Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kev7381
  • Registratie: Augustus 2008
  • Laatst online: 06-06 21:57
Heeft iemand stereo bluetooth headset geprobeerd op de HTC Touch pro?
en hoe is de geluids kwaliteit?

ik heb een sonyericsson DS980 stereo headset.
en heb Jetware programma geinstalleerd, alles werkt prima zoals caller id, phonebook etc.
alleen bij de geluid krijg ik veel geruis:?
Bij mijn vorige toestellen telefoons SE K800 en Nokia N95 zijn de geluiden Perfect.

weet iemand een oplossing :)

• Falcon
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 21:05

Falcon

DevOps/Q.A. Engineer

Dat veel geruis kan ik beamen (toepasselijk met de LCH vandaag ;)) in combi met mijn HP 514 en Pioneer AvicD3BT. Waar ook jetware opstaat.

[ Voor 10% gewijzigd door Falcon op 10-09-2008 14:30 ]

"We never grow up. We just learn how to act in public" - "Dyslexie is a bitch"

Als je een beetje googlet op Jetware en A2DP dan zie je veel negatieve berichten. Blijkbaar is dit nog een minpuntje aan Jetware.

• Themba
  • Registratie: Mei 2007
  • Laatst online: 05-06 14:37
Weet iemand hoe je erachter komt of je mobiel ook AVCRP ondersteunt. dus dat je ook de volgende en vorige knoppen etc kunt gebruiken op je headset? Er zijn wel veel lijsten te vinden over A2DP, maar ik kan ze niet vinden met AVCRP. Ook de sony ericsson site geeft geen opheldering.

• jassie256
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 29-05 08:21
IK heb een probleem met het verbinden van mijn nieuwe ds205 headset. Ik heb deze headset eergisteren binnen gekregen maar kan hem niet met mijn telefoon(of laptop) verbinden. Iemand enig idee wat ik fout doe?
(druk 5sec aan/uit knop in, dan laat ik als de ds205 aanstaat zoeken naar bluetooth apparaten en dan vind hij helaas niets...) Ik heb totaal geen ervaring met bluetooth.
edit: Ik gebruik een SE w610i

[ Voor 4% gewijzigd door jassie256 op 13-09-2008 20:53 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 118270

Heeft iemand toevallig ervaring met de Nokia BH-900? Qua design ziet de headset er goed uit en bij deze test krijgt hij een hoge waardering. Het enige nadeel, is dat de headset al een paar jaar op de markt is. Daarom vraag ik mij af of hij nog wel mee kan komen met recentere headsets en of er tegenwoordig al betere headsets op de markt zijn?

Weet iemand ook of deze headset een beetje goed om het oor vast zit? Ik heb in het verleden de Logitech headsets getest, maar die zaten ontzettend los om het oor.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SaN
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 15-05 20:52

SaN

Kev7381 schreef op dinsdag 09 september 2008 @ 09:21:
Heeft iemand stereo bluetooth headset geprobeerd op de HTC Touch pro?
en hoe is de geluids kwaliteit?

ik heb een sonyericsson DS980 stereo headset.
en heb Jetware programma geinstalleerd, alles werkt prima zoals caller id, phonebook etc.
alleen bij de geluid krijg ik veel geruis:?
Bij mijn vorige toestellen telefoons SE K800 en Nokia N95 zijn de geluiden Perfect.

weet iemand een oplossing :)
Ik heb ook een MDA Vario 4. Hiervoor had ik een mda vario 2 icm de Nokia BH-604. De geluidskwaliteit van de headset is veel slechter icm de Vario 4 (pro) Ik hoop zelf dat het met een rom update beter wordt :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Die Bruine
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 07-06 22:43
Ik heb een Sonorix C3 icm TP. Werkt goed genoeg en er komt ook goed geluid uit. Ik heb ongeveer 5 meter bereik. Maar als ik de ontvanger op mn borst clip en de telefoon in mijn rugzak stop op een scooter gaat het haperen. Heb zelf het idee dat de ontsteking stoort, maar dat heb ik nog niet kunnen testen. Was vandaag de eerste keer namelijk :+ . Display doet niets met muziek. Start, stop , vorige en volgende. Geen vooruit of achteruit. Volume op 30% (kantoor) en het gaat minimaal 8 uur mee. Volgens de specs is hij na 7 uur leeg. Zal wel met vol volume zijn denk ik.

...heeft geleerd vandaag al te doen wat morgen pas hoeft te gebeuren

Anoniem: 118270

Anoniem: 118270 schreef op zondag 14 september 2008 @ 14:44:
Heeft iemand toevallig ervaring met de Nokia BH-900? Qua design ziet de headset er goed uit en bij deze test krijgt hij een hoge waardering. Het enige nadeel, is dat de headset al een paar jaar op de markt is. Daarom vraag ik mij af of hij nog wel mee kan komen met recentere headsets en of er tegenwoordig al betere headsets op de markt zijn?

Weet iemand ook of deze headset een beetje goed om het oor vast zit? Ik heb in het verleden de Logitech headsets getest, maar die zaten ontzettend los om het oor.
Helemaal niemand?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WoutF
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 18:15

WoutF

Hoofdredacteur
Weet iemand of er softwarematig iets gedaan kan worden aan ruis bij een A2DP verbinding? Ik gebruik momenteel een Jabra BT3030 icm Sennheiser CX400 dopjes en een HTC Touch pro (WM6).

Syncen gaat prima, en de knoppen werken ook zoals het moet. Het valt me alleen op dat er flink wat ruis op het signaal zit (vooral bij zachte rustige nummers). Weet iemand of dit een probleem is aan de telefoonkant? of hangt dit af van de kwaliteit van de BT headset?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JaMaaT
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 20:47
Ik heb een vraag over de SE HBH-DS205. Wat wordt er allemaal in het display weergegeven? De beller, huidige nummer?

Afbeeldingslocatie: http://www.mobilecityonline.com/images/products/23031_B.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WFvN
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 27-05 10:37

WFvN

Gosens Koeling en Warmte

JaMaaT schreef op dinsdag 30 september 2008 @ 18:43:
Ik heb een vraag over de SE HBH-DS205. Wat wordt er allemaal in het display weergegeven? De beller, huidige nummer?

[afbeelding]
Ik heb de versie zonder display geprobeerd. Antwoord op je vraag heb ik dus niet.
Wel wil ik je zeggen dat hij bij mij haperde. Navigatie-instructies van Tomtom etc. misten bijvoorbeeld vaak de eerste lettergreep.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JaMaaT
WFvN schreef op dinsdag 30 september 2008 @ 20:30:
[...]

Ik heb de versie zonder display geprobeerd. Antwoord op je vraag heb ik dus niet.
Wel wil ik je zeggen dat hij bij mij haperde. Navigatie-instructies van Tomtom etc. misten bijvoorbeeld vaak de eerste lettergreep.
Aiiii, dat is dus zeer belangrijk. Ik wil mijn toekomstige headset graag gebruiken om te navigeren op de motor en in de trein, dus is het zeer makkelijk dat je eigen headset op kunt aansluiten (een vaste voor in de helm en een losse voor in de trein). Heeft iemand nog suggesties voor deze functies? Het liefst één die de ''muziek / telefoon-nummers'' weergeeft op het display. Prijs.... mag best een paar euro kosten. Hoop dat de geleerden hier een suggestie weten!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WFvN
  • Laatst online: 27-05 10:37

WFvN

Gosens Koeling en Warmte

Persoonlijk kan ik je de Jabra BT3030 aanraden. Méér functies, laden via standaard USB-kabel, volumeregeling erop en meer.

Meer over de BT3030 in dit topic

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JaMaaT
WFvN schreef op woensdag 01 oktober 2008 @ 07:40:
Persoonlijk kan ik je de Jabra BT3030 aanraden. Méér functies, laden via standaard USB-kabel, volumeregeling erop en meer.

Meer over de BT3030 in dit topic
Zoiets zoek ik dus. Maar dan geen dogtag design. Ik wil ook graag zien welk nummer ik afspeel. Iemand enig idee of het bestaat wat ik wil? Krijg straks de nieuwe X1, die loopt op Windows Mobile 6.1. Weet niet of die ondersteund dat bluetooth headsetjes de nummers weergeven.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JaMaaT
JaMaaT schreef op woensdag 01 oktober 2008 @ 17:17:
[...]

Zoiets zoek ik dus. Maar dan geen dogtag design. Ik wil ook graag zien welk nummer ik afspeel. Iemand enig idee of het bestaat wat ik wil? Krijg straks de nieuwe X1, die loopt op Windows Mobile 6.1. Weet niet of die ondersteund dat bluetooth headsetjes de nummers weergeven.
Iemand?

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Er is, zover ik weet, geen speciaal bluetooth profiel dat verantwoordelijk is voor de weergave van titel en artiest. Als het werkt gebruikt de fabrikant meestal een ander profiel zoals het serial port profile en communiceren dan via een propriatry protocol.

Of de X1 een dergelijk protocol ondersteunt en of er een headset is die dit begrijpt is afwachten tot de X1 op de markt is en kijken wat die doet met alle Sony Ericsson A2DP headsets met display.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DRAFTER86
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 21:10
Ik ben opzoek naar een oplossing om mijn HTC Touch Cruise op de motor te kunnen gebruiken, ideaal zou zijn als ik er mee zou kunnen bellen, muziek luisteren en navigatie instructies zou kunnen horen. Nu moet dit kunnen met een simpele A2DP headset, er zijn er met 3,5mm jack zodat je eigen speakers aan kunt sluiten en mooi wegwerken in de helm, alleen hebben deze voor zover ik weet een microfoon in de behuizing. Bestaan er ook headsets waar je een externe microfoon op aan kan sluiten?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DRAFTER86
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 21:10
robertwebbe schreef op zondag 09 november 2008 @ 14:31:
Als ik een motorhelm zou hebben, zou ik er de Parrot SK4000 inbouwen:
http://www.parrot.com/uk/...rcycle-kits/parrot-sk4000.
Hey die ben ik nog nooit tegengekomen! Ziet er erg goed uit!
Doet alles wat ik wil, heeft ook nog controls aan het stuur, is niet duur en Parrot is voorzover ik weet een van de beter merken? Wat wil een mens nog meer :)
Alleen vraag ik me af of hij op mijn helm gaat passen... (Schuberth S1)
Maar eens even in verdiepen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Eddos
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 10:25
Weet iemand ook hoe en waar ik de headstraps/ comfort rings van een Logitech Freepulse kan bijbestellen?
Ik ben de rechter namelijk kwijtgeraakt (werd wat losser) en zonder zit niet echt fijn..

Ik heb al even op de website van Logitech gekeken onder 'Get Parts' en daar zie ik wel Ear Clips staan, maar dat is zonder plaatje. Nu ben ik bang dat dat gewoon de normale beschermhoesjes zijn.
Ik heb het over onderstaande producten.
http://www.buylogitech.co...tPage/categoryID.11201000

Iemand die daar meer over weet?

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Als ik jou was zou ik gewoon eens Logitech in Amersfoort eens bellen. Vertel ze dat je een enorm veel plezier hebt van je Logitech headset en dat je dat onderdeel nu nergens kunt nabestellen. Vraag ze of ze niet ergens een oud sample hebben liggen. Als je een beetje je charmes gebruikt, heb je grote kans dat je de dag erna een envelop in je bus hebt met een onderdeel, of misschien zelfs een oud demo model erin...
Nooit geschoten is altijd mis!

[ Voor 9% gewijzigd door robertwebbe op 17-11-2008 22:55 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• guAsTo
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 10-01 21:30
hee mensen,

ik heb een htc diamond, en een SE ds200 bleutooth headset, als ik hem probeer te pairen vind die gewoon helemaal niets.
mis ik een programma of iets degelijks? ik heb ook nog zo'n klein msi stickje maar die vind ook helemaal niets.

ik ben toch wel benieuwt of ik er eigenlijk iets aan moet veranderen voor het werkt.

thx!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kwakke01
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 11-01 17:59

kwakke01

Koga / Canon / Diablo 4ever

gister een bluetooth koptelefoontje gekocht om via m'n pc muziek te kunnen luisteren zonder gehinderd te worden door een irritant draadje :(

bijkomend voordeel is dat ik nu rustig koffie kan halen zonder dat ik mn muziek eff op pauze moet zetten :P

aansluiting ging simpel; eff pairen, en bij je geluid je standaard output-apparaat omzetten naar je bluetooth apparaatje. je kunt er dan ook meteen mee skypen als je dat wilt/kan :)

bevalt goed; geluid is wel brak,maar goed, het grootste voordeel is het afwezig zijn van de draden :)

wel even je output op mono-boxen zetten; dan mis je tenminste niet de helft van de muziek ;)

[ Voor 84% gewijzigd door kwakke01 op 23-12-2008 09:02 ]

https://www.strava.com/athletes/3141922 http://www.diabloprogress.com/player/gotkwakke-2365 http://eu.battle.net/d3/en/profile/GoTKwakke-2365/hero/74145410

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bdu
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 12:52

bdu

Ik heb sinds enkele weken een Nokia AD-42w, prima spul! Werkt als een tierelier, echter als ik iets begin te downloaden stopt hij er mee. Als ik de download vervolgens uitzet (of onderbreek) gaat het geluid weer verder.

Ik heb de standaard windows stack en een toshiba stack gebruikt. Iemand een idee waar het aan zou kunnen liggen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sjock
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 26-04 17:44
He mensen,

Heeft een van jullie al de niewste SE HBH-IS800 kunnen bemachtigen?
Heb 'm al gezien en moet zeggen dat dit echt wel de ALLERKLEINSTE stereo Bluetooth headset is die ik ooit heb gezien!

Thx

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• heracles
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 11-12-2024
Ik weet niet of dit de beste plek is om het te vragen, maar waag het er toch op.

Ik heb een laptop met ingebouwde bluetooth, en een pc met een bluetooth usb dongle. De pc is aangesloten op een versterker. Is het nou ook mogelijk op de muziek die ik luister op mijn laptop, door te sturen via bluetooth naar mijn pc, zodat ik het over mijn versterker kan beluisteren?

Als dit mogelijk is, welke software kan ik daarvoor gebruiken? De pc draait op Windows XP, mijn laptop op WIndows 7.

[ Voor 24% gewijzigd door heracles op 08-02-2009 11:35 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Baron
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 15-04 21:09
Wat heeft eigenlijk het hoogste verbruik voor de PDA / SmartPhone?

Een koptelefoon via bluetooth of een koptelefoon via de 3,5mm plug.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tabakje
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 07-06 10:23
Ik zie dat nog niemand de Sony HWS-BTA2W heeft getest, een bluetooth audio receiver/transmitter.
Dus hier even mijn mini-review.

Het installeren gaat als ieder ander bluetooth apparaat: pairen, code invoeren, en gaan met die banaan.

De geluidskwaliteit is prima.

Volgens de specificaties zou die tot 10m moeten werken, dit is in de praktijk helaas niet zo.
Bij meer dan 2m heb je al kans op haperingen, en vanaf 4m is het gewoon kansloos, constant wegvallend geluid.

Hier een filmpje:

Nou zijn deze afstanden voor mij totaal onbruikbaar, wat waarschijnlijk voor de meeste mensen zal gelden.
Ik ben nou aan het overwegen om de nokia AD-42W te gaan aanschaffen, kan iemand mij vertellen welke afstanden zij halen hiermee?

• paradoXical
  • Laatst online: 23-05 16:18

paradoXical

The ParadoX

Ik heb vandaag een SONY BT-50 headset aangesloten op mijn server welke MPD (music player deamon) draait, MPD speelt muziek af op mijn stereo in de kamer en naar mijn BT50 wanneer ik deze aankoppel (is de bedoeling).

Helaas heb ik alle drivers nog niet juist staan, het is wat spelen binnen Linux on het werkend te krijgen ;) Ook in XP heb ik problemen met installatie, gelukkig werkt het op mijn N95 en Vista laptop perfect. Heerlijk geluid, en dat voor headphones welke me maar 50e gekost hebben :)

Jammer dat mijn Bluetooth Dongle geen licentie heeft voor Bluesoleil, is er geen manier om AD2P werkend te krijgen onder XP zonder die Bluesoleil zooi?

She was beautiful. God I loved her. I just didn't know how to show it, that's all. I killed her, Red. I didn't pull the trigger, but I pushed her away. And that's why she died, because of me.

paradoXical schreef op donderdag 26 februari 2009 @ 00:30:
[...] is er geen manier om AD2P werkend te krijgen onder XP zonder die Bluesoleil zooi?
Nee, de standaard Microsoft bluetooth stack ondersteunt het A2DP profiel niet. Je zult dus altijd een bluetooth stack van een andere fabrikant moeten gebruiken om dit te kunnen. Er zijn er een paar die dit kunnen, als je de zoekfuncties gebruikt met het woord stack dan kom je vanzelf het lijstje wel tegen. Wellicht dat een stack van een andere fabrikant wel voor je gaat werken.

• paradoXical

paradoXical

The ParadoX

robertwebbe schreef op donderdag 26 februari 2009 @ 11:18:
[...]

Nee, de standaard Microsoft bluetooth stack ondersteunt het A2DP profiel niet. Je zult dus altijd een bluetooth stack van een andere fabrikant moeten gebruiken om dit te kunnen. Er zijn er een paar die dit kunnen, als je de zoekfuncties gebruikt met het woord stack dan kom je vanzelf het lijstje wel tegen. Wellicht dat een stack van een andere fabrikant wel voor je gaat werken.
Ik heb momenteel Bluesoleil draaien, deze werd ook bij mijn stick geleverd. Het werkt, maar enkel het SCO device (mono + mincrofoon). AD2P krijg ik niet aan de gang aangezien Advanced bluetooth-audio service wel gestart wordt, maar ik geen playback krijg. Reeds vele fora bekeken en nog niet verder gekomen :(

Ik heb een MSI P45 NEO3 board icm Realtek HD Audio, welke gewoon perfect werkt, de Realtek HD Audio manager ziet het apparaat echter niet. Binnen windows kan ik wel netjes kiezen welk apparaat ik wil gebruiken, en ik heb het juiste apparaat (=Bluetooth AV Audio) geselecteerd (staat niet MUTED).

She was beautiful. God I loved her. I just didn't know how to show it, that's all. I killed her, Red. I didn't pull the trigger, but I pushed her away. And that's why she died, because of me.

Gebruik je BlueZ voor Linux?

En heb je misschien een oude versie van Bluesoleil? Bij de oudere was het namelijk vaak problemen maar met de laatste versie begint het aardig te werken. Zie http://www.bluesoleil.com....asp?topic=bluesoleil_edr.

[ Voor 16% gewijzigd door robertwebbe op 26-02-2009 22:31 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• paradoXical

paradoXical

The ParadoX

robertwebbe schreef op donderdag 26 februari 2009 @ 22:28:
Gebruik je BlueZ voor Linux?

En heb je misschien een oude versie van Bluesoleil? Bij de oudere was het namelijk vaak problemen maar met de laatste versie begint het aardig te werken. Zie http://www.bluesoleil.com....asp?topic=bluesoleil_edr.
Ik heb inderdaad Bluez gecompileerd (laatste versie) maar helaas nog niet de tijd gehad er naar te kijken, staat voor het weekend in de planning. Ik heb BS een update gegeven naar de laatste versie, en uit het niets werkt de headset. Muziek klinkt heerlijk, en ik heb gelezen dat je de kwaliteit nog hoger kan zetten!

Edit: om nog even terug te komen op mijn verhaal: ik heb een oudere versie van Bluesoleil geïnstalleerd (welke bij de kaart meegeleverd is) en deze doet het perfect ;) Scheelt me weer 20 euro!

[ Voor 11% gewijzigd door paradoXical op 05-03-2009 01:01 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bdu
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 12:52

bdu

tabakje schreef op dinsdag 24 februari 2009 @ 19:13:
...
Nou zijn deze afstanden voor mij totaal onbruikbaar, wat waarschijnlijk voor de meeste mensen zal gelden.
Ik ben nou aan het overwegen om de nokia AD-42W te gaan aanschaffen, kan iemand mij vertellen welke afstanden zij halen hiermee?
De nokia AD-42W is geweldig, kan naar beneden lopen met mijn laptop, muziek gaat gewoon lekker verder :-)

Wel gaat ie haperen als ik aan het downloaden bent.. dan is de afstand niet de factor, maar op een een of andere manier gaat de AD-42W niet lekker... verder PERFECT ding!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Martink
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 11-02 12:38
Misschien stomme vraag, maar is het ook mogelijk om het op je pc (windows of linux) te ontvangen inplaats uit te zenden?

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Martink schreef op vrijdag 17 april 2009 @ 15:38:
Misschien stomme vraag, maar is het ook mogelijk om het op je pc (windows of linux) te ontvangen inplaats uit te zenden?
In theorie wel maar in de praktijk niet. Alleen de host rol is gemaakt, niet de slave.
Althans, zover ik er ervaring mee heb.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Martink
robertwebbe schreef op vrijdag 17 april 2009 @ 15:48:
[...]

In theorie wel maar in de praktijk niet. Alleen de host rol is gemaakt, niet de slave.
Althans, zover ik er ervaring mee heb.
erg jammer. echt niemand die gedacht heeft dat ga ik maken? :S

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Martink schreef op zaterdag 18 april 2009 @ 23:48:
[...]
erg jammer. echt niemand die gedacht heeft dat ga ik maken? :S
Vast wel maar het maar van een stack is blijkbaar niet zo makkelijk.

Bij de weg, Windows 7 ondersteunt nu standaard A2DP en AVRCP. Het is niet meer nodig om een externe bluetooth stack te installeren. Blijkbaar hebben ze in Redmond nu ook wel ingezien dat het tot nu toe veel te veel gezeur is en dat het nooit echt een groot succes kan worden. Wellicht is het zelfs een tactische beslissing geweest en kunnen we binnenkort Microsoft A2DP hardware verwachten :), we zullen zien. Ik ben er in ieder geval heel blij mee en zie het als een goede stap in de verdere acceptatie van A2DP op Windows computers.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Martink
robertwebbe schreef op zondag 19 april 2009 @ 11:24:
[...]

Vast wel maar het maar van een stack is blijkbaar niet zo makkelijk.

Bij de weg, Windows 7 ondersteunt nu standaard A2DP en AVRCP. Het is niet meer nodig om een externe bluetooth stack te installeren. Blijkbaar hebben ze in Redmond nu ook wel ingezien dat het tot nu toe veel te veel gezeur is en dat het nooit echt een groot succes kan worden. Wellicht is het zelfs een tactische beslissing geweest en kunnen we binnenkort Microsoft A2DP hardware verwachten :), we zullen zien. Ik ben er in ieder geval heel blij mee en zie het als een goede stap in de verdere acceptatie van A2DP op Windows computers.
Hmm maar die stack in windows 7 is vast ook alleen maar verzenden en niet ontvangen :P
Misschien moet ik maar gewoon zo'n losse a2dp ontvanger kopen voor m'n speakers enzo :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Martink schreef op vrijdag 24 april 2009 @ 16:07:
[...]
Hmm maar die stack in windows 7 is vast ook alleen maar verzenden en niet ontvangen :P
Misschien moet ik maar gewoon zo'n losse a2dp ontvanger kopen voor m'n speakers enzo :)
Je slaat de spijker op z'n kop, daar zijn die dingen voor bedacht. Als je een simpele en goedkope oplossing wilt, moet je even naar de Sony Ericsson MBR-100 kijken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• frickY
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 22-05 16:04
Ik heb een doodnormale Bluetooth USB-dongle in mijn pc zitten. Met bijvoorbeeld Bluesoleil kan ik dan ook muziek op mijn telefoon (SE W950i) over de speakers van mijn pc luisteren. En laat die pc nou net aan mijn receiver hangen.
Is wellicht een goedkopere oplossing?

Acties:
  • 0 Henk 'm!
frickY schreef op vrijdag 24 april 2009 @ 23:11:
Ik heb een doodnormale Bluetooth USB-dongle in mijn pc zitten. Met bijvoorbeeld Bluesoleil kan ik dan ook muziek op mijn telefoon (SE W950i) over de speakers van mijn pc luisteren. En laat die pc nou net aan mijn receiver hangen.
Is wellicht een goedkopere oplossing?
Dat was wat MartinK nu net zocht. Ik wist niet dat het inmiddels door BlueSoleil werd toegepast, weer iets geleerd vandaag :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 296080

Ik ben om zoek naar een bluetooth stereo headset.
Dus ik zou er graag muziek van mijn telefoon mee willen luisteren en gesprekken kunnen beantwoorden.
Mijn telefoon is een HTC Touch Diamond2.

Zelf ben ik niet zo thuis in de headsets, dus mijn vraag aan jullie is wat een goede bluetooth stereo headset is.

Alvast bedankt!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• efgeha
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 18-02-2021

efgeha

trial and error

Even in mijn glazen bol kijken, kom er op terug........ O-)
Anoniem: 296080 schreef op zondag 26 april 2009 @ 13:04:
Ik ben om zoek naar een bluetooth stereo headset.
Dus ik zou er graag muziek van mijn telefoon mee willen luisteren en gesprekken kunnen beantwoorden.
Mijn telefoon is een HTC Touch Diamond2.

Zelf ben ik niet zo thuis in de headsets, dus mijn vraag aan jullie is wat een goede bluetooth stereo headset is.

Alvast bedankt!

HP Pavilion dv9645

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Ik heb inmiddels de Release Candidate van Windows 7 (7100) draaien en tot mijn grote teleurstelling is A2DP en AVRCP ondersteuning niet meer standaard aanwezig. In versie 7000 werden er nog keurig drivers opgehaald bij Microsoft via Windows Update maar dat werkt niet meer :( :( :(
Blijkbaar was het alleen ter beschikking gesteld voor de test, ik hoop dat Microsoft ze snel weer beschikbaar stelt. Zal wellicht te maken hebben met patenten dat ze ze (nog) niet publiekelijk ter beschikking stellen.

Microsoft heeft het ook al bevestigd: "The RC no longer includes a Bluetooth audio-class driver (vendors of Bluetooth audio devices must now provide their own drivers)."

[ Voor 46% gewijzigd door robertwebbe op 01-05-2009 10:15 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gutteguttegut
  • Laatst online: 08-05 13:51

Gutteguttegut

CEO of TFD

Voor een goedekope A2DP headset kijk even naar deze van DealExtreme.
Ik heb hm net binnen gekregen en tot nu toe werkt hij perfect.
Heb hm getest met mn Nokia E71 en tijdens een korte test geen vreemde dingen gemerkt.
Tijdens de test een gesprek gevoerd en muziek geluisterd.
Ook icm mn laptop kan ik zonder problemen muziek luisteren.
De bouwkwaliteit is niet super maar bij normaal gebruik voorzie ik geen problemen.
* Gutteguttegut is tevreden.
:)

Afbeeldingslocatie: http://www1.dealextreme.com/productimages/sku_8422_1_small.jpg

edit:
De bijgeleverde headset is prut, ik heb hm met mn Creative/Sharp in-ears getest.

[ Voor 7% gewijzigd door Gutteguttegut op 03-06-2009 22:43 ]

The birds turned into The Flying Dutchmen!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cuberob
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 01-06 18:31
klinkt erg mooi maar design vind ik niet bepaald voor onderweg: http://conversations.noki...-video-and-photo-gallery/
wat vinden jullie ervan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 304745

Als bezitter van de Tmobile Vario IV ben ik op zoek gegaan naar enkele Bluetooth STEREO headsets en heb de volgende site gevonden: http://www.onlyhtcdiamond.com/blst.html

Daarnaast ben ik op zoek gegaan naar iets wat onbekende merken voor mij en kwam het volgende tegen:

Qtrek ST10 Bluetooth Stereo Headset http://www.gsmweb.nl/forms3/0598.htm 50euro
Bluetrek Duo Stereo http://www.bluetrek.com/product_stereo.html 50euro (@neckermann)
Plantronics Voyager 855 http://www.plantronics.co...ooth-headsets/voyager-855 50euro ( @eglobalwireless.com http://www.eglobalwireles...tereo-headset-v3-815.aspx)

De Bluetrek sprak mij opzich aan omdat deze gewoon als bluetooth headset gebruikt kan worden maar ook je eigen koptelefoon er op kan aansluiten. Plantronics ziet er heel goed uit maar je zit altijd met het extra oortje die waarschijnlijk niet door een ander oortje vervangbaar is. Qtrek valt voor mij ook af ivm sporten of warme oren in de zomer.
Maar ben eigenlijk nog op zoek naar iets met een display waarop info van een media player en van bellers op verschijnen.. (sony ericsson HBH-DS205 DS220 of DS200 )

Zie op XDA developers dat de Sonorix C3/Tritton AX BlueStream Bluetooth Stereo Headset wel aardig compatible met HTC Touchflo ed is. Ook nog een goede mogelijkheid!

[edit] De Sonorix C3 wordt m hoogstwaarschijnlijk. http://www.gsmweb.nl/forms3/0599.htm staat ie voor 60 euro. IVM compatibiliteit Music players.. Als de ericssons dat ook hebben en de optie hebben om de beller zijn naam weer te geven wordt verander ik nog van gedachte.

Voor degene die geen geklooi met eigen koptelefoon wil maar wel stereo geluid en een display:
Lubix LC1: http://www.lubixmobile.co...&c_type=06&str_block=l001

[ Voor 22% gewijzigd door Anoniem: 304745 op 12-06-2009 13:50 . Reden: nieuwe ontdekking ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!
cuberob schreef op donderdag 04 juni 2009 @ 00:00:
klinkt erg mooi maar design vind ik niet bepaald voor onderweg: http://conversations.noki...-video-and-photo-gallery/
wat vinden jullie ervan?
Ik heb de BH-604 en die is zelfs nog een slagje groter. Je ziet wel vaker mensen op straat lopen met zo'n DJ headset dus echt voor gek loop je nu ook weer niet, althans ik heb nog nooit iemand mij glazig aan zien kijken als ik heb op had.

De BH-905 is een tikkie kleiner en alle nieuwe technische ontwikkelingen zijn gebruikt:
- bluetooth versie 2.1+EDR
- Advanced Audio Distribution Profile (A2DP) 1.2
- Audio/Video Remote Control Profile (AVRCP) 1.0
- Handsfree profile (HFP) 1.5
- Headset profile (HSP) 1.1

Er zijn twee microfoons aanwezig voor het bellen, doordat er twee microfoons zijn is de Digital Signal Processor beter in staat om de stem en het achtergrondgeluid te scheiden.

De ultieme gadget is natuurlijk de Active Noise Canceling modus. Iedeaal als je in een omgeving wil werken waar veel herrie is. ANC aan en ze je hoort er niets meer van! Zelfs in een vliegtuig wordt het muisstil en kun je een dutje doen. Gek genoeg werden mijn oren er wel moe van want het werkt op anti-geluid. Er wordt een zelfde geluid in tegenfase ten gehore gebracht en dat je oren horen niets meer. Er blijft echter wel een beetje geluidsdruk dus er blijft toch een inspanning voor je oren.

Helaas is die nog niet beschikbaar maar zodra ik hem heb zal ik een review plaatsen.

Nokia heeft al wel zelf een filmje erover gemaakt:

[YouTube: http://www.youtube.com/watch?v=RDiVevVVwG0]

EAN code: 6438158044913

[ Voor 7% gewijzigd door robertwebbe op 06-07-2009 13:19 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 44686

Ik ben op zoek naar een bluetooth adapter waarop ik mijn bestaande koptelefoon (shure in ears) kan gebruiken. De bluetooth adapter ga ik dan connecten met de touch pro2. Ik heb op internet de MSI FS110 gevonden, maar die is wat betreft standaarden al wat verouderd. Weet iemand of er nog andere bluetooth adapters zijn die hiervoor geschikt zijn? Als er een andere koptelefoon bij zit is dat prima, die gaat gewoon de kast in :-).

SE HBH-DS205 lijkt overigens een goede keuze. Of zijn er wat betreft audiokwaliteit betere keuzes?

[ Voor 10% gewijzigd door Anoniem: 44686 op 09-06-2009 13:11 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gutteguttegut

Gutteguttegut

CEO of TFD

Anoniem: 44686 schreef op dinsdag 09 juni 2009 @ 01:46:
Ik ben op zoek naar een bluetooth adapter waarop ik mijn bestaande koptelefoon (shure in ears) kan gebruiken. De bluetooth adapter ga ik dan connecten met de touch pro2. Ik heb op internet de MSI FS110 gevonden, maar die is wat betreft standaarden al wat verouderd. Weet iemand of er nog andere bluetooth adapters zijn die hiervoor geschikt zijn? Als er een andere koptelefoon bij zit is dat prima, die gaat gewoon de kast in :-).

SE HBH-DS205 lijkt overigens een goede keuze. Of zijn er wat betreft audiokwaliteit betere keuzes?
Ik weet niet of je 10 euro teveel geld vind....(om te testen).
Maar anders zou ik die van 4 posts terug eens bekijken.
;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 304745

Gutteguttegut schreef op dinsdag 09 juni 2009 @ 14:51:
[...]
Ik weet niet of je 10 euro teveel geld vind....(om te testen).
Maar anders zou ik die van 4 posts terug eens bekijken.
;)
Nou idd.. Heb ik nog zo mn best op gedaan!
TNX @ Gutteguttegut

Wat audio kwaliteit betreft: Voor BT stereo geluid is de A2DP techniek vereist en voor de rest hangt het grotendeels van de kwaliteit oortjes af die je erop aansluit. (Je mag me corrigeren als het niet zo is btw..) Betaalbare tip: Sennheiser

PS hierbij nog even de link van de sonorix c3: http://www.sonorix.com/eng/products/c3.php

Deze heeft wat mij betreft de meeste voorkeur omdat als je gebeld wordt niet je mobiel hoeft te pakken als je wil zien wie belt.. Maar vraag me af of die alleen het nummer weergeeft of ook de naam die bij het nummer hoort..

Bluetrek duo stereo is goeie tweede omdat je em ook als gewone BTheadset kan gebruiken voor t geval je zonder oortjes in de auto gaat zitten. Heeft helaas geen display.. :( Maar je zou dan je beltonen evt. kunnen customizen.. (of ga ik dan toch voor deze?.. is wel 10tje goedkoper)

[edit] word m toch niet wat betreft de Bluetrek..want kan niets vinden over besturing van music player op touch pro. De sonorix daarentegen werkt wel met de TF3D muziek speler en Media player van WindowsMobile 6.1

[ Voor 60% gewijzigd door Anoniem: 304745 op 12-06-2009 00:48 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 35890

Vandaag Jabra Halo bij pdashop gehaald:
http://www.pdashop.nl/pro...tooth-stereo-headset.html

Wat een vet ding... klinkt erg goed, doet niet onder voor bedrade hoofdtelefoon. Maar bovenal: zit lekker en heeft een bescheiden formaat.

Aanrader!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pierre_nr1
  • Registratie: Juni 2005
  • Nu online
Anoniem: 35890 schreef op donderdag 18 juni 2009 @ 11:51:
Vandaag Jabra Halo bij pdashop gehaald:
http://www.pdashop.nl/pro...tooth-stereo-headset.html

Wat een vet ding... klinkt erg goed, doet niet onder voor bedrade hoofdtelefoon. Maar bovenal: zit lekker en heeft een bescheiden formaat.

Aanrader!
Ik zag deze ook staan, ziet er inderdaad goed uit. Hoe zijn de hoge en lage tonen? Zit er een beetje bas in?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• eymey
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 17:00
http://www.pdashop.nl/pro...ail&utm_campaign=vaderdag

Heeft iemand al ervaring met deze headset?

Hij lijkt mij een ideale combinatie van in-ear koptelefoon, bluetooth headset en bluetooth handsfree bellen! Ik vraag me alleen af of je hem ook een beetje kan vouwen om makkelijk mee te nemen en of het ook comfortabel te dragen is met toch maar 1 oortje in je oor (meestal, op de fiets of inde trein, heb ik slechts aan 1 oor geluid zodat m'n andere oor vrij is).

Marstek Venus 5.12kWh v151, CT003 V114 DSMR4, PV 11xEnphase IQ7+ Z-O, 5xEnphase IQ7+ N-W - ~4,7Wp theoretisch, ~3,5Wp praktijk

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 35890

Pierre_nr1 schreef op donderdag 18 juni 2009 @ 12:17:
[...]

Ik zag deze ook staan, ziet er inderdaad goed uit. Hoe zijn de hoge en lage tonen? Zit er een beetje bas in?
Over het gehele spectrum gewoon prima geluid. Niet bijzonder goed of slecht. Denk dat hij het aflegt tegen bijvoorbeeld een Sennheiser PX100.

Voor mij een verademing; m'n ervaring tot nu toe met draadloos A2DP is dat er vaak óf ruis in zit óf slechte drivers en dus bijvoorbeeld weinig bas.

Vooral het design van deze headset is een grote pré: vergelijk 'm maar eens met een BT620s of die enorme BT8030. Hij is lekker licht en dun.

[ Voor 35% gewijzigd door Anoniem: 35890 op 19-06-2009 14:19 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• frickY
  • Laatst online: 22-05 16:04
Autoradio's worden niet besproken in de telecommunicatie-fora. Kijk eens bij AUD, oid.

[ Voor 98% gewijzigd door RoD op 22-06-2009 00:21 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Marty12345
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 02-04 13:28
Beste Allemaal,

Ik heb de BH-604 van nokia en de Jabra A320s op aanraden van dit forum.
Ik draai vista 64bit.
Ten eerste krijg ik foutmeldingen als ik de software installeer, "geen erkende software/niet digitaal ondertekend" Ik kreeg ook geen bluetooth icoon in de balk rechts naast de klot.
Uiteindelijk kon die de Headset niet vinden. Ook de vistaupdate op de site van Jabra kan ik niet eens installeren, krijg meteen een fout. Toen heb ik de software van de Broadcom site gedownload en die geinstalleerd. Weer geen headset herkenning. Toen las ik iets over de headset resetten. Gedaan en gevonden. De headset staat nu netjes onder bluetooth apparaten. Maar.... en dit lees ik meer maar niet de oplossing. Ik kan de headset niet gebruiken want in opname en afspeel apparatuur in vista kan ik niet kiezen voor bluetooth headset. Deze optie verschijnt gewoon niet.
De laatste optie,maar daar was het gisteren te laat voor en de pc kierde enorm... is alles verwijderen en de originele software nog een keer installeren.

Iemand hier een tip? Alle hulp is welkom!!
PS waarom werkt die s...hit niet gewoon out of the box.... :*)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• stavast
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 27-10-2022
Gutteguttegut schreef op woensdag 03 juni 2009 @ 22:42:
Voor een goedekope A2DP headset kijk even naar deze van DealExtreme.
Ik heb hm net binnen gekregen en tot nu toe werkt hij perfect.
Heb hm getest met mn Nokia E71 en tijdens een korte test geen vreemde dingen gemerkt.
Tijdens de test een gesprek gevoerd en muziek geluisterd.
Ook icm mn laptop kan ik zonder problemen muziek luisteren.
De bouwkwaliteit is niet super maar bij normaal gebruik voorzie ik geen problemen.
* Gutteguttegut is tevreden.
:)

[afbeelding]

edit:
De bijgeleverde headset is prut, ik heb hm met mn Creative/Sharp in-ears getest.
wat voor oplader heb jij erbij gekregen? zie hem namelijk ook op ebay staan en dan moet je aangeven wat voor oplader je wilt hebben. op ebay moet hij bijna 15 euro doen incl verzending en op dealextreme is hij goedkoper, vandaar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gutteguttegut

Gutteguttegut

CEO of TFD

stavast schreef op woensdag 08 juli 2009 @ 21:18:
[...]wat voor oplader heb jij erbij gekregen? zie hem namelijk ook op ebay staan en dan moet je aangeven wat voor oplader je wilt hebben. op ebay moet hij bijna 15 euro doen incl verzending en op dealextreme is hij goedkoper, vandaar.
Ik heb er een oplader bij gekregen voor een amerikaans stopcontact zonder verloop plug maar deze had ik hier al liggen.
Afbeeldingslocatie: http://upload.wikimedia.org/wikipedia/commons/thumb/9/9a/A_plug.jpg/180px-A_plug.jpg
maar dan direct vast aan de oplader
Bij de dealextreme plaatjes staan ook een USB oplaad kabeltje..maar die heb ik helaas niet ontvangen :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• stavast
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 27-10-2022
Gutteguttegut schreef op donderdag 09 juli 2009 @ 14:26:
[...]
Ik heb er een oplader bij gekregen voor een amerikaans stopcontact zonder verloop plug maar deze had ik hier al liggen.
[afbeelding]
maar dan direct vast aan de oplader
Bij de dealextreme plaatjes staan ook een USB oplaad kabeltje..maar die heb ik helaas niet ontvangen :(
heb hem ondertussen ook, ben er erg blij mee. ik kreeg gelukkig wel de usb oplaadkabel erbij.. moest hem wel los trekken uit de adapter. dan houdt je een kort kabeltje over met aan de ene kant een usb connector en aan de andere kant een jack stekker.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 117499

Heeft er iemand ervaring met de philips headset SHB9000 in combinatie met een iphone 3gs? Ik krijg binnenkort mijn iphone en zou deze headset graag willen gebruiken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gutteguttegut

Gutteguttegut

CEO of TFD

stavast schreef op zondag 19 juli 2009 @ 14:36:
[...]
heb hem ondertussen ook, ben er erg blij mee. ik kreeg gelukkig wel de usb oplaadkabel erbij.. moest hem wel los trekken uit de adapter. dan houdt je een kort kabeltje over met aan de ene kant een usb connector en aan de andere kant een jack stekker.
Dan ga ik ze toch maar eens mailen, best irri dat ik hm bv niet in mn auto kan opladen...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Spam
  • Registratie: Augustus 1999
  • Laatst online: 30-04 15:52
Heb een paar jaar geleden een Jabra A320s dongle gekocht met een 620s headset. Die 620s heb ik snel weer weggedaan (veelste lomp, heen mooi geluid). Inmiddels heb ik een Plantronics Voyager 855 en wil de dongle weer gaan gebruiken. Echter heb ik de driver CD voor XP niet meer :'( en ik kan 'm maar nergens downloaden. Zelfs naar Jabra gebeld maar die doen heel moeilijk over het opsturen van een CD'tje en ik moet weken wachten.

Heeft iemand hier een site waar ik de drivers kan vinden of kan ik een copietje regelen :? En ja , ik heb al gegoogled en op de jabra site gekeken maar daar staat niets.

We are born, wet, hungry and naked. Then things get worse !

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Spam
  • Registratie: Augustus 1999
  • Laatst online: 30-04 15:52
Anoniem: 117499 schreef op maandag 20 juli 2009 @ 11:23:
Heeft er iemand ervaring met de philips headset SHB9000 in combinatie met een iphone 3gs? Ik krijg binnenkort mijn iphone en zou deze headset graag willen gebruiken.
Ik heb mijn voyager plantronics 855 headset aan de iPhone hangen en ben er niet blij mee. De BT stack van de iPhone is redelijk bagger : valt veel uit, soms ineens blikkerig geluid en verliest verbinding. Schijnt normaal te zijn, zie ook de [iPhone & iPod Touch 2G] Bluetooth headsets & ervaringen

We are born, wet, hungry and naked. Then things get worse !

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 119722

LIMIT-AR schreef op donderdag 17 mei 2007 @ 11:07:
[...]Volgens een member op dit forum zou deze moeten werken met bluetooth headsets. Maar heb ik dan alleen geluid of kan ik ook gebruik maken van de microfoon die op de headset zit?
Volgens een member op dit forum zou deze moeten werken met bluetooth headsets. Maar heb ik dan alleen geluid of kan ik ook gebruik maken van de microfoon die op de headset zit?
[/quote]

Ik heb onlangs ook een Sitecom CN-532 overgenomen. Die CN-521 dongle had ik hier al liggen. Ooit een uit een bak bij MM gevist. Werkt prima die headset via de PC en m'n WM devices. Nu nog de voicedial. Is met nog niet gelukt.Ook belangrijk voor mij. M'n devices ondersteunen allemaal ad2p Bereik van het geehl is ook voldoende.

Eerder (sinds 20060 had ik al een Airlive BT-120HP maar die ondersteund geen voicedial werkte echter wel goed met muziek. Maar is weer een beetje slapper van opbouw.Wel werden hierbij BT dongle gelevert.

[ Voor 3% gewijzigd door Anoniem: 119722 op 25-08-2009 13:05 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Spam schreef op maandag 27 juli 2009 @ 11:55:
Heb een paar jaar geleden een Jabra A320s dongle gekocht met een 620s headset. Die 620s heb ik snel weer weggedaan (veelste lomp, heen mooi geluid). Inmiddels heb ik een Plantronics Voyager 855 en wil de dongle weer gaan gebruiken. Echter heb ik de driver CD voor XP niet meer :'( en ik kan 'm maar nergens downloaden. Zelfs naar Jabra gebeld maar die doen heel moeilijk over het opsturen van een CD'tje en ik moet weken wachten.

Heeft iemand hier een site waar ik de drivers kan vinden of kan ik een copietje regelen :? En ja , ik heb al gegoogled en op de jabra site gekeken maar daar staat niets.
http://www.jabra.com/Site...ort/Pages/JabraA320s.aspx

Even rechts bovenin kijken

[ Voor 9% gewijzigd door robertwebbe op 24-08-2009 19:53 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 119722

Ik zie dat nog niemand de Sony HWS-BTA2W heeft getest, een bluetooth audio receiver/transmitter.

Volgens de specificaties zou die tot 10m moeten werken, dit is in de praktijk helaas niet zo.
Bij meer dan 2m heb je al kans op haperingen, en vanaf 4m is het gewoon kansloos, constant wegvallend geluid.
Dat zal toch een probleem blijven, die afstand.

Ik zoek er wel eentje omdat de afstand die ik moet overbruggen niet te groot is, 2 a 3 meter.
http://www.dealextreme.com/details.dx/sku.27212

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 320850

Hallo, na veel proberen , passen en meten heb ik op mn motorhelm een Parrot SK4000 ingebouwd. Via A2DP krijgt mijn Schuberth C3 helm nu kristalhelder en echt hifi muziek door van mijn Nokia 5800 telefoon. Uiteraard kan ik via hetzelfde kitje ook heel goed telefoneren op de motor. Ik heb van de installatie van het kitje een fotohandleiding gemaakt die op mijn siteke staat op http://maffevrienden.info . Er staat ook een stukje review in één van de artikels daar. Mocht je het ook doen : veel succes ! Hulp nodig ? Mail gerust !

• martijnve
  • Registratie: December 2004
  • Laatst online: 06-06 14:21
Ik heb vanmorgen mijn (no-name) bluetooth adaptertje binnen gekregen, deze wil ik gebruiken icm mijn sony drc-bt15 headset (A2DP, Microfoon, remote controll).

Na inpluggen van de ontvanger werkte deze onmiddelijk en kon ik probleemloos verbinden met de headset. Deze klaagde echter over missing drivers die windows update fijntjes voor mij binnen haalde waarna ik muziek kan luisteren.

Nu komt echter het probleem, zodra ik de microfoon probeer te gebruiken schakelt de stereo audio uit (ik start bijv teamspeak op of ga naar de recording tab in het sound menu van het windows control pannel |:). De gewone mono bluetooth audio blijft echter wel werken.

Ik zit al een tijd rond te googelen maar vind niet wat gerelateerd is aan mijn probleem en zou zo niet meer weten waar ik het moet zoeken. Het lijkt niet aan windows te liggen die staat gewoon muziek te maken op de uitgang alleen de headset lijkt er zelf mee te stoppen :'(

Is dit een oplosbaar probleem of moet ik gewoon een nieuwe headset of bt adapter kopen?

Edit: Ik heb lang getwijfeld waar ik dit neer zou zetten maar uiteindelijk toch voor dit topic gekozen. Excuses als dat een foute keuze was.

[ Voor 6% gewijzigd door martijnve op 31-12-2009 13:24 ]

Mini-ITX GamePC: Core i5 3470 | 16GB DDR3 | GTX 970 4GB | Samsung 830 128GB | Dell u2711 (27", IPS,1440p), 2343BW

Martijn, om met de deur in huis te vallen, dit probleem is niet op te lossen.

Het komt er op neer dat er twee verschillen profielen zijn die apart gebruikt worden. Zo heb je het A2DP profiel voor simplex hifi stereo muziekweergave, deze ondersteunt geen microfoon voor de terugweg zeg maar.
Daarnaast heb je het HSP profiel voor telefoongesprekken, dat is een mono full duplex verbinding met een bandbreedte tussen de 300 Hz en 3400 Hz (dit is een standaard in telefonie). Je kunt beide profielen niet gelijktijdig actief hebben in 1 verbinding. Dat betekent dus dat je of een hifi stereo verbinding hebt zonder microfoon of een lage kwaliteits audioverbinding met microfoon.

Ik hoopte twee jaar geleden al dat de buetooth organisation iets zou bedenken dat het mogelijk zou maken om een hifi stereo verbinding te hebben tensamen met een hifi mono microfoon maar ik heb er tot op heden nog niets van gezien. Zowel bij het A2DP profiel als het HSP profiel niet. Ik ben er dus bang voor dat er op korte termijn ook geen oplossing is te verwachten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PcFer
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 19-05 19:50
Ik heb vandaag de Bluetooth Headset van Deal Extreme binnen gekregen. Hij kost maar 9 euro en iedereen was positief, vooral over de geluidskwaliteit. Het apparaatje werkt prima, maar ik heb echt moeilijk veel ruis op de achtergrond, redelijk irritant. Is dat bij al die bluetooth headsets zo, of komt 't gewoon door "goedkope prul"?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dinkelover
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 07-06 18:46
Ik ben al een stuk wijzer geworden uit onderdelen van dit topic. Echter vat ik 1 ding nog niet. Hoe weet je of je bluetooth adapter in de PC a2dp aankan? Ik wil namelijk een toekomstige bt headet ook gebruiken voor de pc, maar ik kan via de website (http://www.trust.com/15300) niet terugvinden of deze dat ondersteund, en al helemaal niet met WIn 7 64-bit. In apparaatbeheer heb ik bijvoorbeeld al 4 "Bluetooth randapparaat" onderdelen bij Overige Hardware staan, die ik niet geinstalleerd krijg. Verder werkt de BT dongle prima met data.

En om heel kort door de bocht te komen, wat eigenlijk niet in dit topic hoort, maar wellicht weten jullie het antwoord: kan ik de HBH DS200 als headset (mic+audio non stereo) voor de PC gebruiken en tevens gebruiken via a2dp voor mobiel én PC. Uit reacties eerder moet ik zeggen van wel, maar dan weet ik nog steeds bovenstaande alinea niet. Ik vind het bij nieuwe BT dongles ook niet als specificatie staan. Win 7 heeft het standaard, maar ook voor oudere dongles?

pepernooot

Acties:
  • 0 Henk 'm!
dinkelover schreef op dinsdag 26 januari 2010 @ 11:06:
Hoe weet je of je bluetooth adapter in de PC a2dp aankan?
Het antwoord is redelijk eenvoudig, het ligt hem eraan welke bluetooth stack je gebruikt. Als je geen extra software installeert dan gebruik je de standaard Microsoft stack en in geen enkele Windows versie zit A2DP standaard in. In de allereerste beta van Windows 7 zat het wel maar daarna niet meer.

Als je een bluetooth adapter koopt, zit daar vaak een software stack bij. Dat soort pakketjes voegen extra profielen toe en dan is het wel weer mogelijk. Veel gebruikte stacks zijn bijvoorbeeld Broadcom Widcomm, Bluesoleil en Toshiba. Maar er zijn ook van die 5 euro dingen waarbij je helemaal geen software krijgt en dan gebruik je dus de zeer magere Microsoft bluetooth stack. Het enige wat je dan nog zou kunnen doen is de zelf de BlueSoleil stack kopen, dat is de enige die los aan eindgebruikers te koop wordt aangeboden.

Bij de eigenschappen van je bluetooth adapter in apparaatbeheer kun je zien welke stack gebruikt wordt. Bij mijn Sony Vaio heb ik Widcomm van Broadcom (naar mijn mening de beste).
kan ik de HBH DS200 als headset (mic+audio non stereo) voor de PC gebruiken en tevens gebruiken via a2dp voor mobiel én PC.
De HBH-DS200 kan meerdere verbindingen aan maar een bepaald profiel kan maar aan 1 ander apparaat gelijktijdig verbonden zijn. Daarnaast kan de HBH-DS200 natuurlijk ook maar in 1 mode tegelijk werken, headset of hifi stereo.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dinkelover
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 07-06 18:46
robertwebbe schreef op dinsdag 26 januari 2010 @ 22:41:
[...]
Het antwoord is redelijk eenvoudig, het ligt hem eraan welke bluetooth stack je gebruikt. Als je geen extra software installeert dan gebruik je de standaard Microsoft stack en in geen enkele Windows versie zit A2DP standaard in. In de allereerste beta van Windows 7 zat het wel maar daarna niet meer.
...
Ah, akkoord, bedankt! Ik heb nu via de Trust site wel de software/driver gedownload (57MB, veel teveel om alleen maar driver te zijn) voor Vista 64-bit. Deze installeerde zonder problemen. Apparaatbeheer geeft nu Broadcom Bluetooth 2.0 EDR USB Dongle. Het zal wel goed zitten. A2dp via pc was de minst belangrijke eis, vooral zekerheid als headset voor PC was belangrijk (voipbuster/skype enz).

[ Voor 37% gewijzigd door dinkelover op 26-01-2010 23:20 ]

pepernooot

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sebastius
  • Registratie: September 2000
  • Nu online

sebastius

Laten we lekker link gaan doen

Vraagje: Ik wil mijn bestaande speakersetje in de keuken voorzien van Bluetooth, zodat de iPod touch op een andere plek kan hangen. Bestaat er zoiets? Dus Bluetooth -> Jack Audio

Ik heb net aardig wat afgespeurd, maar kon niet zo snel iets vinden...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gutteguttegut

Gutteguttegut

CEO of TFD

sebastius schreef op vrijdag 29 januari 2010 @ 11:16:
Vraagje: Ik wil mijn bestaande speakersetje in de keuken voorzien van Bluetooth, zodat de iPod touch op een andere plek kan hangen. Bestaat er zoiets? Dus Bluetooth -> Jack Audio

Ik heb net aardig wat afgespeurd, maar kon niet zo snel iets vinden...
Eeh..dat doen er toch velen?
Gutteguttegut in "Bluetooth Stereo (A2DP) topic"
Deze wel iig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sebastius
  • Registratie: September 2000
  • Nu online

sebastius

Laten we lekker link gaan doen

Stom zeg! Die bestel ik eventjes :) Bedankt!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dirkjesdirk
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 20:33

Het installeren gaat als ieder ander bluetooth apparaat: pairen, code invoeren, en gaan met die banaan.

De geluidskwaliteit is prima.

Hier een filmpje:
[video]

k kan bevestigen dat het bereik van deze sony belabberd is. Ik gebruik deze om het geluid van mijn laptop naar mijn stereo te sturen. Deze staat hooguit op 1,5 meter afstand het het geluid is distorted. Brol ding dus.

Zit nu alleen te kijken of de Voiis Stereo Music Gateway (nu op ibood) een beter bereik heeft.

Grootgebruiker van MS Word. Maar het wordt nooit perfect...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zybertweak
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 11:08
post hier even mijn oplossing voor de problemen die ik had met mijn Voiis gekocht op ibood en het verbinden met mijn laptop.
Bluetooth was correct geïnstalleerd op mijn laptop met win7 64bit met de laatste driver van HP (Okt 2009) maar als ik verbinding met de voiis wou maken dan werd er wederom naar stuurprogramma's gezocht en werd er 1 niet gevonden. Windows 7 probleemoplosser leidde me naar de website van mijn bluetooth device: broadcom (http://www.broadcom.com/support/bluetooth/update.php).

Echter wilde dit niet updaten bij mij. Wat gelukkig wel werkte was deze driver van packard bell, deze is van nov 2009 dus iets nieuwer en wil gelukkig wel installeren op mijn hp laptop: ftp://ftp.packardbell.com...0/broadcom_bt_6209700.exe

Ben er nu erg tevreden over! Heerlijk om helemaal kabelloos te kunnen computeren en het geluid over mijn goede boxen te horen! Geluidskwaliteit vind ik prima! Per kabel is het wat zuiverder en hoor je iets meer detail maar dat is te verwachten.

[ Voor 11% gewijzigd door Zybertweak op 10-04-2010 13:53 . Reden: aanvulling ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dirkjesdirk
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 20:33
dirkjesdirk schreef op maandag 22 maart 2010 @ 10:55:
[...]

k kan bevestigen dat het bereik van deze sony belabberd is. Ik gebruik deze om het geluid van mijn laptop naar mijn stereo te sturen. Deze staat hooguit op 1,5 meter afstand het het geluid is distorted. Brol ding dus.

Zit nu alleen te kijken of de Voiis Stereo Music Gateway (nu op ibood) een beter bereik heeft.
Kan inmiddels bevestigen dat de Voiis een VEEL beter bereik heeft. En het geluid is prima.

Grootgebruiker van MS Word. Maar het wordt nooit perfect...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Koesper
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 09-05 10:23

Koesper

Matched: Blah blah

Na een Pulsar 590E versleten te hebben, en nu mn 2e Sony DR BT50 zojuist sneuvelt, zal ik toch maar weer eens op zoek moeten gaan naar een nieuwe. Hmm... die Nokia BH-905 is wel erg mooi, maar erg kostbaar...

Heeft iemand nog alternatieven voor een 'over the head / around the ear' bluetooth stereo headset?
Moet er beetje netjes uitzien, en budget liefst onder de €100

When I roll my head across my keyboard, it says: aerfcdv5y8iuh7y6t5rf4e3

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hobbit13
  • Registratie: December 2008
  • Laatst online: 04-06 22:58
Ik gebruik al een paar jaar een Sony DR50BT headset, naar mijn mening de best klinkende BT headset.

Op mijn mobiel (WM6.5) kan ik 'm gebruiken middels het A2DP MP3 profile, wat ietsje beter klinkt als de SBC codec die normaal gebruikt wordt voor stereo audio over BT. Ik gebruik hiervoor het progje "MSI Blueplayer", zeer ranzig, maar het werkt.

Kent iemand software voor Windows XP/7 die het mogelijk maakt het MP3'tje onveranderd door te sturen naar het headset? Met de Toshiba stack kan ik wel de bitrate van de SBC omhoog gooien (tot 384kbit), maar dat klinkt nog steeds minder helder dan direct MP3 streamen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Die Bruine
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 07-06 22:43
Helaas neit gratis, maar hiermee kun je bijna alles. Streamen in stereo, skippen stoppen, noem maar op. De standaard driver ondersteunt geen A2DP. Dat is het probleem...

...heeft geleerd vandaag al te doen wat morgen pas hoeft te gebeuren

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• yur400
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 07-06 15:30
Ik zoek op het moment naar een bluetooth headset met volume, forward/rewind, pauze/afspelen en telefoon opnemen knop.
Ik wil het gebruiken met mijn Galaxy S (Android device)

Ik heb tot nu toe de JabraBT3030 en SE MW600 gevonden. Beiden hebben alle knoppen en een 3,5mm jack ingang waardoor je andere (betere) oortjes kunt gebruiken. :) Mijn voorkeur gaat naar de WM600, maar deze lijkt compatibiliteit problemen te hebben op Android devices.

Iemand ervaring met de bovengenoemde producten of andere tips?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Waffle
  • Registratie: Juni 2008
  • Laatst online: 06-06 11:58
Ik dacht eerst dat mijn net aangeschaftte Voiis een verkeerde aankoop was. Bleek opeens dat hij stoorde met mijn draadloze speakers de Logitech Z5450.

Overigens wil ik de poster hier ergens boven me even bedanken voor de HP drivers, want ik was er anders waarschijnlijk nooit uitgekomen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 381696

Al enige tijd probeer ik de muziek van Spotify (Premium) te streamen van mijn Sony Xperia X10 (niet geroot) naar mijn stereo (Philips Streamium MCi730), maar tevergeefs. Volgens mij zou het ook moeten kunnen via een geschikte bluetooth receiver. Philips heeft me telefonisch laten weten dat dit niet zou kunnen, maar dat lijkt me een te gemakkelijk antwoord. Op mijn stereo kan ik geen BT devices selecteren. Nu heb ik de volgende producten op het oog:

Sony MBR-100
http://www.bestekeus.nl/p...ver_MBR100-pId-23047.html

Sony HWS-BTA2W
http://www.cbshop.nl/Sony_HWS-BTA2W

Weezy
http://www.unplugyourmusic.com/en/unplug.aspx

Misschien dat iemand van hier weet of dit mijn stream kan realiseren of een goede andere optie weet?

Groet,
Edwin

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Je kunt denk ik het beste een uPNP koppeling via wifi maken, dan hoef je geen extra hardware aan te schaffen en je hebt behalve een audio koppeling ook nog een control koppeling zodat je via je Philips remote ook door je muziek kunt zappen. Volgens mij wordt de track info ook nog doorgegeven aan je MCi730. Als je een bluetooth koppeling maakt heb je alleen maar een audio koppeling.

De Sony Ericsson X10i (Android 2.1) heeft standaard geen uPNP client maar daar is natuurlijk wel een app voor:
http://android.sygem.com/shareme/

Vergeet niet je router te checken of uPNP wel open/aan staat, bij veel routers wordt dat standaard uit gezet en dan zien ze elkaar niet.

[ Voor 13% gewijzigd door robertwebbe op 03-12-2010 13:41 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Dank voor je reactie. Klinkt logisch alleen werkt Spotify (door mij meest gebruikt) volgens mij niet met UPNP. Had vanmorgen al de app UPnPlay geprobeerd. Herkend wel mijn Streamium stereo en X10 uiteraard. Alleen opent die alleen locale folders, MP3tunes en UPNP op mijn laptop (Twonky, WMP). Als dit wel kan, zou je mij als newbie aan kunnen geven hoe ik dat doe? Uiteraard ga ik ShareMe vanavond even proberen.....

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Er wordt bij dergelijke client vanuit gegaan dat de muziek in gangbaar formaat wordt opgeslagen. Ik vermoed dat Spotify bewust een afwijkend formaat gebruikt om de content te beschermen tegen kopieren. Als dat zo is dan is een bluetooth overdracht misschien niet eens zo'n gek idee, echter heb je dan alleen een audio koppeling. Je zult je mobiel dan moeten gebruiken als remote, je stereo zijn dan slechts je bleutooth speakers.

De Sony Ericsson MBR-100 zal het prima doen. Je hangt hem gewoon continu aan de voedingsadapter en verstopt hem een beetje achter de radio. Via een adapterkabeltje hang je hem dan aan een ingang. Bluetooth heeft wel slechts enkele meters bereik (terwijl wifi vaak door het hele huis dekking heeft).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Dank je wel Robert voor weer zo'n snelle reactie. Je post is eigenlijk een bevestiging van mijn vermoeden. Spotify gebruikt voor zover ik weet Vorbis Ogg en afzonderlijke URL's. Vandaar ook dat ik aan BT dacht als optie, misschien een stukje minder van kwaliteit, maar wel het doel bereikt. Alhoewel ook dat afwachten is, want ik heb ergens gelezen dat Spotify ook AVRCP zou moeten ondersteunen om het te kunnen realiseren (aaargh!!!).

De Sony MBR-100 staat overigens niet op de Sony Ericsson website als compatible met de X10, maar ik zie niet in waarom dat niet zou kunnen. Enkele meters bereik (ik ga uit van < 10 meter) is niet zo'n punt. Ik hoef niet met mijn X10 onder de douche de stereo te bedienen ;-) .

Share Me ga ik in ieder geval nog proberen, inmiddels wel de MBR-100 besteld. Voor 25,- incl. verzending kan ik hier niet echt een buil aan vallen. Zodra ik hem heb kunnen testen, laat ik het hier even weten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

yur400 schreef op dinsdag 21 september 2010 @ 23:32:
Ik zoek op het moment naar een bluetooth headset met volume, forward/rewind, pauze/afspelen en telefoon opnemen knop.

Iemand ervaring met de bovengenoemde producten of andere tips?
Heb erg goede ervaring met de Philips SHB9000/00.

Succes met je zoektocht.
Edwin

Acties:
  • 0 Henk 'm!

@Robbert Webbe:
ShareMe blinkt uit in eenvoud. Wanneer ik 'add share' selecteer, kom ik op mijn SD card waar ik een directory share kan selecteren (in mijn geval 'Users' en 'Storage'). Alhoewel ik de map in 'Users' selecteer komt deze niet terug wanneer ik bestanden open via mijn stereo. Wel kan ik andere muziekbestanden openen, alhoewel deze in het display worden weergegeven als een lange reeks cijfers en letters; artiest en track worden dus niet weergegeven. WMA files worden kort (wel volledig met data en album art) weergegeven en vervolgens afgebroken vanwege het feit dat het "Song formaat niet wordt ondersteund" (..??), vervolgens wordt de toepassing afgebroken.

Mijn voorlopige conclusie is dat alleen opgeslagen bestanden weergegeven kunnen worden via ShareMe en dus niet 'live streams'. Hopelijk heb ik ongelijk, dan zou een uitleg erg fijn zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

De Sony Ericsson MBR-100 net binnen en aangesloten Met mijn Sony Ericsson Xperia kan ik nu mijn Spotify playlists - via AUX - met bluetooth binnen laten komen op mijn stereo, de Philips Streamium MCi730!!

Enig nadeeltje is overigens dat ik het volume flink hoog moet zetten om eenzelfde output te kunnen krijgen. Als iemand hier nog een oplossing voor heeft ben ik helemaal een gelukkig man !
Pagina: 1 ... 13 14 Laatste