Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 179470

Omdat ik in een toyota met bluetooth telefoonvoorziening ga rijden ben ik me er in gaan verdiepen, ik moet zeggen deze mogelijkheden had ik niet verwacht!

Nu ben ik natuurlijk ook op zoek naar een bluetooth telefoon, zodat ik deze in de auto kan gebruiken. Voorkeur gaat uit naar Nokia 6125.

Zou het mogelijk zijn om muziek naar de auto(radio) te sturen?'
Toyota zegt niet veel in hun folders e.d. over bluetooth. Alleen dat de voice-control in het engels werkt (engelstalige opdrachten geven).

Sowieso lijkt met een set van ontvanger met 3,5 contrastekker (female, waar ik o.a. m'n eigen hoofdtelefoon op kan aansluiten) en zender met 3,5 jackstekker (male) geweldig. Is er al een vergelijkende test hiervan verschenen?

Volgens mij zijn belangrijk:
grootte van zender/ontvanger
tijd van accu-gebruik
kwaliteit van overdracht (geluidskwaliteit)
mogelijkheid van bediening (hierover heb in deze thread e.e.a. kunnen lezen).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• chundo
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 14-05 17:35
Spam schreef op donderdag 15 juni 2006 @ 14:38:
Een paar vragen :
  1. Waarom kan een PDA met BT 1.2 met A2DP stack simultane verbindingen (zie bovenstaande post) niet aan ?
  2. Stel dat ik die jabra ook wil gebruiken op een andere telefoon, een nokia 6230i. Deze ondersteund BT alleen ik kan niet zien welke. Mocht het echter zijn dat ie het "gewone'' BT heatset protocol aan kan, kan de koptelefoon dan ook terugschakelen ? Of kan ie alleen via A2DP communiceren ?
  3. Ik wil 'm ook gebruiken met Windows XP voor muziek en skype. Welke dongle werkt het beste met deze headset ? Ik zag Cellink BTA-6030 voorbij komen maar heeft iemand hier ervaring mee ? A2DP moet dus ondersteunt worden maar ook AVRCP. Ik zag wat posts voorbij komen dat daar wat problemen mee zijn kwa BT stack in windows.
ik heb een Cellink BTA-6030 besteld bij pixmania (29 euro), volgens het BT forum een van de betere. Het grote voordeel is dat hij meerdere drivers ondersteund.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Spam
  • Registratie: Augustus 1999
  • Laatst online: 30-04 15:52
chundo schreef op zaterdag 17 juni 2006 @ 16:08:
[...]

ik heb een Cellink BTA-6030 besteld bij pixmania (29 euro), volgens het BT forum een van de betere. Het grote voordeel is dat hij meerdere drivers ondersteund.
Ik kan moeilijk terugvinden of ie ook A2DP en AVRCP ondersteunt :? doet ie dat ?

We are born, wet, hungry and naked. Then things get worse !

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ginz
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 11:14

Ginz

Trek Superfly 5 powered

Topicstarter
Spam schreef op dinsdag 20 juni 2006 @ 16:17:
[...]

Ik kan moeilijk terugvinden of ie ook A2DP en AVRCP ondersteunt :? doet ie dat ?
Ja, beide termen ben ik tegen gekomen tijdens het proberen van 6030

[ Voor 99% gewijzigd door Ginz op 20-06-2006 23:21 ]

"It's nice to be important, but it's more important to be nice"
-
"You like it now, but you'll learn to love it later"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bitpixl
  • Registratie: Mei 2000
  • Niet online
Misschien een gekke vraag, maar is het mogelijk om je PC als AD2P
hoofdtelefoon te configureren?

Dan zou ik in theorie toch de muziek van mijn mobiele telefoon met AD2P ondersteuning
kunnen 'streamen' naar mijn pc?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hoedje
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 11:26
Skillz schreef op donderdag 22 juni 2006 @ 11:06:
Misschien een gekke vraag, maar is het mogelijk om je PC als AD2P
hoofdtelefoon te configureren?

Dan zou ik in theorie toch de muziek van mijn mobiele telefoon met AD2P ondersteuning
kunnen 'streamen' naar mijn pc?
Maar waarom zou je dat willen? (en niet "just because I can" antwoorden :+ ).

"If you get up in the morning and think the future is going to be better, it is a bright day. Otherwise, it's not."

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bitpixl
  • Niet online
Euhhh, Omdat ik een tweaker ben? :P

Je zou dan theoretisch je mobieltje door het hele huis mee kunnen slepen, de muziek/video's afspelen vanaf je mobiel 'gestreamd' naar je pc die weer verbonden is met je homestereo.

Zie ik dus filmpjes op mijn display en het geluid door mijn boxen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
A2DP vrienden,

Ik heb de A2DP lijst op mijn site uitgebreid met de bluetooth host stack versie. Nu kun je direct zien wat je mobiele telefoon heeft en wat de headsets bieden. Als je dan toch een 2.0 of 2.0+EDR toestel hebt, koop dan ook zeker een 2.0 headset, dit is ECHT te merken!

Hier staat de lijst:

http://www.robertwebbe.nl/A2DP.html

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ginz

Ginz

Trek Superfly 5 powered

Topicstarter
Klasse, onwijs bedankt!

Waarom heb je nog niet zoveel Nokia's in je lijst staan? Momenteel heb ik de 6131 in mijn bezit en die heeft in ieder geval ook A2DP

[ Voor 78% gewijzigd door Ginz op 08-07-2006 21:37 ]

-

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Giox schreef op zaterdag 08 juli 2006 @ 19:17:
Klasse, onwijs bedankt!

Waarom heb je nog niet zoveel Nokia's in je lijst staan? Momenteel heb ik de 6131 in mijn bezit en die heeft in ieder geval ook A2DP
Huh? :?

Bedoel je via de Blueplayer plug-in wellicht?
In de lijst zet ik alleen toestellen die het native (standaard) ondersteunen. De 6131 die ik heb getest (meestal met de eerste firmware release) had het zeker niet. Wellicht is er dan nu een update gekomen waar het wel in zat (zoals bij de 8800 ook gebeurde) maar het zou mij hoogst verbazen.

Volgens Nokia heeft die het ook niet: http://nds.nokia.com/uaprof/N6131r100.xml

[ Voor 11% gewijzigd door robertwebbe op 09-07-2006 09:58 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hoedje
Robert, top dat je zoveel werk in die lijst stopt! Ik zie dat je ook weer een aantal A2DP headsets hebt toegevoegd. Ik heb eigenlijk een vrij simpele vraag. Wat vindt jij op dit moment de beste headset (qua comfort, geluidskwaliteit en features (ook als headset te gebruiken, bijv.)?

"If you get up in the morning and think the future is going to be better, it is a bright day. Otherwise, it's not."

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Underworld
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 25-03 21:23

Underworld

+1 Inzichtvol

Hoedje schreef op zondag 09 juli 2006 @ 10:42:
Robert, top dat je zoveel werk in die lijst stopt! Ik zie dat je ook weer een aantal A2DP headsets hebt toegevoegd. Ik heb eigenlijk een vrij simpele vraag. Wat vindt jij op dit moment de beste headset (qua comfort, geluidskwaliteit en features (ook als headset te gebruiken, bijv.)?
hmm ik zelf vindt op dit moment de motorola headset een aanrader, qua standby tijd, geluid, storings gevoelig naar mijn wete veruit de beste, met de jabra had ik nog wel eens dat hij uitviel tussen door.

“Victorious warriors win first and then go to war,
while defeated warriors go to war first and then seek to win”
― Sun Tzu, The Art of War

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ginz

Ginz

Trek Superfly 5 powered

Topicstarter
r.webbe schreef op zondag 09 juli 2006 @ 09:55:
[...]

In de lijst zet ik alleen toestellen die het native (standaard) ondersteunen. De 6131 die ik heb getest (meestal met de eerste firmware release) had het zeker niet. Wellicht is er dan nu een update gekomen waar het wel in zat (zoals bij de 8800 ook gebeurde) maar het zou mij hoogst verbazen.

Daar zal ik dan nog eens achteraan gaan...

Maar zijn er naast de 8800 dan geen andere Nokia's met native A2DP support?

Trouwens, in http://nds.nokia.com/uaprof/N8800r100.xml staat er bij de profiles ook geen A2DP. Tevens bied de 6131 wel BT 2.0, dus A2DP zou niet zo moeilijk zijn, lijkt mij...

[ Voor 15% gewijzigd door Ginz op 09-07-2006 15:30 ]

-

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bitpixl
  • Niet online
Ik wil graag nog 1 ding weten voordat ik de Logitech® Wireless Headphones for MP3 aanschaf:

Ik wil ze gaan gebruiken met mijn Qtek 8310, maar zag dat bij deze headphones een aparte draadloze adapter wordt meegeleverd.

werkt de Logitech alleen met deze adapter of gaat het ook rechtsstreeks werken via AD2P?

Alvast bedankt

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Hoedje schreef op zondag 09 juli 2006 @ 10:42:
[....]Wat vindt jij op dit moment de beste headset (qua comfort, geluidskwaliteit en features (ook als headset te gebruiken, bijv.)?
Mijn absolute favoriet is de Sony Ericsson HBH-DS970. De allerbeste geluidskwaliteit (vooral de bass), draagt lekker (ik loop liever niet over straat met een neckband), zeer stabiele verbinding (BT2.0), makkelijk te bedienen, echt een topper! De beste combinatis is trouwens (tot nu toe) de Sony Ericsson K800i, in dat toestel (2.0+EDR) is A2DP ook perfect geimplementeerd. Ik denk dat alleen de W850i en de W950i dit voorlopig nog kan overtreffen.
Underworld schreef op zondag 09 juli 2006 @ 11:57:[...]hmm ik zelf vindt op dit moment de motorola headset een aanrader, qua standby tijd, geluid, storings gevoelig naar mijn wete veruit de beste, met de jabra had ik nog wel eens dat hij uitviel tussen door.
Het geluid is wel goed alleen houd ik het geen uur uit, mijn oren doen dan zo zeer... De randje dat op de bovenkant van je oor zit, begint mij al snel te irriteren.
Giox schreef op zondag 09 juli 2006 @ 15:14:
[...]Maar zijn er naast de 8800 dan geen andere Nokia's met native A2DP support?
Trouwens, in http://nds.nokia.com/uaprof/N8800r100.xml staat er bij de profiles ook geen A2DP.
Tevens bied de 6131 wel BT 2.0, dus A2DP zou niet zo moeilijk zijn, lijkt mij...
Nee, alleen de 8800 en 8801 ondersteunen nu A2DP (en zo meesterlijk is dat nu ook weer niet gebeurd trouwens). Ik hoopte dat ze met de N91 eindelijk nu eens met een goede implementatie en user interface zouden komen...

Het klopt dat hij ook niet bij de 8800 staat, de r100 achterin staat voor software release 1.00 (ooit) en het is er pas ingekomen sinds 3.56 (echter adviseert Nokia 3.94 of hoger). De UAprofs zetten ze maar een keer buiten, de wijzigingen worden hier niet in meegenomen, helaas.

BT2.0 wil nog niets zeggen trouwens, A2DP kan ook al met 1.1. Nokia heeft blijkbaar op andere gronden besloten om het niet te doen.

Welke software versie heb jij nu in je toestel staan dan? En gebruik je gewoon de MusicPlayer om MP3 af te spelen of gebruik je de BluePlayer plugin?
Skillz schreef op maandag 10 juli 2006 @ 09:49:
Ik wil graag nog 1 ding weten voordat ik de Logitech® Wireless Headphones for MP3 aanschaf:

Ik wil ze gaan gebruiken met mijn Qtek 8310, maar zag dat bij deze headphones een aparte draadloze adapter wordt meegeleverd.

werkt de Logitech alleen met deze adapter of gaat het ook rechtsstreeks werken via AD2P?
Ik heb het zelf nooit de Logitech Wireless Headset for MP3 op de 8310 uitgetest maar als je een ROM hebt die A2DP (AKU 2.3) ondersteunt, moet het met een aan zekerheid grenzende waarschijnlijkheid werken. Op de een of andere manier werkt die Logitech altijd met Windows mobile.

Wellicht een tip voor je, bij Belcompany verkopen ze ze in een set met 3,5mm stereo adapter. Dat is wel zo handig om je headset ook op andere geluidsbronnen aan te sluiten.

Robert

[ Voor 3% gewijzigd door robertwebbe op 10-07-2006 21:47 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bitpixl
  • Niet online
r.webbe schreef op maandag 10 juli 2006 @ 21:43:
[...]
Mijn absolute favoriet is de Sony Ericsson HBH-DS970. De allerbeste geluidskwaliteit (vooral de bass), draagt lekker (ik loop liever niet over straat met een neckband), zeer stabiele verbinding (BT2.0), makkelijk te bedienen, echt een topper! De beste combinatis is trouwens (tot nu toe) de Sony Ericsson K800i, in dat toestel (2.0+EDR) is A2DP ook perfect geimplementeerd. Ik denk dat alleen de W850i en de W950i dit voorlopig nog kan overtreffen.
[...]
Ik heb het zelf nooit de Logitech Wireless Headset for MP3 op de 8310 uitgetest maar als je een ROM hebt die A2DP (AKU 2.3) ondersteunt, moet het met een aan zekerheid grenzende waarschijnlijkheid werken. Op de een of andere manier werkt die Logitech altijd met Windows mobile.

Wellicht een tip voor je, bij Belcompany verkopen ze ze in een set met 3,5mm stereo adapter. Dat is wel zo handig om je headset ook op andere geluidsbronnen aan te sluiten.

Robert
Hey een antwoord van the master himself :)
Bedankt voor je tip, maar nu ik die van SE heb gezien begin ik toch weer zwaar te twijfelen,
maar even de reviews erop naslaan :P

Werkt die van SE trouwens ook op MS SmartPhones :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Skillz schreef op maandag 10 juli 2006 @ 21:59:
[...]Werkt die van SE trouwens ook op MS SmartPhones :?
Ik heb hem even gepaired met een HTC Oxygen (met AKU2.3) en werkt perfect.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bitpixl
  • Niet online
r.webbe schreef op dinsdag 11 juli 2006 @ 08:36:
[...]
Ik heb hem even gepaired met een HTC Oxygen (met AKU2.3) en werkt perfect.
Bedankt voor het uitproberen :)
Heb je geen mogelijkheid om die Logitech/HP/Toshiba uit te proberen met een HTC?

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Misschien handig om te weten: de uiteindelijke kwaliteit wordt door twee zaken bepaald, de headset (sink) en de zender (source). Wat ik hier mee bedoel te zeggen is dat een bepaalde headset die als goed aangeschreven wordt, in bepaalde gevallen soms aanzienlijk minder scoort. Er zit soms een flink verschil in geluidskwaliteit als ik verschillende headsets op één model telefoon probeer. Of andersom, als ik meerdere telefoons op één model headset probeer.

Meestal zijn het dezelfde headsets die als beste scoren maar dat is zeker geen gouden regel. Vooral op USB dongles is het goed merkbaar. En dan test ik met excact dezelfde uitgangspunten, bijvoorbeeld bluetooth 2.0, klasse 1, zelfde PC stack (Widcomm is mijn favoriet), zelfde mediaplayer, zelfde liedje. Het zal vermoedelijk aan de gebruikte chipset liggen. De dongles met de CSR BlueCore 3 chip zijn de beste. Het enige wat je als fabrikant eigenlijk beter kunt doen dan andere is een betere antenne. De meeste hebben een on-print antenne en daar zit verschil in bereik. Een fysieke antenne (kost meer) haalt een aanzienlijk groter bereik dan een on-print. Voorbeeld: ik heb hier een klasse 2 (10m) dongle met fysieke antenne die een 2x zo groot bereik heeft dan een klasse 1 (100m) met on-print antenne. En dat test ik niet onder ideale lab omstandigheden maar in een gewoon kantoorpand. Ik loop gewoon mijn kamer uit, de gang op en heb dan mijn vaste ijkpunten voor klasse 1 en 2.

Daarnaast zit er ook veel verschil in mobiele telefoons. Op sommige werkt de ene helemaal perfect, op andere weer minder goed (wegvallende verbindingen, karige audiokwaliteit). Het zal ongetwijfeld ook hier weer samenhangen met de gebruikte chipset.

Het allerbeste kun je een 2.0+EDR verbinding hebben, die hebben een theoretisch bruto maximum bandbreedte van 271 kB/s (2169,6 kb/s). In vergelijking met verbindingen zonder EDR, die hebben maar 90 kB/s (723,2 kb/s). Met een grotere bandbreedte merk je toch dat je dat je veel minder snel last hebt van drops. Mijn persoonlijk favoriete USB dongle is de Jabra A320s, dit is een 2.0+EDR klasse 1 dongle met Widcomm 5.0.1.1400 BT stack (te koop bij belcompany voor 30 euries), echt een toppertje!

Meer over verschillen tussen bluetooth vind je hier: http://www.robertwebbe.nl/btheadsetfaq.html.

[ Voor 3% gewijzigd door robertwebbe op 11-07-2006 15:11 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Skillz schreef op dinsdag 11 juli 2006 @ 09:03:
[...]Heb je geen mogelijkheid om die Logitech/HP/Toshiba uit te proberen met een HTC?
Da had ik toevallig gisteren al gedaan en dat werkte ook prima.

Enig nadeel van die Logitech (F-0361A) (aka Hewlett Packard FA303 en Toshiba PA1831) is dat er geen AVRCP knopjes (vorige track, volgende track) opzitten.
Groot voordeel van deze headset is dat die automatisch uitschakeld als die een paar minuten geen connection heeft. Andere headsets gaan pas uit als de batterij leeg is ;). Maar dat doet Logitech op al zijn headsets en dat is een functie die ik persoonlijk bijzonder waardeer, andere fabrikanten zouden hiervan kunnen leren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bitpixl
  • Niet online
r.webbe schreef op dinsdag 11 juli 2006 @ 09:38:
[...]
Da had ik toevallig gisteren al gedaan en dat werkte ook prima.

Enig nadeel van die Logitech (F-0361A) (aka Hewlett Packard FA303 en Toshiba PA1831) is dat er geen AVRCP knopjes (vorige track, volgende track) opzitten.
Groot voordeel van deze headset is dat die automatisch uitschakeld als die een paar minuten geen connection heeft. Andere headsets gaan pas uit als de batterij leeg is ;). Maar dat doet Logitech op al zijn headsets en dat is een functie die ik persoonlijk bijzonder waardeer, andere fabrikanten zouden hiervan kunnen leren.
Mooi! :)
Weet je ook of die knoppen werken met TCPMP? Ds toch wel de meet gebruikte mediaplayer op WM devices. En zou je de Volume knoppen op de headphones kunnen remappen als Prev./Next?

Ik zit vol met vragen :P

edit: Leuk beroep heb je trouwens :)

Edit2: Ik zie net dat de HP variant in ieder geval WEL 4 knoppen (AVRCP) heeft.
Alleen ben ik wel bang voor de breekbaarheid van dit model, het schijnt dat de neckband heel erg snel breekt.

[ Voor 14% gewijzigd door bitpixl op 11-07-2006 10:10 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 42807

Afgelopen zaterdag heb ik op Ebay de HT820 besteld voor zo'n 50 euro incl. verzendkosten.
Als ik hem binnen heb, laat ik wel even weten wat ik ervan vind.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Skillz schreef op dinsdag 11 juli 2006 @ 09:55:
[...]Weet je ook of die knoppen werken met TCPMP? Ds toch wel de meet gebruikte mediaplayer op WM devices. En zou je de Volume knoppen op de headphones kunnen remappen als Prev./Next?

Ik zit vol met vragen :P

edit: Leuk beroep heb je trouwens :)

Edit2: Ik zie net dat de HP variant in ieder geval WEL 4 knoppen (AVRCP) heeft.
Alleen ben ik wel bang voor de breekbaarheid van dit model, het schijnt dat de neckband heel erg snel breekt.
De versie die ik heb, heeft maar 2 knoppen. En remappen zal niet gaan. Bij mijn headset wordt slecht de audio gestreamed over A2DP. Om controle te krijgen heb je het AVRCP profiel nodig en dat heeft die Logitech simpelweg niet... Ik heb vaker gezien dat Logitech een afbeelding toont waarbij wel de AVRCP buttons zitten maar als je hem dan binnen krijgt, zitten ze er niet op :? .

Wees niet bang voor de kwestbaarheid van de band, hij is extreem sterk. Ook dat test ik (laten vallen, gooien, etc.) en hij heeft er niets van overgehouden. Ik kan hem met gemak 40cm uit elkaar trekken en dan is er nog niets aan de hand. Ik weet er even geen officiele term voor te bedenken maar sqeezabilty factor van deze headset is erg fijn. Hij drukt niet te hard (anders gaat dat irriteren na een poosje) en hij zit prettig. Aan het eind van de zomer komt de HS200:

Afbeeldingslocatie: http://generationmp3.com/casque/images/Casques%20sans%20fil/Logitech%20hs200.jpg

Ik heb hier een early beta van mogen testen en de sqeezability factor van deze was net ietsje te. Maar het was een early beta en ik hoorde dat er inmiddels veel wijzigingen geweest zijn dus als ik een production sample krijg, is het beter om een oordeel te vellen.

Dit is de HS210 trouwens:

Afbeeldingslocatie: http://www.generationmp3.com/casque/images/Casques%20sans%20fil/Logitech%20hs210.jpg

[ Voor 6% gewijzigd door robertwebbe op 11-07-2006 10:52 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bitpixl
  • Niet online
Goed, ik zag vanmiddag iemand lopen met de Logitech Bluetooth Stereo Headset en tsja...ze zijn echt te groot voor mijn smaak. Dus de HP/Logitech/Toshiba gaat het niet worden.

Verder heb ik nu gekeken naar die Sony Ericsson HBH-DS970, alleen draag je dus een koortje om je nek + 2 draden naar je oor? Dat vind ik toch echt teveel draad, maar dat is persoonlijk.

Nu viel mijn oog op de Clip serie van i.Tech, heb je daar ervaring mee?
En dan met name de Clip R35 of de Clip S38.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jerome!
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 14-05 14:46
Anoniem: 42807 schreef op dinsdag 11 juli 2006 @ 10:38:
Afgelopen zaterdag heb ik op Ebay de HT820 besteld voor zo'n 50 euro incl. verzendkosten.
Als ik hem binnen heb, laat ik wel even weten wat ik ervan vind.
Hoogstwaarschijnlijk heb je een headset afkomstig uit een Aziatische batch die gebreken blijkt te hebben, of compleet nep is. Ik spreek uit ervaring.
Mijn advies is als je nog niet betaald hebt onder de koop uit te komen. Op xda-developers heb ik over mijn bevindingen gepost. Daar zijn een 5-tal mensen die ook dezelfde problemen hebben (met name brakke kwaliteit headset en wegvallen geluid om de 30 seconden)

Nu ik een originele Nederlandse headset heb is er niets aan de hand en zou ik niet zonder willen. Als er behoefte is aan een foto wil ik deze wel maken, laat maar horen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Skillz schreef op dinsdag 11 juli 2006 @ 20:38:
Goed, ik zag vanmiddag iemand lopen met de Logitech Bluetooth Stereo Headset en tsja...ze zijn echt te groot voor mijn smaak. Dus de HP/Logitech/Toshiba gaat het niet worden.

Verder heb ik nu gekeken naar die Sony Ericsson HBH-DS970, alleen draag je dus een koortje om je nek + 2 draden naar je oor? Dat vind ik toch echt teveel draad, maar dat is persoonlijk.

Nu viel mijn oog op de Clip serie van i.Tech, heb je daar ervaring mee?
En dan met name de Clip R35 of de Clip S38.
Ik heb zelf de Clip II en Clip IIIs. Het is bijna allemaal hetzelfde bij i.Tech, alleen de behuizing is iets anders. De i.Tech's doen het trouwens erg goed, alleen zit er op mijn versie geen AVRCP en dat vind ik tegenwoordig toch wel onmisbaar. Ik weet niet wat voor muziek je graag luistert maar als er veel bass in zit, dan is de Sony Ericsson toch duidelijk beter. Al die i.Tech'jes zijn trouwens BT1.2; als je dan een 2.0 toestel hebt, koop dan toch echt liever een 2.0 headset, dat merk je echt.

En die draadjes van de Sony Ericsson, dat valt best wel mee. In eerste instantie dacht ik ook dat dat misschien toch iets te veel is maar nu ik hem een poosje gebruik, ben ik blijer met deze constructie dan de i.Tech. Als je hem even niet in wilt, dan laat bij de SE de touwtjes gewoon bungelen (ze hangen niet in de weg). Bij de i.Tech moet hem dan echt opruimen zeg maar (de clip is bedoelt als trekontlasting).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ginz

Ginz

Trek Superfly 5 powered

Topicstarter
Na jou ervaringen gelezen te hebben, zou ik graag op jouw advies uit willen gaan en de SonyEricsson headset kopen. Alleen hét nadeel van de SonyEricsson blijft naar mijn mening toch dat het een draadje is. Ik snap dat in ieder geval de 2 delen door middel van een draadje met elkaar verbonden moeten worden en dat dit eigenlijk natuurlijk maar op 2 manier kan, de nekband en de losse draadjes.

Moeilijk.... Maar de markt voor deze producten groeit gelukkig wel.

Trouwens, weet je ook iets van een ASUS A2DP headset? Ik was afgelopen maart bij de CeBit en zag daar toen een chineese fabriekant staan die een hele comfortabele headset had gemaakt, maar die het zelf niet onder zijn eigen naam, maar die van ASUS uit zou brengen. Bekend?

-

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Giox schreef op woensdag 12 juli 2006 @ 00:08:
Na jou ervaringen gelezen te hebben, zou ik graag op jouw advies uit willen gaan en de SonyEricsson headset kopen. Alleen hét nadeel van de SonyEricsson blijft naar mijn mening toch dat het een draadje is. Ik snap dat in ieder geval de 2 delen door middel van een draadje met elkaar verbonden moeten worden en dat dit eigenlijk natuurlijk maar op 2 manier kan, de nekband en de losse draadjes.

Moeilijk.... Maar de markt voor deze producten groeit gelukkig wel.

Trouwens, weet je ook iets van een ASUS A2DP headset? Ik was afgelopen maart bij de CeBit en zag daar toen een chineese fabrikant staan die een hele comfortabele headset had gemaakt, maar die het zelf niet onder zijn eigen naam, maar die van ASUS uit zou brengen. Bekend?
Ik heb hem helaas vandaag thuis laten liggen maar ik zal een paar foto's voor je maken terwijl ik hem om heb. Er is trouwens naast de clip en de neckband nog een andere vormfactor, de headset (Plantronics Pulsar 590A). Maar als je daar mee op straat loopt denkt iedereen dat je een wanna-be piloot bent :).

Ik ken geen headset van Asus en ik vind er ook zo snel even niets van terug. Chinese fabrikanten nemen het ook niet zo nou met het merkenrecht dus het zou me niet verbazen dat ze dat er even op gespoten hebben om aandacht te trekken en dat Asus hier niets van weet. Ik heb even gegoogled en vind er ook helemaal niets van terug. Heel veel van dat spul uit Azie is overigens leuk van buiten maar crap van binnen. In Europa hebben wij de kwaliteitslat toch aanzienlijk hoger liggen dan Azie en de meeste van die onbekende merken geef ik na 10 minuten testen al een negatief advies.

[ Voor 13% gewijzigd door robertwebbe op 12-07-2006 09:17 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!
He Giox,

Als topicstarter en als bovengemiddeld A2DP geïnteresseerde heb ik wellicht een leuk voorstel voor je... Zullen wij samen voor deze topic een VLOG (video blog) maken van alle A2DP headsets die ik hier heb?

Zijn er uberhaupt trouwens wel geïnteresseerden?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ginz

Ginz

Trek Superfly 5 powered

Topicstarter
Dat lijkt me fantastisch

-

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bitpixl
  • Niet online
r.webbe schreef op woensdag 12 juli 2006 @ 09:24:
He Giox,

Als topicstarter en als bovengemiddeld A2DP geïnteresseerde heb ik wellicht een leuk voorstel voor je... Zullen wij samen voor deze topic een VLOG (video blog) maken van alle A2DP headsets die ik hier heb?

Lijkt me erg vet om te kunnen zien :)

Hoe is het draagcomfort van zo'n i.Tech Clip? Kan je hem bv op de kraag bevestigen of slaat je kraag dan dubbel?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Jerome! schreef op dinsdag 11 juli 2006 @ 21:09:
[...]
Hoogstwaarschijnlijk heb je een headset afkomstig uit een Aziatische batch die gebreken blijkt te hebben, of compleet nep is. Ik spreek uit ervaring.
Mijn advies is als je nog niet betaald hebt onder de koop uit te komen. Op xda-developers heb ik over mijn bevindingen gepost. Daar zijn een 5-tal mensen die ook dezelfde problemen hebben (met name brakke kwaliteit headset en wegvallen geluid om de 30 seconden)

Nu ik een originele Nederlandse headset heb is er niets aan de hand en zou ik niet zonder willen. Als er behoefte is aan een foto wil ik deze wel maken, laat maar horen.
Ik hoop van niet. Dit is hem HT820 Ebay
Het is niet refurbisched iig.
Post maar een foto, ik ben wel nieuwschierig.
Ik heb nog nooit slechte ervaring gehad met het bestellen van producten uit HK, al heb ik dan nooit echte merk artikelen besteld.
Onder de koop kan ik niet meer uit, als ie nep is merk ik het wel :D

Laten we hopen dat je ongelijk hebt in deze.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ginz

Ginz

Trek Superfly 5 powered

Topicstarter
r.webbe schreef op woensdag 12 juli 2006 @ 09:05:
[...]

Ik heb hem helaas vandaag thuis laten liggen maar ik zal een paar foto's voor je maken terwijl ik hem om heb. Er is trouwens naast de clip en de neckband nog een andere vormfactor, de headset (Plantronics Pulsar 590A). Maar als je daar mee op straat loopt denkt iedereen dat je een wanna-be piloot bent :).
Ja, dat bedoelde ik. Een band van de ene oor na de andere oor, of dat nu via je hoofd of via je nek gaat.
Ik ken geen headset van Asus en ik vind er ook zo snel even niets van terug. Chinese fabrikanten nemen het ook niet zo nou met het merkenrecht dus het zou me niet verbazen dat ze dat er even op gespoten hebben om aandacht te trekken en dat Asus hier niets van weet. Ik heb even gegoogled en vind er ook helemaal niets van terug. Heel veel van dat spul uit Azie is overigens leuk van buiten maar crap van binnen. In Europa hebben wij de kwaliteitslat toch aanzienlijk hoger liggen dan Azie en de meeste van die onbekende merken geef ik na 10 minuten testen al een negatief advies.
Nee, dat was geen fabrikant die er ASUS opgespoten heeft. Het is een fabrikant die zelf een A2DP headset ontwikkeld en ASUS `m laat verkopen. Toen ik vroeg waar ik die headset kon kopen adviseerde ze me te gaan wachten op het moment dat ASUS `m uit bracht

-

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hoedje
r.webbe schreef op woensdag 12 juli 2006 @ 09:24:
He Giox,

Geweldig idee! Het is vooral interessant hoe groot/klein de headsets zijn als iemand ze op heeft _/-\o_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jerome!
Anoniem: 42807 schreef op woensdag 12 juli 2006 @ 11:02:
[...]

Ik hoop van niet. Dit is hem HT820 Ebay
Het is niet refurbisched iig.
Post maar een foto, ik ben wel nieuwschierig.
Ik heb nog nooit slechte ervaring gehad met het bestellen van producten uit HK, al heb ik dan nooit echte merk artikelen besteld.
Onder de koop kan ik niet meer uit, als ie nep is merk ik het wel :D

Laten we hopen dat je ongelijk hebt in deze.
Dat stond er bij mij ook, de verkoper is echter anders. Echter, als het product fake is of uit een slechte batch heb je er niets aan dat 'ie nieuw of niet refurbished is. Als je het hetzelfde typenummer hebt wat in het topic Mild skipping/lagging Moto 820 op xda-developers besproken wordt vrees ik het ergste voor je.

Morgen heb ik vrij en zal ik aan de slag gaan met een camera >:) Overigens overall vind ik de headset prima werken, maar het ziet er apart uit dus mensen kijken op straat naar je zeker als je aan het bellen bent ;). Maar het geluid is super en dat is voor mij het allerbelangrijkste.
Het eerste wat ik overigens gedaan heb is die blauwe feestverlichting uitgezet; dat zag er helemaal niet uit!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Jerome! schreef op donderdag 13 juli 2006 @ 00:17:
[...]

Dat stond er bij mij ook, de verkoper is echter anders. Echter, als het product fake is of uit een slechte batch heb je er niets aan dat 'ie nieuw of niet refurbished is. Als je het hetzelfde typenummer hebt wat in het topic Mild skipping/lagging Moto 820 op xda-developers besproken wordt vrees ik het ergste voor je.

Morgen heb ik vrij en zal ik aan de slag gaan met een camera >:) Overigens overall vind ik de headset prima werken, maar het ziet er apart uit dus mensen kijken op straat naar je zeker als je aan het bellen bent ;). Maar het geluid is super en dat is voor mij het allerbelangrijkste.
Het eerste wat ik overigens gedaan heb is die blauwe feestverlichting uitgezet; dat zag er helemaal niet uit!
Ik had gisteren nog even research gedaan. Er zijn 3 HT820 verkopers op Ebay, waarvan 2 volgens mij dezelfde zijn (Dhr. en Mevr. Wong).
- samwong2062 (hier komt die van mij vandaan)
- carmenwong0208
- taibosan
Bij allen staan er negatieve feedbacks ten aanzien van het geleverde product. Bij Sam W. geen negatieve feedback tav ht820.

Ik had gisteren al dat XDA topic gebookmarked. Mooi dat je je geld terug hebt! Heb je dat ding ook terug moeten sturen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jerome!
Anoniem: 42807 schreef op donderdag 13 juli 2006 @ 12:36:
[...]

Ik had gisteren nog even research gedaan. Er zijn 3 HT820 verkopers op Ebay, waarvan 2 volgens mij dezelfde zijn (Dhr. en Mevr. Wong).
- samwong2062 (hier komt die van mij vandaan)
- carmenwong0208
- taibosan
Bij allen staan er negatieve feedbacks ten aanzien van het geleverde product. Bij Sam W. geen negatieve feedback tav ht820.

Ik had gisteren al dat XDA topic gebookmarked. Mooi dat je je geld terug hebt! Heb je dat ding ook terug moeten sturen?
Nee ik heb na een Paypal klacht ingediend te hebben mijn geld terug gekregen. Hoewel de verkoper mij nu op notie onbetaald opject heeft gezet zal mij worst wezen, daar lig ik nog mee in de clinch met Ebay. Ik verwacht dat ook zij dat keurig afhandelen. De verkoper heeft me niet gesommeerd het ding terug te sturen, in de Paypal klacht had ik gezegd dat ik OF een origineel wilde OF mijn geld terug. Ik heb mijn geld terug gekregen dus dacht dat het afgesloten was totdat ik een week terug die mail van Ebay kreeg over een aantekening, maar goed.

Ontopic: foto's van de Moto HT820 in actie zijn te doenloaden via: http://rapidshare.de/files/25751308/Foto_s_HT820.rar.html Veel plezier ermee.

[ Voor 19% gewijzigd door Jerome! op 13-07-2006 19:20 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Underworld
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 25-03 21:23

Underworld

+1 Inzichtvol

Jerome! schreef op donderdag 13 juli 2006 @ 19:19:
[...]

Nee ik heb na een Paypal klacht ingediend te hebben mijn geld terug gekregen. Hoewel de verkoper mij nu op notie onbetaald opject heeft gezet zal mij worst wezen, daar lig ik nog mee in de clinch met Ebay. Ik verwacht dat ook zij dat keurig afhandelen. De verkoper heeft me niet gesommeerd het ding terug te sturen, in de Paypal klacht had ik gezegd dat ik OF een origineel wilde OF mijn geld terug. Ik heb mijn geld terug gekregen dus dacht dat het afgesloten was totdat ik een week terug die mail van Ebay kreeg over een aantekening, maar goed.

Ontopic: foto's van de Moto HT820 in actie zijn te doenloaden via: http://rapidshare.de/files/25751308/Foto_s_HT820.rar.html Veel plezier ermee.
Gelukkig heb je ze via Rapidshare geupt, denk dat je het in het vervolg beter via photobucket.com kan doen, want dit is wel heel erg irritant, voor de rest wat ik al eerder zij mijn voorkeur gaat hier naar uit.
Met een BT500 headset valt er namelijk niet echt muziek mee te luisteren heb ik al gemerkt :7
(wel leuk iig dat het kan :Y) )

“Victorious warriors win first and then go to war,
while defeated warriors go to war first and then seek to win”
― Sun Tzu, The Art of War

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Jerome! schreef op donderdag 13 juli 2006 @ 19:19:Nee ik heb na een Paypal klacht ingediend te hebben mijn geld terug gekregen. Hoewel de verkoper mij nu op notie onbetaald opject heeft gezet zal mij worst wezen, daar lig ik nog mee in de clinch met Ebay. Ik verwacht dat ook zij dat keurig afhandelen. De verkoper heeft me niet gesommeerd het ding terug te sturen, in de Paypal klacht had ik gezegd dat ik OF een origineel wilde OF mijn geld terug. Ik heb mijn geld terug gekregen dus dacht dat het afgesloten was totdat ik een week terug die mail van Ebay kreeg over een aantekening, maar goed.

Oh dat is dan echt netjes afgehandeld door Ebay.
Bedankt voor de foto's! Het is wel een toeter, maar dat maakt me niet uit. (Ik vind het nu belangrijker dat ie het gewoon doet)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 32623

Vraagje: Hoe waarschijnlijk is het dat als je nu een nieuwe gsm koopt zonder a2dp, dat-ie dan in de toekomst door een fw-upgrade wel a2dp ondersteunt ?

(Ik doel in dit geval specifiek op de nog te verschijnen SE z550i en z710i. Laatstgenoemde heeft standaard a2dp. Ik vind die z550i eigenlijk mooier, want kleiner).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DaannO
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 01-03 22:15
Anoniem: 32623 schreef op vrijdag 14 juli 2006 @ 22:54:
Vraagje: Hoe waarschijnlijk is het dat als je nu een nieuwe gsm koopt zonder a2dp, dat-ie dan in de toekomst door een fw-upgrade wel a2dp ondersteunt ?

(Ik doel in dit geval specifiek op de nog te verschijnen SE z550i en z710i. Laatstgenoemde heeft standaard a2dp. Ik vind die z550i eigenlijk mooier, want kleiner).
Nee, bij zulke toestellen niet. Het moet er echt ingebakken zijn hardware matig, dit is later niet te verhelpen met een software update.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 145909

Anoniem: 32623 schreef op vrijdag 14 juli 2006 @ 22:54:

Die kans is (zeer) klein. Dit omdat ze de specificaties al vast hebben staan (in een white-paper) en die specificaties gaan ze niet even veranderen. Dan brengen ze eerder een nieuw toestel op de markt wat in dit geval Sony Ericsson meer geld opleverd. (daar draait het om tegenwoordig)

Bijv: De kans dat de videoresolutie van de K800 hoger wordt (wat mákkelijk kan) is ook heel erg klein.
SonyEricsson zal dan eerder een toestel op de markt gaan brengen die (erg) goed is in video's opnemen. De lage video resolutie van de K800 kondigd dat aan. Ik denk dat we een HD Videorecorder-telefoon van SE kunnen verwachten.

En, idd, het is ook hardwarematig zoals DaannO zegt.

[ Voor 3% gewijzigd door Anoniem: 145909 op 14-07-2006 23:08 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

DaannO schreef op vrijdag 14 juli 2006 @ 22:59:
[...]

Nee, bij zulke toestellen niet. Het moet er echt ingebakken zijn hardware matig, dit is later niet te verhelpen met een software update.
Jammer.
Ik las echter op die lijst van Robbert Webbe dat bijvoorbeeld de Nokia 8800 dit ondersteunt na een bepaalde fw-upgrade. Vandaar mijn vraag. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 107323

Is er al een lijst met alle headsets en hun plus/mins?
Volgens mij wordt de startpost niet echt bijgehouden namelijk, jammer, want ik wil dr wel erg graag eentje kopen voor mijn T-mobile MDA Vario, maar welke? Suggesties iemand?

Sven

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jerome!
Anoniem: 107323 schreef op vrijdag 14 juli 2006 @ 23:41:
Is er al een lijst met alle headsets en hun plus/mins?
Volgens mij wordt de startpost niet echt bijgehouden namelijk, jammer, want ik wil dr wel erg graag eentje kopen voor mijn T-mobile MDA Vario, maar welke? Suggesties iemand?

Sven
Heb dus alleen ervaring met de Motorola HT820

Pro: Geluid vele malen beter dan standaard oordopjes
Gaat lang mee (12 uur staat in het boekje)
Heeft een mini-usb oplader aansluiting ideaal want dat is dezelfde als de Vario
Heeft ingebouwde telefoonheadset, en je kunt de muziek starten stoppen etc vanaf de headset
Con: Na een aantal uur achter elkaar op gehad te hebben begin ik het wel te voelen aan mijn oren

En wat over het algemeen geldt dat je gewoon opvalt met zo'n ding op je hoofd. Bekijk de foto's maar van een paar replies terug. Zowieso zou ik je aanraden de A2DP patch of AKU.2.3 rom op je vario te knallen en een telefoonwinkel binnenlopen en het zaakje testen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 107323

Dankje voor de reply, iemand bekend met deze serie:

http://www.ever-e.com/chanpin/T900.asp

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ginz

Ginz

Trek Superfly 5 powered

Topicstarter
DaannO schreef op vrijdag 14 juli 2006 @ 22:59:
[...]

Anoniem: 145909 schreef op vrijdag 14 juli 2006 @ 23:06:
[...]
En, idd, het is ook hardwarematig zoals DaannO zegt.
Helaas is dat niet helemaal het geval.

A2DP is een stukje software, wat achteraf doormiddel van een firmware update erbij gezet kan worden. Helaas zullen veel fabrikanten dat helaas niet doen, maar het is echt wel mogelijk.

[ Voor 17% gewijzigd door Ginz op 15-07-2006 20:52 ]

-

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 55563

Die Motorola headset ziet er goed uit maar is wel vrij lomp. Natuurlijk is de geluidskwaliteit het belangrijkst maar een beetje plattere speakertjes mag best. Is bijv de Logitech HS200 al ergens te krijgen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ginz

Ginz

Trek Superfly 5 powered

Topicstarter
Robert, weet jij iets van deze Kenwood headset? Dit is een van de eerste plaatjes van een stereo bluetooth headset die op het internet te vinden waren, maar zelfs Kenwood Nederland weet er niks van.

Afbeeldingslocatie: http://www.3dnews.ru/documents/3765/bt_kenwood.jpg

BTW: Heb je mijn email ontvangen? Of is `ie misschien in je spamfilter blijven hangen.

-

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Spam
Heb sinds een paar weken de Jabra 620 gesynched met mijn Qtek S100 (magician) met BT stack uitbreiding.

Goed :
  • Eerste keer pairen ging makkelijk
  • BT audio enablen ging vrij vlot, wel wat vertraging in de initiele connectie
  • Headset functie knop start gelijk de voice dialer op en ik kan inspreken. Erg fijn.
  • Ziet er gelikt uit
Slecht :
  • Kwaliteit is echter niet zo best. Het lijkt wel alsof de frequenties worden afgekapt.
  • Overdreven bass in het geluid
  • Alleen Windows Mediaplayer word ondersteunt. Dit is zeer onhandig omdat deze apart moet worden opgestart, steeds weer de library selecteerd moet worden om muziek te krijgen en de pauze knop sluit het hele programma af :?
  • Headset gaat na een tijdje irriteren aan je oren.
  • Geen mogelijkheid om voor en achteruit te spoelen (ik dacht dat dat kon :'(
  • Geen aparte knoppen om te pairen of uit te zetten. Dezelfde knop vasthouden en wachten tot ie knippert of permanent blauw word. Dat is nogal onhandig als je in de auto zit en je het ding op je hoofd hebt :(
Mijn vragen :
  1. Bestaat er een beter muziekprogramma wat A2DP en AVRCP ondersteunt ? Ik gebruikte voorheen PocketMusic en vond die wel fijn. Grote knoppen die makkelijk te bedienen waren. Maar ja, die werkt dus niet met BT audio of AVRCP.
  2. Bestaat er betere BT software welke het makkelijker maakt om te pairen en BT audio te enablen/disablen ? Ik loop namelijk niet altijd met dat ding rond en soms wil ik gewoon dat de speakers het doen. Dan moet ik nu apart BT eerst uitzetten, disablen etc. En om het weer aan de gang te krijgen moet ik een heuze reset doen :(
Al met al ben ik niet zo tevreden. Heb er een A320 dongle bij en heb er al mee geskyped maar nog geen audio mee beluisterd. Misschien dat die kwaliteit beter is :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• chundo
Spam schreef op woensdag 19 juli 2006 @ 15:55:
Heb sinds een paar weken de Jabra 620 gesynched met mijn Qtek S100 (magician) met BT stack uitbreiding.

Goed :
  • Eerste keer pairen ging makkelijk
  • BT audio enablen ging vrij vlot, wel wat vertraging in de initiele connectie
  • Headset functie knop start gelijk de voice dialer op en ik kan inspreken. Erg fijn.
  • Ziet er gelikt uit
Slecht :
  • Kwaliteit is echter niet zo best. Het lijkt wel alsof de frequenties worden afgekapt.
  • Overdreven bass in het geluid
  • Alleen Windows Mediaplayer word ondersteunt. Dit is zeer onhandig omdat deze apart moet worden opgestart, steeds weer de library selecteerd moet worden om muziek te krijgen en de pauze knop sluit het hele programma af :?
  • Headset gaat na een tijdje irriteren aan je oren.
  • Geen mogelijkheid om voor en achteruit te spoelen (ik dacht dat dat kon :'(
  • Geen aparte knoppen om te pairen of uit te zetten. Dezelfde knop vasthouden en wachten tot ie knippert of permanent blauw word. Dat is nogal onhandig als je in de auto zit en je het ding op je hoofd hebt :(
Mijn vragen :
  1. Bestaat er een beter muziekprogramma wat A2DP en AVRCP ondersteunt ? Ik gebruikte voorheen PocketMusic en vond die wel fijn. Grote knoppen die makkelijk te bedienen waren. Maar ja, die werkt dus niet met BT audio of AVRCP.
  2. Bestaat er betere BT software welke het makkelijker maakt om te pairen en BT audio te enablen/disablen ? Ik loop namelijk niet altijd met dat ding rond en soms wil ik gewoon dat de speakers het doen. Dan moet ik nu apart BT eerst uitzetten, disablen etc. En om het weer aan de gang te krijgen moet ik een heuze reset doen :(
Al met al ben ik niet zo tevreden. Heb er een A320 dongle bij en heb er al mee geskyped maar nog geen audio mee beluisterd. Misschien dat die kwaliteit beter is :?
Er bestaat een programmaatje VJ Volubilis. Daarmee kun je de audio gateway naar je BT-device openzetten en dan gaat alle geluid van je PDA naar je BT-headset of -carkit.
Let even op: als je VJ Volublis installeert op een Nederlandse ROM verwijzen de snelkoppelingen in de map "windows\startmenu\programma's\vijay555\vj volubilis" naar de verkeerde locatie. Je moet in deze snelkoppelingen handmatig "\program files\" veranderen in "\programmabestanden\".

Dit heb ik van het HTC (MDA Vario) forum gekopieerd, ikzelf gebruik het ook en het werkt perfect (hij stuurt ALLE geluid door). Het is een van laatst behandelde topics en het staat er met een link.

HTC Wizard (i-mate K-JAM/Qtek 9100/MDA Vario/M3000) -Deel 12

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Spam
Even een klein berichtje aan Robert: op jouw site verwijs je naar een cab bestand voor WM2003SE devices om A2DP uitbreiding te krijgen op je BT stack (http://forum.xda-developers.com/download.php?id=2574) welke bestand PDA2K_BroadcomCorp_BTUpdate.cab binnenhaalt. Dit bestand is niet juist en werkt niet. Sterker nog ; het hele audio gebeuren is dan disabled.

Het bestand wat je moet hebben is : BCHS_FOR_POCKET_PC_OZONE.ARMV4.CAB . Ik dacht namelijk te kijken of de BT kwaliteit verbeterde door die link op jouw site en moest daarna mijn hele PDA resetten en opnieuw de cab installeren die ik eerst gebruikte. Alleen deze cab enabled BT audio en bijvoorbeeld BT file transfer en printing.

Afbeeldingslocatie: http://forum.xda-developers.com/files/img_0270.jpg

De plek waar ik dit bestand gevonden heb is via deze thread op xda.developers.com

Misschien even updaten ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• chundo
Spam schreef op donderdag 20 juli 2006 @ 11:38:
Even een klein berichtje aan Robert: op jouw site verwijs je naar een cab bestand voor WM2003SE devices om A2DP uitbreiding te krijgen op je BT stack (http://forum.xda-developers.com/download.php?id=2574) welke bestand PDA2K_BroadcomCorp_BTUpdate.cab binnenhaalt. Dit bestand is niet juist en werkt niet. Sterker nog ; het hele audio gebeuren is dan disabled.

Het bestand wat je moet hebben is : BCHS_FOR_POCKET_PC_OZONE.ARMV4.CAB . Ik dacht namelijk te kijken of de BT kwaliteit verbeterde door die link op jouw site en moest daarna mijn hele PDA resetten en opnieuw de cab installeren die ik eerst gebruikte. Alleen deze cab enabled BT audio en bijvoorbeeld BT file transfer en printing.

[afbeelding]

De plek waar ik dit bestand gevonden heb is via deze thread op xda.developers.com

Werkt u link ook onder WM 5?
Met die cab file kan je ook over bluetooth printen als ik het goed begrijp?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 130514

Heeft iemand (Robert) enige informatie of gebruikerservaring (kunnen vinden) over de MSI FS310?
Dit is ook een bluetooth stereo headset, alleen zonder geintegreerde headset en zonder display.
Zie: http://www.msi.com.tw/pro...ro_cmu_detail.php?UID=627

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Hij's binnen: de HBH-DS970. Geweldig ding, wel even wennen aan die oordopjes. Maar als die dopjes zitten, merk je ze niet meer. Even getest met oude t68i: zelfs dat werkt onmiddelijk.
Nu nog even een nieuwe gsm uitzoeken. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• chundo
Spam schreef op donderdag 20 juli 2006 @ 11:38:

[afbeelding]

Ik heb het progje op mijn Qtek 9100 geistaleerd, heel mijn geluid ontregeld, niks ging nog zelfs niet streamen, heb het er af gehaald en het doet het weer.
Zijn er nog die daar problemen mee hebben?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 182687

Hallo,

Mijn eerste bericht op dit forum, erg spannend allemaal zeg.

Even een korte vraag... Is het mogelijk om mijn windows mobile 2003 smartphone (SPV C500) ook A2DP te laten ondersteunen dmv bijvoorbeeld een setup bestand zoals een paar posts boven mij genoemd is. Deze werkt niet omdat hij volgens mijn telefoon "niet geschikt is voor dit aparaat", en alleen voor pda's bedoeld zal zijn.

Als jullie een oplossing hebben, dan zou dat fijn zijn. Ik zit namelijk nog een half jaar aan deze telefoon vast en mijn oordopjes zijn kapot en niet meer verkrijgbaar.

Graag reactie

Groet Wilco

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SayWhatAgain!
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 07:25

SayWhatAgain!

I dare you, I double dare you!

Weet iemand toevallig of je de HBH-DS970 i.c.m. een K800i als antenne kunt gebruiken voor de FM radio?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ginz

Ginz

Trek Superfly 5 powered

Topicstarter
SayWhatAgain! schreef op dinsdag 25 juli 2006 @ 21:15:
Weet iemand toevallig of je de HBH-DS970 i.c.m. een K800i als antenne kunt gebruiken voor de FM radio?
Gaat niet lukken. Elke GSM gebruikt het snoer van een bedraade headset als antenne.

-

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ginz

Ginz

Trek Superfly 5 powered

Topicstarter
r.webbe schreef op zondag 09 juli 2006 @ 09:55:
[...]

Uit een review van Mobile-review

Hardware features of Nokia 6131

Bluetooth. On the model’s announce in Cannes it was widely speculated that the handset will do well not only as a mid tier phone, but also will show off music capabilities including A2DP profile (stereo-sound transferring to Bluetooth-headset). These functions were demonstrated to all visitors at the exhibition, and it is onboard of the commercial units nowadays. So it was very strange not to find any paragraphs on A2Dp support in Bluetooth module certification documents.

Daarom dacht ik dat hij A2DP had.
Naja, dan ruil ik `m binnenkort wel weer een keer om tegen een toestel die wel over A2DP beschikt

-

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Jerome! schreef: over zijn ervaringen met een Ebay headset
Jerome! Ik heb inderdaad pech. Het is een headset met batchnr 05139W. De headset hapert ook elke 50 seconden, en soms zelfs een paar keer achter elkaar. Al is de geluidskwaliteit wel weer super.
Daarnaast ziet de afwerking er niet netjes uit. Ook het Motorolie logo liet al aan een kant los toen ik de doos opende.
Het lijkt me een redelijk goed gelijkende kloon, maar daar heb ik niks aan.

Ik heb de verkoper mijn bevindingen gemaild (vanuit Ebay). Als hij niet snel genoeg replied, start ik direct een claim.

Overigens werkt de headset wel zonder haperingen als ik via een BT audio toggler alle audio naar de headset stream. Echter is de geluidskwaliteit dan als een oude krant.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 128984

Ik heb zelf de BT620s van Jabra samen met de Jabra A320s
(gekocht bij Casema voor heel weinig! 89 euro voor de bundel http://www.serviceplanet....owse&cat=enter&subcat=all )

Ik moet zeggen dat mijn eerste indruk ook een teleurstelling was. Echter is het de complexiteit van de mogelijkheden die de teleurstelling veroorzaakte. Als je eenmaal snapt dat je hem kan pairen als twee verschillende producten (mono met microfoon of full stereo) dat het een beetje begint te werken.

Na wat proberen werkt ook de bediening via de knoppen op de headset en ook het dubbel pairen (ik heb een blackberry en de usb dongle van mijn pc tegelijk gekoppeld) werkt nu. Hij wisselt automatisch tussen je telefoongesprek (mono met microfoon) en stereo geluid van mijn PC (full stereo). Het bereik van mijn bluetooth dongle is geen 10 meter maar een meter of 7. Na meer dan 7 meter gaat hij haperen.

Al met al ben ik nu tevreden. Goede kwaliteit, goede prijs en gaat lekker lang mee op batterij.
Het beetje frubelen neem ik voor lief!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Spam
Ik heb gezelfde combinatie. Alleen wil ik dubbel pairen tussen mijn PC en PDA. Alleen wil ik zowel de muziek als handsfree functie op beiden. Kan dat ook ?

Het verbaasd me dat je de geluidskwaliteit goed vind. Is er dan iets niet goed met de mijne ? Ik heb dezelfde dongle en ik vind het geluid dof en afgekapt klinken. Zelfs uit mijn lullige USB boxjes kan ik nog beter geluid krijgen.

pvd : jouw deal bij casema is wel veel beter :( Heb zelf 89 betaald voor het toestel en nog eens 23 voor de dongle

[ Voor 13% gewijzigd door Spam op 02-08-2006 11:51 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Spam
Anoniem: 182687 schreef op dinsdag 25 juli 2006 @ 19:52:
Hallo,

Mijn eerste bericht op dit forum, erg spannend allemaal zeg.

Even een korte vraag... Is het mogelijk om mijn windows mobile 2003 smartphone (SPV C500) ook A2DP te laten ondersteunen dmv bijvoorbeeld een setup bestand zoals een paar posts boven mij genoemd is. Deze werkt niet omdat hij volgens mijn telefoon "niet geschikt is voor dit aparaat", en alleen voor pda's bedoeld zal zijn.

Als jullie een oplossing hebben, dan zou dat fijn zijn. Ik zit namelijk nog een half jaar aan deze telefoon vast en mijn oordopjes zijn kapot en niet meer verkrijgbaar.

Graag reactie

Groet Wilco
Struin het volgende forum maar eens af. Daar heb ik al mijn informatie gevonden. Je moet wel even de search functie gebruiken want het forum is niet zo geordend. Ter info : jouw toestel word C500 door orange genoemd maar is in feite een HTC Typhoon. HTC is de maker en gebruikt allerlei code namen. Op het eerder genoemde forum vind je onder die namen alle informatie.

Er is overigens ook nog een topic voor hier op GoT

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Spam
chundo schreef op zaterdag 22 juli 2006 @ 00:30:
[...]

Ik heb het progje op mijn Qtek 9100 geistaleerd, heel mijn geluid ontregeld, niks ging nog zelfs niet streamen, heb het er af gehaald en het doet het weer.
Zijn er nog die daar problemen mee hebben?
Jouw toestel is een HTC wizard met Windows Mobile 5. Dan moet je andere acties uitvoeren. Ik meen me te herrineren dat je i.i.g. een AKU rom 2.0 moet hebben en dan kan je ergens in deze topics een cabje vinden

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 182687

Spam schreef op woensdag 02 augustus 2006 @ 11:49:
[...]

Struin het volgende forum maar eens af. Daar heb ik al mijn informatie gevonden. Je moet wel even de search functie gebruiken want het forum is niet zo geordend. Ter info : jouw toestel word C500 door orange genoemd maar is in feite een HTC Typhoon. HTC is de maker en gebruikt allerlei code namen. Op het eerder genoemde forum vind je onder die namen alle informatie.

Er is overigens ook nog een topic voor hier op GoT
Het bovengenoemde is voor mij niets nieuws.......

Heb vorige week windows mobile 5 eroverheen geflashed, dus ik weet niet zozeer of alle programma van de c500 nog wel goed zijn? Kan ik nu niet beter kijken op een forum van bijvoorbeeld de c600?

-edit- jouw genoemde forum en het modaco forum melden allebei dat het niet kan of dat ze er nog geen oplossing voor hebben gevonden.

Ik zal me er wel bij neerleggen en wachten op de tytn die hopelijk wel a2dp ondersteund!!

[ Voor 11% gewijzigd door Anoniem: 182687 op 02-08-2006 12:22 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 128984

Spam schreef op woensdag 02 augustus 2006 @ 11:41:
Ik heb gezelfde combinatie. Alleen wil ik dubbel pairen tussen mijn PC en PDA. Alleen wil ik zowel de muziek als handsfree functie op beiden. Kan dat ook ?

Het verbaasd me dat je de geluidskwaliteit goed vind. Is er dan iets niet goed met de mijne ? Ik heb dezelfde dongle en ik vind het geluid dof en afgekapt klinken. Zelfs uit mijn lullige USB boxjes kan ik nog beter geluid krijgen.

pvd : jouw deal bij casema is wel veel beter :( Heb zelf 89 betaald voor het toestel en nog eens 23 voor de dongle
De reactie liet even op zich wachten maar hier is hij dan!

Ja je kan dubbel pairen en dan met je rechteroor toets (om het zo maar te noemen) switchen tussen beide echter niet beide functies.. dus wat jij wil kan volgens mij niet.

Die kwaliteit ligt aan de soort verbinding die je hebt gemaakt. Ik had eerst een verbinding als mono en microfoon. Dat klinkt als een blik inderdaad. Maar full stereo klinkt prima!

Waar heb je jou exemplaar gekocht? Ik kijk altijd eerst op de Casema webshop die hebben wel meer koopjes die er echt uitspringen. Ik zit nu te kijken naar zo'n PVR met dual tuner en media center functie. Ik zoek alleen iemand met ervaring met die Siemens Gigaset decoder.

Als hij nu blijft klinken als een blik zou ik teruggaan en mijn geld terugvragen en dan bij Casema een nieuwe kopen >:)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Afbeeldingslocatie: http://se-info.nl/files/Bluetooth_Stereo_Headset_HBH-IV900.jpg

Ik heb de HBH-IV835 even verbouwd.
Wanneer, denken jullie, zal zoiets op de markt komen? Is het (al) te realiseren?

Een A2DP Headset als hierboven heeft veel voordelen imo.
- Geen aso grote koptelefoon
- Minder snoeren (zoals bij de SE HBH-DS970)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ginz

Ginz

Trek Superfly 5 powered

Topicstarter
Geachte meneer TinuX,

Graag zou ik bij u een bestelling willen plaatsen voor 1x een SonyEricsson HBH-IV900.

De factuur mag naar het gebruikelijke adres verzonden worden.

Met vriendelijke groet,

Guido H. (Ginz)

-

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Geachte heer H.

Bedankt voor uw bestelling. Hieronder kunt u de status van uw bestelling bekijken.

Producten:
----------------------------------------------------------------
1x Sony Ericsson HBH-IV900

----------------------------------------------------------------
Leverdatum: onbekend :+

Met vriendelijke groeten,
TinuX

[ Voor 95% gewijzigd door Anoniem: 145909 op 04-08-2006 19:10 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• StevenK
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 13:02
Heb net om te proberen een BH-501 gehaald, de A2DP meuk volgens http://forum.xda-developers.com/viewtopic.php?t=48502 geïnstalleerd en het werkt op m'n S200.

Was advocaat maar vindt het juridische nog steeds leuk

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• StevenK
Nog ff een vraag herhalen die al een aantal keer gesteld is, maar waar ik het antwoord maar niet op kan vinden:

Die logitech/HP headset, heeft die nu wel of geen microfoon ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bitpixl
  • Niet online
Anoniem: 145909 schreef op vrijdag 04 augustus 2006 @ 16:38:
[afbeelding]

Wanneer, denken jullie, zal zoiets op de markt komen? Is het (al) te realiseren?

ARGHHH!!! Denk ik bij het zien van de afbeelding...DAMNNNNN...Daar is die dan!!!

Is het een fake... :|

Edit: Je moet die afbeelding opsturen naar SE :P

[ Voor 4% gewijzigd door bitpixl op 09-08-2006 09:27 ]

• Kurios
  • Registratie: Maart 2006
  • Niet online
Anoniem: 128984 schreef op maandag 31 juli 2006 @ 23:59:
Ik heb zelf de BT620s van Jabra samen met de Jabra A320s
(gekocht bij Casema voor heel weinig! 89 euro voor de bundel http://www.serviceplanet....owse&cat=enter&subcat=all )
ik heb daar vorige week ook besteld, maar nog niets gehoord? hoelang duurde het bij jou voordat het bezorgd werd? en inmiddels de headset gekregen!

werkt perfect!

zowel op de pc als met mijn qtek 9100/mda vario!

jammer dat het met pocketmusic niet werkt :(

[ Voor 15% gewijzigd door Kurios op 10-08-2006 15:20 ]

• DaannO
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 01-03 22:15
Anoniem: 145909 schreef op vrijdag 04 augustus 2006 @ 16:38:
[afbeelding]

Ziet er idd erg mooi uit. Als dit ooit om de markt komt, hoop ik dat hij een beter prijskaartje krijgt. Deze bt headset kost nu al 100 euro en stel je dan voor hoeveel hij moet kosten als hij er zo uit ziet en dus a2dp heeft :|

@JEROME

Nadat mijn via Ebay bestelde headset nep, en niet goed werkend bleek, heb ik een paypal claim gestart.
Vandaag bericht gehad dat ik recht heb op een full-refund. Ik moet de headset dan wel retourneren.

Echter vraag ik mij af of dit wel rendabel is. De headset kost inclusief verzendkosten 54 Euro.
Omdat de verzendkosten van 17 Euro voor mijn rekening zijn. En er nog zo'n 27 Euro transactiekosten aan paypal betaald moeten worden, zou ik net aan een tientje terugkrijgen. De rest is dan verlies.

Hoe is het na je full refund bij jou afgelopen?

• Jerome!
Anoniem: 42807 schreef op donderdag 10 augustus 2006 @ 13:43:
@JEROME

Nadat mijn via Ebay bestelde headset nep, en niet goed werkend bleek, heb ik een paypal claim gestart.
Vandaag bericht gehad dat ik recht heb op een full-refund. Ik moet de headset dan wel retourneren.

Echter vraag ik mij af of dit wel rendabel is. De headset kost inclusief verzendkosten 54 Euro.
Omdat de verzendkosten van 17 Euro voor mijn rekening zijn. En er nog zo'n 27 Euro transactiekosten aan paypal betaald moeten worden, zou ik net aan een tientje terugkrijgen. De rest is dan verlies.

Hoe is het na je full refund bij jou afgelopen?
Zoals ik al aangegeven had, heb ik na de klacht direct mijn geld teruggekregen zonder een sommering mijn headset terug te sturen of iets dergelijks. Ik denk dat ik er mooi tussendoor geglipt ben ofzo. Als het je inderdaad maar een tientje op gaat leveren zou ik hem houden en gebruiken in combinatie met een draad als gewone koptelefoon.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bitpixl
  • Niet online
Er is weer een nieuwe Bluetooth headset gesignaleerd, ben benieuwd naar de reviews, want goedkoop is hij niet.

Koss Cobalt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ginz

Ginz

Trek Superfly 5 powered

Topicstarter
Draadloos hifi op de headset
door ALFRED MONTERIE
AMSTERDAM - Steeds meer mensen gaan draadloos via een headset luisteren naar hifimuziek die komt van hun mobiele telefoon. Stereo Bluetooth begint nu echt goed van de grond te komen. Meer dan 150 mobiele telefoons zijn al voorzien van het zogenoemde A2DP-profiel, waarmee het mogelijk is een draadloze hifistereoverbinding op te zetten. Met een geschikte headset kan je zo beter van muziek genieten die afkomstig is van een gsm.

Kijk hier voor een overzicht van compatibele apparatuur.

Ruim een jaar geleden verschenen de eerste mobieltjes op de markt die dit konden. Maar niet alle toestellen werkten in die beginfase ideaal. Door het hogere stroomverbruik waren bij sommige modellen de accu’s al binnen een uur leeg. Ook de bediening haperde soms. Als je een liedje wilde overslaan, moest de telefoon alsnog uit de zak worden gehaald en niet elke headset was te gebruiken als er een telefoontje binnenkwam.

Volgens Robert Webbe, manager new business BelCompany, zijn inmiddels al deze problemen verholpen. Een microfoon is thans standaard. Met de nieuwste A2DP-headsets kan je zowel muziek beluisteren als een gesprek voeren. Deze producten zijn zo ontworpen dat ze een behoorlijke geluidskwaliteit ten gehore kunnen brengen, en tegelijkertijd met een druk op de knop kunnen overschakelen naar een mobiel telefoongesprek.

Bovendien valt vanaf de headset gemakkelijk door de muziekverzameling heen te bladeren. En wellicht het belangrijkste is dat op een batterijlading een paar uur muziek kan worden beluisterd. Bluetooth is doorontwikkeld naar versie 2.0. Webbe: „Hiermee kan je sneller en makkelijker de accessoires koppelen. Ook heb je minder last van andere zenders. Het energieverbruik is slechts een derde vergeleken met de 1.x versies.”

Koploper

Samsung was koploper bij de toepassing van A2DP. Maar als het gaat om de kwaliteit van het geluid moet de Koreaanse fabrikant nu zijn meerdere erkennen in SonyEricsson. Hetzelfde geldt voor het bedieningsgemak. Eén druk op de knop is voldoende om muziek via de headset te beluisteren. Bij sommige fabrikanten zijn daar wel vier handelingen voor nodig.

Ook BenQ Siemens, LG, Motorola, Sagem en Motorola voeren thans meerdere modellen in hun assortiment, die draadloos hifigeluid naar een geschikte headset kunnen overbrengen. Nokia daarentegen kent slechts één toestel (8800) waarbij dit kan. Zelfs de Nokia N91, met een schijf van 4GB de ultieme muziektelefoon, mist A2DP. De verwachting is dat Nokia A2DP gaat toepassen als alles perfect werkt en ook het energieverbruik is beteugeld.

Behalve telefoons zijn ook sommige personal digital assistants (pda’s) in staat draadloze stereo af te spelen. Dit geldt met name voor handhelds die draaien op Windows Mobile 5 en beschikken over de laatste (ROM) update. Ook navigatiesystemen en autoradio’s worden steeds vaker van A2DP voorzien. De nieuwe TomTom Go-serie (510, 710 en 910) kan via Bluetooth aan een mobieltje worden gekoppeld, waarna draadloze hifistereo mogelijk is.

De eerste Sony-autoradio met Bluetooth is de MEX-BT5000, die muziek van een geschikte mobiele telefoon kan afspelen. Met de knoppen van de autoradio kan je bijvoorbeeld een Sony Ericsson W950 Walkmantelefoon bedienen, voor wat betreft basisfuncties als afspelen, pauze, skip en versneld doorspoelen. Deze autoradio zoekt automatisch verbinding met een Bluetooth-telefoon en maakt het mogelijk handsfree te bellen. De adresboekgegevens van de gsm verschijnen op het scherm van deze autoradio zodat je iemand kan bellen zonder dat de telefoon uit je zak hoeft te komen. Ook de Pioneer DEH-P9800BT kent geïntegreerde handsfree en A2DP ondersteuning. Een microfoon stelt de gebruiker in staat gesprekken te voeren via de speakers van de car-stereo.x

Kijk hier voor een overzicht van compatibele apparatuur.

-

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 142554

http://www.headsetwinkel....lantronics-pulsar-590.htm
"Binnenkort komt er een nieuwe USB Bluetooth dongle van Plantronics op de
markt welke deze veelzijdige headset tevens geschikt maakt voor Skype en VOIP! "

hoe heet deze? en is die al uit?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• .tommie
  • Registratie: Februari 2005
  • Laatst online: 21-01-2022
Die headsets zijn wel leuk enzo, maar bestaan er ook bluetooth stereo / hifi speakers?

De enige die ik kan opspeuren is deze. Bestaan er nog andere?

Zou namelijk interessant zijn i.s.m. een laptop!

[ Voor 15% gewijzigd door .tommie op 16-08-2006 12:57 ]

• bitpixl
  • Niet online
.tommie schreef op woensdag 16 augustus 2006 @ 12:55:
Die headsets zijn wel leuk enzo, maar bestaan er ook bluetooth stereo / hifi speakers?

De enige die ik kan opspeuren is deze. Bestaan er nog andere?

Zou namelijk interessant zijn i.s.m. een laptop!
Mocht je laptop ook over WiFi beschikken zou ik persoonlijk dat eerst gaan gebruiken als oplossing.
Ik weet niet precies wat je uiteindelijk wilt bereiken, maar als je een oplossing zoekt om beter geluid te krijgen uit je laptop terwijl je thuis bent, zou je (mits je WiFi hebt) ook bv voor een Apple AirPort Express kunnen gaan (yep, gebruik ik zelf :) ), daar kan je dan weer bijna elke (pc) speakerset/versterker op aansluiten.

Mocht je nou geen WiFi hebben, zou je nog voor zo'n 3Com WiFi PCMCIA kaartje kunnen gaan met zo'n inklapbare antenne, dan steekt er ook niets uit als je de WiFi even niet wilt gebruiken.

• Troxel
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 07-04 22:45
Hallo allemaal ;)

Ten eerste, leuk topic! Eindelijk iets zinnigs over A2DP! Ook de site van Webbe is erg informatief, mijn applaus _/-\o_ !

Even wat anders: Ik wil graag de aandacht vragen voor dit topic: http://gathering.tweakers.net/forum/list_messages/1154211 . . . Zouden jullie hier antwoord op hebben of zal het erg moeilijk worden.... :?

Alvast bedankt voor de antwoorden :)

• Kurios
  • Registratie: Maart 2006
  • Niet online
Troxel schreef op donderdag 17 augustus 2006 @ 10:04:
Hallo allemaal ;)

Ten eerste, leuk topic! Eindelijk iets zinnigs over A2DP! Ook de site van Webbe is erg informatief, mijn applaus _/-\o_ !

Even wat anders: Ik wil graag de aandacht vragen voor dit topic: http://gathering.tweakers.net/forum/list_messages/1154211 . . . Zouden jullie hier antwoord op hebben of zal het erg moeilijk worden.... :?

Mijn vragen:
- zou er via pioneer (legaal of een andere weg) andere, dus EU, software op te blazen zijn?
- zouden er nog andere problemen zijn wanneer ik een VS model zou over laten komen?
- hebben jullie nog andere ideeën suggesties enz enz?
Die vragen hebben toch niets met dit topic te maken?

• Troxel
Kurios schreef op donderdag 17 augustus 2006 @ 11:40:
Ik dacht dat de laatste vraag wel verband heeft met dit topic . . . :+

Ofwel meer gespecificeerd: Wat zijn nog meer opties om een carkit-profiel en A2DP profiel in je auto te bakken 8)

Thnx voor de antwoorden _/-\o_

• Speedy-Andre
  • Registratie: Maart 2002
  • Nu online

Speedy-Andre

Sony ZL, XA, Nokia XR20

Kurios schreef op donderdag 17 augustus 2006 @ 11:40:

Daarom zou ik ze zeker niet nog eens quoten :+
Verhuis maar naar het topic over dat ding :)

PVoutput 2x Toshiba Daiseikai 8 3,5kW, SWW Atlantic Explorer V3 200l. Gasloos aug 2016, 8620Wp, Monoblock Panasonic J 7kW

• .tommie
  • Registratie: Februari 2005
  • Laatst online: 21-01-2022
Skillz schreef op donderdag 17 augustus 2006 @ 08:23:
[...]

Mocht je laptop ook over WiFi beschikken zou ik persoonlijk dat eerst gaan gebruiken als oplossing.
Ik weet niet precies wat je uiteindelijk wilt bereiken, maar als je een oplossing zoekt om beter geluid te krijgen uit je laptop terwijl je thuis bent, zou je (mits je WiFi hebt) ook bv voor een Apple AirPort Express kunnen gaan (yep, gebruik ik zelf :) ), daar kan je dan weer bijna elke (pc) speakerset/versterker op aansluiten.

Mocht je nou geen WiFi hebben, zou je nog voor zo'n 3Com WiFi PCMCIA kaartje kunnen gaan met zo'n inklapbare antenne, dan steekt er ook niets uit als je de WiFi even niet wilt gebruiken.
Inderdaad, ik wens beter geluid te krijgen uit mijn laptop, maar ga het toch bij een Bluetooth oplossing houden vermoed ik. WiFi lijkt mij meer iets voor netwerkverbindingen te leggen, terwijl Bluetooth met A2DP echt wel op geluid gericht is (denk bijv. aan play, stop, skip functionaliteit).

Heb je trouwens al eens naar de functies gekeken van de BlueAnt BlueSonic? Bluetooth is echt prachtig geïntegreerd.... nu is de vraag nog steeds hoe de geluidskwaliteit is?
Bizar trouwens dat er zo weinig Bluetooth speakersets verkrijgbaar zijn...?

[ Voor 9% gewijzigd door .tommie op 17-08-2006 17:18 ]

• Speedy-Andre
  • Nu online

Speedy-Andre

Sony ZL, XA, Nokia XR20

.tommie schreef op donderdag 17 augustus 2006 @ 17:15:
[...]

Inderdaad, ik wens beter geluid te krijgen uit mijn laptop, maar ga het toch bij een Bluetooth oplossing houden vermoed ik. WiFi lijkt mij meer iets voor netwerkverbindingen te leggen, terwijl Bluetooth met A2DP echt wel op geluid gericht is (denk bijv. aan play, stop, skip functionaliteit).

Heb je trouwens al eens naar de functies gekeken van de BlueAnt BlueSonic? Bluetooth is echt prachtig geïntegreerd.... nu is de vraag nog steeds hoe de geluidskwaliteit is?
Bizar trouwens dat er zo weinig Bluetooth speakersets verkrijgbaar zijn...?
Als je een SE gsm hebt met a2dp dan kan je het SE MMV-200 Media center gebruiken (en met de gsm bedienen).
De MMV-200 kan via bluetooth o.a. stereo muziek ontvangen van de gsm en je sluit hem aan op een bestaande stereo installatie (of op actieve speakers).
Omdat a2dp universeel is denk ik dat je ook een laptop met bluetooth aan kan sluiten als deze a2dp ondersteunt (en EDR).
Een bluetooth speaker lijkt leuk, maar dan beperk je je tot de kwaliteit van een pcspeaker terwijl het veel beter kan ;)

PVoutput 2x Toshiba Daiseikai 8 3,5kW, SWW Atlantic Explorer V3 200l. Gasloos aug 2016, 8620Wp, Monoblock Panasonic J 7kW

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Limbojoop
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 11-12-2017
Voor zover ik weet heeft die pioneer radio alleen een handsfree functie voor bluetooth telefoons maar deze sony kan ook worden gebruikt om muziek via bluetooth te spelen.

http://www.sony-europe.co...U&page=PressReleaseDetail

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Ik weet al wat ik voor Sinterklaas / Kerst ga vragen dit jaar :)

Bluetooth 1.2 met A2DP en AVRCP

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• chundo
Troxel schreef op donderdag 17 augustus 2006 @ 10:04:
Hallo allemaal ;)

Ikzelf heb een 70BT van pioneer, de heeft wel geen A2DP, mischien is het mogelijk dit firmware matig te veranderen (meer is er uiteindelijk niet aan) en heb deze nieuw 400 euro betaald.
Verder ben ik tevreden van het toestel, als ik bel hoort de persoon aan de andere kant van de lijn niet dat ik via een carkit bel en dat is toch al veel waart.

ik was juist effe aant surfen voor 424 heb je een 75BT
http://www.pixmania.be/be/nl/xx/241/xx/21/4/criteresn.html

[ Voor 6% gewijzigd door chundo op 19-08-2006 18:13 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• StevenK
Ik heb nu zowel de Jabra als de Nokia 501 (die overigens volgens mij identiek is aan de i.tech blueband ??) getest en het bedieningsgemak van de Jabra is beter, maar het draagcomfort vond ik slecht. De Nokia zit (bij mij) als gegoten, je merkt nauwelijks dat je 'm draagt, maar de Jabra klemde en voelde zwaar aan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
chundo schreef op zaterdag 19 augustus 2006 @ 18:08:
[...]
Ikzelf heb een 70BT van pioneer, de heeft wel geen A2DP, mischien is het mogelijk dit firmware matig te veranderen (meer is er uiteindelijk niet aan) en heb deze nieuw 400 euro betaald.
Verder ben ik tevreden van het toestel, als ik bel hoort de persoon aan de andere kant van de lijn niet dat ik via een carkit bel en dat is toch al veel waart.
Ik heb hem ook maar ben niet tevreden met de handsfree kwaliteit. Ik kan in de auto de andere kant prima horen maar de tegenpartij mij niet goed, ze vragen of ik soms bel met zo'n goedkoop handsfree setje uit de 5 euro bak. Nu moet ik wel bekennen dat ik veelal mensen bel die precies weten wat er te koop is en zij zijn veel kritischer. Ze horen veel het GSM geriedel door het gesprek heen en dat is zeer storend. Ik had op andere forums ook al gelezen dat anderen hier ook al last van hebben. Ik heb zelf ook al andere microfoons geprobeerd, betere aarding maar niets helpt. Aangezien niet iedereen er last van heeft, vermoed ik dat het aan de frequentie van de operator ligt. Ik gebruikte Vodafone; die heeft net als KPN voornamelijk 900 MHz frequenties. Wellicht dat Telfort, Orange en T-Mobile op 1800 MHz er minder last van hebben?

Daarnaast waren er ook andere zaken waar ik ontevreden over was en hem na een week er weer uit heb gehaald. Zo vond ik de gevoeligheid van de radio ontvanger beduidend lager dan mijn Renault radio. Ik rijd dagelijks een traject waar de 538 ontvangst nogal mager is. Met de Pioneer was het niet te doen, een en al geruis, AF overschakelingen, etc.
En tenslotte, de bediening. Op zich helemaal niets mis mee maar als je de ergonomie van de Renault autoradio gewend bent (knopjes aan de stuurkolom, display in het dashboard) dan is het toch weer vervelend om telkens de radio te moeten bedienen. Die zit dan ook nog eens achter de schakelpook waardoor die toch niet helemaal goed te bedienen is. Er zit natuurlijk wel een afstandsbediening bij maar dat is toch echt niet hetzelfde zoals Renault het oplost in de stuurkolom.

Al met al was deze Pioneer een diepe teleurstelling voor mij...

Ik heb contact gehad met iemand van Pioneer en die verzekerde mij dat er nooit een update / upgrade zou komen voor A2DP. Dat zou pas in het navolgende model komen, de DEH-P9800BT. Wordt dus weer een nieuwe kopen.
Persoonlijk heb ik meer vertrouwen in de Sony MEX-BT5000.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Troxel
Hmm sorry als ik het topic een beetje heb overhoop gehaald met de autoradio's.... :X :X :X Mocht dat zo zijn, gooi die berichtjes daarover dan maar in het goede topic wat ik eerder had aangemaakt over de DEH-P9800BT.

Echter de A2DP support wordt nu alleen aangeboden in de Pioneer DEH-P75BT & DEH-P9800BT en de Sony die terecht genoemd wordt, maar ik persoonlijk echt LELIJK vind... Maar ja ieder zijn ding he! Over de carkit van Pioneer, ik hoor zéér veel verschillende meningen. Ik heb echter het gevoel dat het aan het niveau van kritiek + inderdaad de frequentieband ligt.

Ik krijg mijn DEH-P9800BT in het begin van de week binnen, ik zal laten weten hoe ie bevalt! O-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• chundo
r.webbe schreef op zondag 20 augustus 2006 @ 09:41:
[...]
Ik heb hem ook maar ben niet tevreden met de handsfree kwaliteit. Ik kan in de auto de andere kant prima horen maar de tegenpartij mij niet goed, ze vragen of ik soms bel met zo'n goedkoop handsfree setje uit de 5 euro bak. Nu moet ik wel bekennen dat ik veelal mensen bel die precies weten wat er te koop is en zij zijn veel kritischer. Ze horen veel het GSM geriedel door het gesprek heen en dat is zeer storend. Ik had op andere forums ook al gelezen dat anderen hier ook al last van hebben. Ik heb zelf ook al andere microfoons geprobeerd, betere aarding maar niets helpt. Aangezien niet iedereen er last van heeft, vermoed ik dat het aan de frequentie van de operator ligt. Ik gebruikte Vodafone; die heeft net als KPN voornamelijk 900 MHz frequenties. Wellicht dat Telfort, Orange en T-Mobile op 1800 MHz er minder last van hebben?

Daarnaast waren er ook andere zaken waar ik ontevreden over was en hem na een week er weer uit heb gehaald. Zo vond ik de gevoeligheid van de radio ontvanger beduidend lager dan mijn Renault radio. Ik rijd dagelijks een traject waar de 538 ontvangst nogal mager is. Met de Pioneer was het niet te doen, een en al geruis, AF overschakelingen, etc.
En tenslotte, de bediening. Op zich helemaal niets mis mee maar als je de ergonomie van de Renault autoradio gewend bent (knopjes aan de stuurkolom, display in het dashboard) dan is het toch weer vervelend om telkens de radio te moeten bedienen. Die zit dan ook nog eens achter de schakelpook waardoor die toch niet helemaal goed te bedienen is. Er zit natuurlijk wel een afstandsbediening bij maar dat is toch echt niet hetzelfde zoals Renault het oplost in de stuurkolom.

Al met al was deze Pioneer een diepe teleurstelling voor mij...

Ik heb contact gehad met iemand van Pioneer en die verzekerde mij dat er nooit een update / upgrade zou komen voor A2DP. Dat zou pas in het navolgende model komen, de DEH-P9800BT. Wordt dus weer een nieuwe kopen.
Persoonlijk heb ik meer vertrouwen in de Sony MEX-BT5000.
Ik moet ook eerlijk bekenen dat ik veel slechte berichten heb gelezen, daarom was mijn eerste vraag toen ik hem teste hoe de kwaliteit was en iedereen aan wie ik heb gevraagt zei dat ze niet konden zeggen als ik gewoon of handsfree belde. Ik heb wel eentje van de laatste, net toen de 75BT uit kwam.
Wat betreft de ontvangst ben ik ook niet echt tevreden, maar dit is mijn 3de autoradio en ik heb nu wel het beste ontvangst. Ik heb ooit nagedacht om mij zo een DAB unit aan te schaffen maar omdat ze prijzig zijn en ik het resultaat er niet van ken ga ik er mij niet aan wagen.

Het is niet het ideale maar al bij al ben ik toch tevreden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
StevenK schreef op zaterdag 05 augustus 2006 @ 08:07:
Nog ff een vraag herhalen die al een aantal keer gesteld is, maar waar ik het antwoord maar niet op kan vinden:

Die logitech/HP headset, heeft die nu wel of geen microfoon ?
NEE

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Troxel
Troxel schreef op zondag 20 augustus 2006 @ 13:17:
Ik krijg mijn DEH-P9800BT in het begin van de week binnen, ik zal laten weten hoe ie bevalt! O-)
Afgelopen vrijdag binnengekregen en zaterdag ochtend ingebouwd. Gelijk even alle draden vernieuwd... pff wat een werk is dat achter het dashboard. Maar goed... alles werkt nu _/-\o_ !!

Over de radio: Ziet er wat mij betreft 'n beetje TE flashy uit, vooral de bijna neon-blauwe volumeknop. Verder is de bediening oké, erg duidelijk en overzichtelijk. Het geluid is ZO GOED ... helder ... goed in te stellen met VEEL mogelijkheden ... kortom echt een pracht apparaat...!!

Nu natuurlijk de Bluetooth mogelijkheid: De carkit werkt bij mij als 'n tierelier (goed dus)! Één keer moeten pairen, en nu elke keer wanneer ik in de auto stap en het contact omdraai, pairt ie netjes binnen een paar seconden met mijn telefoon (motorola MPx220). Een kind kan de was doen :P

De A2DP mogelijkheid kon ik zelf niet uitproberen, maar heb een vriend van mij even lief aan gekeken om zijn foon te lenen. Wat blijkt: Precies zo als met de carkit, werkt echt vlekkeloos. Ook tegelijk te gebruiken met de carkit functie, en na het gesprek *poing* weer netjes terug naar de "BT AUDIO" mode zoals Pioneer het genoemd heeft.... Kortom:

Uiterlijk 7
Mogelijkheden 9
Performance 10
Gebruiksvriendelijkheid 8
BT mogelijkheden 10

Zegt genoeg denk ik he..... O-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 187596

Hey allemaal!

Heeft iemand een idee hoe A2DP toe te voegen aan mijn nokia E70?

Alvast bedankt voor de suggesties.

• Speedy-Andre
  • Nu online

Speedy-Andre

Sony ZL, XA, Nokia XR20

Ik loop tegen iets fijns aan, het heet SCMS-T en dit is weer eens een nieuwe vorm van DRM 8)7
Als je a2dp op een pc wil gebruiken en je hebt Toshiba drivers voor een bluetooth stick dan is de kans groot dat je of geen verbinding met een headset kan maken of de geluidskwalteit wordt gedegradeerd tot gewoon bluetooth audio zoals met standaard mono BT headsets.
De verschillen die je met a2dp headsets hebt kunnen dus ook driver afhankelijk zijn, zowel op pda, pocketpc als pc.
Gelukkig is er wel twijfel bij de fabrikanten zodat je straks met een driver SCMS-T in of uit kan schakelen.

Oudere bluetooth drivers hadden nog geen SCMS-T dus dat kan een oplossing zijn.
Ik heb al wat moeizame hacks gevonden waarmee je SCMS-T standaard uit kan schakelen, maar soms moet je dit bij elke reboot weer doen.
Het is goed mogelijk dat een standaard Toshiba BT stack SCMS-T standaard inschakelt en eentje voor bijv. een Sony laptop niet ....
Vaak kan je diverse drivers op een pc gebruiken omdat de BT chip vrij universeel is en er geen controle is op een merk, tenzij je Widcomm drivers hebt (OEM licentie nodig).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• justice strike
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 14-05 15:25
wat ik mij nog wel afvraag is het volgende. Ik heb dan een qtek s100 (t-mobile mda ofzoiets) als ik dan een Sony Ericsson HBH-DS970 koop, een update doe op de stack. In hoeverre worden de functies van de Sony Ericsson HBH-DS970 ondersteund? Ik zag namelijk dat er een next track en previous track op zat en nog een paar andere knoppen. En dat er wat functie andere functies op zitten. Zal dat gaan werken? moet daar nog extra software voor geinstalleerd worden. Ik weet dat mijn telefoon op dit moment geen muziek streamed naar een bluetooth mono headset, zal dat anders zijn voor de stereo headset?

(heeft iemand dat toevallig al uitgeprobeerd, aangezien ik me kan voorstellen dat sommige deze combo al hebben)

[ Voor 11% gewijzigd door justice strike op 03-09-2006 21:09 ]

U can call me sir.... or justice as long as u bow down ;)

Pagina: 1 2 ... 14 Laatste