[MacBook] Discussietopic en Mini-FAQ deel 7 Vorige deel Overzicht Volgende deel Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 3 ... 13 Laatste
Acties:
  • 6.382 views sinds 30-01-2008

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Serenity
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 14-01-2023
Flappiewappie schreef op woensdag 31 januari 2007 @ 10:42:
bij mij is het wel zo dat de rechter kant, waar de 2 schroefjes zitten, je lichtelijk kunt indeuken met je vinger, hoort dat zo?
Heb ik ook, zal wel normaal zijn :)

Maar verder erg stevig inderdaad.

Je kan 'm ook gewoon aan een hoekje open/dicht klappen zonder dat je 't beeldscherm krom trekt ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Underworld
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 25-09 20:49

Underworld

+1 Inzichtvol

Serenity schreef op woensdag 31 januari 2007 @ 11:22:
[...]

Heb ik ook, zal wel normaal zijn :)

Maar verder erg stevig inderdaad.

Je kan 'm ook gewoon aan een hoekje open/dicht klappen zonder dat je 't beeldscherm krom trekt ;)
idd heeft iedereen hoewel ik me wel nog steeds afvraag of ze dat niet konden aanpassen 8)7

“Victorious warriors win first and then go to war,
while defeated warriors go to war first and then seek to win”
― Sun Tzu, The Art of War

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Superhuuper
  • Registratie: November 2003
  • Nu online
Nog even een vraagje over mijn MacBook die hopelijk vandaag bezorgd wordt :)
Als ik de MacBook dichtklap, en hij dus in de sleep-mode gaat, kan ik hem dan gewoon zonder problemen in de sleeve (LaRobe) doen? Kan dit geen kwaad vanwege hitte of iets dergelijks?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• carfreak02
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 14:29
In de sluimer gaat alles uit de harde schijf ook , dus volgens mij kan het geen kwaad.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tweak_dude
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 10:30
In een sleeve doen tijdens sleep is inderdaad geen probleem. Er is eigenlijk geen warmte ontwikkeling zover ik heb gemerkt. In sleep doet ook alleen het geheugen wat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Serenity
Wat trouwens goed helpt tegen de warmte; ik leg 'm vaak op m'n koelkast die hier in m'n kamer staat. Als ik 'm daarna uit sleepmode haal duurt 't aardig lang voordat ie bij de 50 graden komt :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Eswip
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 23-06-2024
Serenity schreef op woensdag 31 januari 2007 @ 12:06:
Wat trouwens goed helpt tegen de warmte; ik leg 'm vaak op m'n koelkast die hier in m'n kamer staat. Als ik 'm daarna uit sleepmode haal duurt 't aardig lang voordat ie bij de 50 graden komt :P
Je kan hem natuurlijk ook in het vriesvak gooien.. :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• burne
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online

burne

Mine! Waah!

Superhuuper schreef op woensdag 31 januari 2007 @ 11:48:
Als ik de MacBook dichtklap, en hij dus in de sleep-mode gaat, kan ik hem dan gewoon zonder problemen in de sleeve (LaRobe) doen?
Als je 'm dichtklapt zal het je opvallen dat het een seconde of tien duurt voordat het lampje begint te knipperen. In die tijd maakt 'ie een image van je harddisk (SafeSleep). Dat gaat vrijwel altijd goed, maar het is aan te raden te wachten met inpakken totdat 'ie ook echt in sleep terecht gekomen is. Het is bij mij wel eens fout gegaan toen ik een flashdrive lostrok en 'm te snel dichtklapte. Dan staat er een foutmelding op je scherm en gaat 'ie niet in sleep, en wordt 'ie in een tas ofzo erg heet. En omdat 'ie dan niet slaapt zal SafeSleep je ook niet beschermen tegen het kwijtraken van alles wat je open hebt staan als je accu leeg is.

Van de andere kant: als je 'm eerst dichtklapt en dan pas je tas of sleeve pakt hoef je niet eens 'extra' te wachten.

I don't like facts. They have a liberal bias.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zpottr
  • Registratie: Mei 2000
  • Niet online

Zpottr

Henk

Superhuuper schreef op woensdag 31 januari 2007 @ 11:48:
Nog even een vraagje over mijn MacBook die hopelijk vandaag bezorgd wordt :)
Als ik de MacBook dichtklap, en hij dus in de sleep-mode gaat, kan ik hem dan gewoon zonder problemen in de sleeve (LaRobe) doen? Kan dit geen kwaad vanwege hitte of iets dergelijks?
In principe kan dat geen kwaad, maar als je MacBook niet in slaap valt (bij mij komt dat soms door Google Earth) is het wel even schrikken van de hitte als je je sleeve na een uurtje weer openritst. Dat kan ook niet echt goed zijn voor het ding :/

Edit: ^- dat dus. Overigens duurt het met meer geheugen (2GB in mijn geval) wel wat langer voor die slaapt volgens mij.

[ Voor 8% gewijzigd door Zpottr op 31-01-2007 13:05 ]

Zoef

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Underworld

Underworld

+1 Inzichtvol

3 seconden op z'n hoogste bij mij voordat ie in sleep gaat, zou dat niet met C2D te maken hebben?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zpottr
  • Niet online

Zpottr

Henk

Underworld schreef op woensdag 31 januari 2007 @ 14:01:
3 seconden op z'n hoogste bij mij voordat ie in sleep gaat, zou dat niet met C2D te maken hebben?
3 seconden voor het LED'je begint te pulseren? Dat is wel heel rap. Ik heb 'm niet bij de hand hier maar zou eerder 20s gokken. C2D lijkt me sterk, het is gewoon een flinke hoeveelheid data die naar de HDD moet. Wellicht heb je een snellere disk (of minder geheugen)?

[ Voor 16% gewijzigd door Zpottr op 31-01-2007 14:11 ]

Zoef

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• reiker
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 13:43

reiker

dan jij!

Pfff, vanochtend is m'n 12" PB gestolen :'( :'( ;( ;( Zette even m'n rugtas op de grond om een zakdoekje te pakken, rent er een gast voorbij en graait m'n rugtas mee... Even verderop heeft ie m'n PB (inclusief sleeve) eruit gehaald en smijt de tas weg, rent vrolijk verder... :| Balen!

Geluk bij dit 'ongeluk' is wel dat de stapel aantekeningen voor tentamen van dinsdag dus nog in mijn bezit is, er geen belangrijke documenten op stonden die ik niet ergens anders ook heb, en het apparaat in principe goed verzekerd is/was...

Dus dat wordt dan denk ik maar een zwarte MacBook met wat extra geheugen als vervanger. Zucht. :/

Iemand bekend met/gebruiker van Orbicule Undercover?

Zo gezegd, zo gedaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kaspers
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 02-10 17:39
Sterkte!

Wat een geluk dat hij verzekerd was...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Underworld

Underworld

+1 Inzichtvol

Zpottr schreef op woensdag 31 januari 2007 @ 14:08:
[...]

3 seconden voor het LED'je begint te pulseren? Dat is wel heel rap. Ik heb 'm niet bij de hand hier maar zou eerder 20s gokken. C2D lijkt me sterk, het is gewoon een flinke hoeveelheid data die naar de HDD moet. Wellicht heb je een snellere disk (of minder geheugen)?
Ja dat is toch als je hem dichtklapt?
Ik heb is gekeken en dat duurt echt maar 3 tot 5 seconde.
(1GB geheugen, normale HD, iTunes/Safari nog aan)
Elke dag zet ik hem trouwens opnieuw aan, dus ik ben geen gebruiker die hem meer dan 30 dagen aan heb staan en alleen op sluimer doet elke keer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Met maar 1GB geheugen en 2 programma's open gaat het wel sneller als met 2GB en tussen 10 a 15 programma's open maar dan nog, meestal tussen de 5 en de 30 sec totdat die alles heeft over gezet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 4POX
  • Laatst online: 29-09 21:01

4POX

Everybody is wired

Flappiewappie schreef op woensdag 31 januari 2007 @ 10:42:
bij mij is het wel zo dat de rechter kant, waar de 2 schroefjes zitten, je lichtelijk kunt indeuken met je vinger, hoort dat zo?

voor de rest super apperaat :P
Heb ik ook. Denk dat dit komt omdat de lijm van de topcase loslaat. Ik heb er zelf geen last van. Maar ik hoor het graag als er mensen zijn die er wel problemen mee hebben. Dan wordt het tijd voor een garantieding.

AKA Rinkel weblog

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LoeiOrdinair
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 13:13

LoeiOrdinair

To Infinity and Beyond

4POX schreef op woensdag 31 januari 2007 @ 17:06:
[...]

Heb ik ook. Denk dat dit komt omdat de lijm van de topcase loslaat. Ik heb er zelf geen last van. Maar ik hoor het graag als er mensen zijn die er wel problemen mee hebben. Dan wordt het tijd voor een garantieding.
Dit heeft iedere MacBook en heeft niks te maken met garantie/lijm die los laat. Het is gewoon zo. Er zijn wel meer apparaten die je een beetje kan indeuken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb een vraag,
Mijn macbook is aangesloten op mijn pioneer 427xd met een mini-dvi naar dvi en dan van dvi naar hdmi.
Helaas geeft die snoer geen geluid door dus moet ik op een andere manier geluid zien te krijgen vanaf de macbook.
Maar hoe? Want een stereodraad van macbook naar plasma geeft wel geluid maar dan heb ik op die input geen beeld.
Aub hulp
(heb google al gebruikt)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb sinds vandaag een Macbook C2D.

Ik lees op meerdere internet sites dat een MacBook sinds de laatste update niet meer trager werkt onder langere accuduur? En weet iemand waar ik de snelheid kan uitlezen van de processor?

Verder bevalt hij trouwens prima.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zpottr
  • Niet online

Zpottr

Henk

Underworld schreef op woensdag 31 januari 2007 @ 16:08:
[...]

Ja dat is toch als je hem dichtklapt?
Ik heb is gekeken en dat duurt echt maar 3 tot 5 seconde.
(1GB geheugen, normale HD, iTunes/Safari nog aan)
Even getest: 17 seconden (2GB, destijds goedkoopste CD MacBook). Wel met behoorlijk wat open (Firefox met 30 tabs, Preview met 15 pdf-files, Azureus, Quicktime en nog wat kleine dingen)
Elke dag zet ik hem trouwens opnieuw aan, dus ik ben geen gebruiker die hem meer dan 30 dagen aan heb staan en alleen op sluimer doet elke keer.
Ik niet, ding is een paar dagen up (na installatie airport-patch)

Zoef

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

4POX schreef op woensdag 31 januari 2007 @ 17:06:
[...]

Volgens mij hebben alle Macbooks dat... is op zich niet een groot probleem

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Underworld

Underworld

+1 Inzichtvol

Zpottr schreef op woensdag 31 januari 2007 @ 21:52:
[...]

Even getest: 17 seconden (2GB, destijds goedkoopste CD MacBook). Wel met behoorlijk wat open (Firefox met 30 tabs, Preview met 15 pdf-files, Azureus, Quicktime en nog wat kleine dingen)

[...]

Ik niet, ding is een paar dagen up (na installatie airport-patch)
Hmm oke, dan heeft het vast daarmee te maken, dat ie al even aan staat en meerdere programma's open

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RobbieB
  • Laatst online: 15:03
Verwijderd schreef op woensdag 31 januari 2007 @ 20:11:
Ik heb een vraag,
Mijn macbook is aangesloten op mijn pioneer 427xd met een mini-dvi naar dvi en dan van dvi naar hdmi.
Helaas geeft die snoer geen geluid door dus moet ik op een andere manier geluid zien te krijgen vanaf de macbook.
Maar hoe? Want een stereodraad van macbook naar plasma geeft wel geluid maar dan heb ik op die input geen beeld.
Aub hulp
(heb google al gebruikt)
Als je pioneer aparte geluidsaansluitingen heeft dan gewoon met een jack/rca kabel. Iets anders kan ik ook niet bedenken en het zou in principe moeten werken.

Sony A6700 - 10-18 F4 - 18-50 F2.8 - 24 F1.8 - 56 F1.4 - 70-350G

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• connos
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 02-10 16:10
Heb ineens iets raars. Zette gisterenavond mijn Bluetooth uit om eens te kijken hoeveel energie dat bespaart voor de accu. Ziet vandaag mijn Macbook die hele Bluetooth module niet meer... Heb een MacBook C2D 2Ghz 2Gb. Iemand een tip?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op zondag 28 januari 2007 @ 11:43:
[...]

Heb ook af en toe een licht gekraak maar dat is meer van de kunststof afwerking en dat kan geloof geen kwaad, zolang het maar niet de scharnieren zijn. Als het die wel zijn zou ik het maar even in de gaten houden.
Het waren toch de scharnieren. Heb 'm gisteren binnen gebracht en normaal heb ik 'm zaterdag of maandag terug. En dan maar hopen dat het opgelost is. Het gaf echt maar een goedkope indruk zo. En als het nog altijd kraakt moeten ze me maar een ander toestel geven. Voor zoveel geld wil ik wel een degelijk toestel.

[ Voor 32% gewijzigd door Verwijderd op 01-02-2007 10:01 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kaspers
connos schreef op donderdag 01 februari 2007 @ 09:17:
Heb ineens iets raars. Zette gisterenavond mijn Bluetooth uit om eens te kijken hoeveel energie dat bespaart voor de accu. Ziet vandaag mijn Macbook die hele Bluetooth module niet meer... Heb een MacBook C2D 2Ghz 2Gb. Iemand een tip?
ff in system preferences aanvinken dat je dat icoontje weer op je menu bar wilt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DRvDijk
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 29-09 11:52
reiker schreef op woensdag 31 januari 2007 @ 15:24:
Pfff, vanochtend is m'n 12" PB gestolen :'( :'( ;( ;( Zette even m'n rugtas op de grond om een zakdoekje te pakken, rent er een gast voorbij en graait m'n rugtas mee... Even verderop heeft ie m'n PB (inclusief sleeve) eruit gehaald en smijt de tas weg, rent vrolijk verder... :| Balen!

Geluk bij dit 'ongeluk' is wel dat de stapel aantekeningen voor tentamen van dinsdag dus nog in mijn bezit is, er geen belangrijke documenten op stonden die ik niet ergens anders ook heb, en het apparaat in principe goed verzekerd is/was...

Dus dat wordt dan denk ik maar een zwarte MacBook met wat extra geheugen als vervanger. Zucht. :/

Iemand bekend met/gebruiker van Orbicule Undercover?
Belgisch product, er staan twee succesverhalen op (voor de eerste moet je wel even goed zoeken in de weblog), een uit London, de ander uit North Carolina, USA. Meer succesverhalen ontbreken wegens 'privacy-redenen', maar zoals een van de mensen die reageert op de log ook al zegt: waarom zou je niet wat statistieken kunnen laten zien, zoals hoeveel mensen het product al hebben gekocht, hoeveel macs er in de gestolen database staan, en hoeveel zaken er opgelost zijn (zonder privacy te schenden).

Er wordt beweerd dat je geen clean install kan doen op een macbook met firmware wachtwoord erop. Is dat zo? De PC-gebruiker in mij zegt dat je op zich wel een MacBook moet kunnen open schroeven en de moederbord batterij er even uit kan halen om zo het wachtwoord te kunnen laten vergeten.
Er wordt niets gezegd over het lampje van de iSight die aan of uit gaat bij het maken van webcam-shots van de dader. Lijkt mij dat dit hardware-matig niet te omzeilen is (ook vanwege privacy natuurlijk).
De refund die je zou kunnen krijgen, is voor het programma alleen (ook wel logisch trouwens).

Kortom: ik wacht met het aanschaffen hiervan totdat er meer zekerheid is over het programma zelf. 29 dollars is alsnog niet niets voor een student! :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Daedalus
  • Registratie: Mei 2002
  • Niet online

Daedalus

Moderator Apple Talk

Keep tryin'

DRvDijk schreef op donderdag 01 februari 2007 @ 11:23:
[...]Er wordt beweerd dat je geen clean install kan doen op een macbook met firmware wachtwoord erop. Is dat zo? De PC-gebruiker in mij zegt dat je op zich wel een MacBook moet kunnen open schroeven en de moederbord batterij er even uit kan halen om zo het wachtwoord te kunnen laten vergeten.
Vroegâh, met de PowerPC, kon je het Open Firmware password eruit halen door een stuk of vijf keer je PRAM/NVRAM te resetten. Of deze truc ook werkt met EFI weet ik eigenlijk niet. En misschien is de batterij eruit halen ook wel een oplossing (wie wil het proberen?). Bij die batterij is overigens niet al te gemakkelijk bij te komen.
Er wordt niets gezegd over het lampje van de iSight die aan of uit gaat bij het maken van webcam-shots van de dader. Lijkt mij dat dit hardware-matig niet te omzeilen is (ook vanwege privacy natuurlijk).
Dat lampje is idd hardwarematig gekoppeld aan de iSight. Als het lampje aan is, dan is de iSight aan.

“You know what I've noticed Hobbes? Things don't bug you if you don't think about them. So from now on, I simply won't think about anything I don't like, and I'll be happy all the time!” | 宇多田ヒカル \o/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Serenity
Ik heb soms dat een stukje tekst in Firefox ineens 'vertekend' op m'n beeldscherm staat. Er zit dan een soort schaduw achter ineens. Als ik het uit het beeld scroll of gewoon de browser even hide/unhide is het weer normaal. Weet zo niet of het ook bij andere programma's is. Is dit erg, of gewoon een notebook/tft-iets?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• connos
Kaspers schreef op donderdag 01 februari 2007 @ 10:09:
[...]
ff in system preferences aanvinken dat je dat icoontje weer op je menu bar wilt.
Dat was niet 't probleem. Er stond zo'n duister krabbeltje door het BT icoontje in de menubalk. Heb de PMU gereset, hielp ook niet. Door van schermresolutie te veranderen kreeg ik BT weer terug... Raar maar, waar...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Langere gebruiksduur van batterij:

Ik heb nu een programma waarmee ik de CPU snelheid kan uitlezen en maar heel af en toe gaat ie naar 1,5 Ghz, maar zelfs wanneer ik niks anders doe dan het typen van een briefje blijft ie voluit op 1,83 staan. Op mijn vorige iBook was werken dan merkbaar trager maar kon je dus wel veel langer met de accu werken. Ik heb het idee dat het op de MacBook niet zo heel veel uitmaakt? Iemand enig idee?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

connos schreef op donderdag 01 februari 2007 @ 21:11:
[...]

Dat was niet 't probleem. Er stond zo'n duister krabbeltje door het BT icoontje in de menubalk. Heb de PMU gereset, hielp ook niet. Door van schermresolutie te veranderen kreeg ik BT weer terug... Raar maar, waar...
Daar heb ik ook problemen mee gehad ja. Bluetooth uitzetten en dan de mac laten slapen gaf wat problemen met het weer aanzetten. Ik heb opnieuw opgestart, dat loste het probleem ook op (het is af en toe net windows :P )

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Doessie
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 02-05 08:26
Verwijderd schreef op vrijdag 02 februari 2007 @ 00:05:
Langere gebruiksduur van batterij:

Ik heb nu een programma waarmee ik de CPU snelheid kan uitlezen en maar heel af en toe gaat ie naar 1,5 Ghz, maar zelfs wanneer ik niks anders doe dan het typen van een briefje blijft ie voluit op 1,83 staan. Op mijn vorige iBook was werken dan merkbaar trager maar kon je dus wel veel langer met de accu werken. Ik heb het idee dat het op de MacBook niet zo heel veel uitmaakt? Iemand enig idee?
Wat voor programma is dat waar je de snelheid mee kan uitlezen van je cpu?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• burne
  • Niet online

burne

Mine! Waah!

Doessie schreef op vrijdag 02 februari 2007 @ 12:54:
Wat voor programma is dat waar je de snelheid mee kan uitlezen van je cpu?
Core Duo Temp. Maar ik ben er van overtuigd dat dat meer dan een beetje buggy is. In een macbook zitten 5 temperatuurssensoren en de temperatuur die CDT laat zien komt met geen van de sensoren overeen en sinds de laatste SMC firmwareupdate laat 'ie altijd dezelfde snelheid zien, hoewel er qua accu-levensduur niets veranderd is. Sommigen trekken daar de conclusie uit dat je CPU altijd voluit draait en dat hun CPU echt 33 graden is, maar volgens mij is CDT inmiddels te buggy of achterhaald om te gebruiken.

I don't like facts. They have a liberal bias.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TweakBoy
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 14-09 22:16

TweakBoy

---

Serenity schreef op donderdag 01 februari 2007 @ 18:18:
Ik heb soms dat een stukje tekst in Firefox ineens 'vertekend' op m'n beeldscherm staat. Er zit dan een soort schaduw achter ineens. Als ik het uit het beeld scroll of gewoon de browser even hide/unhide is het weer normaal. Weet zo niet of het ook bij andere programma's is. Is dit erg, of gewoon een notebook/tft-iets?
dat ligt een beetje aan firefox denk ik.. zie ik ook op mijn powerbook gebeuren ( versie 1.5.0.9 van firefox )
het zou voor de laptopschermen niet als standaard mogen gebeuren... meer een renderingsfout van het programma zelf.

---

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Serenity
Ik heb een probleem met dual screen :'(

Ik heb via DVI een externe TFT aangesloten die een resolutie heeft van 1680x1050. Hij ziet 'm gelijk als extra monitor, kan er met m'n muis heen, en de resolutie is goed. Maar ik kan 'm niet goed als primair scherm instellen.

Als ik bij Display in System Prefs 'Mirror display' instel gaat het scherm van m'n MacBook naar de externe TFT en omgedraaid, alleen kan ik daar niet hoger dan de standaard 1280x800 resolutie.

Hoe krijg ik nu de dock & menubalk bovenaan op het externe scherm?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• reiker

reiker

dan jij!

In je System Preferences, ga naar Displays. Daar naar Arrangement, waar je kunt instellen waar je externe scherm zich tov het scherm van je mac zich bevindt. In dat plaatje kun je (als het goed is) het kleine balkje wat de menubalk voorstelt verslepen naar het andere scherm. De dock verplaatst dan mee. Hier werkt het iig! :)

Zo gezegd, zo gedaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Serenity
Hey, dat werkt! Gaaf! :)

* Serenity gaat spelen met OSX op groot scherm :9

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• orillion
  • Registratie: April 2006
  • Nu online
burne schreef op vrijdag 02 februari 2007 @ 13:11:
[...]

Core Duo Temp. Maar ik ben er van overtuigd dat dat meer dan een beetje buggy is. In een macbook zitten 5 temperatuurssensoren en de temperatuur die CDT laat zien komt met geen van de sensoren overeen en sinds de laatste SMC firmwareupdate laat 'ie altijd dezelfde snelheid zien, hoewel er qua accu-levensduur niets veranderd is. Sommigen trekken daar de conclusie uit dat je CPU altijd voluit draait en dat hun CPU echt 33 graden is, maar volgens mij is CDT inmiddels te buggy of achterhaald om te gebruiken.
Klopt, Core Duo Temp werkt sinds 10.4.8 (volgens mij, kan ook 10.4.7 zijn) niet meer, door wat dingen die apple veranderd heeft. De snelheid die hij aangeeft kan nooit kloppen, anders zou je accu veel sneller leeg gaan, maar ik merk tussen 10.4.7 (waarin de snelheid wel goed aangegeven werd) en 10.4.8 geen verschil in accuduur.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Het ziet er naar uit dat mijn adapter dood is ;(

Wat zal sneller zijn, via de winkel of via Apple.com?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Flatwhite
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 15:55
Verwijderd schreef op vrijdag 02 februari 2007 @ 21:01:
Het ziet er naar uit dat mijn adapter dood is ;(

Wat zal sneller zijn, via de winkel of via Apple.com?
Ik heb mn MacBook via de online store gekocht. Wilde de MacBook opsturen, omdat ik last had van staines op de 'polsplekken' en rond de iSight. Apple gebeld en die zeiden dat ik naar een service centre kon gaan om het GRATIS te laten vervangen. Maandag naar A-mac in Utrecht gebracht vandaag opgehaald!!! TOP SERVICE!

M.a.w eerst ff Apple zelf bellen en aanhoren wat ze zeggen!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Bedankt voor het antwoord :)

Daar waar ik gelukkig nog een extra computer heb is het geen probleem hem even te missen, al is dat wel een windows pc.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• .NCK
  • Registratie: December 2002
  • Nu online
Ik heb op mijn macbook last van het verschijnsel dat het scherm niet egaal is van kleur. De hoeken links en rechts zijn lichter en naar mijn idee is het scherm links iets donkerder als rechts.

Ik twijfel alleen of het aan mij licht of aan de macbook.

Overigens lijkt het erop dat het verschijnsel zich alleen voordoet als de backlight een tijdje in een soort van lage lichtsterkte is gezet of als de macbook uit is geweest.

[ Voor 25% gewijzigd door .NCK op 02-02-2007 23:57 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Daedalus
  • Registratie: Mei 2002
  • Niet online

Daedalus

Moderator Apple Talk

Keep tryin'

nickvd schreef op vrijdag 02 februari 2007 @ 23:56:
Ik heb op mijn macbook last van het verschijnsel dat het scherm niet egaal is van kleur. De hoeken links en rechts zijn lichter en naar mijn idee is het scherm links iets donkerder als rechts.

Ik twijfel alleen of het aan mij licht of aan de macbook.

Overigens lijkt het erop dat het verschijnsel zich alleen voordoet als de backlight een tijdje in een soort van lage lichtsterkte is gezet of als de macbook uit is geweest.
Dit kan kloppen. De backlight heeft tijd nodig om 'op te warmen' en dan krijg je dit soort effecten. Als de backlight voluit zet een paar minuten en dan weer terug, dan zou het scherm egaal verlicht moeten zijn.

“You know what I've noticed Hobbes? Things don't bug you if you don't think about them. So from now on, I simply won't think about anything I don't like, and I'll be happy all the time!” | 宇多田ヒカル \o/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• .NCK
  • Registratie: December 2002
  • Nu online
Ik begon echt aan mezelf te twijfelen, maar bedankt voor je reactie!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op donderdag 01 februari 2007 @ 10:00:
[...]

Het waren toch de scharnieren. Heb 'm gisteren binnen gebracht en normaal heb ik 'm zaterdag of maandag terug. En dan maar hopen dat het opgelost is. Het gaf echt maar een goedkope indruk zo. En als het nog altijd kraakt moeten ze me maar een ander toestel geven. Voor zoveel geld wil ik wel een degelijk toestel.
Hm, heb mijn macbook van vandaag terug. In het begin ging het scherm vlotjes open. Maar na een aantal keer begon het weer te kraken. Pff, sorry, maar dit vind ik geen kwaliteit hoor. Ik wil gewoon een ander toestel, want blijkbaar blijft het gewoon. Ondertussen wilt ook mijn 2-vinger scrollen ook al niet meer fatsoenlijk werken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op donderdag 01 februari 2007 @ 10:00:
[...]

Als je nou de pro had, okay, maar dit is maar een consumentennotebook hoor. Die mag toch wel een beetje kraken? Zeker nog nooit een Acer in je handen gehad, wees blij dat je scharnieren niet doorgescheurt zijn..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fabulaus
  • Registratie: Oktober 2006
  • Laatst online: 23-08 14:30

fabulaus

Ja toch

Verwijderd schreef op zaterdag 03 februari 2007 @ 21:04:
[...]

Als je nou de pro had, okay, maar dit is maar een consumentennotebook hoor. Die mag toch wel een beetje kraken? Zeker nog nooit een Acer in je handen gehad, wees blij dat je scharnieren niet doorgescheurt zijn..
Een consumenten notebook? Bij Apple betaal je toch niet alleen voor design maar zeker ook voor kwaliteit.. als dat ding na een paar weken al begint te kraken bied dat weinig perspectief voor de toekomst.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• IT-Pro
  • Laatst online: 10-07-2024
Verwijderd schreef op zaterdag 03 februari 2007 @ 21:04:
Normaal gesproken zijn de scharnieren heel stevig en kraken hoort het ook niet te doen onder normale omstandigheden. Zowel bij de gewone MacBook als bij de MacBook Pro. Maar bij een dergelijke massaproductie kan er natuurlijk wel eens wat mis gaan.
Daarvoor is de Apple Service er dan ook om het te herstellen of je een vervangende machine te geven.

Niet tevreden over je product? Neem even contact met de Apple Service op en zij vertellen je wat je kan doen.

[ Voor 13% gewijzigd door IT-Pro op 03-02-2007 21:27 ]

MBP 14" - M1 Pro - 16 GB RAM - 512 GB SSD | iPhone 14 Pro 128 GB | iPad mini 6 64 GB

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• orillion
  • Registratie: April 2006
  • Nu online
Verwijderd schreef op zaterdag 03 februari 2007 @ 20:58:
[...]

Hm, heb mijn macbook van vandaag terug. In het begin ging het scherm vlotjes open. Maar na een aantal keer begon het weer te kraken. Pff, sorry, maar dit vind ik geen kwaliteit hoor. Ik wil gewoon een ander toestel, want blijkbaar blijft het gewoon. Ondertussen wilt ook mijn 2-vinger scrollen ook al niet meer fatsoenlijk werken.
Laat me raden, zwarte MacBook? Het lijkt of de verf die gebruikt wordt dit veroorzaakt, ik heb nog geen witte MacBook gezien die kraakt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

orillion schreef op zaterdag 03 februari 2007 @ 21:32:
[...]

Laat me raden, zwarte MacBook? Het lijkt of de verf die gebruikt wordt dit veroorzaakt, ik heb nog geen witte MacBook gezien die kraakt.
Inderdaad, ik heb een zwarte macbook ja. Ik ga ruilen met een witte macbook denk ik. Dan heb ik ook minder last van vingerafdrukken. Nee, zoals ik 'm nu heb,ben ik er absoluut niet tevreden van. En het is echt wel hinderlijk gekraak. Niet een beetje geritsel of zo, maar echt dat als ik in de living zit, dat ze het in de keuken kunnen horen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Het blijkt dat alleen maar de topcase is vervangen in de Apple Centre. Verder hebben ze niks gedaan, dus je moet het even duidelijk tegen hun zeggen dat de reparatie niet goed is. Dan mischien oplossen ze de krakend geluid.

Ik vermoed dat de reparatie van de krakende geluid een grotere klus is dan de topcase vervangen omdat ze moeten eens de scherm los krijgen. Lui. Het is eigenijk de heilige winkel-traditie, ze maken ze echt niet druk om jouw goed te helpen maar inderdaad druk hebben om zijn baan "leuk" te maken door minder hard te werken...

Ik heb een zwarte MB en heb helemaal geen last ermee. Ik hou een paar kleine doekjes, die je normaal voor brillen gebruikt, in mijn hoes. De doekjes komen in ~5x3cm verpakingen, handig dus. Te verkrijgen in Albert Hein en vermoed ik in elke supermarkt. Verder heb ik een microvezel doek tussen de MB en de doekjes om de onderkant van de MB niet te krassen. Ik haal mijn MB bijna nooit uit de hoes, dus heb ik mijn schoonmaak accesoires altijd mee en ik kan hem schoonmaken in 2 minutjes overal waar ik ga...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Je kunt het ook overdrijven hoor, het is en blijft een gebruiksvoorwerp imho :|

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Underworld

Underworld

+1 Inzichtvol

Verwijderd schreef op zondag 04 februari 2007 @ 12:49:
Je kunt het ook overdrijven hoor, het is en blijft een gebruiksvoorwerp imho :|
Agree, dat heb ik ongeveer een week vol gehouden maar nu zie ik het gewoon als verbruiksvoorwerp, ik weet toch wel dat ik krassen krijg of er beschadigingen op kunnen komen, doordat je hem vaak gebruikt.
Das ook met m'n 8800 zo, dat ding is ook meer krasgevoelig dan andere telefoons maar het oog wilt ook wat, dus om altijd maar rekening mee te houden dat je mogelijke krassen krijgt, vind ik een beetje vergaand :?.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DocB
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 15:30
Underworld schreef op zondag 04 februari 2007 @ 15:28:
[...]

Agree, dat heb ik ongeveer een week vol gehouden maar nu zie ik het gewoon als verbruiksvoorwerp, ik weet toch wel dat ik krassen krijg of er beschadigingen op kunnen komen, doordat je hem vaak gebruikt.
Das ook met m'n 8800 zo, dat ding is ook meer krasgevoelig dan andere telefoons maar het oog wilt ook wat, dus om altijd maar rekening mee te houden dat je mogelijke krassen krijgt, vind ik een beetje vergaand :?.
Eens. Ik zou mn sleutels niet tegen mn MB aan in mn tas gooien, maar verder ga ik hem niet zitten poetsen zodra ik een vlekje zie. Zelfde met ipods. Een diepe kras is zonde, maar ik vind die hoesjes altijd nog lelijker staan dan wat krasjes, dus dat 'defeats the point' een beetje (als iemand de NL uitdrukking weet... ;) )

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Compunologist
  • Registratie: September 2003
  • Niet online
DocB schreef op zondag 04 februari 2007 @ 17:12:
[...]
(als iemand de NL uitdrukking weet... ;) )
offtopic:
Ik ga voor "the cure is worse than the disease" 8)7

Ontopic: Heb inmiddels ook een MB en ik heb dezelfde insteek als AllStar: Het is een gebruiksvoorwerp.
In het begin was ik altijd supervoorzichtig met nieuwe boeken, mobieltje, auto maar juist dan zul je zien dat je d'r krassen op krijgt. Kortom, gebruiken dat ding, hij is er voor jou, niet andersom. Niet te vaak die doek gebruiken dus anders gaat de beschermende vette vingerslaag eraf ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Oh kom op nou, ik maak hem schoon een a twee keer per week, het is niet alsof ik elke uurtje of zo aan het poetsen ben... Bovendien hoe zou ik mijn collegas jaleours maken met een smerige, vette MB? :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Tuurlijk is het een gebruiksvoorwerp, maar dan nog kan je er wel redelijk zuinig op zijn. Met een simpele sleeve voorkom je alleen redelijk want krasjes. En zoals alek_a al zei, niks mis om 1 keer per week ff met een doekje de stof van je macbook af te vegen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Underworld

Underworld

+1 Inzichtvol

Verwijderd schreef op zondag 04 februari 2007 @ 19:09:
Tuurlijk is het een gebruiksvoorwerp, maar dan nog kan je er wel redelijk zuinig op zijn. Met een simpele sleeve voorkom je alleen redelijk want krasjes. En zoals alek_a al zei, niks mis om 1 keer per week ff met een doekje de stof van je macbook af te vegen.
ieder zo z'n ding, ik vind het iig erg vergaand voor een laptop
sleeve oke, maar schoonmaken met een doek 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Misschien heb jij goede stofafzuiging en luchtcirculatie in je huis maar na een week ligt er toch wel wat stof op het scherm en toetsenbord.

Naja genoeg daarover, in discussietopic 6 had ik gemeld dat ik wat last had met het overzet van files van een windows pc naar me macbook via wifi G.

Met de laatste update voor wifi is dit heel erg sterk verbeterd en nu hapert het overzetten van files niet meer. 1Gb is nu binnen 10min op me macbook, ook kan ik nu zonder haperen een film kijken.

Zijn er ook nog andere mensen die een verbetering hebben gemerkt?

[ Voor 60% gewijzigd door Verwijderd op 04-02-2007 21:07 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Serenity
Ik denk, wat hoor ik toch; stond de fan ineens vol aan (alsnog redelijk stil, maargoed) en zat de CPU temp rond de 75ºC. Activity Monitor gaf aan dat "Dashboard control" >95% CPU aan 't opslokken was. Uit- en weer ingelogd, mocht niet baten, toen stonden er gewoon 3 "Dashboard controls" op beide >30%. Toen maar handmatig afgesloten, en nu is alles weer normaal.

Que :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CT
  • Laatst online: 15:30

CT

📱💻 🎮 ⌚🖥

Underworld schreef op zondag 04 februari 2007 @ 20:17:
[...]
ieder zo z'n ding, ik vind het iig erg vergaand voor een laptop
sleeve oke, maar schoonmaken met een doek 8)7
Sorry hoor, maar maak je nooit je huis schoon?
Als je dat doet neem je toch ook ff de tv af met een doek of de kast?
Wat is er in godsnaam nu zo raar aan het afnemen van het apparaat waar je de hele dag met je vieze tengels aan zit? :/
Dat vind ik nog wel het minste dat je af en toe ff kan doen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• connos
Verwijderd schreef op vrijdag 02 februari 2007 @ 10:13:
[...]

Daar heb ik ook problemen mee gehad ja. Bluetooth uitzetten en dan de mac laten slapen gaf wat problemen met het weer aanzetten. Ik heb opnieuw opgestart, dat loste het probleem ook op (het is af en toe net windows :P )
Hmm, intussen is het probleem weer terug en het lijkt erop dat bluetooth nu helemaal niet meer terug komt. Op het Apple Forum in de VS schijnt dit probleem vaker voor te komen en is 't waarschijnlijk hardware gerelateerd :-(

http://discussions.apple....threadID=564918&tstart=15
http://discussions.apple....threadID=810400&tstart=30

Iemand anders zelfde ervaringen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op zondag 04 februari 2007 @ 11:15:
[...]

Inderdaad, ik heb een zwarte macbook ja. Ik ga ruilen met een witte macbook denk ik. Dan heb ik ook minder last van vingerafdrukken. Nee, zoals ik 'm nu heb,ben ik er absoluut niet tevreden van. En het is echt wel hinderlijk gekraak. Niet een beetje geritsel of zo, maar echt dat als ik in de living zit, dat ze het in de keuken kunnen horen.
Na veel bellen sta ik dus nog altijd nergens. In de winkel waar ik hem gekocht heb, willen ze niet ruilen. Alleen herstellen zeggen ze me daar. Maar hij is al hersteld geweest en het kraakt nog altijd. Dus dan maar naar Apple zelf gebeld. Daar kunnen ze me ook niet verder helpen omdat ik het gekocht heb via de winkel en niet via de online store. Anders was het geen probleem geweest ... Wat een miserie allemaal! Dus voor alle Belgische limburgers hier, koop dus NIKS bij S&S Hasselt, want ze doen er alleen maar moeilijk. Sorry, maar ik ben echt niet te spreken over de service.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Falcon
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 13:53

Falcon

DevOps/Q.A. Engineer

Verwijderd schreef op dinsdag 06 februari 2007 @ 11:43:
[...]

Na veel bellen sta ik dus nog altijd nergens. In de winkel waar ik hem gekocht heb, willen ze niet ruilen. Alleen herstellen zeggen ze me daar. Maar hij is al hersteld geweest en het kraakt nog altijd. Dus dan maar naar Apple zelf gebeld. Daar kunnen ze me ook niet verder helpen omdat ik het gekocht heb via de winkel en niet via de online store. Anders was het geen probleem geweest ... Wat een miserie allemaal! Dus voor alle Belgische limburgers hier, koop dus NIKS bij S&S Hasselt, want ze doen er alleen maar moeilijk. Sorry, maar ik ben echt niet te spreken over de service.
Maar dit is toch gewoon simpelweg niet goed gerepareerd en je kunt gewoon vragen om dit opnieuw te doen binnen de (reparatie)garantie.

"We never grow up. We just learn how to act in public" - "Dyslexie is a bitch"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Falcon schreef op dinsdag 06 februari 2007 @ 12:40:
[...]

Maar dit is toch gewoon simpelweg niet goed gerepareerd en je kunt gewoon vragen om dit opnieuw te doen binnen de (reparatie)garantie.
Ja, ik ga straks terug gaan, en we zullen zien wat het geeft. Bij de Apple technische support hebben ze me gezegd dat ik anders bij een Apple service point moet gaan. Hier in Maastricht is er een, en dan kan ik normaal mijn macbook binnen doen, even wachten en dan mee terug nemen. Terwijl als ik 'm in hasselt binnen doe, ze'm eerst moeten opsturen naar Wommelgem, daar maken ze het, en dan wordt dat weer teruggestuurd ... Maar ik vind er gewoon niks aan dat een nieuw product moeten opengeschroefd worden. Het zou gewoon niet mogen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• turrrbothijs
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 18-03-2023
ik sta op het punt een macbook aan te schaffen en dan wel de 2ghz versie, maar nu ben ik sterk aan het twijfelen of ik nu wel of niet voor 2gb moet gaan. Ik wil hem voor niets bijzonders gebruiken, maar als 2gb flink scheelt in snelheid lijkt me dat toch wel fijn, graag hoor ik tips/ervaringen.
bij voorbaat dank

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ibix
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 19-09 14:50
turrrbothijs schreef op dinsdag 06 februari 2007 @ 16:15:
ik sta op het punt een macbook aan te schaffen en dan wel de 2ghz versie, maar nu ben ik sterk aan het twijfelen of ik nu wel of niet voor 2gb moet gaan. Ik wil hem voor niets bijzonders gebruiken, maar als 2gb flink scheelt in snelheid lijkt me dat toch wel fijn, graag hoor ik tips/ervaringen.
bij voorbaat dank
Nou, ik denk dat als je het voot niets "bijzonders gaat gebruiken" dan is 1GB ruim voldende. Ik gebruik mijn Macbook 2ghz 1GB RAM intensief, multitasking is geen probleem met 1GB. En daarmee bedoel ik Branden, downloaden, browsen, muziek luisteren etc.Anyway, leuk dat je een macbook gaat kopen!!!! :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vacuumcleaner
  • Laatst online: 02-10 01:59
Goedemorgen,

Ik heb onlangs een macbook gekocht (C2D, 2,0Ghz) en nu valt me op dat als de processor niet hoeft te rekenen dat er een hele lichte piep aanwezig is.

Iemand hier ook last van?

[Helpdesk]"While you're waiting, read the free novel which came with the product. Its a spanish story about a guy called "MANUAL."

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• reiker

reiker

dan jij!

Als je dit deel en de vorige delen van het MacBook-topic eens doorzoekt op het fenomeen "whine" heb je genoeg te lezen (volg je sig) :)

Zo gezegd, zo gedaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kaspers
Is dat nog steeds niet gefixt ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vacuumcleaner
Macbok is een week oud, alle software updates erop. Tis me nog niet eerder opgevallen dan vandaag. Nu werk ik dan ook niet standaard in een stille ruimte maar toevallig nu wel en het viel me direct op.

[offtopic] Hoop niet dat dit in de manual staat, zou een slechte zaak zijn [offtopic]

[ Voor 18% gewijzigd door vacuumcleaner op 07-02-2007 09:31 ]

[Helpdesk]"While you're waiting, read the free novel which came with the product. Its a spanish story about a guy called "MANUAL."

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xevox
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 25-07-2022
connos schreef op maandag 05 februari 2007 @ 14:25:
[...]

Hmm, intussen is het probleem weer terug en het lijkt erop dat bluetooth nu helemaal niet meer terug komt. Op het Apple Forum in de VS schijnt dit probleem vaker voor te komen en is 't waarschijnlijk hardware gerelateerd :-(

http://discussions.apple....threadID=564918&tstart=15
http://discussions.apple....threadID=810400&tstart=30

Iemand anders zelfde ervaringen?
Nu je het zegt (ik had het niet eens gemerkt :P ) zag ik dat mijn bluetooth niet beschikbaar was... heb vandaag iSync gedraait met mn Nokia 6600 en toen deet ie het gewoon... nu is het icoontje ook weer normaal en beschikbaar...beetje vaag dus...

BramBoterham

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MYST
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 04-04-2024
Ibix schreef op dinsdag 06 februari 2007 @ 16:56:
[...]

Nou, ik denk dat als je het voot niets "bijzonders gaat gebruiken" dan is 1GB ruim voldende. Ik gebruik mijn Macbook 2ghz 1GB RAM intensief, multitasking is geen probleem met 1GB. En daarmee bedoel ik Branden, downloaden, browsen, muziek luisteren etc.Anyway, leuk dat je een macbook gaat kopen!!!! :)
Das niet echt intensief hoor ;)
Even een vraagje van mijn kant: Wat geeft bij macbook(pro's) de meeste snelheidswinst bij oa 3dtekenen enzo, snellere hdd, of meer ram? :) (werk nu op 1GB en vrij frequent zit ik toch aan nagenoeg volledig (actief) gebruik van mijn ramgeheugen..)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• reiker

reiker

dan jij!

vacuumcleaner schreef op woensdag 07 februari 2007 @ 09:29:

[offtopic] Hoop niet dat dit in de manual staat, zou een slechte zaak zijn [offtopic]
Haha, mee eens :) Ik bedoelde meer van, als je die topics beschouwt als een manual, etc... :)
Als ik het goed in m'n hoofd hebt wordt het bij veel mensen opgelost door een software-update, soms in combinatie met een widget of iets dergelijks.

Mijn advies zou zijn om de topics van achter naar voren te doorzoeken, dus: eerst dit topic (deel 7), dan deel 6, etc.. Dan krijg je de nieuwste info over het oplossen het eerst. :) Succes!

Zo gezegd, zo gedaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hercul3s
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 16:03
MYST schreef op woensdag 07 februari 2007 @ 09:32:
[...]

Das niet echt intensief hoor ;)
Even een vraagje van mijn kant: Wat geeft bij macbook(pro's) de meeste snelheidswinst bij oa 3dtekenen enzo, snellere hdd, of meer ram? :) (werk nu op 1GB en vrij frequent zit ik toch aan nagenoeg volledig (actief) gebruik van mijn ramgeheugen..)
Ik zou zeggen geheugen op de eerste plaats, daarna je HD. Van 1Gb naar 2Gb is natuurlijk wel een verdubbeling van een toch al goede hoeveelheid. Als ik het geld zou hebben zou ik ook een upgrade doen van geheugen (van 1Gb naar 2Gb).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aurian
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 14-08-2023
Vraagje. Weet iemand of de mail uit Thunderbird (Windows) zomaar over te plaatsen is in Thunderbird (Mac) ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Had ik ook een vraagje :)

Als ik mijn mac opstart doet hij de laatste tijd altijd een map openen na het inloggen terwijl ik dit nooit ergens heb aangegeven. Bij accounts en dan bij de programma's die hij moet openen als ik inlog zie ik het ook niet staan... iemand enig idee hoe ik dit uitzet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

vacuumcleaner schreef op woensdag 07 februari 2007 @ 09:07:
Goedemorgen,

Ik heb onlangs een macbook gekocht (C2D, 2,0Ghz) en nu valt me op dat als de processor niet hoeft te rekenen dat er een hele lichte piep aanwezig is.

Iemand hier ook last van?
Had er ook last van (Core Duo 1,83ghz - 2GB ram). Beste oplossing imho: Shhmbp

This is a fix for the MacBook Pro whine issue using a StartupItem that loads a kernel extension which disables the C4 power mode on the CPU. It is packaged in a standard Mac OS X installer to make installation easy.

Andere oplossingen vond ik minder goed, Quietmbp heeft een te hoge CPU load tot gevolg imho, waardoor je wat minder lang mobiel kunt werken.

Shhmbp werkt perfect op mijn MacBook ;)

[ Voor 4% gewijzigd door Verwijderd op 07-02-2007 18:40 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tweak_dude
Als je MB die powermode niet kan gebruiken gaat de accu toch ook sneller leeg?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb hier één van die eerste MacBooks.Weten jullie in hoeverre het normaal is dat de batterij van mijn 9 maanden oude apple nog 65 procent van de originele capaciteit heeft? Net eens gemeten met coconutBattery 2.5. 100 loadcycles. En ja ik laat die vrij vaak volledig leeg lopen. Hoeveel zou dit ongeveer mogen zijn?

Ik heb ook zopas de firmware update gedaan omdat ik last kreeg van the random shut down problem. Weet niet of dit het zal verhelpen omdat die random shut down ook voorkomt als ik mijn MacBook 's ochtends aanzet. Koud dus. Dus snelheid fan heeft hier toch niet veel mee te maken. En ja hoor. Die fan hoor ik nu echt wel goed. Ook even vergeleken met een andere MacBook (drie weken ouder) van een vriendin en dan hoor je toch dat die stiller is dan de mijne. De reden waarom ik de update nooit eerder heb gedaan is omdat ik een stille laptop wil (daarom oa. deze apple gekocht) en dat is nu dus ook voorbij.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vacuumcleaner
Verwijderd schreef op woensdag 07 februari 2007 @ 18:39:
[...]

Had er ook last van (Core Duo 1,83ghz - 2GB ram). Beste oplossing imho: Shhmbp

This is a fix for the MacBook Pro whine issue using a StartupItem that loads a kernel extension which disables the C4 power mode on the CPU. It is packaged in a standard Mac OS X installer to make installation easy.

Andere oplossingen vond ik minder goed, Quietmbp heeft een te hoge CPU load tot gevolg imho, waardoor je wat minder lang mobiel kunt werken.

Shhmbp werkt perfect op mijn MacBook ;)
Bedankt voor je hulp, geluid is weg :)
Hoeveel invloed heeft dit progsel eigelijk op mijn accu duur/processor/werk geheugen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

vacuumcleaner schreef op woensdag 07 februari 2007 @ 21:23:
[...]

Bedankt voor je hulp, geluid is weg :)
Hoeveel invloed heeft dit progsel eigelijk op mijn accu duur/processor/werk geheugen?
Ik merkte alvast geen verandering van accuduur of snelheid op. Ik heb ook wat meer informatie gevonden waaruit blijkt dat het eigenlijk bitter weinig scheelt:
Another new feature is Enhanced Deeper Sleep, which must be enabled in the computer's BIOS. The previous Intel mobile processors had a "deep sleep" mode, which lets the processor voltage drop to a low voltage/frequency state while maintaining context. The deep sleep mode, which Intel calls C2, is pretty deep—for example, the chip can't detect or respond to interrupts, and current draw is cut down to about 3.4 watts. (Mode C0 is normal full-speed, full-power operation. Mode C1 is enabled when one core hits a halt, and stops processing temporarily; the other core watches its bus. C1 mode runs the chip at full voltage/frequency, but it consumes less current.)

The new Enhanced Deeper Sleep mode take the power down even farther with two more modes; without getting into the details, C3 and C4 keep dropping the voltage/frequency down as far as they can go. The C4 mode even shuts down the L2 cache. C3 represents a processor current draw of 2.2 watts, and the C4 mode is a mere 1.8 watts.
De C4 toestand wordt uitgeschakeld met dat programma, wat 1.8W betekent. Volgens mij schakelt hij dan gewoon over naar C3 wat 2.2W betekent, wat nog altijd bitter weinig is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tweak_dude
Verwijderd schreef op woensdag 07 februari 2007 @ 21:00:
Ik heb hier één van die eerste MacBooks.Weten jullie in hoeverre het normaal is dat de batterij van mijn 9 maanden oude apple nog 65 procent van de originele capaciteit heeft? Net eens gemeten met coconutBattery 2.5. 100 loadcycles. En ja ik laat die vrij vaak volledig leeg lopen. Hoeveel zou dit ongeveer mogen zijn?

Ik heb ook zopas de firmware update gedaan omdat ik last kreeg van the random shut down problem. Weet niet of dit het zal verhelpen omdat die random shut down ook voorkomt als ik mijn MacBook 's ochtends aanzet. Koud dus. Dus snelheid fan heeft hier toch niet veel mee te maken. En ja hoor. Die fan hoor ik nu echt wel goed. Ook even vergeleken met een andere MacBook (drie weken ouder) van een vriendin en dan hoor je toch dat die stiller is dan de mijne. De reden waarom ik de update nooit eerder heb gedaan is omdat ik een stille laptop wil (daarom oa. deze apple gekocht) en dat is nu dus ook voorbij.
Mijn accu is ook 9 maanden maar ik heb minder loadcycles (75). Capaciteit is bij mij nog 96%. Misschien maakt het wat uit dat mijn MB de laatste 3 of 4 maanden vrijwel alleen aan de adapter hangt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aurian
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 14-08-2023
Aurian schreef op woensdag 07 februari 2007 @ 16:48:
Vraagje. Weet iemand of de mail uit Thunderbird (Windows) zomaar over te plaatsen is in Thunderbird (Mac) ?
Ja, dat kan. Kopieer je Mail folder van je Windows schijf naar je Mac schijf, maak de accounts aan, verwijs binnen de account settings naar je 'oude' mail folders en je bent klaar.

[ Voor 26% gewijzigd door Aurian op 08-02-2007 01:03 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MYST
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 04-04-2024
tweak_dude schreef op woensdag 07 februari 2007 @ 23:58:
[...]

Mijn accu is ook 9 maanden maar ik heb minder loadcycles (75). Capaciteit is bij mij nog 96%. Misschien maakt het wat uit dat mijn MB de laatste 3 of 4 maanden vrijwel alleen aan de adapter hangt.
Hmm, ik zit momenteel met mijn macbook(pro..) op 3maand aan 97loadcycles :X Wel nog 95% :)
Gebruiken jullie hem dan vrij weinig op batterij of overdrijf ik ziekelijk? :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bigg Balls
  • Registratie: Februari 2006
  • Laatst online: 16:04

Bigg Balls

Screw you guys, I'm going

allemachtig wat wordt die macbook warm zeg! Mijn vader heeft vandaag zijn macbook opgehaald en ik heb van alles voor hem geinstalleerd en de macbook werd gewoon te heet!

Ook maakt de superdrive asociaal veel herrie en tikte zelfs op een gegeven moment (mijn iMac heeft dat niet)

Erg vreemd allemaal maar voor de rest een leuke laptop!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

De superdrive maakt idd veel lawaai, maar zo'n ding gebruik je toch alleen maar om OS X mee te installeren?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

mijn macbookje van juni 2006 heeft momenteel een batt health van 89% cycles 60
en geeft met een volle accu weer dat ik normaal nog 3h20 kan werken (safari, itunes, mail)

ter info, vanmorgen net gekeken op de nieuwe C2D macbook van ma ongeveer maandje oud en die gaf nog 4h20 werktijd (safari)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• turrrbothijs
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 18-03-2023
bij voorbaat dank
Meer tips?, ik ben er nog steeds niet helemaal uit

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Bedankt voor de info over jullie battery health. Ik heb toch de indruk dat die van mee een heel pak lager is. Deze middag stond het wel even op 74%, wat nog altijd een pak minder is dan bij jullie. Maar dat was maar even. Zopas een nieuw droef dieptepunt van 61%. Na 9 maanden dus!!

Hoe zit dat met de garantie? Deze middag goed gezocht maar niets gevonden op de apple site.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Afbeeldingslocatie: http://img109.imageshack.us/img109/2240/afbeelding1ea2.png

Volgens mij, ben ik er door de maanden heen op vooruit gegaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

allemaal ex-windows gebruikers zeker : )

jongens, stop eens met die tools!! Je merkt zelf wel wanneer er iets mis is met je batterij!! Als je batterij na 9 maanden nog maar 3 uur meegaat, zou ik maar mooi naar apple bellen, voor je garantie over is!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik vind het scherm trouwens echt slecht, dat valt me wel erg tegen.
Horizontale inkijkhoek is prima, maar de verticale is echt belabberd.
Zodra je hem iets draait zie je al gelijk een heel stuk minder (contrast), zwartwaardes zijn erg slecht vind ik.

Verder vind ik het een mooi apparaatje en OS X bevalt me zeer goed.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

bij voorbaat dank
indien je er enkel maar mee gaat surfen & mailen, is 1 gig dik OK.
Voor osx 10.4 maakt het niet zoveel uit of je nu 1 of 2 gig ram hebt *mss dat 10.5 wel wat meer nodig heeft, maar dat betwijfel ik dik!*

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op donderdag 08 februari 2007 @ 22:59:
Ik vind het scherm trouwens echt slecht, dat valt me wel erg tegen.
Horizontale inkijkhoek is prima, maar de verticale is echt belabberd.
Zodra je hem iets draait zie je al gelijk een heel stuk minder (contrast), zwartwaardes zijn erg slecht vind ik.

Verder vind ik het een mooi apparaatje en OS X bevalt me zeer goed.
mat of glanzend scherm?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tweak_dude
MB is alleen met glossy scherm te krijgen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GUZA
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 04-03-2022
hoe lang gaat een macbook mee op de accur dan zonder zware apps te gebruiken?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

GUZA schreef op donderdag 08 februari 2007 @ 23:16:
hoe lang gaat een macbook mee op de accur dan zonder zware apps te gebruiken?
Vier en half uur.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Zonder Airport, Bluetooth, VPN etc. aan te hebben moet dat lukken jah.
Pagina: 1 ... 3 ... 13 Laatste

Dit topic is gesloten.