[MacBook] Discussietopic en Mini-FAQ deel 7 Vorige deel Overzicht Volgende deel Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 12 13 Laatste
Acties:
  • 6.258 views sinds 30-01-2008

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Otherside
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 21-11-2024
Ik zie het nu ja, ik starte een DVD via dat Frontrow, daar kreeg ik die optie niet voor te zien.

Nu buiten frontrow de dvd opgestart en ik kreeg idd de optie welke DVD regio ik wilde selecteren.

PSN: Arcadium86 | iRacing Profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• donaldo
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 17-12-2024
orillion schreef op maandag 02 april 2007 @ 11:24:
[...]

Wie heeft de reparatie uitgevoerd? Welke service provider bedoel ik.
Niet echt netjes dat ze je een andere layout gegeven hebben.
Trouwens, Apple wisselt volgens mij je product om als er meer dan 3 reparaties aan verricht worden.
Whieee schreef op maandag 02 april 2007 @ 12:11:
Ik ben inderdaad ook wel benieuwd welke ASP de reparatie heeft uitgevoerd. Verder zou het niet voor mogen komen dat zonder overleg de specificaties veranderen. Een andere toetsenbord layout valt hier ook onder. Bovendien vind ik het vrij curieus dat er ineens een US layout geleverd wordt, aangezien die normaal gesproken in Nederland niet leverbaar zijn. De nieuwere topcases van witte MacBooks verkleuren ook niet, dus tenzij jij een heel agressief type zweet hebt krijg ik inderdaad het gevoel dat er ergens een oude topcase van de plank is gepakt.

Apple wisselt niet als vanzelfsprekend je product om bij 3 of meer reparaties, maar wanneer je met Apple zelf belt zijn ze doorgaans wel genegen om een 'maandagochtendmodelletje' terug te nemen en te vervangen voor een nieuwe.
Ik heb mijn macbook online gekocht bij Apple. Ik ben toen eerst naar LJS in Den Haag geweest, maar nadat daar drie keer een grove fout werd gemaakt en ik ronduit onbeschoft werd behandeld is ie daar uiteindelijk niet gerepareerd (geen vertrouwen meer in, hele slechte service). Via Apple toen geregeld dat Card Services hem heeft opgehaald, heeft gerepareerd en teruggebracht. Heb het US layout tobo toen maar voor lief genomen (duurde bij elkaar al twee maanden en ik had geen zin in nog langer dat gezeur, bovendien maakt de tobo-layout mij niet zo heel veel uit).

Het Bluetooth keyboard dat kapot was is overigens door Apple Centre Passage (was daar gekocht) omgeruild door een nieuwe US versie (ik denk dat ze die opgestuurd hebben gekregen als vervanging vanuit Apple).

Dus 2 keer bij 2 verschillende bedrijven.
CyBeR schreef op maandag 02 april 2007 @ 15:51:
[...]

De MacBook is van een ander materiaal gemaakt. Da's dus niet direct te vergelijken.

[...]
Ja, maar mijn punt is dat het materiaal dus niet even resistent is tegen vlekken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 147672

Vlug een vraagje:

Er zit momenteel een latje van 1GB van Patriot in mijn macbook
Nu, heb ik een 2de latje van 1GB gekocht, maar van het merk Apacer

Dit zou geen problemen moeten geven? Hoop ik

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Whieee
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 30-05 16:42

Whieee

Moderator Apple Talk

⌘ + ⌥ + ⎋

als de CAS latency en snelheid hetzelfde is mag het geen problemen opleveren.

Launching containers into space

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Ja, het werkt perfect, voor de zekerheid nog eens getest met Rember (memtest voor mac)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• XyritZz
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 21-04 23:18
Kun je met een van die tooltjes ook je remote pairen met je macbook, want er zijn meerdere mensen in de buurt met een apple remote en die houden wel van een geintje ;)

Ik zoek dus een optie om er voor te zorgen dat mijn macbook alleen naar mijn remote luistert, als dat niet kan heb ik liever dat hij naar geen enkele remote luistert maar ik kan hier geen tooltjes voor vinden.

I think there is a world market for maybe five computers. - Thomas Watson (1874-1956), Directeur van IBM (1943)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 37526

XyritZz schreef op dinsdag 03 april 2007 @ 14:10:
Kun je met een van die tooltjes ook je remote pairen met je macbook, want er zijn meerdere mensen in de buurt met een apple remote en die houden wel van een geintje ;)

Ik zoek dus een optie om er voor te zorgen dat mijn macbook alleen naar mijn remote luistert, als dat niet kan heb ik liever dat hij naar geen enkele remote luistert maar ik kan hier geen tooltjes voor vinden.
Zo uit mijn hoofd Play + Menu ingedrukt houden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• raoulduke
  • Niet online

raoulduke

Get in!

XyritZz schreef op dinsdag 03 april 2007 @ 14:10:
?
Pairen kan zoals hierboven gezegd werd. Als je het later wilt opheffen, of de remote helemaal uitzetten, kijk dan in System Preferences ?> Security.

Remember, if you have any trouble you can always send a telegram to the Right People.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Flatwhite
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 30-05 09:32
Vandaag mijn (10 maand oude) MacBook Core Duo naar een Apple Service Centre gebracht.

Mijn accu/batterij werd niet meer herkend door mn MacBook. Deze hebben ze ingenomen en nu afwachten wat Apple er van zegt. Ik mag toch aannemen dat dit gewoon onder de garantie valt?

Wat wel fijn is dat ik mn MacBook niet eens hoefde in te leveren. Slechts de accu was genoeg :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Serenity
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 14-01-2023
Anoniem: 37526 schreef op dinsdag 03 april 2007 @ 14:13:
[...]
Zo uit mijn hoofd Play + Menu ingedrukt houden.
Pairen = menu + forward

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Roamor
  • Registratie: Mei 2004
  • Niet online
Flatwhite schreef op dinsdag 03 april 2007 @ 16:24:
Wat wel fijn is dat ik mn MacBook niet eens hoefde in te leveren. Slechts de accu was genoeg :)
Maar nu kun je er toch nog niets mee? Hadden ze geen reserveaccu liggen die je mag gebruiken?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Flatwhite
  • Laatst online: 30-05 09:32
Roamor schreef op dinsdag 03 april 2007 @ 16:59:
[...]

Maar nu kun je er toch nog niets mee? Hadden ze geen reserveaccu liggen die je mag gebruiken?
Ik kan 'm gewoon gebruiken, maar dan moet ie wel zijn aangesloten op de lichtnetadapter. :) Daarom was ik ook zo blij dat ik mn MacBook weer mee terug kon nemen, aangezien ik 'm nogal vaak nodig heb. Het is nl. mn main computer....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Eswip
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 23-06-2024
Flatwhite schreef op dinsdag 03 april 2007 @ 16:24:
Vandaag mijn (10 maand oude) MacBook Core Duo naar een Apple Service Centre gebracht.

Mijn accu/batterij werd niet meer herkend door mn MacBook. Deze hebben ze ingenomen en nu afwachten wat Apple er van zegt. Ik mag toch aannemen dat dit gewoon onder de garantie valt?

Valt gewoon onder de garantie..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 134465

Na lang overwegen heb ik gisteravond eindelijk een macbook besteld, het instapmodel. Nu heb ik ff een vraagje over het geheugen. Er zit standaard 512MB in. Als ik de ervaringen zo lees in dit forum dan is dat schijnbaar te weining. Zat zelf te denken om er twee plankjes van 1gig in te prikken.
Mijn vraag is nu of dat dit zinvol is, aangezien de processor lager is geklokt? Of kan ik anders beter gaan voor 2x 512MB?

Ga de macbook trouwens grotendeels gebruiken voor de standaard dingen, tekstverwerken en internet. En als bootcamp uitkomt onder leopard dan wil ik ook xp (vista) er langs instaleren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Eswip
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 23-06-2024
Anoniem: 134465 schreef op dinsdag 03 april 2007 @ 18:18:
Na lang overwegen heb ik gisteravond eindelijk een macbook besteld, het instapmodel. Nu heb ik ff een vraagje over het geheugen. Er zit standaard 512MB in. Als ik de ervaringen zo lees in dit forum dan is dat schijnbaar te weining. Zat zelf te denken om er twee plankjes van 1gig in te prikken.
Mijn vraag is nu of dat dit zinvol is, aangezien de processor lager is geklokt? Of kan ik anders beter gaan voor 2x 512MB?

Ga de macbook trouwens grotendeels gebruiken voor de standaard dingen, tekstverwerken en internet. En als bootcamp uitkomt onder leopard dan wil ik ook xp (vista) er langs instaleren.
Gooi er 2GB in.. Geheugen is bij een mac heel belangrijk, en vaak de bottleneck... Dus gewoon vol gooien die handel...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hercul3s
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 10:41
Eswip schreef op dinsdag 03 april 2007 @ 18:26:
[...]

Gooi er 2GB in.. Geheugen is bij een mac heel belangrijk, en vaak de bottleneck... Dus gewoon vol gooien die handel...
Idd, hoe meer geheugen hoe beter, voor de prijs hoef je het niet te laten, zie ook:
Hercul3s in "\[Mem-ervaringen]: MacBook / MacBook Pro ..."

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• raoulduke
  • Niet online

raoulduke

Get in!

Flatwhite schreef op dinsdag 03 april 2007 @ 17:18:
[...]

Ik kan 'm gewoon gebruiken, maar dan moet ie wel zijn aangesloten op de lichtnetadapter. :) Daarom was ik ook zo blij dat ik mn MacBook weer mee terug kon nemen, aangezien ik 'm nogal vaak nodig heb. Het is nl. mn main computer....
Da's geluk hebben. Ik moest per se mijn Macbook met batterij achterlaten bij MacManiac Etten-Leur. Vijf dagen kwijt geweest (over 't weekend) en niks kunnen doen. Nou ja, ik heb in ieder geval van de rust genoten :)

Remember, if you have any trouble you can always send a telegram to the Right People.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• XyritZz
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 21-04 23:18
Bedankt, gelukkig geen last meer van grappenmakers die met een afstandsbediening aan het spelen zijn :)

Wat een mooi product toch die MacBook ;)

I think there is a world market for maybe five computers. - Thomas Watson (1874-1956), Directeur van IBM (1943)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• weeraanmelden
  • Laatst online: 21-05 20:55

weeraanmelden

Opnieuw opstarten...

Anoniem: 134465 schreef op dinsdag 03 april 2007 @ 18:18:

Niet persoonlijk bedoeld, maar de laatste weken is het wel raak met heen en weer ge-emmer over geheugen.
Jongens, auto's komen ook met 1.1,1.3,1.6,1.6 16V, 2.4 en 3.2 enz motoren.
Het ligt er maar aan wat eisen zijn.
En een 1Gb module kost wel even 180 euro (een 2GB zelf 360 euro, dat is bijna 600 oud hollandse guldentjes)
Dit is - op een laptop van minimaal € 1099 - toch wel ff een aardig bedrag.
zeker als je nieuw bent met Mac's, is dit een hele kluif met geld.
Dus please, laat ieder in zijn waarde, en blijf hier toch niet telkens op hameren.
(ik weet zeker dat hier veel reply's op komen, sorry mods)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Ik krijg vanmiddag anders 2GB aan geheugen op de mat, waar ik €102 voor betaald heb.

Verder ben ik van mening dat iedereen het verschil tussen 512MB en 2GB merkt, ongeacht wat je er mee doet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• donaldo
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 17-12-2024
weeraanmelden schreef op woensdag 04 april 2007 @ 15:10:
[...]

Niet persoonlijk bedoeld, maar de laatste weken is het wel raak met heen en weer ge-emmer over geheugen.
En een 1Gb module kost wel even 180 euro (een 2GB zelf 360 euro, dat is bijna 600 oud hollandse guldentjes)
Dus please, laat ieder in zijn waarde, en blijf hier toch niet telkens op hameren.
Zoals Geqxon al aangeeft zijn de prijzen die je noemt niet reëel (en je rekenwerk ook niet: 360 x 2,2 = 792 :+ ). Als je het geheugen niet bij Apple bestelt maar online (gewoon met garantie van een normaal merk) dan ben je rond de 100-120 euro kwijt (zie dit topic: \[Mem-ervaringen]: MacBook / MacBook Pro / Mac mini). Dat is een bedrag wat op een computer van minimaal 1100 euro nogal meevalt. Het is aan jezelf of je het dat waard vindt.

Ik zou zeggen aan overstappers die niet zeker weten of ze aan het standaard geheugen genoeg hebben: probeer het er een tijdje mee en vind je je MacBook niet snel genoeg: upgrade voor ongeveer 100 euro naar 2GB. Nog niet snel genoeg: doe er voor ongeveer 100 euro een snellere 7200rpm HD in. Rond de 200 euro voor een maximale upgrade dus. Valt erg mee lijkt mij.

[ Voor 0% gewijzigd door donaldo op 04-04-2007 20:46 . Reden: typo ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 50624

[...]

Dan vraag ik mij serieus af waar jij je geheugen koopt... Meerdere analisten hebben uitgesproken dat nu hét moment is om geheugen te kopen, omdat de prijzen op bodemniveau verkeren. In het derde kwartaal za de prijs weer omhoog gaan is de verwachting.

Ik heb zelf €139 voor 2x1GB betaald, via crucial.com/eu,

[ Voor 3% gewijzigd door Anoniem: 50624 op 04-04-2007 16:16 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• weeraanmelden

weeraanmelden

Opnieuw opstarten...

Prijzen via Apple Store.
http://store.apple.com/Ap...oa/wa/RSLID?nclm=ACBE70D9

Eur 90,00
Apple Memory Module - 512MB 667MHz DDR2 (PC2-5300) SO-DIMM
Verzendklaar: 24hrs

Eur 180,00
Apple Memory Module - 1GB 667MHz DDR2 (PC2-5300) SO-DIMM
Gratis geleverd

Eur 360,00
Apple Memory Module - 2GB 667MHz DDR2 (PC2-5300) 2x1GB SO-DIMM

Gratis geleverd

Het ging mij erom dat je niet 2 GB MOET nemen, maar mag nemen, maar blijkbaar ben ik de enige die nog denkt dat we in een vrij land leven :P

En als je een overstapper bent, dan kan je toch eerst even proefdraaien met 512 ?
En alsnog via [vage site/leverancier] je geheugen upgraden.
Maar "jullie" doen alsof 512 niet werkbaar is.

(en natuurlijk merk je het verschil, ik merk ook verschil tussen een 1.2 liter motor of een 1.6 liter, maar of je het MOET hebben is vers 2)

Mijn MacBook van 2 weken oud draait geweldig op 512MB.
(Safari, iTunes en mail.)
Voor het "zwaardere" werk, gebruik ik mijn iMac, met 1GB, en dit werkt ook nog steeds lekker.

En nu stop ik met reageren over dit onderwerp.... O+

[ Voor 34% gewijzigd door weeraanmelden op 04-04-2007 17:20 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 178832

Weet er iemand hoe je enkel het extern beeldscherm kunt aansturen? Dit zonder dat je de stroomadapter gebruikt. Ik heb al wat liggen zoeken, maar nog niet echt iets werkend gevonden. Heb insomniaX geprobeerd, maar dat werkte niet echt. De bedoeling is om films op het externe scherm te bekijken, op de resolutie van het externe scherm ...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 124681

Anoniem: 178832 schreef op woensdag 04 april 2007 @ 18:09:
Weet er iemand hoe je enkel het extern beeldscherm kunt aansturen? Dit zonder dat je de stroomadapter gebruikt. Ik heb al wat liggen zoeken, maar nog niet echt iets werkend gevonden. Heb insomniaX geprobeerd, maar dat werkte niet echt. De bedoeling is om films op het externe scherm te bekijken, op de resolutie van het externe scherm ...
Uhm, de applicatie (VLC bijv.) naar het externe scherm slepen, en vervolgens appeltje + f?

:)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 178832

Anoniem: 124681 schreef op woensdag 04 april 2007 @ 18:18:
[...]

Uhm, de applicatie (VLC bijv.) naar het externe scherm slepen, en vervolgens appeltje + f?

:)
Ik bedoel hiermee dat ik enkel beeld wil hebben op het extern scherm. Het scherm van de macbook wil ik dan uit hebben staan. Als je gewoon een extern scherm aansluit kan je de native resolutie van het scherm niet gebruiken, daarvoor moet je de macbook in clamshell mode gebruiken. Maar ik vind het te omslachtig omdat ik dan mijn stroomkabel moet aansluiten ...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Opstarten in clamshellmode en de Macbook vervolgens openen?

En als het alleen om het feit gaat dat je Macbook beeld aan staat > Brightness omlaag.

[ Voor 120% gewijzigd door Anoniem: 37526 op 04-04-2007 20:53 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Digistorm
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 06-05 11:57

Digistorm

tenax moderator pomorum

Anoniem: 178832 schreef op woensdag 04 april 2007 @ 20:42:
[...]

Ik bedoel hiermee dat ik enkel beeld wil hebben op het extern scherm. Het scherm van de macbook wil ik dan uit hebben staan. Als je gewoon een extern scherm aansluit kan je de native resolutie van het scherm niet gebruiken, daarvoor moet je de macbook in clamshell mode gebruiken. Maar ik vind het te omslachtig omdat ik dan mijn stroomkabel moet aansluiten ...
Je moet dan de synchrone weergave uitschakelen, dan wordt elk scherm op zijn eigen resolutie aangestuurd. De sneltoets (op je laptop) daarvoor is F7.

Unum systema ad eos omnes regendos... | Macbook Pro 15" hi-res - Core i7 2635QM (2 GHz) / 8 GB / 160 GB SSD / Radeon 6490M | iPhone 3GS 16GB

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 136421

Hallo macbook-mensen,

Voor mijn studie is een laptop vereist, en na lang zoeken denk ik eraan om toch maar voor een macbook te gaan. Ik stel de volgende eisen aaan mijn laptop en ik denk dat de mac eraan voldoet:

* Core2Duo CPU
* 13.3 inch of kleiner, hij moet draagbaar zijn
* Batterijduur na een tijdje nog steeds >2uur, wil als ik veel geld investeer ook een filmpje in de trein kunnen zien
* Windows nodig voor paar CADprogjes als Solidworks

Eigenlijk bleven er maar 2 laptops over, de MSI megabook S262/300 of de macbook. Als ik de goedkoopste macbook neem en zelf het geheugen en de harde schijf upgrade, heb ik voor ongeveer evenveel geld een even goede MSI, maar ja, dan toch liever een mooi design+frontrow en iSight. Nu zit ik alleen nog met de volgende vragen, die mij aan het twijfelen brengen:

* hoe zit het met apples garantie?Er staat 90dagen, maar is 2jaar niet verplicht oid?
* in hoeverre beinvloed een geheugen-upgrade naar 2gig de batterijduur?
* zelfde voor de upgrade naar een grotere/snellere hdd?
* Is het stiekem niet vervelend dat je de bovenkant niet echt vast kunt zetten?
* Is ie een beetje krasvast/wordt ie niet te snel smerig?
* is de batterijduur als je je best doet echt >3uur?

En ja ik heb van alles afgezocht, reviews gelezen enzo maar dit ging eigenlijk meer over gebruikerservaringen. Ik hoop dat jullie wat toelichting kunnen geven hierover.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 12609

* hoe zit het met apples garantie?Er staat 90dagen, maar is 2jaar niet verplicht oid?
1 jaar, uitbreidbaar naar 3 via AppleCare

* in hoeverre beinvloed een geheugen-upgrade naar 2gig de batterijduur?
Volgens mij juist gunstig, omdat alles sneller geladen is.

* zelfde voor de upgrade naar een grotere/snellere hdd?
Dat is volgens mij geen significant verschil

* Is het stiekem niet vervelend dat je de bovenkant niet echt vast kunt zetten?
Waarom zou je dat willen?

* Is ie een beetje krasvast/wordt ie niet te snel smerig?
Nee en mwa, valt mee. Geen vette en/of vieze vingers gebruiken met een witte notebook!

* is de batterijduur als je je best doet echt >3uur?
Redt ie mákkelijk, de MacBook heeft een zeer slimme powermanagement.
4 uur redt ik vaak ook wel (gewoon surfen, internetten, wordt e.d.)

Verder is de belangrijkste keuze: MacOS X of Windows Vista.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 136421

Anoniem: 12609 schreef op woensdag 04 april 2007 @ 22:42:
1 jaar, uitbreidbaar naar 3 via AppleCare

Verder is de belangrijkste keuze: MacOS X of Windows Vista.
Ik vind 1 jaar wel wat erg weinig voor zo'n duur geval. Er is dus echt (nog) niet zoiets als europese 2jaar verplichte garantie op electronica?

OS X wordt op zich geen probleem, vista niet nodig, maar wel soms Xp voor windows only programma's voor studie(ik heb t ook niet bedacht :'( )

Ik snap dat je moet proberen niet met te ranzige vingers dat ding vast te pakken, maar dat gaat vast wel es mislukken, iemand ervaring met (regelmatig mss) schoonmaken van je macbook?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• weeraanmelden

weeraanmelden

Opnieuw opstarten...

1 jaar is standaard, ongeacht de prijs.
De Apple Care is niet kostbaar, en zou ik zeker doen als je de MacBook regelmatig versleept.
En sinds je Windows XP & Vista kan draaien op een Mac, is keuze toch snel gemaakt :)

Met CrossOver kan je zelfs Wintel apps draaien op je OSX install.

[ Voor 79% gewijzigd door weeraanmelden op 04-04-2007 23:00 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 12609

*Ik vind 1 jaar wel wat erg weinig voor zo'n duur geval. Er is dus echt (nog) niet zoiets als europese 2jaar verplichte garantie op electronica?

Volgens mij wel, maar hoe dat wettelijk gezien in elkaar zit weet ik niet.

*OS X wordt op zich geen probleem, vista niet nodig, maar wel soms Xp voor windows only programma's voor studie(ik heb t ook niet bedacht :'( )

Parallels werkt prima :)

*Ik snap dat je moet proberen niet met te ranzige vingers dat ding vast te pakken, maar dat gaat vast wel es mislukken, iemand ervaring met (regelmatig mss) schoonmaken van je macbook?

Ik heb wel regelmatig wat vette vingers op het scherm, gewoon af en toe schoonmaken met 'brillen-schoonmaak-spul' :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

[...]

Wist niet dat er een topic was voor het geheugen van een Macbook, ik had mijn vraag dan natuurlijk gewoon daar gesteld. Toch nog bedankt voor de reacties :) !

Ik heb trouwens gisteren mijn Macbook binnnen gekregen. Levering was echt snel. Maandagavond besteld en woensdag morgen was die binnen :P . Zoals ik al zei in mijn vorige post is dit mijn eerste Mac. Sinds dat mijn broertje een Mac heeft ben ik aan het overwegen om de overstap te maken. Nu toch maar de knoop door gehakt. Heb het idee dat ik helemaal bij nul moet beginnen om OSX onder de knie te krijgen. Wat een verschil met Windows zeg. De interface is totaal anders dan dat ik gewend ben. Zit telkens te zoeken naar die rechter muisknop die er niet is, LOL!

Even nog een vraagje! Ik merk dat de aanslag van de v-toets regelmatig hapert. Van de tien keer dat ik die aansla weigerd die gemiddeld zes keer. Is er iemand die ook last heeft van dit probleem?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hercul3s
  • Laatst online: 10:41
Anoniem: 134465 schreef op donderdag 05 april 2007 @ 12:08:
[...]

Wist niet dat er een topic was voor het geheugen van een Macbook, ik had mijn vraag dan natuurlijk gewoon daar gesteld. Toch nog bedankt voor de reacties :) !

Ik heb trouwens gisteren mijn Macbook binnnen gekregen. Levering was echt snel. Maandagavond besteld en woensdag morgen was die binnen :P . Zoals ik al zei in mijn vorige post is dit mijn eerste Mac. Sinds dat mijn broertje een Mac heeft ben ik aan het overwegen om de overstap te maken. Nu toch maar de knoop door gehakt. Heb het idee dat ik helemaal bij nul moet beginnen om OSX onder de knie te krijgen. Wat een verschil met Windows zeg. De interface is totaal anders dan dat ik gewend ben. Zit telkens te zoeken naar die rechter muisknop die er niet is, LOL!

Even nog een vraagje! Ik merk dat de aanslag van de v-toets regelmatig hapert. Van de tien keer dat ik die aansla weigerd die gemiddeld zes keer. Is er iemand die ook last heeft van dit probleem?
2 geniale functies die je trackpad echt bruikbaar maken.
1) Rechter muisknop op je trackpad: 2 vingers op je trackpad en dan klikken.
2) Scrollen op je trackpad: 2 vingers op je trackpad, en dan naar beneden of boven of zijkant bewegen. Heel smooth, ik prefereer bijna de trackpad scroll boven een wieltje.

Als je V toets hapert kun je deze mss even schoonmaken:
http://danmacs.blogspot.c...leaning-macbook-keys.html

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Heb net met chirurgische precisie de v-toets weer terug geplaatst. Er uit is geen probleem, maar erin wel. Wat een gepriegel wat is dat zeg! Er zat trouwens niks onder. De aanslag bleef haperen ook nadat ik de toets had verwijderd. Heb dus maar ff naar de klantenservice gebeld en verteld wat het probleem was met mijn 1 dag oude MacBook. De medewerker zei meteen dat de MacBook wordt omgeruild voor een nieuwe, moest er zelf niks aandoen 8) . Er komt nu iemand van UPS of TNT langs om de MacBook retour te nemen. Als het goed is deze week nog.

De medewerker die me geholpen heeft vroeg ook of dat ik interesse had in het Applecare Protection Plan (2 jaar extra garantie met technische ondersteuning). Hij kon zien dat ik mijn bestelling had geplaatst via surfspot.nl (je krijgt dan 12% student korting in plaats van 8%!). Ik kon het APP dan krijgen voor de helft van de prijs. Normaal kost het 265 euri, nu dus 137 euri. Het gekke is nu dat wanneer je in de applestore kijkt via surfspot.nl het APP er staat voor de volledige prijs :? . Schijnbaar krijg je deze korting op het APP alleen maar telefonisch. Heb het dus maar meteen erbij genomen, 137 euri vindt ik opzich niet veel voor twee jaar xtra garantie. Mijn iPod 3G gaf een week nadat de garantie was verlopen de pijp aan Maarten. Weg 427 euri :'( .

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kentut
  • Laatst online: 30-05 18:32
hey, das een goeie tip namron, misschien moet ik dat ook maar doen. ik heb die van mij een paar weken, heeft iemand enig idee hoe lang na aanschaf je die garantie nog kunt uitbreiden?

[ Voor 46% gewijzigd door Kentut op 05-04-2007 16:50 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• reiker
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 07:24

reiker

dan jij!

Ik dacht dat dat kan in het eerste jaar, dus voordat de 'standaard' garantie afloopt. Pin me er niet op vast. :)

Zo gezegd, zo gedaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CyBeR
  • Registratie: September 2001
  • Niet online

CyBeR

💩

Dat klopt.

All my posts are provided as-is. They come with NO WARRANTY at all.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zpottr
  • Registratie: Mei 2000
  • Niet online

Zpottr

Henk

Anoniem: 134465 schreef op donderdag 05 april 2007 @ 16:47:
De medewerker die me geholpen heeft vroeg ook of dat ik interesse had in het Applecare Protection Plan (2 jaar extra garantie met technische ondersteuning). Hij kon zien dat ik mijn bestelling had geplaatst via surfspot.nl (je krijgt dan 12% student korting in plaats van 8%!). Ik kon het APP dan krijgen voor de helft van de prijs. Normaal kost het 265 euri, nu dus 137 euri. Het gekke is nu dat wanneer je in de applestore kijkt via surfspot.nl het APP er staat voor de volledige prijs :? . Schijnbaar krijg je deze korting op het APP alleen maar telefonisch. Heb het dus maar meteen erbij genomen, 137 euri vindt ik opzich niet veel voor twee jaar xtra garantie.
Kijk eens goed op je factuur als je die krijgt; ik had hetzelfde verhaal, uiteindelijk krijg ik voor die 137 euro alleen P&L (Parts & Labour). Dat is dus niet het "AppleCare protection Plan" en niet zo netjes van Apple vind ik.
of ze moeten het bij jou anders hebben geregeld dan bij mij en een paar andere mensen die ik erover gesproken heb

Zoef

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tweak_dude
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 30-05 19:42
Wat mis je dan? Parts & labour lijkt me gewoon alles?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• weeraanmelden

weeraanmelden

Opnieuw opstarten...

Anoniem: 12609 schreef op woensdag 04 april 2007 @ 23:30:
*Ik vind 1 jaar wel wat erg weinig voor zo'n duur geval. Er is dus echt (nog) niet zoiets als europese 2jaar verplichte garantie op electronica?

Volgens mij wel, maar hoe dat wettelijk gezien in elkaar zit weet ik niet.
En later over verlengen apple care garantie.
reiker schreef op donderdag 05 april 2007 @ 17:01:
Ik dacht dat dat kan in het eerste jaar, dus voordat de 'standaard' garantie afloopt.
Dat is weer heeeel netjes.
Bij een miele wasmachine (er is geen betere, en duurdere) kan dit tot 2 weken na levering.

En 1 jaar is standaard, als je nu een plasma van 1m70 van € 6.600 besteld, krijg je ook 1 garantie.

namron, mijn post was juist voor jou verdediging :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MikeN
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 09:17
tweak_dude schreef op donderdag 05 april 2007 @ 22:30:
Wat mis je dan? Parts & labour lijkt me gewoon alles?
Je mist de 2 jaar en 7 maanden software support :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Otherside
  • Laatst online: 21-11-2024
Weet iemand of deze ook in Nederland te krijgen is?

http://www.isaver-shell.com/

Is wel een hele mooie shell om je macbookje heen in een tas :)

PSN: Arcadium86 | iRacing Profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CyBeR
  • Niet online

CyBeR

💩

MikeN schreef op vrijdag 06 april 2007 @ 00:51:
[...]

Je mist de 2 jaar en 7 maanden software support :)
Oh, dat lijkt mij anders prima :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Hey, dat klinkt niet verkeerd!

Kan ik dat ook in de Apple Store achteraf bestellen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• reiker
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 07:24

reiker

dan jij!

The Otherside schreef op vrijdag 06 april 2007 @ 00:57:

Op de site die je aanhaalt staat dat ie gewoon in (oa) de Apple Store te krijgen is, en dat is dan ook zo. Ga naar de Apple Store site, en zoek op "isaver". Voila. Voor de MB staat ie bovenaan bij de gevonden producten. :)
Ab Februar 2007 erhältlich im Apple Store, Gravis, Cyberport und vielen anderen Apple Läden [...]

Zo gezegd, zo gedaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fZeroNewbie
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 14-08-2024

fZeroNewbie

believe the reggie(revo)lution

The Otherside schreef op vrijdag 06 april 2007 @ 00:57:

Ja, je kan hem gewoon bestellen via de apple store. Ik kan het weten want hij zit al eenige tijd in mijn rugzak en ben er erg tevreden over. Let alleen wel ff goed op de maat want hij neemt natuurlijk wel wat meer ruimte in als een kale macbook.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 124681

Anoniem: 37526 schreef op vrijdag 06 april 2007 @ 01:57:
Hey, dat klinkt niet verkeerd!

Kan ik dat ook in de Apple Store achteraf bestellen?
Tijdens het eerste jaar kun je Apple Care erbij nemen geloof ik :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Servor
  • Registratie: November 1999
  • Niet online
Anoniem: 124681 schreef op vrijdag 06 april 2007 @ 09:23:
[...]

Is het eerste jaar je garantie 100% vergelijkbaar met Apple Care?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Servor schreef op vrijdag 06 april 2007 @ 10:49:
[...]

Is het eerste jaar je garantie 100% vergelijkbaar met Apple Care?
Nee, je hebt dan slechts 90 dagen telefonische support
Anoniem: 124681 schreef op vrijdag 06 april 2007 @ 09:23:
[...]

Ik heb het over de goedkopere vorm, Parts & Labour :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wao
  • Registratie: Juni 1999
  • Laatst online: 03-12-2024

Wao

Nou, mijn Macbook doet nu niets meer :(

Ik had sinds kort last van random shutdowns. Eerst dacht ik dat het aan het geheugen lag wat ik er 2 weken eerder had ingestopt, maar de shutdowns bleven zich voordoen. Ik zag dat er twee firmware upgrades beschikbaar waren via Software Update in OSX, dus ik dacht laat ik die maar eens installeren.

De eerste update (SMC) zou moeten starten na een reboot, maar dit deed hij om een of andere reden niet. Meerdere malen geprobeerd. Hierna deed ik de tweede update (EFI). Hierbij moest je je Macbook uitzetten en dan een tijdje de powerbutton inhouden om het update programma te laten lopen. De eerste paar keer deed ook deze update het niet, maar uiteindelijk kreeg ik om een of andere reden toch een progressbar. Mooi dacht ik, hij is bezig. Toeval wil dat ik net op dat moment een random shutdown kreeg :( en sindsdien weigert mijn Macbook op te starten. Althans, hij start wel op (lichtje brandt), maar geeft verder alleen een zwart scherm.

Ideeën?

De Macbook is trouwens van juni vorig jaar en ik heb het liefst zo snel mogelijk weer normaal draaiend, aangezien er belangrijke data opstaat en ik een programma op deze Macbook voor de Mac aan het ontwikkelen ben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Falcon
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 07:47

Falcon

DevOps/Q.A. Engineer

Lijkt me dan handig om lekker gebruik te maken van je garantie?

"We never grow up. We just learn how to act in public" - "Dyslexie is a bitch"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wao

Wao

Falcon schreef op vrijdag 06 april 2007 @ 12:58:
Lijkt me dan handig om lekker gebruik te maken van je garantie?
Zou ik ook doen, ware het niet dat ik dus eigenlijk de Macbook zsm weer nodig heb. En als hij in het hele reparatieproces van Apple komt, kost het mij teveel tijd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DocB
  • Laatst online: 23-02 19:55
En wat als je de install DVD erin stopt en daar vandaan boot? (c ingedrukt houden tijdens het opstarten) Als hij dan wel kan booten kun je proberen via disk utility je disk te repairen, of anders een archive en reinstall doen. Op die manier vervangt hij je hele systeem, maar alles wat in je home folder stond (dus hopelijk ook je belangrijke data) blijft bewaard...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• raoulduke
  • Niet online

raoulduke

Get in!

Wao schreef op vrijdag 06 april 2007 @ 13:25:
[...]

Zou ik ook doen, ware het niet dat ik dus eigenlijk de Macbook zsm weer nodig heb. En als hij in het hele reparatieproces van Apple komt, kost het mij teveel tijd.
Toch denk ik dat het je enige optie is: als tijdens een firmware update de stroom van de computer afgaat dan is 'ie daarna onbruikbaar, dit wordt met nadruk in de instructies geschreven. Dat geldt voor ongeveer alle apparatuur, van videokaarten via routers tot moederborden en "computers" in het algemeen.

Ik begrijp dat het niet je eigen schuld is (adapter was ingeplugd neem ik aan), maar het resultaat is wel dat je hem nu waarschijnlijk niet meer kan gebruiken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Satch
  • Registratie: Mei 2004
  • Niet online
Wao schreef op vrijdag 06 april 2007 @ 13:25:
[...]

Haal de harde-schijf eruit en stop hem in een 2,5" externe behuizing. Sluit hem vervolgens aan op een andere mac en haal je belangrijke data er vanaf.
(Zorg voortaan voor een goede backup als je slim bent :))

[ Voor 9% gewijzigd door Satch op 06-04-2007 13:40 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wao

Wao

Bedankt voor jullie advies, ik vrees inderdaad dat er weinig anders opzit dan Apple inschakelen. Ik heb het nog even geprobeerd met de Firmware Restoration CD, maar die lijkt ook weinig te doen. Klote, maar het is niet anders.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tweak_dude
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 30-05 19:42
Moet je wel een extra Mac hebben. Dat heeft lang niet iedereen denk ik.

Mijn MB is ook weer terug, met nieuwe accu & topcase. Ziet er prima uit alleen jammer dat m'n MB nu niet helemaal stabiel staat omdat nieuwe accu een iets hoger rubber pootje heeft (denk ik).

Coconut battery geeft trouwens een capaciteit aan van +/- 5380. Nou heb ik de accu niet gecalibreert ivm eerdere slecte ervaringen hiermee maar zou dit nou wel nodig zijn? Apple zelf zegt dat je dit wel moet doen bij een nieuwe accu. Als ik echter de capaciteit volgens Coconutbattery mag geloven lijkt me dit overbodig?

[ Voor 37% gewijzigd door tweak_dude op 06-04-2007 13:54 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DocB
tweak_dude schreef op vrijdag 06 april 2007 @ 13:51:

Mijn MB is ook weer terug, met nieuwe accu & topcase. Ziet er prima uit alleen jammer dat m'n MB nu niet helemaal stabiel staat omdat nieuwe accu een iets hoger rubber pootje heeft (denk ik).

Coconut battery geeft trouwens een capaciteit aan van +/- 5380. Nou heb ik de accu niet gecalibreert ivm eerdere slecte ervaringen hiermee maar zou dit nou wel nodig zijn? Apple zelf zegt dat je dit wel moet doen bij een nieuwe accu. Als ik echter de capaciteit volgens Coconutbattery mag geloven lijkt me dit overbodig?
Het hele punt van calibreren is juist dat je pas dan kan geloven wat coconutbattery zegt. Je accu gaat er volgens mij niet langer van mee, alleen de voorspellingen over resterende batterijduur kloppen beter...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wao

Wao

De Macbook leeft weer! De Firmware Restoration CD startte uiteindelijk toch op (ik had hem erin laten zitten in plaats van erin duwen tijdens het booten) en ik zit weer in OSX. Toch maar snel even een backup regelen :-).

De andere firmware updates zijn nu ook gedraaid en heb nog geen shutdowns gehad.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 33205

tweak_dude schreef op vrijdag 06 april 2007 @ 13:51:

na mijn nieuwe accu durf ik ook niet meer te calibreren, die van mij zegt nu zelfs 5601!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Maartenvs
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 30-05 20:50

Maartenvs

For Sale

Even een vraagje. De macbook heeft digitaal geluid uit. Ik heb hier een versterker met optical in en ik heb een toslink optical kabeltje, nu zijn hier opzet stukjes voor (zie foto). Als ik deze gebruik icm een optical kabeltje krijg ik dan geluid of zie ik dat fout? Voor het geval ik fout zit, welke soort kabel kan digitaal naar mijn versterker krijgen. (versterker beschikt over elk type ingang dus dat is geen probleem).
Afbeeldingslocatie: http://www.allekabels.nl/product_images/main_1519_.jpg

5600! dan kun jij op je accu bijna een uur langer werken dan ik op mijn bijna nieuwe accu .

[ Voor 10% gewijzigd door Maartenvs op 06-04-2007 19:13 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Daedalus
  • Registratie: Mei 2002
  • Niet online

Daedalus

Moderator Apple Talk

Keep tryin'

Ja, die adapter moet je gebruiken als je je MacBook optisch aan je versterker wilt hangen en je hebt al een toslink kabel.

“You know what I've noticed Hobbes? Things don't bug you if you don't think about them. So from now on, I simply won't think about anything I don't like, and I'll be happy all the time!” | 宇多田ヒカル \o/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• A-380
  • Laatst online: 30-05 16:54
Ik heb een probleem met mijn Macbook (vorig jaar juni gekocht). Hij wil niet meer opstarten. Na een tijdje komt er een folder met een vraagteken knipperend in beeld. Betekend dit dat mijn harde schijf het heeft begeven? In het begin hoor je de harde schijf ook even "tikken", net of het niet lukt hem op te starten. Bekend probleem, en heeft iemand hier een oplossing voor? Of is het een kwestie van Apple Support. Zou wel erg zijn, want ben net twee weken geleden naar de winkel terug geweest voor een nieuwe accu! :(

Macbook 1.83 Intel Core Duo, 2 gb mem

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CyBeR
  • Niet online

CyBeR

💩

A-380 schreef op zaterdag 07 april 2007 @ 21:20:
Ik heb een probleem met mijn Macbook (vorig jaar juni gekocht). Hij wil niet meer opstarten. Na een tijdje komt er een folder met een vraagteken knipperend in beeld. Betekend dit dat mijn harde schijf het heeft begeven? In het begin hoor je de harde schijf ook even "tikken", net of het niet lukt hem op te starten. Bekend probleem, en heeft iemand hier een oplossing voor? Of is het een kwestie van Apple Support. Zou wel erg zijn, want ben net twee weken geleden naar de winkel terug geweest voor een nieuwe accu! :(
Tikkende geluiden uit hdd's houden 9 uit 10 keer in (soms wordt het normale geluid verkeerd geinterpreteerd) dat de schijf gewoon fysiek kapot is. Da's gewoon pech, kan iedereen overkomen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DocB
Die map met vraagteken krijg je als hij nergen (niet op een HD of op een dvd/cd) een bootable OS kan vinden. Is dus waarschijnlijk idd je harde schijf. Als ik jou was zou ik gewoon terug gaan naar apple aangezien je garantie nog geldt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FL!PNEUS
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 07-07-2020

FL!PNEUS

Let's rawk!

Apple Support. Ik heb precies hetzelfde (ook vorig jaar juni mijn MacBook gekocht). Weer eens met de neus op de feiten gedrukt dat de support van Apple echt schandalig slecht geregeld is, maar dat terzijde.

In a dream I'm a different me with a perfect you, we fit perfectly.
And for once in my life I feel complete and I still want to ruin it.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Ik trok net voor de grap een doos van zolder, met alle instalatieboekjes en dergelijke van mijn oude Packerd Bell comptuer.

Als ik dat vergelijk met die twee blaadjes en de DVD die bij mijn Macbook zat, my god. :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• F e r o x
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 18-11-2024
Ik krijg het maar niet gelukt mijn bestanden de on-comprimeren met de extentie ' .Z01 ', ' .Z02 ', ... Normaal moet het mogelijk zijn met Gunzip maar die vind ik enkel in Mac OS Classic-formaat. Iemand een oplossing?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CyBeR
  • Niet online

CyBeR

💩

Dat zijn gewoon zips die opgedeeld zijn in meerdere archives. Stuffit Expander kan dat geloof ik wel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

En anders Split & Concat :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• F e r o x
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 18-11-2024
CyBeR schreef op zondag 08 april 2007 @ 20:02:
Dat zijn gewoon zips die opgedeeld zijn in meerdere archives. Stuffit Expander kan dat geloof ik wel.
edit: het is me gelukt via een paar omwegen met HJSplit.

[ Voor 14% gewijzigd door F e r o x op 08-04-2007 20:59 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Man, mijn macbook loopt als een trein, sinds er nu 2GB inzit, er zat vroeger "slechts" 1,25GB in, je merkt echt de snelheid

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 166399

Ik zat er ook over te denken om 2GB erin te zetten, alleen is de vraag wat ik met m'n 2 reepjes van 512MB moet. Bij de apple store kan je die zeker niet terugbrengen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Bewaren zodat je je garantie houdt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 50624

Anoniem: 37526 schreef op maandag 09 april 2007 @ 01:07:
Bewaren zodat je je garantie houdt?
? Als gebruiker mag je het geheugen gewoon wisselen hoor, dus waarom zou je dat bewaren voor garantie doeleinden?

Ik zet de mijne gewoon op marktplaats denk ik.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

De kans is groot dat de winkel bij elk hardwarematig probleem het user-replaced geheugen zal verwijten.

[ Voor 3% gewijzigd door Anoniem: 37526 op 09-04-2007 01:47 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MYST
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 04-04-2024
Anoniem: 37526 schreef op maandag 09 april 2007 @ 01:45:
De kans is groot dat de winkel bij elk hardwarematig probleem het user-replaced geheugen zal verwijten.
Tjah, als dat volgens hen de oorzaak is steken ze er maar even eigen geheugen in om te testen lijkt mij? Blijft het probleem: je macbook, verdwijnt het probleem: je ram. Easy as that..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CyBeR
  • Niet online

CyBeR

💩

Anoniem: 37526 schreef op maandag 09 april 2007 @ 01:45:
Ware het niet dat 't compleet niet aanwijsbaar is dat 't user-replaced is. That said zou ik 't wel bewaren, om 't er bij dergelijke gevallen idd uit te halen zodat 't niet achterblijft, zegmaar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kaheem_Said
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 27-05 11:07
Zijn de MacBooks ook met matte beeldschermen te koop?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

CyBeR schreef op maandag 09 april 2007 @ 01:58:
[...]

Ware het niet dat 't compleet niet aanwijsbaar is dat 't user-replaced is. That said zou ik 't wel bewaren, om 't er bij dergelijke gevallen idd uit te halen zodat 't niet achterblijft, zegmaar.
Ze kunnen vragen of je de factuur kunt laten zien waarop staat dat het door een apple winkel vervangen is?

Stel je voor dat je Macbook plotseling kernel-panics krijgt, je scherm er mee kapt of je trackpad niet meer werkt, dan is de kans groot dat ze naar je user-replaced geheugen zullen wijzen.
MYST schreef op maandag 09 april 2007 @ 01:57:
[...]

Tjah, als dat volgens hen de oorzaak is steken ze er maar even eigen geheugen in om te testen lijkt mij? Blijft het probleem: je macbook, verdwijnt het probleem: je ram. Easy as that..
De winkels zijn meestal "lui", dus dat is het laatste dat ze zullen doen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zpottr
  • Registratie: Mei 2000
  • Niet online

Zpottr

Henk

Kaheem_Said schreef op maandag 09 april 2007 @ 14:02:
Zijn de MacBooks ook met matte beeldschermen te koop?
Nee.

Zoef

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CyBeR
  • Niet online

CyBeR

💩

Anoniem: 37526 schreef op maandag 09 april 2007 @ 14:10:
[...]

Ze kunnen vragen of je de factuur kunt laten zien waarop staat dat het door een apple winkel vervangen is?
Denk je echt dat ze die moeite doen?
Stel je voor dat je Macbook plotseling kernel-panics krijgt, je scherm er mee kapt of je trackpad niet meer werkt, dan is de kans groot dat ze naar je user-replaced geheugen zullen wijzen.
Hoogstens in dat eerste geval, en in de praktijk ook dan niet.

Geheugen is een echt user-replacable part. Dat mag je zonder gezeur met garantie vervangen. Dus doen ze er niet moeilijk over. Bovendien: geheugen dat zij er in zitten is hetzelfde als geheugen dat jij er in zet. Dus zolang je 't niet sloopt als gevolg van het eigen geheugen (verkeerdom er in en forceren ofzo, ik noem maar wat) is er geen enkel probleem.

[ Voor 25% gewijzigd door CyBeR op 09-04-2007 14:18 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

De winkel zal er alles aan doen om er voor te zorgen dat jij je Macbook niet inlevert, dus ja, ik denk inderdaad dat ze die moeite zullen doen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• burne
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online

burne

Mine! Waah!

Anoniem: 37526 schreef op maandag 09 april 2007 @ 14:10:
http://manuals.info.apple...ook_13inch_Memory_DIY.pdf
Follow the instructions in this document carefully. Failure to follow these instructions could damage your equipment and void its warranty.
Dus als je je netjes aan de instructies in het document houdt vervalt je garantie niet. Zegt Apple. En dan hebben dealers dus pech, tenzij ze aan kunnen tonen dat jij je niet aan bovenstaande richtlijnen hebt gehouden.

Klaar, simpel, en geen aanleiding voor verder gezeur. Je mag zelf je geheugen vervangen en dat gaat niet ten koste van je garantie als je je aan een handvol basisregels houdt.
Anoniem: 37526 schreef op maandag 09 april 2007 @ 14:21:
De winkel zal er alles aan doen om er voor te zorgen dat jij je Macbook niet inlevert, dus ja, ik denk inderdaad dat ze die moeite zullen doen.
En wat mij betreft mag je nu wel eens kappen met dat gezanik over winkeliers. Mijn keyboard begint een beetje te verkleuren. Een telefoontje met de winkel leverde de vraag om zeker langs te komen op. Ze willen zelf even zien hoe en wat, en als het echt een verkleurend keyboard is wordt dat op dezelfde manier vervangen als m'n heatsink. Zij bestellen het onderdeel, en als het binnen is wordt het vervangen terwijl ik er op wacht. Dat was in 20 minuten gepiept. Ik heb het al vaker geroepen, maar qua support heb ik met iCentre (voorheen MacSupport) niet anders dan uitstekende ervaringen, zowel prive als bedrijfsmatig.

[ Voor 34% gewijzigd door burne op 09-04-2007 14:28 ]

I don't like facts. They have a liberal bias.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CyBeR
  • Niet online

CyBeR

💩

Anoniem: 37526 schreef op maandag 09 april 2007 @ 14:21:
Nee hoor. Zeker als je de computer bij Apple gekocht hebt en eerst daarnaar hebt gebeld: dan heb je gewoon een casenummer van Apple en daarmee krijgen zij alle kosten terug. En als je de computer bij de winkel zelf gekocht hebt is 't gewoon garantie. Hoort er bij, is meeberekend in de kosten en valt onder klantenservice die zorgt dat jij nog een keer terug komt om meer geld uit te geven.

Je bent iets te wantrouwend vind ik.

[ Voor 22% gewijzigd door CyBeR op 09-04-2007 14:24 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

burne schreef op maandag 09 april 2007 @ 14:23:
[...]

http://manuals.info.apple...ook_13inch_Memory_DIY.pdf

[...]

Dus als je je netjes aan de instructies in het document houdt vervalt je garantie niet. Zegt Apple. En dan hebben dealers dus pech, tenzij ze aan kunnen tonen dat jij je niet aan bovenstaande richtlijnen hebt gehouden.

Klaar, simpel, en geen aanleiding voor verder gezeur. Je mag zelf je geheugen vervangen en dat gaat niet ten koste van je garantie als je je aan een handvol basisregels houdt.
Ik gok dat ze het op "guilty until proven innocent" , dat jij aan mag gaan tonen dat je het goed gedaan hebt :)

[ Voor 71% gewijzigd door Anoniem: 37526 op 09-04-2007 14:25 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CyBeR
  • Niet online

CyBeR

💩

Anoniem: 37526 schreef op maandag 09 april 2007 @ 14:25:
[...]

Ik gok dat ze het op "guilty until proven innocent" , dat jij aan mag gaan tonen dat je het goed gedaan hebt :)
Onzin. En hoe wilde je dat aantonen, precies? Geheugen bijprikken kan maar op een manier, en als je dat fout doet is 't vrij duidelijk te zien. Het enige wat nog zou kunnen in het geval van een MacBook is dat 't niet ver genoeg erin gedrukt is. Da's ook vrij simpel te verhelpen door de winkel: even aandrukken en 5 minuten verder staat de klant weer blij buiten. (Blij is belangrijk: die komt nog 's terug.)

Ga alsjeblieft eens leren hoe winkels werken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Leren hoe winkels werken? Ik ben bij een Apple center al eens weggestuurd omdat ik beta software geinstalleerd had.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CyBeR
  • Niet online

CyBeR

💩

Define beta software, wat was het probleem, had je die macbook daar gekocht en zo nee waar dan wel?

[ Voor 41% gewijzigd door CyBeR op 09-04-2007 14:31 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• burne
  • Niet online

burne

Mine! Waah!

Anoniem: 37526 schreef op maandag 09 april 2007 @ 14:25:
Zo werkt het consumentenrecht in Nederland niet. De bewijsplicht ligt sowieso bij de fabrikant.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

CyBeR schreef op maandag 09 april 2007 @ 14:30:
Define beta software, wat was het probleem, had je die macbook daar gekocht en zo nee waar dan wel?
De Macbook was daar gekocht, en de beta software in questie was Boot Camp.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CyBeR
  • Niet online

CyBeR

💩

En het probleem waarvoor je daar was..?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

OS X stortte compleet in elkaar, bestanden verdwenen, kernel panics.

De volgende keer zal ik eerst Apple bellen en een casenummer vragen ,dan kan ik ze forceren mijn Macbook te repareren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• burne
  • Niet online

burne

Mine! Waah!

Anoniem: 37526 schreef op maandag 09 april 2007 @ 14:35:
OS X stortte compleet in elkaar, bestanden verdwenen, kernel panics.
Je hebt http://www.apple.com/macosx/bootcamp/terms.html dus overduidelijk niet gelezen.

IMPORTANT NOTE: THIS IS BETA, TIME-LIMITED SOFTWARE MEANT FOR EVALUATION PURPOSES ONLY. THIS SOFTWARE SHOULD NOT BE USED IN A COMMERCIAL OPERATING ENVIRONMENT OR WITH IMPORTANT DATA. BEFORE INSTALLING THE APPLE SOFTWARE, YOU SHOULD BACK UP ALL OF YOUR DATA AND REGULARLY BACK UP DATA WHILE USING THE APPLE SOFTWARE.

Tja. Dan zijn we toch uitgepraat?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CyBeR
  • Niet online

CyBeR

💩

Wel, je moet toegegeven, dat is niet het soort probleem dat met geen mogelijkheid aan boot camp te verwijten is. Ik heb ook al 's vreemde FS problemen gehad door er met andere OSsen dingen mee te doen. ("m'n cd-rom drive maakt krassen op m'n dvd's" - "Dat komt door bootcamp" klopt gewoon niet, bijvoorbeeld.)

Maar dan nog blijft het feit dat een apple center daar ook niets aan kan doen: dit is puur software. Enige wat zij zouden kunnen doen is ook het enige wat jij had kunnen doen: reinstall. (Dat hadden ze je overigens wel moeten vertellen, maar helaas zijn niet alle winkelmedewerkers even slim.)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

burne schreef op maandag 09 april 2007 @ 14:38:
[...]

Je hebt http://www.apple.com/macosx/bootcamp/terms.html dus overduidelijk niet gelezen.

IMPORTANT NOTE: THIS IS BETA, TIME-LIMITED SOFTWARE MEANT FOR EVALUATION PURPOSES ONLY. THIS SOFTWARE SHOULD NOT BE USED IN A COMMERCIAL OPERATING ENVIRONMENT OR WITH IMPORTANT DATA. BEFORE INSTALLING THE APPLE SOFTWARE, YOU SHOULD BACK UP ALL OF YOUR DATA AND REGULARLY BACK UP DATA WHILE USING THE APPLE SOFTWARE.

Tja. Dan zijn we toch uitgepraat?
Staat er wat over het voiden van mijn warranty?
CyBeR schreef op maandag 09 april 2007 @ 14:39:
Wel, je moet toegegeven, dat is niet het soort probleem dat met geen mogelijkheid aan boot camp te verwijten is. Ik heb ook al 's vreemde FS problemen gehad door er met andere OSsen dingen mee te doen. ("m'n cd-rom drive maakt krassen op m'n dvd's" - "Dat komt door bootcamp" klopt gewoon niet, bijvoorbeeld.)

Maar dan nog blijft het feit dat een apple center daar ook niets aan kan doen: dit is puur software. Enige wat zij zouden kunnen doen is ook het enige wat jij had kunnen doen: reinstall. (Dat hadden ze je overigens wel moeten vertellen, maar helaas zijn niet alle winkelmedewerkers even slim.)
Een reinstall, met als gevolg dat ik qua data een maand terug in de tijd ging heb ik dan ook gedaan. Vervolgens Boot Camp geuninstalled, al bleven de BSODs van zo nu en dan nog wel. Al moet ik zeggen dat die zo goed als verdwenen zijn sinds ik het geheugen vervangen heb.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CyBeR
  • Niet online

CyBeR

💩

Anoniem: 37526 schreef op maandag 09 april 2007 @ 14:42:
[...]
Een reinstall, met als gevolg dat ik qua data een maand terug in de tijd ging heb ik dan ook gedaan. Vervolgens Boot Camp geuninstalled, al bleven de BSODs van zo nu en dan nog wel. Al moet ik zeggen dat die zo goed als verdwenen zijn sinds ik het geheugen vervangen heb.
Dan heb je waarschijnlijk twee problemen gehad, die zich tegelijk manifesteerden en waarbij de symptomen van een best een oorzaak hebben kunnen gehad in de ander. Afhankelijk van welke files er kwijt raken kan dat best kernel panics (neem aan dat je dat bedoelt met BSOD) veroorzaken namelijk, en brak geheugen doet dat ook vaak.

In principe hoor je nooit kernel panics te krijgen. Als je die wel krijgt, en zeker met enige regelmatigheid, is er sowieso iets mis.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dawuss
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 30-05 15:49

dawuss

gadgeteer

Modbreak:Goed, geheugen is geheugen, Boot Camp is Boot camp, en geen van alllen zijn Macbooks dus horen discussies over die onderwerpen, interessant of niet, in ieder geval niet thuis in een [MacBook] discussietopic.

Mag 'ie dus weer ontopic? :)

micheljansen.org
Fulltime Verslaafde Commandline Fetisjist ©

Pagina: 1 ... 12 13 Laatste

Dit topic is gesloten.