Acties:
  • 0 Henk 'm!
ChrisM schreef op donderdag 16 november 2006 @ 00:23:
Zijn er al PCMCIA Bluetooth 2.0 met ondersteuning voor A2DP + AVRCP beschikbaar in Nederland? Die dan in combinatie met de SE HBH DS970 (of wat het ook maar is)... dan is het nog eens handig muziek luisteren thuis en onderweg (in combo met je SE W850i :P).
Ja;
Zoom 4312AF Bluetooth Card > 2.0+EDR
Ezurio go blue Bluetooth Card+ > 1.2

Je moet alleen maar afwachten wat voor software er bij zit. Als er geen additionele bluetooth stack bij zit zul je dus de standaard Windows bluetooth stack moeten gebruiken en die ondersteunt geen A2DP. Als er bijvoorbeeld Broadcom/Widcomm of IVT BlueSoleil bij zit, dan kan dat wel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
le dj schreef op donderdag 16 november 2006 @ 15:52:
[...]
Voor de Plantronics Pulsar 590A headset heb ik een nieuwe bluetooth dongle nodig (huidige is conceptronic BT10 v1.1). Welke bluetooth dongle werkt optimaal met de plantronics, wat raden jullie aan? Is daarbij EDR noodzakelijk?
Ik adviseer je de Jabra A320s te nemen. Deze is 2.0+EDR en dat merk je in de stabileit van de verbinding. Ook is hij klasse 1 (max 100m) maar daar heb je in combinatie met die headset niet zo veel aan gezien die klasse 2 is. Ook zit er (mijn favoriete) Widcomm software bij die het beste samen gaat met Windows XP. Met andere zoals BlueSoleil, Toshiba of AVM Blue-Fritz kan het soms met installeren een aardige puinhoop worden en ook de gebruikersvriendelijkheid is niet zo goed als de Broadcom/Widcomm stack. Ook verbruikt hij weinig stroom (handig als je veel USB apparaten hebt).

Hij is wel iets duurder dan gemiddeld maar daar krijg je dan ook een top product voor terug.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Drazzic
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 11-03 10:05
robertwebbe schreef op vrijdag 17 november 2006 @ 09:57:
[...]
Waar zie jij dergelijke debugging informatie? Heb je een analyzer draaien?
[...]
Hoe oud is je D600? De allereerste softwareversie had zover ik mij nog kan herinneren een bug in de A2DP implementatie. Een softwareupdate (=garantie) is dan de oplossing. Dat is het enige dat ik kan bedenken, bij mij werkt de D600 prima met A2DP in combinatie met allerlei headsets.
Ja het ligt waarschijnlijk niet aan de D600 want heb het ook nog met een Nokia 6233 en nog een andere Nokia getest en zelfde probleem. Zit iets in de source code fout. Iig bedankt!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• InsjaHH
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 01-09 22:51
robertwebbe schreef op vrijdag 17 november 2006 @ 10:08:
[...]
In theorie zou het gewoon prima moeten werken... Ik ga er vanuit dat je de standaard truukjes als rebooten al doorlopen bent? Ik zet het even uit bij Jabra, zodra ik antwoord heb laat ik het je weten. Ik heb mijn eigen MDA Vario 2 in Utrecht liggen bij een partner van ons, als ik daar kom (misschien vanmiddag nog even) dan zal ik eens testen of het bij wel lukt i.c.m. de BT320s.
Hmm, erg vreemd gebeuren weer. Het is mij uiteindelijk gelukt. Hoe dit precies is opgelost, is mijzelf niet eens compleet duidelijk. Wel is het zo dat de "Inst. als draadloos stereo" optie en de gevonden profielen (handsfree, draadloos stereo) niet meteen bij de eerste pairing erbij kwamen te staan.

Na een combinatie van knopjes indrukken en frustraties kreeg ik plotseling wel muziek over de oordopjes. Na wat uren spelen en zoeken, ben ik erachter gekomen dat nadat je de Jabra aan hebt gezet met 1 seconde op de knop te drukken (waarna een groene gloed zich laat zien) en vervolgens meteen op de play knop drukt, hij hem automatisch zet in draadloos stereo profiel.

Vervolgens zie ik nu wel de optie en ziet Windows wel het draadloos profiel (samen met handsfree) en kunnen deze worden selecteerd dan wel worden aangevinkt.

Nu moet ik erbij zeggen dat ik tevens diverse regedit tweaks (BitPool, MinSupportedBitPool, MaxSupportedBitPool etc. mocht het je wat zeggen) heb uitgevoerd om het skippen van de muziek te verminderen. Ik vind het erg jammer dat deze headset om de +- 30 seconden een stukje skipt / hapert.. zo is gewoon niet van je muziek te genieten. Had jij dit ook geconstateerd en hier ook problemen mee? Zal bluetooth 1.2 en haar beschikbare bandbreedte hier een rol in spelen?

Ik zal er maar mee moeten leven dat ik gewoon nog aan mijn MP3 speler moet vasthouden voor echt goede kwaliteit muziek luisteren. Misschien dat volgend jaar nieuwere headsets uitkomen met *wel* mijn eisen en specificaties zoals Bluetooth 2.0 + EDR, A2DP, AVRCP, verwisselbare oordopjes, 3.5mm aansluiting etc.

Vooral als je in de buurt bent van wifi signalen / accesspoint, merk ik dat hij toch stikt in zijn data en veel meer gaat haperen dan normaal. Hoe dit bij telefoongesprekken is, weet ik nog niet.

Verder heb ik gevraagd om 2 kabeltjes en deze zou hij in ieder geval opsturen. Helaas nog niks mogen ontvangen per post; ach kwestie van geduldig zijn denk ik zo.

Website, Flickr, FB, Twitter

Acties:
  • 0 Henk 'm!
InsjaHH schreef op vrijdag 17 november 2006 @ 12:13:
[...]
Hmm, erg vreemd gebeuren weer. Het is mij uiteindelijk gelukt. Hoe dit precies is opgelost, is mijzelf niet eens compleet duidelijk. Wel is het zo dat de "Inst. als draadloos stereo" optie en de gevonden profielen (handsfree, draadloos stereo) niet meteen bij de eerste pairing erbij kwamen te staan.

Na een combinatie van knopjes indrukken en frustraties kreeg ik plotseling wel muziek over de oordopjes. Na wat uren spelen en zoeken, ben ik erachter gekomen dat nadat je de Jabra aan hebt gezet met 1 seconde op de knop te drukken (waarna een groene gloed zich laat zien) en vervolgens meteen op de play knop drukt, hij hem automatisch zet in draadloos stereo profiel.

Vervolgens zie ik nu wel de optie en ziet Windows wel het draadloos profiel (samen met handsfree) en kunnen deze worden selecteerd dan wel worden aangevinkt.
Denk je dat het wat vaags is dat veroorzaakt door Windows Mobile of denk je eerder dat het iets is van de headset?
Nu moet ik erbij zeggen dat ik tevens diverse regedit tweaks (BitPool, MinSupportedBitPool, MaxSupportedBitPool etc. mocht het je wat zeggen) heb uitgevoerd om het skippen van de muziek te verminderen.
Werkte het daardoor echt beter? Eigenlijk vind ik gewoon dat het un-tweaked moet werken...
Ik vind het erg jammer dat deze headset om de +- 30 seconden een stukje skipt / hapert.. zo is gewoon niet van je muziek te genieten. Had jij dit ook geconstateerd en hier ook problemen mee? Zal bluetooth 1.2 en haar beschikbare bandbreedte hier een rol in spelen?
Nee, eerder een paar plopjes in om de paar minuten. BT1.2 werkt in principe al beter dan 1.1 met andere apparaten in de 2,4 GHz ISM band door die frequenties te mijden die al in gebruik zijn. Maar daar heb je het al, naarmate er minder beschikbaar is, kan de benodigde bandbreedte in gevaar komen. De reden dat 2.0+EDR zoveel beter werkt is mijnsinziens omdat het 3x hoger bitrate kan gebruiken waardoor het bandbreedte verhaal minder erg is.
Ik zal er maar mee moeten leven dat ik gewoon nog aan mijn MP3 speler moet vasthouden voor echt goede kwaliteit muziek luisteren. Misschien dat volgend jaar nieuwere headsets uitkomen met *wel* mijn eisen en specificaties zoals Bluetooth 2.0 + EDR, A2DP, AVRCP, verwisselbare oordopjes, 3.5mm aansluiting etc.
Het is inderdaad nog een relatief nieuw product, volgend jaar is er ongetwijfeld verder doorontwikkeld en zijn er betere producten.
Vooral als je in de buurt bent van wifi signalen / accesspoint, merk ik dat hij toch stikt in zijn data en veel meer gaat haperen dan normaal. Hoe dit bij telefoongesprekken is, weet ik nog niet.
Voor handsfree heb ik er nooit last van maar er wordt dan ook een heel andere type encoding gebruikt, hiervoor is veel minder bandbreedte nodig. In plaats van een 20 kHz audio bandbreedte is er voor een telefoongesprek maar 3,1 kHz nodig.
Verder heb ik gevraagd om 2 kabeltjes en deze zou hij in ieder geval opsturen. Helaas nog niks mogen ontvangen per post; ach kwestie van geduldig zijn denk ik zo.
Precies, gewoon even afwachten ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• InsjaHH
robertwebbe schreef op zaterdag 18 november 2006 @ 22:15:
[...]
Denk je dat het wat vaags is dat veroorzaakt door Windows Mobile of denk je eerder dat het iets is van de headset?
Ik vermoed dat het een combinatie is, maar voornamelijk aan de headset. Bij het eerste pairen van de headset kreeg ik dus het draadloos stereo profiel helemaal niet te zien. Maar ik las hier en daar op internet wel dat als je het play knopje indrukt, hij automatisch switcht naar draadloos stereo.

Waarschijnlijk weet Windows Mobile dan pas dat de headset het ondersteunt en was het een kwestie van miscommunicatie tussen de headset en het toestel (welke ondersteuning van profielen).
[...]
Werkte het daardoor echt beter? Eigenlijk vind ik gewoon dat het un-tweaked moet werken...
Ik ben hier eigenlijk ook van mening, maar goed. Zoals we weten heeft BT1.2 inderdaad minder bandbreedte, waardoor tweaks uiteraard van belang kunnen zijn.
[...]
Nee, eerder een paar plopjes in om de paar minuten. BT1.2 werkt in principe al beter dan 1.1 met andere apparaten in de 2,4 GHz ISM band door die frequenties te mijden die al in gebruik zijn. Maar daar heb je het al, naarmate er minder beschikbaar is, kan de benodigde bandbreedte in gevaar komen. De reden dat 2.0+EDR zoveel beter werkt is mijnsinziens omdat het 3x hoger bitrate kan gebruiken waardoor het bandbreedte verhaal minder erg is.
Helemaal mee eens. Het enige punt was en is nog steeds dat er geen alternatief beschikbaar is met mijn eisen. Dat BT2.0+EDR zoveel beter is kan ik zeker beamen, het verschil in geluidskwaliteit tussen de twee is ook goed te merken, daar ben ik zelf aardig gevoelig voor (denk aan oordopjes, hifi stereosets).
[...]
Het is inderdaad nog een relatief nieuw product, volgend jaar is er ongetwijfeld verder doorontwikkeld en zijn er betere producten.
Dan koop ik dan weer een betere, nieuwere met nieuwere features en een langere standby tijd ;).

@robertwebbe
Het laatste puntje wat ik nu wel heb is dat de headset voor mijn werkgever echt een DOA blijkt te zijn. Hij kan wel goed gepaird worden met het toestel (of mijn toestel), maar verliest bij het bellen of gebeld worden zijn verbinding (headset icoontje verdwijnt). Daarbij loopt het geluid over de telefoon speaker en niet de oordopjes.

Gelukkig doet GSMShop in Den Haag totaal niet moeilijk en wordt er een nieuwe besteld zonder problemen. Mijn werkgever was al kritisch over BT headsets, daarbij helpt dit natuurlijk ook niet mee uiteraard :9. Even afwachten dus.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Drazzic
robertwebbe schreef op vrijdag 17 november 2006 @ 09:57:
[...]
Waar zie jij dergelijke debugging informatie? Heb je een analyzer draaien?
Ik ben zelf bezig met een programma om een handsfree unit uit te breiden met A2DP ondersteuning. Dus ik kan gewoon bekijken wat hij doet en dit krijg ik dus gewoon op mijn computer te zien ja van de debugger. Daarom zie ik ook dat de request wel goed wordt ontvangen en opgestart alleen gelijk gesloten. Maar ik heb het idee dat de stack er onder niet goed wordt opgebouwd en het daar aan ligt.

Hmm ben verder gaan zoeken in ene trace en kom er achter de de telefoon dus de stream abort en niet het programma. Hoe zou dat komen. Ik zie dat ze connectie proberen te maken, ze kunnen pairen gaat goed, dan wil je ze connecten voor audio streaming en dan sluit de telefoon net nadat de stream geopent is de stream weer. Vreemd vreemd vreemd.
Heb het getest met 2 bluetooth modules (geen gsm) ene als sink laten werken andere als source en dan werkt het wel goed. Maar ik wil het met een telefoon natuurlijk.

[ Voor 30% gewijzigd door Drazzic op 20-11-2006 14:11 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Drazzic schreef op maandag 20 november 2006 @ 09:16:
[...]
Ik ben zelf bezig met een programma om een handsfree unit uit te breiden met A2DP ondersteuning. Dus ik kan gewoon bekijken wat hij doet en dit krijg ik dus gewoon op mijn computer te zien ja van de debugger. Daarom zie ik ook dat de request wel goed wordt ontvangen en opgestart alleen gelijk gesloten. Maar ik heb het idee dat de stack er onder niet goed wordt opgebouwd en het daar aan ligt.

Hmm ben verder gaan zoeken in ene trace en kom er achter de de telefoon dus de stream abort en niet het programma. Hoe zou dat komen. Ik zie dat ze connectie proberen te maken, ze kunnen pairen gaat goed, dan wil je ze connecten voor audio streaming en dan sluit de telefoon net nadat de stream geopent is de stream weer. Vreemd vreemd vreemd.
Heb het getest met 2 bluetooth modules (geen gsm) ene als sink laten werken andere als source en dan werkt het wel goed. Maar ik wil het met een telefoon natuurlijk.
Heb je al eens andere merken geprobeerd? Bijvoorbeeld een Sony Ericsson of een Windows Mobile 5 apparaat?

Je Samsung D600 was het tweede toestel dat Samsung maakte waar A2DP in zat en in de eerste softwareversie zaten nog wat bugs...

[ Voor 5% gewijzigd door robertwebbe op 20-11-2006 16:47 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TonyB
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 25-07 21:09
Hoedje schreef op donderdag 05 oktober 2006 @ 17:31:
Volgens mij is die hier nog niet langsgekomen. Er is weer een nieuwe headset uit. De Logitech® FreePulse™ Wireless headphones:

Ze zijn ook al gereviewed: http://www.ilounge.com/in...ulse-wireless-headphones/. Helaas zit er geen microfoon ingebouwd.
Kheb em hier liggen sinds vanmiddag, i.c.m. iPod Nano.
Bevalt prima, mooi geluid. Accuduur kan ik nog niets over zeggen, nog niet leeg gehad na 2 uur muziek geluisterd te hebben.
Toen heb ik em namelijk echt afgedaan, kwerd helemaal gek omdat het ding bij m'n linkeroor precies op dat bobbeltje bij de ingang van m'n oor zat te duwen, niet te doen...

Andere mensen ervaring met de FreePulse Wireless?

Edit: ah, ik zie in de review dat ik niet de enige ben...

[ Voor 3% gewijzigd door TonyB op 21-11-2006 00:38 ]

Carpe Noctem

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Drazzic
robertwebbe schreef op maandag 20 november 2006 @ 16:46:
[...]
Heb je al eens andere merken geprobeerd? Bijvoorbeeld een Sony Ericsson of een Windows Mobile 5 apparaat?

Je Samsung D600 was het tweede toestel dat Samsung maakte waar A2DP in zat en in de eerste softwareversie zaten nog wat bugs...
heb reactie terug gehad van de leverancier van de stack en het is nu mogelijk om een stream op te zetten echter valt hij weg na paar seconden dus is nog niet helemaal goed. Maar zal wel goed komen. Heb alleen Nokia en Samsung getest tot nu toe. Samsung is idd beetje buggy niet alleen qua A2DP.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ebbie
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 21:23
Hee mensen heb vandaag mijn Sony HBH-DS970 binnegekregen en gepaird met mijn TyTn. Ik hoor nu echter wel de schermklikjes over de headset maar niet de muziek van media player. Iemand enig idee wat er aan de hand is?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ebbie
Heb 'm inmiddels aan de praat maar ben niet onder de indruk van de kwaliteit. Schel en blikkerig geluid. Heb al een aantal dingen aangepast in de registry maar nog steeds is het geluid te slecht. Wat zou ik nog meer kunnen doen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Ebbie schreef op woensdag 22 november 2006 @ 17:07:
Heb 'm inmiddels aan de praat maar ben niet onder de indruk van de kwaliteit. Schel en blikkerig geluid. Heb al een aantal dingen aangepast in de registry maar nog steeds is het geluid te slecht. Wat zou ik nog meer kunnen doen?
Ik heb mijn Sony Ericsson nog nooit aangesloten op een TyTN en ik ben wel onder de indruk van de kwaliteit van de headset. Ik heb wel vaker meegemaakt dat de A2DP implementatie op een Windows Mobile 5 apparaat niet helemaal "optimaal" was en dat het geluid daardoor te hard en te schel door komt.

Probeer als je kunt hem eens uit op een mobiele telefoon, bij voorkeur een Sony Ericsson. Als hij dan nog steeds slecht is zou het wellicht aan de firmware van je headset kunnen liggen. Ook deze is overigens gewoon te updaten via een Sony Ericsson servicepunt (wellicht kan Ginz je helpen).

Als het dan toch aan de combinatie met je TyTN ligt dan ben ik bang dat je op een update moet wachten en hopen dat het dan wordt gefixt. Laat het nog even weten wat je bevindingen zijn, ik heb contact met degene die voor Nederland de firmware voor de TyTN goedkeurt. Als het echt aan de TyTN ligt dan zal ik hem dit melden zodat hij dit ook in de gaten houdt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Stond ik gisteren in de BelCompany winkel, zie ik dat de Jabra bluetooth producten in de opruiming zijn gegaan. De A320s USB stick (BT2.0+EDR, klasse 1 (100m) en Widcomm 5.0.1.1400 stack) voor maar 19 euro en de BT620s stereo headset (BT1.2, klasse 2) voor maar 69 euro. Beide zijn dus nu minder dan de helft van de prijs. Niet bedoelt om reclame te maken maar dit is echt een buitenkansje hoor... ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!
robertwebbe schreef op zaterdag 18 november 2006 @ 22:15:
Denk je dat het wat vaags is dat veroorzaakt door Windows Mobile of denk je eerder dat het iets is van de Jabra BT320s headset?

InsjaHH schreef op zondag 19 november 2006 @ 10:31:
Ik vermoed dat het een combinatie is, maar voornamelijk aan de headset. Bij het eerste pairen van de headset kreeg ik dus het draadloos stereo profiel helemaal niet te zien. Maar ik las hier en daar op internet wel dat als je het play knopje indrukt, hij automatisch switcht naar draadloos stereo.
Ik had deze discussie even naar de Nederlandse importeur van Jabra gemaild. Ze waren blij met het signaal en iemand van Jabra R&D gaat contact met mij hier over opnemen. Wellicht kan het dan in de volgende sofwareupdate worden opgelost.

Heeft deze discussie wellicht toch nog geleid naar verbetering :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• InsjaHH
robertwebbe schreef op woensdag 22 november 2006 @ 19:55:
Ik had deze discussie even naar de Nederlandse importeur van Jabra gemaild. Ze waren blij met het signaal en iemand van Jabra R&D gaat contact met mij hier over opnemen. Wellicht kan het dan in de volgende sofwareupdate worden opgelost.

Heeft deze discussie wellicht toch nog geleid naar verbetering :D
Dat is mooi, maar ik neem aan dat we zelf de firmware van de headset niet kunnen updaten? Dat zou dus betekenen dat ik maar mooi met deze problemen zit.

Een ander probleem dat zich nu optreedt is dat hij ongewenst draadloos stereo aanzet, waardoor de telefoon niet meer zijn beltoon + trillen laat horen... ik heb het getest onder actief handsfree profiel en daar hoor je de beltoon + trillen wel. Echter na verloop van tijd switcht hij op 1 of andere manier zelf naar draadloos stereo en dus geen beltoon meer :/.

Daar bovenop heb ik net de twee usb laadkabels gekregen, om er achter te komen dat de aansluiting niet past op de headset (en ik dus waarschijnlijk verkeerde kabels toegestuurd heb gekregen). Net weer een mailtje de deur uit richting Alex.

Tot nu toe de tweede headset ook niet weer terug binnen... zit echt te denken om eentje in te ruilen en de Sony Ericsson te halen. Wat dat betreft heb ik met bijv. mijn oude HPM-70 voor de K750i nooit over de geluidskwaliteit geklaagd. Misschien toch weer handiger en beter gezien z'n Bluetooth 2.0 + EDR... maar of GSMShop daarmee toestemt?

Pff... wat een gedoe. Niet leuk voor mij of mijn werkgever. Ik wil gewoon iets dat werkt, stabiel is, goede geluidskwaliteit en klaar :). Nogmaals veel dank voor je tijd en moeite die je o.a. in mijn situatie steekt. Ik hoop dat Jabra er inderdaad iets mee zal en kan doen, want op dit moment is 't vertrouwen niet erg groot meer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• InsjaHH
Ebbie schreef op woensdag 22 november 2006 @ 17:07:
Hmm, en dat terwijl ik in mijn vorige quote SE juist zit op te hemelen :9. Welke versie TyTN heb je in je bezit? Rom / Windows Mobile? Ik neem aan dat je 't niet hebt over de T-Mobile MDA Vario II versie.

Zit je omgeving Den Haag en omstreken? Misschien eens testen met mijn Vario II / K750i, 'k ben er zelf ook wel benieuwd naar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
InsjaHH schreef op woensdag 22 november 2006 @ 20:37:
Een ander probleem dat zich nu optreedt is dat hij ongewenst draadloos stereo aanzet, waardoor de telefoon niet meer zijn beltoon + trillen laat horen... Ik heb het getest onder actief handsfree profiel en daar hoor je de beltoon + trillen wel. Echter na verloop van tijd switcht hij op 1 of andere manier zelf naar draadloos stereo en dus geen beltoon meer :/.
Dan lijkt me dan toch meer een probleem van hoe je toestel er mee om gaat toch? Ik heb de headset op mijn Qtek 8500 aangesloten en heb daar geen enkel probleem mee.
Dat is mooi, maar ik neem aan dat we zelf de firmware van de headset niet kunnen updaten?
Normaliter niet nee. Maar het is toch niet een no-go probleem? Het bedieningsgemak wordt er "slechts" door verbeterd. Maar ik ga zeker vragen aan die R&D jongens of ze me van de hand willen doen of ik het zelf kan doen. Als dat het geval is dan ga ik je zeker helpen!

• InsjaHH
robertwebbe schreef op woensdag 22 november 2006 @ 23:21:
Dan lijkt me dan toch meer een probleem van hoe je toestel er mee om gaat toch? Ik heb de headset op mijn Qtek 8500 aangesloten en heb daar geen enkel probleem mee.
In theorie zou je daar wel gelijk in kunnen hebben. Ik weet echter niet hoe precies de implementatie zou moeten zijn van het switchen tussen profielen, het kan dus op zich nog bij beide partijen fout gaan. Of de headset (waar ik ook mijn vermoedens heb aangezien ik niet meteen bij de eerste pair het draadloos stereo profiel kon kiezen / zag staan), of het toestel.
Normaliter niet nee. Maar het is toch niet een no-go probleem? Het bedieningsgemak wordt er "slechts" door verbeterd. Maar ik ga zeker vragen aan die R&D jongens of ze me van de hand willen doen of ik het zelf kan doen. Als dat het geval is dan ga ik je zeker helpen!
Niet een 100% no-go, maar wel vrij irritant aangezien ik 'm vaak niet voel trillen (hoesje erom heen, dat weer in een losse zak van een vest of dikke winterjas). Als je dat zou willen doen, ontzettend graag! Heb jij dit probleem nooit ondervonden (dat plotseling niet beltoon + trillen) bij deze headset of bijvoorbeeld bij de Sony Ericsson HBH-DS970? Als dit je nooit is overkomen, dan kan ik inderdaad gaan afvragen of mijn toestel wel snor zit / combinatie van programma's die ik gebruik op de achtergrond (PocketPlus, etc.).

Verwijderd

Zijn er veel verschillen tussen Bluetooth versie 1.1 en 2.0 headsets? Alles staat in de mooie BT faq :)

Iets specifiekere vraag dan maar: RobertWebbe (waardige collega, alhoewel ik slechts een nederige hulpverkoper ben ;) ), ik zie dat je zelf de 8500 heb getest, welke headset raad je daar het beste mee aan? BelCompany heeft idd momenteel een superaanbieding met de BT620s, maar wellicht ga ik toch voor een 2.0 EDR variant omdat ik ook achter de PC er gebruik van wil maken en dan gewoon de beste mogelijke kwaliteit wil. (de 8500 ondersteunt helaas geen 2.0 EDR jammer genoeg.. )

[ Voor 84% gewijzigd door Verwijderd op 23-11-2006 23:44 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Verwijderd schreef op donderdag 23 november 2006 @ 23:19:
Zijn er veel verschillen tussen Bluetooth versie 1.1 en 2.0 headsets? Alles staat in de mooie BT faq :)

Iets specifiekere vraag dan maar: RobertWebbe (waardige collega, alhoewel ik slechts een nederige hulpverkoper ben ;) ), ik zie dat je zelf de 8500 heb getest, welke headset raad je daar het beste mee aan? BelCompany heeft idd momenteel een superaanbieding met de BT620s, maar wellicht ga ik toch voor een 2.0 EDR variant omdat ik ook achter de PC er gebruik van wil maken en dan gewoon de beste mogelijke kwaliteit wil. (de 8500 ondersteunt helaas geen 2.0 EDR jammer genoeg.. )
Als je toestel nog geen 2.0+EDR heeft dan heeft het eigenlijk niet zo heel veel zin om voor je toestel alleen een 2.0+EDR headset aan te schaffen. De enige reden om het toch te doen is als je hem ook met je PC wilt gebruiken (met een 2.0+EDR USB dongle). Of als je vaak van toestel wisselt dan zou je het ook wel kunnen doen aangezien een headset waarschijnlijk langer mee gaat dan gebruiksduur van je 1.2 toestel.

Ik gebruik de 8500 het meest en ik ben tot op heden nog het meest content met de Sony Ericsson. Ik kan natuurlijk niet in jouw portemonee kijken maar als je het geld kunt missen, is dat echt een aanrader. De Jabra is echt niet slecht maar wel goedkoop!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ebbie
InsjaHH schreef op woensdag 22 november 2006 @ 20:39:
[...]

Hmm, en dat terwijl ik in mijn vorige quote SE juist zit op te hemelen :9. Welke versie TyTN heb je in je bezit? Rom / Windows Mobile? Ik neem aan dat je 't niet hebt over de T-Mobile MDA Vario II versie.

Zit je omgeving Den Haag en omstreken? Misschien eens testen met mijn Vario II / K750i, 'k ben er zelf ook wel benieuwd naar.
Hmm gaat wel degelijk om de Vario II, even vergeten te vermelden. Ga hem eens proberen met de E900 van mijn zusje. ik zou wel eens een romupdate willen doen maar weet niet of mijn garantie vervalt....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• InsjaHH
Ebbie schreef op zondag 26 november 2006 @ 12:51:
Hmm gaat wel degelijk om de Vario II, even vergeten te vermelden. Ga hem eens proberen met de E900 van mijn zusje. ik zou wel eens een romupdate willen doen maar weet niet of mijn garantie vervalt....
Hmm, klinkt niet enthousiast de combinatie DS970 en Vario II. Wat heb je verder nog geprobeerd om de geluidskwaliteits te verbeteren? Kan je misschin aangeven welke firmware / ROM versie je op dit moment hebt op je toestel? Welk serienummer (HT63x) :?.

Op dit moment wil ik eventueel deze DS970 aanschaffen... icm mijn eigen Vario II / SE K750i.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik probeer nu mijn Jabra BT620s aan de praat te krijgen op de computer met een Cellink 6030 met bijgeleverde Toshiba stack/drivers.

[ Voor 102% gewijzigd door Verwijderd op 27-11-2006 00:05 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ginz
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 04-09 12:30

Ginz

Trek Superfly 5 powered

Topicstarter
Robert,

Zijn er al specificaties bij jou bekend over deze LG?

Afbeeldingslocatie: http://www.autoconnect.nl/news/file.aspx?lid=1&id=953

"It's nice to be important, but it's more important to be nice"
-
"You like it now, but you'll learn to love it later"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• InsjaHH
Ginz schreef op zondag 26 november 2006 @ 20:08:
Robert,

Zijn er al specificaties bij jou bekend over deze LG?

[afbeelding]
Hoewel ik geen Robert ben, helpt deze informatie je misschien:
Spec version : 1.2
PRD version : 1.0
Product ID : HBS-200
Software Version : 37336-1
Hardware Version : C51-A05133-XX
Qualified Product Notice : Q70706_HBS200_SGS.pdf
Compliant Portion : C70706_HBS200_SGS.pdf
Qualified profile :
- A2DP-Sink
- AVCTP
- AVDTP
- AVRCP-Controller
- GAVDP
- Generic Access
- HandsFree-Unit (1.0)
- Headset-HS
- Serial-DevA
- Serial-DevB

Bron: Bluetooth Qualification Program
Helaas weer BT 1.2 met dus geen EDR.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ebbie
InsjaHH schreef op zondag 26 november 2006 @ 18:29:
[...]

Hmm, klinkt niet enthousiast de combinatie DS970 en Vario II. Wat heb je verder nog geprobeerd om de geluidskwaliteits te verbeteren? Kan je misschin aangeven welke firmware / ROM versie je op dit moment hebt op je toestel? Welk serienummer (HT63x) :?.

Op dit moment wil ik eventueel deze DS970 aanschaffen... icm mijn eigen Vario II / SE K750i.
Het gaat om een 634, een oudere dus. Firmware is de originele van t-mobile, 1.21. Ik heb de registry tweaks toegepast om de audio te verbeteren die op de wiki van xda-developers staan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Mijn conclusies van de Jabra BT320s icm met de Cellink 6030 USB-dongle (met betrekking tot gaming):

Voordelen:
- Goede geluidskwaliteit
- Makkelijk op te laden middels de mini-USB aansluiting.
- Makkelijke software en simpele configuratie (Toshiba).
- Geluid streamt zonder schokken.

Nadelen:
- Microfoon kan slechts met mono geluid geactiveerd zijn.
- Vertraging van het geluid (0,5 seconden gemiddeld); absoluut ongeschikt voor FPS gaming.
- Maakt behoorlijk gebruik van de USB-bronnen; soms reageert het spel gewoon niet meer op mijn USB input of komt enorm vertraagd binnen (zou kunnen omdat ik de USB refreshrate op 500Hz heb gezet); bovendien wordt je hardwarematige versnelling van je geluidskaart niet gebruikt, waardoor je cpu nog meer op zijn flikker krijgt.

Al met al ben ik vrij ontevreden. Bluetooth is nog niet geschikt voor gaming helaas...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ginz

Ginz

Trek Superfly 5 powered

Topicstarter
InsjaHH schreef op zondag 26 november 2006 @ 20:20:
[...]

Hoewel ik geen Robert ben, helpt deze informatie je misschien:
Ik had gehoopt dat Robert `m mogelijk al in zijn bezit zou hebben, maar als iemand anders het ook al gevonden heeft, is dat natuurlijk ook perfect.
Helaas weer BT 1.2 met dus geen EDR.
Ja, ik was net op zoek gegaan... en was het ook al tegen gekomen. Helaas, dit was wel een headset naar mijn smaak.. Maar, als ik een headset koop, dan moet het toch wel echt een BT 2.0 zijn (+EDR)

[ Voor 12% gewijzigd door Ginz op 27-11-2006 09:23 ]

-

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Ginz schreef op maandag 27 november 2006 @ 09:22:
[...]
Ik had gehoopt dat Robert `m mogelijk al in zijn bezit zou hebben, maar als iemand anders het ook al gevonden heeft, is dat natuurlijk ook perfect.

[...]
Ja, ik was net op zoek gegaan... en was het ook al tegen gekomen. Helaas, dit was wel een headset naar mijn smaak.. Maar, als ik een headset koop, dan moet het toch wel echt een BT 2.0 zijn (+EDR)
Guido, ik heb hem niet in mijn bezit hier maar ik heb er al wel eens mee gespeeld. Het is gewoon die i.Tech BlueBand maar dan in een andere behuizing.

Ik heb de vraag uitstaan bij LG Nederland of ze hem in Nederland gaan voeren (en evt, wanneer en voor welke prijs). Je hoort nog van me.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tijmeng
  • Registratie: December 2004
  • Laatst online: 12-09 21:54

tijmeng

Panasonic 7J

ik heb mn jabra werkende met de PC maar als ik m instel als apparaat om muziek af te spelen dan doet ie niets.. stel ik m in als headset om gesprekken mee te voeren dan is de kwaliteit van de muziek bagger. Ik heb een Bluetooth stickie van NEWLINK met Bluetoot 1.2 class 1 dus hij zou t moeten doen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Speedy-Andre
  • Registratie: Maart 2002
  • Nu online

Speedy-Andre

Sony ZL, XA, Nokia XR20

InsjaHH schreef op zondag 26 november 2006 @ 18:29:
[...]

Zou zonde zijn als je hem voor de K750i gebruikt, want dan werkt ie niet met stereo muziek :/

PVoutput 2x Toshiba Daiseikai 8 3,5kW, SWW Atlantic Explorer V3 200l. Gasloos aug 2016, 8620Wp, Monoblock Panasonic J 7kW

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• InsjaHH
Speedy-Andre schreef op maandag 27 november 2006 @ 18:43:
Zou zonde zijn als je hem voor de K750i gebruikt, want dan werkt ie niet met stereo muziek :/
Klopt, maar ik zal 'm dan vaker gebruiker voor mijn Vario II uiteraard :). Begin volgend jaar komt er hier weer een nieuwe, prive telefoon; dat zal waarschijnlijk wel weer een SE worden. Dus ook dan komt ie weer goed van pas.

Jammer dat je 'm niet aan twee telefoons kan pairen, waarbij je vervolgens als er een gesprek binnenkomt, je van allebei de telefoons hem kan opnemen. Blijkbaar bestaat dit fenomeen (nog) niet, terwijl 't super handig en gemakkelijk zou zijn (bijv. in de situatie dat je een werk / prive telefoon hebt).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ginz

Ginz

Trek Superfly 5 powered

Topicstarter
robertwebbe schreef op maandag 27 november 2006 @ 15:16:
[...]
Guido, ik heb hem niet in mijn bezit hier maar ik heb er al wel eens mee gespeeld. Het is gewoon die i.Tech BlueBand maar dan in een andere behuizing.

Ik heb de vraag uitstaan bij LG Nederland of ze hem in Nederland gaan voeren (en evt, wanneer en voor welke prijs). Je hoort nog van me.
Bah...

Ik ben nog steeds op zoek naar die mooie, lekker zittende draadloze* (neckband) headset met BT 2.0 en EDR

* ondanks alle lof die Robert (en ikzelf ook tijdens de test) heeft over de HBH-DS970, valt die toch nog steeds af omdat hij niet draadloos is

-

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• InsjaHH
Ginz schreef op maandag 27 november 2006 @ 22:06:
Bah...

Ik ben nog steeds op zoek naar die mooie, lekker zittende draadloze* (neckband) headset met BT 2.0 en EDR

* ondanks alle lof die Robert (en ikzelf ook tijdens de test) heeft over de HBH-DS970, valt die toch nog steeds af omdat hij niet draadloos is
Erg is dat he? Ik loop er ook maar steeds tegenaan. Enige wat een beetje in de buurt kwam is o.a. de Jabra BT620s, maar ook deze is BT 1.2 zonder EDR. Ook die wat je in je vorige post had, leek wel wat; maar dat opvouwmechanisme heb ik 't niet zo mee.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• masmas
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 30-05 15:01
Voor de gene die nog een goedkope a2dp headphone zoeken, bij de handy man hebben ze nu de logitech wirreles mp3/ipod headphone voor 35 euro. Hier zit een zender bij maar die hoef je niet te gebruiken. want je kan de headphone ook gewoon paire met je telefoon!!! en dan werken de knoppen voor volgend/vorig nummer(op de headphone zelf ook!!!

Pairen doe je door de aan/uit knop meer dan 10 sec ingedrukt te houden en dan gaat de led rood blauw knipperen daarna kan je hem vinden met je telefoon. De code is 0000

Ik heb het zelf getest met de sony erricson k800i!!

Waar ik van baal is dat ik Nokia N91 heb de zo genoemde music phone van nokia. Maar deze heeft geen a2dp !!! Dat is toch belachelijk. En nu komt er binnen kort een nieuwe versie van de N91 met 8GB uit en die ondersteunt het wel....:(

Dat a2dp is toch eigenlijk gewoon een stukje software of niet dan? Want dan zou je jet ook voor elkaar moeten kunnen krijgen op de N91 4gb versie.... Ik hoop dat iemand hier meer van af weert!

Acties:
  • 0 Henk 'm!
masmas schreef op dinsdag 28 november 2006 @ 00:17:
Waar ik van baal is dat ik Nokia N91 heb de zo genoemde music phone van nokia. Maar deze heeft geen a2dp !!! Dat is toch belachelijk. En nu komt er binnen kort een nieuwe versie van de N91 met 8GB uit en die ondersteunt het wel....:(

Dat a2dp is toch eigenlijk gewoon een stukje software of niet dan? Want dan zou je jet ook voor elkaar moeten kunnen krijgen op de N91 4gb versie.... Ik hoop dat iemand hier meer van af weet!
Het is inderdaad eigenlijk slechts een stukje software. Ik heb zo het sterke vermoeden dat er kort na de introductie van de 8 GB versie een update komt voor de "oude" 4 GB versie waarin ook A2DP zal zitten.

Bij de weg, ik kom er net achter dat ik de verkeerde bt versie op mijn pagina heb staan bij de N91; deze is slechts 1.2 (en dus niet 2.0+EDR). Sorry...

[ Voor 24% gewijzigd door robertwebbe op 28-11-2006 09:16 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• InsjaHH
robertwebbe schreef op dinsdag 28 november 2006 @ 09:15:
Het is inderdaad eigenlijk slechts een stukje software. Ik heb zo het sterke vermoeden dat er kort na de introductie van de 8 GB versie een update komt voor de "oude" 4 GB versie waarin ook A2DP zal zitten.

Bij de weg, ik kom er net achter dat ik de verkeerde bt versie op mijn pagina heb staan bij de N91; deze is slechts 1.2 (en dus niet 2.0+EDR). Sorry...
@robertwebbe

Om een beetje in dezelfde sfeer te blijven: ondersteunt de TyTN / Vario II eigenlijk wel BT 2.0 + EDR? Ik lees hier en daar verschillende opvattingen, @qtek website staat het er in ieder geval niet bij vermeld. Misschien dat jij hier meer duidelijkheid over kunt geven?

Acties:
  • 0 Henk 'm!
InsjaHH schreef op dinsdag 28 november 2006 @ 09:54:
Om een beetje in dezelfde sfeer te blijven: ondersteunt de TyTN / Vario II eigenlijk wel BT 2.0 + EDR? Ik lees hier en daar verschillende opvattingen, @qtek website staat het er in ieder geval niet bij vermeld. Misschien dat jij hier meer duidelijkheid over kunt geven?
Nee, de TyTN ondersteunt geen Enhanced Data Rate. Hij is wel 2.0 maar het is hem nu juist de EDR die er voor zorgt dat het beter werkt ;)

Zojuist de volgende toevoeging op mijn A2DP pagina gezet:

A2DP pocket pc's:

HTC Breeze is A2DP compatible (2.0) *
HTC Foreseer is A2DP compatible (2.0) *
HTC Hermes 100 is A2DP compatible (2.0) *
HTC Monet is A2DP compatible (2.0) *
HTC MTeoR is A2DP compatible (2.0) *
HTC P3300 Artemis is A2DP compatible (2.0) *
HTC P3600 Trinity is A2DP compatible (2.0) *
HTC P4350 Herald is A2DP compatible (2.0) *
HTC Prophet aka Qtek S200 is A2DP compatible (2.0) *
HTC S310 Oxygen is A2DP compatible (2.0) *
HTC S620 Excalibur is A2DP compatible (2.0) *
HTC Star Trek aka Qtek 8500 is A2DP compatible (1.2) *
HTC Tornado aka Qtek 8310 is A2DP compatible (1.2) *
HTC TyTN is A2DP compatible (2.0) *
HTC Universal aka Qtek 9000 is A2DP compatible (1.2) *
HTC Wizard aka Qtek 9100 is A2DP compatible (1.2) *

Mio A501 is A2DP compatible (2.0+EDR) *

Palm Treo 680 is A2DP compatible (1.2)
Palm Treo 750 is A2DP compatible (1.2)
Palm Treo 750v is A2DP compatible (1.2) *

* Windows Mobile 5: devices which are running a ROM version witch contains the Adoption Kit Update (AKU) 2.3.
Windows Mobile 2003 SE: devices with Broadcom / WIDCOMM bluetooth stack after running this update or this one.

[ Voor 57% gewijzigd door robertwebbe op 28-11-2006 13:22 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• masmas
Ik weet niet of dit al eerder is gepost in dit topic. Maar het lijkt mij wel erg vet!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ChrisM
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 20:10
masmas schreef op dinsdag 28 november 2006 @ 16:37:
Ik weet niet of dit al eerder is gepost in dit topic. Maar het lijkt mij wel erg vet!
Zeker een leuk ding! Jammer alleen dat het klasse 2 is... Ik kan me namelijk goed voorstellen dat iemand in z'n laptop ofzo een Bluetooth 2.0 klasse 1 PCMCIA kaartje heeft.. en dan met zo'n dingetje z'n muziek streamt naar een stereo in de buurt. Maar 10 meter is toch wel heel dichtbij.. 100 meter (of 50 meter) is beter. Dan had ik hem misschien wel gekocht, samen met een PCMCIA kaartje.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
masmas schreef op dinsdag 28 november 2006 @ 16:37:
Vergelijkbare:
Nokia AD-42W (2.0, klasse 1)
Motorola DC800 (1.2, klasse 1)
Sony Ericsson Bluetooth Media Center MMV-200 (1.2, klasse 2)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _Richie_
  • Registratie: Januari 2002
  • Niet online
Nokia Carkit CK-20w
Parrot Carkit MK-6000

Ondersteunen beide ook A2DP

Acties:
  • 0 Henk 'm!
_Richie_ schreef op dinsdag 28 november 2006 @ 21:08:
Nokia Carkit CK-20w
Parrot Carkit MK-6000

Ondersteunen beide ook A2DP
Ik hoop een dezer dagen een test sample van de Parrot MK6000 te ontvangen. Ik laat hem dan direct inbouwen en uiteraard zal ik een review schrijven. Ik heb er zelf hoge verwachtingen van. Inmiddels heb ik al wel vernomen dat er in de huidige versie nog wel wat kleine buggies zitten maar deze zullen op korte termijn verholpen worden door een software-update. Maar ja, welk nieuw product heeft dat niet :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Awkwarding
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 13-11-2023

Awkwarding

Rommel

Is dit iets?
http://www.lidl.nl/nl/hom...e_Bluetooth_hoofdtelefoon

Afbeeldingslocatie: http://www.lidl.nl/C1256C790050C7BC/images/NL.06_4336/$file/06_4336_b.jpg

Multifunctionele Bluetooth hoofdtelefoon

De Bluetooth technologie zorgt voor een storingsvrije draadloze weergave, zonder lastige kabels!

Bereik: ca. 25 meter
Ingebouwde microfoon
Compact opklapbaar
Afstandsbediening op koptelefoon
Koptelefoon opladen d.m.v. adapter (incl.) of USB
In luxe geschenkverpakking, incl. zacht opbergtasje
Tot 165 uur standby
Tot 8 uur spreektijd / muziekweergave

€ 59,99

Opel Manta POWER!!! Toyota Celica RA28!!!

DealExtreme infopagina! -> deal-extreme.blogspot.com Uitleg en handige info!
Voor al je gadgets/accessoires/onderdelen die je maar kunt bedenken!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• masmas
Als je er ook mee wil bellen dan is het wel een leuke prijs. als je er alleen muziek mee gaat luisteren dan kan je beter die van logitech kopen bij de handy man voor 35 euro(zie een paar post's hier boven van mij)

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Ik heb een ander merk van dit product getest en het was echt troep. De headset is vreselijk fragiel en zit niet lekker. Het bereik van 25 meter is waarschijnlijk in de woestijn getest, het is gewoon een klasse 2 apparaat (max 10 meter dus). Ik raad het niemand aan...

[ Voor 35% gewijzigd door robertwebbe op 29-11-2006 18:35 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Review Nokia Bluetooth Headset BH-601 (aka HS-34W) en Nokia USB Wireless Audio Adapter AD-47W

Inhoud:
In de verpakking zit de BH-601 headset, een Nokia AC-4E standaard oplader (kleine plug), reserve oorkussens, de AD-47W USB audio adapter en handleiding van beide apparaten.
Afbeeldingslocatie: http://www.kabiloo.fr/boutique/imgarticles/grandes/BH601.jpg

Technische specificaties:
De BH-601 is bluetooth 1.2, klasse 2 headset en ondersteunt de volgende profielen: A2DP, AVRCP, HSP en HFP (1.0). De gebruikstijd is maximaal 8 uur en de standby tijd 250 uur (dat betekent dus dat je hem niet meer uit hoeft te doen maar gewoon standby kunt laten staan).
De AD-47W is een USB 2.0 apparaat met bluetooth 1.2, klasse 2 en ondersteunt de volgende profielen: A2DP en AVRCP.

De ervaringen:
In eerste instantie dacht ik dat de USB stick een standaard bluetooth stick was en was benieuwd welke bluetooth stack Nokia erbij gebundeld had. Maar in de verpakking was geen CD of DVD te bekennen. In de handleiding werd ook niets over software installeren vermeld, slechts inprikken en in de configuratiescherm > Geluiden en audioapparaten bij Audio het standaard apparaat wijzigen naar Nokia Wireless Audio Adapter. Toen begreep ik dat Nokia een compleet andere weg ingeslagen weg was... Veel simpeler en eenvoudiger dan andere fabrikanten. Wat hebben ze gedaan? Eigenlijk is de USB stick een USB geluidsadapter en daarachter zit pas de bluetooth zender. Dan heb je in Windows helemaal niets te maken met stacks en ander gedoe. Je krijgt er dus gewoon een geluidsadapter bij.

En inderdaad, USB stick erin gestoken en hij herkende een nieuw geluidsapparaat. Enkele seconden later direct klaar voor gebruik. Tenslotte nog even de headset paren door eerst de headset in pairingmodus te zetten en dan op het knopje van de USB stick drukken. Dan nog even een wijziging gemaakt in het configuratiescherm en klaar. Verassend!

Terwijl ik dit tik heb ik de headset op. Ik ben echt onder de indruk van de stabiliteit van de verbinding en de kwaliteit van het geluid. Ondanks dat het een 1.2 verbinding is, heb ik nog geen plopje gehoord, echt super stabiel. Het bereik is niet zo heel groot, na 2,5 meter begint de verbinding te haperen. Het is dus echt de bedoeling dat je hem rondom je pc gebruikt. Ook de audio kwaliteit is naar mijn menig erg goed, zowel lage, midden als hoge frequenties. Het volume kan ontzettend hard.

Het draagcomfort is boven mijn verwachtingen. De vormfactor is neckband. Ik weet het niet 100% zeker maar ik vermoed dat de headset gemaakt wordt door Logitech. Hij lijkt wel heel erg op de HS200 maar dan met vierkante oordoppen. Logitech zou ook zelf met een vierkante versie (HS210) maar daar hoor je niets meer van, wellicht omdat Nokia hem exclusief wilde. De sqeezability valt gelukkig mee, na een half uurtje irriteert het me niet. Wellicht komt dat doordat de oorkussentjes iets dikker zijn dan de HS200. Ook als ik wild beweeg met mijn hoofd (headbanging) dan blijft die goed stabiel zitten.

Voor de bediening zitten er op de rechterspeaker 5 knopjes, harder & zachter, volgende & vorige en de powerknop. Volgens mij werken alleen de volgende en vorige op AVRCP. In de Windows Media Player werkt dat prima. Als ik het geluid harder of zachter zet dan is dan volgens mij slechts de versterking op de headset zelf want het volumebalkje blijft staan (ik heb headsets getest die dat balkje wel konden verschuiven). Daarnaast kun je met de powerknop er niet voor zorgen dat er iets gestart als je op er drukt. Als je eenmaal via de PC iets gestart hebt, dan kun je wel pauzeren en weer verder gaan (blijkbaar is het dus een pauze/resume knop en geen start/pauze functie).

Bellen gaat in deze constructie helaas niet. De AD-47W ondersteunt geen HFP en HSP. Maar als je nog ander bluetooth apparaat in je PC hebt (met bijbehorende stack), dan zou je het via de 2e de telefonie kunnen afhandelen. Ik zal dat binnenkort ook nog even testen.

De BH-601 headset op de Qtek 8500
Ook een prima combinatie, zeer goede audioweergave. Groter bereik dan met de USB dongle, tussen de 5 - 10 meter in mijn testhok (met allerlei andere verstorende 2,4 GHz meuk). Ook deze BT1.2 verbinding is boven verwachting stabiel, geen plopje kunnen ontdekken. Volume kan weer knoerthard als je alles op maximaal zet. AVRCP werkt net als met de USB dongle, ook hier weer start de Media speler niet op als je op de powerknop drukt. Als de Media Player eenmaal gestart is kun je wel pauzeren en verder gaan. Wellicht is dan het niet echt afsluiten van applicaties in Windows Mobile dan hier een voordeel, als het op de achtergrond nog open staat, start wel de muziek. De volumeaanduiding in het toestel veranderd ook niet bij het harder zetten op de headset.
Aangezien deze combinatie wel een volledige bluetooth verbinding is en de headset de HFP (headset) en HSP (handsfree) profielen ondersteunt, kon ik er nu mee bellen. Tijdens het telefoongesprek hoor je het alleen door het linker oor, nu weet ik wel bijna zeker dat het een Logitech is gezien omdat ik dit alleen nog maar bij de HS200 heb gezien. De geluidskwaliteit is natuurlijk headset kwaliteit en kan best hard. De microfoon zit op de rechterspeaker, vreemd genoeg aan de achterkant. Als je praat moet het geluid dus zeg maar om je hoofd heen naar achteren. Gek genoeg werkt het vrij goed maar ik verwacht niet dat het goed werkt als je in een lawaaierige omgeving bent. Er zit wel een kousje voor wat lijkt op de gepatenteerde Logitech Windstopper techniek.

De AD-47W USB dongle in combinatie met de Sony Ericsson HBH-DS970
Pairen ging moeiteloos. Gewoon de Sony Ericsson in pairingmode zetten, knopje op de USB stick even paar seconde ingedrukt houden (totdat blauwe led gaat knipperen) en piep-piep klinkt er door de headset, gepaird (zonder PIN dus).
Geluidskwaliteit is ook prima, vooral de bass. Ik heb deze kwaliteit nog nooit gehoord in combinatie met een bluetooth stack. AVRCP werkte ook naar behoren, wel met de eerder beschreven beperking.
Het bereik was ook in dit geval maar 2,5 meter, de dongle zal wel een kleine print antenne hebben. Wellicht misschien een keertje openmaken en er een dikke 8 dB antenne opzetten ;)

Ook als ik beide combinaties gelijktijdig aanzet, naast elkaar houd, blijven de verbinding super stabiel, geen plopje te horen!

Conclusie:
Het heeft even geduurd bij Nokia om met A2DP producten op de markt te komen maar dat werpt nu wel zijn vruchten af. Vanaf dit moment gebruik ik de AD-47W als dongle op Windows XP (ik zal ook binnenkort Vista even testen maar daar verwacht ik geen probleem mee). De oplossing om via USB geluid te gaan is echt een goed idee, het hele gezeur met bluetooth stacks ben je in één keer kwijt. Nadeel is dan wel dat je hem niet voor andere bluetooth toepassing meer kunt gebruiken maar voor weinig koop je gewoon een echte BT stick. Deze oplossing is echt stukken beter.
Ook de BH-601 is fijne headset. Als je neckbanden houdt is dit volgens mij nu de beste keuze. Persoonlijk houd ik meer van in-oordopjes dus ik blijf voor de headset nog wel bij mijn Sony Ericsson HBH-DS970.

Wat misschien jammer voor sommigen is je de AD-47W niet los kunt kopen, hij wordt uitsluitend met de BH-601 in een bundel verkocht.

Update 22/08/2007: de AD-47W werkt met Vista :)

Nokia heeft mij ook verblijd met een sample van de AD-42W Wireless Audio Gateway en de BH-500 headset, deze ga ik denk ik vrijdag testen.
Afbeeldingslocatie: http://bilder.guenstiger.de/prodfoto/nokiaad42w.jpg Afbeeldingslocatie: http://www.dixonsmobileaccessories.co.uk/product_images/bh-500.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ginz

Ginz

Trek Superfly 5 powered

Topicstarter
Robert, onwijs bedankt voor deze mooie review. Je informeer ons weer perfect...

-

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ChrisM
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 20:10
Is er zoiets als... ik wil gewoon in-ear oordopjes, met natuurlijk A2DP... bijv. gewoon heel simpel met een draadje tussen de dopjes.. en het koordje achter je nek langs ofzo. Dan wil ik, apart, een afstandbediening. Die afstandbediening hoeft in principe alleen maar AVRCP (remote control dinges, toch) te ondersteunen... Dan koppel ik dat allemaal aan m'n W850i. Ik heb niet zo'n grote koptelefoon op, gewoon lekker in-ear, lekker klein en onopvallend. Ik heb in m'n jas de afstandbediening... en m'n telefoon blijft lekker in m'n broekzak zitten.

Ik weet het, de DS970 komt heeel erg in de buurt van wat ik wil, behalve dat er toch wel weer "veel" kabeltjes aan zitten. Bluetooth = geen kabels! :)

Hoe lang zou het trouwens duren dat je gewoon 2 dopjes in je oren hebt, zonder kabels helemaal... Dat zou gaaf zijn. Ok.. je zit eventjes met de batterij enzo, maar daar vinden ze wel wat op. :)

Is die DS970 al een beetje goedkoper ergens?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• InsjaHH
Erg toffe review! Je hebt het steeds over geen plopjes te horen, bedoel je daarmee het bekende fenomeen plopjes, ruis en af en toe haperende muziek over de headset bij BT 1.2 (zonder EDR)?

Dat is tevens een groot minpunt bij de Jabra BT320s, het ruis is erg aanwezig en af en toe nog vrij storend ook. Ook het volume is bij lawaaiige omgevingen niet voldoende (volume op max op telefoon en headset). Dit zijn een van de redenen waarom ik toch weer verder aan 't zoeken ben.

Ik meen gelezen te hebben dat je deze bovenstaande klachten niet met de DS970 hebt ondergaan, kan je me dit misschien bevestigen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!
InsjaHH schreef op woensdag 29 november 2006 @ 22:08:
Erg toffe review! Je hebt het steeds over geen plopjes te horen, bedoel je daarmee het bekende fenomeen plopjes, ruis en af en toe haperende muziek over de headset bij BT 1.2 (zonder EDR)?
Met plopjes bedoel ik die korte hapering, onderbrekingen.
Ik meen gelezen te hebben dat je deze bovenstaande klachten niet met de DS970 hebt ondergaan, kan je me dit misschien bevestigen?
Inderdaad, dat heb je goed gelezen.

Ik zal morgen ook eens kijken wat die Jabra doet op de Nokia dongle...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ginz

Ginz

Trek Superfly 5 powered

Topicstarter
InsjaHH schreef op woensdag 29 november 2006 @ 22:08:

Dat is tevens een groot minpunt bij de Jabra BT320s, het ruis is erg aanwezig en af en toe nog vrij storend ook. Ook het volume is bij lawaaiige omgevingen niet voldoende (volume op max op telefoon en headset). Dit zijn een van de redenen waarom ik toch weer verder aan 't zoeken ben.

Met de HBH-DS970 zal je in ieder geval geen last hebben van omgevingsgeluid. De dopjes die hiervoor gebruikt worden, worden door SE al een tijdje gebruikt bij de levering van de W-serie.

Toen ik afgelopen jaar op de weg terug van vakantie naast een irritant huildend fucking kind in het vliegtuig zat, deed ik mijn oordopjes in, zette de muziek aan en ik zag alleen nog maar het amandeltje van het gozertje trillen achter in zijn keel. Gelukkig hoorde ik niets mee. >:) Heerlijk _/-\o_

Robert, you've got mail (N70 issue)

-

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Aangezien ik zo enthousiast ben over de Nokia BH-601 en de AD-47W, hebben mijn collega's besloten om hem op te nemen in het assortiment. d:)b

Voorlopig even op bestelling (dus nog geen voorraadhoudend artikel) voor € 108,99. Dus als je nog niets voor Sinterklaas heb weten te bedenken.... Als je vandaag besteld, zal die dinsdag binnen zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ginz

Ginz

Trek Superfly 5 powered

Topicstarter
robertwebbe schreef op vrijdag 01 december 2006 @ 09:24:
Aangezien ik zo enthousiast ben over de Nokia BH-601 en de AD-47W, hebben mijn collega's besloten om hem op te nemen in het assortiment. d:)b

Voorlopig even op bestelling (dus nog geen voorraadhoudend artikel) voor € 108,99. Dus als je nog niets voor Sinterklaas heb weten te bedenken.... Als je vandaag besteld, zal die dinsdag binnen zijn.
Als je binnenkort dan voor je 8800 langs kom, is het dan mogelijk om `m mee te nemen?

Het enige wat mij nu tegen staat is het uiterlijk van de headset... Maarja, dat is het laatste punt waarop ik oordeel :)

-

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Vraagje..
M'n Jabra BT 620 werkt meestal prima met m'n Sony ericsson w850i,
Maar, nou wil ik 'm ook op met skieen, en vroeg me af of het mogelijk is om een 2e headset te kunnen gebruiken met 1 telefoon zodat m'n vriendin dezelfde muziek mee moet luisteren :| (ja we blijven binnen de 10 meter van elkaar).
Ik hoorde al dat het niet gaat lukken om 2 toestellen tegelijk te pairen, en dat er maar 1 bluetooth signaal uitgezonden wordt..
Help? :?
Hoi, Pieter

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ginz

Ginz

Trek Superfly 5 powered

Topicstarter
Verwijderd schreef op vrijdag 01 december 2006 @ 16:50:
Vraagje..
Maar, nou wil ik 'm ook op met skieen, en vroeg me af of het mogelijk is om een 2e headset te kunnen gebruiken met 1 telefoon zodat m'n vriendin dezelfde muziek mee moet luisteren :| (ja we blijven binnen de 10 meter van elkaar).
Ik hoorde al dat het niet gaat lukken om 2 toestellen tegelijk te pairen, en dat er maar 1 bluetooth signaal uitgezonden wordt..
Help? :?
Hoi, Pieter
Dat is een leuke test voor Robert.

Theoretisch zou dit bij sommige toestellen moeten lukken, maar of dat ook in de praktijk lukt.....

-

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• InsjaHH
Ginz schreef op woensdag 29 november 2006 @ 22:24:
Met de HBH-DS970 zal je in ieder geval geen last hebben van omgevingsgeluid. De dopjes die hiervoor gebruikt worden, worden door SE al een tijdje gebruikt bij de levering van de W-serie.

Toen ik afgelopen jaar op de weg terug van vakantie naast een irritant huildend fucking kind in het vliegtuig zat, deed ik mijn oordopjes in, zette de muziek aan en ik zag alleen nog maar het amandeltje van het gozertje trillen achter in zijn keel. Gelukkig hoorde ik niets mee. >:) Heerlijk _/-\o_

Robert, you've got mail (N70 issue)
Ik ben helemaal bekend in deze range in-ear oordopjes; 'k heb zelf de HPM-70, Sharp HD-MD33, Sony EX71, Sennheiser C30 in bezit / versleten icm mijn iRiver H140. Heb je enigszins ruis waargenomen met de oordopjes van SE? Robert heeft zelf al aangegeven dat hij vrijwel geen plopje of hapering heeft meegemaakt met de DS970.

Ik ga er zelf vanuit dat er dan ook vrijwel geen ruis te horen is ivm BT 2.0 (en de kwalitatief goede in-ear oordopjes).

Edit: de oordopjes werken bijna perfect. Ik kan alleen geen telefoongesprekken weigeren door de call button twee seconden ingedrukt te houden (zoals de handleiding vermeldt).

@robertwebbe/ginz
Heb jij hier geen last van gehad met je Qtek/andere telefoon?

Kwa geluidskwaliteit superieur tov de Jabra BT320s, stuk minder ruis en vrijwel geen muziek onderbrekingen. Alleen als de MDA Vario II het moeilijk heeft (multitasken) dan wil hij eventjes skippen. Maar dat is onder PocketPlayer enigszins op te vangen door de buffer van het bestand en muziek te vergroten!

Verder werkt deze headset niet met mijn K750, maar dit schijnt een bekend fenomeen te zijn :/, zie ook hier. Waarschijnlijk moeten we dan toch wachten op een SE firmware update, want hij zegt vrolijk "Bluetooth connection failed" als je wilt connecten. Pairen is dan weer geen probleem, dat gaat gewoon en het opzoeken van de ondersteunde services (headset en handsfree op de K750i) is ook gewoon mogelijk. Bah.. maar ach, volgend jaar een nieuwe prive telefoon :9.

[ Voor 33% gewijzigd door InsjaHH op 01-12-2006 21:26 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Verwijderd schreef op vrijdag 01 december 2006 @ 16:50:
Vraagje..
Nee, dat gaat niet lukken. Je kunt vaak wel meerdere apparaten pairen maar je kunt er per profiel maar 1 geconnect hebben. Als een apparaat meerdere profielen heeft, dan kun je meestal wel meerdere verbindingen tegelijkertijd hebben (voorbeeld: A2DP en HFP).
Helaas....

Kijk wel uit met vocht he. Je zult hem vast niet in de sneeuw laten vallen (hoop ik) ofzo maar het gevaar schuilt hem meer in condensvorming bij grote tempratuurschommelingen. Neem je bril als voorbeeld. Je wilt niet weten hoeveel mensen na de wintersport problemen hebben met hun toestel en vervolgens vochtschade te horen krijgen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hoi Robert,
bedankt voor je reactie.
Helaas dus, dit gaat niet lukken. :?

Overigens fiets ik dagelijks en vaak ook door de regen met m'n Jabra. :D
Wel wat plakband op de vertikale knopjes, anders komt er direct water in.
Maar houdt zich goed, al ruim een maand!
Met skieen denk ik eerder aan de snel teruglopende accu. capaciteit ivm soms zeer lage temperaturen.
Maar ik ga het allemaal testen, moet het wel gaan sneeuwen in de Alpen. ;(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

@robertwebbe:

op je pagina spreek je daar van een a2dp plugin voor enkele symbian nokia's, er is toevallig geen kans dat dat zou werken op een n91? :X

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Verwijderd schreef op maandag 04 december 2006 @ 23:50:
@robertwebbe:

op je pagina spreek je daar van een a2dp plugin voor enkele symbian nokia's, er is toevallig geen kans dat dat zou werken op een n91? :X
Ik denk dat de applicatie wel zal werken, alleen moet je dan wel een i.Tech of MSI headset gebruiken. Ze hebben iets in de applicatie gebakken zodat die dus alleen voor deze merken werkt.

Maar ik heb ook het vermoeden dat er 'binnenkort' een upgrade te verwachten is zodat de N91 alsnog native A2DP gaat ondersteunen. In eerste instantie dacht ik dat alleen dat de 8 GB versie A2DP en AVRCP ondersteuning zou bieden maar ondertussen heb ik een gerucht gehoord dat de firmware voor de 8 GB versie ook te gebruiken is voor de 4 GB versie. Het is dus wellicht slechts een kwestie van een grotere HD en een andere kleur behuizing. Het zou gaan over firmware versie 3.00.040.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

robertwebbe schreef op dinsdag 05 december 2006 @ 09:52:
[...]
Maar ik heb ook het vermoeden dat er 'binnenkort' een upgrade te verwachten is zodat de N91 alsnog native A2DP gaat ondersteunen. In eerste instantie dacht ik dat alleen dat de 8 GB versie A2DP en AVRCP ondersteuning zou bieden maar ondertussen heb ik een gerucht gehoord dat de firmware voor de 8 GB versie ook te gebruiken is voor de 4 GB versie. Het is dus wellicht slechts een kwestie van een grotere HD en een andere kleur behuizing. Het zou gaan over firmware versie 3.00.040.
Vingers kruisen dan maar! ;) Bedankt!

[ Voor 10% gewijzigd door Verwijderd op 05-12-2006 13:56 . Reden: laatste paste beter in n91 topic ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Vandaag ontvangen en getest: de Samsung X830, een MP3 speler met ingebouwde telefoon
Afbeeldingslocatie: http://cache.gizmodo.com/assets/resources/2006/11/SGH_X830_4_jpg.jpg
voorzien van A2DP en AVRCP bluetooth (1.2). Als je de SGH-X830 koopt, zit er om de doos een instructie bij hoe je (tot 31 jan 2007) gratis een i.Tech BLUEBAND A2DP headset kunt ontvangen via de Samsung FunClub.
Afbeeldingslocatie: http://img.shopping.com/cctool/PrdImg/images/pr/177X150/00/01/d2/0c/04/30542852.JPG

Echter kreeg ik het niet zomaar aan de praat en na een belletje weet ik de truuk. Ik denk dat ik niet de enige zal zijn die het niet kan vinden dus vandaar hier de oplossing om het voor elkaar te krijgen.

Uitgangspunt: de A2DP headset is nog niet gepaired

- Zet je headset in pairingmode
- Doe de X830 dicht
- Druk op de ronde knop binnen de draaischijf en houdt die een seconde of 3 ingedrukt
- Druk op de onderzijde van de draaischijf
- Kies Afspelen via > en druk op de ronde knop binnen de draaischijf
- Kies Bluetooth stereo headset en druk op de ronde knop binnen de draaischijf
- Open de X830
- Kies Apparaat zoeken
- Kies je headset
- Toets de PIN code in (de standaard PIN voor de i.Tech BLUEband is 8888) en druk OK
- Na koppeling de X830 weer sluiten

Misschien een beetje vreemd maar vergeet niet dat het een MP3 speler is... :Y

Persoonlijke mening over de A2DP weergave: weinig lage tonen, zelfs met equalizer op maximaal, daardoor toch een beetje een tegenvaller. Ook met de bedrade headset zit er weinig bass in dus het zat hem niet in de bluetooth verbinding. Voor BT 1.2 was de verbinding overigens wel heel stabiel, geen plopjes waargenomen.

Bij de weg, de Sony Ericsson HBH-DS970, de Logitech HS200 en de Nokia BH-601 werken niet op de X830. Ik ben nog aan het onderzoeken waarom precies niet.
De headsets die wel werkten zijn: Nokia BH-500, Motorola HT-820, i.Tech BLUEband en Clip's, Jabra BT320 en BT620. De Plantronics heb ik nog niet kunnen testen omdat de accu defect is :(

[ Voor 17% gewijzigd door robertwebbe op 06-12-2006 09:58 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik probeer mezelf op de hoogte te houden van de a2dp headsets en ik heb een model van Sony gevonden dat mij het meeste aanspreekt. Ik heb er hier alleen nog niet over gelezen.

Hij is al in Nederland te krijgen. Het gaat hier om de Sony DR-BT30Q

Afbeeldingslocatie: http://www.ixbt.com/news/dvd/bugz/sony-DRBT30QB.jpg

Iemand hier ervaring mee?

Acties:
  • 0 Henk 'm!
De afbeelding werkt niet. Hierbij een van de DR-BT30Q werkt niet (advies verkoopprijs 129,-):
Afbeeldingslocatie: http://productimages.sony-europe.com/IM_DRBT30Qblack.jpg

Er zijn nog twee modellen; ook nog de DR-BT20NX (advies verkoopprijs 99,-):
Afbeeldingslocatie: http://productimages.sony-europe.com/IM_DRBT20NX.jpg

en de DRBT10CX (advies verkoopprijs 99,-):
Afbeeldingslocatie: http://productimages.sony-europe.com/IM_DRBT10CX.jpg

Voor een overzicht en vergelijking van technische specs, zie deze link:
http://www.sony.nl/product/CompareProducts.action?site=odw_nl_NL&pcReturnUrl=%2Fproduct%2FProductComparisonWizard.action%3Fsite%3Dodw_nl_NL%26sectiontype%3DProduct%26modelName%3DDR-BT30Q&models=DR-BT30Q&models=DR-BT20NX&models=DRBT10CX

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ginz

Ginz

Trek Superfly 5 powered

Topicstarter
robertwebbe schreef op dinsdag 05 december 2006 @ 09:52:
[...]

Ik denk dat de applicatie wel zal werken, alleen moet je dan wel een i.Tech of MSI headset gebruiken. Ze hebben iets in de applicatie gebakken zodat die dus alleen voor deze merken werkt.

Robert, waar haal jij die geruchten vandaan?

Als ik bij Google 'N91 3.00.040' invoer kijg ik maar 1 hit, naar jouw lijst.

-

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Ginz schreef op woensdag 06 december 2006 @ 13:37:
Robert, waar haal jij die geruchten vandaan?
Contacten... ;)

Wat is de huidige versie die er nu is voor de RM-43? En staat de RM-158 al in de lijst?

[ Voor 21% gewijzigd door robertwebbe op 06-12-2006 15:32 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ginz

Ginz

Trek Superfly 5 powered

Topicstarter
RM-43 = 2.10.013

Nope, die staat nog niet in mijn lijst. :|

Edit:
Toch wel, alleen verder nog niets over bekend

[ Voor 33% gewijzigd door Ginz op 06-12-2006 16:09 ]

-

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ebbie
Heb eindelijk mijn sony HBH-DS970 met de E900 van mijn zusje getest. Kraakhelder en warm geluid! Ligt dus duidelijk aan de bluetoothimplementatie in de vario II. Hoop dat een romupdate uitkomst biedt.....

edit: Wat zoeken op xda-developers leert dat enkele diehard bezig zijn om de widcomm-stack naar de TyTn te poorten. Stereo headset hebben ze al werkend, alleen gewone headset nog niet. Kwestie van dagen waarschijnlijk. Meer hier http://forum.xda-develope...hread.php?t=285419&page=2

[ Voor 42% gewijzigd door Ebbie op 06-12-2006 23:58 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

robertwebbe schreef op woensdag 06 december 2006 @ 09:27:
[...]
De afbeelding werkt niet. Hierbij een van de DR-BT30Q werkt niet (advies verkoopprijs 129,-):

Er zijn nog twee modellen; etc..
Heb jij ook ervaringen met 1 van deze modellen?
Ik zou de DR-BT30Q graag willen gebruiken met mijn Samsung D900 en mijn Sony Vaio Laptop (met bleutooth 1.2 a2dp)

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Verwijderd schreef op woensdag 06 december 2006 @ 20:26:
Heb jij ook ervaringen met 1 van deze modellen?
Ik zou de DR-BT30Q graag willen gebruiken met mijn Samsung D900 en mijn Sony Vaio Laptop (met bleutooth 1.2 a2dp)
Nee, helaas. Ik denk ook niet dat ik ze ga krijgen, ik krijg meestal alleen van die fabrikanten die iets via de telecomretail proberen te verkopen. Ik denk dat dit meer een bruingoed retail product is. Maar wie weet...

Hij zal denk ik prima werken op je D900. Of het werkt op je Sony Vaio is afhankelijk van de bluetooth software die op je laptop staat. Als dat de Microsoft bluetooth stack is, dan kun je het vergeten. Als je de Widcomm, BlueSoleil, Toshiba PC-Bluetooth stack of de AVM Blue-Fritz! hebt, dan zou het wel moeten werken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Heb eindelijk mijn sony HBH-DS970 met de E900 van mijn zusje getest. Kraakhelder en warm geluid! Ligt dus duidelijk aan de bluetoothimplementatie in de vario II. Hoop dat een romupdate uitkomst biedt.....
Werkte het echt naar behoren zonder dat de muziek skipt op deze tel, aangezien die 1.2 ondersteund? heb de samsung namelijk ook en zit te twijfelen om die sony's ook aan te schaffen. Kan ze ook prima gebruiken op me laptop namelijk, alleen vind het een wat prijzige investering als de muziek om de zoveel seconde skipt.

Alvast bedankt voor je reactie! :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ginz

Ginz

Trek Superfly 5 powered

Topicstarter
robertwebbe schreef op woensdag 06 december 2006 @ 21:54:
[...]
Nee, helaas. Ik denk ook niet dat ik ze ga krijgen, ik krijg meestal alleen van die fabrikanten die iets via de telecomretail proberen te verkopen. Ik denk dat dit meer een bruingoed retail product is. Maar wie weet...

Hij zal denk ik prima werken op je D900. Of het werkt op je Sony Vaio is afhankelijk van de bluetooth software die op je laptop staat. Als dat de Microsoft bluetooth stack is, dan kun je het vergeten. Als je de Widcomm, BlueSoleil, Toshiba PC-Bluetooth stack of de AVM Blue-Fritz! hebt, dan zou het wel moeten werken.
Behalve als je Vista heb, toch?

-

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• InsjaHH
Ebbie schreef op woensdag 06 december 2006 @ 17:10:
Hmm, vreemd hoor. Ik heb de DS970's ook sinds kort en hij werkt perfect op mijn Vario II. Daarmee bedoel ik, vrijwel geen skips, mooi helder en warm geluid (zoals jij het omschrijft), geen gedoe met profielen, connect automatisch weer terug naar je telefoon (of anders als je op het call / play knopje drukt). In ieder geval wel mooi dat ze bezig zijn met die BT stack, we zien wel hoe 't verloopt.

Overigens heb ik het ook werkend met mijn K750i (!), echter moet je hem in Singlepoint zetten en *altijd* opnieuw pairen. Een bestaande pair gebruiken nadat je BT aan/uit en/of headset aan/uit hebt gezet werkte niet, waarom is mij ook niet echt bekend. Hij zegt dan weer vrolijk "Bluetooth connection failed".

Misschien dat Robert/Guido hier nog een theorie over hebben? Verder stoor ik me hier niet aan, ik zal hier zelf nog eens verder naar kijken. Het lijkt net alsof er met een verkeerde PIN of iets dergelijks probeert te connecten (implementatie verschillen?).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ebbie
Verwijderd schreef op donderdag 07 december 2006 @ 00:57:
[...]

Werkte het echt naar behoren zonder dat de muziek skipt op deze tel, aangezien die 1.2 ondersteund? heb de samsung namelijk ook en zit te twijfelen om die sony's ook aan te schaffen. Kan ze ook prima gebruiken op me laptop namelijk, alleen vind het een wat prijzige investering als de muziek om de zoveel seconde skipt.

Alvast bedankt voor je reactie! :)
Hmm, heb het niet echt langdurig getest. Was namelijk vooral benieuwd naar de kwaliteit van het geluid en dat dat stukken beter was had ik direct door. Zal nog eens wat langer luisteren.Implementatie qua software is in ieder geval erg goed, werkt veel handiger dan windows mobile.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ebbie
InsjaHH schreef op donderdag 07 december 2006 @ 12:55:
[...]

Hmm, vreemd hoor. Ik heb de DS970's ook sinds kort en hij werkt perfect op mijn Vario II. Daarmee bedoel ik, vrijwel geen skips, mooi helder en warm geluid (zoals jij het omschrijft), geen gedoe met profielen, connect automatisch weer terug naar je telefoon (of anders als je op het call / play knopje drukt). In ieder geval wel mooi dat ze bezig zijn met die BT stack, we zien wel hoe 't verloopt.
Dat is toch typisch. Welke rom en radioversie gebruik jij? ik heb de radio een keer geupgrade naar een nieuwe, misschien is de oude beter? Toch ook wonderlijk dat verder iedereen loopt te roepen om een andere bluetooth-stack.

[ Voor 6% gewijzigd door Ebbie op 07-12-2006 13:58 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Ginz schreef op donderdag 07 december 2006 @ 10:41:
[...]
Behalve als je Vista heb, toch?
Ik acht de kans klein dat er nu al mensen zijn die Vista gebruiken. Daarnaast heb ik het zelf helaas nog niet aan de slag weten te krijgen. Je kunt prima pairen en hij ziet de beschikbare profielen ook maar als je ze dan wilt gebruiken gaat dat mis, er is een devicedriver voor nodig die blijkbaar nog niet beschikbaar is. Ik hoop dat Microsoft ze binnenkort wel beschikbaar heeft.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Ebbie schreef op donderdag 07 december 2006 @ 13:57:
[...]
Dat is toch typisch. Welke rom en radioversie gebruik jij? ik heb de radio een keer geupgrade naar een nieuwe, misschien is de oude beter? Toch ook wonderlijk dat verder iedereen loopt te roepen om een andere bluetooth-stack.
Een hogere versie wil bij HTC zeker niet zeggen dat die beter is! Als je een beetje thuis bent in het flashen zou ik het gewoon zelf proberen, hoe werkt die bij jou op je apparaat. Ik heb zelf een Wizzard (i-mate JasJar) en heb er nu een ROM op staat met AKU3.3 en nog steeds een relatief oude radioversie. Alleen mensen met T-Mobile schijnen baat bij te hebben met die nieuwere versie. Wellicht is die dan geoptimaliseerd voor de MDA Pro versie.

Ik weet het niet zeker maar volgens mij heeft de radioversie alleen betrekking op het GSM/UMTS radiogedeelte en niet op de bluetooth en/of WiFi. Maar dat weet ik niet zeker...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• InsjaHH
robertwebbe schreef op donderdag 07 december 2006 @ 17:07:
Een hogere versie wil bij HTC zeker niet zeggen dat die beter is! Als je een beetje thuis bent in het flashen zou ik het gewoon zelf proberen, hoe werkt die bij jou op je apparaat. Ik heb zelf een Wizzard (i-mate JasJar) en heb er nu een ROM op staat met AKU3.3 en nog steeds een relatief oude radioversie. Alleen mensen met T-Mobile schijnen baat bij te hebben met die nieuwere versie. Wellicht is die dan geoptimaliseerd voor de MDA Pro versie.

Ik weet het niet zeker maar volgens mij heeft de radioversie alleen betrekking op het GSM/UMTS radiogedeelte en niet op de bluetooth en/of WiFi. Maar dat weet ik niet zeker...
Dat zou inderdaad goed kunnen, lijkt mij ook een redelijk goede aanname. Maar voor de volledigheid:

ROM: 1.21.114.3 van 20-06-06 (HERM300 / out of the box)
Radio: 1.05.02.00
Protocol: 32.36.7010.04H

@Robert
Op het moment van schrijven is er helaas nog geen ROM uitgebracht met AKU 3.3 voor de Vario II / TyTN. Nog eventjes wachten en dan ben ik op zich ook wel bereid om te flashen. Maar ach, het zooitje werkt nu naar behoren, dus we wachten lekker rustig af :).

Weet jij iets af van mijn vraag over DS970 en de K750i? Misschien heb je dit fenomeen eerder gehad met een andere combinatie headset en telefoon :?.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ebbie
robertwebbe schreef op donderdag 07 december 2006 @ 17:07:
[...]

Volgens mij heb je gelijk over die radio, bevestigd door de xda-dev wiki:
The radio ROM provides improvements on the GSM radio stack and this has effect into GSM signal, AT command interface, GSM data modem (3G, GPRS, EDGE, HSDPA, etc...) controlled by the Radio Interface Layer (RIL). Radio stack has nothing to do with WiFi or bluetooth, it is only for the GSM part of the device.
Wacht dus even op die nieuwe stack...

Acties:
  • 0 Henk 'm!
InsjaHH schreef op donderdag 07 december 2006 @ 18:47:
[...]
@Robert
Overigens heb ik het ook werkend met mijn K750i (!), echter moet je hem in Singlepoint zetten en *altijd* opnieuw pairen. Een bestaande pair gebruiken nadat je BT aan/uit en/of headset aan/uit hebt gezet werkte niet, waarom is mij ook niet echt bekend. Hij zegt dan weer vrolijk "Bluetooth connection failed".

Misschien heb je dit fenomeen eerder gehad met een andere combinatie headset en telefoon :?.
Ik heb het nog nooit eerder meegemaakt zoals je het beschrijft.

Heb je wel de laatste firmware op je K750i staan? Deze kun je er zelf in flashen via deze link.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ginz

Ginz

Trek Superfly 5 powered

Topicstarter
Het lijkt mij ook dat dit aan jouw K750i moet liggen. Een andere verklaring zou ik er ook niet vor hebben.

-

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ebbie
Het is ze gelukt, de heren van xda-dev hebben de broadcomm geport met als resultaat een veel beter geluid. Het is nog experimenteel maar al wel te downloaden. http://forum.xda-develope...hread.php?t=285419&page=5

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• InsjaHH
Ginz schreef op vrijdag 08 december 2006 @ 08:52:
Het lijkt mij ook dat dit aan jouw K750i moet liggen. Een andere verklaring zou ik er ook niet vor hebben.
Hmm, het blijft raar. Nu werkt het weer wel, haha ;). Handiger is natuurlijk (stom van mijzelf) om eerst BT op de K750i aan te zetten, vervolgens de DS970 aanzetten waarbij hij zelf weer automatisch connect naar de telefoon, zonder iets te moeten doen.

Ik ga zo mijn probleem opnieuw testen, ik had toen namelijk eerst de DS970 aangezet en daarna pas de K750i z'n BT. Connecten dmv connect van headset onder my handsfree menu. Toen gaf hij me dus de "Bluetooth connection failed".

Correctie: het zooitje werkt wel gewoon, ook in het tweede geval met eerst DS970 aan en vervolgens handmatig connecten via de K750i! * InsjaHH een happy person :9.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
InsjaHH schreef op vrijdag 08 december 2006 @ 16:21:
[...]
Correctie: het zooitje werkt wel gewoon, ook in het tweede geval met eerst DS970 aan en vervolgens handmatig connecten via de K750i! * InsjaHH een happy person :9.
Ook het beste paard van stal struikelt wel eens :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

jongens ik heb een vraag,

Ik heb een Samsung E900 en ik zou graag het geluid van de mp3's over een laptop willen leiden die ok bluetooth ondersteund. Acer 5684.

Dit moet toch kunnen? beiden ondersteunen A2dp volgens mij... Ik krijg het niet voor elkaar namelijk

alvast bedankt voor de reacties!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Speedy-Andre
  • Registratie: Maart 2002
  • Nu online

Speedy-Andre

Sony ZL, XA, Nokia XR20

Beide kunnen muziek uitzenden, het zijn geen headsets :P

PVoutput 2x Toshiba Daiseikai 8 3,5kW, SWW Atlantic Explorer V3 200l. Gasloos aug 2016, 8620Wp, Monoblock Panasonic J 7kW

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Heeft iemand al een vervanger voor / of ervaringen emt een gelijkwaardig product als de Jabra BT320s? http://www.jabra.com/Jabr.../MobileMusic/JabraBT320S/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ginz

Ginz

Trek Superfly 5 powered

Topicstarter
Speedy-Andre schreef op dinsdag 12 december 2006 @ 18:54:
Beide kunnen muziek uitzenden, het zijn geen headsets :P
Zou je toch de computer niet op een bepaalde manier kunnen configureren als een gateway? Ik kan mij nog wel herinneren dat het volgens mij een keer gelukt is om in mono kwaliteit muziek van mijn telefoon naar de PC te streamen...

Of heb ik nu een nieuw profiel uitgevonden? A2GP (Advanced Audio Gateway Profile)

-

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Le0032
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 05-02-2023
Ben op dit moment in het bezit van een N73. Iemand bekend of deze dmv een software update AD2P gaat ondersteunen zoals - ik meen - bij de 8800 het geval was?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DaannO
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 04-07 09:17
Le0032 schreef op dinsdag 12 december 2006 @ 23:31:
Ben op dit moment in het bezit van een N73. Iemand bekend of deze dmv een software update AD2P gaat ondersteunen zoals - ik meen - bij de 8800 het geval was?
De musicedition ondersteunt a2dp. Misschien dat een sp dat er in kan flashen voor je. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ginz

Ginz

Trek Superfly 5 powered

Topicstarter
Hij heeft al de ME firmware in zijn N73 ;)

Ik wist alleen niet dat die A2DP ondersteuning had.....

-

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DaannO
  • Laatst online: 04-07 09:17
Ginz schreef op dinsdag 12 december 2006 @ 23:47:
Hij heeft al de ME firmware in zijn N73 ;)

Ik wist alleen niet dat die A2DP ondersteuning had.....
D8 van wel toch? Of heb ik dat nou verkeerd gelezen.

* DaannO gaat op onderzoek uit! :?

Edit: De N91 ME heeft a2dp, de N73 ME niet dus. Sorry voor de bad info. :(

[ Voor 11% gewijzigd door DaannO op 12-12-2006 23:58 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

hey ik wil misschien zo een A2DP headset aanschaffen, alleen vroeg ik me af.. is het ook mogelijk om deze dingen te koppelen aan je laptop? dus dat ik draadloos muziek kan luisteren vanaf me laptop. (Toshiba bleutooth, ingebouwt in me dell inspiron 640m)

Verwijderd

psst :X

• mistercash
  • Laatst online: 30-10-2024
Als je een radio hebt die a2dp, avrcp en MP3 ondersteunt.
Kun je dan ook de titels van de liedjes op uw radio zien?

• Eddos
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 21:50
Verwijderd schreef op woensdag 13 december 2006 @ 11:01:
hey ik wil misschien zo een A2DP headset aanschaffen, alleen vroeg ik me af.. is het ook mogelijk om deze dingen te koppelen aan je laptop? dus dat ik draadloos muziek kan luisteren vanaf me laptop. (Toshiba bleutooth, ingebouwt in me dell inspiron 640m)
Ja, het kan wel.

Verwijderd

Ik heb sinds vandaag een DR-BT20NX van sony in mijn bezit. Deze werkt helemaal top in combinatie met de samsung E900. Loepzuiver geluid zonder plopjes...

Ik heb ook een laptop waar bluetooth opzit. Was eigenlijk ook de reden van de aanschaf van die oordopjes. Alleen hij verbind wel met de oordopjes... Je hoort het ook als je de dopjes in doet... iets wat ruizen lichtjes... Alleen het geluid blijft ie over de speakers van de laptop spelen? iemand een idee waar dat aan kan liggen? Widcomm is de fabrikant geloof ik...

Alvast bednakt voor de reacties!!

Verwijderd

Kan je op die DR-BT20NX geen eigen dopjes gebruiken?
Pagina: 1 ... 4 ... 14 Laatste