[MacBook] scherm flikkert

Pagina: 1
Acties:
  • 132 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• IbexGirl
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 28-02-2021

IbexGirl

Love Ibex forever

Topicstarter
Ik heb een MacBook 1.83 GHz Core Duo, gekocht net na de release vorig jaar. De laatste tijd heb ik last van flikkeringen van het scherm. Dit voornamelijk als hij net uit stand-by komt. Het scherm wordt heel even (fractie van een seconde) donkerder en dan weer lichter, en dit enkele keren achter elkaar.
Dit gebeurt echter niet altijd, maar wel regelmatig. Na een minuutje of 2 stopt het weer en is alles normaal.

Zijn er nog mensen die dit probleem hebben (gehad)? Moet ik me hier zorgen om maken? Kan ik beter eens bij een Apple Center langsgaan nu hij nog in garantie is?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dionysus
  • Registratie: November 2001
  • Niet online
Het is mij de laatste tijd ook opgevallen. Macbook 2ghz ongeveer uit dezelfde periode. Het knipperen is heel even en kort, maar wel zo dat het me is opgevallen. Omdat ik ook applecare heb aangeschaft doe ik er momenteel niet veel mee, eerst maar eens zien of het erger wordt.
Het is inderdaad wel lastig als de garantie bijna verloopt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Eswip
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 23-06-2024
Ik heb hier zelf ook heel af en toe last van.. Er zijn hier wel meer gevallen over bekend (Even googlen naar MacBook flicker display).. maar er is vanuit Apple nog geen oplossing. Ik heb ook geen idee of ze hier mee bezig zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Attilla
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 23-06-2021
Heb ik ook last van gehad, heb hem langs een service provider gebracht en ze hebben iets met het backlite vervangen. Sindsdien geen problemen meer, dus ik raad aan om hetzelfde te doen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hier nog iemand met hetzelfde probleem!
Ik zit alleen te twijfelen om de macbook terug te brengen voor dit euvel. De laatste maand heeft het zich niet meer voor gedaan. En het lijkt me moeilijk mensen te overtuigen van het probleem als het niet meer gebeurd. Of zouden ze hier niet moeilijk over doen en gewoon de backlight vervangen?

Weet iemand hoe lang het je macbook dan weg is is? ik heb hem in de online store gekocht..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Murcielago
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 05-10 01:34
Heb er hier ook last van. Vaak alleen bij een koude start. Dan heeft ie de eerste minuut last van flink flikkeren. Er is niks aan te veranderen, dus ik kan er niet voor zorgen dat het vaker gebeurt of minder vaak (bijvoorbeeld door met het scherm te schudden). Zal binnenkort wel contact met apple opnemen. Alleen vrees ik dat de MacBook opgestuurd moet worden. Tenzij er een anderhalf uur met de auto gereden kan worden. Hier in het oosten van het land zit geen Apple Service Provider meer sinds Mexpert gesloten is.

PSN: djmurcielago

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• surfpunk
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 07-05-2021

surfpunk

*apple macBook*

jup.. hier ook last van. onreproduceerbaar en dat maakt het best lastig..
maar binnenkort mag mijn macBook voor een facelift (ontgeling) terug naar de shop. Meteen naar laten kijken. Hoop wel dat ze iets vinden, anders moet ik nog aan de applecare...
:)

Mijn webcam is van lego, mijn fotocamera's zijn van Nikon, de statieven van Manfrotto, mijn snowboards van Völkl en mijn laptop van apple (maar daar mag ik op DPZ niets over zeggen)...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Bij mij gebeurt het trouwens ook als ik de brightness van het scherm voluit zet. Een tandje lager en het flikkeren houdt op. Eigenlijk denk ik dat ik hem hiervoor ook nog even terug moet brengen :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ja dat heeft die van mij ook 8)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hier ook. Ik lees dingen over defecte inverters. Mijn MacBook (2 GHz, 2 GB) is wel van de tweede generatie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• heuker
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 20:51
ik heb mijn macbook vandaag weggebracht naar machouse. Ik hou jullie op de hoogte, met een beetje geluk heb ik hem vrijdag zei die vent.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• heuker
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 20:51
bij mij is het probleem gefixt door machouse. Ze hebben het inverterboard + kabeltje vervangen. Duurde 8 werkdagen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

2Ghz, zelfde periode. Bij mij hield het vanzelf op :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• IbexGirl
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 28-02-2021

IbexGirl

Love Ibex forever

Topicstarter
Even een subtiel schopje met een update.

Ik heb gisteren toch maar mijn MacBook naar de Applestore hier in de buurt gebracht want dat scherm irriteerde me toch wel erg.Natuurlijk was er van dat geknipper niets te zien toen ik mijn Mac liet zien aan een van de verkopers. Wat hem wel direct opviel was dat mijn Mac last had van discoloration. Dat was mij nog nooit opgevallen, maargoed dat wordt ook meteen vervangen dus mij hoor je niet klagen. Hij zou ook eens zien of hij iets van de whine kon horen, en dan zouden ze daar ook wat aan doen. Nu maar hopen dat ze daar dat geflikker van het scherm opmerken, anders baal ik echt wel, want je zult zien dat het terug komt van zodra ik weer thuis ben.

Zijn er ondertussen anderen met hetzelfde probleem die er iets aan hebben laten doen?

edit: Er werd net gebeld dat ik mijn Mac alweer kon ophalen, dus direct maar even gedaan. Hij is iets meer dan 24 uur weg geweest, dus ik vreesde al dat ze het scherm niet gedaan hadden, maar dat bleek toch gebeurd te zijn. Ze hebben het probleem zelf niet gezien, maar ze hebben toch een kabeltje ofzo vervangen, dus hopelijk is het hiermee opgelost. En mijn MacBook is weer helemaal écht wit :).

[ Voor 20% gewijzigd door IbexGirl op 24-04-2007 16:31 ]

Pagina: 1