[WC] Het grote waterkoelings topic deel XXI Vorige deel Overzicht Volgende deel Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 9 ... 11 Laatste
Acties:
  • 9.872 views sinds 30-01-2008

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Deadsy
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 14:39
Anoniem: 145939 schreef op woensdag 21 februari 2007 @ 18:41:
Heeft iemand enig idee waar ik de MCW60 G80 adapter kit kan kopen.

Op de Swiftech site staat deze aangeboden voor 6,- dollar.

Bedankt alvast
mail winkels die veel swiftech spullen verkopen.

in de Swiftech reseller lijst staan 2 nederlandse shops:
http://www.spacepromotion.nl/index.php?pnr=04&ctg=6
en
http://www.oc-shop.nl/nl/

mail die 2 eens want ik kan me in nederland of duitsland geen winkel indenken die de adapter kit in hun shop heeft staan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JohnnyV76
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 30-05 21:46
Anoniem: 145939 schreef op woensdag 21 februari 2007 @ 18:41:
Heeft iemand enig idee waar ik de MCW60 G80 adapter kit kan kopen.

Op de Swiftech site staat deze aangeboden voor 6,- dollar.

Bedankt alvast
In nederland nergens... ik heb me rot gezocht maar de enkele winkels die spullen van Swiftech verkopen kunnen niet aan de adapter kit komen. Spaar jezelf de moeite. Ik ga hoogstwaarschijnlijk binnenkort de MCW60 kit in Amerika bestellen met heatsinks en G80 adapter. Weet niet of dit het enige is wat je nodig hebt maar als je mee wilt doen met bestellen dan kunnen we de shipping kosten delen... zie ook hierboven mijn eerdere post.

Wise men speak because they have something to say; Fools because they have to say something

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PilatuS
  • Registratie: September 2002
  • Niet online
Misschien even resizen ? Dit is meer dan 5MB aan foto's :P

Die slang bij de voeding ziet er niet echt gezond uit zo plat. Bij de GPU trouwens ook. Niet echt goed voor je flow. Ik zou er zeker wat aan doen.

@ixl85. Op het 2e plaatje kan je net de pomp zien rechts onderin.

[ Voor 75% gewijzigd door PilatuS op 21-02-2007 20:54 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ixl85
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 19:40
Owww, er zitten wel heftige knikken in je setup... ik zie er 3...
Mijn tip voor jouw: volgende upgrade: je case.

Verder wel netjes gedaan maar je hebt wel veel verschillende aansluitingen.
Slangpilaren ZONDER klem (rad), pushin, slangpilaren met klem en volgensmij onder in je case een verloopstuk van kleine naar grote slang.

Waar zit je pomp btw? :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 134214

Idd, ff resizen...

Idd, zou zowiezo ook anders routen.
Die voeding wordt ook warm en geeft die dus ook aan de slang af....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Goesiman
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 24-03-2024
Beetje jammer van die draak en die witte drives. Voor de rest wel een leuk waterkoelingssetje :) .

[CiP] Le Régional Built To Last.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PilatuS
  • Niet online
De case upgraden is idd geen slecht idee. Mijn vorige kast had ook ongeveer deze maten waardoor het erg krap wordt bij de voeding en CD/DVD drives. Vooral als daar nog slangen lopen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Roamor
  • Registratie: Mei 2004
  • Niet online
Mja, een nog grotere case is imho niet nodig, die is volgens mij groot zat (ik heb ze veel kleiner met WC gezien, Shuttles etc). Ik zou alleen die slang die van je VGA naar het rad gaat, vóór die kabelbundel langs halen, dan zal hij denk ik niet zo plat worden gedrukt tegen de voeding.

Edit: de eerste keer is altijd een beetje aankloten. Ik heb mijn opstelling de eerste maanden ook een keer of drie veranderd. :)

En waarom heb je eigenlijk een dubbele optische drive? Dat scheelt ook weer een dikke IDE kabel door je kast.

[ Voor 41% gewijzigd door Roamor op 21-02-2007 21:37 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JohnB
  • Laatst online: 17-03 20:11
Ik vind die tyrips echt heel lelijk. Tijdelijke oplossing neem ik aan?
En inderdaad, die knikken,, :?

[ Voor 48% gewijzigd door JohnB op 22-02-2007 07:25 ]

• icecoolsniper
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 23:09

icecoolsniper

never run from a sniper!

Ik ga de case echt niet upgraden! Ik heb er zoveel werk in zitten.

Die tie-wraps zijn ervoor zodat er geen vocht sijpelt uit de y-splitter.

Ik weet dat er knikken in zitten maar ik had niet genoeg slang meer. Ik vind het voorlopig zo wel goed en de temps zijn echt prima. De flow is ook wel goed, want ik zie het water flink door het reservoir stromen.
Als ik ook voel aan de slangen voel ik ook het water stromen.

De pomp staat rechts onderin, zie de 2e foto.

Slangpilaren zijn niet nodig bij de radiator, de slang zit er echt superstrak omheen. Verder zitten er 2 verloopstukken in van 1/2" ID naar 1/2" OD.

Wat is er mis met de draak? En wat betreft die drives, tsja zwart of zilver vond ik helemaal niet mooi met blauw. Misschien dat ik ze ooit nog spuit.

http://www.tweakers.net/gallery/58175/sys

• DJ-Promo
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 21:45
Het ziet er mooi uit maar die slangen vanaf de vga zou ik zeker vervangen.
Als je dan toch een paar meter slang koopt neem dan gelijk een paar extra slangklemmen mee of doe tieraps op de slangpilaren van de radiator.
Jij wil niet zien dat een slang losschiet en al het water als een waterval door je kast stroomt. :X

• yori1989
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 10-05 11:09
DJ-Promo schreef op donderdag 22 februari 2007 @ 07:02:
Het ziet er mooi uit maar die slangen vanaf de vga zou ik zeker vervangen.
Als je dan toch een paar meter slang koopt neem dan gelijk een paar extra slangklemmen mee of doe tieraps op de slangpilaren van de radiator.
Jij wil niet zien dat een slang losschiet en al het water als een waterval door je kast stroomt. :X
Pushfittings ;)

• waterking
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 07-01 12:23
JohnnyV76 schreef op woensdag 21 februari 2007 @ 19:22:
[...]

In nederland nergens... ik heb me rot gezocht maar de enkele winkels die spullen van Swiftech verkopen kunnen niet aan de adapter kit komen. Spaar jezelf de moeite. Ik ga hoogstwaarschijnlijk binnenkort de MCW60 kit in Amerika bestellen met heatsinks en G80 adapter. Weet niet of dit het enige is wat je nodig hebt maar als je mee wilt doen met bestellen dan kunnen we de shipping kosten delen... zie ook hierboven mijn eerdere post.
mail eens met freezinghardware.nl die kunnen ze vast krijgen ! :)

klik hier voor de specs van m'n systeem || ook al is INTEL nog zo snel AMD achterhaalt hem wel

• DrumandBass
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 06-04 09:22

DrumandBass

Less is more!

Screwfittings ;) :P

Formd-T1 Custom Loop 5600X 6800XTMNB

• PassieWassie
  • Laatst online: 30-03 09:55
Misschien dat jullie me kunnen helpen met het volgende.

Op het moment van schrijven heb ik bijna mijn systeem zoals ik het wil hebben, dit bevat:
  • Swiftech Storm
  • MCW60 @ Ageia
  • EK-x1900 waterblok
  • Thermochill rad p120.2
  • Hydor L30
Na het toevoegen van het Ek waterblok in de loop is de flow toch wel behoorlijk ingekakt. nu zit ik dus te kijken naar een nieuwe pomp, maar zit ik nog te twijfelen tussen deze twee:
  • Laing D5
  • Laing DCC ultra AGB
De bovenste geeft meer flow, maar de tweede is meer geschikt voor setups met veel weerstand. Ik gebruik 3/8'' tygon slang, dus ik neig nogal naar de DCC ultra omdat deze meer druk levert voor m'n storm.

Wat denken jullie hiervan ?

Specs: http://specs.tweak.to/14936= Nieuwe Spekjes mensen !

• Extreme smell
  • Registratie: April 2006
  • Laatst online: 30-05 10:55
ik zou persoonlijk voor de D5 gaan, omdat het drukverschil tussen de D5 en de DCC niet heel erg groot is, en de D5 behoorlijk wat liters meer kan wegwerken dan de DCC

Anoniem: 145939

Zeker de D5 neem voor de looks de 1/2 inch. Prachtige pomp, zoveel beter als de L30
Succes!

• Extreme smell
nog ff wat anders.
Ik heb al gezegd dat ik wat spullen bij Alphacool heb gekocht om mijn BigWater set zoveel mogelijk te vervangen. Dit heb ik dus gister binnengekeregen:

Afbeeldingslocatie: http://img253.imageshack.us/img253/3159/computer001customyu4.jpg

Nu gaat dit in dit barrel:

Afbeeldingslocatie: http://img341.imageshack.us/img341/4296/computer002ca6.jpg

Afbeeldingslocatie: http://img522.imageshack.us/img522/960/computer003customgj5.jpg

Nu denkt iedereen natuurlijk: omg, wat een @#$% zooi! hoe zou hij dat daarin durven stoppen!
En dan zeg ik: jullie hebben gelijk, want her komt ook niet in deze bak, maar in dit monster:

Afbeeldingslocatie: http://www.gigabyte.com.tw/FileList/Image/chassis_productimage_gz-fa1ca-ats(atb)_big.jpg

Deze heeft ook in de achterkant twee gaten met rubberen beschermranden waar je je slangen goed doorheen kunt hangen, aangezien ik het reservoir een de buitenkant wil hangen. Ik moet alleen nog een beetje klooien met de radiator, omdat ik niet zeker weet dat ie past. Ik kan nog niet beginnen, want de winkel waar ik de kast heb besteld is niet zo snel, maar ik hoop dat ik hem morgen binnenheb :)

[ Voor 21% gewijzigd door Extreme smell op 22-02-2007 17:19 ]

• TEAMIKKE
  • Registratie: Februari 2006
  • Niet online
Mooi spul en nog mooiere kast :)

Edit: Ik ga de reservoirs zelf maken :) Ik heb er 3-4 nodig en anders zou ik 70+ euro kwijt zijn aan reservoirs 8)7 Ik koop gewoon een plexie buis van een meter voor 12 euro en maak er zelf wel gaten enz. in ;)

[ Voor 77% gewijzigd door TEAMIKKE op 22-02-2007 18:32 ]

• Goesiman
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 24-03-2024
TEAMMIKE, haal je het plexiglas bij bouwplastics.nl vandaan? Oja, en neem even een kijke in mijn Casemod topic (zie handtekening). Ik ben nog op zoek naar een DVI kabel met hoekkoppeling, en je zei eerder al dat die te krijgen zijn, maar waar?

[CiP] Le Régional Built To Last.

• Extreme smell
dat gaat wel heel offtopic en kan volgens mij beter door DM gedaan worden ;)
TEAMIKKE schreef op donderdag 22 februari 2007 @ 17:41:
Mooi spul en nog mooiere kast :)

Edit: Ik ga de reservoirs zelf maken :) Ik heb er 3-4 nodig en anders zou ik 70+ euro kwijt zijn aan reservoirs 8)7 Ik koop gewoon een plexie buis van een meter voor 12 euro en maak er zelf wel gaten enz. in ;)
Bedankt, maar hoe dik is die buis dan precies? ik heb hier een buis van 3 mm dik

[ Voor 74% gewijzigd door Extreme smell op 22-02-2007 22:22 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TEAMIKKE
  • Niet online
Hij is 50x46 dus 2 mm wanden. Opzich dik genoeg als ik zie hoe dik dat is met mijn ALu. Ik heb ook nog wel een G1/4'' tap en dan maak ik een dop en bodem van UV plexie :) Ziet er ook nog eens leuker uit. Ze hebben ook kleine buisjes van 10x8 waar ik dan de inlaat en dergelijke van maak. Als ik ze klaar heb zal ik het wel ff laten zien. Kijk anders ook af en toe naar mijn topic. Daar staat alles ook gewoon :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

@Johnny ik doe mee! De mail is verstuurd naar je hotmail.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sky-
  • Niet online

sky-

ella 👌

Mooi zeuz1980, scheelt weer in verzendkosten voor ieder :)

don't be afraid of machines, be afraid of the people who build and train them.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _AvA_
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 07-08-2024

_AvA_

en dat ben zo.

waar hebben jullie het over?

Helaas moet ik mijn waterkoeling steeds verder uitstellen, omdat er hier gewoon dingen stuk gaan.

Ik heb een X-Fi Elite Pro gekocht, en ben aan het sparen voor een nieuwe surround receiver omdat er vanmiddag rook uit mijn oude kwam.

Ik weet in ieder geval zeker dat er 2 240x120 radiatoren in komen, met een D5 pomp, en een TDX CPU blok. Ik weet niet of ik me wel ga wagen aan een VGA blok omdat ik waarschijnlijk bij die tijd mijn videokaart ga vervangen.

Extreme smell, heb je je kast nou al? Misschien kom ik deze week ff kijken als je het af hebt.

Droogkloot.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PilatuS
  • Niet online
Waarom gaan voor totaal 4x120mm als je nog niet eens de GPU mee gaat koelen ? Met een 3x120mm rad kan je al makkelijk CPU/GPU/NB koelen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JohnnyV76
  • Laatst online: 30-05 21:46
We hebben het over de bestelling in de VS. Samen doen is wat aantrekkelijker qua verzendkosten...

Wise men speak because they have something to say; Fools because they have to say something

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ixl85
PilatuS schreef op vrijdag 23 februari 2007 @ 20:05:
Waarom gaan voor totaal 4x120mm als je nog niet eens de GPU mee gaat koelen ? Met een 3x120mm rad kan je al makkelijk CPU/GPU/NB koelen.
Kan makkelijk met 2x120!.
Heb het hier ook gehad (niet alleen cpu+gpu).
Temps leden er echt niet onder.
Er liep hier laatst toch ook iemand rond met cpu,nb,gpu op een 1x120 met nog "normale" temps...

Ik vind 4x120 idd een beetje overkill...

offtopic:
Pilatus: je speelt altijd maar kort he? css that is

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PilatuS
  • Niet online
Ja het kan idd al met 2x120. Persoonlijk zou ik alleen voor 3x120mm gaan met CPU/GPU/NB. Ik heb zelf mijn CPU en GPU gekoeld gehad met een 1x120mm met de fan op 6 volt. CPU en GPU waren beide ook nog eens flink overgeklokt.

offtopic:
Ja klopt, heb de laatste tijd niet zo heel veel zin meer. Volgende keer dat ik je tegenkom blijf ik wel wat langer :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Roamor
  • Niet online
ixl85 schreef op vrijdag 23 februari 2007 @ 20:15:

Er liep hier laatst toch ook iemand rond met cpu,nb,gpu op een 1x120 met nog "normale" temps...
:w

Ik heb zo'n twee jaar zo'n setup gehad met mijn Asetek Waterchill. Een Northwood 2.4@3.0, een 9800pro@XT (nu helaas dood) en de NB, met allemaal redelijke temps, rond de 30 tot 40 graden, afhankelijk van het weer etc.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Extreme smell
_AvA_ schreef op vrijdag 23 februari 2007 @ 20:03:
Extreme smell, heb je je kast nou al? Misschien kom ik deze week ff kijken als je het af hebt.
nee :( eerst een trage winkel, en dan nog een trage TNT post ;(
ixl85 schreef op vrijdag 23 februari 2007 @ 20:15:
[...]

Kan makkelijk met 2x120!.
Heb het hier ook gehad (niet alleen cpu+gpu).
Temps leden er echt niet onder.

Ik vind 4x120 idd een beetje overkill...

offtopic:
Pilatus: je speelt altijd maar kort he? css that is
_AvA_ houd namelijk nogal van overdrijven ;)
Ik heb btw nu mijn 7600GT en AMD Athlon 64 3000+ ook op een single rad gekoelt, mooie temps van 30-40 graden (VGA word gemiddeld 47 graden) en het heeft idd met het weer te maken, want in de snikhete zomer wil de temperatuur wel eens 10 graden meer worden :+ en dan draaien we gewoon de rad wat hoger, en dat scheelt weer 5 graden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _AvA_

_AvA_

en dat ben zo.

dat ook,
de NB komt erop, dan de CPU, VGA, misschien RAM, misschien HDD....
Overkill? ja...
Maar wel lekker stil EN met goede temps ;) en dat is waar het om gaat.
Bovendien wil ik altijd makkelijk kunnen upgraden. De pomp verraad al dat dit nog eens een grote set up kan worden. En 3x 120 zie ik niet zitten omdat ik een stacker 830 evo heb. Dat betekent rekenen per dual rad. Een enkele rad aan de acherkant is een mogelijkheid, maar zou een tweede 240mm rad in de weg zitten. Het moet gewoon in 1 keer goed zijn.

Owja, mijn luchtkoeling hier maakt minder herrie dan extreme smell's waterkoeling :P

Droogkloot.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ixl85
Je ram en hd's :O -O-
Heb je wel eens bekeken wat daar aanvast zit, hier een lijstje met pro's en cons:
Pro's (waar je _niks_ aan hebt)
Het ziet er vet uit.
(dus)Je kan 1337 doen bij je vriendjes.

Con's (die er te veel zijn)
Het heeft geen nut, het enige dat die dingen nodig hebben is airflow, aangezien je een stacker hebt (ik ook, de originele) zal dat geen probleem zijn. Airflow heeft je mobo ook nodig, dus profiteert je ram en hd hier ook van.
Google heeft laatst nog hun cijfers bekend gemaakt en verteld dat bij hun (asociaal groot aantal) hardeschijven de temperatuur niks uit maakt voor schrijffouten ed.

Het is duur
Het geeft een gigantische flowkiller, voornamelijk bij ramkoeling (sowieso is elk appart onderdeer weer z'n invloed er op).
Het geeft meer slangen om weg te werken en dus minder ruimte in je case en minder vrijheid.
Het is minder makkelijk om je hd's te vervangen/je geheugen (vooral hd's wil nogal eens gebeuren)
En had ik al gezegt dat het niet nodig was :+

Bij zulk soort dingen denk ik echt altijd: :Z
Koop voor dat geld dan een extra HD of nog meer ram als je het dan kwijt wil...

/edit
weet je btw hoe goed jij een 3*120 kwijt kan:
http://www.coolermaster.c...guage_s=2&p_serial=RC-830
Kijk dan vooral naar het allerlaatste plaatje ;)

/edit2
google link:
nieuws: Google: hoge temperatuur geen oorzaak van harddiskfouten

[ Voor 9% gewijzigd door ixl85 op 23-02-2007 23:10 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bassie
  • Registratie: November 2006
  • Laatst online: 12:19
Helemaal mee eens, als je bang bent dat je ram te warm word hang er dan een 80mm fannetje op 7V voor, dat is zat om je ram in de meeste gevallen koel te houden (niet bij exteem overvolten 2.5-3.0).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• yori1989
Hallo,

Ik wil bezig met me waterblock.. extra oppervlakte creeëren... Nu wil ik gaan solderen enzo.. maarrrrrrrrrrr:
Wat gaat er gebeuren met tin ? krijg ik hierdoor corrosie of roest e.d. ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ixl85
yori1989 schreef op zaterdag 24 februari 2007 @ 00:08:
Hallo,

Ik wil bezig met me <-- (Waarom zie ik dat iedereen overal doen, het is mijn of m'n niet me, vroeg het me gewoon af) waterblock.. extra oppervlakte creeëren... Nu wil ik gaan solderen enzo.. maarrrrrrrrrrr:
Wat gaat er gebeuren met tin ? krijg ik hierdoor corrosie of roest e.d. ?
Wat voor een blok is het? wat wil je gaan doen? wat zijn je plannen?
Ik kan zo natuurlijk niet zien waar je tin op wilt gaan smeren.

offtopic:
die zin loopt btw niet, nu ik toch bezig ben:
Ik wil ME bezig gaan houden met MIJN waterblok... zou hier wel voldoen ;)
tja, dit krijg je als je papers ed moet schrijven :p
extra edit: Me is het persoon, Mijn is iets van het ik persoon

[ Voor 19% gewijzigd door ixl85 op 24-02-2007 00:17 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• yori1989
ixl85 schreef op zaterdag 24 februari 2007 @ 00:13:
[...]

Wat voor een blok is het? wat wil je gaan doen? wat zijn je plannen?
Ik kan zo natuurlijk niet zien waar je tin op wilt gaan smeren.
Klopt het is Mijn waterblock (me =verneukt comptypen :P)

iig 'Tis een Asetek universal ding.. van Koper, ik wil er wat extra ''maze'' in solderen, maar ik vroeg me af of dit nou wel mogelijk is ivm corrosie. (ik gebruik vooralsnog pre-mixed stuff waar alles al in zit)

Ik wil oorspronglijk koperen finnen op het koelblok solderen... maarja.. ik twijfelde of dit nou wel mogelijk is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ixl85
Okeee... * ixl85 looks kinda weird and thinks: mhhhhh what a strange idea!
Kijk:
Die dingen worden ontworpen, er word gekeken naar oppervlakte en zeer belangrijk: flow.
Als je een bestaand blok gaat aanpassen word het er hoogstwaarschijnlijk niet beter op.
Zeker niet als je dit met tin gaat doen!? :?
Tin is zwak, volgensmij gaat dat neit eens houden!

http://nl.wikipedia.org/wiki/Koper_%28element%29
http://nl.wikipedia.org/wiki/Tin_%28element%29

Zie hier:
Koper
Warmtegeleiding (W·m-1·K-1) 401
Tin
Warmtegeleiding (W·m-1·K-1) 66,6
Alu
Warmtegeleiding (W·m-1·K-1) 237

Als tin zou houden, waar ik niks van af weet, is het echt een HELE slechte keuze.
Dus: Niet doen...

edit:

Leuk lijstje btw:
http://nl.wikipedia.org/wiki/Warmtegeleiding
Heb ik al vaker gepost, misschien leuk voor de TS?
Nouja, ik ga weer verder met naruto, tot over 20min ;)

[ Voor 16% gewijzigd door ixl85 op 24-02-2007 00:30 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Extreme smell
ixl85 schreef op vrijdag 23 februari 2007 @ 23:05:
Je ram en hd's :O -O-
[verhaal]
Koop voor dat geld dan een extra HD of nog meer ram als je het dan kwijt wil...
_AvA_ wil dus 2x120x240 rads ophangen aan dat fanrekje aan de zijkant. Ik heb hem ook al heel veel wijs gemaakt dat dit totaal onnodig is, en dat 1x120x240 wel voldoet. desnoods een 120x360.
maar aangezien hij van overdrijven houd, en stronteigenwijs is, kunnen er twee dingen gebeuren: er komt geen waterkoeling OF er komt 2x120x240 in. Ik denk wel dat hij het koelen van het RAM en HDD's wel achterwege laat. Owja, @ _AvA_: mijn pc maakt meer herrie omdat ik er twee HDD koelers in heb zitten, en 3 (retegoedkope) fans die speciaal gemaakt zijn om meer herrie voor minder luchtverplaatsing te creëren 8)7
als ik morgen mijn kast heb, zit er alleen nog een fancontroller in de weg om mijn pc stiller te laten zijn dan de jouwe :P

[ Voor 6% gewijzigd door Extreme smell op 24-02-2007 00:33 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TEAMIKKE
  • Niet online
Héhé 2x240mm :P Over enkele tijd zit er in mijn nieuwe kast een 480mm en een 360mm >:) Allemaal met Noctua-fans dus onhoorbaar hoewel ik het lekker passief ga laten lopen ;) Voor alleen maar de CPU,GPU en Northbridge (eventueel ook nog south). Het is belachelijk overdreven ( dat zeker :P) maar wat is er nou stoerder dan 3 reservoirs,passief draaien en meters 1/2'' Slangen _/-\o_

offtopic:
Casemodder hé. Alles voor de looks.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• yori1989
TEAMIKKE schreef op zaterdag 24 februari 2007 @ 09:11:
Héhé 2x240mm :P Over enkele tijd zit er in mijn nieuwe kast een 480mm en een 360mm >:) Allemaal met Noctua-fans dus onhoorbaar hoewel ik het lekker passief ga laten lopen ;) Voor alleen maar de CPU,GPU en Northbridge (eventueel ook nog south). Het is belachelijk overdreven ( dat zeker :P) maar wat is er nou stoerder dan 3 reservoirs,passief draaien en meters 1/2'' Slangen _/-\o_

offtopic:
Wat er stoerder is..... ik weet wel wat :Y)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sky-
  • Niet online

sky-

ella 👌

TEAMIKKE schreef op zaterdag 24 februari 2007 @ 09:11:

offtopic:
Daar is nu helemaal niets stoers aan :?

offtopic:
je hebt 1/2" en je hebt 1/2" , asetek en tygon/clearflex/ocpt etc, als je dan stoer wilt doen, neem de laatste .. *traan*I

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TEAMIKKE
  • Niet online
Nooit iemand hier gehoord van beeldspraak :/ Maar goed. Uiteraard met echte slangen zoals Tygon enz.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DJ-Promo
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 21:45
Beste setup in de waterkoeling is volgens mij ongeveer dit:

triple rad ( groot genoeg en 1 rad is meer flow )
cpu blok
vga blok
sterke pomp zoals een laing DDC of een D5 misschien een eheim
reservoir / t-line

Alles wat er extra in komt is volgens mij niet echt veel beter zoals 2 pompen :S of meerdere radiators.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _AvA_

_AvA_

en dat ben zo.

Haha, goed idee TEAMIKKE..

Het is wel veel ja.

Ik wil gewoon altijd kunnen upgraden als dat nodig is. En 2x 240mm is geen overbodige luxe als het heel stil moet zijn.

Bovendien wil ik mijn X2 4400+ overclocken tot minstens 2750mhz 24/7 stabiel.
Mijn videokaart die ik dan heb wil ik overclocken. En ik heb nooit gezegd dat ik van mijn airflow af wil.
Ik weet heus wel dat dat belangrijk is. Ik ben geen newbie op gebied van pcs bouwen.

Als ik het gewoon stil wil hebben, dan is 2x 240mm een prima oplossing, bovendien blijft het nog koel ook dan. Dat kan je niet zeggen van kleinere oplossingen.

En ALS ik de ruimte heb, die ik heb, waarom zou ik die dan niet benutten. Ik koop niet voor niets een stacker....

Die RAM en HDD koelers laat ik waarschijnlijk ook wel achterwege, omdat dit gewoon marketing onzin is.

Mijn doel:

Stil, snel, en koel. En uitstraling is altijd wel een sort factor bij waterkoeling vind ik.

Ik zit ook te kijken naar de MO-RA radiatoren, waarschijnlijk gaat het niet passen, maar het zou wel vet zijn. Ik ga even de meetlint erbij pakken.

--edit--

Hij gaat niet passen, is dik 2 keer te groot....

Droogkloot.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PassieWassie
  • Laatst online: 30-03 09:55
DJ-Promo schreef op zaterdag 24 februari 2007 @ 12:41:
Beste setup in de waterkoeling is volgens mij ongeveer dit:

triple rad ( groot genoeg en 1 rad is meer flow )
cpu blok
vga blok
sterke pomp zoals een laing DDC of een D5 misschien een eheim
reservoir / t-line

Alles wat er extra in komt is volgens mij niet echt veel beter zoals 2 pompen :S of meerdere radiators.
Precies, alle extra koppelstukken en eventuele hoekverbindingen leveren allemaal extra weerstand. Simpel is in dit geval meestal het efficiëntste. Een goed 3x120mm rad van bijvoorbeeld thermochill kan meer dan genoeg aan warmte kwijt !

Specs: http://specs.tweak.to/14936= Nieuwe Spekjes mensen !

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PilatuS
  • Niet online
@_AvA_.

Ik heb mijn setup ook echt voor de zelfde dingen als jij. Stilte is voor mij het belangrijkste en dan komt het OC'en. Mijn X1900XT loopt sneller dan een XTX en de E6600 loopt op 3.2GHz. Dit hou ik koel met een 3x120mm rad met 2 120mm fans op 6 volt. De 2 fans zijn van Papst en zijn op die 6 volt bijna niet meer te horen. Dit geeft wel aan dat een 3x120mm rad meer dan voldoende is aangezien er ook nog maar 2 fans op zitten ipv 3 en op een erg laag voltage.

Je kan best voor totaal 4x120mm gaan maar nodig is het zeker niet. Maarja als je de ruimte hebt en je vind het leuk is het op zich best vet om te hebben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _AvA_

_AvA_

en dat ben zo.

PilatuS schreef op zaterdag 24 februari 2007 @ 15:03:
@_AvA_.

Ik heb mijn setup ook echt voor de zelfde dingen als jij. Stilte is voor mij het belangrijkste en dan komt het OC'en. Mijn X1900XT loopt sneller dan een XTX en de E6600 loopt op 3.2GHz. Dit hou ik koel met een 3x120mm rad met 2 120mm fans op 6 volt. De 2 fans zijn van Papst en zijn op die 6 volt bijna niet meer te horen. Dit geeft wel aan dat een 3x120mm rad meer dan voldoende is aangezien er ook nog maar 2 fans op zitten ipv 3 en op een erg laag voltage.

Je kan best voor totaal 4x120mm gaan maar nodig is het zeker niet. Maarja als je de ruimte hebt en je vind het leuk is het op zich best vet om te hebben.
Precies...

Volgens mij ziet het er niet uit om een 'half' deurtje te vullen :/
Het is veel mooier om hem dan maar meteen vol te gooien :>

Ik denk dat ik er dan alu fans in zet en er dan witte leds in mod, dat staat wel mooi denk ik. Dat blauw komt me ook mijn strot uit onderhand.

Droogkloot.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Extreme smell
hihi, mij bevalt de UV nog hartstikke goed, en dat zal voorlopig zo blijven, omdat je met dezelfde belichting, steeds opnieuw, de meest uiteenlopende effecten kan creëren :P
Die alu fans die komen ook zeer waarschijnlijk in mijn kast >:)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Slitch
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 28-03 13:33
Een heleboel dingen bij waterkoeling is overbodig...
Het staat gewoon mooi en daarom kopen mensen het ;p

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Games
  • Laatst online: 12:12
Zal de "Reserator 2" goed genoeg zijn voor een Core 2 duo E6600 en een Gforce 8800gtx (watercooled edition van bfg) ?

Ook om eventueel iets te overklokken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TEAMIKKE
  • Niet online
Nee ;) Helemaal niet passief 8)7 Zal je toch wss bij een custom-setje uitkomen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Games
Het gaat niet om extreem te overclocken, maar meer om dat het still is.Natuurlijk wil ik wel iets gaan overclocken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TEAMIKKE
  • Niet online
Die 8800GTX geeft gewoon teveel warmte af om passief te koelen. I.c.m. met een E6600 gaat je dat dus nooit lukken. Lees je eens wat in en dan kom je tot de conclusie dat je met een 2x120mm radiator met 2 goede fans al een heel eind komt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Games
Hmm ik had verder dan dit op het oog, die kast van het merk Lian Li:

http://www.ikbenstil.nl/index.php?cPath=149_322

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Extreme smell
dat is een betere keuze :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Roamor
  • Niet online
Games schreef op zondag 25 februari 2007 @ 10:54:
Zal de "Reserator 2" goed genoeg zijn voor een Core 2 duo E6600 en een Gforce 8800gtx (watercooled edition van bfg) ?

Ook om eventueel iets te overklokken.
Qua warmteafgifte zeker wel: review @ Guru3D.
Ik heb een review gezien met een GeForce 7900 GT 512MB graphics card en Pentium 4 3.2 Extreme Edition LGA775 processor en een X1900XT icm met een E6700. Dus hij zal het heus wel trekken en beter presteren dan de stock koelers.

Alleen is dit dan weer jammer:
Update December 5th, 2006 : despite earlier reports. The VGA waterblock will not fit onto the GeForce 8800 core !
Wat ik overigens raar vind, aangezien het blok heel goed instelbaar is.
Games schreef op zondag 25 februari 2007 @ 11:52:
Hmm ik had verder dan dit op het oog, die kast van het merk Lian Li:

http://www.ikbenstil.nl/index.php?cPath=149_322
Dat is een heel andere benadering natuurlijk. Als je stilte wilt, kun je imho niet om de Reserator heen. Wil je meer controle over je setup (fans instellen op de situatie, of verplaatsbaarheid bijvoorbeeld), dan zou ik voor je laatste suggestie gaan. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Games
Je heb van het merk "BFG" een 8800gtx met standaard een waterkoelblok erop, natuurlijk kost hij wel 150 a 200 euro duurder.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 185122

TEAMIKKE schreef op zondag 25 februari 2007 @ 11:37:
Die 8800GTX geeft gewoon teveel warmte af om passief te koelen. I.c.m. met een E6600 gaat je dat dus nooit lukken. Lees je eens wat in en dan kom je tot de conclusie dat je met een 2x120mm radiator met 2 goede fans al een heel eind komt.
Zoals in mijn specs \zie onder/ te zien is heb ik nu dus ook een xfx 8800gtx, en ja... die dingen worden idd erg warm! met een 1x120x120 + cora maxi koel ik nu de northbridge en de E6600 :9.
Hierbij komen nog de mosfets + southbridge.
Als ik in de toekomst mijn 8800gtx wil waterkoelen, maak ik daar waarschijnlijk een totaal extra loop voor!....

1) Omdat dat kreng zo heet is
2) Omdat ik totaal geen flow meer over heb met 1 pomp :9

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• yori1989
Ik denk dat je een single 120mm fan radiator moet kopen apart voor een 8800GTX :+ Gooi zo'n black ice single 120mm rad :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Putyah
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 09:50
Hoe kan je het beste de fans neerzetten bij je radiator? Lucht van buiten of lucht van binnen halen? (Lucht uit de kast blazen of lucht in de kast zuigen?)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Extreme smell
dat ligt eraan waar je de radiator plaatst, je moet zorgen dat de rad je airflow niet verkloot.
Dus als je rad in het frontpanel zit, dan moet je hem naar binnen laten blazen, en als je front aan je backplate zit dan moet je hem naar buiten laten blazen. of hoe je airflow ook mag zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PilatuS
  • Niet online
Het ligt idd aan waar je de radiator in je kast hebt. Op zich is koude lucht natuurlijk beter dan warme lucht uit de kast maar als je rad boven in de kast zit zoals bij mij dan is het makkelijker om de fans onder de rad te plaatsen en die door de rad laten blazen naar buiten. (Of boven de rad en dan zuigen door de rad heen de kast uit)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _AvA_

_AvA_

en dat ben zo.

Extreme smell schreef op zondag 25 februari 2007 @ 21:11:
dat ligt eraan waar je de radiator plaatst, je moet zorgen dat de rad je airflow niet verkloot.
Dus als je rad in het frontpanel zit, dan moet je hem naar binnen laten blazen, en als je front aan je backplate zit dan moet je hem naar buiten laten blazen. of hoe je airflow ook mag zijn.
En dan met fans die werken.... ;)

* _AvA_ kijkt naar mooie alu fans

Maar inderdaad, het is belangrijk dat de airflow een beetje logisch is. je kan geen twee luchtstromen naast/door elkaar in een open ruimte doen, dat werkt niet.

[ Voor 18% gewijzigd door _AvA_ op 25-02-2007 21:52 ]

Droogkloot.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Extreme smell
_AvA_ schreef op zondag 25 februari 2007 @ 21:43:
[...]

En dan met fans die werken.... ;)
zoals ik ook in mijn voeding heb zitten |:(

* Extreme smell kijkt ook naar Titan fans :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 104097

Nice,.. net gezien,.. ik sta vermeld in de TS 8)7

Ik voel me zeer vereerd _/-\o_

Vraagje nog,...
ik heb me een Black Ice Pro II rad besteld en ben nu op zoek naar de templates die ooit eens in één van de WC-topicdelen werd gepost,..... iemand die ze nog ong. weet staan :?

edit : net gevonden --> [WC] Het grote waterkoelings topic deel XX

gepost door ixI85

[ Voor 16% gewijzigd door Anoniem: 104097 op 25-02-2007 22:45 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ixl85
Let vooral op mn edit!!!
Hier nog een keer:
Wat vreemd is is dat je de jpg's nu niet als 100% ziet, maar als je ze bijvoorbeeld in photoshop of word zet dan zijn ze wel 100% (bij word moet je hem even schalen, staat ie op 74%... maar in mijn .doc's is dat al gebeurt)
Staan deze dan nog niet in de TS?

/edit
Misschien beter, om verwarring te voorkomen, om alleen de *.doc's in de TS te zetten... :D

[ Voor 13% gewijzigd door ixl85 op 25-02-2007 23:02 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 103524

Zijn hier lieden met een voeding zoals de Alphacool Silentmaxx Watercooled 500 Watt PSU en hebben ervaring met deze?
Ik zit er hard aan te denken deze aan mijn setup toe te voegen maar wil me eerst eens inleven met eventuele suggesties.

Mijn pomp een Eheim 1048 die sterk genoeg moet wezen zal niet de bottleneck zijn neem ik aan. Mijn setup is een cpu-block, gpu-block en twee freezers op mijn ram-modulen en heb een prima flow zodat ik denk dat een voeding zoals de alphacool toegevoegd kan worden..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Perzikvrucht
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 20:07
Ik vind watergekoelde voedingen ene beetje onzin. Het zorgt voor veeeel warmte, en er zijn zat stille voedingen op de markt + deze zijn veel goedkoper.
Bijv tagan, erg stille en goede voedingen, en niet heel duur.

Je water word er veel warmer door, en dat heeft invloed op je tempraturen van je CPU en je GPU.
Ik zal dus gewoon voor een stille, airgekoelde, psu gaan

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• yori1989
barzi schreef op maandag 26 februari 2007 @ 17:03:
Ik vind watergekoelde voedingen ene beetje onzin. Het zorgt voor veeeel warmte, en er zijn zat stille voedingen op de markt + deze zijn veel goedkoper.
Bijv tagan, erg stille en goede voedingen, en niet heel duur.

Je water word er veel warmer door, en dat heeft invloed op je tempraturen van je CPU en je GPU.
Ik zal dus gewoon voor een stille, airgekoelde, psu gaan
Daar sluit ik me bij aan, en de voeding zorgt voor de benodige én Noodzakelijke airflow in je kast.

Veel elko's spoeltjes va een voeding hebben niet persé een koel briesje nodig, maar daar zullen ze zeker niet nee tegen zeggen, aangezien die ook zeer zeker een lekker briesje kunnen gebruiken. Tevens. Airflow is gewoon hoogstnoodzakelijk. Ook met waterkoeling, daarom raad ik gewoon aan een voeding met 120mm fan te kopen.

En het warmt onnodig je water op, waardoor je cpu/chipset/gpu temp weer toeneemt.. niet echt heel gunstig. Wat ook niet erg gunstig is is de prijs van zo'n voeding

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Deadsy
EK is lekker snel aan het worden.
Afgelopen woensdag een Multioption res besteld en vanmorgen werd hij geleverd :9~ ikke blij maar de rest van me nieuwe set word pas over 1 a 2 weken geleverd ;(

De Multioption is voor een nieuwe set die ik aan het samen zetten ben.
delen van mijn huidige set ga ik gebruiken voor mijn 2e pc en sommige delen worden verkocht.

het pech is nu dat mijn MCRES-MICRO een week in een vieze loop gedraait heeft (de rad was niet goed schoon denk ik) er zit een wit laagje op sommige plekken in de res.

Nu is de MCRES-MICRO moeilijk schoon te maken dus heeft iemand tips hoe ik hem zonder problemen kans choon maken?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Perzikvrucht
  • Laatst online: 20:07
Azijn!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Deadsy
zal azijn probleemloos werken?

ben beetje bang er gewoon zooi in te gooien omdat de res helemaal uit acryl bestaat en ik bij scheikunde nooit heb opgepast

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bassie
  • Registratie: November 2006
  • Laatst online: 12:19
laat maar

[ Voor 98% gewijzigd door bassie op 26-02-2007 18:37 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Terryb47
  • Laatst online: 28-05 22:00
Hallo, azijnzuur is hele andere koek dan gewone schoonmaakazijn of azijn wat je gebruikt om te koken 8)7

ik weet niet hoe groot die plekken zijn, misschien kan je er met een wattenstaaf bij, anders met heet water uitspoelen, wees creatief ;)

[ Voor 3% gewijzigd door Terryb47 op 26-02-2007 18:36 ]

heavy is good, heavy is reliable - boris the blade

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Deadsy
Terryb47 schreef op maandag 26 februari 2007 @ 18:35:
Hallo, azijnzuur is hele andere koek dan gewone schoonmaakazijn of azijn wat je gebruikt om te koken 8)7

ik weet niet hoe groot die plekken zijn, misschien kan je er met een wattenstaaf bij, anders met heet water uitspoelen, wees creatief ;)
warm water al een paar keer geprobeert.
en wattenstaafje gaat ook niet.

net even wat azijn geprobeert maar werkt ook niet helemaal door de openingen.
morgen maar ff 2 fittingen erin draaien en die met een stuk slang met elkaar verbinden zodat alle gaten dicht zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Putyah
Ik heb nu al mn watercooling onderdelen binnen. Nu heb ik nog wel een aantal vragen:

-Hoe krijg de lucht uit de slangen? Ik heb wel een resevoir maar schiet niet echt op. Een paar keer de pomp aan en uitzetten helpt wel maar nog steeds niet ideaal.
-Ik heb mn setup nu een uurtje laten draaien en ik heb tot nu toe geen lekkage gezien. Moet het droog draaien nog langer of is een uurtje genoeg? Ik heb nu van die screw fittings, dus daar kan je toch wel van verwachten dat ze waterdicht zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• yori1989
Putyah schreef op dinsdag 27 februari 2007 @ 09:47:
Ik heb nu al mn watercooling onderdelen binnen. Nu heb ik nog wel een aantal vragen:

-Hoe krijg de lucht uit de slangen? Ik heb wel een resevoir maar schiet niet echt op. Een paar keer de pomp aan en uitzetten helpt wel maar nog steeds niet ideaal.
-Ik heb mn setup nu een uurtje laten draaien en ik heb tot nu toe geen lekkage gezien. Moet het droog draaien nog langer of is een uurtje genoeg? Ik heb nu van die screw fittings, dus daar kan je toch wel van verwachten dat ze waterdicht zijn.
Je moet er gewoon een tijdje mee draaien, maar maak het systeem nog niet luchtdicht, zodat de lucht kan ontsnappen die erin zit.
je moet gewoon een paar keer draaien... aan doen.. 10 min laten lopen en 10 min stil laten staan... daarna dit een paar keer herhalen, dat moet het doen.

Misschien heb je een block ergens verkeerd gemonteerd zodat er ruimte over is die niet met water gevult kan worden.

Kijk goed naar je waterblokken

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 134214

Beetje heen en weer schudden met case helpt soms ook om luchtbel net los te laten schieten :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Putyah
En gaat dat met de screw fittings ook gelijk of kan ik het beste nog iets langer door testen? Ik heb namelijk de cpu en gpu koeler al vast gezet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TEAMIKKE
  • Niet online
Als het waterdicht is kan er dus niks uit kun je dus gewoon schudden. Doe ik ook altijd :) En verder is het idd. een kwestie van laten draaien. Ik zou je blokken nog wel ff loshalen en voorzichtig bewegen zodat daar ook alles uitgaat. Wil namelijk nog wel eens wat in blijven zitten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• icecoolsniper

icecoolsniper

never run from a sniper!

Ik geloof dat ik last van algen heb :(
Er drijven wat zwarte deeltjes in het water(wel helemaal aan de oppervlakte), en soms liggen ze op de bodem.
Ik gebruik demi water in combinatie met AC fluid van aqua computer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PilatuS
  • Niet online
icecoolsniper schreef op dinsdag 27 februari 2007 @ 19:13:
Ik geloof dat ik last van algen heb :(
Er drijven wat zwarte deeltjes in het water(wel helemaal aan de oppervlakte), en soms liggen ze op de bodem.
Ik gebruik demi water in combinatie met AC fluid van aqua computer.
Kan ook gewoon wat rommel uit de radiator zijn. Mijn rad heb ik voor gebruik uitgespoelt en er kwamen veel zwarte deeltjes uit. Uitspoelen is iets wat sowieso wel aan te raden is omdat er meestal nog wel wat rommel in zit. (Verf of kleine metaal deeltjes)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 205544

Hallo,

Ik zou een wc willen kopen maar weet niet goed de welke.
Ik dacht aan de thermaltake bigwater 735.
Maar mijn vraag is nu is de pomp zwaar genoeg om bijvoorbeeld nog een paar buizen aan te sluiten om mijn hd te koelen ?
Ik dacht aan deze hd cooler CL–W0082 Thermaltake M4 Harddisk cooler .
Of is het beter om een setje te kopen van magic cool.
Dit is voor mij nog redelijk onbekend terein.:?
Hopelijk kunnen jullie me goede tips geven !
:)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Games
Nou ga ik toch maar geen passieve watercooling nemen maar een gewone actieve.Ik heb dit watercool topic door gelezen, maar zie door de bomen het bos niet meer.
Ik zoek dus een watercool voor een nieuwe pc die ik wil gaan komen, namelijk een Core 2 Duo E6600 en een Gforce 8800gtx (watercooled edition van BFG)
Dit is dus wat er watergecooled moet worden en tevens wil ik wel iets overclocken (niet extreem).

Kunnen en willen de watercooling experts mij een aantal suggesties doen m.b.t de onderdelen, die ik bij
http://www.aquatuning.de kan bestellen.(of een anderen goeie zaak) Het liefste wil ik een zo stil mogelijk systeem.(max 2 ventilatoren op de radiator, maar indien mogelijk met 1)En als het mogelijk is in een miditower.
Als pomp heb ik hier gelezen dat een Eheim 1048 of Laing DDC zeer goed zijn en als slangen Tygon of PVC.
Kwa montage heb ik het liefst wel een redelijk vorm van veiligheid m.b.t het lekken.Verder heb ik 0,0% ervaring met watercooling.De kosten van de watercooling spullen speelt opzich geen rol, maar het hoeft niet te overdreven worden.
Wat ik nodig heb voorzover ik weet: pomp, radiator(met ventilator's 120mm), reservoir, slangen, waterblok voor de cpu en dan aansluitingen.

Of raden jullie me aan zo'n "Ready2"Go case aan ? (zoals bij http://www.alphacool.de/i...o-with-dual-radiator.html ) Ziet er namelijk mooi en strak uit en lijkt me wel ideaal voor de eerste keer, maar het gaat erom dat hij wel goed genoeg ervoor is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sky-
  • Niet online

sky-

ella 👌

Zoals ik ook al op IRC zei (Hoi Games-, *zwaait*), je kan van alles pakken. Voor een Ready2Go kast betaal je echt teveel vind ik.

Voor op je CPU een Swiftech Apogee/Storm oid, dual rad erop.. 2 stille papst fans Eheim pomp en je kan goed vooruit.. Een WC Edition van BFG zou ik niet nemen overigens..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TEAMIKKE
  • Niet online
Ik ben benieuwd waarom je max. 2 fans wil? Als je er 3 neemt kun je hele stille nemen (Noctua FTW!) omdat je dan een groter oppervlak hebt dat de warmte afvoert. 3 stille fans hoor je minder snel dan 2 wat luidere omdat die meer lucht moeten verplaatsen voor dezelfde temp.

Ready2Go is idd. veel te duur. Kies een Thermochill rad (P.A. 240 oid) eventueel 360. Die kan zeker genoeg warmte afvoeren. Ook moet je even rekening houden met de slangen. Heb je een grote kast? Neem dan grote slangen (1/2'' anyone?). Zoniet dan gewoon 8/10 mm (binnen/buitendiameter).

Als pomp een Eheim 1048. Prima pomp,doet wat ie moet doen en is stil. Als je die videokaart neemt heb je al een koelblok maar mocht je van gedachten veranderen en een ander merk kopen dan kun je daar een EK-blok op bouwen. Erg goed.

CPU: Heatkiller, Alphacool of idd. high-end blokjes zoals de Storm en dergelijke hoewel ik denk dat het niet rendabel is voor een ''standaard'' systeem.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Games
Ik heb nog geen kast gevonden die ik wil kopen.Zo'n Ready2Go het is natuurlijk duurder, maar het is wel een mooie kast en alles is netjes weggewerkt.En aangezien dit me eerst wc setje wordt wil ik het zo makkelijk mogelijk houden.Als zo'n Ready2Go systeem voldoende/goed genoeg is voor wat ik wil, dan heb ik liever zo'n systeem. (met 2 of 3 fans)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MeMoRy
  • Laatst online: 27-05 16:05
Damn damn damn
Het is nu de TWEEDE keer dat mijn alphacool reservoir scheurt..... conclusie het ontwerp is gewoon slecht...

Het betreft dit resevoir:
Afbeeldingslocatie: http://www.alphacool.de/images/product_images/popup_images/827_1.jpg

Het perspex is niet gelijmd, maar geklemd met de rubber ringen. Waarschijnlijk is het gewoon zo dat deze methode van klemmen zoveel kracht op de perspex buis zet, dat hij gewoon splijt.
Het komt niet door overdruk, want daar die schroefdop aan de bovenkant heb ik er niet op... en dit is al de tweede keer dat het gebeurd!

Tip: niet kopen....

edit: volgens mij heeft alphacool dit zelf ook al door, want ze hebben deze alleen nog maar voor de 1000 eheim compact... die voor de kleinere is al veranderd...

[ Voor 12% gewijzigd door MeMoRy op 27-02-2007 23:43 ]

U vraagt, wij antwoorden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Terryb47
  • Laatst online: 28-05 22:00
Mijn Eheim Station 1000 draait anders al zo'n 1,5 jaar probleemloos. Heb je nog garantie?

heavy is good, heavy is reliable - boris the blade

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Extreme smell
Ik heb vandaag mijn kast eindelijk binnen gekregen, en zoals ik vorige week had beloofd, zou ik vertellen wat ik van de Alphacool AP700 vind. Nou ben ik een pomp gewend uit een Bigwater set, en is dit nu een hele verademing voor mij. Ik vul het reservoir, zet de pomp aan, en in een paar seconden had hij het water rondgepompt, en was de lucht in een keer uit het circuit gedrukt! Dit kon ik nou niet zeggen van mijn Bigwater pomp :/ Maar ik heb nu een AP700, en hij is ook nog eens hartstikke stil. Ik moet alleen nog een keer een NB blok kopen, maar dan koop ik gewoon een zooitje NexXxoS blokken, want ik koel nu nog met Tt blokken. ik post morgen wel ff een foto van mijn vernieuwde systeem. 8)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TEAMIKKE
  • Niet online
Terryb47 schreef op dinsdag 27 februari 2007 @ 23:57:
Mijn Eheim Station 1000 draait anders al zo'n 1,5 jaar probleemloos. Heb je nog garantie?
Die van mij draait ook al een jaar zeer intensief :) Perfect ding. Snap ook niet dat ie zou scheuren. GA je veel naar LAN-parties ofzo?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Putyah
Ik heb mn watercooling erin zitten en loopt als een trein. Mn cpu blijft nu 40 graden stressed( e6600@3.2ghz) en mn vga (x1900xt) hoor ik helemaal niet meer en die is nu 40 graden stressed. Vooral met mn vga ben ik zeer tevreden omdat deze eerder stressed 90 graden werd en de fan zeer luidruchtig was. Ik zal vanavond wel een aantal pics posten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

De pics kan je hier posten word er ook weer wat met dat topic gedaan

[WC] Het grote post je WC systeem topic

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• icecoolsniper

icecoolsniper

never run from a sniper!

Putyah schreef op woensdag 28 februari 2007 @ 10:23:
Ik heb mn watercooling erin zitten en loopt als een trein. Mn cpu blijft nu 40 graden stressed( e6600@3.2ghz) en mn vga (x1900xt) hoor ik helemaal niet meer en die is nu 40 graden stressed. Vooral met mn vga ben ik zeer tevreden omdat deze eerder stressed 90 graden werd en de fan zeer luidruchtig was. Ik zal vanavond wel een aantal pics posten.
Nette temperaturen! Mijn x1900 wordt onder full load ongeveer 50 graden

edit:

mijn hydor ben ik wat minder tevreden over, die ratelt nogal

[ Voor 6% gewijzigd door icecoolsniper op 28-02-2007 12:43 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Slitch
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 28-03 13:33
Mijn X1900GT @ 600/1755 wordt 32 core en 34 mem onder load met een NVXP 3 :)
Met voltmods wacht ik nog even want die niewue voltage regulatoren (die ook op de 1950pro zitten) zijn nogal instabiel :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ixl85
Anoniem: 145939 schreef op woensdag 28 februari 2007 @ 12:24:
De pics kan je hier posten word er ook weer wat met dat topic gedaan

[WC] Het grote post je WC systeem topic
Leuk topic, moet even in de TS vind ik.
Mijn complete systeem staat er ook bij ;)

edit:

@ roamor
ow :$ :) my bad

[ Voor 4% gewijzigd door ixl85 op 28-02-2007 14:42 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Roamor
  • Niet online
ixl85 schreef op woensdag 28 februari 2007 @ 13:53:
[...]

Leuk topic, moet even in de TS vind ik.
Mijn complete systeem staat er ook bij ;)
Staat er al vanaf het begin in hoor, onder "Handige Links". ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• yori1989
Hail Waterkoelvrinden :+

Ik zie hier op T.net hele dikke slangen.. lijkt dat nou zo ? Welke maten zijn dat ?
Klopt dat dat het 19mm slangen zijn ? En heeft dat ook invloed op koelprestaties ?

Mvg. :>

[ Voor 25% gewijzigd door yori1989 op 28-02-2007 19:06 ]

Pagina: 1 ... 9 ... 11 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
Let op dat dit geen Vraag en Aanbod is! Een setje te verkopen? Meldt het hier NIET!