door een seagate oid te nemen.

irritante is, ik wordt moe van dat 'gesleutel' aan mijn MB, ik heb hem al 2x uit elkaar moeten halen (lees: topcase verwijderen) waarom?
1e keer: Toen ik de nieuwe HD erin wilde schuiven, trok hij de rubberen rail mee waardoor de schijf niet meer erin kon worden geschoven. (lijm van de rubberen rail had losgelaten blijkbaar.
2e keer: ik loop enkele uren later door mn kamer en zie 1 klemmetje waarmee de topcase vast wordt geklikt op de grond liggen, nu merk je er niets van als dat klemmetje er niet meer inzit en het doet geen afbreuk aan de stevigheid, maar gewoon het idee dat er een onderdeel in hoort te zitten nu op mn bureau ligt....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Heeft iemand hier de 1,83 ghz versie? en last van whine? de core 2 duo 1,83 ghz versie dus

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op maandag 05 maart 2007 @ 20:12:
Heeft iemand hier de 1,83 ghz versie? en last van whine? de core 2 duo 1,83 ghz versie dus
Het probleem is vrijwel compleet verdwenen met de introductie van de C2D MacBooks . . Je kunt er nu gewoon vanuit gaan dat er géén whine meer aanwezig is :)

[ Voor 0% gewijzigd door Verwijderd op 05-03-2007 20:20 . Reden: typo :\ ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• burne
  • Niet online

burne

Mine! Waah!

Verwijderd schreef op maandag 05 maart 2007 @ 20:20:
Je kunt er nu gewoon vanuit gaan dat er géén whine meer aanwezig is :)
Die is nooit standaard aanwezig geweest. Ik schat dat ik nu zo'n 50 verschillende macbooks in handen heb gehad, de afgelopen 9 maanden, en geen daarvan heeft ooit een whine gehad. Dus eigen observatie zegt 'minder dan 2 procent'.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vacuumcleaner
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 02-10 01:59
Mijn observatie is dat mijn 2Ghz C2D wel last had van whine...

[Helpdesk]"While you're waiting, read the free novel which came with the product. Its a spanish story about a guy called "MANUAL."

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

burne schreef op maandag 05 maart 2007 @ 22:46:
[...]

...ik nu zo'n 50 verschillende macbooks in handen heb gehad, de afgelopen 9 maanden...
jeuzes waarom?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Pas na 50 MacBooks had hij er een die geen last had van verkleuringen. :+

Er zijn eenmaal mensen die professioneel moeten werken met grote hoeveelheden Mac's. Dat kan als je bij een Apple Centre werkt of een groot bedrijf waarin Apple de standaard is. Maar de exacte reden lijkt mij wel interessant om te horen aangezien je die mensen niet elke dag tegenkomt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op maandag 05 maart 2007 @ 20:12:
Check! :9

Geen whine :9

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• F e r o x
Het heeft hier al gestaan, maar ik vond het niet terug met de zoekfunctie. Hoe zit het weer met het temperatuur-verschil tussen de core duo's en de core 2 duo's (neem nu de 2.0 Ghz. versie)?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• burne
  • Niet online

burne

Mine! Waah!

Ik heb er zelf een. M'n vriendin heeft er een. Wat zeg ik, in m'n directe vriendenkring slingeren er zeker 20-30 rond. Ik was laatst op een feestje waar je niets anders dan macbooks, een paar ibooks en precies 1 dell zag. Zeg maar een soort van iPod-factor.

Valt het je op hoevaak je apple's in reclame ziet, nu je er zelf een hebt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Apache
  • Laatst online: 21:11

Apache

amateur software devver

pokeran schreef op maandag 05 maart 2007 @ 15:09:
...
@burne, JOU wou ik nog direct messagen, (zag al eerder dat je een scorpio had icm mb) maargoed ik kan nog een ander exemplaar proberen van die wd120, maar ik kan het ook op save spelen door een seagate oid te nemen.
...
K'heb ook een scorpio 120gb in m'n macbook hangen zonder problemen.

If it ain't broken it doesn't have enough features

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• koos.d
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 21:21
Ik heb mijn Macbook (2Ghz, 2GB, SD) sinds december en bevalt vele malen beter dan de Powerbook G4 die ik hiervoor had. Alleen sinds deze week heb ik last van dat ie zomaar uitvalt. Dit is af en toe best vervelend.

Ik heb al wat gezocht, maar ik kwam voornamelijk uit op berichten over de Core Duo en niet de Core 2 Duo. Iemand bekend met dit probleem?

Een ander opvallend probleem is dat de accu sterkte in een hele korte tijd bijna is gehalveerd naar 3600 mAh. Twee weken geleden stond deze nog rond de 5400 mAh.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Digistorm
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 30-06 13:07

Digistorm

ex-demo scener

Dat van die accu heb ik ook gehad, alleen binnen een paar weken nadat ik hem kreeg. Ben ermee naar een Apple Service Centrum gegaan en ik kon binnen een paar dagen langskomen om de accu om te wisselen. Dat kan ik je dus ook aanraden :)

Hier stond achterhaalde informatie…

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik denk er sterk aan eerstdaags over te gaan naar apple.

Het enige vraagje dat ik heb is het volgende:
Als ik nu via de apple shop een MB koop, is deze dan reeds voorzien van de N standaard? Of moet ik hierop nog eve wachte ?)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op dinsdag 06 maart 2007 @ 20:02:
Ik denk er sterk aan eerstdaags over te gaan naar apple.

Het enige vraagje dat ik heb is het volgende:
Als ik nu via de apple shop een MB koop, is deze dan reeds voorzien van de N standaard? Of moet ik hierop nog eve wachte ?)
De huidige modellen zijn voorzien van de N standaard. Deze moet je wel activeren dmv een betaalde update, maar dat kost vrijwel niets ($1,99).

AirPort Extreme 802.11n* Enabler for Mac

If you have a Mac with an Intel Core 2 Duo processor (except the 17-inch, 1.83GHz iMac) or a Mac Pro with AirPort Extreme, you can enable it to access an 802.11n wireless network using the AirPort Extreme 802.11n Enabler software.

[ Voor 22% gewijzigd door Verwijderd op 06-03-2007 20:09 . Reden: Info toevegoegd ;) ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

@ Allstar

bedankt voor de info!

Waar vind je dit trouwens? want als ik online wil bestellen zie ik die optie er nergens tussenstaan

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• IT-Pro
Verwijderd schreef op dinsdag 06 maart 2007 @ 20:28:
@ Allstar

bedankt voor de info!

Waar vind je dit trouwens? want als ik online wil bestellen zie ik die optie er nergens tussenstaan
In de Apple Online Store

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hoeft niet meer als het goed is :) Mijn MacBook, die ik vorige week ontvangen heb, beschikt al over de n enabeler software.

Op de link hier boven staat vermeld hoe je dit kunt controleren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DRvDijk
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 29-09 11:52
F e r o x schreef op dinsdag 06 maart 2007 @ 12:37:
Het heeft hier al gestaan, maar ik vond het niet terug met de zoekfunctie. Hoe zit het weer met het temperatuur-verschil tussen de core duo's en de core 2 duo's (neem nu de 2.0 Ghz. versie)?
Check mn startpost ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hercul3s
  • Laatst online: 04-10 14:10
Verwijderd schreef op dinsdag 06 maart 2007 @ 20:42:
Hoeft niet meer als het goed is :) Mijn MacBook, die ik vorige week ontvangen heb, beschikt al over de n enabeler software.

Op de link hier boven staat vermeld hoe je dit kunt controleren.
Sinds ze gezegd hebben dat 802.11N in alle nieuwe MacBooks zit hebben ze denk ik het ook standaard geactiveerd. De activatie software was slechts voor alle Core2Duo MacBooks die voor de bekendmaking van 802.11N in alle MacBooks verkocht waren. De €1,99 was dan omdat je volgens een bepaalde wetgeving geen product mocht verkopen met nog niet beschikbare functionaliteit waar je wel al voor betaald had. Maar door de €1,99 te betalen 'koop' je eigenlijk de nieuwe functionaliteit en mag het dus :).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• F e r o x
Ik vind nergens in de startpost het verschil in temperatuur (uitgedruk in procenten).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik had een oude versie van InsomniaX die op mijn MacBook werkte. Nu heb ik een nieuwe HD en probeer InsomniaX opnieuw te downloaden en installeren maar versie 1.0 werkt niet. Ik krijg een error. De versie 0.4 op de insomniax site kan ik niet unzippen, die is corrupt. Heeft iemand nog die oude Intel versie ergens staan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• burne
  • Niet online

burne

Mine! Waah!

Hercul3s schreef op dinsdag 06 maart 2007 @ 21:38:
De €1,99 was dan omdat je volgens een bepaalde wetgeving geen product mocht verkopen met nog niet beschikbare functionaliteit waar je wel al voor betaald had.
Het zat iets subtieler dan dat. Als je door later functionaliteit toe te voegen een product meer waard maakte moet je volgens die wet met terugwerkende kracht alle verkochte exemplaren van dat product met een hogere prijs in de boeken zetten. Dus: je 2 miljoen verkochtte laptops worden door het toevoegen van 802.11n 5 euro meer waard, en je zult dus 10 miljoen extra in de boeken moeten zetten. Ook al hebben klanten dat er niet voor betaald. Daarmee gaat je bedrijfsresultaat dus wel 10 miljoen achteruit.

Hebben we aan Enron te danken, die wet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DRvDijk
  • Laatst online: 29-09 11:52
F e r o x schreef op dinsdag 06 maart 2007 @ 23:06:
[...]

Ik vind nergens in de startpost het verschil in temperatuur (uitgedruk in procenten).
Ik doelde op deze site waar een lijst met macs staat met temperaturen erbij. Ik denk dat je zo'n vergelijkingstabel bedoelt? :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tiguan
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 02:47
Yes, ik heb m'n eigen MacBook gefixt. Fan deed het niet volgens mij. RAF zegt van wel. Wel duh. Ik heb hem opengemaakt en toen voor de gein eens gekeken of de fan draaide. En inderdaad de fan draaide. Maar zodra ik de topcase weer erop klikte ratelde het even en de fan stond weer op 0.

Kennelijk heb ik te hard op het midden van het toetsenbord gedrukt ooit waardoor het toetsenbord tegen de fan aan komt. Nu me toetsenbord weer teruggedeukt en hij draait weer vrolijk.

Toch fijn als je zelf ook een beetje kundig bent al zeg ik 't zelf.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• F e r o x
DRvDijk schreef op woensdag 07 maart 2007 @ 00:11:
[...]

Ik doelde op deze site waar een lijst met macs staat met temperaturen erbij. Ik denk dat je zo'n vergelijkingstabel bedoelt? :+
Neen, ik ben eerder opzoek naar het theoretische verschil in temperatuur tussen de oude core duo, en de nieuwe core 2 duo. Bijvoorbeeld, de 2.0 Ghz. core duo is 5 procent minder warm dan de 2.0 Ghz. core 2 duo ...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• burne
  • Niet online

burne

Mine! Waah!

F e r o x schreef op woensdag 07 maart 2007 @ 11:14:
Bijvoorbeeld, de 2.0 Ghz. core duo is 5 procent minder warm dan de 2.0 Ghz. core 2 duo ...
Als je kijkt naar TDP's is de C2D een procent of 4 minder zuinig maar ook een procent of 4 sneller. C2D produceert (onder volle belasting) meer warmte dan een even snelle CD.

Door iets verder doorontwikkeld powermanagement is de batterijlevensduur bij gemiddeld gebruik even lang, overigens.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gabliboeba
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 11-09 23:53
Zo. Ik begin me nu echt kapot te ergeren aan het geheugen van 512 mb in m'n MacBook. Ik doe het gelijk goed; gelijk 2 reepjes van 1gb. Maar welke? Het prijsverschil is zo enorm. In mijn zoektocht kwam ik bij de site MacStuff.nl
Lifetime geheugen (5 jaar gar.) voor 77 euro. Bovendien kost de Griffin Elevator bij MacStuff.nl maar 28 eur0 (i.t.t. 40 euro wat andere winkels rekenen)

Nou vroeg ik mij af of dat 'Lifetime' geheugen een goed keus is. Apple levert namelijk kingston geheugen. http://www.macstuff.nl/pr...381_1382&products_id=3496

Wat te doen? Toch het geheugen bij MacStuff kopen of kingston geheugen bij een 'normale' pc-zaak kopen (pricewatch: 71 euro)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tiguan
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 02:47
Ik zou Kingston geheugen kopen. Is goed spul.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hevling
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 04-10 17:06
Gabliboeba schreef op donderdag 08 maart 2007 @ 17:03:
Zo. Ik begin me nu echt kapot te ergeren aan het geheugen van 512 mb in m'n MacBook. Ik doe het gelijk goed; gelijk 2 reepjes van 1gb. Maar welke? Het prijsverschil is zo enorm. In mijn zoektocht kwam ik bij de site MacStuff.nl
Lifetime geheugen (5 jaar gar.) voor 77 euro. Bovendien kost de Griffin Elevator bij MacStuff.nl maar 28 eur0 (i.t.t. 40 euro wat andere winkels rekenen)

Nou vroeg ik mij af of dat 'Lifetime' geheugen een goed keus is. Apple levert namelijk kingston geheugen. http://www.macstuff.nl/pr...381_1382&products_id=3496

Wat te doen? Toch het geheugen bij MacStuff kopen of kingston geheugen bij een 'normale' pc-zaak kopen (pricewatch: 71 euro)
Ga eens bij even bij deze site langs: http://www.mailamac.nl/
Het geheugen dat ze hier aanbieden is zeker goed voor je MacBook.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gabliboeba
shello schreef op donderdag 08 maart 2007 @ 17:43:
[...]

Ga eens bij even bij deze site langs: http://www.mailamac.nl/
Het geheugen dat ze hier aanbieden is zeker goed voor je MacBook.
Totaalbedrag: € 205,27
Nee, dankje

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jaguarxj16
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 04-10 10:42

Er is een speciale geheugen thread voor de macbook (pro)
Ik zelf heb pas bij alternate 1 gb geheugen van het merk buffalo gekocht, werkt heel goed en kost 59 euro! Meer mensen op GOT hebben dat gedaan geloof ik.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pavla
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 22-09 21:25
jaguarxj16 schreef op donderdag 08 maart 2007 @ 18:34:
[...]

Er is een speciale geheugen thread voor de macbook (pro)
Ik zelf heb pas bij alternate 1 gb geheugen van het merk buffalo gekocht, werkt heel goed en kost 59 euro! Meer mensen op GOT hebben dat gedaan geloof ik.
same here, buffalo werkt goed

Trots lid van [DPC] Team Boonanza @ SoB - Bezoek pwnshop.nl!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik zou lekker op ebay in hong kong kopen bij flashman lekker goedkoop en werkt perfect.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• F e r o x
burne schreef op woensdag 07 maart 2007 @ 12:15:
[...]

Als je kijkt naar TDP's is de C2D een procent of 4 minder zuinig maar ook een procent of 4 sneller. C2D produceert (onder volle belasting) meer warmte dan een even snelle CD.

Door iets verder doorontwikkeld powermanagement is de batterijlevensduur bij gemiddeld gebruik even lang, overigens.
Ah, bedankt. Heb je toevallig hier nog een bron van (ik geloof je wel, hoor. Maar er is iemand anders die mij niet gelooft, en ik vind maar nergens een degelijke officiëel bericht in verband met de temperatuur).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Compunologist
  • Registratie: September 2003
  • Niet online
Pavla schreef op donderdag 08 maart 2007 @ 18:56:
[...]

same here, buffalo werkt goed
Daar wil ik ook graag in geloven maar hoe het met het lange termijn geheugen :P ? 24 maanden garantie? Is wel aan de heel krappe kant.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fabulaus
  • Registratie: Oktober 2006
  • Laatst online: 23-08 14:30

fabulaus

Ja toch

Ik las iets terug een post over laadcapaciteit, en uit nieuwschierigheid heb ik de mijne even gecheckt.
Als ik bij de stats kijk dan zie ik daar het volgende staan:

Volledige laadcapaciteit (mAh): 4942
Resterende laadcapaciteit (mAh): 1648

Nou weet ik niet precies of dit goed is of niet en in welke omstandigheden je hiernaar moet kijken (huidige accu spanning 32% staat rechts bovenin weergegeven)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb vandaag mijn externe monitor ontvangen :) Echter, als ik de MacBook dichtklap, dan gaat in in sleep mode. Hoe zorg ik er voor dat hij niet in sleep mode ga, als er externe aparatuut aan hangt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• victorb
  • Laatst online: 23-02-2024
ik zie dat iemand zich ergerd aan 512mb geheugen

is dat echt te weinig en wat kan je beste nemen bij normaal gebruik dus geen superzware apps?

NAS Server build http://www.youtube.com/watch?v=kBYMVUNrvDY 3DFX Voodoo2 Sli Build introductie http://www.youtube.com/watch?v=5PAIUJCJHGM

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Compunologist
  • Registratie: September 2003
  • Niet online
victorb schreef op donderdag 08 maart 2007 @ 20:11:

is dat echt te weinig en wat kan je beste nemen bij normaal gebruik dus geen superzware apps?
Ligt eraan wat je verstaat onder normaal gebruik. Beetje office apps, internet, foto/filmpje kijken onderweg, niks aan de hand. Maar ga je aan de Parallel met virtuele OS-en is het inderdaad veel te weinig. Bovendien als ik naar de activity monitor kijk: je houdt met 512MB toch al weinig over, ook bij "normaal" gebruik, dwz heel veel (ook kleine!) dingen tegelijk open betekent al vrij snel swappen. Maar goed, het blijft een afweging.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gabliboeba
victorb schreef op donderdag 08 maart 2007 @ 20:11:

1gb moet toereikend zijn. Echter kies is er voor om direct 2gb eri te gooien zodat ik niet na een jaar opnieuw 2 reepjes moet kopen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SambalBij
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 04-10 17:15

SambalBij

We're all MAD here

Verwijderd schreef op donderdag 08 maart 2007 @ 20:10:
Ik heb vandaag mijn externe monitor ontvangen :) Echter, als ik de MacBook dichtklap, dan gaat in in sleep mode. Hoe zorg ik er voor dat hij niet in sleep mode ga, als er externe aparatuut aan hangt?
Externe monitor, muis, toetsenbord en adapter zou moeten werken als het goed is. Als ie niet aan de adapter hangt dan gaat ie inderdaad standby

Sometimes you just have to sit back, relax, and let the train wreck itself

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• victorb
  • Laatst online: 23-02-2024
Dus eigenlijk is het beste minimaal 1gb om er gewoon lekekr mee te werken zonder ergenissen.

Hoe zit het met tvout want je ziet wel mini vga kabeltje voor g4 notebook naar tvout maar niet voor deze? ondersteund de videokaart dit niet ofzo?

NAS Server build http://www.youtube.com/watch?v=kBYMVUNrvDY 3DFX Voodoo2 Sli Build introductie http://www.youtube.com/watch?v=5PAIUJCJHGM

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Operations schreef op donderdag 08 maart 2007 @ 20:34:
[...]

Externe monitor, muis, toetsenbord en adapter zou moeten werken als het goed is. Als ie niet aan de adapter hangt dan gaat ie inderdaad standby
Ah oke, ik heb hem niet op het stopcontact hangen idd. Probeer ik dat even.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

victorb schreef op donderdag 08 maart 2007 @ 20:40:
Dus eigenlijk is het beste minimaal 1gb om er gewoon lekekr mee te werken zonder ergenissen.

Hoe zit het met tvout want je ziet wel mini vga kabeltje voor g4 notebook naar tvout maar niet voor deze? ondersteund de videokaart dit niet ofzo?
je hebt mini-dvi naar s-video nodig, staat niet bij dat ie om de macbook past, maar werkt wel.

[ Voor 5% gewijzigd door Verwijderd op 08-03-2007 21:58 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op donderdag 08 maart 2007 @ 20:10:
Wat ik altijd doe: mn monitor aansluiten (usb hub @ monitor > muis / toetsenbord eraan). Ook de adapter aansluiten.

Vervolgens MacBook aanzetten en gelijk dichtklappen, dan boot ie gewoon door en kun je direct op je externe display werken.

:)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op donderdag 08 maart 2007 @ 22:59:
[...]

Wat ik altijd doe: mn monitor aansluiten (usb hub @ monitor > muis / toetsenbord eraan). Ook de adapter aansluiten.

Vervolgens MacBook aanzetten en gelijk dichtklappen, dan boot ie gewoon door en kun je direct op je externe display werken.

:)
Yep, met stroom werkt het wel :)

Wat alleen wel knudde is, de meegeleverde cd bevat alleen Windows software.. Het scherm heeft een auto pivot functie maar die werkt dus niet onder Mac OS X schijnbaar.....

Wel indrukwekkend trouwens, een 20" wide display met Mac OS X :D

[ Voor 15% gewijzigd door Verwijderd op 08-03-2007 23:34 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op donderdag 08 maart 2007 @ 23:13:
[...]

Yep, met stroom werkt het wel :)

Wat alleen wel knudde is, de meegeleverde cd bevat alleen Windows software.. Het scherm heeft een auto pivot functie maar die werkt dus niet onder Mac OS X schijnbaar.....

Wel indrukwekkend trouwens, een 20" wide display met Mac OS X :D
Went snel hoor, ik ben stiekem aan het rondkijken voor een 23" ACD ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xiqum
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 04-10 17:00
Ik heb 2x 17" schermen staan is het mogelijk de macbook op beide schermen te zetten op een bepaalde manier? Hij heeft uiteraard maar 1 uitgang, iemand een idee?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Xiqum schreef op vrijdag 09 maart 2007 @ 15:59:
Ik heb 2x 17" schermen staan is het mogelijk de macbook op beide schermen te zetten op een bepaalde manier? Hij heeft uiteraard maar 1 uitgang, iemand een idee?
Eventueel met zo'n 'USB Videokaart', maar weet niet of die er voor mb's zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Of een Matrox Dualhead2Go :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• raoulduke
  • Registratie: Oktober 2003
  • Niet online

raoulduke

Get in!

Verwijderd schreef op donderdag 08 maart 2007 @ 23:13:
[...]
Kan je hem niet handmatig draaien in het Displays (Geometry?) gedeelte van System Preferences? Mijn scherm heeft geen pivot functies, maar in OS X kan ik wel handmatig draaiing instellen. Misschien begrijp ik de opmerking verkeerd en was je echt op zoek naar automagisch draaien ala iPhone.

Remember, if you have any trouble you can always send a telegram to the Right People.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Trunksmd
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 22-06 12:17
Ik heb mijn macbook al verschillende keren aan een extern scherm gehangen.
Een "klassieke" 100Hz Sony breedbeeld via S video en
een Philips ambi-light LCD televisie via DVI (beide 80 en nog wat cm)

Bij de Sony krijg ik op 1024 bij 768 een zwarte lijst op het beeld van 1-2 cm dik, andere resolutie maken nog meer zwart en overscan zoomt net te veel in.

Bij de philips zet ik hem op 720p, helaas blijft er dan links en boven een flinke zwarte balk op de tv staan. Overscan zorgt voor een juiste weergave, alleen is dan het beeld 1 cm naar rechts verschoven.

Klonen of veranderen van hoofdscherm of verplaatsen van werkbalk maakt geen verschil
Heeft iemand hier ervaring mee of weet iemand betere oplossingen?

Weet iemand trouwens of je ook 1 van de 2 schermen kun uitschakelen via de laptop. De meeste windows laptops hebben die mogelijkheid?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Galoptic
  • Laatst online: 04-10-2024
Bericht van de FP

Zouden we hier snel wat van gaan merken in de prijzen van de Macbooks? Of zou dit samenhangen met de "Santa Rosa"-opmerkingen die ik hier af en toe spot?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

raoulduke schreef op zaterdag 10 maart 2007 @ 21:03:
[...]

Kan je hem niet handmatig draaien in het Displays (Geometry?) gedeelte van System Preferences? Mijn scherm heeft geen pivot functies, maar in OS X kan ik wel handmatig draaiing instellen. Misschien begrijp ik de opmerking verkeerd en was je echt op zoek naar automagisch draaien ala iPhone.
Ja hoor, dat werkt perfect :) Maar handig is het niet :P Nu moet ik een aantal handelingen verrichten, terwijl het ook met 1 knop kan...
Galoptic schreef op zondag 11 maart 2007 @ 17:37:
Bericht van de FP

Zouden we hier snel wat van gaan merken in de prijzen van de Macbooks? Of zou dit samenhangen met de "Santa Rosa"-opmerkingen die ik hier af en toe spot?
Apple verlaagd de prijzen meestal niet zo snel, maar ze updaten eerder. Best kans dus dat er een snellere proc in komt, of een nieuwe platform.

[ Voor 32% gewijzigd door Verwijderd op 11-03-2007 17:53 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wes-
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 03-10 15:15
Hebben er meer mensen last van het feit als je aMSN camera ontvangt of verstuurd, dat je fan al snel op z'n hardst loopt te loeien, ik vind dit zeer irritant al zeg ik het zelf.
Is hier iets aan te doen software matig, want ik dacht eigenlijk dat het ontvangen van cam niet zoveel proc power in beslag neemt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• alex3305
  • Laatst online: 04-10 12:10
Misschien een stomme vraag, maar kan het antwoord gewoon echt nergens terugvinden.

Je hebt in Linux, XGL (en andere 3d technieken, maargoed XGL is ff de uitgang). Met XGL kun je onder andere doormiddel van een 3D kubus effect je desktops wisselen. Dit moet ook lukken in OS X heb ik gezien, maar waar kan ik nergens terug vinden?

Kan iemand hier mij even naar toe pointen?

Ik heb overigens al wel de Desktop manager gevonden in de onmisbare tools, maar dat is Alpha stage, en weet niet zeker of dat wel het juiste programma is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Attilla
  • Laatst online: 23-06-2021
Met de cubus wisselen tussen desktops kan je met Virtuedesktops. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• alex3305
Grr.. Internal Server Error (500) @ virtuedesktops.info. Maargoed wel een mirror gevonden als 0.54b2 de laatste versie is in ieder geval.

Verder heel erg bedankt Airwolf :)

offtopic:
Een leuk spelletje omdat je mij hielp :+ in Flash that is..

[ Voor 23% gewijzigd door alex3305 op 12-03-2007 19:15 . Reden: Errorcode 248: One red ball, to rule them all ! ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zpottr
  • Registratie: Mei 2000
  • Niet online

Zpottr

Henk

Alex3305 schreef op maandag 12 maart 2007 @ 19:14:
Grr.. Internal Server Error (500) @ virtuedesktops.info. Maargoed wel een mirror gevonden als 0.54b2 de laatste versie is in ieder geval.
Helaas wel:
http://forums.cocoaforge.com/viewtopic.php?t=12392

Zoef

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• alex3305
Hmm die maat van mij - waar het voor was - zegt dat je de 'kubus' bijvoorbeeld ook moet kunnen besturen zoals in Linux ook kan... Dat hebben we nog nergens kunnen vinden en volgens mij kan dat niet maargoed.. Ik kan het ook mis hebben als mac-n00b :+

Zpottr, thats poop.. wel jammer, maargoed ik snap zijn rede wel :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Attilla
  • Laatst online: 23-06-2021
Hoe bedoel je besturen ?
Je kan gewoon met bepaalde key combinaties de cubus laten draaien.

Trouwens, de xgl variant kwam na de os x variant. Dus het kan niet omdat het in linux kan, maar andersom. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik denk niet dat je de kubus kan bedienen. Virtuedesktops is niets meer dan meerdere desktops waar toevallig een leuk overgangseffect op zit. Het is geen "echte" kubus of 3D omgeving.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• alex3305
Ja dat dacht ik ook, maar die maat van mij meende serieus te hebben gezien dat ie de kubus kon besturen, dus verschillende kanten op kon laten draaien enzo... Maargoed, hij geloofde vorige keer ook al niets van het Smac(k)book verhaal en nu weer wel :+, duurt gewoon ff voordat sommige dingen doordringen :D
Pagina: 1 ... 8 ... 13 Laatste

Dit topic is gesloten.