Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joosie200
  • Registratie: September 2007
  • Niet online
Hoholi schreef op woensdag 28 november 2007 @ 06:30:
Hoe pair je een "Jabra BT 320s"...
Zou je me kunnen vertellen hoe de Jabra je bevalt? Ik heb hem namelijk gekocht via Ebay en hij is onderweg vanuit Amerika. Zat te twijfelen tussen de BT 320S en de Philips SHB6100, maar ben uiteindelijk voor de Jabra gegaan. Naar ik weet heeft Jabra meer ervaring in de headset wereld, dus verwacht ik dat ie net zo goed zal zijn als de Philips en bovendien goedkoper.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Speedy-Andre
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 22:29

Speedy-Andre

Sony ZL, XA, Nokia XR20

robertwebbe schreef op vrijdag 14 december 2007 @ 21:34:
[...]

Wat kostte die en waar heb je hem gekocht?
1dayfly.nl is een website a la Ibood :)
Ik zie hem in de members sectie nog voor €49,- staan.

Afbeeldingslocatie: http://www.1dayfly.nl/admin/ProductPictures/anycom_biwas_small.jpg

PVoutput 2x Toshiba Daiseikai 8 3,5kW, SWW Atlantic Explorer V3 200l. Gasloos aug 2016, 8620Wp, Monoblock Panasonic J 7kW

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Ik zag gisteren in de Telegraaf deze advertentie nog staan voor twee A2DP speakers (rechts onderin):
http://telegraaf-i.telegraaf.nl/daily/2007/12/14/TE/TE_2S_20071214_18/TE_2S_20071214_18.jpg

edit: het is wat slecht leesbaar... Hier een foto van de krant waarbij meer ingezoomd is:
http://www.flickr.com/photo_zoom.gne?id=2111974681&size=l

[ Voor 27% gewijzigd door robertwebbe op 15-12-2007 12:49 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 136100

@Robert, wat Speedy Andre zegt is correct. Die is het geweest. Bevalt prima, goeie kwaliteit, alleen hapert hij ongeveer 1x in de minuut, alsof hij heel even kort buffert. Kun je hier iets aan doen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Anoniem: 136100 schreef op zaterdag 15 december 2007 @ 13:08:
@Robert, wat Speedy Andre zegt is correct. Die is het geweest. Bevalt prima, goeie kwaliteit, alleen hapert hij ongeveer 1x in de minuut, alsof hij heel even kort buffert. Kun je hier iets aan doen?
Nee, eigenlijk niet. Aan beide kanten kun je als gebruiker niets wijzigen in de instellingen. Het enige dat soms een beetje kan helpen is het apparaat niet te ver uit elkaar te gebruiken maar ook zeker niet te dichtbij. Een centimeter of 10 afstand is vaak de beste afstand.

In de meeste gevallen is er sprake van een toch wat brakke implementatie van het A2DP protocol. In het begin hadden bijna alle producten hier last van maar het afgelopen jaar hebben de A merken het prima onder de knie gekregen. Het vergt blijkbaar toch enig vakmanschap om het goed te kunnen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vanpeltje
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 04-10-2022
Iemand nog een Sony Ericsson HBH-DS200 bluetooth stereo headset kopen? Ik heb er namelijk 1 over... werkt echt goed!

vanpeltje

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kassad
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 18:28
vanpeltje schreef op maandag 17 december 2007 @ 19:19:
Iemand nog een Sony Ericsson HBH-DS200 bluetooth stereo headset kopen? Ik heb er namelijk 1 over... werkt echt goed!
je hebt mail.

Atheism is a non-prophet organization. “Wenn ist das Nunstück git und Slotermeyer?” “Ja! … Beiherhund das Oder die Flipperwaldt gersput.”

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Evil.bean
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 04-06 12:34
Toch nog weer een vraagje, na lange tijd.

Ik wil graag een stereo bluetooth headset kopen maar zit te twijfelen welke...

Aan de ene kant de Motorola HT820 en aan de andere kant de (wat nieuwere) Philips SHB6102.
Afbeeldingslocatie: http://www.pdashop.nl/images/product/image.php?id=25857&dimensionid=1&shopid=2
VERSUS
Afbeeldingslocatie: http://www.pdashop.nl/images/product/image.php?id=49868&dimensionid=1&shopid=2

De Philips heeft er ook nog een bluetoothdongle voor 3,5 mini-jack bijzitten.

Maar mij gaat het nu meer om kwaliteit. Geloof dat ze allebei BT 1.2 hebben dus daar hoef ik niet meer op te letten.

Kan een van jullie mij een van deze twee aanraden, of toch maar een heel ander model?
Het liefst heb ik er wel een met een nekband en in NL te bestellen.

Ik heb zelf een HTC P4350 UK met WM 6.0.
Ben de bijbehorende headset kwijt... dus zoek ik een (beter) alternatief.

Ben er uit, vraag is opgelost

[ Voor 13% gewijzigd door Evil.bean op 22-12-2007 21:49 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Spitie
  • Registratie: November 2004
  • Niet online

Spitie

Ondertitel

Ben me momenteel ook aan het orienteren voor een ad2p headset.
Nu ben ik echter aan het twijfelen of mijn telefoon dit uberhaupt wel ondersteund, het betreft een htc touch, weet iemand hier iets over?

Momenteel twijfel ik nog tussen de Motorola HT820 en de Jabra BT620s, welke raden jullie aan?

[ Voor 19% gewijzigd door Spitie op 19-12-2007 18:38 ]

Signature

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Evil.bean
Voor zover ik weet is de Touch compatibel met ad2p en avrcp. Ik heb de P4350 UK een ouder model en had het al standaard.

Ik denk toch dat ik een ander type wil. In-ear trekt mij toch meer.

Hoe zit het met de SE HBH-DS220, die heeft geen schermpje dat het toch niet doet met mijn HTC en eventueel verwisselbare oortjes. Ook heeft hij Bluetooth 2.0 (+EDR geloof ik, kan iemand mij verhelderen)

Afbeeldingslocatie: http://i.expansys.com/i/b/b150825.jpg

Ik vroef mij alleen af of deze goed compatibel is met mijn telefoon en ik alle functies kan gebruiken.
Heb al wat lopen zoeken maar nog niet heel veel gevonden. Weet ook niet of mijn telefoon +EDR heeft.

2de edit: Waarom kan ik hem bijna nergens krijgen?

En iemand ervaring met de Philips SHB7102, dat vindt ik wel een hele mooie, en lijkt mij ook wel een goede.
Afbeeldingslocatie: http://www.pdashop.nl/images/product/image.php?id=49861&dimensionid=17&shopid=2

Hoop dat iemand hierop kan antwoorden want ik ga binnenkort een lange busreis tegemoet en dan wil ik wel graag wat muziek hebben :*)

Edit: Of natuurlijk HTC's eigen model, de HTC Bluetooth A2DP Headset. Daar hoor ik heel weinig over. Hij is vrij duur en ik moet er dan ook nog in-ear dopjes bij kopen. Iemand hiermee ervaring?

Afbeeldingslocatie: https://www.handit.de/_gif/bilder/HTC_Headset_S100_b240.jpg
Nog een edit 8)7 : Welke van deze headsets hebben ook spraakbesturing? Zoals de standaard bedrade headset die meegeleverd wordt.

Ben er uit, vraag is opgelost

[ Voor 31% gewijzigd door Evil.bean op 22-12-2007 21:49 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 136100

robertwebbe schreef op zaterdag 15 december 2007 @ 20:23:
[...]

Nee, eigenlijk niet. Aan beide kanten kun je als gebruiker niets wijzigen in de instellingen. Het enige dat soms een beetje kan helpen is het apparaat niet te ver uit elkaar te gebruiken maar ook zeker niet te dichtbij. Een centimeter of 10 afstand is vaak de beste afstand.

In de meeste gevallen is er sprake van een toch wat brakke implementatie van het A2DP protocol. In het begin hadden bijna alle producten hier last van maar het afgelopen jaar hebben de A merken het prima onder de knie gekregen. Het vergt blijkbaar toch enig vakmanschap om het goed te kunnen.
Bedankt voor je reactie, dan vrees ik dat ik ermee moet leren leven...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• perjan
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 12-04 19:57
Evil.bean schreef op woensdag 19 december 2007 @ 20:16:
Voor zover ik weet is de Touch compatibel met ad2p en avrcp. Ik heb de P4350 UK een ouder model en had het al standaard.

Ik denk toch dat ik een ander type wil. In-ear trekt mij toch meer.

Hoe zit het met de SE HBH-DS220, die heeft geen schermpje dat het toch niet doet met mijn HTC en eventueel verwisselbare oortjes. Ook heeft hij Bluetooth 2.0 (+EDR geloof ik, kan iemand mij verhelderen)

[afbeelding]

Ik vroef mij alleen af of deze goed compatibel is met mijn telefoon en ik alle functies kan gebruiken.
Heb al wat lopen zoeken maar nog niet heel veel gevonden. Weet ook niet of mijn telefoon +EDR heeft.

Natuurlijk wel even JETware installeren!

2de edit: Waarom kan ik hem bijna nergens krijgen?

En iemand ervaring met de Philips SHB7102, dat vindt ik wel een hele mooie, en lijkt mij ook wel een goede.
[afbeelding]

Hoop dat iemand hierop kan antwoorden want ik ga binnenkort een lange busreis tegemoet en dan wil ik wel graag wat muziek hebben :*)

Edit: Of natuurlijk HTC's eigen model, de HTC Bluetooth A2DP Headset. Daar hoor ik heel weinig over. Hij is vrij duur en ik moet er dan ook nog in-ear dopjes bij kopen. Iemand hiermee ervaring?

[afbeelding]
Nog een edit 8)7 : Welke van deze headsets hebben ook spraakbesturing? Zoals de standaard bedrade headset die meegeleverd wordt.
Heb de SHB7102 gehad was niet tevreden en heb hem terug gebracht er zat veel achtergrond storing op de ontvanger. Tevens is het design erg lomp lijkt redelijk stijlvol maar is het niet.

Heb nu de DS980 waar ik erg tevreden over ben. Hellaas werkt de track title weergave niet. Maar de Caller ID en laatste oproepen worden mooi weergegeven, wel handig dat je je telefoon niet uit je zak hoeft te halen om te kijken wie er belt of om even snel iemand terug te bellen. Heeft ook spraaksturing

Afbeeldingslocatie: http://www.sonyericsson.com/cws/file/1.175235.1192993098/HBH_DS980_product_quality_image_1.png

En aangezien deze even duur is dan de htc en de ds220 (zelfs veel goedkoper dan de SHB7102) zou ik voor deze gaan. .

Wellicht ondersteund je volgende telefoon/pda wel alle LCD functies!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Evil.bean
Jammer dat ik dan de Philips al heb gekocht 8) .

Tot nu toe wel tevreden, 1 dag levertijd, had hem de volgende dag in huis.

Van achtergrondstoring heb ik nog niet echt veel gemerkt, wat doel je hiermee?

Het luk me alleen nog niet dat hij volautomatisch met mijn pda synchroniseerd, na een omwegje lukt dat wel, maar dan moet ik weer aan de pda zitten.

Het grote nadeel van de SE die jij noemt, is dat je de oordopjes niet kunt veranderen of kunt vervangen als ze stuk zijn terwijl de ontvanger het nog goed doet. Ik heb als een van de eerste de in-ear creative's kunnen ontvangen, (dezelfde als die van SE). Maar na een tijdje viel een oortje steeds vaker uit, tot hij er voor altijd mee ophield.

Dit risico wil ik niet lopen, ook al is hij goedkoper dan de Philips.

Als ik een SE zou kopen zou het waarschijnlijk de DS220 zijn geweest. Maar toch vind ik het gek om met een concurrerend merk headset rond te lopen.

Nog 1 klein nadeeltje. De SE's hebben geen nekkoord. Ik heb op mijn shirt niet altijd een even stevige boord om een clip op te bevestigen. En als ik hem in mijn zak moet stoppen kan ik net zo goed een goedkopere bedrade headset kopen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• efgeha
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 18-02-2021

efgeha

trial and error

Heeft iemand het al voor elkaar gekregen om zijn/haar telefoonboek te benaderen vanuit de HBH980 ?, heb hier al de hele dag naar lopen zoeken, maar niets bevredigends kunnen vinden

Heb deze met een N95, muziek luisteren en bedienen gaat helemaal geweldig, en ik ben zeer te spreken over de geluidskwaliteit, maar zou ook graag de telefoonboek-feature gebruiken.

Ik vermoedt dat het niet ondersteund wordt door de N95.......

HP Pavilion dv9645

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mikey5times
  • Registratie: Februari 2006
  • Niet online
efgeha schreef op zondag 23 december 2007 @ 00:42:
Heeft iemand het al voor elkaar gekregen om zijn/haar telefoonboek te benaderen vanuit de HBH980 ?, heb hier al de hele dag naar lopen zoeken, maar niets bevredigends kunnen vinden

Heb deze met een N95, muziek luisteren en bedienen gaat helemaal geweldig, en ik ben zeer te spreken over de geluidskwaliteit, maar zou ook graag de telefoonboek-feature gebruiken.

Ik vermoedt dat het niet ondersteund wordt door de N95.......
Volgens mij wordt die functie alleen ondersteund op sony-ericsson telefoons. Op mijn p1i werkt het in ieder geval.

Ik moet er wel bij zeggen dat die functie het sinds gisteren het opeens vertikte. Wel kon ik nog m'n call-log benaderen. Nadat ik m'n telefoon had gereset werkte het gelukkig weer. :7

• WoutF
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 17:53

WoutF

Hoofdredacteur
Hoi,

Ik ben op zoek naar een A2DP headset. Momenteel gebruik ik de standaard bedraadde headset die bij mijn N95 zat, icm Sennheiser in-ear oordopjes. Naast het feit dat ik elke keer een kabeltje in moet pluggen, ben ik ook niet heel erg te spreken over de kwaliteit. Er klinkt nogal wat ruis op de achtergrond.

Nu wil ik dus eigenlijk een zelfde soort oplossing, maar dan draadloos. Dus een kleine ontvanger/afstandsbediening om mijn nek, met een mogelijkheid om een losse set oordopjes aan te sluiten.

Als ik bij Nokia op de site kijk, staat er raar genoeg dat er geen modellen zijn die geschikt zijn voor de N95. Weet iemand modellen van andere merken met de functies die ik zoek?

• efgeha

efgeha

trial and error

WoutF schreef op donderdag 27 december 2007 @ 16:29:
Hoi,

Ik ben op zoek naar een A2DP headset. Momenteel gebruik ik de standaard bedraadde headset die bij mijn N95 zat, icm Sennheiser in-ear oordopjes. Naast het feit dat ik elke keer een kabeltje in moet pluggen, ben ik ook niet heel erg te spreken over de kwaliteit. Er klinkt nogal wat ruis op de achtergrond.

Nu wil ik dus eigenlijk een zelfde soort oplossing, maar dan draadloos. Dus een kleine ontvanger/afstandsbediening om mijn nek, met een mogelijkheid om een losse set oordopjes aan te sluiten.

Als ik bij Nokia op de site kijk, staat er raar genoeg dat er geen modellen zijn die geschikt zijn voor de N95. Weet iemand modellen van andere merken met de functies die ik zoek?
Kijk twee a drie posts boven je en je hebt het antwoord..........

Met de hbh980-headset totaal geen ruis, erg goed geluid, echter geen gebruik van de phonebook --functie i.c.m. de N95, en de track-id-s worden ook niet weergegeven.

Alle functies van de HBH980 werken wel met een SE telefoon, nu zelf ondervonden / geprobeerd met een W880i.
Overweeg om de N95 maar om te ruilen voor een SE W960.........

HP Pavilion dv9645

• WoutF

WoutF

Hoofdredacteur
efgeha schreef op donderdag 27 december 2007 @ 19:57:
[...]

Kijk twee a drie posts boven je en je hebt het antwoord..........

Met de hbh980-headset totaal geen ruis, erg goed geluid, echter geen gebruik van de phonebook --functie i.c.m. de N95, en de track-id-s worden ook niet weergegeven.

Alle functies van de HBH980 werken wel met een SE telefoon, nu zelf ondervonden / geprobeerd met een W880i.
Overweeg om de N95 maar om te ruilen voor een SE W960.........
Die had ik idd opgemerkt, maar voor zover ik kan zien werkt 'ie niet met losse oortelefoontjes.

• efgeha

efgeha

trial and error

WoutF schreef op donderdag 27 december 2007 @ 20:16:
[...]

Die had ik idd opgemerkt, maar voor zover ik kan zien werkt 'ie niet met losse oortelefoontjes.
Excuses, daar had ik overheen gelezen.

Maar; voor zover ik kan ontdekken zijn de oortjes die aan m'n HBH980 zitten dezelfde als die aan een Creative EP630 headsetje zitten (gebruikte ik hiervoor), en ik meen dat de laatste hetzelfde is als een Sennheiser CX300 setje.
Correct me if i'm wrong

HP Pavilion dv9645

Anoniem: 116722

Hoe zit het met de batterij van de hbh ds980 haalt die na een half jaar nog een beetje een redelijke
gebruikstijd, en weet iemand of het mogelijk is de batterij te vervangen. Evt de tweakers way
van openslopen en solderen. Want ik las ergens dat na een jaar je blij mag zijn als de accu nog een
uur meegaat

• efgeha

efgeha

trial and error

Anoniem: 116722 schreef op donderdag 27 december 2007 @ 21:30:
Hoe zit het met de batterij van de hbh ds980 haalt die na een half jaar nog een beetje een redelijke
gebruikstijd, en weet iemand of het mogelijk is de batterij te vervangen. Evt de tweakers way
van openslopen en solderen. Want ik las ergens dat na een jaar je blij mag zijn als de accu nog een
uur meegaat
Nog niet bekend lijkt me, want de HBH980 is nog geen half jaar verkrijgbaar, werd door SE in mei geintroduceerd en is pas sinds derde kwartaal verkrijgbaar.

Heb met googlen wel ergens gelezen dat er een tripleA achtige batterij in zou zitten....

edit: volgens deze link een halve tripleA batterij (tabblad specifications)
edit2: volgens dezelfde link bij hun pas te versturen vanaf 28-12-2007

[ Voor 17% gewijzigd door efgeha op 27-12-2007 22:40 ]

HP Pavilion dv9645

• WoutF

WoutF

Hoofdredacteur
efgeha schreef op donderdag 27 december 2007 @ 20:39:
[...]

Excuses, daar had ik overheen gelezen.

Maar; voor zover ik kan ontdekken zijn de oortjes die aan m'n HBH980 zitten dezelfde als die aan een Creative EP630 headsetje zitten (gebruikte ik hiervoor), en ik meen dat de laatste hetzelfde is als een Sennheiser CX300 setje.
Correct me if i'm wrong
Ik maak me ook geen zorgen over de kwaliteit van de meegeleverde oortjes, maar ik heb nog niet zolang geleden mijn Sennheiser setje gekocht. Ik vind het zonde om nu eigenlijk weer dezelfde dopjes nogmaals te kopen. Daarbij vind ik het fijn dat ik evt als ik langer muziek ga luisteren ook mijn grote Sennheiser HD485 koptelefoon aan kan sluiten :)

Ik ben dus op zoek naar zo iets
http://www.nokiausa.com/link?cid=EDITORIAL_184063
met de functies van deze
http://www.nokiausa.com/link?cid=EDITORIAL_767542

Maar de eerste wordt niet meer gemaakt lees ik, en de tweede moet nog uitkomen (en ook deze heeft weer vastje oortjes).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WoutF

WoutF

Hoofdredacteur
WoutF schreef op donderdag 27 december 2007 @ 23:20:
[...]

Ik maak me ook geen zorgen over de kwaliteit van de meegeleverde oortjes, maar ik heb nog niet zolang geleden mijn Sennheiser setje gekocht. Ik vind het zonde om nu eigenlijk weer dezelfde dopjes nogmaals te kopen. Daarbij vind ik het fijn dat ik evt als ik langer muziek ga luisteren ook mijn grote Sennheiser HD485 koptelefoon aan kan sluiten :)

Ik ben dus op zoek naar zo iets
http://www.nokiausa.com/link?cid=EDITORIAL_184063
met de functies van deze
http://www.nokiausa.com/link?cid=EDITORIAL_767542

Maar de eerste wordt niet meer gemaakt lees ik, en de tweede moet nog uitkomen (en ook deze heeft weer vastje oortjes).
Ik heb net even een rondje in de stad gemaakt hier (Leiden) maar geen enkele winkel heeft wat ik zoek. Toen ben ik nog wat meer op GoT gaan zoeken, maar ook dit bood geen uitkomst.

-Jabra BT320
Precies wat ik wil. Play controls, 3.5mm plug. Maar het is BT 1.2
-Sony Ericsson Bluetooth Headset HBH-DS220
Geen skipping controls
-Nokia BH500
Behoorlijk duur, en BT 1.2 (?)

Zijn er modellen die ik over het hoofd zie?
En in het algemeen, hoe is de geluidskwaliteit van A2DP met een BT2.0 device? De reden dat ik dit wil aanschaffen is dat de 3.5mm jack van mijn N95 behoorlijk wat ruis met zich mee brengt, en daar wil ik van af.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 116722

efgeha schreef op donderdag 27 december 2007 @ 22:35:
[...]

Nog niet bekend lijkt me, want de HBH980 is nog geen half jaar verkrijgbaar, werd door SE in mei geintroduceerd en is pas sinds derde kwartaal verkrijgbaar.

Heb met googlen wel ergens gelezen dat er een tripleA achtige batterij in zou zitten....

edit: volgens deze link een halve tripleA batterij (tabblad specifications)
edit2: volgens dezelfde link bij hun pas te versturen vanaf 28-12-2007
Voor wat ik tot nu toe gelezen heb zijn alle bluetooth headsets van sony ericsson op wat kleine
dingen nagenoeg gelijkd van de 200/970 wist ik al dat er een 1/2 aaa batterij inzit. Heeft er niemand
ooit zon ding open gemaakt om te kijken watvoor batterij erin zit en of die later nog te krijgen zijn.
En of die batterij dezelfde specificaties als een normale 1/2 AAA batterij heeft.
Ik heb op google even gezocht en gp batteries maakt ze ik ehb alleen nog geen shop gevonden
waar ik ze ook kan bestellen
Ik vond de volgende datasheet: http://www.gpbatteries.co...AHR%20Rev.03(TRS0292).pdf

Misschien is het ook mogelijk om een batterij met een grotere capaciteit erin te stoppen.

Ik heb trouwens vandaag me ds980 ontvangen en het is egt een prachtig ding en ook al is ie nog
aan het opladen, ik kon het tog niet laten om er even een paar minuten mee te spelen. En het
werkt egt perfect samen met mijn w950i. Enige wat ik mis is een muziek wissel functie.

Btw evil.bean kan je eens ophouden met je posts doorstrepen als je een oplossing op je vraag hebt
gevonden want andere mensen willen die oplossing misschien ook weten en als je vraag dom was en je je vraag weg wil halen delete het dan gewoon want dit is wel heel irritant

[ Voor 7% gewijzigd door Anoniem: 116722 op 28-12-2007 16:32 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pven
  • Registratie: Oktober 1999
  • Niet online
Vandaag bij the Phonehouse een Nokia BH-501 gekocht voor 50 euro. Volgens mij een goede deal! :Y)

We gaan eraan! || Marktplaats-meuk. Afdingen mag! ;-) || slotje.com for sale || Dank pven!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TonyB
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 25-05 11:04
Nu die BH-503 nog...
iemand enig idee wanneer die te verwachten is?

Carpe Noctem

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pven
  • Registratie: Oktober 1999
  • Niet online
Ik ben niet helemaal te spreken over mijn BH-501.

Als mijn telefoon in mijn linkerbroekzak of jaszak zit, dan valt het geluid af-en-toe weg. Als ik de telefoon in mijn rechterjaszak steek, dan heb ik goed geluid. Verder heb ik geen klachten, maar ik had verwacht dat het bereik iets groter zou zijn.

We gaan eraan! || Marktplaats-meuk. Afdingen mag! ;-) || slotje.com for sale || Dank pven!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 164388

hi,
ik heb een HBH-DS220 die ik gebruik met mij htc p3300(mda compact3).
ik moet zeggen dat ik er zeer tevreden over ben. goeie kwaliteit oordopjes, kleine ontvanger, redelijk bereik(4m).
het enige waar ik mij een beetje aan stoor is dat als ik ff buiten bereik van mijn gsm ben, de bluetooth ontvanger uit en aan moet zetten als ik weer binnen bereik ben (om te pairen).
is dit normaal of een bug?
alvast bedankt. 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Eddos
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 12:27
pven schreef op zondag 30 december 2007 @ 21:11:
Ik ben niet helemaal te spreken over mijn BH-501.

Als mijn telefoon in mijn linkerbroekzak of jaszak zit, dan valt het geluid af-en-toe weg. Als ik de telefoon in mijn rechterjaszak steek, dan heb ik goed geluid. Verder heb ik geen klachten, maar ik had verwacht dat het bereik iets groter zou zijn.
Daar heb ik ook last van met mijn Logitech Freepulse i.c.m mijn 6110.

[edit]
Hoe bevalt de BH-501 je verder trouwens?Beetje goed geluid?Ik mis eigenlijk wel een microfoon op mijn FreePulse, maar ben een beetje bang dat de 501 het geluid van de freepulse niet evenaart.

[ Voor 17% gewijzigd door Eddos op 02-01-2008 18:43 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Martkrui
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 19:46
Anoniem: 164388 schreef op zondag 30 december 2007 @ 22:50:
het enige waar ik mij een beetje aan stoor is dat als ik ff buiten bereik van mijn gsm ben, de bluetooth ontvanger uit en aan moet zetten als ik weer binnen bereik ben (om te pairen).
Pairen is als je pincodes gaat uitwisselen, ik neem aan dat dat niet nodig is.
Als je buiten bereik bent geweest is de verbinding verbroken. Misschien kan je dan vanuit je PDA opnieuw vebinding opzetten, maar meestal is de headset even uit/aan zetten het gemakkelijkste.

Volgens mij is dit verder geen bug. Het is de keuze van de fabrikant hoe een "out of range" situatie op te vangen.

I haven't lost my mind! It's backed up on tape somewhere!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ivo NL
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 26-05 18:03
Ik heb een Motorola S9 besteld voor mijn K850. Ben niet voor zo'n SE ding gegaan, want wat heb je eraan als er nog steeds een 'ding' aanhangt? Dan kan je net zo goed een losse mp3 speler in je zak gooien.. Lijkt mij dan hoor 8)7

Android fanboy

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Martkrui schreef op maandag 31 december 2007 @ 14:33:
[...]

Pairen is als je pincodes gaat uitwisselen, ik neem aan dat dat niet nodig is.
Als je buiten bereik bent geweest is de verbinding verbroken. Misschien kan je dan vanuit je PDA opnieuw vebinding opzetten, maar meestal is de headset even uit/aan zetten het gemakkelijkste.

Volgens mij is dit verder geen bug. Het is de keuze van de fabrikant hoe een "out of range" situatie op te vangen.
verbinding maken bedoel ik.
maar ik ben er al uit:als hij buiten bereik is en vervolgens weer binnen bereik krijg ik in eerste instantie niet het a2dp logo op mijn telefoon te zien, terwijl hij wel weer verbinding heeft gemaakt. als ik dan op play druk op mijn onvangertje krijg ik wel de logo en gaat de muziek automatisch over de bluetooth.
in ieder geval bedankt voor je reactie ;)
ps ik raad deze headset iedereen aan want het heeft een klein ontvangertje waarbij je ook je eigen headset of oortelefoontjes op kan aansluiten.nog leuker is dat je draadloos muziek kan streamen naar je geluidsinstallatie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 244394

Vraagje, ik heb nu een Sone Ericsson W960i en wil daarbij een bluetooth stereo headsetje erbij nemen.

Nu heb ik drie opties gevonden:

SE HBH-DS200:
Afbeeldingslocatie: http://www.smartphoneshop.nl/images/product/image.php?id=52560&dimensionid=17&shopid=11

Type headset: In-ear
Gewicht: 13 gram
Bluetooth-versie: 2.0
Bluetooth-profielen: Afstandsbediening (AVRCP),HiFi-geluid (A2DP),Handsfree,Headset
Multipoint-pairing

SE HBH-DS980:
Afbeeldingslocatie: http://www.smartphoneshop.nl/images/product/image.php?id=52559&dimensionid=1&shopid=11

Type headset: In-ear
Lengte: 74 cm
Gewicht: 27 gram
Bluetooth-versie: 2.0
Bluetooth-profielen: HiFi-geluid (A2DP),Handsfree,Headset
Multipoint-pairing

en Sony BT20NX:
Afbeeldingslocatie: http://www.smartphoneshop.nl/images/product/image.php?id=41594&dimensionid=1&shopid=11

Specificaties:
Bluetooth interface: A2DP/HFP/HSP
Bluetooth versie: 2.0
Bluetooth output: Bluetooth Class 2 (2.5mW)
frequentiebereik: 100-4000 Hz
stroom: ingebouwde oplaadbare lithium-ionbatterij

Zelf vind ik de laatste het best passen vanwege de nekkoord.
Maar met welke van de bovenstaande is het mogelijk om play-stop-next-previous functies uit te voeren?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dirkjesdirk
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 05-06 10:43
Ik gebruik de SE MBR-100 om geluid van mijn laptop de streamen naar mijn stereo.
Probleem: wat ik ook doe: het geluid is distorted (valt weg of komt half door). Ik heb al drivers vervangen en andere BT sticks (interne Dell BT 350, 355 en 360 geprobeerd. Het probleem blijft. Soms gaat het een tijdje goed, soms is het niet om aan te horen. Nu las ik in een review het volgende:
When using WLAN facilities in your living room the signal to the MBR-100 will be distorted. WLAN and Bluetooth use similiar bands. So there is no chance to listen to your Napster tunes from your PC to the MBR-100 worry-free. The MBR-100 is better for usage in car or when connected in a “non WLAN area”.
Zie: http://sonyfanboy.wordpre...-ericsson-mbr-100-review/

Klopt dat? Is mijn Wifi verbinding het probleem?
Wie heeft ervaring?

Grootgebruiker van MS Word. Maar het wordt nooit perfect...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ChrisM
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 21:57
@DJ Yass-In: ik gebruik de DS970 (zelfde als 980, alleen ander uiterlijk) met m'n W960i en dat gaat echt super perfect! Ik zou eigenlijk wel voor een SonyEricsson gaan... die werkt toch het beste samen (zoals bijv. dat je kan zien welke radio-zender je luistert op het display). De DS980 heeft trouwens ook een nekkoord, hoor... net zoals die onderste van jou.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

dj-yass: ik heb de SE HBH-DS220 (zelfde als 200 maar dan met in ear oordopjes) en daar ben ik zeer tevreden over.
je hebt wel een play/stop functie en je kan het volume bedienen maar niet vooruit/achteruit spoelen.
hij heeft geen nekcoard maar hij is echt heel klein en heel goed geluid.
wat mij ook opvalt dat het zeer goed bereik heeft.
suc6 met je beslissing.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kassad
Ik heb sinds kort ook een SE HBH DS200 en ik wil deze ook graag gebruiken voor mijn pc. Ik heb een BT dongle en kan de SE ook pairen met de pc, probleem is dat ik daarna geen services zie die ik kan gebruiken. Er komt dus geen geluid uit de headset. Heeft iemand die dit voor elkaar gekregen heeft een tip voor me? Ik heb op de SE site gekeken maar kan daar geen software downloaden.

Atheism is a non-prophet organization. “Wenn ist das Nunstück git und Slotermeyer?” “Ja! … Beiherhund das Oder die Flipperwaldt gersput.”

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• efgeha

efgeha

trial and error

Kassad schreef op zondag 06 januari 2008 @ 12:38:
Ik heb sinds kort ook een SE HBH DS200 en ik wil deze ook graag gebruiken voor mijn pc. Ik heb een BT dongle en kan de SE ook pairen met de pc, probleem is dat ik daarna geen services zie die ik kan gebruiken. Er komt dus geen geluid uit de headset. Heeft iemand die dit voor elkaar gekregen heeft een tip voor me? Ik heb op de SE site gekeken maar kan daar geen software downloaden.
Welke bluetooth-dongle is het, en welke bluetooth-stack gebruik je.
Sommige bluetooth stacks ondersteunen het audio protocol niet...

HP Pavilion dv9645

Acties:
  • 0 Henk 'm!
dirkjesdirk schreef op zaterdag 05 januari 2008 @ 17:13:
Ik gebruik de SE MBR-100 om geluid van mijn laptop de streamen naar mijn stereo.
Probleem: wat ik ook doe: het geluid is distorted (valt weg of komt half door). Ik heb al drivers vervangen en andere BT sticks (interne Dell BT 350, 355 en 360 geprobeerd. Het probleem blijft. Soms gaat het een tijdje goed, soms is het niet om aan te horen. Nu las ik in een review het volgende:

[...]

Zie: http://sonyfanboy.wordpre...-ericsson-mbr-100-review/

Klopt dat? Is mijn Wifi verbinding het probleem?
Wie heeft ervaring?
Sinds bluetooth versie 1.2 zou je hier geen last meer van moeten hebben. Ze gebruiken inderdaad beide de 2,4 GHz band, echter wel met een andere modulatietechniek. Sinds 1.2 "kijkt" bluetooth eerst of de gewenste frequentieblokjes wel beschikbaar zijn. Maar feit blijft wel dat als er zeel veel wifi verkeer is, dat er minder bandbreedte overblijft.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 207845

Kan ik de SE HBH-DS200 gebruiken in combinatie met een mac (leopard)??

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kassad
efgeha schreef op zondag 06 januari 2008 @ 14:25:
[...]

Welke bluetooth-dongle is het, en welke bluetooth-stack gebruik je.
Sommige bluetooth stacks ondersteunen het audio protocol niet...
Het is een "Gembird", oftewel chinees merkloos. Ik heb geen BT stack geinstaleerd, windows herkende de dongle meteen, daar zou de crux dus kunnen zitten. Ik ga eens googlen, bedankt!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 244394

@ChrisM en @dextersj: bedankt voor jullie antwoord/ervaringen.

Ik heb uiteindelijk voor de DS 980 gekozen. Voornamelijk vanwege zijn design, vond de Sony BT20NX toch een te groot vierkant blok hebben.

Even ter info; SE geeft momenteel korting op bluetooth accesoires/headsets mocht je de afgelopen tijd een walkman-phone gekocht hebben.
Linkje (pdf): http://www.gsmeasy.nl/pdf/sonyericsson/SER7114_couponnen_web.pdf

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joosie200
  • Niet online
Jabra BT 620:

Afbeeldingslocatie: http://www.pimpmypocketpc.com/pocket%20pc%20immagini/jabra%20bt620.jpg

Na thuiskomst van vakantie lag deze op de mat. Uitgepakt en gewacht tot ie opgeladen was. Vervolgens begonnen met de Jabra BT 620...

i.c.m. SE K850i

Laten pairen is eenvouding, was zo voor elkaar. Nadat je hem voor de eerste keer hebt laten pairen pakt ie bij de 2de keer hem automatisch op, m.a.w. opnieuw registreren is niet nodig.

Nu heeft de Jabra 2 functies, muziek afspelen en telefoongesprekken voeren. De linker oorschelp is ingericht voor telefonie, de rechter voor muziek. Zo kun je heel eenvoudig volume aanpassen met plus en min knopjes, 1 keer op de linker oorschelp klikken en de naam opnoemen die je wilt bellen. Als je telefoon dit ondersteunt, en mijne doet dat, hoef je niet meer nummers in te toetsen. Ideaal.

Zodra je op de rechter oorschelp klikt opent de SE K850i automatisch de muziekspeler en begint met spelen. Hoor je dat iemand je wil bellen, klik een keer op de linkeroorschelp en begin maar met praten. Nadat je met de linkeroorschelp hebt opgehangen, gaat de muziek verder waar je gebleven bent. Wil je doorspoelen, dan moet je de fast forward/rewind knopjes gebruiken. Klik op 1 van beide 1 keer en je telefoon schakelt over naar het volgend/vorig nummer. Hou je hem ingedrukt, dan gaat ie vooruit spoelen/terugspoelen.

Ik heb voor de testcase, om te zien of ik met de headset wel voldoende verstaanbaar ben, gebeld met mijn ma. Zij zei dat ze me prima verstond, ik haar ook dus geen problemen die ik hierin ondervond. Geluid kan m.i. hard genoeg gezet worden.

Met de computer

Er is een usb kabeltje meegeleverd, zodat je hem kan verbinden met je computer. Je moet alleen niet direct na aansluiten de headset aanzetten door op de telefoonschelp (linker) te drukken. Want dan gaat het geluid niet over je headset maar over je boxjes. Wacht 10 secondes na aansluiten en schakel dan pas de headset in. Vergat ik de eerste keer en ik maar afvragen waarom ik geen geluid hoorde door mijn headset :P

Enfin, getest in Windows Media player en ook daar kun je de knopjes gebruiken om volume aan te passen, door nummers te schakelen en vooruit/achteruit te spoelen. Vervolgens via skype de telefoonfunctie weer uitgeprobeerd door met mijn zus te bellen. Zij verstond mij prima, maar ik hoorde niet wat ik zelf gezegd had. Ik heb een USB headset, die laat wel over de headset horen wat jezelf zegt. Deze doet dat niet. Wat de ander zegt, dat laat ie wel over de headset horen evenals het geluid.

Eenmaal aangesloten op de computer kun je hem opladen, handig want de adapter die meegeleverd word is een Amerikaanse. Nu is het toeval dat ik een verloopstukje had van mijn spiegelreflex, zodat ik als nog hem kon opladen in het stopcontact, maar dat vind ik zelf persoonlijk een minpunt. Had ik dat niet gehad, dan kon ik hem alleen opladen aan de computer.

Met de Playstation 3

Aangezet, laten pairen met de PS3, pincode gegeven. Headset werd meteen goed herkent. Vervolgens PS3 weer uitgezet, nog een keer gedaan en ook hier hoef je geen 2de keer meer te registreren. Wat echter wel moet, is bij geluidsinstellingen de headset selecteren om te dienen als spraakapparatuur. Anders kan je hem niet online gebruiken.

Enfin, nadat ik dat allemaal had gedaan Warhawk opgestart. Een ronde gespeeld en met L3 ingedrukt kun je praten. Ik vind alleen een nadeel dat ik mezelf niet terughoor wat ik zeg. Daarom vroeg ik me eerst ook af of ie uberhaupt wel wat deed. Maar toen reageerden een paar anderen met: "Yeah, we can hear you" op mijn vraag: "Can anyone hear me?" M.a.w. verstaand word je zeker. Blijf het echter een minpunt vinden, dat je jezelf niet terughoort door de headset. Maar dat is denk ik een kwestie van wennen.

Pluspunten:

Goedkoop
Oorschelpen zijn zwaar
Compacte headset
Eenvoudige bediening

Minpunten:

Je hoort jezelf niet terug online bij Skype, online games
De disco kleuren, felblauw, felgroen en fel rood, gelukkig valt dat door beide oorschelpen in te drukken uit te schakelen
Geen verloop stukje voor stopcontact toegevoegd

Eindcijfer: 8/10 ofwel Eindbeoordeling: goed

Ik had eerst de Philips SHB6100 op het oog, maar die kostte 2x zoveel. Heb voor de Jabra BT620S omgerekend 36,26 euro betaald. Gekocht op de Amerikaanse Ebay en zonder moeite langs de douane gekomen, zonder dat ik ook maar 1 cent invoerrechten en btw heb moeten betalen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LoBbY_1
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 02-06 10:43
Kassad schreef op zondag 06 januari 2008 @ 12:38:
Ik heb het zelfde ook met de nokia BH-501 in combinatie met XP. Hij word wel herkend via bluetooth, ik kan ook pairen, maar geluid krijg ik er niet uit. Ik heb een onboard bt-chip van DELL (true mobile).

Ik heb wel iets gevonden als bt-audio, maar als ik die selecteer krijg ik alsnog geen geluid uit de headset. Het pairen en verbinden lukte echter wel met een windowsversie van Vista.

Kan het zo zijn dat dit een belemmering is van de BT-module, XP of de headset?

Een echte golver is nooit uitgeput

Acties:
  • 0 Henk 'm!

hi ik had nog wel een vraagje :
is er iemand die een SE HBH-DS220 headset heeft kunnen gebruiken met een ps3.
die van mij(ps3) zit de headset niet. wat doe ik fout?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 207845

Even een verslag van mijn ervaringen met een Logitech HS200.

Een half jaar geleden heb ik deze gekocht (degene met microfoon). Ik heb hier veel plezier van gehad tot op twee weken geleden. Op een mysterieuze wijze is de band gescheurd. Geen idee hoe dit gekomen is. Dit blijkt volgens mij een zwak punt te zijn van dit ding want bij mijn broer is de band ook gebroken. Maar.. dat is nog niet alles. Hij doet vaag. Ik kan er niet meer op vertrouwen. De ene keer doet hij het gewoon normaal en de andere keer dan kan hij geen verbinding meer maken met m'n mac. Dit is sinds een paar dagen geleden. Verder vind ik dat de batterij zeer snel op is.

Ik ben nu van plan om de SE HBH-DS220 te kopen. Heeft iemand hier op langere duur wat ervaringen mee?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 181215

Heeft iemand een idee waar ik een usb kabel voor de Jabra BT320s kan kopen/bestellen ?
Ik vond een aantal paginas terug weliswaar een tip om te bellen naar Battrex in Delft, maar daar kunnen ze mij helaas niet (meer) helpen.
Ik heb wat kleine probleempjes met de BT320s en belde de Jabra helpdesk en daar adviseerden ze mij om de firmware te updaten. Toen ik zei dat ik dan wel een passende usb kabel nodig heb (een "normale" kabel met mini usb past immers niet), antwoordden ze mij dat die in de winkel verkrijgbaar zouden moeten zijn. Tot nu toe heb ik echter geen winkel kunnen vinden die ze heeft.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kassad
LoBbY_1 schreef op maandag 07 januari 2008 @ 22:16:
[...]

Ik heb het zelfde ook met de nokia BH-501 in combinatie met XP. Hij word wel herkend via bluetooth, ik kan ook pairen, maar geluid krijg ik er niet uit. Ik heb een onboard bt-chip van DELL (true mobile).

Ik heb wel iets gevonden als bt-audio, maar als ik die selecteer krijg ik alsnog geen geluid uit de headset. Het pairen en verbinden lukte echter wel met een windowsversie van Vista.

Kan het zo zijn dat dit een belemmering is van de BT-module, XP of de headset?
Het probleem is waarschijnlijk dat A2DP niet wordt ondersteund door de BT Stack, Ik heb er nu een paar geprobeerd (Microsoft, Bluesoleil, Broadcomm en Toshiba) en de enige die bij mij (meteen) werkt is Toshiba. Ik raad je dus aan om de Toshiba Bluetooth stack te instaleren. Ik hoefde daarna alleen te pairen en tutti functionari :-)

overigens met dank aan efgeha voor het wijzen in de goede richting :-)

[ Voor 8% gewijzigd door Kassad op 08-01-2008 16:10 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• aatos
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 25-08-2024
Laat ik mijn a2dp ervaringen ook eens delen. Ik heb nu 2 jaar een htc wizard en dit was ook de telefoon die leidde tot mijn interesse in a2dp. Ik heb inmiddels diverse bluetooth headsets:

-logitech wireless freedom (normale bluetooth headset, goede microfoon)
Afbeeldingslocatie: http://www.infosync.no/news/2004/09/09/gfx/logitech_mobile_freedom_01.jpg

-logitech wireless headphones (geen mic en een speciale dongle waar geen installatie voor nodig is)Afbeeldingslocatie: http://articles-and-reviews.net/images/headset/wireless-headset-top.png
-bluespoon ax (mini in-ear bluetooth headset)Afbeeldingslocatie: http://www.infosyncworld.net/resources/products/nextlink/nextlink_bluespoon_ax2_i02.jpg
-nokia bh-604Afbeeldingslocatie: http://crunchgear.com/wp-content/uploads/imgp0167.JPG

De laatste heb ik sinds een paar weken. Ook heb ik op mijn wizard de TNT 1933 WM6 rom gezet. En eindelijk begint a2dp een beetje te functioneren. Met mobile 5 was het één grote ellende. Geen a2dp aanwezig en de programma's en onduidelijke hacks van russische fora maakten het wel werkend maar geen concurrent voor een koptelefoon met draad of, in het geval van een pc, een dedicated wireless koptelefoon.

Dat is nu anders. WM6 heeft a2dp ingebouwd, ik hoefde slechts in het register te rommelen om wat te finetunen (wel na het doorlezen van 75 pagina's a2dp spec, maar ok). En de laatste drivers voor mijn widcomm bt333 hebben ook a2dp. Veel credits vooral voor de mensen die de TNT rom hebben gebouwd, met 20 tooltjes die nodig hebt om windows mobile te laten functioneren (ik had er slechts een paar extra nodig)

En nu heb ik na 2 jaar eindelijk wel een headset die tegelijk shoutcast van mijn pc kan afspelen en een call aannemen van mijn wizard. En daarna netjes doorspeelt. Tijdens het bellen doet het geluid dan wel vreemd, wat op te lossen is door de verbinding met de pc te verbreken. Avrcp werkt in winamp en htc audiomanager, behalve ffw en rewind in de laatste. De geluidskwaliteit van het geheel is uitstekend. Er blijven storingen hoorbaar, maar die zijn er in praktisch alle systemen (ik ben amateur geluidtechnicus). Het enige wat er moet veranderen om qua geluidsweergave te kunnen concurreren met de beste draadloze koptelefoons is de pitch verandering die wordt gebruikt om problemen met de buffers weg te werken. Ik vraag me af of de headset dit zelf op zou kunnen lossen (en compatible blijft met de huidige standaarden).

Dat het omschakelen van a2dp naar het device zelf nog niet gebruikersvriendelijk gaat is voor mij overkomelijk. Maar naast a2dp ook de microfoon gebruiken is nog niet mogelijk, terwijl er zat bandbreedte voor is. a2dp moet worden uitgebreid tot een headset profiel wat ook een microfoon kanaal bevat. En hoewel ik eigenlijk microsoft verantwoordelijk vind voor het ondersteunen van bluetooth geluidsrouting op alle operating systems (en vooral het bieden van een goede user interface voor het omschakelen), het os doet tenslotte ook de normale geluidsrouting, is dat misschien te veel van ze gevraagd. Dus moeten de bluetooth fabrikanten zelf die ondersteuning leveren (ze vormen samen ook al de bluetooth spec, ze leveren de hardware, dus waarom niet ook samen de software schrijven voor in ieder geval windows en windows mobile?)

Ik zag al users vragen naar de mogelijkheid om de microfoon apart om te schakelen. Zowel de speakers van de headset en microfoon van het device (in de bus, zodat je zachter kan praten met de microfoon dicht bij je mond) als andersom (zodat je het gesprek op de speaker kan zetten terwijl je de microfoon van de headset gebruikt)

Al deze mogelijkheden hadden al sinds bluetooth 1.2 in de software kunnen zitten. Waarom laten de fabrikanten deze kans zolang liggen? Waarom zijn headset en a2dp niet al lang 1 profiel? Ik heb het idee dat de bluetooth interest groups niet allemaal dezelfde belangen hebben. En dat de muziekindustrie een belangrijke rol in het spel heeft. De enige headset van sony die scms-t, de drm voor a2dp, ondersteunt heeft de mogelijkheid dit te disablen. En toshiba neemt scms in haar bluetooth stack op, maar bouwt een 'geheim' menu in om het uit te schakelen.

Maar het werkt nu allemaal relatief zo goed dat ik geen tytn2 durf te kopen omdat die ook weer kinderziektes heeft. En het waarschijnlijk nog een jaar duurt voor ze er allemaal uitgehacked zijn. Dus ik stel me tevreden met gprs (nu op een wel goed werkende internet explorer, met touchflo) en ga genieten van de muziek...

Oh ja, mijn verlanglijstje:

-jaybird Afbeeldingslocatie: http://jaybirdgear.com/images/products/gallery02.jpg
-blueant x5Afbeeldingslocatie: http://ecx.images-amazon.com/images/I/51BVMESSNAL._AA280_.jpg
-plantronics voyager 855Afbeeldingslocatie: http://www.gizmos.es/wp-content/uploads/2007/09/plantronics-voyager-855.jpg
-sordin wwAfbeeldingslocatie: http://www.bluetooth-headset.co.uk/images/WW%20Headset.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 249220

Pfff, ik ben helemaal wars van het lezen van deze topic! (ondanks dat ik een paar pagina's heb overgeslagen ;)) Maar ik was op zoek naar een oplossing voor mijn probleem.

Ik heb een Nokia N95 8Gb met de laatste software update van Nokia. Deze telefoon doet het perfect, alleen met BT zijn er wat 'issues'. :( Ik heb hierbij een HBH-DS200 gekregen, welke prima paired en speelt, tot er een paar minuten verstrijken.
Ik krijg dan iedere 3 á 4 minuten een korte pauze van ongeveer een halve seconde. Het maak hierbij niets uit waar de DS200 zich bevindt, want ook al zit/ligt ie naast m'n telefoon, dan doet ie het nog. De DS200 en de Nokia waren overigens volledig opgeladen.
Ik ben ermee teruggeweest, en in de winkel hadden ze geen idee waar het aan zou kunnen liggen. Ze hebben 'm voor me omgeruild, maar de nieuwe doet precies hetzelfde. Ook onderweg trouwens.

Nou zou ik graag zonder onderbreking mijn muziek willen luisteren, dus hoor ik graag of er meer mensen zijn die dit kennen (of mogelijk een oplossing hebben).

Verder is de HBH-DS200 een prima ding. Goed geluid enzo! 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pluppie
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 16-09-2021
Ik heb een BT autoradio AV-8940BT van Autovision (120 Euro) met ingebouwde BT carkit, microfoon en A2DP. Vanaf het moment ik met mijn Sony Ericsson K550i in de auto kom, wordt mijn gsm automatisch gepaired. Vanaf dan kan ik gewoon rechtstreeks mp3's afspelen van mijn gsm naar de autoradio (perfect geluid) en wordt elk telefoongesprek automatisch via de autoradio gevoerd als carkit.
Instellingen? Bijna nul de botten. Enkel in mijn gsm de autoradio accepteren en de code ingeven, en al de rest werkte onmiddellijk en perfect. Vanaf het moment ik ook maar in mijn auto stap, worden alle telefoongesprekken onmiddelijk geforward. De eerste keer dat je instapt en vergeet dat je je gsm in je broekzak hebt steken, doet het wel raar om opeens een nummer op de autoradio te zien verschijnen en dat jij gewoon het gesprek opneemt via de autoradio.
Het kan dus ook allemaal WEL prachtig functioneren.
Volgende maand wil ik mij een pda kopen met BT2.0 en A2DP. Hopelijk kan ik het geluid van de pda ook streamen naar de autoradio. Het bespaart al weer een kabeltje en niks zo leuk als mp3's en video kunnen afspelen vanaf een touchscreen. Heeft iemand dit al aan het werken?

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Volgens de specificaties zou de Apple Macbook AIR ook A2DP moeten ondersteunen. Het is ook het eerste apparaat de bluetooth 2.1+EDR ondersteunt waarmee je (mits beide apparaten het ondersteunen) easy-pairing kunt doen (zonder PIN code, toch beveiligd).

Ik hoop dat er iemand zijn ervaringen hiermee hier kan posten. Ik ben voornamelijk benieuwd hoe stabiel de verbinding is (kortstondig wegvallende verbindingen e.d.) en of hoe de easy-parining in de praktijk werkt. Vanaf Leopard ondersteunt Apple ook A2DP echter blijkt dat in de praktijk minder goed te werken als er ook een bluetooth keyboard en mouse gebruikt worden. Met 2.1+EDR zou dat in theorie geen probleem moeten opleveren. Maar de praktijk?

[ Voor 10% gewijzigd door robertwebbe op 21-01-2008 09:05 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LoBbY_1
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 02-06 10:43
Kassad schreef op dinsdag 08 januari 2008 @ 15:32:
[...]

Het probleem is waarschijnlijk dat A2DP niet wordt ondersteund door de BT Stack, Ik heb er nu een paar geprobeerd (Microsoft, Bluesoleil, Broadcomm en Toshiba) en de enige die bij mij (meteen) werkt is Toshiba. Ik raad je dus aan om de Toshiba Bluetooth stack te instaleren. Ik hoefde daarna alleen te pairen en tutti functionari :-)

overigens met dank aan efgeha voor het wijzen in de goede richting :-)
Bedankt voor de tip! ik heb het geprobeert, en het werkt prima! Geluid is echt wel goed. Voor zover ik weet kan ik nog geen mogelijkheid vinden om de mic te gebruiken Opzich is dat wel jammer. Maar bedankt voor de tip!

Een echte golver is nooit uitgeput

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 249888

robertwebbe schreef op maandag 21 januari 2008 @ 09:02:
Volgens de specificaties zou de Apple Macbook AIR ook A2DP moeten ondersteunen. Het is ook het eerste apparaat de bluetooth 2.1+EDR ondersteunt waarmee je (mits beide apparaten het ondersteunen) easy-pairing kunt doen (zonder PIN code, toch beveiligd).

Ik hoop dat er iemand zijn ervaringen hiermee hier kan posten. Ik ben voornamelijk benieuwd hoe stabiel de verbinding is (kortstondig wegvallende verbindingen e.d.) en of hoe de easy-parining in de praktijk werkt. Vanaf Leopard ondersteunt Apple ook A2DP echter blijkt dat in de praktijk minder goed te werken als er ook een bluetooth keyboard en mouse gebruikt worden. Met 2.1+EDR zou dat in theorie geen probleem moeten opleveren. Maar de praktijk?
Ben je al verder? Ik heb een HTC Touch Cruise en een Pioneer 75BT. Ik kan op de PDA zowel wireless stereo als handsfree aanvinken. Schijn echter 1 van beide te moeten kiezen.
Ik wil dat hij standaard op audio staat (ook handig voor Tomtom) en bij een inkomend of uitgaand gesprek overschakeld op BT audio. Ik word er echter nog geen baas over

Acties:
  • 0 Henk 'm!

foutje

[ Voor 97% gewijzigd door Anoniem: 249888 op 25-01-2008 19:54 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Troxel schreef op zondag 27 augustus 2006 @ 16:04:
[...]

Afgelopen vrijdag binnengekregen en zaterdag ochtend ingebouwd. Gelijk even alle draden vernieuwd... pff wat een werk is dat achter het dashboard. Maar goed... alles werkt nu _/-\o_ !!

Over de radio: Ziet er wat mij betreft 'n beetje TE flashy uit, vooral de bijna neon-blauwe volumeknop. Verder is de bediening oké, erg duidelijk en overzichtelijk. Het geluid is ZO GOED ... helder ... goed in te stellen met VEEL mogelijkheden ... kortom echt een pracht apparaat...!!

Nu natuurlijk de Bluetooth mogelijkheid: De carkit werkt bij mij als 'n tierelier (goed dus)! Één keer moeten pairen, en nu elke keer wanneer ik in de auto stap en het contact omdraai, pairt ie netjes binnen een paar seconden met mijn telefoon (motorola MPx220). Een kind kan de was doen :P

De A2DP mogelijkheid kon ik zelf niet uitproberen, maar heb een vriend van mij even lief aan gekeken om zijn foon te lenen. Wat blijkt: Precies zo als met de carkit, werkt echt vlekkeloos. Ook tegelijk te gebruiken met de carkit functie, en na het gesprek *poing* weer netjes terug naar de "BT AUDIO" mode zoals Pioneer het genoemd heeft.... Kortom:

Uiterlijk 7
Mogelijkheden 9
Performance 10
Gebruiksvriendelijkheid 8
BT mogelijkheden 10

Zegt genoeg denk ik he..... O-)
Grrr, waarom wil mijn touch cruise dat dan niet doen met mijn Pioneer 75BT?!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Godric
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 04-06 11:13
Mooi topic! :)

Ik ben zelf in het bezit van een Nokia 6230i die ik veel gebruik om muziek mee te luisteren. Waarschijnlijk omdat ik hem zoveel gebruik krijgt de standaard meegeleverde HDS 3 headset steeds een kabelbreuk bij de stekker waardoor ik geen stereo meer heb zonder constant de kabel in één positie te houden. Heb nu mijn tweede headset kapot :( .

Ik wil graag van de stekker in de telefoon af. Bluetooth stereo zou dus de oplossing zijn. De 6230i ondersteunt echter geen A2DP. Daarnaast is het voor mij niet handig om grote oorschelpen of een 'stick' in mijn oor te hebben. Ik wil dus eigenlijk gewone oordopjes.

Welke opties heb ik dan nog? Nokia zelf heeft geen goede headset voor zover ik weet.

Zal de Jabra BT320s goed samenwerken met mijn 6230i?
Zijn er nog andere betaalbare opties voor mijn toestel?

Canon EOS 40D | EF 17-40L f/4.0 | EF 70-200L f/4.0 | EF 50 f/1.8 II

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Anoniem: 249888 schreef op vrijdag 25 januari 2008 @ 19:37:
[...]
Ik heb een HTC Touch Cruise en een Pioneer 75BT. Ik kan op de PDA zowel wireless stereo als handsfree aanvinken. Schijn echter 1 van beide te moeten kiezen.
Ik wil dat hij standaard op audio staat (ook handig voor Tomtom) en bij een inkomend of uitgaand gesprek overschakeld op BT audio. Ik word er echter nog geen baas over
Nee, je moet ze beide aanvinken.

Ik heb nog geen Touch Cruise mogen testen dus ik kan ook niet checken of dezelfde update voor dit toestel ook beschikbaar is voor dit toestel. Maar voor de gewone Touch is er een bluetooth update beschikbaar op http://www.europe.htc.com/. Even een account aanmaken en je toestel registreren, dan krijg je de updates te zien. Probeer eens of er dan ook voor jou een update beschikbaar is.

Afbeeldingslocatie: http://farm3.static.flickr.com/2317/2220640496_a31ec2fbfa_o.jpg

Zou ik jou mogen vragen wat jou serienummer is? De laatste 2 cijfers mag je xx zetten als je wilt.

[ Voor 4% gewijzigd door robertwebbe op 26-01-2008 12:41 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

ht750ge005en nog een paar.
Downloadpagina doet het niet 404 error

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Het spul blijft tegenspartelen.
Heb de TC nu maar via usb audio kabeltje op de Aux ingang van de radio.
Voice commands onder button 4
Daar de meeste progjes voor in de auto ondergehangen.
Mis nu wel de stuurbediening voor het skippen van mp-3's maar kan nu zo mediaplayer weer oproepen (letterlijk) en dan met het navigatiewiel verder.
tomtom audio over mp3 werkt dan ook goed.

Nu nog iets dat alle running programs via voicecontrol kan stoppen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Koesper
  • Laatst online: 09-05 10:23

Koesper

Matched: Blah blah

Heeft er iemand ervaring met de Sony DR-BT50?

Na bijna 2 jaar is mijn plantronics pulsar 590 inmiddels helemaal gaar (het uitschuif mechaniek is helemaal lam, een van de draaipunten zit inmiddels met ducttape vast en de verbinding valt steeds vaker spontaan weg), dus ben opzoek naar iets nieuws.

[ Voor 20% gewijzigd door Koesper op 26-01-2008 20:51 ]

When I roll my head across my keyboard, it says: aerfcdv5y8iuh7y6t5rf4e3

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• aMUSEd
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 31-08-2024

aMUSEd

huup-huup barrrbatruuk

Na doorlezen van groot deel van dit topic ben ik er nog steeds niet achter:
Werkt de Plantronics pulsar 590e fijn in combinatie met vista+ventrilo?
Ik zoek een bluetooth hoofdtelefoon voor m'n telefoon en het zou leuk zijn wanneer ik deze ook kan gebruiken icm ventrilo en playstation3.. iemand tips?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joosie200
  • Niet online
aMUSEd schreef op zondag 27 januari 2008 @ 13:38:
Ik zoek een bluetooth hoofdtelefoon voor m'n telefoon en het zou leuk zijn wanneer ik deze ook kan gebruiken icm ventrilo en playstation3.. iemand tips?
Ik heb de Jabra BT620 en die werkt prima met mijn SE K850i, Playstation 3 en computer met XP erop in skype. Heb Ventrillo nog niet uitgeprobeerd. Het is natuurlijk nog maar de vraag of je dit model wel fijn vind (neckband), maar ik kan hem je wel aanraden. Gebruik hem nu een kleine maand en ben er tevreden mee. :)

Of ie dus ook in Vista zal werken, daar kan ik niets over zeggen. XP doet ie iig prima.

[ Voor 7% gewijzigd door Joosie200 op 27-01-2008 16:18 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 249888 schreef op zaterdag 26 januari 2008 @ 15:39:
Het spul blijft tegenspartelen.
Heb de TC nu maar via usb audio kabeltje op de Aux ingang van de radio.
Voice commands onder button 4
Daar de meeste progjes voor in de auto ondergehangen.
Mis nu wel de stuurbediening voor het skippen van mp-3's maar kan nu zo mediaplayer weer oproepen (letterlijk) en dan met het navigatiewiel verder.
tomtom audio over mp3 werkt dan ook goed.

Nu nog iets dat alle running programs via voicecontrol kan stoppen.
Nu is de telefoonverbinding ook regelmatig pleite. Met mijn Nokia 6021 nooit problemen.
Toch de BT software van de TC onfris?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Net bericht van Pioneer.

Als antwoord kan ik stellen dat u niets verkeerd doet. Het is immers zo dat onze Pioneer toestellen niet compatibel zijn met Windows gestuurde toestellen. Hierdoor kunnen wij dus ook geen garantie geven voor de werking er van. Via onderstaande link kunt u al de compatibele toestellen gaan terug vinden. http://www.pioneer.nl/nl/...bilityPage&taxonomy_id=25

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Wederom bericht van pioneer:

Als antwoord kan ik stellen dat dit probleem voor komt bij de meeste smartphones. Er bestaat echter 3th party software om de compatibiliteit van smartphones in een zekere zin te verbeteren ( bv. http://www.jetwaremobile.com/ ). Pioneer geeft hier echter geen ondersteuning of garanties voor.

Dit werkt (paar uurtjes getest). Telefoon meldt zich automatisch aan. Moet alleen de zaak nog wel steeds handmatig overzetten naar wireless stereo. Maar daar is mee te leven.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FaddieB
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 11-04-2018
Net de BT620S binnen!

Ziet er cool uit. Ik vind de verlichting op de oorschelpen alleen maar een pre. Ben ik beter zichtbaar in het verkeer als ik op mijn racefiets zit. Nu maar wachten hoe het gaat in de regen.

Ik heb echter nog een paar vraagjes:

Moet ik nou elke keer de knoppen van de headset indrukken om het geluid over de headset te kunnen krijgen? (via usb op pc aangesloten)

Hoe krijg ik het voor elkaar om deze headset als volwaardige pc-headset te gebruiken? Met name bij Teamspeak en skype. Ik kan nergens de optie vinden om deze headset aan te wijzen.

Laatste vraag. Hoe krijg ik bovengenoemde zaken werkend zonder USB-kabel maar met een Sitecom cn-502 bluetooth dongle?

Alvast bedankt voor de reacties.

Groet,

FaddieB

www.bennis.nu

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joosie200
  • Niet online
FaddieB schreef op woensdag 30 januari 2008 @ 22:37:
Moet ik nou elke keer de knoppen van de headset indrukken om het geluid over de headset te kunnen krijgen? (via usb op pc aangesloten)

Hoe krijg ik het voor elkaar om deze headset als volwaardige pc-headset te gebruiken? Met name bij Teamspeak en skype. Ik kan nergens de optie vinden om deze headset aan te wijzen.

Laatste vraag. Hoe krijg ik bovengenoemde zaken werkend zonder USB-kabel maar met een Sitecom cn-502 bluetooth dongle?
1. Jep, anders laat ie het geluid over je boxjes lopen.
2. In het geval van Skype, bij aansluiten via USB op de pc heeft ie hem automatisch opgepakt nadat ik de knoppen van de headset indrukte voor 10 seconde. Teamspeak/Ventrillo moet ik nog steeds proberen :9
3. Goeie vraag, misschien alleen mits je pc Bluetooth kan ontvangen? Ik heb geen idee.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FaddieB
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 11-04-2018
Heb alles aan de praat gekregen, check onderstaande link:

http://www.bennis.nu/phpBB/viewtopic.php?p=5249#5249

www.bennis.nu

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 249888 schreef op dinsdag 29 januari 2008 @ 21:41:
Wederom bericht van pioneer:

Als antwoord kan ik stellen dat dit probleem voor komt bij de meeste smartphones. Er bestaat echter 3th party software om de compatibiliteit van smartphones in een zekere zin te verbeteren ( bv. http://www.jetwaremobile.com/ ). Pioneer geeft hier echter geen ondersteuning of garanties voor.

Dit werkt (paar uurtjes getest). Telefoon meldt zich automatisch aan. Moet alleen de zaak nog wel steeds handmatig overzetten naar wireless stereo. Maar daar is mee te leven.
Uitgaand bellen komt over de speaker.
Binnenkomend ook.

Helaas kan de beller of gebelde mij niet horen :-( Wat kan dat nou weer zijn?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• aMUSEd
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 31-08-2024

aMUSEd

huup-huup barrrbatruuk

Joosie200 schreef op zondag 27 januari 2008 @ 16:17:
[...]
Ik heb de Jabra BT620 en die werkt prima met mijn SE K850i, Playstation 3 en computer met XP erop in skype. Heb Ventrillo nog niet uitgeprobeerd. Het is natuurlijk nog maar de vraag of je dit model wel fijn vind (neckband), maar ik kan hem je wel aanraden. Gebruik hem nu een kleine maand en ben er tevreden mee. :)

Of ie dus ook in Vista zal werken, daar kan ik niets over zeggen. XP doet ie iig prima.
thx. De BT620 ziet er mooi uit. Hebben jouw gesprekspartners geen last van omgevingsgeluiden die worden opgepikt door de BT620. Voor Ventrilo is dat bv erg onhandig want dan blijft de microfoon continu openstaan en verzenden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dirkjesdirk
robertwebbe schreef op woensdag 29 november 2006 @ 18:47:
[
Nokia heeft mij ook verblijd met een sample van de AD-42W Wireless Audio Gateway en de BH-500 headset, deze ga ik denk ik vrijdag testen.
[afbeelding] [afbeelding]
Robert, ik heb de test van dat ding nog niet gezien. Ik bedoel dus de AD-42W Wireless Audio Gateway

Afbeeldingslocatie: http://bilder.guenstiger.de/prodfoto/nokiaad42w.jpg
Hoe beviel die?

Ik heb zelf de mbr-100 van SE, maar die is inmiddels defect. Erg fragiel spul. Ik hoop dat de nokia steviger is.

Of is de Sony HWS-BTA2W inmiddels een betere optie?
Afbeeldingslocatie: http://www.sonyplaza.nl/images/HWSBTA2W_2.jpg

Het is uitsluitend voor thuisgebruik. Dus een batterij is niet nodig.

[ Voor 28% gewijzigd door dirkjesdirk op 02-02-2008 23:14 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!
dirkjesdirk schreef op zaterdag 02 februari 2008 @ 23:06:
[...]
Robert, ik heb de test van dat ding nog niet gezien. Ik bedoel dus de AD-42W Wireless Audio Gateway. Hoe beviel die?

Ik heb zelf de mbr-100 van SE, maar die is inmiddels defect. Erg fragiel spul. Ik hoop dat de nokia steviger is.

Of is de Sony HWS-BTA2W inmiddels een betere optie?
[afbeelding]

Het is uitsluitend voor thuisgebruik. Dus een batterij is niet nodig.
De Nokia AD-42W beviel uitstekend! De verbinding is zeer stabiel en het geluid klinkt uitstekend.
Het mooie aan dit apparaat is dat het twee kanten op kan werken. Je kunt de audio van bijvoorbeeld je stereotoren streamen naar je A2DP headset maar je kunt hem ook voor andersom gebruiken om bijvoorbeeld de liedjes van je N95 af te spelen over de speakers van je stereotoren.

Ik heb ook nog een MBR-100 in de kast :) Die ga ik gebruiken voor mijn (waarschijnlijke) volgende leaseauto, de Toyota Prius. Deze auto heeft een zeer goede (en volledig onzichtbare) carkit voor telefoongesprekken maar A2DP ontbreekt. Via een 3,5mm ingang in de armsteun kan ik dan alsnog A2DP gebruiken. In de armsteun zit ook een 12V aansluiting, dan krijg ik het toch nog voor elkaar.

Ik vind de MBR-100 niet helemaal vergelijkbaar met de AD-42W, de Sony Ericsson MMV-200 media center komt dichter in de buurt:
Afbeeldingslocatie: http://images.connectselect.co.uk/images/mmv-201.png

Echter is dit apparaat volgens mij niet meer verkrijgbaar, ik heb hem al meer dan 2 jaar. Hij gebruikt ook nog BT1.2 (net als de MB-100).

Edit: hier een tweedehandsje

De Sony HWS-BTA2W heb ik nooit mogen testen, daar kan ik niets over zeggen...

[ Voor 13% gewijzigd door robertwebbe op 03-02-2008 15:22 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Speedy-Andre

Speedy-Andre

Sony ZL, XA, Nokia XR20

De MMV-200 heeft nogal wat moeite met de afstandsbediening via een SE gsm, het ding (en de gsm) loopt vast.
SE heeft dit probleem nog niet opgelost, dus als je er eentje aanschaft dan zou ik daar rekening mee houden ;)

PVoutput 2x Toshiba Daiseikai 8 3,5kW, SWW Atlantic Explorer V3 200l. Gasloos aug 2016, 8620Wp, Monoblock Panasonic J 7kW

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dirkjesdirk
robertwebbe schreef op zondag 03 februari 2008 @ 15:12:
[...]

De Nokia AD-42W beviel uitstekend! De verbinding is zeer stabiel en het geluid klinkt uitstekend.
Het mooie aan dit apparaat is dat het twee kanten op kan werken. Je kunt de audio van bijvoorbeeld je stereotoren streamen naar je A2DP headset maar je kunt hem ook voor andersom gebruiken om bijvoorbeeld de liedjes van je N95 af te spelen over de speakers van je stereotoren.

Ik heb ook nog een MBR-100 in de kast :) Die ga ik gebruiken voor mijn (waarschijnlijke) volgende leaseauto, de Toyota Prius. Deze auto heeft een zeer goede (en volledig onzichtbare) carkit voor telefoongesprekken maar A2DP ontbreekt. Via een 3,5mm ingang in de armsteun kan ik dan alsnog A2DP gebruiken. In de armsteun zit ook een 12V aansluiting, dan krijg ik het toch nog voor elkaar.

Ik vind de MBR-100 niet helemaal vergelijkbaar met de AD-42W, de Sony Ericsson MMV-200 media center komt dichter in de buurt:

Echter is dit apparaat volgens mij niet meer verkrijgbaar, ik heb hem al meer dan 2 jaar. Hij gebruikt ook nog BT1.2 (net als de MB-100).

De Sony HWS-BTA2W heb ik nooit mogen testen, daar kan ik niets over zeggen...
Die MBR-100 heeft nog best een aardige kwaliteit. Het is alleen zoals gezegd erg fragiel spul. Ik had in eerste instantie erg veel problemen met hick-ups in de stream. Met wat 'tweaks' heb ik dat wel op kunnen lossen. Of dat aan de gering bandbreedte ligt van BT 1.2 weet ik niet. Zou dan kunnen?

Het klopt dat de MBR-100 niet helemaal vergelijkbaar is met de AD-42W. Vandaar dat nu deze kapot is ik twijfel tussen de nokia AD-42W en de sony HWS-BTA2W.

De specs zijn zo op het gezicht hetzelfde of heb jij nog argumenten waarom ik voor de een of de ander zou kiezen.

NB: Wordt die nokia overigens nog bij jullie (Belcompany) verkocht?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• I_PANDA_I
  • Laatst online: 18-04 16:39

I_PANDA_I

Boe!

Wie kan mij helpen?

Vandaag heb ik mijn motorola ht820 binnen gekregen.
Nou probeer ik hem aan de gang te krijgen met mijn pc, echter wil dit nog niet helemaal lukken.

Ik heb een paar jaar geleden al een usb dongle gekocht via ebay.
Ik krijg de headset zonder problemen gepaired met bluesoleil 2.3
Maar ik krijg er maar geen geluid uit. De play/pauze/forward/back knoppen werken gewoon in mediaplayer. Maar het geluid doet het niet.
Alleen als ik m'n audio opties op bluetooth SCO audio zet, dan krijg ik zeer matig geluid nadat ik op de linker M-knop duw. Maar op bluetooth AV audio hoor ik niks.

De headsetfunctie werkt overigens zonder problemen, voice-dial is echt ideaal.
Ligt het toch aan mijn verouderde bluetooth dongle, maar toch vreemd dat de controls dan wel werken.

Wie helpt mij? :)

Blaatschaap

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Amdk6II
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 28-05 19:22
Wat denken jullie van de HBH-DS205? Heeft die meerwaarde tegenover de oudere bluetooth headsets van SE?
Bovendien schijnt er niet zoveel bluetooth headsets the zijn waar je eigen oordopjes op kan aansluiten, wil mijn ep-630 dopjes graag blijven gebruiken. :P Hebben jullie nog ideeen?

Heb ook naar de Jabra 320 gekeken, maar de geluidskwaliteit schijnt niet zo denderend te zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joosie200
  • Niet online
aMUSEd schreef op zaterdag 02 februari 2008 @ 10:36:
[...]

thx. De BT620 ziet er mooi uit. Hebben jouw gesprekspartners geen last van omgevingsgeluiden die worden opgepikt door de BT620. Voor Ventrilo is dat bv erg onhandig want dan blijft de microfoon continu openstaan en verzenden.
Ik heb vanavond het geprobeerd in Team Speak. Komt omdat mijn guild wijzigde van Ventrillo naar Teamspeak. En daarin ben ik, na wat geluids/volume instellingen aan te passen, prima te horen :) Ze hebben geen last van omgevingsgeluiden en de microfoon blijft niet continue open staan. Althans, zolang je maar "push to talk" gebruikt. Dat je bijvoorbeeld insert als knop in moet gedrukt houden om wat te kunnen zeggen.

Ben dus tevreden met dit ding. Was niet erg duur, 35 euro omgerekend vanuit Amerika. Valt prima met tig andere dingen te gebruiken (PS3, op je PC, bij Teamspeak/Ventrillo en waar je hem natuurlijk in eerste instantie voor koopt: om te gebruiken met je mobiel ;)) En het disco licht effect heb je zo uitgeschakeld.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
dirkjesdirk schreef op maandag 04 februari 2008 @ 13:22:
[...]
Die MBR-100 heeft nog best een aardige kwaliteit. Het is alleen zoals gezegd erg fragiel spul. Ik had in eerste instantie erg veel problemen met hick-ups in de stream. Met wat 'tweaks' heb ik dat wel op kunnen lossen. Of dat aan de gering bandbreedte ligt van BT 1.2 weet ik niet. Zou dan kunnen?

Het klopt dat de MBR-100 niet helemaal vergelijkbaar is met de AD-42W. Vandaar dat nu deze kapot is ik twijfel tussen de nokia AD-42W en de sony HWS-BTA2W.

De specs zijn zo op het gezicht hetzelfde of heb jij nog argumenten waarom ik voor de een of de ander zou kiezen.

NB: Wordt die nokia overigens nog bij jullie (Belcompany) verkocht?
Het blijft een feit dan 2.0+EDR een drie keer zo grote bandbreedte heeft en het daarom allemaal wat makkelijker gaat. In principe zou 721 kbps al ruim voldoende moeten zijn maar de praktijk heeft toch uitgewezen dat fabrikanten als Nokia eigenlijk pas gestart zijn sinds EDR.

Zoals gezegd, ik heb geen Sony dus ik kan eigenlijk geen goed oordeel vormen. De Nokia werkte perfect dus daar kun je je geen bult aan vallen. Bij het merk Sony heb ik nog wel een klein beetje mijn reservering gezien gelezen ervaringen van headsets die niet al te denderend waren.

De AD-42W is standaard niet in het assortiment (er is nog veel te weinig vraag naar) maar alles is te bestellen via het speciale bestellingen traject. Als de distribiteur het in voorraad heeft dan hoor je direct de prijs en als je die wilt betalen wordt die de volgende werkdag al geleverd.
I_PANDA_I schreef op maandag 04 februari 2008 @ 17:23:
Wie kan mij helpen?

Vandaag heb ik mijn motorola ht820 binnen gekregen.
Nou probeer ik hem aan de gang te krijgen met mijn pc, echter wil dit nog niet helemaal lukken.

Ik heb een paar jaar geleden al een usb dongle gekocht via ebay.
Ik krijg de headset zonder problemen gepaired met bluesoleil 2.3
Maar ik krijg er maar geen geluid uit. De play/pauze/forward/back knoppen werken gewoon in mediaplayer. Maar het geluid doet het niet.
Alleen als ik m'n audio opties op bluetooth SCO audio zet, dan krijg ik zeer matig geluid nadat ik op de linker M-knop duw. Maar op bluetooth AV audio hoor ik niks.

De headsetfunctie werkt overigens zonder problemen, voice-dial is echt ideaal.
Ligt het toch aan mijn verouderde bluetooth dongle, maar toch vreemd dat de controls dan wel werken.

Wie helpt mij? :)
BlueSoleil blijft soms een drama... Heb je al geprobeerd om te upgraden naar de laatste versie? Volgens mij kan dat gewoon via de IVT website.

Als ik jou was zou ik een nieuwe dongle kopen met Widcomm software, die werkt echt stukken beter en makkelijker. Ik heb zelf zeer goede ervaringen met de Jabra dongle. Standaard zit er een oudere versie bij maar via de Engelse Jabra site kun je upgraden naar de laatste versie. Als je op zoek bent naar een koopje dan zou nog even bij je lokale BelCompany winkel kunnen checken of ze er nog een hebben want ze zijn uit het standaard assortiment en worden nu voor een opruimprijs (ik meen een tientje) van de hand gedaan. Als je ze niet ziet, vraag de verkoper dan, die kan in de kassa kijken op A320, dan zien ze direct of ze voorraad hebben of filialen dichtbij.

[ Voor 34% gewijzigd door robertwebbe op 05-02-2008 09:46 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Coolsnarf
  • Registratie: Oktober 2007
  • Laatst online: 07-02-2024
Het volgende:

Ik wil een stereo bluetooth headset met nekband kopen, voornamelijk om te gamen, maar ook (voor de pc/telefoon) om te bellen. Er zijn een aantal keuzes waartussen ik heel erg twijfel:
Sony DR-BT21G
Jabra BT 620
Nokia BH-501 of BH-503 (503 is duuder, maar ook beter??)
Logitech HS 200

Het belangrijkste waar hij aan moet voldoen:
- Hij moet na een paar uur gamen, nog steeds lekker zitten voor zover dit mogelijk is (ik lees dat sommige gaan irriteren)
- Connecten met 2 apparaten tegelijk
- Uiteraard moet de microfoon en geluid zo goed mogelijk zijn (maar ik heb begrepen dat daar geen schokkende verschillen tussen zitten?)
- Het liefst zichzelf uitschakelen (ik weet namelijk dat ik dit ga vergeten :P ), maar dit is minder belangrijk dan het draagcomfort

Kan iemand mij advies geven welke voor mij het meeste geschikt is?
eventueel andere headsets mag ook, als het er maar 1 met nekband is!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Amdk6II schreef op maandag 04 februari 2008 @ 22:20:
Wat denken jullie van de HBH-DS205? Heeft die meerwaarde tegenover de oudere bluetooth headsets van SE?
Bovendien schijnt er niet zoveel bluetooth headsets the zijn waar je eigen oordopjes op kan aansluiten, wil mijn ep-630 dopjes graag blijven gebruiken. :P Hebben jullie nog ideeen?

Heb ook naar de Jabra 320 gekeken, maar de geluidskwaliteit schijnt niet zo denderend te zijn.
wat dacht je van SE HBH-DS220 zeer tevreden over.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• I_PANDA_I
  • Laatst online: 18-04 16:39

I_PANDA_I

Boe!

Vandaag maar langs de dixons geweest, niet mijn lievelings winkel voor elektronica maar dit keer waren ze toch goedkoop.
Sitecom CN-512 Bluetooth 2.0 gehaald voor 10 euro, en die verkoper nog extra zeggen jaah en dr zit wel 10 jaar garantie op. Tegen die tijd heb ik wel een andere :P

Maar goed, na de nieuwste driver op de sitecom site te hebben gedownload (toshiba bluetooth stack) zonder problemen aan de gang.

Kleine review van de HT820.
Ziet er aardig uit, oordoppen iets aan de grote kant in het geheel. De geluidskwaliteit is goed, lichte ruis op te achtergrond. Maar afhankelijk naar welke muziek je luisterd en hoe hard heb je daar wel of geen last van. Volume is aardig hard, maar ik mis net dat beetje extra volume wat ik soms wil hebben. Het bereik is aardig, maar muren daar houdt ie niet echt van dan begint het wat te haperen. Maar in een normale ruimte ideaal.
Koppelen ging prima, zowel met de pc (na een nieuwe BT stick), Motorla ROKR E1 (handsfree) voicedial werkt ook prima, SE-W910i ideaal met mp3 speler (helaas telefoon van m'n vriendin).

Pluspunten.
+ Prijs, 37 euro inclusief verzendkosten op ebay. Naar mijn idee een originele. (jammer van die extra 10 euro voor een nieuwe BT stick)
+ Makkelijk koppelbaar.
+ Multifuntioneel, met mediaplayer knoppen, headset functie, voicedial.
+ Batterij gaat lang mee

Minpunten.
- Draagcomfort; na langere tijd ga je het wel aan je oren voelen.
- Net wat te groot, en moeilijk op te bergen in bijvoorbeeld een tas.

Al met al ben ik heel tevreden. :)
Nu maar wachten tot m'n telefoon abbonement is afgelopen zodat ik een telefoon met a2dp kan kopen. (4 maandjes) ;)

Blaatschaap

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Amdk6II
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 28-05 19:22
Ey die ga ik zeker overwegen, maar die heeft geen skip knoppen erop?
Die DS205 is iig nog niet verkrijgbaar. Prijs van de DS220 is iig netjes.

Heb verder ook een plantronics 260 gezien, maar die schijnt niet zo goed te zijn.
Anoniem: 164388 schreef op dinsdag 05 februari 2008 @ 23:11:
[...]

wat dacht je van SE HBH-DS220 zeer tevreden over.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• xoun
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 28-03-2023
Ben ook erg tevreden over de DS220. Een van de oordopjes heeft zelfs een ritje op de autobahn (>150km/u), hangend uit het portier in de regen overleefd. Ik was al bang toen ik erachter kwam dat ik een nieuw setje oordopjes moest kopen, maar alles werkte nog perfect.

Patrick Stewart:"So you are not married, you don't have a girlfriend AND you've never seen Star Trek?"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Koesper
  • Laatst online: 09-05 10:23

Koesper

Matched: Blah blah

Heeft er echt niemand ervaring met deze headset? ik zit er namelijk serieus over te denken om hem te kopen, maar aangezien hij ergens tussen de 150€ en de 200€ kost doe ik dat niet zomaar op de gok :-)

Afbeeldingslocatie: http://www.sonystyle.com.hk/ss/resource/image/dr_bt50__m_cek.gif

When I roll my head across my keyboard, it says: aerfcdv5y8iuh7y6t5rf4e3

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 55049

Heb ik een leuk vraagje voor de bluetooth experts hier >:)

FF schets maken ....

Ik beschik over meerdere pcs die uitgerust zijn met BT (usb-dongels of ingebouwd)

Wat zeer leuk is, is om het geluid van de ene pc over BT te sturen naar de ander pc.
Dus de ontvangende pc laat toe geluid te laten binnen komen via BT en output die gewoon op de default audio out.

Nu heb ik iets vreemd aan de hand, en dat noemd DC800 van motorola (audio gateway)
Die gateway laat toe om analoog audio in te zenden naar een BT ontvanger (zoals een koptelefoon)

Maar ... dat is net wat die "ontvangende pc" in vorige setup ook deed.

Doch ik krijg het niet aan de praat :'(
Nergens heb ik de optie om het pairen te initieren blijkbaar
Ik heb het geprobeerd met widcomm en soleil drivers / app
ook mixed.

tussen de pcs werkt het perfect, doch ik kan niet de dc800 gebruiken als "audiobron" aka zender
(naar een pc toe dus)

iemand die enig idee heeft over hoe dit te tweaken valt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Blueflame_Core
  • Registratie: Augustus 2007
  • Laatst online: 05-06 09:24
Even een vraag, hoe is jullie ervaring met de Sitecom Bluetooth Wireless Stereo Headset CN-530 ?
Kan er zeer weinig over terug vinden dus of dit postief of negatief is weet ik niet :p.
Hij is nu sterk afgeprijst op een onedayfly website dus ik zit te twijfelen of ik deze moet nemen.
Heb nu oordopjes voor m'n N73 maar vind het geluid zo slecht dus vandaar misschien de keuze naar deze nek bluetooth headset.
Dus mensen die ervaring hebben laat het me aub snel weten anders is de aanbieding afgelopen.
Thanks alvast ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JP-tjuh
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 09-05 20:06
Hier ben ik ook wel benieuwd naar. Zou dit ook goed genoeg zijn om mee te gamen. Redelijk geluid is voldoende voor de meeste RTS games en TS :)

Ben het wel zat om met mijn bureaustoel steeds de draden van mijn headsets kapot te rijden :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Later dit jaar zullen de eerste toestellen met een FM transmitter geleverd gaan worden. Volgens mij zal dit een nagel aan de doodkist van A2DP gaan worden. Helaas is Parrot de enige "carkitboer" die hier iets serieus mee heeft gedaan en dan nog is het tot op de dag van vandaag niet echt een hot selling product. De producten zijn gewoonweg te duur voor de mensen...

Maar met een standaard ingebouwde FM zender kun je in de auto ook goed streamen via je speakers. Iedere autoradio is geschikt en je hebt geen extra hardware nodig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dreamvoid
  • Registratie: Augustus 2001
  • Niet online
Maar je kan niet bladeren door je audio, het schakelt niet door bij inkomende gesprekken... m.i. is FM transmissie een stap terug.

Al zou het wel lollig zijn om hiermee radio piraat te spelen. Nummers aan- en afkondigen via de mic van je headset, beetje ouwehoeren, en verzenden via je FM transmitter naar alle auto's om je heen in de file. Booster erop en je blaast 538/sky/etc binnen een radius van een kilometer uit de ether. En een knappe politieagent die je eruit peilt.

[ Voor 7% gewijzigd door Dreamvoid op 16-03-2008 22:20 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Speedy-Andre

Speedy-Andre

Sony ZL, XA, Nokia XR20

Afbeeldingslocatie: http://img0.chinavasion.com/images/chinvasion-CVEJS-007-2-fca.JPG

Met dit soort autoradio's zou a2dp wel weer eens interessant kunnen worden :)
Je kan er ook nummers mee kiezen en uiteraard hands-free bellen (met externe of ingebouwde mic).
Ik zit er iig hard aan te denken, gelijk een rearview cam monteren want die kan je ook op het scherm tonen ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 223519

Ik ben op zoek naar universele bluetooth adapter om een stereo (A2DP) bluetooth headset/headphone aan een mp3 speler te verbinden, een losse adapter dus.

Enkele opties staan al op de website van robert webbe, maar ik kwam nog iets leuks tegen:
http://www.gtech.com.cn/English/BS/BS01.htm

Deze Chinezen maken met behulp van de CSR bluecore03 chip transmitters en receivers. Heeft iemand ervaring met dit spul? En waar is dit te koop? (dat laatste kan ik ze natuurlijk ook zelf vragen)

Nog twee dongles die niet op de bovengenoemde website staan en A2DP ondersteunen:
-dectel Bluetooth Stereo Audio Dongle
http://www.dectel.be/
-Jabra A120s stereo adapter voor ipod
http://www.jabra.nl/Sites...cts/Pages/JabraA120s.aspx

edit:

of gelijk een hele lijst op http://www.a2dp.info/A2DP...ransmitters/Adapters.html

[ Voor 7% gewijzigd door Anoniem: 223519 op 17-03-2008 16:55 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 62228

Voor de geinteresseerden: ik heb vandaag de jaybird binnen gehad http://jaybirdgear.com/JB...etooth-stereo-headset.php

Aanschaf

Ik wilde het eerst via de webshop van jaybird bestellen vanwege de lage U$D maar dat koersverschil verdampt bij verrekening vande verzendkosten. na wat googlen kwam ik een NLse site tegen (mp3discount) die het aanbood tegen een mooie prijs. De beloofde levertijd van 3 weken was zeer optimistisch ingeschat maar verder wel perfect geholpen en steeds heel snel antwoord op mijn mails. uiteindelijk 6 weken levertijd maar nu hebben ze ze ook op voorraad (dat was niet het geval ten tijde van mijn bestelling).

Telefoon
Zelf heb ik een HTC tytn (1). Die heb ik vorige maand via de officiele htc programmas ge-upgrade naar WM 6. Ik heb alleen maar de officiele software die meeg einstalleerd wordt op de telefoon staan dus geen exotische drivers of wat dan ook.

Installatie

Out of the box ff een paar uurtjes aan de usb poort van de pc gehangen voor het opladen van de headset en toen dat gebeurd was gepaired met de tytn. Alles ging vlekkeloos, de BT wizard van WM6 gaf meteen aan dat het zowel voor stereo als voor de handsfree functie gebruikt werd. Ik hoefde niks te hacken in de registry oid.
Prettige bijkomstigheid: de voeding gebeurt ook via een mini-usb plug net als mijn htc

Gebruikservaring
BT signaal is wat minder als ik op een andere verdieping in het huis ben dan de telefoon maar verder prima als ik harder praat.

Ik heb nog geen optimale pasvorm voor de oortjes gevonden maar dat moeten we de komende dagen maar uitproberen. Ik heb wel kleinere oren dan gemiddeld dus dat zou de pasvorm kunnen beinvloeden.

na 2 uur gebruik voor muziek uitermate tevreden. En dat voor 99 euro

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bdu
  • Laatst online: 18:05

bdu

Dit is ook een mooi apparaat: http://www.anycom.com/pro...ver/?id=102&partno=CC3319

Afbeeldingslocatie: http://files.anycom.com/images/products/main/cc3319_large.jpg
Product Highlights:

* Bluetooth 2.0 A2DP device
* Up to 10 meter / 30 feet
* Easy connection to home and car stereo system
* Receives Music in crystal-clear, digital quality
Kan em alleen nergens vinden op internet, in NL? Iemand meer geluk?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Falcon
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 14:42

Falcon

DevOps/Q.A. Engineer

Hier verkopen ze hem voor € 46.10:

http://www.helicon-it.be/index.php?id=winkel (belgische shop). Om hem te vinden gewoon CTRL+F en dan BAR-10

Heel interresant voor mijn audio-systeem thuis. Vanaf mijn iMac naar mijn woonkamer muziek streamen, zonder Airport Express.

"We never grow up. We just learn how to act in public" - "Dyslexie is a bitch"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 174427

Dag mensen,

Ik heb sinds kort een nokia N82 icm met de sony ericson hbh ds970 bluetooth headset. Het werkt op zich allemaal redelijk goed. Het geluid is zuiver en goed, ook werken de knopjes allemaal perfect. Dus nummers vooruit/achteruit, volumeregeling, telefoon opnemen dat werkt allemaal prima.

Maar dan, de negatieve puntjes. Bij het afspelen blijft het geluid plus minus om de 2 minuten ff hangen. Ik praat dan over een halve seconde ofzo, zeg maar een kleine lag. Het speelt daarna gewoon weer verder. Ook worden de nummers van de mp3/beller niet weergegeven op het schermpje van de ds970. Het enigste wat op het scherm is te zien is de batterij duur.

Zijn er meer mensen met deze problemen? En is dit op de een of andere manier te verhelpen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bdu

bdu

Falcon schreef op woensdag 26 maart 2008 @ 13:03:
Hier verkopen ze hem voor € 46.10:

http://www.helicon-it.be/index.php?id=winkel (belgische shop). Om hem te vinden gewoon CTRL+F en dan BAR-10

Heel interresant voor mijn audio-systeem thuis. Vanaf mijn iMac naar mijn woonkamer muziek streamen, zonder Airport Express.
Ik zal eens mailen of zij ook naar NL verzenden. Vanaf 9,50 eu, zie website Hebben em niet op voorraad, dat vraag ik ook meteen. Hier staat trouwens dat het een BT 1.0 is? Op de anycom website staat duidelijk 2.0, daar ga ik dan maar van uit.

Iemand of deze vergelijkbaar is met de Nokia, Sony [1][2] of SE varianten? Qua prijs is deze dus redelijk interessant.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ChrisM
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 21:57
Anoniem: 174427 schreef op woensdag 26 maart 2008 @ 13:05:
Ook worden de nummers van de mp3/beller niet weergegeven op het schermpje van de ds970. Het enigste wat op het scherm is te zien is de batterij duur.

Zijn er meer mensen met deze problemen? En is dit op de een of andere manier te verhelpen?
Deze functies worden alleen ondersteund als je een SonyEricsson telefoon hebt. Volgens mij is hier namelijk geen Bluetooth specificatie voor, dus SE heeft zelf iets gemaakt/bedacht en dat geimplementeerd. Maar dat werkt dus niet op andere telefoons. (Wel heel goed trouwens op alle Walkman telefoons met Bluetooth 2.0! :P)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 251821

weet hier iemand een geschikte bluetooth autoradio waarmee ik muziek kan streamen van van nokia n95 8gb. het gaat hier om een aantal specifieke eigenschappen namelijk:
het kunnen wisselen van albums vanaf de radio
navigatie van telefoon over de speakers
groene kleur display
prijs rond de 300 euro
eventueel dvd afspeelbaar met klein schermpje oid

ben zelf aan het zoeken geweest maar kan nergens een radio vinden waarmee je tussen verschillende albums/mappen op je telefoon kunt bladeren.
hoe is het geluid als je via bluetooth streamt? is dat gewoon helder of ruist het een beetje?
alvast bedankt voor jullie reacties!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bdu

bdu

Ik heb voor een mooi prijsje nu een SE MBR-100 kunnen overnemen, dit is bluetooth 1.2 begreep ik, kan het zijn dat de Wifi roet in het eten gooit want hij stoort en valt om de 3 sec ff weg of gaat achter lopen. Kan ik hier iets aan doen?
Pagina: 1 ... 11 ... 14 Laatste