[MacBook] Discussietopic en Mini-FAQ deel 7 Vorige deel Overzicht Volgende deel Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 6 ... 13 Laatste
Acties:
  • 6.382 views sinds 30-01-2008

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tweak_dude
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 16:39
Verwijderd schreef op woensdag 21 februari 2007 @ 21:56:
[...]

Ik heb aan me Macbook een 20" scherm(1680x1050) hangen en gebruik extended desktop mode en het werkt gewoon vloeiend.

Een Macbook kan tot 1920x1200 aan in extended desktop mode.
Mooi want ik wil er hier binnenkort ook een 20" scherm aan hangen :)
Maar dat het ondersteund wordt garandeert niet dat het ook soepel gaat want twee schermen (inclusief het interne schem dus) gaat hier minder soepel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Kaspers schreef op woensdag 21 februari 2007 @ 18:47:
[...]

Dus als je zonder batterij je macbook met de adapter aan de stroom hebt, draait deze maar op 1 core ?

Kun je dit onderbouwen ? Ik vind het compleet nergens op slaan eerlijk gezegd..
Is dit ook het geval met de mbp ?
Dit komt ergens terug in Deel 1-2-3, kan me niet me herinneren waarom

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• burne
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online

burne

Mine! Waah!

tweak_dude schreef op woensdag 21 februari 2007 @ 22:18:
want twee schermen (inclusief het interne schem dus) gaat hier minder soepel.
Ik heb dat nog nooit gemerkt. En ik zit met een 24" voor m'n snuffert, op 1920x1200.

I don't like facts. They have a liberal bias.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

burne schreef op woensdag 21 februari 2007 @ 22:42:
[...]

Ik heb dat nog nooit gemerkt. En ik zit met een 24" voor m'n snuffert, op 1920x1200.
Mooi om te lezen :) Ik wil zelf een 20" Wide gaan kopen over een tijdje, eerst maar financieel bijkomen van de aankoop van de macbook :P

13.3" is wel leuk voor onderweg, maar voor thuisgebruik te klein naar mijn voorkeur :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tweak_dude
Ik ben visueel erg kritisch :)
Maar ik vond de visuele effecten met 2 schermen duidelijk minder soepel gaan dan met 1 scherm.
Hiermee bedoel ik voornamelijk genie effect van het dock en Dashboard.

• Faust
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 21-02-2022
Hallo.

Ik heb prachtige screensavers van deze website afgehaald:
http://www.jwz.org/xscreensaver/

Nu viel het mij op dat ze nogal schokten.
Op mijn linux OS draaiden ze wel fatsoenlijk. Zelfde macbook en all.
Volgens mij draaide macintosh OS ze in software rendering mode, kan dit kloppen?
Vandaag echter, nieuwe OS X installatie, kwam ik tot de conclusie dat ze ietwat soepeler draaiden.

Ik heb een macbook met een core duo, 512MB, 2 Ghz en 60 GB hdd.

Waar kan het aan liggen?

Bouncing cow geeft bij mij 15 fps wanneer de schermresolutie op 1280*800 staat.
Kan iemand testen of dit op zijn 512MB 2Ghz Core Duo systeem hetzelfde is?
Kan iemand met hetzelfde systeem maar dan 2 reepjes van 512 (totaal 1024) het testen?

Dus de bouncing cow draaien met show fps aangevinkt.
Bij voorbaat dank.

Verwijderd

tweak_dude schreef op woensdag 21 februari 2007 @ 23:30:
Ik ben visueel erg kritisch :)
Maar ik vond de visuele effecten met 2 schermen duidelijk minder soepel gaan dan met 1 scherm.
Hiermee bedoel ik voornamelijk genie effect van het dock en Dashboard.
Tja minimaliseer nooit schermen, maar ik hem het even geprobeerd en bij mij gaat het gewoon allemaal soepel. Misschien maakt de hoeveelheid ram geheugen ook nog uit?

Verwijderd

Faust schreef op donderdag 22 februari 2007 @ 00:23:
Hallo.

Ik heb prachtige screensavers van deze website afgehaald:
http://www.jwz.org/xscreensaver/

Nu viel het mij op dat ze nogal schokten.
Op mijn linux OS draaiden ze wel fatsoenlijk. Zelfde macbook en all.
Volgens mij draaide macintosh OS ze in software rendering mode, kan dit kloppen?
Vandaag echter, nieuwe OS X installatie, kwam ik tot de conclusie dat ze ietwat soepeler draaiden.

Ik heb een macbook met een core duo, 512MB, 2 Ghz en 60 GB hdd.

Waar kan het aan liggen?

Bouncing cow geeft bij mij 15 fps wanneer de schermresolutie op 1280*800 staat.
Kan iemand testen of dit op zijn 512MB 2Ghz Core Duo systeem hetzelfde is?
Kan iemand met hetzelfde systeem maar dan 2 reepjes van 512 (totaal 1024) het testen?

Dus de bouncing cow draaien met show fps aangevinkt.
Bij voorbaat dank.
Heb de pack even gedownload en Bouncing Cow getest.

Macbook Core2Duo 1.83, 2GB, 1280x800 en 1680x1050

2 schermen, 1 koe per scherm, onafhankelijk van elkaar bewegend: 15fps
2 schermen , meerdere koeien, onafhankelijk van elkaar bewegend: 15fps

Dus ik ga er vanuit dat er een fps lock op zit van 15fps.

• Apache
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 01-10 21:00

Apache

amateur software devver

burne schreef op woensdag 21 februari 2007 @ 22:42:
[...]

k'heb hier ook een scherm met dezelfde specs, als ik m'n macbook (cd 2ghz) er aan hang zelfs zonder dualscreen is hij traag, frontrow is echt schreiend traag, gewoon werken in os x heb je wel regelmatig een vertraging maar dat is perfect mogelijk

De gma voldoet voor coden en de standaard effects op de resolutie van de macbook, dan zie je eigenlijk geen vertragingen.

Gamen is nog iets helemaal anders, ik vond wow net speelbaar met de juiste settings, wc3 vind ik te traag, maar das mss omdat ik geen universal binary versie had.

Macbooks zijn dan ook niet echt gemaakt om te gamen.

If it ain't broken it doesn't have enough features

• Atlas
  • Registratie: Mei 2002
  • Niet online

Atlas

Ik flits niet meer terug!

Nou mijn MacBook is dood.
Battery wordt niet meer herkend :/

Diverse tips al op internet geprobeerd maar ding blijft niet herkend worden.
Morgen maar eens apple bellen dan......

Join the dark side, we have cookies :)
You need only two tools. WD-40 and duct tape. If it doesn't move and it should, use WD-40. If it moves and shouldn't, use the tape.

Verwijderd

Flatwhite schreef op woensdag 21 februari 2007 @ 22:00:

Houdt er natuurlijk wel rekening mee dat je een Core2Duo krijgt als jenem in een Apple Store koopt en dus niet een Core Duo!!!
Er zijn toch maar 3 verschillende types macbook en die hebben allemaal een core2duo, hoezo moet je daar op letten dan? Ik ga zelf van de week nl ook een macbook aanschaffen.

Verwijderd

De oudere versie van de macbook had een Coreduo en niet de Core2Duo.
De oudere versie is ook nog steeds te koop bij de apple premium reseller. Tenminste... in rotterdam op de Lijnbaan wel! dus daar moet je idd wel op letten!!

Vrijdag avond als m'n macbook het doet.... post ik me bevindingen hier wel!
Wordt ook voor mij de eerste keer met een apple machine.... ben erg benieuwd!

• Falcon
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 03-10 13:53

Falcon

DevOps/Q.A. Engineer

Atlas schreef op donderdag 22 februari 2007 @ 02:48:
Nou mijn MacBook is dood.
Battery wordt niet meer herkend :/

Diverse tips al op internet geprobeerd maar ding blijft niet herkend worden.
Morgen maar eens apple bellen dan......
Als je op het knop je van de batterij drukt, gebeurd er dan wat? (lampjes branden)?.

"We never grow up. We just learn how to act in public" - "Dyslexie is a bitch"

• Ibix
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 19-09 14:50
Het is echt een veel voorkomend defect bij de macbook, ik heb al 2 keer gehad dat mijn macbook's accu dood ging. Werd mij verteld bij de apple center om niet de accu helemaal leeg te laten lopen want dit was vaak de oorzaak.

• Wippien
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 01-09 12:58
Apache schreef op donderdag 22 februari 2007 @ 01:24:
[...]
Macbooks zijn dan ook niet echt gemaakt om te gamen.
Uhm het zwaardere werk niett , maar Generals, CS dat draait wel dat is te danken aan de Core2Duo! Niet te veel verwachten maar spelletjes werken wel ;)

Enjoy the joy

• sjobiscity
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 22-08 17:23
Weet iemand hoe je de remote afsluit, of een remote beperkt.
Hier hebben we het probleem dat als een iemand zijn remote-je gebruikt, er 3 macbooks op frontrow schieten.
Opzich valt er hier mee te leven, maar als dat tijdens een presentatie gebeurd..

Verwijderd

sjobiscity schreef op donderdag 22 februari 2007 @ 13:04:
Weet iemand hoe je de remote afsluit, of een remote beperkt.
Hier hebben we het probleem dat als een iemand zijn remote-je gebruikt, er 3 macbooks op frontrow schieten.
Opzich valt er hier mee te leven, maar als dat tijdens een presentatie gebeurd..
Pairen, Menu + Play een paar seconde ingedrukt houden.

• Atlas
  • Niet online

Atlas

Ik flits niet meer terug!

Falcon schreef op donderdag 22 februari 2007 @ 08:45:
[...]

Als je op het knop je van de batterij drukt, gebeurd er dan wat? (lampjes branden)?.
Ja het ledje gaat heeel snel flikkeren, een teken dat hij echt dood is :X

Join the dark side, we have cookies :)
You need only two tools. WD-40 and duct tape. If it doesn't move and it should, use WD-40. If it moves and shouldn't, use the tape.

• .NCK
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 03-10 17:27
Verwijderd schreef op donderdag 22 februari 2007 @ 13:05:
[...]

Pairen, Menu + Play een paar seconde ingedrukt houden.
Maar is het dan zo dat je remote alleen nog maar werkt op jouw macbook OF dat de macbook dan alleen reageert op jouw remote en niet op die van iemand anders?

• Faust
Verwijderd schreef op donderdag 22 februari 2007 @ 01:10:
[...]

Heb de pack even gedownload en Bouncing Cow getest.

Macbook Core2Duo 1.83, 2GB, 1280x800 en 1680x1050

2 schermen, 1 koe per scherm, onafhankelijk van elkaar bewegend: 15fps
2 schermen , meerdere koeien, onafhankelijk van elkaar bewegend: 15fps

Dus ik ga er
vanuit dat er een fps lock op zit van 15fps.
hee kerel (of dame), bedankt!
Ik heb zelf even de resolutie op 640*480 gezet de framerate bleef idd rond de 15 fps steken. Zoals jij zegt zal er wel een lock op zitten.

• Pavla
  • Laatst online: 22-09 21:25
nickvd schreef op donderdag 22 februari 2007 @ 14:01:
[...]

Maar is het dan zo dat je remote alleen nog maar werkt op jouw macbook OF dat de macbook dan alleen reageert op jouw remote en niet op die van iemand anders?
Ja, dit staat ook hier beschreven, het doet precies dat wat jij wilt.
http://docs.info.apple.com/article.html?artnum=302545

Trots lid van [DPC] Team Boonanza @ SoB - Bezoek pwnshop.nl!

Verwijderd

Atlas schreef op donderdag 22 februari 2007 @ 13:13:
[...]

Heb exact hezelfde gehad, na een accu-calibratie, die doe ik dus ook nooit meer. A-Mac heeft mij een nieuwe accu meegegeven na een week checken of mijn MB niet gewoon een accu destroyer was. Accu-lampje deed bij mij hetzelfde, heel snel knipperen. Gewoon naar de Apple Service Point dus.

• burne
  • Niet online

burne

Mine! Waah!

Verwijderd schreef op donderdag 22 februari 2007 @ 14:34:
na een accu-calibratie, die doe ik dus ook nooit meer.
Niet klagen over een half jaar dat je nog maar een half uur kunt werken met een volle accu, goed?

• Doessie
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 02-05 08:26
Flatwhite schreef op woensdag 21 februari 2007 @ 22:00:
[...]

Ik denk persoonlijk dat het niet heel veel uit maakt waar je de MacBook koopt, wat betreft de "nieuwigheid" van de aan te schaffen MacBook. Of de MacBook nou in het magazijn van Apple zelf ligt of in het magazijn van de Apple Store maakt IMO toch niet zo veel uit.

Volgens mij kan het in versienummers max. 3-6 weken schelen. Als je de MacBook zo snel mogelijk wil hebben dan raad ik je aan om vrijdag de MacBook te kopen bij een Apple Store, mits ze 'm op voorraad hebben. De meeste stores zijn wel bereid om eventuele extra geheugen terplekke in te bouwen

Houdt er natuurlijk wel rekening mee dat je een Core2Duo krijgt als jenem in een Apple Store koopt en dus niet een Core Duo!!!

[...]

Tja .... dat is de Bijenkorf...dat maak je niet zo snel mee in een Apple Store. En wat moeten ze anders met hun G5 iMac's...weggeven? Niet meer verkopen? Lijkt me niet...gewoon verkopen dus..maar dan wel tegen een aantrekkelijk prijsje ;)
Als je een nieuwe macbook wilt kopen is mijn advies,haal 'm bij de dichtsbijzijnde mac centre in de buurt.De prijzen zijn vaak hetzelfde als online kopen ,koop je online en mankeert er iets aan (na 3 maanden) kun je 'm opsturen,als je belt krijg je eerst een preek om voor een onmogelijk hoog!! bedrag 3 jaar 'supergarantie' te krijgen.En je bent 'm weken kwijt.Koop je bij de dichtsbijzijnde Mac Centre met eigen technische dienst kun je met een klein mankement wat door hun zo te verhelpen is,onder het genot van een kop koffie vaak op je Macbook wachten.
kom je met een online gekochte Mac bij een Mac Centre aanzetten met een probleem kijken ze je vaak vreemd aan en beginnen al met de opmerking van...Waarom heb je 'm niet bij ons gekocht dan?
Ze helpen je meestal wel hoor en ik begrijp hun mening ook wel maar als consument denk je,Apple is toch Apple,of je nou online koopt of bij de dichtsbijzijnde Apple Mac Centre.Al die Apple Mac Centers zijn volgens mij allemaal franchise ondernemingen en willen zelf allemaal hun eigen omzetje draaien natuurlijk.

• Flatwhite
  • Registratie: Januari 2004
  • Nu online
Doessie schreef op donderdag 22 februari 2007 @ 16:56:
[...]

Als je een nieuwe macbook wilt kopen is mijn advies,haal 'm bij de dichtsbijzijnde mac centre in de buurt.De prijzen zijn vaak hetzelfde als online kopen ,koop je online en mankeert er iets aan (na 3 maanden) kun je 'm opsturen,als je belt krijg je eerst een preek om voor een onmogelijk hoog!! bedrag 3 jaar 'supergarantie' te krijgen.En je bent 'm weken kwijt.Koop je bij de dichtsbijzijnde Mac Centre met eigen technische dienst kun je met een klein mankement wat door hun zo te verhelpen is,onder het genot van een kop koffie vaak op je Macbook wachten.
kom je met een online gekochte Mac bij een Mac Centre aanzetten met een probleem kijken ze je vaak vreemd aan en beginnen al met de opmerking van...Waarom heb je 'm niet bij ons gekocht dan?
Ze helpen je meestal wel hoor en ik begrijp hun mening ook wel maar als consument denk je,Apple is toch Apple,of je nou online koopt of bij de dichtsbijzijnde Apple Mac Centre.Al die Apple Mac Centers zijn volgens mij allemaal franchise ondernemingen en willen zelf allemaal hun eigen omzetje draaien natuurlijk.
Ik vraag me af hoe je hier bij komt. Heb namelijk zelf mn MacBook bij de online Applestore gekocht en heb toch hele goede ervaring met de technische dienst van een Apple Premium Reseller nl. A-Mac Utrecht.

Heb eerst met Apple zelf gebeld en werd doorverwezen naar de dichtsbijzijnde Apple Serice Centre. Daar werd ik dus gewoon heel goed geholpen.

Het is maar net wat je ervaringen zijn en bij welk Apple Premium Reseller je zit...

Verwijderd

burne schreef op donderdag 22 februari 2007 @ 15:07:
[...]

Niet klagen over een half jaar dat je nog maar een half uur kunt werken met een volle accu, goed?
hihi, dat is prima!

Ik heb gisteren 'ontdekt' dat VLC de Volume naar 400% kan doen, wat een top optie! Kan ik dit ook doen met iTunes, hoe?

edit:

in iTunes kun je in de equalizer de preamp omhoog gooien, komt op zelfde neer als 400% in VLC voor mijn gevoel.

Klopt het dat in XP op de MB de speakers wel meer geluid maken dan standaard in OS X?

[ Voor 22% gewijzigd door Verwijderd op 22-02-2007 18:03 ]

• Doessie
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 02-05 08:26
Flatwhite schreef op donderdag 22 februari 2007 @ 17:09:
[...]

Ik vraag me af hoe je hier bij komt. Heb namelijk zelf mn MacBook bij de online Applestore gekocht en heb toch hele goede ervaring met de technische dienst van een Apple Premium Reseller nl. A-Mac Utrecht.

Heb eerst met Apple zelf gebeld en werd doorverwezen naar de dichtsbijzijnde Apple Serice Centre. Daar werd ik dus gewoon heel goed geholpen.

Het is maar net wat je ervaringen zijn en bij welk Apple Premium Reseller je zit...
Dat is ook zo,bij mij werd het vergelijk gemaakt met een "koffiezetapp. bij de mediamarkt kopen en 'm bij de Blokker ter reparatie aanbieden",om mij de indruk te laten wekken dat Apple online store en Apple service Centre concurrenten ven elkaar zijn.Ikzelf word niet 'warm of koud' van dit soort opmerkingen,gewoon nakijken die Macbook en je niet met 'een kluitje in het riet' laten sturen.

Als je belt met Apple word je ook inderdaad doorverwezen naar het dichtsbijzijnde Apple Service Centre net als ik en hopen dat je geen moeilijk persoon aan de servicebalie treft die je met zo'n vergelijk probeert 'af te wimpelen'.Dat was m'n ervaring...

• Daedalus
  • Niet online

Daedalus

Moderator Apple Talk

Keep tryin'

Atlas schreef op donderdag 22 februari 2007 @ 13:13:
[...]

Dat het ledje heel snel flikkert wil niet zeggen dat hij dood is, alleen dat de accu dusdanig leeg is dat de computer er niet meer opgestart van kan worden :).

“You know what I've noticed Hobbes? Things don't bug you if you don't think about them. So from now on, I simply won't think about anything I don't like, and I'll be happy all the time!” | 宇多田ヒカル \o/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Sleep mode macbook pro

Ik kom hier wel meer vragen over gebruik van de Books in gesloten modus... Ikzelf doe het niet, mede omdat ik het idee heb dat ivm met de warmte ontwikkeling dit mss niet zo'n plan is voor me laatste centjes...

Klopt het dat het;

a) niet kan;
b) als het kan niet bijster goed voor de Book is?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Het kan wel... en het is qua warmteontwikkeling niet zo'n ramp.
Apple gebruikt het toetsenbord nauwelijks als warmte afvoer middel... Wel moet je er voor zorgen dat de koelingsopeningen onderaan het scherm vrij blijven. Anders is het snel gedaan met de macbook :) .

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tweak_dude
Ik draai hier vrijwel alleen in clamshell mode (zelfde als wat jij wil maar dan met extern scherm en tobo + muis) en het scheelt een graad of 4 met notebook opengeklapt werken. Niet echt een probleem dus.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Underworld
  • Laatst online: 25-09 20:49

Underworld

+1 Inzichtvol

Even een vraagje tussendoor wat ik dus totaal niet kan vinden :S
Kun je in Exposé ook instellen dat je de screensaver activeert door bijvoorbeeld de Fn key in te drukken?
Nu kan het alleen als je je muis bijvoorbeeld naar een hoek van het beeldscherm beweegt.

“Victorious warriors win first and then go to war,
while defeated warriors go to war first and then seek to win”
― Sun Tzu, The Art of War

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tweak_dude
De fn key heb je nodig voor dingen als page up/down? ik zie ook niet in wat expose met de screensaver te maken heeft.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ja wat doet die fn key eigenlijk op mijn toetsenbord?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Step
  • Laatst online: 12-09 11:42

Step

step@tweakers.net#

Verwijderd schreef op vrijdag 23 februari 2007 @ 14:13:
Ja wat doet die fn key eigenlijk op mijn toetsenbord?
Die is er om te gebruiken, zo kun je bijvoorbeeld het licht dempen of geluid harder en zachter zetten, het is een functie toets. Met een beetje zoeken had je het zo kunnen vinden. :')

~Step @ Mac Mini i5 2018 en 13" MacBook Pro i7 2020 - eGPU build

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tweak_dude
Voor volume en brightness zijn er toch aparte knoppen waarbij je geen fn nodig hebt :p
Ik gebruik de fn toets icm pijltje naar boven en beneden voor page up/down. Werkt erg prettig imo, fijner dan losse toetsen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Underworld

Underworld

+1 Inzichtvol

tweak_dude schreef op vrijdag 23 februari 2007 @ 14:33:
Voor volume en brightness zijn er toch aparte knoppen waarbij je geen fn nodig hebt :p
Ik gebruik de fn toets icm pijltje naar boven en beneden voor page up/down. Werkt erg prettig imo, fijner dan losse toetsen :)
Jah...bla bla,... :/
maar ik wil hem dus gewoon als activeren van de screensaver gebruiken want ik heb die toets in 10 weken nu net voor het eerst gebruikt; page up, page down doe ik wel met m'n muis, voor de rest is die toets vrij nutteloos, maar dus niet als activeren van bijvoorbeeld een screensaver..
En screensaver heeft wel deglijk met exposé te maken...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tweak_dude
Expose is gedoe met venstertje he ;) Ik denk dat je hot corners bedoelt.
Edit: ah ik zie dat hot corners ook bij Dashboard en expose tab in preferences staan. Beetje onlogisch als je het mij vraagt, hebben namelijk niets met elkaar te maken.

[ Voor 54% gewijzigd door tweak_dude op 23-02-2007 15:09 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op vrijdag 23 februari 2007 @ 10:33:
Het kan wel... en het is qua warmteontwikkeling niet zo'n ramp.
Apple gebruikt het toetsenbord nauwelijks als warmte afvoer middel... Wel moet je er voor zorgen dat de koelingsopeningen onderaan het scherm vrij blijven. Anders is het snel gedaan met de macbook :) .
...kun je mij mss doorverwijzen naar eventuele URL in hoe dit aan te pakken? :>

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op vrijdag 23 februari 2007 @ 15:37:
[...]

...kun je mij mss doorverwijzen naar eventuele URL in hoe dit aan te pakken? :>
http://docs.info.apple.com/article.html?artnum=86286
http://www.apple.com/support/macbook/care/ (vanaf de Safety Instructions)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Faust
In verschillende tijdschriften ben ik tegengekomen dat de macbook zo heet wordt is dat je jezelf serieus kan verbranden wanneer je hem op je schoot neemt.

Nu ben ik de trotse bezitter van een 2.0 Ghz macbook, en...

hij wordt helemaal niet veel te heet! Dit is mijn subjectieve waarneming.

Hoe denken jullie erover?
Want het is dus een dikke hoax van de jaloerse media, in mijn ogen dan.
Kan iemand een poll maken oid? Als er al een geweest is, vergeef mij dan deze post :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LoeiOrdinair
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 15:50

LoeiOrdinair

To Infinity and Beyond

Faust schreef op vrijdag 23 februari 2007 @ 15:55:
In verschillende tijdschriften ben ik tegengekomen dat de macbook zo heet wordt is dat je jezelf serieus kan verbranden wanneer je hem op je schoot neemt.

Kan iemand een poll maken oid? Als er al een geweest is, vergeef mij dan deze post :)
Mwah, niet echt een hoax. Er zit wel een kern van waarheid in. In ieder geval voor de MacBook Pro dan. Deze wordt namelijk wel erg heet. Er staat ook in de gebruiksaanwijzing dat je de MacBook Pro niet in contact mag komen met de huid. Voor de MacBook geldt dit niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• reiker
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 09:45

reiker

dan jij!

Ik heb er ook absoluut geen last van... (2GHz C2D) Heeft er misschien ook mee te maken dat ik altijd de backlighting zo laag mogelijk heb, en -meestal- geen duistere, cpu-cycles-etende programma's gebruik anders dan Terminal, Camino en Mail...

Zo gezegd, zo gedaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Super! Zal alleen niet zoveel aan hebben denk ik, want ik werk op BT muis en keyboard, vond het echter wel een idee; bookje te sluiten als ie als jukebox dienst heeft...

Desalnietemin erg bedankt! Zal maar 'ns vaker Apple zelf raadplegen alvorens hier te gaan lopen eikelen... :X

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kaspers
  • Laatst online: 16:42
Faust schreef op vrijdag 23 februari 2007 @ 15:55:

Volgens mij is dit deels gefixt van Core Duo -> Core 2 Duo..

[ Voor 83% gewijzigd door Kaspers op 23-02-2007 16:06 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Faust
Er is toch ook een firmware update geweest die de fans eerder deed draaien?

met deze app kan je de temperaturen checken
http://macbricol.free.fr/coreduotemp/index.php?rub=dwnld < het is een handig programma :)

Daarbij zal de core 2 zeker zuiniger en dus koeler zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• IT-Pro
  • Laatst online: 10-07-2024
Faust schreef op vrijdag 23 februari 2007 @ 16:14:
Er is toch ook een firmware update geweest die de fans eerder deed draaien?
Tegen de hitte heeft men, zover mij bekend, geen firmware update uitgegeven. Hoewel je, als je deze nog niet hebt, de laatste SMC Firmware Update wel kunt proberen.
Wel is er een programma genaamd smcFanControl waarmee de instellingen van de fans aan te passen zijn.
Daarbij zal de core 2 zeker zuiniger en dus koeler zijn.
Core 2 Duo is inderdaad zuiniger en koeler. Apple heeft niet voor niks bijna alle Mac's geüpgrade naar Core 2 Duo.

MBP 14" - M1 Pro - 16 GB RAM - 512 GB SSD | iPhone 14 Pro 128 GB | iPad mini 6 64 GB

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Faust
Oke, bedankt voor de opheldering :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ook ik ben sinds vandaag de trotse bezitter van een macbook C2D. Ik ben er erg blij mee, prachtig apparaat :)

Nu had ik nog een vraagje;

Wanneer ik het beeldscherm op z'n donkerst instel en alleen het bureaublad voor me heb zie ik, als ik goed kijk, horizontale zwarte strepen van boven naar beneden bewegen. Alsof er iets op het beeld stoort. Ik zie dit ook alleen bij de donkere achtergrond van het bureablad, in bv safari zie ik er niks van. Zodra ik de helderheid een stuk lichter zet zie ik het niet meer. Is dit normaal of klopt er iets niet?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Faust

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Zo erg als daar is het gelukkig niet. Ik moet echt erg goed kijken wil ik wat strepen zien, zal het van de week eens vergelijken met een andere MB.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• IT-Pro
Verwijderd schreef op vrijdag 23 februari 2007 @ 18:09:
Zo erg als daar is het gelukkig niet. Ik moet echt erg goed kijken wil ik wat strepen zien, zal het van de week eens vergelijken met een andere MB.
Als je het echt als storend ervaart kan je natuurlijk even met Apple Support bellen.
Misschien kan er wel iets vervangen worden.

MBP 14" - M1 Pro - 16 GB RAM - 512 GB SSD | iPhone 14 Pro 128 GB | iPad mini 6 64 GB

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb de mijne ook ontvangen :D

Echt een super apparaat, en zo te zien geen dode pixels (even afkloppen :P)

Denk dat ik hem wel even opnieuw ga installeren, zonder al die print divers en language packs.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• IT-Pro
Verwijderd schreef op vrijdag 23 februari 2007 @ 19:39:
Ik heb de mijne ook ontvangen :D

Echt een super apparaat, en zo te zien geen dode pixels (even afkloppen :P)

Denk dat ik hem wel even opnieuw ga installeren, zonder al die print divers en language packs.
'k Zou het wel doen. Het scheelt je een heleboel GB aan schijfruimte als je dat doet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• burne
  • Niet online

burne

Mine! Waah!

IT-Pro schreef op vrijdag 23 februari 2007 @ 16:19:
Core 2 Duo is inderdaad zuiniger en koeler. Apple heeft niet voor niks bijna alle Mac's geüpgrade naar Core 2 Duo.
Een T2500 heeft een TDP van 31W, een T7200 heeft een TDP van 34W. Een Core 2 Duo gebruikt dus 3W meer dan een Core Duo. Da's zeg maar tien procent meer warmte. Het voordeel is dat je (afhankelijk van wie je gelooft) 4 tot 10 procent prestatiewinst haalt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• IT-Pro
burne schreef op vrijdag 23 februari 2007 @ 21:49:
[...]

Een T2500 heeft een TDP van 31W, een T7200 heeft een TDP van 34W. Een Core 2 Duo gebruikt dus 3W meer dan een Core Duo. Da's zeg maar tien procent meer warmte. Het voordeel is dat je (afhankelijk van wie je gelooft) 4 tot 10 procent prestatiewinst haalt.
Ok, bedankt voor de techische toelichting, had ik het toch niet helemaal juist.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MikeN
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 11:22
Verwijderd schreef op vrijdag 23 februari 2007 @ 17:40:
Wanneer ik het beeldscherm op z'n donkerst instel en alleen het bureaublad voor me heb zie ik, als ik goed kijk, horizontale zwarte strepen van boven naar beneden bewegen. Alsof er iets op het beeld stoort. Ik zie dit ook alleen bij de donkere achtergrond van het bureablad, in bv safari zie ik er niks van. Zodra ik de helderheid een stuk lichter zet zie ik het niet meer. Is dit normaal of klopt er iets niet?
Volgens mij is het normaal en zien de meeste mensen het niet eens. Heb hier nu 2 Macbooks gehad en beide hadden dat probleem.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

-O- -O- -O-

Het ziet er naar uit dat mijn macbook na 1 dag alweer naar Apple gestuurd kan gaan worden, het beeld blijft op zwart staan....

Iemand een idee of dit een ander probleem kan zijn? Anders dan een videokaart of beeldschermprobleem? Ik heb geen externe adapter en kan hem dus niet aan een andere monitor hangen. Het witte lichtje rechtonder gaat branden as ik hem dichtklap, maar er gebeurt verder helemaal niets....

Ik heb ook al de batterij verwijderd en 5sec de powerknop ingedrukt te houden, maar dat helpt ook niet...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tiguan
  • Registratie: December 2000
  • Nu online
Ik heb deze vraag al eerder gesteld hier. Of er een manier is om zelf de fan van de MacBook te laten draaien. Met behulp van smcFancontroller werd hier geopperd en die heb ik ook geprobeerd maar dat werkt niet.

Volgens mij doet mijn fan het niet. Ik ben 2 keer naar RAF geweest om dit te laten onderzoeken maar zij beweren dat hij het wel doet. Toen ik vroeg of ze mij dit konden laten zien wilden ze wel meewerken maar volgens hun moet hij dan gedurende hele lange tijd erg hoog CPU gebruik maken.

Ik kan me niet voorstellen dat je die fan niet zelf kan laten draaien zonder dat de CPU heet wordt. Ben ik hier nou in de maling genomen of hebben zij gelijk?

Want voordat mijn MacBook was gerepareerd ging de fan veel sneller aan. Nu gaat de fan niet eens aan als hij 90 graden wordt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Flatwhite
  • Nu online
Verwijderd schreef op zaterdag 24 februari 2007 @ 17:02:
-O- -O- -O-

Het ziet er naar uit dat mijn macbook na 1 dag alweer naar Apple gestuurd kan gaan worden, het beeld blijft op zwart staan....

Iemand een idee of dit een ander probleem kan zijn? Anders dan een videokaart of beeldschermprobleem? Ik heb geen externe adapter en kan hem dus niet aan een andere monitor hangen. Het witte lichtje rechtonder gaat branden as ik hem dichtklap, maar er gebeurt verder helemaal niets....

Ik heb ook al de batterij verwijderd en 5sec de powerknop ingedrukt te houden, maar dat helpt ook niet...
Misschien een hele domme opmerking maar...heb je gekeken of de helderheid van het beeldscherm niet helemaal op nul staat??

heb ik nl. ook een keer gehad 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Flatwhite schreef op zaterdag 24 februari 2007 @ 17:07:
[...]

Misschien een hele domme opmerking maar...heb je gekeken of de helderheid van het beeldscherm niet helemaal op nul staat??

heb ik nl. ook een keer gehad 8)7
_/-\o_ _/-\o_ _/-\o_

Jij bent mijn held :D

idd, dat was het :D Maar hoe kan dat ineens? ik ben bezig met het herinstalleren van mijn Windows laptop, zodat mijn zus hem kan gaan gebruiken. Ik was iets aan het installeren op de Apple, ik draai naar Windiows en weer terug en ineens is het scherm zwart?!?!

Vage shit, maar hij werkt gelukkig :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Flatwhite
  • Nu online
Verwijderd schreef op zaterdag 24 februari 2007 @ 17:10:
[...]

_/-\o_ _/-\o_ _/-\o_

Jij bent mijn held :D

idd, dat was het :D Maar hoe kan dat ineens? ik ben bezig met het herinstalleren van mijn Windows laptop, zodat mijn zus hem kan gaan gebruiken. Ik was iets aan het installeren op de Apple, ik draai naar Windiows en weer terug en ineens is het scherm zwart?!?!

Vage shit, maar hij werkt gelukkig :P
Haha ik ben blij dat je MacBook het weer (nog steeds) doet! Geen idee hoe dit kan...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ibix
  • Laatst online: 19-09 14:50
LOL :) ikremers! Prettig weekend eh! Ach ja in al je blijheid ben je gewoon vergeten naar de handleiding te kijken lol :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zpottr
  • Registratie: Mei 2000
  • Niet online

Zpottr

Henk

tiguan schreef op zaterdag 24 februari 2007 @ 17:06:
Ik heb deze vraag al eerder gesteld hier. Of er een manier is om zelf de fan van de MacBook te laten draaien. Met behulp van smcFancontroller werd hier geopperd en die heb ik ook geprobeerd maar dat werkt niet.

Volgens mij doet mijn fan het niet. Ik ben 2 keer naar RAF geweest om dit te laten onderzoeken maar zij beweren dat hij het wel doet. Toen ik vroeg of ze mij dit konden laten zien wilden ze wel meewerken maar volgens hun moet hij dan gedurende hele lange tijd erg hoog CPU gebruik maken.

Ik kan me niet voorstellen dat je die fan niet zelf kan laten draaien zonder dat de CPU heet wordt. Ben ik hier nou in de maling genomen of hebben zij gelijk?

Want voordat mijn MacBook was gerepareerd ging de fan veel sneller aan. Nu gaat de fan niet eens aan als hij 90 graden wordt.
Het lijkt me niet goed als de fan /niet/ aan gaat. Gebruik je iets als iStat Pro (widget) om je fanspeed in de gaten te houden?

Een goede manier om je CPU op te warmen is twee terminalvensters te openen en in beide
code:
1
yes > /dev/null

te typen. Mijn MacBook begint dan binnen enkele seconden te loeien en in iStat Pro zit Fan 0 binnen no time op 6000 toeren. ben hier wel voorzichtig mee als je denkt dat de fan het helemaal niet doet!!

[ Voor 3% gewijzigd door Zpottr op 24-02-2007 17:54 ]

Zoef

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Zpottr schreef op zaterdag 24 februari 2007 @ 17:53:
[...]ben hier wel voorzichtig mee als je denkt dat de fan het helemaal niet doet!!
...bedoelde je hier "niet helemaal"? :+

Anders is het snel gedaan met het systeem toch?

[ Voor 10% gewijzigd door Verwijderd op 24-02-2007 22:54 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DRvDijk
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 29-09 11:52
Verwijderd schreef op zaterdag 24 februari 2007 @ 22:52:
[...]

...bedoelde je hier "niet helemaal"? :+

Anders is het snel gedaan met het systeem toch?
Daarom is de opmerking een aantal posts terug erg nuttig: de widget iStat Pro. Die laat zien hoe snel de fan draait. Ook met 0% draait de fan (2000 rpm hiero). Als die 0rpm aangeeft, heb je een probleem, en zou ik de echo 0 niet proberen nee ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

En als de fan het niet doet, en hij opfikt. Dan heb je toch garantie?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• burne
  • Niet online

burne

Mine! Waah!

Verwijderd schreef op zaterdag 24 februari 2007 @ 23:04:
En als de fan het niet doet, en hij opfikt. Dan heb je toch garantie?
Hij fikt niet op. Je macbook heeft een nette overtemperatuursbeveiliging die je systeem uitzet. En die bestaat uit een diode als temperatuursensor op hetzelfde substraat als je CPU, dus da's snel genoeg om ruim op tijd je CPU uit te zetten. No thermal lag.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ibix schreef op zaterdag 24 februari 2007 @ 17:49:
LOL :) ikremers! Prettig weekend eh! Ach ja in al je blijheid ben je gewoon vergeten naar de handleiding te kijken lol :)
Gewoon vreemd dat het scherm ineens zwart wordt :P

Hoe hebben jullie je scherminstellingen staat trouwens? Ik vind sommige webites erg slecht leesbaar. De frontpag van fok bijvoorbeeld is totaal niet te lezen... Hoewel het op een gewoon scherm al klein is, dus dat ligt denk ik meer aan fok :P

Maar ook delen van flickr.com zijn erg slecht leesbaar.

[ Voor 5% gewijzigd door Verwijderd op 24-02-2007 23:52 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Z-Dragon
  • Laatst online: 16:53
Kan iemand mij vertellen hoe zeer het aan te raden is om elke keer dat velletje schuim tussen het scherm en het toetsenbord te doen? Ik heb namelijk geen zin in afdrukken in m'n scherm, maar elke keer dat ding ertussen doen en er weer tussenuit halen vind ik ook zo'n gedoe.

^ Wat hij zegt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nero85
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 30-12-2021
Z-Dragon schreef op zondag 25 februari 2007 @ 02:33:
Kan iemand mij vertellen hoe zeer het aan te raden is om elke keer dat velletje schuim tussen het scherm en het toetsenbord te doen? Ik heb namelijk geen zin in afdrukken in m'n scherm, maar elke keer dat ding ertussen doen en er weer tussenuit halen vind ik ook zo'n gedoe.
Ik geloof dat dat bij de iBooks nog wel aan te raden was. Mijn MacBook heeft iig nog een puntgaaf scherm terwijl ik m vaak zat overal mee naar toe neem, zonder velletje tussen toetsenbord en scherm. Overbodig is dus mijn ervaring.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Z-Dragon
  • Laatst online: 16:53
Dankje, dan waag ik het er ook maar op. ;)
Dat velletje er netjes tussen krijgen is met een MB immers ook nog een vervelend werkje.

^ Wat hij zegt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JeroenGans
  • Laatst online: 01-10 19:45
Z-Dragon schreef op zondag 25 februari 2007 @ 11:09:
Dat velletje er netjes tussen krijgen is met een MB immers ook nog een vervelend werkje.
Ik doe hem er altijd netjes tussen (en met dual screen setup leg ik m op het tb tegen het stof), en met dat ertussen prutsen, daar wordt je snel handig in ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Flatwhite
  • Nu online
Z-Dragon schreef op zondag 25 februari 2007 @ 11:09:
Ik heb mn MacBook nu al zo'n 9,5 maand en heb er nog nooit een velletje tusen gedaan. Mn scherm is nog helemaal perfect en heb nog nooit afdrukken van het toetsenbord o.i.d op het scherm kunnen ontdekken...

Dwz. velletje = overbodige luxe IMO!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tijl
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 28-09 13:05
[...]

Het lijkt me niet goed als de fan /niet/ aan gaat. Gebruik je iets als iStat Pro (widget) om je fanspeed in de gaten te houden?

Een goede manier om je CPU op te warmen is twee terminalvensters te openen en in beide
code:
1
yes > /dev/null

te typen. Mijn MacBook begint dan binnen enkele seconden te loeien en in iStat Pro zit Fan 0 binnen no time op 6000 toeren. ben hier wel voorzichtig mee als je denkt dat de fan het helemaal niet doet!!
Misschien is het dan wat verstandiger om met iCyclone je fan wat sneller te laten draaien. Dan kan je 'm gewoon handmatig 6000 toeren laten draaien, zonder dat je CPU warmer wordt. Eerder koeler :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Compunologist
  • Registratie: September 2003
  • Niet online
Kijk nou 's aan de zijkant door een gesloten MacBook. Als het goed is zit er voldoende ruimte tussen toetsenbord en scherm. Als je nou druk gaat uitoefenen op de de MB dan zal hij het wel iets benauwder krijgen maar je moet toch wel heel hard drukken om contact te krijgen. Ik zou zeggen, gewoon in je rugzak maar mocht je 'm ergens bij willen proppen velletje ertussen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Underworld

Underworld

+1 Inzichtvol

Uhm...sinds gister doet mijn IR port het ineens niet meer :/
IR remote werkt gewoon want via photobooth zie ik wel gewoon lampje goed knipperen
Iemand die dit ook wel eens heeft gehad? Mijn telefoon met IR ziet de MacBook namelijk ook niet :?

//MacBook al gerestart, dus niet sleep oid, Met Mira geklooit (gebruikte ik nooit dus ligt niet daar aan) werkt ook niet, nog niet gegoogled.

Edit:

nieuwe verbeterde MagSafe!

http://www.flickr.com/photos/travis_l/397934774/

Bron

[ Voor 14% gewijzigd door Underworld op 25-02-2007 14:31 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

[...]

code:
1
yes > /dev/null

Zoeken met Google naar iCyclone, met dit programma kun je de fans op een zelf in te stellen toerental laten draaien, ongeacht of de het nu wel of niet warm is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Compunologist schreef op zondag 25 februari 2007 @ 12:35:
Kijk nou 's aan de zijkant door een gesloten MacBook. Als het goed is zit er voldoende ruimte tussen toetsenbord en scherm. Als je nou druk gaat uitoefenen op de de MB dan zal hij het wel iets benauwder krijgen maar je moet toch wel heel hard drukken om contact te krijgen. Ik zou zeggen, gewoon in je rugzak maar mocht je ergens 'm bij willen proppen velletje ertussen.
Er zit toch altijd duidelijk een afdruk van de rand boven mijn spatiebalk in mijn scherm. Is weg te poetsen, maar toch irritant.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Underworld

Underworld

+1 Inzichtvol

Verwijderd schreef op zondag 25 februari 2007 @ 14:48:
[...]

Er zit toch altijd duidelijk een afdruk van de rand boven mijn spatiebalk in mijn scherm. Is weg te poetsen, maar toch irritant.
Bij mij helemaal aan het begin zeg maar 2 strepen door de strippen van boven het scherm...

weet ik veel hoe dat allemaal heet........ :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SambalBij
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 16:25

SambalBij

We're all MAD here

Underworld schreef op zondag 25 februari 2007 @ 14:20:
Uhm...sinds gister doet mijn IR port het ineens niet meer :/
IR remote werkt gewoon want via photobooth zie ik wel gewoon lampje goed knipperen
Iemand die dit ook wel eens heeft gehad? Mijn telefoon met IR ziet de MacBook namelijk ook niet :?
Dat laatste is wel normaal aangezien de IR poort alleen een ontvanger is voor de remote, en het geen IrDA poort is.

Kijk eens bij je system preferences onder security, of je macbook misschien gepaird staat met één specifieke apple remote (of dat de IR poort uitgeschakeld is)
Misschien heeft een of andere grapjas dat gedaan en herkend hij daardoor nu jouw eigen remote niet meer.

Sometimes you just have to sit back, relax, and let the train wreck itself

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Underworld

Underworld

+1 Inzichtvol

Operations schreef op zondag 25 februari 2007 @ 14:58:
[...]

Dat laatste is wel normaal aangezien de IR poort alleen een ontvanger is voor de remote, en het geen IrDA poort is.

Kijk eens bij je system preferences onder security, of je macbook misschien gepaird staat met één specifieke apple remote (of dat de IR poort uitgeschakeld is)
Misschien heeft een of andere grapjas dat gedaan en herkend hij daardoor nu jouw eigen remote niet meer.
Al geprobeerd ook uitgezet, hmm ik dacht dat het een normale IR port was maar oke, ik dnek dat ik toch maar langs moet bij een MAC store |:(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tiguan
  • Registratie: December 2000
  • Nu online
Verwijderd schreef op zondag 25 februari 2007 @ 14:23:
[...]

Zoeken met Google naar iCyclone, met dit programma kun je de fans op een zelf in te stellen toerental laten draaien, ongeacht of de het nu wel of niet warm is.
Goed, ik heb het geprobeerd met iCyclone. Maar de fan blijft op 0 RPM staan. Dus ik ben bang dat de fan het echt niet doet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GUZA
  • Laatst online: 04-03-2022
dan lijkt het er idd op dat je fan defect is

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zpottr
  • Niet online

Zpottr

Henk

Mijn MacBook (Core Duo) heeft helaas nog altijd last van het droppen van de WiFi-verbinding op battery power. Dit is weliswaar te voorkomen door ping -i 5 17.254.3.183 (of Azureus oid) in de achtergrond te laten lopen maar dat is toch wel een beetje een vieze workaround.

Airport weer aan de praat krijgen gaat het snelst door "rmb -> Turn Airport Off" te kiezen, gevolgd door, jaja, "rmb -> Turn Airport On". Zwaar irritant maar te doen. Nu heb ik zitten prutsen om hier een keyboard shortcut aan toe te kennen (in Keyboard.prefPane, Keyboard Shortcuts) maar dat werkt niet helaas (er gebeurt helemaal niets).

Heeft iemand ervaring hiermee en wat vond je de efficientste oplossing? Applescript (die zijn met Google wel te vinden), aangeroepen via Quicksilver? Of bestaat er wellicht al een standaard toetscombinatie om Airport aan/uit te zetten? Thanks!

Zoef

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• burne
  • Niet online

burne

Mine! Waah!

Zpottr schreef op zondag 25 februari 2007 @ 18:56:
Mijn MacBook (Core Duo) heeft helaas nog altijd last van het droppen van de WiFi-verbinding op battery power.
Wat voor access-point gebruik je? Ik had dat met een linksys. Verse firmware (DD-Wrt) en WPA gebruiken heeft het opgelost.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zpottr
  • Niet online

Zpottr

Henk

burne schreef op zondag 25 februari 2007 @ 19:17:
[...]

Wat voor access-point gebruik je? Ik had dat met een linksys. Verse firmware (DD-Wrt) en WPA gebruiken heeft het opgelost.
Asus WL-500G. Nieuwe firmware kan ik idd nog wel proberen, helaas zit ik min of meer vast aan WEP vanwege wat overige (AV-)appratuur die in het netwerk hangt. Maar misschien wordt het tijd voor een apart netwerkje voor die dingen (helaas, het is hier toch al niet zo rustig in het WiFi-spectrum...). Bedankt voor de tip.

Zoef

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Underworld

Underworld

+1 Inzichtvol

Zpottr schreef op zondag 25 februari 2007 @ 19:23:
[...]

Asus WL-500G. Nieuwe firmware kan ik idd nog wel proberen, helaas zit ik min of meer vast aan WEP vanwege wat overige (AV-)appratuur die in het netwerk hangt. Maar misschien wordt het tijd voor een apart netwerkje voor die dingen (helaas, het is hier toch al niet zo rustig in het WiFi-spectrum...). Bedankt voor de tip.
Die hebben toch ook zeer goede aangepaste firmware?
denk namelijk idd wel dat het daar aan ligt...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Weet er iemand waar in godsnaam de microfoon inzit in de MB? Ik heb overal zitten zoeken, maar vind nergens een gaatje.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

En wat met die gaatjes vlak naast de webcam ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Links de mic en rechts de led.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zpottr
  • Niet online

Zpottr

Henk

Underworld schreef op zondag 25 februari 2007 @ 20:19:
Die hebben toch ook zeer goede aangepaste firmware?
denk namelijk idd wel dat het daar aan ligt...
Ja, maar het blijft echt bizar dat het alleen mis gaat op battery power :)

Toch bedankt voor de tips.

Zoef

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• burne
  • Niet online

burne

Mine! Waah!

Zpottr schreef op zondag 25 februari 2007 @ 21:28:
Ja, maar het blijft echt bizar dat het alleen mis gaat op battery power :)
Het is een probleem wat samenhangt met twee mogelijke manieren van uitleggen wat je moet doen als een low-power device een connectie maakt. Je macbook verwacht naar een power-down mode te kunnen gaan en je AP denkt dat je macbook de verbinding verbreekt. Vandaar ook dat een ping de verbinding openhoudt. Dan komt 'ie nooit in power-down mode. In WPA is dat anders geregeld en vooral beter omschreven. Vandaar dat 1 workaround is, en nieuwe firmware met support voor powerdown de andere oplossing. Maar: strikt genomen is het onvolledig of onjuist support van 802.11b/g van je access-point.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zpottr
  • Niet online

Zpottr

Henk

burne schreef op zondag 25 februari 2007 @ 21:36:
Het is een probleem wat samenhangt met twee mogelijke manieren van uitleggen wat je moet doen als een low-power device een connectie maakt.
OK, interessant. We gaan wl500g.info maar eens afstruinen :)

Zoef

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mandroid
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 07:29
Is het mogelijk om het opstartgeluidje van de MacBook uit te zetten ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

mandroid schreef op zondag 25 februari 2007 @ 23:56:
Voor het afsluiten je volume naar beneden schroeven.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Is wel mogelijk maar het is wel zo verstandig dit niet helemaal uit te zetten. Aangezien de "boing" van belang kan zijn om te bepalen of je Mac het wel of niet meer doet mocht je ooit opstartproblemen krijgen. Gebruik StartupSound.prefpane en zet het volume wat zachter.
Of gewoon je Mac altijd aan laten staan, heb je er ook geen last van. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DRvDijk
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 29-09 11:52
Deze vraag komt wel wat vaker voor, zeker ook in het vorige deel. Ik ga deze opnemen in de startpost :)
Eehmz, volgens mij heb ik deze ook.. En op het moment is mijn macbook 3 maanden oud (volgens coconutBattery) :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

DRvDijk schreef op maandag 26 februari 2007 @ 08:11:
[...]

Deze vraag komt wel wat vaker voor, zeker ook in het vorige deel. Ik ga deze opnemen in de startpost :)

[...]

Eehmz, volgens mij heb ik deze ook.. En op het moment is mijn macbook 3 maanden oud (volgens coconutBattery) :)
Mmm, mijn 3 weken oude adapter heeft hem niet ;(

De rede dat ik een nieuwe adapter heb is dan ook omdat hij op dat puntje geknakt was (tenminste, hij zat daar erg los).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Sinds afgelope vrijdag avond heb ik mijn Macbook core2duo 2ghz en 1 gb intern geheuge!!

Wat een top apparaat!! stil, mooi, snel en zo kan ik nog wel even doorgaan!!!
OS-X draait ook makkelijk!! in het begin wel even wennen want was alleen widows gewend.. maar na het wknd voel ik me al helemaal thuis op de mac!!
Ben blij de overstap gemaakt te hebben!!!

Ik ben nog wel opzoek naar een programmatje waar ik de batterij kan checken qua levensduur enz...
Ik heb wel gezocht maar ben het nog niet tegengekomen...
Kan iemand een link posten waar ik zo'n programma kan vinden?
Pagina: 1 ... 6 ... 13 Laatste

Dit topic is gesloten.