[MacBook] Discussietopic en Mini-FAQ deel 7 Vorige deel Overzicht Volgende deel Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 10 ... 13 Laatste
Acties:
  • 6.382 views sinds 30-01-2008

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• njh
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 23-09 15:27

njh

ik wil binnenkort een macbook (zwart) bestellen, maar wat is nu precies het verschil tussen de nederlands en internationaal engels toetsenbord-layout?
alleen het dollar/euro teken?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

256MB is veels te weinig, laat staan als je meerdere apps tergelijk opent.

Voor wat serieus PS werk heb je denk ik toch wel in 1GB nodig, iig niet minder dan 512MB.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CyBeR
  • Registratie: September 2001
  • Niet online

CyBeR

💩

njh schreef op dinsdag 20 maart 2007 @ 20:34:
ik wil binnenkort een macbook (zwart) bestellen, maar wat is nu precies het verschil tussen de nederlands en internationaal engels toetsenbord-layout?
Alleen de 'num verg' toets die in het engels 'num lock' heet, afaik. Volgens mij zit op de int. english ook gewoon een euroteken onder de 2, en het dollarteken is gewoon zoals altijd shift-4.

All my posts are provided as-is. They come with NO WARRANTY at all.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

njh schreef op dinsdag 20 maart 2007 @ 20:34:
De enter-toets die ligt of staat is het grootste verschil :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kaspers
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 04-10 16:42
Nee hoor... alleen num-lock ipv num vergr, en het euroteken staat er niet op ;).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CyBeR
  • Niet online

CyBeR

💩

Verwijderd schreef op dinsdag 20 maart 2007 @ 20:41:
[...]

De enter-toets die ligt of staat is het grootste verschil :)
Dat is een verschil met US layout.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

dat gedoe met die keyboard-layouts is volgens mij al een paar keer naar voren gekomen in dit en voorgaande topics. voor de duidelijkheid: alle toetsenborden die binnen europa kan bestellen hebben een staande entertoets en wijken alleen af qua bv numlock/numvergr, een liggende entertoets en een iets andere layout wordt in de verenigde staten etc gebruikt, hier niet. ik kan me in dit topic een gebruiker herinneren die in de US bij de applestore zijn topcase had laten vervangen voor de amerikaanse variant.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Oeps, ik dacht even dat internationaal-engels gelijk stond aan de US layout :$

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ppl
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

ppl

Verwijderd schreef op maandag 19 maart 2007 @ 01:04:
Direct3D is onderdeel van DirectX. Direct3D is verantwoordelijk voor de 3D grafische versnelling, Die hack waar je het over had was volgens mij gewoon een experimentele optie in VmWare Fusion.
Dat is dus het verschil wat ik bedoel: DirectX is Direct3D plus nog wat meer. De hack waar ik het over heb zit niet in VMWare Fusion; inVMWare Fusion zit het namelijk gewoon als feature, hoef je niks voor te doen. Ik heb al teruggevonden wat ik bedoelde: het ging om eenzelfde 3D support in de VMWare Workstation dus niet in Parallels.
Operations schreef op dinsdag 20 maart 2007 @ 10:58:
Grootste nadeel van een glossy scherm is dat je er echt alles op ziet... klein stofje op het scherm? niet wegvegen want dan zit er meteen een duidelijke vette veeg op... ook niet wegblazen want dan heb je kans op kleine druppeltjes van je adem op het scherm...
Spiegelingen vallen overigens meestal inderdaad wel mee.
Jij hebt vast geen bril als ik dat zo lees :P Mensen met bril kennen het verschijnsel van stof wel, die raken er gewoon aan gewend. Zo zal het ook wel met het scherm gaan; in het begin zie je het heel erg, later merk je het niet eens op. Voor spiegelingen kan hetzelfde opgaan, het is maar net in hoeverre je aan die spiegelingen stoort. Van alles glossy schermen heeft de Macbook veruit de minst spiegelende. Een zeer fraai compromis tussen glossy en non-glossy, maar toch...je moet er van houden :)
Verwijderd schreef op dinsdag 20 maart 2007 @ 20:49:
Oeps, ik dacht even dat internationaal-engels gelijk stond aan de US layout :$
Diverse mac winkels doen dat ook, dus pas hier wel even voor op. De US layout is echt anders dan die International English layout. De eerste kun je alleen in de USA verkrijgen en de laatste hier in Europa. Enige echt grote verschil is de plek van de tilde toets en de staande ipv liggende enter. Ik denk dat je daar wel gauw aan kunt wennen, het is even weten waar je in vervolg moet mikken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BlackMage
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 26-09 16:25
Voordat ik mijn macbook aanschafte zat ik ook erg te hikken tegen de staande entertoets. In de winkel ramde ik telkens op de verkeerde knop. In de mac store in Groningen heb ik gevraagd of het mogelijk was om een Amerikaanse toetsenbordlayout te krijgen. Volgens de verkoper zou dat geen probleem zijn echter zou het maanden duren voordat deze binnen was en zou het een compleet Amerikaanse zijn, dus met amerikaanse stekker op de voeding. Ik heb toen besloten om toch maar een normale Europese te nemen en alleen in de eerste week dat ik dat ding had merkte ik er wat van.

Elk laptop toetsenbord heeft wel dat sommige knoppen op een vreemde plek zitten of te klein zijn of whatever, je zou dus aan elk toetsenbord ongeacht merk moeten wennen. Had het beter gekund? ja. Heb je er last van? nee.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Daedalus schreef op dinsdag 20 maart 2007 @ 12:20:
[...]

Kijk op de Apple Store Online wat je configuratie opties zijn.
Alleen wat je dus kan configureren, is ook het enige wat je echt kan vervangen of uitbreiden?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Daedalus
  • Registratie: Mei 2002
  • Niet online

Daedalus

Moderator Apple Talk

Keep tryin'

Verwijderd schreef op woensdag 21 maart 2007 @ 08:36:
[...]

Alleen wat je dus kan configureren, is ook het enige wat je echt kan vervangen of uitbreiden?
Ja, alleen het geheugen en de harde schijf zijn gemakkelijk te vervangen.

“You know what I've noticed Hobbes? Things don't bug you if you don't think about them. So from now on, I simply won't think about anything I don't like, and I'll be happy all the time!” | 宇多田ヒカル \o/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Serenity
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 14-01-2023
BlackMage schreef op dinsdag 20 maart 2007 @ 23:47:
Voordat ik mijn macbook aanschafte zat ik ook erg te hikken tegen de staande entertoets. In de winkel ramde ik telkens op de verkeerde knop.
Same here :) Heb daarom koop van MacBook ook lang uitgesteld, voornamelijk omdat ik geen zin had na aankoop die topcase weer ergens te laten vervangen door een US layout. Uiteindelijk toch gewoon met de staande enter gaan werken, en na 1 dag was ik er al aan gewend. Denk er nu eigenlijk nooit meer over na eigenlijk :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• njh
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 23-09 15:27

njh

bedankt, dan weet ik genoeg.

heb momenteel ook een apple wireless keyboard en deze heeft ook een staande enter en tilde naast de shift, dus dat zou dan geen probleem zijn. ga ik lekker voor de international, wil immers ook engelse OS X. Wacht nog heel even op eventuele openbaringen van apple zoals leopard... hoop dat de 27e meer uitsluitsel geeft.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Daedalus
  • Niet online

Daedalus

Moderator Apple Talk

Keep tryin'

njh schreef op woensdag 21 maart 2007 @ 10:15:
bedankt, dan weet ik genoeg.

heb momenteel ook een apple wireless keyboard en deze heeft ook een staande enter en tilde naast de shift, dus dat zou dan geen probleem zijn. ga ik lekker voor de international, wil immers ook engelse OS X. Wacht nog heel even op eventuele openbaringen van apple zoals leopard... hoop dat de 27e meer uitsluitsel geeft.
Het kiezen voor internationaal Engels t.o.v. Nederlands Mac OS heeft alleen invloed op de taal van de bijgeleverde documentatie. Mac OS X zelf is multilingual. Als je de computer nl. opstart kun je de hoofdtaal kiezen (Engels, Frans, Duits, Nederlands, Spaans, Chinees, enz.) en achteraf kun is dit nog te wijzigen via de Systeemvoorkeuren. Je kunt zelfs als je dat wil per gebruiker een andere taal instellen.

“You know what I've noticed Hobbes? Things don't bug you if you don't think about them. So from now on, I simply won't think about anything I don't like, and I'll be happy all the time!” | 宇多田ヒカル \o/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CyBeR
  • Niet online

CyBeR

💩

BlackMage schreef op dinsdag 20 maart 2007 @ 23:47:
Elk laptop toetsenbord heeft wel dat sommige knoppen op een vreemde plek zitten of te klein zijn of whatever, je zou dus aan elk toetsenbord ongeacht merk moeten wennen. Had het beter gekund? ja. Heb je er last van? nee.
Je went er heel snel aan idd. Ik werk nog wel's op amerikaanse en dan zit ik de eerste paar minuten ook steeds verkeerd, maar daarna gaat 't wel. (Als je vaak genoeg switcht gaat 't steeds sneller ;))

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tweak_dude
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 17:01
De accu van mijn MB doet nu al een tijdje vreemd. Als de resterende tijd om op de accu te werken minder dan 20 minuten is valt mijn MB gewoon helemaal uit (niet in standby dus).
Ik heb het PRAM al een paar keer gereset maar dat hielp niet. Gisteren heb ik de accu nog maar eens proberen te calibreren. Was wel lastig omdat de MB natuurlijk weer uitviel voordat hij in standby ging @ 0% accu lading. Maar na een tijdje wachten weer aangezet te hebben en vervolgens handmatig te laten slapen toch gelukt.
Maar vanochtend wordt ik verrast door een kruisje bij de batterij status: No batteries available :/
Nouja maandag maar even langs A-Mac.

Edit: ook de door Apple genoemde oplossingen (http://docs.info.apple.com/article.html?artnum=304301) helpen niet.

[ Voor 8% gewijzigd door tweak_dude op 23-03-2007 11:26 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Underworld
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 25-09 20:49

Underworld

+1 Inzichtvol

Dat calibreren is volgens mij vet slecht voor je batterij, ik begin er zelf niet eens aan na al die verhalen hierzo :/

“Victorious warriors win first and then go to war,
while defeated warriors go to war first and then seek to win”
― Sun Tzu, The Art of War

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Het calibreren zorgt er alleen voor dat de "resterende tijd" wat nauwkeuriger aangegeven kan worden, dus eigenlijk is het nergens voor nodig imho :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tweak_dude
Bij een nieuwe batterij moet deze wel gecalibreert worden volgens Apple. Na die eerste keer ga ik het voortaan ook niet meer doen :/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Komende dinsdagavond : MacBook 999 euro bij de Bijenkorf vanaf 18.00 uur als je een BijCard hebt. Het is het instapmodel Core2Duo.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Intrepidity
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 24-06-2024
Verwijderd schreef op vrijdag 23 maart 2007 @ 22:07:
Komende dinsdagavond : MacBook 999 euro bij de Bijenkorf vanaf 18.00 uur als je een BijCard hebt. Het is het instapmodel Core2Duo.
Hoera, en dinsdag krijg ik net m'n macbook met de post :P maarja, wel met wat upgrades, anders had ik die zelf weer moeten uitvoeren, maar toch :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xe0n
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 11-09 23:38

Xe0n

^ Me

Intrepidity schreef op vrijdag 23 maart 2007 @ 22:09:
[...]

Hoera, en dinsdag krijg ik net m'n macbook met de post :P maarja, wel met wat upgrades, anders had ik die zelf weer moeten uitvoeren, maar toch :P
stuur je hem gratis terug en koop je alsnog bij de bijenkorf

bij apple kan je producten binnen 2 weken gratis terugsturen en krijg je al je geld terug

...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CyBeR
  • Niet online

CyBeR

💩

En dan ben je wat, 30 euro opgeschoten?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

100 euro?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

CyBeR schreef op vrijdag 23 maart 2007 @ 22:29:
En dan ben je wat, 30 euro opgeschoten?
kost ie geen 1099 instap?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tweak_dude
Mwa als student is dat verschil alweer een stuk kleiner. Plus dat het middelste model instussen antrekkelijker is imo (waar die korting natuurlijk weer niet geldt).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Studentenkorting ftw:

Afbeeldingslocatie: http://img117.imageshack.us/img117/1909/picture1xt9.png

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Underworld

Underworld

+1 Inzichtvol

Hmm prijs is weer gedaald zie ik al ...
jah via studentenkorting zou ik hem iig halen, ook op die manier gedaan

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Underworld schreef op vrijdag 23 maart 2007 @ 23:03:
Hmm prijs is weer gedaald zie ik al ...
jah via studentenkorting zou ik hem iig halen, ook op die manier gedaan
Via Surfspot is dit (Haagse Hogeschool). Was vroeger iets van €1030,- ja, ik keek ook even vreemd op net ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CyBeR
  • Niet online

CyBeR

💩

Afbeeldingslocatie: http://www.cyberhq.nl/~marco/astore.png

De prijs varieert een beetje aan de hand van je instelling ;)

[ Voor 41% gewijzigd door CyBeR op 23-03-2007 23:22 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Eswip
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 23-06-2024
CyBeR schreef op vrijdag 23 maart 2007 @ 23:22:
[afbeelding]

Welke instellingen zijn dat dan?? :) Ik zit op de Universiteit Twente, en als ik via Surfspot naar de shop ga, dan kom ik op 1011 euro uit voor het goedkoopste model...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Intrepidity
CyBeR schreef op vrijdag 23 maart 2007 @ 23:22:
[afbeelding]

Juistem, op Windesheim mogen we 1011 dokken voor het instapmodel ;(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb hem ook voor 1011 euro gekocht + een gratis printer t.w.v. 90 euro (dat geldbedrag krijg ik eind deze maand teruggestort)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Galoptic
  • Laatst online: 04-10-2024
Het middelste model kost een Erasmus Uni student blijkbaar nog steeds 1004 euro ex BTW. Hebben bepaalde HBO- (grafische opleidingen e.d.) en WO-instellingen 'extra goede deals' met Apple / Surfspot afgesloten, of waar zit dat verschil 'm in?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Maeslant
  • Nu online
Servor schreef op donderdag 01 maart 2007 @ 09:07:
Ik hoor trouwens ook wel wat negatieve geluiden over de ingebouwde speakertjes in de MacBook. Klopt dit? Nou weet ik uiteraard wel dat je geen wonderen moet verwachten van laptop speakers, maar de speakertjes in mijn HP laptop (van de baas) klinken toch erg behoorlijk. Zeker goed genoeg om op de bank een mp3 te luisteren als je aan het tikken bent. Kan ik dat ook verwachten van de MacBook of is het echt prut?
Hier ben ik ook erg benieuwd naar, ik typ dit vanaf een HP Nx7400 en het geluid is gewoon erg goed. Echt goed genoeg om muziek op te luisteren. Ik heb nog weinig laptops gezien die zulk lekker geluid produceren. Eigenlijk moet ik even vergelijken met iemand met een macbook.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GR1221
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 27-09 06:51
Maeslant schreef op zaterdag 24 maart 2007 @ 08:30:
[...]

Hier ben ik ook erg benieuwd naar, ik typ dit vanaf een HP Nx7400 en het geluid is gewoon erg goed. Echt goed genoeg om muziek op te luisteren. Ik heb nog weinig laptops gezien die zulk lekker geluid produceren. Eigenlijk moet ik even vergelijken met iemand met een macbook.
Voor een mp3tje op z'n tijd is het te doen, maar je hebt nul lage tonen ofzo. Mocht je hem dagelijks gaan gebruiken voor het draaien van muziek, dan moet je er toch echt een speakerset op aansluiten, anders is het te blikkerig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kaspers
Eswip schreef op vrijdag 23 maart 2007 @ 23:31:
Welke instellingen zijn dat dan?? :) Ik zit op de Universiteit Twente, en als ik via Surfspot naar de shop ga, dan kom ik op 1011 euro uit voor het goedkoopste model...
Apple On Campus

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kentut
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 04-10 19:12
Verwijderd schreef op vrijdag 23 maart 2007 @ 22:07:
Afbeeldingslocatie: http://publishit.netivity.nl/data/PublishIT/folder-518/hotspots/pagina-94-hotspot-65387.jpg

Het is niet het instapmodel geloof ik. Ietsje beter met 1Gb geheugen en MS Office 2004.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mandroid
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 07:33
Toch schreef op zaterdag 24 maart 2007 @ 09:17:
[...]
Voor een mp3tje op z'n tijd is het te doen, maar je hebt nul lage tonen ofzo. Mocht je hem dagelijks gaan gebruiken voor het draaien van muziek, dan moet je er toch echt een speakerset op aansluiten, anders is het te blikkerig.
Klopt, zolang je geen muziek draait met lage tonen valt vrij goed mee (naar laptop standaarden). Zo draait dEUS of Radiohead er vrij goed op, je mist natuurlijk wel de "warmte" in de muziek die je wel krijgt met een deftige geluidsinstallatie. Probeer je echter iets met veel lage tonen (probeer eens Jambi van Tool bv), dan is het geluid echt erbarmelijk...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Daedalus
  • Niet online

Daedalus

Moderator Apple Talk

Keep tryin'

Kentut schreef op zaterdag 24 maart 2007 @ 10:18:
[...]

[afbeelding]

Het is niet het instapmodel geloof ik. Ietsje beter met 1Gb geheugen en MS Office 2004.
Er staat MS Office 2004 Test Drive, oftewel de 30-dagen-proberen versie die standaard op elke Mac staat :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hmm, upgraden naar 2GB wordt wel aantrekkelijk :P Crucial.com/eu vraagt nu €128 voor 2x1GB, vorige week was dat nog €175 :)

Ik denk dat ik nog even wacht, hopelijk komt de prijs onder de €100 terecht :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zpottr
  • Registratie: Mei 2000
  • Niet online

Zpottr

Henk

Daedalus schreef op zaterdag 24 maart 2007 @ 10:33:
[...]
Er staat MS Office 2004 Test Drive, oftewel de 30-dagen-proberen versie die standaard op elke Mac staat :)
Ja, het is wat misleidend omdat er een komma tussen staat maar inderdaad: helaas alleen de evaluatieversie die er altijd op zit. Maar toch leuk prijsje, als je geen student bent.

Zoef

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Kentut schreef op zaterdag 24 maart 2007 @ 10:18:
[...]

[afbeelding]

Zou die 1Gb geheugen geen drukfoutje zijn in de folder?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aloys
  • Niet online
Lijkt mij niet. Als je namelijk naar de folder kijkt, en dan specifiek naar de doorgestreepte prijs dan kan je wel zien dat dit een iets duurder model was. Het istap model is 1099, en deze 1179 standaard. (Houden we ff geen rekening met de winst van de bijenkorf.)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Kan iemand mij ook vertellen of de kortingen bij surfspot.nl ook gelden voor de macbook pro? Ik ga volgend jaar namelijk naar een hogeschool en heb dus nog geen inlogcode om dit te bekijken.. Zo ja, wil iemand dan zo vriendelijk zijn om de prijzen te posten :)
Alvast bedankt _/-\o_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Flatwhite
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 16:15
Verwijderd schreef op zaterdag 24 maart 2007 @ 15:10:
Kan iemand mij ook vertellen of de kortingen bij surfspot.nl ook gelden voor de macbook pro? Ik ga volgend jaar namelijk naar een hogeschool en heb dus nog geen inlogcode om dit te bekijken.. Zo ja, wil iemand dan zo vriendelijk zijn om de prijzen te posten :)
Alvast bedankt _/-\o_
15 inch: 2,16 Ghz
Eur 1.789,76

15 inch: 2,33 Ghz
Eur 2.239,58

Ingelogt met mn Universiteit Utrecht studentnummer.... Korting? Ja duss... :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kaspers
Maar dat is met Apple On Campus.. nog meer korting dus dan de normale studentenkorting..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Flatwhite schreef op zaterdag 24 maart 2007 @ 15:21:
[...]

15 inch: 2,16 Ghz
Eur 1.789,76

15 inch: 2,33 Ghz
Eur 2.239,58

Ingelogt met mn Universiteit Utrecht studentnummer.... Korting? Ja duss... :)
Bedankt voor je post!
Nu nog zien wanneer ik dat studentnummer krijg 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op zaterdag 24 maart 2007 @ 00:19:
Ik heb hem ook voor 1011 euro gekocht + een gratis printer t.w.v. 90 euro (dat geldbedrag krijg ik eind deze maand teruggestort)
En hoe kom je aan zo'n gratis printer als ik vragen mag? Want ik zie em wannee rik ingelogd ben ook voor 1011, de volgende pagina kan ik dan van alles eraan configureren maar ik zie geen optie voor gratis printer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Flatwhite
Verwijderd schreef op zaterdag 24 maart 2007 @ 16:08:
[...]

Bedankt voor je post!
Nu nog zien wanneer ik dat studentnummer krijg 8)7
Vrienden, Familie, Kenissen en vage kenissen.... die er misschien 1 hebben :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MikeN
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 13:10
Die kortingen zijn wel afhankelijk van de instelling overigens. Normale studentenkorting is 5%, via Surfspot had ik 8% (TUD), maar er zijn scholen/unis met hogere kortingspercentages.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

ik vroeg me af of er meer mensen zijn die probelemen hebben met de brightness van het macbook scherm...
Het volgende is het probleem: ik heb een macbook eerste generatie en mijn zus één van de tweede generatie. Op mijn scherm zijn de kleuren prima en mooi maar op die van mijn zus is het echt niet om aan te zien, ik heb 'm meerdere malen gecalibreerd verschillende profiles geprobeerd (ook die van mijn macbook op haar macbook gezet) maar niets lijkt te helpen.
Het is jammer dat ik geen foto's kon maken maar het is echt lelijk, ik heb het wel vaken in macstores gezien maar eigenlijk nooit naar gevraagd (dacht altijd dat het gewoon nooit gecalibreerd was...). Om een voorbeeld te schetsen: als je een safari venster opent dan is waar de titel staat bijna helemaal wit de buitenkant is een beetje grijs maar niet zoals bij mij... verder kun je ook bijna niet zijn als je een tekst selecteerd nouja etc etc.
Qua updates is ie helemaal uptodate. Het enige wat ik nog niet geprobeerd heb is het nvram (oid resetten). Maar dat zou ik nog wel eens kunnen proberen. Maar ben bang dat dat niet helpt... Zijn er meer mensen die dit probleem hebben? Wat hebben jullie gedaan om het te verhelpen? etc.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Maartenvs
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 02-10 23:02

Maartenvs

For Sale

Ik heb er geen problemen mee maar heb wel het idee dat als brightness vol open staat dat het contrast drastisch verminderd. Maar als je in een sterk verlichte omgeving zit heeft dat wel zijn voordeel omdat je dan tenminste nog wel iets ziet. Verder moet ik wel zeggen dat sinds ik mijn macbook heb gecalibreert met mijn spyder pro, alles een stuk beter oogt, maar dat was te verwachten.
Mijn kleurprofiel misschien helpt het bij jou. (ik ben nog nieuw met osx dus ik weet niet of de spyder software verplicht is om het profiel te laden)

[ Voor 22% gewijzigd door Maartenvs op 25-03-2007 13:09 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik ben van plan een macbook te halen alleen vroeg ik mij af of het niet beter is om te wachten op mac os x Leopard aangezien deze dit voorjaar nog uitkomt? Zijn de verbeteringen minimaal of echt iets om naar uit te kijken?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aloys
  • Niet online
nieuws: 'Apple stelt Leopard-release uit voor Vista-support'

Ff afwachten tot de vermoedens bevestigd zijn en dan alsnog kopen. Het blijft altijd moeilijk te voorspellen wanneer zoiets uit komt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Maartenvs schreef op zondag 25 maart 2007 @ 12:57:
Ik heb er geen problemen mee maar heb wel het idee dat als brightness vol open staat dat het contrast drastisch verminderd. Maar als je in een sterk verlichte omgeving zit heeft dat wel zijn voordeel omdat je dan tenminste nog wel iets ziet. Verder moet ik wel zeggen dat sinds ik mijn macbook heb gecalibreert met mijn spyder pro, alles een stuk beter oogt, maar dat was te verwachten.
Mijn kleurprofiel misschien helpt het bij jou. (ik ben nog nieuw met osx dus ik weet niet of de spyder software verplicht is om het profiel te laden)
Als ik dit kleurprofiel open dan lijkt er veel teveel rood in te zitten.
Ik heb de meeste recente MB met C2D, en jij?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tweak_dude
Calibratie is dan ook niet voor een type scherm maar voor 1 specifiek scherm. De calibratie van een ander scherm gebruiken lijkt me dan ook niet erg nuttig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Aloys schreef op zondag 25 maart 2007 @ 14:59:
nieuws: 'Apple stelt Leopard-release uit voor Vista-support'

Ff afwachten tot de vermoedens bevestigd zijn en dan alsnog kopen. Het blijft altijd moeilijk te voorspellen wanneer zoiets uit komt.
Dat uitstel geruchten voor vista support is echt crap!!

Apple: Leopard Still On Schedule

Je kan er bijna vanuit gaan dat leopard tijdens de WWDC wordt gereleased. En er zitten toch wel een aantal flinke verbeteringen in 10.5.

Het is aan jouw om nog 3 maanden geduld te kunnen opbrengen voordat je hem gaat halen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Zou ook wel van de zotten zijn... Een OS maandan naar voren duwen zodat je een OS van een concurrent kan draaien...

En dan breng je rond oktober toch gewoon een update voor Bootcamp uit?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

tweak_dude schreef op zondag 25 maart 2007 @ 15:31:
Calibratie is dan ook niet voor een type scherm maar voor 1 specifiek scherm. De calibratie van een ander scherm gebruiken lijkt me dan ook niet erg nuttig.
Ik neem aan dat elk scherm binnen een bepaalde serie exact hetzelfde is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Plecky
  • Niet online
Kaspers schreef op zaterdag 24 maart 2007 @ 15:42:
Maar dat is met Apple On Campus.. nog meer korting dus dan de normale studentenkorting..
Volgens mij krijg ik met m'n universiteit Utrecht login geen Apple on Campus korting. Ik zie namelijk ook de goedkoopste MacBook voor 1011.
Apples pagina over Apple On Campus linkt bovendien naar een pagina van de faculteit Wijsbegeerte waar ik niets kan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kaspers
Plecky schreef op zondag 25 maart 2007 @ 15:54:
Volgens mij krijg ik met m'n universiteit Utrecht login geen Apple on Campus korting. Ik zie namelijk ook de goedkoopste MacBook voor 1011.
Apples pagina over Apple On Campus linkt bovendien naar een pagina van de faculteit Wijsbegeerte waar ik niets kan.
Je bedoeld deze ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Maartenvs
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 02-10 23:02

Maartenvs

For Sale

Verwijderd schreef op zondag 25 maart 2007 @ 15:19:
[...]

Als ik dit kleurprofiel open dan lijkt er veel teveel rood in te zitten.
Ik heb de meeste recente MB met C2D, en jij?
Ik heb de meest recente volgens mij. Is net een maand oud mijn mb. Maar ieder scherm is idd wel net iets anders. Ze worden in de fabriek wel quick-and-dirty gecalibreerd maar daar zit waarschijnlijk ook meteen het probleem waarom jij misschien te veel rood ziet. Verder moet je er wel eerst een paar uur mee werken. Na het calibreren van mijn scherm moesten mijn ogen ook wennen aan de kleur maar ik merk wel dat foto's e.d. er stukken beter uitzien.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Plecky
  • Niet online
Whoops, die ja.
Zou makkelijker zijn als het allemaal via surfspot ging.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Intrepidity
MacBook 13.3" / 1.86GHz / 1GB / 80GB binnen *O*
Zit helaas alleen een stuk stikker op de behuizing.. krijg het er nauwelijks af.. zou het kwaad kunnen om een klein beetje stikkerverwijderaar te gebruiken op de behuizing? of gaat dat uitbijten..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Flatwhite
Intrepidity schreef op dinsdag 27 maart 2007 @ 16:38:
MacBook 13.3" / 1.86GHz / 1GB / 80GB binnen *O*
Zit helaas alleen een stuk stikker op de behuizing.. krijg het er nauwelijks af.. zou het kwaad kunnen om een klein beetje stikkerverwijderaar te gebruiken op de behuizing? of gaat dat uitbijten..
Heb je 'm nieuw gekocht? Zo ja...waar zit de sticker?? :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Intrepidity
Flatwhite schreef op dinsdag 27 maart 2007 @ 16:40:
[...]

Heb je 'm nieuw gekocht? Zo ja...waar zit de sticker?? :?
Nieuw gekocht ja, zit op de rand van m'n scherm, waar je m open doet... was een ongelukje, er zit namelijk een soort kunstof folie omheen als hem krijgt, die dus vastgeplakt zit met een nogal hardnekkige stikker, en die is aan m'n behuizing komen te zitten ;(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gabliboeba
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 11-09 23:53
Nee, dat mag niet hier, daar hebben we V&A voor :)

[ Voor 80% gewijzigd door Daedalus op 27-03-2007 17:24 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aloys
  • Niet online
wellicht ff posten in vraag & aanbod?

edit: Modjes zijn te snelllll :P

[ Voor 72% gewijzigd door Aloys op 27-03-2007 17:26 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chillmeister
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 17:19
Ben geen student meer dus korting kan ik niet krijgen. Maar dat maakt niet uit want ik kom net terug uit de VS en heb ongeveer 1000 betaalt ipv 1299 die je in nederland betaalt. Het is mijn eerste Mac en heb tot nu toe veel plezier ermee!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ben ook geen student, maar aangezien er genoeg mb door lay`s zijn uitgedeeld met de chip`s actie. koop je ze nieuw in doos op marktplaats voor maximaal €900 (en ik voor €875) daar kan geen studentekorting tegen op ;-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Underworld

Underworld

+1 Inzichtvol

Chillmeister schreef op dinsdag 27 maart 2007 @ 17:34:
Ben geen student meer dus korting kan ik niet krijgen. Maar dat maakt niet uit want ik kom net terug uit de VS en heb ongeveer 1000 betaalt ipv 1299 die je in nederland betaalt. Het is mijn eerste Mac en heb tot nu toe veel plezier ermee!
k ben nu al jaloers op je toetsenbord layout...
ik vind het nog steeds een nadeel namelijk die staande return toets :/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Intrepidity
even een mac-os-for-dummies vraag.. hoe kan ik een applicatie fullscreen maken? en dan bedoel ik niet over de dock en menubalk heen, maar gewoon gemaximaliseerd zegmaar... als ik op het plusje druk bij firefox blijft er nog een centimeter of 3 aan de rechterkant waar ik m'n desktop blijf zien..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Intrepidity schreef op dinsdag 27 maart 2007 @ 19:13:
even een mac-os-for-dummies vraag.. hoe kan ik een applicatie fullscreen maken? en dan bedoel ik niet over de dock en menubalk heen, maar gewoon gemaximaliseerd zegmaar... als ik op het plusje druk bij firefox blijft er nog een centimeter of 3 aan de rechterkant waar ik m'n desktop blijf zien..
Maximaliseren werkt niet zoals Windows dat doet. Daar wordt namelijk de maximale hoogte en breedte gebruikt. OS X gebruikt de maximale benodigde breedte en hoogte. Het is dus afhankelijk van je content. Wanneer je venster wel maximaal wilt hebben dan moet je deze rechtonder gewoon groter slepen. Wanneer je dit venster sluit en weer een nieuwe opent dan moet als het goed is de laatst ingestelde afmetingen weer gebruikt worden.
In Safari gebruik ik een Javascriptje als bookmark waarmee ik met behup van een sneltoets het volledige scherm kan gebruiken. Onder FF kun je volgens mij niet standaard sneltoetsen koppelen aan bookmarks.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

hij maakt het zo groot als nodig is... dus hij oversized niet..althans tenzij je hem zelf uittrekt rechtsonder in je venster.

overigens nog geen vorderingen met het beeldscherm-verhaal... zijn er echt geen andere mensen met hetzelfde probleem? (extreme brightness en contrast) Morgen toch maar eens bij machouse langs anders...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ben al een weekje of anderhalf continu bittorrents aan het downloaden. De MacBook blijft boven de 65 graden en de fans draaien continu (gem. 60K download, 100K upload).

Kan de MacBook dit wel hebben of slijten de fans en mobo nu te snel? Is de MB gemaakt om lange tijd warm te blijven?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op woensdag 28 maart 2007 @ 00:12:
Ben al een weekje of anderhalf continu bittorrents aan het downloaden. De MacBook blijft boven de 65 graden en de fans draaien continu (gem. 60K download, 100K upload).

Kan de MacBook dit wel hebben of slijten de fans en mobo nu te snel? Is de MB gemaakt om lange tijd warm te blijven?
Neen, je Macbook is bedoelt om nooit te laten werken en gewoon om naartoe te kijken, een mooi wit kastje ;)
Natuurlijk mag je hem continu gebruiken, daarvoor is ie ook ontworpen eh! Hij zal wel iets vlugger verslijten, maar dat heb je ook met je auto. Doe je er meer kilometers mee, is ie vlugger kapot.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Intrepidity
Zit er tegenwoordig eigenlijk nog een halve liter koelpasta in die dingen of zijn ze eindelijk wakker geworden? :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dreester
  • Niet online
Intrepidity schreef op woensdag 28 maart 2007 @ 10:14:
Zit er tegenwoordig eigenlijk nog een halve liter koelpasta in die dingen of zijn ze eindelijk wakker geworden? :P
Zit met dezelfde vraag.

Andere vraag, ik las in een review dat je niet net als op een pc notebook op je trackpad kunt tappen om te klikken, klopt dat? Had het zelf in de mediamarkt ook geprobeerd en het lukte me idd niet. Is daar iets aan te doen?
Vraagt een appleleek

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op dinsdag 27 maart 2007 @ 19:26:
overigens nog geen vorderingen met het beeldscherm-verhaal... zijn er echt geen andere mensen met hetzelfde probleem? (extreme brightness en contrast) Morgen toch maar eens bij machouse langs anders...
Heb je niet gewoon verhoogd contrast aan staan in de toegankelijkheidsopties?

Druk eens een aantal keer apple-ctrl-alt-komma in en kijk of het beter wordt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Je kunt zeker wel op je trackpad tappen, dat is in te stellen in de systeemvoorkeuren. Bij de nieuwe MacBook(Pro)'s is het zelfs in te stellen dat je als je met 2 vingers tapt een rechtermuisklik simuleert.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Uberprutser
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 03-10 10:06
Intrepidity schreef op woensdag 28 maart 2007 @ 10:14:
Nope, tegenwoordig wordt er machinaal een klein blokje prut op de heatsink gekwakt welke precies genoeg is als je hem vastdraaid :)

As you may already have guessed, following the instructions may break your system and you are on your own to fix it again.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Whieee
  • Laatst online: 30-09 19:25

Whieee

Moderator Apple Talk

⌘ + ⌥ + ⎋

Digitizers schreef op woensdag 28 maart 2007 @ 10:33:
[...]

Zit met dezelfde vraag.

Andere vraag, ik las in een review dat je niet net als op een pc notebook op je trackpad kunt tappen om te klikken, klopt dat? Had het zelf in de mediamarkt ook geprobeerd en het lukte me idd niet. Is daar iets aan te doen?
Vraagt een appleleek
Dat kun je onder System Preferences - Keyboard & Mouse - Trackpad gewoon instellen :) Evenals het 2-finger-scrollen en 2-finger-alternative-click :) De review klopt dus niet en in de MediaMarkt moet je sowieso geen Apple vragen stellen, want doorgaans kunnen ze je hooguit vertellen wat er op het spec sheetje staat wat je zelf ook al wel gelezen had. Wanneer je wat meer deskundigheid verwacht van een winkel moet je bij een Apple Centre Premium Reseller zijn ;)

Launching containers into space

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AMDman
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 18-08 09:23
ghe, gisteravond even die macbook opgehaald bij de bijenkorf voor 999€. wat een fraai beestje zeg.

heb nu helaas wel een computeroverschot thuis maar dat lossen we wel weer op. heb nu nl een imac, mac mini, windows bak, een nu dus de macbook. is redelijk veel van het goeie voor 2 personen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gabliboeba
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 11-09 23:53
AMDman schreef op woensdag 28 maart 2007 @ 16:43:
ghe, gisteravond even die macbook opgehaald bij de bijenkorf voor 999€. wat een fraai beestje zeg.

heb nu helaas wel een computeroverschot thuis maar dat lossen we wel weer op. heb nu nl een imac, mac mini, windows bak, een nu dus de macbook. is redelijk veel van het goeie voor 2 personen.
Verkoop je Windows bak en gebruik je Mini als Media Center. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op woensdag 28 maart 2007 @ 10:36:
[...]

Heb je niet gewoon verhoogd contrast aan staan in de toegankelijkheidsopties?

Druk eens een aantal keer apple-ctrl-alt-komma in en kijk of het beter wordt.
uberveel dank! dat moet het gewoon zijn! ik wist niet dat je dat daar kon aanpassen :)
nogmaals dank! :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tom_aagten
  • Registratie: Februari 2007
  • Laatst online: 04-10 10:37
Ik vraag me ook af hoe het precies zit, als ik op de website van apple via de onderwijskorting een macbook wil halen komen de volgende prijzen eruit:

-1032,92 Inclusief BTW
-1220,94 Inclusief BTW
-1408,96 Inclusief BTW

Nu ik even via de website van surfspot.nl heb geklikt kom ik op de volgende bedragen voor de saxion hogescholen:

-1011,50 Inclusief BTW
-1194,76 Inclusief BTW
-1379,21 Inclusief BTW

Bij de bovenste prijzen heb de onderwijskorting via apple en bij de onderste heb ik het via surfspot. beide gebruik makend van saxion hogescholen.

tevens beloven ze op surfspot kortingen tot 10% of bij speciale eenheden tot 12% waarom niet 1 lijn jammer, maar goed vrijdag ga ik maar eens ff kijken in de apple shop.

bedankt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Otherside
  • Laatst online: 03-09 14:58
Ik zit te denken om voor die Bijenkorf aanbieding te gaan, maar hoe groot is het verschil tussen die 1,83 en de 2,00 C2D? De Harddisk groote maakt me niets uit en ook die combo/superdrive kan me gestolen worden.

Als je die van de Bijenkorf naast die 1299 Macbook legt is op prestatie niveau alleen de processsor verschillend. En hoe groot is die invloed daar op om 300 euro te rechtvaardigen?

Mijn studenten korting levert overigens ook niet bijzonder veel op als Student aan het ROC Midden Nederland (als ik het invoer op de Apple website)

1,83 1033
2,00 1220 via mijn werk voor 1199
2,00 1408

Nog steeds een prijsverschil van dik 200 euro... lastig lastig lastig :X

PSN: Arcadium86 | iRacing Profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hoedje
  • Laatst online: 04-10 08:30
De processor alleen rechtvaardigd bij lange na niet het prijsverschil. Als je echter naar het "normale" verschil kijkt dan rechtvaardigen, de processor, harde schijf, geheugen en superdrive het verschil wel ruimschoots.

Het grootste verschil van de processor zit in em de cache en dat merk je alleen bij vrij specifieke toepassingen, kortom als je alleen de processor belangrijk vindt, dan moet je gewoon gaan voor de Bijenkorf aanbieding!

[ Voor 33% gewijzigd door Hoedje op 28-03-2007 20:28 ]

"If you get up in the morning and think the future is going to be better, it is a bright day. Otherwise, it's not."

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Otherside
De Bijenkorf aanbieding word al uitgerust met 1 gigabyte geheugen dus dat scheelt in elk geval weer.

Als je van plan bent om Parallel desktop of Bootcamp te draaien is het dan misschien aan te raden om toch voor een wat vlottere processor te gaan. Of gaat het dan meer om het geheugen wat belangrijk is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hoedje
  • Laatst online: 04-10 08:30
The Otherside schreef op woensdag 28 maart 2007 @ 20:43:
Als je van plan bent om Parallel desktop of Bootcamp te draaien is het dan misschien aan te raden om toch voor een wat vlottere processor te gaan. Of gaat het dan meer om het geheugen wat belangrijk is.
Vooral geheugen... zie ook dit topic: [Intel Mac]Parallels: Virtualizatie voor Intel Macs.

[ Voor 11% gewijzigd door Hoedje op 28-03-2007 20:52 ]

"If you get up in the morning and think the future is going to be better, it is a bright day. Otherwise, it's not."

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Processor is snel zat hoor :) 2GB is dan de betere optie. Ik heb op dit moment Parallels, gelukkig, niet nodig. Als ik het echter wel open zet en ik heb ook Mac programma's open (Word ofzo) dan merk ik toch wel een behoorlijke slow-down.

2GB kost echt geen drol meer. Voor €128 heb je 2x1GB via crucial.com/eu. Ik wacht zelf echter nog even, de verwachting is dat de prijzen nog meer zullen dalen. De kans bestaat natuurlijk ook dat iedereen nu massaal geheugen gaat bestellen en dat de prijzen weer omhoog gaan :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Otherside
Bedankt ik weet in elk geval genoeg :)

Ik ga morgen maar langs de bijenkorf. Parallel of Bootcamp heeft ook niet echt hoge prioriteit dus dat geheugen kan nog wel even op zich laten wachten. Het is in elk geval handig dat er standaard 1 gig in zit ipv de normale 512MB.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dreester
  • Niet online
Welke keyboard layout en welke taal OS heeft die bijenkorf aanbieding? Ik wil namelijk gewoon een VS internationaal keybord met VS OS.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BlackMage
  • Laatst online: 26-09 16:25
Digitizers schreef op woensdag 28 maart 2007 @ 21:59:
Welke keyboard layout en welke taal OS heeft die bijenkorf aanbieding? Ik wil namelijk gewoon een VS internationaal keybord met VS OS.
Alle macbooks die in nederland te koop zijn (incl die van de apple website) hebben het zelfde toetsenbord. Het enige verschil tussen de 'talen' keyboards is dat er op een nederlands keyboard "num vergr" staat en op een engels toetsenbord "num lock". Voor de rest is alles het zelfde.

Het OS kan je instellen in elke taal die je maar wilt aangezien ze standaard allemaal geinstalleerd staan. Hekel aan een nederlands os? 3x klikken en hij is engels. (of welke taal je maar wilt).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Otherside
Dat is helemaal goed om te horen!

Op me werk hebben we Nederlandse toetsenboarden (dus met NL indeling) dat is echt een ramp. Dat num lock etc vertaald is vind ik niet erg. OS kan ik ook nog mee leven. Zie dat het in te stellen is.

Vind engels toch altijd prettiger werken dan NL, zeker als je op internet iets moet opzoeken is het 9/10 in het engels en hoef je die vertaal slag ook niet meer te maken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zpottr
  • Niet online

Zpottr

Henk

The Otherside schreef op woensdag 28 maart 2007 @ 22:14:
Dat is helemaal goed om te horen!

Op me werk hebben we Nederlandse toetsenboarden (dus met NL indeling) dat is echt een ramp. Dat num lock etc vertaald is vind ik niet erg. OS kan ik ook nog mee leven. Zie dat het in te stellen is.

Vind engels toch altijd prettiger werken dan NL, zeker als je op internet iets moet opzoeken is het 9/10 in het engels en hoef je die vertaal slag ook niet meer te maken.
Um, weet je zeker dat je dat goed vindt te horen? Het is hier dus altijd met staande return-toets en veel mensen zijn daar niet aan gewend...

Zoef

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Zpottr schreef op woensdag 28 maart 2007 @ 22:17:
[...]

Um, weet je zeker dat je dat goed vindt te horen? Het is hier dus altijd met staande return-toets en veel mensen zijn daar niet aan gewend...
Gelukkig duurt het wennen slechts 36 seconden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zpottr
  • Niet online

Zpottr

Henk

Verwijderd schreef op woensdag 28 maart 2007 @ 22:44:
[...]

Gelukkig duurt het wennen slechts 36 seconden.
Ja, inderdaad _/-\o_
Steve _/-\o_

Nee sorry, het is k met peren dat de liggende enter-uitvoering hier niet te bestellen is.

Zoef

Pagina: 1 ... 10 ... 13 Laatste

Dit topic is gesloten.