http://www.coconut-flavour.com/coconutbattery/ Enjoy!Verwijderd schreef op maandag 26 februari 2007 @ 10:28:
Sinds afgelope vrijdag avond heb ik mijn Macbook core2duo 2ghz en 1 gb intern geheuge!!
Wat een top apparaat!! stil, mooi, snel en zo kan ik nog wel even doorgaan!!!
OS-X draait ook makkelijk!! in het begin wel even wennen want was alleen widows gewend.. maar na het wknd voel ik me al helemaal thuis op de mac!!
Ben blij de overstap gemaakt te hebben!!!
Ik ben nog wel opzoek naar een programmatje waar ik de batterij kan checken qua levensduur enz...
Ik heb wel gezocht maar ben het nog niet tegengekomen...
Kan iemand een link posten waar ik zo'n programma kan vinden?
Als je de maximale capaiciteit bedoelt die je accu nog heeft kun je coconutBattery proberen.
Hoever je accu is opgeladen kun je gewoon rechtsboven bij accu dingetje zien.
Veel plezier met je Mac
Hoever je accu is opgeladen kun je gewoon rechtsboven bij accu dingetje zien.
Veel plezier met je Mac
klikVerwijderd schreef op maandag 26 februari 2007 @ 10:28:
Sinds afgelope vrijdag avond heb ik mijn Macbook core2duo 2ghz en 1 gb intern geheuge!!
OS-X draait ook makkelijk!! in het begin wel even wennen want was alleen widows gewend.. maar na het wknd voel ik me al helemaal thuis op de mac!!
Ik ben nog wel opzoek naar een programmatje waar ik de batterij kan checken qua levensduur enz...
offtopic:
lol, direct 3 reacties op z'n vraag
lol, direct 3 reacties op z'n vraag
[ Voor 3% gewijzigd door IT-Pro op 26-02-2007 10:36 ]
MBP 14" - M1 Pro - 16 GB RAM - 512 GB SSD | iPhone 14 Pro 128 GB | iPad mini 6 64 GB
Verwijderd
coconutBattery
/IT Pro was sneller
//Zelfs nog 3 anderen
/IT Pro was sneller
//Zelfs nog 3 anderen
[ Voor 28% gewijzigd door Verwijderd op 26-02-2007 10:37 ]
Verwijderd
Thanks voor de snelle reacties!!
ben nu op werk en helaas niet met me macbook! maar zodra ik thuis ben weer verder nieuwe en leuke mogelijkheden ontdekken van de MAC!!
ben nu op werk en helaas niet met me macbook! maar zodra ik thuis ben weer verder nieuwe en leuke mogelijkheden ontdekken van de MAC!!
Gewoon ziek melden en snel naar huis een appletje eten want je weet eh.. "An apple a day, keeps viruses and spyware away"Verwijderd schreef op maandag 26 februari 2007 @ 11:42:
Thanks voor de snelle reacties!!
Het startup geluid heeft idd een nut:Verwijderd schreef op maandag 26 februari 2007 @ 00:41:
[...]
Is wel mogelijk maar het is wel zo verstandig dit niet helemaal uit te zetten. Aangezien de "boing" van belang kan zijn om te bepalen of je Mac het wel of niet meer doet mocht je ooit opstartproblemen krijgen. Gebruik StartupSound.prefpane en zet het volume wat zachter.
Of gewoon je Mac altijd aan laten staan, heb je er ook geen last van.
Actually, the startup sound does serve a small purpose and probably one of the reasons Apple doesn’t make it easy to turn off. When you power up the machine, there’s several quick diagnostic checks. If something is very wrong with a peice of your hardware, you’ll hear a broken glass sound instead of the startup chime. Of course, if there’s something severely wrong with your hardware, you’ll probably notice that it’s just not working, but when you hear the sound, at least you know everything’s a-ok or something’s busted right away.
nvm, ik ben langzaam.... en moet leren refreshenVerwijderd schreef op maandag 26 februari 2007 @ 10:28:
[ Voor 4% gewijzigd door Pavla op 26-02-2007 12:38 ]
Trots lid van [DPC] Team Boonanza @ SoB - Bezoek pwnshop.nl!
Verwijderd
Ik heb een probleem met Internet: Om een of andere reden krijg ik heel vak gen verbinding.. Tweakers.net doet het dan wel, mar als ik naar vi.nl of fok.nl ga dan loopt hij vast op de connection.. Het ligt niet aan de inet verbinding, net getest op een windows pc en het werkt prima.
Ik heb een Linksys WAG200G (ADSL 2+ modem en Wifi Router) Iemand enig idee wat het kan zijn en waar ik moet kijken? Heb de network preference pane al nagekeken, maar alles staat daar goed ingesteld. Ping localhost werkt ook nar behoren. Als ik het ip adres van de router intype dan krijg ik ook gewoon diens statuspagina te zien.
Edit: Als ik de pagina's ping vanuit de netwerk tool dan krijg ik ook een response. Het lijkt wel te liggen bij de browsers? Vreemde is dt zowel safari als firefox het probleem hebben.
Ik heb een Linksys WAG200G (ADSL 2+ modem en Wifi Router) Iemand enig idee wat het kan zijn en waar ik moet kijken? Heb de network preference pane al nagekeken, maar alles staat daar goed ingesteld. Ping localhost werkt ook nar behoren. Als ik het ip adres van de router intype dan krijg ik ook gewoon diens statuspagina te zien.
Edit: Als ik de pagina's ping vanuit de netwerk tool dan krijg ik ook een response. Het lijkt wel te liggen bij de browsers? Vreemde is dt zowel safari als firefox het probleem hebben.
[ Voor 13% gewijzigd door Verwijderd op 26-02-2007 12:45 ]
Misschien heb je hier iets aan.Verwijderd schreef op maandag 26 februari 2007 @ 12:41:
Ik heb een probleem met Internet: Om een of andere reden krijg ik heel vak gen verbinding.. Tweakers.net doet het dan wel, mar als ik naar vi.nl of fok.nl ga dan loopt hij vast op de connection.. Het ligt niet aan de inet verbinding, net getest op een windows pc en het werkt prima.
MBP 14" - M1 Pro - 16 GB RAM - 512 GB SSD | iPhone 14 Pro 128 GB | iPad mini 6 64 GB
Verwijderd
Mocht het helpen: Mijn WAG200G + Macbook CoreDuo 2.0Ghz hebben geen enkel probleem met elkaarVerwijderd schreef op maandag 26 februari 2007 @ 12:41:
Verwijderd
Toen ik de overstap maakte van pc naar de Mac moest ik even naar een ander IP adres hoppen, daartoe heb ik de kabelmodem even uit- en aangezet. Waarschijnlijk is dat voor jou ook afdoende.Verwijderd schreef op maandag 26 februari 2007 @ 12:41:
Ik heb een probleem met Internet: Om een of andere reden krijg ik heel vak gen verbinding.. Tweakers.net doet het dan wel, mar als ik naar vi.nl of fok.nl ga dan loopt hij vast op de connection.. Het ligt niet aan de inet verbinding, net getest op een windows pc en het werkt prima...
Verwijderd
Ziekmelden..agh zo erg is het ook weer niet...Ibix schreef op maandag 26 februari 2007 @ 11:44:
[...]
Gewoon ziek melden en snel naar huis een appletje eten want je weet eh.. "An apple a day, keeps viruses and spyware away"
en.... kwerk voor ict detacheringsburo en ons logo is een sinaasappel... (weet niet of ik de naam mag noemen...) en hier hebben we ook sinaasappelpers staan dus vitamintjes genoeg... ;-)
Als er nog ICT'ers opzoek zijn naar een nieuwe job
klein kickje naar mijn quote...Underworld schreef op zondag 25 februari 2007 @ 14:20:
Uhm...sinds gister doet mijn IR port het ineens niet meer
IR remote werkt gewoon want via photobooth zie ik wel gewoon lampje goed knipperen
Iemand die dit ook wel eens heeft gehad? Mijn telefoon met IR ziet de MacBook namelijk ook niet![]()
//MacBook al gerestart, dus niet sleep oid, Met Mira geklooit (gebruikte ik nooit dus ligt niet daar aan) werkt ook niet, nog niet gegoogled.
iemand een idee hoe ik misschien tijdelijk die ir port kan disablen en daarna weer aan zetten misschien dat dat helpt namelijk?
“Victorious warriors win first and then go to war,
while defeated warriors go to war first and then seek to win”
― Sun Tzu, The Art of War
Verwijderd
System preferences > Security > Disable Remote Control Infrared Receiver.Underworld schreef op maandag 26 februari 2007 @ 15:45:
[...]
klein kickje naar mijn quote...
iemand een idee hoe ik misschien tijdelijk die ir port kan disablen en daarna weer aan zetten misschien dat dat helpt namelijk?
Verwijderd
Ik heb het probleem denk ik gevonden: SMBVerwijderd schreef op maandag 26 februari 2007 @ 13:23:
[...]
Mocht het helpen: Mijn WAG200G + Macbook CoreDuo 2.0Ghz hebben geen enkel probleem met elkaar
Ik moest wat overzetten van een Windows pc en heb SMB naderhand niet meer uigezet. Heb ik nu wel gedaan en zo te zien werkt alles weer naar behoren... Nu maar hopen dat het zo blijft.
Elke keer dat je opstart chime niet wilt horen kan je de mute knop ingedrukt houden.mandroid schreef op zondag 25 februari 2007 @ 23:56:
Is het mogelijk om het opstartgeluidje van de MacBook uit te zetten ?
Bij mij werkt dat iig niet. (MacBook CD 2ghz)tiguan schreef op maandag 26 februari 2007 @ 17:26:
[...]
Elke keer dat je opstart chime niet wilt horen kan je de mute knop ingedrukt houden.
Pffft, ik zit echt enorm tegen de aanschaf van een MacBook aan te hikken. Geld is het probleem niet, maar meer de timing. Het gaat mijn eerste Mac worden, heb al wel met OS X gespeeld op mijn PC (jaja, foei). Ik twijfel...
- of ik nu een 'goedkope' 2e hands G4 iBook ga halen (omdat -ie lekker portable is, goedkoper dan een MB, alleen vraag ik me af of ik niet erg snel tegen de grenzen van dat ding aan loop- dualbooten of parallels draaien is bijv. al niet mogelijk)
- of ik nu een MB ga halen (omdat -ie nú verkrijgbaar en nieuw is, maarja, wel 13 inch, terwijl portabiliteit toch wel een pré is voor mij...)
- of ik nog even m'n geduld op de proef stel en wacht op de nieuwe MacBook's, liefst met Leopard en hopen op weer een net-iets-kleiner-dan-13-inch model...
Nu weet ik dat Mac's redelijk waardevast zijn, dus als ik nu een MB koop moet ik die over zeg, een half jaar zonder al te veel 'verlies' zou moeten kunnen doorverkopen, maar ja, ook weer zo'n gedoe. Is er in alle redelijkheid al *iets* te zeggen over een eventuele opvolger? Ik weet dat Leopard in Spring 2007 zou moeten uitkomen, maarja, als ze dan alleen de MB Pro lijn updaten heb ik er nog weinig aan.
What to do, what to do...
- of ik nu een 'goedkope' 2e hands G4 iBook ga halen (omdat -ie lekker portable is, goedkoper dan een MB, alleen vraag ik me af of ik niet erg snel tegen de grenzen van dat ding aan loop- dualbooten of parallels draaien is bijv. al niet mogelijk)
- of ik nu een MB ga halen (omdat -ie nú verkrijgbaar en nieuw is, maarja, wel 13 inch, terwijl portabiliteit toch wel een pré is voor mij...)
- of ik nog even m'n geduld op de proef stel en wacht op de nieuwe MacBook's, liefst met Leopard en hopen op weer een net-iets-kleiner-dan-13-inch model...
Nu weet ik dat Mac's redelijk waardevast zijn, dus als ik nu een MB koop moet ik die over zeg, een half jaar zonder al te veel 'verlies' zou moeten kunnen doorverkopen, maar ja, ook weer zo'n gedoe. Is er in alle redelijkheid al *iets* te zeggen over een eventuele opvolger? Ik weet dat Leopard in Spring 2007 zou moeten uitkomen, maarja, als ze dan alleen de MB Pro lijn updaten heb ik er nog weinig aan.
Ik vind dat er enorm overdreven wordt wbt het verschil in portabiliteit tussen iBook en MacBook. DeMacbook is weliswaar breder, maar ook een stuk dunner; ik zou gokken dat het totale volume bij de MB zelfs wat kleiner is, maar dat moet je uitrekenen.Servor schreef op dinsdag 27 februari 2007 @ 08:07:
Zoef
Ik denk dat dat gevoel van verschil in grootte heel persoonlijk is. Ik heb nu een MB, maar had eerst een 12" PowerBook. En om eerlijk te zijn vond ik toen ik hem kreeg de MacBook gigantisch
Zelfs zo dat ik er nog even over twijfelde of ik hem niet terug zou sturen en afwachten of er een 12" MacBook Pro zou komen. Maar ik denk dat die ook wel een breedbeeldscherm zal krijgen, en dus niet significant kleiner zal zijn.
Misschien dat de zwarte MacBook door z'n kleur ook al wel groter lijkt dan de witte?
Misschien dat de zwarte MacBook door z'n kleur ook al wel groter lijkt dan de witte?
[ Voor 2% gewijzigd door reiker op 27-02-2007 08:56 . Reden: wat verleden tijd toegevoegd ]
Zo gezegd, zo gedaan.
Servor, ik zou hem gewoon de Macbook kopen, ik zat ook te wachten tot 20 february, er worden in Juni nieuwe macbooks verwacht met de komst de Santa Rosda platform.Het is dan minimaal 3 maanden wachten, weet niet of je bereid bent om dat te doen.Go for it!Servor schreef op dinsdag 27 februari 2007 @ 08:07:
Pffft, ik zit echt enorm tegen de aanschaf van een MacBook aan te hikken. Geld is het probleem niet, maar meer de timing. Het gaat mijn eerste Mac worden, heb al wel met OS X gespeeld op mijn PC (jaja, foei). Ik twijfel...
Ja, die keuze had ook eigenlijk mijn voorkeur. Nog een vraagje, als ik nú een (witte) MacBook bestel op Apple.com, zijn alle kinderziektes zoals een verkleurend deksel, herriemakende koeling, etc er dan ook uit? Ik had begrepen dat mensen minder snel last hadden van een verkleurende casing nadat ze 'm hadden aangeboden bij Apple, kan ik verwachten dat al deze aanpassingen ook zijn doorgevoerd in de nu voorradige MB's?
- Verkleurende topcase= VerholpenServor schreef op dinsdag 27 februari 2007 @ 09:28:
Ja, die keuze had ook eigenlijk mijn voorkeur. Nog een vraagje, als ik nú een (witte) MacBook bestel op Apple.com, zijn alle kinderziektes zoals een verkleurend deksel, herriemakende koeling, etc er dan ook uit? Ik had begrepen dat mensen minder snel last hadden van een verkleurende casing nadat ze 'm hadden aangeboden bij Apple, kan ik verwachten dat al deze aanpassingen ook zijn doorgevoerd in de nu voorradige MB's?
- Herriemakende cooling= Heb ik geen last van
- Mensen die last hadden van verkleuring van de top case zijn mensen met nog de oude series van de macbooks, dus denk aan de gewone Core Duo macbooks.
Ik meen dat er in dit topic al eerder wat over is geschreven, maar hierbij nog even een kort stukje van mij.
De afgelopen week viel mijn Macbook spontaan uit als de batterij rond 25% vol zat en ik H.264 aan het exporteren was (volledige CPU belasting), er kwam dus geen melding dat de batterij spoedig leeg zou zijn en de Macbook viel ook niet in slaapstand. Het scherm wordt zwart en hij valt uit.
Opnieuw aanzetten werkt gedeeltelijk: je kan dan een paar minuten verder werken, maar hij valt zonder melding weer uit.
Nu dacht ik dat de batterij calibreren (nog nooit gedaan sinds aanschaf in mei 2006) een goed idee zou zijn, Apple vermeldt namelijk dat je dit iedere paar maanden moet doen. Met goede moed heb ik de "lege" (~20% gevulde) batterij vijf uur laten liggen, volledig opgeladen en het probleem was er nog steeds.
Om niet snel op te geven heb ik de batterij nogmaals leeg gemaakt, maar nu door hem zelfs na het stilvallen te gebruiken. Gisterenavond was hij echt leeg, nadat hij een kwartier lang met volle CPU en schermverlichting werkte vanaf 9% tot "leeg".
Het kostte wat moeite, maar ik kreeg nu *wel* de lage-spanning melding en hij viel netjes in slaap. Ik heb het idee dat er rond 25% tot 10% een soort gevoelige plek in de batterij zit die niet genoeg stroom kan leveren (kan dat?), want bij minder dan 10% en meer dan 25% werkt hij wel goed.
Welnu, ik heb hem 's nachts (> 5 uur) leeg laten liggen. Vanmorgen de Macbook aangezet met netspanning en hij bootte netjes vanaf de HD-slaapstand.
Tot mijn grote verbazing staat er nu echter in de menubalk een [ X ]) indicator met de melding "No batteries available". Ik weet zeker dat hij er goed in zit en dat hij gisterenavond nog werkte toen ik hem leegmaakte.
Ik ga Apple na het middageten bellen, want volgens mij komt dit probleem vaker voor. Ik ben bang dat mijn batterij stuk is en ik dus een paar dagen aan het stopcontact gebonden ben. Hoe het afloopt lees je binnenkort.
De afgelopen week viel mijn Macbook spontaan uit als de batterij rond 25% vol zat en ik H.264 aan het exporteren was (volledige CPU belasting), er kwam dus geen melding dat de batterij spoedig leeg zou zijn en de Macbook viel ook niet in slaapstand. Het scherm wordt zwart en hij valt uit.
Opnieuw aanzetten werkt gedeeltelijk: je kan dan een paar minuten verder werken, maar hij valt zonder melding weer uit.
Nu dacht ik dat de batterij calibreren (nog nooit gedaan sinds aanschaf in mei 2006) een goed idee zou zijn, Apple vermeldt namelijk dat je dit iedere paar maanden moet doen. Met goede moed heb ik de "lege" (~20% gevulde) batterij vijf uur laten liggen, volledig opgeladen en het probleem was er nog steeds.
Om niet snel op te geven heb ik de batterij nogmaals leeg gemaakt, maar nu door hem zelfs na het stilvallen te gebruiken. Gisterenavond was hij echt leeg, nadat hij een kwartier lang met volle CPU en schermverlichting werkte vanaf 9% tot "leeg".
Het kostte wat moeite, maar ik kreeg nu *wel* de lage-spanning melding en hij viel netjes in slaap. Ik heb het idee dat er rond 25% tot 10% een soort gevoelige plek in de batterij zit die niet genoeg stroom kan leveren (kan dat?), want bij minder dan 10% en meer dan 25% werkt hij wel goed.
Welnu, ik heb hem 's nachts (> 5 uur) leeg laten liggen. Vanmorgen de Macbook aangezet met netspanning en hij bootte netjes vanaf de HD-slaapstand.
Tot mijn grote verbazing staat er nu echter in de menubalk een [ X ]) indicator met de melding "No batteries available". Ik weet zeker dat hij er goed in zit en dat hij gisterenavond nog werkte toen ik hem leegmaakte.
Ik ga Apple na het middageten bellen, want volgens mij komt dit probleem vaker voor. Ik ben bang dat mijn batterij stuk is en ik dus een paar dagen aan het stopcontact gebonden ben. Hoe het afloopt lees je binnenkort.
Remember, if you have any trouble you can always send a telegram to the Right People.
Ik ben benieuwd
Mijn echt net nieuwe MacBook heeft ook wat Accu probs, soms ziet hij hem plots niet meer (Het [ X ]) indicatorstukje), vraag me af wat Apple bij jou te vertellen heeft
Mijn gesprek met Apple ging alles behalve vlekkeloos.
Ik heb het probleem duidelijk uitgelegd, maar ik werd er op gewezen dat ik maar 90 dagen telefonische support voor software had binnen mijn standaard AppleCare overeenkomst. Het vrouwtje vertelde me dat het een softwareprobleem kan zijn en ze me dan niet mag helpen en probeerde mij AppleCare te verkopen.
Ik zei dat de batterij ook niet oplaadt als de laptop uitstaat en er dus geen software actief is. Dat ging er niet in, ik moest AppleCare kopen of een bepaald artikel lezen en nogmaals bellen. Nu lijkt me dat ik hier last van heb:
http://docs.info.apple.com/article.html?artnum=304301
De omschrijving van het probleem klopt, na het volgen van de stappen voor het oplossen werkt het nog niet, dus ik zou wederom AppleCare moeten bellen. Helaas moet ik nu weg, misschien dat ik voor 18:00 nog kan bellen, anders wordt het morgen.
Nu heb ik op zich niks tegen het aanschaffen van AppleCare, maar ik had het wel fijn gevonden als men me gewoon even zou helpen. Het ding is nog geen jaar oud en het is mijns inziens een hardwareprobleem.
Op internet zijn veel threads te vinden die hierover schrijven, het probleem zou na een firmware update verschenen zijn:
http://www.macbookrandoms...re-fix-killing-batteries/
http://forums.macrumors.com/showthread.php?t=204889
Binnenkort meer.
Ik heb het probleem duidelijk uitgelegd, maar ik werd er op gewezen dat ik maar 90 dagen telefonische support voor software had binnen mijn standaard AppleCare overeenkomst. Het vrouwtje vertelde me dat het een softwareprobleem kan zijn en ze me dan niet mag helpen en probeerde mij AppleCare te verkopen.
Ik zei dat de batterij ook niet oplaadt als de laptop uitstaat en er dus geen software actief is. Dat ging er niet in, ik moest AppleCare kopen of een bepaald artikel lezen en nogmaals bellen. Nu lijkt me dat ik hier last van heb:
De omschrijving van het probleem klopt, na het volgen van de stappen voor het oplossen werkt het nog niet, dus ik zou wederom AppleCare moeten bellen. Helaas moet ik nu weg, misschien dat ik voor 18:00 nog kan bellen, anders wordt het morgen.
Nu heb ik op zich niks tegen het aanschaffen van AppleCare, maar ik had het wel fijn gevonden als men me gewoon even zou helpen. Het ding is nog geen jaar oud en het is mijns inziens een hardwareprobleem.
Op internet zijn veel threads te vinden die hierover schrijven, het probleem zou na een firmware update verschenen zijn:
Binnenkort meer.
Remember, if you have any trouble you can always send a telegram to the Right People.
Ik heb mijn MacBook rond dezelfde tijd als jij aangeschaft en zat de afgelopen 2 maanden met hetzelfde probleem(een kruis rechts bovenin, ik kon niet langer dan 2 a 3 minuten werken zonder net snoer). Dit probleem heeft zich echter vorige week opgelost.raoulduke schreef op dinsdag 27 februari 2007 @ 14:20:
Mijn gesprek met Apple ging alles behalve vlekkeloos.
Binnenkort meer.
De voedingsadapter was stuk(lief he, katten

Mijn advies is dan ook de MacBook volledig ontladen en dan gewoon een hele tijd laten liggen om er zeker van te zijn dat de accu leeg is.
@ raoulduke
Ik had net vandaag iets vergelijkbaars (2 weken geleden ook al gehad trouwens). Alleen was de processor belasting niet hoog. Wireless bereik was wel vrij slecht dus dat trekt ook meer stroom. Maar ik had zeker ook nog 20% over. Ik zal de accu maar even kalibreren want dit heeft altijd goed gewerkt.
Ik had net vandaag iets vergelijkbaars (2 weken geleden ook al gehad trouwens). Alleen was de processor belasting niet hoog. Wireless bereik was wel vrij slecht dus dat trekt ook meer stroom. Maar ik had zeker ook nog 20% over. Ik zal de accu maar even kalibreren want dit heeft altijd goed gewerkt.

Verwijderd
En zijn er al waaghalzen hier die de GPU van de Macbook Pro hebben durven overclocken? Ten opzichte van andere laptop-fabrikanten die ook de X1600 als GPU gebruiken is de GPU van de Macbook wel erg 'underclocked'. Waarschijnlijk omdat de huidige Macbook Pro's anders te warm worden...
De GPU van de Macbook is dus underclocked. Zou het veilig zijn 'm wat meer pit te geven of fikt ie dan helemaal uit? Als ik een framerame van 90 fps kan krijgen i.p.v. 60 fps en m'n accu zou een half uur eerder leeg zijn lig ik daar niet echt wakker van, maar wel van brandgaten op m'n tafel of schoot en eventueel een onbruikbare peperdure laptop.
De overclock kan trouwens alleen maar onder Windows werken, tot op heden is er voor de Macbook Pro onder OSX nog geen overclock-utility.
De GPU van de Macbook is dus underclocked. Zou het veilig zijn 'm wat meer pit te geven of fikt ie dan helemaal uit? Als ik een framerame van 90 fps kan krijgen i.p.v. 60 fps en m'n accu zou een half uur eerder leeg zijn lig ik daar niet echt wakker van, maar wel van brandgaten op m'n tafel of schoot en eventueel een onbruikbare peperdure laptop.
De overclock kan trouwens alleen maar onder Windows werken, tot op heden is er voor de Macbook Pro onder OSX nog geen overclock-utility.
Verwijderd
Verkeerde topic, dit is niet het Macbook PRO topic...Verwijderd schreef op dinsdag 27 februari 2007 @ 15:54:
En zijn er al waaghalzen hier die de GPU van de Macbook Pro hebben durven overclocken? Ten opzichte van andere laptop-fabrikanten die ook de X1600 als GPU gebruiken is de GPU van de Macbook wel erg 'underclocked'. Waarschijnlijk omdat de huidige Macbook Pro's anders te warm worden...
Wederom Apple gebeld, andere medewerker deze keer. Ik heb het probleem weer helemaal uitgelegd, aangegeven dat het om artikel 304301 ging en de situatie verder toegelicht. De medewerker stelde voor om een (denk ik) PRAM reset te doen door [Apple] + [Alt] + [P] + [R] in te toetsen bij het opnieuw opstarten. Ik heb hem drie keer laten "bong"-en op advies, maar dat mocht niet baten.
Conclusie: naar een servicepunt brengen ter controle, het is verder niet via de telefoon af te handelen. Ik raad dus iedereen met een soortgelijk probleem aan om naar een servicepunt te gaan en niet te veel tijd te verspillen aan de telefoon.
Conclusie: naar een servicepunt brengen ter controle, het is verder niet via de telefoon af te handelen. Ik raad dus iedereen met een soortgelijk probleem aan om naar een servicepunt te gaan en niet te veel tijd te verspillen aan de telefoon.
OKe..ik heb het toch gevonden wat er met m'n IR port aan de hand was, was blijkbaar wel MiraUnderworld schreef op maandag 26 februari 2007 @ 15:45:
[...]
klein kickje naar mijn quote...

Hij stond dus op Disable Receiver, weet niet hoe dat is gebeurt

dus mocht iemand het in de toekomst hebben, kijk ook heel goed meerdere keren naar MIRA!
Ik ben iig dolblij dat ik weer vanaf een afstand iAlertU kan gebruiken en m'n itunes kan bedienen

@Above...
hmm das wel fuckt up dat ze zich zo aan die 90 dagen houden
hopelijk in de store meer succes
[ Voor 12% gewijzigd door Underworld op 27-02-2007 18:20 ]
Macbook online gekocht zeker?En dan dat 'gepush' elke keer als je belt om je Apple Care aan te smeren.kreeg je nog een 'preek' van de servicemedewerker dat je 'm niet bij hun in de winkel had gekocht?raoulduke schreef op dinsdag 27 februari 2007 @ 17:07:
Wederom Apple gebeld, andere medewerker deze keer. Ik heb het probleem weer helemaal uitgelegd, aangegeven dat het om artikel 304301 ging en de situatie verder toegelicht. De medewerker stelde voor om een (denk ik) PRAM reset te doen door [Apple] + [Alt] + [P] + [R] in te toetsen bij het opnieuw opstarten. Ik heb hem drie keer laten "bong"-en op advies, maar dat mocht niet baten.
Verwijderd
Dat bong'en heb ik ook moeten doen van tel. Apple (bij [ x ] accu), bij servicepunt bleek gewoon accu dood te zijn, wegbrengen naar Service Point dus
[ Voor 6% gewijzigd door Verwijderd op 27-02-2007 20:31 ]
Ik ga morgen bellen naar Macmaniac in Etten-Leur en als het kan breng ik hem in de middag langs. Hopelijk gaat alles voorspoedig en kom ik morgen thuis met een nieuwe batterij en kost het niks. Hoe vervelend ik het allemaal vind, ik kan niet zonder mijn Macbook dus steek ik er gerust een werkdag in om het in orde te krijgen.Doessie schreef op dinsdag 27 februari 2007 @ 18:55:
[...]
Macbook online gekocht zeker?En dan dat 'gepush' elke keer als je belt om je Apple Care aan te smeren.kreeg je nog een 'preek' van de servicemedewerker dat je 'm niet bij hun in de winkel had gekocht?
Daarnaast speelt ook nog het dilemma of ik AppleCare moet kopen. Ik vind € 320,- nogal royaal, maar als er steeds wat stuk gaat is het op lange termijn goedkoper. AppleCare kan je denk ik oprecht beschermgeld noemen.
Ik ben van plan om binnenkort wat extra geheugen in m'n MacBook te prikken, echter weet ik nog niet op welke manier ik dit ga doen. Momenteel heb ik er 2x 256 mb in zitten. Dit begint me zo langzamerhand te irriteren, het is echt te weinig.
Er zijn 2 oplossingen waar ik tussen twijfel:
1. Een 1GB reepje kopen, die in de plaats komt van de 256 mn. Hiermee komt het totaal uit op 1280 mb.
2. 2x 512 mb kopen. Hiermee komt het totaal op 1GB, maar hierdoor heb ik wel 2 reepjes van dezelfde grootte.
Wat ik me dus afvraag is welke beslissing verstandiger is. Welke van de 2 oplossingen is sneller? Ben je beter af met 1x 1GB & 1x 256 mb of is 2x 512 mb toch sneller?
Ook weet ik niet of in de toekomst 2GB wenselijk is. Ik ben in ieder geval van plan om binnenkort Vista te installeren en dit te gebruiken d.m.v. Parallels. Dit zal waarschijnlijk veel geheugen vreten.
Wat raden jullie mij aan? Oplossing 1 of oplossing 2?
1. Een 1GB reepje kopen, die in de plaats komt van de 256 mn. Hiermee komt het totaal uit op 1280 mb.
2. 2x 512 mb kopen. Hiermee komt het totaal op 1GB, maar hierdoor heb ik wel 2 reepjes van dezelfde grootte.
Wat ik me dus afvraag is welke beslissing verstandiger is. Welke van de 2 oplossingen is sneller? Ben je beter af met 1x 1GB & 1x 256 mb of is 2x 512 mb toch sneller?
Ook weet ik niet of in de toekomst 2GB wenselijk is. Ik ben in ieder geval van plan om binnenkort Vista te installeren en dit te gebruiken d.m.v. Parallels. Dit zal waarschijnlijk veel geheugen vreten.
Oplossing 2 is de enige oplossing die ook gaat werken. In principe zou de chipset van de MacBook asymmetrische geheugenconfiguraties aan moeten kunnen. In de praktijk levert dit echter teveel problemen op. Bij Apple zelf kun je de MacBook ook alleen maar met een symmetrische geheugenconfiguratie bestellen.Gabliboeba schreef op dinsdag 27 februari 2007 @ 23:47:
Ik ben van plan om binnenkort wat extra geheugen in m'n MacBook te prikken, echter weet ik nog niet op welke manier ik dit ga doen. Momenteel heb ik er 2x 256 mb in zitten. Dit begint me zo langzamerhand te irriteren, het is echt te weinig.
Voor Parallels zou ik 2 GB aanraden, zeker i.c.m. Vista. Het geheugen moet gedeeld worden tussen Mac OS X en Windows en zeker met Vista kom je tekort. Met 1 GB zou je het met Windows XP nog wel kunnen.
“You know what I've noticed Hobbes? Things don't bug you if you don't think about them. So from now on, I simply won't think about anything I don't like, and I'll be happy all the time!” | 宇多田ヒカル \o/
wat een onzin
, ik werk zelf met 1,25 gb en ben niet de enige! Dit werkt prima, en over een tijdje upgraden naar 2 gb is makelijker en uiteindelijke goedkoper dan nu 2 * 512mb kopen en in de toekomst weer 2*1gb. Ikzelf heb 1gig geheugen voor 59€ gekocht/ evenduur of goedkoper dan 2*512mb.
Verwijderd
Toen ik Parallels gebruikte vond ik 500 / 600mb voor XP meer dan voldoende, liep perfect! Hangt er natuurlijk wel vanaf wat voor programma's je in XP wilt gaan draaien.Daedalus schreef op dinsdag 27 februari 2007 @ 23:56:
[...]
Voor Parallels zou ik 2 GB aanraden, zeker i.c.m. Vista. Het geheugen moet gedeeld worden tussen Mac OS X en Windows en zeker met Vista kom je tekort. Met 1 GB zou je het met Windows XP nog wel kunnen.
Mijn advies: gewoon zo snel mogelijk 2GB erin gooien, OSX icm veel geheugen =
Officieel wordt het niet ondersteund en moet geheugen in paren geïnstalleerd worden:jaguarxj16 schreef op woensdag 28 februari 2007 @ 09:51:
wat een onzin, ik werk zelf met 1,25 gb en ben niet de enige! Dit werkt prima, en over een tijdje upgraden naar 2 gb is makelijker en uiteindelijke goedkoper dan nu 2 * 512mb kopen en in de toekomst weer 2*1gb. Ikzelf heb 1gig geheugen voor 59€ gekocht/ evenduur of goedkoper dan 2*512mb.
Je kunt het ook niet anders bestellen. Maar zoals ik al zei, in theorie zou de chipset het wel moeten aankunnen, en in bepaalde gevallen werkt het dus gewoon. Houd er alleen wel rekening mee dat het problemen kan veroorzaken....Additional RAM must be installed in pairs of equal sizes...
“You know what I've noticed Hobbes? Things don't bug you if you don't think about them. So from now on, I simply won't think about anything I don't like, and I'll be happy all the time!” | 宇多田ヒカル \o/
@Gabliboeba
Mocht je op zoek zijn naar 2x512MB....Heb ik wel een setje Hynix afkomstig van mijn Macbook 2.0ghz. Wat je ook doet kies voor een dual channel opstelling. Mac's houden daarvan. Zie de link voor mijn geheugen!
V&A aangeboden: Hynix 2x512MB(1GB) PC5300
Mocht je op zoek zijn naar 2x512MB....Heb ik wel een setje Hynix afkomstig van mijn Macbook 2.0ghz. Wat je ook doet kies voor een dual channel opstelling. Mac's houden daarvan. Zie de link voor mijn geheugen!
V&A aangeboden: Hynix 2x512MB(1GB) PC5300
Als het goed is is dit het één-na-laatste bericht over de batterij: ik heb Macmaniac gebeld en die (h)erkennen het probleem. Als ik vanmiddag langskom met de Macbook sturen ze hem op naar Apple en hebben ze morgen een vervangende batterij, er zijn verder geen kosten aan verbonden. Hopelijk gaat het allemaal zo voorspoedig als het lijkt.
Ik gooi het hier maar even in..
Ik heb een Core Duo Macbook uit juni 2006. De laatste tijd echter flikkert het beeld nog wel eens. Het is dan net alsof de brightness van mijn scherm heel snel wordt aangepast. Soms heb ik er helemaal geen last van, en soms weer wel. Het lijkt erop dat een reboot wel werkt.
Als ik een externe monitor heb aangesloten flikkert dat niet, alleen mijn scherm van mijn macbook zelf. Zijn er nog meer mensen met dit probleem toevallig?
Ik heb een Core Duo Macbook uit juni 2006. De laatste tijd echter flikkert het beeld nog wel eens. Het is dan net alsof de brightness van mijn scherm heel snel wordt aangepast. Soms heb ik er helemaal geen last van, en soms weer wel. Het lijkt erop dat een reboot wel werkt.
Als ik een externe monitor heb aangesloten flikkert dat niet, alleen mijn scherm van mijn macbook zelf. Zijn er nog meer mensen met dit probleem toevallig?
Verwijderd
Misschien een hele domme vraag, maar op mijn MacBook Pro staat een Engelse versie van Tiger. Als ik hem 'clean' installeer vanaf de meegeleverde DVD, kan ik dan tijdens de installatie ook voor een Nederlandse versie kiezen?
Ja ook dit probleem is bekend. Google wat af en je zult heel veel info hierover vinden, vooral bij de eerste revisies van de macbooks komt dit vaak voor.Eswip schreef op woensdag 28 februari 2007 @ 11:24:
Ik gooi het hier maar even in..
Verwijderd
Je kunt zelfs live van taal switchenVerwijderd schreef op woensdag 28 februari 2007 @ 11:38:
Misschien een hele domme vraag, maar op mijn MacBook Pro staat een Engelse versie van Tiger. Als ik hem 'clean' installeer vanaf de meegeleverde DVD, kan ik dan tijdens de installatie ook voor een Nederlandse versie kiezen?
Bedankt voor de tips. Ik zal waarschijnlijk toch gaan voor 1x 1gb. Die prik ik dan naast m'n 256 mb en dan zie ik wel hoe dat loopt. Valt het tegen dat koop ik er nog een reepje van 1gb bij.
Ik vind het zonde om nu 70 euro uit te geven aan 1 gb, en dan over een raar weer een fors bedrag uit te geven aan 2gb omdat je dan opnieuw beide reepjes moet vervangen.
Ik vind het zonde om nu 70 euro uit te geven aan 1 gb, en dan over een raar weer een fors bedrag uit te geven aan 2gb omdat je dan opnieuw beide reepjes moet vervangen.
Verwijderd
Dat is helemaal top
Is dat gewoon bij Settings te vinden?
Ja, heel eenvoudig:Verwijderd schreef op woensdag 28 februari 2007 @ 12:02:
[...]
Dat is helemaal topBlijf me verbazen als 'Windows' gebruiker
![]()
Ga naar Systeemvoorkeuren - Landinstellingen - Taal en schuif Nederlands naar boven in het rijtje.
Ik weet niet zeker of je dan ook even moet uit- en inloggen, maar dat kan nooit kwaad, lijkt me.
Verwijderd
Aha, vandaar dat het me niet lukte! Ik klikte alleen Dutch aan en dacht toen dat de taal niet geinstalleerd was. Thanx a lot!IT-Pro schreef op woensdag 28 februari 2007 @ 12:05:
[...]
Ja, heel eenvoudig:
Ga naar Systeemvoorkeuren - Landinstellingen - Taal en schuif Nederlands naar boven in het rijtje.
Ik weet niet zeker of je dan ook even moet uit- en inloggen, maar dat kan nooit kwaad, lijkt me.
Wacht maar is af totdat je Photoboot, Systeemvoorkeuren, iTunes (en als je het evt. koopt..?..) Toast ontdekt!Verwijderd schreef op woensdag 28 februari 2007 @ 12:02:
[...]
Dat is helemaal topBlijf me verbazen als 'Windows' gebruiker
![]()
Alles gaat zo rete simpel, dat ik me nog steeds soms bedenk, moet het niet anders
[ Voor 10% gewijzigd door Underworld op 28-02-2007 12:10 ]
Verwijderd
Wat heeft iedereen toch met toast, ik vind het zo'n walgelijk bloated vies programma. Doe mij maar Disk Utility

Ik heb hem gebruikt en het beviel me erg goed...nooit problemen en het is super makkelijk(daarom gebruik ik het nog). Disk utility is ook prima hoor, alleen ja minder bling bling.Verwijderd schreef op woensdag 28 februari 2007 @ 13:15:
Wat heeft iedereen toch met toast, ik vind het zo'n walgelijk bloated vies programma. Doe mij maar Disk Utility
Verwijderd
Ik vind het anders een zeer goed programmaVerwijderd schreef op woensdag 28 februari 2007 @ 13:15:
Meningen verschillen nou éénmaal, is toch logisch?
ik vind VLC/MPlayer nou eenmaal ook vet zuigen en QT daar integen weer niet...
ik vind VLC/MPlayer nou eenmaal ook vet zuigen en QT daar integen weer niet...
Zo, knoop doorgehakt, zaterdag naar de Macwinkel in Utrecht voor een witte 2 Ghz Macbook met 2 Gb geheugen. Zin in!
de macwinkel? er zijn er namelijk 2 in Utrecht
ik zelf zou voor a-mac gaan, daar zijn ze naar mijn mening aardiger en hebben ze meer tijd voor je.(ik heb mijn macbook daar ook gekocht)
ik zelf zou voor a-mac gaan, daar zijn ze naar mijn mening aardiger en hebben ze meer tijd voor je.(ik heb mijn macbook daar ook gekocht)
Ik heb gebeld (voor voorraad info en ik wilde weten of ze 'm ter plekke konden uitbreiden naar 2 GB) met A-Mac idd, en ik zag op de site dat ze ook mooie tassen / skins hebben, dus die ga ik als eerste proberen. Werd ook vriendelijk en netjes geholpen aan de telefoon.
A-Mac is inderdaad een goede zaak... Heb zowel zakelijk als prive erg goede ervaringen met deze zaak!
Vanmiddag naar MacMania in Etten-Leur gescheurd en bij de technische dienst de Macbook afgegeven. In tegenstelling tot wat me over de telefoon verteld werd door een medewerker, moest ik de hele laptop achterlaten en konden ze niet ter plekke de batterij testen en een nieuwe aanvragen.
Morgen of vrijdag bellen ze hoe lang de reparatie gaat duren en wanneer ik hem weer op kan halen. Dit is een flinke tegenvaller.
Morgen of vrijdag bellen ze hoe lang de reparatie gaat duren en wanneer ik hem weer op kan halen. Dit is een flinke tegenvaller.
Ik heb totaal geen problemen met mijn batterij...Je moet je denk ik wel realiseren dat er toch echt een groot aantal macbooks in omloop zijn. En dat enkele van die laptops problemen hebben hoeft niet te betekenen dat ze allemaal ergens last van hebben.
Maar heb nu wel dat de numlock en capslock lampjes flikkeren, tjsa, kan ik niet echt over wakker liggen. Verder blijft het naar mijn mening één van de betere laptops op de markt(vergeleken met sommige windows laptops natuurlijk
)
Maar heb nu wel dat de numlock en capslock lampjes flikkeren, tjsa, kan ik niet echt over wakker liggen. Verder blijft het naar mijn mening één van de betere laptops op de markt(vergeleken met sommige windows laptops natuurlijk
Ik heb al op verschillende sites gelezen (volgens mij ook al eerder hier gemeld) dat je de batterijen nooit helemaal leeg moet laten lopen / calibreren (ook al zegt Apple dat je dit af en toe moet doen). Na dat je dit doet heb je kans dat je batterij de geest geeft.Servor schreef op woensdag 28 februari 2007 @ 16:27:
Ik hoor toch wel een hoop over batterijen hoor. Structureel probleempje?
Ik laad mijn batterij meestal op als de indicator rood wordt. Heb mijn MacBook (2Ghz, C2D, 2GB) nu bijna drie maanden en is nog steeds tussen de 5300 en 5400mAh.
[ Voor 15% gewijzigd door RAF1 op 28-02-2007 16:50 ]
Volgens mij heb je gelijk. Mijn batterij was laatst ook naar z'n grootje gegaan en vermoedelijk hierdoor. Ik laat m'n MacBook rustig een paar dagen in standby staan totdat ie op is. Nu heb ik een nieuwe batterij maar ik zet 'm altijd maar helemaal uit voor de zekerheid.RAF1 schreef op woensdag 28 februari 2007 @ 16:46:
[...]
Ik heb al op verschillende sites gelezen (volgens mij ook al eerder hier gemeld) dat je de batterijen nooit helemaal leeg moet laten lopen / calibreren (ook al zegt Apple dat je dit af en toe moet doen). Na dat je dit doet heb je kans dat je batterij de geest geeft.
Jeej heb ik weer. Batterij na 3 weken en 10 loadcycles al op 95% van de capaciteitRAF1 schreef op woensdag 28 februari 2007 @ 16:46:
[...]
Ik laad mijn batterij meestal op als de indicator rood wordt. Heb mijn MacBook (2Ghz, C2D, 2GB) nu bijna drie maanden en is nog steeds tussen de 5300 en 5400mAh.
[ Voor 35% gewijzigd door Maartenvs op 28-02-2007 18:17 ]
Neem die getallen toch niet zo serieus joh. De electronica die in een MacBook (of welk consumentenapparaat dan ook) zit is niet in staat een nauwkeurige meting hiervan te doen. En al helemaal niet op basis van willekeurig gebruik met af en toe een "calibratie". Absoluut geen reden voor een lang gezicht in ieder geval...Maartenvs schreef op woensdag 28 februari 2007 @ 18:09:
[...]
Jeej heb ik weer. Batterij na 3 weken en 10 loadcycles al op 95% van de capaciteit(4941 mah) Verder laad ik hem ook pas op als er minimaal 10 procent uit is sinds de vorige load. Maar als het goed is regelt je macbook dat zelf ook.
Zoef
Idd, vroeger 2-3 jaar terug ofzo zou ik zeggen "das kut voor je" maar de hedendaagse batto's gaat veel langer mee, en ik vraag me af of al die programma's wel een goed beeld geven, en het is nou eenmaal een verbruiksproductZpottr schreef op woensdag 28 februari 2007 @ 18:25:
[...]
Neem die getallen toch niet zo serieus joh. De electronica die in een MacBook (of welk consumentenapparaat dan ook) zit is niet in staat een nauwkeurige meting hiervan te doen. En al helemaal niet op basis van willekeurig gebruik met af en toe een "calibratie". Absoluut geen reden voor een lang gezicht in ieder geval...
Structureel gekakel.Servor schreef op woensdag 28 februari 2007 @ 16:27:
Ik hoor toch wel een hoop over batterijen hoor. Structureel probleempje?

Je *krijgt* 'm simpelweg niet leeg, daar zorgt de laadmanager in de batterij zelf wel voor. Gewoon doen wat Apple zegt. Die weten waar ze over praten. Al is het maar omdat zij wel de OEM-manuals van de accu in kwestie hebben en jij niet. Ik ook niet, trouwens.RAF1 schreef op woensdag 28 februari 2007 @ 16:46:
batterijen nooit helemaal leeg moet laten lopen / calibreren
I don't like facts. They have a liberal bias.
Zou coconutbattery e.d. idd niet te serieus nemen. Dat doe ik ook niet meer sinds m'n batterij ineens van 101% naar 92% schoot uit het niets.
Verwijderd
Het enige leuke aan CoconutBattery is dat de batterij eigenschappen grafisch worden weergeven. Je kunt ook gewoon kijken in de System Profiler onder Power aangezien Coconut de data op dezelfde manier verkrijgt.
Ik heb geen OEM manual nodig om te weten dat een "decharge" van een accu af en toe moet gebeuren. Het enige wat mij opviel is dat veel van de accu's die kapot gingen, dit deden nadat ze, volgens de Apple handleiding, geleegd waren.burne schreef op donderdag 01 maart 2007 @ 00:12:
Je *krijgt* 'm simpelweg niet leeg, daar zorgt de laadmanager in de batterij zelf wel voor. Gewoon doen wat Apple zegt. Die weten waar ze over praten. Al is het maar omdat zij wel de OEM-manuals van de accu in kwestie hebben en jij niet. Ik ook niet, trouwens.
Ik hoor trouwens ook wel wat negatieve geluiden over de ingebouwde speakertjes in de MacBook. Klopt dit? Nou weet ik uiteraard wel dat je geen wonderen moet verwachten van laptop speakers, maar de speakertjes in mijn HP laptop (van de baas) klinken toch erg behoorlijk. Zeker goed genoeg om op de bank een mp3 te luisteren als je aan het tikken bent. Kan ik dat ook verwachten van de MacBook of is het echt prut?
Hangt er vanaf wat je gewend bent... Als ik op de bank zit luister ik liever naar een CD via m'n setje B&W CM4's die twee meter verderop staan dan naar een MP3 via de speakertjes van mijn MacBook 
Samenvattend: persoonlijk vind ik ze bij lange na niet goed genoeg om muziek te luisteren, ik heb het geluid heel sporadisch aan om eens te horen of er System sounds komen oid... Maar goed, heel persoonlijk waarschijnlijk
Samenvattend: persoonlijk vind ik ze bij lange na niet goed genoeg om muziek te luisteren, ik heb het geluid heel sporadisch aan om eens te horen of er System sounds komen oid... Maar goed, heel persoonlijk waarschijnlijk
[ Voor 36% gewijzigd door reiker op 01-03-2007 09:12 . Reden: toevoeging ]
Zo gezegd, zo gedaan.
Verwijderd
Ze gaan niet zo loeihard als speakers van Dell-laptops (om maar wat te noemen), maar de kwaliteit is meer dan prima. Blikkerig, dat wel, maar prima.
Okay, duidelijk. Het is ook geen major issue voor mij ofzo, maar ik heb graag een zo compleet mogelijk beeld voordat ik een gadget van dik 1,5 mille aanschaf.
.
Verwijderd
Ik heb denk ik weer accu probleempjes. Om 8:15 heb ik de laptop in mijn tas gestopt in sleep-stand. Daarna om 09:00 opengeklapt, tot 09:09 op accu gewerkt, en hij stond toen op 94%. En nu is hij nog bezig met opladen

Boven de 93% laadt de accu niet op (tenminste, dit heb ik ook vernomen en ervaren), pas daaronder laadt de accu op.Verwijderd schreef op donderdag 01 maart 2007 @ 09:58:
Ik heb denk ik weer accu probleempjes. Om 8:15 heb ik de laptop in mijn tas gestopt in sleep-stand. Daarna om 09:00 opengeklapt, tot 09:09 op accu gewerkt, en hij stond toen op 94%. En nu is hij nog bezig met opladen
~Step @ Mac Mini i5 2018 en 13" MacBook Pro i7 2020 - eGPU build
Verwijderd
Hij floepte net over op totaal opgeladen. Ik weet dat 90% tot 100% lang duurt, maar dit vond ik wel erg lang
Haha, al die onzin-crisisberichtjes over die accu's hier
Je moet er maar zin in hebben.

[ Voor 3% gewijzigd door Zpottr op 01-03-2007 10:48 ]
Zoef
Welke 'tas' kunnen jullie aanraden?
Op de site van A-Mac (waar ik hoogstwaarschijnlijk ook m'n MacBook ga halen dus) zie diverse modellen staan die me wel aanspreken, te weten:
- Crumpler Gimp
- Crumpler New Gimp
- be.ez La Robe
Iemand die een tas/sleeve kan aan of afraden?
Op de site van A-Mac (waar ik hoogstwaarschijnlijk ook m'n MacBook ga halen dus) zie diverse modellen staan die me wel aanspreken, te weten:
- Crumpler Gimp
- Crumpler New Gimp
- be.ez La Robe
Iemand die een tas/sleeve kan aan of afraden?
Hm, die lijken ze niet bij A-Mac te hebben, en ik wil 'm eigenlijk zaterdag gelijk compleet meenemen, dus incl. tas of sleeve, maar bedankt voor je tip!
Ik ben zelf erg tevreden over mijn Cumpler The Gimp. Ik heb ook een Tucano Second Skin gehad, maar die heb ik maar weer teruggestuurd naar de Apple Store omdat hij me niet beviel, om twee redenen: materiaal te dun, en te strak waardoor de rits tegen de hoeken van m'n MB ging 'schaven'.
Andere aanrader: Incase Sleeve. Had ik voor m'n PowerBook, lekker stevig materiaal en ziet er leuk uit (groen pluche-achtig van binnen
)
Tip: probeer zelf in de winkel een aantal uit, als ze wat op voorraad hebben... Met enkel plaatjes en subjectieve tekst is het moeilijk kiezen
Andere aanrader: Incase Sleeve. Had ik voor m'n PowerBook, lekker stevig materiaal en ziet er leuk uit (groen pluche-achtig van binnen
Tip: probeer zelf in de winkel een aantal uit, als ze wat op voorraad hebben... Met enkel plaatjes en subjectieve tekst is het moeilijk kiezen
[ Voor 14% gewijzigd door reiker op 01-03-2007 11:36 . Reden: tip toegevoegd ]
Zo gezegd, zo gedaan.
Ik ben zeer tevreden over mn be.ez La Robe MacBook sleeve
MacBook zit er goed in, netjes afgewerkt en erg goede bescherming (zeer stevig schuim). Wat mij betreft een echte aanrader 
In de shop kun je ze ook vast wel even in je handen krijgen, kun je zelf oordelen
In de shop kun je ze ook vast wel even in je handen krijgen, kun je zelf oordelen
Verwijderd
Die heb ik dus zelf gisteren gekocht, bij apple center A'dam voor €24,95.lh-Online.nl schreef op donderdag 01 maart 2007 @ 11:37:
Ik ben zeer tevreden over mn be.ez La Robe MacBook sleeveMacBook zit er goed in, netjes afgewerkt en erg goede bescherming (zeer stevig schuim). Wat mij betreft een echte aanrader
De verkoper vertelde mij dat het materiaal van deze steviger is dan het materiaal van Tucano. Heb deze dus maar genomen.
Bij die winkel zijn de secon skins wel goedkoper trouwens, de Tucano kost daar €26,95, terwijl je bij appl.nl €34,95 betaald...
[ Voor 13% gewijzigd door Verwijderd op 01-03-2007 12:27 ]
is het mogelijk om een een macbook aan sluiten op de tv?
Ik zie in de shop wel mini-dvi naar vga/dvi converters, maar niet naar svideo.
bestaan deze? of is er een andere oplossing?
https://f1nerd.nl
Verwijderd
Klik!ymoona schreef op donderdag 01 maart 2007 @ 19:19:
Dan heb je nog wel een mini DVI > DVI adapter nodig trouwens, maar dat snap je wel denk ik.
[ Voor 10% gewijzigd door Verwijderd op 01-03-2007 19:28 ]
Verwijderd
Ja hoor, mini-DVI-Video adapter. Deze heeft zowel een svideo als een composite aansluiting.ymoona schreef op donderdag 01 maart 2007 @ 19:19:
Past de onderstaande eigenlijk ook op de MacBook? Zijn wel mooie kabels.
http://www.monstercable.com/productDisplay.asp?pin=2083
Zoef
Zelf heb ik een Crumpler schouder tas in het rood. Weet het model niet meer en kan het niet echt op de site vinden. Ik vind het fijne eraan dat het een laptoptas is, maar niemand dat echt verwacht/ziet en ik hem dus ook als gewone schoudertas voor universiteit kan gebruiken. Binnenin zit een speciaal vak voor de MacBook, perfecte grootte en met zacht materiaal omgeven. Ik vind het een aanrader, ook goede kwaliteit tas.Servor schreef op donderdag 01 maart 2007 @ 11:32:
Hm, die lijken ze niet bij A-Mac te hebben, en ik wil 'm eigenlijk zaterdag gelijk compleet meenemen, dus incl. tas of sleeve, maar bedankt voor je tip!
bedankt, ik dacht dat deze niet kon omdat de macbook hiet niet vermeld word.Verwijderd schreef op donderdag 01 maart 2007 @ 19:26:
[...]
Klik!
Dan heb je nog wel een mini DVI > DVI adapter nodig trouwens, maar dat snap je wel denk ik.
https://f1nerd.nl
Dat werkt helaas niet...Verwijderd schreef op donderdag 01 maart 2007 @ 19:26:
[...]
Klik!
De mini-DVI naar DVI adapter voor de Macbook heeft een DVI-D aansluiting (alleen digitaal dus) terwijl de DVI naar svideo/composite adapter alleen op een DVI-I poort (digitaal+analoog) past.
Je moet dus echt de mini-DVI tv-out adapter hebben die foxFX hieboven noemt.
Sometimes you just have to sit back, relax, and let the train wreck itself
Ja,die is o.a. gemaakt voor de Macbook zonder andere verloopjes nodig te hebben.Zpottr schreef op donderdag 01 maart 2007 @ 19:50:
Past de onderstaande eigenlijk ook op de MacBook? Zijn wel mooie kabels.
[afbeelding]
kost wat,maar dan doe je het gelijk goed!
Yup ik ook en perfect ding!Kaspers schreef op donderdag 01 maart 2007 @ 11:27:
Aanrader: Tucano Second Skin
Zwart
Bruin
Heb hem zelf voor m'n mbp.
Heb ook de Crumpler Cheesy Disco, bevalt ook nog steeds goed, sinds ik m'n dell niet meer heb ook stuk mee ruimte voor boeken e.d.
Hmm best mooie kabels en opzich qua prijs valt het wel mee...Doessie schreef op donderdag 01 maart 2007 @ 23:54:
[...]
Ja,die is o.a. gemaakt voor de Macbook zonder andere verloopjes nodig te hebben.
kost wat,maar dan doe je het gelijk goed!
Verwijderd
Hmm, lekker brak dan, want aan die andere adapter heb je ook niet zoveel imho. Kun je er nooit een extern DVI scherm aan hangen.Operations schreef op donderdag 01 maart 2007 @ 23:21:
[...]
Dat werkt helaas niet...
De mini-DVI naar DVI adapter voor de Macbook heeft een DVI-D aansluiting (alleen digitaal dus) terwijl de DVI naar svideo/composite adapter alleen op een DVI-I poort (digitaal+analoog) past.
Je moet dus echt de mini-DVI tv-out adapter hebben die foxFX hieboven noemt.
Mja, aan de andere kant: s-video is sowieso niet zo geweldig (kwaliteit) dus sparen voor een LCD TV dan maar
Verwijderd
Vraagje?
Ik sta op het punt een mac te kopen zo'n mooie 13,3 inch. Kan eigenlijk niet wachten voordat ik hem heb maar nu komt de vraag. De vorige keer toen ik mijn mac kocht kwam er een week later een update van processor uit. Ik wil dus weten of er binnen enkele tijd weer een update uitkomt.
Tevens kan ik ook begrijpen dat er artikelen over zijn op internet maar ik kan ze niet vinden 123 en simpel google kom ik bij ouwe artikelen uit.
Bijvoorbaat dank
Ik sta op het punt een mac te kopen zo'n mooie 13,3 inch. Kan eigenlijk niet wachten voordat ik hem heb maar nu komt de vraag. De vorige keer toen ik mijn mac kocht kwam er een week later een update van processor uit. Ik wil dus weten of er binnen enkele tijd weer een update uitkomt.
Tevens kan ik ook begrijpen dat er artikelen over zijn op internet maar ik kan ze niet vinden 123 en simpel google kom ik bij ouwe artikelen uit.
Bijvoorbaat dank
Dit topic is gesloten.