Sleep mode macbook pro

Pagina: 1
Acties:
  • 311 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RD
  • Registratie: Juni 1999
  • Laatst online: 25-06 11:24
Matched: macbook, dicht
Volgens mij is dit al eerder behandeld, maar kom er niet achter. Ook niet via Google of bij Apple.com.
Ik wil dat mijn macbook pro aan blijft staan als ik hem dicht klap en aan stroom heb gekoppeld om de laptop zo wel te laten downloaden, maar nog wel kan "wegstoppen".

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tweak_dude
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 18:34
Geen matches
Insomnia kan dit, maar deze werkt niet op intel mac met OS X 10.4.8. Maar als je oudere OS X versie draait misschien wel?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Matias
  • Registratie: Augustus 2004
  • Niet online
Matched: dicht
als je m dichtklapt even een usb apparaat er op aansluiten en er weer uithalen.
En de rest van deze opmerking mag je in het vervolg aan een moderator overlaten. De topicreport feature bestaat niet voor niets :)

[ Voor 74% gewijzigd door dawuss op 21-11-2006 00:42 . Reden: modbreak ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RD
Matched: macbook
Hmm matias, dit werkt helaas niet. Macbook gaat vanzelf weer slapen... en ik ook trouwens. Wel een klote optie als jij het mij vraagt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kamerplant
  • Registratie: Juli 2001
  • Niet online
Met behulp van een externe monitor / usb device kun je het op de volgende manier doen:
http://www.macintouch.com...ts/macbook/topic4286.html

Er schijnt ook speciaal hiervoor een kernel hack te zijn, zoiets las ik ooit in een of ander topic in dit forum welke ik nu niet kon vinden. Gebruik zoekwoorden als 'clamshell' 'lid closed' om meer informatie te vinden.

/edit/
Got it. http://digg.com/apple/Pre..._sleeping_when_lid_closed

[ Voor 10% gewijzigd door kamerplant op 20-11-2006 23:42 ]

🌞🍃

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Digistorm
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 30-06 13:07

Digistorm

ex-demo scener

Geen matches
Bij mijn iBook is het genoeg om het VGA verloopje er in te stoppen in combinatie met een USB dongle. Maar kan me voorstellen dat dat niet handig is.

Hier stond achterhaalde informatie…

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RD
InsomniaX al gebruikt, maar werkt niet op macbook pro. Blijkbaar is er geen oplossing voor macbook om deze aan te laten staan zonder extern monitor en toetsenbord. Ik zou zelf die keuze willen maken en niet m'n macbook, rare optie.

-mattias- De eerder opmerking sloeg niet op jou, maar op de automatische optie van de macbook.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kaassouffle
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 03-10 20:43

kaassouffle

Medewerker v/d Maand

insomiaX werkt niet met osx 10.4.8.. maar dit zegt iemand op site van insomniaX...
I am sure a lot of people have already been doing this, but maybe not everyone is aware. A temporary solution to the 10.4.8 problem is to plug a usb mouse into the Macbook before you close the lid. Then close the lid and click the mouse a few times. The Macbook will then stay awake. You can then remove the mouse and it stays awake. It’s sorta annoying to deal with, but better then nothing.
al geprobeerd?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RD
Geen matches
hmmm nog niet ... laten we eens kijken

-nope, wil niet ... -

[ Voor 24% gewijzigd door RD op 21-11-2006 12:01 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RD
Matched: macbook, dicht
mag ook dicht dit topic... gaan we wel verder in macbook pro topic!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kamerplant
  • Registratie: Juli 2001
  • Niet online
Geen matches
Het is wel zo leuk om de oplossing (mocht je die vinden) hier ook te posten. Mensen die later de search zullen gebruiken omdat ze hetzelfde probleem hebben zullen eerder op dit topic stuiten dan zo'n groot MB Pro topic.

🌞🍃

Pagina: 1