Acties:
  • 0 Henk 'm!

• janneman64
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 04-09 15:47
Dit topic is erg rustig geworden.... :o heb wat gelezen van de 52 pagina's 8)
en er veel van geleerd...

Wil een headset voor zowel muziek streamen vna m'n laptop (en mobiel zou grappig zijn, maar hoefde niet), en voor in de auto en onderweg een headset.

De carkit van m'n citroen C4 is namelijk ontzettend bagger!

Ik had een plantronics model voyager pro, maar die vond ik in de auto te zacht en het ding wilde geen headset spelen op m'n laptoppie (toen nog xp). laptop en headset zijn gejat uit m'n auto, dus ik moest wat anders.

Een "over het oor" headset zat ik niet echt op te wachten, omdat ik daar van die warme zweetoren in krijg...

verder is draadloos gebruik bij skype belangrijk - ik vergeet anders wel eens dat ik vastzit en dan wordt óf je oor of het snoertje afgerukt :?

De sony-ericsson HBH-IS800 en de MW600 stonden op m'n lijstje, maar de website van SE is zo vaag, daar zijn de specs nou niet echt duidelijk en of die headsets het door Robert Webbe genoemde lijstje met protocollen aankan is haast niet terug te vinden. Zoals elk groot bedrijf doen ze er bij SE alles aan om te zorgen dat je geen vragen stelt, heb wel een mailtje gestuurd maar geen zin om nog weer dagen te wachten... O-)

DUSSssss vannacht maar een BH905 besteld én een BH-214 .. in de hoop dat m'n werkgever m'n declaraties gewoon zoals altijd blind aftekent :+

oh ja en een bluetooth dongle mét EDR - hoewel ik nou niet precies begreep of dat speciaal nodig is en wat het voorstelt.

Die headset dus toch, omdat ik gok dat in de auto zo'n microfoon van de BH214 niet voldoende het geraas onderdrukt van eh iets meer dan 120 km/u én ik het wel eens wil beleven om te kunnen slapen in een vliegtuig... zonder wakker te blijven van de herrie.... :z

ik ben erg benieuwd hoe die dingen werken en of t allemaal aan de praat te krijgen is!!!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dirkjesdirk
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 16-08 20:29
Super geluid inderdaad.
Wat ik echter niet begrijp is hoe je het apparaat nu gewoon simpel UIT zet. BT kun je uitzetten en de noise cancellation tech schijnt ook energie te kosten. Maar als je beide uit zet kun je verder niks doen. Is dat de standby stand waarover in de manual wordt gesproken?

Grootgebruiker van MS Word. Maar het wordt nooit perfect...

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Volgens mij is die standby als je bluetooth aan laat staan (ANC uit). Als je bluetooth ook uit zet dan kun is die maanden later nog steeds bruikbaar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dirkjesdirk
  • Laatst online: 16-08 20:29
robertwebbe schreef op woensdag 11 mei 2011 @ 11:14:
Volgens mij is die standby als je bluetooth aan laat staan (ANC uit). Als je bluetooth ook uit zet dan kun is die maanden later nog steeds bruikbaar.
Ok, merci. maar ik begreep juist dat BT automatisch uit gaat als er geen signaal is, maar kennelijk blijft ie dan toch nog standby (wat dat dan ook moge zijn).

Grootgebruiker van MS Word. Maar het wordt nooit perfect...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• spanx
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 12-09 18:25

spanx

_Sp[A]nX_

Ik heb dit topic even rond gebrowsed en ik heb de Nokia headset goed bekeken alleen is deze net buiten mijn budget.

Ik heb een bluetooth HP headset (logitech f-0361a) die ik vroeger (jaar geleden) koppelde met mijn windows mobile telefoon.

Geluidskwaliteit vond ik subliem... maar aan al het goede komt een einde....

Andere telefoon, Android, nooit meer werken. Zodra ik hem koppel scheid hij er mee uit. headset was alleen voor windows mobile bedoeld dus ergens snap ik dat wel.

Maar nu ... ik wil voor weinig geld dezelfde kwaliteit hebben.

Kan iemand een alternatief aandragen? In principe alleen bedoeld voor telefoon/laptop(win7x64) koppeling. (laptop niet echt nodig)

Damn it's good 2b a Tweaker!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Die Bruine
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 14:14
Een collega van mij heeft deze :

pricewatch: Sennheiser MM 100 (Zwart)

En die is er wel over te spreken. Werkt gewoon goed en er komt goed geluid uit (dat heb ik dan wel zelf geprobeerd). Ik heb zelf twee Sennheisers, dus ben er wel over te spreken. Alleen zijn het geen van beide BT modellen.

...heeft geleerd vandaag al te doen wat morgen pas hoeft te gebeuren

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Wederom een geniaal A2DP product: de BeeWi BBR100 stereo bluetooth audio bridge

[YouTube: http://www.youtube.com/watch?v=-UPNVO7XyrU]

Ze liggen o.a. bij BelCompany voor 29 euro.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ValkValk
  • Registratie: November 2011
  • Laatst online: 24-01 12:07
een Laptop of notebook heeft vaak maar een "paar meter" bereik.
De Sony werkt denk ik wel goed alleen de "andere kant" heeft" minder bereik.
Daar ligt denk ik de oorzaak van de haperingen.
Al geprobeerd met ander apparaat?

Ga een nieuw in doos kopen op Marktplaats voor rond de 25 euro........ proberen waard.
Zeker gezien het feit dat het een 2-way blue tooth is dus zenden en ontvangen, zenden is weer leuk voor headset en/of koptelefoon.

Tis wel meer dan een jaar later maar ach dat boeit niet ;w
Verwijderd schreef op dinsdag 25 augustus 2009 @ 13:02:
[...]

Dat zal toch een probleem blijven, die afstand.

Ik zoek er wel eentje omdat de afstand die ik moet overbruggen niet te groot is, 2 a 3 meter.
http://www.dealextreme.com/details.dx/sku.27212

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LordLynx
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 13-09 14:38
Iemand ervaring met de Creative WP-250? Lijkt mij ideaal voor tijdens het sporten maar kan er, buiten creatives eigen site, nergens iets over vinden.....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cjdijk
  • Laatst online: 13-09 15:39

cjdijk

Hans favoriete radiostation

Sorry dat ik zo'n oud topic omhoog schop, maar dit is echt het topic waar mijn vraag thuishoort. Ik heb eigenlijk een vraag voor robertwebbe, gezien hij de persoon is die veel headsets heeft kunnen testen. Na het lezen van zijn oude review heb ik tijden geleden een Sony Ericsson HBH-DS970 gekocht. Eigenlijk vooral vanwege het feit dat ik graag veel bass wil hebben bij het beluisteren van MP3 via mijn telefoon (Sony Ericsson P990i). Ook moet hij geschikt zijn voor het voeren van een telefoongesprek (met microfoon). En graag een onopvallend in-ear model, tevens geschikt voor buiten (op de fiets). Inderdaad was deze headset helemaal naar mijn wens. _/-\o_

Helaas is mijn headset inmiddels versleten, en niet meer leverbaar, dat geldt zelfs voor zijn opvolger de Sony Ericsson HBH-DS980. Nu heb ik een Sony Ericsson MW600 gekocht. Maar ben hier toch niet helemaal tevreden over. Het kan ook zijn dat ik er nog een beetje aan moet wennen, maar mogelijk is er toch een consessie gedaan door Sony Ericsson om de prijs laag te houden? Nu zit ik te twijfelen over de Sony Ericsson HBH-IS800. Deze is wel een stuk duurder, wat ik op zich geen probleem vind, maar zou het zonde vinden deze te kopen als hij uiteindelijk ook niet bevalt. Heeft iemand deze inmiddels getest, hoe is het geluid in vergelijking met de HBH-DS970/980 (met name de lage tonen)?

Of kan ik beter een losse hoofdtelefoon kopen ter vervanging van die standaard bij de HW600 zit (3.5mm stekker). Ook omdat er volgens mij geen prettige volume regelaar op de IS800 zit (met slechts 1 knop?). Een gewone (2-knops) volume regelaar op de headset vind ik ook wel fijn. Die IS800 lijkt me ook meer eentje die het voornamelijk van zijn kleine afmetingen moet hebben, mogelijk niet zo van de goede geluidsweergave? De Sony Ericsson HBH-DS220 heeft volgens mij ook zo'n onhandige 1-knops volumeregelaar. Of kan ik beter helemaal een nieuwe (bluetooth A2DP/AVRCP) headset kopen? Welke zou ik dan moeten kiezen? Graag een update van jouw bevindingen, robertwebbe. Nog even mijn wensen kort samengevat:

Bluetooth (A2DP/AVRCP) headset.
Goede geluidskwaliteit (veel bass).
Onopvallend (klein, in-ear model).
Knop voor gesprek beantwoorden.
Knoppen voor volume harder/zachter.

Voor mij overbodige opties zijn:
Ingebouwd geheugen(slot) voor MP3s.
Ingebouwde FM-radio.

Edit: Op internet vond ik ook nog de Sony Smart Wireless Headset Pro. Zo te zien voldoet deze aan mijn wensen, maar het lijkt dat deze nog niet te koop is? Die extra Android functies werken waarschijnlijk niet op mijn P990i (Symbian) telefoon, maar ik neem aan dat A2DP/AVRCP wel gewoon werkt? Dus ik bedoel dat ik alleen wat info mis in het display, maar wel gewoon muziek kan luisteren en bellen? http://www.sonymobile.com...art-wireless-headset-pro/ en http://www.clove.co.uk/sony-smart-wireless-headset-pro

[ Voor 10% gewijzigd door cjdijk op 28-04-2012 08:51 . Reden: Sony Smart Wireless Headset Pro ]

P4-3.2GHz Asus P4C800 Deluxe ATI-AIW Radeon 512MB 360GB

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Ik heb zojuist een e-mailtje gestuurd naar de vrienden van Sony Mobile met de vraag of die al leverbaar is en of ik een review sample kan krijgen. Als die binnen is laat ik het je weten. En als die echt zo goed is dan we hopen dan kun je zelf wel een keer komen spelen, ik zie dat je in Veenendaal woont. Mijn werkplek is aan de Wageningselaan.

By the way, wordt het niet eens tijd voor een nieuwe? De P990i staat bij mij al in het museum :)

[ Voor 19% gewijzigd door robertwebbe op 28-04-2012 13:20 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cjdijk

cjdijk

robertwebbe schreef op zaterdag 28 april 2012 @ 13:17:
Ik heb zojuist een e-mailtje gestuurd naar de vrienden van Sony Mobile met de vraag of die al leverbaar is en of ik een review sample kan krijgen. Als die binnen is laat ik het je weten. En als die echt zo goed is dan we hopen dan kun je zelf wel een keer komen spelen, ik zie dat je in Veenendaal woont. Mijn werkplek is aan de Wageningselaan.

By the way, wordt het niet eens tijd voor een nieuwe? De P990i staat bij mij al in het museum :)

[video]
Mooi zo, ik kijk er al naar uit, leuk dat je in Veenendaal werkt, komt mij goed van pas. Mijn telefoon is inderdaad even oud als dit topic. Vind ik niet erg, ik houd er toch niet van om allerlei gadgets aan iedereen te laten zien. Hij moet gewoon doen wat ik ermee wil: bellen, agenda met echt qwerty toetsenbord, mp3's luisteren, foto's maken, internet, e-mail, navigatie, verder niet. Reden voor aanschaf nieuwe: Als er iets is wat ik niet kan (inclusief defecten na garantie). Geen reden voor aanschaf nieuwe: Leeftijd. Wel valt mij op dat ik nooit iemand zie met zo'n telefoon, dat maakt hem wel weer uniek. :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Via Twitter kreeg ik gisteren nog de reactie "In de loop van mei komt deze headset beschikbaar.".
Zodra ik hem laat ik het je weten.

[ Voor 23% gewijzigd door robertwebbe op 29-04-2012 17:05 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cjdijk

cjdijk

robertwebbe schreef op zondag 29 april 2012 @ 17:03:
Via Twitter kreeg ik gisteren nog de reactie "In de loop van mei komt deze headset beschikbaar.".
Mei 2012, mei 2013 of mei 2014 :D

Inmiddels een Sony MDR-EX50LP bijgekocht. Die ter vervanging van de standaardmeegeleverde headphone van mijn Sony MW600. Dat klinkt zeker zo goed, of eigenlijk beter dan mijn afgeschreven HBH-DS980. Toch nog even iets over mijn antieke P990i. Voor mijn klanten moet ik regelmatig een moderne smartphone instellen (wifi of e-mail). Zo'n touchscreen toetsenbord vind ik nog steeds helemaal niks. Dus voor mij voorlopig geen andere, want qwerty toetsenborden op smartphones zijn zeldzaam.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• XanderDrake
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 14:45

XanderDrake

Build the future!

Nostalgie topic :) Was hier in 2007 ook al!

Vraagje. Sinds een paar maanden ben ik weer aan de A2DP, met een Philips SHB6110 headset en verschillende android toestellen (een LG O2X op Android 4.0 en een Chinese iOcean X7 5" FullHD quadcore blaasbak op 4.2).
Ik merk tot mijn verbazing dat ik soms alsnog last heb van stotteringen als ik buiten aan het fietsen ben... Dit merk ik bij beide smartphones, dus merk/versie gebonden is het niet. Het lijkt iets te maken hebben met het weer, maar hard kan ik dat niet maken.

Wat zijn de mogelijkheden van nog een beetje tweaken? Ik las ergens dat WiFi uitzetten zou helpen (nog niet geprobeerd) en het microfoon gedeelte uitzetten (geprobeerd, werkt niet). Iemand nog tips?

Hephaestus: Xeon 2680 v2 - 64GB ECC Quad - WD Blue 3D 1TB
Virtualis: Ryzen 3700X - 16GB DDR4 - Gigabyte 1080 Ti OC - Sandisk 2TB - Valve Index
Agon:Valve Steam Deck 64GB
Non scholae sed vitae discimus Seneca

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cjdijk

cjdijk

XanderDrake schreef op vrijdag 12 juli 2013 @ 10:03:
Ik merk tot mijn verbazing dat ik soms alsnog last heb van stotteringen als ik buiten aan het fietsen ben... Dit merk ik bij beide smartphones, dus merk/versie gebonden is het niet. Het lijkt iets te maken hebben met het weer, maar hard kan ik dat niet maken.
Nog nooit last van gehad, terwijl ik toch al jaren dagelijks een uur fiets met bluetooth a2dp headset. Heb altijd muziek aanstaan als ik fiets. Microfoon gaat vanzelf aan als ik gebeld wordt. Wifi staat wel aan, maar gebruik ik eigenlijk niet. Wel weet ik dat als ik door de winkelstraat in mijn woonplaats fiets, ik enkele seconden uitval heb (eventjes geen muziek hoor). Op die plek zijn teveel externe storingsbronnen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Die Bruine
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 14:14
Mijn oude BT headsets ging het ook steeds slechter doen (bij elk nieuwer toestel). Een maand geleden toch maar een MW600 gekocht. Nog geen dag spijt van. Volume is wat beperkt voor mijn eigen dual cone drivers, maar tenminste geen storing, goed bereik en een redelijke accuduur van om en nabij 10 uur.

Persoonlijk, de headset. Het is een standaard, maar toch wordt ook die verbeterd. Zoiets als een firmware zou denk ik verbetering kunnen leveren. Maar dat brengt zowat geen enkele fabrikant uit voor haar BT producten. So, lear to live with it. Of tijd voor iets nieuwers.

...heeft geleerd vandaag al te doen wat morgen pas hoeft te gebeuren

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• XanderDrake

XanderDrake

Build the future!

cjdijk schreef op vrijdag 12 juli 2013 @ 12:30:
Wel weet ik dat als ik door de winkelstraat in mijn woonplaats fiets, ik enkele seconden uitval heb (eventjes geen muziek hoor). Op die plek zijn teveel externe storingsbronnen.
Ik woon in een drukke stad, zeker in de spits, dus misschien ligt het daar aan. Vervelend.

Virtualis: Ryzen 3700X - 16GB DDR4 - Gigabyte 1080 Ti OC - Sandisk 2TB - Valve Index

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bitpixl
  • Registratie: Mei 2000
  • Niet online
Gaan we aptX (apt-X) hier ook bespreken? Toch wel een mooie bluetooth techniek.

Laatst de Creative T12 2.0 wireless speakers gekocht (met aptx) omdat de Galaxy S3 (S4) dit (aptX) al native ondersteund. Het klinkt erg goed en je hebt geen delay als je bv een youtube filmpje afspeeld en het geluid redirect naar die speakers. Ook nog een film gestart op mijn S3 via een smb share (htpc pc) en het geluid naar de speakers laten gaan. Geen delay :)

Ook nog een youtube filmpje gestart via mijn netbook die alleen a2dp ondersteund en daar zag je direct een delay tussen de video en audio output.

[ Voor 86% gewijzigd door bitpixl op 16-07-2013 10:58 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Samsung, Sony, Nokia en HTC ondersteunen apt-X nu inmiddels standaard in mid-end en high-end toestellen. En aan de andere kant de high-end headsets en speakers. Ik zag laatst zelfs al zo'n Dr.Dre wireless headset met apt-X.

Mocht je nog niet op de link van bitshady hebben geklikt, het is een optionele codec binnen het A2DP profiel welke aanzienlijk beter is dan de (low complexity) SBC standaard. Fabrikanten dienen wel licentie te betalen voor ieder apparaat dat ze maken waarin het zit. En uiteraard vergt het een zwaardere processor en meer geheugen om apt-X te kunnen (de)coderen.

Ik hoop dat Apple ook ooit eens apt-X gaat ondersteunen... Tot nu toe ondersteunt alleen Mac OS-X (computers en laptops) het, de iPhone en iPod niet.

@XanderDrake;
Ik verwacht niet dat het aan de drukte om je heen ligt, meer aan een brakke implementatie van A2DP door de fabrikant. Waar het voorheen voornamelijk lag aan de headset kant (en dan vanwege beperking in de processor en geheugen) ligt het vandaag de dag meestal aan het toestel. De grote fabrikanten hebben al een paar jaar prima in orde maar de goedkopere Aziatische fabrikanten vinden dit totaal niet belangrijk en blijven gewoon bij een 1.0 implementatie (het werkt en daar moet je het maar mee doen).

Die Philips headset is trouwens al een oudje, volgens mij had ik deze begin 2008 al (zie dit).

[ Voor 39% gewijzigd door robertwebbe op 16-07-2013 11:38 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• XanderDrake

XanderDrake

Build the future!

robertwebbe schreef op dinsdag 16 juli 2013 @ 11:13:
@XanderDrake;
Ik verwacht niet dat het aan de drukte om je heen ligt, meer aan een brakke implementatie van A2DP door de fabrikant. Waar het voorheen voornamelijk lag aan de headset kant (en dan vanwege beperking in de processor en geheugen) ligt het vandaag de dag meestal aan het toestel. De grote fabrikanten hebben al een paar jaar prima in orde maar de goedkopere Aziatische fabrikanten vinden dit totaal niet belangrijk en blijven gewoon bij een 1.0 implementatie (het werkt en daar moet je het maar mee doen).
Dussss een ROM update of een andere Bluetooth stack/A2DP implementatie zou wel kunnen helpen of is het een hardwarematige limitatie? En hoe zit het met mijn LG Optimus 2X, was een high-end toestel toen ie uitkwam.
Die Philips headset is trouwens al een oudje, volgens mij had ik deze begin 2008 al (zie dit).
Dusss is hij wel zo oud dat het wel aan de headset kan liggen? Das jammer, en vreemd: in de handleiding staat Android expliciet vernoemd, terwijl dat destijds helemaal geen courant mobile OS was.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bitpixl
  • Registratie: Mei 2000
  • Niet online
robertwebbe schreef op dinsdag 16 juli 2013 @ 11:13:
Samsung, Sony, Nokia en HTC ondersteunen apt-X nu inmiddels standaard in mid-end en high-end toestellen. En aan de andere kant de high-end headsets en speakers. Ik zag laatst zelfs al zo'n Dr.Dre wireless headset met apt-X.

Mocht je nog niet op de link van bitshady hebben geklikt, het is een optionele codec binnen het A2DP profiel welke aanzienlijk beter is dan de (low complexity) SBC standaard. Fabrikanten dienen wel licentie te betalen voor ieder apparaat dat ze maken waarin het zit. En uiteraard vergt het een zwaardere processor en meer geheugen om apt-X te kunnen (de)coderen.

Ik hoop dat Apple ook ooit eens apt-X gaat ondersteunen... Tot nu toe ondersteunt alleen Mac OS-X (computers en laptops) het, de iPhone en iPod niet.
Je hebt je huiswerk iig gedaan :P

Ik dacht ook dat er inmiddels al meerdere gaming headsets waren die aptX ondersteunen. Verder zou je ook nog een micro usb aptX adapter kunnen aanschaffen.

Hier nog een een nuttige link met een overzicht van aptX apparatuur.

[ Voor 14% gewijzigd door bitpixl op 16-07-2013 12:54 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!
XanderDrake schreef op dinsdag 16 juli 2013 @ 12:30:
[...]
Dussss een ROM update of een andere Bluetooth stack/A2DP implementatie zou wel kunnen helpen of is het een hardwarematige limitatie? En hoe zit het met mijn LG Optimus 2X, was een high-end toestel toen ie uitkwam.
Ik denk dat hardware vandaag de dag geen probleem meer zou moeten zijn, het is de gebrekkige implementatie van de stack. En (officieel) kan alleen de fabrikant dat updaten. En daar ligt helaas ook een gebrek bij LG (sorry Ginz), ze maken super hardware maar de software stelt vaak teleur. Volgens mij koopt Samsung telkens de goede mensen weg bij LG want het gaat al jaren zo.
[...]
Dusss is hij wel zo oud dat het wel aan de headset kan liggen? Das jammer, en vreemd: in de handleiding staat Android expliciet vernoemd, terwijl dat destijds helemaal geen courant mobile OS was.
A2DP was al mogelijk bij Android 1.6. Mogelijk heeft Philips in de loop der jaren er een nieuwe versie van de handleiding bij gedaan.

@bitshady; ik ken die link alleen staan er heel veel apparaten helaas nog niet bij. Blijkbaar vinden ze onderhoud van deze pagina bij CSR niet belangrijk. Deze pagina toont veel meer devices: http://www.jessebandersen...x-compatible-devices.html

[ Voor 11% gewijzigd door robertwebbe op 16-07-2013 15:05 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• XanderDrake

XanderDrake

Build the future!

robertwebbe schreef op dinsdag 16 juli 2013 @ 14:48:
Ik denk dat hardware vandaag de dag geen probleem meer zou moeten zijn, het is de gebrekkige implementatie van de stack. En (officieel) kan alleen de fabrikant dat updaten. En daar ligt helaas ook een gebrek bij LG (sorry Ginz), ze maken super hardware maar de software stelt vaak teleur. Volgens mij koopt Samsung telkens de goede mensen weg bij LG want het gaat al jaren zo.
Dat van LG heb ik ook wel gemerkt, hoewel de ICS versie voor de O2X wel redelijk goed is. Verder helpt mij dit niet voor mijn Chinese toestel. Ik ga es met mijn Mod Rom dev praten :)
A2DP was al mogelijk bij Android 1.6. Mogelijk heeft Philips in de loop der jaren er een nieuwe versie van de handleiding bij gedaan.
Android 1.6 was eind 2009. Het kan natuurlijk zijn dat Philips alleen de handleiding heeft geupdate. Dat wil zeggen dat de headset wél outdated is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• XanderDrake

XanderDrake

Build the future!

Goede A2DP aanbieding!! Alleen vandaag geldig helaas :P

http://www.1dayfly.com/nl/nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cjdijk

cjdijk

robertwebbe schreef op zondag 29 april 2012 @ 17:03:
Inmiddels heb ik de gok genomen, en zelf een Smart Wireless Headset Pro besteld. Deze is zojuist bij mij thuis bezorgd. Nog terwijl hij aan de lader hangt, even vast getest op mijn "antieke" P990i smartphone. Gelukkig blijkt het prima te werken. Inclusief alle toetsen voor het besturen van mijn telefoon. Wel zie ik niet alle info op het display verschijnen, maar dat vind ik geen probleem. Op mijn oude headsets verscheen dat ook niet. Is een android smartphone voor nodig. Maar wat een gigantische verbetering t.o.v. mijn MW600. En ook zelfs nog een stuk beter dan mijn oude HBH-DS980. Vooral de extra lage bass is goed hoorbaar op mijn nieuwste aanwinst. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• justice strike
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 08-08 09:26
Ik probeer een beetje uit te vinden hoe je op windows (8.1 pc) nou precies je codec kunt uitkiezen. Op dit moment weet ik niet eens waar je kunt zien welke codec er gebruikt wordt.

ansich wil ik aac gaan gebruiken ipv sbc maar hoe en waar je dat kunt specificeren is mij een raadsel. Iemand ideeen hierover?

U can call me sir.... or justice as long as u bow down ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Op de bluetooth.org website kun je in ieder geval vinden wat precies wordt ondersteund in Windows 8:
https://www.bluetooth.org/tpg/QLI_viewQDL.cfm?qid=12854

Volgens mij heb je zelf geen keuze. De client (bijvoorbeeld een headset) vraagt aan de host (PC) ondersteun je het A2DP profiel? Vervolgens vraagt gaat die het lijstje van de beschikbare codec's af waarbij de beste als eerst wordt gevraagd. Pas als er een overeenkomst is in ondersteuning wordt deze toegepast. De laatste keer dat ik A2DP profiel heb bekeken was alleen SBC verplicht (als minimum codec), de rest niet.

Daarnaast heb ik ook geen enkel idee hoe je in Windows 8.1 kunt zien welke codec er van toepassing is bij een actieve sessie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• justice strike
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 08-08 09:26
robertwebbe schreef op zaterdag 14 december 2013 @ 15:50:
Op de bluetooth.org website kun je in ieder geval vinden wat precies wordt ondersteund in Windows 8:
https://www.bluetooth.org/tpg/QLI_viewQDL.cfm?qid=12854

Volgens mij heb je zelf geen keuze. De client (bijvoorbeeld een headset) vraagt aan de host (PC) ondersteun je het A2DP profiel? Vervolgens vraagt gaat die het lijstje van de beschikbare codec's af waarbij de beste als eerst wordt gevraagd. Pas als er een overeenkomst is in ondersteuning wordt deze toegepast. De laatste keer dat ik A2DP profiel heb bekeken was alleen SBC verplicht (als minimum codec), de rest niet.

Daarnaast heb ik ook geen enkel idee hoe je in Windows 8.1 kunt zien welke codec er van toepassing is bij een actieve sessie.
ja... is dat niet vreemd dat het vaststellen van welke codec er gebruikt wordt niet eens transparant is. is wel jammer!

U can call me sir.... or justice as long as u bow down ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• diquan2001
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 08:51
Hierbij een kleine review van de Klipsch Image One en de Image One Bluetooth .

En dan doe ik voor het gemak nog de Sony BTN200 Bluetooth review erbij .. ;)

Klipsch

Sony

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WNT
  • Registratie: Mei 2012
  • Laatst online: 03-08 09:26

WNT

Even weer een oud topic omhoog. Ik ben op zoek naar een bt headset met fm-radio. Mijn Nexus 5 heeft geen fm en ik mis dat toch echt wel. Wat ik daarnaast mis aan mijn headset is een pauzeknop, ik luister voornamelijk podcasts en luisterboeken. Hebben jullie ervaring met de pauzeknop van je headset en het pauzeren van apps (en dus niet de muziek van de ingebouwde player). Ik gebruik de volgende apps: BeyondPod, Audible, Overdrive en OneClick. Volgens mij kom ik al snel uit op een sony of zie ik dan een paar goede bt headsets over het hoofd? Op een of andere manier werken in-ear dopjes niet in mijn oren (ze vallen eruit) dus ik moet er zelf nog oordopjes aan kunnen koppelen of gebruik maken van oorkappen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Kijk eens naar de Sony SBH50. Deze heeft een standaard 3.5mm aansluiting zodat je iedere gewenste headset kunt aansluiten en ook een FM radio. De kwaliteit van de Sony A2DP apparaatjes is eigenlijk altijd goed. Zie hier de prijzen: pricewatch: Sony SBH50 Bluetooth Stereo Headset Zwart

Afbeeldingslocatie: http://images.pricerunner.com/product/image/574506502/Sony-SBH50.jpg

Of de pauze knop werkt is afhankelijk of dat de developer het AVRCP profiel heeft geïmplementeerd. Gewoon een kwestie van proberen. En als het niet werkt kun je altijd nog via de Play Store achter het support e-mailadres komen van de developer en dan kun je het per e-mail altijd vragen. Als je een goed verhaal hebt, hen je misschien kans dat het toegevoegd wordt.

[ Voor 54% gewijzigd door robertwebbe op 24-07-2014 20:23 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• eymey
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 16:59
Yeah, Ik heb zelf ook belangstelling voor die Sony SBH50 (ookal heb ik wel ook gewoon FM radio in m'n Xperia telefoon).

Ik zit alleen eigenlijk stiekem te wachten op de eerste fabrikant die een apparaat met dergelijke features en kwaliteit ook combineert met DAB+ ontvangst......

Marstek Venus 5.12kWh v151, CT002 V118, CT003 V116 DSMR5.5, PV 11xEnphase IQ7+ Z-O, 5xEnphase IQ7+ N-W - ~4,7Wp theoretisch, ~3,5Wp praktijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WNT
  • Registratie: Mei 2012
  • Laatst online: 03-08 09:26

WNT

Bedankt voor de tip. Was al wel aan het kijken naar de Sony Smart Wireless Headset maar die heeft nog bt2.1. In het verleden hier ook al naar gekeken maar toen niet gekocht omdat ik "bang" was voor de extra straling die niet strikt noodzakelijk is. Maar nu lees ik dat bt3 en hoger wordt geadviseerd bij bellen omdat de grootste straler (je telefoon) dan niet bij je oor zit.
De Sony SBH52 is zijn meerprijs volgens mij niet echt waard of wel? Het enige verschil wat ik heb gevonden is dat je het als headset kunt gebruiken zonder oortjes en hdgeluid.
Dat AVRCP helpt me, bedankt daarvoor. Ben niet zo thuis op dit gebied (eigenlijk een vrouw van een tweaker ipv zelf een tweaker).
@robertwebbe even off topic, ik las dat je op de wageningse laan werkt, wij wonen daar vlak bij en komen er dagelijks langs.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
offtopic:
Het verhaal over gevaarlijke straling is volgens mij nogal overdreven. Er zijn allerlei andere stralingsbronnen in ons gewone leven waar je niemand over hoort. En als het over gevaar gaat dan is ongezond leven (roken bijv.) of onverantwoord leven (zonder autogordel rijden bijv.) een aanzienlijk veel groter risico om iets op te lopen.
En er zullen ongetwijfeld mensen zijn die hier gevoeliger voor zijn dan anderen. Net als dat er (een heel klein deel) mensen zijn die slecht zonlicht op hun huid kunnen verdragen. Dit soort mensen zijn in dit tijdperk aardig de pineut, de rest van de mensheid kan niet meer zonder draadloze verbindingen. Maar gezonde mensen hoeven zich volgens mij geen zorgen te maken. Laat je niet gek maken, veel van dit soort "beschermende" producten worden verkocht door angst te zaaien, een beproefde marketing strategie.

In het verleden heb ik wel eens dit soort dingen uit elkaar gesloopt en toen bleek er niets of iets onzinnigs in te zitten. In een van die dingen zat een kunststof buisje met iets van een vloeistof. Toen ik de fabrikant vroeg om een verklaring van de werking kreeg ik 10 cm dik rapport met allerlei wetenschappelijke onderzoeken, echter helemaal niets over de werking van het buisje. De verklaring was uiteindelijk dat het alleen de schadelijke straling zou absorberen en de goede straling door zou laten. 8)7

Na analyse bleek er gewoon H2O (=water) in het buisje te zitten, niets anders. De distributeur heeft aan dit product overigens zoveel geld verdiend dat hij er een boot van heeft kunnen kopen. Dus...

@WNT
De SBH52 is een opvolger (4 maanden later uitgebracht dan de SBH50). De SBH50 wordt ook nog verkocht en is ongeveer 20% goedkoper. En als dat voldoende is, waarom zou je dan meer betalen?
HD-Voice is overigens wel leuk, dan kun je je telefoongesprek beter horen. KPN en Vodafone hebben dit, T-Mobile zal later wel volgen. Dit wordt standaard bij 4G dus in de toekomst wordt dit belangrijker.
Verder is de gebruikstijd iets langer bij de SBH52 (10,6 uur versus 8 uur). En als je een Android smartphone hebt is er voor de SBH52 een app te krijgen.

By the way, het kantoor aan de Wageningselaan is sinds 31 december 2013 niet meer in gebruik. Na bijna 16 jaar Veenendaal zit ik tegenwoordig in het hartje van Amsterdam.

@eymey
De markt voor dit soort producten is al klein, ik denk dat als je er DAB+ aan toevoegt dat het product zich dan helemaal de markt uit prijst. Daarnaast is het misschien ook een wat onlogische oplossing, streaming radio via de smartphone is dan veel logischer.

[ Voor 20% gewijzigd door robertwebbe op 25-07-2014 12:32 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• eymey
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 16:59
@Robertwebbe:
Mja, daar ben ik het niet helemaal mee eens. Als streaming radio via de smartphone als optie een beweegreden zou moeten zijn, dan had men ook geen FM aan de SBH hoeven toevoegen ;)

Bovendien wordt dit soort producten dus juist vaak gebruikt op plekken waar streaming radio geen optie is (traag wifi, 3g/4g met kosten, etc.).

Marstek Venus 5.12kWh v151, CT002 V118, CT003 V116 DSMR5.5, PV 11xEnphase IQ7+ Z-O, 5xEnphase IQ7+ N-W - ~4,7Wp theoretisch, ~3,5Wp praktijk.

Pagina: 1 ... 13 14 Laatste