ik heb de se hbh-ds970 nu een maandje icm qtek 8310, dus wm5 smartphone, ook de a2dp tweak/regedit gedaan. De headset is perfect in geluid, verbinden gaat super makkelijk, knoppen werken naar behoren. Op het schermpje geen namen en info van de nummers, wel inkomende nummer, maar wederom geen naam oid. Groot nadeel is dat bij beeindiging van een gesprek de telefoon niet terug gaat naar stereo audio, daarvoor moet je opnieuw paren... (ligt aan de telefoon). Ook de maximale afstand is gering; 1,5 - 3m, maar over het algemeen voldoende voor mij. Hopelijk wordt dit alles met een officiële update opgelost... Ook is het best zwaar voor mn telefoon: muziek gaat goed, maar een film/spelletje en stereo bleutooth trekt hij niet echt goed > veel haperingen.justice_strike schreef op zondag 03 september 2006 @ 21:04:
wat ik mij nog wel afvraag is het volgende. Ik heb dan een qtek s100 (t-mobile mda ofzoiets) als ik dan een Sony Ericsson HBH-DS970 koop, een update doe op de stack. In hoeverre worden de functies van de Sony Ericsson HBH-DS970 ondersteund? Ik zag namelijk dat er een next track en previous track op zat en nog een paar andere knoppen. En dat er wat functie andere functies op zitten. Zal dat gaan werken? moet daar nog extra software voor geinstalleerd worden. Ik weet dat mijn telefoon op dit moment geen muziek streamed naar een bluetooth mono headset, zal dat anders zijn voor de stereo headset?
(heeft iemand dat toevallig al uitgeprobeerd, aangezien ik me kan voorstellen dat sommige deze combo al hebben)
hoe moet ik me dat voorstellen die knoppen? werkt de next track previous track als een soort knop die je kan assignen? ik neem aan dat het niet zomaar met elke mp3speler werkt. Hopelijk komt er een registry tweak waarmee je toch de namen op je venster ziet. een nummer zekt me tegenwoordig echt weinig.Verwijderd schreef op zondag 03 september 2006 @ 22:51:
[...]
ik heb de se hbh-ds970 nu een maandje icm qtek 8310, dus wm5 smartphone, ook de a2dp tweak/regedit gedaan. De headset is perfect in geluid, verbinden gaat super makkelijk, knoppen werken naar behoren. Op het schermpje geen namen en info van de nummers, wel inkomende nummer, maar wederom geen naam oid. Groot nadeel is dat bij beeindiging van een gesprek de telefoon niet terug gaat naar stereo audio, daarvoor moet je opnieuw paren... (ligt aan de telefoon). Ook de maximale afstand is gering; 1,5 - 3m, maar over het algemeen voldoende voor mij. Hopelijk wordt dit alles met een officiële update opgelost... Ook is het best zwaar voor mn telefoon: muziek gaat goed, maar een film/spelletje en stereo bleutooth trekt hij niet echt goed > veel haperingen.
U can call me sir.... or justice as long as u bow down ;)
Verwijderd
zoals r. webbe al heeft uitgelegd: 'Gelukkig ondersteunen ook steeds meer toestellen en headsets AVRCP (Audio Video - Remote Controle - Profile), hiermee kun je naar het volgende of vorige liedje bladeren zonder je telefoon uit je zak te moeten halen.'justice_strike schreef op zondag 03 september 2006 @ 23:40:
[...]
hoe moet ik me dat voorstellen die knoppen? werkt de next track previous track als een soort knop die je kan assignen? ik neem aan dat het niet zomaar met elke mp3speler werkt. Hopelijk komt er een registry tweak waarmee je toch de namen op je venster ziet. een nummer zekt me tegenwoordig echt weinig.
AVRCP is dus een soort standaard, als je apparaat daar aan voldoet (zou het moeten) werken; vorige, volgende, pauze bij de hbh-ds970. Je moet dus ook voor windows mobile een programma hebben die het ondersteund: Windows media player kan het (maar die heeft geen equalizer en werkt onhandig vind ik), maar bijvoorbeeld PocketPlayer 2.8 ondersteund het ook. (tcmp voor zover ik weet niet)
Volume control is gewoon op de hbh-ds970 zelf, hij zet dus niet het volume van de telefoon niet zachter. Ik heb trouwens ook niet geprobeerd met meerdere apparaten zoals én mobiel én mp3speler te paren, ik gebruik mijn mobiel als mp3speler.
Ik was dit weekend in de Mediamarkt en daar zag ik de Logitech Wireless Headphones for MP3 hangen. Ik kon me niet inhouden en heb ze op de gok gekocht hopende dat ze a. kwalitatief goed zijn en b. te pairen was met mijn QTek 8310 Smartphone.
En wat blijkt: Er komt echt een heel erg goed geluid uit die logitech en hij is te pairen via AD2P met mijn 8310
Alleen... als je hem wat harder aan zet kan de hele omgeving mee genieten...
En ik vind ze eigenlijk te groot. Maar dit komt vast omdat ik al zoveel jaar met in-ears rondloop.
Dus ze vallen helaas voor mij af...
Gelukkig heb ik alweer een potentiele afnemer gevonden
Nu maar hopen dat ze wat aan die breekbaarheid van de band gedaan hebben.
En wat blijkt: Er komt echt een heel erg goed geluid uit die logitech en hij is te pairen via AD2P met mijn 8310
Alleen... als je hem wat harder aan zet kan de hele omgeving mee genieten...
En ik vind ze eigenlijk te groot. Maar dit komt vast omdat ik al zoveel jaar met in-ears rondloop.
Dus ze vallen helaas voor mij af...
Gelukkig heb ik alweer een potentiele afnemer gevonden
Nu maar hopen dat ze wat aan die breekbaarheid van de band gedaan hebben.
Verwijderd
Ik gebruik mijn I.tech clip IIIS met veel plezier icm me HP Ipaq 3715. Ik wil heel graag me laptop uitbreiden met bluetooth en graag met een PCMCIA kaart, die A2DP ondersteund. Weet iemand of dit te koop is, ik heb het nog niet kunnen vinden???
* bitpixl wilt eigenlijk erg graag de i.tech clip R35/R38 in zwarte uitvoering. Zijn die ergens in NL te koop? Kan ze namelijk nergens vinden.
Ze zijn nog aardig zeldzaam, hier is er een in de US dus ze bestaan welVerwijderd schreef op donderdag 07 september 2006 @ 11:29:
Ik gebruik mijn I.tech clip IIIS met veel plezier icm me HP Ipaq 3715. Ik wil heel graag me laptop uitbreiden met bluetooth en graag met een PCMCIA kaart, die A2DP ondersteund. Weet iemand of dit te koop is, ik heb het nog niet kunnen vinden???
Je kan ook zoeken naar een compactflash kaart, deze kan met een verloop in het pcmcia slot.
PVoutput 2x Toshiba Daiseikai 8 3,5kW, SWW Atlantic Explorer V3 200l. Gasloos aug 2016, 8620Wp, Monoblock Panasonic J 7kW
Verwijderd
Voor een heel zacht prijsje heb ik bij de Media Markt de laatste Itech Blueband in de vitrine op de kop getikt. Omdat er geen doosje en lader meer bijzat, heb ik er een losse lader bijgekocht. Kan iemand mij vertellen welk voltage de originele lader levert? Dan kan ik de adapter goed instellen. Tnx
.
Ow, en de kern is de pluspool, klopt dat? (andersom laadt de headset niet maar ik vraag het voor de zekerheid)
*edit*
Inmiddels de i.tech getest. Pairen gaat goed, headset wordt herkend als hands free voor de telefoonfunctie van mijn Qtek 9100. Wireless stereo activeren gaat echter fout. Even klinkt het windows mobile bevestigingssignaal en verschijnt een extra icoontje in de startbalk. Paar tellen later verdwijnt die echter weer. Muziek is hoorbaar en duidelijk stereo maar de kwaliteit is slechter dan FM radio. Ik heb nogmaals de A2DP patch geïnstalleerd en de pda gereset maar geen resultaat. De services die ik voor de headset kan kiezen zijn hands free (om te bellen), wireless stereo en headset (mic). Alleen voor de eerste blijft het vinkje staan, de andere 2 zijn na een refresh vanzelf weer uitgevinkt. Wat gaat er mis?
Ow, en de kern is de pluspool, klopt dat? (andersom laadt de headset niet maar ik vraag het voor de zekerheid)
*edit*
Inmiddels de i.tech getest. Pairen gaat goed, headset wordt herkend als hands free voor de telefoonfunctie van mijn Qtek 9100. Wireless stereo activeren gaat echter fout. Even klinkt het windows mobile bevestigingssignaal en verschijnt een extra icoontje in de startbalk. Paar tellen later verdwijnt die echter weer. Muziek is hoorbaar en duidelijk stereo maar de kwaliteit is slechter dan FM radio. Ik heb nogmaals de A2DP patch geïnstalleerd en de pda gereset maar geen resultaat. De services die ik voor de headset kan kiezen zijn hands free (om te bellen), wireless stereo en headset (mic). Alleen voor de eerste blijft het vinkje staan, de andere 2 zijn na een refresh vanzelf weer uitgevinkt. Wat gaat er mis?
[ Voor 62% gewijzigd door Verwijderd op 08-09-2006 00:31 ]
hmm heb net mijn headset binnen. de sony hbh-ds970. mja erg goed doet hij het niet. had dus de stack al geupdate. Maar de headset wordt alleen gezien als een handsfree device. onder het tabje audio is ie niet te vinden. iemand suggestieS?
U can call me sir.... or justice as long as u bow down ;)
Verwijderd
Mja, de geluidskwaliteit ligt dus gewoon aan de beperking van bluetooth. Met behulp van wat registertweaks heb ik de boel nog wat kunnen opkrikken maar erg bevredigend is het alemaal niet. Vooral de midrange klinkt nogal krakerig, wat dus vooral bij wat meer vocale nummers erg opvalt. Het gemiddelde pop-dancenummer klinkt wel oké. Gelukkig heeft de headset mij maar 25 euro gekost, want voor de meer gangbare prijzen mag je toch wel wat beters verwachten...
Waarom klinkt bluetooth zo crappy? Na jaren R&D mag je toch wel wat kwaliteit verwachten?
Ben ik nou zo kritisch of heeft de rest hier gewoon gehoorbeschadiging van teveel uitgaan?
Waarom klinkt bluetooth zo crappy? Na jaren R&D mag je toch wel wat kwaliteit verwachten?
Ben ik nou zo kritisch of heeft de rest hier gewoon gehoorbeschadiging van teveel uitgaan?

Ik zie nu 2x een matig geluid met een smartphone, zou het met een 'gewone' K800 of Rokr niet beter gaan omdat bij deze gsm's extra aandacht aan het geluid is besteed
Ze hebben BT2.0 met edr aan boord dus 3Mb/s datarate.
Je zou eventueel kunnen kijken hoe het met een BT2.0 dongle op een pc werkt, dan weet je of de headset goed is of niet.
Voor €25,- wil ik wel een testje doen maar ruim €80,- voor een SE ds970 vind ik te gek, mijn bedrade hpm-70 klinkt perfect
Ze hebben BT2.0 met edr aan boord dus 3Mb/s datarate.
Je zou eventueel kunnen kijken hoe het met een BT2.0 dongle op een pc werkt, dan weet je of de headset goed is of niet.
Voor €25,- wil ik wel een testje doen maar ruim €80,- voor een SE ds970 vind ik te gek, mijn bedrade hpm-70 klinkt perfect
PVoutput 2x Toshiba Daiseikai 8 3,5kW, SWW Atlantic Explorer V3 200l. Gasloos aug 2016, 8620Wp, Monoblock Panasonic J 7kW
Verwijderd
^ Precies, toen ik de headset voor die prijs mee mocht nemen, durfde ik de gok wel te wagen. Zeker bij de Mediamarkt die nooit moeilijk doet als je iets binnen 10 dagen terugbrengt. Dat doe ik overigens niet want het kan inderdaad aan mijn pda liggen. Ooit koop ik wel een keer een nieuwe en dan werkt de headset misschien gewoon goed. En voorlopig voldoet het zo wel even op de fiets en in de trein
. Ben alleen wel een beetje een audiofiel dus gekraak kan ik me aardig aan storen.
Ik vind 't een geluid van mijn S200 icm met een BH-501 erg goed. En toch is die BH-501 een BT 1.2 device.
Was advocaat maar vindt het juridische nog steeds leuk
Verwijderd
Koning!! bedanktSpeedy-Andre schreef op donderdag 07 september 2006 @ 12:36:
[...]
Ze zijn nog aardig zeldzaam, hier is er een in de US dus ze bestaan wel
Je kan ook zoeken naar een compactflash kaart, deze kan met een verloop in het pcmcia slot.
Ik heb laatst m'n i-tech Bluecon35 II en i-tech Clip R35 getest als wireless in-ear monitor tijdens een live optreden echter ontdekte ik toen dat er een vertraging zit van zo'n 0.2 seconde in de transmissie. Iemand enig idee waar die vertraging wordt opgebouwd (dongle of headset) en of andere merken dat ook hebben? Reguliere in-ear sets van shure bv. kosten gauw 10x zoveel...vandaar.
Ik denk dat de vertraging in de omzetting zit bij zowel de zender als de ontvanger.
Het geluid moet immers eerst bestaan, dan wordt het gesampled en vervolgens verzonden met een protocol waardoor er tig bewerkingen zijn in het hele cirquit.
Theoretisch gezien verwacht ik de meeste vertraging bij de zender, de ontvanger hoeft niet zo gek veel te doen, al is de processingpower wel gering natuurlijk
Het geluid moet immers eerst bestaan, dan wordt het gesampled en vervolgens verzonden met een protocol waardoor er tig bewerkingen zijn in het hele cirquit.
Theoretisch gezien verwacht ik de meeste vertraging bij de zender, de ontvanger hoeft niet zo gek veel te doen, al is de processingpower wel gering natuurlijk
Verwijderd
Ik heb nu al een tijdje een ITech Blueband Stereo bluetooth headset. Bevalt super en werkt boven verwachting met mijn PC 
Probleem is alleen met mijn Nokia N90. Met de bijgeleverde Blueplayer software beginnen alle MP3's die een hogere kwaliteit dan 64kbps hebben na een tijdje te stotteren. Lijkt haast wel alsof de N90 niet genoeg CPU power heeft om het te decoderen en ook nog over bluetooth te sturen. Wel vreemd want ook oudere telefoons als de 6630 en 6670 zijn supported (terwijl die toch een tragere cpu hebben)
Iemand een oplossing voor dit probleem?
Probleem is alleen met mijn Nokia N90. Met de bijgeleverde Blueplayer software beginnen alle MP3's die een hogere kwaliteit dan 64kbps hebben na een tijdje te stotteren. Lijkt haast wel alsof de N90 niet genoeg CPU power heeft om het te decoderen en ook nog over bluetooth te sturen. Wel vreemd want ook oudere telefoons als de 6630 en 6670 zijn supported (terwijl die toch een tragere cpu hebben)
Iemand een oplossing voor dit probleem?
Hoe heb jij die aan je pc hangen ? Want het ding is volgens mij hetzelfde als mijn Nokia, maar ik heb last van een ontzettende lag aan m'n laptop.Verwijderd schreef op vrijdag 15 september 2006 @ 02:03:
Ik heb nu al een tijdje een ITech Blueband Stereo bluetooth headset. Bevalt super en werkt boven verwachting met mijn PC
Verwijderd
Gewoon met een bluetooth dongle (en bluesoleil software). Lag heb ik geen last van geloof ik, maar je moet er niet mee gaan gamen dan gaat hij wel een beetje haperen. Maar voor muziek en films etc werkt hij perfectStevenK schreef op vrijdag 15 september 2006 @ 07:44:
[...]
Hoe heb jij die aan je pc hangen ? Want het ding is volgens mij hetzelfde als mijn Nokia, maar ik heb last van een ontzettende lag aan m'n laptop.
Verwijderd
Output 5.0VDC 200mAVerwijderd schreef op donderdag 21 september 2006 @ 04:25:
Kan echt niemand de specs van de originele lader van de i.tech blueband even melden?
Buitenkant van de aansluiting is de -
Sinds gisteren heb ik dan ook de plantronics 590A headset. Aangesloten op de adapter (met 3.5mm plug) op pc en stereoinstallatie is het geluid prima, zeker voor bluetooth. Vervolgens heb ik de headset gepaired met mijn mda vario via bluetooth (A2DP profiel geactiveerd middels het installeren van een cab-bestandje). Verliep allemaal zonder problemen. Bellen gaat prima, goed te verstaan etc. Echter wanneer ik mp3 of andere geluidsbestanden luister (mediaplayer en tcpmp vind ik de geluidskwaliteit ervan tegenvallen. Er treedt een fluitende hoog frequente toon op de achtergrond, niet overdreven hard maar toch. Deze licht irritante toon wordt door passages met lage bass tonen gemaskeert, maar als je goed luistert is het nog gewoon aanwezig.
Herkent iemand dit fluitende geluid? Bijvoorbeeld icm met headsets van andere merken of icm met andere PDAs of smartphones. Wat zou ik hieraan kunnen doen.
Mijn gedachte ging uit naar de verschillende bluetooth versies. Plantronic's adapter werkt met bluetooth 2.0, de mda vario echter met v1.2. Zit er verschil in de verschillende bluetoothversies qua geluidskwaliteit?
Herkent iemand dit fluitende geluid? Bijvoorbeeld icm met headsets van andere merken of icm met andere PDAs of smartphones. Wat zou ik hieraan kunnen doen.
Mijn gedachte ging uit naar de verschillende bluetooth versies. Plantronic's adapter werkt met bluetooth 2.0, de mda vario echter met v1.2. Zit er verschil in de verschillende bluetoothversies qua geluidskwaliteit?
[ Voor 4% gewijzigd door le dj op 21-09-2006 12:07 . Reden: ter aanvullig ]
Verwijderd
Merci beaucoupVerwijderd schreef op donderdag 21 september 2006 @ 08:31:
[...]
Output 5.0VDC 200mA
Buitenkant van de aansluiting is de -
Verwijderd
Agent Smith,
ik heb hetzelfde verhaal , mda vario, naar mediamarkt, aldaar werd de A2DP patch geinstalleerd, en de i tech blue band deed het prachtig, na 20 minuten, verdween het headset icoontje, en hoorde ik niets meer, na paren ging het weer even goed, maar na een dag hoordeik niets meer en verddwijnt het icoontje direct na pairen...
ik heb hetzelfde verhaal , mda vario, naar mediamarkt, aldaar werd de A2DP patch geinstalleerd, en de i tech blue band deed het prachtig, na 20 minuten, verdween het headset icoontje, en hoorde ik niets meer, na paren ging het weer even goed, maar na een dag hoordeik niets meer en verddwijnt het icoontje direct na pairen...
Dat heb ik ook, ik moet als ik muziek wil horen altijd ff in het bluetooth menu van m'n S200 'set as wireles stereo' kiezen. Maar 'wegvallen', nee dat heb ik nog nooit gehad.Verwijderd schreef op donderdag 21 september 2006 @ 23:09:
Agent Smith,
Verwijderd
Pairen is maar één keer nodig bij bluetooth-apparaten. Helaas moet je inderdaad elke keer "set as wireless stereo" selecteren, maar daarna heb ik geen last van uitvallers. Mijn enige tegenvaller is de geluidskwaliteit maar dat is ofwel een softwareprobleem (dat met AKU 3.2 opgelost zou zijn; helaas is AKU 3.2 nog in betafase met de nodige andere problemen), ofwel is de hardware niet geschikt voor cd-kwaliteit. De tijd zal het uitwijzen.
Uitvallers kunnen op een hardwareprobleem wijzen. Heb je hetzelfde probleem met andere bluetooth-apparaten?
Uitvallers kunnen op een hardwareprobleem wijzen. Heb je hetzelfde probleem met andere bluetooth-apparaten?
Verwijderd
Ik heb geen last van slechte geluidskwaltiteit met mijn blueband headset. Is perfect gewoonVerwijderd schreef op zaterdag 23 september 2006 @ 02:39:
Pairen is maar één keer nodig bij bluetooth-apparaten. Helaas moet je inderdaad elke keer "set as wireless stereo" selecteren, maar daarna heb ik geen last van uitvallers. Mijn enige tegenvaller is de geluidskwaliteit maar dat is ofwel een softwareprobleem (dat met AKU 3.2 opgelost zou zijn; helaas is AKU 3.2 nog in betafase met de nodige andere problemen), ofwel is de hardware niet geschikt voor cd-kwaliteit. De tijd zal het uitwijzen.
(Gebruik Windows XP + Bluesoleil + Standaard bluetooth dongle)
Ook het pairen gaat met 1 druk op de knop en het bereik is ongeveer 10 meter (2 muren)
Met mijn telefoon (Nokia N90) is de kwaliteit slechter inderdaad
[ Voor 5% gewijzigd door Verwijderd op 23-09-2006 05:14 ]
Verwijderd
Agent Smith, ja ik denk dat de Vario het gewoon niet trekt, en het dus inderdaad om een hardware probleem gaat.
Ik kreeg op een ander draadje (A2DP en Vario) het voorstel om eerst AKU 2.0 te installeren, maar ik vrees dat dat weinig effect zal hebben.
Ik heb nog van niemand gehoord dat bluetooth A2DP en MDA vario een geslaagd huwelijk hebben.
Of iemand anders toch
wel???
Ik kreeg op een ander draadje (A2DP en Vario) het voorstel om eerst AKU 2.0 te installeren, maar ik vrees dat dat weinig effect zal hebben.
Ik heb nog van niemand gehoord dat bluetooth A2DP en MDA vario een geslaagd huwelijk hebben.
Of iemand anders toch
Verwijderd
Voor de Wizard circuleren wel bètaversies van AKU3.2 rom's dus misschien dat die nog voor verbetering zorgen. Overigens is de kwaliteit met de huidige rom's wel beter dan bij veel andere pda's en smartphones, dus Wizard-bezitters mogen niet te hard klagen
.
Informatie over AKU-versies t/m 3.0: http://www.mobile-review.com/pda/articles/wm-aku-en.shtml
Informatie over AKU-versies t/m 3.0: http://www.mobile-review.com/pda/articles/wm-aku-en.shtml
Bluetooth connectivity has gotten enhanced as well: from now on it supports FTP profile, better handles A2DP, whose quality gave rise to criticism lately.
[ Voor 21% gewijzigd door Verwijderd op 24-09-2006 01:18 ]
De enige manier om erachter te komen is de proef op de som nemen. Gebruik een goede taskmanager en sluit overbodige processen, internetten en a2dp wil soms niet vlotten. Verder kun je proberen je device een performance-boost te geven door 'm te overclocken.Verwijderd schreef op zondag 24 september 2006 @ 00:17:
Agent Smith, ja ik denk dat de Vario het gewoon niet trekt, en het dus inderdaad om een hardware probleem gaat.
Of iemand anders tochwel???
Ik ben overigens erg tevreden over de combi Motorola HT820 en de Vario
De versie die nu verkrijgbaar is voor de Vario bevat nog geen A2DP en de patch werkt daar ook niet op. Het is overigens geen stabiele versie dus mijn advies is deze rom nog even links te laten liggen.Verwijderd schreef op zondag 24 september 2006 @ 01:15:
Voor de Wizard circuleren wel bètaversies van AKU3.2 rom's dus misschien dat die nog voor verbetering zorgen. Overigens is de kwaliteit met de huidige rom's wel beter dan bij veel andere pda's en smartphones, dus Wizard-bezitters mogen niet te hard klagen.
[ Voor 29% gewijzigd door Jerome! op 24-09-2006 21:54 ]
Verwijderd
Misschien dat de ROMs van T-Mobile de patch niet pakken, maar op andere Wizard's werkt A2DP, los van de kwaliteit, prima. Tenzij je per se geen andere ROM wilt, zou ik de laatste ROM van Qtek of i-Mate eens proberen. Of nog beter: Molski's aangepaste T-Mobile ROM. Daarop draait mijn Wizard beter dan ooit. En in alledrie de gevallen ben je ook meteen van die T-Mobile interface verlost.
De mindere kwaliteit van A2DP in Windows Mobile ligt ook aan de implementatie ervan door Microsoft. Het kan zomaar dat een AKU 3.x ROM de boel flink opkrikt. Nieuwere pda's van HTC bijv. met A2DP-ondersteuning leveren een betere A2DP-kwaliteit en dat kan zomaar aan de nieuwere software liggen.
De mindere kwaliteit van A2DP in Windows Mobile ligt ook aan de implementatie ervan door Microsoft. Het kan zomaar dat een AKU 3.x ROM de boel flink opkrikt. Nieuwere pda's van HTC bijv. met A2DP-ondersteuning leveren een betere A2DP-kwaliteit en dat kan zomaar aan de nieuwere software liggen.
[ Voor 9% gewijzigd door Verwijderd op 24-09-2006 22:40 ]
Gisteren kreeg ik de Nokia 8800d Sirocco Edition binnen (sw versie 03.51 dd. 28-07-06). Prachtig toestel en natuurlijk direct A2DP getest. Ik had hoge verwachtingen, eindelijk eens een Nokia met native A2DP en AVRCP, en dan ook nog BT2.0+EDR 

Helaas zit ik nog te wachten op mijn Nokia HS-26W dus maar met andere merken getest.
Met de Sony Ericsson HBH-DS970 wou het helaas niet lukken
Ik kon wel pairen maar niet connecten.
Toen maar eens met de i.Tech BlueBand (aka Nokia BH-501) getest en die deed het wel. Alleen.... soms gaat de muziek ineens even sneller, de pitch is niet constant. En na een paar keer spelen geeft het toestel aan dat het bestand beschadigd is. Dus maar een ander nummer er bij gezet, zelfde verhaal. Speel je vervolgens weer direct via de speaker van het toestel zelf af, dan is alles wel goed (constante correcte pitch en geen beschadigd bestand). Blijkbaar heeft de Muziekspeler software nog een probleem als je via bluetooth wilt luisteren.
Ook vond ik het nog jammer dat je niet tijdens het afspelen van een liedje via de speaker de menu functie 'Afspelen via Bluetooth' kon gebruiken. Ondanks dat de headset in bereik lag, vond die hem niet. Je moet dus eerst verbinden en dan pas de muziek starten.
Wat ik ook jammer vind is dat als je vanuit de gallerij een MP3 opent (terwijl de headset al verbonden is) dat hij het handsfree profiel gebruikt in plaats van A2DP, dan krijg je zo'n blikkerig 2x mono geluid.
Al met al dus blijkbaar toch nog een paar kinderziektes. Jammer, ik had zulke hoge verwachtingen. De 8800 kun je ook niet zelf updaten dus het is weer extra moeite om dit probleem op te lossen. Nu maar hopen dat Nokia snel met een update gaat komen

Helaas zit ik nog te wachten op mijn Nokia HS-26W dus maar met andere merken getest.
Met de Sony Ericsson HBH-DS970 wou het helaas niet lukken
Toen maar eens met de i.Tech BlueBand (aka Nokia BH-501) getest en die deed het wel. Alleen.... soms gaat de muziek ineens even sneller, de pitch is niet constant. En na een paar keer spelen geeft het toestel aan dat het bestand beschadigd is. Dus maar een ander nummer er bij gezet, zelfde verhaal. Speel je vervolgens weer direct via de speaker van het toestel zelf af, dan is alles wel goed (constante correcte pitch en geen beschadigd bestand). Blijkbaar heeft de Muziekspeler software nog een probleem als je via bluetooth wilt luisteren.
Ook vond ik het nog jammer dat je niet tijdens het afspelen van een liedje via de speaker de menu functie 'Afspelen via Bluetooth' kon gebruiken. Ondanks dat de headset in bereik lag, vond die hem niet. Je moet dus eerst verbinden en dan pas de muziek starten.
Wat ik ook jammer vind is dat als je vanuit de gallerij een MP3 opent (terwijl de headset al verbonden is) dat hij het handsfree profiel gebruikt in plaats van A2DP, dan krijg je zo'n blikkerig 2x mono geluid.
Al met al dus blijkbaar toch nog een paar kinderziektes. Jammer, ik had zulke hoge verwachtingen. De 8800 kun je ook niet zelf updaten dus het is weer extra moeite om dit probleem op te lossen. Nu maar hopen dat Nokia snel met een update gaat komen
Verwijderd
Ik had na mijn aanschaf van de Sony Ericsson M600i en het lezen van dit topic vol enthousiasme de I-tech Clip S35 aangeschaft. De geluidskwaliteit blijkt prima en ik vind het erg handig dat hem eventueel kan gebruiken met een andere koptelefoon of om aan te sluiten op stereo oid.
maar...
Helaas, blijft in combinatie met se m600i telkens na 2 minuten en 1 seconden muziek afspelen hangen. Telefoon blijft reageren. headset alleen na harde reset weer in leven te roepen.
Nu heb ik de headset getest met een Sitecom CN512 USB BT dongle en daar doet de headset het dus perfect mee. De headset is dus niet defect. Kan hem dan enkele uren lang gebruiken. Ligt het dan blijkbaar aan mijn m600i?
Als iemand met een ander model telefoon deze headset wil overnemen, reageer maar. compatibility is te vinden op http://www.itechdynamic.c...List/ClipS35_CompList.pdf en inderdaad daar staat de m600i niet bij
maar...
Nu heb ik de headset getest met een Sitecom CN512 USB BT dongle en daar doet de headset het dus perfect mee. De headset is dus niet defect. Kan hem dan enkele uren lang gebruiken. Ligt het dan blijkbaar aan mijn m600i?
Als iemand met een ander model telefoon deze headset wil overnemen, reageer maar. compatibility is te vinden op http://www.itechdynamic.c...List/ClipS35_CompList.pdf en inderdaad daar staat de m600i niet bij

Er is een nieuwe firmware voor de 6280 uitgekomen, waarmee hij ondersteuning voor A2DP erbij heeft gekregen. Ik ben erg benieuwd naar de kwaliteit.
"It's nice to be important, but it's more important to be nice"
-
"You like it now, but you'll learn to love it later"
[ Voor 89% gewijzigd door Eggy op 02-10-2006 12:32 ]
Je weet dat je daarvoor Vraag & Aanbod moet gebruiken? En dat het niet gewenst is om dit in dit forum te post. Je kan het beste gewoon in V&A je HBH-DS970 aanbieden en in je signature een link daarheen plaatsen
-
Zijn er hier ook mensen die al een headset hebben getest in combinatie met een Samsung E900?
Zoja, met welke headset en wat vind je van de kwaliteit hiervan?
Ik heb al gezien dat de E900 BT 1.2 heeft, maar zou graag wat gebruikerservaringen horen.
Zoja, met welke headset en wat vind je van de kwaliteit hiervan?
Ik heb al gezien dat de E900 BT 1.2 heeft, maar zou graag wat gebruikerservaringen horen.
En? Werkte het? Welk versienr heeft die?Giox schreef op donderdag 28 september 2006 @ 02:02:
Er is een nieuwe firmware voor de 6280 uitgekomen, waarmee hij ondersteuning voor A2DP erbij heeft gekregen. Ik ben erg benieuwd naar de kwaliteit.
[ Voor 7% gewijzigd door robertwebbe op 05-10-2006 10:45 ]
Nog niet uitgetest... heb nog geen A2DP headset in de buurt momenteel.
-
Misschien wisten een aantal van jullie het al; de officiële release van Windows Vista zal standaard A2DP, AVRCP, HSP (headset) en HFP (handsfree) ondersteunen.
In de test releases (beta 2, rc1) lukte het mij nog niet om succesvol naar muziek te luisteren maar dat was te wijten aan het (nog) ontbreken van correcte devicedrivers. Ik heb verschillende headsets weten te pairen en de profielen worden ook keurig getoond.

A2DP = Audio Sink
AVRCP = Remote Control
HSP = Headset
HFP = Handsfree Telephony
Ik hoop binnenkort via Logitech een beta devicedriver van de LS200 te krijgen.
Wat me ook nog opviel was dat als een headset zowel Handsfree als Headset ondersteunt, dat dan headset niet wordt aangevinkt, alleen handsfree. Op zich logisch gezien ze allebei hetzelfde doen alleen is handsfree een "rijker" (uitgebreider) profiel.
Zie voor meer info: http://download.microsoft.com/download/5/b/9/5b97017b-e28a-4bae-ba48-174cf47d23cd/CON011_WH06.ppt
In de test releases (beta 2, rc1) lukte het mij nog niet om succesvol naar muziek te luisteren maar dat was te wijten aan het (nog) ontbreken van correcte devicedrivers. Ik heb verschillende headsets weten te pairen en de profielen worden ook keurig getoond.

A2DP = Audio Sink
AVRCP = Remote Control
HSP = Headset
HFP = Handsfree Telephony
Ik hoop binnenkort via Logitech een beta devicedriver van de LS200 te krijgen.
Wat me ook nog opviel was dat als een headset zowel Handsfree als Headset ondersteunt, dat dan headset niet wordt aangevinkt, alleen handsfree. Op zich logisch gezien ze allebei hetzelfde doen alleen is handsfree een "rijker" (uitgebreider) profiel.
Zie voor meer info: http://download.microsoft.com/download/5/b/9/5b97017b-e28a-4bae-ba48-174cf47d23cd/CON011_WH06.ppt
[ Voor 4% gewijzigd door robertwebbe op 05-10-2006 12:13 . Reden: plaatjes toegevoegd ]
Verwijderd
Jerome! schreef op zondag 24 september 2006 @ 21:48:
[...]
Hoi jerome,
aha, bij jou dus wel, maar wat voor rom zit er op jou MDA Vario???
Groetjes, Pieter
De enige manier om erachter te komen is de proef op de som nemen. Gebruik een goede taskmanager en sluit overbodige processen, internetten en a2dp wil soms niet vlotten. Verder kun je proberen je device een performance-boost te geven door 'm te overclocken.
Ik ben overigens erg tevreden over de combi Motorola HT820 en de Vario
[...]
De versie die nu verkrijgbaar is voor de Vario bevat nog geen A2DP en de patch werkt daar ook niet op. Het is overigens geen stabiele versie dus mijn advies is deze rom nog even links te laten liggen.
Volgens mij is die hier nog niet langsgekomen. Er is weer een nieuwe headset uit. De Logitech® FreePulse™ Wireless headphones:

Ze zijn ook al gereviewed: http://www.ilounge.com/in...ulse-wireless-headphones/. Helaas zit er geen microfoon ingebouwd.

Ze zijn ook al gereviewed: http://www.ilounge.com/in...ulse-wireless-headphones/. Helaas zit er geen microfoon ingebouwd.
"If you get up in the morning and think the future is going to be better, it is a bright day. Otherwise, it's not."
Even wat vraagjes over A2DP (natuurlijk gegoogled, maar geen antwoorden gevonden):
Ik heb de W850i en ga dus binnenkort hier ook mee aan de gang. Nu, de SE HBH DS970 ondersteunt verbinding met meerdere apparaten, dus dat je hem aan je laptop koppelt en aan je telefoon (bijv.). Maar... ik neem aan om gebruik te maken van A2DP dat je hardware dat moet ondersteunen? En dat je dan dus een Bluetooth 2.0 PCMCIA (in mijn geval) kaartje moet hebben? Zijn die er uberhaupt al? Dat lijkt me namelijk wel relaxed.
Ook nog iets anders: zijn er al autoradio's die A2DP ondersteunen? Dat lijkt me toch wel heel erg handig. Je zet je telefoon vol met leuke muziek.. en streamen maar naar je autoradio. Eventueel nog een microfoontje ergens in de auto en heb je ook meteen een leuke handsfree set.
Ik heb de W850i en ga dus binnenkort hier ook mee aan de gang. Nu, de SE HBH DS970 ondersteunt verbinding met meerdere apparaten, dus dat je hem aan je laptop koppelt en aan je telefoon (bijv.). Maar... ik neem aan om gebruik te maken van A2DP dat je hardware dat moet ondersteunen? En dat je dan dus een Bluetooth 2.0 PCMCIA (in mijn geval) kaartje moet hebben? Zijn die er uberhaupt al? Dat lijkt me namelijk wel relaxed.
Ook nog iets anders: zijn er al autoradio's die A2DP ondersteunen? Dat lijkt me toch wel heel erg handig. Je zet je telefoon vol met leuke muziek.. en streamen maar naar je autoradio. Eventueel nog een microfoontje ergens in de auto en heb je ook meteen een leuke handsfree set.
Erg jammer dat er geen microfoon in zit... Dit is namelijk precies mijn smaak...Hoedje schreef op donderdag 05 oktober 2006 @ 17:31:
Volgens mij is die hier nog niet langsgekomen. Er is weer een nieuwe headset uit. De Logitech® FreePulse™ Wireless headphones:
[afbeelding]
-
Maat van mij heeft die k800i van Sony Ericsson en wou ff kijken hoe je dat A2DP nou aanzet,
maar ik heb geen idee, op een ander ding kon je gewoon kiezen om te streamen daar kon ik dat
niet vinden, weet iemand hoe dat bij die moet? Hij zelf wist het ook niet, had volgens mij ook nog nooit van A2DP gehoord.
maar ik heb geen idee, op een ander ding kon je gewoon kiezen om te streamen daar kon ik dat
niet vinden, weet iemand hoe dat bij die moet? Hij zelf wist het ook niet, had volgens mij ook nog nooit van A2DP gehoord.
Verwijderd
^ Niet helemaal waar. Op mijn pda moet ik na verbinding te hebben gemaakt (helaas) de A2DP-functie apart activeren.
Je moet het toch wel ergens aangeven dat je hem wilt streamen. Op een PDA van een maat van mij heb je gewoon de functie 'streaming' die stuurt dan het Start Streaming procedure aan zodat hij in de streaming state komt.Verwijderd schreef op woensdag 25 oktober 2006 @ 14:36:
A2DP is geen functie die aan te zetten is; Het is meer een compatibiliteit.
Daarvoor zal ook nog een verbinding worden gemaakt zodat hij van het Idle naar de Open state gaat (zie GAVDP profiel)
Verwijderd
Ja, bij PDA's moet je het meestal activeren (Acer N300 bijvoorbeeld; daar is van profiel een functie gemaakt) maar bij mobile telefoons hoeft dit meestal niet (in bovenstaand geval: K800) daar is het echt een compatibiliteitVerwijderd schreef op donderdag 26 oktober 2006 @ 01:14:
^ Niet helemaal waar. Op mijn pda moet ik na verbinding te hebben gemaakt (helaas) de A2DP-functie apart activeren.
[ Voor 9% gewijzigd door Verwijderd op 26-10-2006 09:24 ]
Wat TinuX bedoeld is dat je er in de meeste gevallen niet voor kan kiezen. Als twee A2DP devices met elkaar willen samenwerken, dat het toestel dat dan automatisch het A2DP profiel kiest als te gebruiken profiel.
Vergelijk het met een Quad-band toestel die de mogelijkheid bied om te bellen over de 4 verschillende GSM frequenties (850Mhz, 900Mhz, 1800Mhz en 1900Mhz) dat het toestel dan zelf de juiste frequentie kiest.
Dat het bij sommige WM5 devices wel nodig is om A2DP te selecteren, is een onhandigheid van WM5. Je zou namelijk ook niet steeds een GSM frequentie willen gaan moeten kiezen als je van netwerk of land verander.
Vergelijk het met een Quad-band toestel die de mogelijkheid bied om te bellen over de 4 verschillende GSM frequenties (850Mhz, 900Mhz, 1800Mhz en 1900Mhz) dat het toestel dan zelf de juiste frequentie kiest.
Dat het bij sommige WM5 devices wel nodig is om A2DP te selecteren, is een onhandigheid van WM5. Je zou namelijk ook niet steeds een GSM frequentie willen gaan moeten kiezen als je van netwerk of land verander.
-
Nee dat begrijp ik maar bijv. iets anders ik heb bijv. een koptelefoon die ook A2DP compatible is en een K800, dan moet je toch ergens aangeven dat je muziek wilt gaan streamen naar die koptelefoon het is toch niet zo dat als ik langs loop dat ie gelijk muziek gaat afspelen, hij moet toch wel weten dat je dat wilt doen?
Met m.a.w. hoe krijg je het voor elkaar dat je muziek op je bijv. telefoon gestreamt wordt?
Bij die quadband wordt dat gewoon geselecteert als je gaat bellen, maar bij dit dan?
Als ik gewoon muziek aan zet gaat ie toch niet gelijk automatisch streamen naar niks?
Of is het zo als je hem hebt gepaird met een bijv. een koptelefoon en je gaat muziek afspelen dat ie dan automatisch gaat streamen naar die koptelefoon?
Met m.a.w. hoe krijg je het voor elkaar dat je muziek op je bijv. telefoon gestreamt wordt?
Bij die quadband wordt dat gewoon geselecteert als je gaat bellen, maar bij dit dan?
Als ik gewoon muziek aan zet gaat ie toch niet gelijk automatisch streamen naar niks?
Of is het zo als je hem hebt gepaird met een bijv. een koptelefoon en je gaat muziek afspelen dat ie dan automatisch gaat streamen naar die koptelefoon?
[ Voor 28% gewijzigd door Drazzic op 26-10-2006 10:38 ]
Jouw headset heeft naast het A2DP profiel ook nog een Headset en Handsfree profiel, die biede een andere functie hebben dan het A2DP profiel. Dus er moet wel ergens een keuze gemaakt worden welk profiel te gebruikenDrazzic schreef op donderdag 26 oktober 2006 @ 10:37:
Stel dat jouw netwerk (stel KPN) de mogelijkheid bied om via 2 verschillende frequenties te bellen, dan is het goed mogelijk dat je daarvoor ook een keuze had kunnen makenBij die quadband wordt dat gewoon geselecteert als je gaat bellen, maar bij dit dan?
Nee, want je kan naast het streamen via A2DP er ook voor kiezen om het gewoon via de speakers of de wired headset te beluisteren. Hoe je dat precies bij elke telefoon aangeef is mij niet bekend, omdat ik vreemd genoeg nog geen A2DP headset en telefoon heb.Als ik gewoon muziek aan zet gaat ie toch niet gelijk automatisch streamen naar niks?
Hopelijk kan een iemand met ervaring hier antwoord op geven.Of is het zo als je hem hebt gepaird met een bijv. een koptelefoon en je gaat muziek afspelen dat ie dan automatisch gaat streamen naar die koptelefoon?
-
Nu weet ik eigelijk nog niks
iemand?
Heeft iemand trouwens het specification document van AVDTP?
Heeft iemand trouwens het specification document van AVDTP?
Deze kan dan toch ook wel aan je hifi via tulp stekkers gekoppeld worden

als ik het duits goed begrijp
http://www.s60.at/hardware/audiogateway.htm

als ik het duits goed begrijp
"Heilzaam is slechts, wanneer in de spiegel der mensenziel zich de hele gemeenschap vormt; en in de gemeenschap leeft: de kracht van de ziel van de enkeling"
Weet ik niet mijn duits is ook niet zo goed hoe ik het lees kan het niet. Ze zeggen volgens mij dat iedereen zich wel kan voorstellen dat je je muziek aansluit via normale audio(tulp) kabels op een versterker o.i.d. Maar dat het nu via bluetooth gaat.. maarja ik kan ook geen duits dus ja
Even een beetje een crosspost van het TyTN topic, maar ik vermoed dat hij hier beter staat (heb deze thread niet eerder gezien).
Ik kom net van de MediaMarkt vandaan en heb daar uitgebreid een bluetooth headset Plantronics Pulsar 260 mogen uitproberen. Werkt eigenlijk perfect, goed bereik en in eerste instantie wat pairproblemen, maar dat lag aan een instelling op de Vario II zelf.
Ik vraag me wel af of iemand hier toevallig verdere ervaringen mee heeft. Dit is precies wat ik zoek (eigenlijk zat ik te kijken naar de eerder genoemde Sony Ericsson HBH-DS970), deze kan ik zelfs switchen met mijn eigen oordopjes (let wel, voor headset toepassingen moet je dus wel een microfoontje eraan hebben hangen).
Muziek getest met Windows Media en de knopjes werkten allemaal gewoon netjes. Ook deze is Bluetooth 2.0 met AD2P en AVRCP (2.0). Het enige punt: ik kan nergens ervaringen van andere gebruikers vinden.
Onderstaande link het het enige zowat dat ik kon vinden. Zou hij echt zo nieuw op de markt zijn?
http://www.plantronics.co...l?id=pr_20060726_1211_dut
Heeft iemand misschien ervaringen met de SE HBH-DS970? Ik heb ze hier voorbij zien gaan, maar ik vroeg mij af of diegene ook daadwerkelijk zien *wie* er belt en niet alleen het nummer op het LCDtje zien. Of is dat enkel weggelegd voor bijzondere SE telefoons?
Ik kom net van de MediaMarkt vandaan en heb daar uitgebreid een bluetooth headset Plantronics Pulsar 260 mogen uitproberen. Werkt eigenlijk perfect, goed bereik en in eerste instantie wat pairproblemen, maar dat lag aan een instelling op de Vario II zelf.
Ik vraag me wel af of iemand hier toevallig verdere ervaringen mee heeft. Dit is precies wat ik zoek (eigenlijk zat ik te kijken naar de eerder genoemde Sony Ericsson HBH-DS970), deze kan ik zelfs switchen met mijn eigen oordopjes (let wel, voor headset toepassingen moet je dus wel een microfoontje eraan hebben hangen).
Muziek getest met Windows Media en de knopjes werkten allemaal gewoon netjes. Ook deze is Bluetooth 2.0 met AD2P en AVRCP (2.0). Het enige punt: ik kan nergens ervaringen van andere gebruikers vinden.
Onderstaande link het het enige zowat dat ik kon vinden. Zou hij echt zo nieuw op de markt zijn?
http://www.plantronics.co...l?id=pr_20060726_1211_dut
Heeft iemand misschien ervaringen met de SE HBH-DS970? Ik heb ze hier voorbij zien gaan, maar ik vroeg mij af of diegene ook daadwerkelijk zien *wie* er belt en niet alleen het nummer op het LCDtje zien. Of is dat enkel weggelegd voor bijzondere SE telefoons?
Ja. En voor zover bekend kan je dit ding gebruiken voor audio streaming vanaf je stereo (naar een A2DP headset) en vanaf je telefoon naar je stereotoren..Majapro schreef op donderdag 26 oktober 2006 @ 22:55:
Deze kan dan toch ook wel aan je hifi via tulp stekkers gekoppeld worden
[afbeelding]
als ik het duits goed begrijphttp://www.s60.at/hardware/audiogateway.htm
-
Een stukje terug vroeg ik me af of er ook auto-radio's waren met A2DP... Nu heb ik deze gevonden:
http://www.sony.nl/view/S...cs&category=ICA+CD+Tuners
Deze kan de streaming audio via bluetooth aan, via A2DP... Ik weet nog niet of hij ook je Walkman Player kan bedienen met de knopjes op de radio (zou wel toch...?).. en of hij bijv. ook als handsfree set kan dienen, maar zoiets is toch eigenlijk best wel leuk?
Loop je naar de auto toe met je HBH700 setje.. stapt in de auto, radio aan, headset uit, en zo lekker verder rijden met je muziek over de auto stereo. Pff...
Deze kan de streaming audio via bluetooth aan, via A2DP... Ik weet nog niet of hij ook je Walkman Player kan bedienen met de knopjes op de radio (zou wel toch...?).. en of hij bijv. ook als handsfree set kan dienen, maar zoiets is toch eigenlijk best wel leuk?
Loop je naar de auto toe met je HBH700 setje.. stapt in de auto, radio aan, headset uit, en zo lekker verder rijden met je muziek over de auto stereo. Pff...
Ik gebruik 'm met de W850i en daarbij komt de naam in beeld. Ik neem aan dat dat voor alle telefoons geldt.InsjaHH schreef op vrijdag 27 oktober 2006 @ 08:38:
-knip-
Mijn MDA vario geeft alleen het telefoonnummer. Is gok ik afhankelijk van het bluetooth telefoonboek profiel.
Overigens connect mijn headset volledig automatisch via A2DP en wanneer windows media player aanstaat, speelt ie het netjes allemaal af.
Voordeel ten opzichte van wired headset: de muziek speelt gewoon door wanneer je je toestel op standby zet, waar windows media player gewoon stopt als je wired afspeelt. Hij zal hem wel minder standby zetten dan wired, maar ik vind het enorm handig.
Hij schakelt ook gewoon netjes over naar headset profiel en terug, wanneer nodig.
Overigens connect mijn headset volledig automatisch via A2DP en wanneer windows media player aanstaat, speelt ie het netjes allemaal af.
Voordeel ten opzichte van wired headset: de muziek speelt gewoon door wanneer je je toestel op standby zet, waar windows media player gewoon stopt als je wired afspeelt. Hij zal hem wel minder standby zetten dan wired, maar ik vind het enorm handig.
Hij schakelt ook gewoon netjes over naar headset profiel en terug, wanneer nodig.
[ Voor 68% gewijzigd door three2five op 28-10-2006 02:28 ]
Goed, dank voor je reactie, ik vermoed dat hij hetzelfde zal doen met de MDA Vario II. Dan zie ik verder het nut er niet van in als ik niet de naam van de beller kan zien: ik kan toch niet tientallen nummers gaan onthouden johthree2five schreef op zaterdag 28 oktober 2006 @ 02:26:
Mijn MDA vario geeft alleen het telefoonnummer. Is gok ik afhankelijk van het bluetooth telefoonboek profiel.
Dan ga ik binnenkort wel zo'n Pulsar 260 halen, kan ik eventueel nog switchen van oordopjes / headset ook. Mja oke, geen LCD schermpje, maar dat is dan ook weer niet zo super erg in dit geval.
Vraag in het algemeen: als je telefoon (bijv. mijn "oude" K750i) geen A2DP ondersteund en je die HBH-DS970 of Pulsar 260 aansluit, selecteert hij dan gewoon "mono" headset / handsfree en kan je 'm alsnog gewoon gebruiken? Mag ik dat zo logischerwijs aannemen? Zodat je er dus wel simpelweg mee kunt bellen..
De DS970 kiest welk profiel van hem gevraagd word. Wanneer je met een normaal bluetooth toestel (Siemens s55 bijvoorbeeld) connect met DS970, kan je er gewoon mee bellen.
http://www.pioneerelectro...76_4313_291832622,00.htmlChrisM schreef op zaterdag 28 oktober 2006 @ 00:49:
Een stukje terug vroeg ik me af of er ook auto-radio's waren met A2DP... Nu heb ik deze gevonden:
Deze kan de streaming audio via bluetooth aan, via A2DP... Ik weet nog niet of hij ook je Walkman Player kan bedienen met de knopjes op de radio (zou wel toch...?).. en of hij bijv. ook als handsfree set kan dienen, maar zoiets is toch eigenlijk best wel leuk?![]()
Deze heeft ook A2DP support
Ook maar eens een plantronics pulsar 590A gehaald...
Headphone aan de praat gekregen op m'n laptop... want m'n smartphone is nog niet binnen... (wou d headphone wel op beide gebruiken...
Nou ben ik nogal van de bluetooth en niet van de kabels; heb daarom ook een bluetoothmuis...
Apart werken ze prima maar als ik ze tegelijk gebruik werken ze beide brak... haperend geluid (echt slecht) en een haperende muis...
is de bandbreedte van bluetooth dan op... zou toch zeggen dat de 2.0+EDR die op m'n Asus A8 zit afdoende zou moeten zijn of gebruikt A2DP zoveel bandbreedte dat je dan ernaast geen bluetoothapparaat mee fatsoenlijk kan gebruiken?
Headphone aan de praat gekregen op m'n laptop... want m'n smartphone is nog niet binnen... (wou d headphone wel op beide gebruiken...
Nou ben ik nogal van de bluetooth en niet van de kabels; heb daarom ook een bluetoothmuis...
Apart werken ze prima maar als ik ze tegelijk gebruik werken ze beide brak... haperend geluid (echt slecht) en een haperende muis...
is de bandbreedte van bluetooth dan op... zou toch zeggen dat de 2.0+EDR die op m'n Asus A8 zit afdoende zou moeten zijn of gebruikt A2DP zoveel bandbreedte dat je dan ernaast geen bluetoothapparaat mee fatsoenlijk kan gebruiken?
Nikon D7000
Net contact gehad met Logitech i.v.m. de HS200 en HS210.
Volgens oude berichten zouden deze in de lente van 2006 in de verkoop gaan. Tot op heden is er nog geen HS200 of 210 te bestellen (zag er wel een aantal op een duitse site, weet niet of dit pre order is aangezien me duits nogal slecht is).
Een medewerker van Logitech wist me te melden dat deze headsets halverwege december pas worden uitgebracht. Dus nog even gedult.
Trouwens ligt het aan mij of is er weinig keuze bij bluetooth stereo? Plantronics, Motorola en Jabra zijn de enige die ik in de winkel heb zien liggen.
Volgens oude berichten zouden deze in de lente van 2006 in de verkoop gaan. Tot op heden is er nog geen HS200 of 210 te bestellen (zag er wel een aantal op een duitse site, weet niet of dit pre order is aangezien me duits nogal slecht is).
Een medewerker van Logitech wist me te melden dat deze headsets halverwege december pas worden uitgebracht. Dus nog even gedult.
Trouwens ligt het aan mij of is er weinig keuze bij bluetooth stereo? Plantronics, Motorola en Jabra zijn de enige die ik in de winkel heb zien liggen.
Nog niemand ervaringen (gevonden) over die MSI FS110? Leek mij wel ideaal om dan de Sony HPM-70 van een vriend van me mee te gebruiken dan. De MSI-site geeft echter wel aan dat't een bluetooth 1.2 is. Maar deze: FS310 is misschien een nieuwe versie?
-edit: hmz, de Quick Guide (hier te vinden) doet me wel denken dat het een nieuwe, bt 2.0 versie is.
Ik zal eens MSI mailen over de beschikbaarheid hiervan, als ik een adres kan vinden.
-edit: hmz, de Quick Guide (hier te vinden) doet me wel denken dat het een nieuwe, bt 2.0 versie is.
Ik zal eens MSI mailen over de beschikbaarheid hiervan, als ik een adres kan vinden.
[ Voor 17% gewijzigd door Thorin op 07-11-2006 00:40 ]
Een 0 is slechts een 1 in ontkenningsfase
Er is weer een nieuwe A2DP headset op de markt, dit keer een goedkopere variant. Hierbij de mail die ontving ter aankondiging:
Hierbij ontvangt u enige informatie m.b.t. de nieuwe Jabra Stereo Bluetooth Headset BT-320s welke wij met ingang van heden uit voorraad kunnen leveren.
De Jabra BT 320s werkt met nagenoeg iedere handset met het bluetooth stereo A2DP profiel,waarvan wij u bijgaand een lijst toevoegen.
Natuurlijk kunt u hem ook weer pairen met een van de Jabra Bluetooth Stereo Music Adapters waarmee u binnen 10 mtr. draadloos naar keuze naar het geluid van uw Ipod, uw PC/Laptop of uw standaard MP3 speler of zelfs uw TV luisteren kan.
Als uw hardware ook nog eens over het besturingsprofiel AVRCP beschikt kunt u ook de bediening van het apparaat binnen dezelfde afstand op de headset regelen en tot slot kunt u er natuurlijk ook nog eens gewoon mee bellen en/of gebeld worden.
De Jabra BT 320 S is druipwaterdicht en dus ideaal voor mobiele mensen die ook onderweg bereikbaar willen blijven en thuis draadloos willen genieten van hun favoriete muziek ....
Hij heeft een adviesprijs van € 79,95 (incl. BTW).
Meer informatie is te vinden op http://www.jabra.com/Jabr...c/JabraBT320s/JabraBT320s.

De Nederlands importeur heeft mij ook een sample gestuurd en deze heb ik getest.
De BT320s is eigenlijk een losse clip waarop je iedere 3,5 mm stereo headset kunt aansluiten. Standaard wordt er een headsetje meegeleverd maar als het dan toch kan, gebruik ik liever mijn eigen favoriete headset (met die Sony oordopjes).
Pairen en connecten ging mij moeiteloos af. Ik heb hem getest op een Samsung E900, Qtek 9500 en Windows XP (met Jabra A320s + Widcomm stack).
De bediening gaat ook goed, al heb ik zelf het vermoeden dat de volumeregeling niet via AVRCP gaat maar via de ingebouwde audio"versterker". De Start/Pauze, Volgende en Vorige knopjes zitten aan de zijkant van de clip. Door de vormgeving is de bediening niet helemaal intuitief perfect maar na een paar uurtjes wennen kun je hem blindelings bedienen.
De geluidskwaliteit blijft een moeilijk punt om te testen. Alleen sommige C merken uit het verre oosten klinken duidelijk bagger, de rest klinkt goed, De headsets van de A merken vind ik persoonlijk net iets beter klinken maar dat komt omdat er vaak duurdere headsets bij geleverd worden. Bij deze Jabra zit een low-cost headsetje en toch klinkt het nog goed. Sluit je je eigen hoge kwaliteits headset er op aan, dan zul je direct verbetering merken. Je zou natuurlijk het uitganssignaal kunnen gaan meten en beoordelen maar ik vermoed dat er over het algemeen niet echt grote verschillen te vinden zijn.
Daarintegen is bij een 2.0+EDR versie wel de verbinding aanzienlijk stabieler ten opzichte van een 1.2 verbinding (geen plopjes bijvoorbeeld). De A320s is een 1.2 versie. Maar ja, wat wil je ook, hij kost maar 8 tientjes (leuke Sinterklaas tip!). De 2.0+EDR liggen meestal ruim over de 100 euries.
Mijn conlusie: wil je niet te veel geld uitgeven aan een A2DP headset, dan is dit een goede keuze.
Hierbij ontvangt u enige informatie m.b.t. de nieuwe Jabra Stereo Bluetooth Headset BT-320s welke wij met ingang van heden uit voorraad kunnen leveren.
De Jabra BT 320s werkt met nagenoeg iedere handset met het bluetooth stereo A2DP profiel,waarvan wij u bijgaand een lijst toevoegen.
Natuurlijk kunt u hem ook weer pairen met een van de Jabra Bluetooth Stereo Music Adapters waarmee u binnen 10 mtr. draadloos naar keuze naar het geluid van uw Ipod, uw PC/Laptop of uw standaard MP3 speler of zelfs uw TV luisteren kan.
Als uw hardware ook nog eens over het besturingsprofiel AVRCP beschikt kunt u ook de bediening van het apparaat binnen dezelfde afstand op de headset regelen en tot slot kunt u er natuurlijk ook nog eens gewoon mee bellen en/of gebeld worden.
De Jabra BT 320 S is druipwaterdicht en dus ideaal voor mobiele mensen die ook onderweg bereikbaar willen blijven en thuis draadloos willen genieten van hun favoriete muziek ....
Hij heeft een adviesprijs van € 79,95 (incl. BTW).
Meer informatie is te vinden op http://www.jabra.com/Jabr...c/JabraBT320s/JabraBT320s.

De Nederlands importeur heeft mij ook een sample gestuurd en deze heb ik getest.
De BT320s is eigenlijk een losse clip waarop je iedere 3,5 mm stereo headset kunt aansluiten. Standaard wordt er een headsetje meegeleverd maar als het dan toch kan, gebruik ik liever mijn eigen favoriete headset (met die Sony oordopjes).
Pairen en connecten ging mij moeiteloos af. Ik heb hem getest op een Samsung E900, Qtek 9500 en Windows XP (met Jabra A320s + Widcomm stack).
De bediening gaat ook goed, al heb ik zelf het vermoeden dat de volumeregeling niet via AVRCP gaat maar via de ingebouwde audio"versterker". De Start/Pauze, Volgende en Vorige knopjes zitten aan de zijkant van de clip. Door de vormgeving is de bediening niet helemaal intuitief perfect maar na een paar uurtjes wennen kun je hem blindelings bedienen.
De geluidskwaliteit blijft een moeilijk punt om te testen. Alleen sommige C merken uit het verre oosten klinken duidelijk bagger, de rest klinkt goed, De headsets van de A merken vind ik persoonlijk net iets beter klinken maar dat komt omdat er vaak duurdere headsets bij geleverd worden. Bij deze Jabra zit een low-cost headsetje en toch klinkt het nog goed. Sluit je je eigen hoge kwaliteits headset er op aan, dan zul je direct verbetering merken. Je zou natuurlijk het uitganssignaal kunnen gaan meten en beoordelen maar ik vermoed dat er over het algemeen niet echt grote verschillen te vinden zijn.
Daarintegen is bij een 2.0+EDR versie wel de verbinding aanzienlijk stabieler ten opzichte van een 1.2 verbinding (geen plopjes bijvoorbeeld). De A320s is een 1.2 versie. Maar ja, wat wil je ook, hij kost maar 8 tientjes (leuke Sinterklaas tip!). De 2.0+EDR liggen meestal ruim over de 100 euries.
Mijn conlusie: wil je niet te veel geld uitgeven aan een A2DP headset, dan is dit een goede keuze.
Inmiddels zijn ook de Nokia's in Nederland verkrijgbaar:Erik070 schreef op maandag 06 november 2006 @ 14:30:
Trouwens ligt het aan mij of is er weinig keuze bij bluetooth stereo?
Plantronics, Motorola en Jabra zijn de enige die ik in de winkel heb zien liggen.
Nokia HS-12W is A2DP and AVRCP compatible (2.0)
Nokia HS-34W (aka BH-601) is A2DP and AVRCP compatible (1.2)
Nokia HS-39W (aka BH-500) is A2DP and AVRCP compatible (2.0)
Nokia HS-71W (aka BH-501) is A2DP and AVRCP compatible (1.2)
Ook de Sony Ericsson (my personal favorite):
Sony Ericsson HBH-DS970 is A2DP and AVRCP compatible (2.0)
En ik heb ook de i.Tech headsets zien liggen:
i.Tech BlueBAND is A2DP compatible (1.2)
i.Tech Clip IIIs Headset is A2DP compatible (1.2)
Inmiddels ? Die BH-501 heb ik toch al een paar maandenrobertwebbe schreef op woensdag 08 november 2006 @ 09:22:
[...]
Inmiddels zijn ook de Nokia's in Nederland verkrijgbaar:
Nokia HS-12W is A2DP and AVRCP compatible (2.0)
Nokia HS-34W (aka BH-601) is A2DP and AVRCP compatible (1.2)
Nokia HS-39W (aka BH-500) is A2DP and AVRCP compatible (2.0)
Nokia HS-71W (aka BH-501) is A2DP and AVRCP compatible (1.2)
Zoals ik 't kan zien, is die indentiek aan de BH-501.i.Tech BlueBAND is A2DP compatible (1.2)
Maar er zijn dus nog steeds geen 2.0 koptelefoons, alleen oordopjes
Plantronics Pulsar 590A is A2DP and AVRCP compatible (2.0)StevenK schreef op woensdag 08 november 2006 @ 09:25:[...]
Maar er zijn dus nog steeds geen 2.0 koptelefoons, alleen oordopjes

Hm.. Dan hou ik 't nog maar ff bij deze Nokiarobertwebbe schreef op woensdag 08 november 2006 @ 09:40:
[...]
Plantronics Pulsar 590A is A2DP and AVRCP compatible (2.0)
Hmm.. laat ik dit nou een weekje te laat gelezen te hebben, dan had ik misschien nog voor deze gekozen ipv de Plantronics Pulsar 260. Ik *dacht* dat deze een 3.5mm ingang had, maar daar kwam ik van een koude kermis thuis: het is een 2.5mm headset dat erop aangesloten moet worden.
Ik zie dat die Jabra dan wel weer Bluetooth 1.2 is, maar de mogelijkheid heeft om je eigen oordopjes aan te sluiten zonder de de microfoon functionaliteit te missen. Dat weegt in mijn ogen toch iets meer dan dat Bluetooth 2.0
Maar goed, geen klagen over de Plantronics, de oordopjes klinken heerlijk (doen niet onder aan de Sharp MD-33, Sennheiser CX300) en met Bluetooth 2.0 en ook nog eens voor 8 tientjes.
De nieuwste firmware update van de Nokia 6131 zorgt er ook voor dat dit toestel eindelijk A2DP ondersteuning krijgt. (zoals ze ver voor de lancering al belooft hadden)
Het lijkt erop dat Nokia langzaam aan al hun nieuwste toestellen via een firmware update gaan voorzien van A2DP ondersteuning. Lijkt mij in ieder geval een goed plan
Het lijkt erop dat Nokia langzaam aan al hun nieuwste toestellen via een firmware update gaan voorzien van A2DP ondersteuning. Lijkt mij in ieder geval een goed plan
-
Wat bedoel je precies met plopjes? Dat het geluid tijdens het gesprek hapert en niet vloeiend is?robertwebbe schreef op woensdag 08 november 2006 @ 09:14:
Ik had zelf nog een vraag, ik weet niet of je dat getest hebt met je Qtek 9500. Zelf heb ik een MDA Vario II, dus dat zal wel vergelijkbaar moeten zijn. Als je gebeld wordt met deze headset gepaired aan je telefoon en tevens luisterend naar muziek bijv. (dus alle profielen, zowel handsfree en bluetooth stereo, aan), hoor je dan wel je telefoon afgaan met je ingesteld beltoon en trilsignaal?
Of hoor je deze niet en probeert hij 'm via je oordopjes te sturen (wat vaak niet doorkomt) en trilt je telefoon alleen maar?
Een update over die MSI fs310:
Ik heb een mailtje terug gekregen van MSI; het lijkt er niet op dat het binnenkort zal worden verkocht in Nederland:
Ik heb een mailtje terug gekregen van MSI; het lijkt er niet op dat het binnenkort zal worden verkocht in Nederland:
Heel jammer... zou precies zijn wat ik wil!Hallo Robin,
Op dit moment zijn er nog geen plannen om dit apparaat te gaan verkopen in NL en omstreken. Ik zou je dus niet kunnen vertellen of we dit apparaat nog gaan verkopen.
Support Team
Mystar Computer B.V.
[...]
Guido, heb je het zelf al getest?Ginz schreef op woensdag 08 november 2006 @ 22:50:
De nieuwste firmware update van de Nokia 6131 zorgt er ook voor dat dit toestel eindelijk A2DP ondersteuning krijgt (zoals ze ver voor de lancering al belooft hadden).
Nokia heeft wel vaker gemeld dat het erin zou zitten maar in de praktijk bleek het dan wel eens anders...
Is een verloopstekkertje dan misschien een goed idee voor je?InsjaHH schreef op woensdag 08 november 2006 @ 15:01:
[...]
Hmm.. laat ik dit nou een weekje te laat gelezen te hebben, dan had ik misschien nog voor deze gekozen ipv de Plantronics Pulsar 260. Ik *dacht* dat deze een 3.5mm ingang had, maar daar kwam ik van een koude kermis thuis: het is een 2.5mm headset dat erop aangesloten moet worden.
Met plopjes bedoel ik die hele korte onderbrekingen tijdens de stream. Je kunt het inderdaad betitelen als haperingen en dat het geluid niet perfect vloeiend is.InsjaHH schreef op donderdag 09 november 2006 @ 20:37:
[...]
Wat bedoel je precies met plopjes? Dat het geluid tijdens het gesprek hapert en niet vloeiend is?
Ik had zelf nog een vraag, ik weet niet of je dat getest hebt met je Qtek 9500. Zelf heb ik een MDA Vario II, dus dat zal wel vergelijkbaar moeten zijn. Als je gebeld wordt met deze headset gepaired aan je telefoon en tevens luisterend naar muziek bijv. (dus alle profielen, zowel handsfree en bluetooth stereo, aan), hoor je dan wel je telefoon afgaan met je ingesteld beltoon en trilsignaal?
Of hoor je deze niet en probeert hij 'm via je oordopjes te sturen (wat vaak niet doorkomt) en trilt je telefoon alleen maar?
Ik heb hem getest met meerdere toestel waaronder de Qtek 8500. Als je muziek aan het luisteren bent en je wordt gebeld, dan wordt de muziek in pauze gezet en hoor je het interne belsignaal van de Jabra (een simpele ti-die-die-duut). Uiteraard belt (en indien ingesteld trilt) het toestel zelf ook nog (met zijn eigen ringtone). Ik had alleen de eerste keer even heel kort even mijn eigen MP3 ringtone maar die werd snel onhoorbaar om daarna de interne ringtone te horen. De tweede keer dat ik testte kreeg ik dat niet meer...
Robert,
Helaas heb ik nog steeds niet de A2DP headset gevonden die ik wil. Daarom heb ik het bijvoorbeeld bij deze ook alweer niet kunnen testen. Dit is iets van op papier...
Ik hoop wel snel een mooie headset te kunnen bemachtigen, maar ben er nog niet over uit welke.
Degene die jij als beste heb gestest bevalt mij gewoon niet. ik wil namelijk een headset met hoofd of nekband, want draadjes in een Bluetooth headset is voor mij niet te begrijpen..
Ps. Moet je 8800 nog een update krijgen?
Helaas heb ik nog steeds niet de A2DP headset gevonden die ik wil. Daarom heb ik het bijvoorbeeld bij deze ook alweer niet kunnen testen. Dit is iets van op papier...
Ik hoop wel snel een mooie headset te kunnen bemachtigen, maar ben er nog niet over uit welke.
Degene die jij als beste heb gestest bevalt mij gewoon niet. ik wil namelijk een headset met hoofd of nekband, want draadjes in een Bluetooth headset is voor mij niet te begrijpen..
Ps. Moet je 8800 nog een update krijgen?
-
Kijk eens aan, heel veel dank voor deze informatie. Ik vermoedde al dat dat gewoon moest kunnen (headset gepaired, ringtone en trillen via de telefoon mits ingesteld). Dat was dus *niet* het geval bij de Plantronics Pulsar 260, daar kreeg je simpel weg de ringtone nooit te horen, ondanks dat je 'm wel degelijk op ringtone + trillen tegelijkertijd had gezet. Gelukkig heb ik 'm terug mogen brengen, dus ik ben meteen van de 2.5mm aansluiting af (maar helaas ook een headsetrobertwebbe schreef op zaterdag 11 november 2006 @ 22:01:
Met plopjes bedoel ik die hele korte onderbrekingen tijdens de stream. Je kunt het inderdaad betitelen als haperingen en dat het geluid niet perfect vloeiend is.
Ik heb hem getest met meerdere toestel waaronder de Qtek 8500. Als je muziek aan het luisteren bent en je wordt gebeld, dan wordt de muziek in pauze gezet en hoor je het interne belsignaal van de Jabra (een simpele ti-die-die-duut). Uiteraard belt (en indien ingesteld trilt) het toestel zelf ook nog (met zijn eigen ringtone). Ik had alleen de eerste keer even heel kort even mijn eigen MP3 ringtone maar die werd snel onhoorbaar om daarna de interne ringtone te horen. De tweede keer dat ik testte kreeg ik dat niet meer...
Over de plopjes nog gesproken, heb je eraan geirriteerd? Aangezien je zelf had aangegeven dat vrijwel iedere bluetooth 1.2 headset er last van heeft, vraag ik me dat af. Ik zit sterk te overwegen om de Jabra BT320s aan te schaffen, maar ik heb geen zin om iedere seconde een hapering te horen en degene aan de andere kant niet te verstaan. Ik geloof dat Jabra echter alleen maar bluetooth 1.2 headsets uitbrengt, wat betreft de naam hebben ze toch een best goede reputatie?
Wat betreft het laden van de BT320s, zit daar nu een mini-usb aansluiting verwerkt zodat je 'm met een kabeltje via je PC kunt opladen? Of hebben ze daar een eigen aansluiting voor gemaakt, waardoor je verplicht bent om de bijgeleverde AC adapter te moeten gebruiken?
Kan deze overigens ook opnieuw automatisch pairen met een device dat al eerder is gepaired met de headset? Zodat je niet steeds het ritueel hoeft te herhalen?
Overigens lijkt me de plaatsing van de apparaat, aangezien daar de microfoon zit, wellicht lastig? Ik neem aan dat je 'm toch redelijk dichtbij je mond moet plaatsen (ter hoogte van borst / overhemd zakje) om enigszins duidelijk over te komen bij de tegenpartij? Of kan je 'm gerust verder naar beneden laten hangen en toch nog duidelijk overkomen
Alvast dank voor je antwoord op deze vele vragen
[ Voor 12% gewijzigd door InsjaHH op 12-11-2006 11:32 ]
Verwijderd
Ik zou graag jullie advies willen over de aanschaf van een bluetooth headset
Ik zit te denken aan de Pulsar 260 of de Jabra BT320s
Ik wil ze gebruiken in combinatie met mijn Nokia 6021 en mijn Ipod Nano met Jabra a125s (ipod connector). Ik ben benieuwd of je de bovenstaande headsets kan gebruiken met de Nokia en de Ipod? Zo ja, schakelt hij dan automatisch tussen de Nokia en Ipod? (als je gebeld wordt)
Hoe zit het trouwens met AD2P? Ik begreep dat de Nokia 6021 dit niet heeft, maar je kan hem wel gebruiken toch? Je hebt dan alleen mono geluid ipv stereo geluid toch?
Ik hoop dat jullie wat antwoorden voor mij hebben
Ik zit te denken aan de Pulsar 260 of de Jabra BT320s
Ik wil ze gebruiken in combinatie met mijn Nokia 6021 en mijn Ipod Nano met Jabra a125s (ipod connector). Ik ben benieuwd of je de bovenstaande headsets kan gebruiken met de Nokia en de Ipod? Zo ja, schakelt hij dan automatisch tussen de Nokia en Ipod? (als je gebeld wordt)
Hoe zit het trouwens met AD2P? Ik begreep dat de Nokia 6021 dit niet heeft, maar je kan hem wel gebruiken toch? Je hebt dan alleen mono geluid ipv stereo geluid toch?
Ik hoop dat jullie wat antwoorden voor mij hebben
Ik kan me er snel aan irriteren maar dan ben ik ook wel redelijk verwend op dit gebied. Het is echt niet iedere seconde dat je een hapering hoort, het is eerder een paar keer achter elkaar binnen 5 minuten ofzo. Ik vermoed dat het veroorzaakt word doordat alle 2,4 MHz ISM frequenties dan even vol zitten en dat er gewoon even te weinig beschikbare bandbreedte is. Mijn kantoor staat vol met speledingetjes die aan staan waarvan veel bluetooth en wifi gebruiken en ik kan me goed voorstellen dat het dan wel eens mis wil gaan... In een gewone huis-tuin-keuken omgeving zal je er denk ik minder last van hebben. De reden dat 2.0+EDR er minder last van heeft is dat de datasnelheid 3x hoger is dan 1.2. Er is dus meer tijd en ruimte voor foutcorrectie.InsjaHH schreef op zondag 12 november 2006 @ 11:26:
[...]
Over de plopjes nog gesproken, heb je eraan geirriteerd? Aangezien je zelf had aangegeven dat vrijwel iedere bluetooth 1.2 headset er last van heeft, vraag ik me dat af. Ik zit sterk te overwegen om de Jabra BT320s aan te schaffen, maar ik heb geen zin om iedere seconde een hapering te horen en degene aan de andere kant niet te verstaan. Ik geloof dat Jabra echter alleen maar bluetooth 1.2 headsets uitbrengt, wat betreft de naam hebben ze toch een best goede reputatie?
Er zit helaas geen USB-achtige aansluiting op maar een GN Netcom aansluiting. Deze vind je op alle Jabra headsets maar ook op allerlei andere merken die GN Netcom maakt. Ik heb zelf bijvoorbeeld een USB naar GN Netcom adapterkabeltje in de auto van mijn BT500, die werkt er ook op.Wat betreft het laden van de BT320s, zit daar nu een mini-usb aansluiting verwerkt zodat je 'm met een kabeltje via je PC kunt opladen? Of hebben ze daar een eigen aansluiting voor gemaakt, waardoor je verplicht bent om de bijgeleverde AC adapter te moeten gebruiken?
Ik heb het niet getest maar volgens de technische specificaties zou hij de laatste 8 moeten onthouden. Hij zal gaan zoeken volgens de last in - first try. Als je er in de tussen tijd dus 7 in hebt staan, kan het even duren voordat je een verbinding hebt.Kan deze overigens ook opnieuw automatisch pairen met een device dat al eerder is gepaired met de headset? Zodat je niet steeds het ritueel hoeft te herhalen?
Ik heb hem bij de knoopgaatjes van mijn overhemd gehangen en ondanks dat het microfoongaatje dan naar beneden gericht zit, kon de andere kant mij nog prima verstaan. Het microfoontje zat dan uiteindelijk iets van 10-12 cm van mijn mond en ik draaide tijdens het gesprek mijn hoofd naar verschillende kanten. Ik testte dit vanuit mijn kantoor, een relatief stille omgeving. Maar vergeleken met andere testen scoorde deze headset normaal. Als je hem onder je dikke winterjas hebt zitten werkt dit natuurlijk als demper. Maar aangezien hij druipwaterdicht is, kun je hem zo aan je jas monteren dat hij buiten hangt.Overigens lijkt me de plaatsing van het apparaat, aangezien daar de microfoon zit, wellicht lastig? Ik neem aan dat je 'm toch redelijk dichtbij je mond moet plaatsen (ter hoogte van borst / overhemd zakje) om enigszins duidelijk over te komen bij de tegenpartij? Of kan je 'm gerust verder naar beneden laten hangen en toch nog duidelijk overkomen.
Ik vermoed dat je inderdaad gelijk hebt. Af en toe kan ik bijvoorbeeld ook niet met mijn mobiele telefoon communiceren (vanaf laptop), omdat op dat moment mijn wireless verbinding ook aanstond. Daarbij moet je ook erbij denken dat ik vrijwel naast de accesspoint zat (per toeval). Als ik het zo hoor kan ik misschien wel beter wachten op een bluetooth 2.0 versie van deze headset. De alternatieven zijn er vrijwel niet: de Pulsar 260 (waarmee ik dus problemen heb ondervonden), SE HBH-DS970 (geen verwisselbare oordopjes, overbodige LCD scherm dat niet werkt icm andere telefoon dan SE's), MSI FS310 (niet leverbaar in Nederland)... of heb jij nog een ander voorstel voor me?robertwebbe schreef op zondag 12 november 2006 @ 23:42:
Ik kan me er snel aan irriteren maar dan ben ik ook wel redelijk verwend op dit gebied. Het is echt niet iedere seconde dat je een hapering hoort, het is eerder een paar keer achter elkaar binnen 5 minuten ofzo. Ik vermoed dat het veroorzaakt word doordat alle 2,4 MHz ISM frequenties dan even vol zitten en dat er gewoon even te weinig beschikbare bandbreedte is. Mijn kantoor staat vol met speledingetjes die aan staan waarvan veel bluetooth en wifi gebruiken en ik kan me goed voorstellen dat het dan wel eens mis wil gaan... In een gewone huis-tuin-keuken omgeving zal je er denk ik minder last van hebben. De reden dat 2.0+EDR er minder last van heeft is dat de datasnelheid 3x hoger is dan 1.2. Er is dus meer tijd en ruimte voor foutcorrectie.
Is zo'n dergelijk kabeltje verkrijgbaar in de winkel? Ik vind het wel een erg groot gemis, aangezien ik niet zo'n zin heb om voor de zekerheid waarschijnlijk zo'n groot, vierkant AC adapter steeds moet meenemen. Even gegoogled gaf mij geen antwoorden, alleen dat het bij sommige andere headsets wel meegeleverd werd (zoals jouw BT500 dus).robertwebbe schreef op zondag 12 november 2006 @ 23:42:
Er zit helaas geen USB-achtige aansluiting op maar een GN Netcom aansluiting. Deze vind je op alle Jabra headsets maar ook op allerlei andere merken die GN Netcom maakt. Ik heb zelf bijvoorbeeld een USB naar GN Netcom adapterkabeltje in de auto van mijn BT500, die werkt er ook op.
Dat is mooi om te horen, verstaanbaarheid blijft toch het allerbelangrijkste van het telefonerenrobertwebbe schreef op zondag 12 november 2006 @ 23:42:
Ik heb hem bij de knoopgaatjes van mijn overhemd gehangen en ondanks dat het microfoongaatje dan naar beneden gericht zit, kon de andere kant mij nog prima verstaan. Het microfoontje zat dan uiteindelijk iets van 10-12 cm van mijn mond en ik draaide tijdens het gesprek mijn hoofd naar verschillende kanten. Ik testte dit vanuit mijn kantoor, een relatief stille omgeving. Maar vergeleken met andere testen scoorde deze headset normaal. Als je hem onder je dikke winterjas hebt zitten werkt dit natuurlijk als demper. Maar aangezien hij druipwaterdicht is, kun je hem zo aan je jas monteren dat hij buiten hangt.
Over die MSI FS310: ik heb een Duitse webshop gevonden die ook in Nederland levert: AvitosInsjaHH schreef op maandag 13 november 2006 @ 00:08:
[...] MSI FS310 (niet leverbaar in Nederland)[...]
Inclusief verzenden komt het dan op ongeveer 61 euro.
Nokia BH-500 (aka HS-39W)?InsjaHH schreef op maandag 13 november 2006 @ 00:08:
[...] Als ik het zo hoor kan ik misschien wel beter wachten op een bluetooth 2.0 versie van deze headset. De alternatieven zijn er vrijwel niet: de Pulsar 260 (waarmee ik dus problemen heb ondervonden), SE HBH-DS970 (geen verwisselbare oordopjes, overbodige LCD scherm dat niet werkt icm andere telefoon dan SE's), MSI FS310 (niet leverbaar in Nederland)... of heb jij nog een ander voorstel voor me?.
Ik heb even voor je gebeld en officieel zijn ze niet los verkrijgbaar. Maar ik heb wel een oplossing voor je; als je de importeur belt (Battrex in Delft 015-2616059, vraag naar Alex) en het vriendelijk vraagt, heb je grote kans dat ze je er één gratis of voor een paar euries versturen. Ze hebben altijd wel wat DOA's liggen van andere modellen waar ze wel standaard in zaten. Ik heb ze ook direct de tip gegeven om te kijken of het mogelijk is om ze er standaard bij de doen in een volgende shipment. Maar of dat ooit gebeurd zullen we moeten afwachten.Is zo'n dergelijk kabeltje verkrijgbaar in de winkel? Ik vind het wel een erg groot gemis, aangezien ik niet zo'n zin heb om voor de zekerheid waarschijnlijk zo'n groot, vierkant AC adapter steeds moet meenemen. Even gegoogled gaf mij geen antwoorden, alleen dat het bij sommige andere headsets wel meegeleverd werd (zoals jouw BT500 dus).
Nope, geen enkele last van gehad. Dat is meer iets van vroeger, ik kom het niet zo heel vaak meer tegen bij de A merken. Ik denk dat dat veroorzaakt werd door een slechte implementatie van de standarisering, het zou immers nooit mogen gebeuren. Maar de BT320s scoorde wat dat betreft super, in één keer goed gepaird en telkens zonder problemen geconnect.[...]Dat is mooi om te horen, verstaanbaarheid blijft toch het allerbelangrijkste van het telefoneren. Hij presteert in elk geval niet onder de maat. Uit je verhaal, kan ik ook opmaken dat je nooit problemen hebt gehad met de pairverbinding? Dat je bijvoorbeeld plotseling niet verstaanbaar was op een bepaald moment? Daarmee doel ik op het feit dat hij wel gepaired was met je telefoon, je een gesprek opneemt, maar dan niet hoorbaar bent voor de tegenpartij (alsof het een verbindingsfout is tussen headset en telefoon zeg maar).
Helaas is ook deze (volgens de Nokia website) bluetooth 1.2.robertwebbe schreef op dinsdag 14 november 2006 @ 10:51:
Nokia BH-500 (aka HS-39W)?
Heel heel veel dank voor het uitzoeken!robertwebbe schreef op dinsdag 14 november 2006 @ 10:51:
Ik heb even voor je gebeld en officieel zijn ze niet los verkrijgbaar. Maar ik heb wel een oplossing voor je; als je de importeur belt (Battrex in Delft 015-2616059, vraag naar Alex) en het vriendelijk vraagt, heb je grote kans dat ze je er één gratis of voor een paar euries versturen. Ze hebben altijd wel wat DOA's liggen van andere modellen waar ze wel standaard in zaten. Ik heb ze ook direct de tip gegeven om te kijken of het mogelijk is om ze er standaard bij de doen in een volgende shipment. Maar of dat ooit gebeurd zullen we moeten afwachten.
Dan mogen ze bij Plantronics met dat model nog eens goed achter de oren krabben, want dat is me al te vaak gebeurd in de korte tijd dat ik 'm uitgebreid had gebruikt / getest. Verder heb je me toch mooi overgehaald, ben toch enthousiast geworden (zal ook wel aan je verkoopskills liggenrobertwebbe schreef op dinsdag 14 november 2006 @ 10:51:
Nope, geen enkele last van gehad. Dat is meer iets van vroeger, ik kom het niet zo heel vaak meer tegen bij de A merken. Ik denk dat dat veroorzaakt werd door een slechte implementatie van de standarisering, het zou immers nooit mogen gebeuren. Maar de BT320s scoorde wat dat betreft super, in één keer goed gepaird en telkens zonder problemen geconnect.
Mocht het vanmiddag niet lukken, kan ik misschien nog een poging wagen via jou? Je hebt natuurlijk meer en betere contacten met de importeur
Kan iemand mij vertellen hoe ik precies zorg dat ik audio kan streamen van mijn d600 (als Source) met een Bluemoon = bluetooth module + achterliggende A2DP support (als Sink). Moet je ze eerst pairen via Bluetooth of hoeft dat niet.. authorization of niet? let me know
Het is een beetje een open deur... maar zit er geen handleiding bij de Bluemoon dan?Drazzic schreef op dinsdag 14 november 2006 @ 15:09:
Kan iemand mij vertellen hoe ik precies zorg dat ik audio kan streamen van mijn d600 (als Source) met een Bluemoon = bluetooth module + achterliggende A2DP support (als Sink). Moet je ze eerst pairen via Bluetooth of hoeft dat niet.. authorization of niet? let me know
Normaal zet je je Bluemoon in pairingmode, dan ga je met je D600 zoeken naar nieuwe bluetooth apparaten, je selecteert dan je Bluemoon, meestal moet je een standaard PIN code intoetsen (0000 of 1234) en dan wordt die gepaired. Tijdens de pairing wordt er gekeken welke bluetooth profielen beide apparaten ondersteunen en corresponderen worden opgeslagen. In jouw geval zullen dan denk ik de HFP (handsfree), HSP (headset) en A2DP (hifi stereo) zijn.
Na de pairing wordt die meestal ook direct verbonden (ge-connect) zodat direct de muziek van de mediaspeler omgeleid wordt naar je headset. Als je op een ander moment de muziek wil omleiden naar je headset dan zit er in de mediaspeler onder de Opties een keuze voor Afspelen via Bluetooth.
De informatie is wat verschillend. Op de buitenkant van de verpakking staat 2.0, in de handleiding 1.2, op de website 1.2 en in de Bluetooth Qualification staat dat die getest is op 2.0. Gezien dat laatste heb ik toch het sterke vermoeden dat het 2.0 is. Ik heb de vraag inmiddels uitgezet bij Nokia en ik verwacht binnenkort antwoord.InsjaHH schreef op dinsdag 14 november 2006 @ 11:14:
[...] Helaas is ook deze (volgens de Nokia website) bluetooth 1.2.
Er werkt maar 1 Alex. Als je hem zegt dat je dan ook 2 BT320's gaat kopen, wil die je vast wel helpen.[...] Je geeft aan, vraag naar Alex. Werkt daar maar 1 Alex en volsta ik met voornaam of heb ik zijn achternaam ook nog nodig?.
Ik ben geen verkoper, ik ben technisch productmanager[...] Verder heb je me toch mooi overgehaald, ben toch enthousiast geworden (zal ook wel aan je verkoopskills liggen).
Natuurlijk.[...] Mocht het vanmiddag niet lukken, kan ik misschien nog een poging wagen via jou? Je hebt natuurlijk meer en betere contacten met de importeur.
Misschien ga ik toch nog even afwachten wat het antwoord van Nokia wordt over die headset.robertwebbe schreef op dinsdag 14 november 2006 @ 17:12:
[...]
De informatie is wat verschillend. Op de buitenkant van de verpakking staat 2.0, in de handleiding 1.2, op de website 1.2 en in de Bluetooth Qualification staat dat die getest is op 2.0. Gezien dat laatste heb ik toch het sterke vermoeden dat het 2.0 is. Ik heb de vraag inmiddels uitgezet bij Nokia en ik verwacht binnenkort antwoord.
Excuus, het was niet de bedoeling om je functie verkeerd in te schattenrobertwebbe schreef op dinsdag 14 november 2006 @ 17:12:
Ik ben geen verkoper, ik ben technisch productmanager
[...]
Overigens heb en blijf ik de afgelopen week twijfelen en twijfelen. Mijn eenvoudige eisen worden maar niet beantwoord in een product. Zo leek in eerste instantie die Pulsar 260 een goede optie, bluetooth 2.0, A2DP, AVRCP, mini-usb aansluiting, maar achteraf gezien weer geen 3.5mm aansluiting

Vervolgens zie ik de BT320s, deze heeft helaas bluetooth 1.2 (waarvan ik toch mijn twijfels heb of dit wel voldoende is), maar wel 3.5mm, A2DP, AVRCP, maar weer geen mini-usb oplaad mogelijkheid. Ik heb deze hele topic weer doorgelezen en daarbij kwam ik op een uitspraak wat mij nog meer deed twijfelen:
Dit was en is nog steeds een keuze. Deze heeft vrijwel alles, maar weer geen removable 3.5mm aansluiting voor andere oordopjes. Verder ben je verplicht om de lanyard nek ding te gebruiken ipv op je kleding kunnen vastklippen zoals de anderen. [Edit: en ook deze heeft geen mini-usb aansluiting voor opladen...]. Aargh, ik word gekrobertwebbe schreef op maandag 10 juli 2006 @ 21:43:
[...]
Mijn absolute favoriet is de Sony Ericsson HBH-DS970. De allerbeste geluidskwaliteit (vooral de bass), draagt lekker (ik loop liever niet over straat met een neckband), zeer stabiele verbinding (BT2.0), makkelijk te bedienen, echt een topper! De beste combinatis is trouwens (tot nu toe) de Sony Ericsson K800i, in dat toestel (2.0+EDR) is A2DP ook perfect geimplementeerd. Ik denk dat alleen de W850i en de W950i dit voorlopig nog kan overtreffen.
Op een rijtje mijn vrij simpele eisen:
- Bluetooth 2.0 + EDR + A2DP + AVRCP voor optimale geluidskwaliteit
- changable 3.5mm aansluiting voor oordopjes
- microfoon verwerkt in het apparaat
- mini-usb aansluiting en oplaad mogelijkheid en/of via AC adapter
- juist werking, geen problemen zoals bij de Pulsar 260
- normale, redelijke standby, spreek- en luistertijd (6+ uur bijv.)
- geen fancy witte dingetjes, maar gewoon nette uitstraling (liefst zwart
Waarom dit allemaal? Ik heb sinds kort een MDA Vario II met dus bluetooth 2.0 + EDR mogelijkheid. Tevens nog mijn oude K750i met naar ik meen ook bluetooth 2.0. Het lijkt me zonde om dan een headset te nemen met een verouderde bluetooth specificatie en niet de voordelen van de nieuwe versie te gebruiken.
Op dit moment een sterke twijfel tussen de SE HBH-DS970 (eerste instantie keuze) en de Jabra BT320s. Vooral omdat je zelf hem toch als favoriet beschouwt op dit moment, begint deze mijn lichte voorkeur te krijgen, mede dankzij zijn bluetooth 2.0 en jouw enthousiasme. Of is je favoriet alweer verandert in de loop van de tijd
Het enige wat ik me nog afvraag is of je aan al die kabeltjes nog hebt gestoord? Ik zie namelijk de microfoon en knopje om gesprek mee op te nemen in de kabel van je oordopjes verwerkt. En je krijgt ook nog de kabel die je om je nek doet en laat hangen... help?!
[ Voor 4% gewijzigd door InsjaHH op 14-11-2006 20:52 ]
Ja zo doe ik het min of meer de services die hij herkent zijn Handsfree, Headset, Audio/Video. Volgens de D600. Connecten/pairen etc. gaat goed. Handsfree verbinding loopt gewoon zoals hij hoort. Echter heb ik een probleem als ik een stream wil op zetten. In het programma zou je eerst open stream moeten doen, daar selecteer je het gewenste device (dit geval dus de d600) en dan zou hij een stream moeten openen. Maar volgens dus log wordt deze stream gesloten dus er gaat iets mis, maar heb geen idee wat het kan kunnen zijn. Hij geeft verder geen error code of iets dergelijks mee. Heb jij misschien een idee?robertwebbe schreef op dinsdag 14 november 2006 @ 16:47:
[...]
Het is een beetje een open deur... maar zit er geen handleiding bij de Bluemoon dan?
Normaal zet je je Bluemoon in pairingmode, dan ga je met je D600 zoeken naar nieuwe bluetooth apparaten, je selecteert dan je Bluemoon, meestal moet je een standaard PIN code intoetsen (0000 of 1234) en dan wordt die gepaired. Tijdens de pairing wordt er gekeken welke bluetooth profielen beide apparaten ondersteunen en corresponderen worden opgeslagen. In jouw geval zullen dan denk ik de HFP (handsfree), HSP (headset) en A2DP (hifi stereo) zijn.
Na de pairing wordt die meestal ook direct verbonden (ge-connect) zodat direct de muziek van de mediaspeler omgeleid wordt naar je headset. Als je op een ander moment de muziek wil omleiden naar je headset dan zit er in de mediaspeler onder de Opties een keuze voor Afspelen via Bluetooth.
Als ik ze geconnect heb en via music > play via > A/V headset vind hij hem goed, als ik dan die aan klik krijg ik dit:
Open request received
Codec: SBC, Length: 4
Content. Prot.: NONE, Length: 0
A2DP_OpenStreamRsp() returned Pending.
Stream Closed
hier wordt ie ook gelijk gesloten om 1 of andere mysterieuze reden.
[ Voor 9% gewijzigd door Drazzic op 15-11-2006 08:46 . Reden: extra test ]
Je zegt het eigenlijk zelf al een beetje. Er mist een profiel bluetooth stereo / hifi stereo (of hoe dat ook weer precies mag heten, 'k kan er even niet op komen). Dit profiel zorgt er dan voor dat je muziek stream via je oordopjes zal afspelen.Drazzic schreef op woensdag 15 november 2006 @ 08:40:
Ja zo doe ik het min of meer de services die hij herkent zijn Handsfree, Headset, Audio/Video. Volgens de D600. Connecten/pairen etc. gaat goed. Handsfree verbinding loopt gewoon zoals hij hoort. Echter heb ik een probleem als ik een stream wil op zetten. In het programma zou je eerst open stream moeten doen, daar selecteer je het gewenste device (dit geval dus de d600) en dan zou hij een stream moeten openen. Maar volgens dus log wordt deze stream gesloten dus er gaat iets mis, maar heb geen idee wat het kan kunnen zijn. Hij geeft verder geen error code of iets dergelijks mee. Heb jij misschien een idee?
Aangezien dit profiel er niet tussen komt te staan en je hem dus ook niet kunt selecteren voor gebruik, werkt het afspelen van muziek over je oordopjes niet. Ondersteunt de D600 overigens A2DP?
Audio/Video (the remote AV headset enables to listen to the music) is dat profiel heb ook Audio remote control btw (the remote BT device supports remote control function to other devices) . Ja de d600 ondersteunt A2DP. Dus dat is het probleem niet.InsjaHH schreef op woensdag 15 november 2006 @ 08:45:
[...]
Je zegt het eigenlijk zelf al een beetje. Er mist een profiel bluetooth stereo / hifi stereo (of hoe dat ook weer precies mag heten, 'k kan er even niet op komen). Dit profiel zorgt er dan voor dat je muziek stream via je oordopjes zal afspelen.
Aangezien dit profiel er niet tussen komt te staan en je hem dus ook niet kunt selecteren voor gebruik, werkt het afspelen van muziek over je oordopjes niet. Ondersteunt de D600 overigens A2DP?
Ik heb een 1.2 headset (nokia 501) en mijn handsfreesetje (HS-26W) is afaik 2.0 en het geluid van die laatste is stukken helderder dan van die eerste.InsjaHH schreef op dinsdag 14 november 2006 @ 20:41:
Vervolgens zie ik de BT320s, deze heeft helaas bluetooth 1.2 (waarvan ik toch mijn twijfels heb of dit wel voldoende is)
@robertwebbe
Ik heb zojuist twee BT320s aangeschaft in de hoop van een goede afloop. Echter zie ik maar steeds geen profiel staan voor bluetooth stereo bij het pairen met mijn MDA Vario II, terwijl ik 100% weet dat zowel de ondersteuning bij de telefoon als de headset aanwezig is (A2DP) protocol.
Alle buttons, play, pause, stop, forward, backward werken allen perfect, meteen zonder aarzeling. Dus het AVRCP gedeelte werkt perfect. Maar het geluid gaat nog altijd over de speaker van de telefoon. Heb jij nog enig idee hoe / waarom en of dit te fixen is? Ik neem aan dat je die functionaliteit ook had getest en het met jouw Qtek wel heeft gewerkt
.
Edit: rechtermuis op de Jabra BT320s item in je Bluetooth instellingen geeft een grijze text "Inst. als draadloos stereo", waardoor deze dus niet is te selecteren. "Als handsfree instellen" kan weer wel geselecteerd worden, maar dat wisten we al dat dat wel werkte..
Edit2: de profielen die ik zie nadat hij gepaired is, is slechts het Handsfree profiel. Dus Headset en Hifi stereo profielen zie ik er niet tussen staan... which means geen muziek over je oordopjes?
Ik heb zojuist twee BT320s aangeschaft in de hoop van een goede afloop. Echter zie ik maar steeds geen profiel staan voor bluetooth stereo bij het pairen met mijn MDA Vario II, terwijl ik 100% weet dat zowel de ondersteuning bij de telefoon als de headset aanwezig is (A2DP) protocol.
Alle buttons, play, pause, stop, forward, backward werken allen perfect, meteen zonder aarzeling. Dus het AVRCP gedeelte werkt perfect. Maar het geluid gaat nog altijd over de speaker van de telefoon. Heb jij nog enig idee hoe / waarom en of dit te fixen is? Ik neem aan dat je die functionaliteit ook had getest en het met jouw Qtek wel heeft gewerkt
Edit: rechtermuis op de Jabra BT320s item in je Bluetooth instellingen geeft een grijze text "Inst. als draadloos stereo", waardoor deze dus niet is te selecteren. "Als handsfree instellen" kan weer wel geselecteerd worden, maar dat wisten we al dat dat wel werkte..
Edit2: de profielen die ik zie nadat hij gepaired is, is slechts het Handsfree profiel. Dus Headset en Hifi stereo profielen zie ik er niet tussen staan... which means geen muziek over je oordopjes?
[ Voor 26% gewijzigd door InsjaHH op 15-11-2006 20:53 ]
Bij het navragen of de MSI FS310 in Nederland leverbaar was, kwam een winkel met het volgende alternatief: http://www.ovislink.nl/BT-120AR.htm
Lijkt me nogal een B-merk; ik weet niet of Robertwebbe hier ervaringen mee heeft gehad?
Lijkt me nogal een B-merk; ik weet niet of Robertwebbe hier ervaringen mee heeft gehad?
Zijn er al PCMCIA Bluetooth 2.0 met ondersteuning voor A2DP + AVRCP beschikbaar in Nederland? Die dan in combinatie met de SE HBH DS970 (of wat het ook maar is)... dan is het nog eens handig muziek luisteren thuis en onderweg (in combo met je SE W850i
).
Voor bovenstaande headset heb ik een nieuwe bluetooth dongle nodig (huidige is conceptronic BT10 v1.1). Welke bluetooth dongle werkt optimaal met de plantronics, wat raden jullie aan? Is daarbij EDR noodzakelijk?robertwebbe schreef op woensdag 08 november 2006 @ 09:40:
[...]
Plantronics Pulsar 590A is A2DP and AVRCP compatible (2.0)
Waar zie jij dergelijke debugging informatie? Heb je een analyzer draaien?Drazzic schreef op woensdag 15 november 2006 @ 08:40:
[...]
Open request received
Codec: SBC, Length: 4
Content. Prot.: NONE, Length: 0
A2DP_OpenStreamRsp() returned Pending.
Stream Closed
Hoe oud is je D600? De allereerste softwareversie had zover ik mij nog kan herinneren een bug in de A2DP implementatie. Een softwareupdate (=garantie) is dan de oplossing. Dat is het enige dat ik kan bedenken, bij mij werkt de D600 prima met A2DP in combinatie met allerlei headsets.Drazzic schreef op woensdag 15 november 2006 @ 08:48:
[...]
Audio/Video (the remote AV headset enables to listen to the music) is dat profiel heb ook Audio remote control btw (the remote BT device supports remote control function to other devices) . Ja de d600 ondersteunt A2DP. Dus dat is het probleem niet.
Antwoord van Nokia betreffende de BH-500:InsjaHH schreef op dinsdag 14 november 2006 @ 20:41:
[...]
Misschien ga ik toch nog even afwachten wat het antwoord van Nokia wordt over die headset.
--------------------------------------------------------------------------------
Van: ... @nokia.com
Verzonden: woensdag 15 november 2006 9:47
Aan: Robert Webbe
Onderwerp: RE: Vraag
Robert,
De product specificaties zeggen ook 1.2.
Bluetooth 1.2 with following profiles:
o Headset Profile (HSP) 1.0
o Handsfree Profile (HFP) 1.5
o Advanced Audio Distribution Profile (A2DP) 1.0
o Audio Video Remote Control Profile (AVRCP) 1.0
Als ik kijk in de BT specificaties dan is er behalve EDR (enhanced data rate met zijn verschillende modes) geen vershil tussen 1.2 en 2.0 (zie pag. 151 BT specs).
Ik vermoed dat voor de BT Qualification verwezen wordt tegen welke specs ze getest hebben, zonder dat het toestel ook alle toeters van die specs ondersteunt.
Gr, Benny
In theorie zou het gewoon prima moeten werken... Ik ga er vanuit dat je de standaard truukjes als rebooten al doorlopen bent? Ik zet het even uit bij Jabra, zodra ik antwoord heb laat ik het je weten. Ik heb mijn eigen MDA Vario 2 in Utrecht liggen bij een partner van ons, als ik daar kom (misschien vanmiddag nog even) dan zal ik eens testen of het bij wel lukt i.c.m. de BT320s.InsjaHH schreef op woensdag 15 november 2006 @ 20:19:
@robertwebbe
Alle buttons, play, pause, stop, forward, backward werken allen perfect, meteen zonder aarzeling. Dus het AVRCP gedeelte werkt perfect. Maar het geluid gaat nog altijd over de speaker van de telefoon. Heb jij nog enig idee hoe / waarom en of dit te fixen is? Ik neem aan dat je die functionaliteit ook had getest en het met jouw Qtek wel heeft gewerkt.
Deze heb ik zelf niet getest. Ik verwacht dat hij prima zal werken maar toch zou ik mijn collega's niet adviseren om hem op te nemen in het assortiment. De redenen hiervoor is dat de prijzen van de A merken inmiddels al flink gedaald zijn waardoor het prijsverschil wat je verwacht met een B merk te klein wordt. De massa wil echt liever een A merk voor dit soort producten. En het past niet in het assortiment. De vraag naar A2DP producten is nog zo klein dat er nu nog niet verstandig is om een breed en diep assortiment te maken. Op dit moment zul je vooral één low- en één high-range product zien en als je mazzel hebt een mid-end. Maar naarmate de markt zich ontwikkelt en de fabrikanten meer producten maken, zal het assortiement toenemen,Thorin schreef op woensdag 15 november 2006 @ 23:55:
Bij het navragen of de MSI FS310 in Nederland leverbaar was, kwam een winkel met het volgende alternatief: http://www.ovislink.nl/BT-120AR.htm