reiker schreef op woensdag 31 januari 2007 @ 15:24:
Pfff, vanochtend is m'n 12" PB gestolen

Zette even m'n rugtas op de grond om een zakdoekje te pakken, rent er een gast voorbij en graait m'n rugtas mee... Even verderop heeft ie m'n PB (inclusief sleeve) eruit gehaald en smijt de tas weg, rent vrolijk verder...

Balen!
Geluk bij dit 'ongeluk' is wel dat de stapel aantekeningen voor tentamen van dinsdag dus nog in mijn bezit is, er geen belangrijke documenten op stonden die ik niet ergens anders ook heb, en het apparaat in principe goed verzekerd is/was...
Dus dat wordt dan denk ik maar een zwarte MacBook met wat extra geheugen als vervanger. Zucht.
Iemand bekend met/gebruiker van
Orbicule Undercover?
Belgisch product, er staan twee succesverhalen op (voor de eerste moet je wel even goed zoeken in de weblog), een uit London, de ander uit North Carolina, USA. Meer succesverhalen ontbreken wegens 'privacy-redenen', maar zoals een van de mensen die reageert op de log ook al zegt: waarom zou je niet wat statistieken kunnen laten zien, zoals hoeveel mensen het product al hebben gekocht, hoeveel macs er in de gestolen database staan, en hoeveel zaken er opgelost zijn (zonder privacy te schenden).
Er wordt beweerd dat je geen clean install kan doen op een macbook met firmware wachtwoord erop. Is dat zo? De PC-gebruiker in mij zegt dat je op zich wel een MacBook moet kunnen open schroeven en de moederbord batterij er even uit kan halen om zo het wachtwoord te kunnen laten vergeten.
Er wordt niets gezegd over het lampje van de iSight die aan of uit gaat bij het maken van webcam-shots van de dader. Lijkt mij dat dit hardware-matig niet te omzeilen is (ook vanwege privacy natuurlijk).
De refund die je zou kunnen krijgen, is voor het programma alleen (ook wel logisch trouwens).
Kortom: ik wacht met het aanschaffen hiervan totdat er meer zekerheid is over het programma zelf. 29 dollars is alsnog niet niets voor een student!