Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 174427

ChrisM schreef op woensdag 26 maart 2008 @ 18:55:
[...]

Deze functies worden alleen ondersteund als je een SonyEricsson telefoon hebt. Volgens mij is hier namelijk geen Bluetooth specificatie voor, dus SE heeft zelf iets gemaakt/bedacht en dat geimplementeerd. Maar dat werkt dus niet op andere telefoons. (Wel heel goed trouwens op alle Walkman telefoons met Bluetooth 2.0! :P)
Ik heb uiteraard ook al het nodige gegoogled, en het schijnt ook wel met andere toestellen te werken dan van het merk SE. Vaak moeten er wel speciale handelingen (register aanpassingen) etc voor worden gedaan. Ik hoop dus toch stiekem dat het met de N82 ook te realiseren is ;)

Toch stoor ik mij het meest aan de lags, en lijkt me niet dat dit komt omdat het geen SE toestel is :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 203250

Deze vraag is misschien al gesteld, maar is het mogelijk om muziek die op je pc staat af te spelen via de boxen van je mobiel (met een USB Bluetooth adapter met A2DP en een mobiel met A2DP) ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ChrisM
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 16:01
(jarig!)
Anoniem: 203250 schreef op zaterdag 05 april 2008 @ 14:55:
Deze vraag is misschien al gesteld, maar is het mogelijk om muziek die op je pc staat af te spelen via de boxen van je mobiel (met een USB Bluetooth adapter met A2DP en een mobiel met A2DP) ?
Nee... Bekijk maar eens goed de Bluetooth services op je mobiel en vergelijk deze met de services op een A2DP headsetje. Bij je mobiel staat iets van dat het alleen maar versturen kan, niet ontvangen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• justice strike
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 06-06 23:40
ChrisM schreef op zondag 06 april 2008 @ 14:21:
[...]

Nee... Bekijk maar eens goed de Bluetooth services op je mobiel en vergelijk deze met de services op een A2DP headsetje. Bij je mobiel staat iets van dat het alleen maar versturen kan, niet ontvangen.
kan ansich wel, als je een driver installeert

U can call me sir.... or justice as long as u bow down ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• aliberto
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 03-06 01:41
ik ben zelf bezig om thuis alles via bluetooth te laten verlopen,
Nou waren mijn ogen gevallen op de Parrot DS1120 speakers,
Waarom ik klein wil, is omdat dit netter oogt en wil geen basbox meer.
Ik weet dat er een Parrot Bluetooth Hi-Fi Sound System uit is, maar deze is net iets te prijzig en tevens ook te groot voor mij.

Wat ik niet kan vinden over de Parrot DS1120 is het volgende:

Hoe functioneren deze speakers qua bass weergave en zijn ze uberhaupt goed zuiver qua geluid.
Ik luister namelijk erg gevarieerde muziek, van klassiek tot trance en alles wat er tussen zit. (behalve hardrock)

Waar ik ze voor wil gebruiken is voor telefoon/mp3 speler en pc.

Overigens wilde ik jullie medetweakers nog wat informatie delen met betrekking tot de Parrot DS1120 om zo hopelijk wat duidelijker beeld te schetsen:

Youtube

Op franse website

Nederlandse site (erg traag met openen van website)

De goedkoopste prijs die ik gevonden heb is 160 euro voor de Parrot DS1120

Hopelijk dat er iemand zijn mening kan geven over wat hij er van vind met betrekking tot geluidskwaliteit of techniek bijvoorbeeld

Kennis begint met informatie vergaren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dirkjesdirk
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 07-06 12:23
Ik ben bezit de audio van mijn laptop te streamen naar mijn desktop pc met betere speakers. Beide pc's hebben een BT dongle die A2DP ondersteunen, maar als ik verbinding wil maken, kan dat alleen tussen de pc's als pc's. Het profiel van BT stereo audio staat er niet bij. Hoe los ik dit op :?

Grootgebruiker van MS Word. Maar het wordt nooit perfect...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• justice strike
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 06-06 23:40
hier maar even proberen

Ik ben al een tijdje op zoek naar een bluetooth adapter waar je je eigen microfoon in kunt pluggen. Ik wil namelijk een throat mic erop aansluiten juist omdat deze zoveel beter tegen de wind kunnen.

Echter ik heb het nergens kunnen vinden. Terwijl het me niet zo'n heel vreemd iets is.

Wat ik dus eigenlijk zoek.

ad2p adapter mogelijk met remote control knoppen
waar je je eigen mic en eigen oordopjes in kunt pluggen. Dit laatste is niet zo'n probleem. Er zijn al enkele van sony ericsson die dit kunnen. Het eerste is meestal het probleem.

wie weet waar ik datgene wat ik zoek kan vinden?

U can call me sir.... or justice as long as u bow down ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dirkjesdirk
dirkjesdirk schreef op maandag 07 april 2008 @ 22:26:
Ik ben bezit de audio van mijn laptop te streamen naar mijn desktop pc met betere speakers. Beide pc's hebben een BT dongle die A2DP ondersteunen, maar als ik verbinding wil maken, kan dat alleen tussen de pc's als pc's. Het profiel van BT stereo audio staat er niet bij. Hoe los ik dit op :?
Goed, ben inmiddels al wat verder gekomen. De audio verbinding is er en verschijnt ook als 'geluidskaart' bij de soundinstellingen van mijn laptop. Er wordt ook weergegeven dat de muziek via BT wordt afgespeelt, maar ik hoor niets op mijn desktop. Wat moet ik op die desktop nog instellen om het geluid van de laptop te horen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dirkjesdirk
Heb vanwege het ontbreken van reactie maar even gereageerd in dit topic: dirkjesdirk in "A2DP audio van PDA op Windows XP afspelen"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WoutF
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 16:00

WoutF

Hoofdredacteur
Ik heb vanmiddag de Plantronics Pulsar 260 aangeschaft. Volgens de verkoper kon ik gewoon een 3.5mm naar 2.5mm plug gebruiken om mijn Sennheiser dopjes aan te sluiten. Als ik dit doe, werken de knopjes helemaal niet. Het maakt niet uit elke knop ik indruk, ze functioneren allemaal als voicedial activatie.

Kan ik een 'slechte' verloopplug hebben? of werkt dit gewoon helemaal niet? :{

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WoutF

WoutF

Hoofdredacteur
WoutF schreef op maandag 14 april 2008 @ 23:10:
Ik heb vanmiddag de Plantronics Pulsar 260 aangeschaft. Volgens de verkoper kon ik gewoon een 3.5mm naar 2.5mm plug gebruiken om mijn Sennheiser dopjes aan te sluiten. Als ik dit doe, werken de knopjes helemaal niet. Het maakt niet uit elke knop ik indruk, ze functioneren allemaal als voicedial activatie.

Kan ik een 'slechte' verloopplug hebben? of werkt dit gewoon helemaal niet? :{
Hmm, de geluidskwaliteit valt ook best tegen. 't Was een impulsaankoop, en niet zo'n goede blijkt nu wel :P

Ik zoek eigenlijk gewoon een Bluetooth versie van mijn Nokia AD-43. Heeft iemand suggesties?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 174427

Anoniem: 174427 schreef op vrijdag 28 maart 2008 @ 18:35:
[...]

Ik heb uiteraard ook al het nodige gegoogled, en het schijnt ook wel met andere toestellen te werken dan van het merk SE. Vaak moeten er wel speciale handelingen (register aanpassingen) etc voor worden gedaan. Ik hoop dus toch stiekem dat het met de N82 ook te realiseren is ;)

Toch stoor ik mij het meest aan de lags, en lijkt me niet dat dit komt omdat het geen SE toestel is :(
Door de nieuwe firmware die voor de n82 is uitgekome is het caller id probleem opgelost. De lags zijn helaas nog steeds aanwezig :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dirkjesdirk
dirkjesdirk schreef op dinsdag 08 april 2008 @ 22:27:
[...]

quote:
Ik ben bezig de audio van mijn laptop te streamen naar mijn desktop pc met betere speakers. Beide pc's hebben een BT dongle die A2DP ondersteunen, en als ik connect is er verbinding en verschijnt BT stereo audio ook als 'geluidskaart' bij de soundinstellingen van mijn laptop. Er wordt ook weergegeven dat de muziek via BT wordt afgespeelt, maar ik hoor niets op mijn desktop.
Wat moet ik op die desktop nog instellen om het geluid van de laptop te horen? Of doe ik iets aders fout?? 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Die Bruine
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 07-06 22:43
@WoutF

Ik ga zondag hopelijk een BT3030 aanschaffen op Beverwijk. Als ik deze daar niet kan vinden bestel ik 'm zondagavond nog bij headset. Dus als je nog even geduld hebt zal ik mn bevindingen posten. De Jabra heeft een standaard mini-jack. Dat vind ik al een plus. Ik hoop deze dan in mijn helm in te kunnen bouwen. Standaard doppen er ing en dan iets met klittenband voor de Mic. En als dat niet lukt, jammer. Heb ik alsnog mijn stereo headset, waar het ook voor bedoeld is :+

...heeft geleerd vandaag al te doen wat morgen pas hoeft te gebeuren

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WoutF

WoutF

Hoofdredacteur
Die Bruine schreef op woensdag 23 april 2008 @ 14:20:
@WoutF

Ik ga zondag hopelijk een BT3030 aanschaffen op Beverwijk. Als ik deze daar niet kan vinden bestel ik 'm zondagavond nog bij headset. Dus als je nog even geduld hebt zal ik mn bevindingen posten. De Jabra heeft een standaard mini-jack. Dat vind ik al een plus. Ik hoop deze dan in mijn helm in te kunnen bouwen. Standaard doppen er ing en dan iets met klittenband voor de Mic. En als dat niet lukt, jammer. Heb ik alsnog mijn stereo headset, waar het ook voor bedoeld is :+
Tof, die kende ik nog niet. Het is qua specs precies wat ik zoek. Ik ben benieuwd naar je bevindingen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dirkjesdirk
dirkjesdirk schreef op zaterdag 19 april 2008 @ 22:59:
[...]
Ik ben bezig de audio van mijn laptop te streamen naar mijn desktop pc met betere speakers. Beide pc's hebben een BT dongle die A2DP ondersteunen, en als ik connect is er verbinding en verschijnt BT stereo audio ook als 'geluidskaart' bij de soundinstellingen van mijn laptop. Er wordt ook weergegeven dat de muziek via BT wordt afgespeelt, maar ik hoor niets op mijn desktop.
Goed, wegens totaal gebrek aan reacties ben ik zelf een intensieve speurtocht gaan ondernemen. Het blijkt dat a2dp waarbij een pc/laptop als a2dp SERVER fungeert, eigenlijk alleen maar kan met de bluesoleil stack software op de ontvangende pc. Met enige creativiteit is dat nu uiteindelijk ook gelukt. >:)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Die Bruine
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 07-06 22:43
Op Beverwijk niemand gevonden die er ook maar van heeft gehoord. Ik bestel 'm morgen dus lekker gewoon bij headsetstore.nl. Waarschijnlijk vrijdag dan binnen en dan post ik wel wat ik er van vind. Jammer dat ik 'm ook nog niet in de winkel heb gezien.

...heeft geleerd vandaag al te doen wat morgen pas hoeft te gebeuren

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Koesper
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 09-05 10:23

Koesper

Matched: Blah blah

Casman schreef op vrijdag 08 februari 2008 @ 09:04:
[...]

Heeft er echt niemand ervaring met deze headset? ik zit er namelijk serieus over te denken om hem te kopen, maar aangezien hij ergens tussen de 150€ en de 200€ kost doe ik dat niet zomaar op de gok :-)

[afbeelding]
Ik heb hem inmiddels toch maar gekocht... en mn eerste indrukken zijn erg goed!
voelt robuust aan, geluidskwaliteit is hartstikke netjes (icm mijn Sony Ericsson w960i)

Nog even een paar daagjes mee rond spelen en dan maar eens kijken of ik een review in elkaar kan bakken...

When I roll my head across my keyboard, it says: aerfcdv5y8iuh7y6t5rf4e3

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Terror
  • Registratie: Juni 1999
  • Laatst online: 11:58
Vandaag een Nokia BH 501 bij Media Markt gehaald (€49). Geweldig ding. Verreweg de beste headset die ik vooralsnog op gehad heb. Zowel mijn HTC TyTn (smarthpone) als mijn Dells XPS 1530 (laptop) herkende hem gelijk. Headset zit lekker. Geluid klinkt lekker vol van klank.

Dell XPS M1530 (Red) | T8300 | 4 GB | 750 GB 7200 rpm | 8600m GT | Wifi N | 1440x900 LG | 9 Cells | Windows 8.1 Pro x64

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• maxvdh
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 08:56
Zijn er ondertussen al mensen met een ervaring over de Jabra BT3030? Ik zit zelf ook te denken om er één te kopen aangezien mijn N82 geen mediaknoppen heeft op de bijgeleverde handsfreeset/oortjes en ik het wel een mooi (draadloos) ding vindt.

Zal het trouwens veel verschil uitmaken of ik een Jabra BT320s neem (bluetooth 1.2) of de BT3030 (bluetooth 2.0) met betrekking tot schokjes in de muziek als ik hem alleen maar laat connecten met mijn N82 en verder met niets?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 147126

Terror schreef op dinsdag 06 mei 2008 @ 01:22:
Vandaag een Nokia BH 501 bij Media Markt gehaald (€49). Geweldig ding. Verreweg de beste headset die ik vooralsnog op gehad heb. Zowel mijn HTC TyTn (smarthpone) als mijn Dells XPS 1530 (laptop) herkende hem gelijk. Headset zit lekker. Geluid klinkt lekker vol van klank.
Heb deze al 2 jaar maar dan het orgineel (iTech Blueband). Geweldig ding en altijd veel gebruikt, maar de accu begint nu wel merkbaar minder te worden, en de oorkussens beginnen nu ook te scheuren. Denk er aan om gewoon dezelfde weer te kopen (maar dan van Nokia) :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Anoniem: 147126 schreef op maandag 12 mei 2008 @ 21:34:
[...]
Heb deze al 2 jaar maar dan het orgineel (iTech Blueband). Geweldig ding en altijd veel gebruikt, maar de accu begint nu wel merkbaar minder te worden, en de oorkussens beginnen nu ook te scheuren. Denk er aan om gewoon dezelfde weer te kopen (maar dan van Nokia) :)
Ik heb deze ook en ook de Nokia versie, de BH-501 genaamd:
Afbeeldingslocatie: http://www.nokia.nl/EUROPE_NOKIA_COM_3/Accessories/All_accessories/B/BH-501/img/1.jpg
.
Deze vind ik persoonlijk net ietsje beter omdat de laadaansluiting de universele Nokia (kleine) plug heeft en de standaard 0000 pairings PIN code gebruikt (i.p.v. 8888). Verder is die precies hetzelfde als de i.Tech.

Hij is trouwens ook nog te koop als LG-HBS200:
Afbeeldingslocatie: http://www.3shop.ro/images/lg-hbs-200.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Nokia heeft mij weer verblijd met een sample van de BH-604 (a.k.a. HS-96W) bluetooth stereo headset.
Afbeeldingslocatie: http://www.nokia.nl/MEDIA_BANK_100/R6Accessories/B/BH-604/bh-604_312x312.jpg

Het is een formaat koptelefoon en dat is precies wat je kunt verwachten. Dit is niet zo'n A2DP headsetje, nee, dit is echt zo'n ouderwetse koptelefoon. Hij heeft van die grote oorschelpen waar zelfs de grootste flaporen nog prima inpassen en van die zachte afsluitkussens. Ook op de bovenkant zit zo'n zachte rand die op je hoofd rust. Ik heb inmiddels een paar uur op en hij zit nog even heerlijk als ik toen ik hem opzette. Dit is echt draagcomfort! De oorschelpen kunnen ook draaien en je kunt de zijbanden ook goed instellen / verschuiven.
Afbeeldingslocatie: http://farm3.static.flickr.com/2270/2492482988_83d5f69dc3_m.jpg

Ook het geluid is echt formidabel. Uiteraard is dit een persoonlijke mening maar ik vind het hoog, middel en laag goed in balans. Het volume kan ook erg hard, volgens mij kun je hier wel gehoorschade van oplopen.

De bediening vind ik ook erg fijn. Op het rechtoor zit aan de onderzijde een schuifschakelaar die je naar voren en achter kunt schuiven. Iedere keer nadat je hem verschoven hebt, komt die weer terug naar de rustpositie. Zo kun je bijvoorbeeld 9x naar voren schuiven om het volume te verhogen en weer 9x keer om het volume te verlagen. Op de rechtervoorkant zit een grote druktoets waarmee je een track vooruit kunt. Op de achterzijde zit op precies dezelfde hoogte ook zo'n toets, die is voor terug. Op het grote oorvlak zelf zitten nog twee toetsen, de onderkant is de Play / Pauze knop en de bovenste helft om een telefoongesprek aan te nemen en weer te verbreken. Met deze bovenste knop zet je hem ook aan en uit of zet je hem in pairingsmode (standaard PIN 0000).

Afbeeldingslocatie: http://farm4.static.flickr.com/3049/2492479020_63f7363eef_m.jpg Afbeeldingslocatie: http://farm3.static.flickr.com/2366/2492480688_b7a755d8d4_m.jpg
Als er tijdens het muziek luisteren gebeld wordt, dan wordt de muziek automatisch gepauzeerd en hoor je je eigen beltoon. In mijn geval wordt er dan een MP3 afgespeeld en hoor ik naam van de beller (standaard functie bij de N82). Je drukt dan even op het bovenste vlak en het gesprek wordt aangenomen. Aan de onderkant van de rechterooschelp zit een microfoon en hiermee kun je handsfree gesprekken voeren. De gevoeligheid van de microfoon is helaas niet perfect, het is alleen bruikbaar als er niet te veel lawaai in de omgeving is en als het niet te hard waait buiten.

Specificaties
Afmetingen: 190 x 180 x 75 mm
Gewicht: 250 gram
Standby tijd: tot 2 weken
Muziek speeltijd: tot 19 uur
Gesprekstijd: tot 18 uur
Laadtijd: minder dan 1,5 uur
Accu: 500 mAh Lithium-Ion Polymer
Laadaansluiting: standaard Nokia (kleine) plug
Bluetooth: 2.0+EDR met A2DP, AVRCP en Headset profielen
Inclusief 230V thuislader en pluche draagzak.

Afbeeldingslocatie: http://farm3.static.flickr.com/2077/2491760539_489bb6cda6_m.jpg

Tenslotte nog even een opmerking over het bereik: dik 25 meter zonder enige happering in de verbinding. Pas bij 30 meter komen de eerste kleine happeringen. Dit heb ik getest met een N82 (SW v 20.0.062) en allerlei andere wifi en bluetooth bronnen in de omgeving.

Meer info: http://www.nokia.nl/BH-604.
Getoonde foto's in het groot staan op mijn Flickr pagina.

Mijn conclusie:
Ik heb weer een nieuwe favoriet. De Motorola S9 kan aan de wilgen, voortaan gebruik ik deze.
Hij ziet er misschien wat lomperig uit om zo mee over straat te lopen maar je ziet het steeds vaker. Ik denk niet dat hij van regen of vocht houdt. Als je dat belangrijk vindt, zou ik eerder een in-ear gebruiken met een los bedien element. Maar zit je lekker achter je PC en wil je draadloos een lekker zittende headset met de beste geluidskwaliteit, dan raad ik je de BH-604 echt aan.

De prijs ligt zo rond de 100 euro. Webshops zullen iets goedkoper zijn, winkels iets duurder.

[ Voor 9% gewijzigd door robertwebbe op 15-05-2008 16:00 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Ik heb de Nokia MD-7W mogen testen en hierbij een verslagje.

Afbeeldingslocatie: http://farm4.static.flickr.com/3158/2494033461_f7c7d577f8.jpg?v=0
De MD-7W is een setje bluetooth speakers. Je kunt ze gebruiken op ieder apparaat dat A2DP ondersteunt. Ik heb zelf getest met een Nokia N82 en het geluid was nog vrij aardig voor zulke kleine boxjes. Verwacht geen dikke bassen, daar zijn de speakertjes niet voor bedoeld. Het is meer een setje om bijvoorbeeld mee te nemen naar het strand of om op je buro te zetten.

Opvallend is dat de ene speaker iets uitpuilt en de andere verzonken zit. Ze zijn ook nog magnetisch t.o.v. elkaar dus als je ze naar elkaar toebrengt, klikken ze stevig vast.
Afbeeldingslocatie: http://farm3.static.flickr.com/2238/2494034997_8940b20ab9_m.jpg Afbeeldingslocatie: http://farm3.static.flickr.com/2176/2494035445_9801c4db5e_m.jpg

Het snoer tussen beide is meer dan alleen snoer, het is ook direct een draagkoort. Het is stevig genoeg om het systeempje er aan op te tillen en het ziet er zelfs naar uit dat het zo ook ontworpen is. Er wordt standaard ook een draagtasje meegeleverd, het lijkt wat op pluche. Deze gaat vrij strak om het geheel heen en dan is het nog mooier om mee te nemen.
Afbeeldingslocatie: http://farm4.static.flickr.com/3107/2494858250_6217d6b8e1_m.jpg

Het geheel werkt op 4 AA / LR6 batterijen of de standaard meegeleverd voeding.
Afbeeldingslocatie: http://farm3.static.flickr.com/2279/2494036759_c513ec55e6.jpg?v=0

Ook wordt er nog een 3,5mm > 3,5mm stereo kabeltje meegeleverd zodat je ze aan een externe geluidsbron kunt koppelen.

Specificaties
Gewicht: 318 gram
Afmetingen: 52 x 105 x 66 mm
Voeding: 4AA batterijen of de Nokia Reislader AC-4
Audio-output: 2 Watt
Interfaces: Bluetooth 2.0+EDR
A2DP
AVRCP op afstand bedienbare volumeregeling vanaf de telefoon
3,5mm standaard audioverbinding (demonteerbare audiodatakabel)
Nokia 2mm laderinterface
Kabellengte: 400 mm
Functietoetsen:
Aan/Uit
Volume hoger/lager
3D stereobereik geluidsoptie uit/aan

Inhoud van de doos:
Nokia Bluetooth Luidsprekers MD-7W
Nokia Audio Line-In Kabel CA-63U
Nokia Draagtas
4 AA batterijen
Nokia Reislader AC-4
Gebruikershandleiding

Meer info op http://www.nokia.nl/MD-7W.

Prijs: zo rond de 100 euro, ik vind het persoonlijk wat aan de dure kant voor dit soort speelgoed.

[ Voor 6% gewijzigd door robertwebbe op 15-05-2008 16:00 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Appelsap
  • Registratie: Oktober 2003
  • Niet online
Ik heb sinds een twee weken nu de nieuwe JB-200 van Jaybirdgear. Het is de opvolger van de JB-100, ziet er nagenoeg hetzelfde uit, maar kent nu ook AVRCP, een iets langer draadje tussen de twee units, een andere plek voor de microfoon en aangepaste rubberen oordopjes. Hier een verslag.

Afbeeldingslocatie: http://www.jaybirdgear.com/images/products/gallery01.jpg

Het setje wordt geleverd met een beschermtasje, een oplaadstation waar een 5p mini-usb aansluiting op zit, een usb naar mini-usb snoer, een 110V stekker met usb uitgang, de hoofdtelefoon en 3 sets rubberen dopjes. Ik kon geen verschil in de drie setjes rubberen dopjes vinden, volgens mij allemaal precies even groot.

Afbeeldingslocatie: http://www.jaybirdgear.com/images/products/gallery11.jpg

Het oplaadstation is grappig, en werkt prima. Fijn is dat het werkt met een mini-usb aansluiting, dan kan de oplader voor mijn pda er ook gewoon in, scheelt weer een adapter in huis en op reis. De kleine, maar in verhouding wat grote houder is wel weer zo'n ding dat ruimte vreet op mijn bureau, en dat hoef ik eigenlijk niet. Dat er geen mini-usb aansluiting in deze headset paste snap ik wel, maar zo'n arti-doosje, ook al is het niet veel groter dan een pieper, was toch niet nodig geweest imo.

Afbeeldingslocatie: http://www.jaybirdgear.com/images/products/gallery10.jpg

De headset is echt klein, en lijkt op het hoorapparaat van een van de secretaresses op mijn werk. Ik merk dat mensen extra hard gaan praten tegen me als ik ze op heb, ze denken vast dat ik ook half doof ben. Gelukkig valt dat mee :) Om ze op te doen moet ik de zwarte 'banaantje' achter de oorschelp haken, het lusje komt voorlangs en de dopjes vallen dan bijna precies over mijn gehoorgang. Het draadje gaat achterlangs naar het andere oor, en zit niet in de weg. Wel vind ik het net iets te lang, dus heb ik er maar een knoopje in gelegd.

Afbeeldingslocatie: http://www.jaybirdgear.com/images/products/gallery05.jpg

Als ze goed om mijn oren zitten vallen ze er inderdaad niet af, die claim klopt. Ik kan springen, snel met mijn hoofd zwaaien of knikken, ze blijven prima zitten. Ook zitten ze heel comfortabel. Ik was bang dat mijn brillepootjes het comfort zouden verpesten, maar niets daarvan: ook met een (zonne)bril op zitten ze bij mij nog steeds prima.

De oorstukjes hebben veel weg van gewone dopjes die je in je oor hangt: wat groot en plat. Niet zoals de in-ear dopjes, die kleiner zijn. Om het geluid uit die grote luidsprekers dan toch in je oor te krijgen zitten er rubberen dopjes bij met (nieuw) een schuin tuitje. Door het dopje in de goede richting erop te zetten, wijst het tuitje precies in de gehoorgang. De dopjes sluiten de gehoorgang niet af, ook niet als ik ze heel hard aandruk, dus kan ik de omgeving nog heel goed horen met deze dingen op. Dat is heel prettig tijdens telefoneren, want het is heel raar bellen met in-ear dopjes in. Nadeel ervan is dat zachte muziek wegvalt in een drukke omgeving. Nu merk ik pas hoezeer in-ear dopjes het luistergenot verhogen in een trein of winkelstraat. Misschien ga ik nog wel proberen oude in-ear dopjes bovenop deze rubberen dopjes te lijmen of zoiets, want het is toch zonde.

Het pairen lukte de eerste keer, maar toen werkte het AVRCP deel niet. Nog een keer gepaird, toen werkte alles wel goed. De verbinding is prima, zelfs met een paar meter afstand hoorde ik nog geen verschil. De bel kwaliteit is goed, de microfoon zelfs boven verwachting voor eentje die naast je oor en niet naast je mond zit. Bij veel wind of herrie in de omgeving wordt het wel lastig, maar dat is bij de meeste headsets niet anders.

Jammer is dat na het uitzetten en weer aanzetten er niet automatisch een verbinding wordt opgezet met mijn telefoon (E-ten X500+), waar andere headsets en carkits dat wel doen. Ik moet handmatig de verbinding herstellen, en dat zijn extra handelingen waar ik niet op zit te wachten. Dit blijkt bekend bij Jaybirdgear, en zal in een volgende versie verholpen worden. Bij deze kan dat niet, want met alleen twee contactjes om de batterij op te laden zal het lastig worden firmware bij te werken, als het al flashbaar zou zijn.

Afbeeldingslocatie: http://www.jaybirdgear.com/images/products/gallery17.jpg

Aan de bovenkant van de rechterschelp zitten drie knopjes, play/pauze/answer, vol down/back en vol up/forward. De knopjes zijn erg klein, maar gelukkig goed voelbaar. Helaas kost het indrukken iets teveel moeite, en moet ik tegendruk geven op mijn oorschelp om dat voor elkaar te krijgen. Het doet net geen pijn, maar scheelt niet veel - de knopjes hadden wel iets soepeler gemogen. Ze doen wel wat ze moeten. Het volume omhoog of omlaag lijkt traploos, erg mooi gedaan. Verder werken ze zonder irritante piepjes om aan te geven dat ze ingedrukt zijn, wat ik een enorm pluspunt vind.

Aan het belangrijkste onderdeel van de headset is het grootste pluspunt: de geluidskwaliteit. Deze is opvallend goed, zo goed zelfs dat een matig opgenomen mp3 opvalt tussen die van betere kwaliteit, iets dat ik met eerdere a2dp headsets er nog niet uit had gehaald. Natuurlijk zal de kwaliteit het nooit halen bij bijvoorbeeld een iAudio speler met bedrade koptelefoon, desondanks komt het er ook voor de kritische luisteraar zoals ik wel dicht genoeg bij in de buurt. Door de grote luidsprekers geven ze een volle bas, met heldere hoge tonen en een mooi vol geluid. Ook de kanaalscheiding is prima, stereo is dan ook echt stereo. Kortom, knap gedaan voor zo'n klein apparaatje.

Op geluidskwaliteit scoort dit apparaat voor mij uitstekend. Ook voor gebruik tijdens sporten is dit naar mijn idee een must have. Het is dan ook jammer dat de headset toch nog een aantal onnodige tekortkomingen heeft. De stugge knopjes zaten ook al op versie 1, de slecht sluitende dopjes ook en zijn weliswaar aangepast, maar duidelijk nog onvoldoende, en het steeds na het aanzetten handmatig de verbinding moeten herstellen is natuurlijk beschamend. Het is jammer dat zo'n innovatief product met evidente kwaliteit daarop sneuvelt. Zeker als je de prijs meerekent, want met verzendkosten en importheffing erbij komt het geheel - mits besteld in de VS - op bijna €140 uit.

Nog vragen? ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 106430

Ik probeer een stereo-verbinding op te zetten tussen mijn Samsung Mp3-speler (p2) en laptop of tussen mijn pda en laptop. Met beide lijkt het te lukken, alleen daadwerkelijk geluid hoor ik niet. Ik heb al 2 verschillende dongles gebruikt op mijn laptop (er zit geen BT op de laptop zelf). Degene die ik werkend wil krijgen is van het volgende soort:

Sitecom CN-521 v2 001 Bluetooth USB 2.0 Adapter (class 1)

Het ziet er dan ongeveer zo uit:
Afbeeldingslocatie: http://home.planet.nl/~dokte233/soleil.jpg

Ik maak dus gebruik van bluesoleil. De enige settings zijn dan "secure connection" (vinkje) en "default playback device", welke gewoon op "Luidsprekers (Realtek High Definition Audio))" staat, dus dit zou goed moeten gaan. Ik maak gebruik van Vista Business 32. De geluidmixer of sound-settings binnen configuratiescherm van vista geven ook niet iets aan dat ongewenst op mute staat oid.

Met mijn oudere BT-dongle heeft 't wel ooit gewerkt, maar als ik die nu binnen BlueSoleil gebruik, werkt het ook niet. De verbinding wordt dus gezet, maar geen geluid. Er gaan bytes uit de pda of mp3 en in op de laptop, maar wat er mee gedaan wordt is mij een raadsel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Mischien een domme opmerking maar heb je na het verbinden het juiste afspeelapparaat gekozen?
Start > Configuratiescherm > Geluid > en dan hier de A2DP kiezen. Ik weet niet precies hoe die in BlueSoleil heet maar het zal iets zijn van bluetooth apparaat met hoge kwaliteit ofzo.
En check ook het volume even of die wel open genoeg staat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Ja dat is het rare, bij volume heb ik verder geen settings erbij gekregen. Ik zie alleen luidsprekers en realtec digital output, zelfde als voorheen. Dat terwijl de connectie er dus is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Je moet er een geluidsapparaat bij hebben gekregen, daarop speel je het geluid af.
Als ik jou was zou ik de software nog een keer herinstalleren.

[ Voor 49% gewijzigd door robertwebbe op 31-05-2008 09:24 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Helaas, na herinstallatie (+reboot) ook geen nieuw apparaat :|.
Hier een overzichtsscreen > http://www.rmcdeholeridders.nl/files/nomd.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Ineens werkte het vandaag een keer met de meegeleverde software (Toshiba Stack trace for windows oid). Tenmisnte, het leek te werken. Geen BSOD dit keer (2e keer overigens weer wel). Maar de ad2p leek tot stand gekomen te zijn. Laptop zei connected, p2 gaf het "bluetooth met koptelefoon-symbool". Er onstond een ad2p bij de vista volumemixer onder standaard realtec device en ook een apart bluetooth aparaat. Maar beide gaven ook nu geen geluid uit de laptop :(. Nog op een andere laptop met ingebouwde laptop geprobeerd met standaard vista BT, ook geen geluid. Vanaf PDA werkt het ook niet, dus ik sluit voorlopig uit dat het aan de mp3-speler ligt. De dongle zou slecht kunnen functioneren, maar andere dingen, zoals bestanden sturen werkt wel gewoon en de dongle is nieuw. Nu maar weer bluesoleil geïnstalleerd, want dat van Toshiba causes bluescreens als ik weet niet wat (zodra verbinding tot stand komt). Bluesoleil verbindt weer prima. Dongle gaat hard knipperen zodra ik muziek afspeel op de speler, maar er komt geen audio device bij aparaatbeheer bij :( en ook geen geluid uit speakers. Zowel met de Toshiba stacktrace erbij geïnstaleerd als niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Emmer|IA2
  • Registratie: Juni 2008
  • Laatst online: 14-01-2017
Hoi , Heb me inmiddels een Nokia BH-604.Deze i.c.m een Nokia N95 8 G is werkelijk goed te noemen.
Nu wil ik die headset gaan gebruiken met Windows.
Enig idee welke bluetooth adapter ik moet aanschaffen? Die dan ook de BH-604 ondersteund?
Ik dacht zelf aan de Sitecom CN-521 Bluetooth adapter.
Als je het pdf bestandje opent op de site van Informatique.nl staat er dat ie A2DP ondersteund.

Iemand anders misschien andere suggesties om die BH-604 in windows aan de gang te krijgen?
Draai met XP 32 bit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Scidd0w
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 02-06 13:25
emmer955 schreef op woensdag 04 juni 2008 @ 08:50:
Hoi , Heb me inmiddels een Nokia BH-604.Deze i.c.m een Nokia N95 8 G is werkelijk goed te noemen.
Enig idee welke bluetooth adapter ik moet aanschaffen? Die dan ook de BH-604 ondersteund?
Als je het pdf bestandje opent op de site van Informatique.nl staat er dat ie A2DP ondersteund.

Iemand anders misschien andere suggesties om die BH-604 in windows aan de gang te krijgen?
Draai met XP 32 bit.
Ik wil eigelijk hetzelfde weten maar dan wil ik de usb stick gaan gebruiken onder vista 64bit. Ik hoor dat de topic starter erg tevreden is over de jabra a320, maar ik kan niet vinden of deze ook volledig onder 64bit vista werkt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Scidd0w schreef op woensdag 04 juni 2008 @ 10:17:
[...]
Ik wil eigelijk hetzelfde weten maar dan wil ik de usb stick gaan gebruiken onder vista 64bit. Ik hoor dat de topic starter erg tevreden is over de jabra a320, maar ik kan niet vinden of deze ook volledig onder 64bit vista werkt.
Als je een goede bluetooth USB stick wilt hebben dan adviseer ik je op de volgende dingen te letten bij aanschaf:
- stackversie (liefst 2.0+EDR)
- klasse (liefst class 1)
- meegeleverde software (liefst Widcomm)

Bij de meeste dongles krijg je Toshiba software of BlueSoleil. Beide zijn bij lange niet zo goed als de Widcomm software.

De Jabra A320s is 2.0+EDR, klasse 1 en er zit Widcomm software bij voor Win XP. Via de Jabra site kun je gratis een upgrade downloaden naar de laatste versie, dan wordt ook Vista ondersteund. Ik draai het zelf op een 32b systeempje en dat gaat prima. Bij mijn Vista systeempje thuis heb ik wel een probleem, zodra mijn systeem in slaapstand is gevallen, blijft de A320s lekker doorslapen. Als je dan een keyboard en mouse hebt via bluetooth ben je in de aap gelogeerd. Ik moet nog even uitzoeken hoe ik dat ga oplossen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Emmer|IA2
Ok, maar wat voor dongle adviseer je bij de Nokia BH-604?
Heb er nu 3 en geen van allen pairen met de BH-604.

Graag wat advies.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Scidd0w
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 02-06 13:25
robertwebbe schreef op woensdag 04 juni 2008 @ 11:54:
[...]

Als je een goede bluetooth USB stick wilt hebben dan adviseer ik je op de volgende dingen te letten bij aanschaf:
- stackversie (liefst 2.0+EDR)
- klasse (liefst class 1)
- meegeleverde software (liefst Widcomm)

...
...
robert bedankt voor je snelle reply! Ik ga nu dus gewoon voor de Jabra dat lijkt me de beste keus. Bedankt voor de tips!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Emmer|IA2
Yep, same here, al was dat dan met email.
Heb nu een Linksys USBBT100 adapter met Broadcom software en de Nokia BH-604 aan de praat gekregen in Windows XP.
Echt perfect geluid , geen storingen in de verbinding.
Nu nog kijken of het gaat werken met Teamspeak, Skype en MSN.
Skype gaat werken dat weet ik.
Ik kan alleen met m'n N95 8G nu geen verbinding maken met de BH-604.
Omdat ik nu verbinding heb met de pc zeker?
Ga dat ook nog eens uitzoeken.

Bedankt iig.

Emmer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 90473

Ik heb onlangs de JB-200 van Jaybirdgear gekocht en heb een probleempje. Alles werkt goed en binnen kan ik muziek beluisteren van mijn gsm (Nokia N95-8gb) zonder problemen. Als ik echter buiten ga dan dan heb ik pauzes in mijn muziek alsof hij het signaal met mijn gsm verliest. De gsm zit in mijn broekzak waardoor de afstand tussen de gsm en de headphone misschien 1 meter is.
Ik heb hem al eens opnieuw "gepaired", maar het blijft voorkomen.
Heeft er iemand tips?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Emmer|IA2
Na een paar installs met diverse adapters , ben ik weer uitgekomen op de Linksys.
Deze ondersteunt ook Skype, en ik denk zelfs MSN en Teamspeak.
Kan ik nu een tweede Bluetooth dongle bijvoorbeeld aan een laptop hangen en deze laten verbinden met m'n dongle op de pc?
De laptop ziet de pc dat is al heel wat, alleen kan m niet pairen omdat ik een passkey nodig heb.
Waar kan ik dat instellen / vinden op m'n pc?

[ Voor 21% gewijzigd door Emmer|IA2 op 04-06-2008 20:41 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Anoniem: 90473 schreef op woensdag 04 juni 2008 @ 15:06:
Ik heb onlangs de JB-200 van Jaybirdgear gekocht en heb een probleempje. Alles werkt goed en binnen kan ik muziek beluisteren van mijn gsm (Nokia N95-8gb) zonder problemen. Als ik echter buiten ga dan dan heb ik pauzes in mijn muziek alsof hij het signaal met mijn gsm verliest. De gsm zit in mijn broekzak waardoor de afstand tussen de gsm en de headphone misschien 1 meter is.
Ik heb hem al eens opnieuw "gepaired", maar het blijft voorkomen.
Heeft er iemand tips?
Dat probleem heb ik vaker gehad in het verleden. Ik vermoed dat dit samenhangt met de slechte gevoeligheid van de antenne. Ondanks dat het een klasse 2 apparaat is (max 10 meter) kan er bij een afstand van 1 meter al dusdanig veel verlies in de verbinding zijn waardoor de buffer af en toe leeg staat. De nieuwe generaties van de A merken hebben die probleem niet meer, ik denk dat ze betere antennes gebruiken en wellicht ook gevoeligere ontvangers. Ik ben bang dat je het probleem niet anders kunt oplossen dan je toestel dichterbij je headset te gebruiken.
emmer955 schreef op woensdag 04 juni 2008 @ 19:42:
Na een paar installs met diverse adapters , ben ik weer uitgekomen op de Linksys.
Deze ondersteunt ook Skype, en ik denk zelfs MSN en Teamspeak.
Kan ik nu een tweede Bluetooth dongle bijvoorbeeld aan een laptop hangen en deze laten verbinden met m'n dongle op de pc?
De laptop ziet de pc dat is al heel wat, alleen kan m niet pairen omdat ik een passkey nodig heb.
Waar kan ik dat instellen / vinden op m'n pc?
In theorie kun je meerdere bluetooth dongles aan 1 Windows PC hangen. In de praktij is dat meestal een moeilijk geval. De reden hiervoor is dat de meeste dongles met software worden geleverd die gelicenceerd is voor bepaalde reeks MAC adressen. Als je dan dongles heb van verschillende batches, of nog erger, twee verschillende merken bluetooth stacks, dan zal het je niet lukken.
De enige manier hoe het mij ook gelukt is, is in dezelfde winkel twee Jabra A320's-en te kopen. Ze waren toen bij BelCompany slechts een tientje in de opruiming.

De bluetooth passkey tussen twee apparaten bepaald je meestal zelf. Anders worden de standaard codes 0000, 1234, 1111 of 8888 meestal gebruikt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Emmer|IA2
Ik bedoelde niet meerdere dongels aan 1 pc.
De laptop heeft er 1.En de pc 1.
Nu wil ik met die van de laptop verbinding maken met de pc via die 2 dongels.
Maar goed ik ga dat wel uitzoeken.
De headset werkt nu echt perfect, alleen als ik m uitdoe, en daarna weer aan ziet ie alleen de hands free mogelijkheid, niet de stereo audio.
Enig idee wat ik daar aan kan doen?

Pas als ik m in de pairmodus opstart , connect ie de stereo audio eerst.Daarna de handsfree, beetje omslachtig. Dus als dat anders kan of anders in te stellen is , hoor ik het graag.

En hoe bepaal ik die passkey zelf?

[ Voor 3% gewijzigd door Emmer|IA2 op 04-06-2008 22:48 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Waarom zou je 2 computers niet via bluetooth kunnen verbinden als ze beide over BT beschikken? Zijn toch gewoon 2 BT-apparaten. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Emmer|IA2
Geen idee, daarom vroeg ik dat.
Kijk de laptop ziet m'n pc, kan er alleen niet inkomen vanwege de passkey, en weet dat ook niet te vinden in de bluetooth configuratie van m'n pc.

Oja , nog een tip:
Mochten er onder jullie zijn die de melding krijgen:
"The remote device has closed the connection" wijs even een com poort toe aan je headset, niet de audiogateway.
Dit werkte iig voor mij.Ik kan nu gewoon de headset uitzetten, met de knop op de headset en weer aan.
Ook in Windows connecten en disconnecten werkt zonder problemen.
Bij deze.

[ Voor 50% gewijzigd door Emmer|IA2 op 06-06-2008 15:03 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 264291

Hoi,
Ben ook aan het oriënteren op deze nokia 604, voor mij belangrijk ... hoe groot is het bereik, >10 meter?? Wil nl. ook muziek boven en verderop, dus bijv. plafond of wand tussen, kunnen beluisteren zonder dat ie wegvalt.
Hoe zijn jullie ervaringen?
emmer955 schreef op woensdag 04 juni 2008 @ 08:50:

Draai met XP 32 bit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Emmer|IA2
De 604 heeft een redelijk bereik, maar dat is ook weer afhankelijk van het type dongle.
Ik woon niet zo groot, dus het bereik is goed in alle kamers , ook met de deur dicht.
Kwestie van per dongle bekijken.Aanrader is de Linksys.
Probeer een dongle te krijgen met de Broadcomm software, deze werkt uitstekend.
De 604 is een prima keuze.Ik bedoel, het opladen kost anderhalf uur, maar daar krijg je minimaal 18 uur (!) speeltijd voor terug.Super dus.Het geluid is uitstekend.Zeker als je "gewone" headsets gewend ben.............. :) Met gewoon , bedoel ik , met draad.
Werkt met Skype en MSN.Wel even de audio op hands freeaudio zetten.Anders hoor je niks....... 8)
Teamspeak moet ik nog even proberen, maar goede hoop dat dat ook gaat lukken.

[ Voor 119% gewijzigd door Emmer|IA2 op 07-06-2008 08:29 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Anoniem: 264291 schreef op vrijdag 06 juni 2008 @ 22:19:
Hoi,
Ben ook aan het oriënteren op deze nokia 604, voor mij belangrijk ... hoe groot is het bereik, >10 meter?? Wil nl. ook muziek boven en verderop, dus bijv. plafond of wand tussen, kunnen beluisteren zonder dat ie wegvalt.
Hoe zijn jullie ervaringen?
[...]
Ik heb nog een uitvoerige productreview geplaats van de Nokia BH-604: http://tweakers.net/productreview/7481.

Je kunt trouwens het bereik nog wat vergroten door je USB dongle via een USB verlengkabeltje wat hoger te hangen in plaats van achter in je PC. Je PC is meestal een goede storingsbron en als je hem dan wat hoger hangt, dan ben je die vervuiling kwijt. Sowiso is het "radiowise" ook beter om een zichtverbinding te hebben. Ik heb hem op zo'n klein reclame vlaggenmastje geplakt en op de vensterbank gezet. Hierdoor werd het bereik bij mij aanzienlijk groter.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Emmer|IA2
Hmm, dat is wel een goeie tip.
Hij zit nu bovenop m'n pc aan de voorzijde.En nog geen storing whatsoever meegemaakt.
Maar zal die tip eens proberen, van de verlengkabel.............. ;)
@ robert:
Enig idee of je de Nokia N95 kan opladen via de pc? Aan een USB kabel?

[ Voor 18% gewijzigd door Emmer|IA2 op 07-06-2008 14:41 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!
emmer955 schreef op zaterdag 07 juni 2008 @ 14:04:
Hmm, dat is wel een goeie tip.
Hij zit nu bovenop m'n pc aan de voorzijde.En nog geen storing whatsoever meegemaakt.
Maar zal die tip eens proberen, van de verlengkabel.............. ;)
@ robert:
Enig idee of je de Nokia N95 kan opladen via de pc? Aan een USB kabel?
Nee, kan niet, is alleen voor data.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bdu
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 12:52

bdu

@robertwebbe, ik las dat jij ooit de Nokia AD-42W heb mogen testen voor de belcompany? Je werkt daar neem ik even aan? Heb je hem nu ook in je bezit of was dat alleen om hem te testen? Kan je mij vertellen wat ie daar kost? Ik kan dat accessoire namelijk nergens vinden.. :( Ik hoop dat je mij kan helpen (misschien wil je er van af :P )

Acties:
  • 0 Henk 'm!
bdu schreef op zondag 08 juni 2008 @ 13:52:
@robertwebbe, ik las dat jij ooit de Nokia AD-42W heb mogen testen voor de belcompany? Je werkt daar neem ik even aan? Heb je hem nu ook in je bezit of was dat alleen om hem te testen? Kan je mij vertellen wat ie daar kost? Ik kan dat accessoire namelijk nergens vinden.. :( Ik hoop dat je mij kan helpen (misschien wil je er van af :P )
Ja, ik werk daar als technisch productmanager. Zoals vaak bij samples gebeurd, die worden meestal niet terug gevraagd. Ik beschouw ze niet als mijn persoonlijk eigendom of bedrijfseigendom, meer als langdurige bruikleen. Ik kan hem je dus niet verkopen. De AD-42W staat nog in mijn speciale kastje met A2DP goodies (die begint aardig uit te puilen).
Hij zit niet in het standaard assortiment, hij is alleen op bestelling leverbaar.

Tenslotte nog even een tip, een flink aantal accessoires gaan sinds vandaag in de opruiming en aanzienlijk goedkoper dan normaal. Gezien ik hier specifiek en alleen slechts 9 A2DP artikelen noem, lijkt mij dit toch geen spam.

Let op; dit zijn opruimingsartikelen dus het kan zijn dat niet alle filialen hier nog vooraad van hebben. Als het op is, kunnen ze wel voor je kijken of het in andere filialen nog beschikbaar is.

Parrot MK6000 A2DP carkit 99,99
Parrot BoomBox 129,99
Parrot Party speakers 79,99
Motorola S9 headset 50,00
Logitech HS200 headset 39,99
Logitech F-0361A headphone 9,98
i.Tech Clip IIIs headset 9,98
Jabra A320s dongle 4,98
Jabra BT8010 headset 99,98

[ Voor 31% gewijzigd door robertwebbe op 09-06-2008 10:13 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Amiet01
  • Registratie: Februari 2005
  • Laatst online: 09-05 17:37

Amiet01

Master_A

Weet iemand al wat meer over de Sony Ericsson HBH-DS205? Ik kan namelijk niets vinden over een eigenlijke releasedatum. Er staat niets over op de SE website en bij Expansys wordt hij nog niet geleverd evenals bij de Mediamarkt waar ze ook niet weten wanneer deze uitkomt. Nou ben ik erg aan het twijfelen tussen deze en de Jabra BT3030. De DS200 en DS220 wil ik niet, omdat deze geen skip knoppen hebben. Naast deze functionaliteit is het belangrijkste voor mij de geluidskwaliteit. Ik gebruik nu AKG oordopjes wat van erg goeie kwaliteit is. Welke bluetooth stereo headset zal dan het beste zijn denken jullie, de DS205 of de BT3030?

Master_A

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Amiet01 schreef op vrijdag 13 juni 2008 @ 19:22:
[...]
Welke bluetooth stereo headset zal dan het beste zijn denken jullie, de DS205 of de BT3030?
Ik denk de Sony Ericsson HBH-DS205.

[ Voor 55% gewijzigd door robertwebbe op 14-06-2008 13:26 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Amiet01

Amiet01

Master_A

robertwebbe schreef op zaterdag 14 juni 2008 @ 13:25:
[...]

Ik denk de Sony Ericsson HBH-DS205.
Ik heb trouwens wel een N73. Zal ik daar dan problemen mee ondervinden? Ik had namelijk gelezen dat je met een DS970 geen info op het scherm kreeg. Is de DS970 trouwens ook een goeie alternatief voor de Jabra BT3030?

Master_A

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• efgeha
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 18-02-2021

efgeha

trial and error

Amiet01 schreef op zaterdag 14 juni 2008 @ 14:59:
[...]

Ik heb trouwens wel een N73. Zal ik daar dan problemen mee ondervinden? Ik had namelijk gelezen dat je met een DS970 geen info op het scherm kreeg. Is de DS970 trouwens ook een goeie alternatief voor de Jabra BT3030?
Je krijgt met vrijwel alle andere merken toestellen geen info op het scherm van je headset.
Het is een apart protocolletje wat SE gebruikt om o.a. de info en bediening van je telefoonboek op de headset weer te geven.
(uit ervaring met n73, n95 en nu een w960, waar het allemaal wel op werkt!)

HP Pavilion dv9645

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Markos
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 25-09-2024

Markos

FKA > Ik_ben_Mark3

Ik heb een HTC P3600 / Trinity
Afbeeldingslocatie: http://www.gbplanet.net/mccloud/wp-content/uploads/p3600.jpg
En ik heb er WM6.1 op draaien

Ik krijg wel verbinding tussen mijn headset en telefoon. Maar dan begint het. Het duurt ff voordat ik geluid hoor via de headset en als ik niets hoor moet ik even op een knop duwen op de headset en dan hoor ik wel iets. Zodra ik op mijn telefoon iets doe begint het geluid te haperen (niet continu maar met vlagen)
Ook werken de knoppen op de headset niet (volgende, vorige, pauze, etc.)

Zijn dit bekende problemen of waar moet ik de oplossing ergens vinden?

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Ik_ben_Mark3 schreef op zaterdag 14 juni 2008 @ 23:53:
Ik heb een HTC P3600 / Trinity
[afbeelding]
En ik heb er WM6.1 op draaien

Ik krijg wel verbinding tussen mijn headset en telefoon. Maar dan begint het. Het duurt ff voordat ik geluid hoor via de headset en als ik niets hoor moet ik even op een knop duwen op de headset en dan hoor ik wel iets. Zodra ik op mijn telefoon iets doe begint het geluid te haperen (niet continu maar met vlagen)
Ook werken de knoppen op de headset niet (volgende, vorige, pauze, etc.)

Zijn dit bekende problemen of waar moet ik de oplossing ergens vinden?
Het lijkt me dat de A2DP en AVRCP stacks niet optimaal geïmplementeerd zijn in de ROM versie die je gebruikt. Zover mij bekend is werkt het wel goed met de laatste officieel gereleasde versie. Zo heeft ieder voordeel ook weer z'n nadeel....
Als A2DP belangrijk voor je is, zou ik gewoon nog even verder zoeken naar een andere WM6.1 ROM.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mistraller
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 00:41
Ik heb een Qtek S200 met een logitech HS200. Gaat eigenlijk goed, alleen af en toe wat haperingen. Nu kwam ik vandaag tot de volgende conclusie; ik wilde navigeren én luisteren, en dat stotterde enorm. Navigeren maar weer uit dus. Later (op de fiets) eens opgelet, de haperingen lijken vooral te ontstaan als ik bij andere mensen of auto's kom, die waarschijnlijk ook een BT toestel hebben of zo...? Qtek staat ingesteld dat ie niet discovered kan worden. Klinkt dit als een bekend probleem?

My solar panels | Soladin loggen? | Strava
---------------
Gemak dient de mens, moeite dient de mensheid.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Mistraller schreef op dinsdag 17 juni 2008 @ 01:28:
Ik heb een Qtek S200 met een logitech HS200. Gaat eigenlijk goed, alleen af en toe wat haperingen. Nu kwam ik vandaag tot de volgende conclusie; ik wilde navigeren én luisteren, en dat stotterde enorm. Navigeren maar weer uit dus. Later (op de fiets) eens opgelet, de haperingen lijken vooral te ontstaan als ik bij andere mensen of auto's kom, die waarschijnlijk ook een BT toestel hebben of zo...? Qtek staat ingesteld dat ie niet discovered kan worden. Klinkt dit als een bekend probleem?
Ja, de S200 is een relatief oud toestel en die hebben nog oude A2DP implementaties. Ze waren erg gevoelig voor andere 2,4 MHz bronnen zoals andere bluetooth toestellen, wifi maar ook zaken zoals bepaalde afstandsbedieningen en magnetrons.

De S200 ondersteunt ook nog "maar" een 1.2 radiostack en daar is bandbreedte al snel een probleem als je gaat streamen.

Het probleem dat hij nogal gaat schokken tijdens navigatie heeft te maken met de beperkte processorkracht en of beperkt werkgeheugen. Moderne toestellen hebben ook krachtigere processoren en meer werkeggeheugen.

Misschien tijd voor een upgrade?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Markos
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 25-09-2024

Markos

FKA > Ik_ben_Mark3

robertwebbe schreef op zondag 15 juni 2008 @ 17:32:
[...]

Het lijkt me dat de A2DP en AVRCP stacks niet optimaal geïmplementeerd zijn in de ROM versie die je gebruikt. Zover mij bekend is werkt het wel goed met de laatste officieel gereleasde versie. Zo heeft ieder voordeel ook weer z'n nadeel....
Als A2DP belangrijk voor je is, zou ik gewoon nog even verder zoeken naar een andere WM6.1 ROM.
Maar het voordeel (en waarschijnlijk dus ook meteen het nadeel) van mijn ROM is dat het een superlite versie is. Geen zooi erop die ik niet nodig heb wat dus bijzonder veel in snelheid en batterij levensduur scheelt.
deze rom dus: Mary Rom op XDA-Developers

Is er geen mogelijkheid dat ik deze stacks zelfs opnieuw installeer of iets? Want ik zou graag bij deze ROM blijven maar ook mijn headset goed gebruiken

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Ik_ben_Mark3 schreef op dinsdag 17 juni 2008 @ 11:09:
[...]
Is er geen mogelijkheid dat ik deze stacks zelfs opnieuw installeer of iets? Want ik zou graag bij deze ROM blijven maar ook mijn headset goed gebruiken
Nee, helaas niet een kwestie van een CAB filetje, daarvoor moet je echt bij de ROM bakker zijn. Vraag anders eens op het forum aan de ROM bakker of hij hier misschien eens naar wil kijken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mistraller
robertwebbe schreef op dinsdag 17 juni 2008 @ 07:56:
[...]

Misschien tijd voor een upgrade?
Ja eigenlijk wel, ware het niet dat ik pas in mei 2009 weer een aanschafsubsidie van mijn werkgever krijg...en eigenlijk ben ik verder nog steeds tevreden met mijn qtekje, zolang ik inderdaad niet multitask. AD2P heb ik zelf overigens aan moeten zwengelen met een drivertje van xda-developers. Ik bedenk me nu wel ineens, dat ik evt. tijdens navigeren gewoon muziek kan beluisteren via mijn bedrade koptelefoon. (Ik wil tijdens het fietsen van en naar mijn werk namelijk nog wat geocaches meepikken :) )
Ik heb overigens nog steeds een oude wm5 rom van orange erop zitten, een collega raadde mij aan om er eens een wm6 rom op te zetten. Wellicht dat dat ook nog wat uitmaakt.

---------------

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Mistraller schreef op dinsdag 17 juni 2008 @ 21:53:
[...]
Ik heb overigens nog steeds een oude wm5 rom van orange erop zitten, een collega raadde mij aan om er eens een wm6 rom op te zetten. Wellicht dat dat ook nog wat uitmaakt.
Er zijn WM6 ROM's waarbij het vrij aardig gedaan is maar dan weer problemen kennen op ander gebied en er zijn ROM's bij die geniaal zijn maar weer een slechte A2DP implementatie kennen. Het is maar wat je belangrijk vindt. Probably you can't have it al...

Werk je bij de Zeeman? ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mistraller
robertwebbe schreef op dinsdag 17 juni 2008 @ 23:56:
[...]

Er zijn WM6 ROM's waarbij het vrij aardig gedaan is maar dan weer problemen kennen op ander gebied en er zijn ROM's bij die geniaal zijn maar weer een slechte A2DP implementatie kennen. Het is maar wat je belangrijk vindt. Probably you can't have it al...

Werk je bij de Zeeman? ;)
Ik heb de 6.1 Shadow rom op het oog. Slechter kan het volgens mij niet worden, ik heb op mijn toestel al zo'n beetje alles zelf moeten hacken om hem te krijgen zoals ie nu is (met de vele onhebbelijkheden, en nog steeds ruim 40% trager dan dat toestel van die collega).

Uh Zeeman? Snap de link niet helemaal. Nee dus. Aangezien deze post toch alweer offtopic is hier....Je moet wat meer in de camera kijken met dat filmpje, ipv van oplezen, en 500 euro is tegenwoordig niet echt meer een marktconforme bonus, wij krijgen 2000 euro :9

---------------

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WFvN
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 27-05 10:37

WFvN

Gosens Koeling en Warmte

Ik snap er werkelijk geen hout meer van. Ik doe al tijden pogingen om me flink in te lezen in headsets.
Ik bezit een HTC Touch Cruise met daarin een GPS-ontvanger. Nu wil ik graag het geluid van navigatiesoftware op een headset krijgen.

In eerste instantie meende ik te begrijpen dat je daarvoor A2DP moet hebben. Dat heeft mijn HTC, geen probleem dus. Alleen kom ik bij zoeken naar A2DP alleen maar stereo tegen. Niet zo vreemd want als je muziek wil luisteren, wil je graag stereo en geen mono. Maar ik meende te begrijpen dat die A2DP uberhaupt nodig is om àlle andere geluiden (dan telefoongesprekken) naar je headset te sturen.

Wat ik graag wil is een simpele headset (ik ben aan het kijken naar de Bluetrek X2 vanwege z'n waterdichtheid) met maar één oofdingetje. Ik hoef/wil geen stereo want ik wil geen bungelende dingen om me heen hebben hangen en ik wil één oor vrij houden (wel zo fijn in het verkeer).

Maar nu vraag ik me dus af:
Heb ik daar A2DP voor nodig op m'n Smartphone? Of is dat echt alleen voor stereo?
Moet een headset ook nog iets speciaals hebben om minimaal mono-geluid te ontvangen van bijvoorbeeld Tomtom?
Zou de Bluetrek X2 geschikt zijn voor mij, afgaande op bovenstaande dingen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Eddos
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 10:25
Ik gebruik een Jabra JX10 i.c.m een Nokia 6110N voor dezelfde situatie.
Werkt prima, en volgens mij maakt hij daarbij niet gebruik van A2DP maar 'gewoon' het headset profiel.

De combi zoals jij hem schetst lijkt me prima te werken :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WFvN

WFvN

Gosens Koeling en Warmte

Thanx voor je antwoord.

Ik was even bang dat jouw Jabra een stereotoestel was met 2 doppies want vanmorgen bij de Mediamarkt (jah..... ik weet het..... niet direct afgaan op hun commentaar/kennis) om ook daar de vraag te stellen. Zegt die kerel dat het niet mogelijk is, dat je dan dus een stereotoestel moet hebben; zo'n earpiece is volgens hem echt alleen geschikt voor telefoongesprekken :|

De ellende is dat je het ook niet overal zomaar kan proberen in verband met hygiëne; eens gekocht blijft gekocht.

Maar goed, jij kan je navigatie dus mooi via je mono bluetooth earpiece krijgen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Ik begrijp dat je graag de navigatiebegeleiding over een draadloze headset wilt, het liefst via één oor. Wat je in eerste instantie moet weten is dat niet iedere navigatie applicatie geschikt is om de audio via een bluetooth headset weer te geven. De een geeft het alleen door via de interne speaker en doet helemaal niets met bluetooth headsets (mono of stereo). Andere pakketten doen het alleen met alleen mono en andere weer alleen met stereo headsets. Er is dus geen eenduidig antwoord te geven.

Er zijn uiteraard wel truukjes te vinden, zo weet ik dat er voor Windows Mobile een tooltje bestaat waarmee alle audio geforceerd wordt omgerouteerd naar bluetooth audio. Nadeel aan dit tooltje is dat je het iedere keer handmatig moet aan- en uitzetten.

Wat betreft de headset keuze, misschien is de Jabra BT8010 een goede. Deze ziet er uit als een gewone mono headset maar indien gewenst kun je er een tweede oortje aan koppelen voor stereo. Maar het is ook mogelijk om 1 kanaal stereo te beluisteren als je maar 1 oortje wil horen. In het geval van dat je navigatie alleen via A2DP wordt weergegeven, is het toch mono over A2DP dus je mist dan niks.

Als je al weet welke applicatie je het liefst wil gebruiken, dan kun je verder zoeken naar mensen die ervaring hebben met dat pakket en bluetooth audio.

Als laatste oplossing is er ook nog de Jabra A120s, deze wordt gewoon op de 3,5mm stereo aansluiting aangesloten en dat werkt altijd. Het is alleen qua mobiliteit niet de beste oplossing.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WFvN

WFvN

Gosens Koeling en Warmte

Thanx, weer wat meer duidelijkheid.
Ik gebruik de volgende 3 pakketten:
- iGo 2006
- Garmin Mobile XT
- OziExplorer CE

Ik ga maar eens snuffelen op internet naar de audiomogelijkheden.
Die BT8018 is wel verdraaid handig! Alleen hoe is de waterbestendigheid? Ik wil hem namelijk graag gebruiken op de fiets, vandaar dat ik in eerste instantie geïnteresseerd ben in de Bluetrek X2 (die overigens ook nog eens enorm lange standbytijd heeft van 3 weken en iets van 15 uur spreektijd, wel jammer is dat opladen niet via USB kan)

Acties:
  • 0 Henk 'm!
WFvN schreef op vrijdag 20 juni 2008 @ 14:29:
Thanx, weer wat meer duidelijkheid.
Ik gebruik de volgende 3 pakketten:
- iGo 2006
- Garmin Mobile XT
- OziExplorer CE

Ik ga maar eens snuffelen op internet naar de audiomogelijkheden.
Die BT8018 is wel verdraaid handig! Alleen hoe is de waterbestendigheid? Ik wil hem namelijk graag gebruiken op de fiets, vandaar dat ik in eerste instantie geïnteresseerd ben in de Bluetrek X2 (die overigens ook nog eens enorm lange standbytijd heeft van 3 weken en iets van 15 uur spreektijd, wel jammer is dat opladen niet via USB kan)
Jeetje, jij bent zeker bang dat je verdwaald? :P

De BT8010 is natuurlijk niet helemaal waterdicht maar een klein regenbuitje moet die toch wel kunnen hebben denk ik. Als het echt door begint te zetten, zou ik hem toch af doen.
Ieder voordeel heeft ook zijn nadeel he...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• efgeha
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 18-02-2021

efgeha

trial and error

robertwebbe schreef op vrijdag 20 juni 2008 @ 12:43:
Ik begrijp dat je graag de navigatiebegeleiding over een draadloze headset wilt, het liefst via één oor. Wat je in eerste instantie moet weten is dat niet iedere navigatie applicatie geschikt is om de audio via een bluetooth headset weer te geven. .....rest van Robert z'n verhaal....
Het hangt ook af van je toestel, met een n95 kan ik zelfs met een via bluetooth aangesloten GPS-muis en een aangesloten bluetooth-headset, hetzij hbhds980 (stereo) of een gewone bluetooth handsfree (ook SE) naar de navigatie-commando's van Garmin of R66 (ik geloof ook Sygic) luisteren.
Dus niet via de speaker van het toestel.
Zal het ook eens met een W960 proberen....

HP Pavilion dv9645

Acties:
  • 0 Henk 'm!
efgeha schreef op vrijdag 20 juni 2008 @ 22:16:
[...]
Het hangt ook af van je toestel, met een n95 kan ik zelfs met een via bluetooth aangesloten GPS-muis en een aangesloten bluetooth-headset, hetzij hbhds980 (stereo) of een gewone bluetooth handsfree (ook SE) naar de navigatie-commando's van Garmin of R66 (ik geloof ook Sygic) luisteren.
Dus niet via de speaker van het toestel.
Inderdaad. Om helemaal precies te zijn, per applicatie kan het ook nog eens per platform (Symbian, Windows Mobile, etc.) inderdaad ook nog eens verschillen.

[ Voor 3% gewijzigd door robertwebbe op 21-06-2008 09:56 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Amiet01

Amiet01

Master_A

Ik heb nu de Jabra BT3030 (dog-tag) gekocht, en ik moet zeggen dat het me prima bevalt. Geluidskwaliteit met mijn eigen AKG oordopjes is nagenoeg hetzelfde als met een draad.

Ik probeerde nu alleen de headset ook met mijn computer te gebruiken via een bluetooth stick (met bluesoleil software) en het pairen werkt opzich ook goed. Alleen nou is het probleem dat daarna (na het uitschakelen van de verbinding) mijn N73 niet automatisch connect met de headset. Als ik hem handmatig connect lukt het wel, maar dan kun je de afstandsbediening knoppen niet gebruiken. De enige manier om alles weer normaal te krijgen is het apparaat opnieuw pairen met de telefoon.

Dan krijg je weer het probleem dat als ik hem weer op mijn pc wil aansluiten, dat ik hem ook daar weer opnieuw mee moet pairen, omdat hij anders geen verbinding kan maken.

Iemand een oplossing hiervoor?

Master_A

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Amiet01 schreef op zondag 22 juni 2008 @ 14:30:
Ik heb nu de Jabra BT3030 (dog-tag) gekocht, en ik moet zeggen dat het me prima bevalt. Geluidskwaliteit met mijn eigen AKG oordopjes is nagenoeg hetzelfde als met een draad.

Ik probeerde nu alleen de headset ook met mijn computer te gebruiken via een bluetooth stick (met bluesoleil software) en het pairen werkt opzich ook goed. Alleen nou is het probleem dat daarna (na het uitschakelen van de verbinding) mijn N73 niet automatisch connect met de headset. Als ik hem handmatig connect lukt het wel, maar dan kun je de afstandsbediening knoppen niet gebruiken. De enige manier om alles weer normaal te krijgen is het apparaat opnieuw pairen met de telefoon.

Dan krijg je weer het probleem dat als ik hem weer op mijn pc wil aansluiten, dat ik hem ook daar weer opnieuw mee moet pairen, omdat hij anders geen verbinding kan maken.

Iemand een oplossing hiervoor?
Ongetwijfeld een dooddoener maar heb je BlueSoleil en je N73 al gechecked voor de laatste updates?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• redfox314
  • Registratie: December 2004
  • Laatst online: 07-06 08:27
@ Amiet01 Ik denk dat je maar met een beperkt aantal apparaten kan pairen tegelijk. Ik heb met mijn eigen phillips headset ook het probleem dat als ik en met mijn laptop en met mijn desktop en met mijn pda en met de bijgeleverde 3.5mm to bluetooth adaptor pair dat het op een bepaald moment ook op is.

Maar ik had eigenlijk zelf een vraag...

Wanneer ik mijn Phillips SHB6102/00 verbind met mijn pda (ASUS Mypal 636N met windows mobile 5) en dan muziek begin af te spelen dan stottert de stream vreselijk. Zo erg zelfs dat je meer stilte hebt dan geluid. Met het bijgeleverde 3.5mm jack transmittertje heb ik dat niet dus aan interferentie kan het niet echt liggen. Ik heb een broadcom bluetooth stack v 1.7.1 build 1415.

Google vind mij een aantal register tweaks waar ik niks aan heb.

Hoe los ik dit op?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Amiet01

Amiet01

Master_A

robertwebbe schreef op dinsdag 24 juni 2008 @ 14:39:
[...]

Ongetwijfeld een dooddoener maar heb je BlueSoleil en je N73 al gechecked voor de laatste updates?
Mijn N73 wel. De Bluesoleil niet, maar kan op de site van MSI ook niets vinden over mijn bluetooth stick (BToes EDR micro dongle). Kan ik gewoon algemene bluesoleil drivers installeren?

Ik ben alleen bang dat het gewoon ligt aan de Jabra zelf en niet aan de rest. Ik verbind ze trouwens niet tegelijk, maar los van elkaar met de headset.

Master_A

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WoutF

WoutF

Hoofdredacteur
Amiet01 schreef op dinsdag 24 juni 2008 @ 23:23:
[...]

Mijn N73 wel. De Bluesoleil niet, maar kan op de site van MSI ook niets vinden over mijn bluetooth stick (BToes EDR micro dongle). Kan ik gewoon algemene bluesoleil drivers installeren?

Ik ben alleen bang dat het gewoon ligt aan de Jabra zelf en niet aan de rest. Ik verbind ze trouwens niet tegelijk, maar los van elkaar met de headset.
Nee, dat kan niet. Volgens mij zijn die micro dongles uitgerust met een soort serial code. Ik kreeg tenminste alleen de bijgeleverde Bluesoleil geinstalleerd. Elke andere versie ging zeuren over een foute code

Acties:
  • 0 Henk 'm!
WoutF schreef op woensdag 25 juni 2008 @ 08:20:
[...]
Nee, dat kan niet. Volgens mij zijn die micro dongles uitgerust met een soort serial code. Ik kreeg tenminste alleen de bijgeleverde Bluesoleil geinstalleerd. Elke andere versie ging zeuren over een foute code
Nou, je antwoord is niet helemaal correct. Als de fabrikant netjes de licentiekosten heeft geregeld, dan kun je vaak gewoon de update draaien en upgrade die je huidige softwarestack. Als het zo'n Chinees merk waarbij geen licenties zijn betaald en alle dongles hetzelfde MAC adres hebben, dan zal dat inderdaad niet lukken, dan moet je bij de software blijven die standaard is meegeleverd.

Maar wat redfox314 zegt is ook logisch, de BT3030 heeft waarschijnlijk slechts één geheugenplaats van een pairing. Zodra je hem dan hebt gepaired met een ander apparaat, dan is wordt de vorige gewist. De meeste apparaten hebben een geheugen voor 3 of 5 apparaten maar dat is zeker niet per definitie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
redfox314 schreef op dinsdag 24 juni 2008 @ 16:30:
Wanneer ik mijn Phillips SHB6102/00 verbind met mijn pda (ASUS Mypal 636N met windows mobile 5) en dan muziek begin af te spelen dan stottert de stream vreselijk. Zo erg zelfs dat je meer stilte hebt dan geluid. Met het bijgeleverde 3.5mm jack transmittertje heb ik dat niet dus aan interferentie kan het niet echt liggen. Ik heb een broadcom bluetooth stack v 1.7.1 build 1415.

Google vind mij een aantal register tweaks waar ik niks aan heb.

Hoe los ik dit op?
Al die WM5 apparaten met A2DP hadden nogal gebrekkige implementaties. Daarnaast wellicht ook nog een gebrek aan processorkracht, werkgeheugen en bandbreedte en je hebt meer gestotter dan muziek. De huidige apparaten kunnen het technisch gezien pas goed aan en daar werkt het prima op. Misschien eens upgraden dan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Amiet01

Amiet01

Master_A

Volgens de handleiding van de BT3030 kun je twee apparaten tegelijk pairen (bijv. één telefoon en één mp3-speler/muziek speler). Dan zou je toch twee apparaten in het geheugen moeten kunnen storen?

Master_A

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Amiet01 schreef op woensdag 25 juni 2008 @ 20:40:
Volgens de handleiding van de BT3030 kun je twee apparaten tegelijk pairen (bijv. één telefoon en één mp3-speler/muziek speler). Dan zou je toch twee apparaten in het geheugen moeten kunnen storen?
De handleiding doelt op multipairing, dat wil zeggen dat je een gelijktijdige verbinding met een handsfree apparaat en een A2DP apparaat. In de praktijk is het meestal hetzelfde apparaat waarmee dan 2 verbindingen gemaakt kunnen worden maar het kan ook met twee verschillende.
Het probleem blijft dan denk ik toch nog dat je per profiel (A2DP en HFP) slechts één geheugenplaats hebt. Snap je hem nog?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Amiet01

Amiet01

Master_A

robertwebbe schreef op donderdag 26 juni 2008 @ 14:11:
[...]

De handleiding doelt op multipairing, dat wil zeggen dat je een gelijktijdige verbinding met een handsfree apparaat en een A2DP apparaat. In de praktijk is het meestal hetzelfde apparaat waarmee dan 2 verbindingen gemaakt kunnen worden maar het kan ook met twee verschillende.
Het probleem blijft dan denk ik toch nog dat je per profiel (A2DP en HFP) slechts één geheugenplaats hebt. Snap je hem nog?
Ja ik snap em wel. Alleen weet ik niet wat HFP is. Is dat voor de remote ofzo? Nou ja ik zal er dan maar mee moeten leren leven dat als ik em op mijn pc wil gebruiken, dat ik dan opnieuw moet gaan pairen met mijn telefoon.

Ik krijg trouwens wel de nieuwste Bluesoleil geïnstalleerd, maar kan hem alleen in evaluation mode draaien (licentie gedoe). Iemand een idee waar ik die license vandaan kan halen?

Master_A

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Amiet01 schreef op donderdag 26 juni 2008 @ 21:37:
[...]

Ja ik snap em wel. Alleen weet ik niet wat HFP is. Is dat voor de remote ofzo? Nou ja ik zal er dan maar mee moeten leren leven dat als ik em op mijn pc wil gebruiken, dat ik dan opnieuw moet gaan pairen met mijn telefoon.

Ik krijg trouwens wel de nieuwste Bluesoleil geïnstalleerd, maar kan hem alleen in evaluation mode draaien (licentie gedoe). Iemand een idee waar ik die license vandaan kan halen?
HFP is de technische afkorting voor HandsFree Porfile.

De licentie zou door de fabrikant betaald moeten zijn en de updates zitten daar bij in. Jouw fabrikant heeft dit dus blijkbaar niet gedaan. Maar je kunt zelf ook op de bluesoleil site een persoonlijke licentie kopen, voor slechts 19,95 ben je weer helemaal de Sjaak.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WoutF

WoutF

Hoofdredacteur
Amiet01 schreef op donderdag 26 juni 2008 @ 21:37:
[...]

De versie op de CD die bij je dongle zat heeft de licensie ingebakken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
WoutF schreef op zaterdag 28 juni 2008 @ 00:25:
[...]
De versie op de CD die bij je dongle zat heeft de licensie ingebakken.
Volgens mij werkt het op het volgende scenario. Een Chinees heeft één bluetooth dongle gekocht met officiële licentie. Ze hebben vervolgens de CD met deze software tig miljoen keer gekopieerd en alle bluetooth dongles die ze maken, hebben hetzelfde MAC adres als degene die ze kochten.
Inmiddels is IVT, de maker van bluesoleil, hier ook achter gekomen en heeft het bewuste MAC adres geblokkeerd voor updates.
En er is niet één fabrikant in China die dit doet, ze doen het bijna allemaal. Er is zelfs een fabrikant die de mini CD met de bewuste bluesoleil software maakt en verkoopt aan andere fabrikanten.
IVT begint niet eens aan rechtzaken, er is geen beginnen aan...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WFvN

WFvN

Gosens Koeling en Warmte

Ik heb vandaag eindelijk een Bluetrek X2 in handen gehad bij een telefoontoko. Ding wilde wel pairen met m'n TC maar geluiden van navigatiesoftware wilde hij niet doorsturen naar de X2.

Na wat kletsen over mogelijkheden ben ik toch voor een stereo apparaat gegaan. Een Sony Ericsson HBH-DS200

Ik wist niet dat er ook aparte BT modules waren die niet aan je oor zitten. Deze heeft dus gewoon een 3,5mm jackplug voor normale koptelefoontjes. Dus BT apparaat kan veilig van regen worden opgeborgen terwijl de oortelefoontjes er wel wat mee te maken krijgen maar daar maak ik me minder zorgen over (voor een paar euro heb je al een nieuwe).

Omdat ik mono wil, overweeg ik een goedkope gewoon van één oordopje te ontdoen.

[edit]
Dit gaat hem toch niet worden. Hij hapert. Met muziek luisteren is dit te horen maar niet zo gek boeiend voor mij. Spraak missen bij navigatie is een stuk irritanter :+

[edit2]
De vervanger is de Jabra BT3030 (ook wel Dogtag) geworden. Deze hapert niet bij de eerste lettergreep van navigatie.
Bijkomende voordelen:
- langere speelduur
- Forward/back knop
- Volumeknoppen
- Opladen via Mini-USB

[ Voor 22% gewijzigd door WFvN op 07-07-2008 19:12 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WoutF

WoutF

Hoofdredacteur
robertwebbe schreef op zaterdag 28 juni 2008 @ 13:59:
[...]

Volgens mij werkt het op het volgende scenario. Een Chinees heeft één bluetooth dongle gekocht met officiële licentie. Ze hebben vervolgens de CD met deze software tig miljoen keer gekopieerd en alle bluetooth dongles die ze maken, hebben hetzelfde MAC adres als degene die ze kochten.
Inmiddels is IVT, de maker van bluesoleil, hier ook achter gekomen en heeft het bewuste MAC adres geblokkeerd voor updates.
En er is niet één fabrikant in China die dit doet, ze doen het bijna allemaal. Er is zelfs een fabrikant die de mini CD met de bewuste bluesoleil software maakt en verkoopt aan andere fabrikanten.
IVT begint niet eens aan rechtzaken, er is geen beginnen aan...
Weet je dit zeker? MSI is toch een groot gerespecteerd bedrijf

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Amiet01

Amiet01

Master_A

WoutF schreef op maandag 30 juni 2008 @ 15:53:
[...]

Dat wou ik nou ook net zeggen.

Master_A

Acties:
  • 0 Henk 'm!
WoutF schreef op maandag 30 juni 2008 @ 15:53:
[...]
Maar anyhow hebben ze de update mogelijkheid niet geregeld...
Wellicht hebben dan een regeling dat ze alleen de versie hebben gekocht "as it is", zonder updates.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SaN
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 15-05 20:52

SaN

Ik heb net de Nokia BH-604 besteld, maar nu vraag ik me af of ik hem ook aan kan sluiten op mijn tv of andere apparatuur die geen bluetooth ondersteuning heeft. Ik heb er al wel wat apparaten voor gevonden oa deze: AD-42W, MBR-100, MMV-200. Ze zijn alleen veel te duur en veel te uitgebreid. Nu zag ik in een aantal posts hier terugkomen dat je bij headsets van 35 euro al een verzendertje meegeleverd kreeg die je door middel van een 3,5mm jack aan kan sluiten op je TV. Dit is dus precies wat ik zoek, erg simpel en niet te duur. Zijn deze ook los te koop, en zo ja, waar?

En als er iemand nog een goede tip heeft voor een Bluetooth USB stick hou ik me ook aanbevolen, ik las dat de Widcomm stack erg goed is, maar ik kan lastig vinden welke usb sticks gebruik maken van de broadcom chip. De eerder genoemde Jabra A320s is heel moeilijk te krijgen, of veel te duur.

[ Voor 20% gewijzigd door SaN op 09-07-2008 20:09 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WFvN

WFvN

Gosens Koeling en Warmte

Vandaag heb ik de Jabra BT3030 gedurende 2x een uur constant getest met muziek.
Met de Sony Ericsson HBH-DS200 had ik problemen dat hij ongeveer elke minuut wel een keer haperde en de eerste halve/hele seconde van een nieuw muzieknummer niet weergaf. Dit heb ik met de BT3030 niet gehad. Hij heeft gedurende die 2 uur maar 2x een hapering gehad en dat was bij verkeerslichten (dat schijnt wel vaker problemen op te leveren met draadloze dingen zoals ook fietscomputers). Verder een mooi, strak geluid wat mij betreft.

Ook erg prettig is (als je het vergelijkt met de HBH-DS200) de mini-USB-aansluiting waarmee je kan laden. Zowel m'n HTC Touch Cruise als de BT3030 kan ik laden met USB. Ik kan dus ook beide adapters gebruiken; 1 op m'n werkplek en 1 naast m'n bed. Verder natuurlijk de pc met usb-aansluiting etc.

* WFvN is tevreden

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SaN

SaN

robertwebbe schreef op donderdag 15 februari 2007 @ 11:59:
[...]

Het lijkt er dus op dat hij prima gepaird is en dat de AVRCP (afstandsbediening) prima werkt. Gisteren had ik dat ook op mijn klooi-pc'tje, verbinding prima maar in mijn geluidsopties kreeg ik maar geen optie te zien in de trand van "Bluetooth audio van hoge kwaliteit". Van alles geprobeerd, verschillende headsets maar noppes. Na verwijderen van de software (in mijn geval de Widcomm) en in de Devicemanager de driver verwijderd te hebben, heb ik hem opnieuw geinstalleerd. Eerst de Widcomm driver van CD, daarna even de update erover heen en het was weer gefixed. Nu staat er bij de Audio default playback device weer de optie "Bluetooth audio van hoge kwaliteit".

Misschien zou dat bij het herinstalleren van je stack het probleem oplossen?
Ik heb nu een Jabra a320s dongle en een Nokia BH-604. Alles werkt best ok (video is lastig met de vertraging, maar is aan te passen naar wens in BSplayer)

Alleen wanneer ik de headset uitzet en ik doe hem later weer aan krijg ik dus de "bluetooth-audio van hoogwaardige kwaliteit" optie niet meer in mijn realtek audio manager. Daarvoor moet ik het bluetoothapparaat verwijderen en opnieuw pairen. Wat wel kan is geluid wat je zou krijgen bij een telefoongesprek, maar de kwaliteit daarvan is uiteraard bagger. Iemand hier een oplossing voor?

Acties:
  • 0 Henk 'm!
sander-sp schreef op vrijdag 11 juli 2008 @ 21:48:
[...]

Ik heb nu een Jabra a320s dongle en een Nokia BH-604. Alles werkt best ok (video is lastig met de vertraging, maar is aan te passen naar wens in BSplayer)

Alleen wanneer ik de headset uitzet en ik doe hem later weer aan krijg ik dus de "bluetooth-audio van hoogwaardige kwaliteit" optie niet meer in mijn realtek audio manager. Daarvoor moet ik het bluetoothapparaat verwijderen en opnieuw pairen. Wat wel kan is geluid wat je zou krijgen bij een telefoongesprek, maar de kwaliteit daarvan is uiteraard bagger. Iemand hier een oplossing voor?
Windows XP?
Laatste update gedaan voor de Widcomm software?

Ik gebruik het ook en bij mij blijft die altijd beschikbaar. Maar ik heb een andere geluidsadapter.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SaN

SaN

Nee, ik gebruik Vist. Met geluidsadapter bedoel je je geluidschip/kaart, of de bluetooth stick? Ik heb het idee dat het aan de Realtek software ligt...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dirkjesdirk
Heb met enige moeite de nieuwe dell BT360 module in mijn XPS m1530 gepropt. >:)
De software van dell werkte niet goed. De bluesoleil stack van toshiba wel, zonder enige aanpassing overigens.

Het mooie is dat de module met deze stack ook de nieuwe BT specificatie 2.1 ondersteund. Heel leuk allemaal natuurlijk, maar wat het voordeel daarvan heb ik nog niet kunnen ontdekken. Bovendien lijkt het bereik nog slechter dan mijn oude module BT 2.0. :/

Edit: Robert, weet ja meer van versie 2.1?

[ Voor 4% gewijzigd door dirkjesdirk op 13-07-2008 21:19 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 183687

robertwebbe schreef op zaterdag 07 juni 2008 @ 11:49:
[...]

Ik heb nog een uitvoerige productreview geplaats van de Nokia BH-604: http://tweakers.net/productreview/7481.
Robert,

Als ik het goed begrijp krijg je bij deze nokia BH-604 geen losse 3,5mm zender (om bijv. televisie/mp3speler op de headset te ontvangen). Welke zender past wat jou betreft goed bij de BH-604?

Acties:
  • 0 Henk 'm!
sander-sp schreef op zaterdag 12 juli 2008 @ 12:02:
Nee, ik gebruik Vist. Met geluidsadapter bedoel je je geluidschip/kaart, of de bluetooth stick? Ik heb het idee dat het aan de Realtek software ligt...
Ja, de geluidschip/kaart.
dirkjesdirk schreef op zaterdag 12 juli 2008 @ 13:20:
Edit: Robert, weet ja meer van versie 2.1?
2.1 ondersteunt easy pairing. Alleen zijn er volgens mij nog geen 2.1 apparaten zoals headsets e.d.
Anoniem: 183687 schreef op maandag 14 juli 2008 @ 13:08:
[...]
Als ik het goed begrijp krijg je bij deze nokia BH-604 geen losse 3,5mm zender (om bijv. televisie/mp3speler op de headset te ontvangen). Welke zender past wat jou betreft goed bij de BH-604?
Een simpel dingetje is de Jabra A120s. Of je neemt het echte werk, de Nokia AD-42W.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SaN

SaN

Anoniem: 183687 schreef op maandag 14 juli 2008 @ 13:08:
[...]

Robert,

Ik wil je toch nog een keer waarschuwen voor de vertraging in het geluid met een bluetooth headset. Het ligt er natuurlijk maar aan hoe erge zeikerd je bent, maar als ik de vertraging op de pc niet aan zou kunnen passen in BSplayer zou ik de headset alleen gebruiken voor muziek.

UIteraard kan je op je tv niks aanpassen, vandaar dat ik mijn plan om zo'n zendertje te kopen heb laten varen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 183687

Bedankt voor de tips (Robert en Sander).

Ik ga binnenkort een beslissing nemen over welke systemen het gaan worden, daarna zal ik het forum op dt hoogte brengen van mijn bevindingen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 270698

Sinds kort heb ik een htc touch diamond en een ego look carkit. Bellen gaat met prima kwaliteit en gemak. Alleen geluid afspelen is drama. Sterker nog. Als ik via de carkit op play druk gaat hij enkel afspelen op de diamond zelf en verbreekt vervolgens de verbinding. :S

Ik heb al wel wat settings veranderd:
In mn register setting
HKLM/software/microsoft/bluetooth/a2dp/settings

staat nu alleen nog UseJointStereo = 1. De andere zijn reeds weg.

Wat kan ik nog meer doen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pindamann
  • Registratie: December 2007
  • Laatst online: 07-06 21:11

Pindamann

Human

Heb sinds kort de Sony Walkman A-828 en de bijpassende Bluetooth headset de DR-BT21G.

Met AD2P vind ik de geluidskwaliteit echt super! Veel beter dan verwacht en stukken beter dan mn goedkope normale Sennheiser dopjes.
Hij wil alleen wel wegvallen als je heel erg met je handen in de weg van de speler of headset gaat zitten. Met normaal gebruik geen last van maar je moet ze niet compleet afdekken en er dan nog een stuk 'vlees' tussen hebben zitten.

Stereo geluid klinkt verder gewoon erg goed. En het koppelen met deze combi is als je het goed doet slechts 5 seconden. Knopje van headset even inhouden en de bluetooth knop van mn speler even inhouden en ze zijn zo gekoppeld. Het profiel wordt trouwens ook opgeslagen zegmaar. Dus altijd dezelfde settings. En met AVRCP is de bediening heel makkelijk!

Heb met deze combi ook geen extra kastje nodig dus :) Gelukkig maar want dat lijkt mij 3 keer niks.

[ Voor 30% gewijzigd door Pindamann op 10-08-2008 14:23 ]

9800X3D | 3070

Pagina: 1 ... 12 ... 14 Laatste