Acties:
  • 0 Henk 'm!
Martink schreef op vrijdag 17 april 2009 @ 15:38:
Misschien stomme vraag, maar is het ook mogelijk om het op je pc (windows of linux) te ontvangen inplaats uit te zenden?
In theorie wel maar in de praktijk niet. Alleen de host rol is gemaakt, niet de slave.
Althans, zover ik er ervaring mee heb.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Martink
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 11-02 12:38
robertwebbe schreef op vrijdag 17 april 2009 @ 15:48:
[...]

In theorie wel maar in de praktijk niet. Alleen de host rol is gemaakt, niet de slave.
Althans, zover ik er ervaring mee heb.
erg jammer. echt niemand die gedacht heeft dat ga ik maken? :S

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Martink schreef op zaterdag 18 april 2009 @ 23:48:
[...]
erg jammer. echt niemand die gedacht heeft dat ga ik maken? :S
Vast wel maar het maar van een stack is blijkbaar niet zo makkelijk.

Bij de weg, Windows 7 ondersteunt nu standaard A2DP en AVRCP. Het is niet meer nodig om een externe bluetooth stack te installeren. Blijkbaar hebben ze in Redmond nu ook wel ingezien dat het tot nu toe veel te veel gezeur is en dat het nooit echt een groot succes kan worden. Wellicht is het zelfs een tactische beslissing geweest en kunnen we binnenkort Microsoft A2DP hardware verwachten :), we zullen zien. Ik ben er in ieder geval heel blij mee en zie het als een goede stap in de verdere acceptatie van A2DP op Windows computers.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Martink
  • Laatst online: 11-02 12:38
robertwebbe schreef op zondag 19 april 2009 @ 11:24:
[...]

Vast wel maar het maar van een stack is blijkbaar niet zo makkelijk.

Bij de weg, Windows 7 ondersteunt nu standaard A2DP en AVRCP. Het is niet meer nodig om een externe bluetooth stack te installeren. Blijkbaar hebben ze in Redmond nu ook wel ingezien dat het tot nu toe veel te veel gezeur is en dat het nooit echt een groot succes kan worden. Wellicht is het zelfs een tactische beslissing geweest en kunnen we binnenkort Microsoft A2DP hardware verwachten :), we zullen zien. Ik ben er in ieder geval heel blij mee en zie het als een goede stap in de verdere acceptatie van A2DP op Windows computers.
Hmm maar die stack in windows 7 is vast ook alleen maar verzenden en niet ontvangen :P
Misschien moet ik maar gewoon zo'n losse a2dp ontvanger kopen voor m'n speakers enzo :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Martink schreef op vrijdag 24 april 2009 @ 16:07:
[...]
Hmm maar die stack in windows 7 is vast ook alleen maar verzenden en niet ontvangen :P
Misschien moet ik maar gewoon zo'n losse a2dp ontvanger kopen voor m'n speakers enzo :)
Je slaat de spijker op z'n kop, daar zijn die dingen voor bedacht. Als je een simpele en goedkope oplossing wilt, moet je even naar de Sony Ericsson MBR-100 kijken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• frickY
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 09-06 21:17
Ik heb een doodnormale Bluetooth USB-dongle in mijn pc zitten. Met bijvoorbeeld Bluesoleil kan ik dan ook muziek op mijn telefoon (SE W950i) over de speakers van mijn pc luisteren. En laat die pc nou net aan mijn receiver hangen.
Is wellicht een goedkopere oplossing?

Acties:
  • 0 Henk 'm!
frickY schreef op vrijdag 24 april 2009 @ 23:11:
Ik heb een doodnormale Bluetooth USB-dongle in mijn pc zitten. Met bijvoorbeeld Bluesoleil kan ik dan ook muziek op mijn telefoon (SE W950i) over de speakers van mijn pc luisteren. En laat die pc nou net aan mijn receiver hangen.
Is wellicht een goedkopere oplossing?
Dat was wat MartinK nu net zocht. Ik wist niet dat het inmiddels door BlueSoleil werd toegepast, weer iets geleerd vandaag :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 296080

Ik ben om zoek naar een bluetooth stereo headset.
Dus ik zou er graag muziek van mijn telefoon mee willen luisteren en gesprekken kunnen beantwoorden.
Mijn telefoon is een HTC Touch Diamond2.

Zelf ben ik niet zo thuis in de headsets, dus mijn vraag aan jullie is wat een goede bluetooth stereo headset is.

Alvast bedankt!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• efgeha
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 18-02-2021

efgeha

trial and error

Even in mijn glazen bol kijken, kom er op terug........ O-)
Anoniem: 296080 schreef op zondag 26 april 2009 @ 13:04:
Ik ben om zoek naar een bluetooth stereo headset.
Dus ik zou er graag muziek van mijn telefoon mee willen luisteren en gesprekken kunnen beantwoorden.
Mijn telefoon is een HTC Touch Diamond2.

Zelf ben ik niet zo thuis in de headsets, dus mijn vraag aan jullie is wat een goede bluetooth stereo headset is.

Alvast bedankt!

HP Pavilion dv9645

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Ik heb inmiddels de Release Candidate van Windows 7 (7100) draaien en tot mijn grote teleurstelling is A2DP en AVRCP ondersteuning niet meer standaard aanwezig. In versie 7000 werden er nog keurig drivers opgehaald bij Microsoft via Windows Update maar dat werkt niet meer :( :( :(
Blijkbaar was het alleen ter beschikking gesteld voor de test, ik hoop dat Microsoft ze snel weer beschikbaar stelt. Zal wellicht te maken hebben met patenten dat ze ze (nog) niet publiekelijk ter beschikking stellen.

Microsoft heeft het ook al bevestigd: "The RC no longer includes a Bluetooth audio-class driver (vendors of Bluetooth audio devices must now provide their own drivers)."

[ Voor 46% gewijzigd door robertwebbe op 01-05-2009 10:15 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gutteguttegut
  • Laatst online: 08-05 13:51

Gutteguttegut

CEO of TFD

Voor een goedekope A2DP headset kijk even naar deze van DealExtreme.
Ik heb hm net binnen gekregen en tot nu toe werkt hij perfect.
Heb hm getest met mn Nokia E71 en tijdens een korte test geen vreemde dingen gemerkt.
Tijdens de test een gesprek gevoerd en muziek geluisterd.
Ook icm mn laptop kan ik zonder problemen muziek luisteren.
De bouwkwaliteit is niet super maar bij normaal gebruik voorzie ik geen problemen.
* Gutteguttegut is tevreden.
:)

Afbeeldingslocatie: http://www1.dealextreme.com/productimages/sku_8422_1_small.jpg

edit:
De bijgeleverde headset is prut, ik heb hm met mn Creative/Sharp in-ears getest.

[ Voor 7% gewijzigd door Gutteguttegut op 03-06-2009 22:43 ]

The birds turned into The Flying Dutchmen!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cuberob
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 12-06 09:59
klinkt erg mooi maar design vind ik niet bepaald voor onderweg: http://conversations.noki...-video-and-photo-gallery/
wat vinden jullie ervan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 304745

Als bezitter van de Tmobile Vario IV ben ik op zoek gegaan naar enkele Bluetooth STEREO headsets en heb de volgende site gevonden: http://www.onlyhtcdiamond.com/blst.html

Daarnaast ben ik op zoek gegaan naar iets wat onbekende merken voor mij en kwam het volgende tegen:

Qtrek ST10 Bluetooth Stereo Headset http://www.gsmweb.nl/forms3/0598.htm 50euro
Bluetrek Duo Stereo http://www.bluetrek.com/product_stereo.html 50euro (@neckermann)
Plantronics Voyager 855 http://www.plantronics.co...ooth-headsets/voyager-855 50euro ( @eglobalwireless.com http://www.eglobalwireles...tereo-headset-v3-815.aspx)

De Bluetrek sprak mij opzich aan omdat deze gewoon als bluetooth headset gebruikt kan worden maar ook je eigen koptelefoon er op kan aansluiten. Plantronics ziet er heel goed uit maar je zit altijd met het extra oortje die waarschijnlijk niet door een ander oortje vervangbaar is. Qtrek valt voor mij ook af ivm sporten of warme oren in de zomer.
Maar ben eigenlijk nog op zoek naar iets met een display waarop info van een media player en van bellers op verschijnen.. (sony ericsson HBH-DS205 DS220 of DS200 )

Zie op XDA developers dat de Sonorix C3/Tritton AX BlueStream Bluetooth Stereo Headset wel aardig compatible met HTC Touchflo ed is. Ook nog een goede mogelijkheid!

[edit] De Sonorix C3 wordt m hoogstwaarschijnlijk. http://www.gsmweb.nl/forms3/0599.htm staat ie voor 60 euro. IVM compatibiliteit Music players.. Als de ericssons dat ook hebben en de optie hebben om de beller zijn naam weer te geven wordt verander ik nog van gedachte.

Voor degene die geen geklooi met eigen koptelefoon wil maar wel stereo geluid en een display:
Lubix LC1: http://www.lubixmobile.co...&c_type=06&str_block=l001

[ Voor 22% gewijzigd door Anoniem: 304745 op 12-06-2009 13:50 . Reden: nieuwe ontdekking ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!
cuberob schreef op donderdag 04 juni 2009 @ 00:00:
klinkt erg mooi maar design vind ik niet bepaald voor onderweg: http://conversations.noki...-video-and-photo-gallery/
wat vinden jullie ervan?
Ik heb de BH-604 en die is zelfs nog een slagje groter. Je ziet wel vaker mensen op straat lopen met zo'n DJ headset dus echt voor gek loop je nu ook weer niet, althans ik heb nog nooit iemand mij glazig aan zien kijken als ik heb op had.

De BH-905 is een tikkie kleiner en alle nieuwe technische ontwikkelingen zijn gebruikt:
- bluetooth versie 2.1+EDR
- Advanced Audio Distribution Profile (A2DP) 1.2
- Audio/Video Remote Control Profile (AVRCP) 1.0
- Handsfree profile (HFP) 1.5
- Headset profile (HSP) 1.1

Er zijn twee microfoons aanwezig voor het bellen, doordat er twee microfoons zijn is de Digital Signal Processor beter in staat om de stem en het achtergrondgeluid te scheiden.

De ultieme gadget is natuurlijk de Active Noise Canceling modus. Iedeaal als je in een omgeving wil werken waar veel herrie is. ANC aan en ze je hoort er niets meer van! Zelfs in een vliegtuig wordt het muisstil en kun je een dutje doen. Gek genoeg werden mijn oren er wel moe van want het werkt op anti-geluid. Er wordt een zelfde geluid in tegenfase ten gehore gebracht en dat je oren horen niets meer. Er blijft echter wel een beetje geluidsdruk dus er blijft toch een inspanning voor je oren.

Helaas is die nog niet beschikbaar maar zodra ik hem heb zal ik een review plaatsen.

Nokia heeft al wel zelf een filmje erover gemaakt:

[YouTube: http://www.youtube.com/watch?v=RDiVevVVwG0]

EAN code: 6438158044913

[ Voor 7% gewijzigd door robertwebbe op 06-07-2009 13:19 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 44686

Ik ben op zoek naar een bluetooth adapter waarop ik mijn bestaande koptelefoon (shure in ears) kan gebruiken. De bluetooth adapter ga ik dan connecten met de touch pro2. Ik heb op internet de MSI FS110 gevonden, maar die is wat betreft standaarden al wat verouderd. Weet iemand of er nog andere bluetooth adapters zijn die hiervoor geschikt zijn? Als er een andere koptelefoon bij zit is dat prima, die gaat gewoon de kast in :-).

SE HBH-DS205 lijkt overigens een goede keuze. Of zijn er wat betreft audiokwaliteit betere keuzes?

[ Voor 10% gewijzigd door Anoniem: 44686 op 09-06-2009 13:11 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gutteguttegut

Gutteguttegut

CEO of TFD

Anoniem: 44686 schreef op dinsdag 09 juni 2009 @ 01:46:
Ik ben op zoek naar een bluetooth adapter waarop ik mijn bestaande koptelefoon (shure in ears) kan gebruiken. De bluetooth adapter ga ik dan connecten met de touch pro2. Ik heb op internet de MSI FS110 gevonden, maar die is wat betreft standaarden al wat verouderd. Weet iemand of er nog andere bluetooth adapters zijn die hiervoor geschikt zijn? Als er een andere koptelefoon bij zit is dat prima, die gaat gewoon de kast in :-).

SE HBH-DS205 lijkt overigens een goede keuze. Of zijn er wat betreft audiokwaliteit betere keuzes?
Ik weet niet of je 10 euro teveel geld vind....(om te testen).
Maar anders zou ik die van 4 posts terug eens bekijken.
;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 304745

Gutteguttegut schreef op dinsdag 09 juni 2009 @ 14:51:
[...]
Ik weet niet of je 10 euro teveel geld vind....(om te testen).
Maar anders zou ik die van 4 posts terug eens bekijken.
;)
Nou idd.. Heb ik nog zo mn best op gedaan!
TNX @ Gutteguttegut

Wat audio kwaliteit betreft: Voor BT stereo geluid is de A2DP techniek vereist en voor de rest hangt het grotendeels van de kwaliteit oortjes af die je erop aansluit. (Je mag me corrigeren als het niet zo is btw..) Betaalbare tip: Sennheiser

PS hierbij nog even de link van de sonorix c3: http://www.sonorix.com/eng/products/c3.php

Deze heeft wat mij betreft de meeste voorkeur omdat als je gebeld wordt niet je mobiel hoeft te pakken als je wil zien wie belt.. Maar vraag me af of die alleen het nummer weergeeft of ook de naam die bij het nummer hoort..

Bluetrek duo stereo is goeie tweede omdat je em ook als gewone BTheadset kan gebruiken voor t geval je zonder oortjes in de auto gaat zitten. Heeft helaas geen display.. :( Maar je zou dan je beltonen evt. kunnen customizen.. (of ga ik dan toch voor deze?.. is wel 10tje goedkoper)

[edit] word m toch niet wat betreft de Bluetrek..want kan niets vinden over besturing van music player op touch pro. De sonorix daarentegen werkt wel met de TF3D muziek speler en Media player van WindowsMobile 6.1

[ Voor 60% gewijzigd door Anoniem: 304745 op 12-06-2009 00:48 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 35890

Vandaag Jabra Halo bij pdashop gehaald:
http://www.pdashop.nl/pro...tooth-stereo-headset.html

Wat een vet ding... klinkt erg goed, doet niet onder voor bedrade hoofdtelefoon. Maar bovenal: zit lekker en heeft een bescheiden formaat.

Aanrader!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pierre_nr1
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 00:18
Anoniem: 35890 schreef op donderdag 18 juni 2009 @ 11:51:
Vandaag Jabra Halo bij pdashop gehaald:
http://www.pdashop.nl/pro...tooth-stereo-headset.html

Wat een vet ding... klinkt erg goed, doet niet onder voor bedrade hoofdtelefoon. Maar bovenal: zit lekker en heeft een bescheiden formaat.

Aanrader!
Ik zag deze ook staan, ziet er inderdaad goed uit. Hoe zijn de hoge en lage tonen? Zit er een beetje bas in?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• eymey
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 20:13
http://www.pdashop.nl/pro...ail&utm_campaign=vaderdag

Heeft iemand al ervaring met deze headset?

Hij lijkt mij een ideale combinatie van in-ear koptelefoon, bluetooth headset en bluetooth handsfree bellen! Ik vraag me alleen af of je hem ook een beetje kan vouwen om makkelijk mee te nemen en of het ook comfortabel te dragen is met toch maar 1 oortje in je oor (meestal, op de fiets of inde trein, heb ik slechts aan 1 oor geluid zodat m'n andere oor vrij is).

Marstek Venus 5.12kWh v151, CT003 V114 DSMR4, PV 11xEnphase IQ7+ Z-O, 5xEnphase IQ7+ N-W - ~4,7Wp theoretisch, ~3,5Wp praktijk

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 35890

Pierre_nr1 schreef op donderdag 18 juni 2009 @ 12:17:
[...]

Ik zag deze ook staan, ziet er inderdaad goed uit. Hoe zijn de hoge en lage tonen? Zit er een beetje bas in?
Over het gehele spectrum gewoon prima geluid. Niet bijzonder goed of slecht. Denk dat hij het aflegt tegen bijvoorbeeld een Sennheiser PX100.

Voor mij een verademing; m'n ervaring tot nu toe met draadloos A2DP is dat er vaak óf ruis in zit óf slechte drivers en dus bijvoorbeeld weinig bas.

Vooral het design van deze headset is een grote pré: vergelijk 'm maar eens met een BT620s of die enorme BT8030. Hij is lekker licht en dun.

[ Voor 35% gewijzigd door Anoniem: 35890 op 19-06-2009 14:19 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• frickY
  • Laatst online: 09-06 21:17
Autoradio's worden niet besproken in de telecommunicatie-fora. Kijk eens bij AUD, oid.

[ Voor 98% gewijzigd door RoD op 22-06-2009 00:21 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Marty12345
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 02-04 13:28
Beste Allemaal,

Ik heb de BH-604 van nokia en de Jabra A320s op aanraden van dit forum.
Ik draai vista 64bit.
Ten eerste krijg ik foutmeldingen als ik de software installeer, "geen erkende software/niet digitaal ondertekend" Ik kreeg ook geen bluetooth icoon in de balk rechts naast de klot.
Uiteindelijk kon die de Headset niet vinden. Ook de vistaupdate op de site van Jabra kan ik niet eens installeren, krijg meteen een fout. Toen heb ik de software van de Broadcom site gedownload en die geinstalleerd. Weer geen headset herkenning. Toen las ik iets over de headset resetten. Gedaan en gevonden. De headset staat nu netjes onder bluetooth apparaten. Maar.... en dit lees ik meer maar niet de oplossing. Ik kan de headset niet gebruiken want in opname en afspeel apparatuur in vista kan ik niet kiezen voor bluetooth headset. Deze optie verschijnt gewoon niet.
De laatste optie,maar daar was het gisteren te laat voor en de pc kierde enorm... is alles verwijderen en de originele software nog een keer installeren.

Iemand hier een tip? Alle hulp is welkom!!
PS waarom werkt die s...hit niet gewoon out of the box.... :*)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• stavast
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 27-10-2022
Gutteguttegut schreef op woensdag 03 juni 2009 @ 22:42:
Voor een goedekope A2DP headset kijk even naar deze van DealExtreme.
Ik heb hm net binnen gekregen en tot nu toe werkt hij perfect.
Heb hm getest met mn Nokia E71 en tijdens een korte test geen vreemde dingen gemerkt.
Tijdens de test een gesprek gevoerd en muziek geluisterd.
Ook icm mn laptop kan ik zonder problemen muziek luisteren.
De bouwkwaliteit is niet super maar bij normaal gebruik voorzie ik geen problemen.
* Gutteguttegut is tevreden.
:)

[afbeelding]

edit:
De bijgeleverde headset is prut, ik heb hm met mn Creative/Sharp in-ears getest.
wat voor oplader heb jij erbij gekregen? zie hem namelijk ook op ebay staan en dan moet je aangeven wat voor oplader je wilt hebben. op ebay moet hij bijna 15 euro doen incl verzending en op dealextreme is hij goedkoper, vandaar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gutteguttegut

Gutteguttegut

CEO of TFD

stavast schreef op woensdag 08 juli 2009 @ 21:18:
[...]wat voor oplader heb jij erbij gekregen? zie hem namelijk ook op ebay staan en dan moet je aangeven wat voor oplader je wilt hebben. op ebay moet hij bijna 15 euro doen incl verzending en op dealextreme is hij goedkoper, vandaar.
Ik heb er een oplader bij gekregen voor een amerikaans stopcontact zonder verloop plug maar deze had ik hier al liggen.
Afbeeldingslocatie: http://upload.wikimedia.org/wikipedia/commons/thumb/9/9a/A_plug.jpg/180px-A_plug.jpg
maar dan direct vast aan de oplader
Bij de dealextreme plaatjes staan ook een USB oplaad kabeltje..maar die heb ik helaas niet ontvangen :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• stavast
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 27-10-2022
Gutteguttegut schreef op donderdag 09 juli 2009 @ 14:26:
[...]
Ik heb er een oplader bij gekregen voor een amerikaans stopcontact zonder verloop plug maar deze had ik hier al liggen.
[afbeelding]
maar dan direct vast aan de oplader
Bij de dealextreme plaatjes staan ook een USB oplaad kabeltje..maar die heb ik helaas niet ontvangen :(
heb hem ondertussen ook, ben er erg blij mee. ik kreeg gelukkig wel de usb oplaadkabel erbij.. moest hem wel los trekken uit de adapter. dan houdt je een kort kabeltje over met aan de ene kant een usb connector en aan de andere kant een jack stekker.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 117499

Heeft er iemand ervaring met de philips headset SHB9000 in combinatie met een iphone 3gs? Ik krijg binnenkort mijn iphone en zou deze headset graag willen gebruiken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gutteguttegut

Gutteguttegut

CEO of TFD

stavast schreef op zondag 19 juli 2009 @ 14:36:
[...]
heb hem ondertussen ook, ben er erg blij mee. ik kreeg gelukkig wel de usb oplaadkabel erbij.. moest hem wel los trekken uit de adapter. dan houdt je een kort kabeltje over met aan de ene kant een usb connector en aan de andere kant een jack stekker.
Dan ga ik ze toch maar eens mailen, best irri dat ik hm bv niet in mn auto kan opladen...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Spam
  • Registratie: Augustus 1999
  • Laatst online: 30-04 15:52
Heb een paar jaar geleden een Jabra A320s dongle gekocht met een 620s headset. Die 620s heb ik snel weer weggedaan (veelste lomp, heen mooi geluid). Inmiddels heb ik een Plantronics Voyager 855 en wil de dongle weer gaan gebruiken. Echter heb ik de driver CD voor XP niet meer :'( en ik kan 'm maar nergens downloaden. Zelfs naar Jabra gebeld maar die doen heel moeilijk over het opsturen van een CD'tje en ik moet weken wachten.

Heeft iemand hier een site waar ik de drivers kan vinden of kan ik een copietje regelen :? En ja , ik heb al gegoogled en op de jabra site gekeken maar daar staat niets.

We are born, wet, hungry and naked. Then things get worse !

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Spam
  • Registratie: Augustus 1999
  • Laatst online: 30-04 15:52
Anoniem: 117499 schreef op maandag 20 juli 2009 @ 11:23:
Heeft er iemand ervaring met de philips headset SHB9000 in combinatie met een iphone 3gs? Ik krijg binnenkort mijn iphone en zou deze headset graag willen gebruiken.
Ik heb mijn voyager plantronics 855 headset aan de iPhone hangen en ben er niet blij mee. De BT stack van de iPhone is redelijk bagger : valt veel uit, soms ineens blikkerig geluid en verliest verbinding. Schijnt normaal te zijn, zie ook de [iPhone & iPod Touch 2G] Bluetooth headsets & ervaringen

We are born, wet, hungry and naked. Then things get worse !

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 119722

LIMIT-AR schreef op donderdag 17 mei 2007 @ 11:07:
[...]Volgens een member op dit forum zou deze moeten werken met bluetooth headsets. Maar heb ik dan alleen geluid of kan ik ook gebruik maken van de microfoon die op de headset zit?
Volgens een member op dit forum zou deze moeten werken met bluetooth headsets. Maar heb ik dan alleen geluid of kan ik ook gebruik maken van de microfoon die op de headset zit?
[/quote]

Ik heb onlangs ook een Sitecom CN-532 overgenomen. Die CN-521 dongle had ik hier al liggen. Ooit een uit een bak bij MM gevist. Werkt prima die headset via de PC en m'n WM devices. Nu nog de voicedial. Is met nog niet gelukt.Ook belangrijk voor mij. M'n devices ondersteunen allemaal ad2p Bereik van het geehl is ook voldoende.

Eerder (sinds 20060 had ik al een Airlive BT-120HP maar die ondersteund geen voicedial werkte echter wel goed met muziek. Maar is weer een beetje slapper van opbouw.Wel werden hierbij BT dongle gelevert.

[ Voor 3% gewijzigd door Anoniem: 119722 op 25-08-2009 13:05 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Spam schreef op maandag 27 juli 2009 @ 11:55:
Heb een paar jaar geleden een Jabra A320s dongle gekocht met een 620s headset. Die 620s heb ik snel weer weggedaan (veelste lomp, heen mooi geluid). Inmiddels heb ik een Plantronics Voyager 855 en wil de dongle weer gaan gebruiken. Echter heb ik de driver CD voor XP niet meer :'( en ik kan 'm maar nergens downloaden. Zelfs naar Jabra gebeld maar die doen heel moeilijk over het opsturen van een CD'tje en ik moet weken wachten.

Heeft iemand hier een site waar ik de drivers kan vinden of kan ik een copietje regelen :? En ja , ik heb al gegoogled en op de jabra site gekeken maar daar staat niets.
http://www.jabra.com/Site...ort/Pages/JabraA320s.aspx

Even rechts bovenin kijken

[ Voor 9% gewijzigd door robertwebbe op 24-08-2009 19:53 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 119722

tabakje schreef op dinsdag 24 februari 2009 @ 19:13:
Ik zie dat nog niemand de Sony HWS-BTA2W heeft getest, een bluetooth audio receiver/transmitter.
Dus hier even mijn mini-review.

Volgens de specificaties zou die tot 10m moeten werken, dit is in de praktijk helaas niet zo.
Bij meer dan 2m heb je al kans op haperingen, en vanaf 4m is het gewoon kansloos, constant wegvallend geluid.
Dat zal toch een probleem blijven, die afstand.

Ik zoek er wel eentje omdat de afstand die ik moet overbruggen niet te groot is, 2 a 3 meter.
http://www.dealextreme.com/details.dx/sku.27212

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 320850

Hallo, na veel proberen , passen en meten heb ik op mn motorhelm een Parrot SK4000 ingebouwd. Via A2DP krijgt mijn Schuberth C3 helm nu kristalhelder en echt hifi muziek door van mijn Nokia 5800 telefoon. Uiteraard kan ik via hetzelfde kitje ook heel goed telefoneren op de motor. Ik heb van de installatie van het kitje een fotohandleiding gemaakt die op mijn siteke staat op http://maffevrienden.info . Er staat ook een stukje review in één van de artikels daar. Mocht je het ook doen : veel succes ! Hulp nodig ? Mail gerust !

• martijnve
  • Registratie: December 2004
  • Laatst online: 10-06 14:27
Ik heb vanmorgen mijn (no-name) bluetooth adaptertje binnen gekregen, deze wil ik gebruiken icm mijn sony drc-bt15 headset (A2DP, Microfoon, remote controll).

Na inpluggen van de ontvanger werkte deze onmiddelijk en kon ik probleemloos verbinden met de headset. Deze klaagde echter over missing drivers die windows update fijntjes voor mij binnen haalde waarna ik muziek kan luisteren.

Nu komt echter het probleem, zodra ik de microfoon probeer te gebruiken schakelt de stereo audio uit (ik start bijv teamspeak op of ga naar de recording tab in het sound menu van het windows control pannel |:). De gewone mono bluetooth audio blijft echter wel werken.

Ik zit al een tijd rond te googelen maar vind niet wat gerelateerd is aan mijn probleem en zou zo niet meer weten waar ik het moet zoeken. Het lijkt niet aan windows te liggen die staat gewoon muziek te maken op de uitgang alleen de headset lijkt er zelf mee te stoppen :'(

Is dit een oplosbaar probleem of moet ik gewoon een nieuwe headset of bt adapter kopen?

Edit: Ik heb lang getwijfeld waar ik dit neer zou zetten maar uiteindelijk toch voor dit topic gekozen. Excuses als dat een foute keuze was.

[ Voor 6% gewijzigd door martijnve op 31-12-2009 13:24 ]

Mini-ITX GamePC: Core i5 3470 | 16GB DDR3 | GTX 970 4GB | Samsung 830 128GB | Dell u2711 (27", IPS,1440p), 2343BW

Martijn, om met de deur in huis te vallen, dit probleem is niet op te lossen.

Het komt er op neer dat er twee verschillen profielen zijn die apart gebruikt worden. Zo heb je het A2DP profiel voor simplex hifi stereo muziekweergave, deze ondersteunt geen microfoon voor de terugweg zeg maar.
Daarnaast heb je het HSP profiel voor telefoongesprekken, dat is een mono full duplex verbinding met een bandbreedte tussen de 300 Hz en 3400 Hz (dit is een standaard in telefonie). Je kunt beide profielen niet gelijktijdig actief hebben in 1 verbinding. Dat betekent dus dat je of een hifi stereo verbinding hebt zonder microfoon of een lage kwaliteits audioverbinding met microfoon.

Ik hoopte twee jaar geleden al dat de buetooth organisation iets zou bedenken dat het mogelijk zou maken om een hifi stereo verbinding te hebben tensamen met een hifi mono microfoon maar ik heb er tot op heden nog niets van gezien. Zowel bij het A2DP profiel als het HSP profiel niet. Ik ben er dus bang voor dat er op korte termijn ook geen oplossing is te verwachten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PcFer
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 19-05 19:50
Ik heb vandaag de Bluetooth Headset van Deal Extreme binnen gekregen. Hij kost maar 9 euro en iedereen was positief, vooral over de geluidskwaliteit. Het apparaatje werkt prima, maar ik heb echt moeilijk veel ruis op de achtergrond, redelijk irritant. Is dat bij al die bluetooth headsets zo, of komt 't gewoon door "goedkope prul"?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dinkelover
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 09-06 19:27
Ik ben al een stuk wijzer geworden uit onderdelen van dit topic. Echter vat ik 1 ding nog niet. Hoe weet je of je bluetooth adapter in de PC a2dp aankan? Ik wil namelijk een toekomstige bt headet ook gebruiken voor de pc, maar ik kan via de website (http://www.trust.com/15300) niet terugvinden of deze dat ondersteund, en al helemaal niet met WIn 7 64-bit. In apparaatbeheer heb ik bijvoorbeeld al 4 "Bluetooth randapparaat" onderdelen bij Overige Hardware staan, die ik niet geinstalleerd krijg. Verder werkt de BT dongle prima met data.

En om heel kort door de bocht te komen, wat eigenlijk niet in dit topic hoort, maar wellicht weten jullie het antwoord: kan ik de HBH DS200 als headset (mic+audio non stereo) voor de PC gebruiken en tevens gebruiken via a2dp voor mobiel én PC. Uit reacties eerder moet ik zeggen van wel, maar dan weet ik nog steeds bovenstaande alinea niet. Ik vind het bij nieuwe BT dongles ook niet als specificatie staan. Win 7 heeft het standaard, maar ook voor oudere dongles?

pepernooot

Acties:
  • 0 Henk 'm!
dinkelover schreef op dinsdag 26 januari 2010 @ 11:06:
Hoe weet je of je bluetooth adapter in de PC a2dp aankan?
Het antwoord is redelijk eenvoudig, het ligt hem eraan welke bluetooth stack je gebruikt. Als je geen extra software installeert dan gebruik je de standaard Microsoft stack en in geen enkele Windows versie zit A2DP standaard in. In de allereerste beta van Windows 7 zat het wel maar daarna niet meer.

Als je een bluetooth adapter koopt, zit daar vaak een software stack bij. Dat soort pakketjes voegen extra profielen toe en dan is het wel weer mogelijk. Veel gebruikte stacks zijn bijvoorbeeld Broadcom Widcomm, Bluesoleil en Toshiba. Maar er zijn ook van die 5 euro dingen waarbij je helemaal geen software krijgt en dan gebruik je dus de zeer magere Microsoft bluetooth stack. Het enige wat je dan nog zou kunnen doen is de zelf de BlueSoleil stack kopen, dat is de enige die los aan eindgebruikers te koop wordt aangeboden.

Bij de eigenschappen van je bluetooth adapter in apparaatbeheer kun je zien welke stack gebruikt wordt. Bij mijn Sony Vaio heb ik Widcomm van Broadcom (naar mijn mening de beste).
kan ik de HBH DS200 als headset (mic+audio non stereo) voor de PC gebruiken en tevens gebruiken via a2dp voor mobiel én PC.
De HBH-DS200 kan meerdere verbindingen aan maar een bepaald profiel kan maar aan 1 ander apparaat gelijktijdig verbonden zijn. Daarnaast kan de HBH-DS200 natuurlijk ook maar in 1 mode tegelijk werken, headset of hifi stereo.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dinkelover
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 09-06 19:27
robertwebbe schreef op dinsdag 26 januari 2010 @ 22:41:
[...]
Het antwoord is redelijk eenvoudig, het ligt hem eraan welke bluetooth stack je gebruikt. Als je geen extra software installeert dan gebruik je de standaard Microsoft stack en in geen enkele Windows versie zit A2DP standaard in. In de allereerste beta van Windows 7 zat het wel maar daarna niet meer.
...
Ah, akkoord, bedankt! Ik heb nu via de Trust site wel de software/driver gedownload (57MB, veel teveel om alleen maar driver te zijn) voor Vista 64-bit. Deze installeerde zonder problemen. Apparaatbeheer geeft nu Broadcom Bluetooth 2.0 EDR USB Dongle. Het zal wel goed zitten. A2dp via pc was de minst belangrijke eis, vooral zekerheid als headset voor PC was belangrijk (voipbuster/skype enz).

[ Voor 37% gewijzigd door dinkelover op 26-01-2010 23:20 ]

pepernooot

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sebastius
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 22:45

sebastius

Laten we lekker link gaan doen

Vraagje: Ik wil mijn bestaande speakersetje in de keuken voorzien van Bluetooth, zodat de iPod touch op een andere plek kan hangen. Bestaat er zoiets? Dus Bluetooth -> Jack Audio

Ik heb net aardig wat afgespeurd, maar kon niet zo snel iets vinden...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gutteguttegut

Gutteguttegut

CEO of TFD

sebastius schreef op vrijdag 29 januari 2010 @ 11:16:
Vraagje: Ik wil mijn bestaande speakersetje in de keuken voorzien van Bluetooth, zodat de iPod touch op een andere plek kan hangen. Bestaat er zoiets? Dus Bluetooth -> Jack Audio

Ik heb net aardig wat afgespeurd, maar kon niet zo snel iets vinden...
Eeh..dat doen er toch velen?
Gutteguttegut in "Bluetooth Stereo (A2DP) topic"
Deze wel iig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sebastius
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 22:45

sebastius

Laten we lekker link gaan doen

Stom zeg! Die bestel ik eventjes :) Bedankt!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dirkjesdirk
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 11-06 21:18
tabakje schreef op dinsdag 24 februari 2009 @ 19:13:
Ik zie dat nog niemand de Sony HWS-BTA2W heeft getest, een bluetooth audio receiver/transmitter.
Dus hier even mijn mini-review.

Het installeren gaat als ieder ander bluetooth apparaat: pairen, code invoeren, en gaan met die banaan.

De geluidskwaliteit is prima.

Volgens de specificaties zou die tot 10m moeten werken, dit is in de praktijk helaas niet zo.
Bij meer dan 2m heb je al kans op haperingen, en vanaf 4m is het gewoon kansloos, constant wegvallend geluid.

Hier een filmpje:
[video]

Nou zijn deze afstanden voor mij totaal onbruikbaar, wat waarschijnlijk voor de meeste mensen zal gelden.
Ik ben nou aan het overwegen om de nokia AD-42W te gaan aanschaffen, kan iemand mij vertellen welke afstanden zij halen hiermee?
k kan bevestigen dat het bereik van deze sony belabberd is. Ik gebruik deze om het geluid van mijn laptop naar mijn stereo te sturen. Deze staat hooguit op 1,5 meter afstand het het geluid is distorted. Brol ding dus.

Zit nu alleen te kijken of de Voiis Stereo Music Gateway (nu op ibood) een beter bereik heeft.

Grootgebruiker van MS Word. Maar het wordt nooit perfect...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zybertweak
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 09-06 14:55
post hier even mijn oplossing voor de problemen die ik had met mijn Voiis gekocht op ibood en het verbinden met mijn laptop.
Bluetooth was correct geïnstalleerd op mijn laptop met win7 64bit met de laatste driver van HP (Okt 2009) maar als ik verbinding met de voiis wou maken dan werd er wederom naar stuurprogramma's gezocht en werd er 1 niet gevonden. Windows 7 probleemoplosser leidde me naar de website van mijn bluetooth device: broadcom (http://www.broadcom.com/support/bluetooth/update.php).

Echter wilde dit niet updaten bij mij. Wat gelukkig wel werkte was deze driver van packard bell, deze is van nov 2009 dus iets nieuwer en wil gelukkig wel installeren op mijn hp laptop: ftp://ftp.packardbell.com...0/broadcom_bt_6209700.exe

Ben er nu erg tevreden over! Heerlijk om helemaal kabelloos te kunnen computeren en het geluid over mijn goede boxen te horen! Geluidskwaliteit vind ik prima! Per kabel is het wat zuiverder en hoor je iets meer detail maar dat is te verwachten.

[ Voor 11% gewijzigd door Zybertweak op 10-04-2010 13:53 . Reden: aanvulling ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dirkjesdirk
dirkjesdirk schreef op maandag 22 maart 2010 @ 10:55:
[...]

k kan bevestigen dat het bereik van deze sony belabberd is. Ik gebruik deze om het geluid van mijn laptop naar mijn stereo te sturen. Deze staat hooguit op 1,5 meter afstand het het geluid is distorted. Brol ding dus.

Zit nu alleen te kijken of de Voiis Stereo Music Gateway (nu op ibood) een beter bereik heeft.
Kan inmiddels bevestigen dat de Voiis een VEEL beter bereik heeft. En het geluid is prima.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Koesper
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 09-05 10:23

Koesper

Matched: Blah blah

Na een Pulsar 590E versleten te hebben, en nu mn 2e Sony DR BT50 zojuist sneuvelt, zal ik toch maar weer eens op zoek moeten gaan naar een nieuwe. Hmm... die Nokia BH-905 is wel erg mooi, maar erg kostbaar...

Heeft iemand nog alternatieven voor een 'over the head / around the ear' bluetooth stereo headset?
Moet er beetje netjes uitzien, en budget liefst onder de €100

When I roll my head across my keyboard, it says: aerfcdv5y8iuh7y6t5rf4e3

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hobbit13
  • Registratie: December 2008
  • Laatst online: 10-06 16:47
Ik gebruik al een paar jaar een Sony DR50BT headset, naar mijn mening de best klinkende BT headset.

Op mijn mobiel (WM6.5) kan ik 'm gebruiken middels het A2DP MP3 profile, wat ietsje beter klinkt als de SBC codec die normaal gebruikt wordt voor stereo audio over BT. Ik gebruik hiervoor het progje "MSI Blueplayer", zeer ranzig, maar het werkt.

Kent iemand software voor Windows XP/7 die het mogelijk maakt het MP3'tje onveranderd door te sturen naar het headset? Met de Toshiba stack kan ik wel de bitrate van de SBC omhoog gooien (tot 384kbit), maar dat klinkt nog steeds minder helder dan direct MP3 streamen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Die Bruine
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 12-06 07:48
Helaas neit gratis, maar hiermee kun je bijna alles. Streamen in stereo, skippen stoppen, noem maar op. De standaard driver ondersteunt geen A2DP. Dat is het probleem...

...heeft geleerd vandaag al te doen wat morgen pas hoeft te gebeuren

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• yur400
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 07-06 15:30
Ik zoek op het moment naar een bluetooth headset met volume, forward/rewind, pauze/afspelen en telefoon opnemen knop.
Ik wil het gebruiken met mijn Galaxy S (Android device)

Ik heb tot nu toe de JabraBT3030 en SE MW600 gevonden. Beiden hebben alle knoppen en een 3,5mm jack ingang waardoor je andere (betere) oortjes kunt gebruiken. :) Mijn voorkeur gaat naar de WM600, maar deze lijkt compatibiliteit problemen te hebben op Android devices.

Iemand ervaring met de bovengenoemde producten of andere tips?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Waffle
  • Registratie: Juni 2008
  • Laatst online: 02:18
Ik dacht eerst dat mijn net aangeschaftte Voiis een verkeerde aankoop was. Bleek opeens dat hij stoorde met mijn draadloze speakers de Logitech Z5450.

Overigens wil ik de poster hier ergens boven me even bedanken voor de HP drivers, want ik was er anders waarschijnlijk nooit uitgekomen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 381696

Al enige tijd probeer ik de muziek van Spotify (Premium) te streamen van mijn Sony Xperia X10 (niet geroot) naar mijn stereo (Philips Streamium MCi730), maar tevergeefs. Volgens mij zou het ook moeten kunnen via een geschikte bluetooth receiver. Philips heeft me telefonisch laten weten dat dit niet zou kunnen, maar dat lijkt me een te gemakkelijk antwoord. Op mijn stereo kan ik geen BT devices selecteren. Nu heb ik de volgende producten op het oog:

Sony MBR-100
http://www.bestekeus.nl/p...ver_MBR100-pId-23047.html

Sony HWS-BTA2W
http://www.cbshop.nl/Sony_HWS-BTA2W

Weezy
http://www.unplugyourmusic.com/en/unplug.aspx

Misschien dat iemand van hier weet of dit mijn stream kan realiseren of een goede andere optie weet?

Groet,
Edwin

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Je kunt denk ik het beste een uPNP koppeling via wifi maken, dan hoef je geen extra hardware aan te schaffen en je hebt behalve een audio koppeling ook nog een control koppeling zodat je via je Philips remote ook door je muziek kunt zappen. Volgens mij wordt de track info ook nog doorgegeven aan je MCi730. Als je een bluetooth koppeling maakt heb je alleen maar een audio koppeling.

De Sony Ericsson X10i (Android 2.1) heeft standaard geen uPNP client maar daar is natuurlijk wel een app voor:
http://android.sygem.com/shareme/

Vergeet niet je router te checken of uPNP wel open/aan staat, bij veel routers wordt dat standaard uit gezet en dan zien ze elkaar niet.

[ Voor 13% gewijzigd door robertwebbe op 03-12-2010 13:41 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Dank voor je reactie. Klinkt logisch alleen werkt Spotify (door mij meest gebruikt) volgens mij niet met UPNP. Had vanmorgen al de app UPnPlay geprobeerd. Herkend wel mijn Streamium stereo en X10 uiteraard. Alleen opent die alleen locale folders, MP3tunes en UPNP op mijn laptop (Twonky, WMP). Als dit wel kan, zou je mij als newbie aan kunnen geven hoe ik dat doe? Uiteraard ga ik ShareMe vanavond even proberen.....

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Er wordt bij dergelijke client vanuit gegaan dat de muziek in gangbaar formaat wordt opgeslagen. Ik vermoed dat Spotify bewust een afwijkend formaat gebruikt om de content te beschermen tegen kopieren. Als dat zo is dan is een bluetooth overdracht misschien niet eens zo'n gek idee, echter heb je dan alleen een audio koppeling. Je zult je mobiel dan moeten gebruiken als remote, je stereo zijn dan slechts je bleutooth speakers.

De Sony Ericsson MBR-100 zal het prima doen. Je hangt hem gewoon continu aan de voedingsadapter en verstopt hem een beetje achter de radio. Via een adapterkabeltje hang je hem dan aan een ingang. Bluetooth heeft wel slechts enkele meters bereik (terwijl wifi vaak door het hele huis dekking heeft).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Dank je wel Robert voor weer zo'n snelle reactie. Je post is eigenlijk een bevestiging van mijn vermoeden. Spotify gebruikt voor zover ik weet Vorbis Ogg en afzonderlijke URL's. Vandaar ook dat ik aan BT dacht als optie, misschien een stukje minder van kwaliteit, maar wel het doel bereikt. Alhoewel ook dat afwachten is, want ik heb ergens gelezen dat Spotify ook AVRCP zou moeten ondersteunen om het te kunnen realiseren (aaargh!!!).

De Sony MBR-100 staat overigens niet op de Sony Ericsson website als compatible met de X10, maar ik zie niet in waarom dat niet zou kunnen. Enkele meters bereik (ik ga uit van < 10 meter) is niet zo'n punt. Ik hoef niet met mijn X10 onder de douche de stereo te bedienen ;-) .

Share Me ga ik in ieder geval nog proberen, inmiddels wel de MBR-100 besteld. Voor 25,- incl. verzending kan ik hier niet echt een buil aan vallen. Zodra ik hem heb kunnen testen, laat ik het hier even weten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

yur400 schreef op dinsdag 21 september 2010 @ 23:32:
Ik zoek op het moment naar een bluetooth headset met volume, forward/rewind, pauze/afspelen en telefoon opnemen knop.

Iemand ervaring met de bovengenoemde producten of andere tips?
Heb erg goede ervaring met de Philips SHB9000/00.

Succes met je zoektocht.
Edwin

Acties:
  • 0 Henk 'm!

@Robbert Webbe:
ShareMe blinkt uit in eenvoud. Wanneer ik 'add share' selecteer, kom ik op mijn SD card waar ik een directory share kan selecteren (in mijn geval 'Users' en 'Storage'). Alhoewel ik de map in 'Users' selecteer komt deze niet terug wanneer ik bestanden open via mijn stereo. Wel kan ik andere muziekbestanden openen, alhoewel deze in het display worden weergegeven als een lange reeks cijfers en letters; artiest en track worden dus niet weergegeven. WMA files worden kort (wel volledig met data en album art) weergegeven en vervolgens afgebroken vanwege het feit dat het "Song formaat niet wordt ondersteund" (..??), vervolgens wordt de toepassing afgebroken.

Mijn voorlopige conclusie is dat alleen opgeslagen bestanden weergegeven kunnen worden via ShareMe en dus niet 'live streams'. Hopelijk heb ik ongelijk, dan zou een uitleg erg fijn zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

De Sony Ericsson MBR-100 net binnen en aangesloten Met mijn Sony Ericsson Xperia kan ik nu mijn Spotify playlists - via AUX - met bluetooth binnen laten komen op mijn stereo, de Philips Streamium MCi730!!

Enig nadeeltje is overigens dat ik het volume flink hoog moet zetten om eenzelfde output te kunnen krijgen. Als iemand hier nog een oplossing voor heeft ben ik helemaal een gelukkig man !

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• janneman64
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 10-06 18:15
Dit topic is erg rustig geworden.... :o heb wat gelezen van de 52 pagina's 8)
en er veel van geleerd...

Wil een headset voor zowel muziek streamen vna m'n laptop (en mobiel zou grappig zijn, maar hoefde niet), en voor in de auto en onderweg een headset.

De carkit van m'n citroen C4 is namelijk ontzettend bagger!

Ik had een plantronics model voyager pro, maar die vond ik in de auto te zacht en het ding wilde geen headset spelen op m'n laptoppie (toen nog xp). laptop en headset zijn gejat uit m'n auto, dus ik moest wat anders.

Een "over het oor" headset zat ik niet echt op te wachten, omdat ik daar van die warme zweetoren in krijg...

verder is draadloos gebruik bij skype belangrijk - ik vergeet anders wel eens dat ik vastzit en dan wordt óf je oor of het snoertje afgerukt :?

De sony-ericsson HBH-IS800 en de MW600 stonden op m'n lijstje, maar de website van SE is zo vaag, daar zijn de specs nou niet echt duidelijk en of die headsets het door Robert Webbe genoemde lijstje met protocollen aankan is haast niet terug te vinden. Zoals elk groot bedrijf doen ze er bij SE alles aan om te zorgen dat je geen vragen stelt, heb wel een mailtje gestuurd maar geen zin om nog weer dagen te wachten... O-)

DUSSssss vannacht maar een BH905 besteld én een BH-214 .. in de hoop dat m'n werkgever m'n declaraties gewoon zoals altijd blind aftekent :+

oh ja en een bluetooth dongle mét EDR - hoewel ik nou niet precies begreep of dat speciaal nodig is en wat het voorstelt.

Die headset dus toch, omdat ik gok dat in de auto zo'n microfoon van de BH214 niet voldoende het geraas onderdrukt van eh iets meer dan 120 km/u én ik het wel eens wil beleven om te kunnen slapen in een vliegtuig... zonder wakker te blijven van de herrie.... :z

ik ben erg benieuwd hoe die dingen werken en of t allemaal aan de praat te krijgen is!!!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dirkjesdirk
Super geluid inderdaad.
Wat ik echter niet begrijp is hoe je het apparaat nu gewoon simpel UIT zet. BT kun je uitzetten en de noise cancellation tech schijnt ook energie te kosten. Maar als je beide uit zet kun je verder niks doen. Is dat de standby stand waarover in de manual wordt gesproken?

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Volgens mij is die standby als je bluetooth aan laat staan (ANC uit). Als je bluetooth ook uit zet dan kun is die maanden later nog steeds bruikbaar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dirkjesdirk
robertwebbe schreef op woensdag 11 mei 2011 @ 11:14:
Volgens mij is die standby als je bluetooth aan laat staan (ANC uit). Als je bluetooth ook uit zet dan kun is die maanden later nog steeds bruikbaar.
Ok, merci. maar ik begreep juist dat BT automatisch uit gaat als er geen signaal is, maar kennelijk blijft ie dan toch nog standby (wat dat dan ook moge zijn).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• spanx
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 10-06 10:55

spanx

_Sp[A]nX_

Ik heb dit topic even rond gebrowsed en ik heb de Nokia headset goed bekeken alleen is deze net buiten mijn budget.

Ik heb een bluetooth HP headset (logitech f-0361a) die ik vroeger (jaar geleden) koppelde met mijn windows mobile telefoon.

Geluidskwaliteit vond ik subliem... maar aan al het goede komt een einde....

Andere telefoon, Android, nooit meer werken. Zodra ik hem koppel scheid hij er mee uit. headset was alleen voor windows mobile bedoeld dus ergens snap ik dat wel.

Maar nu ... ik wil voor weinig geld dezelfde kwaliteit hebben.

Kan iemand een alternatief aandragen? In principe alleen bedoeld voor telefoon/laptop(win7x64) koppeling. (laptop niet echt nodig)

Damn it's good 2b a Tweaker!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Die Bruine
Een collega van mij heeft deze :

pricewatch: Sennheiser MM 100 (Zwart)

En die is er wel over te spreken. Werkt gewoon goed en er komt goed geluid uit (dat heb ik dan wel zelf geprobeerd). Ik heb zelf twee Sennheisers, dus ben er wel over te spreken. Alleen zijn het geen van beide BT modellen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Wederom een geniaal A2DP product: de BeeWi BBR100 stereo bluetooth audio bridge

[YouTube: http://www.youtube.com/watch?v=-UPNVO7XyrU]

Ze liggen o.a. bij BelCompany voor 29 euro.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ValkValk
  • Registratie: November 2011
  • Laatst online: 24-01 12:07
een Laptop of notebook heeft vaak maar een "paar meter" bereik.
De Sony werkt denk ik wel goed alleen de "andere kant" heeft" minder bereik.
Daar ligt denk ik de oorzaak van de haperingen.
Al geprobeerd met ander apparaat?

Ga een nieuw in doos kopen op Marktplaats voor rond de 25 euro........ proberen waard.
Zeker gezien het feit dat het een 2-way blue tooth is dus zenden en ontvangen, zenden is weer leuk voor headset en/of koptelefoon.

Tis wel meer dan een jaar later maar ach dat boeit niet ;w
Anoniem: 119722 schreef op dinsdag 25 augustus 2009 @ 13:02:
[...]

Dat zal toch een probleem blijven, die afstand.

Ik zoek er wel eentje omdat de afstand die ik moet overbruggen niet te groot is, 2 a 3 meter.
http://www.dealextreme.com/details.dx/sku.27212

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LordLynx
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 15:59
Iemand ervaring met de Creative WP-250? Lijkt mij ideaal voor tijdens het sporten maar kan er, buiten creatives eigen site, nergens iets over vinden.....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cjdijk
  • Laatst online: 10-06 09:45

cjdijk

Hans favoriete radiostation

Sorry dat ik zo'n oud topic omhoog schop, maar dit is echt het topic waar mijn vraag thuishoort. Ik heb eigenlijk een vraag voor robertwebbe, gezien hij de persoon is die veel headsets heeft kunnen testen. Na het lezen van zijn oude review heb ik tijden geleden een Sony Ericsson HBH-DS970 gekocht. Eigenlijk vooral vanwege het feit dat ik graag veel bass wil hebben bij het beluisteren van MP3 via mijn telefoon (Sony Ericsson P990i). Ook moet hij geschikt zijn voor het voeren van een telefoongesprek (met microfoon). En graag een onopvallend in-ear model, tevens geschikt voor buiten (op de fiets). Inderdaad was deze headset helemaal naar mijn wens. _/-\o_

Helaas is mijn headset inmiddels versleten, en niet meer leverbaar, dat geldt zelfs voor zijn opvolger de Sony Ericsson HBH-DS980. Nu heb ik een Sony Ericsson MW600 gekocht. Maar ben hier toch niet helemaal tevreden over. Het kan ook zijn dat ik er nog een beetje aan moet wennen, maar mogelijk is er toch een consessie gedaan door Sony Ericsson om de prijs laag te houden? Nu zit ik te twijfelen over de Sony Ericsson HBH-IS800. Deze is wel een stuk duurder, wat ik op zich geen probleem vind, maar zou het zonde vinden deze te kopen als hij uiteindelijk ook niet bevalt. Heeft iemand deze inmiddels getest, hoe is het geluid in vergelijking met de HBH-DS970/980 (met name de lage tonen)?

Of kan ik beter een losse hoofdtelefoon kopen ter vervanging van die standaard bij de HW600 zit (3.5mm stekker). Ook omdat er volgens mij geen prettige volume regelaar op de IS800 zit (met slechts 1 knop?). Een gewone (2-knops) volume regelaar op de headset vind ik ook wel fijn. Die IS800 lijkt me ook meer eentje die het voornamelijk van zijn kleine afmetingen moet hebben, mogelijk niet zo van de goede geluidsweergave? De Sony Ericsson HBH-DS220 heeft volgens mij ook zo'n onhandige 1-knops volumeregelaar. Of kan ik beter helemaal een nieuwe (bluetooth A2DP/AVRCP) headset kopen? Welke zou ik dan moeten kiezen? Graag een update van jouw bevindingen, robertwebbe. Nog even mijn wensen kort samengevat:

Bluetooth (A2DP/AVRCP) headset.
Goede geluidskwaliteit (veel bass).
Onopvallend (klein, in-ear model).
Knop voor gesprek beantwoorden.
Knoppen voor volume harder/zachter.

Voor mij overbodige opties zijn:
Ingebouwd geheugen(slot) voor MP3s.
Ingebouwde FM-radio.

Edit: Op internet vond ik ook nog de Sony Smart Wireless Headset Pro. Zo te zien voldoet deze aan mijn wensen, maar het lijkt dat deze nog niet te koop is? Die extra Android functies werken waarschijnlijk niet op mijn P990i (Symbian) telefoon, maar ik neem aan dat A2DP/AVRCP wel gewoon werkt? Dus ik bedoel dat ik alleen wat info mis in het display, maar wel gewoon muziek kan luisteren en bellen? http://www.sonymobile.com...art-wireless-headset-pro/ en http://www.clove.co.uk/sony-smart-wireless-headset-pro

[ Voor 10% gewijzigd door cjdijk op 28-04-2012 08:51 . Reden: Sony Smart Wireless Headset Pro ]

P4-3.2GHz Asus P4C800 Deluxe ATI-AIW Radeon 512MB 360GB

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Ik heb zojuist een e-mailtje gestuurd naar de vrienden van Sony Mobile met de vraag of die al leverbaar is en of ik een review sample kan krijgen. Als die binnen is laat ik het je weten. En als die echt zo goed is dan we hopen dan kun je zelf wel een keer komen spelen, ik zie dat je in Veenendaal woont. Mijn werkplek is aan de Wageningselaan.

By the way, wordt het niet eens tijd voor een nieuwe? De P990i staat bij mij al in het museum :)

[ Voor 19% gewijzigd door robertwebbe op 28-04-2012 13:20 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cjdijk

cjdijk

robertwebbe schreef op zaterdag 28 april 2012 @ 13:17:
Ik heb zojuist een e-mailtje gestuurd naar de vrienden van Sony Mobile met de vraag of die al leverbaar is en of ik een review sample kan krijgen. Als die binnen is laat ik het je weten. En als die echt zo goed is dan we hopen dan kun je zelf wel een keer komen spelen, ik zie dat je in Veenendaal woont. Mijn werkplek is aan de Wageningselaan.

By the way, wordt het niet eens tijd voor een nieuwe? De P990i staat bij mij al in het museum :)

[video]
Mooi zo, ik kijk er al naar uit, leuk dat je in Veenendaal werkt, komt mij goed van pas. Mijn telefoon is inderdaad even oud als dit topic. Vind ik niet erg, ik houd er toch niet van om allerlei gadgets aan iedereen te laten zien. Hij moet gewoon doen wat ik ermee wil: bellen, agenda met echt qwerty toetsenbord, mp3's luisteren, foto's maken, internet, e-mail, navigatie, verder niet. Reden voor aanschaf nieuwe: Als er iets is wat ik niet kan (inclusief defecten na garantie). Geen reden voor aanschaf nieuwe: Leeftijd. Wel valt mij op dat ik nooit iemand zie met zo'n telefoon, dat maakt hem wel weer uniek. :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Via Twitter kreeg ik gisteren nog de reactie "In de loop van mei komt deze headset beschikbaar.".
Zodra ik hem laat ik het je weten.

[ Voor 23% gewijzigd door robertwebbe op 29-04-2012 17:05 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cjdijk

cjdijk

robertwebbe schreef op zondag 29 april 2012 @ 17:03:
Via Twitter kreeg ik gisteren nog de reactie "In de loop van mei komt deze headset beschikbaar.".
Mei 2012, mei 2013 of mei 2014 :D

Inmiddels een Sony MDR-EX50LP bijgekocht. Die ter vervanging van de standaardmeegeleverde headphone van mijn Sony MW600. Dat klinkt zeker zo goed, of eigenlijk beter dan mijn afgeschreven HBH-DS980. Toch nog even iets over mijn antieke P990i. Voor mijn klanten moet ik regelmatig een moderne smartphone instellen (wifi of e-mail). Zo'n touchscreen toetsenbord vind ik nog steeds helemaal niks. Dus voor mij voorlopig geen andere, want qwerty toetsenborden op smartphones zijn zeldzaam.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• XanderDrake
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 12-06 08:19

XanderDrake

Build the future!

Nostalgie topic :) Was hier in 2007 ook al!

Vraagje. Sinds een paar maanden ben ik weer aan de A2DP, met een Philips SHB6110 headset en verschillende android toestellen (een LG O2X op Android 4.0 en een Chinese iOcean X7 5" FullHD quadcore blaasbak op 4.2).
Ik merk tot mijn verbazing dat ik soms alsnog last heb van stotteringen als ik buiten aan het fietsen ben... Dit merk ik bij beide smartphones, dus merk/versie gebonden is het niet. Het lijkt iets te maken hebben met het weer, maar hard kan ik dat niet maken.

Wat zijn de mogelijkheden van nog een beetje tweaken? Ik las ergens dat WiFi uitzetten zou helpen (nog niet geprobeerd) en het microfoon gedeelte uitzetten (geprobeerd, werkt niet). Iemand nog tips?

Hephaestus: Xeon 2680 v2 - 64GB ECC Quad - WD Blue 3D 1TB
Virtualis: Ryzen 3700X - 16GB DDR4 - Gigabyte 1080 Ti OC - Sandisk 2TB - Valve Index
Agon:Valve Steam Deck 64GB
Non scholae sed vitae discimus Seneca

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cjdijk

cjdijk

XanderDrake schreef op vrijdag 12 juli 2013 @ 10:03:
Ik merk tot mijn verbazing dat ik soms alsnog last heb van stotteringen als ik buiten aan het fietsen ben... Dit merk ik bij beide smartphones, dus merk/versie gebonden is het niet. Het lijkt iets te maken hebben met het weer, maar hard kan ik dat niet maken.
Nog nooit last van gehad, terwijl ik toch al jaren dagelijks een uur fiets met bluetooth a2dp headset. Heb altijd muziek aanstaan als ik fiets. Microfoon gaat vanzelf aan als ik gebeld wordt. Wifi staat wel aan, maar gebruik ik eigenlijk niet. Wel weet ik dat als ik door de winkelstraat in mijn woonplaats fiets, ik enkele seconden uitval heb (eventjes geen muziek hoor). Op die plek zijn teveel externe storingsbronnen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Die Bruine
Mijn oude BT headsets ging het ook steeds slechter doen (bij elk nieuwer toestel). Een maand geleden toch maar een MW600 gekocht. Nog geen dag spijt van. Volume is wat beperkt voor mijn eigen dual cone drivers, maar tenminste geen storing, goed bereik en een redelijke accuduur van om en nabij 10 uur.

Persoonlijk, de headset. Het is een standaard, maar toch wordt ook die verbeterd. Zoiets als een firmware zou denk ik verbetering kunnen leveren. Maar dat brengt zowat geen enkele fabrikant uit voor haar BT producten. So, lear to live with it. Of tijd voor iets nieuwers.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• XanderDrake

XanderDrake

Build the future!

cjdijk schreef op vrijdag 12 juli 2013 @ 12:30:
Wel weet ik dat als ik door de winkelstraat in mijn woonplaats fiets, ik enkele seconden uitval heb (eventjes geen muziek hoor). Op die plek zijn teveel externe storingsbronnen.
Ik woon in een drukke stad, zeker in de spits, dus misschien ligt het daar aan. Vervelend.

Virtualis: Ryzen 3700X - 16GB DDR4 - Gigabyte 1080 Ti OC - Sandisk 2TB - Valve Index

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bitpixl
  • Registratie: Mei 2000
  • Niet online
Gaan we aptX (apt-X) hier ook bespreken? Toch wel een mooie bluetooth techniek.

Laatst de Creative T12 2.0 wireless speakers gekocht (met aptx) omdat de Galaxy S3 (S4) dit (aptX) al native ondersteund. Het klinkt erg goed en je hebt geen delay als je bv een youtube filmpje afspeeld en het geluid redirect naar die speakers. Ook nog een film gestart op mijn S3 via een smb share (htpc pc) en het geluid naar de speakers laten gaan. Geen delay :)

Ook nog een youtube filmpje gestart via mijn netbook die alleen a2dp ondersteund en daar zag je direct een delay tussen de video en audio output.

[ Voor 86% gewijzigd door bitpixl op 16-07-2013 10:58 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Samsung, Sony, Nokia en HTC ondersteunen apt-X nu inmiddels standaard in mid-end en high-end toestellen. En aan de andere kant de high-end headsets en speakers. Ik zag laatst zelfs al zo'n Dr.Dre wireless headset met apt-X.

Mocht je nog niet op de link van bitshady hebben geklikt, het is een optionele codec binnen het A2DP profiel welke aanzienlijk beter is dan de (low complexity) SBC standaard. Fabrikanten dienen wel licentie te betalen voor ieder apparaat dat ze maken waarin het zit. En uiteraard vergt het een zwaardere processor en meer geheugen om apt-X te kunnen (de)coderen.

Ik hoop dat Apple ook ooit eens apt-X gaat ondersteunen... Tot nu toe ondersteunt alleen Mac OS-X (computers en laptops) het, de iPhone en iPod niet.

@XanderDrake;
Ik verwacht niet dat het aan de drukte om je heen ligt, meer aan een brakke implementatie van A2DP door de fabrikant. Waar het voorheen voornamelijk lag aan de headset kant (en dan vanwege beperking in de processor en geheugen) ligt het vandaag de dag meestal aan het toestel. De grote fabrikanten hebben al een paar jaar prima in orde maar de goedkopere Aziatische fabrikanten vinden dit totaal niet belangrijk en blijven gewoon bij een 1.0 implementatie (het werkt en daar moet je het maar mee doen).

Die Philips headset is trouwens al een oudje, volgens mij had ik deze begin 2008 al (zie dit).

[ Voor 39% gewijzigd door robertwebbe op 16-07-2013 11:38 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• XanderDrake

XanderDrake

Build the future!

robertwebbe schreef op dinsdag 16 juli 2013 @ 11:13:
@XanderDrake;
Ik verwacht niet dat het aan de drukte om je heen ligt, meer aan een brakke implementatie van A2DP door de fabrikant. Waar het voorheen voornamelijk lag aan de headset kant (en dan vanwege beperking in de processor en geheugen) ligt het vandaag de dag meestal aan het toestel. De grote fabrikanten hebben al een paar jaar prima in orde maar de goedkopere Aziatische fabrikanten vinden dit totaal niet belangrijk en blijven gewoon bij een 1.0 implementatie (het werkt en daar moet je het maar mee doen).
Dussss een ROM update of een andere Bluetooth stack/A2DP implementatie zou wel kunnen helpen of is het een hardwarematige limitatie? En hoe zit het met mijn LG Optimus 2X, was een high-end toestel toen ie uitkwam.
Die Philips headset is trouwens al een oudje, volgens mij had ik deze begin 2008 al (zie dit).
Dusss is hij wel zo oud dat het wel aan de headset kan liggen? Das jammer, en vreemd: in de handleiding staat Android expliciet vernoemd, terwijl dat destijds helemaal geen courant mobile OS was.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bitpixl
  • Registratie: Mei 2000
  • Niet online
robertwebbe schreef op dinsdag 16 juli 2013 @ 11:13:
Samsung, Sony, Nokia en HTC ondersteunen apt-X nu inmiddels standaard in mid-end en high-end toestellen. En aan de andere kant de high-end headsets en speakers. Ik zag laatst zelfs al zo'n Dr.Dre wireless headset met apt-X.

Mocht je nog niet op de link van bitshady hebben geklikt, het is een optionele codec binnen het A2DP profiel welke aanzienlijk beter is dan de (low complexity) SBC standaard. Fabrikanten dienen wel licentie te betalen voor ieder apparaat dat ze maken waarin het zit. En uiteraard vergt het een zwaardere processor en meer geheugen om apt-X te kunnen (de)coderen.

Ik hoop dat Apple ook ooit eens apt-X gaat ondersteunen... Tot nu toe ondersteunt alleen Mac OS-X (computers en laptops) het, de iPhone en iPod niet.
Je hebt je huiswerk iig gedaan :P

Ik dacht ook dat er inmiddels al meerdere gaming headsets waren die aptX ondersteunen. Verder zou je ook nog een micro usb aptX adapter kunnen aanschaffen.

Hier nog een een nuttige link met een overzicht van aptX apparatuur.

[ Voor 14% gewijzigd door bitpixl op 16-07-2013 12:54 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!
XanderDrake schreef op dinsdag 16 juli 2013 @ 12:30:
[...]
Dussss een ROM update of een andere Bluetooth stack/A2DP implementatie zou wel kunnen helpen of is het een hardwarematige limitatie? En hoe zit het met mijn LG Optimus 2X, was een high-end toestel toen ie uitkwam.
Ik denk dat hardware vandaag de dag geen probleem meer zou moeten zijn, het is de gebrekkige implementatie van de stack. En (officieel) kan alleen de fabrikant dat updaten. En daar ligt helaas ook een gebrek bij LG (sorry Ginz), ze maken super hardware maar de software stelt vaak teleur. Volgens mij koopt Samsung telkens de goede mensen weg bij LG want het gaat al jaren zo.
[...]
Dusss is hij wel zo oud dat het wel aan de headset kan liggen? Das jammer, en vreemd: in de handleiding staat Android expliciet vernoemd, terwijl dat destijds helemaal geen courant mobile OS was.
A2DP was al mogelijk bij Android 1.6. Mogelijk heeft Philips in de loop der jaren er een nieuwe versie van de handleiding bij gedaan.

@bitshady; ik ken die link alleen staan er heel veel apparaten helaas nog niet bij. Blijkbaar vinden ze onderhoud van deze pagina bij CSR niet belangrijk. Deze pagina toont veel meer devices: http://www.jessebandersen...x-compatible-devices.html

[ Voor 11% gewijzigd door robertwebbe op 16-07-2013 15:05 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• XanderDrake

XanderDrake

Build the future!

robertwebbe schreef op dinsdag 16 juli 2013 @ 14:48:
Ik denk dat hardware vandaag de dag geen probleem meer zou moeten zijn, het is de gebrekkige implementatie van de stack. En (officieel) kan alleen de fabrikant dat updaten. En daar ligt helaas ook een gebrek bij LG (sorry Ginz), ze maken super hardware maar de software stelt vaak teleur. Volgens mij koopt Samsung telkens de goede mensen weg bij LG want het gaat al jaren zo.
Dat van LG heb ik ook wel gemerkt, hoewel de ICS versie voor de O2X wel redelijk goed is. Verder helpt mij dit niet voor mijn Chinese toestel. Ik ga es met mijn Mod Rom dev praten :)
A2DP was al mogelijk bij Android 1.6. Mogelijk heeft Philips in de loop der jaren er een nieuwe versie van de handleiding bij gedaan.
Android 1.6 was eind 2009. Het kan natuurlijk zijn dat Philips alleen de handleiding heeft geupdate. Dat wil zeggen dat de headset wél outdated is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• XanderDrake

XanderDrake

Build the future!

Goede A2DP aanbieding!! Alleen vandaag geldig helaas :P

http://www.1dayfly.com/nl/nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cjdijk

cjdijk

robertwebbe schreef op zondag 29 april 2012 @ 17:03:
Inmiddels heb ik de gok genomen, en zelf een Smart Wireless Headset Pro besteld. Deze is zojuist bij mij thuis bezorgd. Nog terwijl hij aan de lader hangt, even vast getest op mijn "antieke" P990i smartphone. Gelukkig blijkt het prima te werken. Inclusief alle toetsen voor het besturen van mijn telefoon. Wel zie ik niet alle info op het display verschijnen, maar dat vind ik geen probleem. Op mijn oude headsets verscheen dat ook niet. Is een android smartphone voor nodig. Maar wat een gigantische verbetering t.o.v. mijn MW600. En ook zelfs nog een stuk beter dan mijn oude HBH-DS980. Vooral de extra lage bass is goed hoorbaar op mijn nieuwste aanwinst. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• justice strike
  • Laatst online: 06-06 23:40
Ik probeer een beetje uit te vinden hoe je op windows (8.1 pc) nou precies je codec kunt uitkiezen. Op dit moment weet ik niet eens waar je kunt zien welke codec er gebruikt wordt.

ansich wil ik aac gaan gebruiken ipv sbc maar hoe en waar je dat kunt specificeren is mij een raadsel. Iemand ideeen hierover?

U can call me sir.... or justice as long as u bow down ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Op de bluetooth.org website kun je in ieder geval vinden wat precies wordt ondersteund in Windows 8:
https://www.bluetooth.org/tpg/QLI_viewQDL.cfm?qid=12854

Volgens mij heb je zelf geen keuze. De client (bijvoorbeeld een headset) vraagt aan de host (PC) ondersteun je het A2DP profiel? Vervolgens vraagt gaat die het lijstje van de beschikbare codec's af waarbij de beste als eerst wordt gevraagd. Pas als er een overeenkomst is in ondersteuning wordt deze toegepast. De laatste keer dat ik A2DP profiel heb bekeken was alleen SBC verplicht (als minimum codec), de rest niet.

Daarnaast heb ik ook geen enkel idee hoe je in Windows 8.1 kunt zien welke codec er van toepassing is bij een actieve sessie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• justice strike
  • Laatst online: 06-06 23:40
robertwebbe schreef op zaterdag 14 december 2013 @ 15:50:
Op de bluetooth.org website kun je in ieder geval vinden wat precies wordt ondersteund in Windows 8:
https://www.bluetooth.org/tpg/QLI_viewQDL.cfm?qid=12854

Volgens mij heb je zelf geen keuze. De client (bijvoorbeeld een headset) vraagt aan de host (PC) ondersteun je het A2DP profiel? Vervolgens vraagt gaat die het lijstje van de beschikbare codec's af waarbij de beste als eerst wordt gevraagd. Pas als er een overeenkomst is in ondersteuning wordt deze toegepast. De laatste keer dat ik A2DP profiel heb bekeken was alleen SBC verplicht (als minimum codec), de rest niet.

Daarnaast heb ik ook geen enkel idee hoe je in Windows 8.1 kunt zien welke codec er van toepassing is bij een actieve sessie.
ja... is dat niet vreemd dat het vaststellen van welke codec er gebruikt wordt niet eens transparant is. is wel jammer!

U can call me sir.... or justice as long as u bow down ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• diquan2001
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 19:31
Hierbij een kleine review van de Klipsch Image One en de Image One Bluetooth .

En dan doe ik voor het gemak nog de Sony BTN200 Bluetooth review erbij .. ;)

Klipsch

Sony

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WNT
  • Registratie: Mei 2012
  • Laatst online: 01-05 15:48

WNT

Even weer een oud topic omhoog. Ik ben op zoek naar een bt headset met fm-radio. Mijn Nexus 5 heeft geen fm en ik mis dat toch echt wel. Wat ik daarnaast mis aan mijn headset is een pauzeknop, ik luister voornamelijk podcasts en luisterboeken. Hebben jullie ervaring met de pauzeknop van je headset en het pauzeren van apps (en dus niet de muziek van de ingebouwde player). Ik gebruik de volgende apps: BeyondPod, Audible, Overdrive en OneClick. Volgens mij kom ik al snel uit op een sony of zie ik dan een paar goede bt headsets over het hoofd? Op een of andere manier werken in-ear dopjes niet in mijn oren (ze vallen eruit) dus ik moet er zelf nog oordopjes aan kunnen koppelen of gebruik maken van oorkappen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Kijk eens naar de Sony SBH50. Deze heeft een standaard 3.5mm aansluiting zodat je iedere gewenste headset kunt aansluiten en ook een FM radio. De kwaliteit van de Sony A2DP apparaatjes is eigenlijk altijd goed. Zie hier de prijzen: pricewatch: Sony SBH50 Bluetooth Stereo Headset Zwart

Afbeeldingslocatie: http://images.pricerunner.com/product/image/574506502/Sony-SBH50.jpg

Of de pauze knop werkt is afhankelijk of dat de developer het AVRCP profiel heeft geïmplementeerd. Gewoon een kwestie van proberen. En als het niet werkt kun je altijd nog via de Play Store achter het support e-mailadres komen van de developer en dan kun je het per e-mail altijd vragen. Als je een goed verhaal hebt, hen je misschien kans dat het toegevoegd wordt.

[ Voor 54% gewijzigd door robertwebbe op 24-07-2014 20:23 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• eymey
Yeah, Ik heb zelf ook belangstelling voor die Sony SBH50 (ookal heb ik wel ook gewoon FM radio in m'n Xperia telefoon).

Ik zit alleen eigenlijk stiekem te wachten op de eerste fabrikant die een apparaat met dergelijke features en kwaliteit ook combineert met DAB+ ontvangst......

Marstek Venus 5.12kWh v151, CT003 V114 DSMR4, PV 11xEnphase IQ7+ Z-O, 5xEnphase IQ7+ N-W - ~4,7Wp theoretisch, ~3,5Wp praktijk

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WNT
  • Registratie: Mei 2012
  • Laatst online: 01-05 15:48

WNT

Bedankt voor de tip. Was al wel aan het kijken naar de Sony Smart Wireless Headset maar die heeft nog bt2.1. In het verleden hier ook al naar gekeken maar toen niet gekocht omdat ik "bang" was voor de extra straling die niet strikt noodzakelijk is. Maar nu lees ik dat bt3 en hoger wordt geadviseerd bij bellen omdat de grootste straler (je telefoon) dan niet bij je oor zit.
De Sony SBH52 is zijn meerprijs volgens mij niet echt waard of wel? Het enige verschil wat ik heb gevonden is dat je het als headset kunt gebruiken zonder oortjes en hdgeluid.
Dat AVRCP helpt me, bedankt daarvoor. Ben niet zo thuis op dit gebied (eigenlijk een vrouw van een tweaker ipv zelf een tweaker).
@robertwebbe even off topic, ik las dat je op de wageningse laan werkt, wij wonen daar vlak bij en komen er dagelijks langs.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
offtopic:
Het verhaal over gevaarlijke straling is volgens mij nogal overdreven. Er zijn allerlei andere stralingsbronnen in ons gewone leven waar je niemand over hoort. En als het over gevaar gaat dan is ongezond leven (roken bijv.) of onverantwoord leven (zonder autogordel rijden bijv.) een aanzienlijk veel groter risico om iets op te lopen.
En er zullen ongetwijfeld mensen zijn die hier gevoeliger voor zijn dan anderen. Net als dat er (een heel klein deel) mensen zijn die slecht zonlicht op hun huid kunnen verdragen. Dit soort mensen zijn in dit tijdperk aardig de pineut, de rest van de mensheid kan niet meer zonder draadloze verbindingen. Maar gezonde mensen hoeven zich volgens mij geen zorgen te maken. Laat je niet gek maken, veel van dit soort "beschermende" producten worden verkocht door angst te zaaien, een beproefde marketing strategie.

In het verleden heb ik wel eens dit soort dingen uit elkaar gesloopt en toen bleek er niets of iets onzinnigs in te zitten. In een van die dingen zat een kunststof buisje met iets van een vloeistof. Toen ik de fabrikant vroeg om een verklaring van de werking kreeg ik 10 cm dik rapport met allerlei wetenschappelijke onderzoeken, echter helemaal niets over de werking van het buisje. De verklaring was uiteindelijk dat het alleen de schadelijke straling zou absorberen en de goede straling door zou laten. 8)7

Na analyse bleek er gewoon H2O (=water) in het buisje te zitten, niets anders. De distributeur heeft aan dit product overigens zoveel geld verdiend dat hij er een boot van heeft kunnen kopen. Dus...

@WNT
De SBH52 is een opvolger (4 maanden later uitgebracht dan de SBH50). De SBH50 wordt ook nog verkocht en is ongeveer 20% goedkoper. En als dat voldoende is, waarom zou je dan meer betalen?
HD-Voice is overigens wel leuk, dan kun je je telefoongesprek beter horen. KPN en Vodafone hebben dit, T-Mobile zal later wel volgen. Dit wordt standaard bij 4G dus in de toekomst wordt dit belangrijker.
Verder is de gebruikstijd iets langer bij de SBH52 (10,6 uur versus 8 uur). En als je een Android smartphone hebt is er voor de SBH52 een app te krijgen.

By the way, het kantoor aan de Wageningselaan is sinds 31 december 2013 niet meer in gebruik. Na bijna 16 jaar Veenendaal zit ik tegenwoordig in het hartje van Amsterdam.

@eymey
De markt voor dit soort producten is al klein, ik denk dat als je er DAB+ aan toevoegt dat het product zich dan helemaal de markt uit prijst. Daarnaast is het misschien ook een wat onlogische oplossing, streaming radio via de smartphone is dan veel logischer.

[ Voor 20% gewijzigd door robertwebbe op 25-07-2014 12:32 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• eymey
@Robertwebbe:
Mja, daar ben ik het niet helemaal mee eens. Als streaming radio via de smartphone als optie een beweegreden zou moeten zijn, dan had men ook geen FM aan de SBH hoeven toevoegen ;)

Bovendien wordt dit soort producten dus juist vaak gebruikt op plekken waar streaming radio geen optie is (traag wifi, 3g/4g met kosten, etc.).

Pagina: 1 ... 13 14 Laatste