Dat het oud is, en dat het al veker is langsgekomen...
Naja een bericht van een maandje geleden vind ik nog niet echt super oud ofzo, daarnaast was ik het nog niet tegengekomen in deze topics, mocht dat wel zo zijn, mijn excuses.
Hoezo vreemd? Als ze elke keer hetzelfde doen dan slaat je serie ook dicht. Als ze nou es iets echt nieuws doen dan kunnen ze weer innoveren. De klachten die mensen ook hebben op TP is dat het teveel lijkt op OoT. Het is wel een goed spel, maar vernieuwend nee (afgezien van de Wii controls dan). Dus het lijkt mij zeker een goed idee om een totaal andere gameplay stijl te gaan gebruiken. Daar kan veel moois uit voorkomen als ze het goed doen. En nintendo kennende zullen ze dat ook vast wel doen.
Ik snap dat niet. Iedereen liep tijdens Wind Waker te zaniken over die cell-shading en de kinderachtige stijl, men beschouwde OoT als de ultieme Zelda. Nu is er TP, helemaal in de stijl van OoT en lekker realistisch, iedereen happy zou je denken, maarnee, nu lijkt het weer te veel op OoT, wat wil men dan? Begrijp me niet verkeerd, innovatie in de Zelda serie is volgens mij cruciaal, wat ik bedoelde was een volledig andere versie (zoals 2D op de Wii, of in de vorm van een FPS (wat ik op andere fora lees)) trekt me totaal niet aan, dat wilde ik ermee zeggen.
En trouwens, volgens mij komt het veel vaker voor dat nintendo aan meerdere Zelda games tegelijk werkt (zeker op het "einde" van de ontwikkeling van een zelda game). En dat zijn natuurlijk allemaal andere teams die die games bedenken/ontwikkelen.
Tuurlijk zal het vaker voorkomen dat er tegelijk aan meerdere Zelda games wordt gewerkt, maar geheel andere teams zijn het zeker niet. Aan het hoofd van ieder team staat in elk geval een Myamoto of Aunoma (of hoe je die namen ook spelt

)
Kortom, imho is innovatie van levensbelang om de Zelda serie levend te houden. Maar als ik opmerkingen als: "Het lijkt teveel op OoT" hoor dan breekt mijn klomp, wat willen mensen dan eigenlijk precies? De stijl van TP past naar mijn idee het beste bij een Zelda game. In een opvolger zie ik het liefst een nog grotere wereld (a la Oblivion), meer tempels, meer puzzels, moelijkere eindbazen en een nog epischer verhaal, dat is volgens mij de richting die Zelda op moet. Online gameplay o.i.d. (zoals ik meerdere keren heb gelezen) zie ik niet zo zitten. Downloadable content daarintegen wel, het lijkt me super als zo'n game via updates continu wordt uitgebreid.