[MacBook] Discussietopic en Mini-FAQ deel 7 Vorige deel Overzicht Volgende deel Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 11 ... 13 Laatste
Acties:
  • 6.386 views sinds 30-01-2008

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

De staande enter-key is in Nederland zo gemaakt omdat de gemiddelde lengte van de Nederlanders langer is dan van de Amerikanen. Hierdoor zijn ook onze vingers gemiddeld langer.

Steve heeft hier aan gedacht en de enter-key staand gedaan, zodat er plaats is voor andere toetsen, en zodat we onze pinken niet pijn doen.

Duh.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zpottr
  • Registratie: Mei 2000
  • Niet online

Zpottr

Henk

Verwijderd schreef op woensdag 28 maart 2007 @ 23:15:
De staande enter-key is in Nederland zo gemaakt omdat de gemiddelde lengte van de Nederlanders langer is dan van de Amerikanen. Hierdoor zijn ook onze vingers gemiddeld langer.

Steve heeft hier aan gedacht en de enter-key staand gedaan, zodat er plaats is voor andere toetsen, en zodat we onze pinken niet pijn doen.

Duh.
Prima kerel hoor die SJ maar wat betreft toetsenbordindelingen heb ik nog wel een lange vinger voor 'm :)

Zoef

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Heb sinds uurtje of 5 men MB 2GB, en jezus is dat een lekker ding..

bevalt me enorm goed!.

nu is hij bezig formatje met al de progs ed die ik niet nodig heb weg te laten, scheelt hem weer 10GB meer ruimte.

toch heb ik nog 1 vraagje:

Ik krijg hem niet via draadloos geconnected met router. Ik kan mijn draadloos netwerk selecteren, maar als ik connect geeft hij fout dat het niet gaat. De draadloze router is de Belgacom Philips SNA 6600, en heb er de laatste nieuwste philips firmware op gezet. net naast de MB staat een win XP machine (waar ik nu op typ) en die werkt perfect draadloos. Als ik men MB via Ethernet kabel aansluit werkt het wel perfect.

iemand een ideetje?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Otherside
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 03-09 14:58
Zpottr schreef op woensdag 28 maart 2007 @ 23:28:
[...]

Prima kerel hoor die SJ maar wat betreft toetsenbordindelingen heb ik nog wel een lange vinger voor 'm :)
Hahaha _/-\o_

Mja die staande enter key is idd even wennen, sinds jaar en dag werk ik met een horizontale enter... maar goed... ik werk ook sinds jaar en dag met Windows en daar moet ik nu ook aan geloven :)

PSN: Arcadium86 | iRacing Profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Zpottr schreef op woensdag 28 maart 2007 @ 22:47:
[...]

Ja, inderdaad _/-\o_
Steve _/-\o_

Nee sorry, het is k met peren dat de liggende enter-uitvoering hier niet te bestellen is.
Ik weet wel een shop die Apple usb toetsenborden met een VS layout kan leveren, heb die van mij gisteren binnen gekregen, erg happy met de "normale" enter :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• stickyfish
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 15:50

stickyfish

Don't fuck with Limbo's

Ik ben nu al een tijdje in het bezit van een zwarte macbook, tot volle tevredenheid. Heb sinds maandag ook een 22" monitor. Nu wil ik dus graag een zwart toetsenbord en muis hierbij gebruiken, echter heb ik deze nog niet kunnen vinden.Ik kan alleen witte setjes vinden. Ik heb nu een microsoft toetsenbord, maar daar wordt ik niet echt vrolijk van. Weet iemand of dit uberhaupt bestaat?

"Computers aren’t the thing. They’re the thing that gets us to the thing" - Joe MacMillan

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• orillion
  • Registratie: April 2006
  • Laatst online: 12:10
stickyfish schreef op donderdag 29 maart 2007 @ 09:47:
Ik ben nu al een tijdje in het bezit van een zwarte macbook, tot volle tevredenheid. Heb sinds maandag ook een 22" monitor. Nu wil ik dus graag een zwart toetsenbord en muis hierbij gebruiken, echter heb ik deze nog niet kunnen vinden.Ik kan alleen witte setjes vinden. Ik heb nu een microsoft toetsenbord, maar daar wordt ik niet echt vrolijk van. Weet iemand of dit uberhaupt bestaat?
Apple toetsenborden en muizen worden alleen in wit gemaakt, net als alle accessoires voor de iPod.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• stickyfish

stickyfish

Don't fuck with Limbo's

orillion schreef op donderdag 29 maart 2007 @ 10:11:
[...]

Apple toetsenborden en muizen worden alleen in wit gemaakt, net als alle accessoires voor de iPod.
Dat weet ik, het hoeft ook niet van apple te zijn natuurlijk.

"Computers aren’t the thing. They’re the thing that gets us to the thing" - Joe MacMillan

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zpottr
  • Niet online

Zpottr

Henk

stickyfish schreef op donderdag 29 maart 2007 @ 10:18:
[...]

Dat weet ik, het hoeft ook niet van apple te zijn natuurlijk.
Huh?? Logitech, Trust, noem alle merken van goed tot brak maar op (incl. MS maar die wil je niet om de een of andere reden)... de meeste "setjes" zijn in het zwart tegenwoordig.

Zoef

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• xrayman
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 27-03 19:58
Verwijderd schreef op zondag 25 maart 2007 @ 15:42:
[...]

Ik neem aan dat elk scherm binnen een bepaalde serie exact hetzelfde is.
Elke kleuren-monitor uit welke serie dan ook vertonen naast elkaar altijd verschillende kleurtonen. Calibratie dient dan ook altijd per monitor te gebeuren om een zo goed mogelijke weergave te krijgen, ook bij monitoren die naast elkaar gebruikt worden. Het is bijvoorbeeld mogelijk om bij fabricanten als Eizo en Barco professionele setjes monitoren te kopen welke vanaf fabriek zo goed mogelijk gematcht zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Servor
  • Registratie: November 1999
  • Niet online
Zpottr schreef op donderdag 29 maart 2007 @ 10:36:
[...]

Huh?? Logitech, Trust, noem alle merken van goed tot brak maar op (incl. MS maar die wil je niet om de een of andere reden)... de meeste "setjes" zijn in het zwart tegenwoordig.
Logitech heeft ook Mac producten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• stickyfish

stickyfish

Don't fuck with Limbo's

Ja, die zijn wel allemaal zwart, maar hebben een Windows toets, en dat wil ik niet, wil gewoon een echt mac toetsenbord.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Servor
  • Niet online
Sorry, verkeerd begrepen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• stickyfish

stickyfish

Don't fuck with Limbo's

Geeft niet :). Snap alleen niet dat er nergens een zwart toetsenbord met mac indeling te vinden is, ik ben toch niet de enig die een zwarte macbook heeft. Heb trouwens wel een mooie zwarte muis gevonden, maar ja, toetsenbord is het belangrijkste.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zpottr
  • Niet online

Zpottr

Henk

stickyfish schreef op donderdag 29 maart 2007 @ 11:40:
[...]

Geeft niet :). Snap alleen niet dat er nergens een zwart toetsenbord met mac indeling te vinden is, ik ben toch niet de enig die een zwarte macbook heeft. Heb trouwens wel een mooie zwarte muis gevonden, maar ja, toetsenbord is het belangrijkste.
Mooie tip trouwens om je PC toetsenbord wel goed werkend te krijgen zonder steeds de preferences in te hoeven:
http://www.macosxhints.co...p?story=20060321013645653

Moet wel nog even testen of het ook werkt 8)
Die Windows-logootjes krijg je er wel af toch?

[ Voor 3% gewijzigd door Zpottr op 29-03-2007 12:42 ]

Zoef

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Servor
  • Niet online
Op de Cebit zag ik trouwens toetsenborden die een Apple én Windows toets hadden: een dual toetsenbordje dus! Ideaal voor switchers of verse overstappers die ook nog een Windows bak willen bedienen!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tweak_dude
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 18:11
@ Zpottr:

Ik heb dat een tijd geleden wel eens geprobeerd maar het werkte niet goed. Het kwam er dacht ik op neer dat je die hack steeds opnieuw moest doen :/ Niet echt nuttig dus.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Servor schreef op donderdag 29 maart 2007 @ 12:55:
Op de Cebit zag ik trouwens toetsenborden die een Apple én Windows toets hadden: een dual toetsenbordje dus! Ideaal voor switchers of verse overstappers die ook nog een Windows bak willen bedienen!
Als ik mij niet vergis doet Logitech dat heel erg vaak :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• uruviel359
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 01-09 11:39
Dit zal wel niet vaak voorkomen, vandaar dat ik het even met jullie deel.
Sinds kort heb ik te maken met een kapotte bedrade netwerkkaart (ethernet) in mijn eerste generatie zwarte macbook (2,0Ghz CoreDuo). Ik heb meerdere kabels en meerdere computers/routers geprobeerd maar het Netwerk paneel blijft stug volhouden dat er geen kabel inzit. Het probleem ontstond toen ik op een avond probeerde mijn MacBook aan te sluiten op mijn modem van @home.

Al eens eerder had ik problemen met deze macbook, er bleven toetsen hangen en er zat 'druk' onder het beeldscherm (bij het bewegen van het scherm ontstonden gekleurde vlekken), toen des tijds moest ik meer dan een maand wachten op de reparatie.
Hopelijk kan het deze keer sneller afgehandeld worden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wout-hugo
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 14-09-2023
Hoedje schreef op woensdag 28 maart 2007 @ 20:27:
De processor alleen rechtvaardigd bij lange na niet het prijsverschil. Als je echter naar het "normale" verschil kijkt dan rechtvaardigen, de processor, harde schijf, geheugen en superdrive het verschil wel ruimschoots.

Het grootste verschil van de processor zit in em de cache en dat merk je alleen bij vrij specifieke toepassingen, kortom als je alleen de processor belangrijk vindt, dan moet je gewoon gaan voor de Bijenkorf aanbieding!
Vergeet daarbij niet te vermelden dat de MacBook van de Bijenkorf óók 1GB geheugen heeft (net als de 2.0Ghz). Al met al is het een moeilijke keus O-)

MacBook Black C2D 2.16GHz 160GB 4GB -- Dell 24" -- iPhone 3G 16GB -- iPod Nano 3G -- Canon PowerShot S90 -- Smart Roadster Coupe

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• orillion
Heeft iemand Command & Conquer 3: Tiberium Wars al gespeeld op de MacBook d.m.v. Bootcamp? Ik heb Bootcamp niet geïnstalleerd, maar als het speelbaar is, ga ik het zeker installeren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hercul3s
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 08-10 20:12
Verwijderd schreef op woensdag 28 maart 2007 @ 00:12:
Ben al een weekje of anderhalf continu bittorrents aan het downloaden. De MacBook blijft boven de 65 graden en de fans draaien continu (gem. 60K download, 100K upload).

Kan de MacBook dit wel hebben of slijten de fans en mobo nu te snel? Is de MB gemaakt om lange tijd warm te blijven?
Welk programma gebruik je dat er zoveel belasting is? Zelf gebruik ik XTorrent wat gratis was, maar waarvoor sinds een aantal dagen betaald moet worden ($20 / €15). De processor belasting zit zo rond de 5-7% met een 50kb/s down + 20 kb/s up. Heb nog nooit gehad dat de fans harder gaan draaien (meer dan 1500rpm) toen ik torrents downloade, ook niet bij snelheden van 300+ kb/s. Het is voor mij het eerste programma wat ik daadwerkelijk gekocht heb voor de Mac, zo fijn vind ik het :).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb net 2x1GB besteld :) Adobe CS3 producten vereisen al minimaal 1GB, en ik zet meestal meerdere CS programma's tergelijk open. Ik zag ook dat de prijzen bij crucial licht gestegen waren, tijd om te kopen dus :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LaZZ
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 16-09-2024
Laat ik net een half glas Ice Tea over mn Macbook vallen, maar wonder boven wonder doet hij het nog prima... Maarrrrrrrrrr.... Mijn spatiebalk plakt een beetje lijkt het wel... Moet ik mijn hele macbook open schroeven om dat schoon te kunnen maken of kan ik die er zo aftrekken?

Canon EOS 5D Mark II | Canon 17-40 F4.0L | Canon 50mm F1.8 | Tamron 28-75 F2.8 | Canon 430 EXII

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zpottr
  • Niet online

Zpottr

Henk

LaZZ schreef op donderdag 29 maart 2007 @ 23:05:
Laat ik net een half glas Ice Tea over mn Macbook vallen, maar wonder boven wonder doet hij het nog prima... Maarrrrrrrrrr.... Mijn spatiebalk plakt een beetje lijkt het wel... Moet ik mijn hele macbook open schroeven om dat schoon te kunnen maken of kan ik die er zo aftrekken?
Lijkt het je niet verstandiger het ding eerst eens even uit te zetten, kabels los, batterij eruit en een nachtje drogen?

Oh, en dan morgen:
http://ph.answers.yahoo.c...qid=20070328075522AAnyLai
Zelf even googlen of dat ook zo werkt bij je MacBook!

[ Voor 12% gewijzigd door Zpottr op 29-03-2007 23:16 ]

Zoef

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Otherside
Vandaag mijn Macbook gehaald bij de bijenkorf :D wat een gaaf ding is het.

Al een beetje leuk mee gespeeld, nu ff schone installatie er op zetten zodat er heel wat minder software opstaat wat ik toch niet gebruik.

Scheen nog mazzel te hebben volgens de bijenkorf. Gister waren ze om 12 uur al uitverkocht. En vandaag hadden ze nog een klein partijtje binnen gekregen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zpottr
  • Niet online

Zpottr

Henk

The Otherside schreef op donderdag 29 maart 2007 @ 23:16:
Vandaag mijn Macbook gehaald bij de bijenkorf :D wat een gaaf ding is het.

Al een beetje leuk mee gespeeld, nu ff schone installatie er op zetten zodat er heel wat minder software opstaat wat ik toch niet gebruik.
Nice, gefeliciteerd. Overigens kun je met AppDelete en Monolingual ook aardig wat ruimte winnen zonder dat je hoeft te herinstalleren hoor :)

Zoef

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Zpottr schreef op donderdag 29 maart 2007 @ 23:26:
[...]

Nice, gefeliciteerd. Overigens kun je met AppDelete en Monolingual ook aardig wat ruimte winnen zonder dat je hoeft te herinstalleren hoor :)
Een herinstallatie is nog altijd het beste, en kost maar een uurtje de tijd :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• weeraanmelden
  • Laatst online: 21-05 20:55

weeraanmelden

Opnieuw opstarten...

Sinds 1,5 week nu een MacBook.
De basic versie zeg maar.
1,83 Core Duo 2, 512MB en DVD/CD-RW.
Why, omdat dit mijn 2e mac is, (in bijna een jaar, behalve de Vista Media Centre, iTV kan dat (nog) niet.
Maybe, just maybe, ga ik onderweg DVD's branden, en meer dan 20GB iTunes muziek hoef ik niet onderweg.
Binnenkort nog een keertje 1 GB extra erin plaatsen, maar voorlopig voldoen 512 prima.
Ik gebruik de MacBook nu nog lekker thuis, op de bank, zoals nu, en in bed, om lekker lui muziek te luisteren of om podcast's te zoeken.

Ik kom van de Windows Wereld van Notebooks, en damn wat is Apple geniaal.
Er is toch niets cooler dan je hagelnieuwe MacBook uit een heel mooie witte verpakking te halen, Windows laptops zijn grauwe bruine dozen, en het apparaat neer te zetten.
Dan klap je het scherm open, en OSX start op!
De accu is gewoon vol, en de Airport wordt gelijk gevonden.
Als OSX binnen 5 minuten opgestart is, denk je opeens, ik hoor niets.
Helemaal niets
Geen hardeschijf geratel, geheugen wat aangesproken wordt, of een CD/DVD die maar blijft draaien.

Slaapstand werkt, dit werkt echt.
Scherm dicht, laptop "uit", je klapt het scherm open, en de laptop start op.
Niet nog een keer op een powerknop drukken.
(herkenbaar voor de Windows users "oh shit, dat was uit, dat was niet de bedoeling, ik dacht je in slaapstand stond, niet stand-by)
.
Over Niets gesproken...
OSX draagt zijn steentje bij:
Geen geluiden als je iets typt, geen gekke meldingen als je de lader er in stopt, geen geluiden als je het scherm dichtklapt, en geen geluiden als je er een muis in stopt.
Gewoon rust.

De kunst van het weglaten.
Aan de rechterkant een slot-in CD/DVD, links alle aansluitingen die je nodig hebt.
(Geen PCMCIA, dat is jammer, de UMTS kaart van kantoor pas er niet in, en wij hebben nog geen USB Vodafone UMTS/HPSDA modems)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CyBeR
  • Registratie: September 2001
  • Niet online

CyBeR

💩

weeraanmelden schreef op vrijdag 30 maart 2007 @ 00:44:

De kunst van het weglaten.
Aan de rechterkant een slot-in CD/DVD, links alle aansluitingen die je nodig hebt.
(Geen PCMCIA, dat is jammer, de UMTS kaart van kantoor pas er niet in, en wij hebben nog geen USB Vodafone UMTS/HPSDA modems)
De MacBook Pro heeft een ExpressCard slot.

Maar je kunt evt. Bluetoothen met een geschikte telefoon.

All my posts are provided as-is. They come with NO WARRANTY at all.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Falcon
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 08-10 08:15

Falcon

DevOps/Q.A. Engineer

1 ding die ik blijf missen op de MacBook is een ingebouwde geheugenkaartlezer. Maar verder prima! :)

"We never grow up. We just learn how to act in public" - "Dyslexie is a bitch"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Galoptic
  • Laatst online: 04-10-2024
Binnenkort nog een keertje 1 GB extra erin plaatsen, maar voorlopig voldoen 512 prima.
Let wel op dat allebei de geheugensloten bezet zijn met elk 1 x 256 Gb. Dus 1gb 'extra' is niet zo simpel als het plaatsen van een 1 x 1Gb reepje, want er is geen derde slot.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

En dan is het nog beter om 2x dezelfde module te plaatsen. Zou zeggen... Even ruig doen en meteen 2x 1GB erin doen! Heb het ook gedaan ondanks de kapitale investering ;) en het bevalt meer dan super! Echt dé aanrader die ik je kan geven!

[ Voor 0% gewijzigd door Verwijderd op 30-03-2007 10:31 . Reden: tis vrijdag. allemaal typfouten ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Beta
  • Registratie: November 2006
  • Niet online

Beta

v0.86b5

En damn, wat een irritante schrijfstijl. :P
Maar wel tof dat je zo blij bent met je MacBook! :*)

Hyundai SX2 N-Line (2024)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik lees alleen wel dat je onderweg DVD's wil branden, dat gaat niet met de basic, die heeft maar een combodrive.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• burne
  • Niet online

burne

Mine! Waah!

Als OSX binnen 5 minuten opgestart is, denk je opeens, ik hoor niets.
Mijn macbook start in 23 seconden op. En inderdaad, het gebrek aan gezeur, geteut, gele ballontjes en rare geluiden is een verademing.

I don't like facts. They have a liberal bias.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

burne schreef op vrijdag 30 maart 2007 @ 12:16:
[...]

Mijn macbook start in 23 seconden op. En inderdaad, het gebrek aan gezeur, geteut, gele ballontjes en rare geluiden is een verademing.
Standby zeker? Want hier is het ook zoiets, een minuutje of 4 a 5.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tweak_dude
4 of 5 minuten opstarten :S Echt opstarten (niet uit standby) doet mijn MB in minder 2 minuten. Langer is wel heel brak?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• weeraanmelden

weeraanmelden

Opnieuw opstarten...

Wat is er mis met mijn schrijfstijl :P

- de binnen 5 minuten is bij de eerste keer opstarten, nadat je deze uitgepakt hebt, inc synchen met mijn .mac account.
Nu is het seconden werk vanuit slaapstand.
- Leuk die respons van "de Mac Book Pro heeft wel een PCMCIA slot, maar ik heb net een MacBook gekocht ;)

[ Voor 7% gewijzigd door weeraanmelden op 30-03-2007 12:29 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb hem net even gereboot: 1 minuut en 42 seconden voor het afsluiten, en exact 4 minuten voor het opstarten, gemeten vanaf de boing.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• orillion
Verwijderd schreef op vrijdag 30 maart 2007 @ 13:39:
Ik heb hem net even gereboot: 1 minuut en 42 seconden voor het afsluiten, en exact 4 minuten voor het opstarten, gemeten vanaf de boing.
WTF? Wat heb je er allemaal mee gedaan? Veel dingen in je opstart map staan? Die van mij boot in ongeveer 40 seconden en afsluiten is helemaal zo gebeurd. Misschien toe aan een herinstall?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

In mijn opstart"map" staat Desktopia. Het zijn met name mijn wifi-verbinding en bluetooth keyboard die er lang over doen, een halve minuut voor de wifi-verbinding en iets meer dan een minuut voor het keyboard.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FL!PNEUS
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 07-07-2020

FL!PNEUS

Let's rawk!

Geqxon, meldt er even bij dat je 'maar' 512 MB geheugen hebt. Dat scheelt nogal.

In a dream I'm a different me with a perfect you, we fit perfectly.
And for once in my life I feel complete and I still want to ruin it.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Serenity
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 14-01-2023
Opstarten inclusief aanmelden of tot het aanmeldscherm? Dat scheelt ook nog wel aardig..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tweak_dude
Inclusief aanmelden natuurlijk, anders is het systeem nog niet bruikbaar (en daar gaat het natuurlijk om ;))

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• weeraanmelden

weeraanmelden

Opnieuw opstarten...

Trouwens,

hoe doe je dit?
(bron)
Afbeeldingslocatie: http://images.apple.com/nl/macbook/images/wirelesssms20060516.gif
Eenvoudig tekstberichten versturen
Met MacBook krijg je geen lamme duim meer wanneer je berichten naar je vrienden stuurt. Je kunt gewoon met tien vingers typen. Als je een Bluetooth-telefoon hebt, kun je namelijk via je MacBook sms-berichten versturen en ontvangen. Maar wat nog mooier is, je kunt alle telefoonnummers uit Adresboek kopiëren, zodat je ze niet handmatig hoeft in te voeren. Andersom werkt ook: alle nummers die je op je telefoon hebt opgeslagen, kun je eenvoudig naar Adresboek kopiëren. Met iSync, dat onderdeel uitmaakt van Mac OS X Tiger, is dat in een handomdraai gebeurd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CyBeR
  • Niet online

CyBeR

💩

In address book pairen met je telefoon, en dan bij een telefoonnummer (context menu) 'SMS Message'.

[ Voor 16% gewijzigd door CyBeR op 30-03-2007 16:30 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• burne
  • Niet online

burne

Mine! Waah!

Verwijderd schreef op vrijdag 30 maart 2007 @ 12:22:
Standby zeker? Want hier is het ook zoiets, een minuutje of 4 a 5.
Nee, dat duurt inclusief DHCP-en op het netwerk een seconde of 5. Thuis iets sneller dan op kantoor, daar duurt het dankzij de redelijk brakke linksys misschien tien seconden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Serenity schreef op vrijdag 30 maart 2007 @ 14:54:
Opstarten inclusief aanmelden of tot het aanmeldscherm? Dat scheelt ook nog wel aardig..
Totdat het systeem bruikbaar is.
FL!PNEUS schreef op vrijdag 30 maart 2007 @ 14:41:
Geqxon, meldt er even bij dat je 'maar' 512 MB geheugen hebt. Dat scheelt nogal.
Als dat niet voldoende was om het systeem fatsoenlijk te laten draaien had Steve er meer in laten stoppen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hercul3s
Sinds 1,5 week nu een MacBook.
[Knip knip knip]
Je beschrijft mijn eerste ervaring perfect! Mijn broer en ik kregen beide een laptop, ik ging voor de Apple, hij voor een HP. Het contrast was groot, waar ik zoals je beschrijft meteen 'klaar was' met dingen instellen duurde het nog een tien tot vijftien minuten eer hij door alle schermen heen was om de xp in de juiste taal te gebruiken. Ook airport vond meteen een vijftal draadloze netwerken. En nadat je dat gedaan hebt, kun je werken. De stilte is tevens een groot pluspunt, van alle laptops die ik heb gezien of waar ik mee gewerkt heb is er geen enkele zo stil als mijn Macbook. En als je alles gehad hebt en je gaat ermee reizen blijkt hij ook nog eens een zeer lange batterytime te hebben.

Sorry, de herinneringen aan de eerste momenten met de MacBook kwamen terug ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chillmeister
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 18:10
ik was ook onder de indruk van de betterytime toen ik mijn bluetooth uitschakelde

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Otherside
Tot op heden erg tevreden met mijn apple, wat me wel opvalt is dat de kleuren wat bleek zijn zo heb ik hier een foto van Michael Schumacher die op mijn Apple er uit ziet of zijn overal al 300x gewassen is met MerkX en op mijn samsung Syncmaster 226BW word hij gewassen met Robijn Intensief.

Heb al van kleur profielen veranderd maar opzich helpt dat niet heel veel. Ok vibreert mijn scherm af en toe lichtjes wat er irritant is. Klopt dat van die kleuren dat ze wat flets zijn op de MacBook?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Contrast iets aanpassen / calibreren

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tweak_dude
Die ervaring heb ik juist helemaal niet. Ik heb mijn scherm ook niet gecalibreert ofzo. Zijn de kleuren op dat externe scherm misschien té verzadigd ingesteld?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• heuker
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 17:33
Verwijderd schreef op vrijdag 30 maart 2007 @ 16:51:
[...]

Totdat het systeem bruikbaar is.

[...]

Als dat niet voldoende was om het systeem fatsoenlijk te laten draaien had Steve er meer in laten stoppen :)
In dit geval heeft Steve dan toch echt verzaakt, het systeem loopt wel degelijk een stuk soepeler met meer geheugen. Ik had eerlijk gezegd ook beter van hem verwacht.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SambalBij
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 06-10 20:43

SambalBij

We're all MAD here

Denk dat ik die van mij binnenkort toch maar eens terug moet brengen om de dvd drive na te laten kijken :(
Ik heb tot nu toe drie keer geprobeerd een dual layer schijfje te branden, maar dat gaat iedere keer mis met een hardware error (iets met een tracking servo failure)
Enkel laags dvd's en cd's doet ie wel gewoon goed...

Ook nog wat anders vaags; hij gaat niet meer automatisch in standby?! Als ie gewoon aanstaat en op de accu draait dan gaat wel na de ingestelde tijd het scherm op zwart en het powerlampje aan, maar na verloop van tijd standby gaan is er niet meer bij.
Op de powerknop drukken en dan voor sleep kiezen doet ie overigens wel gewoon; lampje gaat dan netjes pulseren. Iemand toevallig enig idee?

Sometimes you just have to sit back, relax, and let the train wreck itself

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kaspers
  • Laatst online: 14:41
Check je Energy Saver settings eens.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dreester
  • Registratie: Januari 2004
  • Niet online
klik
Lijkt me geen slechte aanbieding. Iemand ervaring met deze tent?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lowfi
  • Laatst online: 06:19
The Otherside schreef op vrijdag 30 maart 2007 @ 19:27:
Tot op heden erg tevreden met mijn apple, wat me wel opvalt is dat de kleuren wat bleek zijn zo heb ik hier een foto van Michael Schumacher die op mijn Apple er uit ziet of zijn overal al 300x gewassen is met MerkX en op mijn samsung Syncmaster 226BW word hij gewassen met Robijn Intensief.

Heb al van kleur profielen veranderd maar opzich helpt dat niet heel veel. Ok vibreert mijn scherm af en toe lichtjes wat er irritant is. Klopt dat van die kleuren dat ze wat flets zijn op de MacBook?
Wat je kan doen is in display settings > color de gamma op 2.2 zetten. De standaard apple gamma zuigt idd :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Sinds een hele tijd kamp ik met dit probleem: heel vaak flikkert de brightness mijn beeldscherm als een gek. Ik probeer er een vast patroon in te herkennen om te ontdekken wat het probleem kan zijn. Mogelijkheden lijken me de voeding en het valt me ook op dat hij dat flikkeren start bij het verduisteren van het beeldscherm na een korte periode van inactiviteit.

Zijn er mensen hier die hier raad mee weten of ook dergelijk probleem ondervinden? Ik ben te lui om mijn MacBookje binnen te doen voor reparatie want kan hem nauwelijks missen ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op vrijdag 30 maart 2007 @ 22:30:
Sinds een hele tijd kamp ik met dit probleem: heel vaak flikkert de brightness mijn beeldscherm als een gek. Ik probeer er een vast patroon in te herkennen om te ontdekken wat het probleem kan zijn. Mogelijkheden lijken me de voeding en het valt me ook op dat hij dat flikkeren start bij het verduisteren van het beeldscherm na een korte periode van inactiviteit.

Zijn er mensen hier die hier raad mee weten of ook dergelijk probleem ondervinden? Ik ben te lui om mijn MacBookje binnen te doen voor reparatie want kan hem nauwelijks missen ;)
Ook ik ben te lui om hem voor dit probleem in te leveren, maar er is toch niks mis mee?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op vrijdag 30 maart 2007 @ 22:31:
[...]

Ook ik ben te lui om hem voor dit probleem in te leveren, maar er is toch niks mis mee?
Het ziet er me toch niet zo gezond uit hoor. Het heeft iets weg van een oud beeldscherm die je na een serieuze mep terug aan het werken krijgt. Ben toch niet van plan deze techniek toe te passen :)

Een idee wat de oorzaak van dit probleem kan zijn?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gabliboeba
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 18:15
Ik heb nog nooit last van flikkeringen in het scherm gehad. Als 'ie aangesloten in op lichtnet dan heb ik altijd brightness op vol staan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Gabliboeba schreef op vrijdag 30 maart 2007 @ 22:35:
Ik heb nog nooit last van flikkeringen in het scherm gehad. Als 'ie aangesloten in op lichtnet dan heb ik altijd brightness op vol staan.
Volgens sommige users ligt daar net het probleem. De flikkeringen schijnen over te gaan bij een brightness van enkele niveaus lager maar bij mij helpt het niet echt. De flikkeringen neigen ook altijd naar de linkerkant van het scherm dus zeker niet egaal over het ganse scherm.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• heuker
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 17:33
Het flikkeren van het beeldscherm lag bij mij aan het inverterboard + kabeltje. Deze zijn vervangen.

Zie [MacBook] scherm flikkert

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Eswip
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 23-06-2024
heuker schreef op vrijdag 30 maart 2007 @ 23:45:
Het flikkeren van het beeldscherm lag bij mij aan het inverterboard + kabeltje. Deze zijn vervangen.

Zie [MacBook] scherm flikkert
Ja ik heb ook nog steeds dat probleem.. Laatste weken niet meer though.. helaas ook geen Apple center hier in de buurt (Waarom moeten die fuckin gasten van mexpert hun toko nou falliet laten gaan?).. Als het weer een keer gebeurd toch maar eens met Apple bellen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ppl
  • Niet online

ppl

Fatsoenlijk en snel zijn 2 verschillende dingen :)
Je systeem zal best fatsoenlijk werken, het is alleen niet snel en dat kun je o.a. zien aan je opstartsnelheid. Het is dus wel van belang dat je dingen weet als hoeveelheid geheugen en snelheid van de processor. Dat iemand nou in 1 minuut of in een halve minuut zijn Macbook kan opstarten zegt niet zo gek veel. Zolang het allemaal lekker werkt (aka zolang het fatsoenlijk werkt) maakt het allemaal niet uit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vacuumcleaner
  • Laatst online: 02-10 01:59
Het valt me net op dat ik mijn macbook een hoop lawaai vindt maken. Als ik alleen aan het surfen ben, zou ik dan de fans moeten horen? Ze draaien rond de 1800 toeren, cpu temp is 39 graden celsius en het idle percentage zit tussen de 92% en 98%.

[Helpdesk]"While you're waiting, read the free novel which came with the product. Its a spanish story about a guy called "MANUAL."

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tweak_dude
De idle temperatuur van mijn mb ligt tussen de 55 en 60 C. Dan draaien de fans onhoorbaar (iig minder dan 1000 rpm dus). Wel vreemd dat de fans bij jou al zo hard draaien bij een vrij lage temperatuur.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Mijn MB is altijd 59 a 60 C idle met een rpm van 1800-2000 ofzo en hij is dan gewoon totaal stil. Raar dat die van jou onder 1000 rpm zit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• burne
  • Niet online

burne

Mine! Waah!

Hercul3s schreef op vrijdag 30 maart 2007 @ 16:55:
Je beschrijft mijn eerste ervaring perfect!
http://movies.apple.com/m...amac_ads2/box_480x376.mov toch?

(Overigens: http://images.apple.com/m...k_getamac_box_480x376.mov)

[ Voor 19% gewijzigd door burne op 31-03-2007 15:04 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tweak_dude
Verwijderd schreef op zaterdag 31 maart 2007 @ 14:45:
Mijn MB is altijd 59 a 60 C idle met een rpm van 1800-2000 ofzo en hij is dan gewoon totaal stil. Raar dat die van jou onder 1000 rpm zit.
Nouja meer dan 1000 klinkt veel dus ik ging ervan uit dat alles > 1000 luidruchtig is. Ik heb mijn MB op het moment niet (topcase wordt vervangen en kapotte accu) dus ik kan het niet controleren.
Maar dat hoeft blijkbaar niet zo te zijn :)
Als de processor flink belast wordt is mijn MB trouwens wel vrij luidruchtig, net een opsteigend vliegtuig :p ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CyBeR
  • Niet online

CyBeR

💩

1000 is vrij weinig en afaik ook het minimum. Pas bij 3000 wordt 't enigszins hoorbaar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hercul3s
Precies ja ;)
tweak_dude schreef op zaterdag 31 maart 2007 @ 15:05:
[...]

Nouja meer dan 1000 klinkt veel dus ik ging ervan uit dat alles > 1000 luidruchtig is. Ik heb mijn MB op het moment niet (topcase wordt vervangen en kapotte accu) dus ik kan het niet controleren.
Maar dat hoeft blijkbaar niet zo te zijn :)
Als de processor flink belast wordt is mijn MB trouwens wel vrij luidruchtig, net een opsteigend vliegtuig :p ;)
Met de nieuwe firmware draait de fan standaard op 1500rpm. Pas bij 3000 wordt hij echt hoorbaar inderdaad.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Underworld
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 25-09 20:49

Underworld

+1 Inzichtvol

tweak_dude schreef op vrijdag 30 maart 2007 @ 12:25:
4 of 5 minuten opstarten :S Echt opstarten (niet uit standby) doet mijn MB in minder 2 minuten. Langer is wel heel brak?
Bijde bij mij 25 sec op z'n hoogst
(wifi aan)
specs staan beneden...

Dus ik denk dat het niet helemaal klopt, tenminste mijn windows PC doet er nog niet eens zo lang over 512MB :P heel anders i know, maar 4-5 minuten is wel heel erg lang...
mss brak memory/hd?

[ Voor 24% gewijzigd door Underworld op 01-04-2007 13:49 ]

“Victorious warriors win first and then go to war,
while defeated warriors go to war first and then seek to win”
― Sun Tzu, The Art of War

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Whieee
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 17:41

Whieee

Moderator Apple Talk

⌘ + ⌥ + ⎋

[...]

Jij bent er ook zoeen die een PowerMac met 256MB gekocht zou hebben om Final Cut Pro op te draaien? Want als er meer nodig was geweest dan had t er wel ingezeten? 8)7

Maar goed waar maak ik me druk om? JIJ zit met een MacBook die zo traag is als dikke stront door een trechter, omdat JIJ denkt dat 512MB genoeg moet zijn voor alles - puur omdat Apple er niet meer instopte. Intussen staat de CPU van JOUW MacBook 60% van de tijd uit zn neus te vreten omdat er nog wat page-ins en page-outs gedaan moeten worden voordat JOUW (niet-zo-) actieve applicatie bruikbaar is en de CPU ook wat mag gaan doen. :+

* Whieee aait zijn MacBook (met 2GB) en zijn iMac (met 2GB) :)

edit: zowel mijn MacBook (80GB 5400rpm SATA) als mijn iMac (250GB 7200rpm SATA2) starten op naar een werkbare situatie binnen 40 sec (de tijd voor het intypen van mijn pass niet bij nader testen wel meegerekend) :)

[ Voor 10% gewijzigd door Whieee op 01-04-2007 14:03 ]

Launching containers into space

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gabliboeba
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 18:15
Wat ik me afvraag is of het ook mogelijk is om te dingen te downloaden terwijl de MacBook dichtgeklapt is. Dit in de vorm van een externe HDD ofzo.
Ik had ook iets gelezen over een progje dat voorkomt dat de MB gaat slapen als je hem dichtklapt. Dit lijkt mij echter niet de meest veilige oplossing...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Digistorm
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 30-06 13:07

Digistorm

ex-demo scener

De Macbook is ervoor gemaakt om dichtgeklapt te functioneren, alleen moet je dan wel een extern scherm of iets dergelijks eraan hangen, anders valt hij inderdaad in slaap. De S-video converter die je bij Apple kunt kopen werkt ook trouwens, hoeft niet persé een echt scherm te zijn.

Hier stond achterhaalde informatie…

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• burne
  • Niet online

burne

Mine! Waah!

DiGiSTORM_ schreef op zondag 01 april 2007 @ 18:25:
alleen moet je dan wel een extern scherm of iets dergelijks eraan hangen
Een keyboard of muis mag ook.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CyBeR
  • Niet online

CyBeR

💩

Dat werkt alleen als:

• er een monitor is aangesloten (of idd s-video/composiet, dat maakt niet uit)
• de computer aan de stroom hangt

en om 't gaande te krijgen heb je een externe muis of tobo nodig (want anders kun je 'm niet wakkermaken.)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hercul3s
CyBeR schreef op zondag 01 april 2007 @ 19:36:
Dat werkt alleen als:

• er een monitor is aangesloten (of idd s-video/composiet, dat maakt niet uit)
• de computer aan de stroom hangt

en om 't gaande te krijgen heb je een externe muis of tobo nodig (want anders kun je 'm niet wakkermaken.)
Je kan natuurlijk ook de remote gebruiken om hem 'gaande te krijgen', heb je alleen nog een monitor en stroom nodig, dus alleen nog een monitor :).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tweak_dude
Maar de grote vraag is dan of het systeem echt in clamshell mode terecht komt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kaspers
  • Laatst online: 14:41
Hercul3s schreef op zondag 01 april 2007 @ 20:12:
Je kan natuurlijk ook de remote gebruiken om hem 'gaande te krijgen', heb je alleen nog een monitor en stroom nodig, dus alleen nog een monitor :).
Tiepen zonder toetsenbord gaat ook moeilijk als de macbook dicht is.
Even een tip.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Weet iemand toevallig hoe je zorgt dat je je remote ook kan gebruiken bij Preview of Adobe Reader? Ik moet morgen een presentatie geven en wil geen keynote gebruiken ivm wiskundige symbolen maar ik maak een pdf (met latex-beamer). Ik wil echter wel soepeltjes de slides afgaan met mijn remote. Nu skipt hij alleen maar mijn itunes liedjes.

Alvast bedankt! :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• burne
  • Niet online

burne

Mine! Waah!

Verwijderd schreef op zondag 01 april 2007 @ 23:14:
Weet iemand toevallig hoe je zorgt dat je je remote ook kan gebruiken bij Preview of Adobe Reader?
Remote Buddy.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dreester
  • Niet online
Heb sinds gister de 1300 euro versie. Het is mn eerste Apple computer. Na jaren lang Windows gebruikt te hebben vind ik Mac OSX meesterlijk. Alles zit dik in orde. Dashboard, hot corners, wireless LAN en nog veel meer. Meesterlijk, heb er verder geen woorden voor. Ik zal binnenkort nog een reviewtje schrijven.

* dreester is helemaal blij met zn bookje :*)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zpottr
  • Niet online

Zpottr

Henk

Verwijderd schreef op zondag 01 april 2007 @ 23:14:
Weet iemand toevallig hoe je zorgt dat je je remote ook kan gebruiken bij Preview of Adobe Reader? Ik moet morgen een presentatie geven en wil geen keynote gebruiken ivm wiskundige symbolen maar ik maak een pdf (met latex-beamer). Ik wil echter wel soepeltjes de slides afgaan met mijn remote. Nu skipt hij alleen maar mijn itunes liedjes.

Alvast bedankt! :)
Mira

Zoef

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Heb mijn macbook nu een paar maanden, en ben er redelijk tevreden over. Ik vind alleen dat voor de relatief dure prijs hij maar een matige afwerking heeft. Nu, dat heeft misschien te maken met het feit dat ik last had van krakende scharnieren (zwarte macbook). Na een 3-tal herstellingen om het kraken te verhelpen staat nu mijn topcase bol ter hoogte van de magnetische sluiting scherm-top case. Maw. er is een zichtbare speling tussen de top case en de behuizing, en aan de uiteinden van de macbook is het mooi aansluitend. Waar de speling is kan ik gewoon mijn vingernagel onder de top case steken ... Dit is niet wat ik onder goed afgewerkt versta, ofwel ben ik gewoon te kritisch. Maar voor de rest is het een goed produkt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Bedankt voor de snelle hulp! Het werkt nu met remote buddy, prima tool. :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DocB
  • Laatst online: 03-10 15:30
Verwijderd schreef op zondag 01 april 2007 @ 23:35:
Heb mijn macbook nu een paar maanden, en ben er redelijk tevreden over. Ik vind alleen dat voor de relatief dure prijs hij maar een matige afwerking heeft. Nu, dat heeft misschien te maken met het feit dat ik last had van krakende scharnieren (zwarte macbook). Na een 3-tal herstellingen om het kraken te verhelpen staat nu mijn topcase bol ter hoogte van de magnetische sluiting scherm-top case. Maw. er is een zichtbare speling tussen de top case en de behuizing, en aan de uiteinden van de macbook is het mooi aansluitend. Waar de speling is kan ik gewoon mijn vingernagel onder de top case steken ... Dit is niet wat ik onder goed afgewerkt versta, ofwel ben ik gewoon te kritisch. Maar voor de rest is het een goed produkt.
Dat is inderdaad wat minder, maar misschien kun je hem zelf gewoon dichtdrukken? Ik heb mn macbook een tijdje terug laten helpen aan een verkleurende topcase, en ik zag daarna dat er een kier zat ergens, ook groot genoeg om je nagel tussen te steken. Even goed duwen en hij schoot erin, zit nu prima :) Klinkt wat simpel misschien, maar als het werkt....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• donaldo
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 19-09 14:22
Verwijderd schreef op zondag 01 april 2007 @ 23:35:
Ik vind ook dat mijn macbook maar matig is afgewerkt en dat er kwalitatief slechte materialen worden gebruikt. Heb een witte core duo uit juni 2006 met een scheef zittend deksel en een niet goed sluitende topcase (ook past de batterij er niet precies recht in). Inmiddels zijn de topcase (verkleuringen en trackpadproblemen), de hinges (vanwege het scheve scherm) en de bottom case (vanwege haarscheurtjes) vervangen. Mijn eerste uitgebreide ervaring met Apple service was trouwens ook niet zo'n goede (in totaal heeft het zo'n twee maanden geduurd en heb ik twee weken zonder macbook gezeten), dus daar was ik ook niet zo blij mee.

Nu, een kleine maand na de reparaties, begint de nieuwe topcase weer gezellig te verkleuren. Ik heb ook het idee dat er een reserve-topcase op is gezet ipv een nieuw bestelde en er was ook zonder overleg een US-layout versie met liggende enter opgezet (niet dat dat een groot probleem is maar toch).

Ik heb ook een paar vragen:

- heeft iemand al meer dan één keer zijn topcase laten vervangen nav verkleuringen? (ik heb trouwens altijd schone handen en mijn bijna 3 jaar oude iBook die nu door mijn vriendin wordt gebruikt heeft daar nooit last van gehad)
- krijgen wel meer mensen toetsenborden met een andere layout na reparatie? Ik heb dat nu twee keer gehad, met mijn macbook en een keer met een bluetooth tobo dat een defecte entertoets had (ook vervangen door één met US-layout)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• orillion
donaldo schreef op maandag 02 april 2007 @ 11:09:
[...]

Ik vind ook dat mijn macbook maar matig is afgewerkt en dat er kwalitatief slechte materialen worden gebruikt. Heb een witte core duo uit juni 2006 met een scheef zittend deksel en een niet goed sluitende topcase (ook past de batterij er niet precies recht in). Inmiddels zijn de topcase (verkleuringen en trackpadproblemen), de hinges (vanwege het scheve scherm) en de bottom case (vanwege haarscheurtjes) vervangen. Mijn eerste uitgebreide ervaring met Apple service was trouwens ook niet zo'n goede (in totaal heeft het zo'n twee maanden geduurd en heb ik twee weken zonder macbook gezeten), dus daar was ik ook niet zo blij mee.

Nu, een kleine maand na de reparaties, begint de nieuwe topcase weer gezellig te verkleuren. Ik heb ook het idee dat er een reserve-topcase op is gezet ipv een nieuw bestelde en er was ook zonder overleg een US-layout versie met liggende enter opgezet (niet dat dat een groot probleem is maar toch).

Ik heb ook een paar vragen:

- heeft iemand al meer dan één keer zijn topcase laten vervangen nav verkleuringen? (ik heb trouwens altijd schone handen en mijn bijna 3 jaar oude iBook die nu door mijn vriendin wordt gebruikt heeft daar nooit last van gehad)
- krijgen wel meer mensen toetsenborden met een andere layout na reparatie? Ik heb dat nu twee keer gehad, met mijn macbook en een keer met een bluetooth tobo dat een defecte entertoets had (ook vervangen door één met US-layout)
Wie heeft de reparatie uitgevoerd? Welke service provider bedoel ik.
Niet echt netjes dat ze je een andere layout gegeven hebben.
Trouwens, Apple wisselt volgens mij je product om als er meer dan 3 reparaties aan verricht worden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Whieee
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 17:41

Whieee

Moderator Apple Talk

⌘ + ⌥ + ⎋

Ik ben inderdaad ook wel benieuwd welke ASP de reparatie heeft uitgevoerd. Verder zou het niet voor mogen komen dat zonder overleg de specificaties veranderen. Een andere toetsenbord layout valt hier ook onder. Bovendien vind ik het vrij curieus dat er ineens een US layout geleverd wordt, aangezien die normaal gesproken in Nederland niet leverbaar zijn. De nieuwere topcases van witte MacBooks verkleuren ook niet, dus tenzij jij een heel agressief type zweet hebt krijg ik inderdaad het gevoel dat er ergens een oude topcase van de plank is gepakt.

Apple wisselt niet als vanzelfsprekend je product om bij 3 of meer reparaties, maar wanneer je met Apple zelf belt zijn ze doorgaans wel genegen om een 'maandagochtendmodelletje' terug te nemen en te vervangen voor een nieuwe.

Launching containers into space

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Whieee schreef op maandag 02 april 2007 @ 12:11:
...

Apple wisselt niet als vanzelfsprekend je product om bij 3 of meer reparaties, maar wanneer je met Apple zelf belt zijn ze doorgaans wel genegen om een 'maandagochtendmodelletje' terug te nemen en te vervangen voor een nieuwe.
Ja, als je het produkt bij een Apple store gekocht hebt zoals de online store. Maar niet als je het gekocht hebt bij een Apple Premium Reseller. Althans bij mij toch niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Zo. de UPS koerier heeft zojuist het geheugen gebracht :)

Eerste indruk: Tering, wat start MAC OS X snel op met 2GB :D Rosetta apps hebben er ook veel baat bij, Photoshop CS2 opsarten gaat echt een stuk sneller.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dreester
  • Niet online
Verwijderd schreef op maandag 02 april 2007 @ 13:03:
Zo. de UPS koerier heeft zojuist het geheugen gebracht :)

Eerste indruk: Tering, wat start MAC OS X snel op met 2GB :D Rosetta apps hebben er ook veel baat bij, Photoshop CS2 opsarten gaat echt een stuk sneller.
Hoeveel had je eerst?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

1GB.

Ik heb het vooral gekocht vanwege Adobe CS3 (eist minimaal 1GB) en vanwege Lightroom. Ik heb iets van 1200 RAW foto bestanden in de library staan, en 1GB werkt niet zo lekker heb ik gemerkt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CyBeR
  • Niet online

CyBeR

💩

donaldo schreef op maandag 02 april 2007 @ 11:09:
[...]
De MacBook is van een ander materiaal gemaakt. Da's dus niet direct te vergelijken.
Dat is me helaas nog nooit overkomen. Ik zou graag een US tobo hebben namelijk :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Otherside
Hmmm, kom in eens een vreemd probleem tegen, mijn Macbook kan geen Regio 2 DVD's afspelen :/ terwijl ik hem hier gewoon in Nederland gekocht heb (Bijenkorf)

Dat is toch wel vaag... :/ Wat kan ik het beste doen? Want hier heb ik vrij weinig aan :X

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Als het goed is krijg je de optie hem om te zetten (wat vijf keer mag), en anders kun je de DVD met VLC Player openen.
Pagina: 1 ... 11 ... 13 Laatste

Dit topic is gesloten.