Glanzend
Dat moet je wel erg rustig werken. Zoveel heb ik nog nooit gehaald denk ik.
Even over accu's:
Een Lithium Polymeer (LiPo) accu zoals in een MB/MBP en steeds meer apparaten kan niet goed tegen volledige ontlading. Hierdoor zal de capaciteit vele malen sneller afnemen dan bij niet volledige ontlading. Ook een Lithium Ion accu heeft dezelfde eigenschappen. Het verschil tussen deze twee soorten is de opgeslagen energie per KG. Deze ligt bij een LiPo-accu iets hoger.
De enige accusoort die nog last heeft van het geheugeneffect is de NiCad-accu. Zelfs de laatste generatie NiMh-accu's heeft hier geen last meer van. Het is bij deze NiMh-accu's echter wel verstandig om ze om de 5 a 10 keer volledig te ontladen.
Een Lithium Polymeer (LiPo) accu zoals in een MB/MBP en steeds meer apparaten kan niet goed tegen volledige ontlading. Hierdoor zal de capaciteit vele malen sneller afnemen dan bij niet volledige ontlading. Ook een Lithium Ion accu heeft dezelfde eigenschappen. Het verschil tussen deze twee soorten is de opgeslagen energie per KG. Deze ligt bij een LiPo-accu iets hoger.
De enige accusoort die nog last heeft van het geheugeneffect is de NiCad-accu. Zelfs de laatste generatie NiMh-accu's heeft hier geen last meer van. Het is bij deze NiMh-accu's echter wel verstandig om ze om de 5 a 10 keer volledig te ontladen.
Mijn neef heeft ook net z'n MacBook binnen, alleen 'flikkert' z'n scherm soms hevig.
Het vage is dat dat alleen gisteren was nadat hij de MacBook nog maar net uitgepakt had.
Sindsdien heeft hij geen last meer van het probleem.
Is dit een vakervoorkomend verschijnsel, of is de kans groot dat het terugkomt,
en dan hij beter a.s.a.p. dat ding moet omruilen..
Het vage is dat dat alleen gisteren was nadat hij de MacBook nog maar net uitgepakt had.
Een 'Virtual Private Network', via een soort van 'tunnel' over internet is het net alsof je direct aan het desbetreffende netwerk verbonden bent terwijl jijzelf overal ter wereld kan zijn. Deze verbindingstechniek wordt vaak door bedrijven gebruikt om de werknemers overal ter wereld veilig te kunnen laten werken.
Trots lid van [DPC] Team Boonanza @ SoB - Bezoek pwnshop.nl!
Kijk het eerst even aan.. Als je terug gaat met je ding, kan ik me voorstellen dat ze wel even willen zien wat er mis mee is.. beetje lastig als hij dan niet flikkert..Kaspers schreef op vrijdag 09 februari 2007 @ 07:26:
Mijn neef heeft ook net z'n MacBook binnen, alleen 'flikkert' z'n scherm soms hevig.
kan zijn dat hij, omdat je hem net uitpakte, nog wat problemen had met kou/vochtigheid. Misschien heeft ie wel de hele nacht in een koude loods/bus gestaanEswip schreef op vrijdag 09 februari 2007 @ 10:42:
[...]
Kijk het eerst even aan.. Als je terug gaat met je ding, kan ik me voorstellen dat ze wel even willen zien wat er mis mee is.. beetje lastig als hij dan niet flikkert..
Hier staat wat
Yup de mijne zat ook helemaal onder de condens toen ik hem uitpakteFlappiewappie schreef op vrijdag 09 februari 2007 @ 11:00:
[...]
kan zijn dat hij, omdat je hem net uitpakte, nog wat problemen had met kou/vochtigheid. Misschien heeft ie wel de hele nacht in een koude loods/bus gestaan
maar flikkerde gelukkig niet
“Victorious warriors win first and then go to war,
while defeated warriors go to war first and then seek to win”
― Sun Tzu, The Art of War
Lezen jullie dan niet eerst alle boekjes voordat je met je MacBook gaat spelen?Underworld schreef op vrijdag 09 februari 2007 @ 11:33:
[...]
Yup de mijne zat ook helemaal onder de condens toen ik hem uitpakte
maar flikkerde gelukkig niet
NopeDRvDijk schreef op vrijdag 09 februari 2007 @ 11:47:
[...]
Lezen jullie dan niet eerst alle boekjes voordat je met je MacBook gaat spelen?
Pas als ik geprobeerd heb een 8 CM disc erin te proppen

* Underworld (Niet doen dus!)
Was het niet simpelweg dat MacOS X bezig was met de juiste resolutie te vinden voor de MacBook?
"We never grow up. We just learn how to act in public" - "Dyslexie is a bitch"
Gisteren een vervelend klein barstje ondekt in mijn behuizing terwijl ik juist zo zuinig ben 
Ziet eruit als een barstje die vertakt, deze vertakkingen zijn zwart, doorsnee 7mm.
Ik kan me niet voorstellen hoe deze erin is gekomen, zeker niet op die plaats. Hij bevind zich naast de inkeping waarmee je het scherm open klapt.
Iemand ervaring met onverklaarbare barstjes en hoe Apple daarmee omgaat?
edit/
Heb de batterij er even uitgehaald om te kijken wat erachter zit, blijkt dat er precies een klein schroefje zit achter het barstje. Even met mijn hand over het barstje gegaan en verrek, het schroefje is te hard aangedraaid.
Het was me niet eerder opgevallen maar wat ik vermoed is dat bij gebruik van de laptop het barstje bevuild is geraakt en toen pas zichtbaar is geworden.
Morgen ff langs mijn Apple-dealer
Ziet eruit als een barstje die vertakt, deze vertakkingen zijn zwart, doorsnee 7mm.
Ik kan me niet voorstellen hoe deze erin is gekomen, zeker niet op die plaats. Hij bevind zich naast de inkeping waarmee je het scherm open klapt.
edit/
Heb de batterij er even uitgehaald om te kijken wat erachter zit, blijkt dat er precies een klein schroefje zit achter het barstje. Even met mijn hand over het barstje gegaan en verrek, het schroefje is te hard aangedraaid.
Het was me niet eerder opgevallen maar wat ik vermoed is dat bij gebruik van de laptop het barstje bevuild is geraakt en toen pas zichtbaar is geworden.
[ Voor 34% gewijzigd door vacuumcleaner op 09-02-2007 16:29 ]
[Helpdesk]"While you're waiting, read the free novel which came with the product. Its a spanish story about a guy called "MANUAL."
Is een bekend probleem, zie ook AppleDefects.vacuumcleaner schreef op vrijdag 09 februari 2007 @ 15:11:
Ik durf niet te zeggen wat het beleid bij Apple is.
Overigens heb je wel de juiste conclusie getrokken.
M6N 1,7 Banias M10 1024MB Travelstar 7K60 IPW2100 Combi en nu ook MacBook C2D 2,0Ghz 2048MB
Misschien dat ik iets over het hoofd zie, maar ik kan geen wireless connectie maken met m'n macbook (net gekocht), ik heb een Speedtouch 780 (KPN internet plus bellen), Airport vind em wel, ik maak gebruik van een wep key die ik al meerdere malen heb geprobeerd, maar krijg de hele tijd de melding: There was an error joining the Airport network : "SpeedTouch56A"
Doe ik iets verkeerd, moet ik nog iets inschakelen?
nm: het is al gelukt, het lag aan de wep password settings
Doe ik iets verkeerd, moet ik nog iets inschakelen?
nm: het is al gelukt, het lag aan de wep password settings
[ Voor 7% gewijzigd door wes- op 10-02-2007 13:17 ]
Verwijderd
Ik blijf het jammer vinden van die geïntegreerde video troep
Ik blijf hopen dat er dit jaar een Macbook met een echte vid uit zal komen, al denk ik van niet. Tot die tijd geen Macbook voor mij helaas.
Een Macbook Pro is mij te duur, als student zijnde...
Ik blijf hopen dat er dit jaar een Macbook met een echte vid uit zal komen, al denk ik van niet. Tot die tijd geen Macbook voor mij helaas.
[ Voor 12% gewijzigd door Verwijderd op 10-02-2007 19:56 ]
Verwijderd
Waar wil je die videokaart voor gaan gebruiken dan? Ik ben nog geen apps (buiten games) tegen gekomen die er niet goed op draaien.Verwijderd schreef op zaterdag 10 februari 2007 @ 19:53:
Ik blijf het jammer vinden van die geïntegreerde video troep![]()
Verwijderd
Ik heb diverse games die met 40+ fps draaien, ik zie het punt niet? Half-Life 2 onder OS X gaat gewoon vloeiend
Mwa meeste game draaien toch te slecht imo. Zelfs Quake III (6 jaar oud!) draait niet zoals het hoort (op hogere resolutie dan). Gelukkig heb ik nog een computer met losse grafische kaart.
Met een tweede scherm aangesloten vond ik de interface van OS X trouwens ook een stuk minder soepel. Ik denk dat de grafische kaart daar dus ook moeite mee heeft.
Met een tweede scherm aangesloten vond ik de interface van OS X trouwens ook een stuk minder soepel. Ik denk dat de grafische kaart daar dus ook moeite mee heeft.
Kunnen we misschien weer even terugkeren naar de realiteit? Een ultra-platte ultra-lichte laptop is geen droomdoos voor gamers. Klaar. Gamers moeten naar dit kijken, en niet naar een macbook.
I don't like facts. They have a liberal bias.
Verwijderd
Ik ben geen gamer. Gamers hebben sowieso niets te zoeken bij Appleburne schreef op zaterdag 10 februari 2007 @ 22:35:
Kunnen we misschien weer even terugkeren naar de realiteit? Een ultra-platte ultra-lichte laptop is geen droomdoos voor gamers. Klaar. Gamers moeten naar dit kijken, en niet naar een macbook.
En wat gaat transform and lighting doen voor je Pages, Safari of Mail? Helemaal niets. Quake III gebruikt de transform, niet de lighting, en enkel met DirectX-drivers. Zodra je OpenGL kiest gebruik je een subset van OpenGL en volgens mij zit daar geen T&L in.Verwijderd schreef op zaterdag 10 februari 2007 @ 22:42:
Echter, ik geef gewoon de voorkeur aan een vid met eigen geheugen en een hardware T&L unit.
Ik ben nu hard op weg naar een vol jaar macbook en ik heb nooit het idee gehad dat ik iets mis.
Verwijderd
Even een vraagje. Het zal waarschijnlijk al wel eens voorgekomen zijn hier, maar vond het niet onmiddellijk met de search. Wat is nu eigenlijk de beste methode om je batterij van de macbook zo optimaal mogelijk te gebruiken? En als ie nieuw is, wat moet je dan doen om de batterij goed op capaciteit te brengen?
Verwijderd
DirectX op de Macbook is inderdaad een ramp, veel games krijg ik door dat T&L gezeur niet eens gestart.burne schreef op zaterdag 10 februari 2007 @ 22:57:
[...]
En wat gaat transform and lighting doen voor je Pages, Safari of Mail? Helemaal niets. Quake III gebruikt de transform, niet de lighting, en enkel met DirectX-drivers. Zodra je OpenGL kiest gebruik je een subset van OpenGL en volgens mij zit daar geen T&L in.
Ik ben nu hard op weg naar een vol jaar macbook en ik heb nooit het idee gehad dat ik iets mis.
Het boekje lezen dat erbij zit..Verwijderd schreef op zondag 11 februari 2007 @ 03:14:
Even een vraagje. Het zal waarschijnlijk al wel eens voorgekomen zijn hier, maar vond het niet onmiddellijk met de search. Wat is nu eigenlijk de beste methode om je batterij van de macbook zo optimaal mogelijk te gebruiken? En als ie nieuw is, wat moet je dan doen om de batterij goed op capaciteit te brengen?
Verwijderd
Om dus terug te komen hierop ... Ik ben 'm vorige vrijdag gaan terughalen. Gekraak is zo goed als volledig weg, juist nog een klein tikje bij het dicht doen, maar dat stoort niet. Maar nu heb ik gemerkt dat ze mijn behuizing beschadigd hebben ter hoogte van het rechterscharnier. Juist alsof er met een schroevendraaier tegen gestoten is om de opening breder te maken. Weet niet meer wat ik er nog mee moet doen ...Verwijderd schreef op dinsdag 06 februari 2007 @ 13:09:
[...]
Ja, ik ga straks terug gaan, en we zullen zien wat het geeft. Bij de Apple technische support hebben ze me gezegd dat ik anders bij een Apple service point moet gaan. Hier in Maastricht is er een, en dan kan ik normaal mijn macbook binnen doen, even wachten en dan mee terug nemen. Terwijl als ik 'm in hasselt binnen doe, ze'm eerst moeten opsturen naar Wommelgem, daar maken ze het, en dan wordt dat weer teruggestuurd ... Maar ik vind er gewoon niks aan dat een nieuw product moeten opengeschroefd worden. Het zou gewoon niet mogen.
Verwijderd
Ding terug brengen en ze aansprakelijk stellen voor de veroorzaakte schade. Desnoods bestellen ze maar een nieuwe top-case voor je, maar dit zou ik niet accepteren.Verwijderd schreef op zondag 11 februari 2007 @ 13:22:
[...]
Om dus terug te komen hierop ... Ik ben 'm vorige vrijdag gaan terughalen. Gekraak is zo goed als volledig weg, juist nog een klein tikje bij het dicht doen, maar dat stoort niet. Maar nu heb ik gemerkt dat ze mijn behuizing beschadigd hebben ter hoogte van het rechterscharnier. Juist alsof er met een schroevendraaier tegen gestoten is om de opening breder te maken. Weet niet meer wat ik er nog mee moet doen ...
reageer dan gewoon niet

http://www.apple.com/nl/batteries/Verwijderd schreef op zondag 11 februari 2007 @ 03:14:
Geeft een goede uitleg over het één en ander, boekje vind ik te weing info omtrend dit.
Ik heb sinds kort een zwarte MacBook (Core2Duo) en ben even benieuwd of de bluetooth module die ingebouwd is "Bluetooth Advanced Audio Distribution Profile" (A2DP) ondersteund.
Op de Apple website staat enkel
"Wireless: Built-in 54-Mbps AirPort Extreme Wi-Fi (802.11g)(4); built-in Bluetooth 2.0+EDR (Enhanced Data Rate) module"
Ik wil dan denk ik voor mn versteker deze Bluetooth ontvanger van Sony kopen zodat ik mn muziek via de versterker kan luisteren.
HWS-BTA2W - Draagbare Bluetooth®-zender/-ontvanger (tweevoudig gebruik)
http://www.sonyproductinf...tail.php?product=HWSBTA2W

Ik kies voor deze omdat dan mn nieuwe telefoon (SE) die ik binnenkort ga kopen ook de muziek kan streamen via bluetooth. Ik wil geen Airport omdat ik ook met die mobiel wil gebruiken en via dit niet enkel gebonden ben aan iTunes met de Airtunes.
(En hopelijk werkt het ook synchroom met films, maar dat is dan maar testen)
Iemand hier al ervaring mee? Of met een A2DP headset en een MacBook?
"Wireless: Built-in 54-Mbps AirPort Extreme Wi-Fi (802.11g)(4); built-in Bluetooth 2.0+EDR (Enhanced Data Rate) module"
Ik wil dan denk ik voor mn versteker deze Bluetooth ontvanger van Sony kopen zodat ik mn muziek via de versterker kan luisteren.

Ik kies voor deze omdat dan mn nieuwe telefoon (SE) die ik binnenkort ga kopen ook de muziek kan streamen via bluetooth. Ik wil geen Airport omdat ik ook met die mobiel wil gebruiken en via dit niet enkel gebonden ben aan iTunes met de Airtunes.
Geen ervaring mee, maar het is wel compatible met elkaar A2DP is meer voor BT headsets, volgens mij gaat dit gewoon werken eventueel zou je je vraag hier nog kunnen zetten:
Bluetooth Stereo (A2DP) topic
Bluetooth Stereo (A2DP) topic
Verwijderd
He das vet! als je het draainde hebt kan je dan je bevindingen eens geven?T-Junkie schreef op zondag 11 februari 2007 @ 16:43:
Ik heb sinds kort een zwarte MacBook (Core2Duo) en ben even benieuwd of de bluetooth module die ingebouwd is "Bluetooth Advanced Audio Distribution Profile" (A2DP) ondersteund.
[afbeelding]
PS: Is er al iemand op forum die macbook heeft gewonnen met die smiths actie
JaVerwijderd schreef op zondag 11 februari 2007 @ 22:20:
[...]
PS: Is er al iemand op forum die macbook heeft gewonnen met die smiths actie?

A2DP wordt niet ondersteund op dit moment. Komt er misschien aan in Leopard.T-Junkie schreef op zondag 11 februari 2007 @ 16:43:
Goed idee inderdaad dus ik zocht het ff na.T-Junkie schreef op zondag 11 februari 2007 @ 16:43:
Maar OSX krijgt pas in 10.5 A2DP ondersteunig.
Maar dan is dit zeker een optie (lijkt me cool in combi met GarageBand en me gitaar).
bron
hey even een korte stomme vraag.
in windows als je een file selecteert en je drukt op de F2 toets, kan je hem renamen.
hoe moet dat in OSX? ik heb al gegoogled, maar kan alleen maar de hotkeys vinden die in de finder menu's staan boven
in windows als je een file selecteert en je drukt op de F2 toets, kan je hem renamen.
hoe moet dat in OSX? ik heb al gegoogled, maar kan alleen maar de hotkeys vinden die in de finder menu's staan boven
Rechtermuisknop -> get info.. daar kan je de naam veranderen.pokeran schreef op zondag 11 februari 2007 @ 23:59:
Verwijderd
Daar kun je de toets voor gebruiken rechts van je rechter Apple toets wat een enter toets is. Je kunt ook fn-Return gebruiken.pokeran schreef op zondag 11 februari 2007 @ 23:59:
Verwijderd
Inderdaad dat is makkelijker.Verwijderd schreef op maandag 12 februari 2007 @ 00:23:
Of gewoon op de normale enter-key rammen?

En om een bestand te openen in de finder is er natuurlijk appeltje-O.Verwijderd schreef op maandag 12 februari 2007 @ 00:46:
Ik gebruik altijd die toets omdat die vlak naast de cursortoetsen zit zodat makkelijk een naam kan aanpassen. In dit geval is er geen verschil tussen de enter en return toets.
Ik heb een vraagje die niet enkel van toepassing is op de MacBook, maar het is de moeite niet om hiervoor een nieuw topic te openen: ik heb namelijk mijn MacBook aan de tv aangesloten (via mini-dvi naar s-video). Het beeld is wel schermvullend, maar er is rondomrond een kleine rand (niet zo groot als de boven- en onderranden bij breedbeeld). Ik heb gelezen dat er hier iemand hetzelfde probleem had met zijn MacBook Pro. Iemand hier een oplossing voor?
Systeemvoorkeuren -> Beeldschermen en dan ergens in de extra opties 'Overscan' aanzetten.F e r o x schreef op maandag 12 februari 2007 @ 11:27:
Ik heb een vraagje die niet enkel van toepassing is op de MacBook, maar het is de moeite niet om hiervoor een nieuw topic te openen: ik heb namelijk mijn MacBook aan de tv aangesloten (via mini-dvi naar s-video). Het beeld is wel schermvullend, maar er is rondomrond een kleine rand (niet zo groot als de boven- en onderranden bij breedbeeld). Ik heb gelezen dat er hier iemand hetzelfde probleem had met zijn MacBook Pro. Iemand hier een oplossing voor?
“You know what I've noticed Hobbes? Things don't bug you if you don't think about them. So from now on, I simply won't think about anything I don't like, and I'll be happy all the time!” | 宇多田ヒカル \o/
Als we daar dan toch over bezig zijn, ik kan voor de TV-out geen breedbeeld resolutie instellen? Alleen 640x480, 800x600 en 1024x768???Daedalus schreef op maandag 12 februari 2007 @ 11:41:
[...]
Systeemvoorkeuren -> Beeldschermen en dan ergens in de extra opties 'Overscan' aanzetten.
Hoe komt dit.. Heb de Macbook ook via DVI -> S-video adpapter van Apple aangesloten
Canon EOS 5D Mark II | Canon 17-40 F4.0L | Canon 50mm F1.8 | Tamron 28-75 F2.8 | Canon 430 EXII
Verwijderd
S-Video is geen breedbeeldLaZZ schreef op maandag 12 februari 2007 @ 13:51:
[...]
Als we daar dan toch over bezig zijn, ik kan voor de TV-out geen breedbeeld resolutie instellen? Alleen 640x480, 800x600 en 1024x768???
Hoe komt dit.. Heb de Macbook ook via DVI -> S-video adpapter van Apple aangesloten
Je moet het beeld gewoon op laten rekken, en het vervolgens met het programma waar je films mee kijkt goed laten zetten.
S-video ondersteunt ook geen resoluties hoger dan 5..*768 dacht ik..LaZZ schreef op maandag 12 februari 2007 @ 13:51:
[...]
Als we daar dan toch over bezig zijn, ik kan voor de TV-out geen breedbeeld resolutie instellen? Alleen 640x480, 800x600 en 1024x768???
Sony A6700 - 10-18 F4 - 18-50 F2.8 - 24 F1.8 - 56 F1.4 - 70-350G
Schitterend ! Ik kon perfect alles zien, maar het is nu net iets aangenamer. OS X verrast me na al die tijd nog altijd ...Daedalus schreef op maandag 12 februari 2007 @ 11:41:
[...]
Systeemvoorkeuren -> Beeldschermen en dan ergens in de extra opties 'Overscan' aanzetten.
Euhmz?? Normaal kan ik alles toch heel goed volgen maar hier snap ik even geen barst van.. Ik gebruik Appeltje + F om de films fullscreen af te spelen, wat valt daar nog aan te veranderen in het programma (Quicktime in dit geval?)Verwijderd schreef op maandag 12 februari 2007 @ 14:16:
[...]
S-Video is geen breedbeeld
Je moet het beeld gewoon op laten rekken, en het vervolgens met het programma waar je films mee kijkt goed laten zetten.
Canon EOS 5D Mark II | Canon 17-40 F4.0L | Canon 50mm F1.8 | Tamron 28-75 F2.8 | Canon 430 EXII
Verwijderd
Om fullscreen in Quicktime te draaien dien je de Pro-versie te hebben..LaZZ schreef op maandag 12 februari 2007 @ 16:11:
[...]
Euhmz?? Normaal kan ik alles toch heel goed volgen maar hier snap ik even geen barst van.. Ik gebruik Appeltje + F om de films fullscreen af te spelen, wat valt daar nog aan te veranderen in het programma (Quicktime in dit geval?)
Ja heb ik ook, ik zeg toch ook dat ik fullscreen draaiVerwijderd schreef op maandag 12 februari 2007 @ 16:13:
[...]
Om fullscreen in Quicktime te draaien dien je de Pro-versie te hebben..
Verwijderd
Ik raad je aan je televisie op 16:9 beeld te zetten, de "uitgerekte koppen" stand. Waarna je vervolgens binnen je videospeler (VLC in mijn geval) dit corrigeert door de koppen weer te pletten naar 4:3LaZZ schreef op maandag 12 februari 2007 @ 16:11:
[...]
Euhmz?? Normaal kan ik alles toch heel goed volgen maar hier snap ik even geen barst van.. Ik gebruik Appeltje + F om de films fullscreen af te spelen, wat valt daar nog aan te veranderen in het programma (Quicktime in dit geval?)
Je hoeft geen Pro versie te hebben voor full-screen.
kijk hier maar is: Quicktime Full-screen
kijk hier maar is: Quicktime Full-screen
ff nog een vraagje tussendoor. Ik speel mijn video's af met VLC. Nu heb ik het probleem dat mijn subtitles te klein zijn. Maar het spijtige is dat ze al in de film staan (dus niet in .srt). Zou er toch nog een manier zijn om ze groter te krijgen? Want zonder subs is het niet mogelijk om te kijken.
Nee, het enige wat ik mij kan bedenken is de video recoden met een zwart blok voor de huidige ondertiteling en met een losse srt van internet afspelen.F e r o x schreef op maandag 12 februari 2007 @ 16:30:
ff nog een vraagje tussendoor. Ik speel mijn video's af met VLC. Nu heb ik het probleem dat mijn subtitles te klein zijn. Maar het spijtige is dat ze al in de film staan (dus niet in .srt). Zou er toch nog een manier zijn om ze groter te krijgen? Want zonder subs is het niet mogelijk om te kijken.
Als we dan toch over Quicktime en fullscreen bezig zijn. Ik heb mijn macbook via s-video aangesloten op een extern lcd scherm (binnenkort via dvi-d). Maar als ik op dat scherm quicktime in fullscreen wil zetten met appeltje-F dan springt hij automatisch naar het scherm op mijn MacBook. Ik wil geen synchrone weergave hebben omdat ik tegelijkertijd ook op mijn macbook wil werken. Met VLC lukt het wel overigens. (Waarom speel ik het dan niet met vlc af?) Omdat Quicktime minder CPU zuipt. Vandaar.
Mocht iemand de oplossing hebben.. graag.. bvd..
Sony A6700 - 10-18 F4 - 18-50 F2.8 - 24 F1.8 - 56 F1.4 - 70-350G
Verwijderd
ga naar quicktime en kies de optie "presenteer film". daar kan je kiezen op welk scherm het moet.RobbieB schreef op maandag 12 februari 2007 @ 18:03:
Als we dan toch over Quicktime en fullscreen bezig zijn. Ik heb mijn macbook via s-video aangesloten op een extern lcd scherm (binnenkort via dvi-d). Maar als ik op dat scherm quicktime in fullscreen wil zetten met appeltje-F dan springt hij automatisch naar het scherm op mijn MacBook. Ik wil geen synchrone weergave hebben omdat ik tegelijkertijd ook op mijn macbook wil werken. Met VLC lukt het wel overigens. (Waarom speel ik het dan niet met vlc af?) Omdat Quicktime minder CPU zuipt. Vandaar.
M'n MightyMouse doet vaag. Secundaire knop valt af en toe uit. Nu bijvoorbeeld.
Kent iemand dit probleem?
Kent iemand dit probleem?
Als je rechter muisknop gebruikt dan mag je wijsvinger de linker muisknop niet raken want dan doet hij het niet.
Moet je even aan wennen, ten minste als dat het is wat ik denk
Moet je even aan wennen, ten minste als dat het is wat ik denk
Weet iemand of het mogelijk is om je iPod op je macbook te gebruiken als externe HD voor al je muziek? Dus dat je al je muziek opslaat op je iPod zodat je niet je heele HD vol hebt staan. En als dit mogelijk is.. is het dan ook nog mogelijk om wel al je muziek af te spelen vanaf je iPod in frontrow met je Apple remote?
Wat ik me afvraag, waarom is er nog geen tool om je ipod draadloos te syncen via airport express.
De aansluiting is aanwezig, USB, en de bandbreedte is geen probleem....
De aansluiting is aanwezig, USB, en de bandbreedte is geen probleem....
[Helpdesk]"While you're waiting, read the free novel which came with the product. Its a spanish story about a guy called "MANUAL."
Verwijderd
TV-Out met overscan zorgt er hier voor dat de randen rondom weg gaan, alleen scant hij net iets te ver over
Is er een gulden middenweg in te stellen?
Is er een gulden middenweg in te stellen?
ik heb een ' normale ' logitech bluetooth muis en wat raar is.
mijn secundaire knop doet het soms wel soms niet.
als ik bijv. in finder ben en ik wil rechtermuisknop op een bestand doen, gebeurd het vaak dat hij alle raampjes in MacOS afsluit en dan kan ik weer opnieuw beginnen met bladeren.
iemand anders dit probleem ook gehad of klinkt het bekend in de oren?
mijn secundaire knop doet het soms wel soms niet.
als ik bijv. in finder ben en ik wil rechtermuisknop op een bestand doen, gebeurd het vaak dat hij alle raampjes in MacOS afsluit en dan kan ik weer opnieuw beginnen met bladeren.
iemand anders dit probleem ook gehad of klinkt het bekend in de oren?
Verwijderd
Sinds 1,5 week heb ik er hier één staan (3,5 week geleden gewonnen). Wilde toch een macbook gaan kopen, maar ik was nog even aan het wachten tot ik studentenkorting kon krijgen =).Verwijderd schreef op zondag 11 februari 2007 @ 22:20:
Ben zeer tevreden, alleen jammer van die combodrive ipv superdrive…
Verwijderd
Apple Aperture bijv, werkt officieel niet op een macbook. Het werkt wel, maar het is op eigen risico. Dat soort apps wil ik toch echt wel kunnen gebruiken. Dan maar doorsparen voor een Macbook Pro denk ikburne schreef op zaterdag 10 februari 2007 @ 22:57:
[...]
En wat gaat transform and lighting doen voor je Pages, Safari of Mail? Helemaal niets. Quake III gebruikt de transform, niet de lighting, en enkel met DirectX-drivers. Zodra je OpenGL kiest gebruik je een subset van OpenGL en volgens mij zit daar geen T&L in.
En wat geeft Aparture ons dat we missen met Photoshop CS2 + Bridge? 
Ik zit nu heel erg te twijfelen of ik een MacBook zal kopen (met 2GB RAM) .. of toch eerst een gebruikte iBook G4 12" om te kijken of Photoshoppen-on-the-road bevalt op een Mac. Voor 650 heb je een iBook G4 12" met een sloot geheugen maar is dat nog de moeite waard?
Of dan toch maar aan de MacBook? En is dat glare scherm juist hinderlijk of goed voor een mobiel fotobewerkings laptop? (en lekker-op-de-bank-lig-en-surf laptop
)
Ik zit nu heel erg te twijfelen of ik een MacBook zal kopen (met 2GB RAM) .. of toch eerst een gebruikte iBook G4 12" om te kijken of Photoshoppen-on-the-road bevalt op een Mac. Voor 650 heb je een iBook G4 12" met een sloot geheugen maar is dat nog de moeite waard?
Of dan toch maar aan de MacBook? En is dat glare scherm juist hinderlijk of goed voor een mobiel fotobewerkings laptop? (en lekker-op-de-bank-lig-en-surf laptop
Het nieuwe speelgoed: een Saab 9-3 Aero (absoluut, helemaal en compleet fantastisch....)
Aperture werkt wel degelijk officieel op een macbook, en Apple ondersteunt het dus gewoon (Enjoy Aperture on any current Mac desktop — Mac mini, iMac, or Mac Pro — or laptop — MacBook or MacBook Pro. (http://www.apple.com/aperture/))Verwijderd schreef op woensdag 14 februari 2007 @ 19:06:
[...]
Apple Aperture bijv, werkt officieel niet op een macbook. Het werkt wel, maar het is op eigen risico. Dat soort apps wil ik toch echt wel kunnen gebruiken. Dan maar doorsparen voor een Macbook Pro denk ik
Het is echter wel zo dat het niet heel erg soepel loopt, dus als je er veel mee wil gaan werken ben je idd beter af met een macbook pro
Een normale prijs? Geen 650 euro maar 150 euro? Of telt dat niet?tazzman schreef op woensdag 14 februari 2007 @ 19:47:
http://www.apple.com/aperture/specs/ , rechter kolom.Verwijderd schreef op woensdag 14 februari 2007 @ 19:06:
Apple Aperture bijv, werkt officieel niet op een macbook. Het werkt wel, maar het is op eigen risico.
Los daarvan: support voor corevideo en de snelheid daarvan staat helemaal los van T&L of andere vormen van 3D-acceleratie. Als jij een GeForce 8800 in je MacPro steekt doet Aperture het niet meer, en de 3D-kwaliteiten van die kaart ontkennen is redelijk zinloos.
[ Voor 51% gewijzigd door burne op 14-02-2007 22:07 ]
hoeveel chips heb jij wel niet gegeten/gekocht de laatste tijd?Verwijderd schreef op woensdag 14 februari 2007 @ 17:31:
[...]
Sinds 1,5 week heb ik er hier één staan (3,5 week geleden gewonnen). Wilde toch een macbook gaan kopen, maar ik was nog even aan het wachten tot ik studentenkorting kon krijgen =).
Ben zeer tevreden, alleen jammer van die combodrive ipv superdrive…
Jazeker dat kan! Ik heb ook te weinig hd ruimte en luister zo naar mijn muziek. De muziek die op je iPod staat (van een andere iTunes bibliotheek dus, in mijn geval vanop mijn oude pc) kan je gewoon benaderen in iTunes. Je iPod moet dan wel op manueel updaten staan en niet automatisch.fabulaus schreef op dinsdag 13 februari 2007 @ 13:34:
Weet iemand of het mogelijk is om je iPod op je macbook te gebruiken als externe HD voor al je muziek? Dus dat je al je muziek opslaat op je iPod zodat je niet je heele HD vol hebt staan. En als dit mogelijk is.. is het dan ook nog mogelijk om wel al je muziek af te spelen vanaf je iPod in frontrow met je Apple remote?
Ik heb zojuist eens geprobeerd met front row en die herkent enkel de muziek van mijn iTunes bibliotheek die lokaal op mijn mac staat, niet van de iPod dus. Maar ik ben vrij zeker dat je daar een mouw aan kan passen door middel van een script
http://www.noizystudios.net
flexibiliteittazzman schreef op woensdag 14 februari 2007 @ 19:47:
In december stelde ik precies dezelfde vraag tijdens Fofilmusigner. Als jij bijvoorbeeld een bruidsreportage hebt geschoten kun je snel de foto's vergelijken en basisbewerkingen meegeven. En dat is heel snel te doen. Als je klanten meekijken is het voor hem ook begrijpelijk. In photoshop gaat dit wat moeizamer. Aperture begeleid je met meerdere stappen. In het maken van de selectie op je geheugenkaart tot het uitprinten.
Ah dank voor je uitleg. Zonder al te veel off-topic te willen gaan, mag ik Aperture vergelijken met Adobe's Lightroom? Zoals jij het uitlegt kan ik goed begrijpen waarom dat Aperture beter werkt dan Photoshop CS2 + Bridge. In mijn geval of beter gezegd met mijn aard van schieten gaat dat minder op. Ik schiet mijn 4GB en 2GB CFjes vol en waar nodig dump ik dit op mijn image tank en ga weer verder. Tijdens het fotograferen heb ik veelal niet de tijd of gelegenheid om mijn laptop te gebruiken. Dat doe ik s'avonds weer als ik op mijn kamer (of kajuit) ben. En daar werkt Bridge prima voor4POX schreef op donderdag 15 februari 2007 @ 11:07:
[...]
In december stelde ik precies dezelfde vraag tijdens Fofilmusigner. Als jij bijvoorbeeld een bruidsreportage hebt geschoten kun je snel de foto's vergelijken en basisbewerkingen meegeven. En dat is heel snel te doen. Als je klanten meekijken is het voor hem ook begrijpelijk. In photoshop gaat dit wat moeizamer. Aperture begeleid je met meerdere stappen. In het maken van de selectie op je geheugenkaart tot het uitprinten.
Mijn vraag was: Is een iBook G4 12" met 1GB RAM heel veel langzamer met Photoshop CS2 dan een MacBook met 1GB? Ik wil heel graag een MacBook .. maar 1500 euro (2Ghz white met 2GB RAM en 120GB) uitgeven vind ik een beetje "eng" voor mijn eerste mac.
Het nieuwe speelgoed: een Saab 9-3 Aero (absoluut, helemaal en compleet fantastisch....)
Met CS2 zal het verschil niet al te groot zijn, echter met cs3, die wel universal is/wordt zal het snelheidsverschil wel duidelijk merkbaar zijn. Waarom koop je niet een macbook met 1gb ram, en indien nodig kan je later perfect nog 1gb bijkopen? Scheelt wat in prijs..tazzman schreef op donderdag 15 februari 2007 @ 11:40:
[...]
...
Mijn vraag was: Is een iBook G4 12" met 1GB RAM heel veel langzamer met Photoshop CS2 dan een MacBook met 1GB? Ik wil heel graag een MacBook .. maar 1500 euro (2Ghz white met 2GB RAM en 120GB) uitgeven vind ik een beetje "eng" voor mijn eerste mac.
En je zal geen spijt hebben als je het geld er aan geeft
Mijn batterij is geweldig! Volgens coconutBattery is de originele capaciteit 5200 mAh, en de huidige maximum charge 5487 mAh. Bijna 300 mAh meer dus!
Verwijderd
Aperture is een complete fotoworkflow app, de combo bridge + PS RAW vind ik persoonlijk niet echt geweldig...tazzman schreef op woensdag 14 februari 2007 @ 19:47:
Lightroom is ook een goede oplossing, maar vraag mij af hoe deze op de macbook werkt.
Verwijderd
Valt nog wel mee, de 8e code was bij mij raak. Maar ik moet wel toegeven, ik had gewoon mazzel.MintyDoerak schreef op woensdag 14 februari 2007 @ 23:33:
[...]
hoeveel chips heb jij wel niet gegeten/gekocht de laatste tijd?
Beter dan Aperture. Het werkt allemaal wat soepeler en sneller (MacBook 2.0 Ghz., 2 Giga Ram)Verwijderd schreef op donderdag 15 februari 2007 @ 12:30:
[...]
Aperture is een complete fotoworkflow app, de combo bridge + PS RAW vind ik persoonlijk niet echt geweldig...
Lightroom is ook een goede oplossing, maar vraag mij af hoe deze op de macbook werkt.
Hoe krijg je dat voor elkaar!?DRvDijk schreef op donderdag 15 februari 2007 @ 12:19:
Mijn batterij is geweldig! Volgens coconutBattery is de originele capaciteit 5200 mAh, en de huidige maximum charge 5487 mAh. Bijna 300 mAh meer dus!
Ik op 5150 2 maanden oud, 7 cycles.
misschien moet ik hem toch maar is helemaal leeg laten lopen,....
De laatste, voordat het een opsomtopic wordt, macbook, 3 weken oud, 5305 mAh. Ik ga der op vooruit
Die van mij is ook ongeveer twee maanden oud. 17 cycles en ik zit op 5386 mAh.Underworld schreef op donderdag 15 februari 2007 @ 15:15:
[...]
Hoe krijg je dat voor elkaar!?
Ik op 5150 2 maanden oud, 7 cycles.
misschien moet ik hem toch maar is helemaal leeg laten lopen,....
Laat hem zo veel mogelijk aan de lader hangen.
Ik zit op een goede 180 cycles, maar nog boven de 5000. Ik ben dus nog tevreden.
Verwijderd

Ik ben er ook op vooruit gegaan. Ik laad hem altijd helemaal op, daarna ga ik verder op de batterij. Dus ik heb hem juist zo weinig mogelijk aan de lader.
Verwijderd
Mijn Macbook is gisteren binnengekomen met een capaciteit van 5000 mAh, en na 1 keer opladen en leegtrekken weer aan de lader gehangen, en hij heeft nog een capaciteit van 4970 mAh. Is dat normaal?
Waarom blader je niet even terug in dit topic en z'n voorganger? Daar loopt iedereen wel een keer te pronken met z'n accu-capaciteit en wordt met stuitende regelmaat uitgelegd wat 'batterij-calibratie' is, hoe je het moet doen, en waarom. Dat moet het merendeel van je vragen wel beantwoorden.
Mja, is ook niet echt handig te noemen. Is wel erg spijtig, nu zal ik die video's niet kunnen bekijken.Pavla schreef op maandag 12 februari 2007 @ 17:22:
Nee, het enige wat ik mij kan bedenken is de video recoden met een zwart blok voor de huidige ondertiteling en met een losse srt van internet afspelen.
Verwijderd
Het was maar 1 vraagburne schreef op donderdag 15 februari 2007 @ 21:06:
Waarom blader je niet even terug in dit topic en z'n voorganger? Daar loopt iedereen wel een keer te pronken met z'n accu-capaciteit en wordt met stuitende regelmaat uitgelegd wat 'batterij-calibratie' is, hoe je het moet doen, en waarom. Dat moet het merendeel van je vragen wel beantwoorden.
Ik weet wat calibratie is, en heb het gedaan hoe het in de docs staat die bij OS X zitten (opladen en helemaal leeg trekken en weer opladen).
Verwijderd
Hey,
Is het mogelijk om een macbook aan te zetten zonder 't geluidje bij 't grijze scherm? Op de apple-site staat mute ingedrukt houden maar dat lijkt mij enkel voor de voorgaande laptops?
Volume afzetten voor 't afsluiten is niet echt een optie, meestal is 't dan al te laat
.
Is het mogelijk om een macbook aan te zetten zonder 't geluidje bij 't grijze scherm? Op de apple-site staat mute ingedrukt houden maar dat lijkt mij enkel voor de voorgaande laptops?
Volume afzetten voor 't afsluiten is niet echt een optie, meestal is 't dan al te laat
Lees dit even door.Verwijderd schreef op donderdag 15 februari 2007 @ 21:24:
Hey,
Volume afzetten voor 't afsluiten is niet echt een optie, meestal is 't dan al te laat.
MBP 14" - M1 Pro - 16 GB RAM - 512 GB SSD | iPhone 14 Pro 128 GB | iPad mini 6 64 GB
Even over de schroeven op de harddisk van de MacBook: er zijn er 4 waarmee de drive vast zit in z'n 'sleetje'': 2 wat dikkere (met een soort ringetje) en 2 wat dunnere (zonder ringetje). Nu heb ik niet goed opgelet met demonteren, en de guides die ik gevonden heb vertellen me simpelweg de volgrde om te draaien om alles weer in elkaar te zetten :-)
Ik heb nu de twee dikkere schroeven het dichtst bij het witte lipje (dus het verst van de aansluitingen) zitten, dat leek het logischt. Weet iemand of dat correct is, en of het ueberhaupt uitmaakt? Thanks.
en dan gaan we als CCC klaar is maar eens kijken of een 160GB Momentus sneller is dan de standaard 60GB
Ik heb nu de twee dikkere schroeven het dichtst bij het witte lipje (dus het verst van de aansluitingen) zitten, dat leek het logischt. Weet iemand of dat correct is, en of het ueberhaupt uitmaakt? Thanks.
en dan gaan we als CCC klaar is maar eens kijken of een 160GB Momentus sneller is dan de standaard 60GB
Zoef
Gister Counterstrike Source geinstalleerd op mijn Macbook 1,83Ghz CoreDuo 1GBRAM via Crossover Mac en dat draaide veel beter dan ik had verwacht. Wel met Direct X 7.0 mode en alles op low maar de resolutie kan gewoon op 1280x800 en dat draait best lekker..
Had ik niet verwacht
Had ik niet verwacht
ff een copy&paste van een eigen post uit een topic van fok!LaZZ schreef op vrijdag 16 februari 2007 @ 11:51:
Gister Counterstrike Source geinstalleerd op mijn Macbook 1,83Ghz CoreDuo 1GBRAM via Crossover Mac en dat draaide veel beter dan ik had verwacht. Wel met Direct X 7.0 mode en alles op low maar de resolutie kan gewoon op 1280x800 en dat draait best lekker..
Had ik niet verwacht
Quake 3 Arena @ MacBook
Ingredienten:
1. Een MacBook (zwarte, net nieuw...)
2. Quake 3 Arena CD ROM (PC-versie)
3. IOQuake ( http://ioquake3.org/?page=get )
4. Download IOQuake (Mac OS X - Universal Binary)
5. Kopieer pak0.pk3 van de quake 3 arena cdrom naar de juiste map "baseq3"
6. Frag time!
fix, voor widescreen:
http://www.chatbear.com/u...0,26652/1020364?v=flatold
tilde zit naast de Z toets, met de tilde kom je in de console...
ik heb dit toen ingetoetst:
seta r_mode -1
seta r_fullscreen 1
seta r_customwidth 1280
seta r_customheight 800
seta r_customaspect 2
en
cg_drawfps 1
(om fps te laten zien) (ik zit meestal boven de rond de 90)
Er zijn daar ook Universal Binary versies van Quake 1 en Quake 2, maar die heb ik nog niet gedaan/test.
Verwijderd
Ik heb net bij de Bijenkorf de Macbook bekeken, best een geil ding
Ik heb vandaag nl. mijn jaaropghave gekregen van mijn werkgever, en krijg €600 terug
Mijn huidige laptop is €500 waard, bijelkaar net genoeg voor de Mackook 2.0 incl. studentenkorting 
Moet er nog even over nadenken, maar heb al wat positieve gebruiks ervaringen gelezen m.b.t. Lightroom. Das voor mij het belangrijkste eig, de rest van wat ik gebruik is vrij simpel en heeft geen dedicated vid nodig.
Moet er nog even over nadenken, maar heb al wat positieve gebruiks ervaringen gelezen m.b.t. Lightroom. Das voor mij het belangrijkste eig, de rest van wat ik gebruik is vrij simpel en heeft geen dedicated vid nodig.
Over het kopen van macbooks gesproken, ik sta op punt om de macbook pro te kopen, maar met alle geruchten over de nieuwe series durf ik nog geen beslissing te maken. 1 Maart is de ultieme deadline, als ze tegen die tijd niks hebben aangekondigd dan ga ik de pro bestellen!
Verwijderd
En dat was door het spelletje te spelen of door gewoon voor 5e macbook te gaan ?Verwijderd schreef op donderdag 15 februari 2007 @ 13:45:
[...]
Valt nog wel mee, de 8e code was bij mij raak. Maar ik moet wel toegeven, ik had gewoon mazzel.
Verwijderd
Link? Of heb je het over de zgn. subseries?Ibix schreef op zaterdag 17 februari 2007 @ 18:49:
Over het kopen van macbooks gesproken, ik sta op punt om de macbook pro te kopen, maar met alle geruchten over de nieuwe series durf ik nog geen beslissing te maken. 1 Maart is de ultieme deadline, als ze tegen die tijd niks hebben aangekondigd dan ga ik de pro bestellen!
[ Voor 4% gewijzigd door Verwijderd op 17-02-2007 21:15 ]
Er gaan veel verhalen rond over mogelijk een 13 of 12 inch macbook pro, en over de 15" macbook.Verwijderd schreef op zaterdag 17 februari 2007 @ 21:13:
[...]
Link? Of heb je het over de zgn. subseries?
Ik heb geen haast bij het kopen van de macbook...maar het moet geen 2 maanden gaan duren.
Ik zie het zo er zijn zoveel geruchten dat er minstens eentje waar moet zijn
Verwijderd
Hmm, een 12" MBP zou wel uitkomst biedenIbix schreef op zaterdag 17 februari 2007 @ 21:56:
[...]
Er gaan veel verhalen rond over mogelijk een 13 of 12 inch macbook pro, en over de 15" macbook.
Ik heb geen haast bij het kopen van de macbook...maar het moet geen 2 maanden gaan duren.
Ik zie het zo er zijn zoveel geruchten dat er minstens eentje waar moet zijn
Verwijderd
Ik kan mij haast niet voorstellen dat er mensen zijn die liever naar een kleiner scherm kijken.
Verwijderd
Het is gewoon handiger om mee te nemenVerwijderd schreef op zaterdag 17 februari 2007 @ 22:55:
Ik kan mij haast niet voorstellen dat er mensen zijn die liever naar een kleiner scherm kijken.
Dit topic is gesloten.