Sinds 1,5 week nu een MacBook.
De basic versie zeg maar.
1,83 Core Duo 2, 512MB en DVD/CD-RW.
Why, omdat dit mijn 2e mac is, (in bijna een jaar, behalve de Vista Media Centre, iTV kan dat (nog) niet.
Maybe, just maybe, ga ik onderweg DVD's branden, en meer dan 20GB iTunes muziek hoef ik niet onderweg.
Binnenkort nog een keertje 1 GB extra erin plaatsen, maar voorlopig voldoen 512 prima.
Ik gebruik de MacBook nu nog lekker thuis, op de bank, zoals nu, en in bed, om lekker lui muziek te luisteren of om podcast's te zoeken.
Ik kom van de Windows Wereld van Notebooks, en damn wat is Apple geniaal.
Er is toch niets cooler dan je hagelnieuwe MacBook uit een heel mooie witte verpakking te halen, Windows laptops zijn grauwe bruine dozen, en het apparaat neer te zetten.
Dan klap je het scherm open, en OSX start op!
De accu is gewoon vol, en de Airport wordt gelijk gevonden.
Als OSX binnen 5 minuten opgestart is, denk je opeens, ik hoor niets.
Helemaal niets
Geen hardeschijf geratel, geheugen wat aangesproken wordt, of een CD/DVD die maar blijft draaien.
Slaapstand werkt, dit werkt echt.
Scherm dicht, laptop "uit", je klapt het scherm open, en de laptop start op.
Niet nog een keer op een powerknop drukken.
(herkenbaar voor de Windows users "oh shit, dat was uit, dat was niet de bedoeling, ik dacht je in slaapstand stond, niet stand-by)
.
Over Niets gesproken...
OSX draagt zijn steentje bij:
Geen geluiden als je iets typt, geen gekke meldingen als je de lader er in stopt, geen geluiden als je het scherm dichtklapt, en geen geluiden als je er een muis in stopt.
Gewoon rust.
De kunst van het weglaten.
Aan de rechterkant een slot-in CD/DVD, links alle aansluitingen die je nodig hebt.
(Geen PCMCIA, dat is jammer, de UMTS kaart van kantoor pas er niet in, en wij hebben nog geen USB Vodafone UMTS/HPSDA modems)