• Ginz
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 22-03 13:23

Ginz

Trek Superfly 5 powered

Topicstarter
En we beginnen met een quote van Wiki over A2DP:
A2DP (Advanced Audio Distribution Profile) is een Bluetooth-profiel waarmee hifi-stereogeluid over een draadloze Bluetooth-verbinding verzonden kan worden.

A2DP wordt steeds vaker ondersteund in mobiele telefoons en PDA's waardoor een losse MP3-speler niet meer nodig is.

Zowel het verzendende apparaat als het ontvangende apparaat dient A2DP te ondersteunen.
Steeds meer functies, waar je vroeger een apart apparaat voor nodig had, worden in de mobiele telefoons geïntergreerd. Zo is de digitale camera nu al zo'n beetje algemeen goed.
De volgende stap die de fabriekanten nemen is de muziekplayer, waar bijvoorbeeld Apple de markt leid met hun Ipod's.

SonyEricsson heeft al een 'Walkman' serie, waarbij ze duidelijk proberen te maken je geen Ipod meer nodig heb naast je telefoon (want een ipod kan nog steeds niet bellen), maar dat je aan een SonyEricsson Walkman telefoon genoeg heb. Ook Nokia wilt met hun 3250 en de N91 zich in de muziekmarkt begeven.

Nou kan je natuurlijk gewoon een headsetje (meestal bijgeleverd) onderin de telefoon proppen, en dan in je oren. Maar, dan zit je altijd met dat irritante draadje, die altijd in de weg zit. Gelukkig is nu eindelijk de tijd aangebroken dat er Stereo Bluetooth telefoon en headset op de markt komen, zodat je in stereo kwaliteit je muziek collectie via je telefoon draadloos kan beluisteren.

De volgende toestellen ondersteunen al het A2DP profiel:

• Samsung D600
• Samsung D800
• Samsung D820
• Samsung E760
• Samsung E770
• Samsung X700
• Samsung Z320
• Motorola V3x
• Motorola Rokr E2
• Siemens SL75
• Siemens S75
• Siemens CX75
• Nokia 8800
• SonyEricsson P990
• SonyEricsson M600
• SonyEricsson W950
• SonyEricsson K610
• Verschillende HTC's* (Qtek/MDA/SPV/I-mate)

En hier is een lijst te vinden met ALLE apparaten die A2DP ondersteunden.**

* Afhankelijk van je ROM versie
** Bedankt Robert Webbe

En de Bluetooth headset die het ondersteunen:

Plantronics Pulsar 590(a):

http://www.headwize.com/images_ann/ann_plantronics_pulsar590.jpg

Link

AnyCom BSH-100 Bluetooth Stereo Headset:

http://i.expansys.nl/i/b/b119597.jpg

Link

Jabra BT 620:

http://www.pimpmypocketpc.com/pocket%20pc%20immagini/jabra%20bt620.jpg

Link

Logitech HS200:

http://www.telecomwereld.nl/pic/news/703/hs200a.jpg

Link

Tevens bieden alle bovenstaand koptelefoons de mogelijkheid om te switchen tussen muziek en een telefoon gesprek. En hebben ze allemaal verschillende knoppen op de koptelefoon zitten om het volume te regelen of voor en achteruit te spoelen.

Ik ben zelf geneigd om de Plantronics te kopen, maar wil het liefst eerste ervaringen van andere weten. Waarschijnlijk zijn die er nog niet veel, omdat het een opkomend product is.

Maar, als er iemand is die al zo'n ding geprobeerd heeft. Deel je ervaring!

[Voor 3% gewijzigd door Ginz op 14-08-2006 10:09]

"It's nice to be important, but it's more important to be nice"
-
"You like it now, but you'll learn to love it later"

• Le0032
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 05-02 18:32
Ik vind de Bluetooth headset van HP er goed uitzien, maar helaas alleen voor de Ipaq's.
Die Plantronics heeft wel een band die me vrij breekbaar lijkt zeg maar.
We horen tegenwoordig trouwens niets meer van die headsets met ingebouwde mp3 spelers.

• Ginz

Ginz

Trek Superfly 5 powered

Topicstarter
Ik dacht dat die van HP hetzelfde was als die van Logitech

Ja, alleen die kan geen telefoongesprekken voeren:

http://i22.ebayimg.com/03/i/04/44/e4/f4_2.JPG

Tevens is deze van Kenwood wel erg mooi. Helaas weet Kenwood zelf er helemaal niks van, zelf van het bestaan niet....

http://www.blip.ru/news/img/10288.jpg

Toekomstige A2DP functie:

Stap je auto binnen, en stream je favoriete muziek vanaf je telefoon naar je autoradio. Dan is het niet meer nodig om elke CD in 3-voud te hebben (Thuis, Telefoon, Auto)

Fantastisch!

[Voor 106% gewijzigd door Ginz op 15-02-2006 21:15]

-

• three2five
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 20-03 19:56
Giox schreef op woensdag 15 februari 2006 @ 20:56:
Toekomstige A2DP functie:

Stap je auto binnen, en stream je favoriete muziek vanaf je telefoon naar je autoradio. Dan is het niet meer nodig om elke CD in 3-voud te hebben (Thuis, Telefoon, Auto)

Fantastisch!
Stap bij iemand anders zijn huis in en laat op zijn stereo muziek vanaf je telefoon streamen! Helemaal geen cd's of memorysticks voor muziek!

Multicasting over AD2P zodat je meerdere headsets kan gebruiken op 1 toestel lijkt me ook wel een leuke feature.

• Ginz

Ginz

Trek Superfly 5 powered

Topicstarter
Dat is allemaal mogelijk met Bluetooth en in dit geval met A2DP.

Natuurlijk nadat je een koppeling tot stand heb gebracht tussen de 2 verschillende apparaten

-

• MetalRush
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 31-01 23:47

MetalRush

PAS OP, HÈ !

Ik heb die Plantronics 590 besteld. Moet uit de US komen (gekocht via eBay), dus dat duurt wel ff ben ik bang...
Deze wil ik gaan gebruiken voor Ventrilo (Skype achtige voor degene die het niet kennen).
Zodra ik wat ervaringen heb, post ik het zeker even :)

Keep smiling... it makes people wonder what you're up to :)

• three2five
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 20-03 19:56
Ik vind die zeker wel potentie hebben qua looks maar ik vind dat echt een apparaat van een gevallaetje 'die ziet er anders uit op plaatjes dan in het echt' en ik vraag me dan ook af hoe het 'geek-gehalte' qua looks is aangezien ik dat niet wil.

Daarnaast ben ik erg benieuwd naar het gebruiksgemak van deze headset icm een telefoon. Zal het na eventueel 1 malig pairen etc. alleen maar nodig zijn om 1 knop in te drukken om hem te gebruiken?

Ik stel me dus het volgende voor, je pakt je tel, zet mp3 aan, zet je headset aan, klaar. Kan natuurlijk nog niet aangezien je ook bluetooth moet inschakelen, maar ik zou graag zien dat dat automatisch inschakeld wanneer je mp3 aanzet. Helaas heeft nog geen enkel toestel deze functionaliteit.
Ik test A2DP toestellen en accessoires voor mijn werk. Op mijn site heb ik een zeer uitgebreide en actuele lijst staan:

http://www.robertwebbe.nl/A2DP.html

http://www.robertwebbe.nl

• MetalRush

MetalRush

PAS OP, HÈ !

Ik kwam deze ook nog tegen.
http://www.engadget.com/media/2006/03/naviplay.jpg
Wel $200... (voor de headset... :P)

[Voor 7% gewijzigd door MetalRush op 02-03-2006 13:27]

• Ginz

Ginz

Trek Superfly 5 powered

Topicstarter
r.webbe schreef op donderdag 02 maart 2006 @ 11:06:
Ik test A2DP toestellen en accessoires voor mijn werk. Op mijn site heb ik een zeer uitgebreide en actuele lijst staan:

http://www.robertwebbe.nl/A2DP.html
VET, bedankt voor deze zeer informatieve link, die gaat in de startpost (mag wel toch?)

Kan je misschien iets vertellen over de kwaliteit van verschillende A2DP Bluetooth headsets?
Ik wil er één kopen, maar weet nog niet precies welke. Zat eigenlijk aan de Pulsar 590 van Plantronics te denken.

-

Giox schreef op donderdag 02 maart 2006 @ 14:07[/message]:
VET, bedankt voor deze zeer informatieve link, die gaat in de startpost (mag wel toch?)

Kan je misschien iets vertellen over de kwaliteit van verschillende A2DP Bluetooth headsets?
Ik wil er één kopen, maar weet nog niet precies welke. Zat eigenlijk aan de Pulsar 590 van Plantronics te denken.
Qua vormfactor zijn er nu voornamelijk drie verschillende; de neckband, de headset en de clip met oordopjes.

De verschillen moet je voornamelijk zoeken in:
  • draagcomfort
  • gebruiksduur
  • het draadloze bereik
  • mogelijkheid van (AVRCP) besturing (volgende, vorige track)
  • mogelijkheid voor headset voor telefoongesprekken
Dan zijn er nog de A merken (bijv. Plantronics, Logitech, Motorola), deze zijn eigenlijk allemaal erg goed. Bij de B merken zit nog best wel wat kaf onder het koren.

Daarnaast zijn er ook best wel veel mensen die denken dat als hun toestel bluetooth 1.2 of 2.0 heeft, dat deze dan ook standaard A2DP ondersteunt. Dat is niet het geval! Een fabrikant moet echt het A2DP profiel inbakken. Ook krijg ik vaak de vraag of iemand zijn toestel dan zelf kun upgraden om het wel te kunnen; dat is ook weer aan de fabrikant. Hij dient dan in een eventuele firmware update dit profiel toe te voegen. Voorbeeld: bij de Nokia 8800 is A2DP ondersteuning toegevoegd vanaf firmwareversie 3.60. Als je dus een oudere versie hebt, dan heb je geen A2DP ondersteuning. Nokia (en andere fabrikanten) lijkt overigens hier een bewuste keuze te maken om het (nog) niet in alle toestellen te zetten, alleen de toestellen in de muziek en TV lijn hebben het. Pocket PC's zijn een ander verhaal.

Maar goed, nu mijn ervaringen met de headset en telefoons.
Het grootste verschil zit hem naar mijn mening in het draagcomfort. Hoe voelt die als je hem een uur op je hoofd heb zitten. Mijn collega's vinden mij meestal wel een beetje lachwekkend als ik weer een nieuwe headset aan het testen ben, ik draag hem ook echt minimaal een uur.
De Motorola HT-820 begon me na een kwartier al zeer te doen. Die rubberen randen gaan echt irriteren en na een half uur heb ik hem echt af gedaan.

Die Plantronics Pulsar 590A ziet er op het plaatje echt geweldig mooi uit. Maar toen ik hem uitgepakt voor me had staan en het materiaal voelde, was ik toch wel iets telleurgesteld. Het voelt toch wat goedkoop. De band van de headset is best wel groot. Daarnaast denkt iedereen dat de uittrekbare microfoon een uitpuilende glaszekering is, na 3 keer die opmerking had ik het ook wel weer gehad. Het draagcomfort was best lekker, alleen de band was me eigenlijk iets te groot.

Mijn persoonlijke favoriet is de Logitech, die heeft een dunne beugel en lekkere zachte oorkussens. Ik heb nu een oude versie liggen (BT1.1, zonder microfoon) en die werkt eigenlijk alleen direct op de Samsung D600 (is hiervoor speciaal aangepast). Op andere toestellen werkt het niet. Maar de nieuwe versies HS200 en HS210 (vierkante oordoppen) zouden BT1.2 A2DP en AVRCP moeten ondersteunen. Ik verwacht een dezer dagen een productie exemplaar.

Een goed B merk is i.Tech. Ik heb de BlueBand (neckband) en verschillende uitvoeringen van de Clip (clip met oordopjes). Misschien heb ik hele gevoelige oren maar headsets en neckbands irriteren mij al erg snel. Gelukkig zijn er dan nog de clips, dan kun je toch nog van die dingen los in je oren proppen. Veel mensen roepen dan meteen: "maar dan heb je weer draadjes". Dat klopt maar de clip heeft ook zijn voordelen. Als je hem op straat wilt gebruiken dan loop je met zo'n neckband of headset al redelijk snel voor schut, het zijn toch wel redelijke knoeperds van dingen. Ik denk dat een bui regen ook niet echt bevordelijk is voor een headset. Bij een clip zit het ontvangertje binnen je jas en kun je wel gewoon over straat en door de regen. Het grootste probleem vond ik altijd het draadje naar de telefoon, die ben je nu dus kwijt. De Nokia HS-12W die binnenkort uit gaat komen is ook een clip, die gebruiken de draadjes dan ook direct als dipool antenne voor de ingebouwde FM radio.

De gebruiksduur is op dit moment niet zo belangrijk als je hem aleen in combinatie met je mobiele telefoon gebruikt. MP3's decoderen kost nog zoveel energie dat alle mobiele telefoons sneller leeg zijn. Opmerkelijk handigheidje van Logitech, als hij de bluetooth verbinding verliest (bijv. omdat je je GSM uitzet) dan schakelt de headset vanzelf na enige tijd uit. Alle andere headsets moet je zelf uitzetten anders put de batterij uit.

Het draadloze bereik tussen de A merken is niet echt verschillend. Bepaalde Verwegistan B merken zijn wel beduidend minder. Pocket pc's hebben overigens over het algemeen een veel kleiner bereik dan mobiele telefoons. Maar ja, in het geval van een telefoon draag je dat meestal in een straal van een meter bij je. Ik test het meestal in de gang (ong. 25 m, zichtverbinding), de meeste halen dat prima maar als ik na 10 meter een stap een kamer in ga is het signaal direct weg.

Gelukkig ondersteunen ook steeds meer toestellen en headsets AVRCP (Audio Video - Remote Controle - Profile), hiermee kun je naar het volgende of vorige liedje bladeren zonder je telefoon uit je zak te moeten halen. Ik heb ook een lijst met meer details (http://www.robertwebbe.nl/extendedA2DP.html) maar dat was zoveel werk om dat bij te houden, dat ik gestopt ben om die te onderhouden.

Met de mogelijkheid voor headset kun je de headset ook direct als handsfree headset gebruiken. Grote voordeel daarvan is dat het dan beter loopt in de interne software. Als je wordt gebeld wordt de muziek gepauzeerd, de A2DP verbinding wordt beeindigd, een HS verbinding tot stand gebracht en je kunt opnemen. Na het gesprek gaat dit alles weer in omgekeerde volgorde.

De geluidskwaliteit van alle headsets zijn overigens zeer goed. Alleen de meest Verwegistan B merken waren soms iets blikkerig maar echt slecht was de geluidskwaliteit zeker niet.

• Ginz

Ginz

Trek Superfly 5 powered

Topicstarter
Leuk om te zien dat het bedrijf waar u werkt, zichzelf verdiept in nieuwe mogelijkheden en technologieën en niet afwacht op wat de concurrent doet. Is ook wel verstandig, want A2DP gaat een groot succes worden, als je kijk naar de mogelijkheden en de prijs

Ik verheug me nu al op het moment dat A2DP gemeengoed is en makkelijk in de winkel te koop is, in plaats dat ik het momenteel eigenlijk alleen maar op internet kan verkrijgen. Enige indicatie wanneer het bedrijf waar u werkzaam bent dit in de winkels wilt hebben?

-

• MetalRush

MetalRush

PAS OP, HÈ !

Nou, mij Plantronics is binnen! :P
Ik ga nu eerst ff een hapje eten en kom strax terug voor een 'verslagje' ;)

Feit, in mijn geval, is wel dat ik hem dus NIET gekocht heb om mee te bellen via de GSM maar te gebruiken voor VoIP/Ventrilo.
Geen idee of anderen dit ook willen gaan doen, danwel geïntresseerd zijn in deze ervaringen... of dat het uberhaupt niet in dit draadje thuis hoort.. indien zo: just say so :)

• Ginz

Ginz

Trek Superfly 5 powered

Topicstarter
Jawel, past hier wel.....

Ga maar lekker eten en daarna een verslagje posten. Ik ben erg benieuwd

-

• jpiscaer
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 23-03 14:58
Motorola HT-820 in combinatie met m'n T-Mobile MDA Compact (met andere BT Stack), een en Conceptronic CBTU2 hier! Werkt heerlijk: muziek luisteren op PDA, muziek/films/radio/tv op m'n PC :D

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Paul_
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 13-11-2021
Zijn er ook portable media players devices dat A2DP ondersteunen?

[Voor 32% gewijzigd door Paul_ op 05-03-2006 12:43]

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Speedy-Andre
  • Registratie: Maart 2002
  • Nu online

Speedy-Andre

Sony ZL-XA, Nokia 7 plus, XR20

Paul_ schreef op zondag 05 maart 2006 @ 12:15:
Zijn er ook portable media players devices dat A2DP ondersteunen?
Ja, bijv. de I-tech Powbox V25

http://www.itechdynamic.com/Product%20image/large/PowBOX%20V25.jpg

PowBOX V25 is a stylish, portable and ultra-light multi-media player with Bluetooth that can connect to your Bluetooth mobile handset to ensure you never miss a call. It also features MP3 player, photo viewer and album, record function, video player where you can view the latest movies and TV programs. The PowBOX V25 has an internal memory of 100mb but can hold up to 1GB of extended memory from an SD/MMC card.

Key Features

Compatible with Bluetooth headsets
Pair with Clip S, Clip S35 or BlueBAND to listen to stereo audio wirelessly
Transfer and store your data, music files, photos, video and TV clips on this simple and light-weight device
100mb Internal memory and up to 1GB external memory

Specifications

Bluetooth Specification v1.2 class 2
Supports Bluetooth A2DP Profile
High-resolution 262k color LCD display
Supports 1GB SD / MMC card
Supports TV out
Supports MPEG4-ASF, JPG, MP3, WMA
Replaceable rechargeable battery
USB power charging
Dimensions: 110 x 68 x 20 mm
Weight: 118 grams (including battery)

Deze kost HK$1150 incl. verzendkosten bij Expansys Hongkong, je krijgt 9,34HK$ voor €1, dus hij kost €123,13 excl. btw en belastingen in NL :)

PVoutput Stookt met 2x Tosh Daiseikai 8 3,5kW, SWW Atlantic Explorer V3 200l. Gasloos aug 2016 Sinds 6-11-2018 5590Wp WU IALMER88

Acties:
  • 0Henk 'm!

• trimakassi
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 27-02 07:18

trimakassi

haapsie is eepsie!

Prettig om te zien dat hier een draadje over loopt. Zelf wil ik over stappen naar een Nokia E70 en deze ondersteunt ook A2DP. Verder heb ik begrepen dat het op de qtek's nog niet helemaal geimplementeerd is omdat dit in de nog uit te komen (of al uitgekomen) aku2 rom verwerkt is.
Edit: spuit elf... ;) zag het net op r.webbe's site staan.

[Voor 11% gewijzigd door trimakassi op 05-03-2006 20:24]

There's nothing more lame than quoting yourself -Trimakassi

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Xandrios
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 21-03 17:04
Titel edit op verzoek :)

• MetalRush

MetalRush

PAS OP, HÈ !

Ok heren, ik heb mijn Plantronix getest... de tranen in mijn ogen... zo slecht...
Ik zal even wat toelichten want ik denk dat het 1 en ander voor verbetering vatbaar is, en dat wil ik dus graag even hier spiegelen :P

Ik heb een Logitech DiNovo (2) tobo-muis-media combo.
Hier zit een Bluetooth ontvanger/zender bij.
Daar heb ik mijn Plantronix mee laten pairen.
Vervolgens in Windows alle voice communicatie over mijn bluetooth device laten lopen.
Tot zover alles goed.

Vervolgens Ventrilo opgestart en daarin aangegeven dat alle communicatie via Bluetooth moet verlopen...
Het geluid wat nu heen-en-weer gaat is gewoon erbarmelijk slecht. Ik kan het niet anders zeggen.
Omdat ik in Windows heb aangegeven dat ook het inkomende geluid over de headset moet, krijg ik (logischerwijs) ook alle geluiden van Windows (ook MediaPlayer) hierop binnen... ook dit geluid sux bigtime.

De Logitech maakt gebruik van Widcomm drivers. Redelijk standaard dacht ik zo...

Ik heb geprobeerd om met een (geleende) losse Bluetooth-dongle (Cellink) de boel te pairen.
Dat gaat op zich prima, maar Logitech heeft zich zover in Windows ingevreten dat die in conclaaf komt met de nieuwe Bluetooth driver.
Windows ziet (via die Cellink dus) GEEN bluetooth devices.
De reden waarom ik dit wil(de) proberen is omdat ik denk dat de Bluetooth ontvanger van Logitech natuurlijk al een tobo, muis en mediapad moet 'bedienen'. Dit gaat allemaal van dezelfde bandbreedte af...

Een roll-back van Windows (restore point) lukt vanaf het moment van installeren van de Logitech drivers niet meer...

Het enige wat ik nu nog kan proberen is de losse dongle aan mijn laptop hangen en daarmee proberen een voice-connectie op te zetten.

Vooralsnog dus nog geen goeie ervaringen met deze headset... wat erg jammer is, want hij ziet er goed uit, draagt goed en... is draadloos :)

Vraag aan jullie: zijn er losse dongles in de markt die de geluidskwaliteit net zo kunnen laten klinken (liefst beter) als de headset aan een GSM is gekoppeld?
Wellicht is het zelfs middels drivers te verbeteren... hier kom ik dus even kennis tekort...
Wat zijn jullie ervaringen?

• Speedy-Andre
  • Nu online

Speedy-Andre

Is het (slechte) geluid wel stereo?
Het kan wel kloppen, met een mono headset is muziek ook vrij slecht aan te horen.
Ik heb een Cellink bta-6030 met BT2.0, deze heeft meer dan genoeg bandbreedte (2Mb/s), wellicht heeft jouw dongle dat niet en gaat het daarom zo beroerd :/

PVoutput Stookt met 2x Tosh Daiseikai 8 3,5kW, SWW Atlantic Explorer V3 200l. Gasloos aug 2016 Sinds 6-11-2018 5590Wp WU IALMER88

• MetalRush

MetalRush

PAS OP, HÈ !

Het geluid was (volgens mij) wel stereo (maar nu heb ik er niet echt veel muziek mee geluisterd omdat het eigenlijk geen gehoor was).
De Logitech is BT 2.0 dus die zou, mijn inziens, eigenlijk ook genoeg bandbreedte moeten hebben... zeker weten doe ik dit niet...
De Cellink die ik in leen heb is een BTA3000 en volgens mij BT 1.1 compliant.

Anoniem: 132245

De Cellink BTA-3000 is de 1e in de serie Bluetooth Adapters die cellink heeft geproduceerd. Deze heeft een maximum bandbreedte van 723kbps. De BTA-3100 & BTA-3120 hebben tevens een maximum bandbreedte van 723kbps en maken gebruik van Bluetooth v1.2.

De BTA-6030 is een v2.0 EDR Dongle met 2.1mbps bandbreedte. ( CSR Bluecore 04 Chip )
De BTA-5020 is een v2.0 EDR Dongle met 2.1mbps bandbreedte. ( Broadcom BCM2045 Chip )

Afhankelijk van de bandbreedte die wordt gebruikt door andere bluetooth apparaten zoals HID (muis toetsenbord) en GSM kun je met alle dongles muziek streamen, echter hoe hoger de bandbreedte en hoe recentelijker de Chip hoe beter de kwaliteit. Onderstaande Chips zijn zeer goed geschikt voor het streamen van audio en de chips van de BTA-3000|3100|3120 zijn daarintegen minder goed geschikt voor deze toepassing.

CSR BC04 bestaat al een klein jaartje
Broadcom BCM2045 is kortgeleden gelanceerd
Ik denk dat ik wel weet wat er mis is. Volgens mij heeft de Widcomm bluetooth stack die je bij je Logitech hebt gekregen geen A2DP profiel. Blijkbaar wel een headset of handsfree profiel en die gebruik je nu. Bij het HS of HF profiel gebruik je maar een beperkte (telefonie) bandbreedte van 3,1 KHz in plaats van de HiFi 18 KHz.

De enige manier om de hele zaak aan de slag te krijgen is een bluetooth stack te vinden die HID (Human Interface Devices) ondersteunt voor je toetsenbord en muis en A2DP en HS. De A2DP gebruik je dan voor audio en HS voor spraak.

Maar ja, hoe krijg je dat voor elkaar? Op mijn webpagina heb ik de link staan (info) Getting your bluetooth headset to work in XP, daar staat een handleiding hoe de bluetooth stack te vervangen voor een andere.

Er zijn bij nu drie stacks bekend die A2DP ondersteunen en die staan ook op mijn pagina (ja ja, ik ben er al even mee bezig :P ), onderin bij Windows XP. Het zijn linkjes naar technische info. Als je de stacks zelfs zoekt: Toshiba BlueSoleil en de Broadcomm heb ik helaas (nog) niet.

Ik denk dat het je dan wel zult lukken. Mijn ervaring met de Plantronics was echt niet slecht...
MetalRush schreef op dinsdag 07 maart 2006 @ 00:06:
Vraag aan jullie: zijn er losse dongles in de markt die de geluidskwaliteit net zo kunnen laten klinken (liefst beter) als de headset aan een GSM is gekoppeld?
Als je bedoelt met 3,5mm stereo steker:
Ik heb ze nog niet los gezien, alleen in combinatie met een A2DP headset. We verkopen namelijk
de 'oude' Logitech (BT1.1) headset, daar zit zo'n dongle bij. En een bundel van Motorola, de HT820 headset en de DC800. Het mooie van die Motorola DC800 is dat hij twee kanten op werkt; hij kan analoge audio omzetten naar A2DP (bijv. van je stereo naar je headset) maar ook A2DP naar analoge audio (bijv. de muziek die op je telefoon staat streamen op je stereo). Tenslotte heb ik ook nog zo'n dingetje gekregen bij de i.Tech BlueBand.

Als je bedoelt een USB dongle:
De enige waar ik goede ervaring mee heb ik de Cellink BTA-6030 (BT2.0+EDR). Daar zit een CD bij met de Toshiba stack, dat werkt geweldig.

Freek, jij weet blijkbaar iets meer dan gemiddeld. Ik ben een FAQ aan het schrijven over bluetooth apparaatjes. Op de vraag "Wat is het verschil tussen BT1.1 en BT1.2" weet ik wel antwoord te geven. Maar nu de vraag "Wat is het verschil tussen BT1.2 en BT2.0".

Daaronder heb ik nog een vraag "Is BT2.0 iets anders dan BT2.0+EDR?". Hierop heb ik geantwoord dat het het inderdaad verschillend is; dat de EDR kan zorgen voor een 3x zo snelle overdracht (kost minder energie etc). Maar wat is er nog meer anders aan 2.0 t.o.v. 1.2 behalve de snelheid? Ik meen toch ooit iets gelezen te hebben dat je meerdere gelijktijdige verbindingen kan hebben met bijvoorbeeld 1 zender (lees dongle)?

Ik had het Marco Dacher ook al gevraagd maar ik wacht nog steeds op antwoord.

• Hoedje
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 23-03 20:55

Hoedje

Moderator Apple Talk
@r.webbe - Je hebt echt een geweldige informatieve site. Hulde! Maar ik heb één foutje gevonden:
Windows Mobile 5 devices (after updating the ROM witch contains the Windows Mobile 5 Adoption Kit Update 2.0; available Q1-2006)
Helaas komt waarschijnlijk pas in AKU 2.2 A2DP ondersteuning te zitten (http://www.pocketinfo.nl/artikel/5276). Het wordt overigens ook bevestigd door de AKU 2.0 updates die zo langzamerhand uitkomen...

"If you get up in the morning and think the future is going to be better, it is a bright day. Otherwise, it's not."

Giox schreef op vrijdag 03 maart 2006 @ 09:18:
Leuk om te zien dat het bedrijf waar u werkt, zichzelf verdiept in nieuwe mogelijkheden en technologieën en niet afwacht op wat de concurrent doet. Is ook wel verstandig, want A2DP gaat een groot succes worden, als je kijk naar de mogelijkheden en de prijs

Ik verheug me nu al op het moment dat A2DP gemeengoed is en makkelijk in de winkel te koop is, in plaats dat ik het momenteel eigenlijk alleen maar op internet kan verkrijgen. Enige indicatie wanneer het bedrijf waar u werkzaam bent dit in de winkels wilt hebben?
Ik werk niet voor een fabrikant maar voor een grote telecom winkelketen. In opdracht van de inkoopafdeling loop ik vooruit op technieken en probeer te voorspellen waar kansen voor ons liggen. Als er dan producten worden aangeboden dan test ik die vervolgens en geef advies. Eigenlijk zit ik dus de hele dag professioneel te spelen. :)

We hebben inmiddels al een aantal A2DP producten in de winkels liggen;
i.Tech Clip IIIs
Logitech Bluetooth stereo MP3
Motorola HT820 icm DC800 (ik geloof 149,-)

Bij de A2DP geschikte toestellen staat een stereo bluetooth icoontje.

Qua dongles bieden we ook de Cellink BTA-6030 aan.

Disclaimer: dit is niet bedoelt als reclame maar slechts om aan te geven dat er nu al A2DP spulletjes in de winkels liggen (= antwoord op de vraag van Giox). O-)

• Ginz

Ginz

Trek Superfly 5 powered

Topicstarter
r.webbe schreef op dinsdag 07 maart 2006 @ 21:20:
[...]
Ik werk niet voor een fabrikant maar voor een grote telecom winkelketen. In opdracht van de inkoopafdeling loop ik vooruit op technieken en probeer te voorspellen waar kansen voor ons liggen. Als er dan producten worden aangeboden dan test ik die vervolgens en geef advies. Eigenlijk zit ik dus de hele dag professioneel te spelen. :)
Dat begreep ik. Even Googlen, en we weten met wie we te maken hebben. Maar dat is niet erg, dat juist erg leuk om zulke mensen in ons midden te hebben. Meneer de NBM

Lijkt me een topbaan. Nog iemand nodig die de speeltje aangeeft? (semi-serieus, alhoewel Veenendaal wel erg ver weg is voor mij)
We hebben inmiddels al een aantal A2DP producten in de winkels liggen;
i.Tech Clip IIIs
Logitech Bluetooth stereo MP3
Motorola HT820 icm DC800 (ik geloof 149,-)

Bij de A2DP geschikte toestellen staat een stereo bluetooth icoontje.

Qua dongles bieden we ook de Cellink BTA-6030 aan.
Fijn, ik denk dat ik de binnenkort maar eens even langsga
Disclaimer: dit is niet bedoelt als reclame maar slechts om aan te geven dat er nu al A2DP spulletjes in de winkels liggen (= antwoord op de vraag van Giox). O-)
O-)

-

Hoedje schreef op dinsdag 07 maart 2006 @ 21:04:
@r.webbe - Je hebt echt een geweldige informatieve site. Hulde! Maar ik heb één foutje gevonden:

[...]

Helaas komt waarschijnlijk pas in AKU 2.2 A2DP ondersteuning te zitten (http://www.pocketinfo.nl/artikel/5276). Het wordt overigens ook bevestigd door de AKU 2.0 updates die zo langzamerhand uitkomen...
Thanks _/-\o_ , die wijziging had ik inderdaad vergeten aan te passen. Meteen maar even gedaan.
En direct ook maar weer even wat nieuwe toestellen en headsets toegevoegd. Ik pas deze pagina meestal 1x in de week aan.

Eigenlijk niet slecht hè voor een in Word gemaakte html pagina; bijna 24.000 bezoekers in 3 maanden... B)
De meeste bezoekers kwamen in de eerste weken, toen was er bijna niets te vinden over A2DP. Als je nu zoekt word je bijna doodgegooid met informatie. Zo snel kan het zich ontwikkelen. Wat ik opvallend vond in de bezoekersstats was dat ik regelmatig de grote fabrikanten voorbij zag komen (Nokia, Espoo Finland) maar ook uit de hoek waar je het niet zo snel verwacht (vliegtuigbouwers, veiligheidsinstanties, etc.).

[Voor 22% gewijzigd door robertwebbe op 07-03-2006 22:04. Reden: toevoeging opmerking]

• Speedy-Andre
  • Nu online

Speedy-Andre

Alleen die pop-up ziet er niet uit, kan je die niet wat netter maken (of liever weg laten :+ ) ?
Freek weet overigens vooral veel van Cellink producten (als importeur denk ik) en heeft de 'mazzel' dat Cellink redelijk voorop loopt met de ontwikkelingen ;)

• MetalRush

MetalRush

PAS OP, HÈ !

Ik heb gisteren, op aanraden van iemand die dit draadje ook gelezen heeft en mij had toegevoegd op MSN, ook het 'stereo gedeelte' van mijn Plantronics getest.
De Plantronics die ik heb, is namelijk de 590A (dus degene met wat extra accessoires). Hier zit ook een 'zender' bij die je, middels een 3,5mm jack, aan kunt sluiten op je stereo, tv of mp3 speler (of whatever een 3,5mm jack aansluiting heeft).
Deze zender werkt ook draadloos (ook op een ingebouwde batterij).
Het geluid vond ik, voor een draadloze verbinding, verdomd goed. Ook op de wat hoger aantal db's.
Een ruis is bijna niet te horen (toegegeven dat mijn gehoor niet 100% is... :|), ergo: de andere kant op moet het ook kunnen. De Plantronics aan deze zender 'gekoppeld' werkt ie namelijk alleen als koptelefoon... en daar heb ik hem nou net niet voor gekocht ;)
Een vriend van mij heeft een Sitecom USB/BT dongle die ook A2DP ondersteund (Toshiba drivers). Ik ben dus van plan om dat ding zéér binnenkort eens te testen. Ik denk dat A2DP hét antwoord op mijn huidige ervaring(en) is (zijn).

[Voor 4% gewijzigd door MetalRush op 08-03-2006 12:38. Reden: Aanvulling.]

Speedy-Andre schreef op dinsdag 07 maart 2006 @ 22:13:
Alleen die pop-up ziet er niet uit, kan je die niet wat netter maken (of liever weg laten :+ ) ?
Freek weet overigens vooral veel van Cellink producten (als importeur denk ik) en heeft de 'mazzel' dat Cellink redelijk voorop loopt met de ontwikkelingen ;)
Dat ik meer weet van Cellink producten dan Bluetooth producten in het generaal is natuurlijk logisch gezien ik op de salarylist van de fabrikant sta ;) Wij zijn buiten importeur ook direct verbonden aan de moeder maatschappij Cellink Co. Ltd. Wij zijn dus dochteronderneming ;)

We hebben inderdaad het voordeel dat wij een eigen fabriek hebben en een eigen engineers en RnD team welke altijd bezig zijn met de nieuwste Bluetooth Chips van de grootste Chipfabrikanten om hiermee nieuwe toepassingen en apparaten te ontwikkelen.

Een voorproefje op de technologie is UWB ( Ultra Wide Band ); Het bied alle gemakken van de Bluetooth functies, met bandbreedtes die tot ver boven de huidige WiFi snelheden gaan. En de toepassingen zijn oneindig. De voorspelling is dat de markt hiervoor in 2007 aanzienlijk zal aantrekken. Cellink is onderdeel van de WiMedia Alliance. Zie http://www.wimedia.org/en/index.asp voor alle informatie over UWB.

Maargoed back ontopic (A2DP) en Bluetooth. Om te antwoorden op R.Webbe en de onbeantwoorde vragen van Marco Dacher.

-1] Bluetooth v1.2 heeft ten opzichte van v2.0 een beperkte bandbreedte ( 723kbps tov 3mbps Max. )
-2] Bluetooth v1.2 heeft ten opzichte van v2.0 een beperkte verbindingsmogelijkheid ( 1 apparaat tov 8 apparaten ) Dit heet Piconet Support als er 8 apparaten kunnen worden verbonden waarvan er 1 als Master zal functioneren en de andere apparaten als Slave zullen functioneren.

Dit zijn eigenlijk de 2 grootste verschillen. Daarbij komt natuurlijk kijken dat hoe geavanceerder de Bluetooth Chip Solution er wordt gebruikt hoe meer toepassingen er mogelijk zijn met de verschillende Bluetooth Profielen. AVRCP | A2DP | Handset etc. v2.0 is een duidelijke verbetering van de technologie en een fikse uitbreiding op de toepassingen die er al mogelijk waren met v1.2.

v1.2 heeft voornamelijk de kinderziektes uit v1.1 weg weten te werken en deze technologie is uiteraard doorgezet in v2.0.

Voor meer informatie over de definities van Bluetooth v2.0 en EDR raad ik je aan om de Core Specificaties te lezen van deze versie van Bluetooth. Je kunt de PDF downloaden in ZIP formaat van de bluetooth.com website;

http://www.bluetooth.com/...238/840/Core_v210_EDR.zip

• Martijn
  • Registratie: Juli 1999
  • Laatst online: 23-03 18:51
Vandaag heb ik een Plantronics Pulsar 590A gehaald bij MyCom.

De conclusie is kort, absoluut GEEN aanrader voor muziek/voip op de PC.

Hier een aantal punten. Alles is getest met behulp van een Belkin Bluetooth adapter versie 2.0 + EDR (allernieuwste), heeft ondersteuning voor A2DP.
  • Geluidskwaliteit vrij slecht voor een 170 euro kostend apparaat.
  • Bij gebruik van het bijgeleverde bluetooth verzendertje werkt het op zich goed, echter heeft geluid duidelijk een forse vertraging, niet geschikt dus voor TV.
  • Na 4 uur kloten uiteindelijk een beetje aan de praat in WinXP. Geen gebruik gemaakt van de Belkin drivers, hier werd Bluetooth High Quality sound wel geïnstalleerd wanneer de Headset gevonden werd, maar High quality sound eruit krijgen lukt op geen manier. Uiteindelijk Widcomm 5 drivers gevonden op Internet. Hier het koptelefoon gedeelte een beetje mee aan de praat gekregen, maar werkt maar 3 van de 10 keer ongeveer. Truck is vaak om hem te pairen op het moment dat de mp3/dvd al speelt, dan houd ie de connectie vast, anders hoor je 1 sec geluid, en het is weer weg.
  • Koptelefoon + microfoon krijg ik alleen een beetje werkend in mono geluid, dus stereo koptelefoon + mic lukt niet...
Al met al een flink frustrerend apparaat, redelijk slecht geluid, en te belachelijk voor woorden dat het niet makkelijker, sneller aan de gang te krijgen is.

Gaat dus morgen linea recta terug naar MyCom...

Let wel: misschien dat het voor je mobiel helemaal geweldig is, maar dat is niet mijn intentie geweest voor het apparaat en heb ik derhalve ook niet geprobeerd.

• Martijn
r.webbe schreef op donderdag 02 maart 2006 @ 21:02:
[...]
Mijn persoonlijke favoriet is de Logitech, die heeft een dunne beugel en lekkere zachte oorkussens. Ik heb nu een oude versie liggen (BT1.1, zonder microfoon) en die werkt eigenlijk alleen direct op de Samsung D600 (is hiervoor speciaal aangepast). Op andere toestellen werkt het niet. Maar de nieuwe versies HS200 en HS210 (vierkante oordoppen) zouden BT1.2 A2DP en AVRCP moeten ondersteunen. Ik verwacht een dezer dagen een productie exemplaar.
Heb je toevallig die Logitech al onder handen gehad? Ik zit er over te denken om daar maar eens voor te gaan, nu die Plantronics erg tegenvalt...

• Martijn
Nou, ik heb TOCH nog een poging gewaagd, nu met een Cellink BT dongle. Dit werkt verrassend in 1 keer !! :) Ik zit echter nog met iets vaags. De plantronics moet ik als Headset EN als Koptelefoon installeren. Bij de eerste heb ik crappy geluid, maar WEL een microfoon. Bij de tweede stereo geluid, maar GEEN microfoon... Kan dit niet gekoppeld worden ofzo? Op deze manier is het vrij nutteloos vind ik... Ik wil wel muziek kunnen luisteren en VOIP gesprekken aan kunnen nemen zonder eerst de Koptelefoon verbinding te moeten verbreken en de headset verbinding te moeten maken... :?

Robert, jij werkt ook met de Cellink 6030 begreep ik, heb jij dit ook gemerkt of kon het bij jou wel gecombineerd (stereo geluid + mic)?

• MetalRush

MetalRush

PAS OP, HÈ !

Hoe heb jij dat koptelefoongedeelte 'aangesloten'? Via de BT of via de bijgeleverde 'Universal Adapter'?
Als jij het volgens dat principe hebt gedaan, moet je (volgens de manual) kunnen schakelen middels de telefoon-button (middelste knop op headset, bovenste gedeelte).

• Martijn
MetalRush schreef op donderdag 09 maart 2006 @ 22:24:
Hoe heb jij dat koptelefoongedeelte 'aangesloten'? Via de BT of via de bijgeleverde 'Universal Adapter'?
Als jij het volgens dat principe hebt gedaan, moet je (volgens de manual) kunnen schakelen middels de telefoon-button (middelste knop op headset, bovenste gedeelte).
Ik heb alles via de Cellink gedaan, dat wil ik ook namelijk, niet ook nog dat analoog naar BT adaptertje gebruiken... Dat ding zorgt voor een seconde vertraging in het geluid, NIET relax met DVD's enzo. Radio en muziek boeit dat niet zo veel nee...

• MetalRush

MetalRush

PAS OP, HÈ !

Nee, die universal adapter er nog eens bij lijkt mij ook niet handig... weer een apparaat wat regelmatig aan de stroomadapter of oplader moet.
Heb je wel geprobeerd middels de buttons op de headset het 1 en ander te schakelen?

• Martijn
Mja, heb ik geprobeerd, geen succes. Handmatig, dus met de muis kan wel, maar dan is je telefoon onderhand 6 keer overgegaan, en heeft de tegenpartij al opgehangen ;)... Wat hebben ze dit STOM ontworpen zeg, niet te gebruiken zo...

• MetalRush

MetalRush

PAS OP, HÈ !

Het is ook, denk ik, niet gemaakt met dit in het achterhoofd....
Uitgangspunt is (nogmaals: denk ik) geweest:
GSM + Stereo -> Headset

Ik zit met dezelfde uitdaging daar ik het ook wil gebruiken in combinatie met Ventrilo... maar daaintegen gebruik ik hem niet tegelijkertijd met muziek.
Geluid van mijn games wil ik echter weer wél horen...

Martijn schreef op donderdag 09 maart 2006 @ 22:30:
Mja, heb ik geprobeerd, geen succes. Handmatig, dus met de muis kan wel, maar dan is je telefoon onderhand 6 keer overgegaan, en heeft de tegenpartij al opgehangen ;)... Wat hebben ze dit STOM ontworpen zeg, niet te gebruiken zo...
Het apparaat is niet stom ontworpen ;) Het belangrijkste wat je in je hoofd moet houden is dat alle bluetooth apparaten afhankelijk zijn van Bluetooth Profielen die de Bluetooth Chip ondersteund. Voor iedere verschillende handeling met Bluetooth gebruik je namelijk een ander profiel! Dus ook in dit geval heb je voor het voeren van gesprekken het Headset profiel nodig. DWZ dat als ik dus via de audio sink van toshiba ben verbonden en naar muziek luister dat ik gebruik maak van het A2DP profiel. En naar mijn weten is A2DP enkel een profiel voor de distributie ( het streamen van ) Audio.

En MetalRush heeft hier dus gelijk dat je het apparaat voor 1 van de 2 dingen gebruikt en als je het voor beide wilt doen dat je handmatig zult moeten schakelen. Omdat je op de PC al verbonden bent met een Bluetooth Profiel zul je moeten schakelen. Stel dat je verbonden bent met de PC en daarmee naar muziek luistert en ook nog eens verbonden bent met je GSM dan kun je wel schakelen via de knop op de headset die hiervoor bedoeld is. Als het gesprek beeindigd word zal de muziek weer te horen zijn door de headset.
Voor de pc gebruikte je dus A2DP voor audio en voor de gsm gebruikte je headset voor gesprekken tegelijkertijd.

• Martijn
Anoniem: 132245 schreef op vrijdag 10 maart 2006 @ 09:23:
[...]

Het apparaat is niet stom ontworpen ;) Het belangrijkste wat je in je hoofd moet houden is dat alle bluetooth apparaten afhankelijk zijn van Bluetooth Profielen die de Bluetooth Chip ondersteund. Voor iedere verschillende handeling met Bluetooth gebruik je namelijk een ander profiel! Dus ook in dit geval heb je voor het voeren van gesprekken het Headset profiel nodig. DWZ dat als ik dus via de audio sink van toshiba ben verbonden en naar muziek luister dat ik gebruik maak van het A2DP profiel. En naar mijn weten is A2DP enkel een profiel voor de distributie ( het streamen van ) Audio.

En MetalRush heeft hier dus gelijk dat je het apparaat voor 1 van de 2 dingen gebruikt en als je het voor beide wilt doen dat je handmatig zult moeten schakelen. Omdat je op de PC al verbonden bent met een Bluetooth Profiel zul je moeten schakelen. Stel dat je verbonden bent met de PC en daarmee naar muziek luistert en ook nog eens verbonden bent met je GSM dan kun je wel schakelen via de knop op de headset die hiervoor bedoeld is. Als het gesprek beeindigd word zal de muziek weer te horen zijn door de headset.
Voor de pc gebruikte je dus A2DP voor audio en voor de gsm gebruikte je headset voor gesprekken tegelijkertijd.
Bedankt voor je reactie, maar dat is voor mij dus erg onhandig, aangezien ik vrij veel via de laptop bel en gebeld wordt... Ik zag ook dat het niet mogelijk was om EN de Plantronics aan te sluiten en die te koppelen als Koptelefoon, EN een ander BT headsetje als headset dus. Toshiba software zegt dat Koptelefoons en Headsets niet tegelijk verbonden kunnen worden met de dongle... Kan dit kloppen?

Dit zou dus betekenen ik voor mijn doeleinden gebonden ben aan een draad...

• MetalRush

MetalRush

PAS OP, HÈ !

Nou, na veel geklooi en testen heb ik het toch voor elkaar... tenminste voor de doeleinden waar ik het voor wil gebruiken.

Gebruikte hardware:
- Plantronics 590A (hoewel de A alleen voor Accessoires staat... en die gebruik ik in mijn opstelling niet ;))
- Sitecom CN-521

Resultaat:
- Ventrilo voor VoIP doeleinden (kan denk ik ook met Skype of anders)
- Muziek/Game-geluiden op achtergrond (tegelijk met VoIP dus!)

Volgens mijn tegenpartij is de kwaliteit van de VoIP verbinding iets minder als bedraad, maar dat vind ik ook niet zo vreemd. Het moet tenslotte via BT over USB naar VoIP.

* MetalRush is happy camper :+

[EDIT]
Ik moet even mezelf terugfluiten...
Ik probeerde net een spel op te starten, wat op zich prima lukte ;), maar daaruit bleek dat de geluiden van spelletjes (vreemd genoeg) nog over mijn normale speakers binnenkomen...
Het bevreemd mij temeer omdat muziek en Windows-geluidjes wél via mijn BT-headset klinken.
Tevens staan al mijn geluidsinstellingen (in Windows config) naar de BT-headset te wijzen... dit moet ik dus nog even verder uitpluizen....

[Voor 28% gewijzigd door MetalRush op 12-03-2006 02:46]

• Yannick
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 23-03 12:17

Yannick

Bub MC

Jee die Kenwoods zien er idd wel erg mooi uit. Inmiddels al meer over bekend?

Ik heb zelf een keer die motorola gepast maar die was net te kort voor mijn hoofd waardoor de speakers iets naar achter werden getrokken en niet goed aansloten op m'n oren waardoor de bas redelijk wegviel.

Verder wel benieuwd naar de Jabra BT620s en de Logitech HS200 maar dat kan nog wel even duren voordat ik die kan passen, belangrijk dat ze lekker zitten nl. zoals Robert al zei. Iemand (pas)ervaring met de iMuffs MB210?

The ultimate gadget zou zijn als ze hier ook nog noise cancellation aan zouden toevoegen maar dat zal wel nog langer op zich laten wachten.

Die blueband ziet er ook erg goed uit. Bovendien komt ie als beste uit de Connect test. En voor 50 euro kun je niet echt een enorme miskoop doen (zoals de Omiz van 200 euro een enorme miskoop was).

[Voor 19% gewijzigd door Yannick op 30-03-2006 02:15. Reden: blueband verhaal]

• Savages
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 15-03 23:36
zijn er al mensen hier die ervaring hebben met de Jarba 620s? :?

| Unox = The Worst Operating System | How can you respect a computer controlled by a mouse? | Wie het laatst lacht, is het langzaamst van begrip. |

• SonOfSam
  • Laatst online: 23-03 11:24
Savages schreef op maandag 03 april 2006 @ 16:54:
zijn er al mensen hier die ervaring hebben met de Jarba 620s? :?
gaat niet hij is nog niet uit, maar heb er wel al wat van gevonden (nog geen revieuw helaas)
namelijk product page van jabra zelf staat hier
en heb ook al een winkel gevonden die em heeft staan voor pre-order
Heb ook al contact gehad met jabra medewerkster die voor de primafoon als contact persoon is aangenomen, die bevestigd dat hij half april pas daadwerkelijk in de winkels zal liggen.
suc6

Time flies like an arrow, but fruitflies like a banana

• Savages
Ik zit te tweifelen of ik een bluetooth headset moet kopen. Ik heb nu net een MDA Pro (Qtek 9000), en wil daarmee ook stereogeluid (en het liefst ook AVCPR) gebruiken. Ik ben nog geen ervaringen tegengekomen van mensen die deze combinatie gebruiken. :?

Ik heb nu twee headsets op het oog, namelijk de Motorola HT820 en de Jabra BT-620s. Beide zijn qua prijs en specificaties ongeveer vergelijkbaar volgens mij.

De Jabra is inmiddels leverbaar volgens mij, hier is ie bijvoorbeeld volgens hun gegevens op voorraad http://pda.direqt.nl/product-show/23387.

Ik zou graag jullie advies horen over de keuze en de combinatie met de MDA. :z

| Unox = The Worst Operating System | How can you respect a computer controlled by a mouse? | Wie het laatst lacht, is het langzaamst van begrip. |

• SonOfSam
Je zou dit draadje op xda-developpers kunnen volgen. daarin wordt het uitgelegd. echter moet je je wel ff registeren om dingen te kunnen downen. het is wel een lastige operatie als ik dat zo heb gelezen.

edit:
ik heb net de jabra bt620s besteld. dus als je een paar dagen - weekje geduld hebt dan schrijf ik er wat over! enige verschil is dat ik een qtec 9100 heb. heb wel al een rom gevonden met A2DP er in dus moet gaan werken. ben benieuwd

[Voor 30% gewijzigd door SonOfSam op 14-04-2006 10:37]

• xvanwaart
  • Laatst online: 19-03 21:28
Zelf heb ik ook zo'n 9100 maar dan in de T-Mobile Vario variant. Heb dus ook een A2DP headset. Die rom met A2DP erin werkte op zich wel met de headset maar was voor de rest een beetje een crappy test-rom. Liep niet helemaal lekker enzo. Ik had nog een MDA Compact die ik dus met de headset bijvoorbeeld tijdens het fitnessen gebruikte maar deze heb ik inmiddels aan mijn moeder gegeven. Nu heb ik voor bij het fitnessen en andere praktijken waarbij ik mijn A2DP headset gebruik een Samsung X700 gekocht (xvanwaart in "De Samsung SGH-X700") die ook nog eens veel beter geluid geeft via A2DP en het het connecten duurt niet elke keer 2 seconden per liedje wat het bij de WM devices wel duurt...

• SonOfSam
Ik heb gisteren mijn Jabra 620s kunnen testen in de bus naar mijn werk.
Werkt op zich helemaal goed. Af en toe ff een halve seconde dat de muziek niet door komt. als ik mijn vario overklok dan heb ik daar minder last van.
Ik moet alleen wel elke keer aangeven dat ik verbinding wil hebben met mijn stereo headset. Moet ik dus nog wat op vinden.
Verder heb ik nog een klein nadeel. ik heb ook een laptop met bluetooth. en ook daar kan ik ook mee pairen echter wil ik tegelijk met mijn bluetooth muis kunnen werken. en dat gaat nog niet helemaal goed. Namelijk de muziek gaat haperen en mijn muis krijgt lag. dus ook daar moet ik wat op gaan vinden.
voor de rest heb ik zeker geen spijt van de aankoop!

• Koesper
  • Laatst online: 19-03 13:56

Koesper

Matched: Blah blah

Ik hoorde via via dat de plantronics bij de mediamarkt in de aanbieding zou zijn voor 149€
heb zelf de folder nog niet gezien, maar denk dat we dat ding binnenkort een stuk meer in het straatbeeld zullen zien

When I roll my head across my keyboard, it says: aerfcdv5y8iuh7y6t5rf4e3

• The Source
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 22-03 16:45
http://www.msi.com.tw/pro...ro_cmu_detail.php?UID=619
FS110 Bluetooth Stereo Music Headset van MSI

Is die al voorbij gekomen, daarmee kun je elk headset draadloos maken.

Anoniem: 165714

USB Bluetooth stick:

http://www.avm.de/de/inde...e_FRITZ_USB/index.js.html

Bluetooth-Profil für ISDN (CIP)
Profil für spontane Funknetze (PAN)
Kabellose serielle Schnittstelle (SPP)
Internetzugang über Modem (DUN)
Druckanwendungen (HCRP)
Headset-Audioverbindungen (HSP)
Objektaustausch (OPP und FTP)
Telefonie-Profil (CTP)
Audio-Stereo-Streaming (A2DP)

[Voor 30% gewijzigd door Anoniem: 165714 op 20-04-2006 02:11]

• MaDLiVe
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 23-03 13:18

MaDLiVe

.-Observer-.

Die HP eadset werk dus ook met alle apparaten die A2DP ondersteunen. Heb het zelf getest :P

(met een MDA pro).

{\/}/-\[) [_[ \/(-© - Turn off your mind, relax and float downstream. Volg mijn disease outbreak detective en andere geweldige Avonturen

• Jerome!
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 23-03 14:26
Met dank aan Eggy:

Stereo bluetooth op de HTC Wizard aka MDA Vario SPV M3000 Qtek 9100 Imate K-Jam
middels een klein cabje te installeren, en dus niet via de eerder beschikbare test-rom.

http://www.smarter-phones.com/phpBB2/?topic_id=236

• Eggy
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 13-07-2021

Eggy

Goo goo g'joob

En het werkt niet te vergeten ook op bijvoorbeeld de HTC Prophet en Tornado, zolang ze maar over een AKU 2.0 ROM beschikken :)

Nu kan ik m'n headset eindelijk ook eens in combinatie met mijn Wizard gebruiken \o/

[Voor 4% gewijzigd door Eggy op 24-04-2006 20:27]

SE-NSE | Sony Ericsson - News, Services, Entertainment

Ayofe Theme for Symbian S60

Anoniem: 166754

MaDLiVe schreef op zondag 23 april 2006 @ 15:01:
Die HP eadset werk dus ook met alle apparaten die A2DP ondersteunen. Heb het zelf getest :P

(met een MDA pro).
Dit is wel een hele interessante opmerking! Die HP headset kost maar 50 euro!

Meer mensen die dit misschien kunnen bevestigen?

• MaDLiVe

MaDLiVe

.-Observer-.

Het is echt zo ;)

Het zit namelijk zo, wil de HP headset gebruiken op een wat oudere HP pda dan moet je drivers installen van de ceedee. Deze installeert dan nieuwe widdcomm drivers op je ipaq waardoor je de stereoheadset kun gebruiken.

De MDA pro detecteerde (uiteraard na een goeie rom update ;)) de headset als stereo bleutooth device en ik kon hem pairen. Zelfs alle quickbuttons op de headset werken :P

{\/}/-\[) [_[ \/(-© - Turn off your mind, relax and float downstream. Volg mijn disease outbreak detective en andere geweldige Avonturen

• Savages
Anoniem: 166754 schreef op maandag 24 april 2006 @ 23:45:
[...]
Dit is wel een hele interessante opmerking! Die HP headset kost maar 50 euro!

Meer mensen die dit misschien kunnen bevestigen?
Maar dat is alleen luisteren toch? Volgens mij zit er geen mic op, dus ermee bellen gaat nogal lastig... :P

• Spam
  • Registratie: Augustus 1999
  • Laatst online: 20-03 18:58
Ik heb onlangs een Qtek S100 (HTC magician/MDA compact) met Windows 2003 SP2 overgenomen van iemand en zocht naar een goeie headset. Nu heb ik begrepen dat de ondersteuning van A2DP in het bluetooth profiel moet zitten en dit profiel er dus niet inzit. Is dit (die ROM) te upgraden ? Of is het mogelijk om een converter te kopen die in de 2.5 mm jack steekt. Of misschien iets wat je in de SD slot steekt kwa uitbreiding ?

Bluetooth Specs :
  • Bluetooth 1.2 protocol class 2 (Maximaal 10 meter)
  • Serial Port Profiel
  • Headset Profiel
  • Object Push Profiel
  • DUN Profiel
  • File Transfer Profiel
  • Hands-free Profiel
  • Generic Object Exchange Profiel

[Voor 3% gewijzigd door Spam op 26-04-2006 20:13]

We are born, wet, hungry and naked. Then things get worse !

Anoniem: 171148

http://www.htcclub.net/nl/toonnieuwsartikel.php?ID=144

iets voor hier?

"A2DP toevoegen aan je Windows Mobile 5 device"

• Ginz

Ginz

Trek Superfly 5 powered

Topicstarter

-

• Spam
Nou is dat dus o.a. voor een HTC wizard. Ik heb een magician en die hebben allebei bluetooth 1.2 class 2. Betekend dat het dan dus technisch mogelijk is om ook A2DP werkend te krijgen op mijn magician ? Ik zou het graag willen weten omdat ik over een week naar de states ga en daar een HT820 flink goedkoper kan krijgen.

• Ginz

Ginz

Trek Superfly 5 powered

Topicstarter
Spam schreef op vrijdag 28 april 2006 @ 16:36:
[...]

Nou is dat dus o.a. voor een HTC wizard. Ik heb een magician en die hebben allebei bluetooth 1.2 class 2. Betekend dat het dan dus technisch mogelijk is om ook A2DP werkend te krijgen op mijn magician ? Ik zou het graag willen weten omdat ik over een week naar de states ga en daar een HT820 flink goedkoper kan krijgen.
Theoretisch, ja!

Helaas zal het in de praktijk (waarschijnlijk) niet komen. Tevens draait de Magician op Windows Mobile 2003 en heeft ook geen AKU 2.0, dat zijn nou juist de dingen die het mogelijk maken op de Wizard

-

• xvanwaart
  • Laatst online: 19-03 21:28
Giox schreef op vrijdag 28 april 2006 @ 22:25:
[...]

Theoretisch, ja!

Helaas zal het in de praktijk (waarschijnlijk) niet komen. Tevens draait de Magician op Windows Mobile 2003 en heeft ook geen AKU 2.0, dat zijn nou juist de dingen die het mogelijk maken op de Wizard
Als je even op http://forum.xda-developers.com zoekt bij de magician dan zie je hoe je A2DP kan activeren op je Magician... kan al heel erg lang overigens...

• Ginz

Ginz

Trek Superfly 5 powered

Topicstarter
xvanwaart schreef op zaterdag 29 april 2006 @ 18:13:
[...]

Als je even op http://forum.xda-developers.com zoekt bij de magician dan zie je hoe je A2DP kan activeren op je Magician... kan al heel erg lang overigens...
Oké, dat is dan mooi...

Maar om A2DP te activeren op een WM5 device, heb je in ieder geval wel AKU 2.0 nodig. Hoe dat met Windows Mobile 2003 zit, dat weet ik niet precies, maar ik had niet verwacht dat daarvoor ook ondersteuning zou zijn.

-

• Spam
xvanwaart schreef op zaterdag 29 april 2006 @ 18:13:
[...]

Ik had al op xda-developers.com gekeken en wel van alles gevonden zoals dit maar weet niet of dit ook geld voor een MDA compact variant. Is daar nog verschil in of gelijke hardware ?

Want kan de magician bijvoorbeeld ook AVRCP :?

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Spam
Spam schreef op zondag 30 april 2006 @ 15:10:
[...]

Ik had al op xda-developers.com gekeken en wel van alles gevonden zoals dit maar weet niet of dit ook geld voor een MDA compact variant. Is daar nog verschil in of gelijke hardware ?

Want kan de magician bijvoorbeeld ook AVRCP :?
Heb de bovenstaande post nog eens helemaal doorgespit (flink werk) en daar word meerderen keren vermeld dat AVRCP ook werkt. Heb de installatie van de cab gedaan en heb nu ftp via BT en printers erbij. Nu nog ff testen met een A2DP headset :)

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Spam
Misschien nog een leuke headset voor de startpost : http://www.bluetake.com/Products/BT450Rx.htm

http://www.bluetake.com/images/gallery/Gallery_BT450Rx02.jpg

Ben eigenlijk wel ervan gecharmeerd vanwege de mogelijkheid om ook even alleen maar 1 kant alleen op te zetten : voor in de auto of zo. Ik vraag me af of dat touwtje ertussen ook uit zichzelf oprolt. Iemand ervaring ?

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Bliep
  • Laatst online: 10-03 13:59
Sinds een paar uur ben ik in het bezit van een jabra bt620, ziet er strak uit enzo, valt niets op of aan te merken. Alleen ik krijg dat ding niet aan de praat met mijn computer ;(

om ff een plaatje te schetsen hoe dat zit

bluetooth icoontje in startbalk -> add new device, dan als pin 0000 ingeven. Werkt allemaal keurig en word herkend en zie m dan ook gewoon staan tussen mijn bluetooth devices. Wil ik echter de service-lijst opvragen krijg ik een leeg schermpje...

Als veroorzaker kan ik bedenken dat ik win x64 gebruiker ben en dat ik wellicht een BT 1.1 dongle heb?

Acties:
  • 0Henk 'm!

• jaspov
  • Registratie: Januari 2000
  • Nu online
Zijn er ook bluetooth carkits die dit al ondersteunen? Ik heb 2GB aan muziek op mijn gsm staan...

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Bliep
audi, mercedes en bmw hebben zover ik weet al BT in de nieuwe modellen

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Bliep
op mijn post daarboven, nvm heb het al :)

Acties:
  • 0Henk 'm!

• bitpixl
  • Registratie: Mei 2000
  • Niet online
In mijn zoektocht naar AD2P Stereo Headphones ben ik de volgende nog tegengekomen:

Nokia HS-12W Wat zou ik op deze dan graag een paar Sony EX71 doppen willen modden :P

GlobalSat Bluetooth Stereo Audio Gateway BTA-809 for iPods

[Voor 12% gewijzigd door bitpixl op 03-05-2006 11:31]

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Savages
SonOfSam schreef op zondag 16 april 2006 @ 09:47:Ik heb gisteren mijn Jabra 620s kunnen testen in de bus naar mijn werk.
Werkt op zich helemaal goed. Af en toe ff een halve seconde dat de muziek niet door komt.....<knip>....
Heb je inmiddels al nieuwe ervaringen met de Jabra 620s?
MaDLiVe schreef op dinsdag 25 april 2006 @ 09:22:Het is echt zo ;)

Het zit namelijk zo, wil de HP headset gebruiken op een wat oudere HP pda dan moet je drivers installen van de ceedee. Deze installeert dan nieuwe widdcomm drivers op je ipaq waardoor je de stereoheadset kun gebruiken.

De MDA pro detecteerde (uiteraard na een goeie rom update ;)) de headset als stereo bleutooth device en ik kon hem pairen. Zelfs alle quickbuttons op de headset werken :P
Maar dat HP-setje is alleen voor muziek luisteren toch? Volgens mij zit er geen microfoon op, dus ermee bellen gaat nogal lastig lijkt me!? :+
Spam schreef op maandag 01 mei 2006 @ 12:03:Misschien nog een leuke headset voor de startpost : http://www.bluetake.com/Products/BT450Rx.htm

Ben eigenlijk wel ervan gecharmeerd vanwege de mogelijkheid om ook even alleen maar 1 kant alleen op te zetten : voor in de auto of zo. Ik vraag me af of dat touwtje ertussen ook uit zichzelf oprolt. Iemand ervaring ?
Deze ziet er inderdaad wel handig uit, al mensen met ervaring nu? :?
Skillz schreef op woensdag 03 mei 2006 @ 11:29:In mijn zoektocht naar AD2P Stereo Headphones ben ik de volgende nog tegengekomen:

Nokia HS-12W Wat zou ik op deze dan graag een paar Sony EX71 doppen willen modden :P
...
Dat Nokia-ding is ook best gaaf. Ik vind alleen de prijs zwaar tegenvallen.. :/

Acties:
  • 0Henk 'm!

Anoniem: 42807

The Source schreef op woensdag 19 april 2006 @ 22:30:
http://www.msi.com.tw/pro...ro_cmu_detail.php?UID=619
FS110 Bluetooth Stereo Music Headset van MSI

Is die al voorbij gekomen, daarmee kun je elk headset draadloos maken.
Dit is ideaal, heeft iemand hier al ervaring mee?

• Anoniem: 55563
  • Registratie: Mei 2002
  • Niet online
Techniekvraagje: wordt het bereik met name door de zender bepaald? Of is er sprake van tweerichtingsverkeer tussen zender en headset waardoor meer dan 10 meter onmogelijk is? Bepaalde bluetooth usb dongles voor de pc bieden namelijk 100 meter bereik en als dat werkt met deze headsets dan maakt ze dat ook een aantrekkelijke thuisoplossing. :)

• MaDLiVe

MaDLiVe

.-Observer-.

Communicatie moet beide kanten opkunnen anders werkt het. Bij 1 class 2 apparaat is je bereik dus gewoon 10 meter :)

• Nanax
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 23-03 22:18

Nanax

Ik ben sjaak niet

iemand een indicatie wanneer de logitech hs200 verkrijgbaar zal zijn?

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Niet online
Nanax schreef op zaterdag 20 mei 2006 @ 14:09:
iemand een indicatie wanneer de logitech hs200 verkrijgbaar zal zijn?
Both models of the Logitech Mobile Stereo Headset will be available as an accessory for select mobile music phones later this spring. Each will have a suggested retail price of $129.99 in the U.S.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Nanax
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 23-03 22:18

Nanax

Ik ben sjaak niet

ja lezen kan ik ook wel maar ik bedoelde meer iets concreets.. maand, weeknummer etc..

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Niet online
Tja, je vroeg om een indicatie...

Acties:
  • 0Henk 'm!

Anoniem: 55758

Bliep schreef op maandag 01 mei 2006 @ 13:07:
Sinds een paar uur ben ik in het bezit van een jabra bt620, ziet er strak uit enzo, valt niets op of aan te merken. Alleen ik krijg dat ding niet aan de praat met mijn computer ;(

om ff een plaatje te schetsen hoe dat zit

bluetooth icoontje in startbalk -> add new device, dan als pin 0000 ingeven. Werkt allemaal keurig en word herkend en zie m dan ook gewoon staan tussen mijn bluetooth devices. Wil ik echter de service-lijst opvragen krijg ik een leeg schermpje...

Als veroorzaker kan ik bedenken dat ik win x64 gebruiker ben en dat ik wellicht een BT 1.1 dongle heb?
Je BT dongle ondersteunt ook a2dp?

Acties:
  • 0Henk 'm!

Anoniem: 68885

Misschien intressant voor mensen met een HP PDA. Na deze update heeft mijn hp 3715 nu ook A2DP. Officeel alleen voor de 5500, maar werkte dus ook voor de 3715. Heb trouwens de Itech Clip IIIs http://www.itechdynamic.nl/producten/clipIIIS_stereo.jpg

nog een vraag weet iemand waar ik een pcmcia kaartje met bluetooth (+ A2DP) kan kopen. en heeft elke usb BT2.0 dongle A2DP

http://h18007.www1.hp.com...tml?jumpid=reg_R1002_USEN

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Niet online
Skillz schreef op woensdag 03 mei 2006 @ 11:29:
Nokia HS-12W Wat zou ik op deze dan graag een paar Sony EX71 doppen willen modden
Idd een mooi dingetje, maar mijn voorkeur gaat dan tóch naar een geïntegreerde bluetooth-ontvanger in bijv een neckband. In jouw voorbeeld loop je alsnog met losse draadjes en een apparaatje.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Hoedje

Hoedje

Moderator Apple Talk
Anoniem: 68885 schreef op maandag 22 mei 2006 @ 13:50:
Misschien intressant voor mensen met een HP PDA. Na deze update heeft mijn hp 3715 nu ook A2DP. Officeel alleen voor de 5500, maar werkte dus ook voor de 3715. Heb trouwens de Itech Clip IIIs [afbeelding]
Hoe bevalt ie en waar heb je hem gekocht? Ik ben ook aan 't rondkijken naar zo'n i.tech apparaatje. Maar het is nogal onduidelijk wat wat is. Je hebt namelijk de IIIs, de mini, de R35, de S35 en de S38. De site van i.tech werkt ook niet helemaal lekker en er is verder, helaas, weinig over te vinden. Dus graag jouw ervaringen.

"If you get up in the morning and think the future is going to be better, it is a bright day. Otherwise, it's not."

Hij bevalt prima! gekocht bij mediamarkt.. Gebruik hem nu als volgt:
PDA met mp3's, verbonden met me itech ClipIIIs mp3tjes luisteren.. erg goede kwaliteit. Tegelijk verbonden met me telefoon en op moment dat me telefoon gaat, gaat PDA automatisch stil en kan ik telefoon opnemen. Af en toe nog wat problemen met wisselen tussen beide, maar je moet ff weten hoe die werkt. wil hem in de toekomst ook met me laptop gaan gebruiken, kan al wel een bluetooth stick aanschaffen alleen wil graag een pcmcia BT kaart met a2dp en die zijn nog niet verkrijgbaar!?

ik heb destijds ook rondgekeken voor de andere.. weet de verschillen niet echt meer maar deze kwam voor mij als een van de betere naar voren...

Anoniem: 42807

Hoelang gaat de accu van de Itech mee? Ik heb op Ebay veel Itech stereo BT clips gezien, maar allemaal met vaste accu.

De MSI werkt op AAA batterijen, en dat is handiger in gebruik bij lange vluchten en reizen. (Oke je moet eigenlijk wired muziek luisteren)

• Anoniem: 109248
  • Registratie: Maart 2004
  • Niet online
Hej, ik heb sinds vandaag een Jabra 620s. Eerst reactie: mooi ding!
Hij mag dan van plastic zijn, ik vind hem best robuust aanvoelen. Hij heeft eerst opgeladen. Als de batteijen leeg zijn, kleuren de leds aan de zijkant rood.

http://xs301.xs.to/xs301/06214/CIMG0767.JPG.xs.jpg

Zodra de accu's vol zijn kleuren de leds groen. Helaas geen foto van.
Het geluid is goed. Alhoewel hij bij mij wel af en toe last heeft van ruis. Ik weet nog niet of dit aan het liedje ligt of aan de verbinding. Maar het geluid opzich is goed. Goede volle weergave.
Tijdens het afspelen of als er een actieve BT verbinding is, zullen de leds blauw knipperen. Dit is wel een beetje bling-bling, maar kan uitgeschakeld worden.
Op de oorkleppen zitten een aantal knopjes, voor het volume, volgende/vorige liedje. Pause, Stop en Play. Ik hem gebruik icm met een Samsung D600 en deze kan de laast genoemde functies niet uitvoeren :'( . Ook vind ik de reactie van de knopjes wat traag. Als je naar het volgende liedje wil, duurt dit toch gauw 1 sec. Klinkt niet lang, maar duidelijk merkbaar. Ik vind het persoonlijk geen punt.

http://xs201.xs.to/xs201/06214/CIMG0766.JPG.xs.jpg

De heasdet weegt 100 gram. Dit komt denk ik door de accu's. Ik vind het best zwaar. Je merkt wel dat je wat aan je hoofd hebt hangen. Ook vind ik het een redelijke brede headset (de oorkleppen zijn tamelijk breed). Tijdens telefoongesprekken kan je gewoon opnemen, door op de linker oorklep te drukken. Ik kon iedereen duidelijk verstaan, en iedereen mij ook.

Meegeleverd bij de headset zijn een oplaadkabeltje voor in het stopcontact en via usb. Ik ben er nog niet achter of je de headset ook als usb-headset kan gebruiken.

Mijn eerste indruk op dit moment: een goede. ;) Ik ben er tevreden over, en doet wat ik ervan verwacht (draadloos muziek luisteren van mijn D600).
Als ik hem een cijfer zou geven dan wordt het een 75%. Minpunten vind ik vooral: het gewicht. De brede oorkleppen. (dit kan ook gewenning zijn).
Ik heb er overigens 100 euro voor betaald.

Vragen zie ik graag tegemoet.
:>

• Hoedje

Hoedje

Moderator Apple Talk
Ehm, heb je misschien een foto als je hem op hebt? Ik ben wel benieuwd hoe breed ie is, want daarvan kan ik nergens fatsoenlijke foto's vinden (het flashfilmpje op Jabra.com geeft volgens mij een vertekend beeld).

• Niet online
http://xs301.xs.to/xs301/06214/headsetik.JPG.xs.jpg
Vanwege privacy even bewerkt.

Hier nog wat foto's van de headset zelf.

Opladen met lege batterijen:
http://xs301.xs.to/xs301/06214/CIMG0770.JPG.xs.jpg

Een volle en bijna volle accu:
http://xs301.xs.to/xs301/06214/CIMG0773.JPG.xs.jpg

Een volle accu:
http://xs301.xs.to/xs301/06214/CIMG0772.JPG.xs.jpg

En de blauwe led tijdens het pairen en als er een actieve verbinding is (dan knippert ie):
http://xs301.xs.to/xs301/06214/CIMG0774.JPG.xs.jpg

Acties:
  • 0Henk 'm!

Anoniem: 42807 schreef op woensdag 24 mei 2006 @ 17:45:
Hoelang gaat de accu van de Itech mee? Ik heb op Ebay veel Itech stereo BT clips gezien, maar allemaal met vaste accu.

De MSI werkt op AAA batterijen, en dat is handiger in gebruik bij lange vluchten en reizen. (Oke je moet eigenlijk wired muziek luisteren)
lang.. standby 200 uur ofzo.. muziek uur of 6..

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Hoedje

Hoedje

Moderator Apple Talk
Thnx _/-\o_ . Oef, die is toch een stuk breder dan verwacht. Het is een lastige keuze, ik zie de i.tech ergens wel zitten, maar dan heb je alsnog draadjes, dus dat schiet dan ook niet echt op. Moeilijk...

[Voor 3% gewijzigd door Hoedje op 26-05-2006 16:13]

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Niet online
Ik heb gister nog wat met de Jabra zitten spelen, en hij bevalt me steeds meer.
Alleen die lampjes zijn iets _te_ bling-bling. Het zit zo: tijdens een actieve verbinding knipperen ze blauw. Leuk denk je... Overdag valt het niet op. Tenminste niet overdreven.. Maar dan als het donker wordt.... :o :o :'( :'( Men een blauw zwaailicht is er niks bij :D En dan zitten ze ook nog bij je oren..
gelukkig kan je ze uitzetten, en dat is dan meteen ook wel goed geregeld. Want de headset onthoud deze setting totdat de batterij leeg is. Dus: je zet die lampen uit, gaat wat muziek luisteren. Zet hem uit en de volgende keer dat je hem opstart, gaan die lampen dus niet aan!

http://rapidshare.de/files/21462000/CIMG0775.AVI.html Voor een filmpje van de "lampies"

Ik heb nu wat beter op de geluids kwaliteit gelet, en deze vind ik goed. Ook ben ik van plan om nu de Jabra 320s te kopen. Een bluetooth dongle met A2DP met een bereik van 100 meter ( :*) ).

[Voor 7% gewijzigd door Anoniem: 109248 op 26-05-2006 21:44]

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Niet online
Anoniem: 109248 schreef op vrijdag 26 mei 2006 @ 18:05:
Ook ben ik van plan om nu de Jabra 320s te kopen. Een bluetooth dongle met A2DP met een bereik van 100 meter ( :*) ).
Uit de specificaties van de 620s:
Bereik:
Tot 10 meter
Jammer maar helaas. :)

Acties:
  • 0Henk 'm!

Anoniem: 178458

Ik heb er lang op moeten wachten, en ben nu ook een weekje in het bezit van de BT-620 +A320 dongle van Jabra.
Hij doet alles wat ie moet doen, maar daar is dan ook alles mee gezegt. Ik heb hem eigenlijk gekocht om draadloos naar mijn muziek te luisteren en om af en toe eens wat mee te skypen.
Dat skype gedeelte werkt prima, het bereik icm de A320s is ook prima, ongeveer 15m bereik in huis, en buiten onder ideale omstandigheden haalt ie dik 25 meter.
Maar nu de volgens jabra beloofde 'hoogwaardige hifi stereo' kwaliteit. Die is echt om te huilen zo slecht heb ik het nog niet vaak gehoord! Het is net of ik de muziek beluister via een middengolf zender, jammer genoeg echt geen hifi-stereo, ook gaan de speakertjes zeer snel over-moduleren.
En dat met zulke grote oorschelpen.
Ik heb Jabra hierover gemailt, maar zit al een week op antwoord te wachten.
Ik zie hierboven wel een goede review staan, de mogelijkheid bestaat natuurlijk dat ik een defect hebt in de bt-620.

wat mij nog niet helemaal duidelijk is: de a320s ondersteund een max afstand tot 100 meter mits je device dat ook ondersteund, maar geld dat ook voor A2DP (b.v. de Itech clip IIIs)?

• Spam
Kan BT eigenlijk simultane verbindingen aan ? Ik wil een jabra 620 gaan kopen voor muziek en bellen voor mijn QtekS100/MDA compact. Echter kan het zijn dat ik ook gebeld word tijdens het navigeren. Dan staat de rikaline 6030 namelijk te babbelen.

Heb inmiddels de nieuwe BT stack geinstalleerd dus de Qtek zou A2DP aan moeten kunnen. Voor AVRCP moet ik het eerst testen...

• Ginz

Ginz

Trek Superfly 5 powered

Topicstarter
Spam schreef op donderdag 15 juni 2006 @ 12:09:
Kan BT eigenlijk simultane verbindingen aan ? Ik wil een jabra 620 gaan kopen voor muziek en bellen voor mijn QtekS100/MDA compact. Echter kan het zijn dat ik ook gebeld word tijdens het navigeren. Dan staat de rikaline 6030 namelijk te babbelen.

Heb inmiddels de nieuwe BT stack geinstalleerd dus de Qtek zou A2DP aan moeten kunnen. Voor AVRCP moet ik het eerst testen...
Bluetooth kan het wel, maar de vraag is of jouw S100 het aan kan..

Antwoord: Nee

-

• Spam
Een paar vragen :
  1. Waarom kan een PDA met BT 1.2 met A2DP stack simultane verbindingen (zie bovenstaande post) niet aan ?
  2. Stel dat ik die jabra ook wil gebruiken op een andere telefoon, een nokia 6230i. Deze ondersteund BT alleen ik kan niet zien welke. Mocht het echter zijn dat ie het "gewone'' BT heatset protocol aan kan, kan de koptelefoon dan ook terugschakelen ? Of kan ie alleen via A2DP communiceren ?
  3. Ik wil 'm ook gebruiken met Windows XP voor muziek en skype. Welke dongle werkt het beste met deze headset ? Ik zag Cellink BTA-6030 voorbij komen maar heeft iemand hier ervaring mee ? A2DP moet dus ondersteunt worden maar ook AVRCP. Ik zag wat posts voorbij komen dat daar wat problemen mee zijn kwa BT stack in windows.

Pagina: 1 2 3 ... 14 Laatste

Tweakers maakt gebruik van cookies

Tweakers plaatst functionele en analytische cookies voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Deze cookies zijn noodzakelijk. Om op Tweakers relevantere advertenties te tonen en om ingesloten content van derden te tonen (bijvoorbeeld video's), vragen we je toestemming. Via ingesloten content kunnen derde partijen diensten leveren en verbeteren, bezoekersstatistieken bijhouden, gepersonaliseerde content tonen, gerichte advertenties tonen en gebruikersprofielen opbouwen. Hiervoor worden apparaatgegevens, IP-adres, geolocatie en surfgedrag vastgelegd.

Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Sluiten

Toestemming beheren

Hieronder kun je per doeleinde of partij toestemming geven of intrekken. Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Functioneel en analytisch

Deze cookies zijn noodzakelijk voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie. Meer details

janee

Relevantere advertenties

Dit beperkt het aantal keer dat dezelfde advertentie getoond wordt (frequency capping) en maakt het mogelijk om binnen Tweakers contextuele advertenties te tonen op basis van pagina's die je hebt bezocht. Meer details

Tweakers genereert een willekeurige unieke code als identifier. Deze data wordt niet gedeeld met adverteerders of andere derde partijen en je kunt niet buiten Tweakers gevolgd worden. Indien je bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je account. Indien je niet bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je sessie die maximaal 4 maanden actief blijft. Je kunt deze toestemming te allen tijde intrekken.

Ingesloten content van derden

Deze cookies kunnen door derde partijen geplaatst worden via ingesloten content. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie over de verwerkingsdoeleinden. Meer details

janee